Když to špatně spočítám, svedu to na Řecko

21. 06. 2011 | 09:31
Přečteno 5315 krát
Česká republika je za této vlády skutečně zemí neomezených možností. Zejména pro míru arogance současné vládní garnitury. Česká vláda střílí sazby DPH od boku. Měli jsme mít jednotnou sazbu 20%, teď je ve sněmovně vládní návrh na 17,5% a už se od premiéra Nečase a ministra Kalouska dozvídáme, že pokud zbankrotuje Řecko, bude vláda „muset“ navrhnout sazbu 19% DPH.

Podfuk předsedy vlády je v tom, že všichni ekonomové vědí, že nějaká podoba restrukturalizace dluhu Řecka je věcí téměř jistou a otázkou pouze je zda nastane v roce 2013 po federálních volbách ve Spolkové republice Německo anebo o něco dříve, třeba letos v létě.

Pan předseda vlády nám tedy obvyklou „citlivou“ formou sděluje: špatně jsme to spočítali, stále rozdáváme nějaké úlevy v placení daní (firmám, bohatým) a tak nám to se snižováním státního schodku nějak nevychází. Vláda zkrátka své tzv. reformy špatně propočítala, místo snižování deficitu jen prohlubují rozpočtové problémy a to v řádu desítek miliard korun.

Nemluvě o tom, že boj Nečasovy vlády proti korupci se zvrtl v tragikomickou frašku. Také už rok čekáme na slibovaný nový zákon o zadávání veřejných zakázek. To všechno jsou ale naše domácí problémy se kterými vývoj v Řecku nemá nic společného. Česká republika není v pásmu zemí s riskantní mírou zadlužení. I když pravicové vlády a krize zvýšily podíl veřejného dluhu na HDP z 29% v roce 2006 na 41% v roce 2011, je to stále bezpečně pod maastrichtskými 60% HDP V případě pádu Řecka budou v hledáčku ratingových agentur Portugalsko, Španělsko, Irsko, Belgie či Maďarsko, rozhodně ne však ČR. Ani poškození německé ekonomiky (v důsledku ztrát německých bank držících řecké dluhopisy a případně souvisejících poruch finančního systému) nebude takové, aby vrhlo Německo a následně i Českou republiku do recese roku 2009.

Nicméně Nečasova vláda musí lidi postrašit a zvýšit jim daně, nejlépe ty nepřímé a hodit to opět na příjemce mezd, důchodce, rodiče s dětmi, tedy na ty, kteří si na rozdíl od podnikatelů nemohou dát svoji osobní spotřebu do průběžné spotřeby své firmy (a kterým je vlastně jedno jaká je sazba DPH, neboť za většinu svého spotřebního koše stejně DPH neplatí).

Smutné na tom ovšem je, že tento krok, pokud ho vláda Petra Nečase provede, může vést k nižšímu výběru DPH v České republice než je dnes. Pokud totiž pro potraviny a další podobné produkty bude rozdíl v DPH mezi ČR a jejími sousedy 9 procentních bodů, čeští občané a daňoví poplatníci sednou do auta a odjedou nakoupit do německých, polských a rakouských supermarketů. Ve všech těchto zemích je totiž snížená sazba na potraviny 10% nebo nižší, tyto země nemají podobně šílené nápady jako duo Kalousek & Nečas, a rozhodně se na sjednocování sazby DPH na 19% nechystají. Výsledkem nespočítaného daňového mičurinství výše zmíněného dua, pak bude výpadek příjmů státního rozpočtu a poškození ekonomiky.

Problém deficitů veřejných financí je třeba řešit, cestou je omezení korupce, daňových úniků a zavedení progresivního zdanění fyzických osob. ČSSD se hlásí ke snižování deficitů veřejných rozpočtů, bude nutné i zvýšit daně, ale rozhodně ne ve struktuře zvyšování daní, kdy hlavní daňové břemeno je házeno jen a jen na příjemce mezd.

Odůvodňovat vládní snahu o další zvýšení DPH bankrotem Řecka je účelová lež. Otázka je, v čem dalším nám ještě pánové Nečas a Kalousek, pokud jde o skutečný obsah tzv. vládních reforem, ještě lžou.

A ještě pro připomenutí, vývoj sazeb DPH v naší zemi v uplynulých letech:

2002 – snížená sazba 5%, základní sazba 22%
2004 – snížená sazba 5%, základní sazba 19%
2008 – snížená sazba 9%, základní sazba 19% (Topolánkova vláda)
2010 – snížená sazba 10%, základní sazba 20% (Fischerova vláda)
2013 - jednotná sazba DPH 17,5% , Nečas a Kalousek navrhují 19%

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

V tom výčtu chybí snížená sazba 14%. Nebo ta už není v návrzích?
21. 06. 2011 | 09:36

student napsal(a):

Pane Sobotko, vykašlete se na procenta. Peníze státu jsou až na druhém místě. Počítat stejně neumí žádný ministr a každý, bez ohledu na pohlaví, barvu strany a náboženství, naseká chyby.
Závažnější a nebezpečnější je snaha současné vlády nadělat z lidí bezbranné oběti. Např. exekuce dle libovůle exekutorů,
a zdravotní nadstandard bez pravidel. Tam máte prostor.
21. 06. 2011 | 09:51

dedek napsal(a):

Pane Sobotko! A co pro to udělá ČSSD? Kde se dočtu, jak by to řešili? Jenom řečmi? To je dost málo. Chci znát konkrétní Vaše návrhy jak z toho. Potom lze porovnat a propočítat. Jinak je to jen populismus, který nebude opět k ničemu a dopadnete v krátké době jako trojkolka.
21. 06. 2011 | 09:52

ver45 napsal(a):

Pane Sobotko, vy jste za doby 5-procentniho rustu udelal stomiliardovy deficit. To se pak lehce udrzuji nizsi DPH.
Ovsem zvysovani DPH take nic nevyresi. Jedina moznost je zmenseni socialniho statu a zmenseni rozkradani pri statnich zakazkach(to je jen jiny vyraz pro predrazovani). Ponevadz na zadnou z obou nutnosti neni spolecnost pripravena, tak nas pouze ceka obdobi nestability. A pro vsechny ostatni, doba hojnosti skoncila.
21. 06. 2011 | 09:59

Maximus napsal(a):

Odposlech ze školení mladých finančních analytiků na MF ČR, lektor Miroslav Kalousek.

Vážení přítomní, nejdříve si Vás musím přezkoušet, jak jste na tom z matematiky! Bez matematiky nejde ekonomii dělat. Dám Vám jednu otázku a kdo zládne její výpočet bude moci pracovat na místě mého třetího odborného asistenta! Jak tak koukám, tak je Vás zde 20, tato učebna má rozměr 15x10m, venku svítí sluníčko, teplota tady je 20 st.C a Česko má 1,4 bil.Kč státní dluh a řecký dluh míří k nekonečnu. Vypočítejte mi z toho, kolik je mi let!
Všichni čumí jako puci, jen jeden Pepan Vyskočilů si ví rady a přihlásí se. Vyhrkne, padesát!
Ministr Kalousek je překvapen a povídá, správně! A jak jste na to přišel?
No to je jednoduché, můj táta říká, že můj starší brácha je půl vola, no a jemu je právě dvacet pět.
21. 06. 2011 | 10:08

Drzá zrzka napsal(a):

Vy, svedete vaše špatné počty na trojkoalici. Jeden za osmnáct, druhej bez dvou za dvacet.
21. 06. 2011 | 10:08

jo napsal(a):

Kalousek je totální analfabet, on si asi myslí, že zvýšením DPH zachrání svět. Povede to akorát ke zdražení věcí na pultu co se ještě neprodalo a ani díky ubytku peněz vlivem vyšší dph neprodá = vyšší nezaměstnanost. Takže co jsme vybrali "navíc" můžeme vyplácet na sociální systém. Tato vláda pracuje pouze pro svoje sponzory.
21. 06. 2011 | 10:09

Pavel napsal(a):

rok 2004 přesun dalších položek z nižší sazby do vyšší - výnos cca 60 miliard a to při 5% růstu ekonomiky. To je fór soudruhu Sobotko.
21. 06. 2011 | 10:16

Facka napsal(a):

Sjednocení DPH je snad cílem EU, ne? Yajímavé, že nepíšete,že sousedi na Slovensku mají potraviny v 19% a taky žijou, a ani váš kámoš Fico, s tím, když byla levice u korýtka, nic neudělal. nemluvě o tom, že nejvíc zvedala DPH ČSSD, když byla u korýtka. Sice se vymlouvala na EU, ale to se může vymlouvat i teď. Komise nám před pár dny doporučila nepřímé daně zvednout. A ješte otázečka. Pane sobotko, ješte pořád kupujete nemovitosti z nezdaněných náhrad na kravaty?
21. 06. 2011 | 10:17

Karel napsal(a):

Kalousek je totální ekonomický analfabet, ale ví co dělá :

1) Zvýšené DPH sníží spotřebu na domácím trhu, což jenom prohloubí propad výběru daní a zvýší nezaměstnanost - toto rozhodnutí je čistě IDEOLOGICKÉ A DESTRUKTIVNÍ

2) Kalousek chce oddálit zvýšení daní mezd apod. On potřebuje co nejdéle KORUMPOVAT ROVNODAŇAŘE, protože ti ovládají média, jsou to ty různé celebrity a osobnosti co volají po KLIDU NA PRÁCI.

3) Cílem je zprivatizovat důchody a zdravotnictví.
Následně Kalousek nebo je následovník se vrátí k daňovým kvótám za vlád SOCDEM (samozřejmě zvýšených korporátních daních, DPH zůstane na vyšší úrovni atd.). Děvky a prostitky resp. značná část českých elit splní zadání a půjde do ...
21. 06. 2011 | 10:18

Xury napsal(a):

Pro autora:
s restrukturalizací řeckého dluhu už finanční trhy počítaji, takže to samo osobě ty trhy moc nerozházá. Otázka je jaké bude provedení. Jaký by byl dopad případného domino efektu na Německo a následně nás, nikdo není schopen odhadnout a vy nejméně.
Zákon o státních zakázkách je ve sněmovně.
To jestli si někdo dá svou osobní spotřebu do nákladů hlídají finanční úřady a vy jste měli 8 let na to, aby fungovaly dobře,že?
Tvrzení, že progresívní zdanění nějak zmírní míru zadlužování je jen vaše mantra pro voliče, abyste se jim zavděčili. V konečném důsledku to nepostihne Bakaly, Komárky a další (abych použil váš slovník), ale specialisty, programátory, lékaře a další, kteří mají být, podle vás, tím motorem budoucího růstu.
21. 06. 2011 | 10:44

hoven napsal(a):

každý ekonom ví, že zatěžování firem daněma v době křehkého ekonomickeho oživení může ekonomiku vrátit do recese. jediné, co slavečka omlouvá, je to, že není ekonom, ale právník bez praxe.
21. 06. 2011 | 10:48

Marcus Agrippa napsal(a):

Proč se tomu co páchá Kalousek vlastně říká reformy?! Na kolik nás asi přijde nákup stíhaček pod autorským vedením Vondry?!
21. 06. 2011 | 10:52

Ivan napsal(a):

Zdá se, že pan ministr financí má děravý pytel a pan premiér mu ho látal asi chce by se nevyprázdnil. Kde pořídit zcelovačku na takovou záležitost, spěchá to, neb z děravého pytle může vše vypadnoout. Takže prachy, neprachy na výběrové řízení není čas.
Však to lidi zaplatí.
21. 06. 2011 | 10:52

tata napsal(a):

pane MAXIMUS

FOR DOBREJ,ALE JE FAKT ŽE TAM KLIDNĚ MUŽETE DOSADIT KOHOKOLIV,pomalu nema cenu diskutovat take si myslym že duležitější jsou jine věcí,i když si myslym že to DPH ROZHODNĚ NENÍ,DOBRA CEsta nebot to ve svem dusledku spiš povede k opačnemu efektu,ale každopadně zdravotnictví je daleko zavažnější tema nebot DPH JDE CELKEM ZASE NORMALNĚ SNIŽIT,AJAKAKOLIV JINA VLADA JESTLI USODÍ JINAK,ale zdravotnictvíto jsou často neměné kroky.

A TED novy navrh ministra pospišila to je teda sila o exzekutorech to už si panove dělaj srandu není to tak dlouho co plameně hřimal o neudržitelnem stavu a potřebě omezit moc exzekutoru....zajimave omezení...........no nic noveho u teto vlady že s plameneho rozhořčení většinou vyjde ještě větší hruza......ono v navrhu o akciích na doručitele je taky spiše posilení takže co.
no stejně to zdejší kovaní budou bagatelizovat tak co.
21. 06. 2011 | 10:53

Marcus Agrippa napsal(a):

hoven:
a zvyšování DPH je asi tak co?! Krásnou ukázkou jsou paliva. Kalousek dosáhne jediného - nákup a spotřeba se bude přesunovat do zahraničí a Kalousek jen prohloubí ztrátu SR.
21. 06. 2011 | 10:54

Karel napsal(a):

To Xury, Hoven

Korporátní daně
- jde o 2 resp. 3% body. Kvůli toho firmy neutíkají. Poslechněte si šéfa VW v Rusku, Martina Jahna.
Jde o jiné a důležitější věci - infrastruktura, vzdělanost, vymahatelnost práva atd..
Tedy záležitosti, které tu vy doslova ku*víte.

Dále speciální daně pro banky, obchodní řetězce - myslíte si, že tyto banky mohou do nekonečna drancovat kapsy zákazníků a firem. Kam by taky šly? To tu nechají ležet peníze ladem?

Progeresivní zdanění je běžný jev v civilizovaných zemích, kam vy samozřejmě nechcete.
21. 06. 2011 | 10:54

Dočekal napsal(a):

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-52121570-zneuzita-dotace-znalec-sice-prijal-uplatek-ale-penize-od-statu-se-vracet-nemusi

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-52112280-udalosti-tydne-bobtnani-hazardniho-prumyslu-by-se-melo-omezit

http://byznys.ihned.cz/podnikani-a-dane/c1-52125630-berni-urad-vymeri-sankci-a-ministerstvo-ji-odpusti

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-52128370-soud-za-nejvetsi-podvod-s-dotacemi-eu-exnamestek-ministra-forman-nemuze

http://byznys.lidovky.cz/zvedneme-dph-na-19-pripousti-vlada-dqz-/statni-pokladna.asp?c=A110620_212415_statni-pokladna_ani

--------------------
Předpokládám, že si tyto odkazy otevřou především ti, kteří tady tak statečně plijí na pana Bohuslava Sobotku.

Jen pro pořádek připomínám, že ta takzvaná "levice" tady není ve vládě od jara roku 2006.
21. 06. 2011 | 10:55

Ford napsal(a):

No teda to je změna. Takže Sobotka na příkladu nákupu v cizině přiznává, že vysoké daně znamenají nižší výběr. Ale asi je rozdvojená osobnost, když už si na to nevzpomene u přímých daní.
21. 06. 2011 | 10:56

Ford napsal(a):

Dočekal. Třeba ten případ exnáměstka je z doby 2003-2005. Tedy z doby Sobotky/paroubka.
21. 06. 2011 | 10:58

vfischer napsal(a):

Jste všichni, jeden jako druhý, stejná sebranka všežravců, třesoucí se na koryta státní kasy a veškeré prebendy !! Teď žvaníte jak kdo krade víc a jak je neschopný, avšak za rozvrat státní správy, gigantickou všežravou parazitickou administrativu a zločinecký marasmus ve státě jste zodpovědní vy všichni paňácové stejným dílem.
Měli jste opakovaně možnost ukázat své schopnosti, místo kterých jste ukázali zlodějského mašinfíru, ubrečeného ješitného Jyrku o napoleonovi Rathovi a šíbrovi Palasovi ani nemluvě! Specielně vy Sobotko jste pouze neschopný aparátčík vyrostlý pod poklopem ze svazáckých trenýrek na hony vzdálen od reality života v tomto gangsterském Absurdistáně !! Táhněte k čertu všichni jeden jako druhý a nechte si svá přechytřelá moudra pro své partajní řiťolezce !
21. 06. 2011 | 10:58

jo napsal(a):

hoven

daněním firem se myslí daně ze zisku....pak můžu stejně tvrdit (a budu mít pravdu :) ) že danění zboží které se ještě neprodalo vysokou dph vede k nižšímu prodeji tedy druhotnému zdanění firem rozuměj tolik neprodám nemám takový zisk ...pak se ptám není lepší prodat více, více lidí zaměstnat ulevit sociálnímu systému a danit až konečný zisk?
21. 06. 2011 | 11:00

Čochtan napsal(a):

špatně jsme to spočítali, stále rozdáváme miliardy měsíčně cizímu etniku, .....
21. 06. 2011 | 11:02

Ford napsal(a):

Karel: No jasně v civilizovaných zemích. A proto pak kupují ilegálně přes tajnou službu cd se jmény občanů, kteří tenhle civilizační pokrok nechápou.
21. 06. 2011 | 11:04

Xury napsal(a):

Pro Karla:
jistě při zvýšení korporátní daně o 2-3% by firmy asi neutekly, i když bych rád upozornil, že Slovensko má 19% sazbu jako my + Euro. Je ovem otázka, zda by tato mía zdanění nehrála roli při dalších investicích. Zvláštní zdanění bank je jistě možné, ale obávám se, že by jen vedlo ke zdražení služeb pro občany a ve svých důsledcích ke skrytému zdanění obyvatel a firem. Progresívní zdanění má i řada rozvojových zemí, to není kritérium podle kterého by se dala rozlišovat vyspělost. Vtio je v tom, co jsem napsal, že do není daň na bohaté, ale na ty kteří se snaží a uspějí. Ve spojení s vysokými stropy na pojištění budeme pro řadu profesí za pár let neatraktivní.
Co se vzdělanosti, infrastruktury a vymahatelnosti práva týče souhlasím, ale po 8 letém vládnutí ČSSD si nemyslím, že by se jejím nástupem k moci něco zásadně změnilo.
21. 06. 2011 | 11:05

Čochtan napsal(a):

Stát má tři možnosti:
1. Zvýšit příjmy
2. Snížit výdaje
3. Udělat oboje
21. 06. 2011 | 11:06

Občan napsal(a):

hoven napsal(a):
"každý ekonom ví, že zatěžování firem daněma v době křehkého ekonomickeho oživení může ekonomiku vrátit do recese. jediné, co slavečka omlouvá, je to, že není ekonom, ale právník bez praxe. 21. 06. 2011 | 10:48"

Proto také Chemický Míra NENÍ ekonom, ale chemik. A proto také Chemický Míra zvyšuje daně jak zaměstnancům, tak firmám a živnostníkům.
Nebo se snad, společně s Mírou, domníváte, že ztrojnásobená DPH na potraviny, léky, služby, bydlení a ubytování, energie, dopravu a kdeco nijak nezatíží firmy a živnostníky? A že nesníží spotřebu a tím pádem objem zakázek pro obchodníky a řemeslníky?
Tak, s barvou ven, Hovne.
21. 06. 2011 | 11:14

Občan napsal(a):

To Čochtan:

Stát momentálně intenzivně SNIŽUJE příjmy.
Výdaje už moc snižovat nemůže, tam už se dostal prakticky na dno. A KAŽDÉ snížení výdajů má pro stát za následek snížení příjmů.
Vývoj letošního státního rozpočtu je toho svědkem. A čím rychleji klesají výdaje, tím rychleji klesají i příjmy. Zvyšováním daní se příjmová stránka rozpočtu dál zhoršuje.
Chemický Míra tedy dělá vše pro to, aby českou ekonomiku co nejdřív zařízl úplně.
21. 06. 2011 | 11:19

hoven napsal(a):

občan,
dph jsou nepřímé daně a firmy nezatěžují. zatěžují spotřebitele.
21. 06. 2011 | 11:20

jo napsal(a):

Xury

" Zvláštní zdanění bank je jistě možné, ale obávám se, že by jen vedlo ke zdražení služeb pro občany a ve svých důsledcích ke skrytému zdanění obyvatel a firem."

Nikoliv, konkurence je vysoká a banky si nemohou dovolit přelévání vysokého počtu klientů a jejich peněz. Za vysoké poplatky.... si mohou zákazníci sami - nepřecházejí mezi bankama.
21. 06. 2011 | 11:20

Občan napsal(a):

Hovne,
kontrolní otázka: To myslíte vážně, s tou DPH?
21. 06. 2011 | 11:24

facka napsal(a):

DPH je jediná daň, kterou platí všichni. Platí ji i multi-kulti i nefakčenka dokonce i zloději si za nakradené peníze něco potom koupí a zaplatí DPH. I tuneláři si své luxusní vily s bazény musí koupit. A to si do nákladů nedájí a DPH zacvakají. Je to daň která postihne všechny a zároveň jediná daň, kterou zdaníme dovoz. Přijde mi to daleko lepší daň, než daň z práce, kterou platí jen a pouze ten, ten kdo pracuje.
21. 06. 2011 | 11:26

Xury napsal(a):

Pro jo:
souhlasím, že si za vysoké poplatky mohou i zákazníci, ale jsem si prakticky jistý, že by si banky cestu našly. V nejhorším případě formou omezování nákladů - tj. zhoršením služeb. Navíc by se dala určitě najít i cesta určité daňové optimalizace ve spolupráci s matkami. Uvidíme, jaké budou výsledky zahraničních bank v Maďarsku, kde zvláštní daň platí.
21. 06. 2011 | 11:27

Béda napsal(a):

Daňovému kutilství a vynálezectví nejlepšího ministra financí se prostě meze nekladou. Ž podobného soudku: superhrubá da'n/zrušení superhrubé daně, povinné/dobrovolné (vynuceně, když deformaátoři neměli kritikům již málem kam ustoupit) penzijní pojištění (opt out)...

Jinak správné pořadí je:
Když to špatně spočítám svedu to na
- komunisty (ti můžou za všechno)
- socialisty (ti můžou za všechno ostatní)
- na Řeky, protože tam vládli socialisté a komunisté)
- My za nic nemůžeme - všechno je důsledek vlády socialistů a komunistů, potažmo komunistů, kteří jsou všude a prakticky vládnou. (Probůh, takhle asi ne. Vždyť bychom museli řáct, že i my - já Kalousek, Nečas, Schwarzenberg, Bárta¨... jsme komunisté)
21. 06. 2011 | 11:28

jo napsal(a):

Xury

trochu to upřesním...odmítám platit bankám jejich daně ze zisku které plynou především z mojich peněz které jim poskytnu a všechny peníze vyberu...jak se zachová banka?
21. 06. 2011 | 11:30

Občan napsal(a):

Pane Sobotko,

dejte si nick třeba "slunéčko sedmitečné", ale konečně odpovězte alespoň na některé z otázek, které Vám kladou SLUŠNÍ diskutéři - Vaši potenciální voliči!
Uvědomte si už konečně, o co bojujete a jak školácké chyby při tom děláte.

Já totiž i celkem chápu, proč ještě nejsou venku KONKRÉTNÍ programové kroky budoucí vlády ČSSD. Vaše vítězství ve volbách bude Pyrrhovo vítězství a bude pekelně hořké. Tentokrát skutečně převezmete spálenou zemi s totálně rozvrácenou ekonomikou, pracovněprávními vztahy, zdravotnictvím a školstvím, nefunkčním sociálním a důchodovým systémem a prázdnou kasou.
Já opravdu chápu, že jste zděšeni a vlastně za pochodu musíte přizpůsobovat své programové kroky hrůzám, které denně prolézají parlamentem. A předpokládám, že jste si vědomi toho, že škody jsou buď nevratné nebo dlouhodobě působící.

Ale čím dřív předložíte občanům program národní záchrany, tím dříve se vám dostane podpory a je šance na nové volby. A čím dřív padne vláda, tím míň škod napáchá.

A ještě jedna věc (kterou byste měli brát zatraceně vážně) - zapomeňte na to, že byste upytlili velkou koalici s ODS nebo Oposmlouvu II. Hned. Teď. okamžitě to pusťte z hlavy. Protože jakmile něco takového podepíšete, v tu ránu budete mít na krku generální stávku.
To není varování; to je konstatování.
21. 06. 2011 | 11:33

Kvakin napsal(a):

Pane Sobotko, jsem sice volič soc.dem., ale Vaše nenávist vůči osobám samostatně výdělečně činným (nejsem jí) je patologická (nemáte intimní poměr se Škromachem?, ten je obdobně chorý). Možná byste si měl vzpomenout, kdo U Kaštanu soc.dem. kdysi založil - J. B. Pecka, L. Budečský i J. Hybeš rozhodně nebyli zaměstnanci, tím méně průmysloví námezdní dělníci, byli to "volné nohy" a kdysi živnostník. Vaše tvrzení, že živnostníci si svoji běžnou osobní spotřebu zahrnují do firemní režie a tak že je jim v podstatě jedno, jaká je sazba DPH, by bylo k smíchu, kdyby nebylo tak hloupé. Řekněte mi, kolik znáte živnostníků, co do firemní režie zahrnují komplety obsahující dětské plenky, pudry a krémy, potraviny, ošacení, nájemné z bytu atd. atd. Neříkám, že živnostník podnikající v hostinském oboru neuplatní leccos z potravin, které si obstarává pro sebe, ve firemních nákladech, a že ten, kdo jezdí autem, asi i jízdy k vyřízení osobních věcí zařadí do nákladů podnikání, ale Vaše představa, že živnostníci si všeobecně kupují vše, od viagry přes brilianty milenkám po plechovky kaviáru a basy šampáňa, přes své firmy a tudíž jsou - oni osobně - vůči změnám sazeb DPH imunní, je prostě blbá. Němečtí socialisté v druhé polovině 19. století napsali do návrhu programu pro sjezd v Gothě, že proti průmyslovému proletariátu stojí všechny skupiny a vrstvy společnosti jako jediná reakční masa. Karel Marx k tomu poznamenal něco v tom smyslu - hlavně toto vykřikujte před volbami, až půjdete agitovat mezi sedláky; to bude sukces. Takže Vy si svoji story o živnostnících, co žijí jedině na náklady svých firem a proto je jim třeba vývoj DPH lhostejný, nechte na příští volební kampaň, ale nejdřív se o tom s některým živnostníkem poraďte (pokud s takovýmito typy ztratíte slovo). Začněte hezky: ČSSD - strana lidí práce, ale živnostníkům je třeba zatnout tipec (odvody, daně, spotřeba). Svět patří nám (odborově organizovaným zaměstnancům státu).
21. 06. 2011 | 11:41

hovorka11 napsal(a):

Stát má možnost 2 možnosti:

a) zlikvidovat rozkrádání, které dosahuje mnoha desítek miliard a zavést tržní hospodářství dle konkurenceschopnosti firem. Dále docílit funkčnosti byrokratického systému s jeho útlostí a funkčností minimálně z kraje 90 let. Uvolnit ruce policii a soudům. Zavést dopad práva i na vyjmuté politické zcizovací sruktury.

nebo:

b) pokračovat v rozkrádání, zvyšovat daně s napojováním penězovodů s nekonečným utahováním opasků lidem s poukazem na prázdnou pokladnu. Ta zůstane samozřejmě prázdnou vždy jako dnes !

Co si zvolila tato vláda je jasné- cesta penězovodů, prázdné pokladny a omezování práv nespokojených lidí, kteří jak za feudalismu jsou hlídáni dráby nebo snad Drápky ?
-----------------

Závěr:
Čochtanovy možnosti jsou zcela liché, protože by fungovali ve vyspělé demokracii s fungujícím právním systémem.
ČR je státem, kde to nefunguje a fungovat nebude tak dlouho, dokud se většina zodpovědných postižených nepostaví na zadní a silou neřekne dost !

Zvýšení příjmů a snížení výdajů je tak zcela jasně nyní nesmysl, povede jen pro další krmení penězovodů - to si vybrala tato vláda s Nečasem a poradním hlasem Klause a neustále to dokazuje.
21. 06. 2011 | 11:42

Rumcajs napsal(a):

Sobotka už zase dokazuje, že Země je placatá.Tož vděčných hlupáků na odkývání takové teorie tady má dost.

Fuj tabl Sobotko.
Je mi z těch tvých nehorázných a účelových hloupostí Šoufl.
21. 06. 2011 | 11:45

Terry napsal(a):

Pane Bohuslave Sobotko, taky máte slabou (politickou) paměť??!!

Janota: Sobotka a nejhorší hospodář? To nevyvracím
(http://ekonomika.idnes.cz/janota-sobotka-a-nejhorsi-hospodar-to-nevyvracim-fbs-/ekonomika.asp?c=A100120_1321457_ekonomika_hol)
20. ledna 2010

Proti prohlubování schodku státního rozpočtu vystupuje ministr financí Eduard Janota dlouhodobě. Rozpočtu se věnuje třicet let, sloužil pod jedenácti ministry. Přesto politici jeho varování neposlouchají.

Otázka: U politiků nikdy nevíte, co doopravdy udělají. Napovědět by nám mohlo, co už udělali. Který z ministrů financí hospodařil vzhledem ke stavu ekonomiky úplně nejhůř?
Odpověď EJ: Nejhorší to muselo být někdy v letech 2003, 2004 a 2006. Nejdřív Bohuslav Sobotka při růstu ekonomiky skoro šest procent vytvářel schodky jako hrom, v jednom případě dokonce přes sto miliard. A nezadá si s ním v roce 2006 Vlastimil Tlustý: při šestiprocentním růstu, bim ho! – 97miliardový schodek. I když Tlustý tam byl krátce a možná s tím jen nestihl něco udělat.

Otázka: Takže Bohuslav Sobotka, dnes nejpopulárnější politik, vychází jako nejhorší hospodář. Není to poučné?
Odpověď EJ: Já vašim závěrům rozumím, nevyvracím je, a to je asi tak vše, co k tomu řeknu.

Otázka: Chodil jste v době schodkového bujení za ministrem Sobotkou a varoval ho?
Odpověď EJ: Mám to dodnes schované. Třeba plejáda spisů z jara roku 2006, ve které byly návrhy na zvýšení sociálních výdajů, zvýšení porodného, přídavků na děti, mateřské – o šedesát miliard. Systém financování sociální péče se výdajově z roku na rok ztrojnásobil! A na těchto spisech je mým perem napsáno: nesouhlasím, nedoporučuji, neufinancovatelné!

Otázka: A co na vaše připomínky tehdejší ministr Sobotka?
Odpověď EJ: Zjevně se řídil zájmy partajními. Jeho strana spolu s dalšími způsobila, že ty věci hravě ve Sněmovně prošly a začaly od roku 2007 platit a platí dodnes.
(konec citace)

Nebo jak (by) řekl Jan Werich:

"Nepamatovat si. To je nejlíp placený..."
21. 06. 2011 | 11:49

Otázkář napsal(a):

Přišel Rumcajs a řekl bla bla bla, blá blá a ještě blá blá bla a nakonec přidal bléééééé.
Věřím, že i s tímto člověkem je možná slušná a věcná diskuse k tématu, ale asi se mu nechce úroveň ji vést. On raději nadává, je to jednodušší a uleví se mu.
21. 06. 2011 | 11:51

Xury napsal(a):

Pro jo:
a kolik tak asi lidí vás bude následovat? nemluvě o tom, jak budete provádět platby? Budete chodit na poštu se složenkou? To zaplatíte daleko víc.
21. 06. 2011 | 12:04

Paťa napsal(a):

A když to dobře spočítám po našem po "socansku ",tak to bude zaručeně Řecko!
21. 06. 2011 | 12:09

Kamil napsal(a):

Pane Sobotko, s každým dalším prohlášením, v němž se věnujete ekonomickým otázkám, odhalujete svoji slabinu - a sice že o ekonomii (v tomto případě makroekonomii) nemáte ani páru. Ve vlastním zájmu navštivte nějaký základní kurz makroekonomie či makroekonomické analýzy, např. na VŠE, prospěje Vám to. Pak se za nudných večerů můžete procházet staršími blogy a smát se tomu, jak neznalý jste byl.

PS - jsem volič levice.
21. 06. 2011 | 12:10

Ives napsal(a):

Pokud se stát nestará, stará se občan. Jak? Jednou týdně nákup v A, včetně natankování. Bankovní účet tamtéž. Oblečení a další " nezbytnosti" také, nebo v D. Chápu, že Pražáci si to nemohou dovolit, ale ti přece mají, co chtěli, že? Předpokládám, že za tento individualistický přístup mě Hoven, Ládík, Runmcajs a další pochválí.
21. 06. 2011 | 12:12

jo napsal(a):

Xury

lidí bude přibývat danění bankovích zisků plynoucích z jejich peněz nebude chtít nikdo dotovat a banky se budou muset přizpůsobit, investovat se i jinak než b.ú. Jedna banka nabídne výhodnější podmínky a...
21. 06. 2011 | 12:17

ali napsal(a):

Otázkář
klid, nějak ztrácíte nervy..Vaše plísnění mě pak chybí úroveň..
myslím to dobře. Opravdu.
Mimochodem Rumcajs má pravdu.
21. 06. 2011 | 12:18

mleziva napsal(a):

A co přesun energií z 5% sazby do 19% sazby DPH za Vaší vlády? To nebylo namířeno proti těm Vašim "obyčejným lidem"?
21. 06. 2011 | 12:21

jo napsal(a):

pane Sobotko,

můžete si článek opravit vše je jinak :))

http://byznys.lidovky.cz/zvedneme-dph-na-19-pripousti-necasova-vlada-fj1-/statni-pokladna.asp?c=A110620_212415_statni-pokladna_ani
21. 06. 2011 | 12:21

ali napsal(a):

Ives
proč si myslíte, že v Praze je blaze? Protože se to rýmuje? Když se v Praze chci zeptat na cestu, tak 9 z 10 mi odpoví úpně jiným jazykem, nebo že nejsou pražáci..
21. 06. 2011 | 12:21

Prohlášení napsal(a):

My :
- co jsme si během vládnutí a zhasnutí génia Václava Klause nahrabali dostatek pro založení vlastních firem,
- majitelé zastaváren s dobou výkupu libovolného zboží *) v nočních hodinách,
- majitelé autoservisů, zaměřených na recyklaci **) vozidel,
- majitelé sběrných surovin, kde se vykupuji trolejová vedení, kovové kanálové poklopy, měděné okapy, nebo kovová pouzdra z drahých kovů na urny po pozůstalých.

si všichni pevně stojíme za současnou vládou, protože jen ona může zajistit naší prosperitu zejména tím, že nechá vybírat nepřímé daně od rodin s dětmi, důchodců a invalidů a nám je náš milovaný ministr opět odpustí (jak to učinil nedávno ve výši přes 30 miliard)
Vysvětlivky:

*) do kategorie libovolné zboží spadají zejména autoradia, navigace a mobily, vše bez potvrzení o získání.
**) recyklace v tomto případě znamená rozebrání vozidel, které neodpovědní majitelé ponechávají volně na ulicích a opětovné sestavení (z dílů takto zajištěných) nových aut, se stavem na tachometru odpvídajícímu právě zaběhnutému motoru.
21. 06. 2011 | 12:21

Tenco napsal(a):

http://zpravy.kurzy.cz/270191-recko-uspesne-prodalo-kratkodobe-dluhopisy-za-1-625-mld-eur/

"Podle agenturních zpráv Řecko v aukci 13týdenních pokladničních poukázek získalo celkem 1,625 mld.EUR při průměrném úročení 4,62%. Poptávka 2,94krát převyšovala nabídku. 32% koupili zahraniční investoři."

http://www.google.com/finance?q=EURUSD
21. 06. 2011 | 12:22

Rumcajs napsal(a):

Otázkář :

Ty chceš vést diskuzi věcně ?

No dobrá. Tak mi řekni, která daň významná z hlediska příjmů do SR nemá vliv na cenotvorbu ?
21. 06. 2011 | 12:23

Marcus Agrippa napsal(a):

Výborný komentář k zamyšlení - doporučuji všem - http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-52135510-za-vsechno-muze-recko
21. 06. 2011 | 12:29

jo napsal(a):

Rumcajs

povodňová daň ;) jinak všechny daně ať už přímo nebo nepřímo ovlivňují ceny
21. 06. 2011 | 12:30

Tenco napsal(a):

http://zpravy.kurzy.cz/270191-recko-uspesne-prodalo-kratkodobe-dluhopisy-za-1-625-mld-eur/

"Podle agenturních zpráv Řecko v aukci 13týdenních pokladničních poukázek získalo celkem 1,625 mld.EUR při průměrném úročení 4,62%. Poptávka 2,94krát převyšovala nabídku. 32% koupili zahraniční investoři."

http://www.google.com/finance?q=EURUSD
21. 06. 2011 | 12:32

Tenco napsal(a):

pardon - za dvojí umístění... :))
21. 06. 2011 | 12:33

Xury napsal(a):

Pro Tenca:
a co jste tím chtěl říct?
21. 06. 2011 | 12:36

jo napsal(a):

Důsledně promyšlená "reforma" = zdražení = zvýšení DPH bude buď 14%, 17% nebo 19% a nebo možná úplně jiné číslo :)
21. 06. 2011 | 12:40

Tenco napsal(a):

Xury
Nic. Jen jsem zprostředkoval novou zprávu o Řecku.
Myslel jsem, že to může ty, kteří zde o něm diskutují/a o euru/, zajímat.
Nic víc.

Ale můžete to interpretovat - to jistě.
/je to zadarmo, je to dovolené a navíc se to dá využít - například k propagandě/
21. 06. 2011 | 12:41

Prognostik napsal(a):

Vláda pravice skončí VELKÝM KRACHEM. Deficity státního rozpočtu budou dosahovat 200 mld., budou statisíce nezaměstnaných. Živnostníkům budou klesat tržby. Ceny nemovitostí se zhroutí. Nakonec se Kalousek sám vzdá vlády a s ostudou uteče do zahraničí. Doma bude označen za zemského škůdce.
21. 06. 2011 | 12:42

ali napsal(a):

Sobotko
naše vláda se snaží zabránit řecké situaci. O co se snaží te vy?
O pravý opak. Reformy a privatizace jsou nutností. Radikální řezy, dokud je čas a dokud nebudou pády tak tvrdé. Za 5-7 let to bude horší, pokud se nedomluvíte a pokud si budete podtrhávat nohy populizmen a chtěním kdo bude u moci.
Řecké dluhy se stejně nevyhnou reformě. A řecký dluh má v roce 2014 dosáhnou asi 150 procent HDP..nebo se stále držíte paroubkovského hesla, že dluhy se nemusí splácet? A neschopnost splácet dluhy je pouze teoretické?
21. 06. 2011 | 12:43

Ives napsal(a):

Ali, nemyslím si, že v Praze je blaze. Ani jsem to nenapsal, pouze jsem konstatoval, že Pražáci nemohou jezdit nakupovat do zahraničí,ale vadit by jim to nemělo, protože mají co chtěli (Praha, bašta voličů současné garnitury). Věčně ucpané ulice, zločinnost...Já vidím ze svého domu na Novohradské hory,včera jsem si v lese sebral hříbky a lišky, v pátek vyrazím za nákupem za kopec, co mi chybí?
21. 06. 2011 | 12:48

Ives napsal(a):

A ještě chvíli mě tu bude ta diletantská pakáž u koryta (na barvě nezáleží)štvát, tak za tím kopcem zůstanu.
21. 06. 2011 | 12:50

Tenco napsal(a):

jo
--------------------

Volební program TOP 09 :

"Výpadek příjmů stávajícího průběžného systému financování důchodů pokryje vláda z aktiv společnosti ČEZ a v případě nutnosti z nepřímých daní...."

http://www.mzdovapraxe.cz/novinky/detail/2788-drabek-pro-hn-dividenda-cez-pujde-uz-v-2011-na-duchodovou-reformu/

"Počítám s tím, že dividenda ČEZ půjde už příští rok na důchodovou reformu," řekl Drábek HN. Jeho plán navíc podporuje i stranický kolega a ministr financí Miroslav Kalousek, který bude mít při rozhodování o dividendě nejbohatšího českého podniku významné slovo. -"Budu se snažit dividendu ČEZ vyplacenou v roce 2011 uchránit pro potřeby důchodové reformy."

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/196707.aspx

"...Slib vlády, že veškeré příjmy z dividend ČEZu využije na penzijní reformu, se zatím nesplní. Je nutné zaplatit jiné závazky, které tvoří například ekologická zátěž. K její likvidaci se stát zavázal před několika lety.
Nutné je zlikvidování ekologických zátěží
„Pokud bychom v likvidaci škod pokračovali stávajícím způsobem, tak se toho ve své funkci nedočkám," řekl Hospodářským novinám ministr Kalousek...."

---------------------------------------
Volební program ODS :

" Dokončení důchodové reformy: Podpoříme penzijní připojištění a spoření, konkurenci penzijních plánů a dobrovolný převod části důchodového pojištění do důchodových fondů. Jeden z nich bude státní, a tedy i státem garantovaný. Veškeré nové privatizační příjmy budou směřovat na reformu penzí."

"Jednoduché a nízké daně: Zjednodušíme daňové zákony. Zároveň udržíme daně na současné úrovni. Nezvýšíme ani odvody na sociální pojištění."

-----------------------------

:(((

" Súdruhovia, my ale sme v koalícii- a tak sme nútení prijímať kompromisy...veď znáte tého Bártu, Johna a všetkých tých zlých súdruhov...TO ONI ZA VŠETKO NESÚ ZODPOVEDNOST...aj za to, že smě nútení klamat vás - našich voličov.
Súdruhovia, robíme to neradi - vertě !
Ale súdruhovia, teraz je najdoležitější klud....klud na prácu, na refórmy...robíme to všetko pre našich kmotr...eh, teda...pre nášho kapitalistického človeka...pre našich bankér...eh, teda živnostníkov, pre našu justičnú mafi...eh, teda pre našich farmárov... a v neposlednom rade aj pre našich kumpán...eh, pre našich umelcov, baníkov, dopravákov, lekárov...."
21. 06. 2011 | 12:56

irinek napsal(a):

Přes všechny hloupé ideologické výkřiky v těchto diskuzích (samozřejmě i v této konkrétní) se,pane B.Sobotko,marně pídím už delší dobu po tom,co by udělala socdem,jaká opatření by provedla a co by to zemi přineslo.Zkrátka,pídím se po konkrétním,hmatatelném programu s rozborem jeho cílů a výsledků. Zatím marně.Ti hoši napravo sice také žádný konkrétní program nemají, ale Kalouskův tah na branku,nenápadně podporovaný hradním pánem a jakýmsi bývalým šlechticem je (odpusťte vy hoši vlevo) přímo hmatatelný.A nemyslím tím pouze svou peněženku.
21. 06. 2011 | 13:06

almost glossed™ napsal(a):

Ali, pojďme si hrát:

Sobotko

--- Co je to za buranské oslovení?

naše vláda se snaží zabránit řecké situaci.

-- Nejvyššími schodky v historii?

O co se snaží te vy?

--- Vsadím se, že nemůžete být tak neinformovaná.

O pravý opak.

--- No vida, nějakou představu máte. Proč se pak tak nesmyslně ptáte, o co se snaží? :-)

Reformy a privatizace jsou nutností.

--- To říká ali, hoven a spol. Rozumní lidé si to nemyslí. Resp. určitě ne "reformy" v tom smyslu, jak je známe - tj. rozebrat, oslabit, zničit stát a ponechat z něj jen prázdnou skořápku a název.

Radikální řezy, dokud je čas a dokud nebudou pády tak tvrdé.

--- Je zajímavé, že po radikálních řezech Kalousků, hovenů a spol. se rychlost pádu zvyšuje, schodky narůstají astronomickou rychlostí, výběr daně se zhoršuje...

Za 5-7 let to bude horší

--- Po radikálních řezech jistě ano. V případě rozumnější politiiky by se situace mohla začít zlepšovat, jako tomu bylo za poslední vlády ČSSD, kdy jsme dokonce plnili Maastrichtská kritéria.

, pokud se nedomluvíte

---S lidmi jako vy to nejde. Jste slepí, hluší, hloupí, dogmatičtí, příliš ovlivnitelní médii.

a pokud si budete podtrhávat nohy populizmen

--- Třeba daňovým populismem a závodem o nejnižší sazbu korporátní daně?

a chtěním kdo bude u moci.

--- To je z vaší strany nepochopení principu politiky. Každé straně jde o uplatnění své politiky tj. jde jí o moc. Jaký jiný smysl by pak politika měla?

Řecké dluhy se stejně nevyhnou reformě. A řecký dluh má v roce 2014 dosáhnou asi 150 procent HDP.

--- Za vlády Kalousků a jím přizvukujících hovenů a ali se ke stavu Řecka blížíme mnohem rychleji, než za vlád ČSSD.

nebo se stále držíte paroubkovského hesla, že dluhy se nemusí splácet?

--- Toto Paroubek nikdy neřekl. Tato lež vám tady byla stokrát vyvrácena. Paroubek jen konstatoval známou pravdu, že vyspělé státy celkový objem dluhů nesnižují, protože je investice do dluhů výhodnější než jejich splacení. Hovořil v této souvislosti o dluhové službě apod.

A neschopnost splácet dluhy je pouze teoretické?

Nesmyslná otázka.
21. 06. 2011 | 13:20

dalimír napsal(a):

Jasný Aliamálko Rumcajs má vždy pravdu ! No podle Vás možná ale podle mě je to neomalenec ! Zdravím Dl.
21. 06. 2011 | 13:25

Ford napsal(a):

almost glossed™

Radikální řezy? Jaké dyť se žádné nekonají? Zrušila se snad půlka veřejného sektoru? Jede se v kolejích ČSSD. Zvedne se spotřební daň, zvedne se mýto, zvednou se správní poplatky, zvednou se daně OSVČ.

Třeba daňovým populismem a závodem o nejnižší sazbu korporátní daně?
Těžko jde překonat daňové prázdniny a doplácení ve formě investičních pobídek.

Samozřejmě to Paroubek řekl. Řekl to i Kraus.... ale přece ty dluhy nikdo platit nebude...
21. 06. 2011 | 13:33

ali napsal(a):

Ives
v Praze jsou voliči všech stran, tak to nezjednodušujte. Každé hlavní město má být reprezentativní. :o) Zločinnost je tam stejná, jako v jiných hl. městech. Jinak přeji bohatou houbařsko úrodu a jak říkáte, na barvě nezáleží, když je někdo lotr, tak s ním za katr..
21. 06. 2011 | 13:34

ali napsal(a):

dalimír
to je zas úhel pohledu..pro mě je to zase almost glozet, Sladký, kočka šklíba, Dočekal, pich..jen vás můžu vystát ;o)
21. 06. 2011 | 13:36

Profous napsal(a):

Zajímavé komentáře,pochopitelně DPH je nejsnazší výběr od občanů bez rozdílu pleti a pracovního zařazení.To ví i chemik Kalousek a všichni ostatní.Ale proč máme tento stav to naše vlády od r.89 nehodnotí.Kdo to vše zavinil,kdo byl hospodářem v našem státě.Vezměme všechny tyto vlády (ODS,ČSSD)a další strany podílejících se na nich.Kalousek praktik-ve všech vládách vždy si cestu našel a jemu podobný lidi co tam sedí 20-let a vše svádí na občany.Dnes se straší Řeckem aj.státy ale vina je na kom na občanech?? že nás furt vlády od r.89 něčím straší.Strašili komunistama,teď zas je jiný strašák vždy jak se jim to hodí,ale státní kasa je furt prázdná ať dělali baťohy,baťůžky,reformy aj.Kam se tedy ty peníze furt ztrácejí a to by měla být odpověď vlád.Né odpověď vše vám zdražíme.Už občané např.víte za 1/2 roku kolik bylo vybráno na tzv.povodňové dani.Stovka ke stovce,pane to je balík.Kam byl a na co použit tento peníz.Nikdo nic neví,občan nadával pak ztichnul a stát si mne ruce.A takto je to se vším ONI si žijou nad poměry opasky povoluji(ztloustlej Nečas)aj.a občany jen utahují.Proto diskuze zde je jen,že je.Jinak k ničemu než osočování to není.Pokud by bylo jasné kam se ztrácejí peníze nás všech,a někdy se něco objasnilo je to o něčem jiném.Zatím je to proti nám všem obyčejným lidem ať tam sedí Petr nebo Pavel a to si musíme uvědomit.Oni jsou naší zaměstnanci,ale dělají si co chtějí díky naší tolerantnosti,naší benevolentnosti a bojácnosti.Státu nevládne vláda ale pár lidí kteří mají majetky (zprivatizované poctivě).Ty určují jakým směrem to má nebo nemá jít.A vás otroky potřebují vlády vždy jen k volbám.Jinak držte ústa.Proto to takto vypadá,předložená čísla MF.to je hra přesně nepřesných čísel aby nikdo nevěděl kam mizí peníze a hl.do čí kapes.A o tom to je a né jen o DPH aj.
21. 06. 2011 | 13:40

Cestovatel napsal(a):

Pane Sobotko právě jste se usvědčil že lidem lžete

"Smutné na tom ovšem je, že tento krok, pokud ho vláda Petra Nečase provede, může vést k nižšímu výběru DPH v České republice než je dnes"

Stejně to totiž platí o dani FO a PO. Řecko má až 40% daň z příjmů nad 23 000 EUR. A dnes se potácí v krizi. Takže váš účelový návrh na zavedení daně pro boháté je stejně nesmyslný jako návrh vlády na další zvyšování DPH. A lžete když tvrdíte že to povede k vyrovnaným rozpočtům.
21. 06. 2011 | 13:41

ali napsal(a):

almoste
omlouvám se, že jsem chybně uvedla oslovení - tedy oprava soudruhu Sobotko. Jinak s vámi žádnou hru hrát nebudu, neboť nemám proč. Když nebudete používat hloupá přirovnání, ani já se k tomu neuchýlím. Pokud ovšem chcete takto dál pokračovat, nemám zájem na žádnou hru..
21. 06. 2011 | 13:42

pepík napsal(a):

ali:

"Reformy a privatizace jsou nutností."

Ali, nezjednodušuje. :-)
21. 06. 2011 | 13:42

Cestovatel napsal(a):

almost glossed™:

Čím bude menší stát a čím méně firem budou státní tím méně toho půjde rozkrást to snad pochopí i socanští dogmatici jako vy. Navíc státní podniky slouží jako trafiky pro vysloužilé politiky, kde si užívají za naše peníze.
21. 06. 2011 | 13:49

ali napsal(a):

pepík
a proč ne? :o)
21. 06. 2011 | 13:49

JC napsal(a):

almost glossed,
Hmmm dobrý, příteli
1. Nedělejte tolik mezer, kdo to má scrolovat.
2. EU je totálně předlužená, hází záchranné kruhy těm kteří jsou 5 minut před krachem a vy melete neustále tu Paroubkovu " dluhy se neplatí" platí se jen úroky a ještě k tomu přidáte svoje moudro, že nejlepší investice je do dluhů.
3. Téměř v celé EU se chystají reformy ne nepodobné té naší.
4. Slovutný "ekonom" Bohuš Sobotka se nedávno probudil a prohlásil, že reforem je třeba ovšem ne s VV a komunisty.Co tím asi myslel, šibal ??
21. 06. 2011 | 13:50

ali napsal(a):

omlouvám se, nechtěně jsem napsala almostovi nick - takže almost glossed
21. 06. 2011 | 13:52

pepík napsal(a):

ali

nevypadá pak dobře, když to vytýkáte jiným (21. 06. 2011 | 13:34)

když k tomu ještě přidám útoky ad hominem, tak by si o vás někdo mohl pomylset něco nepěkného. :-)
21. 06. 2011 | 14:00

Yosif K napsal(a):

Panwe Bohooshi Sobotko, Vase omilane "snizovani dani bohacum" lepe pochoppite, pokud se zeptate svychy ORANZOVYCH SOUDRUHU Jansty a Mladka, kde dani oni.
Krome modrych strak jiz i ORANZOVA SLECHTA dani ve Svycarskou 3% sazbou ze zisku (Mladek, Jansta, Taluda, Fribourg, jak se to rymuje.....) nebo jeste vetsi castky na Cayman Islands (Jansta CABA, Cayman - jak se to rymuje - 300 milonu Kc za smouvu CP s oblibenou CSOB, vizte JUDr Mareckova.......).....
Ucelem danovych ulev pro bohate je prilakat ALESPON CAST PENEZ ruznych JANSTU a MLADKU z Fribourgu a Cayman Islands zpet do Ceske republiky........

Uz to trosicku chapete? Jestli ne, snad Vam to vysvetli JUDr Mareckova.........
21. 06. 2011 | 14:00

hoven napsal(a):

správný a uvědomělý bolševik by nikdy presidentovi k narozeninám nepopřál. hašek zdradil stranu.
21. 06. 2011 | 14:01

a napsal(a):

Milí diskutující a autore, nechte toho počítání a mrkněte na www.vymenilijsmepolitiky.cz a tam uvidíte JAK VÁM TO SPOČÍTALI OBČANÉ ČR. Myslíme si, že teď již mlátíte PRÁZDNOU SLÁMU. Jo a ještě Vás můžeme ubezpečit, že tím to neskončilo a dotahování věci do důsledku se nebude lišiti s ISLANDEM, TUNISEM, EGYPTEM a dalšími nastupujícími revoltami v EU. Tak si ještě trochu poplačte na cizím hrobě a bude to. Hezký den přeje 4. odboj a Pepa z depa.
21. 06. 2011 | 14:02

Xury napsal(a):

Ještě malý komentář k diskutujícím a DPH. Jednak tuto daň odvádí i firmy (plátci z přidané hodnoty, neplátci celou), takže není pravda, že na firmy nedopadá. Dále je dobré si uvědomit, že sázka na přímé daně má jednu dost podstatnou nevýhodu, a to že je silně závislá na hospodářském cyklu. Čili když dojde k propadu hospodářství, tak klesnou zisky firem resp. řada z nich se dostane do ztráty -> neplatí DPPO -> výpadek příjmů SR, navíc naroste nezaměstnanost -> výpadek DPFO + soc. a zdr. pojištění + nárůst soc. nákladů. Čili pokud bude podíl přímých daní na celkových příjmech státu příliš velký (je samozřejmě otázka co je to příliš velký, ale výpadek v roce 2009 ukazuje, že je moc velký), tak v případě krize, kdy se naopak očekává, že stát ekonomiku podpoří svými investicemi příp. dotacemi, státu chybí peníze nejen na takové akce, ale i na mandatorní výdaje. DPH samozřejmě v krizi také klesne, ale ne takovou měrou. Např. v roce 2009 klesly meziročně příjmy z DPH o cca půl procenta, výnos spotřební daně o 1.5%, výnos z DPPO o cca třetinu, DPFO o desetinu a ostatní daně cca o šestinu.
21. 06. 2011 | 14:03

Yosif K napsal(a):

Pane Obcane, neprime dane ze spotreby jsou vicmene nejspravedlivejsi a nejvymahatelnejsi dane na svete. Proc?
1) Dan z nemovitosti je dobre vymahatelna, ale sklouzava do toho, ze se uzitecna vec (dum) postavena z jiz zdanenych penez de facto zdanuje podruhe (viz Californie). Vysvetlujte to nekomu, kdo nehrabe penize v Hollywoodu........
2)Dan ze zisku je od jiste miry VELMI VELMI SPATNE vymahatelna (viz daneni ornazove slechty Jansty a Mladka ve Fribourgu a na Caymanech, daneni Agrofertu na hodlingove urovni ve Fribourgu, konta ruznych ODS i socdem geniu v Zurichu atd atd atd), navic se zdanuji tez penize ktere aspon u nekterych podnikatelu tvori nova pracovni mista - coz neni lacina vec, pokud nepovazujete za optimalni tvrobu pracovniho muisrta nakup LOPATY......)...
3)DPH zdanuje pouze spotrebu - chrani setrilky INVESTORY a zdanuje prozirace vseho hned..... zdanuje vsechny stejne - nebere incentiv snazit se vice pracovat a vice vydelavat jak tomu je u zdaneni zisku.......

Comprende, companero????? Nebo je to na vase proletarsko-anarchisticke sablony moc slozite??????
21. 06. 2011 | 14:11

ali napsal(a):

pepík
??? co jsem v tomto příspěvku vyčetla?
mám to brát tak, že se snažíte útočit? Tak to totiž vždycky začíná.. :o) takže milý pepíku, klidně si stoupněte do řady a předveďte se, pokud vás to baví..
21. 06. 2011 | 14:14

hoven napsal(a):

fejk dostane po třech měsících jeho pusobení jako drážního šaška, tedy vlastně ombudsmana, od českých drah na rozloučenou 2,5 milionu. zřejmě za ten ohromný přínos a odpracované roky. je načase vedení českých drah vypráskat, vyházet oknama a nakopat do prodloužených zad.
21. 06. 2011 | 14:19

almost glossed™ napsal(a):

ali napsal(a):
dalimír
to je zas úhel pohledu..pro mě je to zase almost glozet...
21. 06. 2011 | 13:36

--- ale, ale, o to vidím... snad ne snahu urážlivě komolit nick? Máte na své straně cenzora, ale to neznamená, že je to v diskusi O.K.

ali napsal(a):
almoste
omlouvám se, že jsem chybně uvedla oslovení - tedy oprava soudruhu Sobotko.

--- Tohle má být ten slavný "Cimrmanův úkrok stranou"? :-) Co to, chybí argumenty? A nesoudruhujte tady, prosím, nejste na schůzi domovních důvěrnic v r. 1970. Není to nic pěkného.

Jinak s vámi žádnou hru hrát nebudu, neboť nemám proč.

--- to je mi líto. Já jsem se rozhodl, že si s vámi hrát budu a podívám se na pár opakovaných věcí zblízka.

Když nebudete používat hloupá přirovnání,

---Co z toho, co jsem uvedl výše, považujete za "přirovnání"? A jestli tam nějaké je (sám je nevidím), proč je hloupé?

ani já se k tomu neuchýlím.

--- K čemu?

Pokud ovšem chcete takto dál pokračovat, nemám zájem na žádnou hru..

--- nečetl jsem to už? :-)

Cestovatel napsal:
almost glossed™:
Čím bude menší stát a čím méně firem budou státní tím méně toho půjde rozkrást to snad pochopí i socanští dogmatici jako vy. Navíc státní podniky slouží jako trafiky pro vysloužilé politiky, kde si užívají za naše peníze.
21. 06. 2011 | 13:49

Čím bude menší stát, tím se bude moci hůře bránit nájezdům soukromých či globálních zlatokopů. Tím více bude odpuštěných daní (Kalousek - 31 mld. Kč), tím více bude arbitráží typu Nova, Diag Human atd. a tím rychleji bude stát dále chudnout. Tím rychleji zbankrotuje. Státní podniky fungují tak, jak kvalitně jsou řízeny. Některé skvěle, jiné špatně, řada je někde mezi tím. Podobně jako v soukromém sektoru.
21. 06. 2011 | 14:19

Yosif K napsal(a):

Pane XURY mate svatou pravdu - v dobe krise nemusi zdaneni korporatnich prijmu prinest VUBEC NIC - socdemacti geniove predstiraji ze nechapou, jak je snadne za krize nevykazat zadny zisk - trzby klesaji, fixni naklady NIKOLIV!!!!! mili socdemacti geniove......
Naporoti tomu prijmy z DPH jsou stalejsi - i proletariat a lumpenproletariat v dobe krize nehladovi, normalne kupuje potraviny, normalne jedi.....

Ze to dopadne vice na chude lidi? Ceska republika je na celnem miste v Evrope ve spotrebe piva i destilatu i cigaret. Proletarii si misto cigarek koupi 3 kila chleba, misto flasky zelene si koupi 20 jogurtu a hned budou zdravejsi........

samozrejme, na 7-mega-bytecek z nahrad jako Bohous neusetri, ale to je jiz jina story, jsou to proste PROLES.....
21. 06. 2011 | 14:20

Yosif K napsal(a):

Poane Almost Glossed - jak si vysvetlujete prudky hospodarsky rust zemi kde statu nepatri temer nic - HongKongu, Singapuru, jizni Koreje a Ciny po privatizaci zemedelstvi a velke casti prumyslu????

Jak si vysvetlujete hospodarsky rozval statu kde vse patrilo "pracujicimu lidu"? (SSSR, Cina pred privatisaci, KLDR, Kuba, Zimbabwe, nyni tez Venezuela....) Jak si vysvetlujete hospdarsky krach stau, kde vse ridili "odborari" - viz Argentina za Perona atd atd??????

Jake je dle Vas optimalni pomer soukromeho a statniho sektoru???? 1 ku 99 jako za casu CSSSR?????
21. 06. 2011 | 14:27

Rumcajs napsal(a):

Je neuvěřitelné, jak se socani drží velkého procentuálního podílu soc. výdajů na HDP, ale nechtějí ten podíl navyšovat formou DPH. Přičemž ať je to DPH,sociální, zdravotní, DPPO... tak všechny tyto daně které platí podnik, se promítají do ceny naprosto stejně, a DPPO dokonce mnohem drastičtěji jak DPH, pokud chce podnik udržet peněžní tok na úrovni svých ekonomických výhledů povětšinou poplatných splácení úvěrů u bank.

Tak co to mele ten pseudoekonom s rovnátkama o nějakém dopadu na nejchudší vrstvy obyvatelstva ? Největší dopady na toto obyvatelstvo mělo právě jeho řádění, kdy SDK nejvíce rostla. Za Kalouska naopak těm nejchudším bylo daňově nejvíc odpuštěno.

Sobotko vytáni si čísla ! Podívej se na růst platů, podívej se na nezaměstnanost... srovnej to s okolními státy a už konečně sklapni ty reklamo na loutkové divadlo !
21. 06. 2011 | 14:30

almost glossed™ napsal(a):

Yosif K: Proč jste si z obou kategorií vybral právě tyto státy? Zkuste Švédsko, Dánsko, Finsko na straně silných států a ptejte se, zda "silný stát" znamená skutečně to, že vše formálně patří "pracujícímu lidu". Navíc: žádný jiný rozdíl mezi uvedenými státy nevidíte? Mícháte tady různé kategorie.
21. 06. 2011 | 14:48

almost glossed™ napsal(a):

Jak končí slabý stát: http://zpravy.idnes.cz/hudebnici-museli-vratit-nastroje-stat-se-o-ne-boji-kvuli-diag-human-1do-/domaci.aspx?c=A110621_110635_domaci_hv
21. 06. 2011 | 14:59

Yosif K napsal(a):

Svedsko, Dansko a Finsko nejsou staty se STATNIMI PODNIKY. Dokonce kdyz nejaky podnik krachuje, jako Saab Auto nebo Volvo Auto, nechaji jej zkrachovat - ne aby jej zachranoval 10 let nejaka konsolidacka. STANI SEKTOR NULA - s vyjimkou Norsk Hydro, ktera je polostatni.
Skandinavske staty vsak MAJI vysoke zdaneni prijmu. Marginalni sazba dane z osobnich prijmu byla dokonce 100% - jak se o tom presvedcila spisovatelka Astrid Lundgrenova. Vsechny skandinavske staty od tohoto vytrvale odstupuji. Utikali jim totiz firmy (i s top managementem) na jih - do Londyna, Amsterodamu atd atd.
I tak jsou tam dane ZATIM o trochu vyssi nez v CR a lide to snasi. Je to totiz tim, ze politici ve svedsku prakticky nekradou - na rozdil od modre a ORANZOVE slechty v CR.
I ve Skandinavii vsak jde zdaneni prijmu vytrvale dolu - s ohledem na vzrustajici mobilitu firem..... (dokonce i Ikea je formalne "rizena" z Holandska......).....
21. 06. 2011 | 15:12

pepík napsal(a):

xury

myslíte si, že firmy si dobrovolně sníží svou marži, aby nemusely zvyšovat ceny? už se třeba stalo, že po zvýšení spotřební daně na cigarety nebo po zvšení horní hranice dph některý z výrobců snížil svou marži, aby ji spotřebitelům vykompenzoval? já o takovém případu nevím.

s vaším závěrem o dph nesouhlsím. čsú říká, že "Hospodářská krize v roce 2009 zasáhla české domácností faktickou stagnací jejich úhrnných příjmů i spotřeby a nižším ročním přírůstkem hrubých úspor." (http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/ainformace/7807003AE7EB). Z toho mi vyplývá, že spotřeba byla udržena na úkor úspor. Otázkou je pak, jestli bude v budoucnosti v obdobné situaci z čeho brát, když nutné výdaje domácností zřejmě porostou - výdaje na zdravotnictví, bydlení, dopravu, stravování, vzdělání, nutnost více se zajišťovat na stáří ... a zároveň budou klesat transfery, které vylepšují situaci nízkopříjmových. to podle mě povede v situaci kdy bude hrozit stagnace, nebo pokles příjmů k útlumu spotřeby. Navíc bude větší část spotřeby než dnes (nezávisle na hosp. vývoji) realizována mimo čr (stejně jako u nafty a dopravců). Již dnes jsou ceny v okolních zemích nižší/srovnatelné a jejich atraktivita proto poroste.

poznámka k dpfo: neklesna náhodou meziročně sazba?
21. 06. 2011 | 15:14

Ford napsal(a):

almost glossed™: Švedsko, Dánsko, Finsko? Co je na nich. Všechny se vykrmují z moře. Fakticky se vykrmují na cizí účet. . Švédsko - jde do kopru zbankrotovali všechny větší automobilky. Finsko je na cestě - Nokia ztrácí půdu pod nohama. Nic jiného tam není. Dánsko je v rozkladu několik let. Extra daně podle toho jak si je kdo dohodne - podplatí. Diag Human je ukázka že se ve velkém rozežraném státě schová kdejaká zlodějna.
21. 06. 2011 | 15:16

pepík napsal(a):

ali

ali napsal(a): (21. 06. 2011 | 13:34)
Ives
v Praze jsou voliči všech stran, tak to nezjednodušujte. ...

to chápu jako výtku. nebo to snad byl souhlas?
dále ali napsal(a): (21. 06. 2011 | 13:42)
almoste
omlouvám se, že jsem chybně uvedla oslovení - tedy oprava soudruhu Sobotko. ...

je možné, že osovení "soudruh" používáte jako vyznamenání a projev úcty. v tom případě bych vás rád upozornil, že v čr tomu tak není.
já na vás neútočím "soudružko" :-) já pouze popisuji co děláte. pokud se vám to nelíbí, tak a) můžete to přestat dělat b) mých komentářů si nevšímejte.

PS: buďte si jitá, že mě to baví. jinak bych to přece nepsal (placený za to nejsem).
21. 06. 2011 | 15:24

Jan napsal(a):

Ford
Já ti povím co na nich je.
Žijou tam slušný lidi a proto se tam dobře žije.
Češi jsou proslavení zloději.
Proto se nám žije špatně.
Automobilky zbankrotovaly!
Kdepak je naše Nokia?
21. 06. 2011 | 15:32

Ford napsal(a):

Na příkladu Nového Zélandu je vidět, že úspěšné reformy je i zbytečná práce. Po několika letech se vrátili do starých kolejí.Lidi rychle zapomínají a psychouše co touží se montovat druhým do života, hrát se na vládce a hodné strejdy/tety reforma nevyřeší. Čísla neuvěřitelná. Z téměř 20 tisíc pijavic zredukovat na pár desítek. U nás kdyby jen na polovinu, tak by to bylo něco kolosálního.
21. 06. 2011 | 15:37

ali napsal(a):

almost glossed
pokud jste si ráčel všimnouti, tak jsem se omluvila, neboť to opravdu nebylo úmyslné..jenže vy prostě omluvu bravurně přehlížíte, čímž jste mne přesvědčil o své nadutosti.

pepík
k bodu prvnímu - to si chápejte jek chcete..osobně jsem to myslela tak, že Praha je pořád České město a svalovat vinu na jedno město je jednoduché.
bod druhý - soudruh není urážka pro levicového Sobotku "soudruhu" pepíku..a jestli vás to baví, tak to jsem vskutku ráda. Aspoň někoho dokážu pobavit :o).
Soudružko mi jednou řekl jeden soudruh ve fabrice. Slušně jsem mu vysvětlila, že soudružka nejsem a nikdy jsem nebyla ani nebudu, ať mě dál oslovuje buď paní, nebo raději vůbec..
Nevím, co jste myslel tou hloupou poznámkou, že za to placený nejste.. :o)
21. 06. 2011 | 15:45

Ford napsal(a):

Jan: Ano slušný lidi co nemají nataženou ruku a ani ti co by je okradli pod záminkou sociálního státu a jsou zvyklí platit, třeba zdravotnické poplatky. O naši Nokii není co stát. Když klekne tak se to projeví v celém Finsku. Oni si to uvědomují. Traduje se že nejhorší období zažil Finnair, když Nokia omezila služební cesty. A propustila několik tisíc programátorů. A uvědomte si že nás nedotuje žádné přírodní bohatství.
21. 06. 2011 | 15:46

Carlos V: napsal(a):

a.g. : Cituji > čím bude menší stát, tím se bude moci hůře bránit nájezdům soukromých či globálních zlatokopů...

Chyba, uvažujete v současných měřítkách.
- Pakliže se nebudou utrácet státní peníze za kvanta státních zakázek, nebude kapajících kohoutků. Nebude totiž kouhoutků.
- Nebude úplatného managementu státních podniků. Nebude totiž většiny státních podniků.
- Nebude mocných úplatných úředníků. Bude méně úředníků a navíc méně mocných.

Prostě - není-li co krást, krade se méně.
21. 06. 2011 | 15:47

nola napsal(a):

Měli by jste si vyjasnit situaci kdo je tady "soudruh" nebo "soudruzi". Ten to určitě nebyl i když mohl být v KSČ. Ale vy mladíci vzdělávejte se!! Jak to bylo za komunistů do roku 1989. Když to nevíte a chováte se jako "pravičáci" lžete a pomlouváte. Tak ukazujete, že jste odnož komunistů a ani komunista se vám nevyrovná i když byl v KSČ do roku 1989. Byli tam také čestní lidé a proto v pozdější době se do KSČ nedostali už lháři a mafiáni, protože si už na ně komunisti dávali pozor a neměli o ně zájem. Na př. Bylo ale už pozdě! Klaus byl kandidát, tak Čermák i Mašek, nechtěli je tam. I dnes jsou mezi námi kolaboranti, kteří kradou a podádějí, lžou pro svůj zisk a tak zvanou pravdu-prostě vše dělají kvůli svému zbohatnutí! Kritizujte politiky, kteří národu vše vzali a dělají to bezostyšně dál! Těm jste, politikům, nalítli jako ovce. Četli jste životopis Kalouska? Volili jste ho a tím TOP09 tak jste kolaboranti, podporující zloděje národa jak to říkáte o komunistech!!!!!! Nemáte co jim vyčítat, jste ještě horší!!!
21. 06. 2011 | 15:49

Ford napsal(a):

Jan: I tak je u nás pár firem co promluvilo v oboru do světa. např antiviry AVG, AVAST nebo svého času koupil SUN Netbeans a teď to vlastní ORACLE.
21. 06. 2011 | 15:54

Naďa napsal(a):

Ali, nemáš co na práci? Jenom se tady handrkuješ, nic k tématice neuvádiš, protože jsi dutá, ta tady nezacláněj a raději si přečti breviář slušného chování, jo? Nazdar.
21. 06. 2011 | 15:55

ali napsal(a):

Naďa
a hele, tobě jsem jsem taky nastavila zrcadlo. To už jsi další..
Pokud jsi si všimla, tak názor mám, jenže socanké osazenstvo to nemůže rozdejchat, tak útočí, jako ty, slušně vychovaná děvo..
21. 06. 2011 | 16:01

pola napsal(a):

Páni obhájci pravice, prosím řekněte mi kam vaše vláda dala 4 miliardy za povodňovou daň, kterou vybírala od všech občanů!!!! I od těch, kteří si uvědomují, že pravice je strana zlodějů a nikdy je nevolila!!! Pravice a lidi, kteří je volili by měli splácet dluhy za svoje zloděje! Hned by začali objektivně přemýšlet a namáhat si více mozek.
21. 06. 2011 | 16:02

pepík napsal(a):

ali

a já si naivně myslel, že "soudruh" se mezi sebou osovovali členové ksč. nebo je to jinak? poučte mne prosím!
21. 06. 2011 | 16:07

Ford napsal(a):

Pola: A kde vaše vláda dala na penzijní reformu 130 miliard z prodeje Transgasu. Nebo 65 miliard z Telecomu. Nebo 20 miliard co Zeman střelil za 1,- Kč asi v opileckém delíriu.
21. 06. 2011 | 16:09

pepík napsal(a):

ford

to, že jiní kradou, podvádějí a lžou není omluva. nebo pro vás ano? to je přístup pravičáka, nebo levičáka, nebo zloděje?

kontrolní otázka: kam první vlády čr daly dluhy zbyvší po privatizaci a kdo je musel zaplatit?
21. 06. 2011 | 16:19

modrý edvard napsal(a):

Pane Sobotka, až pojedete nakupovat do Rakouska, vezměte mi prosím 2 kg cukru (krystal), 1 hladkou mouku a prášek do pečiva. Děkuji předem, příležitostně se stavím.
21. 06. 2011 | 16:21

Xury napsal(a):

Pro pepíka:
nedomnívám se, že byste měl tak rozsáhlé statistické informace, abyste byl schopen posoudit, kdy si výrobci snížili marži a kdy ne. Osobně jsem přesvědčen, že jste to nikdy nesledoval a upřímě nevím, jak byste to chtěl vyhodnocovat.
Co se DPH týče, tak to je jednoduché, ta data jsou ze státního závěrečného účtu, takže jsou jednoznačná. Jistě část spotřebitelů musela sáhnout na úspory (to platí nepochybně každý rok), což je jev logicky související s krizí, firmy musely také sáhnout do rezerv. Nicméně to co jsem napsal nepochybně platí. Co se DPPO týče, tak sazba sice klesla o 1%, ale sám asi tušíte, že tento pokles by mohl způsobit (za jinak stejných podmínek) maximálně 5% pokles výnosu a ne sedmkrát vyšší.
21. 06. 2011 | 16:24

Ford napsal(a):

pepík: není to omluva, tak právě proč ty kecy o pravicových zlodějích, když kradli levouni stejně ne-li víc. A kontrolní otázka? To je opět ukázka ČSSD zlodějny, krásně využitá k propagandě. Nedávno jsme byli svědky v USA že prachy nalité do bank, banky pěkně splatili. Jenže u nás se darovali. Oni by ani Řekové nepohrdli kdyby jim prodal věřitel jejich závazky 1 milardu EUR za 1,- Kč jak to udělal Zeman.
21. 06. 2011 | 16:35

Cestovatel napsal(a):

almost glossed™:

Soukromé podniky fungují mnohem lépe než státní, protože státní podniky jsou řízeny předevší, vysloužilými politiky, kteří dané oblasti nerozumí. Viz ČSA a Tvrdík. Ten tuto společnost dovedl až k bankrotu
21. 06. 2011 | 16:36

pich napsal(a):

Jako bývalý "časoměřič" mimo jiné, sleduji snímek "pracovního" dne pracanta Rumcajse.

V jistém časovém úseku tady slintá bez přestání. Za čas se ozve zákazník potřebující "Výhodnou půjčku". To je čas pauzy. Semtam odskočí zahnat brokovnicí návštěvníky v bejsbolkách se škraboškou na ksichtě a kvérem v ruce. To když mu chtějí odlehčit jeho kasičce, či vyprázdnit automat od drobných.

Rume ! Přiznej konečně čím si "vyděláváš" na ty daně, co tak moc sypeš do společného, čili těm sockám a barevným.

Rádi by to věděli i ostatní.
21. 06. 2011 | 16:47

pepík napsal(a):

Xury

já ty statistické infomace nemám. posuzuji situaci optikou prosté logiky. pokud např. v celé branži jednorázově vzrostou vstupy o x%, jaký asi bude tlak na firmy, aby si snížili marži, když jsou zvýšením nákladů postiženy všechny stejně? určitě se najde spousta altruistů, kteří si v zájmu občana dobrovolně ukrojí ze zisků. (na podruhé přečtení vašeho příspěvku se mi zdá, že váš příspěvek byl myšlen jinak, ale co už :-)

Co se DPH týče, já se s vámi nehádám. Jen mi přišlo férové na to upozornit. 5% není zanedbatelný rozdíl. tedy alespoň pro mne.
21. 06. 2011 | 17:03

pich napsal(a):

Pane Sobotko.

Vaše psaní zde je kontraproduktívní. Praví, vaši budoucí koaliční partneři si z vás dělají akorát šoufky.

Buďte zatím rád kam to tato vláda "rozpočtové odpovědnosti a boje proti korupci" vede.

"Řecko" nás beztak čeká. Oproti starým demokratickomafiánskokapitalistickým zemím, to tady je opžděno díky dobám "komunismu" o několik let. Teoreticky by to mělo být o dvacet. Jenže spirála smrti se tady točí stále rychleji.

Na konec "vlády" této vlády tady bude tma. A příjde čas nějaké národní fronty, na záchranu aspoň holých životů.
Doufám, že ani potom se nebudete spolčovat s komunisty.
Hašek už šel na hrad chystat novou vládu s Putinem, teda Klausem v čele. Ten chce jít příkladem a chce "pracovat" až do smrti.
A vy Sobotko by jste mohl vzít za odměnu toho prezidenta.
Hašek je moc prťavý.
21. 06. 2011 | 17:05

MPL napsal(a):

Dočekal: Jen pro pořádek připomínám, že ta takzvaná "levice" není ve vládě od jara roku 2006.
Jen pro pořádek připomínám, že Paroubkova vláda, tzv. levice, nepodala demisi hned na jaře r. 2006, ale v srpnu 2006. A i potom dále vykonávala své funkce jako vláda v demisi. Topolánkova vláda získala důvěru až v lednu r. 2007. Takže levice měla vládu po volbách zhruba o 3/4 roku déle než uvádíte.
21. 06. 2011 | 17:05

Alibernet napsal(a):

Sobotko, tu komickou tabulku nakonec jste si mohl odpustit - kdopak přesunul skoro všechno z nižší sazby do vyšší?
21. 06. 2011 | 17:06

Pepa z depa napsal(a):

Milí diskutující, tak je Vám to již jasné PRACUJÍCÍ OBČANÉ ČR jak se dostanete ke svým penězům a majetkům, že? Prostě Nás spasí jen GENERÁLNÍ STÁVKA a proto se seznamte se svými PRÁVY a naopak s POVINNOSTMI zaměstnavatelů a vlády a všech pilířů moci vůči Nám a to vše vyplývá z ÚSTAVY ČR a LZPS. To se musí ale udělat v jednom čase a všichni současně, aby PODMÍNKY BYLY PLNĚNY v synchronu s podmínkami všech a jejich splnění GS ukončí a nastává období k napravování chyb, které jsme umožnili Naší liknavostí těm mafiánským partičkám, zakořeněným v celé státní správě, vládě a pilířích moci včetně hradu UDĚLATI. Tak ať ŽIJE ISLAND a vzorem k trestání viníku Nám budiž TUNIS, EGYPT, ISLAND a další budou následovat, např. ČESKÁ REPUBLIKA. Tak s chutí DOTOHO A PŮL BUDE HOTOVO, HEZKÝ DEN PŘEJE 4. ODBOJ A PEPA Z DEPA.
21. 06. 2011 | 18:24

pepík napsal(a):

Ford

"proč ty kecy o pravicových zlodějích"? zřejmě proto, že mluví o křivárně kalouska. o něm se dá těžko říci, že je zlodějem levicovým. je to aktuální a souvisí s tématem blogu. vy na to reagujete způsobem malého dítěte, přistiženého při činu: "ale když oni (před X lety) taky ...".

vy považujete dluhy ulité klausem do čka/čkb za zlodějnu čssd? zajímavé. sanaci bank je jistě možno vytknout mnohé. já každopádně na zemanově vládě oceňuji, že do toho říznul. na rozdíl od klauze, na jehož "bankovní socialismus" náš finanční systém málem dojel. škoda, že jste tam tehdy nebyl, mohl jste jim dobře poradit a nebo třeba zabránit klausovi prošustrovat miliardy z privatizace/transformace. škoda, ale co se dá dělat :-(
21. 06. 2011 | 18:50

pepík napsal(a):

mpl

Vláda Mirka Topolánka I. (04.09.2006 - 09.01.2007)
(http://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/historie-minulych-vlad/prehled-vlad-cr/1993-2007-cr/mirek-topolanek-1/prehled-ministru-24638/)
21. 06. 2011 | 18:55

Honza999 napsal(a):

Čochtan

"stále rozdáváme miliardy měsíčně cizímu etniku, ..... "
Špatně spočítáno.. Cizímu etniku (německým, francouzským, italským, belgickým a jiným majitelům bank, nemovitostí a firem) odevzdáváme měsíčně NĚKOLIK desítek miliard.

"Stát má tři možnosti:1. Zvýšit příjmy 2. Snížit výdaje 3. Udělat oboje"
Bohužel stát neplní ani jeden bod..
- ad1) násobky toho co vytluče z nižší a střední třídy odpouští vyšší třídě, takže v součtu své příjmy snižuje..
- ad2) násobky toho, oč sníží své "výdaje" na nižší a střední třídu vydá za více dražších státních zakázek realizovaných převážně nadnárodními superbohatými korporacemi a jejich domácími (na české poměry též velmi bohatými) přisluhovači, takže v součtu výdaje zvyšuje..
21. 06. 2011 | 19:26

Honza999 napsal(a):

facka

Pro tebe neviditelný problém ovšem spočívá v tom, že zatímco nízkopříjmové skupiny utratí téměř všechny své příjmy v ČR, vysokopříjmové skupiny utrácejí většinu svých příjmů v cizině. Zvýšení DPH tedy převádí vyšší podíl financování provozu státu na nízkopříjmové skupiny.

Příklad: 1000 nízkopříjmových má dohromady roční příjem stejný, jako jeden vysokopříjmový a to třeba dejme tomu 120 milionů Kč.

Těch 1000 nízkopříjmových na DPH odevzdá (při plánované jednotné DPH 17,5%) 21 milionů Kč.

Ten vysokopříjmový si za 100 milionů koupí nemovitost na Menorce, v Dubaji, v Toskánsku (nebo klidně i, pro klid pravicových dušiček, na Floridě), 18 milionů si dá stranou na další nemovitost na Seychelách a poslední 2 miliony chca nechca utratí tady (víc už holt prožrat nejde) a ze 120 milionů v ČR "vyprodukovaných" zaplatí 350 tisíc DPH.

Prosím nerajtovat na detailech, jako třeba že neutratí jen 2 miliony ale 4 nebo 5 - jde o nastínění principu...
21. 06. 2011 | 19:29

Dočekal napsal(a):

MPL:

Aha. Takže to takzvané "vyrovnání" ČR s bankovním domem Nomura, které zařídil ministr financí pan Vlastimil Tlustý (takzvaná první Topolánkova vláda, tedy vláda bez důvěry) jde zřejmě také na účet "levice."

Já jen, že vláda pana Topolánka tady (podle vás) vládla až od ledna roku 2007, tedy až poté, co získala důvěru PSP ČR.
Nic si z toho ale nedělejte. Proti té naší takzvané "levici" se jako argument hodí všechno. Tedy i mystifikace.
21. 06. 2011 | 19:43

modrý edvard napsal(a):

Pepa z depa: je pravda, že organizace "vyměnili jsme politiky" uspořádala generální stávku včera, v pondělí?
21. 06. 2011 | 20:26

MPL napsal(a):

Dočekal
Mystifikovat jste začal tvrzením, že levice nevládla od jara 2006. Z toho co jsem napsal vše souhlasí až na poslední větu. Tam mělo být, že levice měla vládu ještě několik měsíců po volbách min. do srpna či až do září (první Topolánkova vláda byla jmenována 4.9. a po nezískání důvěry vládla v demisi do ledna 2007).
21. 06. 2011 | 21:32

Sláma napsal(a):

To Xury:
Na rozdíl od hovena a Rumcajze se nezdáte být úplně vyhulený. Slovensko opravdu zavedlo 19% daň na všechno, ale pak se to trochu zvrtlo, neboť to nebylo únosné a proto znovu zavedlo druhou sazbu DPH ve výši 10% (od 1.1.2007 na léky a vybranné zdravotní pomůcky, od 1.1.2008 na knihy). Příliš vysoká sazba DPH jim mimo jiné zdevastovala knižní produkci, což samozřejmě slovenští národovci těžce nesou. Mimo jiné i proto, že běžný Slovák je pasivně bilingvní (protože hoven a Rumcajz zcela jistě tomuto termínu nerozumí, neboť jsou poněkud primitivní - znamená to, že ovládají dva jazyky, slovenštinu a češtinu) a tak tam dosud slovenské produkci úspěšně konkurují české knihy. Pravda, Slováci si vypomáhají vydáváním knih ve slovenské a české mutaci.
O tom se u nás cudně mlčí, protože se to nehodí do krámu.
Podobně u nás média mlčí o tom, že na Západě jsou na knihy velice nízké sazby DPH a např. ve Velké Británii je 0 (slovy - nulová). Protože zdanění knih je tam považováno za nemravné a žádná politická strana se k tomu nesníží, poněvadž by byla považována za stranu primitivů. Pamatujme si, prosím, že u nás jsou strany primitivů tři - Občanská demokratická strana, TOP09 a Věci veřejné. Zejména u Radka Johna se divím, že se vůbec nezastydí.
Kalousek stále argumentuje jakousi snahou o jednotnou sazbu. Ale to je z ekonomického hlediska úplný nesmysl. Právě více sazeb umožňuje státu dělat určitou politiku, např. podporovat vzdělání. Jednotná sazba je produktem rozvinutého alkoholismu či gumárenského myšlení nebo obého.
21. 06. 2011 | 23:09

Sláma napsal(a):

Ještě pro pana Xury:
Samozřejmě, že podnikatelé většinu své osobní spotřeby realizují tak, aby šly do nákladů jejich firmy.
Finanční úřady to nejsou schopny uhlídat. Příčinou je především jejich fatalní podfinancování, zejména po mzdové stránce. Běžně se ví, že pokud podnikatel nechce být kontrolován, převede sídlo své firmy do Prahy. Tam totiž má vysokou pravděpodobnost, že se vůbec kontroly nedočká. Pokud kontrola příjde, podnikatel záhy zjistí, že pracovnice kontroly snadno zkorumpuje moučníčkem ke kafi. Neboť nepoměr, mezi běžným platem schopného ekonoma a platem na finančním úřadu je takový, že na finanční úřad jsou už jen ty paní, které nemají šanci se uplatnit jinde. Na uplatňování osobní spotřeby do nákladů existuje mnoho fíglů, ty tady ale nebudu prozrazovat, ještě by se toho hoven s Rumcajsem chytli.
Státu by se bylo bývalo vyplatilo nebrat finančním úřadům oněch 10% z i tak slabých platů a spíše tam platy posílit a přitáhnout tam schopné a vzdělané mladé ekonomy. Já si osobně myslím, že ze strany Kalouska se tentokrát nejedná o produkt jeho alkoholové demence, nýbrž o promyšlenou sabotáž - když si uvědomíme, že jeho švagr a tchán patřili k Příbramským bosům ...
21. 06. 2011 | 23:26

Sláma napsal(a):

Samozvaní pravičáci tady neustále ukazují prstem na socany, Ti prý kradli taky. Pro mne to ale není omluva, naopak, to je přitěžující okolnost.
Kromě toho je to přiznání vlastní ničemnosti. Jestliže již 5 let tady vládne tzv. pravice (která ve skutečnosti žádnou pravicí není, je to jen banda zlodějů, kteří pravicovými prapory jen mávají, aby zamaskovali vlastní zločiny), proč ani jeden z oněch údajných levičáckých zlodějů není za mřížemi? Když už dnes nemají žádné politické krytí, naopak, pro tzv. pravici by to byla voda na její mlýn!
Co dělal ministr vnitra Langer? Co dělala policie a státní zastupitelství?
21. 06. 2011 | 23:33

Sláma napsal(a):

Tzv. pravičáci tady pořád něco mluví o vládě levice. Já osobně mám ale pocit, že to není tak úplně pravda. V letech 1998-2002 zde vládla koalice ČSSD-ODS na základně tzv. opoziční smlouvy. V té době si rozhodně nemohla levice dělat, co se jí zlíbí, neboť by v takovém případě ODS vypověděla tzv. opoziční, ve skutečnosti koaliční smlouvu. ODS sice neměla ministry, ale měla své lidi ve vedení podniků atd.
V letech 2002-2006 zde vládla levo-pravá koalice. Ve vládě byly i pravicové strany US-DEU a KDU-ČSL. Jen bych chtěl připomenout, že tehdy bylo členy KDU-ČSL většina současných členů TOP09. Jinak řečeno, Kalouskovci jsou ve vládě, s výjimkou 1. vlády Mirka Topolánka, již od roku 2002!
Mimochodem, jediným řešením současné situace je uplatnění negativní zpětné vazby. Kradeš - tak půjdeš od válu a dokus se nepolepším, nevrátíš se zpátky. Z tohoto pohledu považuji za naději KDU-ČSL. Kalousek z ní odvedl jako bájný krysař z Hameln všechnu spodinu a tak má KDU-ČSL dobrou možnost se napravit.
22. 06. 2011 | 00:03

Sláma napsal(a):

Xury není bystrý dostatek. Jinak by pochopil, jak DPH funguje. DPH totiž celé zaplatí koncový zákazník ve formě přirážky k ceně zboží. DPH je tudíž daní, která zdaňuje spotřebu, nikoliv podnikatele. Je zajímavé, že Xurymu to jasné není, ale Kalouskovi je. Když vezmeme Kalouska je jednotku tuposti, tak Xury na tom moc dobře není!
22. 06. 2011 | 00:19

Rumcajs napsal(a):

Slámo, ty komediante !

To je stejné, jak bys řekl, že podnikatel nezaplatí nic, páč když má štěstí a dobře provedené kalkulace, tak zákazník zaplatí i sociální a zdravotní, mzdu zaměstnance,materiál, energie,.....

Kup si mozek !
22. 06. 2011 | 07:09

Xury napsal(a):

Pro Slámu: vezmu to odzadu
koukám, že z hlediska inteligence jste to taky moc nevyhrál. Jednak i firmy jsou spotřebitelé a ne vždy mohou celou zaplacenou DPH promítnout do ceny aniž by si sáhl na marži. Jinými slovy nárůst DPH je také zatíží. Ale obávám se, že pochopení celé problematiky přesahuje vaši inetektuální kapacitu.
Co se zahrnutí osobní spotřeby do nákladů týče, tak se obávám, že ani jeden z nás nemá takový přehled aby dokázal říct v jakém rozsahu probíhají kontroly a v jaké hloubce. Váš komentář odpovídá spíše úrovni hospodské debaty IV cenové skupiny a hodnocení typu "podle sebe soudím tebe". Jinak pokud jde o přihlašování do Prahy, tak pokud vím, tak MF chystá novelu, která má účelovým přesunům zabránit.
Prohlásit, že jednotná DPH je z ekonomického hlediska nesmysl a argumentovat politicko-hospodářsky svědčí o neznalosti. Z pohledu ekonomie je samozřejmě jednotná DPH logičtější, protože nevnáší do ekonomiky další distorze a nejasnosti. Jinak knihy mám rád a mámjich poměrně hodně, ale už jsem tu psal, že pokud někdo tvrdí, že by si koupil knihu pokud bude stát 200Kč, ale když zdraží na 213Kč, tak už si ji nekoupí, tak patrně není zcela zdráv.
22. 06. 2011 | 08:01

ali napsal(a):

pepík
ano, máte pravdu, že se oslovovali tak mezi sebou..jenže v době temna měli tu drzost oslovovat tak každého..pokud jste to nezažil, těžko pochopíte. V podnicích se místním rozhláskem vyvolávali lidi pouze jako: "soudruh XY má na bráně návštěvu..má jít k soudruhovi řediteli..má telefon.." etc. Co na tom, že spousta lidí soudruhy nebyla. Tak se to nosilo i přes odpor nesoudruhů.
22. 06. 2011 | 10:12

Tencokida Hnuj napsal(a):

Distorze...
Takže krabička cigaret či výlet na Měsíc bude zdaněn srejnou konzumní daní jako pecen chleba či pitná voda....

Lidstvo podlehne buď jednoduché lži - takto hlouposti, anebo bude bojovat za diferencovanou pravdu.

Tento výrok je z mé hlavy, ale stalo mě to hodně přemýšlení a životních zkušeností, než jsem se jím začal řídit i v osobním životě.

Ale v krátkodobém horizontu jistě funguje ona tržní rovnost produktů a služeb.
Do doby, než se zjistí, že se to všecko posírá tak, že bude nutno opět občanům sáhnout hlouběji do kapes.
Perverzní a absurdní na tom je to, že se to udělá distorzně. /respektive ve vztahu k absolutnímu vyjádření hodnot poměru vina/břemeno neproporcionálně/

Kecy, kecy , kecy...jednoduché kecy...většinou od žebravých potulných bankéřů - stejných pomatenců jako byli kdysi jejich, křesťanstvím utváření soudruzi....

Bohužel se společnosti takového rázu jako je ta z ČEZka, Moravy a Slezska změnily v množinuzbabělých a líných individuí, která jsou ochotna sežrat všecko - jen se to nesmí v krátkodobém horizontu (dál nevidí - z podstaty věci samé - chomout a žlab jim v tom brání..)dotknout obsahu jejich žlabu.
Takové společnosti postupně degradují, vyhnívají a vymřou.

Což je principielně správné.
Z hlediska evolučního i tržního.
22. 06. 2011 | 10:23

pepík napsal(a):

ali

stále se ale nabízí otázka, proč toto oslovení používáte právě u sobotky. zvl. když vám sobně evidentně vadí.
22. 06. 2011 | 12:25

pepík napsal(a):

Xury

"firmy jsou spotřebitelé a ne vždy mohou celou zaplacenou DPH promítnout do ceny" - souhlas.
tady jde ale o zvýšení dph, které postihne celé sektory stejně. chápu, že může dojít ke snížení cen v rámci konkurenčního boje. ale budou k tomu mít firmy motivaci, pokud všem stoupnou "náklady" stejně? nedomnívám se, že by se dotčené firmy rozhodly dobrovolně snížit svůj zisk. bylo by to iracionální.
v souvislosti se zvýšením cen dojde pravděpodobně ke snížení koupěschopnosti obyvatel, což může vést ke zostření konkurenčního boje a následnému snížení některých cen. to je ale podle mne jiná věc.

"Co se zahrnutí osobní spotřeby do nákladů týče"
- sdoudě podle soukromníků, které znám a o kterých jsme slyšel je tento druh podvodu velmi rozšířený (zároveň musím přiznat, že jsem morálně sklamal a ani jeden případ ze svého okolí na fú neoznámil). vaše zkušenost samozřejmě může být jiná.

co se týče chystané novely - je to užitečná věc a nezbývá než doufat, že bude její realizace rychlejší, než u některých priorit současné vlády.

"Z pohledu ekonomie je samozřejmě jednotná DPH logičtější"
- otázkou je, jestli logičtější a jednodušší znamená také praktičtější. z tohoto pohledu mohla být nejlepší daň z hlavy, přesto ji ale nikde na světě nenajdete. proč asi?
stát má širokou škálu úkolú a dle mého názoru proto nemůže posuzovat vše pouze prizmatem ekonomické logiky. pokud mezi jeho cíle bude patřit např. podpora vzdělání atd. jeví se mi různé sazby dph jako vhodný nástroj této podpory. Vezmeme-li v úvahu jedinou knihu může se částka desítek korun jevit jako bezvíznamná. Například ale u dětí školou povinných, studentů se bude pravděpodobně jednat o částu v řádu stokorun. Navíc je třeba vzít v úvahu, že zvýšení dph nepostihne jen knihy. Na tuto situaci se docela hodí rčení "stokrát nic umořilo vola".
22. 06. 2011 | 13:17

Honza999 napsal(a):

Xury

Firmy žádné DPH neplatí..

Každý článek výrobního řetězu si nechá odvedenou DPH zaplatit následujícím článkem řetězu. Onen náledující článek řetězu si DPH zaplacenou předchozímu článku řetězu nechá od státu vrátit a znovu odvede DPH zaplacenou mu po něm následujícím článkem řetězu výroby, přepravy a prodeje. Až poslední článek řetězu, koncový spotřebitel coby FO, nemá nárok na vratku DPH.
22. 06. 2011 | 14:35

Lada napsal(a):

Pan predseda zase na nas hazi propagandu, kdyby chtel, muze se s panem Necasem domluvit na rozumnem kompromisu na zaklade argumentu!!! Ne populistickych kecu. Bohuzel tohle reseni vetsina spolecnosti nechce. Vytraci se argumentace.. Kdyz si poslechnete argumenty pana Sobotky, jak ucelove vse obrati, kdyz se mu to hodi.Kdyby byl chlap, tak prizna, ze ucelove rozhazoval v dobach rustu. Ze to byla chyba a omluvil se za to. Tak to beru. Ale vymlouvat se, ze platil jeste naklady transformace 5 let po padu Klausovy vlady, po 4 letech vlady pana Zemana, to mi prijde trochu uhozene. Navic at si spocte kolik dnes stoji uroky z te jeho sekery, minimalne tretina deficitu. Byt jim, tak radeji o techto vecech mlcim a snazim se uspet ve vecech dalsich, protoze tohle se mu fakt nepovedlo, jako ministr finaci byl velmi nezodpovedny
22. 06. 2011 | 21:49

Xury napsal(a):

Pro Honzu999:
pokud já budu firma a nebudu plátce DPH, tak když nakoupím zboží - zaplatím ho i s DPH a žádnou vratku nedostanu. K ceně pak přičtu marži a za výslednou cenu prodám. Čili zvýšení DPH mě postihne.
Pokud budu firma s malým objemem nákupu cizích služeb a zboží a budu prodávatz hlavně svoji produkci, tak mě zvýšení DPH opět postihne, protože se sníží kupní síla klientů.
22. 06. 2011 | 22:17

Xury napsal(a):

Pro pepíka:
pokud stoupne cena základní suroviny (např. mouky) tak také neplatí, že všichni pekaři a výrobci těstovin zdraží ve stejném okamžiku a o stejnou částku, přestože na ně to zvýšení doléhá stejně.
22. 06. 2011 | 22:18

Honza999 napsal(a):

Xury
Jo, ale také při prodeji nebudete odvádět žádné DPH, takže vám celá prodejní cena, která obsahuje i vámi zaplacenou vyšší DPH, zůstane v ruce... Psal jste koupím, přidám svou marži a prodám.. Výše DPH vás při tomto druhu podnikání v podstatě VŮBEC NEMUSÍ ZAJÍMAT... Naopak - jako neplátce DPH vyděláte. Plátce DPH totiž platí původně mu vrácenou DPH plus DPH ze své marže.
Příklad:
Plátce DPH za 200 koupí, za 400 prodá. Po koupi si nechá vrátit 18,18 (či 36,36) DPH, po prodeji odvede 36,36 (či 72,72) DPH. Jeho bilance bude -200+18,18+400-36,36=181,82 pokud podniká se zbožím zatíženým 10%, popř. -200+36,36+400-72,72=163,64 je-li zatížen 20%....
Neplátce DPH za 200 koupí, za 400 prodá. Tečka. Žádná vratka, žádný odvod DPH. Bilance 400-200=200...

Pokles tržeb v souvislosti s nižší kupní silou zákazníka bude až sekundární, zprostředkovaný následek. Zatímco spořebitel je PŘÍMO ZATÍŽEN vyšší platbou, protože to DPH platí ze svého již vydělaného, dala by se vaše "škoda" srovnat se škodou vlekařů, když napadne málo sněhu.
22. 06. 2011 | 23:06

miluji Slávečka napsal(a):

Sláveček byl tázán Moravcem v OVM na to jak by řešil bakrot Řecka.

Jako správný socan odvětil - V žádném případě nesnižovat deficit!!

Takže Sláveček by zase tnul další sekeru do rozpočtu jako když byl před tím ve vládě.

To je jediný co umíš!
23. 06. 2011 | 00:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy