Jak se ze snížování daně stalo zvyšování

16. 08. 2007 | 10:24
Přečteno 8202 krát
Včerejší den v Poslanecké sněmovně začal docela slibně. Ráno jsem nalezl ve své poslanecké lavici 62 stránek pozměňujícího návrhu (podepsaného Ing. Mirkem Topolánkem) k vládnímu zákonu o tzv. reformě veřejných financí. Konečně jsme se tedy dočkali, pomyslel jsem si, i opozice se nyní dozví, jak vypadá výsledný koaliční kompromis v otázce snížení daní z příjmů. Když jsem si ale text přečetl a udělal si první letmý propočet, docela mne zaskočilo, že se ve skutečnosti o žádné avizované další snížení daně z příjmů nejedná, spíše naopak. Topolánek sice navrhoval snížit od roku 2009 daň z příjmů z tzv. superhrubé mzdy z 15 na 12,5 procenta, současně však předložil překvapivě dramatické snížení základní slevy na dani a slevy na dani na manžela/manželku a to z 24 840 korun platných pro rok 2008 na 16 560 korun počínaje rokem 2009.

To by ve výsledku ovšem znamenalo, že by lidem s příjmem pod 20 tisíc hrubého a také řadě rodin, kde jeden z manželů nemá žádný příjem, v roce 2009 opět stoupla oproti roku 2008 daň z příjmů. A pro lidi s hrubým příjmem do 30 tisíc měsíčně by se mezi rokem 2008 a 2009 pozitivně nezměnilo prakticky nic. Opravdu zajímavý výsledek tlaku Vlastimila Tlustého na Topolánka a Kalouska. Tlustý tak dlouho tlačil na další snížení daně z příjmů, až z toho vyšlo její meziroční zvýšení pro většinu poplatníků. Svou podporu reforem vyměnil dokonce za pravý opak toho, oč usiloval. Naprostá blamáž.

To se mi ale opravdu, při všech mých politických výhradách k Vlastimilu Tlustému, nezdálo. Přepočítal jsem to raději ještě jednou. Výsledek byl stejný: halasně oznámený koaliční kompromis ( všechny noviny ho ve středu ráno komentovaly ve stylu : Daně se dále sníží) ve skutečnosti ve srovnání s rokem 2008 navýší opravdu velkému množství lidí daň z příjmů. A ačkoli už jsem v parlamentní rozpravě nechtěl vystupovat, tohle mi nedalo.

Přihlásil jsem se o slovo, ještě během podrobné rozpravy, a upozornil jak předsedu vlády Topolánka, tak ministra financí Kalouska, že podle mého názoru v jejich pozměňujícím návrhu o žádné další snížení daní nejde, spíše naopak. A že tam tedy mají možná chybu. Oba trvali na svém, všechno je v pořádku. Chvíli jsme se dohadovali formou faktických připomínek a pak už jsem to vzdal, spoléhaje na to, že si snad onen pozměňující návrh propočítá také někdo jiný než já. Vlastimil Tlustý naši přestřelku poslouchal.

Večer zveřejnilo Aktuálně.cz první znepokojivé propočty, pak své pochybnosti na Frekvenci 1 vyjádřil i Vlastimil Tlustý, dnes už si toho všimly i všechny významné deníky. Čili naprostá blamáž. Ani ne tak Tlustého, ten si to všechno jen nepřečetl včas, či příliš důvěřoval Kalouskovi. Za ODS ale vyjednával Topolánek. A tomu budou zřejmě až dnes muset vysvětlit, že sazba daně z příjmu skutečně není jediným parametrem, který ovlivňuje výši daně. To ovšem dobře ví ministr financí Kalousek a jeho úředníci. Využili Topolánkovy neznalosti či nedůslednosti a snížením klíčových slev na dani se pokusili ušetřit státnímu rozpočtu několik miliard korun. Zřejmě ani oni ve skutečnosti nevěří v Laffera, proč by to potom jinak dělali a riskovali hněv Tlustého, který se nyní právem cítí Kalouskem poněkud podveden..

Náprava tohoto daňového karambolu teď bude složitá, druhé čtení zákona už je u konce a není už možné podávat věcné pozměňující návrhy. Zbývá jen hlasovat.

Jak dokládá i tato historka, tzv. reformy se rodí v naprostém chaosu a improvizaci. Jejich účinku se tedy lze logicky i oprávněně obávat.

PS. Přesně jsem ve Sněmovně na prudké snížení slev na dani v Topolánkově návrhu upozornil 15. srpna ještě v rámci druhého čtení takto (stenozáznam):

Poslanec Bohuslav Sobotka: Děkuji. Vážený pane místopředsedo, vážená vládo, vážené kolegyně, vážení kolegové, já jsem nechtěl zneužít pozice zpravodaje k tomuto vystoupení a požádal jsem svůj poslanecký klub, aby mě zmocnil k tomuto vystoupení. Vystupuji zde tedy nikoliv jako zpravodaj v rámci projednávání, ale jako zástupce poslaneckého klubu sociální demokracie.
Dovolte mi, abych se pokusil upozornit na některé nesrovnalosti, které jsem nalezl ve vládním komplexním pozměňujícím návrhu. Tento návrh je dnešním tiskem komentován - a takto ho okomentoval i pan předseda vlády - jako návrh, který má dále snížit daně. Já jsem se podíval na jednotlivé návrhy, které jsou v něm obsaženy, ale obávám se, že buď došlo k omylu, to znamená, že tisk a pan předseda vlády referovali o něčem jiném, nebo možná ten návrh byl chybně sestaven či sepsán. A vzhledem k tomu, že procedura projednávání tohoto návrhu zákona bude pravděpodobně předmětem jednání Ústavního soudu, tak bych přece jenom velmi rád upozornil na nesrovnalosti, které jsem zde nalezl a které vypovídají o tom, že tento návrh daně nesnižuje, ale že tento návrh naopak daně zvyšuje.
V části, která se týká daně z příjmů, je navrženo, aby se od roku 2009 snížila sazba daně z příjmů z 15 % z takzvané superhrubé mzdy na 12,5 % z takzvané superhrubé mzdy. Současně se ovšem navrhuje, aby se snížily slevy na dani na poplatníka, na manželku a na dítě oproti původnímu vládnímu návrhu, což paradoxně znamená, že se zvyšuje daňová zátěž poplatníka oproti onomu snížení sazby z 15 na 12 %. Je to tedy protichůdný pohyb. Na jedné straně se snižuje sazba z 15 na 12,5 %, oproti tomu se snižuje sleva na dani, kterou si každý poplatník na konci roku může odečíst od své daňové povinnosti. Kdyby to bylo snížení slevy na dani v řádu korun nebo desítek či stokorun, tak bych se nad tím nepozastavoval a nezdržoval bych Poslaneckou sněmovnu touto poznámkou. Problém je v tom, že se jedná o snížení slevy na dani oproti vládnímu návrhu o celých 30 %, o 8000 korun. Ve vládním návrhu je sleva na dani na osobu a na nevýdělečně činnou manželku navržena ve výši 24 840 korun. Ve vládním komplexním pozměňujícím návrhu, který zde pan předseda vlády uvedl jako návrh, který dále snižuje daně, se tato sleva na dani snižuje, a to na 16 650 korun, to znamená o 8000 korun, o 30 % oproti původně navržené výši.

PS.2 Skutečně pěknou tečkou za celou historkou je fakt, že tam meziroční zvýšení daní z příjmu 2008/2009 nakonec po závěrečném hlasování o zákonu zůstalo. Vlastimil Tlustý už nenašel sílu trvat na vypuštění a spokojil se s dosti mlhavým příslibem, že to koalice nějak příští rok vyřeší. Dodatečných 10 až 15 miliard se ale při přípravě rozpočtu na rok 2009 bude hledat těžko a rebelové v ODS ztratili svoji nejvýhodnější vyjednávací pozici. Teď už si s nimi ministr financí poradí.





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

LEVAK napsal(a):

Kalousek je černokabátník!Už jste se někdo někdy dočkali od černokabátníka férového jednání?Ta radši stáhnou Pánbíčka z kříža.Už za I.republiky tím byli pověstní a známí!Že to vzal Tupolánek?Proboha proč chcete po zeleném mozku aby myslel?Hlavní že to mělo okraje,bylo to čitelné a úhledně svázané.Je to přece jen hlásná trouba a ne reálně myslící politik!Říká se že náhoda je blbec a asi tomu tak je když celkem průměrného politika,vulgárního mentora vynesla až ne jeden z hlavních ústavních postů našeho státu.
16. 08. 2007 | 10:40

Michals napsal(a):

možná po téhle taškařici (doplněné navíc Julínkovým přehmatem) dojde poslancům vládní koalice, že patlat vše na poslední chvíli je sice výhodné z hlediska toho, že to eliminuje útoky opozice,která se nestačí zorientovat, ale zároveň to také způsobuje zmatek.
Co se takhle vrátit k běžnému způsobu projednávání? Kdy se o změnách normálně diskutuje s veřejností, odborníky, opozicí a podobnými kritiky?
16. 08. 2007 | 10:45

Martin Necasky napsal(a):

Vážený pane Sobotko,

možná máte pravdu ve svém posledním odstavci, že se "reformy rodí v naprostém chaosu a improvizaci". Nevidíte ale problém trošku v obecnější úrovni? Tím myslím:

- reformy potřebujeme
- máme volební systém, který vždy povede ke koalicím (lépe je ale nazývat paskvily)
- vámi jmenovaný chaos a improvizace je výsledkem toho, že máme koalici a ne jednobarevnou vládu s dostatečnou silou

Neměly by tedy Vaše připomínky vést k většinovému volebnímu systému? Potom by volby vyhrála buď ODS nebo ČSSD. Vítězná strana by měla šanci realizovat plně svůj volební program a nesla by také plnou zodpovědnost. Věřím, že ani jedna ze stran se nesnaží dělat podvody na voličích jak to říká Vaše strana o ODS a obráceně a určitě tomu věříte i Vy ;-).

Proč se nesnažíte o reformu volebního systému tímto směrem? Byl by to určitě dobrý krok k dobrým reformám, nebo ne?
16. 08. 2007 | 10:49

LEVAK napsal(a):

Michalsi nevzpomínáte si co prohlásil Tupolánek dne 14. 4. 2006(Lidové noviny)?"Přece nemůžeme lidem říct co chceme po volbách dělat vždyť by nás nevolili!"Jak chcete po takových lidech aby s někým diskutovali?Oni se cítí být nejchytřejší a jakékoliv názory,pokud se nejedná o přitakávání,neberou!Jak je to v bibli o věži z kosti slonové?
16. 08. 2007 | 10:52

LEVAK napsal(a):

Martine Necasky Kubiceho zpráva byla co?Zamlčování záměrů činnosti po volbách?Co zbylo zeleným z jejich volebního programu?A tak by se dalo pokračovat!
16. 08. 2007 | 10:55

petrof napsal(a):

Bohumile Sobotko, je sice hezké, že jsi byl první, kdo odevzdal ten úkol,ale nevěřím, že jsi to spočítal sám. Ale co je hlavní, Ty jsi asi neposlouchal,když pan Topolánek jasně říkal, že se sníží sazba daně, ale bude se to kompenzovat, aby se nezvýšil propad v rozpočtu. Pak jsi chvíli vyrušoval, než Ti to vysvětlili. Příště nepiš ty své bláboly v poslanecké lavici a poslouchej. Za to seš placený !!!
16. 08. 2007 | 10:55

Ruda napsal(a):

Pro petrof:Vy musíte být pěkně vytočený neschopností svých politických favoritů a hlavně tím ,že na to někddo poukáže a pochybuji,že jste s panem Sobotkou kamarád ,tak mu netykejte
16. 08. 2007 | 11:19

jarpor napsal(a):

Dobrý den,
geniální počtář, minulý ministr financí, která "nasekal" nebo "nechal nasekat" současný státní dluh - odečtěte si to, co tam nechaly vlády před osmi lety - se projevil.
Gratuluji k této genialitě.
To Martin Necasky - absolutní souhlas.
16. 08. 2007 | 11:28

xbr napsal(a):

Zdali kompenzací myslíte platby dětí u lékaře .Zvýšení DPH .Zrušení společného zdanění.A světový unikát zdanění
už zdaněného.Tak jistě spolknete to že rozpočtu pomůžeme tím že odebereme finanční prostředky s trhu . Je mně Vás líto.Jednoho dne se vzbudíte a zjistíte že Vás Gulový MIrek podvedl.
16. 08. 2007 | 11:32

hv napsal(a):

Pane Sobotko,
slibovali jste, ze budete pracovat pro nas. Malokdo tomu veril, budiz.
Prace pro obcana je prace v jeho prospech. Nas nezajima politika ve stylu nulove tolerance a plivani na vsechno, co vyprodukuje koalice. Podporte to, co ma racionalni zaklad a co prinese konec plytvani penezi, ktere platime do spolecne kasy. Nabizejte alternativy, ktere prinesou uspechy v budoucnu a neprepocitavejte nam porad kdo usetri a kdo prodela, protoze to je vice nez zavadejici (kvuli odpoctum a slevam, proste slozitosti danovych zakonu). Kdyz platim dane a pojisteni 200tisic, nepocitaje v to odvody zamestnavatele, nezajima me, jestli "usetrim" 200Kc nebo 1500Kc, ale zajima me, jestli tech 200tisic korun se pouziva ucelne, efektivne a kde je to opravdu potreba. Vsichni vime, ze nas system ma k efektivite daleko.
Reforma systemu je potreba, uz jen protoze rozpocty nemuzeme nafukovat do nekonecna (Svedsko v sedmdesatych letech je priklad par excellence), ani zadluzovat deti nasich deti, kterych se nikdo nepta. Reformou se neda nazvat ani vas navrh, ktery je soubor predvolebnich hesel a konzervovani soucasneho stavu. To je jenom pokracovani agonie.

Vas domaci ukol neni jen kritizovat koalici na blogu, ale pracovat pro ty, kteri vas plati. Asi jste jeste nezacali, prosim zacnete drive nez bude dvacet minut po dvanacte.
16. 08. 2007 | 11:35

Pepa Řepa napsal(a):

No a co že se daně zvýší.Rádi zaplatíme. Hlavně že projdou stravenky.Děkujeme panu Melčákovi.
16. 08. 2007 | 11:36

jarpor napsal(a):

To hv - díky. Není co dodat.
16. 08. 2007 | 11:41

petrof napsal(a):

to Ruda : drcni se do hlavy, ať se Ti rozsvítí !! Já se naopak dobře bavím, z celé té taškařice. Líbí se mi ten nesmiřitelný boj oranžových strážců demokracie, kteří bojují o každou korunu pracujícího člověka. Ve skutečnosti o nic nejde a nic moc se ani nezmění. Kdybych to parafrázoval tak : psi štěkaj a karavana táhne dál.....
16. 08. 2007 | 11:42

Deny napsal(a):

Pan Sobotka má bohužel pravdu. Jako ministr financí za moc nestál, ale jako opozičnímu poslanci mu nejde upřít snahu, aby tato špatná reforma neprošla. ODS je v pasti. Aby získala ve volbách hlasy, museli lhát nebo neříci plnou pravdu. Nemohli říci, zdražíme, zdaníme, aby se snížil shodek rozpočtu. To by je nikdo nevolil. Tak říkali, na reformě vydělají všichni. A to je omyl. ČSSD také slibovali horydoly. Pastelkovné atd. Cíl? Aby se dostali k moci. ODS to vyšlo, jsou u moci a jsou nyní za blbce. Lidé jim nevěří. Moc bych si přál, aby ODS otočila. Dle mého to má v příštích volbách spočítané. Jediné, co mě tak napadá, je, aby reformy ODS pokračovaly ve smyslu volebního programu ČSSD. Tím myslím permanentní reformu, postupné zvyšování 5% sazby DPH atd. Moc bych chtěl vidět, jak by potom ČSSD argumentovala, že nemůžou něco schválit, když by to bylo v souladu s jejich programem.
16. 08. 2007 | 11:45

asdr napsal(a):

Viděl jsem faktické připomínky pana Sobotky a poslouchal argumenty Kalouska a spol, musím říci, že se stále ptal na jedno a totéž a nikdo mu nedokázal odpovědět, stále mlžili, zatloukali, překrucovali překroucené .... takovou máme vládu!!

Reformy jsou třeba ale ne stylu jež je ražen, za chvíli nám řeknou že naše úspory už nejsou takové, z tisíců se stanou stovky, a stát nás třeba zase okrade jak se již stalo v jedné komunistické reformě že?
16. 08. 2007 | 11:47

jarpor napsal(a):

To Deny Asi opravdu nelze, aby ODS rezignovala na svůj program a vzít si program ČSSD ? To ne ! Kdo může, musí se o sebe a o své blízké v rámci právního režimu starat sám, solidarita samožřejně ano s těmi, co ji skutečně potřebují a ne vychcánkům, kteří ji umí výborně využít. Tedy podle ODS nejprve sám se starej a když skutečně nemůžeš, pak státe pomož na rozdílu od ČSSD - nejprve státe dej, a pak, možná když se mi bude chtít, já sám se budu starat.
16. 08. 2007 | 11:57

Pepa Novák napsal(a):

Petrofe opět seješ špínu a zlo, tak jak je zvykem u členů a stoupenců ODS. Sledoval jsem celé jednání parlamentu a musím říci, že pan Sobotka je velmi kultivovaný člověk podle toho, jak tento Topolánkův kabaret hodnotil. Byl to děs , jak se ten zcela nekompetentní ogar s gulema choval. Dnes ráno opět v ČT 1 hovořil jinak. Mám nevyvratitelný pocit, že tento člověk se korunoval na profesionálního lháře. Chtěl bych tě Petrofe požádat - prosím přestaň se již předvádět, jsi nechutný výplod modré sebranky. Vyčistí se vzduch a zmizí nechutný smrad. Děkuji předem.
16. 08. 2007 | 12:06

Deny napsal(a):

pro jarpora
Když se člověk podívá do programů obou stran, tak v principu chtějí obě to samé. Obě chtějí reformovat, obě chtějí, aby se zmenšil státní dluh apod. Cesty jsou ale různé. Já si myslím, že by se mezi těmi programi našel "průnik", aby to vyhovovalo všem. Podle mě je jedno, jestli je rovná daň 15%, nebo čtyři daňová pásma. To už je ta nejmenší daňová komplikovanost. Problém je např. v odpočítatelných¨položkách,různém výkladu daňových zákonů, prostě bordelu v této džungli.
Já vidím zásadní problém v tom, že ČSSD nemůže ze zásady podpořit ODS, i kdyby program ODS byl do punťíku programem ČSSD, protože by mohlo dojít k nějakým pozitivním krokův v ekonomice a "smetanu" za tyto úspěchy by "slízla" ODS a v příštích volbách by zase vyhrála ODS. To je ten problém. Boj o reformu slouží jen pro to, aby se protivník co nejvíce očernil a soupeř se příští volby dostal k moci.
16. 08. 2007 | 12:09

Jana J napsal(a):

Hlavně že máme reformu, že je to paskvil , není důležité. Kdo takhle uvažuje, je skutečně hoden nepublikovatelného označení. Říká se, že láska nesmí lézt do peněz. Láska k ODS ale do peněz poleze a protagonistům a uctívačům je to jedno!Klidně si utrhnou od úst pro pana Topolánka. To je láska, panečku!
16. 08. 2007 | 12:10

jarpor napsal(a):

To Pepa Novák - kde chybí argumenty a slušnost nelze se bavit. Neurážejte, prosím. Snažte se pochopit, že "I když s Vámi nesouhlasím, udělám vše proto, abyste mohl svůj názor svobodně vyjádřit" !
16. 08. 2007 | 12:11

jarpor napsal(a):

To Deny - v zásadě máte pravdu - k jednomu bodu vede vžda více cest a jen ješitnost a nadutost jednotlivců vede k tomu, že nejsou schopni akceptovat, že jedna volební prohra neznamená konec života. Od korýtka se však odchází špatně - a to bez rozdílu polit. přislušnosti. Vše je v lidech.
16. 08. 2007 | 12:14

petrof napsal(a):

to Pepa Novák: Pepo, já sice chápu, že jsi již v důchodu, doma se nudíš a nemáš co dělat. Celý život jsi v Kolbence tahal vozíky s pískem a teď jsi otrávený, starý morous. Ale neboj - Tvůj zubožený příklad nezapadne v zapomnění. Bude sloužit nám a našim dětem, abychom se měli v budoucnu lépe, než Ty. A proto se všechny ty reformy dělají. Ale hlavně se musí reformovat vědomí národa, aby se každý hlavně uměl postarat o sebe a nečekal s nataženou dlaní !!! No nic, vem si důchodky, huberťák a běž se ven projít, třeba příjdeš na jiné myšlenky ?? Zdravím.
16. 08. 2007 | 12:16

razitko napsal(a):

Jediná fungující a potřebná reforma by spočívala ve vyházení úředníků. Počínaje Bruselem přes ministerstva, kraje, údajně zrušené okresy až po nejmenší obce.Tito lidé většinou pouze komplikují život občanů nekonečnou lavinou formulářů a stojí ohromnou sumu peněz. Bez tohoto opatření nikdy žádná reforma nemá šanci na úspěch.
16. 08. 2007 | 12:30

yony napsal(a):

I když strana, kterou volím nevyhrála volby, očekával jsem, že reforma alespoň něco pozitivního přinese v oblasti přehodnocení soc.dávek "potřebným" apod.+snížení daní všem, dle smlouvy s jejich voliči, ovšem výsledek je úplně jinde a jsem rád, že jsem volil správně. ODS není strana, která by mohla "reformovat". e to jen zdražení a chaos, jako v 90.letech.
16. 08. 2007 | 13:11

Starý Brůna napsal(a):

Jani nerozčiluj se a raději běž někam makat ať nemusíš žít z dávek a až budeš platit daně, pochopíš, proč většina lidí volila ODS a ne ČSSD.
16. 08. 2007 | 13:25

ok napsal(a):

Kdy už ti levicoví "ekonomové" sami něco konstruktivně navrhnou. Prozatím slyšíme omílání, toho nesmyslu, že na všem vydělají "bohatí". Toto využívání nízkých instinktů rovnostářské společnosti k dosažení osobních politických cílů je ,mírně řečeno, nemravné. Opakuji, že nejsem z "reformy" nadšený, ale tendenci zadlužování je rozumné zvrátit. Pan Sobotka měl svoji šanci. To, že ji nejen nevyužil,(právě naopak) je jeho problém a naše smůla. Tím trapnější je jeho současná kritika.
16. 08. 2007 | 13:26

Radim napsal(a):

no je legrace, ze zrovna Sobotka ma odvahu mluvit o neci neznalosti.
16. 08. 2007 | 13:35

xbr napsal(a):

Že na tom všem vydělají bohatí je bohužel pravda a ne nesmysl.
Využívání nízkých instiktů k dosažení politických cílů.Nic nového.Připomenu různé mobilisace proti komunistům třetím cestám atd.Výsledky známe. Tim trapnější je vaše jednostraně zaměřená kritika.Třeba časem budete mít čas přečíst si těch 62 stran o zdražování a pak jistě pochopíte že jste naletěl.Bude to pro Vás sice nepříjemné probuzení. Ale to ostatně do nového roku čeká většinu občanů české republiky.
16. 08. 2007 | 13:43

SuP napsal(a):

Jak Vás tady tak čtu, musím se celkem bez výhrad připojit k -hv- a zn. Martin Necasky..
Populisticky kritické a baziliščí poznámky jsou k ničemu.
16. 08. 2007 | 14:09

matkar napsal(a):

A no pane Sobotka- je neštěstí pro tuto zemi, že o ní rozhodují amatéři, kteří nedokáží zvládnout rodinné vztahy ! Není možné, aby v řízení této země docházelo k tak závažným omylům a lhaní lidem!!! Co si myslí tito "mozky"-pane Klaus-je to váš soukmenovat-dejte mu výchovnou lekci !!!!!!!!
16. 08. 2007 | 14:09

SuP napsal(a):

Denny - přesně jste to viděl při pokusu o ustavování první vlády. ODS upravila program tak, že obsahoval prakticky všechny pro lidi potřebné body univerzálního programu. A co se stalo ?? Paroubek začal rozvrtávat koalici, aby táhl s Kalouskem, protože věděl, že má komouše za zády a Kalouska kdykoliv s nimi přehlasuje jako ostatně na konci minulého období. Že??
16. 08. 2007 | 14:13

polo napsal(a):

Pene Sobotko, pokud nepredlozite alespon nejaky rozumny a vlastni navrh, nesnazte se delat chytreho a plivat po vsem co kdo vyplodi, jste placeny za konstruktivni a ne destruktivni praci!; jinak souhlasim ze paskvil pana Kalouska se tezko da nazvat rozumnou reformou, ale jak uz tady bylo nekolikrate napsano, pri plichte ktera v perlamentu diky volebnimu systemu vladne se tezko da uplacat neco rozumneho...holt kdyz chtela ODS mermomoci ke korytu i za cenu poslapani vlastniho volebniho trhaku - reformy pana tlusteho, tezko ji ted pomoci...
16. 08. 2007 | 14:17

jarpor napsal(a):

To xbr
Dosud platná daňová soustava daleko více danila "vyšší příjmové skupiny" = dle Vašeho "Bohaté". Nezaznamel jsem, že tito bohatí křičeli, že tomu tak je. Jiná věc je, že se tito bohatí snaží "daně optimalizovat" = legálně zkrátit. To, že jim to nepřehlednými vyjímkami umožnila i 8 let vládnoucí ČSSD je problém ČSSD. Proč, když tomu má být jinak, se tolik křičí že je to jen Bohaté ? Pro populismus. Dříve to tedy nebylo "Pro chudé" ? Co vy na to ?
16. 08. 2007 | 14:20

radek napsal(a):

No ještě že Vás máme pane Sobotko.
Co bychom si bez Vás počali?
16. 08. 2007 | 14:24

hujer napsal(a):

Dobry den,
souhlasim s nazorem, ze stavajici vladni strana zatim nic nepredvedla... a to vcetne danove reformy. Na druhe strane se i ten nejvetsi hlupak za kratsi ci delsi dobu svoji praci nauci. Budeme si tedy muset pockat a doufat, ze novi amateri nenastoupi prilis brzo. Reformu potrebujeme, to je jasne! Nikdo z nas by se na ni ale nemel moc tesit, protoze bude znamenat mensi zivotni standard. Neexistuje zadna superfinta na to, abysme platili mene do spolecne kasy a pritom z ni dostavali vice. V Laffera verim, ale neverim, ze je platny pro nas. Na zaver posledni poznamku. Premier by mela byt silna inteligentni a vzdelana osobnost se schopnosti rychle se ucit. Chlap s gulema je prima, ale nestaci to.
16. 08. 2007 | 14:27

Čuneček napsal(a):

Pro razítko : nahoře ty chytrej vymýšlí spoustu byrokracie,formulářů,vyhlášek,zákonů a prováděcích předpisů atd. Ty je za to potřeba vyhodit. Ty úředníci na úřadech jen musí provádět jejich další nesmyslné pokyny a odsírají to pak od lidí za ty chytráky nahoře na ministerstvech.
16. 08. 2007 | 14:30

jarpor napsal(a):

To hujer
Nezastávám se vlády ale .. myslíte, že s daným volebním výsledkem a s takovým postojem opozice by jste dokázal více ?
16. 08. 2007 | 14:30

hujer napsal(a):

japor:myslim, ze ano. Premier neumi jednat s lidmi a nejen to, podle me je "slaby jako caj".
Dnes na kazde slusnejsi misto musite projit psychotesty pripadne IQ testy. Mozna bychom u nekterych clenu vlady byli prekvapeni.
16. 08. 2007 | 14:36

hujer napsal(a):

Nase vlada je vlastne takovy socialisticky ustav v kapitalistickem state:-).
16. 08. 2007 | 14:40

Jirka napsal(a):

Jako malé děti, co tak trochu nadhledu a státnické moudrosti, pane Sobotko.
16. 08. 2007 | 14:47

jarpor napsal(a):

To hujer
S těmi IQ máte pravdu, Vaše schopnosti nelze ověřit, ale když si věříte, proč ne?
16. 08. 2007 | 14:52

rr napsal(a):

Víte pane Sobotko, pokud někdo dělá 8 let politiku jen pro 90% lidí a ty ostatní odírá, tak se pak nedivte, že přijde někdo jiný a těm 10% přilepší a motivuje je k jinému chování.Pokud se podívám na váš přístup ke zdravotnictví, tak ten je tak asociální až to hezké není a proč? Protože přeci děláte politiku pro 90% lidí a na ty ostatní kašlete. Vždyť to nejdůležitější je přeci spokojený volič pro CSSD.
16. 08. 2007 | 15:01

magor napsal(a):

Pane Sobotko, ano ,ano máte ve všem pravdu. Normální člověk - Jsem jen VŠ - právo, ale zcela se s vámi ztotožňuji.Nevím pročl lidé fandí ODS - kdo to je, tyto bláboly proti vám mohou psát jene a jen členové ODS. vůbec si myslím ,že sedí přímo ve vládě a zatím se tady skrývají pod různým rr.jarpor atd...jkdo jsem? čemu rozumíte!!!
16. 08. 2007 | 15:15

názor napsal(a):

Kecy a kecy - ať byla ČSSD jakákoliv - zastávala se normálních lidí, teĎ jsou rozpočty a nikdo neví o čem, jen Romové mají plné tašky a stojí pře Kauflandem ze státních penízků - ma ty ať si Topolánek posvítí a ne na nás -co normálně pracujeme!!!
16. 08. 2007 | 15:17

JaJa napsal(a):

Bohoušku, odborníku na vše a Jyrkův oddaný souputníku, ještě že Tě máme!
16. 08. 2007 | 15:22

notblue napsal(a):

Tak ještě včera pan Topolánek hulvátsky gestikuloval proti logickým námitkám pana Sobotky. Pan Tlustý dnes tvrdí to samé co pan Sobotka, jsem tedy velice zdvědav, jestli také panu Tlustému pan premiér naznačí, že lže, či dokonce, že je "jednička"?
16. 08. 2007 | 15:25

Ford napsal(a):

Ehmm no tak soudruzi. Zase dokazujete, že výzkumy, které popisují voliče a fanoušky KSČSSD jako méně myšlenkově zdatné nelhaly!
Co třeba soudit a hodnotit na konci volebního období? Co vy na to?! Vzhledem k tomu, že by to mělo být za 3 roky, tak si dát do té doby oraz. A aby jsem se nenudili, tak co třeba sliby vlád za posledních 8 let. Ty už mají volební období za sebou a lze tedy účtovat?!
16. 08. 2007 | 15:28

malja napsal(a):

pro pepuřepu:

jistě pepořepo,pokud budeš propagovat pouze ty stravenky
které tzv.prosadili za mrzký peníz oni dva ,jak jsou popsání,tak Tě musím zařadit do kategorie provozu ,kde Ti to dá vydělat.Chápu Tě"ale"
16. 08. 2007 | 15:31

rr napsal(a):

to magor:Když jsi, tak chytrý, tak nám něco v čem je CSSD lepší připiš. Tento článek je naprosto o ničem. Podobných přehmatů se v PS stanou za rok desítky.Stačí si vzpomenout na to, co jsou poslanci schopni v posledních letech přilepit k rozpočtu. Já si docela dobře vzpomínám na zavádění vyšší DPH u energií a tel. poplatků. Tenkrát to zdražení bylo v podobných částkách jako se pohybuje tahle'reforma'(a to mzdy stagnovaly) a žádný povyk nebyl, i když se jeden rok vylepšoval rozpočet 22%DPH.
16. 08. 2007 | 15:33

malja napsal(a):

Fandím,zatím jedinému" solidnímu"ekonomovi panu Sobotkovi,ovšem i Ti co ho nechápou v současnosti,mnozí z nich ho pochopí v nejbližší budoucnosti.
Zdravím objektívní a soudné ekononomy.
16. 08. 2007 | 15:36

Jiří napsal(a):

"Využili Topolánkovi neznalosti"

Topolánkovy neznalosti

Opravte si to, pane Sobotko.
16. 08. 2007 | 15:37

čenda napsal(a):

Žádná "reforma" není potřeba, je pouze nutné šetřit státní peníze, přestat je lít do černých děr (dálnice), dohlédnout na hospodaření státních fondů(zemědělský, restituční), zabránit rozkrádání státních peněz a zpřísnit podmínky pro vyplácení soc.dávek. To platí napravo i nalevo.
16. 08. 2007 | 15:38

jarpor napsal(a):

To magor
Vaše úvahy jsou úplně mimo mísu. Ve vládě nejsem, člen ODS taky ne. Ale používám - lépe snažím se - používat mozek a protože nikdy nemáte dost informací, a ty, co z veřejných zdrojů se jeví jako "zaručené" mají mnohdy nulovou hodnotu, snažím se mozek používat. Nikoho slepě neposlouchám, ale také nikoho slepě a řvavě neodsuzuji. Kdyby tak činili i ostatní, zvláště ti, kteří mají sami máslo na hlavě, bylo by lépe. A při tom si myslím, že je u nás dobře. Myslíte, že ty tisíce lidí před hypemarkety jsou jen "bohatí" ? Ti nemají na poplatek u lékaře ?Podívejte se do světa a dáte mi zapravdu.
16. 08. 2007 | 15:57

Ford napsal(a):

Bohuslave vzpomínáte? "Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí. Byli bychom blázni, pokud bychom trvali na něčem, co není ekonomicky reálné, a tlačili zemi do větších schodků jen proto, abychom prosadili naše politické sliby," vysvětlil v roce 2003 deníku MF Bohuslav Sobotka. A co tak náhla změna? Utrpěl jste úraz hlavy? Nebo prostá lidská vychcanost?
16. 08. 2007 | 16:14

bigjirka napsal(a):

... začal večer unavenej u hotovýho stolu a ráno skončil svěží u hromady prken...

Jak asi mohla dopadnout daňová reforma bez redukce výdajů?

Kam vlastně jdou všechny peníze? Rozpočet je tak složitý a hlavně zatemněný, že se nikdo ani nepokusí jej prezentovat veřejnosti.

A tak se vesele rozhazuje. Na krimpleny, které nelítaj. Na cvičné L39, ze kterých se mávnutím proutku staly bitevníky, ovšem s 25x menší schopností bitvovat, než SU25 a 50x menší než a 10. Pandůry, které ještě nikdo neviděl, s předem zastaralým rádiem a s civilní GPS, dálnice dvakrát dražší než v Německu. Pobídky spekulativnímu mezinárodnímu velkokapitálu, který není pod žádnou veřejnou kontrolou. Sociální dávky nemakačenkům - aby bylo jasno, tím myslím přesně to, co tím myslím - tedy ne důchody, nemocenské a podporu v nezaměstnanosti.

A to všechno musí zaplatit pracující - podnikatelé i zaměstnanci a ještě mnoho dalších skunčáren, na které jsem si zrovna nevzpomněl. Takže dohadování o progresi a nějaké hře s čísly u zdanění - to je jen kouřová clona.
16. 08. 2007 | 16:30

Milan napsal(a):

Tzv. sobotko, proč se jako neschopný právník pleteš do ekonomiky ?!? Nech to na lidech, kteří tomu rozumí ... Dík
16. 08. 2007 | 16:32

Karel napsal(a):

Víte proč jsou poslanci ČSSD tak jednohlasně (na povel agenta ROKA) proti reformě?? Protože,neví co to znamená a když nečemu nerozumí pro jistotu budu proti... Celý problém je vážený pane "poslanče",že nejste u kormidla a tím pádem budete vše sabotovat...Vaše amatérské vedení ministerstva financí (Vaše "bohatá" životní soukromá praxe to jen potvrzuje) znamená dluh přesahující bilión korun. Být Vámi,tak do důchoduněkam zalezu a přestanu dělat chytrého...sám jste podělal co jen šlo...
16. 08. 2007 | 16:49

František Adamec napsal(a):

Nedaleko Telnice mně komunisti málem zabili syna Daniela, při autonehodě, a napadli i dopravní policii ČR.

Děkuji Vám ústavní zločinci, odejtete!

František Adamec

http://www.adamec.cz
16. 08. 2007 | 17:14

tomas napsal(a):

Hledám odpověď na otázku: Proč vláda chce zrušit daňovou progresi u DPFO a snížit daň u DPPO, a tím podseknot své daňové příjmy v okamžiku, kdy by měla prioritně řešit úspory ve vládních výdajích?
Má odpověď: Vláda se tímto manévrem snaží do budoucna zamést cestu k privatizaci veřejných služeb. Je to totiž byznys ve kterém se točí a budou točit obrovské peníze. A pak může jít nejčestnější a nejspravedlivější Topolánek(jak o sobě prohlásil v MF Dnes) s klukama na golf...
16. 08. 2007 | 17:16

hujer napsal(a):

tomas: golf je dobrej:-)
16. 08. 2007 | 17:19

Michals napsal(a):

no, takže pánové z ODS tři měsíce tlačili snížení daní (nikoli sazby, ale daní), až schválili jejich zvýšení. Návrh předložili ráno na poslední chvíli, Sobotka jim za půl hodiny spočítal, že to mají blbě. Do večera to spočítal i Tlustý a teď je teda taky proti.
Kdože to je neumětel?
16. 08. 2007 | 18:06

hben napsal(a):

Bohužel jediný možný komentář zní: Jak se z poměrně nadějného moderního středolevého politika za éry V. Špidly stal dogmatik paroubkovsko, rathovsko, grebenickova stylu.
16. 08. 2007 | 18:08

tana napsal(a):

Už ať jim v tom parlamentě nenalejvaj. Je to jediné pracoviště, kde "zaměstnanci" beztrestně konzumují alkohol a zákony vypadají podle toho.
Místo hledání, kde ušetřit, přemýšlejí co by šlo ještě zdanit.
16. 08. 2007 | 18:20

milan napsal(a):

Vážený p.Sobotko.Podnikám od roku 90.Za Klause dobrý.Pak tam přišel Zeman-jakž,takž.Hurvajz a mašinfíra-ještě se nechalo.Roco-totální likvidace nás středních.

Pane Sobotko,doufám že mi odpovíte a to přímo a ne jak jste zvyklý v televizi-např.tuto neděli otázky V.M.(moderátor o voze a vy o koze).Co chcete udělat pro mne (nás) střední vrstvu,mimo drbání na daních,nesmyslných předpisech,nařízeních (např.registrační pokladny-vaše dítě -zavedení do praxe pro drobného živnostníka=min.25.000 až 30.000tis=likvidace.),daních z daní,vyživováním armády (dosti velké)vyžírků-jak úředníků,tak i parazitujících chronických netahačů(jistě každý pochopí).Opravdu by mne to zajímalo.Za osm let vlády ČSSD,jsem zažíval jen šikanu a zvůli statních úředníků,kdekoliv jsem s nimi musel přijít do styku.A musel jsem často.Kdy už přijde ČSSD slibované(tuším za vlády Zemana),že vše vyřídím u jednoho "okýnka".Zatím pouze ta "okýnka" rok od roku přibývají.

Ještě by mne zajímalo,kdy už se konečně jako poslanci tohoto bordelu,budete odměnovat podle výsledků vaší prace(zleva - doprava) a ne o tom snižování roky populisticky žvanit a skutek utek.Ono je jednodušší tahat ze šrajtoflí druhejm,nežli sáhnout do vlastní,která je rok,co rok tučnější.

Doufám že se Vaší odpovědi dočkám.Jestliže ano-neohánějte se prosím tím,že už je tam rok jiná parta.Za osm roků,vašeho slibování(rozuměj ČSSD),jsem se bohužel ničeho pozitivního nedočkal.
16. 08. 2007 | 18:23

granil napsal(a):

Panu Sobotkovi a vám všem,kteří s ním souhlasíte chci říct jen takovou maličkost.Ministr Kalousek,aniž bych se ho chtěl nějak zastávat,řekl,že daně klesnou všem a že budou nižší než teď tj.za rok 2007 což u obou sazeb ( 15 a 12,5 % )v r.2008 a 2009 dle výpočtů opravdu bude.Takže záleží na interpretaci.Pan Sobotka záměrně toto nezděluje a ví samozřejmě proč.
16. 08. 2007 | 18:24

Pepino Dušín napsal(a):

Myslím že vláda premiéra který vyhrál volby podrazem(Kubiceho zpráva),vede vládu jenž má důvěru díky dvěma bezpáteřním a zřejmě zkorumpovaným poslancům opozice(Melčák+Pohanka),udržující vládu díky zásahu politiky do nezávislých justičních orgánů(Vesecká+Čunek+Salichov),schopného hodit přes palubu člověka bez kterého by mu k vítězství ani Kubice nepomohl(Tlustý)na jehož místo neváhá dosadit člověka známého jako nejsližtějšího politika v dějinách, který než od něho dostal lepší funkci by klidně sestavoval vládu s jeho úhlavním nepřítelem Paroubkem(Kalouskem) a který mění osud a postavení občanů této země doslova chaoticky,bez jaké-koli koncepce a za pochodu,už má podporu pouze jen jedinců kteří nejsou díky své ješitnosti,nedostatku informací či osobní zášti proti panu Paroubkovi schopni si dohlédnout na špičku nosu a uvědomit si nebezpečí kterému tito hazardéři kolem Topolánka naši výtečně prosperující zemi vystavují!
16. 08. 2007 | 18:54

jarpor napsal(a):

Dobrej večír,
pro Pepina Dušína
.. no jste hlava, pane vašnosto ...
16. 08. 2007 | 18:57

Pepa Novák napsal(a):

Petrofe nic jiného nelze od tebe čekat, zase jsi, tak jak to umíš, jenom zasmrádl a předvedl svoji ubohou demagogii a dementní myšlení, které vychází z hnízda na Jánském vršku 10. Pochlub se: jsi skutečný ODSák a nebo pouze načichlý modrou špínou ? Tvé hloupoučké, demagogické výlevy o zadlužování se si někde napiš a tak za rok si papírek vytáhni a přečti si, co jsi si poznamenal. Oni hoši od modré řeky si málo pamatují.A potom si prohlédni statistiku, co přineslo dvojroční vládnutí těch diletantů a nedouků, které tvá rodná strana vyslala do Strakovky. Uvidíš tu devastaci všeho, co fungovalo, jako většina slušných lidí tohoto státu (ty se do této množiny prosím ale nepočítej) a poznáš co s tím tito rozlobení lidé udělají.Tvé laškovné průjmy o důchodcích jsou typicky modré, ty se moc netěš (já ti mohu jenom napsat, že se mám, protože jsem poctivě pracoval a připravoval se na to nejlepší období života.Já jsem kromě Albánie a Andory byl ve všech zemích Evropy, v mnoha mnohokrát - třeba ve Švýcarsku (to je krásná země) asi 35x, v BRD ani ti nevím jestli 150x nebo 200 x - a všude jsem viděl kapitalismus , který byl ale úplně jiný, než zavádí u nás ta nechutná modrá, zločinecká a zlodějská grupa. Nebo důchodky nenosím, já mám raději kožené modní botky, protože v těch se nejlépe řídí C 5 při mých cestách po republice, kde hovořím s mnoha lidmi, ale nenarazil jsem osobně ještě nikde na takového demagoga, jaký jsi ty. Taky si občas rád vyrazím do toho Švýcarska a mám také rád rakouské Alpy. Takže shrnem to - Petrofe, ty se dočkách od tvých führerů pouze toho, že nebudeš mít vůbec penzi a budeš spát pod mostem, protože ti všechno rozkradou, jako Klaus v letech 1993-1997 něco kolem půl bilionu (pozor 12 nul) přebytku vybraných důchodových prostředků na vyrovnání státního rozpočtu - t.j. lidsky - rozkradení. A nebo je ještě jedna varianta - ty jsi zakuklený Topolánek a budeš mít vpodstatě nakradeno a potom se budeme potkávat třeba v tom Švýcarsku. Skutečně pěkně je na Pilatu u Luzernu - navrhuji ti sraz v roce 2010, červenec je nejlepší (je tam ještě sníh) tak tedy domluveno 17.července 2010 kolem 11.00 hodin v hotelu, Dobře tam vaří.
16. 08. 2007 | 19:06

pavelKa napsal(a):

Líbí se mi konzistentní přístup soudruhů k zásadním otázkám, jako jsou daně, radar, reforma financí, spoluúčast ve zdravotnictví, ... Na jejich kategorické NE lze sázet ve vysokém kurzu. A to bez ohledu na to, jestli se daně budou zvyšovat nebo snižovat, jestli reforma bude nebo nebude, jestli má nebo nemá být spoluúčast, jestli tady budou rakety nebo jen radar. Sice chudáci často neví, proti čemu budou zítra, ale o včerejšku mají naprosto jasno. To je zřejmé.
16. 08. 2007 | 19:41

doktor napsal(a):

S velkym zajmem ctu vsechny prispevky a pripomina mi to cesky a slovensky parlament. Netolerance, misty i hrubost vsak nic neresi, to si prosim uvedomte. ODS se "videla" pred volbami ve slovenske reforme financi, dani a zdravotnictvi a casto je chvalila. Staci se podivat na Slovensko, kam reforma zavedla finacni pomery "obycejnych" lidi a hlavne jak dopadlo slov. zdravotnictvi. Vim o cem mluvim, pracoval jsem tam 20let do letosniho roku a "reformu" jsem pocitil na vlastni kuzi a penezence, bohuzel i nasi pacienti, kteri dodnes cekaji na to slibovane zlepseni urovne pece, nadstandardni podminky v nemocnicich, atd. Misto toho se nemocnice rusi, zadluzuji, praodavaji, protoze to lukrativni v nich vlada pana M.Dzurindu prodala do soukromych rukou - ta vlada, ktera byla a je takovym vzorem pro ODS.
Takze predtim nez nekoho zase urazite, zkuste se podivat kolem a udelat si vlastni nazor na to,co jsou fakty a co ta "reforma" opravdu prinese.. A nemusite chodit daleko.
16. 08. 2007 | 20:01

bigjirka napsal(a):

Pane Stejskale, navrhuji ban pro pana Pepu Nováka IP 217.77.165.35
Argumenty 0, jen nadávky.
16. 08. 2007 | 20:11

Zápis se schůze napsal(a):

V nedávné době se v areálu Tlakových plynáren v Ústí nad Labem konala výroční schůze zvláštní kriminální skupiny - místní organizace ODS. Na úvod jednání vystoupil Luboš Mareček , který tento objekt zvláštním způsobem zprivatizoval a poté vytuneloval, a který na jednání zajistil chlebíčky a tekuté občerstvení. Ten hosty pozdravil a předal slovo Marku Dalíkovi, který je šéfem dceřiné společnosti Tlakových plynáren v Ústí New Deal Comunications. Ten pronesl úvodní řeč, když nejprve všechny přítomné pozdravil od prvního modrosoudruha Mirka Topolánka, který své první ekonomické zkušenosti nabíral ve firmě VAE. Dalík konstatoval, že se podnikání v jeho firmě a ve firmách zpřízněných daří a že to bude ještě lepší, až dojdou dotace z EU. "Vždyť Čunek nám má co vracet," konstatoval na závěr svého vystoupení modrosoudruh Dalík. Poté se ujal slova soudce Berka, který kritizoval nedostatky v konkursním řádu a vyjádřil přesvědčení, že ve vládě modrousoudruha Topolánka dojde k jejich změnám. Dále vystoupili s krátkými zdravicemi Jaroslav Veverka a Martin Schmarz. Poté následovala přestávka na občerstvení, při které zazněly v kuloárech optimistické informace o tom, jak plukovník Kubice ze své zprávy o prorůstání organizovaného do státní správy vyjmul členy ODS. "Však jsme mu to náležitě zaplatili," řekl bývalý člen kontrarozvědky Andor Šándor. Po přestávce následovala diskuze. V ní prvně vystoupil Martin Novotný, který si stěžoval na to, jak byl vyslýchán a obviněn v souvislosti s vytunelováním Kreditní banky. "Ještě, že máme takový lidi, jako je Salichov," řekl v závěru svého vystoupení. Poté bylo vzpomenuto na bývalé obchodní partnery Pitra a Mrázka, za kterého byla držena symbolická minuta ticha. V závěru vystoupil Richard Háva z Omnipolu, který informoval o tom, že jedná s ministrem financí Kalouskem o zvýšení dotace do areálu Tlakových plynáren z 800 miliónů na dvojnásobek. "Však jsme mu zařídili byt a zavřeli hubu Kašákovi, měl by nám být vděčný", řekl v závěru Háva. Jednání výroční schůze ukončil modrosoudruh Dalík, který poděkoval všem přítomným za účast a za plodné jednání a popřál jim mnoho úspěchů. Krátkého pohoštění po ukončení se Marek Dalík již nezúčastnil, protože musel odjed na úřad vlády ČR otevírat premiérovu poštu.

Další podrobnosti na http://www.ceskatelevize.cz...
16. 08. 2007 | 20:16

Jan K. napsal(a):

Moc pěkné příspěvky od levičáků, opravdu inteligentní. A ten Pepa Novák, to je opravdu ještě větší "inteligent", než jsme si mysleli.
16. 08. 2007 | 20:37

Ruda napsal(a):

věřím ,že to dopadne jako na Slovensku ,dnes by volilo socialisty 40 procent Slováků.Holt jednou nám to nestačilo /když vládl Klaus/musíme se spálit podruhé,ale některé škody,které napáchá ODS už nepůjde napravit
16. 08. 2007 | 20:40

jp napsal(a):

Tak tahle diskuse mne doopravdy pobavila!!!

Vsichni (teda aspon ty s modrym mozkem) tady nadavate na Sobotku, berete v potaz jeho odbornost a zpusobilost...

Ale on v teto kauze neni ten idiot, ktery to nespocital dobre! To jsou Ti vasi oblibenci a Vy sami!

Ach jo. Skoda ze ten prusvih budu muset vylizovat s vami, kterym to uprimne a ze srdce preju...
16. 08. 2007 | 20:47

seven napsal(a):

pane sobotko,tato reforma je i dusledek toho,ze cssd hospodarila socialisticky a bohuzel to ted zaplati pracujici danovy poplatnik...opet!!! vlada nedokazala resit skutecne problemy jako je armada 430000 lidi s odporem k praci vychovana i vasimi vladami. To,ze volby dopadly tak jak dopadly je dusledek sileneho volebniho systemu,ktery jak uz tu nekdo zminil vede k patu a nasledne koalici na ktere se snazi par tupcu si ohrat svoji polivcicku misto toho ,aby se snazili odvadet aspon trochu kvalitni praci.Pokud by ta banda co sedi ve snemovne pracovala v nejake firme tak ta skonci krachem, vsichni by jste sedeli v base a do smrti spaceli zpusobene skody a ,ze jich neni malo asi vite sam nejlip.je mi opravdu lito,ze at se do snemovny zvoli kdokoliv jde mu jen o vlastni zajmy a zajmy stranicke..to ze zastupci stran jsou pro poctu nejakych 10 000 000 obyvatel jen nepatrna cast,ktera sleduje zajmy uzke skupiny obyvatel vede k tomu,ze vetsina jako jsou nestranici ma bohuzel smulu,ze zaplati absolutne vsechno bez ohledu na to kdo jimi placene penize tak dusledne rozfrncava.
16. 08. 2007 | 21:43

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane bigjirko,

děkuji za Vaše rady, budu o nich přemýšlet.

Libor Stejskal, editor blogů
16. 08. 2007 | 21:48

radek napsal(a):

Jestlipak jste si udělal pane Sobotko letmý výpočet, když jste s Grossem navrhovali zdvojnásobení platů policajtů, přestože ve státním rozpočtu byla díra jak v Titanicu.
Nebo když jste zařazovali z 5% sazby do 19% jednu komoditu za druhou a lidem naskakovala daňová zátěž né po stovkách, ale po tisícech.
Taky mě dojímá, jak jste se těšil na tiskový výstup reformy a přitom jste zásadně proti už od té doby, co Vám to nařídil Paroubek.
Působíte zde podobně směšně, jako tuto neděli v otázkách Václava Moravce, když Vás tam brněnský státní zástupce školil z našeho práva.
Jako ekonom jste k ničemu a jako právník asi taky. Ještě že existuja ta politika a sociální systém. Jinak by jste umřel hlady.
16. 08. 2007 | 21:58

TO napsal(a):

Jenže v poslanecké sněmovně jste neříkal přesně to co popisujete výše. Tomu odpovídaly i rekace pana Topolánka a pana Kalouska.
Pak Kalousek zdůraznil, že mezi roky 2008 a 2009 se míra zdanění fyzických osob nesnižuje, ale narovná se mírně křivka progrese.
Doporučuji příště se přesněji vyjadřovat a více poslouchat.
16. 08. 2007 | 22:07

Pepino Dušín napsal(a):

Pro:radek:Pokud zmiňujete zdvojnásobení platů policistům,bylo by spravedlivé také zmínit že tyto peníze policistům ukradli poslanci na návrh Kalouska hojně podporovaného poslanci ODS.Po negativních reakcích voličů slíbil Kalousek(váš hlavní reformátor asi z nedostatku talentů v ODS??),že tento přebytek na svých účtech buď budou posílat na charitu a nebo vše vrátí zpět.Jak drží sliby víme všichni,bobtnají opět jen poslanecká konta!
17. 08. 2007 | 08:04

Michals napsal(a):

pro Radek:
dobrý den, kritizujete Sobotku za přeřazování komdit z 5% do 19% sazby DPH, čímž "lidem naskakovala daňová zátěž né po stovkách, ale po tisícech" (omlouvám se za pravopis, ale cituji Vás raději doslova).
Mohl byste mi prosím zdělit, proč si myslíte, že ODS, která to také kritizovala tyto komodity do snížené sazby nevrátí? A proč namísto toho zvyšuje sníženou sazbu?

Kvůli deficitu, který zde nadělala zlá socanská vláda to zřejmě není, když ODS plánuje deficit vyšší, že?
17. 08. 2007 | 14:39

o2 napsal(a):

To bigjirka
...začal večer unevenej...
Naprosto trefné, tak to prostě bylo a zatím je.
A hned se můžete všichni oranžový vyblbnout. Jsou to však od vás jen blbosti. A pozor není to o modrých mozcích, tím nás neurazíte. Realita je skutečně ve výše uvedeném příspěvku. To Sobotka se svou ideologickou zatemně ností nemůže pochopit. On se skutečně může bavit jen o těch číslech na víc nemá.
17. 08. 2007 | 14:48

Simon napsal(a):

když se stanete šéfem ČSSD budu vás volit. Za Paroubka ne. Hodně štěstí
17. 08. 2007 | 15:14

bigjirka napsal(a):

o2, pomohli mi V+W s tím začátkem... a bohužel, praví nebo leví ekonomové si hrají furt jen s těmi čísly a ve skutečnosti se neděje vůbec nic, jak správně řekl Bradavičník Mravný, stát dluhy platit nemusí, protože se to dožene inflací. Jediné, co má z celé ekonomie zásadní smysl, je křivka nabídky a poptávky a ekvilibrium. Jinak je tam hlavně návod, jak popisovat skutečnost "vědecky" tak, aby nikdo ty lži nepoznal. Ve skutečnosti se jedná o sčítání a odčítání a vrcholem ekonomické vědy je trojčlenka. A ještě to dokážou zmastit tak, že to nevychází. Pravda, trochu v tom dělá binec časové rozlišení.

Simone, nevím nevím... Snad by Sobotka byl o něco víc schopen vyjednávat. Bradavičník je totálně arogantní rozbíječ jakékoli dohody - ke škodě nás všech. Úkolem parlamentu by přece mělo být vytvořit řešení přijatelné pro co nejširší publikum.
17. 08. 2007 | 15:24

František z Asisi napsal(a):

Pro Pepina Duřina:
Napsal jste to velmi dobře.Pokud byste tp nenapsal,napsal bych to já.
Jen bych dodal na adresu KDU-ČSL.Pan poslanec Hovorka pochopil,že reforma je jen pro movité oproti panu poslanci za Žďárský okres Kasalovi,který chtěl podat pozměněvací návrhy,které měli zachovat vyšší daně z příjmu.Nepředložil nic a ještě to odůvodnil tím,že nechce aby vláda ODS padla.Není to spíše proto,ze mu jsou milejší nynější prebedy,než nejistota,zda by vpředčasných volbách KDU-ČSL uspěla.
Chodí sice do kostela,ale sociální aspekty mu chybí.Před volbami s velkým halasem pan poslanec Severa návrh na zvýšení soc.dávek a než se rok s rokem sešel,to klidbě na popud ODS snížili.
Pro zápis ze schůze.
Velmi sugestivní a prvdivé:
Napadá mě,zda ptačí chřipka napadá ptáky na modro.
Jak je reforma dobře připravená svědčí svědčí to,že další poslanci ODS/ne ČSSD/přišli na špatné propočty.Co je holz šité horkou jehlou,tak se brzy rozpáře.
17. 08. 2007 | 16:05

radek napsal(a):

Pro Michals:
Já nekritizuji převádění z 5% na 19%, já kritizuji kritiku pana Sobotky.
Odsuzuje něco, co sám dělal v daleko větší míře. Na to člověk potřebuje hodně tlustou hroší kůži. On ji ale zjevně má a tak mu to nic nedělá.
17. 08. 2007 | 16:33

o2 napsal(a):

To: Farntišek z Asisi
Pane byl jste se někdy podívat na sociálce, kdo si jezdí pro potvrzení na soc. dávky a čím tam jezdí. Pokud ano pak by jste nemohl napsat takovou hloupost.Pak mimo jiné zjistíte, že Sobotkova hra s čísly je naprosto malicherná blbost.
17. 08. 2007 | 17:07

Libor napsal(a):

Úvodem:
Tento příspěvek jsem chtěl dnes ráno umístit na blog p.Sobotky. Omylem jsem ho překopíroval na blog p. Zaorálka.
Nemám, co bych na něm měnil, a proto ho nabízím tam, kam patří.

Zmatečnost která doprovází schvalování "reformy" v Parlamentu a nad kterou můžeme nevěřícně kroutit hlavou, smát se, plakat, nebo také předstírat, že vůbec neexistuje, jak je libo, je pro mne neklamným svědectvím, že volební program rovné daně a modré šance ODS byl nereálný a lživý. Naprosto nic nevyčítám obyčejným lidem, že naletěli, představa placení menších daní při bohatnutí státu, tedy i mé osoby je krásná, zřejmě však nefunguje. Mé pohrdání míří k tzv nezávislým "takyekonomům", kterým hamižnost a vidina peněz navíc při zavedení patnáctiprocentní rovné daně zatemnila rozum a rozpoznávací instinkty.

Pokud p.Sobotka dokázal během rozpravy před schvalováním rozpoznat zásadní rozpor v navrhovaných změnách oproti oficiálním tvrzením mu jednoznačně slouží ke cti (to zas bude urážek od pracovitých inteligentních). Že jeho slova nebyla vyslyšena je skutečná bída dnešní politiky. Jak jinak je možno charakterizovat aroganci, kdy se nerozlišuje co kdo říká, ale kdo to říká?

Poslední poznámka se týká stylu diskuse na tomto blogu. Cílevědomá snaha a úsilí editora Stejskala se projevuje tím, že rapidně ubylo přímých vulgarit. To je jedině dobře. Stále však zůstává spousta příspěvků prokazující, že myšlení jejich autorů je poněkud zvláštní až fanatické. Projevuje se naprostou absencí přiznat si, že i můj názorový oponent může mít pravdu, projevuje se neschopností přiznat názorovému oponentovi jakoukoli pozitivní vlastnost. Místo toho lze shledat jen osobní napadání a útoky a omílání stokrát překonaných prázdných klišé. To je smutné a je to škoda.
17. 08. 2007 | 19:32

bigjirka napsal(a):

Jo. Hlavně ze strany zarytých levičáků. Viz třeba Pepa Novák a další. A opakuji, že jakákoli daňová reforma je jen hrou s čísly , pokud jí nebude předcházet masivní úspora ve výdajích.
17. 08. 2007 | 20:03

JC napsal(a):

Libor - vyčítat ODS to,že
v povolebním patu a následné koalici nemůže realizovat svůj volební program je stejně naivní jako vyčítat Paroubkovi,že mu zatím nepřiletěli Marťani.
18. 08. 2007 | 10:15

LQ napsal(a):

To Libor
Fakticky s Tím Sobotkou je to naprosto správně. Mají v tom jemně řečeno bordel Co je však nepochopitelné slyšet tak rychle tohle od člověka, který tu rychlost nevyužíval nejméně čtyři roky (pokud se nemýlím).
Pak si můžete jednoduše vysvětlit tu aroganci a nerozlišování co kdo říká ale kdo to říká.
Jinak je nadmíru jasné, že bez Kalouska by vše vypadalo zcela jinak. Ale tak jsme to zařídili my voliči.
18. 08. 2007 | 10:58

JC napsal(a):

LQ - Moje řeč, když jsem tak uviděl Kalouska /mimochodem bývalého spojence ČSSD/ místo Tlustého, tak tak jsem si uvědomil, že Mordá šance bude rozcupována.Je to škoda protože samozřejmě případný neúspěch reformy budou svádět jeden na druhého.Značka "Ideál" by bylo,kdyby to ODS mohla dělat sama beze změn a nesla si také odpovědnost.My voliči jsme to ale rozdali jinak.
18. 08. 2007 | 11:15

bigjirka napsal(a):

Jenže lidi, vzbuďte se. Jakákoli modrá,fialová, oranžová či jiná šance v daních je jenom přesýpáním drobných z jedné kapsy do druhé. Hlavní reforma se musí uskutečnit ve výdajích. Hádka, jestli bude mít někdo o dvacet korun víc nebo míň jiným prohnutím daňové křivky je o ničem. Zkuste si vzít peníze, prostavěné v dálnicích a z nich jednu polovinu! Kolik to dělá rovnoměrně na hlavu! Krimpleny, "bitevníky", pandůry. Kdyby to alespoň fungovalo! Tady se dohadujete a nadáváte si, ale pro kuřinec! Omnipol se směje! A jiní taky!
18. 08. 2007 | 11:53

Michals napsal(a):

pro Radek:
víte, pokud kritizujete to, že Sobotka kritizuje... Podívejte se na to bez předsudků:
Sobotka přesunul některé komodity z 5% do 19 sazby - tedy zdražil. ODS to tvrdě kritizovala. Nyní ODS komodity nechává v 19% sazbě a ty které jsou ve snížené zdražuje o 4%.
Sbotka by to neměl kritizovat?
To by ale znamenalo, že po příštích volbách by se mohla DPH znovu zvýšit a předchozí vláda by to nemohla kritizovat, protože předtím taky zvyšovala.

Takže: pokud ODS kritizovala Sobotku za přesun komodit, měla by je nyní přesunout zpět - jinak je neseriózní.
Pokud Sobotka nyní kritizuje zvyšování z 5 na 9, měla by ČSSD po volbách tuto sazbu snížit.
Je to tak?
18. 08. 2007 | 13:51

JC napsal(a):

Michals,
Ale tak se na to dívejte také bez předsudků.
To co ODS slibovala byla rovná daň 15%. Mohla ji realizovat - nemohla.
Takže i když reforma-slepenec tak koaliční.
18. 08. 2007 | 14:32

radek napsal(a):

pro Michals:
Je!
18. 08. 2007 | 15:18

Michals napsal(a):

pro JC:
omlouvám se za vulgarní obsah následujícího příspěvku, ale jinak nemohu:
záleží na tom, jestli je předseda vlády chlap nebo pytel h...n. Řekl někdy Václav Klaus, že všechno chtěl dělat dobře, ale lidovci mu to kazili? Ne! byla tady klausova vláda a dodnes má všechny vavříny i kritiku za tu dobu. Řekl někdy Miloš Zeman, že nemůže dělat to, co by chtěl, protože mu to Klaus kazí? Ne! Řekl kterýkoli z dalších premiérů za ČSSD, že nemohli dělat co chtěli, protože byli v koalici? Ne!
Proč? protože se nejmenovali Mirek Topolánek. Tenhle člověk je první předseda vlády, který odmítá nést odpovědnost a místo toho skuhrá, že má malou většinu. Kdo ji kdy měl velkou?
Takže ať buď dělá svoji politiku nebo odejde. A nevysmlouvá se, že to teda dělat bude, ale asi špatně, ale nemůže za to...
18. 08. 2007 | 20:49

Michals napsal(a):

pro radek:
tak to si rozumíne, jen se bojím, že se to nestane :)
spíš bych čekal, že ODS sníží sociální platby a zvedne dph, aby mohla snížit dluh, ale nesníží dluh. ČSSD pak zvýší dluh, aby mohla snížit dph a zvýšit platby - ale také to neudělá...
18. 08. 2007 | 20:56

Libor napsal(a):

Ještě než tato diskuse skončí, protože příspěvek p.Sobotky bude posunut mimo hlavní lištu, považuji za dobré se ještě jednou ozvat a pokusit se vyjádřit, co si o vašich reakcích na můj komentář myslím.

Nezlobte se prosím, neobviňujte mi z arogance, ale jediné dva normální příspěvky o něčem zde má bigjirka a Michals.
Michals naprosto správně uvádí, že úkolem vlády je vládnout, úkolem opozice kritizovat. Když vládla ČSSD a ODS praktikovala nulovou toleranci, bylo všechno správně. Když je to naopak, tak je to najednou nepředstavitelná drzost? Demokraté jak noha Zároveň skvělá logická dedukce Michalse mimo jiné vrací na zem a upravuje na pravou míru připitomělou tezi, že slovenské reformy Dzurindy musí být geniální, když je Fico do kořene nevymýtil. Skvěle Michalsi.

Bigjirka pak alespoň v jednom příspěvku (ostatní jsou bohužel bída) naprosto přesně upozorňuje, že zatímco my blbci se tady hádáme o kraviny, které nám předkládají média, skutečný boj o velké prachy se odehrává mezi jinými lidmi a uskutečňuje se jinak. Pochopil jsem, že bigjirka nemá rád zahraniční velkokapitál, protože je malý živnostník a cítí se jím být ohrožen (možná i závist). Nezaznamenal jsem, že by současná vláda výhody, které tady zahraniční kapitál požívá, odstranila, naopak bylo přidáno. A těch několik málo, co by je mohlo poškodit, bylo v tichosti vzato zpět (na rozdíl od bigjirky si myslím, že to tak bylo dobře). A nám prosťáčkům se servíruje pastelkovné a stravenky přeběhlíků. Směšné.

Ostatní příspěvky jsou bohužel jenom obvyklé výlevy o zlých koaličních partnerech a zákeřném Kalouskovi. Úplně stejné výmluvy, jako Klaus vůči Luxovi . To jste sakra za těch deset let nedokázali udělat alespoň nějaký minimální myšlenkový posun? Co tak chovat se jako skuteční chlapi a nesvádět vinu jenom na ostatní? Vždyť je to hloupé.
18. 08. 2007 | 21:16

Libor napsal(a):

Dovětek k poslednímu příspěvku:
Michalsi, zřejmě máme obdobný způsob myšlení. Na způsobu, jakým se "reforma" prosazuje je nehorší právě to, že všichni od toho jakoby dávají ruce pryč a svádějí vinu za nepovedenosti jeden na druhého.
Toto Klaus opravdu nedělal. Neustále útočil na Luxe, ale tehdy domnělé výhry si nenechal vzít. Nedávno jsem se díval na televizní debatu, kde redaktor v souvislosti s nějakým problémem (už si nevybavuji, o co se jednalo) použil termínu vláda sociální demokracie. Zástupce ČSSD, tuším přímo p.Sobotka na to odpověděl, že to sice byla koaliční vláda, ale v ní byla rozhodující silou soc-dem, takže ona nese největší díl odpovědnosti. Takový přístup se mi líbí, naprostá "rovina".
18. 08. 2007 | 21:39

bigjirka napsal(a):

Libore, nejsem přímo živnostník, jsem poradce z malé firmy. S malými a středními firmami přicházím dnes a denně do styku. Víte, závist vůči mezinárodnímu velkokapitálu, to je divný koncept. Mezinárodní velkokapitál uniká jakékoli demokratické kontrole a dělá si naprosto, co chce. A to ještě nemyslím třeba VW, Boeing. Zářný případ je třeba Flextronix, kde druhý den po skončení výhod byly vytrhané i podlahy. A podpory? Z peněz získaných z mých daní mají zakázky konkurenti, kteří se naučili líp uplácet. Nebo myslíte, že nedostat z 30 tendrů ani jeden je normální? Nejhorší je, že ta reforma je opravdu jen přehýbání daňové křivky, zatímco s výdaji se neděje nic. A mluví se o Lafferově křivce jedním dechem s daněmi jednotlivců, jenže ona se týká spíše daní podnikatelů.
18. 08. 2007 | 22:21

Michals napsal(a):

pro bigjirka:
máte asi v lecčems pravdu, lae dovolte mi dvě připomínky, myslím, že by se nemělo zapomínat na to, že:
1. Zahraniční firmy přinesly potřebný kapitál a K-H.
2. Základním smyslem státem podporovaných projektů by němělo být jen "stavět", ale především by výslwedkem těch zakázek měl být budoucí užitek.
19. 08. 2007 | 00:39

bigjirka napsal(a):

Michalsi, čtěte pečlivěji, já jsem nenapsal zahraniční firmy, já jsem napsal víceméně spekulativní zahraniční kapitál. Ten přinesl jediné hownow: jak se vším vyjebat. Šedé krabice podél dálnic. Montovny, soustružny, obrobny. Když se pískne, za dva dny odstěhováno, zbudou nezaplacené poslední platy a faktury. Těch opravdu seriózních, které opravdu něco přinesly, jak šafránu. Zisk se nerealizuje u nás, takže se tu ani nezdaňuje. Šikovný nákup/prodej. Ano, ten kondicionál je OK, s tím souhlasím.

On the other hand, když jsme začínali podnikat v r. 1992 v září a do konce roku měli ještě 60000Kč zisku, šupito presto jsme tuším 14000 ještě stihli zaplatit. Takže pobídka? Pobídl bych je, ať urychleně táhnou do prdele.
19. 08. 2007 | 01:11

Michals napsal(a):

pro bigjirka:
máte asi pravdu, že v řadě případů jsou to spíše "podbídky" než "pobídky". Taky mne uráží pohled na "přenosné fabriky", "přenosné obchody" a primitivní německá hovada ve funkcích "manažerů", neumějící nic jiného, než drtit lidi způsobem, za který by doma skončili v kriminálu...
19. 08. 2007 | 08:43

Pepa Řepa napsal(a):

Přiznejme si jednu věc. Presentace reformy začíná připomínat operetu.
Ať už máme na vlády Václava Klause různé názory, dovedete si představit, že by tento pedant dopustil, aby klíčový materiál byl takto ve sněmovné předkládán?
Aby ministr zdravotnictví četl jiný návrh, snížení daní bylo vlastně zvýšení a premiér nevěděl, která bije?
Ač nerad, musím připustit, že to je důsledek frivolního vedení vlády Mirkem Topolánkem.
19. 08. 2007 | 11:28

bigjirka napsal(a):

Michalsi, je tu i pár dobrých zahraničních investorů. Ale podpora místnímu kapitálu, rostoucímu... ježiš proč mluvím o podpoře??? Alespoň dvouleté daňové prázdniny by měly být samozřejmostí. (samozřejmě vhodná omezení, aby se firmy nerecyklovaly každé dva roky).
19. 08. 2007 | 11:42

Libor napsal(a):

Bigjirko,
mluvíte mi z duše, já vás snad začnu mít i rád. Je obrovský rozdíl, když se vyjadřujete k obecně politickým tématům - pak bohužel sklouzáváte do podobného fanatismu jako někteří ostatní a když píšete o tom, co bezprostředně znáte.
PS:
Vycítil jsem, že problematiku skutečného jednání a přínosů nadnárodních společností máte odžitu na vlastní kůži a proto ji rozumíte. Proto jsem váš názor ocenil. Pokládal jsem vás však za někoho, kdo na tyto záležitosti bezprostředně doplácí, tedy malý živnostník neschopný konkurence. Je to trošku jinak, i když ne zase až tak moc.
19. 08. 2007 | 13:26

bigjirka napsal(a):

Libore, v obecně politických tématech sklouzáváme ke zjednodušování všichni. Ona totiž už ze své podstaty zjednodušena jsou a nelze se k nim vyjádřit jinak, než zjednodušeně. Jako poradce mám styk s mnoha lidmi a dozvídám se mnoho věcí z různých oblastí. Malý živnostník je schopný konkurence vždycky. Dokud mu ten trh někdo nerozdupe například podporou jeho přímé konkurence. Viz zemědělství. Viz v mém oboru evropské strukturální fondy. Abyste získal rozumný názor na zásahy do trhu, přečtěte si pořádně Joseph Heller: Catch XXII, několikrát s rúzným úspěchem přeložena do češtiny i slovenštiny. Tam se o zásazích do trhu dočtete docela dost. K tomu to chce přibrat nějakou stručnou makroekonomii s vysvětlením křivek nabídky a poptávky :-)

Zjistíte, že liberalismus z toho všeho přes všechnu nedokonalost vychází ještě tak nejlíp.
19. 08. 2007 | 14:22

ekonom napsal(a):

Ach jo: "Využili Topolánkovi neznalosti..."
Tak se mi zdá, že pan poslanec to má problematické nejen s tím, že nemá vzdělání na ministra financí, kterým byl, že neměl jako právník ani právnickou praxi, ale navíc ještě neovládá základy českého jazyka, což se učí na základní škole. Takže: zpět na základní školu, potom dostudovat ekonomii, a pak se můžeme bavit o tom, jaké dopady má ten či onen reformní krok.
Jen podobně vzdělaní lidé se pana poslance Sobotky nebudou ptát, proč nechal narůst veřejné zadlužení nejvíc ze všech ministrů financí po druhé světové válce včetně komunistů a spolknou mu jeho výplody. A když bude argumentovat, že ČR byla zadlužená procentem HDP pořád méně než mnohé západní státy, tak nedokáže popřít, že trendově jsme se v zadlužení během jeho působení na minfin zhoršovali úplně nejvíc ze všech zemí EU. A o tom je to, proč se teď musejí dělat bolestné reformy, protože kdyby to udělal tehdy on, mohlo to být o něco méně bolestné, protože mezitím nám narostly úroky. A jako socialista by si měl uvědomit, že úroky navíc jsou MÍSTO sociálních dávek navíc.
20. 08. 2007 | 11:43

Michals napsal(a):

pro ekonom:
pravdou je, že tenhle Sobotka dostal na stůl návrh, který lampasák s chemikem (Topolánek s Kalouskem) patlali víc než dva měsíce a za půl hodiny jim v tom našel chybu. Když to viděl zemědělec (ekonomický guru ODS Tlustý), tak začal počítat a obvolávat své slovenské experty a do druhého dne spočítali, že má Sobotka pravdu....
Tak teď si vemte, co za blbce musí být Topolánek, Kalousek, Tlustý...když takovej blb, jakého popisujete vy je z nich nechytřejší.
20. 08. 2007 | 18:37

LQ napsal(a):

To Michals
Problém je v tom, že to není jak se domníváte ze Sobotkovy hlavy a už vůbec ne za půlhodiny. Problém je v tom, že asi nikdy se nebudeme schopni zbavit hada Kalouska, který se vždy nažere a pro nás (on si to myslí) koza zůstane celá.
20. 08. 2007 | 23:52

bigjirka napsal(a):

tak tady teda úroveň diskuse roste
21. 08. 2007 | 11:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy