Soudruzi z ODS a TOP 09 udělali s DPH chybu

02. 07. 2012 | 17:37
Přečteno 4410 krát
Premiér Nečas a ministr financí Kalousek se odvážně rozhodli přeměnit plošné škrty a klesající spotřebu domácností ve vyšší výběr DPH. Tento ojedinělý experiment se dlouhou dobu opravdu pěkně vyjímal na stránkách státního rozpočtu na letošní rok, kterému dodal potřebnou špetku věrohodnosti tváří v tvář 142 miliardovému deficitu v hospodaření v loňském roce. Vláda vsadila vše na předpoklad, že v ekonomice promění vodu ve víno. Od prvního ledna zvedla sníženou sazbu DPH na potraviny a léky z 10 na 14 procent a očekávala, že se tím zvýší celoroční výběr DPH o 15,5 %. Na této hypotéze také postavila plán na snížení deficitu státního rozpočtu v roce 2012 na 105 miliard korun.

Po šesti měsících hospodaření státu je definitivně zřejmé, že vládní reformní bouráci opět udělali chybu. Místo zvýšení výnosu DPH o 15,5% tu máme pokles výběru o 2,7%. V důsledku vládní mzdové a sociální politiky domácnosti buď neutrácejí, nebo jezdí nakupovat za hranice, kde ještě přežívá „levicová úchylka“ v podobě výrazně nižší DPH na potraviny (Polsko, Rakousko, Německo).

Na výpadek výběru DPH bude Nečasova vláda reagovat dalšími výdajovými škrty (ekonomika je už teď v recesi, ačkoliv všechny okolní země rostou) a překvapivě – dalším zvyšováním DPH. Zřejmě pro velký úspěch si pánové Nečas a Kalousek (jako skuteční daňoví iluzionisté) naplánovali pro rok 2013 další zvýšení DPH, tentokrát jak u snížené, tak základní sazby o jedno procento, ze 14 na 15 a z 20 na 21%. A opět zahrnou teoretický vyšší výnos do návrhu rozpočtu na rok 2013, jakoby se nechumelilo. Budou přece krajské a senátní volby, rozpočet musí vypadat alespoň papírově jako úsporný, tentokrát s teoretickým deficitem 105 miliard korun. Ve skutečnosti nebude ani náhodou, stejně jako se nedostaví ony vymodlené příjmy ze zvýšené DPH. S veřejností se jen hraje ošklivá hra.

Letošní rozpočtová čísla jsou za prvních šest měsíců celkově smutná. Deficit 71,7 miliardy korun je druhý nejvyšší červnový schodek za posledních dvanáct let. Vyšší byl jen v roce 2010. Vláda tak už za šest měsíců utratila cca 70% celoročního plánovaného deficitu. Letošní červnový schodek je téměř stejný jako v roce 2011, vláda ovšem stále s vážnou tváří tvrdí, že vše nakonec dopadne dobře a konečný schodek hospodaření státu bude o 37 miliard korun nižší než v roce 2011. Těžko říci, zda se jedná o víru v zázrak, nebo jen cynickou lež s cílem nějak přežít říjnové volby. Kromě nevýběru daní je před vládou opravdu velký problém s tím, že Brusel zastavil úplně proplácení faktur z České republiky a možná ho obnoví až na jaře 2013. Na vině je špatné fungování auditního systému, který řídí ministerstvo financí. Jasně to potvrdila i poslední auditní zpráva Evropského účetního dvora. Ministerstvo financí dokonce podezírá z toho, že systematicky upravuje výsledky auditů tak, aby snížilo hlášenou chybovost. Proč premiér Nečas nejedná vůči ministru Kalouskovi v této věci stejně rychle, jako vůči Pospíšilovi?

Čím více duní fráze o „rozpočtové odpovědnosti“ této vládní koalice, tím více narůstá rozpor mezi plánovanou rozpočtovou konsolidací a tristní hospodářskou realitou. V neděli premiér poprvé přiznal, že v roce 2016 vyrovnaný rozpočet nebude, ačkoliv to jeho pravicová koalice v roce 2010 slíbila. Pravicoví komentátoři k tomu cudně pomlčeli, pravděpodobně cítí potřebu ochraňovat dva reformní pilíře vlády v těžkých dobách letounů CASA a manipulací s ministerstvem spravedlnosti. Veřejný dluh narostl od roku 2006 z původních 28% na 41% HDP v roce 2012. Pravice selhala. Zanechá po sobě rozdělenou společnost, ekonomický pokles a rekordní státní dluh. Po příštích volbách bude co napravovat.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Chudák Laffer! Jak je totok možné? Očekávám brzkou vysvětlující přednášku hovena.

Snad se opět nepotvrzuje, že hospodaření pravicových vlád znamená pro zemi pohromu horší než nájezd Tatarů, t.j. že stát v rukou pravicových politiků je ten nejhorší hospodář?

Navíc prý podle eurostatu se ČR v oblasti spotřeby vybralo "řeckou cestou", je prý hned za Řeckem a dalším "premiantem" Portugalskem. Asi nám je skutečně souzeno proškrtat se "k prosperitě" anebo do .... (každý ať doplní podle sebe)
02. 07. 2012 | 17:46

Viola napsal(a):

Daň přidané hodnoty. Kde je ta přidaná hodnota, vždyť se to úplně ztratilo a název absolutně neodpovídá skutečnosti. Je to daň ztracené hodnoty -DZH.
02. 07. 2012 | 17:57

Kvakin napsal(a):

Pane Sobotko, obracím se na Vás stejně jako na redaktora análně.cz Petra Holuba, a sice s dotazem, zda jste úspěšně dokončil první stupeň základní školy. Holub píše, že snížená sazba DPH byla zvýšena z 10 % o 4 % a domnívá se, že proto dnes činí 14 %, když, pokud by se zvýšila o 4 %, měla činit 10,4 %. Plete si procenta a procentní body, stejně jako Vy.
Vy zas zvedáte sazby - v tomto blogu - o 1 %, a myslíte, že ze 14 % vznikne 15 % a uníká Vám, že jde o zvýšení o procentní bod a to reprezentuje relativní přírůstek nikoli 1 % ale 7,14 %. Obdobně vzrůst 20 % o 1 % považujete za příčinu růstu DPH na 21 % a nikoli na 20,2 %. Vzrůst z 20 na 21 % - tedy o jeden procentní bod - znamená relativní přírůstek o 5 %.
Požádejte rodiče, ať vyzvou Vaši ZDŠ, ať jim vrátí příspěvky pro Sdružení rodičů a přátel školy a učitelka matematiky ať navrátí květiny, co dostala od Vás ke Dni učitelů (školné snad za Vás rodičové ještě neplatili).
Jinak z jiného soudku: soc.dem. potřebuje opravdového předsedu strany, ale to Vy nejste aa nikdy nebudete. Už Vám to spolupracovníci také říkají ? Položte předsednictví a nechte vyniknout opravdového vůdce - on se najde, až bude po něm poptávka.
02. 07. 2012 | 17:58

Josef K. napsal(a):

Kvakin. Hele,oč jde? O to, že nám tu šetřílkové zcela devastují zemi, nebo o dohadování se o vzdělání autora.
Pokud jde o předsedu, domnívám se také, že Sobotka a Hašek nejsou ty silné , vzdělané a acharismatické osobnosti, které bych rád v čele ČSSD viděl. Ale moje domněnka předpokládá naivní úvahu. Sobotka a Hašek prokázali svou schopnost být zvoleni do čela této strany, žádný jiný ne. Co s tím nadělám, pohádky už ve svém věku nečtu, než pro vnuky, které nemám.
Zajímavý bude ten okamžik, který už tato vláda a celá ta garnitura neokecá, až se totiž hospodářství zhroutí zcela. Směřujeme k tomu. Bude to lůza, kdo se chopí své chvíle? Kalouskové a Nečasové na větvích, Klausové a Weiglové ukamenovaní?
Být těmito pány, začal bych být více nervozní, než to předvádí Kalousek. V terstním právu je globalizace dobrá věc, pokud se Klaus a Kalousek s Něčasem rozhodli dožít na ostrově Tuvalu, či v Maroku (jako jiný premiér) jejich věc.
02. 07. 2012 | 18:07

Ládik!!! napsal(a):

Soudruhu Sobotko,
kdo pověřil soudruhy odboráře k dnešnímu soudružskému vystoupení soudruha milicionáře (jméno nevím, ale měl na obličeji záhyby jako brazilská fila)? Proč nebyl v uniformě a se sapíkem? A tomu soudruhovi odboráři z KOVO se až chvěly nozdry, jak se těšil na vybírání daní. To jsou Vaši kámoši, soudruhu Sobotko? To mi poser prsa, kdyby nebyli.
02. 07. 2012 | 18:13

dennis napsal(a):

Vzrovnany rozpocet mozna az v roce 2016? No to je jiste spiknuti vsech levicovych a odborarskych sil. Jednim z hlavnich viniku je urcite Standa Gross. Dosti legrace...

Sila ceske ekonomiky a jeji prosperita nezalezi jen na usilovnem snazeni ceskych pracujicich a ceske vlady. Hlavnimi silami, ktere maji rozhodujici vliv na vysledky ceske ekonomiky lezi za hranicemi nasi vlasti. Evropska ekonomika nerozkveta, dokonce ani neslibuje prudky vzrust. A tak bych se jako politik opozicni strany nehlasil k "naprave" chyb tak hlasite. Obavy z nepriznive budoucnosti Evropy kombinovane trestuhodnym skrcenim hospodarskeho rozvoje nasi soucasnou vladou by si zadaly opatrnejsich slov nez hrde "bude co napravovat". Nejsem lídr, proto bych asi volil slova "budeme radi, kdyz se nam bude darit pribrzdit ucinek devastujicich rozhodnuti dnesni vlady".
02. 07. 2012 | 18:13

český maloměšťák napsal(a):

Kvakin
Procentní bod je určitě přesnější - ovšem tak jak znám úzus který platí ve verbalizovaných ale i textových projevech via zvyšování/snižování sazeb daně v ČR....tak si myslím, že pokud je v těchto formulacích použita výchozí hodnota sazby a hodnota po zvýšení/snížení sazby...tak každý ví o čem je řeč a rozhodně nechápe věc tak, jak ji vykládáte vy.

"Vůdce" tvrdíte ?

Vy asi máte na mysli nějakého charismatika typu Klause nebo Kalouska, co ?
To není dobrý nápad, todlencto...to se neosvědčuje....

P.S. Ostatně myslím si, že do mateřské školky by se měl spíše vrátit hokuspokusník a falešný prorok Kalousek...tomu to totiž nevychází..../asi za to může tlaková níže nad Skandinávií či okluzní fronta nad Madagaskarem - anebo hloupý lid ČEZka, Moravy a koneckonců i Slezska/
02. 07. 2012 | 18:16

Ládik!!! napsal(a):

Zavadil to byl.
02. 07. 2012 | 18:16

Al Jouda napsal(a):

To Kvakin :
Nejlepší je mluvit o procentní sazbě a pak je to každému jasné :))))
02. 07. 2012 | 18:20

Perkinss napsal(a):

Perkins - 2. 7. 2012

Dovolím si několik nesouhlasných poznámek k tomuto výtečnému textu :

a) "Představte si, že vaše vláda teď schválila zákon, že musíte být solidární se zloději v Řecku, Španělsku ......"
Uff. Autor se nedopracoval k poznání, že to není o zlodějích v Řecku apod., ale o Deutsche Bank, Credit Agricole, Kommerz Bank, Santanderu, C.C. Rotschild, JP Morgan Chase, Goldman Sachs a dalších vyvolených bankách, a jejich smluvních gangsterech ve vládách nebohých státu, o kterých autor píše. Prakticky všechny peníze "pomoci"ˇPIGS končí na účtech bank s domicilem v Německu, Francii, Švýcarsku, USA apod.. Prosím o upřesnění, kde je ta evropská solidarita a solidarita koho s kým?

b) Naděje vkládaná do německého Ústavního soudu je srandovní. To je jak stejnou naději vkládat do českého ústavního soudu. Oba jsou nacpány strážci zájmů Impéria. Oba jsou nevolenou třetí komorou Parlamentu, co zajišťuje politickou korektnost vůči Impériu. Stačí se podívat na ty Hvězdy, co tam vykonávají dozor a jak vykládají ústavy do bezvýznamnosti práv občanů vůči "božím elitám".

c) Možné scénáře? Buďme realisty. Je to buď deflační imploze, nebo hyperinflační exloze, s největší pravděpodobností kombinace obého, spojená s prosazením hlavního politického cíle této globální deprese - ustanovení základů NWO na bázi restaurace banksterské globální monarchie. Ekonomické páky, včetně těch finančních zbraní masové destrukce jsou v procesu budování NWO používány již 300 let, proč ne zase? Válka o co, když ti nahoře vlastní vše a ti dole mají globálně holou řiť?

d) idea evropské federace budované zespodu - na to jsou třeba halucinogeny v situaci, kdy i "nová" (čti banksterská) Blairova sociální demokracie slouží na plný úvazek Mamonovi, a ten "dole" nesídlí. kdo by tedy měl tu demokracii do banksterské EU vdýchnout? Nikoho nevidím ani na dálku necítím.

e) Vždy se mi dělá nevolno, když čtu o skvělých otcích EU a jejich iluminovaných intencích. Shuman i Monnet byli fašisté (v ducheho definici fašismu, coby vládky korporací) a sionisté. Blábol o zabránění válkám v Evropě naráží na nezodpovězenou otázku, kdo by měl zájem na válce a co by měla válka v podmínkách Evropy 20. a 21. století vyřešit, kde a u koho jsou nesmiřitelné antagonismy. Ta skvělá intergrace začala jako evropský kartel Rothschildových zájmů v těžbě uhlí a oceli, jako ochrana jeho pašalíku. Startérem i dalším motorem evropské integrace byly tedy zájmy oligarchických elit, které jediné tento "skvělý projekt a skvělé myšlenky"
propagovaly a dotlačily až do současného stavu padající babylonské věže promořené morální rakovinou a nesplatitelnými dluhy. Ergo, korporativismus-neofašismus s hvězdou na čele nám tu federalizaci tlačí přes řiť do hlavy od samého počátku, za potlesku Umlaufů. Z pohledu rostoucího anagonismu v Evropě skvělost originální myšlenek na "zabránění válek" vidím jako orwellovštinu.
Je třeba si připomenout, že francouzští Židé (často omilostnění bývají kolaboranti z Vichy) nebyli při realizaci integrace Evropy po vítězné válce nikterak originální. Udělali to, co je jim vlastní - "opráskli" Schachtův "Projekt Festung Europa" z počátku 30. let a oblékli ho do politicky korektního a líbivého kabátku, aby se lépe prodal nemyslícímu plebsu vyděšeného nejlukrativnější válkou všech dob. A jednali unisono s Bilderberským Klubem založeným příslušníkem SS. Tož "Festung Europa" nyní máme, a probíhá rvačka o to, co s kouzlem nechtěnným - dominancí německého motoru v situaci, kdy jeho cizácké servisní elity ztrácejí kontrolu i nad svými močovými měchýři. Obě světové války vedli evropští Židé kvůli, pro ně, neúnosné hospodářské síle Německa. A teď jsme tam, kde jsme byli před 1. i 2. světovou. Německo diktuje Evropě.
NO, skvělé myšlenky, skvělý plán a ještě skvělejší realizace, stojící na pár desítkách či stovkách krátkozrakých klaunů předsvědčených o svojí vyvolenosti a neomylnosti. Na víře, že pokoří přírodu, stvoří, pro ně optimální, svět vládců a bezprávných očipovaných otroků, co si bez jejich svolení nebudou moci koupit ani potraviny k přežití.
Už bylo halucinogenů dost, svět musí projít detoxem, ať na tom rumiště vystoupí jako vítěz kdokoli.
02. 07. 2012 | 18:22

Josef K. napsal(a):

Ládík. Vy připomínáte voziče hnoje, který se topí ve hnoji už po bradu, ale pořád tvrdí, že stojí na správném místě, hochu. No, někteří lidé pud sebezáchovy nemají, pravda.
Dnes jsem si početl s chutí studii odborů a převyšuje svou odborností všechny Ládíky. Tak nevím, možná ten Zvaadil není sympatický, ale odboráři jsou. A to jsem kapitálista.
02. 07. 2012 | 18:22

pokračování napsal(a):

f) Ano, Evropa je na rozcestí, ale s pokrouceným vnímáním minulosti i přítomnosti, je na konci každé cesty vedoucí z této křižovatky jen další slepá ulička a násilí. tedy pokud si pomocí trhavin, ničících status quo, nevystřílíme VLASTNÍ cestu ven z elitářských pastí a ideologických bludišť. Pokračování této hry na ničení systému národních států a budování nikým nekontrovatelných, nevolených elit se zákonným povolením mít zlodějskou tuku v každé kapse nevolníka mívá v historii stále stejný výsledek. A bude ho mít, možná později, i v podmínkách totální kontroly médií, akademie, skvělých expertů a jejich vlád nad mozky plebsu. To je příroda.
Že něco neexistuje, že něco nevnímáme, že si něco nedovedeme představit, že si něco nalháváme - neunamená, že něco neexistuje. Něco jako pud sebezáchovy.
02. 07. 2012 | 18:22

Josef K. napsal(a):

Perkinss. Vaše doba už uplynula, měl jste se narodit tak 14.-15. století a omývat nohy sv. Františkovi z Asissi. Tedy nedobrý příměr, byli i heretici blouznivější.
02. 07. 2012 | 18:25

Ládik!!! napsal(a):

Josef K -
jestli jste kapitalista a máte rád odboráře, tak to tedy musíte obchodovat s jejich masem nebo jim šít uniformy.
Ani jeden z těch soudruhů nevyjevil, jakým způsobem vyrobí více konkurenceschopných výrobků a služeb. ÚRO bude zřejmě otevírat monopolní e-shop s registračními pokladnami.
02. 07. 2012 | 18:26

Josef K. napsal(a):

Perkinss. Hele, nebude to všechno spíše úpadkem intelektualismu a slova ve prospěch spotřebního snu? Sen technokratů celého světa se totiž hroutí. Ona žádná technologie nenahradí kultivací lidského myšlení.
02. 07. 2012 | 18:27

Ládik!!! napsal(a):

Josef k -
jestliže máte čas číst odborářské studie a ještě jste přitom v extázi, tak promiňte.
02. 07. 2012 | 18:30

jarpor napsal(a):

"Pravice selhala. Zanechá po sobě rozdělenou společnost, ekonomický pokles a rekordní státní dluh. Po příštích volbách bude co napravovat."

Tak na tu Vaši nápravu jsem opravdu zvědav. Skutečně, nekecám... Ne že bych se těšil... leč počírám, že si to budeme muset prožít. Takže - uvidíme !

Víte kdo pronesl po volbách větu : "Naše sliby nebyly zasazeny do ekonomického rámce" ?

Zatím mám pocit, že odboráři mají jasnější a konkrétní "politický proram" než skutečná, parlamentní opozice, pominu-li jejich povzdech, že zde jsou třetinové platy a dvojnásobné ceny zboží, což silně zavání touhou diktovat privátním subjektům ceny jakousi "státní plánovací komisí"...
Vám, dle mého, se zatím třepe prdelka, když budete muset po vyhraných volbách vzít zodpovědnost a "napravovat"...

Hezký podvečer
02. 07. 2012 | 18:31

Josef K. napsal(a):

Ládík. Vás , Ládíku kapitalimsubezpříkras, překvapí, že je mám rád. Předně mi umoˇžnují vyplácet mzdy, které zajišťují poptávku po mém zboží. Jinak bych dřel z rpoletariátu kůži. Pak, miluji jejich kooperativní myšlení. Už neandrtálci věděli, že mamut se loví v tlupě. Což Ládíkové našich dnů nevědí ani když koukají na fotbal.
Víte, ono je to jako s těmi chudými, kteří pravidelně volí pravici. Řekl byste si, že mají volit levici. Ne, pravice je jejich snem: být milionářem, umřít s tím snem. Jsou o tom poučené statistiky.
Dovolte mi tedy, moji absurditu, ve Vašem myšlení, jsem kapitalista, který miluje odbory. Vím, že mi někdo oponuje, nutí mě to k psosuzení mých východisek, překonat mé stereotypy. Věc Vám neznámá.
Proto jsem já kapitalista a Výy proletář.
02. 07. 2012 | 18:31

Josef K. napsal(a):

Jarpor. Klaus kdysi mluvil o škodlivosti plánování, bylo to v době, kdy všechny státy a podniky plánovaly, nebot tak je to rozumné.
Firma Zara má přesné plánování a její model patří k nejúspěšnějším: zcela se vymyká Klausovým poučkám.
Klaus někdy vedl nějaký podnik? Mimo útočiště sektářských snílků?
02. 07. 2012 | 18:33

aga napsal(a):

Perkins

Ufff... takhle nahlas je ta pravda téměř ohlušující.
02. 07. 2012 | 18:33

Ládik!!! napsal(a):

Soudruh tvrdil, že lidi z území 80km od hranic vykupují sousední kapitalistické státy. Asi na to mají ne? Já bydlím kousek od Těšína a za Olzou jsem nebyl - nepamatuju. Všechno si koupím doma. Ti odboráři jsou jeblí.
02. 07. 2012 | 18:33

Almo G™ napsal(a):

Kvakin: Když už poučujete. "Procentní bod" nikde v matematice nenajdete. Vymysleli si ho ekonomové, kteří byli líní uvádět, z jakého základu vypočítávají procenta, která právě uvádějí. A protože se základy někdy střídají i v jedné větě, ukázal se být docela užitečný pojem "procentní bod". Je to ale neoficiální profesní zkratka. Rozhodně bych se neoháněl tím, že nepoužívat jej je "špatně". Ve chvíli, kdy je jasné, jaký je základ (a to zde je), je nesmyslné používat nadbytečný "procentní bod". Asi i absolventovi prvního stupně základní školy je jasné, že autor asi nemá na mysli procenta z navýšených procent.
02. 07. 2012 | 18:35

Ládik!!! napsal(a):

Josef K -
ještě jednou promiňte, soudruhu kapitalisto.
02. 07. 2012 | 18:36

Almo G™ napsal(a):

K věci: Kdo je může svrhnout?
02. 07. 2012 | 18:37

jarpor napsal(a):

Josef K.

Já o voze, Vy o koze.
Nemyslíte, že je podstatný rozdíl mezi plánováním firmy, to dělá každý rozumný majitel firmy, a mezi plánováním státu stran výše mezd a cen ?
Pokud Vaším jediným argumentem je "Klaus", tož to jste na tom dost špatně...

Hezký podvečer
02. 07. 2012 | 18:37

Yosif K napsal(a):

Béda napsal(a):
Chudák Laffer! Jak je totok možné? Očekávám brzkou vysvětlující přednášku hovena.
Snad se opět nepotvrzuje, že hospodaření pravicových vlád znamená pro zemi pohromu horší než nájezd Tatarů, t.j. že stát v rukou pravicových politiků je ten nejhorší hospodář?
Navíc prý podle eurostatu se ČR v oblasti spotřeby vybralo "řeckou cestou", je prý hned za Řeckem a dalším "premiantem" Portugalskem.
02. 07. 2012 | 17:46

Pane Bedo, jste laciny levicovy skuhralek. Malinky rozdil mezi Reckem a Spanelskem na jedne strane a Ceskem na druhe strane je ten, ze Recko a Spaneslko ma za sebou dvacet let prudkeho socialistickeho rustu krmeneho dluhem. Zadluzovat se ovsem nelze donekonecna. Jizni socialisticti soudruzi narazili na zed a po 20 letech rozhazovani a pestovani odbroarskych extraburtu dovladli a zda se ze na pekne dloouho.

Dvacet let socanskeho rozhazovani a a odborareni ma za nasledek 25% nezamestnanost. V CR je nezamestnanost 6% - 6esta nejnizsi v Evrope po SRN, Rakousku a Beneluxu. Ma druhe nebo treti nejnizsi zadluzeni v Evrope. Nekdy proste musi byt chvili hure aby poozdeji bylo lepe. Ze bude na svete jenom lepe a lepe a lepe - to byla iluze ktyera znicila Recko, Spanelsko i Italii - a muze brzy znicit i Francii - bude li Mr Hollande prosazovat prilis natvrdo sve utopicke bludy.

Nizkou nezamestnanost levicovi alarmiste pri skuhrani o rozvratu zamlcuji. Ani se tomu nedivim. Snem socanu neni aby kazdy mel praci. Snem socanu je aby praci melo co nejmene lidi, jelikoz nezamestnani zavisli na socialnich davkach z 90% voli socialisticke strany. Specielne ti nezamestnani kteri radeji berou nez makaji.

Nebojte se - pristi vlada bude CSSD - ti vsechno daji do richtiku - napujcuji penize, rozhodi je mezi proletare, zvysi tak "agregatni poptavku" a zaroven i nezamestnanost. Zase bude dobre - chce to jen jedno "vedecky" rozhazovat draze pujcene penize mezi proletare - nebo do ruznych bustehradskych zamku - to je ta prava cesta k nekonecnemu blahobytu proletaru......
02. 07. 2012 | 18:48

giotto napsal(a):

to Kvakin:
to je podnětný diskurs-je to podobné třeba blogu Cyrila Svobody jak za zatčení Ratha může být ústavní zákon o vazbě při imunitě poslance vykládán celou justicí a všemi ústavními činiteli právě naopak než zní.
U lidí s obdivem k technice-kteří si zvykli na takové ty vynikající a patentované věci géniů jako je žárovka,laser apod.,které nelze zprznit a vrátit k předchozímu primitivismu, je určitý syndrom psychiky v tom,že dost dobře nechápou že skoro všude jinde se většinou ve všem prosadí nakonec to nejhloupější a nejprimitivnější možné: viz třeba totální snímatelné zubní náhrady,ekonomika s ekonomií,výběr politiků,války.Ty technické geniality jsou vzácné a i vzácné vyjímky.V praxi platí:vždy může být hůře. To je jediná laťka-tedy zcela vágní,vlastně nemá dolní hranici.nakonec vidíte,že optika dokázala třebasérii zázrakůdoslova až na jediný:vrátit zrak slepcům.
U drtivé většiny lidstva si můžeme být jisti,že to co se u něj nazývá myšlením je pramálo odlišné od přežvykování (třeba krávou trávy).Rozdíl je apriorně předem nadsazen.Školy tomu nezabránily.Školy vychytaly lapsy v podobě úplných největších nesmyslů,ale jedou v kolejích tradičních omylů a taky :i když netvoříš ty největší nesmysly díky vzdělání-tím není předurčeno,že tvoříš a myslíš smysluplně.Věřte mi,že vám všem se zdá,že nejvíce zklamali politici,ale spíše je pravdou,že mnohem více zklamaly vědy.Politici by se jich drželi,kdyby jim bylo totálně jasné čeho.Mají pocit u věd "nedokonavého vidu",že tomu cosi nebo mnoho chybí a řada z nich se jistě i nerada cokoliv učila.A učí.Mají svou hlavu.21.století začalo ústupem kultury lidstva,jenže to nevnímají ti co pouze zajímá jediné "kolik berou peněz".Ti co se rozmnožují,mají dost svých starostí apod.Svět je dnes v kvalitativním hodnocení na tom hodně špatně.Je to psychologicky kompenzováno takovou tříští -reklam,novinek,názorů,změn-celkový součet je,že těžiště lidské kultury spíše padá.Koho by bavilo věčně postrkovat tu unavenou,otrávenou v myslích masu lidí,žijících chvílí a pro sebe.Dnes tak,zítra jinak.
02. 07. 2012 | 18:54

Yosif K napsal(a):

Josef K. napsal(a):
Dovolte mi tedy, moji absurditu, ve Vašem myšlení, jsem kapitalista, který miluje odbory. Vím, že mi někdo oponuje, nutí mě to k psosuzení mých východisek, překonat mé stereotypy. Věc Vám neznámá.
Proto jsem já kapitalista a Výy proletář.
02. 07. 2012 | 18:31
Pane Josefe K - a mate ve sve firme nejake opravdu divoke odbory? Nejake novodobe luddisty nebo indignados? Myslim ze mate kliku ze Cesi moc do odboroveho boje zapaleni nejsou........ rekl bych ze asi tak nejmene na svete.... (krome pohlavkovani Kalouska - ale to je politik a ne kapitalista.......)
02. 07. 2012 | 18:54

Elév napsal(a):

Kapitalismus selhal.
Česká cesta demokracie v podání pravice se řítí do pr...
Nezbude, než vzbudit Lenina.
Já to říkal, na lid musí být diktát.
02. 07. 2012 | 18:56

Yosif K napsal(a):

Laffer nikdy nerikal ze Lafferova krivka ma jeden sklon z porava nahore doleva dolu. Samozrejme ze Lafferova krivka je vypukla - sizeni na danich vypuka ve vetsi mire pri prekroceni marginalni danove sazby 30-40%.

Na druhe strane nikde neni dano, ze vyssi vyber dani povzbuzuje hospodarstvi. Ve Svedsku vyssi vyber dani zpusobil pozvolny propad Svedska ze 3 na 17 misto v GDP per capita. Svedsko na sve pozici neni diky vyssimu vyberu dani ale NAVZDORY vyssimu vyberu dani. Je to proste poctivy a pracovity narod - vyssi vyber dani se neprojevil UPLNYM moralnim rozkladem ale pouze castecnym moralnim rozkladem. Jsou to proste poctivi Svedove. Proto se vsak ve Svedsku za poslednich 20 let dane snizovaly (krome DPH kterou samozrejme plati i proletari......)
02. 07. 2012 | 19:01

Béda napsal(a):

Yosif,

hala, pane. Ti řečtí "prožírači" financovali (svými Kalousky, Nečasy, Bartáky, Parkanovými) vzhledem k HDP a velikosti státu jednu z největších a nejnákladnějších armád (kdopak jim asi dodal ty zbraně?) - zcela určitě v Evropě. Taky Bémovsky zorganizovali (a patřičně se přitom zadlužili) LOH (odkudpak byli dodavatelé?) Krom toho u nich řádili jak černá ruka jejich oligarchové a moístní političtí kmotři (i to měli společné s ČR). Netvrďte prosím proto nesmysly o prožírání. Není to totiž zdaleka celá pravda.
02. 07. 2012 | 19:01

xx napsal(a):

Je to paradox, když levičák kritizuje pravicovou vládu za zvyšování daní.

Podle mne důkaz, že tato vláda má k pravicové ještě dál, než vláda ČSSD kdy měla. Bohužel ODS ani TOP09 nejsou vlastně strany hájící a prosazující nějaké ideje. Jde o byrokratickou mašinerii hájící jedině zájmy ouřadů a jejich utrácení cizích peněz.

pravicovým idejím neodpovídá jediný krok současné vlády. Voliči kteří dají hlasy v nadcházejících volbách stranám ODS a TOP09 bychom okamžitě měli prohlásit za nesvéprávné a volební právo jim odebrat.
02. 07. 2012 | 19:04

Yosif K napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Soudruh tvrdil, že lidi z území 80km od hranic vykupují sousední kapitalistické státy. Asi na to mají ne? Já bydlím kousek od Těšína a za Olzou jsem nebyl - nepamatuju. Všechno si koupím doma. Ti odboráři jsou jeblí.
02. 07. 2012 | 18:33
To delate velkou chybu - v Polsku jsou pry ohromne chutne Kielbasky - se soli na posyp silnic......
02. 07. 2012 | 19:04

Béda napsal(a):

xx,

souhlas v tom, že svéprávný volič by neměl "ne-pravicovým" stranám okrádajícím jej o předplacené: zdravotní péči, sociální stát, důchody, VŠ vzdělání - tedy ODS a TOP hodit svůj hlas. Mnohem efektivnější pro něj bude hodit hlas těm, kteří mu z vybraných povinných odvodů zajistí veřejné služby a výběry jenom odpovědně neodkloní.

Konečně se s váma mohu v něčem shodnout. :)
02. 07. 2012 | 19:11

neo napsal(a):

procenta Vás ve škole nenaučili. To neva, lidi jsou almost maloměšťáci a vaše čachry machry s procenty chápou.

zkuste si to nastudovat třeba tady na aktualne.cz
http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=638359/

Jinak lidi celkem logicky šetří a to nejen u nás, ale všude. Nezaměstnanost je sice vzhledem k ostatním evropským zemím nízká, ale v krizi je snažší o práci přijít. I když vaše vlády měly nezaměstnanost vyšší i v dobách růstu. Ovšem abych vás nepřechválil, ta nižší spotřeba není jen odrazem vyšší DPH,ale především právě krize. Lidi maji strach a už se krotí při vyhazování peněz za zbytečnosti.
02. 07. 2012 | 19:12

YY napsal(a):

xx
a koho jsi volil pravičáku, zřejmě ODS nebo Top.
Rozsvítilo se ti brzo.
02. 07. 2012 | 19:13

Ládik!!! napsal(a):

Yosif K -
odboráři určitě kupují ty klobásky... možná je v zimě rozhazují pod kola svých méďáků, aby nemuseli odhazovat sníh.
02. 07. 2012 | 19:17

Yosif K napsal(a):

Béda napsal(a):
Yosif,

hala, pane. Ti řečtí "prožírači" financovali (svými Kalousky, Nečasy, Bartáky, Parkanovými) vzhledem k HDP a velikosti státu jednu z největších a nejnákladnějších armád (kdopak jim asi dodal ty zbraně?) - zcela určitě v Evropě. Taky Bémovsky zorganizovali (a patřičně se přitom zadlužili) LOH (odkudpak byli dodavatelé?) Krom toho u nich řádili jak černá ruka jejich oligarchové a moístní političtí kmotři (i to měli společné s ČR). Netvrďte prosím proto nesmysly o prožírání. Není to totiž zdaleka celá pravda.
02. 07. 2012 | 19:01

Poslyste - Svedove meli a maji armadu ze ktery mel strach i SSSR, SRN ma bundeswehr plnej nejnemoznejich hracek a s....cek.
Rizdil neni JENOM v tom jak ma kdo velkou armadu. Svedski i SRN i Finsko svy armady hrave utahnou - lidi tam stipaji 8.5 hodiny denne a pracuji spise 9 hodin denne.

V Recku je to jina vec - jak rika socan CHMELAR - v odstipanych hodinach Rekove bezkonkurence v Evrope vedou - vetsinu dopoledne vsak snidaji a pak maji 4hodinovou siestu. Samozrejme - pres poledne je moc horko. Kdyz vsak celej narod efektivne maka tak 3 hodiny denne tak proste nema na prumerne mzdy 1600-2000 EURO
mesicne.

Podotykam ze za socanske konjunktury mel i helfer na stavbe ve Spaneslku 2500 mesicne. No nic - nemci priskrcuji penezovod - je cas utahovani opasku. Agregatni poptavka neagregatni poptavka - je cas slezt z hrusky dolu.

Il giovane Italiano non lavora in estate e in inverno balla.
Sen socialistu.
02. 07. 2012 | 19:19

Béda napsal(a):

Yosif K,

jistě máte pravdu. Řecko vzali do EU a nikdo - ani zastoupení nadnárodních bank v zemi, u kterých měl řecký stát účty netušil nic o stavu řeckých financí. Nikdo nic netušil o pracovní morálce Řeků, kteří dle vás jenom jedí a poté se věnují siestě. Tak zajisté pracují lidé ve službách, zejména v turistice, při sběru oliv, v námořní a letecké dopravě... Prostě kaděřník řekne zákazníkovi, prosím sedněte si, pak si udělá ouzo a zbytek pracovní doby si čte noviny, námořní dopravce prodá lístky, umístí cestující na palubě a pak si hodí šlofíčka, obchodníci, popeláři, zdravotníci, hasiči, policisté jakbysmet. Jsem rád, že jste mi situaci zevrubně a fundovaně objasnil.
02. 07. 2012 | 19:28

Béda napsal(a):

Dovětek: přesto banky půjčovaly Řecku, (proč to vlastně dělaly?), cizí penzijní fondy nakupovaly jako dobrou investici řecké dluhopisy... Žeby se neviditelná ruka trhu která všechno nejlépe ví a nejlépe vyřeší sekla?
02. 07. 2012 | 19:29

anka napsal(a):

Pane Sobotko,
vážím si Vás. Před pár lety jsem dostala v Slavkově od Vás růži. Volila jsem Vás, jako levicovou stranu. Nevím ale, proč zde nazývate ODS a TOP 09 soudruhmi. Uráží mě to.
A k soudruhům z KSČM by jste se jako levicová strana měly přiklánet a konečně zrušit Bohumínské usnesení. Určitě by byly Vaše preference u příštích voleb podstatněji vyšší. Vždyť jste levice, nebo se mýlím?
02. 07. 2012 | 19:35

český maloměšťák napsal(a):

Yosif K
Vy opět lžete - ale je marné s váma donekonečna ztrácet čas a dokládat jaké výdaje na armádu ve vztahu ke GDP vynakládá Řecko a země, které zmiňujete vy.

Vy vůbec nezmíníte fenomen Turecka - ve vztahu k Řecku...

Mě by jen zajímalo jestli jste jeden organismus nebo nějaký placený tým. Podle mě tým - protože normální člověk ( s alespoň šptkou sebeúcty vůči sobě) by po tolika přistiženích při lžích už dávno zmizel někam, kde ho ještě neznají....

P.S. Upřímnou soustrast pak vyjadžuji těm, kdo se s takovým týmem snaží
" diskutovat". Tedy upřímnou soustrast ve vztahu k tomu, co nazývám osobní duševní hygiena.

Ach jo.....

http://data.worldbank.org/indicator/MS.MIL.XPND.GD.ZS
------------------------------------------------------------
apendix :
V knize " Sionismus" od A. M. Lilienthal se mj. můžeme dočíst, že

"...Tito pánové, hovořící s cizími vládami a diplomaty vždy jako „soukromí občané“, byli lidé protřelí ve veřejném životě. Například Robert Nathan přesně věděl, jak má oslabit námitky Libérie proti rozdělení. Prostě řekl liberijskému delegátovi, že zajde za svým dobrým přítelem Edwardem R.
Stettiniusem, prvním Trumanovým ministrem zahraničních věcí, který v té době měl značné obchodní zájmy v Libérii. Liberijský diplomat to považoval za zastrašování a informoval ministerstvo zahraničí.
Avšak v posledním okamžiku na základě záhadných okolností odevzdala Libérie svůj hlas pro rozdělení. A narážky adresované různým jihoamerickým delegátům, že jejich hlasy pro rozdělení velmi zvýší šance plánu panamerické dálnice, který byl tehdy posuzován, velice usnadnily realizaci sionistických plánů ve Valném shromáždění...."

"...Nic nebylo smutnější či cyničtější než nátlak, který byl vykonán na Filipíny. Válečný hrdina a vedoucí delegace generál Carlos Romulo odjel z USA do Manily krátce poté, co na půdě Valného shromáždění OSN přednesl ohnivou řeč proti rozdělení Palestiny. Filipínský velvyslanec Manuel Elizalde mluvil telefonicky s prezidentem Manuelem Roxasem a řekl mu o nátlaku, kterému byli
Romulo a jeho delegace vystaveni. Osobní názor velvyslance byl, že i když rozdělení není moudrým krokem, USA jsou rozhodnuty dosáhnout jeho uskutečnění a že by bylo proto nerozumné hlasovat proti politice, kterou tak usilovně prosazuje americká vláda v době, kdy americký Kongres projednává sedm
návrhů zákonů, na kterých mají Filipíny mimořádný zájem..."

"....V době,
kdy veřejně vyzýval k přijetí plánu OSN na rozdělení Palestiny a vytvoření Izraele, se prezident rozhodně stavěl proti ostatním zákulisním tlakům. V memorandu Trumana Lovettovi, datovaném 11. prosince 1947 - asi dva týdny po rozhodujícím hlasování v OSN - opakoval prezident dřívější příkazy,
že nikdo ze státní správy nesmí v palestinské otázce během dalších jednání v OSN nikomu stranit. „Zdá se mi, že bude-li naše delegace v OSN vystavena vměšování ze strany členů Senátu Spojených států a nátlakových skupin v této zemi, pomůžeme OSN, aby spěla cestou neúspěchu. Mám zprávu z Haiti, ve
které se říká, že náš konsul navštívil haitského prezidenta a navrhl mu, aby ve svém vlastním zájmu nařídil změnu hlasu jeho země. Přitom tvrdil, že má instrukce ode mne, aby takovéto prohlášení učinil.
Je zcela jasné, že nátlakové skupiny uspějí ve vyřazení OSN z činnosti, jestliže to bude pokračovat.
Kladný hlas Haiti, jejíž zástupce pouhých dvacet čtyři hodin předtím během debaty v Lake Success ostře napadl návrh na rozdělení, byl jednou ze tří změn, učiněných na poslední chvíli (dalšími dvěma
státy byly Filipíny a Libérie), které přinesly nutnou dvoutřetinovou většinu pro plán rozdělení (33 : 13)....."

"....Zvláště důležitý pro změnu hlasování Filipín byl společný telegram šestadvaceti prosionistických amerických senátorů zkoncipovaný Robertem F. Wagnerem z New Yorku. Tento telegram zaslaný několik dní před rozhodujícím hlasováním dvanácti dalším delegacím v OSN, změnil čtyři hlasy na
„ano“ a sedm hlasů z „ne“ na zdržení se hlasování. Pouze Řecko, i přes nátlak prominentních řeckoamerických podnikatelů včetně filmového magnáta Spyrose Skourase, riskovalo nepřátelství amerického Senátu a hlavně s ohledem na své tradiční přátelství s Egyptem nesouhlasilo s rozdělením...."

Hospodin neodpouští těm, kteří byť explicitně vztáhnou ruku na jím vyvolený národ. Hospodin nezapomíná....
02. 07. 2012 | 19:50

Jedla napsal(a):

Pro ty experty, kteří se zde opírají do odborů:

Odbory žijí "za své", tedy z členských příspěvků. Což nečiní ani politické strany, ani Hospodářská komora, ani církve, a už vůbec ne takzvaní "nezávislí ekonomové" z různých think-tanků. Takže mají o dost vyšší legitimitu jednat v zájmu svých členů, který je momentálně shodný se zájmem celé republiky: Zbavit se vlády diletantů a komoňů nasazených organizovaným zločinem.

Co se týká materiálů samých, jsou ke staření na stránkách cmkos.cz a jsou podstatně lepší, než co kdy vypadlo z Kalouskova ministerstva.

Mimochodem, v sekci analýz a prognóz webu čmkos jsou starší dokumenty Fassmanna k dispozici, takže si snadno můžete ověřit, že prognózy odborů vycházejí. Dnešní vývoj rozpočtu předpověděli v září minulého roku, kdy nám ministerstvo financí vyprávělo o rozpočtu jen a jen pohádky.

A kdo tvrdí, že odbory jsou filiálkou ČSSD, měl by si poslechnout projev Zavadila jako hosta na konferenci ČSSD ( https://www.youtube.com/watch?v=3R5THe5D3z4&feature=relmfu ). Doporučuji pozornosti i část asi po šesti a půlminutách, uvědomme si, že jde o projev z listopadu minulého roku.

Ještě jednou k legitimitě: To, co odbory navrhují, dávají veřejnosti k dispozici. Včetně analýz a odborného fundamentu. Je na veřejnosti, zda to přijme, ale je to dobré. Politické strany by udělaly nejlépe, kdyby to z valné části do svých programů opsaly, protože odborné zázemí mají odbory v této zemi nejlepší. Lepší nemá ani vláda či některé ministerstvo, ani česká národní banka, ani žádná jiná státní (a patrně ani soukromá) instituce, a rozhodně žádná politická strana či vlivová agentura. To je prostý fakt.

Je třeba mít na mysli, že politické strany jsou - proti odborům - kluby bez členstva. Jestliže se na Václaváku proti vládě sešlo na sto tisíc lidí, pak je to třeba vnímat v relaci k tomu, že je to pětkrát víc lidí, než kolik stojí členů za Nečasem a dvacetkrát víc lidí, než kolik stojí členů za Kalouskem. To jen k oné legitimitě, k právu vyslovovat veřejně názory a předkládat alternativy k politice, o níž je nám tvrzeno, že k ní alternativ není.
02. 07. 2012 | 20:13

gospodin napsal(a):

Na hodnocení a vystihování rozumem věcí -jako toho co se tu dělo po roce 1990 -je třeba být nějak připraven,čímsi intelektuálním vyzbrojen-což si přiznejme absolutní většině zde chybělo.Nechyběla třeba vůle se chtít prosadit a nechyběly naděje,že se jde za lepším.
Ale u každého se později začaly vkrádat do duše pochybnosti,rozdíl byl jen v časové hranici-kdy to u koho přišlo.Zda 1994,1996,2002,2008,2010 atd.Tak jsako boření socialismu bylo živeno fámami,nechuť k dnešku je živena tímtéž.
Mne třeba dost brzy udivovaly ty časté názory,že tady se za komunistů nic neumělo a smysl je to vyměnit vším lepším ze Západu.Zde se stavěly zděné domy pro lidi,levné byty-zatímco na Západě často dřevěné domky (Finsko.USA,..) a navíc drahé bydlení.Co nemělo zrovna nejvyšší úroveň byly závodní jídelny.Doprava byla levná,i když ne tak luxus jako část dnešní-esteticky.Rozvinutý strojírenský,hutní,důlní průmysl vyvážel.Vlastní pokročilý chemický a elektrotechnický průmysl,průmysl plastů.Nepřipisovalo se těmi,co z ODS prodali vše za babku zdejším lidem pžíliš mnoho neschopnosti? Kde brali argumenty? Jistěže část západní vědy podobně vědě sovětské byla daleko vepředu před českou.Jenže výsledný efekt z tohoto lepšího používání vědeckých fikcí je jednou za století jeden objev-jako sovětský laset a na další -termojaderný reaktor se vroucně čeká a s velkou pravděpodobností ho budou mít zase první Rusové,kde fyzikální výzkum má stovky let nedostižné tradice.Jako my se skláři-foukači.
I když je patrné,že sovětská fyzika si vedla lépe než pozdější novější ruská.
A tak jsme u toho,že příliš ztuhlý,psychicky dost utařený-méně pružný systém komunistů,který v sobě kondenzoval reálné úspěchy a zárukyzatím dosažené jsme v touze po z jisté části jenom fiktivní svobodě co do úspěchů rozpustili v páru,která uniká pryč a nám zde zanechává rostoucí obavy.Mělo to být oživení,ale přišlo jen v komzumním trhu sortimentem.
02. 07. 2012 | 20:24

gospodin napsal(a):

opravy překlepů výše na : příliš,laser,utažený
02. 07. 2012 | 20:27

Almo G™ napsal(a):

Jedla: Palec nahoru.
02. 07. 2012 | 21:00

vico napsal(a):

Reakcí na nedobré výsledky zejména v příjmovíé stránce rozpočtu budou další drakonické škrty a zvýšení daňové kvóty. Současná vládní elita vychází z ekonomické teorie Pavla Kohouta člena NERVU, pro kterou se ujal neoficiální název - Leiche -. Kohout vyslovil myšlenku tzv. hybernace čili jakéhosi ekonomického spánku v době nebezpečných ekonomických turbulencí, kdy se příjmová i výdajová stránka sníží na minimum a společnost jako taková se uvede do stavu hybernace. Kohoutovi odpůrci pak pro jeho teorii použili německý výraz "leiche"/mrtvola/ a tento výraz se kupodivu ujal.

Kalousek s Nečasem spíše nechtěně tuto Kohoutovu teorii uplatňují v praxi, neboť svou škrtací kůrou rozhodně naši ekonomiku do stavu hybernace přivést nechtějí, naopak. Vycházejí z předpokladu, že čím méně dostane ekonomika "nažrat" tím více ztloustne. Pletou si podvýživou nafouklé břicho naší ekonomiky s blahobytem.

Řešením by bylo ono -"hoďte na ně síť".
02. 07. 2012 | 21:07

michal napsal(a):

Kvakin:

to,že se na "ekonomických" školách v ČR mluví o 'procentních bodech' neznamená, že tyto termíny (notabene pěkný anglicismus) musejí přejímat všichni. My na matfyzu (který studoval i p. Holub, nemýlím-li se) např. vždy mluvili o "procentech" a přesto jsme věděli, kdy jde o "procento ze základu" a kdy o váš "procentní bod". Smiřte se s tím, že na "ekonomických" školách po vás požadují používat termín "procentní bod", ale že normální člověk chápe, že pokud zvednu DPH "z 10 % o 1 %", tak ta sazba bude 11 % a zaplatím o desetinu více.
Já Vás taky u každého použití slova "průměr" nenutím dodávat jaký průměr myslíte.
02. 07. 2012 | 21:08

jack lipnic napsal(a):

sláveček objevil ameriku. když se zvednou daně, vybere se meně peněz. ted už to ví i sláveček. hurá.
02. 07. 2012 | 21:10

Almo G™ napsal(a):

Důležitý článek: http://denikreferendum.cz/clanek/13506-narodohospodari-odboru-trhaji-necasovu-vladu-na-cucky
02. 07. 2012 | 21:29

Almo G™ napsal(a):

vico: Ano, Kohout, velký obdivovatel a propagátor islandského bankovního hospodářství. Nejspíše jím on i jím inspirovaná vláda zůstali dodnes. To by vysvětlovalo vládní kroky.
02. 07. 2012 | 21:32

Josef K. napsal(a):

Jarpor. Jistě je, stát musí plánovat daleko hlouběji a pečlivě, neboť v podniku, např. mém plánujeme s ohledem na zisky, s ohledem na zajištění firmy pro případ, že úplatek nedostane ten pravý a nebude práce (typicky východní Evropa), nebo prostě ji neseženeme na volném trhu. Stát muswí plánovat, a jistě seš to dělá rozdílným způsobem, než naznačujete, nejen v tak omezeném rozsahu, např. populaci, energie, mezinárodní vztahy atd atd.
Takže stát musí plánovat, důsledněji a hlouběji než Československo brežněvovského typu.
Napoříklad typickým plánováním je zamezení kanibalizmu mezi obchodníky, prostě si rybárnmu ve městě neotevřete, protože tam už deset rybáren je a stačí.
Normalizační představy o plánujícím státu jsou ze sovětské éry. To jak ono plánování vypadalo dosvědčuje rozpad impéria, a to nehledě na masovou podporu obyvatelstva od Chebu až po Kamčatku.
Jo, ještě tomu pomohl jistý Willi Brandt a Goenscher se svou politkou rozložení komunistických lumpenproletářských leti skrze luxus. Dobrý kousek, seš podařil těm dvěma, velmi pěkně to provedli, a dnes si Rusko v mnohých oborech bez Made in Germany nepomůže. Ostatně kdy pomohlo, že?
Česko taky ne, nebýt jedné automobilky , žádná vládní trachtace se nekoná.
02. 07. 2012 | 21:35

Almo G™ napsal(a):

P.S. Nebyla to "Island-leiche"?
02. 07. 2012 | 21:35

filip II. napsal(a):

jarpor:
melete pitomosti. Je přece samozřejmé, že příští vláda přijde k vykradenému krámu a zdědí zplundrovanou ekonomiku, což bude důsledek osmileté vlády pravice. A bude trvat hodně dlouho než se postupnými kroky budou napravovat napáchané zločiny pravice, z nichž některé jsou prakticky nevratné. Ale rozumní lidé pochopí, že se zmírní a postupně zastaví další ekonomický propad . To není úkol na rok, ani na dva, náprava může trvat možná celou jednu generaci. Ale zločinci, kteří současný stav způsobili, budou tvrdě potrestáni, hněv lidu a nenávist k současným mocipánům dostupuje vrcholu!
02. 07. 2012 | 21:39

Josef K. napsal(a):

Yosif. Já mám ve firmě hodně sebevědomé odboráře a denně si říkám "DíkyPánBůzaně"!
Protože odbory nejsou lenost a neschopnost, jejich nápady a podíl na organizaci práce začasto nahradil a nahrazuje domýšlivou všeznalost mojí i mého partnera. A výsledky\ jsou skvělé.l Prostě navzájem bojujeme o svou společnosu dobrou existenci.
Vá to ale bevysvětlím, Vy jste ten v montérkách, co volí pravici v naději na to, že se stane miliardářem. Jinak otíázka, jaký by to ve Vašem, a nejen Vašem případě mělo smysl. Co byste s těmi penězi dělal, hochu.
Ještě jedna věc, co Vás zarazí. Vzhledem k povaze peněz a jejich shruba dvacetitelté proměnlivosti jen v názvu, v této části Východu, jedinou hodnotou, kteá tvoří bohatství je společná schopnost se dobře uživit. Ale to už bude tak vysoká matematika, že se jí nepokoušejte porozumět.
02. 07. 2012 | 21:40

Mirek HK napsal(a):

Pro pana Sobotku:

Vaši neobvyklou směs populizmu, ironizování soupeře a nestandartních postupů při nakládání s fakty by jste patrně daleko lépe uplatnil jako rozvodový právník a ne jako předseda strany ČSSD, která by měla být garancí zodpovědné politiky a alespoň trochu intelektuálního přístupu k řešení problémů v naší společnosti.

Zatím co tzv. "chemik" Kalousek už přece jen pochopil, že státní dluh je velmi nebezpečný pro stát, vy žijete stále v zajetí slibů voličům a nezodpovědné víře ve státní podporu všech a všeho. V době krize bych přece jen doporučil, aby právník i chemik více poslouchali ty, kteří tomu opravdu rozumí a mají "vystudováno" a ne jen vysezeno ve stranických strukturách.
02. 07. 2012 | 21:44

vico napsal(a):

V kuolárech se šíří zvěsti co vlastně říkal Miroslav Kalousek policejnímu vyšetřovateli. Prý ho důrazně žádal, aby podal žádost o jeho vydání ještě ve funkčním období této sněmovny a nečekal až na nové složení parlamentu.

Pro tento případ však už má TOP09 vytvořený tento hlavní volební slogan na bilboardech. "Nebudete- li svými hlasy za mnou stát, budu muset za vás sedět."

Na dalším bilboardu se z okraje dálnice bude na řidiče dívat Vlasta Parkanová přestrojena za Janu z Arku a pod tím text:

"Nabízím vám most přes minulost."
02. 07. 2012 | 21:44

Josef K. napsal(a):

Domnívám se, že tato vláda by měla dosloužit. Je nutné vyhrotit situaci tak, aby došlo ke změně. To, že pár z dnešních celebrit zavřou a pár skončí někde v pralesích je nepodstatné a těšit mě to nebude. Podstatná je ta změna, s ní příjde i moudrost. Aspoň an čas. Tedy doufejme.
02. 07. 2012 | 21:47

vico napsal(a):

A.g.: Ne nadarmo se říká : běda, Kohout na střeše!
02. 07. 2012 | 21:48

Yosif K napsal(a):

Béda napsal(a):
Yosif,
hala, pane. Ti řečtí "prožírači" financovali (svými Kalousky, Nečasy, Bartáky, Parkanovými...........

Konec citatu....
Hala hala hala.... recky Bartak se jmenuje Akis Tsochatzopoulos ajest socialistou.

KDE RECTI SOCIALISTICTI SOUDRUZI BEHEM 20 LET ROZKRADANI RECKA UDELALI CHYBU?
Mozna nam o tom napise neco pekneho vudce hladovych proletaru z vily na ostrove Ithaka - ten ma jiste mezi reckymi socialistickymi korupcniky spoustu vybornych kamaradu.........


As overburdened German taxpayers become
indignant over having to pay for the consequences
of corruption in Greece, it
behooves them to know that German prosecutors
are investigating at least two
German companies—Siemens and
Ferrostaal (a subsidiary of MAN AG)—for
promoting that Greek corruption.
In Greece itself, a parliamentary commission of inquiry (the
Siemens Commission) is going through the motions of investigating
which Greek politicians have been bribed by Siemens. It is an exercise
in futility because existing Greek law (N. 2509/1997 as revised
in 2001) makes it practically impossible to prosecute ministers and
even members of parliament for crimes committed while in office.
This peculiar law, which has drawn the ire of the European
Court of Human Rights, of Transparency International, and others,
was promulgated in 1997 by the Socialist Party (PASOK). It was
adopted after a prior conservative government had prosecuted for
corruption four Socialist ministers and a Socialist prime minister
(Andreas Papandreou) over the 1989–92 period.
Those found guilty during these prosecutions were promptly
given parliamentary pardon as soon as the Socialists regained majority
in 1993. Taking no chances, the Socialists proceeded to pass the
law that virtually immunizes corruption and which remains in force
to date.
Corruption in Greece became endemic after 1981, the year when
Greece joined the European Community (later European Union) and
elected its first-ever Socialist government. Between then and now,
scores of major corruption scandals (some count over 150) broke
out in the Greek press. Only a tiny handful, however, perhaps numbering
no more than five, were tried in the courts.
Politically, the most interesting bribery case is that
of the general manager of the Public Power Corporation
in 1986. The gentleman in question was accused of receiving
500 million drachmas (equivalent of about €350,000
[ECU] at the time) from an Italian construction company
contracted to build a hydroelectric dam. When then-Prime
Minister Andreas Papandreou (father of the current Prime
Minister) was informed, he made a joke of it saying that
he had no problem if an official “makes a little gift to himself,”
provided that the amounts not be outrageously high.
This phrase—“makes a little gift to himself”—
became the official green light for generalized corruption
among government officials at all levels in the 1980s. That
was the decade when the culture of corruption was institutionalized
in Greece. And it all started with Greece’s
membership in the European Community in 1981.
With EC membership, Greece became entitled to
European Regional Integration funds—the so-called Delors
Package I—and, more importantly, to new sources of borrowing
from abroad. Prior to 1981, Greece’s public debt
was €8.5 billion or 22.8 percent of GDP; ten years after
entry to the EC it was €48 billion or 71 percent of GDP.
All of that changed when Greece joined Europe in 1981.
That year’s elections did not merely see the ascent, for the
first time ever, of Socialists to power. It saw the wholesale
replacement of the country’s traditional governing elite—not
only politicians but also bankers, business leaders, and academics—
with a new, hungry, nouveau riche crowd rising to
power by acting as middlemen between Greek society and
the Europeanist social engineers of Brussels.
Wholesale corruption in Greece was introduced by that
same European Experiment that we are constantly invited to
consider as a noble undertaking.
02. 07. 2012 | 21:54

Oranžáda obecná napsal(a):

Sobotko, jak by to ale vypadalo za vaší vlády, to by byla teprve katastrofa, protože jste jen populisti a umíte jen jedno, rozkrádat a rozdávat z cizího. A pozdravujte soudruha Ratha v Litoměřicích , jel s předstihem na Zahradu Čech.
02. 07. 2012 | 21:56

jarpor napsal(a):

Josef K.

"Jistě je, stát musí plánovat daleko hlouběji a pečlivě, neboť v podniku, např. mém plánujeme s ohledem na zisky, s ohledem na zajištění firmy pro případ, že úplatek nedostane ten pravý a nebude práce (typicky východní Evropa), nebo prostě ji neseženeme na volném trhu."

Jediné plánování státu je sestavování rozpočtu, kde stejně jako ve firmě sice se ví, jaké výše budou výdaje, ale pouze se odhaduje, opět stejně jako ve firmě, možný příjem z prodeje toho, co firma vyrábí či jaké služby poskytuje, stát - co vybere na daních.

Druhý typ plánování jsou státní investice - liniové stavby, energetika a podobné obory, demorafický vývoj, vzdělanostní potřeby v budoucnosti. Možná jsem na něco zapoměl... ale co určitě plánovat nemá, tak to je to, co zmiňujete :

"Takže stát musí plánovat, důsledněji a hlouběji než Československo brežněvovského typu.
Napoříklad typickým plánováním je zamezení kanibalizmu mezi obchodníky, prostě si rybárnmu ve městě neotevřete, protože tam už deset rybáren je a stačí."

Nevidím jediný důvod, ay stát určoval kolik rybáren má být ve městě. To už pak může plánovat počet pekáren, holičství, atd. atd. a jsme tam, co jsme zažili před 89 rokem.
Nejsme dnes ani na Kubě, ani v Koreji. Naštěstí.

filip II.

Pitomosti říkáte že píšu... jednoduché - nečtěte je.
Jinou repliku k Vám nemám.

Hezký večer
02. 07. 2012 | 21:58

Oranžáda obecná napsal(a):

Josef K....přijde moudrost (jací voliči, takoví politici), myslíte, že se Sobotkou, Palasem, Rathem , přijde moudrost ??? Kde tu víru berete, jste snad opilý ?
02. 07. 2012 | 22:00

Yosif K napsal(a):

Josef K. napsal(a):
Ještě jedna věc, co Vás zarazí. Vzhledem k povaze peněz a jejich shruba dvacetitelté proměnlivosti jen v názvu, v této části Východu, jedinou hodnotou, kteá tvoří bohatství je společná schopnost se dobře uživit. Ale to už bude tak vysoká matematika, že se jí nepokoušejte porozumět.
02. 07. 2012 | 21:40

Dekuji za pokarani - budu se snazit uzivit vp;astni praci. Jste hodny kapitalista a mate hodne odborare. Asi i takovi odborari existuji. Mozna to nejsou ti stejni odborari co v Praze fackuji Kalouska.

Modlete se aby vam vasi fabriku neznarodnili. Spousta levicovych rvounu zde denne skuhra ze stat je lepsim hospodarem nez soukromnici.
02. 07. 2012 | 22:02

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Josef K.

opět výborně, bez ironie.
V určitých chvílích se Vám ale zhoršuje pravopis, a píšete nedbale, čím to ? :-)

Perkinss 18:22:

taky se dobře čtete, ale v tomto případě bych to tipnul spíš na lehčí paranoiu. Ovšem paranoik druhého paranoika zřejmě nepozná, takže asi nic :-)
02. 07. 2012 | 22:07

Yosif K napsal(a):

Filip II. napsal(a):
Je přece samozřejmé, že příští vláda přijde k vykradenému krámu a zdědí zplundrovanou ekonomiku, což bude důsledek osmileté vlády pravice. A bude trvat hodně dlouho než se postupnými kroky budou napravovat napáchané zločiny pravice.....

Konec citatu

Pane Filip - jake postupne kroky? Vedecky recept na prosperitu je zcela jednoduchy - staci delat vse naopak nez Kalousek!

1) Napujcovat penize, co nejvic!
2) Rozhodit penize mezi proletare!
3) Zaznamenat zvysenou agregatni poptavku a rostouci HDP!
4) Se zkorumpovanym proletariatem znovu vyhrat volby a vse znovu zopakovat!

V Recku a Spanelsku to takhle socanum vychazelo celych dvacet let!

Avanti o Popolo, alla riscosa!
Bandiera rosa, bandiera rosa!
02. 07. 2012 | 22:08

kelt napsal(a):

To Mirek HK,
vzhledem k tomu,že máte velice krátkou paměť,tak se pokusím Vám ji trochu osvěžit.
Byl podzim ´09,půl rok do parlamentních voleb a Vámi adorovaný Kalousek sestavil/přes varování odborníků všech barev/rozpočet na rok 2010
s plánovaným růstem HDP ve výši 4,5%.Téměř se trefil na chlup,jenom s opačným znaménkem.Výsledek rekordní schodek za dobu existence ČR ve výši 245 miliard Kč.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Neschopnost,nebo populismus před volbami?
Dopady zvyšování DPH jsou všeobecně známy-katastrofální propad příjmů a předpoklad enormního růstu deficitu SR v tomto roce.
Závěr NESCHOPNOST.
02. 07. 2012 | 22:12

zdenekb napsal(a):

Yosif K:

Naopak? To vaše zrcadlo je pěkně křivé...

Kalousek:
1) rozfrcá co nejvíc (ale jen někomu)
2) rozhodí peníze mezi hávovské kamarády
3) ano, zde máte s tím opakem pravdu...
4) se svými zkorumpovanými kmotry a kmotrami volby sice (opět) nevyhraje, přesto nebude chybět ani v příští vládě... vsadíte se?
02. 07. 2012 | 22:16

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

kelt:
závěr není přesný.
Správně má být: ŠIROŠIRÁ IGNORANCE.
Vlastní ostatně celému vládnímu teamu.

Sleduji pana Marka Bendu na ČT 24, pan Veselovský s kamenným obličejem zvládá jeho show na téma: "jak se step-by-step zcela znemožnit"
02. 07. 2012 | 22:20

kelt napsal(a):

Filip II,Béda a další,
diskutovat s místním neoliberálním sociopatem devatenáctého století je masochismus.
Dobrý večer.
02. 07. 2012 | 22:22

zdenekb napsal(a):

Yosif:

"V Recku a Spanelsku to takhle socanum vychazelo celych dvacet let!"

Dva příklady socanů, kterým to vycházelo "dvacet let".

http://cs.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Mar%C3%ADa_Aznar

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kostas_Karamanlis
02. 07. 2012 | 22:25

kelt napsal(a):

To svatební a pohřební.............,
vzhledem k poslednímu vývoji v kauze Casa,je Kalousek tak zaměstnán péčí o to,aby se nestal hlavním obviněným za nekonečnou šňůru rozkrádaček na MO od roku 1992,že nějaký SR,deficit,unijní dotace atd.jsou pod jeho rozlišovací schopností.
Takže doplnění charakteristiky-panický strach a psychóza.

Benda ml.je kristalickou ukázkou mentálního vybavení celého spektra vládní trojkolky.
02. 07. 2012 | 22:32

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

kelt:

ano, tato upřesnění jsou ještě přesnější než moje upřesnění.
zdravím :-)
02. 07. 2012 | 22:41

kelt napsal(a):

To svatební........................,
také zdravím a chce se mně věřit,že okurková sezona se odkládá.
Začíná se vehementně hodnotit,jestli je to jmenování Blažka také,či onaké.
Dle mého názoru je to všechno jinak.
Vyhození Pospíšila je útokem na oslabení pozice kmotra Jurečky a jmenování Blažka je posílení pozice Nečase na jižní Moravě.
Všechny výměny za poslední dobu Bendl-Fuksa/Tluchoř/a Kuba-Kocourek/Šťastný/mají stejný scénář-upevnění vnitrostranické pozice v ústředním výboru strany.
02. 07. 2012 | 22:52

Josef K. napsal(a):

jarpor. Já věděl, že Vaše znalost reálií kapitalismu bude velmi povrchní. J
02. 07. 2012 | 23:24

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

„Ale pozor: vládě o nic takového nejde a nikdy nešlo. „Reformy“ jsou pouze záminkou, jak provést institucionální změny takové povahy, které zaručí „kamarádíčkům“ dlouhodobý příliv zdrojů z dříve veřejného sektoru. Nejde už o to ad hoc se obohatit na úkor veřejných rozpočtů, ale přímo zákonně zakotvit korupci nejvyššího kalibru. Proto všechny ty reformy úřadů práce, s-karty, privatizace školství, zdravotnictví atd. atd. „
http://www.denikreferendum.cz/clanek/13506-narodohospodari-odboru-trhaji-necasovu-vladu-na-cucky
03. 07. 2012 | 05:29

Mirek HK napsal(a):

Pro kelt :

Rozhodně neadoruji pro pana Kalouska. Naopak. Myslím si, že právě osoba pana Kalouska znepřehledňuje naší politiku a činí ji ještě více bizardní. S vámi uváděnými 4,5% ale namáte pravdu. Moc dobře víte, že právě Kalousek několikrát upozorňoval, že předělávat rozpočet v době krize nemá cenu a tudíž se ponechá iluzorní a nesmyslná 4,5% a po vyjasnění situace se rozpočet předělá. Přesto je dodnes kvůli tomu nesmyslně napadán ze strany ČSSD a odborů. Divím se, že i vámi.
V dnešní stále ještě krizové situaci by měli politici více naslouchat odborným hlasům. Bez seriózního i když třeba i bolestného řešení se současná krize řešit nedá. Proto by politici neměli sahat k neumětelským nápadům a nechat problém na odborné diskuzi. Opravdových odborníků je dost.
03. 07. 2012 | 05:30

kormoran napsal(a):

Samane Sobotko ! Holt kazdemu se nepostesti 'vladnout' v dobe konjuktury !))) Se ztratou ! )))
03. 07. 2012 | 05:41

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro Mirek HK.
Kalousek tvrdil, že budeme bohatnout tuším ještě před pádem vlády, někdy v březnu 2009. Sekl se o 9 %.
Debaty o tom, zda se má rozpočet předělávat, pokud se objeví prognóza na nižší růst, se týkaly až pozdějších rozpočtů.
03. 07. 2012 | 06:07

kormoran napsal(a):

Pro ten , kdo ma tak dlouhy nick!

"Pockej do zimy loupezniku, treba kyje spadnou"))))
03. 07. 2012 | 06:52

Mirek HK napsal(a):

Pro kelt :

Diskuze s vámi je opravdu "podnětná". Proto se rovněž a nerad připojuji k tomu, jak jste se představil. Nazdar.
03. 07. 2012 | 07:44

peterka napsal(a):

Ještě v tomto roce se rozsvítí "Modrá záře nad Českou republikou"... podle výstižných příspěvků pravicových expertů to přece nemůže být ani jinak!
Víte, celkem rád bych věděl, kdo je za těmi "expertními rádobypravicovými názory" skutečně ukryt.
03. 07. 2012 | 09:09

Antonín napsal(a):

Où sont les neiges d'antan?

Kde je "ekonom" tvrdící, že do čtyř let dosáhneme ekonomické úrovně Rakouska? Je prezidentem a Rakousko je v nedohlednu.

Kde jsou "ekonomové" tvrdící, že snížením sazeb daní podnikatelům vzroste produkce a tím i daňové výnosy? Někteří z nich teď kandidují na prezidenta. Sazby daní se snížily, produkce nevzrostla a výnosy DPPO katastrofálně poklesly.

Kde jsou "ekonomové" ohánějící se Lafferovou křivkou (která ovšem nepopisuje chování výrobců, ale chování spotřebitelů), kteří zapomenuli na základní spotřebitelské křivky, podle kterých dojde při zvýšení sazeb DPH a tím i cen k poklesu prodeje a tím i ke snížení výběru DPH. Sedí v současné vládě. Sazby DPH se zvýšily, výběr DPH poklesl.

Kde jsou "ekonomové", kteří tvrdě odsuzovali jakékoliv dotace a přitom neumějí sestavit rozpočet bez dotací z EU? Sedí v současné vládě.

Kde jsou "ekonomové", kteří neustále odsuzují zvyšování zadluženosti a přitom vesele zadluženost zvyšují? Sedí v současné vládě a zadluženost katastrofálně roste.

Kde jsou "ekonomové", kteří vykládali, že CZK se díky své stabilitě stane světovou měnou? Sedí v ČNB, na VŠE a CZK se potácí jako opilec.

Kde jsou "ekonomové", kteří nevědí, že snižování úrokové sazby je cesta do pekel, protože znehodnocuje úspory a vede ke zvyšování prázdné spotřeby? Sedí na ČNB a CZK je cárem papíru, který je ekonomicky výhodnější strkat do štrozoku než dávat do banky.

Kde jsou "ekonomové", kteří se ušklíbali na výrokem, že dluhy se neplatí a sami nesplatili z dluhu ani korunu? Sedí v současné vládě.

Máme co jsme chtěli!

S pozdravem
03. 07. 2012 | 09:18

vico napsal(a):

Antonín : palec nahoru !

p.s. Trochu mi ten váš text připomíná evergreen Where Have All the Flowers Gone?" od Pete Seegera...v české verzi Řekni, kde ty kytky jsou?

Kde jsou? V ČNB, ve vládě, VŠE...tam nyní jsou.
03. 07. 2012 | 10:04

kelt napsal(a):

To Antonín,

je to smutné,ale v této vládě pologramotných ideologů žadný ekonom nesedí.
Máme tam,nebo měli jsme přehršel zubařů ,anesteilogů,rentgeologů,taxikářů,fysiků,hasičů,chemiků,nedostudovaných šlechticů-snad jsem žádnou profesi nevynechal.
Horší je,že i pod nimi téměř až do úrovně vrátných na ministerstvech jsou stejní "odborníci",jejichž jedinou kvalifikací je stranická knížka a schopnost organizovat malé domů pro stranické kasičky a řídící kmotry.
03. 07. 2012 | 10:09

Almo G™ napsal(a):

Antonín: Skvělé. :-)

...Kde jsou ti páni? Ne hřbitově zakopáni...
03. 07. 2012 | 11:11

peterka napsal(a):

Antoníne, Vy si pletete zloděje a šíbry s ekonomy. To je podstata celého problému...
Víte, o ekonomii se toho napsalo už hodně, ale o národohospodářské vědě ještě zbla nic...
A ti "rádobyekonomové" typu Klause, Kočárníka, Zemana, Dlouhého, vlastně všichni z hnízda Prognostického ústavu, případně jejich žáci (dosaďte si dle libovůle), to jsou jen vykonavatelé zásadního úkolu. Myslím, že ani to rozkradení a zbídačení naší republiky, kterému předcházelo její rozdělení, a našeho národa (národa Komenského a Husova) je teprve počátek veškerého záměru... Jen se podívejte, kdo stojí dnes v čele našeho národa!
Je to smutné..........
03. 07. 2012 | 11:21

čecháček napsal(a):

to "neotřelý myslitel" kelt :

Jednu významnou profesi jste zapomněl. Takový právník bez praxe a s ošoupaným zadkem ze stranického sekretariátu při řízení státní kasy, tak to je opravdu kruté nadělení. Jeho jediná výhoda je (píšu o bratru B.Sobotkovi), že tupani v Česku dělí neschopníky na ta "naše" a ty tolerují a ty "vaše" a ty peskují. Přitom škodí obojí a moc.
03. 07. 2012 | 12:28

kelt napsal(a):

To čecháček,nemyslitel,
správně na "Dluhoslava Sobotku"je třeba nezapomenout,i když je řeč o současné vládě.
Takže aby to bylo kompletní tak:
Když Sobotka končil,ta státní dluh byl 28%k HDP,v absolutní výši cca 96O mld.Kč.
Současná vláda rozpočtové odpovědnosti to dotáhla v poločase na 42% k HDP a v abs.výši na cca 1600 mld.Kč a to v lepším případě.
Spíše to vypadá koncem roku na 45% a 1700 mld.Kč.
Ale není divu-Kalousek má nyní jiné starosti a to jak se vyhnout stíhání za rozkrádání prostředků MO poté,až Parkanová zazpívá.
03. 07. 2012 | 13:07

lupa napsal(a):

to čecháček :
Vzdejte diskuzi s keltem. Když někdo zabedněný se zamiluje do Sobotky a jeho slibů, tak to dopadne tragicky tak, jako s tímto keltíkem. Sledujte jeho přihlouplé reakce na cokoliv a bude vám jasné, že .... atd.
03. 07. 2012 | 13:48

jarpor napsal(a):

že se pletu, pane kelt,
ale nemáte to kompletní...
Sobotka sekal dluhy při růstu nejen naší ale i evropské, potažmo světové ekonomiky. To za prvé pro komlexnost.
A za druhé :
Máte pravdu s tím dluhem, když odcházel... leč :
Pro komplexnost je třeba dodat, že od r. 2008 je zde krize a ani Sobotka, ani Kalousek, ale ani Merklová a další neví, jak z ní ven.
Nárůst dnešního dluhu je způsoben především k nám "importovanou" krizí, jež způsobila propady HDP ...

Když koplexnost tak komplexnost. Souhlasíte ?

Hezké odpoledne
03. 07. 2012 | 13:57

kelt napsal(a):

Ti Jarpor,
když už,tak už.
V letech 2002-6 rostla ČR tempem mezi 4-6%,okolní země mezi 2-3% a náš největší partner BRD mezi 1-2%.
Současně rostou všechny okolní země mezi 1-3% ,zatímco ČR je v recesi a tenduje do krize.Propadají se všechny rozhodující ukaztele i proti krizovému roku 2011.
To pro komplexnost.
03. 07. 2012 | 14:06

čecháček napsal(a):

to kelt naposledy:
Nevím, jestli to máte dobře spočítané, ale nějak vám z toho vypadla podstatná veličina - krize.
Jinak ale B.Sobotkovi přeji premiérské křeslo a těším se na jeho vládu, kde splní všechny sliby pracujícímu lidu, důchodcům, nemocným atd. a budeme se mít všichni dobře a budeme spokojeni.
03. 07. 2012 | 14:06

peterka napsal(a):

Neoliberalismus končí, proto ta nervozita...
A hlavně, proč jsou ti kluci tak rozčílení. Je tu totiž otázka, jakou společnost si, po takovémto marasmu, zvolí lidé. Tedy většina lidí.
A oni už tuší, proto tak nervozita.
Hezký večer vám všem...
03. 07. 2012 | 14:11

jarpor napsal(a):

kelt

Zase z té komplexnosti Vám něco vypadlo... když hovoříte o růstu zemí kolem nás...
totiž to, za jakou cenu, jinak, za jaký nárůst záporného salda rozpočtů, za jak vysoké zadlužování ty země kolem nás dosahují Vámi zmiňovaného růstu... ve srovnání s námi...

Když komplexnost, tak komplexnost...

Hezké odpoledne
03. 07. 2012 | 14:19

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Jak se zadlužujeme a jak naši sousedé
Mezi lety 2010 – 2011 nárust zadluže, případně pokles.

ČR + 3,1 %
Německo – 1,8 %
Rakousko +0,3 %
Polsko + 0,2 %
Slovensko + 2,2 %

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tsieb090&plugin=1

Nejen že nejméně rosteme, ale i nejvíce se zadlužujeme.
Náš hlavní partner a tahoun dokáže zadlužení snižovat.
03. 07. 2012 | 14:33

český maloměšťák napsal(a):

ad Antonín a vico :)
:((
Kde jsou ti moudří guvernéři ČNB co rozprodali zlato tak, že jsme tratili několk desítek miliard CZK ? A kdy dnes je zlato /BaselIII/ bráno jako prime prostředek zajištění kapitálové přiměřenosti ?

Voda je vzala ? Anebo je voli snědli ?
To druhé je správně.
To my jsme ti voli. A jsme v tom až po uši....zakopání ve sračkách...je-li to vůbec možné hovořit o mafiánském kapitalismu jako o sračkách....jestli to není urážka sraček.....

Kde je nějaký ministr" spravedlnosti" který prodlouží promlčecí lhůty ve směru možnosti trestně stíhat tkzv. privatizační zločiny ? A tak i řadu Mafií a médii zbožštělých kreatur ?

Někde v bříšku..... nebo na houbách...nebo spíše nikde....
03. 07. 2012 | 15:14

Koráb napsal(a):

Opravdu jsou nejlepší ti antikomunističtí křiklouni. Neumíme se uživit, utahování opasků, kradení důchodů a stavebního spoření, zvýšení daní a zastavení oprav a stavby silnic, rušení nemocnic , pohotovostí a požárníků je tragické pro nás všechny. Nepomohlo to a dluhy dál narůstají. Ale masochistický a / i sebe-/ destruktivní hurá pravičák se raduje, že si zase může zanadávat na komunisty.
03. 07. 2012 | 16:10

kelt napsal(a):

To Jarpor,
co Vám brání místo zpochybňujících glos uvést všechna data,která by měla podpořit Vaše tvrzení?
Hoďte to na papír:
ČR-růst HDP po letech 2002-2006
-růst zadlužení v poměru st.dluh/HDP
-růst absolutního zadlužení

-dtto letech 2007-2011,jako 2002 -2006
-dtto BRD,Rakousko,Polsko a Slovensko
Dá to trochu práce,ale závěr bude jednoznačný a to Vám mohu garantovat.Co to vzal do ruky Topolánek,Nečas a vždy společně s Kalouskem,tak to jde s ČR kopcem dolů.
Jenom ještě připomenu historický výrok Kalouska:"krize se nás nedotkne,jenom budeme bohatnout pomaleji.
Vtip je v tom,že pod slůvkem "nás"neměl na mysli ČR,ale sebe,Hávu,Šťávu a řadu dalších-třeba Bakalu a jemu podobné.
Zatím co všechny základní ukazatele vývoje ekonomiky ČR mají silně klesající tendenci,tak jediný ukazatel,který roste je počet milionářů a miliardářů v této zemi.
Až tu tabulku budete mít,dejte vědět.
03. 07. 2012 | 16:39

xx napsal(a):

Konkrétní příklad toho, jak je tato vláda pravicová do morku kostí ( pro m.ch. ironie ), přinesl nedávno Patrik Zandl z www.lupa.cz, cituji:
... setkání s ministrem Kubou ve věci smlouvy ACTA. Má očekávání ze setkání byla překonána ve všech rozměrech. Jednání probíhalo dle plánu: pan ministr bez hnutí naslouchal, co říkají jeho poradci, co říkáme my. Živý zájem vykázal až v momentě, kdy Michal Feix pravil, že je třeba si uvědomit, že IT/Internetový průmysl generuje v Česku větší obraty než celý automobilový průmysl. V tuhle jedinou chvíli se pohnula přímo ministerská propiska, zapsala si Feixem uvedené číslo a pan ministr osobně podotkl, že v tom případě by se měl nějak regulovat.

Typické pravicové myšlení funkcionáře ODS, řekl bych až extrémně pravicové.

---

Ale ono to může mít i trochu jiné vysvětlení. Ona regulace vždy znamená kontrolu toku peněz, výběr pětadvacátku nebo čtyřicátku a také zavedení mnoha sond (chapadel chcete-li) které pak přesměrují zbytek zisků přes penězovody chobotnice. A to se nejlépe realizuje za pomoci státního násilí.

Státní moc v rukou lidí, jednajících v protikladu k tomu jaké deklarují přesvědčení je nejhorší formou státní zvůle vůbec. A někteří lidé by jim chtěli svěřit ještě více pravomocí, ještě více peněz ke kontrole.

Ach jo.
03. 07. 2012 | 16:43

okelt napsal(a):

To čecháček,
je vidět že s ekonomickými veličinami máte malinko problém.
Těch veličin je celá řada,ale KRIZE není veličina.Krize,když tak je faktor.
Krize postihla všechny okolní státy,proto je relevantní srovnávat jednotlivá data mezi státy v daném období.
A to pro ČR vyznívá velmi nepříznivě-viz můj příspěvek 14.06.
Fakta se sice dají interpretovat různě,ale nedají se okecávat.
Aplikace "reforem"systémem pokus omyl to lze dělat na rodiné zahrádce při pěstování kedluben.
Ale rovná daň,nesmyslné paušály u OSVČ,snížení a zastropování odvodů na soc.a zdr.pojištění,zvedání DPH ad absurdum,řádné nezdanění hazardu,celkové snižování korporátních daní ve jménu růstu konkurenceschopnosti/která se nekoná/toto vše podloženo ne raciem,ale ideologií je příčinou toho,kam se řítíme-od recese do krize.
To se nedá okecat a Sobotka v tom opravdu,ale opravdu nemá prsty.
03. 07. 2012 | 17:00

kelt napsal(a):

Oprava-Kelt
03. 07. 2012 | 17:01

xx napsal(a):

Kelt: To jsou argumenty které jsou slyšet velmi často. Ale moc se nemluví o mechanismech. Totiž, je krize když stát nevybere tolik kolik utratí ? Je toto krizí ? Nebo příčinou krize ?

Skutečně je možné, že když stát vybere řekněme třeba o 100 miliard na daních méně v důsledku zastropování odvodů pro bohaté, zrušení progresivního zdanění a zvýšení paušálů pro OSVČ, že to způsobí KRIZI v celé ekonomice ?

Zvýšení DPH ano, to má potenciál ochladit ekonomickou aktivitu lidí. V tom souhlasím. Ale samotný fakt, že stát sníží nějaké daně a v důsledku toho méně vybere přece není příčinou ani recese, ani krize ?

Stát sice přerozděluje u nás kolem 40% HDP takže to je bohužel významná ekonomická entita, ale snížení sazby jakýchkoli daní a tím snížení výběru z takových daní rozhodně nezpůsobí útlum ekonomické aktivity obyvatel, takže se narozdíl od zvyšování daní neprojevuje poklesem HDP.

Dále, tato vláda rozpočtové nezodpovědnosti pouze změnila přesměrování toků financí, tedy škrty nedělala na úrovni celého rozpočtu, ale pouze u některých výdajových položek ve prospěch zachování jiných. To má sice dopad na život některých konkrétních skupin obyvatel, ale z hlediska makroekonomiky je to jedno. Podstatné je, že stát dále kompenzuje nedostatečný výběr dluhem, takže výdajová stránka prakticky netrpí žádnými škrty. Z toho důvodu opět nelze hovořit o způsobení KRIZE. Pokud by se výdaje státu nějak významně snížily, pak by byl pokles HDP citelný a o způsobení krize by se dalo hovořit.

Takže tato vláda ekonomickou krizi svým jednáním nepůsobí, naopak jí tlumí kompenzací výpadku příjmů státního rozpočtu způsobených skutečnou krizovou situací v celém světě, právě dotací ekonomiky skrze dluhy.

Toto je moje vysvětlení.

Jaké je to Vaše ? To co jste popsal je pouze předpoklad důsledků chování vlády. Zkuste popsat ten mechanismus, jak k tomu konkrétně dochází podle vašeho názoru.

Předem díky za seriózní debatu, máte-li zájem.
03. 07. 2012 | 17:28

lupa napsal(a):

Pro kelta alias toho, kdo se s blbem hádat nebude :

Narazil jste na pana xx, snažte se, jsem moc zvědavý. Ty vaše primitivní procenta při posuzování ekonomiky zas tak moc relevantní nejsou. Myslím, že pan xx vás o tom dokonale přesvědčí. I když ve vašem případě nevím, nevím.
03. 07. 2012 | 18:03

jarpor napsal(a):

kelt

Tabulky chcete.. ?

Víte mě stačí, kdy se třeba operuje s argumentem, jak je Slovensko "dobré"... když se tam zajedu podívat a porovnat... vyslechnout tamější přátele... A mám jasno i bez tabulek... která země jak na tom je.

Tabulky, ty nechám Vám... porovnávejte, dělejte sáhodlouhé závěry ze statistických tabulek...
Nic proti statistikům, ale statistika je přesná věda založená na nepřesných číslech... jinak řečeno, když to trochu přeženu - stejně jako lze statisticky dokázat, že jedna a jedna jsou dvě... tak stejně lze tento výsledek na základě statistiky popřít.

Hezký podvečer

P.S. To je odpovědí i pro toho, kdo....
03. 07. 2012 | 18:25

kelt napsal(a):

To Jarpor,
kloužete po povrchu-Váš problém spočívá v tom,že jste "agitčík"a těm byly a jsou fakta na obtíž.

Jak hodláte pomocí statistických metod dokázat,že jedna a jedna jsou dvě?Na to jsem opravdu,ale opravdu zvědav.

Jedna rada zdarma-nestačila by aritmetika pro 3.stupeň ZŠ?
03. 07. 2012 | 18:43

xx napsal(a):

Ještě doplním stran relevantnosti srovnání s okolními státy. To že krize postihla i okolní státy samozřejmě nedává relevanci libovolnému srovnání.

Ostatně kritika zaznívající na adresu EU ohledně řešení dluhové krize od renomovaných ekonomů hovoří o tom, že země EU necitlivě škrtají a přitom by měly utrácet co to dá. Tedy pokud okolní země necitlivě škrtají a rostou zatímco naše vláda necitlivě škrtá a ekonomika je v recesi až krizi, tak taková srovnání připomínají spíše psí hřbitov než smysluplnou argumentaci.
03. 07. 2012 | 18:44

jarpor napsal(a):

kelt

Jo, podle vás kloužu po povrchu... jak myslíte.

Jestli po něčem "kloužu", tak to tom, že kloužu po životě... sleduji okolí... a život lidí... . Jsem s tím "životem" v kontaktu a nenechám se oblbovat demagogií a "slibotechnami", kteří říkají, že jen oni jsou schopni zařídit mé štěstí a štěstí všech obyvatel této země.
Necloumá se mnou nenávist k jinému názoru... necloumá se mnou odpor k reprezentaci, která nebude mým šálkem kávy...

Díky za rady...

Mějte se.
03. 07. 2012 | 19:08

kelt napsal(a):

To xx,
"Skutečně je možné,že.....to způsobí krizi v ekonomice?

Jednoznačně ano.Zdůvodním.
Vlády Topolánka i Nečase přijaly ideologický koncept zvýšení konkurenceschopnosti a růstu HDP na bázi tzv."čínské cesty",t.j.enormním snižováním nákladů práce.
Při světově srovnatelných materiálových a energetických vstupech
Čína konkuruje na světových trzích dumpingovými cenami v důsledku enormě nízkých nákladů práce.
Realizace cestou snižování korporátních daní a snížením jejich výběru mělo být kompenzováno zvýšením DPH.
V konkurence schopnosti neustále klesáme a HDP neroste a výpadek výběru korporátních daní se nepodařilo zvýšením DPH kompenzovat.
Na zdravotním a důchodovém účtu je vykazován schodek cca 5O miliard Kč a musí být kryt z jiných daní.Tím pádem jsou nuceně kráceny výdaje SR na rozvoj infrastruktury,což znamená další propad HDP.
"Nedaří"se čerpat unijní fondy,což opět negativně ovlivňuje tvorbu HDP a zřejmě bude hůř.
Koncept "rovné daně"z fys.osob byl motivován naivním předpokladem,že vyšší sociální vrstvy nebudou odklánět daňová plnění a tím dojde k abs.vyšímu výběru.Nestalo se.
Zvyšování DPH se dostalo do růstové spirály,která absolutně utlumila a snížila koupěschopnou potávku,která tvoří cca 40-50% HDP.
Všechny výše uvedené faktory působí na výběr daní a jsou zásadním činitelem negativně ovlivňujícím tvorbu HDP,který vykazuje propady oproti minulým obdobím.
Čili krize,která je zřejmě neodvratná,má svoje kořeny tam,jak uvádím.
Ne nadarmo i BRD kancléřka již hovoří o prorůstových opatřeních a EU to již řeší v konkrétních krocích.
03. 07. 2012 | 19:41

kelt napsal(a):

To lupa,
modrý svazáčku,stále na mne poštěkáváte Vaše moudra,která nejste schopen ničím podložit.
Napsat něco konkrétního,založeného když ne na faktech,tak alespoň argumentačně,tak tomu zřejmě brání Vaše intelektuání výbava.

Můžete pro mne něco udělat?Vynechte mne a zkuste to někde jinde.
Děkuji předem.
03. 07. 2012 | 19:53

xx napsal(a):

kelt: problém je v tom, že tato opatření přišla v době celkového poklesu ekonomiky způsobeného světovým děním, proto jakékoli hodnocení jejich dopadů jsou zkreslená. V roce 2008-9 poklesly firmám zakázky o 40 a více procent. Když nemáte co dělat, nemáte příjmy, musíte propouštět nebo dlouhodobě spořit ( méně investovat ) a pak máte zase potíže a HDP zase neroste.

Je chybou vykládat tak složitý pojem tak jednoduše a vázat ho na jeden nebo dva faktory, potažmo zrovna ty které se týkají méně než poloviny celku.

Samozřejmě, že DPH, spotřební daně a jejich zvyšování brzdí ekonomickou aktivitu, to už jsem napsal.
Je mi záhadou, proč když se levice s pravici shodne na tomto, že enormní zvyšování DPH skutečně zpomaluje ekonomiku, proč se neshodneme i na tom, že zvyšování daní z příjmu zatěžuje stejným způsobem trh práce a zvyšování korporátních daní zase ekonomickou aktivitu firem ?

Sám argumentujete Čínou a jejím prosazováním se na trhu skrze nízkou cenu práce. Ale zvyšování daní z příjmu přece přímo ovlivňuje cenu práce.

Dokázat, že výpadek příjmu z korporátních daní a výpadek příjmu pro sociální a zdravotní pojištění negativně ovlivňuje výsledné HDP bychom mohli jedině tak, že bychom jednoznačně prokázali, že ten výpadek z příjmů SR z ekonomiky nějak zmizel. Tedy že se o ty prostředky které ubyly ze SR zvýšily výplaty dividend jdoucí do zahraničí, nebo že skončily někde v daňových rájích.

Jinak to není podloženo a je to jen ideologický argument, který zavisí čistě na to v co věříme, jestli v to že podnikatel když mu stát sníží daně peníze někam uleje, anebo v tom že podnikatel peníze ze snížených daní reinvestuje na rozvoj svého podnikání třeba tím, že nakoupí technologie, najme další lidi a pod.

Píšete na závěr:
"Všechny výše uvedené faktory působí na výběr daní a jsou zásadním činitelem negativně ovlivňujícím tvorbu HDP,který vykazuje propady oproti minulým obdobím."

A já se znovu ptám, Jak ? DPH jsme si vysvětlili. Zvyšování daní obecně doufám také, ale jak působí snižování daní proti růstu jste mi zatím nevysvětlil.
03. 07. 2012 | 20:35

uťkelt napsal(a):

To xx,
mám obavu,že jste to,co jsem napsal nečetl příliš pozorně.
Konkrétně:cituji Vás-"dokázat,že výpadek příjmů z korporátních daní a výpadek příjmů pro sociální a zdravotní pojištění negativně ovlivňuje výsledné HDP bychom mohli jedině tak,že bychom jednoznačně prokázali,že ten výpadek příjmů SR z ekonomiky nějak zmizel.. atd.
Nechápu,jak daně,které do příjmu SR nepřišli mohly někam zmizet. Něco/suma daní/,která se nikdy ve SR neobjevila přece nemohla zmizet-to jste mne opravdu pobavil-nic ve zlém.
Dále a to jsem uvedl velice jednoznačně.Pokud výpadek na zdr.a soc.účtě ve výši cca 5O mld.Kč musí být substituován z výnosu jiných daní,tak o těch 5O mld.Kč jsou nutně kráceny třeba výdaje na výstavbu dálnic,železničních koridorů a dalších infrasrukturálních investic,což je v přímém důsledku výpadek HDP-to je bez diskuse.Stejně tak i výpadek v provozních výdajích státu krátí příjmy podn.subjektů a snižuje tvorbu HDP.

Pokud je mně známo,tak se bavíme o přímých a nepřímých daních ve vztahu k HDP.
Co s tím má co společného užití čistého zisku na podnikové úrovni-to mně vysvětlete.
A ještě něco- snižování výnosů daní z titulu snižování daňových sazeb ovlivňuje negativně i financování všech veřejných služeb ze SR a tím pádem objemy produkce tuzemnských výrobních a obslužných kapacit samozdřejmě tvorbu HDP.

Poznámka na konec-průzkumy relevantních agentur ohledně faktorů ovlivňujících zahraniční investory ochotu investovat v ČR jednoznačně preferovaly:jasný a průhledný právní systém,vymahatelnost práva,fungující infrastrukturu,kvalifikaci prac.síly a až někde na konec daně.
Takže premisa vlád T+N,že jsou to nízké korporátní daně je chybná a kontraproduktivní.
To by BRD která má 3-3,5x vyšší náklady práce musela být nekonkurence schopná-opak je pravdou.
Prakticky se to týká všech starých zemí EU.
03. 07. 2012 | 21:40

kelt napsal(a):

Oprava-kelt
03. 07. 2012 | 21:41

xx napsal(a):

kelt: "Nechápu,jak daně,které do příjmu SR nepřišli mohly někam zmizet." - tady jsme si evidentně nerozuměli. Moje námitka se týká peněz v ekonomice. HDP ukazatel se stručně řečeno snaží provést sumu ekonomické aktivity v penězích. Jeho součástí jsou i výdaje SR.
Kdežto, SR je tvořen většinově právě zdaněním ekonomické aktivity obyvatel.
pokud snížím daně, snížím pouze podíl zdanění k HDP.
Jak já rozumím vašim námitkám, tak vy tvrdíte, že snížením zdanění se snižuje HDP. Tak se ptám jakým mechanismem k tomu dojde. Proč se při snížení daní sníží ekonomické aktivita lidí.

A k poznámce na konec - o tom se s vámi nepřu. Ovšem je třeba si uvědomit, že ten průzkum nebyl dělán ve vakuu, ale při vědomí stávajících podmínek a naše daně byli i za vlády ČSSD, tedy před Topolánkem přecijen o něco nižší než daně u sousedů. Ostatně byl to právě ministr Sobotka, který snižoval i korporátní daň.

Ovšem když už jsme u toho, to je další věc která mi není moc jasná. Tedy jasná mi je, ale chtěl bych slyšet vysvětlení od zastánce těchto praktik. O co jde. Levici obecně velmi vadí plošné snižování korporátní daně. Pominu to snížení Sobotkou ( on Sobotka zase není zrovna ultralevičák, že ne ) Ale vůbec levici nevadí a naopak prosazuje, daňové zvýhodňování korporací skrze všeliaké pobídky, daňové úlevy a pod.
Mohl by mi někdo vysvětlit, jaký je rozdíl mezi tím, že snížím daně firmám ( tedy nevyberu od nich peníze ) a tím že daně nesnížím, ale zavedu daňové vyjímky, dotace na pracovní místa, investiční pobídky, šrotovné a jiné selektivní přesměrování daní ? Lze prokázat ( nikoli tvrdit - tvrdit lze cokoli ), že tento způsob selektivního snížení daní pomocí pobídek je efektivnější a přináší více pracovních míst než plošné snížení sazby ?
03. 07. 2012 | 22:05

kelt napsal(a):

To xx,
mám pocit,že se tak trochu začínáme míjet v základním tematu.
To,že jsme si "nerozuměli"je právě toho důkazem.
Chci říci jenom na závěr,že co se týče úrovně korporátních daní,tak jsme evropsky v té nižší polovině
Jsou země s vyšší složenou kvotou /zejména Skandinávské/a vyšším stupněm přerozdělování,přesto se nedá říci,že by neprosperovaly.
Také se lépe vyrovnaly s důsledky krize.
Cesta,kterou si vybrala tato vláda bohužel k vyšší efektivitě ekonomiky nevede a ona to již také ví,ale není schopna/ochotna?/ na negativní vývoj adekvátně reagovat.
Mám obavu,že tam není nikdo,kdo by byl schopen "otočit kormidlem".
Nečas a zejména Kalousek mají nyní úplně jiné starosti.
Nečas pilně pracuje na upevnění své vnitrostranické pozice cílenou výměnou "kádrů" a Kalousek má v gatích,protože se bojí vydání Parkanové,která za nic sice "nemůže",ale určitě by si to nenechala pro sebe a na sobě.
Hezký večer.
03. 07. 2012 | 22:48

kelt napsal(a):

To xx,
mám pocit,že se tak trochu začínáme míjet v základním tematu.
To,že jsme si "nerozuměli"je právě toho důkazem.
Chci říci jenom na závěr,že co se týče úrovně korporátních daní,tak jsme evropsky v té nižší polovině
Jsou země s vyšší složenou kvotou /zejména Skandinávské/a vyšším stupněm přerozdělování,přesto se nedá říci,že by neprosperovaly.
Také se lépe vyrovnaly s důsledky krize.
Cesta,kterou si vybrala tato vláda bohužel k vyšší efektivitě ekonomiky nevede a ona to již také ví,ale není schopna/ochotna?/ na negativní vývoj adekvátně reagovat.
Mám obavu,že tam není nikdo,kdo by byl schopen "otočit kormidlem".
Nečas a zejména Kalousek mají nyní úplně jiné starosti.
Nečas pilně pracuje na upevnění své vnitrostranické pozice cílenou výměnou "kádrů" a Kalousek má v gatích,protože se bojí vydání Parkanové,která za nic sice "nemůže",ale určitě by si to nenechala pro sebe a na sobě.
Hezký večer.
03. 07. 2012 | 22:50

kelt napsal(a):

omluva za 2x
03. 07. 2012 | 22:51

xx napsal(a):

kelt: Tak v posuzování schopností a motivací této vlády se asi shodneme. Sice máme každý jiné vize, které bychom rádi viděli realizovat, ale tato vláda je prostě špatná ze všech úhlů pohledu. Když už i levice musí pravicovou vládu oprávněně kritizovat za přílišné zvyšování daní, tak to je myslím světový unikát. Ovšem já tvrdím již delší čas, že vláda ODS ( Topolánkova i Nečasova ) není vládou pravicovou, ale vládou byrokratickou hledící na ČR jen skrze rozpočtové kolonky. Posiluje byrokracii a přichází se stále novými a novými omezeními a nařízeními, což je v rozporu s pravicovou ideologií. O zvyšování daní ani nemluvě.

Mne zajímal ten mechanismus snižování HDP v případě snížení míry zdanění. To jsem se stále nedověděl, jakým mechanismem dojde ke snížení HDP, když snížíme sazby některých daní ?

Stejně tak rozdíl mezi selektivními daňovými úlevami a snížením sazby.
Levice také argumentuje tím, že příliš daňově konkurujeme sousedům a přátelům z EU. Ale tento argument nikdy levice nepoužila vůči selektivním pobídkám, díky kterým sem přišlo několik zahraničních firem.
Připomíná to trochu Potěmkinovy vesnice. Firma A se přestěhuje z kraje B do kraje C a dostane za to dotace z daní všech. V Kraji C se sníží nezaměstnanost ale v kraji B se naopak zvýší. O tom zvýšení se taktně pomlčí a o snížení se halasně s pompou informuje.
Takto fungují daňové pobídky v rámci ČR ale i mezinárodně.

Jaký je rozdíl mezi tím, že přilákáme firmu xyz třeba z Německa na desetileté daňové prázdniny a x tisíc dotaci na každé vytvořené pracovní místo nebo tím že jim nabídneme o 10% nižší korporátní daňovou sazbu a méně daňově zatíženou cenu práce ?
Vždyť v obou případech se přece jedná o daňovou konkurenci.

Je to pouze o tom, jaké má kdo ambice ovládat lidi, řídit lidi nebo je nechat konat a hlídat pouze základní práva ? Nebo je tam nějaký obecně platný vyšší princip, že jeden způsob snížení daní je "lepší" než druhý ?

Z hlediska fiskálního není rozdíl mezi tím, jestli snížíte sazbu daně nebo jestli necháte sazbu vyšší a udělíte daňové úlevy a dotace. Rozdíl je ale z pohledu moci a rozhodování o druhých. A v neposlední řadě také v tvorbě korupčního prostoru, který pak podle celkové morální úrovně je více či méně využíván. To je vidět na různé míře korupce podle regionů.

Severské země nejsou důkazem, že vysoké přerozdělování nevytváří prokorupční prostředí, ale jsou důkazem spolu s Itálií, Řeckem i ČR, že v různých regionech a různých národech lidé mají různou morální úroveň a sklony ke korupci a zlodějinám.

Už jsem to jednou psal. Vysoké progresivní daně nám Švédskou prosperitu nezajistí. Ovšem to platí i naopak, vysokou prosperitu nám nezajistí ani HongKongské daně nízké. Protože daně vůbec prosperitu zajistit neumí. Tu mohou zajistit jedině tvořící a pracující lidé, kooperující a pokud možno svobodně jednající. Lidské jednání je klíč k prosperitě a nikoli vysoké nebo nízké daně, státní úředníci a politici.

Kdyby byl stát klíčem k prosperitě, mezi nejbohatší země na světě by musela patřit Indie, kde si bez povolení státního ouřady pomalu ani nedojdete na záchod.
03. 07. 2012 | 23:35

xx napsal(a):

No nic, pro dnešek jdu spát, zítra sem ještě mrknu.
03. 07. 2012 | 23:41

jarpor napsal(a):

xx

Bez vměšování se do Vaší debaty s keltem -
Vašemu psanému - palec nahoru.

Hezký den
P.S. Jen mám obavy, že házíte hrách na zeď... tedy kolikrát si to řeknu sám sobě a přesto se neudržím a klepu do klávesnice... !
04. 07. 2012 | 07:03

a kelt napsal(a):

To xx,
plně souhlasím s Vašim vyjádřením ohledně "kvality"této vlády.
A ještě dodávám-špatná vláda/determinovaná svým složením a aplikací ideologických pouček,které již byly ve vyspělé Evropě odmítnuty a zprofanovány/nemůže dělat dobrá rozhodnutí.
To ukazuje nejen stav naší ekonomiky,ale co je horší morální stav společnosti.
Tato vláda systematicky staví proti sobě jednotlivé sociální vrstvy s pokazem na to,že jedni žijí na úkor druhých a např.ojedinělé excesy v čerpání soc.dávek,které s hlediska dopadů na SR jsou v řádu tisícin procent generalizuje a zneužívá.
Proti korupci bojuje víceméně jenom verbálně a selektivně a pokud by se vyšetřování mělo týkat vládních struktur,tak dehonestuje policii řečmi o vládě plukovníků a podplukovníků,nebo se snaží přímo ovlivňovat průběh vyšetřování./Kalousek/
Oceňuji Váš názor a ztotožňuji se s ním,že daňová politika by neměla likvidovat podnikatelské aktivity,ale ani výrazně oslabovat příjmy SR a tím financování veřejného sektoru a infrastrukturálních investic.
To je úloha a zásadní úkol pro finanční odborníky MF a ne pro absolventa mechnizační fakulty VŠZ,do listopadu 1989 člena/dle zákona zločinecké/KSČ,a dalšího odborníka,člena předlistopadové strany NF,chemika-technologa jedné jihočeské fabriky,kteří ten problém podřídili ideologii a malér je na světě.
Neustále zvyšování DPH přestalo fungovat a oni již neví kudy kam a to ještě navíc hrozí ztráty unijních dotací.
04. 07. 2012 | 10:29

a kelt napsal(a):

To Jarpor,
fandím Vám a udržte se!Bude to značným přínosem pro tyto stránky.
04. 07. 2012 | 10:32

jarpor napsal(a):

kelt

Nebuďte neskromný.... Vaše přítomnost na těchto stránkách je takovým přínosem, který já nemohu nikdy dosáhnout.
A to konstatuji s vědomím, že fandím, lépe - dávam palec nahoru - jiným..

Hezký den.
04. 07. 2012 | 10:45

český maloměšťák napsal(a):

jarpor
Má to ale kelt /Hvížďala, Sladký, Mac, Maximus, prirodovedec, Vlk, lex, vico, jedla, Cech..../ škaredou bábovičku a xx klásnou, že, jalpolku...bac, bac.... kelte....pusinku (mlask), xx...

:)))

Báječný celý týden .
04. 07. 2012 | 11:21

xx napsal(a):

kelt: Víte, já jsem toho názoru, že když už ne z ideologických důvodů ( v těch se prostě neshodneme a je to asi tak správně ) tak z důvodů ryze praktických bychom se měli shodovat v tom, že v situaci která u nás panuje v politice i na úřadech, je přímo žádoucí alespoň dočasné omezení státního rozpočtu a moci úřadů, tedy státní správy. Podle mne je to nutnost a jediná cesta jak z toho ven.

Obecně se zde shodneme, že politiky ovládají jakýsi kmotři kteří přes tyto politiky mající rozhodovací moc rozkrádají veřejné rozpočty. Střídání vlád ČSSD+Kalousek a ODS+Kalousek nic dobrého nepřináší. Je na čase zkusit jiný postup a tím je devitalizace. Tlak na snižování vlivu státní správy na ekonomiku a životy lidí. Tím se kmotři odstřihnou od financí a především ztratí zájem o politiku, protože tam prostě neuvidí tu příležitost.

Každý doktor vám řekne, že když máte kvasinkovou infekci, musíte v první řadě přestat nákazu krmit (jíst sladké), jinak se jí jen těžko zbavíte. Apelovat na morální zásady a čestnost je u kvasinek stejně jako u kmotrů politických stran marný pokus.

p.s. máme chalupu v regionu s vysokou nezaměstnanosti. Lidé tam mají potíže získat práci. Jenomže práci je možné získat jedině rozvojem regionu, aktivitou lidí. Práce neznamená jenom vystavět nějakou fabriku. Práce znamená i služby, třeba stavebnictví a pod. Jenomže tady působí úřady konterproduktivně svou regulací. Územní plánování tlumí výstavbu, ta omezuje pracovní příležitosti pro řadu profesí. Navíc omezuje přítomost lidí a omezuje tak další pracovní příležitosti ve službách. Takže lidi na jedné straně v regionech sedí doma na podporách a na druhé straně se jiní lidé marně dohadují s úřady o tom, zda si mohou na svou rekreační chatu nebo rodinný dům dát hnědou nebo červenou střechu, zda může být čtvercový nebo obdelníkový a především o tom zda vůbec mohou se svým pozemkem naložit jak uznají za vhodné, tedy třeba postavit chalupu nebo dům.

Jedině lidské jednání, nějaká aktivita dá lidem práci. Úřední rozhodnutí o tom že 10 metrů od posledního domu ve vesnici se už nesmí stavět, protože to není v územním plánu a územní plán je již uzavřený a sválený a nově se bude dělat změna až kdoví kdy lidem práci jenom sebere.
04. 07. 2012 | 11:30

xx napsal(a):

Ještě doplním, regulace územním plánováním samozřejmě také zvyšuje ceny nemovitostí a tím ještě snižuje dostupnost a rozvoj obcí.

V USA je toho jasný doklad. Existují tam totiž regiony které územně plánují a regulují výstavbu a regiony které územní plánování nemají. Rozdíly v cenách nemovitostí jsou násobné.

Ostatně u nás je to také patrné. Na okraji územního plánu koupíte pozemek za pár korun/m2 a úředním razítkem se jeho cena znásobí tisíckrát, jakmile jej úředník zahrne do územního plánu. Je to ale jenom existencí územních plánů a umělým vytvořením nedostatku pozemků, resp. převisu poptávky nad nabídkou.

To sice zvyšuje HDP, ale má to i své negativní dopady, protože to tlumí ekonomickou aktivitu regionu a zvyšuje zadluženost lidí, což přináší další negativa.
04. 07. 2012 | 13:30

cimbura napsal(a):

pro kelta a spol. :

Požádejte své maminky ať vás dají dnes o něco dříve na nočník a pak rychle do postýlky. Potřebujete to. Až budete měnit svět ....
04. 07. 2012 | 19:03

cinick napsal(a):

Pane Sobotko!
Ač máte v mnohém pravdu,svůj podíl na tomto máte také. V dobách, kdy například penzijní fondy byly v zisku, tak jste tento zisk velkoryse používali ve státním rozpočtu. Teď jsou fondy (stále jako součást státního rozpočtu) ve ztrátě a nahospodařené prostředky z minula nemají. I to něco stojí.
To, že tato vláda dokáže jenom decimovat vnitřní trh, už snad nemusíme dále rozebírat. Proto se s ní rozejdou i její mnozí ideologicky přesvědčení zastánci.
05. 07. 2012 | 10:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy