Ministr Kalousek jako klasik Cimrman

16. 03. 2012 | 08:21
Přečteno 4715 krát
Možná si taky pamatujete scénku z české divadelní klasiky Hospoda na mýtince: Vězeň Kulhánek se zakousne do chleba. „Bože, to je dobrota. Já jsem, pánové, dvacet let nic podobného nejedl. Dostávali jsme jen vodu a skývu z pilin. Jenom na Štědrý den nám vždycky přinesli jablko a na Štěpána, podle vězeňského řádu, jsme ho zase museli vrátit“.

Přesně jako Cimrmanův vězeň Kulhánek na Štěpána si dnes mohou připadat pracující důchodci pokud jde o vracené jablko, tedy uplatňování základní slevy na dani. Tuto slevu jim s velkou slávou umožnil uplatňovat ministr financí ve vládě Mirka Topolánka v roce 2007. Jmenoval se Miroslav Kalousek. Tentýž ministr financí nyní navrhuje uplatňování slevy zrušit. Podle železné logiky „neomylných“ pravicových reforem reformujeme již reformované. Koncepci v tom nehledejte.

Daňová reforma z roku 2008 byla ve skutečnosti jeden velký omyl. Včetně super hrubé mzdy a rovné daně. Doplatili jsme na ni zvýšením deficitu veřejných rozpočtů, se kterým si dnes vláda, ve které sedí spoluautoři tohoto reformního experimentu Nečas a Kalousek, neví rady. A postupně, salámovou metodou, snad aby to nebylo tak nápadné, navrhují vrátit se k daňovému systému, který tu byl do roku 2007.

Cimrman by se jistě bavil.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

vasja napsal(a):

Pane Bohouš.
Cimrman by se bavil i Vaší eurodotačná mantrou.
Jste si s Kalouskem rovni.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2011/09/12/chram-chmele-piva-a-marnotratnosti/
16. 03. 2012 | 08:47

zz napsal(a):

Bohušů ty jeden kůjóne klidně si tepej do Kalóska, ale včíl sa přiznaj:

Co udělá důchodce se zvýšeným důchodem?

Ty za socany něco meleš vo tom, že to rozfofruje a tím podpoří tentonoc ekonomiku, ale vopak je praudá - co důchodci zbuda dá do štrozoku nebo na oučet! Na horší časy pravda.

Tak sa tu tak nekřeň. Beztak zas stavíš za poslanecký náhrady už aspon šestej barák.
16. 03. 2012 | 08:57

dedek napsal(a):

A kde je ČSSD, kdfyž se konečně lidi zuačínají hýbat? No ano bude se snažit o nesmysl, vyslovit nedůvěru vládě, když jasně ví, že ji trojkolky převálcuje. Ale alibi musí být. Ale pane Sobotko, bez práce nejsou koláče to nevíte? Pokud se lidem kolem HV podaří něco udělat tak čekáte, že přijdou za Vámi? Nechtělo by to spojit síly?
16. 03. 2012 | 09:00

Michal Macek napsal(a):

pane sobotko mohl byste tu prosim cestne prohlasit ze to nejste vy kdo je zodpovedny za spatny auditni system k eurodotacim? dekuji
16. 03. 2012 | 09:01

dříve čtenář napsal(a):

Včera jsem se vracel autem z Rakouska. To, co jsem zažil na dálničním úseku z Brna po odbočku na Zlín bylo jako zlý sen! Bezohlednost, arogance, tvrdé vyžadování uvolnění místa zcela zaplněné dálnice "opancéřovanými auty", neskutečná jízda kamiónů... Máme, co nám náleží. Za naše chování vůči ostatním si nic lepšího nezasloužíme!
Vítejte v Rypákově. Zlatá hierarchie vlčí smečky.
Kdo si myslí, že s výměnou vlády bude lépe je naivní. Jsme národem, který se k sobě chová hůř než šimpanzi.
16. 03. 2012 | 09:03

Michal Macek napsal(a):

dedek:

HV - banda neuspesnych,neinteligentnich a proto frustrovanych kryptokomunistu...(timto se omlouvam vsem sesti ucastnikum vcerejsi demonstrace kteri nespadaji do teto skatulky...)
16. 03. 2012 | 09:04

odjinud napsal(a):

Cimrman by se jistě bavil.

Socialisté brojí proti korupci, často vystupují s osočením toho či onoho z korupce, vyzývají k odstoupení ministra nebo k demisi vládu.

Zjevně se snaží odpoutat pozornost od sebe a svých problémů. V krátké době vyplavaly na světlo tři korupční aféry, které padají na hlavu socialistů a jejich blízkých přátel. Mostecká uhelná, OKD a Škoda Plzeň. Společným jmenovatelem je osoba Stanislava Grosse a jeho okolí.
Švýcarští vyšetřovatelé po Mostecké uhelné přišli i na podivné finanční toky kolem Škody Plzeň. Mostecká uhelná byla zprivatizována v roce 1999 a podle Švýcarů je důvodné podezření z korupce a podvodu. Česku vznikla podle Švýcarů škoda 3.5 miliardy korun a podezřelou osobou je Robert Sýkora, Grossův kamarád, který se silně angažoval v Grossově zázračném zbohatnutí.
V roce 2002 byla privatizována Škoda Plzeň (Škoda Holding). I zde se objevily podivné finanční toky. V této kauze figuruje stejná firma jako v případě MUS a kterou Švýcaři prověřovali kvůli podezření z praní špinavých peněz. 150 milionů vede do Česka s podezřením na korupci a stopy vedou k Pitrovi a zavražděnému Mrázkovi.
Poslední podivný obchod je OKD a který prošetřuje protikorupční policie. Grossova vláda prodala OKD "za hubičku" Karbon Investu a dva týny po obchodu se přihlásil miliardář Bakala s dvoutřetinovým podílem v Karbon Invest.
Scénář byl podobný prodeji MUS, kdy si nabyvatel koupil firmu za její vlastní peníze. Karbon Invest "nakoupil" OKD za 4.1 miliardy korun, ale podle odborných posudků mají jen byty, které OKD patřily vyšší hodnutu, celkově pak mělo mít 46% akcií OKD hodnotu 24 miliard.
U tohoto obchodu asistoval Bohuslav Sobotka coby ministr financí, stejně jako u prodeje Škody Plzeň. Pokud dnes Bohuslav Sobotka volá po boji proti korupci, je to poněkud pokrytecké. Když si ještě k jeho působení na ministerstvu financí připočteme daňové odpustky pro přátele socialistů a děsivé hospodaření v době téměř sedmiprocentního růstu pak je na místě otázka, zda náhodou Bohuslav Sobotka nebyl na těchto transakcích nějak finančně zainteresován.
Předpokládám, že jako ministr financí musel vědět o podezřelých privatizacích podniků, notabene, pokud to spadalo do jeho kompetencí a dvou ze tří obchodů se zúčastnil. "Místo vlády reforem máme vládu korupcí," hřímá Sobotka. Hledá-li korupčníky, pak by bylo dobré, aby se podíval do zrcadla společně se svými přáteli spolustraníky a přáteli přátel.
Jestliže pan Sobotka považuje za normální pořídit si z poslaneckých náhrad na dopravu luxusní bydlení, pak není možno se divit, že podezřelé obchody a korupci u vlastní strany nevidí. O to pokrytečtější je, že nadává na současnou vládu a současného ministra financí, jako by to byla tato vláda, která podezřele privatizovala.
Celý postoj Sobotkových socialistů lze shrnout do prozaického a známého rčení, kdy zloděj křičí chyťte zloděje. Pro socialisty je právě toto typické. Za jejich vlád bylo tolik korupčních afér a tolik podezřelých obchodů, že by měli být zticha a zbytečně na sebe neupozorňovat.
Už takhle je jednou z možností, že by se mohl Bohuslav Sobotka stát následníkem Iva Svobody. A pokud by se mu podařilo prokázat vinu, bylo by to jen spravedlivé. To neplatí jen pro současného šéfa socialistů, ale pro každého politika, který se nelegálně obohatil anebo se podílel na nelegálních obchodech, korupci a tunelování.
16. 03. 2012 | 09:08

Petr napsal(a):

Česká republika i celá Evropa se řítí ke dnu. USA, Kanada jsou z krize venku. Austrálie a téměř celá Asie (snad mimo Vietnamu a Bangladéše) rostou hospodářsky raketovým tempem. Jižní Amerika předbíhá Evropu, dnes už Brazilie předehnala nejvyspělejší stát UE Velkou Británii.
Takže za Evropou už je jen Afrika a to ne celá.
A to Eurokomis za Špidly vykřikovala do světa, že do roku 2010 předeženeme USA v životní úrovni a v HDP.
16. 03. 2012 | 09:08

RA napsal(a):

nic na světě není zadarmo..... a jestliže nám někdo "dává" (a ještě ke všemu naše peníze oklikou ), tak za to vlastně kupuje po částech naši suverenitu a nezávislost. Stáváme se zvolna kolonií (nebo chcete li protektorátem) EU a jeho vůdčí silou, Německa. Co nedokázal Hitler silou, dokáže Merkelová penězi a Evropskou unií. Bohužel, velká část "našich" občanů už kolaboruje za penízky z EU.
16. 03. 2012 | 09:10

Maximus nejsem stroj napsal(a):

pořekadlo napsal(a):
Sociální demokracie je předkožkou dělnické třídy. Kdykoliv jde do tuhého, stáhne se.

No chtělo by to trochu naozaj doplnit:
ODS a TOP09 jsou zase rohožkou či zákožkou svrabovou těch co si tady zejména v 90-tých letech nakradli..... a slouží a táhnou jako voli na poli.

P.S.
Chemický Alí Kalousek, čaroděj druhé kategorie je už v koncích, kluk jeden osobitej, ono mu to řízení státního rozpočtu moc nejde, vždyť ho to ani na VŠCHT nikdo neučil, všichni se proti němu spikli! Vymyslel spolu s Vaškem na hradě spoustu nových cimrmanovských termínů, superhrubá mzda, kladná nula, rovná daň a Vašek zase použil termín jako nevítězství, to je špatně položená otázka či po růžovoučku otázečka atd. Aspoň tady je s nima srandy kopec a zábava, ale za strašně vysoké vstupné. Vše jde ale bohužel na úkor občanů této dnes už ponížené a skoro dokradené země, kde Češi jsou lacinou námezdní pracovní silou odměňovanou korálky a bižuterií ve své dříve vlasti ....
16. 03. 2012 | 09:20

Maximus napsal(a):

Na nick odjinud
pasuje: Zloděj křičí, chyťte zloděje. Jenomže socanští politici většinou kradli tak o dva řády méně. A to je významný rozdíl. Když chci něco či někoho soudit, tak na pomyslnou misku vah se musím dávat argumenty resp. činy stejné váhy. Na to by přišel snad i člověk mdlého rozumu, ale pseudo pravicivý mozeček nikoliv. Ten má argumentaci z doby studené války, když se hádala Moskva s Washingtonem, tak Rusové argumentovali na výtku Američanů, že porušují lidské práva v CCCP:
Když Vy zase bijete černochy!
16. 03. 2012 | 09:28

otaznik napsal(a):

Maximusi?
Pokud je tedy podle tebe Kalousek Chemický Alí , co je podle tebe Bohuslav Sobotka? Jakou ma on kvalifikaci?
16. 03. 2012 | 09:30

juvel napsal(a):

Dobré připomenutí, pravdivé informace. Je typické, že k samotné věci, které se blog týkal, neměl nikdo co říci.
16. 03. 2012 | 09:31

Cech napsal(a):

Pane RA opravdu máte pravdu,nic není zadarmo, bohužel ani systém sociálních dávek který proti vůli celého národa úspěšně aplikoval pan ministr Drábek.

Pouze pan Sobotka nedomyslel,že to co navrhl a uskutečnil pan ministr Drábek, je nevratná operace a tento stát díky šikovnosti pana ministra Drábka ty 2 miliardy prostě zaplatí!!
16. 03. 2012 | 09:33

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

„Duel Nečas versus Sobotka: premiér dvakrát pokroutil fakta

PRAHA - Nově vzniklý server Demagog.cz si dal za cíl ověřovat pravdomluvnost politiků. A skvělou příležitost našel v posledních Otázkách Václava Moravce, ve kterých se slovně střetl lídr pravice s lídrem levice.“
http://www.lidovky.cz/demagog-cz-zverejnil-analyzu-pravdivosti-vyroku-sobotky-a-necase-1c6-/ln_domov.asp?c=A120315_101755_ln_domov_mev

a další série jeho pravd v diskusích
http://demagog.cz/politici/2/petr-necas
16. 03. 2012 | 09:36

Maximus napsal(a):

otaznik
Také jsem ho už tady několikrát kritizoval. Nicméně až na to zbytečné zadlužování v době kdy byl ve funkci MF nedělal takové excesy a hokuspokusy jako zřejmě imervere opilej feldkurát Kalousek. On se neodvážil k takovým lapsusům zejména v příjmové stránce st.rozpočtu ČR. Jeho výdajová stránka měla však kritická místa, třeba i za něj se rozkrádalo a předražovalo na stavbě dálnic apod. Je třeba být objektivní a s tohoto srovnání vychází Bohouš jako finační gigant a Kalousek jako hochštapler. Nějaká medajle od finančníků na tom nic nemění! Platí to známé ze sportu: Když nemáš výsledky, tak táhni.... dodejme Kalousku!
Přeji Vám pěkný slunečný den!
16. 03. 2012 | 09:39

Sláma napsal(a):

Petr napsal: "A to Eurokomis za Špidly vykřikovala do světa, že do roku 2010 předeženeme USA v životní úrovni a v HDP.
Ve skutečnosti se tento cíl podařilo splnit již dříve. Evropská unie předehnala USA v hrubém domácím produktu, tedy ve výkonnosti ekonomiky už v roce 2009.
Nesmíte Petře tolik číst bulvární noviny typu MfDnes či Lidovky. Tam se pravdu nedovíte.
Nedovíte se tam například, že Německo mělo v posledních letech velice dobrý růst, na rozdíl od České republiky, kde Kalousek svými tupými plošnými škrty stále dusí ekonomiku, která se ještě nezmátořila po finanční krizi roku 2008.
Opakuje se situace z druhé poloviny 90. let, kdy ekonomika okolních zemí rostla, jen tu českou udusil Klaus do červených čísel.
Čím dříve padne tato vláda, tím dříve se česká ekonomika vzpamatuje.
16. 03. 2012 | 09:52

neo napsal(a):

Ten kdo......
Kdo ten link neotevře, nedozví se, že se při prvním výroku sekl jen u jednoho státu a tím je Estonsko:
Z jednadvaceti výroků Nečas v diskusním pořadu neříkal pravdu dvakrát. Když například hájil zavádění stropů pro odvody na sociální pojištění, tvrdil, že Česko je poslední zemí EU, která podobné opatření nezavedla.
Profil Petra Nečase na serveru Demagog.cz

Ve skutečnosti tomu tak ale není. Stropy sociálního pojištění, které ocení zejména lidé s vysokými příjmy, nezavedli v Estonsku. „Na základě informací z Mezinárodní asociace sociálního zabezpečení a estonské legislativy jsme označili výrok za nepravdivý,“ píše se v hodnocení na Demagog.cz.
V druhém výroku se sekl o 2%

Dalšího přešlapu se Nečas dopustil, když v televizi tvrdil, že v loňském roce bylo 51 % odchodů do důchodu předčasných. Podle analytiků premiér podíl takových případů nadhodnotil, z celkového počtu odchodů do důchodu totiž o ten předčasný zažádalo v roce 2011 necelých 49% lidí.
Jeho oponent v diskuzi Bohuslav Sobotka podle Demagog.cz říkal pravdu ve všech případech. Nutno ale podotknout, že kontrolováno bylo v jeho případě pouze deset výroků oproti 21 Nečasovým.
16. 03. 2012 | 09:55

Sláma napsal(a):

Michal Macek napsal: "pane sobotko mohl byste tu prosim cestne prohlasit ze to nejste vy kdo je zodpovedny za spatny auditni system k eurodotacim?
Nebuťte směšný, macku. Vládu ODS tady máme od roku 2006 a dotační programy začaly až během roku 2007. Všechny operační programy schvalovala vláda Mirka Topolánka a nejlepší ministr financí rozvíjejících se režimů Chemický Mirek, který jako jediný je za systém auditu zodpovědný.
Pokud se někdo vymlouvá, že snad Socani všechno připravili, tak se jedná jen o velice trapné a ubohé výmluvy. Kterým mohou věřit jen lidé slabí duchem.
16. 03. 2012 | 09:57

luciano napsal(a):

Dnešní problém:
volba mezi sociopaty a technokraty.Ani jedno,ani druhé by bylo nejlépe.
Škroupova "V sadě skví se jara květ": Ano český ingeneering obalený do české politiky.Ne už tu není "rytíř F.L.Gerstner",který zakládal reálky na průpravu technických kádrů,koňku z Budějovic do Linze místo průplavu Dunaj-Vltava,který byl od dob Karla IV.úmyslem všech pozdějších vladařů.UŽ ZDE NENÍ TECHNIK TESLA,KŘIŽÍK,KAŠPAR.MÍSTO NICH TESLÍNEK,KŘÍŽEČEK (ČASTO TÁHNE NA ŠEDESÁTÝ),KAŠPÁREK.Vždycky když se dívám na zkoušku myši u PC,jak vyletí čertík z krabičky-připomene mi to četíka bertíka roku 1989 -V.Havla. Chtěl jít hedvábnou cestou.
První republika Masaryka připomínala průmyslovými giganty Škoda Plzeň,ČKD Praha aj-Hannibala -jeho slony.Kamkoliv vstoupila,ozvalo se ze všech stran Evropy:Hanibal ante portas.Ti věční proklatí čeští heretici,husité 1420,protestanti 1620.
Mamuti se rozpadli.ČKD aj na desítky "malých a středních fitrem".-Věříme na to,že tím se vše zlepší.Je to analogie "indexu biodiversity" v ekologii-čím druhově více zvířátek příroda obsahuje,tím je biologicky zdravější.Jenže v ní žijí většinou divoši bez civilizace,jako v dosud v jihoamerických pralesích Indiáni nebo domorodci Polynésie.
16. 03. 2012 | 09:59

luciano napsal(a):

oprava výše na :"malých a středních firem"
16. 03. 2012 | 10:02

Sláma napsal(a):

To neo:
Jste poněkud nedůsledný čtenář. Kdybyste se podíval do diskuze na serveru demagog.cz, tak byste zjistil, že těch zemí, kde není zaveden strop je více. Jen ten student, který zpracovával vyhodnocení, se uspokojil s tím, že uvedl jen jeden příklad.
Podstatné je, že Nečas kategoricky tvrdil, že jsme poslední zemí, která neměla stropy zavedeny a snažil se tak v diskuzi získat navrch. A ukázalo se, že to vůbec nevěděl a jeho tvrzení bylo vycucáno z prstu.
Podobná situace byla i ve druhém případě. Rozdíl nebyl 2%, nýbrž 5%. A když vám někdo řekne - je to na 51%, tak se zase snaží navodit dojem, že zná přesná čísla. Kdyby řekl například: " je to kolem 50%", tak by jistě přesnost cca 4% byla dostačující.
Takže naprosto souhlasím s hodnocením serveru Demagog.cz.
A u vás, neo, se projevuje typická tendence modrých ptáků všechno překrucovat, což v OVM předvedl Nečas důkladně.
16. 03. 2012 | 10:04

neo napsal(a):

Sláma:

podíval jsem se na to, co uvedl stále rebel. A 51 - 49 jsou 2 a ne 5.
16. 03. 2012 | 10:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
16. 03. 2012 | 10:09

wiki napsal(a):

neo napsal(a): podíval jsem se na to, co uvedl stále rebel. A 51 - 49 jsou 2 a ne 5.

Nečas (údajně) řekl: V loňském roce bylo 51 % odchodů do důchodu předčasných.

Celkový počet odchodů do důchodu = 279855,
předčasných odchodů do důchodu = 130564

130564/130564 = 46,654%.

http://demagog.cz/diskusie/13/fiskalni-pakt-fiskalni-ustava-verejne-finance-petr-necas-vs-bohuslav-sobotka/?ph=2
16. 03. 2012 | 10:22

český maloměšťák napsal(a):

Kdo lže , tak i krade.
------------------------------
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/prace/clanek.phtml?id=737449

Za Langera tedy zaplatí ministerstvo.
Tedy daňový poplatník.

Dámy a pánové - můžeme za takovéhoto stavu vůbec očekávat nějaký realný projev tkzv. imaginární politické odpovědnosti ?
Nějaký politik chybuje, či dokonce spolupracuje s Mafií - ale za způsobenou škodu či újmu je pokutován daňový poplatník.

To je ta politická odpovědnost v Kádevítkostánu Klausoidním - daňový poplatníku, zaplať.

Dámy a pánové - chcete(me) jednou zaplatit i za Drábka či Dobeše /o dalších ani nemluvě/ ? Respektive za jejich imaginární politickou odpovědnost ?
Máte(me) k tomu "díky" fungování této kádevítkoidně-klausoidní vlády zdárně našlápnuto.
Já teda ne.
Nejsem blázen.

P.S. Hledejte podobnosti :

http://www.financninoviny.cz/zpravy/odstupujici-manazer-napsal-sziravou-kritiku-banky-goldman-sachs/768702

http://www.nytimes.com/2012/03/14/opinion/why-i-am-leaving-goldman-sachs.html?_r=1

Nápověda : Mafie se rozpozná tak, že z ní nikdo dobrovolně neodchází. Proč taky, že...
16. 03. 2012 | 10:24

Sláma napsal(a):

To neo:
znovu jsem si to ověřil na adrese: demagog.cz. Rozdíl je 51% (Nečas) a 46,65% (Český statistický úřad). Takže jsem udělal také chybu, není to 51% a 46%. Rozdíl je 4,35%.
Samozřejmě to bylo celé ze strany Nečase zavádějící, zapomněl totiž zmínit, že jeho vláda přichystla od nového roku nový (výrazně nižší) propočet nově přidělovaných důchodů, na což zareagovali tržně se chovající zaměstnanci přechodem do předčasného důchodu. Takže se vlastně Nečas spletl ve svůj neprospěch, ovšem jeho argumentace byla přesně opačná.
Je to pro vás modré ptáky typické - abyste mohly tunelovat, musíte oblbovat lidi. Bohužel je stále hodně těch, kteří vám na to skočí.
16. 03. 2012 | 10:25

neo napsal(a):

wiki:

opakuji, použil jsem data uvedená stále rebelem aneb ten kdo se s blbcem hádat nebude.
cituji z jeho linku:
Dalšího přešlapu se Nečas dopustil, když v televizi tvrdil, že v loňském roce bylo 51 % odchodů do důchodu předčasných. Podle analytiků premiér podíl takových případů nadhodnotil, z celkového počtu odchodů do důchodu totiž o ten předčasný zažádalo v roce 2011 necelých 49% lidí.
16. 03. 2012 | 10:27

Sláma napsal(a):

Wiki,díky, byl(a) jste rychlejší.
16. 03. 2012 | 10:28

Sláma napsal(a):

Tak neo nepoužívejte data uvedená stále rebelem a podívejte se sám, pokud toho jste ovšem schopen.
16. 03. 2012 | 10:29

neo napsal(a):

Sláma:

laskavě mne přestaňte označovat modrým ptákem. ODS nevolim. A nikdy jsem nic netuneloval.
16. 03. 2012 | 10:29

rejpal napsal(a):

Sláma
Pokud jde o rétoriku pana premiéra - a nelze o něm tvrdit, že by byl nevzdělaným či hloupým - opakovaně (viz interopelace) provozuje následující judistický chvat. V první fázi v obecné rovině něco přizná (na to nejsem pyšný, ne úplně dokonale se to povedlo atd.), poté ovšem nasadí protichvat: rád bych zdůraznil, že vy (oponenti) jste nebyli o nic lepší, případně byli ještě horší, eventuálně také jste nevěděli, jak na to. A odvede problém do bezpečnějších vod.
Oblíbeným rétorickým cvičením je také bruslení v situacích, kdy nezná přesná data (to bych nikomu nevyčítal, nikdo nemůže přesná data o čemkoli znát, ledaže by se předem dohodl, že budou předmětem debaty). Zní přece lépe, říci ultimativně 51 procent to či ono, než zhruba polovina to či ono.Když praskne, že přesná data jsou nesprávná, nastoupí argument, že to přece oproti realitě není až tak velký rozdíl.
Kdyby byla ve školách součástí výuky rétorika a demagogie, měli by politici méně šancí s podobnými triky (je jich samozřejmě daleko víc) uspět. Takto se jim to daří poměrně úspěšně. Kdo bude ověřovat nějaká numera, když pan xy hovoří pregnantně a přesvědčivým hlasem a argumentuje přesnými daty.
Nejhorší je, že s demagogy se online dá debatovat pouze demagogicky. Člověk, který je znalý věci, dbá na svou odbornou čest a připouští, že ne vše ví a ne na vše si lze udělat jednoznačný závěr, má u většiny vždy smůlu.
16. 03. 2012 | 10:31

neo napsal(a):

Sláma

a proč bych měl? ON SEM DAL TEN LINK, JÁ Z NĚHO CITOVAL, NIC VÍC. On tedy přišel z nesprávnými daty a já tu nejsem od toho, abych si ještě ověřoval správnost toho co sem každý levičák okopíruje.
16. 03. 2012 | 10:31

Xury napsal(a):

Pro Slámu:
strukturu programů financovaných z dotací EU projednávala v Bruselu ČSSD v letech 2004-2006. Už v těch letech byla kritizována za to, že 26 programů je moc a nepůjdou uřídit. Nevím přesně, jaké možnosti měly další vlády ohledně změn,ale obávám se, že dost omezené, protože jde o věci, které musí být projednány s EU a je otázka, jetli by rušení některých programů neznamenalo krácení dotací. Tím neomlouvám současný stav (hlavně pokud jde o MŠMT) jen poukazuji na to, že základy současných problémů v této oblasti položila ČSSD.
16. 03. 2012 | 10:32

Sláma napsal(a):

To: ten, kdo se s blbcem hádat nebude
Velice bych doporučoval nepoužívat jako zdroj Lidovky, Nevidetelného psa nebo MfDnes (vše firma Mafra). To už můžete brát informace rovnou z Blesku. Je výsadou bulvárního tisku, že může psát překrouceniny, pololži i bohapusté lži. I kdyby náhodou tyhle noviny chtěly psát pravdu, tak jejich redaktoři nejsou schopni takovou věc zjistit.
16. 03. 2012 | 10:33

SuP napsal(a):

Je čím dál více zřejmé, že veškerá kritika protějšího břehu, vznášená naší levicí (četně volání po vyšetření korupcí) je výrazem frustrace velké části spoluobčanů z polistopadového vývoje v ČR. Převládá frustrace z toho, že "nám slibovali", jak se budeme mít líp, ale líp se sice máme, ale spousta jiných než my se má ještě mnohem líp. Tato frustrace nedovolí připustit, že my, co se máme "jen málo líp", jsme pro to nic neudělali a závidíme.
A to byste chtěli svrhávat vlády? Jak? Že budete čumět na přenosy z demonstrací v TV?
16. 03. 2012 | 10:38

blue jay napsal(a):

neo,
slama oznacuje kazdeho, kdo nezdili jeho oranzove dogma, modrym ptakem. Ohledne mne ma aspon jednou pravdu,lol.

Btw. Blue jay je sojka.
16. 03. 2012 | 10:43

Petr napsal(a):

"Sláma"
Možná, že ty máš vyšší životní úroveň než průměrný pracující občan USA. I jako multimiliardáři žijí další jako Gross, Kožený, Krejčíř, Pitr, Vostrý.
Já tedy ne a to chodím poctivě každodenně poctivě do práce.
16. 03. 2012 | 10:43

Sláma napsal(a):

Xury napsal:
"strukturu programů financovaných z dotací EU projednávala v Bruselu ČSSD v letech 2004-2006."
Tohle je velká fabulace, se kterou nyní přišly špičky ODS, aby ze sebe setřásly zodpovědnost. Je ale snadno prokazatelné, že se jedná o lži.
Regionální operační programy připravovaly kraje, ve kterých vládla ODS až do roku 2008.
Resortní operační programy schvalovala vláda Mirka Topolánka, která je pak odesílala do Bruselu, který je schvaloval po řadu měsíců až jeden rok. Obecně platí zásada, že ten, kdo schvaluje, také zodpovídá. Pokud se Mirkovi Topolánkovi nelíbilo, co ministerstva za vlády ČSSD + KDU-ČSL (s Kalouskem!) a US-DEU začala a za jeho vlastní vlády dokončila, měl samozřejmě možnost to vrátit zpět k přepracování.
Stejné je to s regionálními operačními programy. V letech 2006-2008 byla vláda i kraje v rukou ODS a tak to bylo v pořádku. Pak ODS prohrála krajské volby na plné čáře a najednou se vynořily námitky. Bodej, vždyť oni by ti modří ptáci rádi škubali i ty ROPy!
Pokud se ale podíváte na námitky Evropské komise, tak ona nám nevyčítá počet programů (to je skutečně ubohá výmluva), oní nám vyčítají, že je nefunční systém kontroly ze strany vlády.
Myslím, že současné výmluvy Nečase jsou naprosto ubohé. Je mi líto, že tak chytrý člověk jako vy obhajuje neobhajitelné.
16. 03. 2012 | 10:45

blue jay napsal(a):

pepiku,

Mylite se. Sobotka to prodal za 40 000Kc za byt! Cimrman by se jistě bavil.
16. 03. 2012 | 10:46

wiki napsal(a):

Xury: základy současných problémů v této oblasti položila ČSSD.

I na kritizovaných OP z MŠMT je ale jasně patrné, co teď EK vadí: nikoliv struktura programů (zde doopravdy platí, že co jsme si vyjednali, to máme), ale nefunkční KONTROLA čerpání peněz (=audit již vyplaceného s filtrem: tohle je uznatelné, tohle ne).

A ospravedlňovat chybějící audit v roce 2012 důvody z let 2004-6 je podobné, jako když prof. Zelený považuje za příčinu krize v roce 2008 zákony přijaté za prezidenta Cartera v roce 1977.
16. 03. 2012 | 10:48

neo napsal(a):

blue jay:

to je klasický obranný mechanismus levičáků. Musí nálepkovat.
Někdo má jiný názor a je okamžitě označen za modrého ptáka, placeného diskutéra, zloděje, tuneláře, kontroverzního podnikatele apod..
16. 03. 2012 | 10:49

Sláma napsal(a):

Ještě to Xury:
podle mého názoru není větší počet operačních programů na závadu. Když odečtete regionální operační programy, které se týkají regionální problematiky, tak zase těch programů tolik není.
Tématické (resortní) operační programy jsou rámcové, jejich konkrétní podoba je dána tím, jak jsou zpracovány jednotlivé výzvy. A za ty už vůbec nenesou socani odpovědnost, ty se zpracovávají průběžně.
Regionálních operačních programů je v regionech ČR celkem 7. Dva operační programy si spravuje Praha.
Tématických operačních programů je 8 a spolknou naprostou většinu peněz. A to jsou ty programy, co mají problémy. A všechny je má v přímé gesci vláda Petra Nečase.
16. 03. 2012 | 10:54

Xury napsal(a):

Pro Slámu:
pokud jsou ovšem v čele krajů od roku 2008 socialisté, tak už regionální programy nemohou mít (alespoň podle vás) žádnou chybu. Ale tak tomu zcela zjevně není.
Navíc má EK údajně výhrady ke kontrole na regionální úrovni a nevěří místním auditům a její požadavek je centralizace. To ovšem dost odporuje tomu, co píšete.
Co se počtu programů týče, tak samozřejmě, že EK nebude kritizovat počet, konečně sama jej odsouhlasila a my jsme jej chtěli. Jde o to, že větší počet programů logicky vede k tomu, že se celá administrativa zesložiťuje, takže žadatelé o dotace mají větší problémy se v tom vyznat. A nevěřím vám v tom, že v roce 2007, kdy už nový systém byl v běhu, bylo možně ty počty programů seškrtat. To byste mi musel opravdu věrohodně dokázat.
16. 03. 2012 | 10:58

Suchec napsal(a):

Neo. Tebe není třeba nálepkovat. Ani sojku.

Bylo by to už nadbytečné :-)))))

BTW Mr. Stejskal opět selektivně cenzuruje. Nic nového pod sluncem, že? (viz pepík) :-))))
16. 03. 2012 | 11:00

Sláma napsal(a):

To neo: proč se rozčilujete. Já jsem si jen dovolil vám odplatit stejnou mincí. Já nejsem ani levičák ani socan, vy jak tvrdíte nejste ani modrý pták ani volič ODS, tak jsme si kvit.
16. 03. 2012 | 11:02

Suchec napsal(a):

XURY:
Když neuspěje jedna manipulace, nastoupí druhá, že?

Sorry, ale to mi přijde velmi slaboduché.

Krajské ROPy, pokud vím, nejsou hlavním problémem, který EK vidí v čerpání dotací.

Problémy jsou především na ministerstvech.

Já vím. Strašně to štve, ale je to tak.
16. 03. 2012 | 11:03

Artur Klement napsal(a):

Pane Sobotko, nevíte náhodou který že to byl ministr financí,který odpustil podvodníkovi Dvořákovi 26 milionů na daních,aby potom partajfuehrer-Paroubkův sexymozek skotačil v Dvořákových duchnách o svatební noci?
16. 03. 2012 | 11:04

Michal Macek napsal(a):

slama:3

sem rad ze sem vas pobavil nicmene ja nic netvrdim ja se ptam jestli muze nebo ne...jestli muze tak at to prohlasi a je to...
16. 03. 2012 | 11:04

Yosif K napsal(a):

Odjinud napsal:
"Zjevně se snaží odpoutat pozornost od sebe a svých problémů. V krátké době vyplavaly na světlo tři korupční aféry, které padají na hlavu socialistů a jejich blízkých přátel. Mostecká uhelná, OKD a Škoda Plzeň. Společným jmenovatelem je osoba Stanislava Grosse a jeho okolí.
Švýcarští vyšetřovatelé po Mostecké uhelné přišli i na podivné finanční toky kolem Škody Plzeň. Mostecká uhelná byla zprivatizována v roce 1999 a podle Švýcarů je důvodné podezření z korupce a podvodu."
Pane odjinud - mate pravdu. Snad zbyva jen dodat tohle:
A) strujce samoprovatizace MUS byl rudy kadr a prilezitostny budhista Antonin Kolacek, velebeny potroublymi odborarskymi vudci z MUS, kteri si naivne mysleli, ze byvaly komunista zavede v MUS komunismus.Nezavedl, ale vyvedl - 12 miliard Kc do Svycarska.
B) skoupeni akcii municipalit organizoval poslanec CSSD Hojdar.

Nadeje na vysetreni podobnych kulisaren v CR je nula cela nula. V justicnim sytemu CR prezivaji typci, kteri maji "podporu celeho politickeho spektra" jako je Rampula. Nechavaji totiz vyhnit afery nalevo i napravo. Zajimave je, jak se Rampuly zacal zastavat zde na blogach "proletarsky vudce" Paroubek. Evidentne je Rampulovi za leccos zavazan.
16. 03. 2012 | 11:05

Suchec napsal(a):

Sláma:
To Neo nepochopí.
:-)))))))
16. 03. 2012 | 11:05

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Pro neo.
Ty jsi poctivec podobný jako je Nečas a zřejmě pokládáš za normální zkreslovat, tedy například místo téměř jediný, klidně použijete jediný nebo místo necelá polovina více jako polovina apod. Premiérem by měl být člověk, který se podobné demagogie nedopouští. Rozumný člověk by například v těchto dvou případech mluvil asi o posledních nebo o přibližně polovině, ale nebylo by to tak kategorické, jak to potřebuje pravicový volič.
16. 03. 2012 | 11:06

Xury napsal(a):

Pro Slámu:
k těm problémovým přiřaďte ještě OP Severozápad.
16. 03. 2012 | 11:09

Suchec napsal(a):

Artur Klement:

Ten Sobotka je ale břídil. Navíc to ani neudělal :-D

To Kalousek je lepší pašák. Ten jel rovnou v miliardách :-)

Od roku 2006 uložily finanční úřady pokuty za prokázané švindly s dotacemi EU, kdy výše pokut dosáhla hodnoty 34,5 miliard korun. Za proběhlé 4 roky vymohlo ministerstvo financí CELÝCH 1,5 miliardy , z kterýchto peněz ale do státní pokladny doputovalo pouze 300 milionů, protože 1,2 miliardy spolklo samotné vymáhání .... také valíte oči jako já ? ... Skutečně nebývalá "efektivita" !
A to není vše .... CELÝCH 31,1 MILIARDY stanovených firmám k vrácení do státní kasy ministerstvo rozhodnutím ministra Kalouska těmto firmám ODPUSTILO !!!
16. 03. 2012 | 11:09

Xury napsal(a):

Pro Suchece:
můžete to dokázat?
16. 03. 2012 | 11:10

Suchec napsal(a):

To bylo pro agenta BiS Jozífka :-)))
16. 03. 2012 | 11:10

Yosif K napsal(a):

Ohedlne zvadeni ci nezavadeni stropu na socialku a zdravko:

Nejde o to kde to je ci neni zavedeno. Zavedeni ocividne diskriminacniho opatreni proti cizim managerum ma za nasledek to, proti cemu ruzni levicovi krasoduchove broji:
A) Diskriminace techniku a manageru proti proletarum muze mit snadno za nasledek, ze se v CR bude investovat spise do montoven, nez do vyvoje a managementu.
B) V pripade cizich techniku na manageru je diskriminace dvojnasobna - jedna se vetsinou o lidi, kteri v CR zadne podpory v nezamestnanosti a penze nepotrebuji - penze maji doma a CR jim vetsinou neplati v penzijnim veku nic.

Rudi soudruzi, zase jako obvykle jste neco nedomysleli....

Avanti o popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa, Bandiera rossa!!!
16. 03. 2012 | 11:11

Suchec napsal(a):

Xury:
Jak řekla ta slečna v Cimrmanově "Vraždě v salonním kupé" - "Hledej, šmudlo" :-)))))
16. 03. 2012 | 11:12

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
16. 03. 2012 | 11:12

Xury napsal(a):

Pro Suchece:
těch více než 30 mld údajně nebyly odpustky firmám, ale obcím a krajům, které z nějakých důvodů nedodržely některý parametr (např. termín zprovoznění investice) a FÚ po nich následně chtěl vrátit státní dotaci (tedy nejde o pokutu).
16. 03. 2012 | 11:14

rejpal napsal(a):

neo
Ale tohle dělají obě strany (někteří, ne všichni), ne jen levičáci. Vy sám se projevujete jako sice ne úplně nekritický, ale přesto podporovatel vládní koalice. I když jste volil jinou stranu, která slibovala něco jiného, než udělala (ale sám jste kdesi napsal, že jste ji volil proto, aby do té koalice šla - necituji doslovně, je to už delší dobu), pokud tu koalici podporujete, zcela logicky podporujete ODS, která má největší slovo a premiéra. Vtip je v tom, že jednoduše nejde abstrahovat od společné odpovědnosti za dílo. Koalice není jen součet procent dosažených ve volbách, je to spoluodpovědnost za dobré i špatné. Jestliže nějaká strana nemá možnost prosadit do programu (a vymáhat plnění) svých priorit, nemá koalovat.
Úplně stejná byla situace malých stran ve všech koalicích, co tu byly. Nikdo nemůže obviňovat ODA, KDS či KDU za počínání Klausovy vlády, ve které měla ODS absolutní většinu. Ale nikdo z nich nemůže odpárat to, že se na té vládě podíleli a umožnili jí dělat různé věci.
Nikdy nedokážu pochopit, co si sliboval od své volby člověk, který volil TOP 09 proto, aby dal za vyučenou ODS (jiné důvody - třeba evropskou orientaci nebo větší redikalismus pochopit umím, ať už mám stejný názor nebo ne). Bylo přece stoprocentně jasné, že tyto dvě strany vytvoří koalici, bude-li to jen trochu možné a ODS bude ve vládě dál. Je to stejné jako s kroužkováním. Jsem naštvaný na chování strany X, a přesto ji volím, jen pro klid duše se pokusím pustit nahoru někoho, kdo se mi zdá být méně profláknutý. To přece neřeší vůbec nic - i vykroužkovaný může být ministrem nebo šedou eminencí vládnoucí strany.
16. 03. 2012 | 11:14

avanti popolo :-))) napsal(a):

hele, Bobe
je to? neni to korupce? kráděž za bileho dne,

3,9 milionu na projekt Bernard s chytrou hlavou, rozšiřující kvalifikaci pracovníků humpoleckého pivovaru. Vzpomeňte si na to, až uvidíte billboard se Stanislavem Bernardem stojícím na stráži proti „europivu“.

10 milionů na „komplexní inovaci vzdělávací koncepce společnosti Coca-Cola. V limonádovně se dokonce nikdo nic nenaučí, jen se budou „optimalizovat vzdělávací procesy“. Rázem jsem pochopil kokakolí slogan Ber život s radostí.

Aby to nebylo tak nefér, 4,68 milionu na rozvoj obchodních a manažerských dovedností zaměstnanců dostane i firma General Bottlers, zásobující Česko pepsinou.

2,75 milionu korun půjde na Zlepšení adaptability a flexibility obchodníků a manažerů společnosti GIENGER spol. s r. o. (Taky jste si představili manažery, jak se na žíněnce s úpěním snaží udělat šňůru?)

Hlavní město Praha hledá manažerský potenciál. S 7,5 evropského milionu určitě najde.

Kino Palace Cinemas Brno za 3,55 milionu „zvýšilo profesionalitu zaměstnanců při obsluze zákazníků“. Posledně jsem si tam skutečně všiml, že brigádníci trhají lístky nějak školeněji…
16. 03. 2012 | 11:14

Šafránek L. napsal(a):

Poté, co ministr Kalousek tuto zprávu zveřejnil, vyslechl jsem už desítky odsudků. Na rozdíl od nich – přestože se mne návrh osobně týká – s ním souhlasím. Vážím si těch, kteří se orientují na motivaci lidí v důchodovém věku k další práci, jejich argumenty však nemohu přijmout. Jsou totiž příliš jednostranné a nepřihlížející k vazbám ekonomické (ne)aktivity práceschopné populace.

Důchodci tvoří možná nejdiferencovanější příjmovou skupinu obyvatelstva. Většinou jde o lidi, kteří mají málo peněz i na základní potřeby. Zpravidla se rekrutují z nízkopříjmových skupin. Další část má sice relativně slušné důchody, nicméně za cenu značného fyzického opotřebení z těžkých či rizikových profesí. Pak jde o téměř čtvrt milionu přesluhujících, kterým se díky tomu výrazně zvyšují budoucí důchody, a konečně více než dvě stě tisíc pobírajících důchod a plat souběžně. Jinými slovy plná pětina lidí s právem na starobní důchod je značně zvýhodněna. Díky zvyšování jejich nároků na čerpání důchodového účtu k tíži většiny důchodců.

Tito lidé jsou zpravidla zaměstnáni ve vedoucích či odborných profesích, zejména ve školství a státních úřadech. Nižší výkonnost nahrazují zkušenostmi a kontakty. Vytvářejí svébytnou zájmovou skupinu, která objektivně omezuje prosazení či přímo kariérní růst zejména mladé a střední generace. V extrémních podmínkách ji vytěsňuje z trhu práce, jak je viditelné např. na osudu mnohých absolventů vysokých škol.

Oněch 3600 Kč za rok, o které v reálném vyjádření v Kalouskově návrhu jde, pokládám za minimum toho, co mohou obětovat ve prospěch svých nejchudších spoluobčanů.
16. 03. 2012 | 11:15

Xury napsal(a):

Pro Suchece:
trhni si. Jednodušší je, když tě budu brát jako lháře.
16. 03. 2012 | 11:15

chip napsal(a):

Pan Sobotka si svoji populistikcou polívčičku přihřeje na ledasčem, ale to nic nemění na tom, že je dlouhodobě zcela jakoukoliv rozpočtovu realitu
16. 03. 2012 | 11:16

Suchec napsal(a):

Je to zpráva NKÚ.

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-52125630-berni-urad-vymeri-sankci-a-ministerstvo-ji-odpusti
16. 03. 2012 | 11:17

Xury napsal(a):

Pro avanti popolo:
přesně z tohoto důvodu považuji tento systém dotací za nesmyslný.
16. 03. 2012 | 11:18

informátor napsal(a):

Zprávy ze světa praví, že zatímco Češi se včera bezcílně poflakovali, maďarský lid pod vedením některých poslanců vzal útokem budovu budapešťského sídla IMF. Vyvěsil na něm starou maďarskou vlajku. To je ta, kde půlku erbu tvoří znak Horní země (poznámka pro Slováky).
Nová maďarská vlajka je k nalezení zde: http://szabad.info/Flags/
16. 03. 2012 | 11:18

Suchec napsal(a):

Xury, k tomu lháři.

iHned asi lžou, že?

Není to ani Právo, ani Parlamentní listy, ani blisty.
Ale ani JFHeute, Blesk.
16. 03. 2012 | 11:18

Sláma napsal(a):

Xury napsal: "pokud jsou ovšem v čele krajů od roku 2008 socialisté".
To není úplně pravda. Pokud je mi známo, ve většině krajů se socialisté o moc dělí s dalšími stranami.
Ostatně, diskutovali jsme o podobě programů. Podobu regionálních programů nemohla nová krajská zastupitelstva, vzešlá z voleb roku 2008 již nijak ovlivnit.
16. 03. 2012 | 11:19

kelt napsal(a):

Při včerejších interpelacích se choval PVN/prozíravý vůdce národa-prim.Svoboda/ jako malý kluk když přinese na vysvědčení čtyřku a hájí se tím,že Pepíček od vedle má ze stejného předmětu pětku-to na margo evr.dotací.
Rázný a racionální otec by svému synkovi za takové zdůvodnění musel dát facku,že by vzal druhou o zeď.
Ovšem on/PVN/bez rizika otcovy facky a stejně naši milí modří přátelé budou do omrzení omílat:
Za všechno může Sobotka,neb to v roce 2006!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
špatně nastavil a ostatní/neřekl kteří/jsou na tom stejně.
Že toto zdůvodnění pronáší po šesti letech vlády pravice jako zásadní objev příčiny toho,že místo stovek miliard od EU dostaneme en-ono-to je ne na pár facek,ale spíše na kriminál.
Krystalickým zhmotněním činosti práce pravicových vlád je malý Dobeš,který na rozhodujícím postu ředitele útvaru pro evr.dotace má již ŠESTÉHO ředitele a projekty,které mu komise odmítá proplatit posílá zpět jen pod jiným názvem.
Stručně a jasně/dle MUDr Hnízdila/vládnou nám psychopati a já dodávám,vládní galérka pologramotných ideologů,kteří umí a vědí
h.... a podle toho to také s touto zemí vypadá.
Ale Nečalousek v naší zodpovědné sněmovně prosadí jednotnou DPH na 25% a bude to v suchu-již to opakovaně naznačuje.
Veverky budou chvíli smrdět a pak "pro dobro národa" podpoří vše.

Jenom malý kvíz nakonec-min.školství žádnou dotaci neuvidí.
Dobeš zůstane ve funkci po 31.březnu t.r.:
-ani vteřinu------------------------------------------O bodů
-předá 1.4.t.r. úřad..................................1 bod
-zůstane ve funkci až do pádu vlády................ 100 bodů.
Pokud získáte 100 bodů máte nárok na bezplatný odběr sebraných spisů V.K.
16. 03. 2012 | 11:19

Sláma napsal(a):

Xury napsal: A nevěřím vám v tom, že v roce 2007, kdy už nový systém byl v běhu, bylo možně ty počty programů seškrtat.
To nemáte pravdu. Programy schvalovala Evropská komise až v průběhu roku 2007. Takže v roce 2007 mohly první pogramy nabíhat snad koncem roku.
Můžete Xury nějak dokázat, že vláda Mirka Topolánka už nemohla počet a podobu programů nijak ovlivnit? Když je všechny schvalovala a sama je pak posíla k projednání do Bruselu?
16. 03. 2012 | 11:21

otaznik napsal(a):

Slamo?

Neni Xury take modry ptak?
16. 03. 2012 | 11:26

český maloměšťák napsal(a):

http://sf-energyinvest.eu/uploads/media/SF-D2_2_Operational_Programme_Analysis_final.pdf

Z posouzení tohoto okruhu OP vzhledem k jiným zemím EU není vůbec zjevné, že je to množství OP , které by bylo překážkou.
16. 03. 2012 | 11:29

Kuchař napsal(a):

Sobotka zase lže. Kdo umí počítat, ten těm jeho lžím neuvěří. Horší je to s levičákama.
Těm nemá smysl cokoliv vysvětlovat.

Radši jim hoďte kus syrového masa.
16. 03. 2012 | 11:31

neo napsal(a):

Sláma:

to asi těžko Slámo. Kde jsem vás nazval levičákem, že jste mi něco oplácel? vy jste mne oznail modrým ptákem první... důkaz si najděte výše.
16. 03. 2012 | 11:33

Suchec napsal(a):

A Xury mlčí.

NjN. To se tak někdy přihodí.

Ale máme tu Hovénka. Bude legrace :-)
16. 03. 2012 | 11:33

otaznik napsal(a):

Slamo?
Kdo se deli o moc s CSSD ve Stredoceskem kraji? A proc jsou tam silnice v nejhorsim stavu z cele CR?
16. 03. 2012 | 11:34

neo napsal(a):

rejpal:

nepodporuji koalici ani žádnou politickou stranu. Podporuji pouze dobré návrhy a kritizuji ty špatné.
16. 03. 2012 | 11:36

Kuchař napsal(a):

Suchec:

Neměl jsem čas to číst celé ale pan Xury Vám psal, že většina sankcí je vedena proti státním institucím.

To ten Váš odkaz rozhodně nevyvrací.
16. 03. 2012 | 11:38

otaznik napsal(a):

Ahhh...dorazil znalec na vse a nalepkovac Suchec.
Rekl tenhle vysusenej Sladky vubec nekdy neco k tematu? A nebo si vystaci jen s nalepkami na ktere dava sve oranzove razitko?
16. 03. 2012 | 11:38

rejpal napsal(a):

kelt
Než ty sebrané spisy, raději volím odpověď za nula bodů.
16. 03. 2012 | 11:40

Xury napsal(a):

Pro Slámu:
nejsem si jistý terminologií, protože operační programy jako takové byly schvalovány v průběhu celého období. Např. 10 z nich bylo schváleno až někdy v roce 2009. pokud by byla pravda to, co tvrdíte vy, pak nechápu k čemu by byla ta jednání před rokem 2007 a tvorba celé struktury, když vlastní schválení přišlo až o 3-4 roky později.
16. 03. 2012 | 11:40

SuP napsal(a):

Kuchař -
"....Radši jim hoďte kus syrového masa...."
A daj vás k soudu, že si vylámali klektáky, že to bylo tvrdý ....
16. 03. 2012 | 11:43

Xury napsal(a):

Pro Suchece:
no podle té zprávy NKÚ se bohužel nedá určit, kterým subjektům se ty sankce odpouštěly. Nicméně z textu podle mne plyne, že jde primárně o vracení dotací (sankce je 100% vrácení) + penále za dobu uplynulou od přijetí dotace. Předpokládám, že drtivá většina dotací ze SR se poskytuje veřejné správě (alespoň tak to vyplývá ze SR).
16. 03. 2012 | 11:43

Béda napsal(a):

Jenom malé doplnění. Na ČRo 1 jsem si vyslechl povídání,které potvrzuje, že stát zastupován především ministry Drábkem, Hegerem a kalouskem připravuje likvidaci a privatizacï lázní. Z jiného riozhovoru plyne, že kupř. i starým rodičům, kteří mají v pěstounské péči kvůli rozvodu, neschopnosti, osiření vnoučata hodlá M"PSV" odebrat sociální dávky. Česaní důchodci tak budou plně finančně táhnout ještě vnoučata.

A tak to má být, tak je to správně. Ministerstvo nazaměstnanosti a antisociálních věcí, ministerstvo zdravotnictví a ministerstvo financí jsou v těch nejlepších neviditelných rukou, které spolehlivě všechno "vyřeší".
16. 03. 2012 | 11:45

Suchec napsal(a):

Kuchař:
Co odkaz nevyvrací?
Naopak ten odkaz potvrzuje, že Kalouskovo MF odpouštělo v řádech o 2-3 nuly vyšších.

Nemáš nic jako protiargument. Smolík Pacholík :-)

Xury:
K čemu byla jednání do r. 2007?

Jak například vzniká zákon, projekt velkého rozsahu etc. etc.

To jako, že si něco vycucneme z palce na noze?

Kdo ale odpovídá za realizaci a správnost využití prostředků?

Projekt, nebo jeho realizátor?

Stačí se podívat na eStát a jeho provázanost na ICT do škol.
16. 03. 2012 | 11:46

dedek napsal(a):

neo napsal(a):
Sláma

a proč bych měl? ON SEM DAL TEN LINK, JÁ Z NĚHO CITOVAL, NIC VÍC. On tedy přišel z nesprávnými daty a já tu nejsem od toho, abych si ještě ověřoval správnost toho co sem každý levičák okopíruje.



A to je právě ono. Málokdo z takových jako vy si najde fakta a potom opruzuje jenom tím jedna paní povídala. Proto jsme tam kde jsme. Potom se jim to balamutí, protože vědí, že lidé jsou líní a nedohledají si fakta a proto jsou lehce oblbnutelní. Ano není to Vaše povinnost ale potom to nevydávejte za fakta.
16. 03. 2012 | 11:48

Suchec napsal(a):

Xury:
A kdo realizuje ROPy a další projekty?

Ty organizace, anebo ty firmy, u kterých se to zadává?
Tam je provázanost (viz. např. Drábek a Vítkovice IT, iDTex).
MŠMT a SCIO a jim podobní ....
16. 03. 2012 | 11:50

lidový filosof napsal(a):

trochu analogie
po revoluci89 ekonom. situace v podniku,kde jsem pracoval,nebyla zrovna růžová.Střidali se ředitelé.a my jsme říkali.Pani ,to je b....,vyčkejme,příjde další/demostrovali/,bude líp.Ono to bylo pořád horší.....Posléze koupil fabriku rakousky majitel,úspory nehledal,ale je nařídil přímo v procentech.Podnik nyní nebývale prosperuje...
Panu Sobotkovi/a nejen jemu/ tudíž nejde o prosperitu republiky,ale pouze o koryto,když hlásají ,že jejich voliči šetřít nemusí.
P.S. V tom našem podniku totiž došlo na všechny skupiny/od dělníků,techniků,úředníků až po ředitele..
16. 03. 2012 | 11:54

Suchec napsal(a):

Tohle je taky hezký:

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/penize/clanek.phtml?id=737335#utm_source=email&utm_medium=email&utm_campaign=posli
16. 03. 2012 | 11:56

odjinud napsal(a):

Česká ekonomika podle prognózy vídeňského ústavu letos vzroste o půl procenta. To by znamenalo vystoupení z recese. To, že se Česku vede relativně dobře, dokazuje i tzv. index mizérie. Jeho hodnota je nejnižší v porovnání s dalšími novými členy EU z postkomunistických zemí.
Domácí ekonomika bude na svém v roce 2014, kdy by se měl její hrubý domácí produkt zvýšit o solidních 3,5 procenta. Ve zveřejněné prognóze to předpovídá Vídeňský ústav pro mezinárodní hospodářská srovnání (WIIW). Právě takovým tempem (3,4 procenta ročně) rostl český HDP během uplynulé dekády (v letech 2001-2010).
16. 03. 2012 | 12:03

Sláma napsal(a):

Xury napsal: "nejsem si jistý".
A v tom je právě ten problém. Rozpočtové období je v rozmezí 2007-2013. Nikdy se však nezačíná tak, že by se 1. ledna začaly příjímat žádosti. Dlouho se připravují rámce, které se pak konzultují s EK.
Tak došlo k tomu, že se ty zásadní, "pravé" operační programy ve vládě Mirka Topolánka schvalovaly od podzima 2006 a během roku 2007.
Programy, o kterých píšete, že byly schvalovány později, to jsou takové drobné programy, jako např. tzv. Norské fondy či drobné programy mezihraniční spolupráce, tedy programy, jejichž rozpočet je až o 3 řády nižší, než rozpočet tématických operačních programů.
Měl byste se také podívat na alokované částky - ty jsou mnohem větší právě u programů, které mají problémy, tedy programů v gesci ministra doprava Dobeše, či ministra školství Malého Dobeše či ministra průmyslu a obchodu Kuby.
16. 03. 2012 | 12:05

SuP napsal(a):

Včera byly nějaké demonstrace podněcované "Holešovskou výzvou" za svržení vlády. Zaujalo mě, že se jich účastní (na obou stranách) titíž, kteří tyto vlády vždycky zvolí tak, aby nebyly ničeho schopné. Od roku 1993 jsme jich už měli asi 10, všechny stály za ho.... Proč bych měl věřit, že se to zrovna teď má podařit v poločase?
16. 03. 2012 | 12:06

Béda napsal(a):

odjinud,

miohl byste stastistiku doplnit a uvést kdy a v jakém rozsahu rostl HDP od r. 2001 a jak v tomto období rostla zadluženost a koupěschopnost obyvatel a zadluženost státu? Růst přece neznamená jenom růst zisku cizích firem, ale nějak se obráží i v daném státu, v jeho bilanci a ve spokojenosti a blahobytu obyvatel, nebo ne?
16. 03. 2012 | 12:07

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Divím se některým levičákům, že se účastní toho absurdního přetahování o to, kdo může za problém s dotacemi z EU. Připomenu, že vláda ČSSD vládla před 6 lety, problém s dotacemi vrcholí teď, v předcházejících letech se čerpalo s menšími problémy, než se čerpá dnes.

Ještě nedávno jsme mohli číst ujišťování ministrů, že je vše v pořádku, například Kalousek

„Již jsem si zvykl, že někteří redaktoři serveru Aktualne.cz rádi překrucují fakta a vypomáhají si značně nepřesnými a zavádějícími informacemi. Tentokrát však musím reagovat, protože článek „Česku selhala kontrola, EU hrozí zastavením dotací“ mi přisuzuje odpovědnost za údajnou nefunkčnost systému čerpání prostředků z EU. Podívejme se blíže na nesmyslnost autorovy argumentace. „
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/miroslav-kalousek.php?itemid=15124

Modráci by to měli rovnou hodit na komunisty.
16. 03. 2012 | 12:09

otaznik napsal(a):

Slamo?
Udelala CSSD vubec nekde podle Vas chybu? Me se zda ze verite ze za vsechny neduhy v CR muzou modry ptaci. Je to tak Slamo?
16. 03. 2012 | 12:11

neo napsal(a):

dedku, já přeci nic za fakta nevykládám....

otevřel jsem link, předložený přispěvatelem Ten kdo se........, a zkopíroval z něj informace.
16. 03. 2012 | 12:13

dedek napsal(a):

Kuchař napsal(a):
Sobotka zase lže. Kdo umí počítat, ten těm jeho lžím neuvěří. Horší je to s levičákama.
Těm nemá smysl cokoliv vysvětlovat.


A vy umíte počítat? Zkuste to, alespoň do pěti Prosím prosím. Já vím nad pět už je moc.
16. 03. 2012 | 12:14

odjinud napsal(a):

Bedo,

me se zda ze te strasi ze by mohlo byt lip. A to za tehle vlady. Hotova pohroma pro oranzadu jakym jsi ty. Cim hure tim lepe Bedo?
16. 03. 2012 | 12:15

dedek napsal(a):

neo napsal(a):
rejpal:

nepodporuji koalici ani žádnou politickou stranu. Podporuji pouze dobré návrhy a kritizuji ty špatné.


A o tom rozhodujete sám co? Fakta berete z toho co kdo napsal nebo z Blesku. No potom jste opravdu ale opravdu nestranný.
16. 03. 2012 | 12:18

Suchec napsal(a):

odjinud:
Jo, jo.
A proto poklesly reálné příjmy (poprvé od r. 1997?)
16. 03. 2012 | 12:19

kristusek napsal(a):

Suchec, SLáma

Vy jste mi ale loupežníci! Jít proti zavilým demagogům konkrétními údaji? No fuj! Že vás hanba nefackuje, chlapci! Takhle se přece nediskutuje!
Vykašlete se na fakta a začněte užívat obecných a pokud možno urážlivých obratů, případně si něco vymyslete, ale fakta, fakta ne, mládenci, o to vám nikdo nestojí...:-D
16. 03. 2012 | 12:23

Suchec napsal(a):

Kristusek:

Když fakta je vždy rozčílí víc :-))))))
16. 03. 2012 | 12:24

otaznik napsal(a):

dedku?

znas tenhle Sobotkuv vyrok?

"Ty predvolebni sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí. Byli bychom blázni, pokud bychom trvali na necem, jen proto, abychom prosadili naše politické sliby,"

A lze tomutu cloveku nadale verit? Splni co slibi? Volil by jste ho?
16. 03. 2012 | 12:24

SuP napsal(a):

...Čemu všemu se dá říkat "diskuse" .....
16. 03. 2012 | 12:25

neo napsal(a):

dedek:

o čem rozhoduji sám? O tom jaké jsou dobré a špatné návrhy? Jistě. Vy snad ne?

Který návrh je pro mě dobrý, ten schvaluji. Který mi nevyhovuje, ten kritizuji.
16. 03. 2012 | 12:26

Béda napsal(a):

odjinud,

přece nemůžu ekonomicky růst a přitom mít stále větší dluh a hlouběji do kapsy s perspektivou že se budu brzy pást a celá ekonomika půjde úplně do kopru a rozvrácený stát zkolabuje. Na takový "růst" se můžu s prominutím zvysoka ....
16. 03. 2012 | 12:26

rejpal napsal(a):

SuP
Možná lze na to svržení vlády nazírat i jinak, ne z pohledu víry, že další pokus bude lepší. Jako na hygienickou službu. To, že něco deratizuji, nedává jistotu, že potkan se nevrátí. Ale navrátilec bude obezřetnější. A když ho vyženu opakovaně, nejspíš se nevrátí a najde si lepší pastviny. Když bude politik vědět, ža za úlet následuje odchod, a když bude premiér vědět, že tolerance k úletům může znamenat pád vlády, budou mít více zábran se vysmívat lidem do obličeje. Ne při prvním pokusu, ale pokud se stane normou, že za akcí následuje reakce. U nás padají vlády proto, že se koalice rozhádají (teď už jsme dál, klidně jedna druhou prohlásí za zločince a vládne s ní dál, viz loni John na adresu ODS), ne proto, že provedly něco špatného. To ale žádné hygienické účinky nemá.
16. 03. 2012 | 12:29

juli napsal(a):

dříve čtenář. Souhlasím, ale nezapomínejte, že i v tomto národě vidláků nejsou zcela všichni tak hrozní,aby si zasloužili tolik hnusných tupých skopových hlav tam nahoře. Co se týče arogance, sprostoty, to máte taky pravdu, i když si myslím, že to nebude o moc lepší pokud by se např. zvýšily platy, důchody, vymetlo se svinstvo apod. Změna začíná, nebo by měla začít změnou v sobě každého z nás.
16. 03. 2012 | 12:30

odjinud napsal(a):

Poslední statistická čísla ukazují, že obchodní bilance Česka znovu přepisuje rekordy. Letos v lednu zaznamenala přebytek téměř 30 miliard korun, takže zahraniční obchod je za posledních 12 měsíců v plusu 203 miliard korun. To je absolutní rekord v novodobé české historii, komentuje společnost Patria Finance. Ta letos zatím v Česku počítá s růstem HDP o 0,3 procenta s tím, že se hospodářská situace bude v průběhu roku postupně zlepšovat.
16. 03. 2012 | 12:34

wiki napsal(a):

Xury napsal(a): nejsem si jistý terminologií, protože operační programy jako takové byly schvalovány v průběhu celého období. ... pak nechápu k čemu by byla ta jednání před rokem 2007 a tvorba celé struktury, když vlastní schválení přišlo až o 3-4 roky později.

Probíhalo to (a dosud probíhá) nějak takto:

1) Nejprve se rozhodlo, do jakého PROGRAMU pripadne kolik miliard (tj. řekněme do školství něco přes 100 mld), pak se
2) vypisovaly výzvy na projekty (v rámci výzvy se dělí řádově miliardy na projekty ve výši od jednotek do stovek miliónů),
3) projekty se vyberou (třeba v cinknutém vývěru jako v ROP Jihozápad) a konečně
4) peníze (české) se utrácí v rámci relativně malých projektů

A teď příjde to, co nám Komise vyčítá, že neděláme

5) před žádostí o proplacení z Bruselu by měl NĚKDO zkontrolovat, zda se investovalo správně, anebo "předraženě" (jako např. v severočeské Krajské zdravotní), a uplné nesmysly z proplácení vyřadit.
16. 03. 2012 | 12:37

Suchec napsal(a):

odjinud:
A o čem to vypovídá, že máme aktivní saldo ZO?

O ničem.

A pokud chybí peníze ve vybraných daních, tak to svědčí o tom, že zisk odplouvá ven.

BTW 30mlrd. je objem salda. Kolik je na tom zisku? 3-10Mlrd.?
Kolik z toho činí daň?

Kolik z toho má ve skutečnosti stát? Nedoplácí na to nakonec?

A 0,3% HDP je 1/2 dluhu, který na konci roku vznikne.
16. 03. 2012 | 12:39

Suchec napsal(a):

Wiki:
Přesně. A kdopak že to má kontrolovat?
Aha?
16. 03. 2012 | 12:41

wiki napsal(a):

Suchec napsal(a): A kdopak že to má kontrolovat?

Třeba na MŠMT to měl v plánu dělat "předimenzovaný" odbor budovaný (v období 2007-9) Vitulou
16. 03. 2012 | 12:52

odjinud napsal(a):

Suchec?
Nejsem Bohus Sobotka. Tim chci rict ze financim rozumim asi jako on. Ale zda se ze ty jsi ten levej odbornik co vi vse. A jake tedy hledas reseni? Vic si pujcit a vrazit to...? Kam? A komu? Jakym kmotrum?
Ps. Ale kdyby se CR zacalo darit lip pred 2014, asi by to pro tebe byla nocni mura, co?
16. 03. 2012 | 12:52

kelt napsal(a):

To otazník,12,24
polopravda je někdy horší než lež,zvláště když se jí zneužívá k demagogickým závěrům.
Sobotka to prohlásil po létu 2002,kdy zemi postihla katastrofání povodeň a vláda musela především zafinancovat odstranění povodňových škod.Škody za cca 5O mld.
Před dvěma lety,kdy postihla velká voda sever Čech,v rozsahu tak jedné desetiny oproti roku 2002,tak Kalousek uvalil na všechny povodňovou daň.
Nelze stále spoléhat na to,že všichni mají krátkou paměť.
To samé platí i o čerpání evr.dotací.
Tady lže PVN a celá vláda a Vy a Vaši soukmenovci to do zblba papouškují.
16. 03. 2012 | 12:56

Barney napsal(a):

Nebýt pravicových experimentů byl by rozpočet vyrovnaný

Topolánkova vláda k 1. 1. 2008 zavedla rovnou daň, která zvýhodnila vyšší příjmové skupiny občanů. Výpadek příjmů státního rozpočtu činil 20 mld. Dále byla snížena daň z příjmu právnických osob z 24% na 21%, což snížilo příjmy státního rozpočtu o dalších 24 mld. Rovněž byl zaveden strop odvodů zdravotního a sociálního pojištění, což stálo veřejné rozpočty asi 17 mld. Celkem tak byly sníženy příjmy ve výši 61 mld.

K 1. 1. 2009 došlo ke snížení daně z příjmu právnických osob z 21% na 20%, výpadek příjmů 8 mld. Byl schválen návrh na snížení sociálního pojištění – zaměstnancům z 8% na 6,5%, snížení příjmů 27 mld. a zaměstnavatelům z 26% na 25%, což způsobilo snížení příjmů 18 mld. Navíc od 1. 7. 2009 byly zvýšeny slevy na sociálním pojištění a tím došlo k úbytku příjmů ve výši 18 mld. Celkem za rok 2009 došlo opět ke snížení příjmů veřejných rozpočtů asi o 60 mld. korun.

Přibližně těchto 61+60 = 121 mld. příjmů nyní každoročně chybí
16. 03. 2012 | 12:57

Sláma napsal(a):

To Barney:
Dobrá analýza. Zapomněl jste ještě, že široce podporovaný švarcsystém připraví ročně veřejné rozpočty formou daňových úniků (dvojí uplatnění nákladů) o 50-60 mld. Kč.
16. 03. 2012 | 13:22

Vlkodav napsal(a):

Barney:

Taky mrkněte na ostatní úprav, od kdy se namocenská vyplácí a kým a podobně. Holt počítat je jednu stranu v rovnici dal/má dáti vám bude dávat nesmysly, tak jako jsou ty vaše čísla.
16. 03. 2012 | 13:27

Anastazie Králová napsal(a):

Ad Blue jay
Prostě jste vždy byl parazitem/i před rokem 1967 /
Jen lidé politicky spolehliví se mohli takhle flákat /viz blog dr.Hnízdila /Ti nespolehliví byli v době před rokem 1966 přinejmenším zavíráni,popravováni,nasazováni na nucené práce.

Asi jste v r.l968 špatně odhadl vývoj a proto jste emigroval /za lepším ekonomickým-přirozeně-ne za nějakou svobodou /.
A teď píšete přesně pro toho,kdo Vám platí ./více viz moje odpověď u dr.Hnízdila /
Doufám,že spravedlnost neexistuje jen na onom světě a že Vás ve vašich 67 letech postihne .
nIKDO O SOBĚ NEMŮŽE ŘÍCI,ŽE PROŽIL ŠŤASTNÝ ŽIVOT,DOKUD NEZEMŘE.
16. 03. 2012 | 13:29

Sláma napsal(a):

Otazník? napsal(a): "Udelala CSSD vubec nekde podle Vas chybu? Me se zda ze verite ze za vsechny neduhy v CR muzou modry ptaci. Je to tak Slamo?"
Od roku 2006 zde vládne ODS. Když má někdo vládu, měl by mít i odpovědnost. Zdá se, že Nečas a jeho famiglia nejsou ochotni odpovědnost nést a hledají možnosti, jako to shodit na někoho jiného. Za naši recesi může podle nich Evropská unie (ačkoliv Německo má za sebou velice úspěšný rok), za rozkrádání evropských programů ČSSD (které ovšem od poloviny roku 2006 není ve vládě).
Nejsem ani levičák ani socan. Ovšem nevěřím, že by famiglia modrých ptáků měla s pravicí cokoliv společného.
Vemte si třeba otázku progresivní sazby daně z příjmu fyzických osob. Konzervativní vlády Camerona zavedla nové nejvyšší pásmo se sazbou 50% a vláda ODS naopak regresivní sazbu, kdy lidé s platy nad 100 tis. Kč měsíčně platí výrazně menší procento, než lidé se středními příjmy.
Na ČSSD mi vadí hodně věcí. Sobotka i Hašek jsou bezvýrazní a na diskuze nejsou profesionálně připraveni. Navíc už samo o sobě to dvojvládí je špatné. Vadí mi, že neuplatňují levicovou politiku a proto má stále velkou (a rostoucí) podporu KSČM. Vadí mi, že ač levicová strana, nemají žádnou rozumnou ekologickou politiku. Velice mi vadilo, že daly v letech 1998 - 2006 přednost korýtkům a šly do koalice s pravicovými stranami, kdy neměli šanci prosadit slušnou politiku.
Podle mého právě soutěž skutečně levicové a skutečně pravicové strany by mohla být pro naši zemi velice prospěšná.
16. 03. 2012 | 13:35

blue jay napsal(a):

kelte,
takze za vse muzou pravicaci. Rozumim ti dobre? Mimochodem Keltove byli hrdej narod. Vsadim se ze nikde nezebrali o pomoc (dotace). K cemu vlastne CR tyto almuzny potrebuje? Nebylo by lepsi treba vyrabet svuj vlastni cukr, pestovat prasata ci slepice jak se to hodi ceskym chovatelum? Keltove by si jiste od nikoho neco narizovat nenechali. Ale ty nejsi Kelt. Jsi anonymni oranzovej ukecalek kteremu nevadi ze CR straci svoji jedinecnost. Hura do Evropy! At to stoji co to stoji.c
16. 03. 2012 | 13:35

neo napsal(a):

Sláma:

Barney ale vyčetl jen příjmovou stránku a vy s tim švarcem taky. Výdajovou už nikdo z vás neřeší a to je taky špatně. Navíc mě nezajímá že státní rozpočet přišel o prachy, když jsem je ve výplatě dostal já. Viz rovná daň. Nebo že se udrží pracovní místo, viz nižší daň firmám. Ani švarcouni si nemůžou stěžovat, když to dostanou ve mzdě.
Zeptám se vás na jednu věc : čemu dáte přednost? Vyšším příjmům do rozpočtu , ztrátě zaměstnání, nižší mzdě nebo vyšší mzdě a udržení zaměstnání ?
16. 03. 2012 | 13:45

Xury napsal(a):

Pro Slámu:
"Programy, o kterých píšete, že byly schvalovány později, to jsou takové drobné programy, jako např. tzv. Norské fondy či drobné programy mezihraniční spolupráce, tedy programy, jejichž rozpočet je až o 3 řády nižší, než rozpočet tématických operačních programů."
- to těžko, šlo i o ty tématické programy. viz:
http://www.strukturalni-fondy.cz/Narodni-organ-pro-koordinaci/Novinky/Ministerstvo-pro-mistni-rozvoj-eviduje-dalsich-10-
16. 03. 2012 | 13:50

kelt napsal(a):

Tu blue jay,
jaro přišlo zřejmě předčasně a mouchy již zase začínají mušincemi.
Ale ani naši ptáčci zpěváčci nespí zimním spánkem,takže pozor na vyhládlé kosy a pěnkavy.
Pokud nemáte něco k věci/evr.dotace a jejich zdařilé čerpání naší excelentním MŠ Dobešem/ ,tak ty rádoby vtipné sentence si klidně můžete nechat od cesty.
Nikomu tady chybět nebudete.
16. 03. 2012 | 13:56

Xury napsal(a):

Pro Barneyho:
ten váš výpočet je nesmysl. Už jsme to tu kdysi s kýmsi počítali a výsledek byl zhruba 30-40 mld. Ovšem za předpokladu, že by firmy neodcházely za nižším zdaněním nebo se nesnažily více "optimalizovat daně".

Pro Slámu:
tu nesmyslnou ztrátu 50-60 mld. díky dvojímu uplatnění nákladů jste sebral kde?
16. 03. 2012 | 13:57

blue jay napsal(a):

Anastazie Králová,

mate pravdu do 1968 jsem byl parazitem. Mel jsem to v poisu prace a u nas v podniku to tak fungovalo. Kdo se neflakal tak nemohl naplnit to ze nikdo nemohl byt nezamestnany. Vyhodit nikoho neslo.
Odesel jsem do Kanady kdyz Ceskoslovensko osvobodili vasi spojenci. A tam jsem makal. Delal jsem vse od strojniho zamecnika, po taxikare, pomocnika na stavbe...atd,atd. A uzivil jsem se. Dokonce jsem zalozil svoji vlastni firmu .
Na jare 1990 jsem navstivil Ceskoslovensko. Bylo to velmi emotivni. Kdyz se me zena u pasove kontroly (videla v mem Kanadskem pase misto narozeni Praha) zeptala jak je to dlouho co jsem naposled navstivil Ceskoslovensko. Odpovedel jsem ze vice nez 30 let. A ona rekla" Vitejte zpatky".

A pak jsem potkal kamarada co uz tehdy delal pro soukromnika. Stezoval si ze musi drit jako otrok. "Covece, on nas nuti pracovat 8 hodin denne a da nam jen hodinu na obed!" Kdyz jsem mu rekl ze me to pripada normalni, tak rekl, " Ale my jsme delali polovinu casu za Sluzby." Ja nechapal o cem mluvi. Pozdeji jsem se dozvedel ze to byl nejaky statni podnik za sociku.
Tak asi tak o poctive praci Anastazie Králová.
16. 03. 2012 | 13:57

Sláma napsal(a):

Petr napsal: "Česká republika i celá Evropa se řítí ke dnu. USA, Kanada jsou z krize venku. Austrálie a téměř celá Asie (snad mimo Vietnamu a Bangladéše) rostou hospodářsky raketovým tempem. Jižní Amerika předbíhá Evropu, dnes už Brazilie předehnala nejvyspělejší stát UE Velkou Británii. Takže za Evropou už je jen Afrika a to ne celá.
Pláčete Petře dobře, ale na špatném hrobě. Evropská unie se ke dnu neřítí, ke dnu se řítí jenom Česká republika. Píšete, že se vaše životní úroveň nelepší a že je vůbec nevalná. To je totiž tím, Petře, že modří ptáci nemají za cíl zvýšit naši životní úroveň. Oni se tím ani netají. Oni říkají:" u nás jsou vysoké náklady práce, musíme je snížit, abychom byli konkurenceschopnější".
Oni vám už neřeknou, Petře, a vy, protože jste finanční analfabet nevíte, že náklady práce, to je ten váš plat, ta vaše životní úroveň.
Hrubý domácí produkt České republiky se má za pár let dostat na 80% průměru Evropské unie, ale platy jsou přibližně na čtvtině průměru. Přitom ceny jsou zde stejné, jako všude v Unii a řada věcí, jako pohonné hmoty, elektrická energie, telekomunikační služby, potraviny, domácí chemie atd. jsou zde dražší, než v bohatých státech EU.
Samozřejmě nemáte pravdu ve věci výkonnosti ekonomik. Vezmeme-li jako zdroj CIA World Factbook, tak jsou čísla tato: 1. Evropská unie 17,72 bil. USD, 2. USA 15,06 bil. USD, 3 Čína 6,99 bil. USD 4. Japonsko 5,86 bil. USD 5. Německo 3,63 bil. USD 6. Francie 2,81 bil. USD 7. Brazílie 2,52 bil. USD 8. Velká Británie 2,48 bil. USD 9. Itálie 2,25 bil. USD 10. Rusko 1,89 bil. USD 11. Indie 1,84 mil. USD 12. Kanada 1,76 mil. USD 13. Španělsko 1,54 bil. USD. 45. Česká republika 0,22 bil. USD.
Takže, jak vidíte, Evropa si stojí dobře. Nejvyspělejším evropským státem je Německo, pak je Francie a teprve pak Velká Británie.
16. 03. 2012 | 13:58

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Pro neo.
Cituji:
Nebo že se udrží pracovní místo, viz nižší daň firmám.“

Samozřejmě se zvýšil od roku 2008 počet pracovních míst, je to vůbec jednoduché, stačí zrušit podnikům daně a máme plnou zaměstnanost, že?

Demagogie na úrovní té kolem Lafferovy křivky.
16. 03. 2012 | 13:59

Sláma napsal(a):

To Xury:
To jsem si prosím spočítal. Ono to není tak velké. Vemte si například průměrný hrubý plat, dosaďte průměrného člověka a pak spočítejte, jaké odvody jsou odvedeny do veřejných rozpočtů, tedy daň, sociální a zdravotní pojištění. Pak si pro stejného člověka spočítejte odvody, pokud je ve švarcsystému (tedy jako OSVČ). Výsledek pak vynásobte číslem 600 tis., což je takový střízlivý odhad osob ve švarcsystému.
Zkuste si to sám.
16. 03. 2012 | 14:03

blue jay napsal(a):

Hele kelte,
A vy si myslite ze tu nekomu bude chybet falesnej uzvatlanej ceskej kelt? LMFAO!
16. 03. 2012 | 14:06

Sláma napsal(a):

Pro toho, kdo se s blbecm hádat nebude:
Lafferova křivka funguje, akorát vypadá jinak, než jak se nám to snaží zdejší mlžiči vsugerovat. Problém je v tom, že lidé jako neo si žádný údaj neověřují a nebo jej čtou v Lidovkách, jako vy, což je to samé.
Lafferova křivka totiž byla zkonstruována v normální společnosti, kde se krást nesluší a daňový únik je federální zločin.
Lafferova křivka vychází z logického předpokladu, že existuje nějaká úroveň daňové sazby, kdy je výnos maximální a že taková sazba leží někde mezi 0% a 100%. Ekonom Paul Pecorino v roce 1995 na základě matematického modelu stanovil vrchol Lafferovy křivky pro daň z příjmu fyzických osob pro celkovou daňovou sazbu 65%.
Rozdíl mezi toutu teoretickou hodnotou a skutečnou maximálně výnosnou sazbou by mohl být použit i jako míra kradení v daném státě.
Takže, pokud naši politici tvrdí, že u nás je vrchol Lafferovy křivky na 23%, zároveň přiznávájí, že dvojnásobek vybrané daně se ukradne (to je i odpověď Xurymu).
Ještě pro Xuryho pramen: Journal of Monetary Economics 36(3): 527.
16. 03. 2012 | 14:16

Anastazie Králová napsal(a):

To blue jay

Za částečnou odpově´d děkuji.
Jinak-Varšavská smlouva nikdy nebyla mým /resp/našim-tj.opravdových katolíků,ne těch organizovaných -i když násilně-v Pacem in teris spojencem.takže toto vaše konstatování bych si v diplomatické řeči dovolila označit za neinformované .
Jak jsem podotkla-nikdy jsem nepracovala v továrně,v RaJ ani
v Autoservisu /.
Nebo jste přesvědčen,že například spolupracovníci Otta Wichtrleho pracovali jen polovinu pracovní doby?
nenapsal jste nic o své kvalifikaci ani pracovišti,kde byly takové poměry.
16. 03. 2012 | 14:21

Xury napsal(a):

Pro Slámu:
vzhledem k tomu, že celkový výnos DPFO byl v roce 2010 cca 86 mld., a to za cca 3,5 mil zaměstnanců včetně těch nejvyšších příjmových kategorií (ti ve švarcsystému nejsou), tak je to nesmysl. Jednak to číslo 600 tis. je podle mne více méně vycucané z palce, protože přesné číslo nikdo neví a jednak jde v drtivé většině o nižší příjmové kategorie, které by na průměrný plat stejně nedosáhly a jejichž daňové odvody by byly nulové případně záporné. OSVˇV zaplatí minimálně cca 40 tis. na odvodech. To odpovídá cca 9,5 tis. korun měsíčně zaměstnanecké superhrubé mzdy. Čili nepochybně odvádí méně než běžný zaměstnanec v této kategorii (taky bude mít nižší důchod). Na to o kolik stát přichází bychom museli znát počet a skutečně přiznané odvody. Vzhledem k letům minulým bych to odhadl tak někde kolem 20 mld maximálně. Uvidíme, co s tím udělají kontroly, které ÚP zahájily od 1.ledna tohoto ŕoku. Jsou tam dost mastné pokuty.
16. 03. 2012 | 14:29

neo napsal(a):

ten kdo má v hlavě sečku :

tak jednoduché to neni.
16. 03. 2012 | 14:32

zemedelec napsal(a):

Paní Anastázie Králová.
Jistě víte,že jsme měli dva druhy emigrantů.
16. 03. 2012 | 14:36

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Pro Sláma.
S tou Lafferovou křivkou to máte hodně zjednodušené a nevěřte mágům, kteří vám spočítají její vrchol. Připomenu, že jsem ve svém předchozím příspěvku tento problém nerozebíral, jen jsem upozornil na demagogii kolen Lafferovy křivky, která většinou sestává z tvrzení, že když vláda sníží horní daňovou sazbu, tak na daních vybere více.
16. 03. 2012 | 14:38

hakarel napsal(a):

Pane Sobotko, píšete o daňové reformě v roce 2008 umírněně, jako o omylu.
Obávám se, že se mýlíte. Tato daňová změna byl pouze jeden z mnoha účelných a účinných kroků vlád pánů Topolánka a Nečase, které mají trojjediný cíl.
-přesunovat bohatství od chudších vrsev k těm nejbohatším,
-rozkládat a privatizovat stát. Podvazovat příjmy veřejných rozpočtů tak, aby nakonec mohly být zdravotnictví, důchodový systém a další části působnosti státu převedeny jako zdroj zisků do rukou jednotlivců,
-ochránit a rozšířit stávající parazitní korupční systém ve státě.

Pouze není jasné, jak nazvat cílový stav. Neoliberální systém ne, to věc zamlžuje, protože neoliberalismus se má k liberalismu stejně jako diktatura k demokracii. Asi bude přesnější to označit za vývoj k finančnímu nevolnictví. Nebo k finančnímu kolonialismu?
16. 03. 2012 | 15:02

Kuchař napsal(a):

hakarel:

Že byste nám popsal mechanismus, kterak na základě hrubé mzdy se dá rozkrádat a privatizovat stát ?
16. 03. 2012 | 15:25

SuP napsal(a):

rejpal -
Pořád si myslím, že k tomu co jste popsal, pořád hodně chybí ta možnost NEZVOLIT. (O možnosti odvolat raději ani nesním). Je to na dlouhé lokte, ale musí se. Až se toho chopí někdo, u koho budu moci předpokládat vyšší šanci na úspěch, určitě ho podpořím.
16. 03. 2012 | 15:26

Kuchař napsal(a):

Pravda je taková, že daňovou reformou, která se dá označit za velmi kosmetickou, si nejvíce pomohly nízkopříjmové skupiny, středně příjmové zůstaly takřka beze změny a pak vysokopříjmové si rovněž pomohly, protože to jsou stejně skupiny lidí, které povětšinou stejně platí stát.
16. 03. 2012 | 15:28

Kuchař napsal(a):

SuP:

Zdravím !
Ve čtvrtek jsem se byl podívat v Praze, jak vaří na ČVUT.
Cesta hrozná. Kdejakej přiblblej pražák na mě troubil.
Vůbec nemaj pochopení !!!
16. 03. 2012 | 15:32

SuP napsal(a):

Kuchař -
... A vařej? Tlustý plechy, nebo něco speciálního? Co jste zjistil, Řekl bych, že taky už nejvíc ze všeho teoretizujou, ale křivdit bych nechtěl. když jsme před 8 lety vyklázeli pronajaté prostory v dílnách, tak to spíš vypadalo na "Končíme!". a dodneska si pamatuju, jak jsem tam obráběl články řetězů pro eskalátory na metru, když se upálil Palach.
Každej přitroublej za volantem troubí. Někteří dokonce vypadají, že mačkají klakson místo brzdy.
16. 03. 2012 | 15:55

Kuchař napsal(a):

SuP:

Moc jsem toho neviděl. Já se šel radit, jak nejlépe míchat polívku. Jestli lopatkama,šroubovicí a nebo rukou.

Dostal jsem pár rad a uvidíme.
16. 03. 2012 | 16:02

SuP napsal(a):

hahakarel -
Levicový názor většiny našich spoluobčanů je výrazem frustrace velké části spoluobčanů z polistopadového vývoje v ČR. Převládá frustrace z toho, že "nám slibovali", jak se budeme mít líp, ale líp se sice máme, ale spousta jiných než my se má ještě mnohem líp. Tato frustrace nedovolí připustit, že my, co se máme "jen málo líp", jsme pro to nic neudělali a závidíme.
Experti by si měli ujasnit, že Lafférova křivka sice vypovídá o tom, že od určité výšky zdanění výběr daně již dále neroste, ale zároveň by měli vědět, že kdo z ní chce stanovovat efektivní daňovou kvótu, je podvodník nebo vůl. A kdo mu věří, je jenom vůl. A kdo to šíří dál, je ukecanej tentýž.
16. 03. 2012 | 16:02

SuP napsal(a):

Kuchař -
To jsem vám mohl ušetřit cestu. Lopatky cákají, ruka bolí, takže šroubovice. Dobrý jsou 2 držadla dál od sebe, aby se dalo během míchání i kvedlat. Zvlášť když je polífka hustá.
16. 03. 2012 | 16:06

Kuchař napsal(a):

SuP:

A víte že máte pravdu ? Ale prý není nad to, když se k tomuhle výsledku dopočítáte skrze rovnici kontinuity a Reynoldsovo číslo.

Máte to pak posvěcený!
16. 03. 2012 | 16:22

Kuchař napsal(a):

Hakarel nám nějak zmlknul. On fanatismus se těžko zdůvodňuje a tak je lepší mlčet.
16. 03. 2012 | 16:24

Fialenka napsal(a):

Co pravicového vedlo politiky k zavedení superhrubé mzdy, rovné dani a udržování mzdy na nízké úrovni, když nejúspěšnější země světa mají výraznou daňovou progresi a vysoké reálné mzdy? Asi to je jejich, těch pravicových politiků, sebevědomí, díky němuž se obohacují na úkor ostatních a před bohatými podnikateli padají na zadek. Myslím, že pravice dělá zákony na zakázku podnikatelů. Mocné firmy chtějí mít nízké daně a levnou pracovní sílu.
Já bych chtěla svobodu, mzdy, nezávadné potraviny, špičkové služby a demokracii jako mají země Dánsko, Norsko, Švédsko a Německo. Není jediný dobrý důvod proč pravidla, která k tomu vedou, nezavést.
16. 03. 2012 | 16:37

Kuchař napsal(a):

Fialenka:

Tak se dáme do toho, ne ?

Zvedneme DPH, daně ze mzdy, zavedeme 3-pilířový důchodový systém, platby u lékaře, privátní pojišťovny a nízké korporátní daně.
16. 03. 2012 | 16:44

Kuchař napsal(a):

Levičácké plácání se dá srnout do kontatování, že ti nešťastníci vůbec nemají páru o tom, jak to běhá jinde.

Ty jejich lebky by se snad daly použít jako popelníky.
Jiné využití nevidím.
16. 03. 2012 | 16:53

kelt napsal(a):

To blue jay,
chlapče,/chtělo se mně napsat modrej fašounku/již v obecné byl za hlupce ten,kdo opisoval a za úplného hlupáka,kdo se opičil.Vám to zřejmě zůstalo.
Napiště něco k věci-opakuji:k diskutivanému tématu,jak Nečalousek umně čerpá bruselské dotace nad rámec certifikovaných programů a proto slavnostně prohlásil,že DPH bude od 1.1.12 snižovat.
16. 03. 2012 | 16:59

Kuchař napsal(a):

kelt:

Čerpání dotací není jenom na vládě. To se týká i krajů.
16. 03. 2012 | 17:05

kelt napsal(a):

To Kuchař,
naprostý souhlas.Pak je ale nutno udělat následující:
-specifikovat všechny certifikované programy co do objemu a to kým a kdy
-vyčíslit jejich plnění co do časového horizontu a objemu
-specifikovat programy Bruselem odmítnuté a kdo je zpracoval, certifikoval a odeslal
Pak by bylo o čem diskutovat.Ale vsadím se o cokoliv,že to vláda neudělá,protože by se zjistilo,jak PVN lže.
16. 03. 2012 | 17:24

Nuba napsal(a):

Pane Sobotko

monotónně se Vás čas od času ptám, kdy přijedete na Moravu.

Jistě jste zaznamenal (nebo ne ?) postupný nárůst napětí ve společnosti. Asi jste zaznamenal, že na demonstrace v souvislosti s Holešovskou výzvou přišlo v Breně násobně víc lidí než v Praze. Nevím, na co čekáte, na nějakého Zifčáka, alias Růžičku ? Myslíte si snad, že Vám vítězství spadne do klína aniž byste musel se svou kůží na trh ? Čeho se pořád tak obáváte ?

Chcete svrhnout vládu, ačkoli stoprocentně víte, že se Vám to nepodaří. Takže pokud to dobře chápu a nejste úplně mimo mísu, tak tím sledujete jednak to, že před veřejností zopakujete všechny výhrady, které vůči vládě máte a zároveň tím hlasováním dáte do společnosti signál, že Vy, poslanci parlamentu, jste naprosto bezmocní. Což je pravda.

Ovšem to nestačí. Je hodně málo čekat, až se toho chopí rozzuřený dav v čele s radikály a extremisty všeho druhu. Čekáte snad na to ? Nebo mají snad pravdu Vaši kritici, kteří říkají, že Vám to v podstatě vyhovuje, protože v těch zlodějnách držíte s pravicí basu. Jednou ty mně, podruhé já tobě. Pokud by to bylo skutečně tak a to čas ukáže, tak bych Vás volit nemohla.

Takže by to chtělo zamyslet se nad nějakým jasnějším vzkazem těm občanům, kteří na něj netrpělivě čekají. To nevyhnije, pane Sobotko.

Nakonec se může stát, že se ta nastřádaná zloba a nespokojenost obrátí i proti Vám
16. 03. 2012 | 18:57

Yosif K napsal(a):

Maximus napsal(a):
Na nick odjinud
pasuje: Zloděj křičí, chyťte zloděje. Jenomže socanští politici většinou kradli tak o dva řády méně.

Pane Maxime, jste naivni clovek, vidite jen to co videt chcete. Kradlo se v desitkach milard taky. I za socanu. Slo to napric politickym spektrem. Doufam ze Svycari rozhrabnou a zverejni prani spinavych penez okolo MUS, Skody, Appianu atd. Nechcete to videt. OK.
Asi kazdy by chtel aby se prestalo krast. Tohle je vec za kterou ma cenu demonstrovat a psat petice atp.
Co se nejpravdepod0obneji stane? CSSD se nejpozdeji za dva roky dostane do vlady. Krast se neprestane, pujci se penize na rozprach mezi proletare a statni rozpocet zase pujde do kytek.
16. 03. 2012 | 21:22

antiovce napsal(a):

proti ODS, co se týká "odklánění", jsou to břídilové

Vysvětlení je prosté – p. M. Kocourek ještě jako poslanec za ODS (dnes hlavní ekonomický expert ODS) v televizní „7“ v lednu 2004 (moderátor pí Bobošíková) prohlásil: „ano jsme si vědomi, že za vlády OF a z něj vzniklé ODS bylo v letech 1990 až 1996 rozkradeno v ČR více jak 3 biliony (tedy více jak 3.000 miliard) korun“. V té době byla součástí vlády také bývalá strana ing. Kalouska.
http://blisty.cz/art/52565.html

Analýza transformačních nákladů v letech 1991-2005 (pro nezasvěcené Klausova zlodějna)
http://www.mfcr.cz/cps/rde/xbcr/mfcr/Analyza_transformacnich_nakladu_2005_pdf.pdf
16. 03. 2012 | 21:35

hakarel napsal(a):

SuP, kuchař alias rumcajs a spol.
Snažím se nečíst co je pod těmito nicky, přeskasuju. Nemám chuť takovéto výlevy a výpady číst, nic mi to nedává, je to ztráta času. Pokaždé se mi to ale nepodaří. Nevím ani, jestli se pod těmito nicky prezentují skutečné názory skutečných, nějak postižených lidí,třeba nudícího se imobilního invalidy hrajícího si na cynika, nebo zda se jedná o produkty placené propagandy, někdy podle rozsahu a času týmové práce, nebo jen o něčí poněkud pokleslou zábavu. Naštěstí pod články bývá dost příspěvků, ze kterých se něco dozvím nebo které nutí k přemýšlení. Z reakcí evidentně vzdělanějších a chytřejších diskutérů než jsem já vidím, že musím být v přeskakování myšlenkového balastu důslednější.
16. 03. 2012 | 22:43

Parabellum napsal(a):

Fialenka

Zapomněla jste napsat místo mocné firmy - mocné firmy ze zewmí jako Dánsko, Norsko, Švédsko a Německo -

Takže milá ideologická Falenko, která by jenom chtěla konzummolvat, a která odmítá tvořit materiální hodnoty, v tom Norsku se těží na hlavu víc ropy, než ve spojených arabských emirátech. Dánskio je jediná země EU, která vyváží ropu. Německo je průmyslová velmoc, s řadou světových korporací. Vy jste příliš líná a hloupá nba to, abyste objevila na území ČR ropu, jste příliš líná a hloupá na to, abyste založila obdobného nadnárodního logistického giganta, jako je dánský MAERSK, a tomuto sebrala podíl na globálním trhu, jste příliš hloupá a líná na to, abyste v severním moři těžila 3 miliony barelů denně, jako norský Stadoil, jste příliš hloupá a líná na to, abyste založila podobnou firmu, jako to dokázal třeba Werner Símmnsů, Robert Bošů, pan Bavorák, pan Meďour neb lalespon paní Audyna. A když ne, tak alespon něco, jako švédské Volvo, Alstom, či Saab. Proč jste to neudělala, když to ti švédové, norové dánové či němci dokáží? Vy si myslíte, že když se v burkině zavede stejná legislativa, jako v Norsku, že tam vzroste životní úroven na úroven norskou?

Vy kromě exkrementů neumíte vyprodukovat nic (ekvivalentní dovednost zvládají i v těch nejchudších zemích), a 40 let jste tu se svými předky budovali třídní apartheid, kde jste proti těm všem pánům Siemensům, mědourům, bavorákům, maerksům, alstomum, a dalším vedla třídní boj, a proti vlastníkům třídní apartheid. A prohrála jste, a ti Němci, Norové, Švédi, a Dánové si z Vás udělali rohožku, a o to, co Vás oškubou, o to tam mohou mít bohatší důchodce, kteří většínu těch nadnárodních korporací vlastní prostřednictvím penzijních fondů. Jinými slovy, je sociálně spravedlivé, pokud si někdo dobře usttal, a nyní si dobře leží.

A čeští fungážníci, kteří prohráli studenou válku tu jsou vod toho, aby byli zdrojem výnosů těšch zahraničních korporací, a tím i penzijních fondů průmyslově a tím i sociálně vyspělých zemí.
16. 03. 2012 | 23:06

Yosif K napsal(a):

Fialenka napsal(a):
Co pravicového vedlo politiky k zavedení
1)superhrubé mzdy,
2) rovné dani a
3) udržování mzdy na nízké úrovni, když nejúspěšnější země světa mají výraznou daňovou progresi a vysoké reálné mzdy?

Pani Fialenka doporucuji k uvazeni nasledujici:
1) superhruba mzda ukazuje prostackum drive ignorovany fakt kolik zamestnavatelk musi platit za sve zamestnance socialky a zdravka. Doufam ze se z tioho nevyvracite. Socani chteji tyto polzky schovat a zvysit. Tim se muze zvysit i nezamestnanost.
2) dan NENI az tak uplne ROVNA nejnizsi prijmy neplati vubec nic. Progrese je dobra jen pro ohlupovani proletaru - o co je dan progesivnejsi, o to musi zazemstnavatel zaplatit vice, vetsinou vsak presune vydaje na ruzne malo zdanene polozky ( sluzebni auta, skoleni atd) nula od nuly pojde, naivnejsi proletari a mazani danovi poradci jsou vsak navysost spokojeni....
3) v soukromem sektoru jsou mzdy trzni. Pokud delate na pocte a nelibi se vam plat, zkuste si najit praci v soukromem sektoru. Pokud se divite ze neberete penize jako v SRN, uvazte zda mate zivotni naklady jako v SRN a pracovni moralku jako v SRN.

Naivita ceskych skuhralku nezna mezi.......

Avanti o popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa, Bandiera rossa.
Avanti o popolo, alla riscossa,
Bandiera rossa trionferà.
16. 03. 2012 | 23:10

Yosif K napsal(a):

antiovce napsal(a):
proti ODS, co se týká "odklánění", jsou to břídilové
Vysvětlení je prosté – p. M. Kocourek ještě jako poslanec za ODS (dnes hlavní ekonomický expert ODS) v televizní „7“ v lednu 2004 (moderátor pí Bobošíková) prohlásil: „ano jsme si vědomi, že za vlády OF a z něj vzniklé ODS bylo v letech 1990 až 1996 rozkradeno v ČR více jak 3 biliony.....

Ha - vetsina transformacnich nakladu vznikla ve statnich bankach.... burzousti si pujcovali na porivatzacni porojekty a mnohdy nesplatili. To vsak neni vse:
a) pujcovali si i socdemaci, zbohatli i scodemaci, sem tam nesplaceli i socdemaci
b) IPB jako nejdrazsi rana transformacnich nakladu byla z poloviny ovladana socdemaky. Tesar byl byvaly socdemak, profesor Farek byl socdemak, generalni reditel Klacek byl socdemak. Pujcky dostaval i Babis - tehdejsi kamos Grosse (ktery se k nemu ted moc nezna....)
c) z tech 3 bilionu sla naprosta vetsina do udrzovani "socialniho miru" = drzely se pri zivote a v chodu fabriky, ktere pak zkrachovaly o 5-8 let pozdeji nez by zkrachovaly bez techto uveru. Sikovni rudi reditele jako Soudek atp stacili naoujcovat stovky miliard nez zkrachovali - nutno rict ze z velke casti na provozni uvery drzici molochy (CKD, Skoda Plzen, ZVU, LIAZ, Tatra, Zetor, vetsinu textilek, Svit atp) v chodu.
16. 03. 2012 | 23:26

Yosif K napsal(a):

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):
Pro Sláma.
S tou Lafferovou křivkou to máte hodně zjednodušené a nevěřte mágům, kteří vám spočítají její vrchol. Připomenu, že jsem ve svém předchozím příspěvku tento problém nerozebíral, jen jsem upozornil na demagogii kolen Lafferovy křivky, která většinou sestává z tvrzení, že když vláda sníží horní daňovou sazbu, tak na daních vybere více.
16. 03. 2012 | 14:38
Nikdo nikdy netvrdil ze vrchol Lafferovy krivky se da spocitat. Alespon to nertvrdil Laffer.
Ale predstavte si ze jsou extremiste kteri si mysli, ze kdyz se snzi dane, ze soukromy sektor muze vice investovat.
No nic - a taky jsou lidi kteri vidi ucel podnikani v tom aby se vybralo co nejvice na danich aby na podnikatele pokud mozno nic nezbylo a aby se mohlo co nejvice rozprasit na "socialni programy". Evropa od toho druheho sytemu bolestne ustupuje...... pokud jste si nevsiml.....
16. 03. 2012 | 23:34

PK napsal(a):

to avanti popolo

Díky-to je jenom malá ukázka kdo si tyhle miliardy a hlavně pod jakými připitomělými záminkami vyřizuje.Ty peníze tu jsou posílány úplně za jinými účely. Ale to by nebyl český člověk aby toho hned nevyužil,nezneužil a šikovným podvůdkem ve spolupráci(korupcí) s erárem neodklonil do vlastní kapsy.Nehledě k tomu že to jsou vlastně inflační peníze deformují hrubým způsobem tržní prostředí.Mimochodem seznam příjemců čítá přes 37000 subjektů.
17. 03. 2012 | 04:35

Fialenka napsal(a):

Parabellum, Yosif K

Věděla bych o pár zdrojích jak financovat cestu k prosperitě, i když nemáme ropu jako Norsko. Podle Miloše Zemana se ročně korupcí ztratí 200 miliard Kč. Takže navrhuji upravit legislativu proti korupci po vzoru těch jmenovaných zemí. Zrušit anonymní akcie. Obnovit institut korunního svědka korupce, tedy prominutí trestu výměnou za důležité svědectví. Ministr Pospíšil toto prominutí vyškrtl u jediného trestného činu – právě u korupce.
Pak zpětně dohledat ulité peníze, které podvodníci nakradli od roku 1989 do teď. Londýnský ekonom František Nepil vyčíslil ztrátu způsobenou rozkrádání republiky od roku 1989 na 3 200 miliard Kč. Je to v hodnotě, kterou Kč měly v roce 1989, to je asi dvacetinásobnou k té dnešní.

Dále bych upravila legislativu i u daní, zákoníku práce atd.
17. 03. 2012 | 07:40

Fialenka napsal(a):

Parabellum
V burkině by se žilo jistě líp, kdyby žili divoce jako kdysi. Jinak samozřejmě kdyby dnes dodržovali legislativu, o které píši, tak by se jejich životní úroveň o mnoho zlepšila. Samozřejmě by museli využívat své přírodní bohatství. Pokud nežijí na poušti.
17. 03. 2012 | 07:57

Parabellum napsal(a):

Fialenka

Počkejte, vy se byavíte o platech jako v Německu nebo Norsku, a tam jsou platy řekněme o 60 000 měsíčně vyšší. To je 720 000 Kč/rok. Protože tu máme práceschopnou populaci v rozsahu 5 mil lidí, musely by se mzdové náklady navýšit o 3600 miliard, ale Vámi vytažená cifra z klobouku činí pouze 200 miliard, a to pouze za předpokladu, že je tato pravdivá. Takže co s tím hloupá Falenko, která chyběla, když se ve škole braly počty? Pokud rozdělíte 200 miliard rovnoměrně mezi 10.5 milionu lidí, pak se dopracujete k cifře 19 000 Kč/rok = cca 1580 Kč/měsíc. A to pouze za předpokladu, že ten Váš údaj není nadnesený, jako že je, a za druhé, že se legislativou podaří snížit míra korupce na nulu, což je dost utopie, protože ani v té Skandinávii či Německu není korupce nulová.

Za další: Legislativa je jedna věc, a dodržování této je věc druhá. Pokud se podíváme na všechny Vámi uvedené země, pak bez výjimky splnují jedno kritérium, které prostě nevyvrátíte, že v těchto zemích je největší koncentrace světlovlasých a modrookých, a nabízí se tudíž hypotéza, že mírak korupce je úměrná podílu světlovlasého a modrookého obyvatelstva v populaci. Takže ano, legislativa se může přijmout, ale díky mizivému podílu světlovlasého a modrookého obyvatelstva bude tato stejně pouze bezzubé nevymahatelné klišé.

A jak píše Yosif, v ČR je uplatnována normální danová progrese, poutze v důsledku toho, že na rozdíl od Skandinávských či Německa či ktrékoli jiné země na světě jsou zde příjmy do velké míry nivelizovány, tak jaksi postrádá smysl zavádět obdobná danová pásma, jako třeba v Německu či Norsku. Takže funguje jednotná danová sazba, a progrese je zabezpečována slevami na dani, které jsou od roku 2008 velmi výrazné. Tato sleva se na poplatníka zvýšila ze 600 Kč/měsíc na nynějších 2070 Kč/měsíc.

Takže tak, mimořádně hašteřivá sobecká a hloupá Falenko¨, která si myslí, že vše, co se uspoří tím, že se vymýtí korupce, tak to sezobe Falenka sama s těmi, kteří s touto chodí.
17. 03. 2012 | 10:45

Parabellum napsal(a):

Fialenka

Jinak mimochodem, z těch 3200 miliard....pokud uvážíme, že průměrná tržní cena jednoho bytu je cca 1.5 milionu, a bylo privatizováno cca 1.5 bytů s výnosem cca 150 000 za každý, pak Vám lehce vyjde, že největší tunel tu byl privatizace bytového fondu stávajícím nájemníků, a tímto přišel stát o cca 2 biliony korun.
Takže pokud požadujete kriminalizovat miliony bývalých regulovčických nájemníků v bývalých státních bytech, kteří by měli navrátit nakradený majetek, ke kterému nepřišli za tržní cenu, já jsem jedině pro.

Jinak hodnota koruny ne, že byla dříve 20 krát vyšší, ale stokrát a sto bilionů nul k tomu krát nižší, z jednoho prostého důvodu, že koruna byla před rokem 1995 nekonvertibilní smetí s nulovou hodnotou, které ve světě nikdo nechtěl, a jako platidlo neuznával.
17. 03. 2012 | 10:54

cinick napsal(a):

Pro Parabelluma

Četl jsem vaši tak trochu arogantní reakci a nemohu tak docela souhlasit. Nemáme třeba medvědy a bavoráky (i když na bavoráka jsem dělal nabídku na dodávku jednoho jejich dílu na karosérii - technologicky zpackaného).
Ale měli jsme tryskové stavy ze Zbrojovky Vsetín, to že už po privatizaci nemáme je náš problém, neboť největší výrobce tkalcovských stavů i přez přesun textilní výroby do Azie je stále Picaňol v Belgii.
Měli jsme bezvřetenová předení. Původce a výrobce Elitex Ústí nad Orlicí byl prodán za hodnotu rozpracované výroby firmě Rieter, která několik let před tim koupila od Elitexu licenci na toto předení. (u Rietera si Čechy považují, šéf vývoje je Čech).
Mikrovlnky pro ohřev potravin se začaly poprvé používat v Čechách - výrobce byl Zes Rychnov u Jablonce, teprva pak na to přišli další. Zes je dnes fakticky rozprášen.
Sortiment výroby valivých ložisek v ČSSR byl po SKF jeden z nejširších v Evropě (také firmy jako INNA či FAG měly zájem o spolupráci, po revoluci však použily jiné řešení, koupili závod na výrobu , výrobu zastavily, stroje zničily -třeba v Č Budějicích).
A tak dále..
Nejsem bolševik, ale tvrdit že jsme za socíku byli tupouni lezoucí po stromech je nehoráznost. A bohužel to co jsme uměli jsme si nedokázali udržet a proto jsme montovna Evropy.Vždyť sám vidíte jak rozprodal Škodu Plzeň kamarád a sponzor jednoho klauzova syna a zaměstnavatel druhého Roman.
18. 03. 2012 | 00:58

Radovan II. napsal(a):

Pane Sobotko,,jsme rádi, že konečně Pražáci dostávají rozum a více chodí na manifestace. Měli by se ale ještě zlepšit, my občané daleko za Prahou bychom šli do ulic ve statitisících.Také jsme rádi,že konečně v zahraničí na vlastní oči si mohou ověřit, že občané v Česku nejsou spokojeni.Situace je víc jak vážná, pohár nespokojensti přetekl a to pořádně. Jakým právem tato vláda stresuje občany a přispívá k zhoršení jejich zdravotního stavu. V ČR zaujímáme v počtu rakoviny nejpřednější místa ve světě. A můžeme klidně konstatovat, že je to z důvodu stresování z vládnutí pravicových stran. Vlastně měli by nám platit odškodné a ne zvyšovat poplatky ve zdravotnictví. Občané v Česku by měli mít zdravotnicví úplně zdarma, protože jsou nemocní jen z vlády, která je denně stresuje.Nejhorší je, že s touto vládou spolupracuje na úrovní okresů i řada předsedů ČSSD na Valašsku. Zásadně hlasují s místní koalicí a prosazují ve městech jen své sobecké nápady..Občané měst jsou takovým předsedům ČSSD šuma fuk !!! A mnohde občané neznají předsedy ČSSD a neví vůbec co vlastně dělají. Jak to, že ÚV ČSSD schvaluje takové předsedy ČSSD, kteří prohráli volby a drží se ve svém korýtku už mnoho let. Jsou horší než předsedové ODS. Občané jasně dali při minulých volbách najevo že takové předsedy nechtějí a nikdo je neodvolal. Jsou to většinou mladší předsedové, kteří propadli populismu dnešní doby a to ještě zastávají důležité posty ve městech díky svému politickému zařazení. Navíc, jim zobou ruky i KV ČSSD a neověřují si jejich činnost a výsledky minulých voleb neberou v potaz.
Co s tím uděláte pane Sobotko,lidé jsou rozlobení,že se v Praze nesleduje činnost poboček ČSSD ve městech. Takoví předsedové ČSSD vám dělají jen ostudu a ve volbách opět prohrají, a nebo vyhrají jen proto,že občané volí ČSSD ze zásady. Volby se blíží, jednejte rychle.
My na Valašsku na to čekáme. Papírová hlášení o činnosti nám volby nevyhrají a mladí populističtí předsedové ČSSD také ne. Spíše naopak. Oni své místní funkce vnimají jak vstupenku do vysoké politiky, bohužel, a je jim jedno za koho kopou.
I am sorry.
Censore nemaž, raději piš jasná slova.
18. 03. 2012 | 08:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy