Vládní pozdě a vládní špatně

06. 03. 2012 | 09:41
Přečteno 3281 krát
Na občany se valí další vlna drsných vládních opatření, protože státní zadlužení se znovu dostává za hranice původních optimistických plánů. Bude třeba vyškrtat skoro 24 miliard korun, aby schodek státního rozpočtu nevystoupal ke 130 miliardám.

Vláda nepřímo potvrdila, že podstatný problém spočívá v daňové reformě, kterou spustil ministr Miroslav Kalousek roku 2008 a za těch pět let připravila rozpočty o půl bilionu korun. Eroze daňové reformy začala odmítnutím superhrubé daně, podvodného triku, který měl předstírat, že sazby klesly na 15 procent pro všechny. Ve skutečnosti tam klesly jen sazby těch opravdu nejbohatších, kteří mohli využít i stropů sociálního a zdravotního pojištění. Nyní přišla na řadu úvaha o obnově progresivní daňové sazby.

Zase zaplatí rodiny
Zatím nevíme, co přesně má Nečasova vláda na mysli a zda to není jen další vějička na voliče, ale jistotu máme jinde. Tou hlavní skupinou, která má znovu zaplatit chyby vlády, jsou rodiny s dětmi, senioři, lidé s nižšími příjmy, všichni ti, kdo nejsou schopni na škrty nějak reagovat. Pokud však Nečasova vláda opravdu přistoupí ke zmrazení důchodů a zvýšení DPH, poruší sliby, které dala občanům a zatáhne nás hlouběji do řecké spirály. Pokles příjmů povede k dalšímu poklesu poptávky, k dalšímu oslabení ekonomiky, a tedy i k nižšímu daňovému výnosu.

Chudší lidé nemohou pomoci rozpočtu, když je ekonomika dole. Jejich spotřeba je nejcitlivější na změny příjmů. Už učebnice základního kurzu ekonomie upozorňuje na to, že nízkopříjmové skupiny obyvatelstva mají největší sklon ke spotřebě, takže představují kanál pro opačný zásah, stimulaci ekonomiky. Zato snižování daní pro bohaté je kontraproduktivní, protože peníze navíc přesunou do úspor. Když však ty bohatší trochu víc zdaní, rozpočtu to pomůže a na poptávce to prakticky není vidět.
Peníze unikají i jinudy. Vedle obnovy progresivní daně je na místě zrušení stropu pro zdravotní pojištění, neboť nemá žádné věcné opodstatnění. Podstatně víc by přineslo zvýšení či zrušení stropu pro sociální pojištění.

Zato zvyšování dolní sazby DPH je opravdu špatný nápad. Dosáhne jen toho, že lidé vyrazí nakupovat do zahraničí, kde zůstává nižší sazba DPH na 10 procentech. Neznamená to, že na DPH se nedá vydělat, ale nedá se toho dosáhnout zvyšováním nižší sazby. Z hlediska státního rozpočtu by bylo mnohem užitečnější zvednout o jedno dvě procenta základní sazbu DPH, neboť jde do oblasti dlouhodobější spotřeby. Tato sazba by přitom byla srovnatelná se zahraničím.

Nesahejte na důchody
Sahat na důchody - to je holé neštěstí. Zcela to podlomí jakoukoliv důvěru občanů ke státu, že dlouhodobá pravidla platí. Hospodářská politika nesmí působit výběrově tak, že se soustředí jen na jeden cíl - na fiskální stabilizaci. Má tři další stejně důležité cíle – hospodářský růst, zaměstnanost (jako součást snahy udržet sociální soudržnost) a kontrolu inflace.

Nedůvěryhodné jsou Nečasovy výzvy ke zvýšení čerpání z evropských fondů, když ponechá na svých místech lidi, kteří to opakovaně nedokázali. Pochybné jsou také úvahy o podpoře exportu, když tam, kde se ho odehrává nejvíc, na evropském vnitřním trhu, vláda svou blokační politikou ohrožuje zájmy našich exportérů. Jistě, víc by se toho mělo vyvážet i na vzdálenější trhy, ale to chce trpělivou dlouhodobou práci, kterou zatím není nikde vidět.

Máme tedy platit účty za vládu, která na své chyby přichází pozdě a nahrazuje je opatřeními, která škodí jinak?

Zdroj: MF Dnes, 6.3.2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

... napsal(a):

Super!
06. 03. 2012 | 09:59

Koplkop napsal(a):

...
Super? Super co? Super, že si tady Sobotka lacině získává hlasy hloupými předvolebními, nicneřešícími bláboly?
06. 03. 2012 | 10:03

Xury napsal(a):

Pro autora:
pokud jde o DPFO tak lžete, protože pro řadu lidí s podprůměrnými mzdami došlo k faktickému zrušení daně díky odpočítatelným položkám. Takže není pravda, že na tom vydělali jen ti nejbohatší. Ten půl bilionový výpadek daně je také jen ve vaší fantasii. Možná byste si měl zopakovat základní počty - z nuly je i 100% daň rovna nule. Zrušení stropů u soc. pojištění bude primárně znamenat znevýhodnění vysoce kvalifikovaných zaměstnanců vůči zahraniční konkurenci, která ty stropy má. Nemluvě o kolizi s rozhodnutím ÚS ohledně výše důchodů. Zavedení vyšší sazby daně je jistě vždycky možné, otázka je jaké budou výnosy. Vzhledem k celkové výši schodku státního rozpočtu se nedá u DPFO hledat nějaké významnější zdroje. Tedy bez zavedení nějakých drastičtějších sazeb nad úrovní 40% efekt. sazby pro všechny nadprůměrně vydělávající.
06. 03. 2012 | 10:07

Věčný optimista napsal(a):

To Koplkop:
Naprosto s Vámi souhlasím, je potřeba dát ministrovi financí více času....
On to s premiérem určitě vyřeší a NĚCO vymyslí ;-(
06. 03. 2012 | 10:13

Honza Čejka napsal(a):

To by mě zajímalo, jaký typ lidí je schopen Sobotkovi na toto ještě kývat, když už i obě moje babičky, velmi levicově orientované osoby, jedna v podstatě komunistka, které jsou v kontaktu se zpravodajstvím jenom díky zprávám (nova,prima) a odbírají sobotní právo kvůli programu, mi úplně normálně řeknou, že plně chápu že stát šetří, dokonce i to zmrazení důchodů celkem akceptují, protože ví, že platy jejich dětí a vnuků za poslední roky taky nerostly či spíše poklesly a že stát šetřit konečně musí, protože má dluhy. Ty staré pracovité poctivé ženy narozdíl od tady toho demagoga, který v životě nepracoval, prostě velmi dobře ví jednu základní věc, že ten kdo má dluhy kam se podívá, tak když už je teda jednou má, tak musí utáhnout opasek a šetřit!
06. 03. 2012 | 10:16

migel napsal(a):

Naprosty souhlas.
Jenze co se stane? Nadavat na vladu moučného červa muzeme denodenne a stejne se to na preferencích mafianske ODS neodrazi...
06. 03. 2012 | 10:22

Vlkodav napsal(a):

Obnova progrese jako další prvek, který je vynucen státním dluhem, je aceptovatelný. Stejně jako zmrazení důchodů a zvýšení DPH.
U DPH se mi nezdá ta úvaha ohledně nižší daně na knihy. Na léky to chápu, na knihy ne.
06. 03. 2012 | 10:31

roman napsal(a):

Pane Sobotko, více razantnosti by to asi chtělo. Když byla ODS v opozici bylo ji slyšet víc, než nyní vás. Přitom lidi, při pohledu na cenovky základních životních potřeb, začínají být naštvaní čím dál více. O těch, kteří nemají práci ani nemluvím. To je zmar, který nechce nikdo raději vidět, ba naopak, ještě je snaha na tom ušetřit. A všichni víme, že "nepřízpůsobiví" nejsou ten hlavní problém. Abyste pak byli vůbec schopni něco dávat zase do pořádku. Musíte více ukazovat, že neděláte jenom byznys, ale i politiku. Všechny zajímá co bude, až se ocitnem na dně, víte? Jak jsem si všiml, v zahrádkách, nedávno okrasných, se začínají objevovat zase české slepičky. Domácnosti se začínají zařizovat pomalu podle sebe, obchodníci kroutí hlavami, "lobbing" a hazard má pořád jasně zelenou.
06. 03. 2012 | 10:32

. Kelt napsal(a):

To Honza Čejka,
po přečtení Vašeho příspěvku jedno modré oko nezůstane suché.
Tolik empatie seniorů k vládní věrchušce,kterým nejdříve Nečas slíbil kompenzaci růstu DPH a hodlá realizovat zmrazením důchodů by se dalo najít jen V Severní Korei.
Jste zde po Kuchaři zřejmě dalším placeným prorežimním pisálkem.
Tomu Vašemu blábolu o "babičkách"může uvěřit jen mentálně retardovaný jedinec v péči ústavu.
06. 03. 2012 | 10:40

Koplkop napsal(a):

Sladký
Promiňte mistře, při vší Vaší inteligenci byste měl vědět, že plky jsou jen plky. To nejsou argumenty. O argumentech se můžeme dohadovat, můžeme je podpořit dalšími argumenty, nebo je vyvrátit protiargumenty.
06. 03. 2012 | 10:47

el napsal(a):

K uvědomělým babičkám... Pan Honza Čejka přece psal, že jsou neinformované.
06. 03. 2012 | 10:59

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

kvůli opakovanému a vědomému porušování zdejších pravidel (označování druhých za "debily", "iditoty", "sračky", "kriply") opět mažu v současnosti všechny příspěvky publikované nickem Sladký.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal
06. 03. 2012 | 11:02

Jarda napsal(a):

Pro tzv. pravičáky, kteří zvedají daně a údajně hájí i malé pdnikatele a živnostníky. Vzpamatujte se, i na vás dojde. Nebudete mít zákazníky, nebudou lidi,kdo by kupovali vaše služby a to bude ta slavná podpora podnikání. Copak to nevidíte?
06. 03. 2012 | 11:05

xyz napsal(a):

administrátore - a to, že příspěvky řady autorů Vámi uváděné ze čtenářů "debily", "idioty", "sračky", "kriply" a pod. dělají, to Vás netrápí???
06. 03. 2012 | 11:12

Realista napsal(a):

Pane Sobotko, vy jste chytrý člověk, o tom nemám pochyb. Váš "problém" je, že příliš "hodný" a "ohleduplný". Dokonce si troufám, že říct, že jste na politika v českém "proto-demokratickém" prostředí příliš slušný. Bohužel se domnívám, že slušnost je někdy slabost, pokud stojíte proti oponentu, který se neštítí ničeho a je v podstatě jako v případě ODS spolek, který spoluje jednotící myšlenka "bordel mi vyhovuje, protože se dobře krade". Stejný problém jako vy měl např. i pan Špidla.
Chápu, že určitě vlastnosti v sobě člověk buď má nebo nemá, ale myslím si, že byste měl velmi, velmi přitvrdit. A to už vůbec nemluvím o spoluodpovědnosti levice za aktivity Exota z Hradu a za tu ostudu, kterou za ty roky nadělal. Měli jste po něm jít daleko ostřeji a nekompromisněji a daleko víc mu přistříhávat křidýlka.
06. 03. 2012 | 11:13

Koleda napsal(a):

To realista:
Pan Sobotka není chytrý nýbrž vychytralý a to je sakra rozdíl! On totiž rozumu příliš nepobral, od školy (s výjimkou krátkého angažmá v jedné AK, odkud byl pro nechopnost vyhozen) nic normálního nedělal, jen politicky žvanil a žvaní. Pokud se ČSSD nevzmuží a nenahradí jej např. J.Dientsbierem, pak pánbůh s ní a s námi. Protože mít po volbách takového premiéra, to by byla reprezentace republiky jako za Grosse, tedy opravdu super!
06. 03. 2012 | 11:28

stejskal napsal(a):

Nepovažuji nikoho za "debila", "idiota", "sračku" ani "kripla", pane xyz.

S řadou příspěvků zde nesouhlasím, nesdílím jejich úhel pohledu a ani po polemice mě o něm jejich autoři nepřesvědčili. Řadu jiných považuji za zbytné. To ale neznamená, že budu druhé hrubě urážet a porušovat pravidla, za kterých je zde možné debatovat. Znovu opakuji, nejde o mě. Jde o to, že zaplaví-li tyto stránky výrazy jako "debil", "idiot", "sračk" a "kripl", bude si zde časem povídat jen pan Sladký a několik dalších z opačného názorového spektra (ostatní odejdou, včetně řady autorů). A pak už asi ani oni ne. A to prostě nemíním připustit.

Naprosto chápu, že takto nastavené prostředí nemusí každému vyhovovat. Ale pak ať si najde jiné, toto se nebude podřizovat stylu těch, kdo chtějí označovat jiné za "debila", "idiota", "sračku" či "kripla". Takto jednoduché to je. A nic se na tom měnit nebude, dokud budu schopen to zde udržet (či dokud o to bude zaměstnavatel stát).

Hezký den.

Libor Stejskal
06. 03. 2012 | 11:29

Koplkop napsal(a):

Realista
"Pane Sobotko, vy jste chytrý člověk, o tom nemám pochyb. Váš "problém" je, že příliš "hodný" a "ohleduplný". Dokonce si troufám, že říct, že jste na politika v českém "proto-demokratickém" prostředí příliš slušný."
Chytrý, hodný, ohleduplný, slušný. A přitom už, s takovým krásným morálním kreditem, 20 let sedí ve vedení ČSSD a dotáhl to dokonce na post nejvyšší.
Vy jste pane optimista a ne realista.
06. 03. 2012 | 11:34

Realista napsal(a):

Koplkop: Ukažte mi zemi, kde je v politice Matka Tereza. Nebo chce mít politika ježíška ?
Teď má Česká republika vynikající vztahy s Vatikánem, můžete jim napsat, třeba pošlou nějakého svatého...
06. 03. 2012 | 11:45

wicksell napsal(a):

Jistě...plnými hrstmi rozhazovat z napůjčovaných peněz, snížit důchody a daně! Ostatně co jiného chcete po Bohuslavu Sobotkovi, dobráku od kosti, který použil náhrady ke vlastnímu prospěchu. Díky náhradám si tak pořídil byt za 7 milionů korun. Veškeré peníze na nákup bytu získal prostřednictvím výkonu své funkce, tedy za peníze daňových poplatníků. V soukromém sektoru nikdy nikdy totiž nepracoval.
06. 03. 2012 | 11:53

Cech napsal(a):

Již před 2 měsíci odborníci z NE-RVU spočítali.
Stát musí okamžitě snížit své výdaje o 2,2-2,5 % HDP.
Jasná studie vypracovaná panem Michlem a prosazovaná NE-RVEM.
Je nutné vybrat více prostředků do státní kasy.
a)Zvýšením DPH na 23-24%.
b)Okamžitým snížením průměrné penze ze současných nepřijatelných 10500 na 7200.
Náklady roustou každým dnem a proto jsou nutná.
Řešení současné vlády která jediná jsou správná, jak se shodli členové NE-RVU.
Je nutné jednoznačně si otevřeně přiznat na co opravdu tento stát má a to je:
Na penzi 6950 Kč.
Při DPH 23,5 – 24%.
Proto lze kroky pana Kalouska klasifikovat jako mírné!!

Nevím ale jinak než satirou toto snažení komentovat nelze.
06. 03. 2012 | 12:08

Koplkop napsal(a):

Realista
Nejsem věřící a tak ani já nevěřím na žádného svatého. Jinak Vaše odpověď je vtipná a líbí se mi. Nicméně pořád musím trvat na svém. Kdo věří panu Sobotkovi a vkládá do něj ještě nějaké naděje, je zaslepený idealista.
06. 03. 2012 | 12:19

Honza Čejka napsal(a):

Kelte: Nic jsem si nevymysel. To co jsem napsal je pravda, moje zkušenost z tohoto víkendu. Nemyslím si, že je to tak neuvěřitelné. Staří lidé berou většinou politiku s rezervou, politiky rádi nemají žádné, ale mají své hodnoty, které jim pomáhají vytvořit si názor. Je s podivem, že za vším vidíte propagandu, lež.
06. 03. 2012 | 13:05

Petr napsal(a):

Pravda pravdoucí, pane předsedo.
Jen by jste také mohl otevřít tresor v Lidovém domě a zveřejnit nám spodním 10ti miliónům návod, jak se poctivě vydělávají křišťálové miliardy a nenechávat si to jen pro sebe a pár vyvolených. A taky jistě v tom tresoru také je, kde jsou miliardy za svobodu pedofilního prince.
A bylo by po dluzích. Ale o čem by jste poté psal?
06. 03. 2012 | 13:33

dedek napsal(a):

Honza Čejka napsal(a):
To by mě zajímalo, jaký typ lidí je schopen Sobotkovi na toto ještě kývat, když už i obě moje babičky, velmi levicově orientované osoby, jedna v podstatě komunistka, které jsou v kontaktu se zpravodajstvím jenom díky zprávám (nova,prima) a odbírají sobotní právo kvůli programu, mi úplně normálně řeknou, že plně chápu že stát šetří, dokonce i to zmrazení důchodů celkem akceptují, protože ví, že platy jejich dětí a vnuků za poslední roky taky nerostly či spíše poklesly a že stát šetřit konečně musí, protože má dluhy. Ty staré pracovité poctivé ženy narozdíl od tady toho demagoga, který v životě nepracoval, prostě velmi dobře ví jednu základní věc, že ten kdo má dluhy kam se podívá, tak když už je teda jednou má, tak musí utáhnout opasek a šetřit!
¨

Nedivím se jim, protože to jsou již staré ženy a věří, že úsporami se z toho dostaneme. Jenže jste jim malinko opoměl vysvětlit, že to co se ušetří nejde na vylepšení rozpočtu ale je určeno k dalšímu rozkradení, takže to spoření je vlastně k
ničemu. Myslím, že toto by se nelíbilo ani vašim babičkám. Zřejmě jste z modrého tábora o proto jim to neříkáte. Zkuste to a uvidíte reakci.
06. 03. 2012 | 13:50

Sladký napsal(a):

Stejskal- lžete.Nic takového jsem nikde nepsal.
06. 03. 2012 | 13:53

Sladký napsal(a):

Pane Stejskale, vámi uvedené výroky jsem nepoužil celé týdny, spíše měsíce.Buď lžete, protože vám či vašim nadřízeným jsou moje příspěvky nepohodlné, nebo zde nějaký darebák užívá můj nick. Kdekdo si musel všimnout, že podobných vyjádření se už dlouho nedopouštím. Vaše vyjádření mne proto silně překvapilo.
Považuji je za účelovou lež.
06. 03. 2012 | 13:57

Sladký napsal(a):

Něco tak blbého (jako příspěvky od Sobotky) můžze vážně brát jen trotl." Cituji Kuchaře, mohl bych takto citovat většinu jeho příspěvků.Jak je možné, mistře Stejskale, že tohle primitivní, vulgární individdum sem má volný přístup?
06. 03. 2012 | 13:59

.. Kelt, napsal(a):

To Honza Čejka,
nerad to o sobě sděluji,ale jenom "pro Vás".
Jsem,alespoň si to myslím,zhruba ve věku Vašich babiček-jsem ročník 38.Je dost možná,že jsou mnohem starší,ale to by potom mohlo omlouvat jejich postoje.
Život mne naučil hodnotit sliby a programy ve fázi jejich realizace.
A že tato vláda myslí jenom na svoje koryta,což dokumentují zejména veverky a konfigurace přímých a nepřímých daní,která jde na ruku těm horním 10 tisícům,kteří by měli dodat potřebné hlasy je zcela evidentní,neb 80% obyvatelstva této vládě již dlouhodobě nevěří a těžko se to do voleb změní.
Až s Vašimi babičkami budete hovořit,tak se jich zeptejte jakým způsobem se podílely na zadlužování tohoto státu,když po 42 letech práce berou podprůměrný důchod.
Naproti tomu Kalousek byl od roku 2004 u schvalování všech shodkových rozpočtů.
06. 03. 2012 | 14:21

stejskal napsal(a):

Dobře, pane Sladký.

Možnost, že byste tyto příspěvky nenapsal, je z mého pohledu tak malá, že se blíží nule (odešly ze stejné IP jako ty, kde jste se svým klasickým způsobem dohadovaly s pane Kuchařem pod blogem Ireny Kalhousové, další byl pod blogem pana Sobotky. To vše spolu s dalšími desítkami vstupů během tak jedné hodiny).

Protože za ta léta Váš styl znám (stejně jako znám styl celé řady lidí, kterým sem občas - ač nerad - znemožním kvůli opakovanému porušování příspěvků publikovat), vím, jak dokážete eskalovat osobními útoky výměnu názorů, nemám důvod si myslet, že se mýlím.

Co si myslíte o mých motivacích či o tom, že někomu nadržuji a jinému křivdím, je mi vcelku jedno. Na tom, co jsem napsal výše a zejména pod blogem Ireny Kalhousové to nic nemění.

Libor Stejskal
06. 03. 2012 | 14:35

peterka napsal(a):

To Stejskal: Myslím, že i průměrný člověk pozná, že pod nickem "Sladký" vykřikoval někdo úplně jiný. A to přece musí i ten Stejskal vidět, nebo tam už zase sedí někdo jiný?!?
06. 03. 2012 | 14:37

jarpor napsal(a):

Pane předsedsdo, to se to mluví... což ?

Skoro bych řekl, že bychom se mohli těšit na časy, až to zase povedete Vy. Na co budete sahat a kdo to bude platit...

Konečně - kdo má paměť podívá se na salda z let Vaší vlády v době růstu HDP... kdy se zdálo, že "porosteme do nebe"...

Jen nevím, zda to těšení se nebude nakonec vykoupeno další bolavou zkušeností s tím, že "naše představy nebyly zasazeny do ekonomické reality"... necituji Vás přesně, ale tak nějak byl ten smysl Vašich předvolebních slibů, že...

Hezký den
06. 03. 2012 | 14:51

paja napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale.
Chodim sem většinou jako ´čtenář pozorovatel,rád čtu názorové odlišnosti a snažim se utvářet ucelený názor na společnost.Nicméně jsem si díky Vaší interpelaci pozorně přečetl diskusi po Vámi uvedeným Blogem a neshledal nic co by opodstatnilo cování k panu Sladkému.Výrazy které zde uvádíte použil vždy jako příměr k třetí osobě aniž by někoho přímo osočoval,na rodíl od jiných es co zde vystupují.Nezobte se na mě ale z mého pohledu právě tento diametrální přístup k blogerům snižuje úroveň celého a stále úspěšného projektu.Doufá jen že jde jen o nedopatření a vzniká Vaší časovou zaneprázdněností,diky které Vám uniká kontext.
Nezlobte se ,že vyjadřuji svůj názor nezaujatého pozorovatele .
S pozdravem Pavel.
06. 03. 2012 | 15:06

stejskal napsal(a):

Nezlobím se, pane pajo,

proč bych měl? Neberu tyto věci osobně a Váš názor je legitimní stejně jako kohokoliv jiného (je-li vyjádřen v souladu s pravidly těchto stránek).

Nevedu zde tuto debatu poprvé (ani s panem Sladkým ne, už jsem mu sem jednou či dvakrát v uplynulém roce zablokoval přístup, přesně ze stejných důvodů). Vedu ji zde periodicky už pět let s lidmi, kteří mají pocit, že pro ně pravidla neplatí resp. že mohou brát spravedlnost do svých rukou. Nemám jinou možnost, jak je přesvědčit, že nikoliv, než jak to velmi nerad (mimo jiné proto, že mi to zabere spousta času a energie, které umím využít lépe) a velmi zřídka dělám.

Čili nejde o nedopatření. Vím naprosto přesně, co dělám a proč to dělám (stejně jako jsem takto párkrát postupoval i v případě dalších, třeba pánů Rumcajse, Ghándího, voroshilova apod.). Zde se prostě lidé tímto způsobem - byť by to byl příměr - vyjadřovat nebudou. Po letech tzkušeností, které mám s internetovými debatami, mám poměrně jasnou představu, proč to nemohu dopustit. Měl byste ji také, kdybyste se snažil udržet alespoň trochu slušný prostor pro diskusi na netu.

Hezký den.

Libor Stejskal
06. 03. 2012 | 15:43

Občan napsal(a):

Pane Stejskale,

máte vedle na Kalouskovi nějaký kšefty - asi tak 10 kousků. Posílám Vám jeden vzorek:

"Sauerkirschmann napsal(a):
Kuchař
No já snad budu muset na finančáku vyzvednout složenku, a něco Kalouskovi poslat navíc pod označením patronovná dan- to aby bylo za co střílet do zdivočelé agresivní lůzy, která neumí počítat:-))))) 06. 03. 2012 | 12:28"

Dovoluji si Vás ubezpečit, že v případě podobných výroků se již nejedná o pouhé urážky, ale o trestný čin.
Nebo zase "náhle" oslepnete jako v případě stejně trestného výroku "Češi do plynu!"?
06. 03. 2012 | 16:02

SuP napsal(a):

Občan bonzák -
práskat se nemá, ale hlásit to musím.
Občane -
Měl byste se zamyslet, kolik je v tom Vašeho cíleného snažení.
06. 03. 2012 | 16:28

Občan napsal(a):

To SuP:

Třeba jen nemám rád fašisty a nácky.
06. 03. 2012 | 16:30

ali napsal(a):

Občan
aha, takže tohle je ok? Jak jinak, že jo..
melčákova pohanka napsal(a):
Dost bylo Kalouska a jeho přisluhovače a kazisvěta Sauerkirschmanna. Ignorujme je,protože jinak se jich nenásilně nezbavíme!!!! Nespoléhejme na Stevejskala a udělejme si pořádek sami jako na Islandu!
06. 03. 2012 | 15:40
06. 03. 2012 | 16:40

Občan napsal(a):

Ali:

Ano, to je zcela v pořádku.
Výzva k ignorování agresivního chemického účetního a jeho věrného názorově nahnědlého obránce je zcela korektním způsobem obrany proti jejich hulvátství.
06. 03. 2012 | 16:48

ali napsal(a):

Občan
ano, takové revoluční, soudružské..nezapomeňte si kabáty a bandasky..
06. 03. 2012 | 16:53

SuP napsal(a):

občane -
Některým spoluobčanům je škoda věnovat čas. Že jste tak rigorózní když přitom sám antisemita?
06. 03. 2012 | 18:19

Paulus napsal(a):

Jmenuji se RNDr. Rudolf Jiříček, bývalý vedoucí komplexního odboru geologie při Moravských naftových dolech, a.s. Hodonín, jeden z bývalých zástupců ČSR v UNESCO,RCMNS, Geodynamics, absolvent postgraduálu na pařížské Sorbonně. Bývalý disident (PO, č.26723, pod dohledem StB Hodonín) Předkládám veřejnosti tyto informace, které mohou být velmi závažné pro náš stát:
PODVOD V AKCI "ODSTRAŇOVÁNÍ EKOLOGICKÝCH ŠKOD" ZA 114 MILIARD KČ
Vývoj v ČR dospěl tak daleko, že se politici nejen postavili proti národu jako za totality, ale začali ho ve velkém okrádat, aniž by je někdo ze soudců, které mají ve své moci, potrestal. Proto trend podvodů a korupcí začal narůstat. Objevily se pochybné obchody Miroslava Kalouska, související s modernizací 353 tanků místo 30. Kvůli jeho dohodě o odběru 2310 nefunkčních padáků, zemřeli dva vojáci ze zkušební jednotky.
Přesto převzal Miroslav Kalousek na základě své smlouvy další padáky za114 milionu Kč. Stát díky němu přišel o 19 mld. Kč. Za tyto machinace se stal ministrem financí přes KDÚ-ČSL, u něhož si v r.2008 půjčila Topolánkova vláda 70 mld. Kč ze sociálního fondu a nikdy je už nevrátila. Přes tyto korupce se navíc přehnala globální finanční a hospodářská krize, kterou zase naši politici využili ve svůj prospěch. Na scéně se najednou objevily dva případy:
1). Ještě v r.2007 byl deficit státního rozpočtu -66,4 mld. Kč a v následujícím r.2008 klesl dokonce na -19,4 mld. Kč. Při odchodu ze své funkce ministra financí v r.2009 Miroslav Kalousek nápadně rychle ukončil stamiliardové spory mezi ČR a odkoupila švýcarská
firma SPB Konsorcium za 40 a 80 mld.Kč. Její právník Ivo Johannes Bechtiger zasedal v německé a švýcarské pobočce moskevského Gazpromu. Jak přiměla Nomáda Bechtigera, aby se vzdal požadavku 120 mld. Kč, zůstalo utajeno.
Kalousek proto "odškodnil" Nomuru 3,6 mld. Kč. Podobně rychle ukončili spory mezi našim státem a hutěmi Arcelor Mittal (bývalá Nová huť) a Evraz (bývalé Vítkovice Steel), kde nároky firem byly v desítkách mld. Mitall se měl zřeknout požadavku 26 mld. Kč za to, že nemohl jít do privatizace na Vítkovice Steel, a stát mu za to měl odprodat svůj 11% podíl Arcelor Mittal Ostrava za 6,8 mld. Kč. Evraz, který privatizoval Vítkovice Steel, pak nepokračoval ve sporech s Mittalem (Jana Klímová, MFDnes,7.5.2009).
Po těchto machinacích Miroslav Kalousek při předávání funkce ministra financí svému nástupci Janotovi v dočasné Fischerově vládě oznámil, že státní deficit najednou vzrostl až na -150 mld. Kč a v červenci téhož roku se zmiňoval dokonce o -209 mld. Kč!!!
06. 03. 2012 | 19:07

Paulus napsal(a):

Aby nová trojkoalice vlády Petra Nečase snížila státní dluh, začala ho vymáhat na národu, nikoli na politicích, jejichž zkorumpovaná jména jsou ale všem známa. Jak tedy ukončit tuto hru s miliardami? A tak se začalo s novým podvodem na státu, který měl překonat všechna očekávání.
2). Vše začalo s problémy ropného ložiska Nesyt u Hodonína, jehož dotěžení za zhruba 23 mil. Kč nemělo pro Mor. naftové doly, a.s. Hodonín (MND) význam, protože by muselo pak uhradit 15-20 mil. Kč za likvidaci 111 vrtů. Proto bylo ložisko předáno firmě Aloise Flachse, majitele místní cihelny za obligátní 1,- Kč, včetně těžebního zařízení a strukturních map, které jsem mu předal jako vedoucí komplexního geologického odboru při MND. V r.1997 postihla
střední a jižní Moravu povodeň, při níž byly mimo jiné škody odplaveny i velké ropné skvrny z neuzavřených vrtů Nesyt u Hodonína. Jako člen MěZ jsem napsal premiérovi V. Klausovi a na MŽP, že mám obavy, že nový majitel ložiska po odtěžení vrty nezlikviduje a bude to muset provést stát. Tak se i stalo, že po "dohodě" s min. ŽP L. Ambrozkem (KDU-ČSL) z Hodonína bylo na likvidaci soukromé firmě odesláno přes min. financí M. Kalouska kolem 30-50 mil. Kč!
Kromě vrtů s ropou byly vyplněny cementem i desítky vrtů, které měly slanou mořskou vodu s vysokým obsahem jódu, na němž jsou založeny Hodonínské lázně. Jejich 3 vrtné zdroje u 12km vzdáleného Josefova bude nutno v blízké budoucnosti nahradit novými, které zaplatí opět stát.
O desítky zdrojů ze 3km vzdáleného Nesytu právě přišli, protože ministři nejsou odborníci, ale jen straníci, které zajímají jen moc a peníze pro sebe a své známé. Záhy po této události uveřejnil Bohuslav Sobotka 19.3.2009 v Internetu článek "Budou legálně ukradeny miliardy?" Hovoří v něm, že min. financí M. Kalousek (nyní v případě nedodržení ekologických termínu pohrozil údajnými žalobami a arbitrážemi proti státu.
06. 03. 2012 | 19:09

Paulus napsal(a):

Na likvidaci neznámých ekologických škod se přihlásily politicky zainteresované firmy Geosan Group, Environmental Services, Marius Pedersen Engineering a min. financí M.Kalousek pak vyřadil PPF.
V oblasti uhelného průmyslu byla tato akce svěřena st.pod.Palivový kombinát v Ústí n.L.- Všebořice, Lipová 1. Hlavní zátěž k tunelování desítek mld. Kč se však soustředila na likvidaci ekologických škod kolem vrtů na jižní Moravě. Ty ale byly už uvedenou dotací od MŽP na poli Nesyt u Hodonína odstraněny. Zbyly jen menší skvrny na poli u Hrušek. Místo nich však došlo k "dohodě", že existuje ještě 420 poválečných vrtů, které jsou
zakonzervovány příklopem a cementem při povrchu. Kdyby se prohlásila tato metoda dodatečně za ekologicky závadnou, daly by se na výplň sond cementem až do hlubokého dna
vydělat miliardy u dohodnuté firmy přes min.financí.Za celých 60 let se nikde neprojevily žádné škody a sondy se proto jen těžce hledají podle starých geodetických záznamů hledají v terénu, když žádné skvrny ropy nikde nejsou. Okolí sond není ekologicky postiženo, protože naprostá většina z nich zastihla maximálně pitnou vodu. A tak se budou likvidovat zdroje pitné vody, na jejichž vyhledávání se dříve nebo později zaměří hydrologický průzkum, který za tím účelem požádá stát o jejich finanční dotaci.
Proti této myšlence se postavil P. Nečas s tím, že by raději odstoupil z vlády, než aby stát zadlužil neuvěřitelnou částkou 114 mld. Kč. Protože začaly být problémy s P. Nečasem, objevila se najednou korupce s 3 mld. Kč, jimiž byla nadhodnocena super čistička v Praze. Peníze měly být rozdány těm, kdo by prosadili výše uvedený podvod. Novému ministru ŽP Pavlu Drobilovi bylo slíbeno křeslo premiéra po P. Nečasovi, když bude povolnější vůči k zamýšlenému programu. Nevyšlo to a tak byl P. Drobil znevážen a musel odstoupit ze své funkce. Ovšem nikdo z vlády netušil, že za jejími zády se už s likvidací neexistujících ekologických škod kolem vrtů začalo.
Na Očovských lukách u Hodonína byla postavena vrtná věž a velká plocha z panelů. Protože zde žádné skvrny ropné být nemohou, likviduje vyčleněná osádka Moravských naftových dolů, a.s., miliardáře K. Komárka zdroje pitné vody v sondách, vyplňovaných v celém profilu cementem. Ze zdejších 75 vrtů byla operace už u řady z nich provedena. Aby
tato vládou neschválená akce ušla pozornosti, protože se otevřela kauza proti min. dopravy V. Bártovi(VV) ve spojitosti s lobbyistickou firmou ABL. Další pak proti min. vnitra Radku Johnovi (VV) a také proti min. Vondrovi (ODS) kvůli problému s ProMoPro. Je velmi pravděpodobné, že tímto rozkladem trojkoalice dojde k vyslovení nedůvěry vládě P. Nečase, kterou oznámila ČSSD. Není pak vyloučeno, že se stane premiérem chemik Miroslav
Kalousek a stát se začne topit v nebývalých dluzích na účet obohacování našich politiků. Jistě, že i v tomto případě se nakonec vláda obrátí na občany a pracující národ, aby tuto cynickou akci zaplatil. Ať už v podobě daní od podniků a pracujících zaměstnanců nebo snížením počtu úředníků, policie, hasičů, o jejichž práci nemá nikdo z nich potuchy. Anebo se nakonec deficit projeví při tunelování důchodců přes lékárny, na které je napojena jiná politická pakáž..
( Mgr. Čestmír Barták )…
06. 03. 2012 | 19:11

lescomes napsal(a):

Cítím,že s tímto-dělit lidi na dobré a zlé,se nehneme.A mne více než cokoliv jiného děsí právě nehybnost společnosti.To,že není vidět vývoj až na pár obchodních domů,prakticky v ničem. Na dnešní kritice se mi zdá lpí přílišná zjednodušenost: pro ni prostě politici "lžou","kradou".
Domnívám se,že je možné i dnes nsbrat tempo celku,kterým bychom se za dva tři roky vzdálili dnešní stagnaci o dvacet třicet procent směrem k lepšímu.Při jiném celkovém přístupu.Že lidi nemají zájem makat na kapitalisty a ti nemají zájem je dobře platit? Tady je to třeba změnit především.
Ekonomice věnovat pozornost z 90 %,ostatním otázkám zbytek času-10 %.Vědět co se má dělat a za jednotnou koncepcí aby šli svorně všichni bez rozdílu.Vedení je nedostatečné? Je třeba tedy vyměnit.Nároky klást nejen na vedení, ale na všechny.Méně moralizovat,více dělat něco co je řešením.
06. 03. 2012 | 19:15

jogín. napsal(a):

Byl jsem za manželku nakupovat a zůstal jsem zírat- ve stovnání s cenami potravin před vánoci je to děs. Pomeranče 49 místo 29, nudle, mouka, rýže, jogurty, cukr, kafe, chleba- nárůst cen je obrovský. A to Kalousek tvrdil, že se ceny zvednou o 2%. Takhle geniálně předvídavý ministr státní finance ještě neřídil.
06. 03. 2012 | 21:58

orttt napsal(a):

Takže -
- za ČSSD osm let nepřetržitého bohatnutí země i občanů, na konci těch osmi let růst HDP 6-7%, v době, kdy byl Sobotka ministrem, jsme byli druhou nejrychleji bohatnoucí zemí na světě; žádné placení u lékaře, odchod do důchodu v šedesáti letech, žádné úvahy o školném
- za vlády pravice tři hospodářské krize (1997, 2009-10, 2012; v posledních letech rekordní zadlužení přes zvyšování DPH a věku odchodu do důchodu, přes placení u lékaře a pokusy zavést školné.
Volit za těchto okolností pravici může opravdu jen člověk naprosto neschopný myslet nebo někdo, kdo má osobní zájem na likvidaci zbytku naší země.
07. 03. 2012 | 07:16

jil napsal(a):

ortit:
řekl bych,že skutečnost je diskutabilnější než Váš pohled.Fakt je,že Sobotka ze všech dosavadních vůdců ČSSD nejvíce naplňuje představu lidí o "inteligentním agilním socialistovi".Ovšem musí svou stranu zvýrazńovat lidmi jako Komárek,Dienstbier a Švejnar,kteří krom asi tak 20 % svých příznivců mají
tábor 80 % fanatických odpůrců,každý z nich za sebe.
ČSSD má tradice regionálních starostů.Lidé je volí kvůli omezení pragocentrismu,volí jim starosty okresů a krajů-vyhrávají volby plochou,v centru a součtu prohrávají a nyní už proti budoucím koalicím,které je vesměs vylučují budou dlouho outsidery.
Patřiljsem mezi příznivce Zemana a Paroubka.Ale poté co jsem viděl tu regresi desetiletí 2000-2010,jsem od toho ustoupil:Bylo to s účastí ČSSD.Nepovažuji ČSSD za předem dané zrádce ideálů pracujících jako stále je považuje 80 % voličů.Ale popravdě řečeno -co si lidé řeknou o vůdcích typu-Paroubek,Zeman: napíší knihu,sbalí ženskou,postaví si bejvák,jdou do odstupu a střílejí pak od boku na vše jako generálové po bitvě po všem dalším z pohodlí nicneděláka.-Co si řeknou o nich:Libový frajer!
A tito vedli ČSSD dlouho.To ovlivňuje mínění i o té dnešní,vedené Sobotkou.
Víte sám jak lidé "obdivují" Klause a V.Havla za psaní jejich jalových blábolů-knih v době,kdy měli zaplaceno za výkon státní funkce.
07. 03. 2012 | 07:49

george napsal(a):

Pan autor článku používá stále stejnou srandu: nemožná vláda, asociální vláda, neschopná vláda, prostě už to s nimi není k vydržení. Podprahově nám nabízí, že až on a jeho socialisté budou u moci, zase bude na pastelky - prostě na všechno. Důchodci budou jezdit na Malorku, bude tu prostě ráj. A to si troufá tvrdit uprostřed ekonomické bouře v Evropě. Vždy však současně zapomíná, kde na to vezme. Natiskneme peníze, nebo si opět budeme za draho půjčovat? Takové kecy o tom, že kdyby se nekradlo, stačilo by to (odboráři-pobočka ČSSD)na všechno. Když byli u moci oni 8let, kradlo se také a co , nic. Až mě dá pan Sobotka veřejnou vizi, jak dostane peníze do státní pokladny, aby to "obyčejný" lid nebolelo, dám mu svůj hlas. Jel bych jako důchodce konečně na Malorku.
07. 03. 2012 | 08:47

george napsal(a):

Orttt to : Svým příspěvkem, pokud jste ho myslel vážně, jsem se přesvědčil, že na takové lidi Sobotka sází. Hospodářský růst země, kdy vládli socialisté byl, zásluhou celoevropské prosperity a stejně zasekával sekeru, místo aby zaplatil dluhy. Pravicové vlády měly prostě tu smůlu, že spadly do hospodářských krizí světa. Vůbec nechápu, proč se Sobotka dere k moci nyní, měl by v tichosti počkat, až se bouře zase přežene a on bude Bůh.
07. 03. 2012 | 08:54

jeremy napsal(a):

Super !!! Patřím do skupiny vysokopříjmových zaměstnaců, hodlám stavět na hypotéku a spoluvytvářet tak pracovní místa a přispívat do státního rozpočtu prostřednictvím DPH za stavbu RD. Jaký je recept pana Sobotky ? Zrušení stropu pro zdravotní pojištění, zvýšení či zrušení stropu pro sociální pojištění, zvýšení daňové progrese - potom se ale na stavbu RD mohu vykašlat (hypotéku neutáhnu), stát přijde o DPH, pracovníci stavební firmy se mohou jít pást - nebo na pracák (a aby je Sobotka uživil, ještě mi zvýší daně).

Dokonalá logika pane Sobotko ....
07. 03. 2012 | 11:51

SuP napsal(a):

george -
Zdravím Vás! Opět jste potěšil mou "rozervanou" duši.
08. 03. 2012 | 08:56

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy