Vládní cesta do pekel

23. 10. 2012 | 09:22
Přečteno 5659 krát
Rozumnou reakci na jasnou porážku stran vládní koalice v krajských a senátních volbách může představovat jen demise vlády a vypsání předčasných sněmovních voleb na jaře roku 2013.

Nečasova vláda škodí zemi a doslova existenčně ohrožuje naše občany. Vládní návrh státního rozpočtu na rok 2013 postavila na zákonech, které s vysokou pravděpodobností nebudou přijaty. Z návrhu penzijní reformy ze stejné dílny vykouklo kukaččí vejce odchodu OSVČ z průběžného systému, takže do nenávratna možná zmizí dalších 20 miliard korun. Peníze načerpané z evropských fondů budeme muset vracet. Státní správa je nadále ochromena nedostatkem zdrojů, klientelismem, neodborností, nekončící řadou korupčních skandálů a často i překvapivých neúspěchů v souboji s kriminální sférou. Džin organizovaného zločinu je vypuštěn z lahve a vláda nám místo toho nabízí souboj s ideologickými přeludy, které jí nedovolují použít standardní zbraně mnohokrát ve světě prověřené, např. registrační pokladny, majetková přiznání, integrovanou kontrolu podezřelých účtů policií či zákaz anonymního vlastnictví akcií.

Nejde jen o to, že vláda hospodaří špatně, ale o to, že hospodaří špatně schválně. Není jiné vysvětlení, proč není ochotna zodpovědně posoudit hospodářské možnosti nadcházejícího roku, aspoň to, jestli to půjde nahoru, nebo dolů. I v této nejzákladnější věci se systematicky mýlí a narůstá podezření, že úmyslně mate poslance i veřejnost, pokud slibuje příjmy, které se neuskuteční, a zatajuje předpokládané podstatné výdaje. Důvod je zřejmý - narůstající schodek chce vláda řešit opět a opět exekutivními škrty, na které už nepotřebuje souhlas žádných poslanců. Zejména pak ne těch svých. Těch, kteří už také začínají stále více proti vládní politice reptat.

Je dobře, že premiér Petr Nečas si uvědomuje - jak připomněl v první reakci po prohraných senátních volbách – že ODS nevyhrála ani sněmovní volby roku 2010. Předstírala schopnost překlenout základní rozpory v nesourodé koalici, kterou z prohraných voleb poskládala, ale dopadlo to jako s předstíranou elektronizací státní správy. Je to iluze. Její někdejší koaliční podpora už neexistuje. Doslova rozpůlené Věci veřejné jsou v opozici, klub ODS se rozpadá, a každé hlasování se opírá o náhodnou většinu. V kritické situaci – kdy jde o základní zákon státu, státní rozpočet – něco takového naši zemi existenčně ohrožuje.

Vláda, která má vytrvalé potíže s důvěrou na sněmovní půdě, se nemůže opřít ani o důvěru veřejnosti, jak potvrdily krajské a sněmovní volby, nemluvě o zdrcujících průzkumech veřejného mínění. Ústava přitom nabízí řešení, které nás může vyvést z tohoto kritického údobí českých dějin – je jím demise vlády a vyhlášení předčasných voleb usnesením alespoň 120 poslanců. Tak aby z nové sněmovní většiny mohla být vytvořena vláda nová, taková, která se může spoléhat na jasnou oporu sněmovny i voličů.

Vláda Petra Nečase staví občany do situace, že za odvedené daně nedostanou slíbené veřejné služby – a bere občanům motivaci platit. Sněmovnu okrádá o její zákonodárnou pravomoc rozhodovat o rozdělení společných zdrojů. Zmatená hospodářská politika likviduje podmínky k růstu i v období, kdy se okolním státům dařilo. Zvyšuje se ta část státních dluhů, která se neopírá o rostoucí schopnost dluhy splácet. Za pokryteckými řečmi o potřebě ústavního zakotvení vyrovnaných rozpočtů a dluhové brzdy se nezodpovědně odehrává něco úplně opačného - zátěž se hrne na příští vládu, a to se jí ještě mají svázat ruce, aby staré dluhy přežily jako klacek pro politické hrátky příští (pravicové) opozice.

Vraťme se k Poslanecké sněmovně ČR. Vrací se tam díky vetu Senátu sada zákonů, bez kterých nelze přijmout vládní návrh státního rozpočtu na rok 2013, protože je na nich postaven. Jsou to však zákony naprosto nesmyslné. Rozpočet především počítal s dalším zvýšením DPH, přestože efekt je zatím opačný, předchozí pokus s vyšší sazbou snížil celostátní výběr této daně. Podle oficiálního výkazu měsíčního pokladního plnění státního rozpočtu z Kalouskova ministerstva financí bylo letos při sazbách DPH 14 a 20 procent vybráno na konci září o 1,6 miliardy korun méně než ve stejném období loňského roku, kdy platily sazby 10 a 20 procent. Jediné, co to zvýšilo, jsou ceny.

Je zřejmé, že stát nepotřebuje vyšší sazby, ale lepší výběr daní. Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Zdeněk Juračka na posledním jednání tripartity, tedy za přímé účasti vlády, uvedl, že podle interních průzkumů svazu platí daň z přidané hodnoty pouze 30 procent malých a středních podnikatelů v obchodě a cestovním ruchu. Jiná svědectví z jiných oborů by nejspíš potvrdila totéž.

Bezmocná vláda, svázaná korupčními a klientskými vazbami, připustila prostě v zemi rozvrat a způsobuje totální chaos, který nelze vyřešit handrkováním o jedno procento sazby nefunkční DPH. Nepomohou ani drobná zmírnění degresívní daně z příjmů.

Nečasova vláda chaosu, která nedokáže zacházet ani s darovanými prostředky z Evropské unie, vláda zkorumpovaných veřejných zakázek, která se stala centrem mezinárodního vyšetřování, vláda, které se vloudil do penzijní reformy rozvrat systému, vláda kmotrů a ministerských neumětelů musí odejít. To všechno jsou hlavní důvody, proč sociální demokracie oslovuje strany vládní koalice s nabídkou předčasných voleb. Dále už takto pokračovat nelze.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ernesto napsal(a):

Dobrý den ! Pane Sobotko kdy už konečně jako poslanci a zástupci vašeho českého lidu navrhnete zákon o majetkovém přiznání ! Mnohé zlo by to v čeko vyřešilo ! E
23. 10. 2012 | 09:28

jozka napsal(a):

Kampak se nam ztratil clanek o vlade, ktera nevidi a neslysi i s komentari?
23. 10. 2012 | 09:34

Ládik!!! napsal(a):

Přecedo, vy to ale vedete - jednou jste pod Špidlou, teď už nad ním... Má to nějaký hlubší smysl?
23. 10. 2012 | 09:36

Ládik!!! napsal(a):

Taková touha po moci není normální. Dělejte s tím něco, nebo se zblázníte. To nevydržíte.
23. 10. 2012 | 09:39

slavwin napsal(a):

Dalo by se to rozšířit, že ČSSD je podobný problém pro stát jako ODS. Lumpárny jako Mostecká uhelná a Pandury vznikly v ČSSD ods něco dotáhla ve svůj prospěch, kterou zlodějnu opačně dotáhnou socani. Měly by skončit reje zakuklených bolševiků a jejich kašpárků z KSČM. Dvacetiletí švindlů a zlodějen stačilo, že lumpové umí spolupracovat viz kraje a společné tažení proti VV.
23. 10. 2012 | 09:40

neo napsal(a):

už první věta je šílená hloupost.

///Rozumnou reakci na jasnou porážku stran vládní koalice v krajských a senátních volbách může představovat jen demise vlády a vypsání předčasných sněmovních voleb na jaře roku 2013///

VOLBY DO SNĚMOVNY JSOU VOLBY DO SNĚMOVNY

VOLBY DO SENÁTU JSOU VOLBY DO SENÁTU

VOLBY DO KRAJŮ JSOU VOLBY DO KRAJŮ.

Tohle si pane Sobotko ujasněte. Když volíte do obecních zastupitelstev, krajů, senátu nebo nově prezidenta, volíte osoby, který chcete mít na obci, kraji, v senátu či za prezidenta a ne koho chcete mít ve sněmovně.
23. 10. 2012 | 09:41

deep throat napsal(a):

Pane Stejskale,

jaké slovo Vám prosím zvedlo hladinu adrenalinu v mém příspěvku, že byl zmizen??
23. 10. 2012 | 09:43

PK napsal(a):

Pane Sobotko, docela Vám i ČSSD fandím,vaše drtivá kritika na adresu mafiánské ODS je v pořádku,jen si prosím do budoucna ohlídejte aby už nedocházelo k dalším kauzám typu " RATH".A buďte taky trochu drsnější jak se na správného lídra sluší.Je těžká doba a ČSSD přijde taková měkká a zakřiklá strana.
23. 10. 2012 | 09:43

Béda napsal(a):

Naprostý souhlas. Do poslední čárky.
23. 10. 2012 | 09:44

jozka napsal(a):

deep throat:

Nebyl zmizen vas prispevek, byl zmizen cely clanek a misto nej se objevil tenhle.
23. 10. 2012 | 09:47

jozka napsal(a):

Puvodne tu byl tenhle:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/politici-volicum/Sobotka-CSSD-Vlada-ktera-nevidi-a-neslysi-250874
23. 10. 2012 | 09:49

deep throat napsal(a):

jozka

díky, panu Stejskalovi se omlouvám. Nicméně si vzpomínám, že stejné čachry s blogem tu předvedl i pan Payne....
23. 10. 2012 | 09:50

PK napsal(a):

to deep troath

jaké čachry,třeba se jen spletl a potom to napravil.
23. 10. 2012 | 09:58

Ládik!!! napsal(a):

Přecedo, zkuste knihu "Domácí lékař".
23. 10. 2012 | 10:06

Analytik napsal(a):

Zachovejme klid, pánové!
To se jen svět připravuje na pád Nečasovy vlády.
Bude třeba začít u čistého stolu, tak je potřeba udělat ve virtuálním prostoru pořádek.
23. 10. 2012 | 10:06

slavwin napsal(a):

reakce na NEO
Krajské volby jsou reakcí na současnost a to co bylo příslibem parlamentních voleb už neplatí. To že se půjde po sociálních dávkách se očekávalo, že bude kryta zlodějna se neočekávalo. Že bude jinak toť nezodpovězená otázka, společný postup proti VV zahájený novým komsomolským tiskem tomu nenasvědčuje.
23. 10. 2012 | 10:11

občan napsal(a):

Pane Sobotko, k volbám jste dostali jen 36% lidí a u nich Vaše partaj oslovila čtvrtinu, tj. asi 9% lidí z republiky. Jste opravdu borec, když si na základě takové podpory osobujete právo přebírat vládu.
Jo a o korupci a kvalitní práci si popovídejte se svými spolustraníky. A to nejen v Ústecké a Středočeském kraji, ale i s těmi, co sedí na 2 až 80 židlích a tvrdí, jak všechno, za ty miliony, které jim platí stát na platech a odměnách, stíhají. To umí opravdu jen bozi a polobozi. A spíše zloději, kteří okrádají stát ve svůj prospěch. Můžete začít u svého výkonného místopředsedy a a pokračovat s mnoha dalšími
23. 10. 2012 | 10:13

MartinO napsal(a):

Vv, věční skuhralové, nadávači a uplakánci, tady jsou vaše bludy vyvráceny černé na bílém :-D
http://www.novinky.cz/ekonomika/282399-cesi-jsou-nejmene-z-cele-eu-ohrozeni-chudobou-tvrdi-studie.html
23. 10. 2012 | 10:14

český maloměšťák napsal(a):

Ty mandáty v senátních volbách....
No, trocha skepticismu by neškodila.

Ing. Berka....cca 5 000 hlasů
MUDr. Emmerová...cca 8 000 hlasů

No a socodesácké koalice v krajích....no comment. /ale minimálně v symbolické rovině jedná ČSSD o koalici tu s Drobilem, onde zase s Šnajdrem a Julínkem.../

Sobotka : "To všechno jsou hlavní důvody, proč sociální demokracie oslovuje strany vládní koalice s nabídkou předčasných voleb."

Parafráze : " A také důvod proč sociální demokracie oslovuje strany vládní koalice s nabídkou spolupráce v krajích".
23. 10. 2012 | 10:17

kelt napsal(a):

Co dodat,Nečas,coby kůl v plotě neví kudy kam a ani již nehledá racionální východiska.
I kdyby uzavřel "krvavý kompromis" s Tluchořem a spol.,tak jenom na krátký čas oddálí pád této vlády,který je neodvratný.
V civilizovaných zemích za obdobné sitiace v jaké se nachází současná trojkolka podávají demisi premiéři vlád bezodkladně.
Vypsání předčasných voleb by postavilo do čela země jinak poskládanou vládu,která by dostala šanci s tím něco udělat.
Ale jak prohlásil nově zvolený senátor Kubera,všichni ti,kteří po minulých volbách se dostali do Sněmovny si koupili na leasing audiny,nejlépe osmičky bratru za 2,5 mega a tak se musí držet koryta jako h.... košile.
Čím déle bude trvat agonie této vlády,tím hlouběji se propadnou preference ODSTOP,teď obě dostaly v součtu celých 18%!!!!!!!!!!
Lidem se ani neodvážila do voleb jít.
Kongres ODS svolaný na "Dušičky"symbolizuje stav této státostrany.
23. 10. 2012 | 10:23

neo napsal(a):

slavwin:

To není žádný důvod k odstoupení vlády:)

Jsou to prostě a jednoduše volby do krajů. Zkušenost říká, že dopadají odlišně od voleb do sněmovny. Viz minulé krajské volby a minulá vláda Mirka Topolánka.
23. 10. 2012 | 10:26

Joshua napsal(a):

Občan,

článek je o důvodech pádu Kalouskovy hrůzovlády. Domnívám se, že za vlády organizované soc.-dem. mafií to bude určitě malinko lepší. Záležet bude taky na tom, jestli by se po volbách spojila se zaběhlými pravicovými mafiánskými strukturami jak má ve zvyku anebo konečně vytvořila nikoliv pravolevou ale levicovou koalici.

Skutečné řešení by mohla přinést pouze přímá demokracie ale té se rozhodně nemusíme obávat. Ustálený mafiánský klientelistický systém něco takového nikdy nepřipustí.
23. 10. 2012 | 10:31

Jarda napsal(a):

V článku jsou fakta a pokud si pomatení příznivci této vlády přejou, aby vydržela do řádných voleb, tak si také přejou totální debakl a rozklad takzvané pravice. Čím déle bude tato vláda chaoticky a destruktivně vládnout, tím bude víc voličů dnešní opozice...
23. 10. 2012 | 10:31

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Kalousek s Nečasem nás masírují krizí a naordinovali nám recesi, ale co naši sousedi?

„V roce 2011 pokračoval v německém hospodářství trend silného hospodářského růstu z roku 2010, kdy se německé hospodářství se zotavilo rychleji než se čekalo. Hlavní spolkové ekonomické instituty očekávaly poměrně silný hospodářský růst i v následujících letech. Pro rok 2010 prognostici předpokládali zvýšení HDP o 3,4 % - 3,5 %, čemuž odpovídají i finální výsledky, za rok 2010 došlo ke zvýšení o 3,7 %, přičemž nejslabší bylo první čtvrtletí 2010 s růstem pohých 2,6 %, vynahrazeným růstem v dalších 3 čtvrtletích kolem 4 %. V roce 2011 tento trend pokračoval, kdy v prvním čtvrtletí dosáhl růst 5 %. Od 2. čtvrtletí však postupně došlo k poklesu HDP, kdy ve druhém čtrtletí roku 2011 došlo ke snížení na 3,0 %. „
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/nemecko-ekonomicka-charakteristika-zeme-19044.html

„Německo míří k rekordu, na daních zřejmě vybere 600 miliard eur
Německým finančním úřadům se letos zřejmě podaří na daních vybrat rekordní částku. Naznačují to zářijové údaje, podle nichž výběr v meziročním srovnání stoupl o 4,2 procenta. Za celý rok by státní kasa mohla získat přes 600 miliard eur (14,9 bilionu korun). „
Více na: http://zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/nemecko-miri-k-rekordu-na-danich-zrejme-vybere-600-miliard-eur-925200#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
23. 10. 2012 | 10:33

Petr. napsal(a):

Vláda ČR je špatná! Ale bude vláda vedená ČSSD lepší? Kolik máte odborníků? Taky žádného! Nebo vytáhnete studenta Grosse, kupce pozemků Zgarbu, co jste ho protlačili znovu do Sněmovny, bývalé členy vlády co raději vyhodili Nejvyšší státní zástupkyni, než by dovolili vyšetřit miliardy z kauzy ropného prince? Nebo budou vládnout diletanti co nikdy nic neřídili a živí se politikou od školy?
Tak potom to bude stejné. Jen místo modré se vše přebarví na růžovo. A příští volby potom už vyhrají komouši a zatnou nám znovu na 40 let tipec. To chcete?
23. 10. 2012 | 10:37

babočka napsal(a):

Podle pana Sobotky vláda prý hospodaří špatně schválně. Pokud to pan Sobotka myslí vážně tak proč nedá na vládu trestní oznámení. V opačném připadě by měl být trestně stíhan pan Sobotka za pomluvu.
23. 10. 2012 | 10:37

český maloměšťák napsal(a):

MartinO
Četl jste vůbec tu studii ?
Vychází z údajů roku 2010. Což tak trochu posouvá vaše hodnotící soudy někam do říše snů.

Nicméně i tak :

"...For example, pension levels in four Eastern European countries – the Czech Republic, Hungary, Poland and the Slovak Republic – are not high, but older people fare better in comparison to the general conditions of low income observed in the country. Low poverty risk rates among older people in these four countries are partly due to large redistributive elements inherent in the guaranteed minimum pensions in some of these countries. These low poverty risk rates among older people are also an indication of a lower level of income inequality across older and younger groups of the population. Thus, low poverty among older people in these countries is partly a statistical artefact as an indication of the country-based relativity inherent..."

Statistical artefact, milý uplakánku. Tedy statistický " výrobek".

Příklad :
Byt, nájem plus inkaso 7000 CZK. Důchod 11 000 CZK. Po odečtení dalších nezbytných /mandatorních výdajů/ zbyde jedinci cca 4 eura na den.
Což sice není chudoba...ale v podstatě to není ani na jedno pivo na Oktoberfestu. (jistě - namítnete, že si má důchodce koupit raději něco na sebe a tři rohlíky....a už vůbec nemá co dělat na Oktoberfestu - nicméně i návštěva Oktoberfestu patří ke komplexu vyjádření toho, čemu se říká " kvalita života" (jen si tak trochu povyskočit)

Jednodušeji /pro nechápavce vašeho druhu/ : V dialektice evropských cen a příjmů jsou např. čeští důchodci na tom dost bídně.
A bude hůř - slibuje / a nejen slibuje ! / Kalousek.

Ze stejné studie :

"...The highest poverty risk rates for older people were observed in Latvia (51%), Cyprus (49%), Estonia (39%) and Bulgaria (34%), and the lowest in Hungary (4%), Luxembourg (5%) and the Czech Republic (7%). No single explanation can be meaningfully employed to explain this differentiation across countries. That said, countries with low poverty risk rates for older people generally have a good social safety net in the form of a basic pension..."

http://www.euro.centre.org/data/1264603415_56681.pdf
23. 10. 2012 | 10:40

rejpal napsal(a):

Petr.
Může být i horší. Ale pravděpodobnost je velmi nízká, Nečasova vláda nastavila laťku velmi vysoko.
23. 10. 2012 | 10:43

vojnov napsal(a):

PK...

Kauzu Rath si celkem (žádná) strana ohlídat nemůže, protože centrum nemá z dobrých důvodů moc nad místními buňkami ani členy. Takže jediné, co může dělat, je nedržet ochranou ruku a vyzývat.
Jako třeba teď Tejc, co (asi dostal za úkol) vyplísnil ústeckou ČSSD.

Nehledě na to, že (zaplaťbánbůh) nemá možnost zasahovat do práce policie. A doufám, že vláda taky ne.
23. 10. 2012 | 10:48

Karel K. napsal(a):

Tragické je, že ve všech stranách je většina lidí, kteří jinak, než z veřejných peněz neumějí žít. Čest výjimkám, Sobotkovi ne, ten na daně nepracoval nikdy. Ale utrácet vybrané daně a zdlužovat se umí výborně, to už dokázal.
23. 10. 2012 | 11:03

šašek z Jihlavy napsal(a):

Začíná mi být líto Petra Nečase. Když slyším ty natěšené vlčáky z výkonné rady a regionů, jak se chystají ho zaříznout, mám s ním docela soucit. Ale zavinil si to sám, chtěl uklidnit kmotry a vzal si do vlády Kubu a Blažka, opíral se o Vondru a Drobila, vyhodil Pospíšila, docela si nadrobil, holt, co si uvařil, to si taky pěkně vypapá (sprosťák Pohlreich by to vyjádřil jadrněji).
23. 10. 2012 | 11:08

xx napsal(a):

"Rozumnou reakci na jasnou porážku stran vládní koalice v krajských a senátních volbách může představovat jen demise vlády a vypsání předčasných sněmovních voleb"

Zajímavé, že totéž neradil Sobotka své vlastní straně v letech 2000 a 2004. Zisk mandátů v krajských volbách
------ rok 2000 - rok 2004 - rok 2008 - rok 2012
ČSSD ---- 111 ----- 105 ------ 280 ------ 205
KSČM ---- 161 ----- 157 ------ 114 ------ 182
ODS ----- 185 ----- 291 ------ 180 ------ 102

Stav mandátů po senátních volbách
------ rok 2000 - rok 2004 - rok 2008 - rok 2012
ČSSD ---- 15 ------- ?? -------- ?? ------ 46
KSČM ---- ?? ------- ?? -------- ?? ------ 2
ODS ----- 22 ------- 27 -------- ?? ------ 15
Senát se špatně dohledává.

Fakt, že vláda nenaplňuje přesně program ČSSD není důvodem k sebereflexi vlády. Jistě to je důvodem k tomu aby Sobotka požadoval konec vlády, ale těžko může čekat že sama vláda se vzdá mandátu, protože se opozici nelíbí její politika.

Historie ukazuje, že vládní strany obvykle moc neuspějí v krajských volbách a naopak opozice sklízí úspěch.

V tomto ohledu nejsou letošní volby až tak mimořádné jak se o nich mluví. Obsazení mandátů v senátu je ale slušné, to je třeba dodat. Někdy v letech 2004 nebo tak nějak měla 4koalice 39 křesel v senátu, nevím jestli kdy nějaká jiná strana jako jediná měla v senátu takovou převahu.

Ovšem ani to nelze bohužel považovat za důvod k rezignaci vlády.
23. 10. 2012 | 11:08

PK napsal(a):

To vojnov

Ja vím ,je to těžké ale musí to patřit k prioritám poněvadž potom dlouhodobá práce stovek lidí přijde během hodiny vniveč.
23. 10. 2012 | 11:13

Martin Čiháček, Vysočina napsal(a):

Pane Sobotko, opět se štítím napsat vážený. Jste člověk, který nikdy nepracoval. Jste od začátku pouze politikem a jsem si téměř jist, že na počátku byla z Vaší strany touha něco změnit, poté už jen zbyla touha dobře se uživit. K Vaší cti je nutné uznat, že nejste součástí žádného skandálu, možná proto, že jste se poučil u svých spolubojovníků ve straně. Abych byl věcný. Dostal jste to natřeno již v předchozích komentářích, nicméně dovolím si Vám to připomenout. Účast v krajských a senátních volbách byla rekordně nízká a to nemluvím o druhém kole, kdy občané ČR volili mezi větším a menším zlem a proto jste získali mandáty navíc a komunisté pouze jeden. Je pouze přirozeným jevem, že jako správný kecálek se nyní oháníte tím, že občané celé republiky dali jasný signál vládě, že by měla odstoupit. Jak byste reagoval Vy na jejich místě? Určitě byste odstoupil a přenechal místo lepším, že? Zkuste se nejdříve nad sebou zamyslet, než Vás zase chytne múza a pak ze sebe vysypete něco tak lživého. A znovu opakuji, nerozumím tomu, jak člověk, který z velké části zadlužil tuto republiku, může vůbec dále v politice působit, navíc jako předseda opoziční strany. Pozor pane předsedo, všechno hezké jednou končí a jestli Vy dostanete od občanů šanci vládnout, tak to teprve znamená konec demokracie. Bohužel vím, že se toho dočkám, protože lidí, které oslovujete svým populistickým jednáním, je bohužel v této republice dost.
23. 10. 2012 | 11:14

Argonáut napsal(a):

Dobrý den, nezloz te se na mě, ale stejnak nic kloudného nenabízíte. Příjde mi to že to jsou jen záchvěvy závisti a populismu.A vaše ovládání korupce
23. 10. 2012 | 11:16

nežvaňte. napsal(a):

Žvásty a fráze -- a to má být budoucí premiér, Bože můj!!!
23. 10. 2012 | 11:17

Jerry napsal(a):

Sobotko, jsi blázen. Tvé populistické keci mně už lezou krkem. Máš ale štěstí, že těch 40 let marastu poznamenalo na charakteru hodně lidí a nerozvážně tě budou volit dál.
23. 10. 2012 | 11:18

rejpal napsal(a):

xx
U nás žádná porážka není důvod ani k té sebereflexi, natož k činům. Kdyby šlo jen o volby samotné, o jakousi reakci na nějaké konkrétní události, pak by ani důvod nebyl. Tady jde ovšem o něco jiného - dlouhodobý pokles preferencí vlády i všech vládních stran, porážky ve všech volbách od voleb parlamentních (ani tady se nedá mluvit o nějaké výhře - kde by ODS a TOP 09 byly, kdyby se k nim nepřidali lovci dinosaurů), nesmyslné pseudoreformy s nulovým efektem (od školství až po finance. Když se zvýší daň a méně se vybere, za kladný reformní krok se to dá jen těžko považovat). K tomu spousta skandálů - 10 vyměněných ministrů, a to tam stále sedí Vondra, Heger, Kalousek, oblíbenci voličů.
Jsou země, kde by po takové souhře okolností vláda opravdu odstoupila, protože koaliční strany nemají zájem na pádu do propasti. Naše vláda ovšem stále spoléhá na podporu svých tradičních voličů a věří, že příště už nějaké volby vyjdou. Jenže se může klidně stát, že TOP 09 padne pod 5 % a ODS sice získá část odpadlíků, ale na víc než 20 % to stačit nebude. A s tím se vládnout dá opravdu těžko.
Jak si tuhle absenci pudu sebezáchovy vysvětlit? Reformní étos to nejspíš nebude. Takže buď totální odtržení od života nebo snaha ber, dokud je, a pak se uvidí. Těžko se vcítit do myšlení alternativních myslitelů...
23. 10. 2012 | 11:19

MartinO napsal(a):

ČM:
No a co že vychází s údajů z roku 2010? Vy profesionální uplakánci tady skuhráte už nejmíň od roku 2008 co sem občas nakouknu. Skuhrání a nadávání je totiž smysl vašeho života.

Vidím, že ani článek napsaný na novinkách pro nejjednodušší z nejjednodušších jste nepochopil, tak ho specialně pro vás ještě zjednoduším až na dřeň.
1) Hranice chudoby = příjem domácnosti nižší než 60% průměrnáho přijmu
2) 16% obyvatel EU je pod touto hranicí
3) Pouhých 9% obyvatel ČR je pod touto hranicí
4) V ČR je nejmenší procento chudých z celé EU
5) Nejohroženější nejsou důchodci, jak se snažíte naznačit, ale nezaměstnaní, kterých je v ČR relativně málo
6) Důchodce který si bydlí sám v nájemním bytě 3+1 v centru města za chudého rozhodně nepovažuju a líto mi ho není.

Stále nic? Potřebujete to namalovat?
23. 10. 2012 | 11:22

Vladimir napsal(a):

ad MartinO:
Jsou tu aspoň 2 problémy.
Jednak důvěryhodnost rakouské průzkumné agentury - Rakušáci dokázali také stvrdit, že Temelín je škodlivý, že ohrožuje obyvatele Rakouska (a dalších států ... ).

Důležitější problém spočívá v tom, co v cizině považují za chudobu . tedy ten práh chudoby.
V ČR se za chudobu patrně považuje až to, že člověk nemá na byt, na elektriku a chleba se solí a vodu ...
V západní Evropě se za chudovnu považuje něco jiného (mají tam vyšší standart i té chudoby) a třeba v Rumunsku mají ten práh zase jiný (tam lidé můžou spát i v lese pod bukem a pořád ještě nejsou chudáci ...).

Podstatně důležitější je - nesrovnávat se ani tak s okolním světem, jako se sebou samým, tak jak to jde v čase ...
Např. bezdomovců přibývá každoročně stovky a je jich už víc než 10 tisíc. Exekucí přibývá rovněž rekrdně a na žebrotu a od most jsou posílání třeba kvůli 30 kč poplatku u lékaře (nezaplacenému a soudy, advokáty a exekutorským úřadem zhodnoceným o tisíce procent - tomu se dřív říkalo LICHVA !!! ). Lichva je dnes bohužel uzákoněna v zákoně (ta možnost).

Před 22 lety byl bezdomovec naprostou raritou !!! Dnes je potkáte houfy na nádražích, na křižovatkách , v metru, v parcích , ...
Za dobu 22 let zbohatlo možná 1% obyvatel (asi tak 100 tisíc) , zatímco zchudlo víc než 50 obyvatel ...
Ukazovat, jak jinde jsou ještě chudší, je hloupé . Rozumnější je vidět, jaký vývoj (v příjmech, v majetku) je u nás za ta 2 desetiletí a to nejen vývoj v materiální sféřě, ale též vesměru práva (dobytí svého práva), bezpečnosti, morálky ... KATASTROFA !
Musí dojít brzy ke změně, nejlépe už 28. října (na Václaváku a po celé republice) a opakovaně 17 listopadu ...
Musí přijít konečně DEMKRACIE, nikoliv tento mafiánský bastard, který nám je za demokracii vydáván ...
23. 10. 2012 | 11:24

Fialenka napsal(a):

Tak jsem se na jiném blogu v diskuzi konečně dozvěděla, co pravičáci považují za skutečnou autentickou pravicovou politiku – nízké daně. V tomhle pravicovost není ok, podle mne, protože nejlepší ekonomiky mají země s vysokými daněmi …

"Dánská ekonomika zažila v posledních letech silnou expanzi, která byla podporována především růstem soukromé spotřeby, ale také vývozem a investicemi. Tato moderní tržní ekonomika je charakteristická zemědělstvím využívajícím nejmodernější technologie, moderními průmyslovými obory, rozsáhlými vládními sociálními opatřeními, vysokou životní úrovní, stabilní měnou a vysokou závislostí na zahraničním obchodu. Nezaměstnanost je nízká, dánská koruna zůstává vůči euru stabilní. V důsledku vysokého HDP na osobu, sociálních výhod a politické stability, je životní úroveň v Dánsku jednou z nejvyšších na světě."
http://www.czechtrade.cz/czechtrade-svet/evropa/dansko/

Dánsko patří mezi země s nejvyšší kupní silou obyvatel.
Zároveň mezi země s nejvyšší horní sazbou daně z příjmu fyzických osob: Ve Švédsku (56,5 %), Norsko (nevím), Velké Británii (50 %), Nizozemí (49,2 %), Finsku (48,2 %), Dánsku (48,1 %), Irsku (48 %), Německu (47,5 %), Japonsku (47,2 %), Austrálii (46,5 %), Kanadě (46,4 %) a Belgii (45,3 %). Tyto země patří mezi nejblahobytnější.

Nejméně odvedou na dani z příjmu fyzických osob občané s vysokými příjmy v zemích s rovnou sazbou daně z příjmu fyzických osob, kterými jsou Bulharsko (10 %), Česko (15%, 20,1%) a Litva (15 %), Rumunsko (16 %) a Slovensko (19 %).
V některých zemích se horní sazba daně uplatňuje až od několikanásobku průměrné mzdy, ale v Irsku, Belgii, Dánsku a Nizozemí podléhají maximální sazbě daně z příjmu fyzických osob příjmy nad úroveň průměrné mzdy.

http://firmy.finance.cz/zpravy/finance/356012-kde-v-eu-stoupaji-a-kde-klesaji-prime-dane-/
http://firmy.finance.cz/zpravy/finance/352168-oecd-jak-vysoke-prijmy-podlehaji-horni-sazbe-dane-/
23. 10. 2012 | 11:33

Petr napsal(a):

Pane Sobotko,Vase koketovani s bolseviky se vam opet vymsti,stejne,jako kdysi v unoru...nehlede na ubytek volicu,pro ktere jste maximum,kam chteji vlevo volit...to jste opravdu tak kratkozraci?
23. 10. 2012 | 11:39

xx napsal(a):

rejpal: to nevím, podle mne žádná vláda na světě by neodstoupila dobrovolně. Ale jsou země kde je občanská společnost natolik silná a vlivná, že by takovou vládu jakou popisujete donutila odstoupit, nebo alespoň nedělat taková svinstva, která jsem popsal.

Nejsem si jist, že tato vláda dělá až tak moc zle jak píšete. Samozřejmě to co dělá se mi nelíbí a raději bych aby byla pryč. Ale apokalypsu nevidím.

Byl bych raději, kdyby občané dokázali vyvinout na vládu takový tlak, aby sama svoje jednání usměrnila žádoucím směrem. Ale to naše společnost bohužel neumí a proto vláda v klidu zůstává ve své pozici včetně provařených ministrů typu Vondry.

Jak už jsem tu psal nedávno, příklad Německého ministra obrany, takhle se chová občanská společnost. Politik nechce odstoupit, ale občané ho donutí. Donutí ho svou aktivitou, jednáním, politickou aktivitou a ně brbláním u piva nebo na chatu aktuálně.
23. 10. 2012 | 11:40

Ernesto napsal(a):

Pravičácké štěky jako od nick ládik do nebe nedoletí,spíše do pekla
23. 10. 2012 | 11:42

MA-FU napsal(a):

Autor
Pane Sobotko-nadpis "Vládní cesta do pekel" může být i taková pro Vás ,pokud se popaktujete s komunisty!!
23. 10. 2012 | 11:44

Miki napsal(a):

Ano, Dáni, Němci ví, že krást se nesmí, protože v důsledku by okrádali svoje děti!!!Proto jsou tak bohatí, no a ve spojení s efektivním řízením státu / účelné náklady /, investice co skutečně prospějí všem, je to potom paráda. Je to o předsedovi vládní strany a jeho lidech v parlamentu, kteří toto vše mohli nastartovat..U nás slouží zlodějům, je to tak. V 90 letech si vytvořili zákony, co umožňují mnohostranný výklad a to záměrně. Kdo to mohl zarazit? Pan Klaus a jeho kolegové, Ti byli na začátku a ty zákony jsou stejné po 22 letech!!!!
23. 10. 2012 | 11:45

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva texty, který byl v rozporu se zdejšími pravidly zvýrazněny na úkor druhých, v tomto případě napsány celé či z velké části velkými písmeny (viz záhlaví každé debaty).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 10. 2012 | 11:50

xx napsal(a):

Fialenka: nízké daně nejsou jediným středobodem pravicové ideologie. Daleko důležitější jsou svoboda a lidská práva.

Nízké daně jsou čistě ekonomickým jevem a souvisejí s požadavkem na co nejmenší byrokracii a co největší ekonomickou svobodu. Ekonomické svoboda je velmi důležitá.

Ovšem nemá s výší daní přímou ale pouze nepřímou souvislost. Ekonomické svoboda není jen o sazbě daní, ale také o té byrokracii, jak dlouho trvá založení firmy ( značné rozdíly ), jaké je celkové prostředí ( to souvisí i s poctivostí a pracovitostí obyvatel ) atd.

Pouhé srovnání sazeb daní nic nevypovídá. Rozhodně je chybou vyvozovat, že vysoké jsou příčinou bohatství a úspěchu. Země jak Švédsko jsou naopak dokladem toho, že nejprve se stali úspěšní a až pak zavedli vysoké daně. Navíc Švédové jsou úspěšní i mimo Švédsko v daleko liberálnějších ekonomikách, například v USA Švédové patří k těm nejúspěšnějším menšinám, tudíž vázat úspěch a bohatství severských zemí na vysoké sazby daní by bylo chybou.

Naše ekonomika potřebuje nízké daně jako konkurenční výhodu víc než cokoli jiného. Máme stále ještě mnoho handikepů na poli ekonomické aktivity a potřebujeme něco, čím ty nerovnosti kompenzovat. Nižší daně jsou výbornou metodou.

Podobně působí i dotace a daňové prázdniny praktikované socialisty, ale to se lidem s pravicovým myšlení nezdá dost spravedlivé, protože se zvýhodňují jen některé skupiny obyvatel na úkor jiných.
23. 10. 2012 | 11:52

Miki napsal(a):

My všichni bychom měli razantně tlačit na vládu v případě, že se děje jakákoliv zlodějna pod jejich velením! Máme odbory, které v každém městě mohou organizovat jasný odpor k tomu co se děje, hromadně a ne demonstraci na 2 hodiny,ale rovnou třeba celý den ! Oni nikdy nebudou tak slušní, aby okamžitě rezignovali...Okamžitá odvolatelnost a trestní stíhání státních úředníků, zákon co nekompromisně toto zavede a potom VYMÁHÁNÍ PRÁVA - STÁTNÍ ZÁSTUPCI,POLICIE, DOZOROVÉ ORGÁNY... Měl jsi zasáhnout a ty jsi přihlížel? Okamžitě letíš na hodinu a předáno státnímu zastupitelství... Na čechy jenom bič, nic jiného neplatí..vždyť to bezpráví zde vidíte 22 let.. Jak se na nás dívají Němci? P O H R D A J Í N Á M I !
23. 10. 2012 | 12:01

Ernesto napsal(a):

Petře a koho by jste teda chtěl do koalice být na místě páně Sobotky ? U vás v čekostánu žádná dobrá duše už nic nezachrání ! Musej být konečne navrženy přísnější zákony ! Jinak si u vás bude kdekdo dělat co se mu zlíbí ! Třeba i otravovat lidi alkoholem ,dle aktuálního dění ! Takovou demogracii kde zákony uvolnují morálku lidem ,tak to neni o co stát ,to raději ten socík aby zločinci poznali že vše má své meze ! Zloději z čeko jsou známí všude po světě ,co víc k tomu dodat ! Ernesto
23. 10. 2012 | 12:02

Lukáš D napsal(a):

Pří téhle logice mohu být volby jedny a hotovo. Každé volby jsou pro vás referendem o vládě. Navíc vaše pozice je dost mizerná. Od minulých voleb do krajů jste ztratili 15% voličů. Senátní volby jsou všem volné. Většina lidí senát neznává a ani k volbám nechodí. Doufám že v parlamentních volbách skončíte spolu s ODS na 10 a méně procentech. Obě vaše strany už ukázali jak důvěryhodné jsou (Promopro, křišťálek, Rath, Pandury atd.)
23. 10. 2012 | 12:03

Vojta napsal(a):

Pane předsedo, díky za Vaši práci. Děláte to dobře.
23. 10. 2012 | 12:04

jozka napsal(a):

ad Navíc Švédové jsou úspěšní i mimo Švédsko v daleko liberálnějších ekonomikách, například v USA Švédové patří k těm nejúspěšnějším menšinám,

zdroj?
23. 10. 2012 | 12:04

Miki napsal(a):

No pane redaktore, cenzurujete zde svatou pravdu, asi záměrně. Je jasné, že abeceda má velká a malá písmena, nepadla sprostá slova, jen k r u t á p r a v d a. Ti co podporují současné vládnutí, mažou pravdivé informace, jen aby je náhodou nevidělo příliš mnoho lidí....Ubohé...Stejně ty info nezadupete do země!
23. 10. 2012 | 12:08

Analytik napsal(a):

Kdo skončí dříve - letní čas nebo Nečas?
Úplně poprvé fandím Nečasovi!
23. 10. 2012 | 12:09

Miki napsal(a):

Ještě do těch pravidel napište, že se nemají dělat rozestupy mezi písmeny, že nesmí být příliš viditelná, že musí být modře nebo tmavě modře a podobné hlouposti!
23. 10. 2012 | 12:13

nesstranný napsal(a):

Milý Bohušu!jak krásně to vypadá na papíře.Má to však mnoho ale.Zdeformovaný trestní zákoník,nemožnost odvolat politika,závislost justice a policie na vládě,prokazování původu nabytí majetku,vymahatelnost práva,nefungující státní správa,imunita politiků,přebujelý státní aparát,školství,sociální politika,zaměstnanost atd.Co s tím chcete udělat?O korupci se raději ani nezmiňuji.I vaši straníci jsou zapojeni do mnohamiliardových podvodů a krádeží.Nebylo by efektivní vyčistit nejprve vlastní stranua potom teprve začít se skutečnými reformami?Politik nedůvěryhodný pro obyvatele je v globálu stejně nepoužitelný jako ten,který již je pro něco souzen.To jsou jen takové střípečky,které občan vnímá a neodpouští.Všichni politici zapmněli,
že oni jsou tu pro lidi a ne naopak.Všichni by proto měli nést zodpovědnost za své
jednání a činy.Ne se schovávat za imunitu.Jsou za to námi více než velmi dobře placeni.Navíc si své platy určují sami a ne zrovna šetrně vůči většině obyvatel.
O jejich platech by mělo být rozhodnuto v obecném referendu,které žádná polistopadová vláda nechce připustit.
23. 10. 2012 | 12:17

marxík napsal(a):

Je těžká doba Miki a cenzor se bojí o místo.
Musíte ho chápat. Já mu moc dobře rozumím.
23. 10. 2012 | 12:23

Lukáš N. napsal(a):

Dobrý den,

nebyl zde zmíněn jeden fakt, který je dle mého soudu velmi podstatný. V posledním roce se do ČR vrátila totalita. Uvedené dle mého vychází z toho, že jsou v ČR (ano, přímo zde ve státu EU!) omezována lidská práva, zajišťována dle Listiny. Jedná se mi o tzv. "veřejnou službu". Věřím, že by existoval jiný způsob, jak "postihovatů "nepřízpusobivé" (Apropo, není problém spíše v diskriminaci a systému?). Lidská práva jsou v ČR omezována státní správou, tzn. jedná se o hierarchicky provázaný systém. Je - li tomu tak, tak se jedná dle mého názoru o zločinné spolčení při obchodování s lidmi (de facto otroky). Prosím o urychlené řešení situace, každým dnem narůstá minulá i budoucí škoda...
23. 10. 2012 | 12:26

resl napsal(a):

změňte zákon
akcie na majitele a přiznávání majetku, to se jistě nelíbí ani vám a proto ani vy nemáte v parlamentu co dělat.
23. 10. 2012 | 12:27

Jan K. napsal(a):

Vladimír:
"Za dobu 22 let zbohatlo možná 1% obyvatel (asi tak 100 tisíc) , zatímco zchudlo víc než 50 obyvatel ..."
Tak to je velmi dobrá bilance, nevím, co kritizujete.
Ale vážně, ti lidé, kteří jsou u nás dnes považováni za chudé, by například v padesátých letech byli považováni za dobře situované. A přesto se žilo, ba i dětí se rodilo podstatně více. Ovšem žilo se skromně, toho je dnes málokdo schopen. Také k tomu málokdo má důvod. A ti, co k tomu důvod mají a přesto skromně nežijí, pak samozřejmě do dotáhnou až na exekuci. Ale v naprosté většině případů je to jen jejich neochota chovat se tak, co jim dovoluje šrajtofle. Pokud si porovnáte platy a ceny, dejme tomu v polovině 50tých let a dnes, tak se dá těžko pochopit, jak z toho mohli lidé dokázat přežít.
23. 10. 2012 | 12:30

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Miky,

určitě máte pravdu, ale stejně: přečtěte si prosím zdejší pravidla, která se zavazujete dodržovat tím, že vstoupíte do debaty. Ušetříte tím sobě smazání příspěvku a mně činnost, která mne moc nebaví.

A jen na okraj: bežné rozestupy mezi písmeny jsou zde vítány, mohou být viditelné. Tmavě modré písmo sem nedostanete, ani kdybyste se rozkrájel. Systém to neumožňuje.

Přeji zajímavou, korektní a pokud možno slušně vedenou diskusi.

Libor Stejskal

P.S. Zrovna poslochám úvahy Rogera Scruton a Schlomo Avineriho o zodpovědnosti. Velmi zajímavé.
23. 10. 2012 | 12:31

český maloměšťák napsal(a):

MartinO
Vy se sem chodíte pouze vyblejt.
Prosím tedy, abyste toto dělal přes rameno někomu jinému než mi.
Dík.

P.S. Pokud neumíte anglicky...nebo jste líný si dohledat fakta o změnách v důchodcovském spotřebním koši od roku 2010....pak ale blejte dál. Ale za rameno někoho jiného.

Jen na okraj - běžné nájmy včetně inkasa kolem 7 tis. CZK /měsíc nejsou žádnou výsadou bytů 2 + 1 v centrech měst.
A i kdyby - tak co to má co dělat bydlení v centru města s tím, jak vy hodnotíte chudobu ?
To má ten člověk udělat co ? Odstěhovat se do menšího do Péřimova, že ? Abyste vy levně přišel k bytu v centru města a nemusel se tísnit v karlínské garsonce ?

Vnímáte vy i něco takového jako je domov ? Jeho hodnotu ? Jakou má pro starého člověka ?
Ne ?...myslel jsem si to.
-----------------
Velmi se mýlíte - já nejsem starobní důchodce. A troufám si tvrdit, že moje ekonomické poměry jsou mnohem lepší než ty vaše.
Ale nemám zapotřebí se ani kasat - ani opovrhovat těmi, kteří buď neměli štěstí anebo předpoklady - k tomu, aby se nemuseli stát terči takových duševních ubožáků jako jste vy a vám podobní.
Ostatně mám zkušenosti s tím, že právě že takoví jako jste vy, žijí v nájemním bytě a strachují se každý měsíc o to, aby měli na jídlo a nájem.
A papouškují vycucy ze studií, které jsou 3 roky staré.
23. 10. 2012 | 12:36

xx napsal(a):

jozka: Omlouvám se, četl jsem to nedávno v jedné zajímavé studii, ale neuložil jsem si odkaz a ve stažených to už také nemám, bylo to v PDF.

Zkuste pohledat na netu ;)
23. 10. 2012 | 12:39

Viola napsal(a):

Tak se nám ODS rozdělilo na menševiky a bolševiky.
23. 10. 2012 | 12:39

Ernesto napsal(a):

Jane K V době před padesáti lety lidé uměli žít skroměji a i koruna měla desetkrát větší hodnotu nežli má v součastné mafiánskokapitalistické době! Máte skreslené představy o životě ! Přesto všechno byl v tehdejší době elán vybudovat u vás lepší lidskou společnost ! Sobeckost ale opět zvítězila ! E Th. G
23. 10. 2012 | 12:39

Glosator napsal(a):

Vážený pane Sobotko,
včera byl v ČTV rozhovor se senátorem Kuberou (ODS) a ten vlastně podpořil to, co trochu zasvěcení vědí už delší dobu - HLAVNÍ příčinou rozvalu veřejné správy je VZNIK KRAJŮ, dítko to ČSSD. Jsou to také krajští politici ČSSD, kteří stojí za rozkrádáním pěněz (nejen) z EU.
A nebýt ČSSD+KSČM+KDU-ČSL zřízeného SUPERTUNELU, jménem "podpora OZE," nepčřešlo by do rukou podvodníků 50 miliard, které by bohatě stačily na výrazné snížení deficitu, aniž by bylo nutno zvyšovat daně a provádět škrty!
http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-kdo-nam-zdrazil-elektrinu-due-/p_politika.asp?c=A101003_121803_p_politika_wag
23. 10. 2012 | 12:41

český maloměšťák napsal(a):

MartinO napsal(a):
ČM:
No a co že vychází s údajů z roku 2010? Vy profesionální uplakánci tady skuhráte už nejmíň od roku 2008 co sem občas nakouknu. Skuhrání a nadávání je totiž smysl vašeho života.
--------
Jednak nejsem uplakánek - ale to beru jako přidělení cejchu - od nešťastníka vašeho formátu mi pak nevadí - že takto postupujete...berte to jako souhlas s vaší sebeterapií.
Ještě v roce 2009 jsem ani nevěděl, že aktualně.cz existuje.

Takže jeste nejen duševní mrzák, ale i manipulativní lhář.
23. 10. 2012 | 12:42

jozka napsal(a):

xx:

takze prd (zkousel jsem).

Radim k Singapuru :-)
23. 10. 2012 | 12:49

Jan K. napsal(a):

Ernesto:
To, co jste zplodil je ukázkový blábol. Jediná pravda je ta, co jste opsal ode mne, že lidé uměli žít skormně. Ono jim také nic jiného nezbývalo. Samozřejmě to nesvádím na režim, alespoň ještě ne těch pár let po válce, narůstající neschopnost socialismu se projevovala pozvolna v dalších letech, až nakonec zkrachoval.
23. 10. 2012 | 12:54

seriózní chlapík napsal(a):

MartinO

Díky za vaše "polopatické výklady".
Je pro vás symptomatické, že na podporu svých argumentů o dobrých poměrech v Česku používáte odkazy na nějaké slaboduché články.
Sám žádný nemáte, tak se chytáte aspon zvadlého stébla.

"Hranice chudoby = příjem domácnosti nižší než 60% průměrnáho NÁRODNÍHO přijmu".

To psané verzálkou jste z originálu vynechal (doporučuji ctrl+c a v)
Kdyby se jednalo alespon o evropský průměrný příjem přepočtený podle parity kupní síly, potom bystem s tím mohl operovat. Ale to je pro vás asi už "velká matematika".
23. 10. 2012 | 13:08

SuP napsal(a):

Sobotko -
Kdybyste si vyhráli v roce 2010 volby pořádně a ne tak žabařsky, mohlo se totéž teď psát o vás, o ČSSD.
Rozpočtem proteče každý rok cca 1200 miliard, z toho se cca o 800miliardách nediskutuje a ze zbytku, tedy 400 miliard se dělá kovbojka kvůli 15 miliardám.
Tyhle tanečky silně připomínají přesné určení data příchodu "Myslitele" do Liptákova - jaro 1897 +/-200 let.
23. 10. 2012 | 13:17

xx napsal(a):

jozka: to se mýlíte, až budu mít více času tak to dohledám. Připomeňte mi to.
23. 10. 2012 | 13:20

kelt napsal(a):

Poslední dvě vlády pod dominancí ODS skončily po polovině funkčního období.
Klausova 1997,Topolánkova 2008 a Nečasovu to čeká.
Společným jmenovatelem předčasných konců vlád "neviditelné ruky trhu"je především neúspěch jejich hospodářské politiky založené na "prošlých"neoliberálních dogmatech a silném vlivu šedých struktur napojených na vládní establishment,které dokázaly SR řádně pouštět žilou.
Fantasmagorie o naplňování příjmové stránky SR rovnou daní a absolutní nezájem na výběru daní od potenciálních voličů/registrační podkladny jsou buzerací poctivých podnikatelů/kombinované s rozkrádáním SR za benevoletního přihlížení vládních struktur založilo začátky konce vlád Topolánka a Nečase.
Znovu se ukazuje,že se nelze ubírat cestou zemí blízkého,či vzdálenějšího východu,ale inspirací by měly být modely ekonomického chování vlád,které již v delším horizontu ukazují svoji úspěšnost a stabilitu.
Nemusíme chodit daleko-země jako např.Rakousko je nám historicky a ekonomicky nejblíže a přesto,jediné,co se v naší televizi objeví je novoroční přehlídka Straussových melodií.
Proč je pro naše renomované ekonomy Rakousko tabu?
Nestálo by za to,podrobit jejich právní a ekonomický model hlubšímu rozboru?
Stále jenom čteme" hlubokomyslé úvahy "o blížícím se konci EU.
23. 10. 2012 | 13:36

seriózní chlapík napsal(a):

Jan K.

Váš recept, že lidé by měli žít skromně je klišé. Ano, ve zcela obecné rovině nelze nic namítat. Zcela nevhodné je naopak se uskrovnovat ve prospěch těch, kteří neoprávněně bohatnou.
Není nic špatného, když kvalifikovaný občan jedenadvacvacátého století žijící ve střední Evropě v mírové době žádá standard alespon na srovnatelné úrovni s dobou před čtvrt stoletím.
Pokud máte na mysli finančně negramotné, těch po mnoha pádných lekcích valem ubývá. Dnes už rozhodně nepatří mezi typické bezdomovce ti, kteří si půjčili od nějakého providentu na dovolenou.
23. 10. 2012 | 13:39

Maximus napsal(a):

Pane Sobotko, spíše si uhlídejte kdo bude presidentem po Klausovi, mohli byste mít totiž po příštích hlavních volbách problémny sestavit vládu! Viz např. Teletext ČT24
str.151:

Fischer by komunisty k vládě nepustil

Nezávislý prezidentský kandidát Jan
Fischer by komunisty k vládě rozhodně
nepustil. Penzijní reformu by razil
tvrdší než kabinet premiéra Petra Neča-
se (ODS). Řekl to v MF Dnes. Fischer
patří k favoritům prezidentských voleb
společně s expremiérem Milošem Zemanem.

"Když by mi osoba pověřená sestavením
vlády přinesla návrh, který by znamenal
vládnutí s KSČM, zkrátka a dobře bych
jej neakceptoval," řekl deníku Fischer.
Také v případě menšinové vlády by se
velmi zajímal, zdali neexistuje skrytá
podpora například formou nabídky na
místa šéfů úřadů či místa náměstků.
Tak od tohoto bývalého komunisty je to teda "soda", papežtější než papež!

Pěkný den všem!
23. 10. 2012 | 13:40

rejpal napsal(a):

seriózní chlapík
Kdyby lidé žili skromně, celá ekonomika postavená na konzumu by se zhroutila. Stejně jako kdyby přestali pít, kouřit, hrát na automatech, sázet a dělat jiné vaci, proti kterým se brojí.
23. 10. 2012 | 13:43

SuP napsal(a):

seriozní chlapík -
"....Dnes už rozhodně nepatří mezi typické bezdomovce ti, kteří si půjčili od nějakého providentu na dovolenou...."
Máte dojem, že ten kdo se stal "typickým bezdomovcem" po půjčce od Providentu na dovolenou, je dnes v kategorii "netypický bezdomovec", protože své dluhy splatil a dnes již zase prosperuje?
23. 10. 2012 | 13:45

rejpal napsal(a):

Maximus
Taky jsem to četl. A následně definitivně vyškrtl Fischera ze seznamu volitelných kandidátů. Jednak zrovna on by měl o těchto věcech raději mlčet, a jednak už teď naznačuje, že by byl prezidentem aktivistou. A to tam ještě nesedí.
23. 10. 2012 | 13:46

JC napsal(a):

MartinO,
S profesionálními levicovými fňuknami, která tvrdí, že 75% obyvatel ČR žije na hranici bídy,že az 20 let zbohatlo 1% a 50% zchudlo, a podobné bludy, nemá cenu diskutovat.
Průměrně inteligentní člověk si najde data na netu a nemusí ze sebe dělat osla.
23. 10. 2012 | 13:52

SuP napsal(a):

rejpal -
Nebylo by vhodné tyto teorie, že ".... ekonomika postavená na konzumu by se zhroutila...." nejdříve trochu vyzkoušet v praxi? Je totiž docela zarážející, že je razí převážně ideologická skupina, která o podnikání a svobodném trhu má poměrně chabé znalosti.
On je totiž značný rozdíl mezi "konzumem" a "spotřebou". Spotřeba je, když se utrácí, ale racionálně, konzum, když se plýtvá, protože není důvod šetřit.
Jak říkám, nebylo by od věci to nejdřív zkusit, aby bylo zřejmé, o čem je řeč ....
;-)
23. 10. 2012 | 13:54

neo napsal(a):

JC:

zní to náramně, zvlášť třeba v souvislosti s přeplněnými obchoďáky :)
http://reality.aktualne.centrum.cz/fotogalerie/2012/10/21/nove-otevirana-nakupni-centra-v-cesku/
23. 10. 2012 | 13:55

JC napsal(a):

Halóó levácké fňukny.
Když nevěříte statistikám, že česko je jednou ze zemí kde obyvytelstvo je nejméně ohroženo chudobou a že patří mezi země s nejvyšším rovnostářstvím, pak sem netahejte vaše statistiky jak skvěle se žije ve Skandinávii nebo v Německu.
23. 10. 2012 | 13:57

JC napsal(a):

neo napsal(a):,
Levičák ti to vysvětlí. To jsou chrámy konzumu pro zbohatlíky, 75% "obyčejných lidí" vybírá popelnice. Velitele jim dělá maloměšťák:-))
23. 10. 2012 | 14:01

MartinO napsal(a):

ČM:
1) Vy jste reagoval první na můj příspěvek nesmyslným, hloupým a neúspěšným pokusem o vyvrácení nezávislé studie na kterou jsem odkázal. Takže kdo tady blije?
2) Co já si mám hledat o jakém koši? Co má co dělat jakýsi koš s prostým porovnáním průměrných a 60% přijmů člověče? Vzpamatujte se. Jestli s tím máte problém stěžujte si Rakušákům.
3) Od kdy je nájemní bydlení domov? Ten člověk, pokud už nemá partnera a bydlí sám, si má najít podobného nešťastníka a mají bydlet ve dvou, případně pokoj pronajmout studentům atd atd. Taky má snad nějaké děti které mohou pomuci. Řešení je spousta. Snad nechcete abych mu doplácel já luxus pocitu "domova"?
4) Krom toho, odcházet do důchodu s VLASTNÍM úsporným bydlením má být základní celoživotní starostí a investicí každého aspoň trochu zodpovědného člověka.
5) Prosimvás, na co si to zase hrajete? To že máte čas trávit tady v diskusích 24/7 plus ty levounské nesmysly co sem píšete vás jednouznačně usvědčují z toho kdo jste. Dělejte si hlupáky z jedinců s inteligencí vám podobnou.
Tak se pro zajímavost pochlubte vaším CV. Vážně by mě zajímalo co jste tak úžasného dokázal, čím jste tomuto světu přispěl a jestli po vás zbyde krom proprděné židle, umaštěné klávesnice a poprskaného monitoru taky něco hodnotného.
6) Pokud jste opravdu tak bohatý jak se tady kasáte i když nemáte potřebu se kasat (LOL), tak těm chudým pomáhejte, ale ze svého, vy dobráku. Na vaše klepání do klávesnice chudí z vysoka...víte co.
7) Proti chudým obecně vůbec nic nemám. Naopak vážím si těch kteří se dokázali vydrápat ze dna nahoru. Ovšem ze srdce nesnáším takové "chudé" kteří místo toho, aby se OPRAVDU (ne kecáním v diskusích) snažili svou situaci řešit tak jen hledají kdo za to může, koho obvinit a jak ho za to portrestat. Vy se do této kategorie sám řadíte.
23. 10. 2012 | 14:05

bugy napsal(a):

Jen bláhoví levicoví voliči si myslí, že nástupem vlády ČSSD, silně podporované KSČM, se bude něco dít s korupcí. Nebude se dít vůbec nic, jen se změní kmotři. ČSSD jich má až až. Na krajské úrovni nám ČSSD jasně dokazuje, jak to myslí s korupcí. Jako živnostník se děsím vlády socanů a komoušů (největších zlodějů v historii).
23. 10. 2012 | 14:07

seriózní chlapík napsal(a):

SuP

Vcelku prosté.
Kdo se stal bezdomovcem po exekuci za nesplacenou půjčku dozajista bezdomovcem nadále zůstal.
Nálepky "typického představitele bezdomovců" se tak jistě nezbavil vlastním přičiněním, ale nárustem počtu bezdomovců z jiných příčin.
23. 10. 2012 | 14:13

Sláma napsal(a):

xx napsal: "Zajímavé, že totéž neradil Sobotka své vlastní straně v letech 2000 a 2004."
Měl byste, xx, než začnete radit, podívat i na jiná čísla. Například to, že v letech 1998-2002 měla pravice v parlamentu převahu 102 hlasů proti 98 levicovým. ČSSD vládla v de facto koalici s ODS (a ODS tedy nebyla opoziční stranou!). A dohromady ČSSD a ODS na tom nebyly vůbec špatně, ODS měla výraznou převahu v senátu a ovládala všechny kraje.
V letech 2002-2006 vládla koalice ČSSD s KDU-ČSL (s Kalouskem !) a US-DEU. A opět platí, že si koalice zase tak špatně nevedla.
23. 10. 2012 | 14:16

JC napsal(a):

MartinO,
Hezky jste mu to nandal. Mám strach aby ČM nezavařil klávesnice.
23. 10. 2012 | 14:17

rejpal napsal(a):

SuP
Už to přece probíhá. Meziroční propad (tuším kolem 2%) podstatně srazil optimismus navyšovačům DPH.Je smutné, kam se naše pravice dostala. Osobně si vzpomínám, jak otcové zakladatelé naší konzervativní pravice mluvili o zvyšování daní jako o největší hrozbě ekonomiky a jejího vývoje. A jestli nějaká daň opravdu reguluje spotřebu, je to DPH. Té by se měli bránit ze všeho nejvíc.
Z hlediska obratu peněz i výběru daní je konzum totéž co spotřeba. Kdyby to tak nebylo, proč by se dávaly tak obrovské peníze do reklamy, kdyby nešlo o to, prodat co nejvíc. Neřeším to z morální roviny. Dokonce ani z ekologické (plýtvá se ukrutně a brzy za to zaplatíme). Jen a jen z úhlu pohledu nastavení ekonomiky. Není problém vyrobit, je problém prodat. Jestli kromě zemědělství někde platí to přísloví "dej krávě do držky, kráva ti dá do dížky", platí v ekonomice západního typu. Což je mimochodem nejpodstatnějším důvodem vzniku sociálního státu. Je to celé bublina? Možná. Ale co bude dál, až praskne? První se vzbouří banky, klesne zájem o jejich služby. Pak velcí výrobci - propuštění, sociální bouře, hrozba revoluce - kdo z nich o to stojí. A všechno to nakonec skončí hromadnými odpisy dluhů. Je to jen otázka času. Nebo něčím horším.
Meditovat nad tím, kolik lidí je na hranici chudoby, kolik nad ní a kolik pod ní, není o ničem. Důležité je, jak lidé svou pozici VNÍMAJÍ, protože podle toho se chovají. Oni mohou své výdaje omezit. Odnese to výrobce, poskytovatel služeb, subdodavatel. A houby mu pomůže, že má nízkou přímou daň. Je smutné, že o psychologii drtivá většina našech ekonomů ví méně než nic. A pak se diví, že propočty jsou poněkud v rozporu s realitou.
23. 10. 2012 | 14:21

kelt napsal(a):

Někteří se zhlíží v ekonomických modelech,které nabízí Kazachstán,Albánie,Šláfnbergovo Kosovo,Rumunsko a Bulharsko.
Druzí/a přiznávám se bez mučení/,že jsou mně bližší modely starých zemí EU a jejich jak někteří místní znalci tvrdí"socialismus".Jen mně je záhadou,jak ty pravicové vlády těchto zemí ten"socialismus"naroubovaly bez státního převratu,kterým před každými volbami straší a mobilizuje ODS.
Co se týče hodnocení efektivity,chudoby a jiných sociálních jevů,tak důležitější,než momentální stav je TREND.
A pokud si porovnáme statistická data za posledních např.pět let,tak
v ČR s nejbližším okolí/opět nemám na mysli Rumunsko a Bulharsko atp./tak jedem kopcem dolů.
Jediné,co nám roste je státní dluh a počty milionářů.
23. 10. 2012 | 14:22

český maloměšťák napsal(a):

Martin O
Takže naposledy.
1. Neodkázal jste na žádnou studii, ale na vycuc z ní. Odkaz na studii jsme sem dal já - včetně citace , z které vyplývá, že je třeba se na země jako ČR a danou problematiku dívat velmi opatrně - že jde o jakýsi uměle vytvořený statistický konstrukt.
2. Současnou realitu "dokládáte" /jak - to jsem nyní zmínil v bodě 1/ pomocí tři roky starých úvah - přičemž od té doby došlo k výrazným změnám v důchodcovském spotřebním koši - zejména " díky" zvýšení mandatorních výdajů na potraviny, zdravotní péči...
3. Nekomentuji - jen jste opět potvrdil, že jste duševním mrzákem
4. Opět nekomentuji - plus dtto 3 /plus bolševická paušalizace....ani ve vyspělejších zemích jako jsme my, neodsuzují lidi coby nezodpovědné kvůli tomu, že bydlí v nájmu/

V ostatním - nemá cenu přesvědčovat anonymní nulu , která sem chodí blít a strefovat se svými paušálními a lživými výpady do těch, na které nezabírají jeho moudra vycucaná z vycuců studií 3 roky starých. To je zbytečné mrhání časem.

Koho obviňuji ?
Lháři a duševní mrzáku MartineO ? Koho z čeho obviňuji ?

Dokažte že někoho obviňnuji a z čeho.

Jinak si budu myslet, že jste i vyšinutý.
23. 10. 2012 | 14:23

český maloměšťák napsal(a):

JC
Přicmrndaly pokleslých ubožáků ...ty mám nejraději.
Chovám je v lahvích od okurek.
Jsou milí, moc toho nesní - stačí jim zbytky od stolu... a často se i množí.
Když se přemnoží, tak lahve vezmu a odnesu je k lesu. Tam je otevřu a přicmrndaly vypouštím.
Nejprve nedůvěřivě kroutí hlavou a natahují svá neduživá tělíčka přes okraj lahve. Až pak vylezou ven...a rozběhnou se směrem k lesu.
Volají při tom " Smrade, smrade, hajzle...stejně si zase přicmrdnu ! "
23. 10. 2012 | 14:27

Sláma napsal(a):

xx napsal: "Naše ekonomika potřebuje nízké daně jako konkurenční výhodu víc než cokoli jiného."
Ne, to je naprostá blbost. Nikdy nemůžeme lácí konkurovat jihovýchodní Asii, už z toho důvodu, že v našich klimatických podmínkách musíte v zimě nosit teplé oblečení a topit.
Jediná možná cesta je jít dopředu, a ne dozadu, jak vy navrhujete. Tedy zvyšovat přidanou hodnotu práce, uplatňovat to, v čem byli Češi vždy dobří - tedy "zlaté české ruce", um, dovednost, vynalézavost.
Ony ty vaše nízké daně totiž nikde nefungují. Stejný systém daní jako u nás je např. v Albánii, Kosovou, Bělorusku a Kazachstánu a rozhodně z těchto se nestaly ekonomičtí tigři, právě naopak.
23. 10. 2012 | 14:28

JC napsal(a):

rejpal
"Meditovat nad tím, kolik lidí je na hranici chudoby, kolik nad ní a kolik pod ní, není o ničem. Důležité je, jak lidé svou pozici VNÍMAJÍ, protože podle toho se chovají."
"Geniální" levounské myšlenky ba neměli zapadnout:-)))
To se hodí na jednoho známého, Vlastní Porsche, ale "vnímá" to tak že je chudý protože nikdy nebude mít na Ferrari.
Bóže tady se fakt člověk pobaví.
23. 10. 2012 | 14:30

Pracant napsal(a):

Vy fňukny ufňukané. Jednou už vám Milouš Jakeš řekl, že se všichni máme dobře, jen Hanka a další soudruzi umělci se mají ještě lépe.

Stejně platí i věty soudruha Nečase, že všichni se mají dobře, jen soudruzi Ouzký, Cabrnoch, Řebíček, Hušák a další umělci se mají ještě lépe.

Proč soudruzi? No všichni to mají ze státního. A umělci? Kdo umí ten umí.
Tak nečumte a snažte se!
23. 10. 2012 | 14:30

JC napsal(a):

levounské myšlenky by neměly
P.S. Pro ČM, když si to v diktátu opravím bude mě to pan profesor počítat jako hrubku ?
23. 10. 2012 | 14:32

Sláma napsal(a):

to rejpal: Máte naprostou pravdu. Problémem naší politiky je, že její vrcholní přestavitelé ekonomii nerozumí.
V ekonomice má velký význam "očekávání". Spotřebitelé se řídí tím, co "očekávají". A jestliže čekají trable, chovají se podle toho. To znamená, že šetří, oddalují svoji spotřebu. A tím do ekonomiky posílají negativní impulsy, které vedou k narůstání ekonomické deprese.
Kalouskovi se to podařilo dokonale - z docela prosperujícího státu se proškrtá do Řecka a možná i o trochu níže!
23. 10. 2012 | 14:32

český maloměšťák napsal(a):

JC
Ano - i blbec si najde data na netu. Ale SOUDOBÁ data - která popisují DYNAMIKU jevu.
Ne tak přicmrndi.

http://www.nasepenize.cz/statisice-senioru-zije-u-hranice-chudoby-upozornila-analyticka-csu-10789

Mám nyní jednu lahev volnou.
Máte rád povařené šlupky z brambor ?

"...Podle informací ČSÚ je ohrožení příjmovou chudobou domácností v České republice rok od roku vyšší. Ze statistik vyplývá, že chudobou bylo v České republice v loňském roce ohroženo 1 022 300 obyvatel (9,8 procenta). Za poslední rok přibylo téměř 86 tisíc osob žijících v domácnostech s příjmem pod hranicí chudoby. Největší vliv na tom podle ČSÚ mají stále vzrůstající náklady na bydlení v ČR...."
/ a dále/
23. 10. 2012 | 14:36

SuP napsal(a):

rejpal -
Smysl mé poznámky je v tom, že by se neměl míchat pohled na konzum a spotřebu z hlediska výběru daní, ale z hlediska zajištění životních potřeb.
Mimochodem, nesouhlasím s Vaším "DPH reguluje spotřebu". DPH totiž reguluje především právě ten konzum, postavený na plýtvání.
(To nic nemění na faktu, že s posledními kroky vlády ve věci zvyšování daní nesouhlasím, protože neušetřit nic z 800 miliard státních výdajů a fackovat se o 10 nejméně jistých miliard z občanských útrat mi přije nesmyslné).
23. 10. 2012 | 14:37

SuP napsal(a):

Sláma -
"....z docela prosperujícího státu se proškrtá do Řecka a možná i o trochu níže!...."
V Řecku se něco děje? Vy něco víte? Co tak najednou? Doteď jste tu nosili transparenty o "Řecké lži".
Tak KDE JE PRAVDA?
To nemůže být náhoda!!!
23. 10. 2012 | 14:43

český maloměšťák napsal(a):

JC
Jen dodatek:
Takoví jakom jste vy a MartinO pomohli "pravici" prohrát volby. Ti vaši "levouni" by vám tedy měli poděkovat.
A skvělou práci ve prospěch levice - mnohdy ještě lepší než oni "levouni" ....odvádíte stále.
A navíc zadarmo.

Hezký den.
23. 10. 2012 | 14:44

český maloměšťák napsal(a):

Sláma /ad Sup a jeho skřehot/
Revidovaný vývoj HDP Vám dáva zapravdu :

http://byznys.lidovky.cz/recese-recke-ekonomiky-byla-hlubsi-nez-se-predpokladalo-pjr-/firmy-trhy.asp?c=A121007_131452_firmy-trhy_Pta

No nic. Stejně se zde už jen skřehotá a lže ...tak zatím.
Ponechne JC a spol. svému osudu - jejich mravemčí práci ve prospěch levice.
23. 10. 2012 | 14:48

xx napsal(a):

Sláma: To máte pravdu, že zatím nemůžeme lácí konkurovat asii. Ovšem jestli to takhle půjde s tím zdaňováním a plýtváním dál, nakonec budeme za 50 let rádi, že můžeme šít košile, trepky a plést rýžové klobouky pro střední Čínu. :-))

Proč myslíte, že navrhují jít dozadu ? Přidaná hodnota práce se přece nezvyšuje daněmi. Snížení daní neznamená ústup od pokroku. Jak jste na tohle přišel ? No možná tak pro státní vyžírky, nebudou už moci každé 2 roky kupovat nové modely významných automobilek. Tak to ano, v tomto smyslu chci jít dozadu a snížit ekonomickou úroveň lidí živících se na státu a veřejných zakázkách.
23. 10. 2012 | 14:49

Franta Bucek napsal(a):

Pane Sobotko, řekněte nám již laskavě, kam jste vy socani prošustrovali 130mld za Zemanovu privatizaci Transgasu a 40 mld připravených na důchodovou reformu.Při skoro 7% růstu jste ještě stačili ztrojnásobit státní dluh na neuvěřitelných 600mld!!!To vše jste stihli za jedno volební období. Zchoval jste se jako vykutálený gauner a dávno jste měl sedět za daňové optimalizace a podvody.Postavil jste si dům z náhrad!! V Anglii za to již poslanci sedí. Proč ne tady?Je to stejné jako by si podnikatel psal falešné cesťáky. Jak by asi dopadl?
Myslím , že minulý samet byl až příliš sametový a ta nejhorší sebranka přešla od komunistů k těmto oranžovým bolševikům. Je to samej estebák, fízl, udavač, lhář, který slibuje nevinným chudým duchem modré z nebe a ti na to skáčou.Věřím, že nová mladá generace se již s nimi nebude tolik párat a že pár kandelábrů bude konečně ověšeno těmi, co tam již měli viset v r.89.
23. 10. 2012 | 15:21

SuP napsal(a):

rejpal -
"....kdyby nešlo o to, prodat co nejvíc. Neřeším to z morální roviny. Dokonce ani z ekologické (plýtvá se ukrutně a brzy za to zaplatíme). Jen a jen z úhlu pohledu nastavení ekonomiky...."

Přesně! Proč tedy podporovat "růst" ekonomiky, postavené na plýtvání? Kdy současně vám spotřebitel, který má pocit, že rohlík je drahý, nekoupí sofistikovaný místní produkt, ale koupí si raději čínský šmejd, protože je levnější? Levnější za cenu, že buď nefunguje, nebo funguje jen poprvé?
23. 10. 2012 | 15:26

Radim Buršík napsal(a):

a in nám chce vládnout as smaminou už utracáí porachy z premierského platu, byl to packal a milzerný ministr ffinancí
23. 10. 2012 | 15:34

Pracant napsal(a):

Franta Bucek

Souhlas s vámi do poslední tečky. Akorát Sobotkův trik jste neprohlédl.
Podle mě si těch 40 mld rozdělil Sobotka s Tvrdíkem. Sobotka si nechal náhrady jen proto, aby nikoho ani nenapadlo, že má doma 20 mld.
Proto musíme v jednom šiku volit ODS a LIDEM, jediné dvě legitimní strany,
které podobným zlořádům učiní přítrž.
23. 10. 2012 | 15:40

rejpal napsal(a):

SuP
K té změně bude muset dojít, dříve či později. Na globální úrovni, ne v jedné zemičce ve střední Evropě. A asi půjde o víc než o zvýšení nepřímých daní. Důsledky na ekonomiku budou určitě větší, než eventuální pád Eura. Bude se muset změnit celý přístup ke spotřebě na straně vlád i občanů všech zemí. A vůbec si neumím představit, JAK to bude probíhat. Ale přiznejme si, že téhle vládě o nic podobného nejde ani ve snu. Jen si neví rady, jak řešit daleko přízemnější problém - vysychající finance. A dělá to bohužel způsobem, který žádné signifikantní pozitivní změny přinést nemůže. Jenže z pohledu vlády je ten způsob nejsnadnější. (Ještě snadnější by byla složenka, ne ta fake předvolební, ale pravá, s hrozbou exekuce, ale to by asi byl opravdu poslední počin zúčastněných stran na dost dlouhou dobu).
23. 10. 2012 | 15:43

xx napsal(a):

Pracant: politici ty peníze ani tak nekradou pro sebe, jako pro stranu. Víte co to stojí peněz, zaplatit ty kampaně, billboardy, lidi co se rvou za stranu na diskusích, ty toho něco sežerou. Na politiky nic nezbývá a tak musí šmelit s náhradama.

Kdyby si ty peníze nechali, neměli by na kampaň a už dávno by byli někde mezi 0-5%
23. 10. 2012 | 15:45

SuP napsal(a):

rejpal -
ANO. Ale je nutné mít na paměti, že jakkoli naše zemička nemá žádný vliv na vývoj evropské ekonomiky, má tento na její ekonomiku vliv enormní! Proto je potřeba dát naše ekonomické poměry "do latě" bez ohledu na to, kdy to udělá zbytek Evropy.
23. 10. 2012 | 15:49

rejpal napsal(a):

SuP
To nesporně. Jde jen o to, jak.
23. 10. 2012 | 15:51

kelt napsal(a):

"U Bucků zhasli"
a nejen zhasli ani rozumu nepobrali-to už se stává a bývá to i dědičné.
Jinak vše ostatní by se mělo do šutru tesat.O nevinné chudé se stará nejlépe Dábek,před časem i Šiška.
Nesmírná škoda pro ně,že za Šiškou půjde brzo i Drábek.Kdo se o ty chudáky bude tak dobře starat?
I těm nezaměstnaným zajistil Drábek práci,aby nezapoměli ráno brzo vstávat-koště,lopata a to vše zadara-ó ti se mají.
Je nepopiratelným faktem,pokud zvítězí oranžoví bolševici v příštích volbách,tak na hranicích s Rakouskem a BRD natáhnou ostnatý drát,vypoví válku USA,vystoupí z NATA a požádají Putina o vstoupení ekonomického svazku s "Balšoj Rasiji",státním tajemníkem bude jmenován profesor Hc Klaus.
Je to tak,Bucku?
23. 10. 2012 | 15:54

Pracant napsal(a):

xx
Samosebou, že část nakradených peněz jde na volební kampaně.
O tom je netřeba se zminovat. To je normální investice každého jedince. Sobotka vydělá na volbách stejně jako třeba Babiš na jiné komoditě.

Zásadní problém v ČEZku jsou nízké platy v exekutivě. Proto je politika zprivatizovaná a Péta je na úrovni Spejbla.
Bohatší si může koupit chudšího, opačně to nejde.
Jen bohatý, sebevědomý politik je nezkorumpovatelný a může se stát představitelem Česka!
23. 10. 2012 | 15:55

SuP napsal(a):

Pracant -
Obávám se, že se m značně mýlíte.
"....Zásadní problém v ČEZku jsou nízké platy v exekutivě. Proto je politika zprivatizovaná a Péta je na úrovni Spejbla...." a "....Jen bohatý, sebevědomý politik je nezkorumpovatelný...." se spolu vylučují.
Problém není v tom, že v exekutivě jsou nízké platy, ale že do politiky jdou lidi, aby si je vydělali, neb si je nedokážou vydělat prací. Dokud do politiky nezačnou chodit "bohatí sebevědomí" pro slávu a za průměrný plat, budou politici krást.
23. 10. 2012 | 16:06

kelt napsal(a):

To SuP i Pracant,
mám obavu,že se mýlíte oba.
Bohatí a sebevědomí-takového tam již jednoho máme,pokud mluví,tak mu nikdo nerozumí,pokud je zticha,tak spí i na mezinárodním fóru.
Platy v exekutivě nemusí být extrémně vysoké,pokud by u nás platil služební zákon obdobný těm v zavedených demokraciích,který nabízí i jiné benefity,mohla by "státní byrokracie"být i efektivní.
Ovšem za předpokladu,že se změnou politické garnitury po každých volbách nebudou obsazována i místa vrátných na ministerstvech stranickými poskoky.
To ve své podstatě ale vyžaduje,aby politickými posty byla místa ministrů a prvního náměstka.Ostatní posty by podléhaly výběrovým řízením s funkcí státních tajemníků.
23. 10. 2012 | 16:20

xx napsal(a):

rejpal: jak docela dobře popsal například Michal Kašpárek na Finmagu. http://www.finmag.cz/cs/finmag/kaleidoskop/blanicke-rytire-cesko-potrebuje-hackery-podnikatele-a-neprizpusobive/

Pracant: hm, zase ty nároky na ta horní patra. Ano, ono to zní opravdu jednoduše a lákavě. Bohatý, sebevědomý, čestný, hodný, vzdělaný, starší aby měl i něco moudrosti a životní zkušenosti a taky pracovitý. Jenom tak málo stačí a byli bychom všichni spokojení ?

Ne ne, to co na západě funguje, co tak obdivně okukujeme a myslíme si že to tam takhle dělají politici sami od sebe, že jsou asi poctiví a slušní, tak to tam ve skutečnosti zařizuje to co není vidět na první pohled, občanská společnost, občanská angažovanost a ochota brát se za svoje práva a názory. Jedině to donutí politiky chovat se slušně v rámci možností. A to nejsou jen volby jednou za 4 roky a pak je od občanských povinnosti pokoj. Tohle až se jeden každý z nás naučí, až nám dojde že žádní blaničtí rytíři nepřijedou, že žádní supermani do politiky nepřicházejí, tak bude lépe.

Uvědomte si jenom tu vazbu, kdo má donutit politiky, kteří drží v rukou exekutivní moc ke slušnosti ? Kapři se sami rybník nevypustí. To může a udělá jedině porybný v rámci čištění a výlovu, čemuž se souhrně říká péče.

My, občané jsme tím porybným, který musí pečovat o ten rybník. Jenomže vzhledem ke stavy rybníka, to vypadá že jsme katastrofálně nezkušení porybní, učící se za pochodu vlastníma chybama a jen neradi slyšíme, když nám do toho někdo kecá a dělá chytrýho.
23. 10. 2012 | 16:24

Pepa 3 napsal(a):

Franta Bucek - naprosto jasný příklad toho, že modří jsou chytřejší, vzdělanější a inteligentnější!
To, že mezi ČR a Británií je takový malý, "nepodstatný" rozdíl v poslaneckých náhradách - totiž že v Británii jsou zúčtovatelné proti vykázaným nákladům, kdežto u nás jsou paušální mu jaksi uniká. Nemá totiž v hlavě to, čím by to mohl pochopit. Podívat se ve statistikách na vývoj státního dluhu - jeho vývojovou řadu neumí, ale vše je mu jasné. Že sociální demokracie za osm let vlády zvýšila státní dluh o 600 miliard - ale uhradila dluhy z Klausovy privatizace a "bankovního socialismu" ve výši cca 400 miliard Kč a přitom natvořila rozpočtové rezervy téměř 100 mld. Kč, to ho nezajímá. Že za 6 (slovy šest, ne osm) let Kalouskova ministrování se státní dluh zvýšil o neuvěřitelných 800 miliard a ještě utratil 100 miliard natvořené rezervy, to ho také nezajímá. Že, 40 miliard rezerv z důchodového pojištění utratil Klaus? Co na tom. svedeme to na Sobotku.
Už by si mohli vážení modrásci a zejména takzvaní "nezávislí" novináři uvědomit, že se dost změnila doba a myšlení lidí. Že jim angažování takovýchto exotů spíše škodí, než by jim prospívalo!
23. 10. 2012 | 16:32

ZdeněkJ. napsal(a):

SuP
"On je totiž značný rozdíl mezi "konzumem" a "spotřebou". Spotřeba je, když se utrácí, ale racionálně, konzum, když se plýtvá, protože není důvod šetřit."
Je vidět, že jste nejen "odborníkem" v oblasti historických věd ale dokonce i v oblasti lexikální sémantiky.
23. 10. 2012 | 16:33

rejpal napsal(a):

xx
Dobrý článek. A vtipný.
Řada z nás se bohužel chová jako porybný, který nejenže neví, co mu v rybníku plave, ale dokonce ani neví, kde ten rybník je. A část to dokonce ani vědět nechce, protože neví, jak s tou informací naložit.
23. 10. 2012 | 16:36

Ernesto napsal(a):

Přibývá lidí přibývá psů ! Za pár let se u vás na zemi budete požírat na potkání ! Ani bohatsví ani chudoba tomu nezabrání !Však sledujte jak je vaše mládí již ted agresivní ! Takže nebude trvat dlouho a budete na zemi bojovat všichni o vodu a životní prostor ! Parlamentní žabomyší války tímto zkončí ! Ti co budou mít ty největší a nejžhravější psy tak zvítězí ! E Th G
23. 10. 2012 | 16:36

Pepa 3 napsal(a):

Kelt 15:54 - Ještě jste tam zapoměl napsat, že pod hradem na Vltavě zakotví Auroru! Jinak výborné!
23. 10. 2012 | 16:39

SuP napsal(a):

ZdeněkJ. -
To víte. Jsou v tom léta dřiny....
Ale klidně to můžete upřesnit. Já sice vím, jak jsem to myslel, ale jiní by mohli zůstat blbí.
;-)
23. 10. 2012 | 16:47

český maloměšťák napsal(a):

xx
Občanská společnost nemá právo odvolat Lessyho či propustit Drobila.
Jsou to instituce státu, které toto právo mají.
Vy je chcete nahradit orivátními subjekty - firmami.
Nevím ale proč se tedy skrýváte za občanské iniciativy.
Kdysi jste pasl otevřeněji.

Občanské iniciativy jsou výborné formy výkonu veřejné kontroly. Ty nejlepší - pokud například jsou opřeny o poznání v interpretacích specialistů, odborníků. Ale výkonnou moc nemají a v pojetí západní civilizace ani nesmí mít - na to jsou zřízeny a financovány jiné instituce.

Jsou totiž vesměs také jakýmisi elitními, výběrovými institucemi.
Podobně jako například politické strany.
Ty také - samy o sobě a na svůj účet nesmí mít výkonnou moc.
To už tady bylo - například za Hitlera. A jakoby se to vpašovávalo do kraďákovské demokracie i dnes.

Kvalita institucí a tedy i způsob výběru lidí do nich - thats the question.
Souhlas ale v tom, že například do výběru těchto lidí by měly mít co říct občanské iniciativy - tedy ty kvalitní z nic. /ne sbor kneinformovaných ignorantů/.
Jenže to jsme zase u toho, co J. Stiglitz nazývá asymetrií ve sdílení informací.
Informace jsou tajeny, jsou uváděny do režimu exkluzivity, jsou pak zneužívány, zkreslovány....
A jsme zase u institucí...ale i občanských iniciativ - co tedy s tím provedou.

Takže jak z lahve ven ?

Informace ven !!!!
23. 10. 2012 | 16:51

český maloměšťák napsal(a):

re " kdysi jste psal...."/kouzlo nechtěného/
23. 10. 2012 | 16:53

Jan Perun napsal(a):

V článku je podán velmi přesný robor situace předsedou ČSSD B. Sobotkou.
Na uvedených faktech nic nezmění nenávistné výštěky některých diskutujících, kteří když nemají protiargumenty, tak se snižují k ostouzení a nadávkám.
23. 10. 2012 | 17:26

xx napsal(a):

český maloměšťák: netvrdím že mají občané exekutivní moc. Ale mají moc nad politiky a ti mají zase kontrolu nad mocí exekutivní. Tedy v občansky uvědomělé společnosti. U nás občané nemají často moc ani sami nad sebou a svými emocemi ;)
Ne to jen tak popichuju.

Jak jsem zde uváděl několikrát příklad odstoupivšího německého ministra obrany skrze skandál s titulem. Na první pohled by se mohlo zdát, že odstoupil dobrovolně. Páni to je pašák, a ti Němci jak jim tam ti politici skvěle a čestně jednají, jak se něco provalí hned odstupují. Když se ale podíváte zblízka a důkladně si přečtete jak to bylo, zjistíte, že on vůbec neměl v úmyslu odstoupit, že ho ještě 24 hodin před jeho odstoupením Merkelová podpořila a sám prohlásil, že byl připraven bojovat, ale vzdává to protože zjistil že nemá dost sil. Samozřejmě je myšleno politicky bojovat a politické síly. Zkrátka zjistil že občané se proti jeho setrvání ve funkci stavějí velmi odmítavě a nehodlají se jen tak vzdát. Ve fungující občanské společnosti jsou reakce rychlé a masivní, nenechají politika na pochybách, že věc do týdně vyšumí a utichne. 50000 akademiků podepsalo petici za jeho odstoupení, označili ho za ostudu akademické obce. To vše dohromady způsobilo tlak, který on nedokázal ustát.

U nás se nic takového neděje, Kolik bylo protestů proti Vondrovi a s jakou účastí ? Novináři o tom sice informují, ale s lidma to nehne. Jak chcete aby měli politici z lidí respekt, když jsou líní i vyjít na ulici a dát najevo svůj postoj.

Podle mne to je to co je u nás v politice jiné na rozdíl od Německa a proto také naše politická kultura vypadá jinak než ta německá.

Tvrdím to dlouhodobě a pamatuji se že vy s tím moc nesouhlasíte a zastáváte ten názor o superčistých autoritách nahoře co budou dělat pořádek a půjdou příkladem těm dole.

Myslím si že to je mylná představa, která bohužel u nás převládá a proto se funkční občanské společnosti jen tak nedočkáme.

Občanská společnost, to nejsou jen NGO závislé na státních financích. To je pouze malá součást a méně podstatná část celku, která u nás bohužel existuje asi jako jediná. Ostatní části občanské společnosti nejsou, doufám že pouze prozatím.
23. 10. 2012 | 17:27

jupí napsal(a):

http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparam.jsp?voa=tabulka&cislotab=PRA0041PU_KR&&kapitola_id=15

http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparam.jsp?voa=tabulka&cislotab=VSPS+509_1&&kapitola_id=15

http://www.sreality.cz/hledani/pronajem/byty

Zakladatelé rodiny s platem 8 - 18 tisíc na osobu s doporučením mít 1.05 dítěte, pojištěním na nemoc a na stáří, nájemným nebo hypotékou
23. 10. 2012 | 17:43

kormoran napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Přecedo, vy to ale vedete - jednou jste pod Špidlou, teď už nad ním... Má to nějaký hlubší smysl?

Ladik ,onen smysl by vam nejlepe mohl potvrdit slovutny Mudr. Plzak , nebot zmena 'poloh' zachranila i lecktera manzelstvi pred totalnim krachem.
23. 10. 2012 | 17:56

Ládik!!! napsal(a):

kormoran -
do praktik Lihového domu raději nevidět.
23. 10. 2012 | 18:02

šašek z Jihlavy napsal(a):

rejpal
Zdravím po vaší delší absenci, vaše výměna názorů s panem xx je podnětná. Určitý druh komentářů začínal převažovat nad objektivním pohledem, takže každý rozumný hlas se počítá. Mám obavy, aby se z dosaženého výsledeku ve volbách nezamotala socialistům hlava. Raději bych viděl v čele Dientsbiera, u Sobotky mi vadí kolovrátková rétorika připomínající pouťové vyvolávače. Hodně potencionálních voličů by to mohlo odradit.
Kdyby nedej Bože český volič vybral na hrad Zemana, chtělo by to v čele strany jinačího rafana, jinak jim mstivý Miloš pořádně zatopí. Mně by se líbil i Zaorálek, Zeman ho myslím nesnášel, ale možná by si na něj tolik netroufl.
23. 10. 2012 | 18:03

Al Jouda napsal(a):

Souhlasím s nickem Glosator, že zbytečně ustavené kraje požírají velkou část státního rozpočtu ! Jsme malá země a okresy ke správě úplně stačí!
23. 10. 2012 | 18:07

Ládik!!! napsal(a):

šašku,
to už popisuješ kabaretní politiku. Nebo reality show. Před volbou by měli jít kandidáti do televize na farmu a tam by se rozhodlo.
23. 10. 2012 | 18:07

Jan K. napsal(a):

seriózní chlapík napsal(a):
Jan K.

"Váš recept, že lidé by měli žít skromně je klišé ".
Ale milej pane, pokud chcete něco komentovat, tak se pokuste pochopit, o čem píšu. Nikde jsem nepsal, že by lidé měli žít skromně, naopak, dnes si mohou dovolit mnohem víc, než za minulého režimu. Je však určité procento takových, kteří utrácejí nad své poměry a ti by se měli uskrovnit, jinak je čeká exekuce. Chápete?
23. 10. 2012 | 18:19

český maloměšťák napsal(a):

xx
Zcela jistě že je důležitý tlak veřejnosti /pak ale nesmíte odsoudit ani vystoupení odborářů !!!/. Ale v tom si neodporujeme.
Jen aby se nemátly pojmy a nedávala se prioritní role tkzv. občanským iniciativám - jejichž modifikací jsou vlastně i politické strany.
Protože infiltrace institucí správy státu výběrovými a podle zásad SVÉHO pojetí politiky, tedy politiky an sich - politiky pro sebe sama - je nebezpečná.
Opačný modus je daleko lepší - tedy kdy občanslé iniciativy /a tedy i politické strany/ jednají tak, jak jim nařizuje právní stát - tedy komplex institucí takové kvality a stavu, který vežejnost považuje za legitimní. (předpokládá to samozřejmě nezmanipulovanou ale naopak velmi kvalitně informovanou veřejnost) - tedy kdy dojde k infiltraci a v podstatě rozhlcení těchto iniciativ v rámci jediného leitmotivu - a tím je rozumná a humanismu neodporující státní správa.
Zatím tedy máme místo takového modelu postupného splynutí OI se státem (pozor - jedná se o ideální stav který je podmíněn posloupností "představů" - )v Kraďákově spíše divadlo v podobě Mafie coby krále, institucí coby Ježibaby, občanských iniciativ coby Prince se zchromlýcm koněm ,veřejnosti coby hloupého Honzy a politických stran coby Kašpárka.

P.S. Podraz v podobě podsunutí mi něčeho, co jsem nikdy nenapsal /osvícené autority/...protentokrát opominu (jsem totiž v dobrém rozmaru)

Pokud bych ale tu moc měl, tak bych nasypal peníze takovým lidem z OI jako je např. Škop. A vůbec všem, kteří se snaží získávat, třídit a interpretovat informace, které pomáhají rozkrývat motivace a činy těch, kteří jsou přímými či nepřímými účastníky procesů daňových transferů.
Třeba i na úkor peněz jdoucích do školství - ono je to totiž propojené.
Dočasně. Tak na jednu pětiletku. Nebo na pět Kalouskových věšteb z křišťálové koule.:)))

Informace z lahve ven - jinak skončíme na dně lahve všici. I ti , co si myslí, že na to vyzráli.
23. 10. 2012 | 18:25

fikus napsal(a):

Pokud si někdo myslí, že s těmito lidmi z ČSSD se zvedne morálka, pročistí se systém a nastaví se odpovědnost politiků za pochybení při správě cizího majetku, včetně majetkového přiznání je vedle jak ta jedle a měl by si skočit asi s hlavou. Rozdíl mezi ODS a ČSSD je pouze v tom, že tito oranžoví partajníci a kritici mají pocit že to dělají dobře a dělali to dobře a to je veliký průšvih.
23. 10. 2012 | 19:05

xx napsal(a):

český maloměšťák: já smím odsoudit vystoupení odborářů, z mnoha důvodů. Jednak z ideových, na to mám právo, prostě jsou to levičáci a já nejsem. To je jedna rovina. Ale i když ideologickou rovinu zcela pominu a soustředím se na tu občanskou, tak naši odboráři zcela selhávají, stejně jako ostatní občané.

Vždyť na co se zmohli odbory ? Jedna akce za rok a to ještě svážejí ty svoje občany autobusy a vlaky a ještě jim musejí platit aby přišli ? Jinak se jich na akci na celostátní úrovni sejde hrstka.

Ale to je opět ten obecný problém. Odboroví předáci se sice snaží něco zorganizovat, ale narážejí na ten stejný fenomén, na naprostou absenci občanské společnosti, občanského myšlení lidí, na ignoranci a netečnost k věcem veřejným.

Kolikrát si myslíte že jsou schopni naši odboráři demostrovat ročně ? Dvakrát ?

Jenomže k vymanění se z tohoto srabu bychom potřebovali lidi v ulicích nejméně dvakrát týdně. Když byla aféra Vondry čerstvá, jak to že nebylo ministerstvo obrany týden nebo dva v obležení demonstrantů s transparenty ? A nemusely by jich být tisíce, stáčí pár stovek, ale vytrvale. To je to.

Nespokojených lidí je prý 70% nebo 80%. Ale kde jsou ? Kde jsou ? Proč neprotestují před vládou ?

80% nespokojených voličů je asi 5,5 miliónu lidí. Kdyby každý z nich přijel v jiný den před vládní budovu s transparentem, mohlo by tam denně po celý rok demonstrovat asi 15000 lidí proti vládě. A každý nespokojený občan by obětoval jeden jediný den ročně ! Jeden den dovolené si může dovolit i ten největší workoholik.
Jsem si jistý, že by to vláda celý rok nevydržela. A lidi by neobětovali víc než jeden den v roce.

Protesty se ale musí dít delší dobu, nestačí jednou za rok zahrozit pěstí, sprostě nadávat, psát přiblblé sprosté transparenty a pak rok nadávat u piva.

Podle mne taky provedení té akce, sprostota a urážky, to v politicích posiluje dojem že jde jen o spodinu, lůzu nebo póvl, neschopný jakékoli jiné akce. Ale události tomu víceméně nasvědčují.

Pokud je 80% lidí nespokojených s vládou a přeje si její konec, jak tvrdí někteří politici komentátoři a diskutující, tak já se ptám, kde jsou. To se mezi nimi nenajde ani jeden schopný organizátor, který by to nějak zpunktoval ?

p.s. k tomu "podrazu", pamatuji se dobře na vaší opozici k mému názoru, že změny musejí přijít zdola. Vy jste tehdy nesouhlasil, psal jste o tom, že změny musí přijít shora, že ryba smrdí od hlavy, že potřebujeme vzory hodné následování a pod. Když někoho cituji snažím se používat uvozovky aby bylo jasné že cituji. Jinak jde o interpretaci a ta nemusí být doslovná, jde jen o smysl. Vy jste se mnou prostě nesouhlasil v tomto.
23. 10. 2012 | 19:06

MartinO napsal(a):

ČM:
"Takže naposledy.
1. Neodkázal jste na žádnou studii, ale na vycuc z ní. Odkaz na studii jsme sem dal já - včetně citace , z které vyplývá, že je třeba se na země jako ČR a danou problematiku dívat velmi opatrně - že jde o jakýsi uměle vytvořený statistický konstrukt.
2. Současnou realitu "dokládáte" /jak - to jsem nyní zmínil v bodě 1/ pomocí tři roky starých úvah - přičemž od té doby došlo k výrazným změnám v důchodcovském spotřebním koši - zejména " díky" zvýšení mandatorních výdajů na potraviny, zdravotní péči..."
==========================================================

Takže taky naposledy.
Tady jsem vám našel nejnovější serozní studii srovnávající míru chudoby napříč EU přímo od zdroje z Eurostatu. Eurostatu snad věříte, ne? Vím, že jste schopen popřít i vlastní rodiče když to nezapadá do vašeho ideového vidění světa, ale přesto. Eurostat jednoznačně říká, že menší míra chudoby než v ČR byla v roce 2011 ze zemí EU jen na Islandu. Dělejte si s tou informací co chcete.

http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=ilc_li02&lang=en
23. 10. 2012 | 19:07

šašek z Jihlavy napsal(a):

Ládik!!!
Nevím co to je reality show, farmu znám, chodím tam kupovat proviant, to by prospělo každému alespoň měsíc si na vlastní kůži okusit, zač je v Pardubicích perník.
23. 10. 2012 | 20:24

Ládik!!! napsal(a):

šašku,
na vojně jsem byl s provianťákem, kterého lanařila VKR. říkal, že podepíše, až budou vojenské pivovary...
23. 10. 2012 | 22:30

Michal napsal(a):

Přečetl jsem první a poslední odstavec a našel jsem v nich tolik nepravd a faktických omylů, že číst zbytek nemá cenu. Tak například:
• Nemá smysl v jedné větě vybízet vládu k demisi a v druhé větě vládě vyčítat, že stejně odejde, a nestačí proto schválit všechny plánované reformní zákony.
• OSVČ z průběžného systému neodcházejí, pouze dostali možnost (stejně jako ostatní), část svých příspěvků přesunout do 2. pilíře.
• Peníze z Evropských fondů, které nejsou z nějakého důvodu vyplaceny, se převádějí do jiného programu, nevracejí se.
• Anonymní akcie existují v každé evropské zemi. Specifickým problémem Česka je jejich neprůhlednost.

Současná vláda si jistě zaslouží kritiku, ale používání tolika omylů a nepravd je jen důvodem, proč ČSSD spolu se svým předsedou ztrácí důvěru lidí. Každý přece ví, že nejvíce peněz z evropských fondů se rozděluje na krajích, a proto je právě zde nejvíce korupce. Komisaři z EU se zajímají hlavně o případ rekonstrukce Buštěhradského zámku, za což můžeme „poděkovat“ právě ČSSD, která donedávna měla na krajích monopol.

Hledat chyby jen u těch druhých je velmi jednoduché, ale zároveň i velmi zbabělé. Právě v otázce evropských dotací má ČSSD největší máslo na hlavě. Byla to ČSSD, kdo vymyslel pravidla operačních programů, a je to ČSSD, kdo dnes rozděluje největší objem evropských peněz. Pokud neprojeví předseda ČSSD v této otázce ani trochu sebereflexe, ztrácí oprávněně důvěru voličů.
24. 10. 2012 | 05:10

Michal napsal(a):

Přestože jsou Češi rekordmani v remcání, současně jsou Češi podle Eurostatu skutečně národem s nejmenší hrozbou chudoby v EU:

http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/aktualne/mira-chudoby-je-v-cr-jedna-z-nejnizsich-v-evrope-96403/
24. 10. 2012 | 05:17

bravo napsal(a):

Politické pravdy mívají i jepičí život i život časové délky jednoho lidského života.Podívejme se na tu druhou -dlouhověkou možnost-v naší zemi dvacetiletí jepičích pravd politických-jak vznikla někde:
Příklad vezmu z Ruska,které se v bývalé ČSSR vyučovalo v dějepise,zeměpisu,literatuře,občanské výchově,jako jazyk ruština,v přírodních vědách.
Opravdu superdlouhodobá politika tam bylo tzv.samoděržaví neboli carismus. 1000 let.Leč nepřátel samoděržaví přibývalo .V konci tohoto tísiciletého období přišel ke slovu ve světě i v Rusku fenomén,kterému se říká VĚDA.Nástroj objektivní pravdy.Nikoliv subjektivní,která je dílem pocitů,vůle,fantazie,volby.
V té době poslední před pádem samoděržaví poslední šéf carské vědy -seismolog B.B.Golicyn zkonstruoval elektromagnetický seismograf,který umožňoval VĚDECKY ,nikoliv pouze věštecky a šarlatánsky JAKO ROKU 2009 V AQUILEJI predikovat zemětřesení a najít jeho ohnisko.Ač šlechtic z nejvýše postavené vládní rodiny velmi početné,vystudoval Golicyn nikoliv slavnou universitu, ale s prostými námořníky námořní učiliště. Jenže zemětřesení nebylo problémem Ruska jinde než na Kamčatce a Kurilách.Ne,my potřebujeme vědce,který dělá vědu pro 99,9999% ruského území ,nikoliv pro jeho promile řekli si Rusové a do čela státu revolucí postavili V.I.Lenina zakladatele vědy zvané "Vědecký komunismus".Politika odvozená z této vědy Rusku vydržela rovných 70 let beze změny-t.j. průměrnou délku lidského života.Po roce 1990 mnoho zemí světa,zejména Německo financuje značnou částí národního důchodu tzv.fotovoltaickou energetiku,založenou na objevu fyziky-fotoefektu,koncem 19.století ruským profesrem A.A.Stoletovem.Stoletov ,profesor v Rusku,čestný člen akademií západních zemí a universit si obzvláště liboval v kritice vědeckých prací absolventa námořního učiliště,prince B.B. Golicyna veřejně.Golicyn jeho rány neopětoval svými posměšky na adresu Stoletova.Lenin neměl rád profesory,tím je řečeno na čí straně by tiše stál ve sporu se nevměšuje,zabývaje se jemu přednějšími starostmi:"Kdyby nebylo revoluce a její potřeby,stal bych se fyzikem".Řekl o sobě Lenin jiným.Jak se to dnes jeví,pomáhá Stoletov Německu a mnoha jiným utratit peníze,které by mohly být užitečné jinde.Takže VĚDA:Věda aristokratická-mimo hlavní problém země,profesorská vedoucí k mrhání peněz,času a věšení bulíků na nos nebo věda revoluční? Golicyn,Stoletov nebo Lenin?
Protože vidíme zmar z toho ve všem co se vědy týče,jdeme cestou pozice a opozice s možným jepičím životem vládního kabinetu.S naprosto jasnou předem krátkodobostí a subjektivitou politiky.Podstatné rozdíly tří stran,mezi které volič háže lístky -ODS,ČSSD a KSČM nejsou výrazně viditelné.Ekonomika klesá nebo přešlapuje na místě.Jenom peníze cítí automaticky mrhání času touto politikou a neustále drahne naprosto všechno bez vyjímky.Od odmítnutí vědy aspoň délky lidského života jsme nasedli na pramici,která znamená:Marnost nad marnost ve všem.
24. 10. 2012 | 08:47

český maloměšťák napsal(a):

MartinO
Tu studii jste si našel PRO SEBE - ne pro mě.(ale trvalo to, že ?) :))))
To vy jste používal interpretaci 3 roky starých dat. /váš původní odkaz/

Nicméně - i z dat Eurostatu je patrné, že jde míra chodoby v CZ meziročně nahoru - oproti r. 2010 téměř o 1 procentní bod.

A znovu/už se vám to tady někteří diskutující snažili vysvětlit/ - pokud vezmete v potaz REALITU - tedy jak dochází ke změnám ve váze mandatorních výdajů domácností spodních příjmových decilů směrem nahoru a jak dochází k poklesu jejich realných příjmů - tak samozřejmě roste podíl těch domácností, které chudnou - nejen statisticky, ale především fakticky, tedy jejich spotřeba " volitelných" spotřebních statků klesá (o čemž svědčí i dynamika domácí poptávky).

Ostatně můžeme se pobavit až budou známa čísla za rok 2012.

P.S. Relativní /srovnávací, harmonizovaná/ míra chudoby - tak jak se ji snažíte prezentovat...to je údaj zajímavý z hlediska relativního srovnání zemí na (svým způsobem) harmonizované bázi. Bulharský důchodce tak sice statisticky není chudý, ale oproti např. českému důchodci faktický chudý je. Český důchodce je pak fakticky chudý oproti tomu islandskému důchodci - který je však zase chudší statisticky.
24. 10. 2012 | 08:52

Pepa 3 napsal(a):

Michale jen malá - podle vás asi nepodstatná - poznámka:
1/ Zdrojem ze kterého čerpáte je oficiální zpráva vlády, potažmo vystoupení pana Nečase. Je jasné, že tam neuvede všechny souvislosti, protože ty tomu dávají poněkud jiný rámec.
2/ Míra chudoby podle Eurostatu je v jednotlivých zemích počítána jako procento lidí, jejichž příjmy nedosahují ani (a teď nevím přesně jestli 25 nebo 30 %) průměrného příjmu v dané zemi.
3/ Ceny základních životních potřeb - zejména potravin, energií, ale i značné části spotřebního zboží a pod. v ČR v přepočtu na EURo dosahují - a často i převyšují - evropský průměr.
4/ Průměrný příjem - zejména pokud se bude zvlášť posuzovat kategorie zaměstnanců ať již státních nebo v soukromém sektoru - představuje jen o něco více než 1/3 průměrných příjmů v Evropě.
Zkuste si tedy Nečasova demagogická procenta vynásobit asi tak dvěma (což zohledňuje tu část spotřebního koše, která je u nás levnější) a dostanete úplně něco jiného. Srovnávat jabka s hruškami (čili vůbec nebrát v úvahu cenovou hladinu a průměrné příjmy) je běžná metoda oblbování lidí - vymývání mozků!
24. 10. 2012 | 08:53

český maloměšťák napsal(a):

Michal
Podle Nečase pak v CZ dostávají rodiny od státu ty nejvyšší podpory - v součtu primárních i sekundárních /daňové bonusy, odečty/ podpor.
Což je sice moc hezké - ale pokud je výchozí bází pro takové hausnumerické výpočty průměrná mzda v CZ....tak je to číslo komické a jde o propagandu.

Občas vyjedu do ciziny - hlavně do Německa....a věru že standard mnoha tamnějších chudých by v CZ bralo mnoho příslušníků tkzv. nižší střední třídy.

Statistiky mám rád - ale míra chudoby hodnocená jen jednou stranou bilance příjem/výdej a to ještě tak, že se nezohlední struktura toho kterého spotřebního koše ...to je údaj pro kočku.
24. 10. 2012 | 09:01

MartinO napsal(a):

ČM:
1)Ano, trvalo to. Věřte nebo ne, jsou i lidé kteří nevysedávají 24/7 v diskusích a třeba dělají i něco jiného, mnohdy daleko zábavnějšího. Takže když se tu třeba týden neukážu tak to není tím, že bych týden něco googloval a nemohl to najít.
2) To nebyly 3 roky stará data, ale nejčerstvější dostupná. Jak vidíte z naprosto aktuálního odkazu přímo od zdroje, tak za velkou část zemí ještě dnes nejsou data ani za rok 2011. Takže na srovnání dat z roku 2012 si musíte tak 1.5 roku počkat.
3) Ano, míra chudoby šla nahoru oproti letům 2008-2010, kdy byla s velkým náskokem nejnižší v celé EU a dostala se tam, kde už byla v letech 2006-2007 na druhé místo EU.
4) Z toho všeho vyplívá, že to věčné plakání jak moc je v ČR chudáků oproti jiným zemím EU jsou prostě pomýlené bláboly.
5) Pokud chcete ignorovat oficialní stat. data a začínáte operovat jakousi vaší "realitou" tak už se prosím vy sám na žádná jiná data která se vám budou v budoucnu hodit neodkazujte. Také vám je spláchnu tím že realita je jiná :-D
24. 10. 2012 | 10:11

český maloměšťák napsal(a):

MartinO
Původně jste odkazoval na interpretaci studie vycházející z dat za rok 2010(1).
Takže nepřekrucujte/nelžete/.
Takže ve VAŠEM zájmu bylo abyste si sehnal relevantnější data, neboť jsta to byl VY kdo hodnotil dnešní stav(1...oslovení a poměrně vulgární " hodnocení v úvodu vstupou) na základě dat 3 roky starých.
Později jste si na mou výzvu vyhledal data čerstvější.

(1)
MartinO napsal(a):
Vv, věční skuhralové, nadávači a uplakánci, tady jsou vaše bludy vyvráceny černé na bílém :-D
http://www.novinky.cz/ekonomika/282399-cesi-jsou-nejmene-z-cele-eu-ohrozeni-chudobou-tvrdi-studie.html
23. 10. 2012 | 10:14

Howgh.
24. 10. 2012 | 19:23

John Michael Sheehan napsal(a):

Impressive publish! STICK WITH IT!
06. 11. 2012 | 00:09

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy