Klausova a Nečasova tunelářská amnestie

03. 01. 2013 | 15:47
Přečteno 4506 krát
V posledním novoročním projevu prezidenta republiky Václava Klause vlastně nezaznělo směrem k občanům jediné slovo rozloučení, které by se dalo po celkem dlouhých deseti letech, které strávil ve funkci prezidenta, očekávat. Na konci Klaus jen stručně zmínil, že se rozhodl vyhlásit amnestii. Prý ke dvacátému výročí vzniku České republiky. Amnestii tak lze pokládat za jistý druh prezidentského rozloučení Václava Klause.

Myslím, že prezident pro své loučení s ústavní funkcí zvolil tu nejhorší možnou formu. A náš stát dostal ke svému výročí od prezidenta pěkně odpudivý a zapáchající dárek.
Pokud by amnestie zahrnovala jen prominutí krátkodobých trestů, pravděpodobně by větší kontroverze nevyvolala. Je samozřejmě omyl označovat jednorázové a plošné propuštění „drobných“ delikventů za nějaké řešení pro přeplněné české věznice. Tím může být jen masivní rozšíření domácího vězení a jiných alternativních trestů. Pokud nedojde k dlouhodobým legislativním změnám, věznice budou brzy stejně plné, jako byly ještě na Silvestra 2012.
Opravdu velký a závažný problém je ta část amnestie, která končí bez trestu kauzy tunelování Union banky či Českomoravské družstevní spořitelny, úvěrových podvodů v Komerční bance, vytunelování H-Systému, krachu Moraviabanky, daňových úniků v kauze Bena a Tukový průmysl, krachu obchodníka s cennými papíry KTP Quantum, kauzy Pitra, soudce Berky a další. Díky tomu získává amnestie, jinak symbol milosrdenství a dlouhá léta tolerovaný feudální relikt v našem ústavním systému, novou, originální a vpravdě tunelářskou dimenzi.
Pokud si má člověk uchovat úctu a respekt alespoň k základním principům demokratického právního státu, musí Klausovu a Nečasovu amnestii v této podobě kategoricky odmítnout. Žádné polostíny nejsou možné. Takto pojatá amnestie je dramaticky nespravedlivá a nepřijatelná. Jsme svědky největšího skandálu v udělování plošných prezidentských milostí od roku 1989.
Amnestie zcela legálně osvobodí aktéry velkých hospodářských kauz, včetně tunelování bank i firem, podvodů při privatizaci či miliardových daňových úniků. Podle vyjádření vrchní státní zástupkyně se jedná minimálně o třináct závažných případů hospodářské kriminality, jejichž vyšetřování stálo velké úsilí jak policii, tak justici. Tato dlouholetá náročná práce bude nyní zcela zbytečná. Nemalé peníze, které stát vydal na stíhání trestné činnosti, prezident s premiérem rukou nerozdílnou vylili do kanálu.
Amnestie tak povede k velké deziluzi a znechucení nejen mezi občany, ale také v české policii a justici. Motivujte policisty a státní zástupce, aby čelili organizovanému zločinu, když za 5 let bude ve funkci zase končit nějaký další prezident republiky. Co když bude potřebovat odměnit (zachránit) sponzory ze své prezidentské kampaně?
To, že miliardové kauzy už zůstanou navždy bez trestu, je opravdovým výsměchem zásadě rovného postavení všech občanů před zákonem. Bohužel ekonomicky mocní souputníci prezidenta republiky z devadesátých let a také z období opoziční smlouvy (díky amnestii v kauze Český dům a H-Systém se může nepochybně radovat i Zemanova pravá ruka Miroslav Šlouf) byli z této zásady amnestií vyňati. Spravedlnosti se tak skupina tunelářů v České republice na jaře 2013 vyhne na základě politického rozhodnutí prezidenta a předsedy vlády.
Amnestie je rovněž fackou do tváře všem, kdo byli těmito závažnými trestnými činy poškozeni a nyní se budou mnohem obtížněji domáhat náhrady škody pouze v civilním řízení.
Klausova a Nečasova amnestie budí silné podezření, že byla účelově prosazena proto, aby učinila tlustou čáru beztrestnosti za podvody a kauzami, jež mají počátek v divoké privatizaci devadesátých let. Prezident Klaus a premiér Nečas působí dojmem zametačů, kteří chtějí využít závěru svých funkčních období k omilostnění těch, kdo měli v minulosti nejen ekonomickou moc, ale i politické vazby na tehdejší garnituru z řad ODS.
Pokládám za neuvěřitelné, že premiér a předseda ODS Nečas neodmítl takovou amnestii podepsat. Že ho nevaroval ani ministr spravedlnosti. Premiér buď hrubým způsobem selhal při výkonu své ústavní pravomoci, nebo zcela vědomě kryje pečlivě připravenou akci, profesionálně zneužívající institut plošné prezidentské milosti k pomoci několika vyvoleným podvodníkům.
Premiér Nečas zkrátka nese za nepřijatelný, pobuřující a nespravedlivý rozsah amnestie jednoznačnou politickou spoluodpovědnost. Smutné konce premiéra, který tvrdil, že jeho vláda bude vládou boje proti korupci. Smutné konce ODS, která dala zemi prezidenta, jenž plošně amnestuje zloděje a tuneláře.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hovorka11 napsal(a):

Já ji taky odmítám, je vrcholně sprostá a poškozuje postižené, kterým se ted kriminálníci za svým vůdcem Václavem Klausem mohou skrývat.
Je to velká šance pro ČSSD využít situace, dohodnout s ODS postupy a umístit co nejvíce kmotrů do budoucí vlády, která nahradí soudobé modré obrkmotry.
Rozumím vám a celé ČSSD dobře pane Sobotko ?
Vždyť právě vy jste jako ministr prosadil úniky daní pro své kamarády ze státního rozpočtu a v ČSSD zůstávají stále ti samí...
03. 01. 2013 | 15:56

resl napsal(a):

Nemotejte do toho zbabělce Nečase, vše je práce hradního zloděje se kterým spolupracuje znalec, komunista a předseda vrchního soudu v Praze, s. Bureš. Trvalo vám deset let, než jste se odvážil do Klause opřít. Teď je to od vás ukázka srábka, který není hoden vést socany. Máte ovšem pořád možnost, podat na Klause trestní oznámení o rozkladu státu, za což je odpovědný. Vám zaplatí výlohy strana, tak nečekejte na občany a konejte. I kdyby to bylo k ničemu, poveze se to s ním zbytek jeho zoufalého žití.
03. 01. 2013 | 15:59

fikus napsal(a):

klid, o nic nejde. Konání a skutky zhovadilé se nazývají správnými a potřebnými a to je oč tu běží.
03. 01. 2013 | 16:00

český maloměšťák napsal(a):

Snad by bylo řešení....a sice kdyby opozice bojkotovala zasedání parlamentu do té doby, než parlament zahájí proces vedoucí k impeachmentu prezidenta kvůli podezření , že s ním není vše v pořádku. A pak k přehodnocení jeho rozhodnutí.
Na to ale nemáte koule.
Budete jen psát článečky a pitomě se uchichtávat.
Prostřednictvím vašich posraných hlav tak serete na hlavu i svým voličům.

Každý den pobírání platů a náhrad dobrý, že ?

http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-jak-odvolat-vaclava-klause-dbj-/p_politika.asp?c=A081217_100319_p_politika_wag
03. 01. 2013 | 16:06

Asfalt napsal(a):

Musím se usmívat, když si vybavím, jak Klaus v projevu mluvil o soudržnosti, a přitom provádí úkony, o nichž je už minimálně dva tisíce let známo, že společnost polarizují (vězení dříve nebylo trestem, ale ochranou pachatelů před nekontrolovanou mstou davu, která pak mohla roztočit i celou spirálu "svévolné spravedlnosti"). Úcel milosti je skutečně jiný.

resl:
Kdo milost kontrasignuje?
03. 01. 2013 | 16:08

hovorka11 napsal(a):

Se Sobotkou to vidím jako s Grosem samá krásná a pravdivá slova (myslí to s námi opravdu dobře a má úmysly "křišťálově čisté") ale za ním zůstaly daňové úniky a celá struktura kmotrů jak např. Váni, který s Grospičem domlouval jak zakamuflovat úplatky.
Po celých východních čechách se mluví o výběrčích kmotrech z ČSSD kteří objížděli státní stavby a vybírali desátky pro stranickou pokladnu. Že by to Sobotkovi vadilo se vůbec, vážně vůbec nedomnívám. Naopak se domnívám, že to bude ještě horší a drzejší.
03. 01. 2013 | 16:10

Ládik!!! napsal(a):

Vždyť pustili převážně levicový elektorát, tak co brečíte.
03. 01. 2013 | 16:11

jap napsal(a):

Je to jen vláda zvratků,
která se drží u koryta za cenu neustálýho zvedání se žaludku všem slušnejm lidem. Udrží se i teď, vždyť Kalousek, Schwarzenberg a všichni ti slavní starostové nemaj ani zbla morálky.
03. 01. 2013 | 16:13

resl napsal(a):

asfalt,
kdo rozhoduje o amnestii ? Nečas ?
03. 01. 2013 | 16:14

zoufalec napsal(a):

ODS posílila o 7500 soudruhů,
je totiž třeba udržet vládu za jakoukoliv cenu! Pusťte i ten zbytek trestanců, ODS získá dalších 14000 voličů !!!!
03. 01. 2013 | 16:15

český maloměšťák napsal(a):

jap
Pište prosím " starostové" s velkým " S".
Ne všech starostů se tento Kalouskův apendix týká.
03. 01. 2013 | 16:16

hovorka11 napsal(a):

K tomu, aby se stal Klaus prezidentem potřeboval ČSSD.
ČSSD potřebuje ODS.
ČSSD vyhraje volby a ODS tím pádem také.
Voliči, kteří chtěli konec rozkrádání tak budou bezmocně přihlížet dalšímu kolu pořád stejného a osvědčeného propojení jednostrany ODSČSSD- nic se nezmění, jen zoufalství z úpadku a rozkrádání bude větší.
Nemám sebemenší důkaz toho, že by ČSSD chtěla zůstat bez kmotrů - opak je pravdou.
03. 01. 2013 | 16:16

Fofrdědek napsal(a):

Ty Vaše výhrůžky už známe! Kolikrát jsem VYVOLÁVALI hlasování a pak jste jen stáhli ocasy. Piště až něco dokážete, Zatím jen žvaníte. K tomu blbě.
03. 01. 2013 | 16:17

chátra se ozvala napsal(a):

bohouši,ty hlavně vrať 7 mega které ti zůstali za nehty a pak hovoř.Dnes jsem se dočetl že policie vyšetřuje zlodějiny na ostravské radnici , tam nikoho neznáš?
03. 01. 2013 | 16:17

luk napsal(a):

Pane Sobotko, buďte raději zticha, zase jenom planě žvaníte a nezmůžete se na žádný efektivní odpor.Jste absolutně "nedomrlá" levice, která umožňuje současné vládní garnituře uskutečňovat nehoráznou devastaci tohoto státu ve všech oblastech. Působíte hloupě, pasivně a trapně a dohromady s ODS se zaloužíte o to, že příští volby vyhrajou drtivě komunisti.
03. 01. 2013 | 16:19

Asfalt napsal(a):

resl:
Nečas je za amnestii spoluodpovědný. Na to jsem reagoval a to jsem chtěl říct.
03. 01. 2013 | 16:21

zemedelec napsal(a):

Vážení.
Předseda senátu pan Štech,když se dobře najedl,tak dokonce obhajuje prezidenta,Celu přípravu amnestie má prej na svědomí ministerstvo spravedlnosti.Takže,jak už jsem napsal jinde,je to rukopis Koudelky.Proč ale má prezident tolik poradců právníků,nevím.
03. 01. 2013 | 16:30

hovorka11 napsal(a):

Bez lumpáren, které 20 let ČSSD předvádí by nikdy nemohla být ODS u moci, protože by jsme se za vlády ČSSD měli dobře.
Jsem rád, že si toho všímají lidé, protože náprava u ČSSD nenastala a hlasování o nedůvěře vládě je od ČSSD dalším podvodem na obyvatele ČR.

!!! ČSSD nechce přebrat vládu předčasně !!!

Je to další z podlých triků šachistů ČSSD. ČSSD naopak bude čekat na volby, protože horší časy nás díky současné vlády podporující svými kroky organizovaný zločin teprve čeká. Pokud by ČSSD převzala vládu, tak by ten cílený hospodářský rozklad stranou ODS dopadl na ČSSD- to víte, tak mluvte pravdu !
03. 01. 2013 | 16:34

taky bohouš napsal(a):

bohouši,prezident Klaus ti propustil 7000 voličů tak proč to odmítáš?to je kontraproduktivní. Ale ty nevíš co to je viď?
03. 01. 2013 | 16:35

Xury napsal(a):

Ne, že bych neměl výhrady k rozsahu amnestie, ale pokud předseda ČSSD mluví o osvobozování tunelářů, tak to působí dost směšně, protože ČSSD byla osm let u moci a dotyčné podezřelé pohnat k soudu a nechat odsoudit. To, že je soudy nedokázaly za deset a více let odsoudit, není hanba této vlády.
03. 01. 2013 | 16:37

fikus napsal(a):

Klíít..
Herci v TV kampani už podporují "Káju hajnýho" Co jim slíbil je jasný. Pokračování v pravdě a lásce a dotace divadel.
Don Pablo de Brnisko všechny "překvapené" z Parlamentu a vlády rozsahem amnestie ubezpečuje, že to byl promyšlený a účelný krok, to že se zapomnělo informovat o detailech neva, stejně jsou do dvou let zpět. Publikum národ už nezajímá nikoho
Začíná se trhat pobřišnice trpělivosti ale lidi rádi remcají než konají, takže to bude gradovat.
Tuneldědek samolibě komentuje správné kroky v době nejistoty a blbé náladě obyvatel zaprděné české kotlinky.
03. 01. 2013 | 16:37

Lada napsal(a):

Zaujalo mě, jak stručně a trefně to píše karikaturista Dwořák na oldrichdworak.cz:
Prezident Klaus v novoročním projevu: "Demokracii ohrožují namyšlení samozvaní spasitelé... ztráta respektu k poctivé práci, degradace úcty, kulturnosti i chování... Změnu může přinést jen návrat ke starým dobrým hodnotám, tradicím..."
A na Hradě je námi placený úředník, který si namyšleně samozvaně hraje na spasitele a omilostňuje ty, kteří za ztrátu respektu k poctivé práci, degradaci úcty, kulturnosti i chování byli v šatlavě. Chce to návrat ke starým dobrým hodnotám, tradicím, kdy naši předkové měli na takové vládnoucí zmetky defenestraci!
03. 01. 2013 | 16:39

diamant napsal(a):

To je poslední kapka,kterou tento tužkokrad provedl. Od této doby je pro národ nepřítel. Je to senilní dědek, který si nevzal ponaučení z toho, co provedl jeho předchůdce, ale naopak si z toho vzal příklad.
Nechce se mi to věřit. Jsem z toho jak opařený, jak může takovýto hovado vládnout našemu státu.
Již nemám slov.
03. 01. 2013 | 16:41

Fialenka napsal(a):

Takže nevolit Schwarzenberga, Zemana, Sobotku a Fischera, ti by v těchto amnestiích pokračovali.
03. 01. 2013 | 16:46

Pepa. napsal(a):

Pane Sobotko,taktně jste opoměl nejskandálnější omilostnění které provedl Václav Havel.Tehdy bylo propuštěno 23000 vrahů.
03. 01. 2013 | 16:52

Mac napsal(a):

jako dlouholetýmu voliči socanů (ze zoufalství) je mi ze Sobotkových socanů na blití.

Než takovou opozici, to radši žádnou. Jediný , na co se vzmůže grafoman Sobotka jsou nekonečné elaboráty na blogách.

Předsedo, jak je možné, že dva dny po totálně skandální amnestii toho hradního psychopata se k němu váš Štěch běží napapat, když jediný, co měl udělat bylo plivnout tuneldědkovi do ksichtu.

Jste opozice na bohorodičku.....
03. 01. 2013 | 17:00

český maloměšťák napsal(a):

Amnestie (z řeckého amnéstia, zapomenutí)

Alojz Lorenc i Vasil Bilak také nebyli potrestáni. A mnoho jiných.
Proč ?
Protže přece nejsme jako oni !!!

Jsme přece křesťané - je křesťanské nastavit druhou tvář...uhodíli- tě do lotr do jedné, nastav mu druhou.
Je křesťanské milovat své nepřátele - ať už je jimi kdokoliv a odkudkoliv .... ...a dělá cokoliv./kromě sodomie, uctívání model a popírání tkzv. církevních restitucí/
Je křesťanské odpouštět - zejména lotrům , lidé řádní odpuštění nepotřebují.
Je křesťanské spolehnout se především na víru v dobro a nikolivěk na skutky lidské.
Je křesťanské poslouchat autority /například politické či podnikatelsko-obchodní/ - jsou od Boha.
Je křesťanské pomáhat postiženým - například těm, kterým postižení způsobili lotři. Tak jsme křesťanští nadvakrát.
Je křesťanské přispívat na chudé - napoříkled na ty, které lotři okradli.
Je křesťanské nevyvolávat prudká hnutí mysli v lidu obecném - lidu se musí kázat, že má být klidný a pokojný.
Je křesťanské pomáhat uzdravovat nemocné - například ty, kterým lotři zpřelámali hnáty.
Je také velmi křesťanské nesoudit - protože ani nás nikdo nesoudí a soudit nebude. Popřípadě se soud zastaví.
Je křesťanské neobviňovat - protože my jsme ti největší hříšníci.
Je křesťanské pohrdat lidskou spravedlností - ta je jen přelud. Pouze Bůh dokáže být spravedlivý.

K tomu všemu ale potřebujeme - coby organizovaní věřící - majetek. Ten a organizace - tyto jedině umí proměnit naše křesťanské úmysly ve skutky. Čím více majetku budeme míti - tím důkladnější a křesťanštější naše skutky budou. I naše odpouštění bude tím důkladnější.

Proto jsou velkými křesťany lidé z okolí pana Klause a pana Romana.

Doufejmě, že jednou budou svatořečeni.

/konto sbírky podporující jejich svatořečení pak sdělím na vyžádání, stejně jako výši odpustků , které se za jednotlivé sumy - přepočtené na eura udělují, nejnižší možný příspěvek je tisíc korun, děti a vojsko polovic, odpovídající odpustek je pak na dva týdny mírného hřešení popřípadě na deset let velkého tunelování - pod podmínkou že tunelář pošle na naše konto alespoň sto milionů korun/

Šalom, drazí v Kristu.
03. 01. 2013 | 17:00

Mac napsal(a):

Xury napsal(a):
protože ČSSD byla osm let u moci a dotyčné podezřelé (zde asi chybí "mohla") pohnat k soudu a nechat odsoudit

vidíte, kolego,a já pořád myslel, že v demokracii ten, kdo je u moci, nemůže kecat do vyšetřování a rozhodování soudů.

ale chápu, že po šesti letech vlády topolánkovsko-nečasovské mafie jste poněkud zmaten a přesvědčen, že toto vláda může dělat
03. 01. 2013 | 17:04

Realista napsal(a):

No a na konci funkcniho obdobi mu budete aplaudovat a dekovat za sluzbu republice.
Myslim si, ze byste si meli (alespon ti bystrejsi mezi vami) na levice uvedomit, ze budto budete opravdu tvrde hajit zajmy vetsiny nebo se toho ujmou jine sily, ktere ukazou jinou rozhodnost a odhodlani.
03. 01. 2013 | 17:05

Asfalt napsal(a):

Vážený pane Xury,
dovolte mi, abych Vás informoval o tom, že ČR zatím není formálně fašistickou zemí, aby mohly být naplněny praktiky NSDAP, které jste vyjádřil v citaci: "...protože ČSSD byla osm let u moci a dotyčné podezřelé mohla (toto slovo doplněno) pohnat k soudu a nechat odsoudit." Náš právní řád dokonce ani nezná institut soukromé trestní žaloby.
Směšným je tak spíše Vás stranický přístup, ve kterém činíte jakoukoliv stranu (která se Vám patrně nelíbí) odpovědnou za jednání orgánů činných v trestním řízení, jejichž činnost v demokratickém státě skutečně nesmí být řízena žádnou stranou.
Doporučuji, abyste raději fandil fotbalovým týmům, tam fanatický přístup podle barvy dresu nevadí.
03. 01. 2013 | 17:08

Asfalt napsal(a):

Mac:
Vidím, že jsme se u Xuryho sdrcli. Snad to nevadí.
03. 01. 2013 | 17:10

Jaktobude napsal(a):

Pane Sobotko, napište článek, jak to bude vypadat, když komunisti získají ve volbách více hlasů než oranžoví??????
Mnoho naivů si myslí, že udělají pořádek s modrými strakami. :-)))) MÝLÍ SE???

JÁ MYSLÍM, ŽE JE JEŠTĚ BUDOU CHRÁNIT,(na oplátku po.r.89) a lidem zavedou totalitu. vždyť straky mají 12000firem v daňových rájích, vč. zahraniční miliardová konta!?
Proč nepředložil Filip řešení na bilion škod(i politiky), v konsolidační agentuře, které slíbil v OVM v dubnu? Již promlčeno k 2012?:-( kdo to zaplatí?
Tu morální a rozkrádací devastaci dělají "tito" úmyslně, aby svým rudým bratrům nahráli???
Kdo vyhrál dostavbu elektrárny, kde má Klaus akcie? určitě Východ!? To mají rudí i modří společné? :-(
A volby? neprůhledné, (zmanipulované?)
03. 01. 2013 | 17:11

smutný napsal(a):

hovorka11 napsal(a):
Bez lumpáren, které 20 let ČSSD předvádí by nikdy nemohla být ODS u moci, protože by jsme se za vlády ČSSD měli dobře.

My jsme se měli za vlády ČSSD lépe než za vlády ODS, ale dojít k tomuto poznání, to nesmí být někdo zaslepený pravičák.
03. 01. 2013 | 17:16

Mac napsal(a):

Asfalt

samo, že nevadí, pohled ze dvou úhlů je plastičtější a třeba bude pro pana Xuryho i srozumitelnější :-)))
03. 01. 2013 | 17:22

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek, který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
03. 01. 2013 | 17:23

Neplačte na cizím hrobě napsal(a):

Vy chudáci, kteří nadáváte oranžovým namísto STRAKÁM pružinským, jste u b o z í:-))

ruská trojka strak na vás ještě chystá t o t a l i t u, drž hubu a plať!? a další podvody, krádeže?

Své emoce si vyřiďte s transparentem!? :-)))
03. 01. 2013 | 17:25

fikus napsal(a):

dopracovalo se to po 23letech konečně ke zjištění( pro ty moudřejší napříč), že není koho volit. Je to divadlo, kdo doufá v komunisty že udělají pořádek tak se mýlí. V roce 89 to bylo něco za něco a národ byl obelhán jako xkrát v minulosti. Začalo to Havlem a bude to pokračovat dokud nepřijde něco radikálního. Upínání se ke komunistům bude jen kosmetická změna, pokud jde o ČSSD, tam je stejný zájem jako ODS. Lidovci jsou slepé střevo politiky. Je to jenom smutný taneček a divadlo, chapadla jsou všude a bez vůdců mas se nic nezmění, demokracie domácí stojí za bohorodičku, čili je to patovka.
03. 01. 2013 | 17:44

Petr B. napsal(a):

hovorka11, Fofrdědek, luk:
Co to melete? On Sobotka a další z ČSSD mohou za to, že více než 10 procent voličů dá své hlasy podvodnické straně VV v čele s Johnem, Peake atd. o kterých i Topolánek prohlásil před volbami, že budou povolebním spojencem ODS? Voličům s takovouto inteligencí by nemohl pomoci ani Ježíš Kristus.
Jenom připomenu že, když ČSSD v roce 2009 pomáhala shodit vládu a pokusila se vyvolat předčasné volby, byla většinou "elity" hystericky obviněna z toho, že shozením Topolánka, Dalíka, Filipiové, Kalouska, Vondry, Schwarzenberga v době evropského předsednictví...nás vlastně poškozuje v EU.
03. 01. 2013 | 17:52

hovorka11 napsal(a):

smutný:
"Pravice" a "levice" je zástupné krytí jak se dostat k podvodům.
Mám názory sociálního charakteru, proto nesnáším ohlupování ČSSD, které blokuje nápravu obnovení sociální a ekonomické prosperity a zlepšení života občanů u nás.
ČSSD zabírá pro Vás "místo levice" a brání tak vzniku sociální a spravedlivé strany, ČSSD zakonzervovali 20 let působící vrcholní kmotři této strany.
"Bohužel" nejsem a nikdy už nebudu věřící, proto jasně vidím ČSSD se soudobými kmotry jako slepou uličku. Tím nevylučuji, že je mohu volit. Pokud budu mít pouze volbu mezi zloději a podvodníky, tak radši ty menší.
Nechtělo by to ale spíš zavést demokratický systém zodpovědnosti stran a politiků, kterou ODS+ČSSD rozdrtili ?
03. 01. 2013 | 17:54

george napsal(a):

Smutný to : Za socialistů jsme se měli "dobře"- jak diskutabilní, ale přesto. Zapomněl jste ale říci, že na DLUH! A to, co se ušetřilo, Bohouš dokonale dokáže utratit - budeme se mít zase "lépe". Jen by mě zajímalo, pane Smutný, zda jste schopen jmenovat jedinou věc, kterou jste si za vlád socanů mohl dovolit a dnes už ne.
03. 01. 2013 | 17:55

Petr B. napsal(a):

Pane Resle, to jsou ale perly od vás.
"Trvalo vám deset let, než jste se odvážil do Klause opřít"
Sobotka měl snad celou dobu nadávat řádně zvolenému presidentovi? Nevíte, k čemu by to bylo dobré?
03. 01. 2013 | 17:56

JC napsal(a):

Bohušu není to tunelářská amnestie. Rahta se to netýká.
03. 01. 2013 | 18:07

hovorka11 napsal(a):

Petr B:
Samozřejmě že ČSSD může za to, že lidé volily třeba jako já VV, přestože jsem předtím volil ČSSD. Žádné Grossy už nechci !!!
Koho mám tedy volit teď, když jsem se nechtěně podílel na volbě Grosse a potom Johna?
Jaké máte řešení Vy ? Budete volit Sobotku nebo Paroubka s kmotry za zády ?
Situace se vůbec nezměnila, jen lidi zase zapoměli a zase věří bludům od uslintaných kmotrů.
Pokud se chcete přesvědčit o mé kritice Johna, tak se podívejte na jeho články. Vyhodit jsem ho s Bártou nemohl, protože náš režim nedovoluje demokratický systém vyloučit ze hry politika, který po volbách provádí opak. Janoušek se chlubil, že John je jeho produktem a co- všichni se nažrali a nový-starý čekají...
Vy budete zřejmě volit produkt "Sobotka" s malou - velkou domů ?
Tenhle režim není demokratický, proto volby mohou pouze vynést na světlo imunitní neodvolatelné kmotry ať je strana jakákoliv.
03. 01. 2013 | 18:11

Xury napsal(a):

Pro Mace a Asfalta:
asi vám to uniklo, ale posledních šest let je vláda opozicí (a nejen jí) soustavně obviňována z toho, že nedokáže zajistit potrestání hospodářských zločinů. Z toho jsem usoudil, že minimálně podle ČSSD je takové ovlivňování justice nejen možné, ale i žádoucí.
03. 01. 2013 | 18:20

strýc virus H3N1 napsal(a):

žorži ---

napr zdravotnictvi bez poplatku 30 korun
ci dosud nerozkradene prip zcela zlikvidovane nemocnice, regulovane najemne atd atd
03. 01. 2013 | 18:24

jména známe, adresy taky, přece napsal(a):

Stát bude pronásledovat pracující důchodce, říká Kalousek.
Ti totiž dělají díru do státního rozpočtu.
Až je zlikviduje, přijde Rovnátko a zas všechno zamete, jako Zeman v roce 2000.
Kdo se nebrání, může si za všechno sám.
03. 01. 2013 | 18:30

Mac napsal(a):

Xury

problém je, že posledních šest let vláda spíše zajišťuje NEpotrestání hospodářských zločinů, což je pro ni rozhodně žádoucí.

Vyjímka nastala v polovině minulého roku, kdy se ledy trochu hnuly, a tak byl rychle povolán Don Pablo, aby to zase zarazil
03. 01. 2013 | 18:32

nebo analýza syntéz, je to fuk napsal(a):

"..někteří funkcionáři předsednictva ÚV KSČ se představovali vedoucím činitelům opozice jako bývalí ministranti v kostele, čtenáři děl předního disidenta apod. U kulatých stolů se však tvořil základ programu přerozdělení společenského majetku.." RUDOLF HEGENBART

"..Všechny tyto rozvětvené rodiny jsou komunisté. Nyní přibližně 180 členů těchto rodin, jejich příbuzných a přátel, zaujalo pozice v nejvyšších státních, diplomatických a hospodářských funkcích státu.." Syntéza Analýz
03. 01. 2013 | 18:41

ZM napsal(a):

Myslím si, že možnost prezidenta, udělit amnestii, by měla být nějakým způsobem omezena.Např. by při rozsáhlejší amnestii musel současně vyjádřit souhlas premiér nebo nějaký jiný ústavní činitel. Ale aby jeden člověk mohl udělat libovolně amnestii, to příliš demokratické není.
03. 01. 2013 | 18:44

hovorka11 napsal(a):

Petr B.:
ČSSD udělali dobře, že shodila předsednictví. Bylo to šílené řádění bezpáteřních a neschopných na mezinárodním poli. Byla ukázka primitivnosti vlády ODS

Topolánek-
Vykřikování o "svobodném Tibetu" (feudálního a krutého režimu nevzdělanosti pod náboženským systémem bez vzdělání, bez svobody pod britskou správou),
měl podíl na podvodném doplňku podepsané dohody, kde bylo bez vědomí Ruska dopsáno Ukrajinou, že Rusko přebírá zodpovědnost za pozdržený plyn, když EU dovolila tento plyn krást Ukrajinou (tandem Tymošenko- Tymošenková založili překupnicko firmu a dodnes dluží Ukrajině 400 mil. dolarů. Tymošenko dostal jako správný kmotr azyl v ČR a EU brání potrestání zločinců Ukrajinou).

Schwarzenberg:
Jezdil podporovat prezidenta Saakašviliho do Gruzie před jeho útokem v době OH na spící Osetii. Vše bylo předem připraveno, američtí řídící poradci se satelitními vozy na gruzínských hranicích. Rusáci je stačili zastavit a ukořistit amikům techniku. NATO muselo předělávat šifrování pro satelity a Schwarzenberg vykřikoval, že by NATO mělo napadnou Rusko. Hnědý fanatik se probudil pozdě a udělal další trapnost (čekal, že gruzínci obsadí Osetii a nastane "mírové jednání" s vyháněním nepohodlných osob jak srbů z Kosova za pomoci NATO).
--------------------
To však nic nemění na tom, že sama ČSSD byla úspěchem evidentně zaskočena a příště si dá pozor (nezapomenu na protažený obličej Paroubka po úspěchu)
03. 01. 2013 | 18:44

smutný napsal(a):

george napsal(a):

Smutný to : Za socialistů jsme se měli "dobře"- jak diskutabilní, ale přesto. Zapomněl jste ale říci, že na DLUH! A to, co se ušetřilo, Bohouš dokonale dokáže utratit - budeme se mít zase "lépe". Jen by mě zajímalo, pane Smutný, zda jste schopen jmenovat jedinou věc, kterou jste si za vlád socanů mohl dovolit a dnes už ne.

A když si můžu i dnes dovolit tytéž věci ale v menší míře??

Vyznáte se v grafech, pane george? Všimněte si, jak se postupně schodky rozpočtu snižovaly a jaký skok nastal poté, co začaly platit daňové změny chemika Kalouska. Samozřejmě vliv měla i krize přestože nám Kalousek tvrdil, že se nám vyhne a proto nemá význam dělat nějaká protikrizová opatření.
http://www.novinky.cz/domaci/239544-vlada-schvalila-rozpocet-19procentni-dph-kalouskovi-neprosla.html
03. 01. 2013 | 18:58

Dita napsal(a):

to Lada: Citujiz Vašeho postřehu " "Demokracii ohrožují namyšlení samozvaní spasitelé... ztráta respektu k poctivé práci, degradace úcty, kulturnosti i chování..." = Můj postřeh: Prezident mluvil O SOBĚ.
03. 01. 2013 | 19:10

český maloměšťák napsal(a):

Halo, halo..celá amnestie probíhá velmi zdařile.
Do vzdálenosti 50 m od věznic jsme nezaznamenali dosud žádný incident.
Amnestie tak probíhá řádně - je to skvělá vizitka naší justice.

Jsme s pozdravem - Don Pablo a spol.
Ozveme se zase zítra.
Nebo pozítří..eh, tedy popopozítří - po víkendu.
03. 01. 2013 | 19:12

vico napsal(a):

Prý amnestie V.K. je zbytečně démonizována a lidé/lid/ propadnou ještě větší frustraci, než-li doposud, až zjistí, že po Klausovi žádný zázrak nenastane /volně přetlumočený názor pana editora/.

Pokud bude zvolen alter ego současného prezidenta M.Zeman, bude lid opravdu velmi frustrován, ale amnestií to nebude. V dnešní atmosféře udělat plošnou amnestii, kdy 20. výročí vzniku ČR slaví asi 7 tisíc "pomýlených" a ostatní "slaví" svou bezmocnou roztrpčeností,je objektivně frustrující. Tak prapodivný začátek roku jsem už dlouho nezažil.

Argumentace nejznámějšího evropského EUfoba opírající se o dosud velmi nenáviděnou nadnárodní soudní instituci, tak trochu připomíná rozhodnutí o balení koblih do celofánu /které po nás ve skutečnosti nikdo nechtěl, ale jen doporučoval/.

Existuje rozsáhlá judikatura US i NS dohledatelná například na serveru ASPI, ze které jednoznačně vyplývá, že délka řízení sama o sobě, a to ani s ohledem na mezinárodní smlouvy, ke kterým jsme přistoupili, nemůže být důvodem pro zastavení trestního stíhání.

Šest let u velkých kauz je doba, která je VŠUDE na světě překračována, pokud se vede klasické kontradiktorní řízení/tzn. že nedojde k dohodě mezi státním žalobcem a obviněným a jinému mimoprocesnímu zkrácení řízení/. ESPLP pouze žádá při velmi dlouhé délce řízení jakousi satisfakci, kterou však rozhodně není propuštění z kriminálu. Často jde pouze o symbolické satisfakce pokrývající soudní náklady vynaložené stěžovatelem u ESPLP. Stane se tak však pouze tehdy, pokud neúměrná délka řízení byla alespoň částečně zapříčiněna liknavostí přísl. státních institucí.

Když už jsme u těch zločinců. Dost často se stává, že lupič dříve než odejde, zanechá na místě činu své lejno.Takže ani já bych tu Amnestii nedémonizoval - vždyť o hovno jde.
03. 01. 2013 | 19:14

Asfalt napsal(a):

Xury:
Je možné, že mi uniklo, že "je vláda opozicí (a nejen jí) soustavně obviňována z toho, že nedokáže zajistit potrestání hospodářských zločinů." To nemyslím ironicky, nevím všechno. Pokud je to tak, jak říkáte, kritik je fašistou, ledaže by kritizoval stav již existujícího propojení nějaké strany s orgány činnými v trestním řízení, které by pak bránilo vyšetřit nějaké kauzy. Vedle toho je třeba také odlišit zasahování do nezávislosti orgánů činných v trestním řízení od poskytnutí podmínek (třeba materiálních) pro nezávislou a nestrannou činnost těchto orgánů. Za to politická reprezentace odpovědná být může. Za konkrétní kauzy ale v demokracii ne (pokud se nejedná o nějaké zneužití pravomoci nebo korupci nebo jinou trestnou činnost).
03. 01. 2013 | 19:33

fikus napsal(a):

to platí i pro VK to lejno na místě Hradě?
03. 01. 2013 | 19:34

Darth napsal(a):

Zloděj amnestoval zloděje.
03. 01. 2013 | 19:37

Xury napsal(a):

Pro Asfalta:
viz Mac - to je asi tak stručně postoj opozice a obecně všech kritiků současné vlády. Důkazy pochopitelně nepodávají. Nicméně nepochybuji o tom, že někteří naivnější typu Maca věří v akci Čisté ruce v2.0 :-))))
03. 01. 2013 | 19:54

Kelt napsal(a):

Hovorka 11,
Vaše frustrace zřejmě vyplývá ze nezdařeného pokusu o změnu politického klima v této zemi volbou veverek-nejste sám.
Vím,že mně můžete oponovat tím,že po bitvě každý generálem,ale když jsem viděl ženský výkvět VV ve spodním prádle,tak jsem došel k závěru,že se spíše jedná o reklamu na nově otevíraný bordel a také se stalo-v přeneseném slova smyslu.
Ale zajímalo by mne,proč a zejména z jakých konkrétních důvodů dáváte rovnítko mezi ODS a ČSSD.
Opoziční smlouva byla dílem Klause a Zemana,což jsou dva politici si velice,velice podobní,zejména v tom,jak se chovají ke svým bývalým stranám.
Uražená ješitnost-oba nezvolení,sebestřední egoisté,kteří každý "svoji"stranu použili pouze jako výtah k moci.
Pokud mne paměť neklame,tak ČSSD předávala vládu při zadlužení 28% k HDP a schodkem SR pod tři procenta-kde jsme dnes?
Co kauzy Drobil,Opencard,Blanka,Cassa,Promopro,Pandury a další-najděte ekvivalenty vlády ČSSD 2002-6.
Chce to asi trochu více hodnotit fakta a frustraci z veverek se pokusit zapomenout-jak se praví-jen hlupák udělá stejnou chybu dvakrát,v našem případě opět volit nějaké rychlokvašky slibující modré z nebe.
03. 01. 2013 | 19:54

vico napsal(a):

fikus : řešení je v poslední větě : "Takže ani já bych tu Amnestii nedémonizoval - vždyť o hovno jde."

Do vzorce je třeba dosadit Amnestii, tvůrce Amnestie a hovno, které je na konci věty
03. 01. 2013 | 19:58

Gru napsal(a):

Jsem dlouholetý zásadní kritik V. Klause. A taky jsem postižený kausou Union banky, která mě přišla na pěkných pár set tisíc. Již jen proto mi jeho amnestie nemůže nijak vonět.
Ale současný soustředěný kruhoový hon na Klause, ve své podstatě křečovitý a zcela zbytečný, z hlediska mnorálního pak i značně zbabělý, mi voní ještě mnohem méně.
Odpudivá je především reakce médií, která stále častěji každý Kläusův krok skandalizují. Klausovu amnestii pochopitelně média uvítala jakožto úžasnou nahrávku. Veřejnoprávní televize snaživě soutěží s privátní bulvárvizí, a obě se předevšíém za každou cenu snaží lidem namluvit, že havlovská amnestie byla vlastně jakýmsi záhadným způsobem "lepší" a vznešenější a že v podstatě snad ani nebyla tak zlá, ani tak rozsáhlá, a hlavně že neosvobodila pachatele násilných činů.
To jsou vyložené lži. Zatíco Klausova amnestie se týká cca 33% vězněných (7500 z asi 21 000), osvobodila havlovská amnestie více než 70% vězněných, včetně násilníků a sexuálních delikventů a pedofilů (vzpomínáte na vraždu malého chlapečka v nemocnici amnestovaným úchylem, kterého se nemocnice neodvážila nezaměstnat?).
Jeden rozdíl tu je právě v roli médií. Zatímco dnes média stojí v čele protiamnestijní kampaně, tehdejší média ( s výjimkou oné bulvární stanice, který tehdy ještě neexistovala) skandalizovala systematicky všechny podniky, které nechtěly zaměstnat amnestované - už jste zapomněli? A to až do té vraždy malého chlapce.
Takže, svou trošku do diskuse zakončím konstatováním, že Klausova amnestie je neejspíš chybná, ale Havlova byla mnohem, mnohem horší.
03. 01. 2013 | 20:33

mik napsal(a):

Nevim proc ted lidi breci nad amnestii kdyz se neumeli pred 5 lety vzeprit kdyz se Klaus dostal zfalsovanymi volbami na Hrad podruhe jeho kupceni a intriky byly jasne viditelne vsem a nikdo nemel odvahu se vzeprit a kdyz pak Klaus udelal premierem Necase pricemz premierske misto patri vitezne strane tak bylo zase ticho po pesine a kolikrat se Klaus pohyboval ve svem obdobi za hranou Ustavy i za hranou zakladni listiny prav soustavne podkopaval EU delal ostudu doma i v zahranici a vsechno mu proslo takze komu neni rady tomu neni pomoci ..pred 5 lety mel usednout na Hrad Svejnar a CR mohla kracet zcela jinym smerem a nebyla by ani urednicka vlada a dnes by se nemluvilo o Fischerovi .. EU zacina mit dost rozkradani dotaci v CR a CR sedi uz uplne mimo EU nepodepsanim fiskalni dohody ,,,asi to brzo dopadne jako francouzsky herec co pozadal Putina o ruske obcanstvi,,, jen tak dal ...oni v 89 nekteri dobre vedeli proc se vyplati obratit na chvili kabat naruby,, je to ostuda a CR se riti stale vic a vic na dno propasti
03. 01. 2013 | 20:39

Ládik!!! napsal(a):

Sobotka -
vy byste byl pro opak amnestie, pro υπενθύμιση, že?
03. 01. 2013 | 20:44

Gru napsal(a):

mik

Zfalšované volby?
A co má být? V podstatě všechny prezidentské volby od r. 1938 byly nějakým způsobem nečisté. Všechny volby komunistických prezidentů - stačilo členství v bolševické partaji. Všechny, doslova všechny volby Havla za prezidenta byly zmanipulované, počínaje nesplněním slibu, že už nebude podruhé kandidovat, až po podvodné a násilné prosazení poslední volby pomocí kriminalizace protihlasu (to vůbec nevypovídá o kvalitě zavřeného poslance, ale o neschopnosti kandidáta zajistit si slušné zvolení).
Totéž se v mnohých případech dá říct o prezidentských volbách zahraničí.
03. 01. 2013 | 20:54

stoppa napsal(a):

Nova uvádí u Havla 15 tisíc amnestovaných a u Klause 7500 takže prý polovinu. Ale to mi hned nesedělo ovšem číslo jsem si už nepamatoval. Našel jsem si to tedy ve starých novinách že u Havla to bylo 23 000. To je hodně velký rozdíl.
03. 01. 2013 | 21:02

frei erfunden napsal(a):

stoppa
Není faktu, který by nebyli ochotni zfalšovat.

A jesetera teď jsem odhadl správně. 58%.
Jako kandidáta doporučuji Janu Bobošíkovou.
Už pro tu srandu.
03. 01. 2013 | 21:06

David napsal(a):

"...Prezident Klaus a premiér Nečas působí dojmem zametačů, kteří chtějí využít závěru svých funkčních období k omilostnění těch, kdo měli v minulosti nejen ekonomickou moc, ale i politické vazby na tehdejší garnituru z řad ODS.

...pečlivě připravenou akci, profesionálně zneužívající institut plošné prezidentské milosti k pomoci několika vyvoleným podvodníkům...."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To není "dojem" zametačů. To je naprostá jistota! Je jisté, že nám občanům není říkána úplná pravda, jako např. že o tom věděli a rozhodovali jen 3 lidé - Klaus, Jakl, Blažek.

Ti darebáci asi vůbec netuší, že přitom, jak tu lumpárnu vysvětlují veřejnosti je prozrazuje "řeč těla", která říká že nám LŽOU.

http://www.lidovky.cz/o-amnestii-jsme-se-radili-v-sirokem-kruhu-tri-lidi-rika-jakl-po5-/zpravy-domov.aspx?c=A130102_172651_ln_domov_jkz

To byla velice pečlivě připravená akce!

Potom co se stalo je už naprosto jasné a nesporné, že:

Podle vicekancléře nynějšího prezidenta Petra Hájka je prezident Václav Klaus v satanových službách a je nástrojem lži a nenávisti.

Nástrojem pravdy a lásky naopak stále zůstává předchozí hlava státu Václav Havel.

Účinek této STRAŠNÉ amnestie je naprosto DEVASTUJÍCÍ a DEMORALIZUJÍCÍ na naši společnost. To je naprostá KATASTROFA!!!

Ta amnestie je plivnutím do tváře všem slušným lidem!!!

Klaus se chtěl zapsat do dějin, aby se dostal do čítanek.

To se mu už splní. Bude navěky považován za služebníka satana - v satanových službách a zosobněním ZLA, LŽI a NENÁVISTI.

Z ČT 1 jsem se dozvěděl, že se připravuje rozloučení senátorů a poslanců s Klausem a hledají se vhodné prostory, kde by se všichni vešli.

Nejlepší řešení by bylo, aby všichni senátoři a poslanci, kteří považují Klause za darebáka, aby se toho posledního setkání NA PROTEST nezůčastnili.
03. 01. 2013 | 21:07

Gru napsal(a):

Co by mě v této souvislosti skutečně zajímalo, je jaký je skutečný motiv rozdmýchávání této kampaně. Tedy - komu slouží naši žutnalisté?
Neboť fámy, médii nezdrženlivě šířené, ba až zcela nehorázné, nemohou při jen trochu podrobnějším pohledu vůbec obstát. Co by vlastně Klaus měl chtít "zachránit"? On sám nemůže být za nic, ani za dommělé, ani za skutečné činy stíhán - ze svého prezidentského období dle ústavy vůbec za nic, a činy z období předprezidentského jsou nejspíš promlčeny. On sám není tak prostoduchý, že by si mohl myslet, že si amnestií nějak zlepší pověst.
Co sledují ti, kteří tuto kampaň rozpoutávají? Chtějí snad několik týdnů před koncem jeho funkce snad Klause donutit k demisi?
Anebo je to pouhá snaha odvrátit pozornost lidí od nějakžch podrazů ve stylu Lidem, apod? Anebo považují za užitečné, aby si lidi nějakým - v podstatě t.č. neškodným a bezzubým - způsobem trochu upustili ventilem? To je velice snadné, jelikož lidé jsoui frustrovaní a v zásadě ochotnio sednou na jakýkoliv mediální lep.
03. 01. 2013 | 21:24

hovorka11 napsal(a):

Kelt:
Do Prahy jsem zajel demonstrovat jednou- kvůli opoziční smlouvě dvou prognosťáků.
Bylo to tragické sloučení kmotrů ODS+ČSSD. Máte pravdu, že Zeman s Klausem jsou jedna rodina.
Jen hloupý dělá tu samou chybu 2x. A jen hloupý se z ní nepoučí
Jakoukoliv stranu jsem volil, tak po volbách se okamžitě obrátila. To platí pro všechny strany u moci, takže pokud nedonutí všichni voliči tuto despocii k tomu, aby byla přísně hlídána její kontinuita s volebním programem, tak jsme všichni opět hloupí a vše se bude vždy opakovat.
Co se týče kmotrů, tak ODS považuji za skutečně zločineckou mafii, která nemá absolutní zábrany. Vláda ČSSD byla snad vždy ekonomicky a kmotrovsky méně devastující. Grafy, které zhodnocují zadlužování za ČSSD a ODS jsou nesmysly. Za vlády Klause se rozprodávalo v miliardách a ty peníze v grafu nejsou.
Co se týče ekonomiky, tak ODS stabilně zhoršovala ekonomiku státu. V současnosti je to velmi výrazné oproti Slovensku. ČSSD znatelně lépe udržovala ekonomiku, ale podrážela mladé rodiny s dětmi a na úkor nich převáděla peníze důchodcům v procentech, na které ekonomika nedosáhla (uplácela je a tím si mě i jako člověka před důchodem zhnusila- likvidovala porodnost).
ODS jde na to daleko tvrději- přes důchodové pilíře chce tyto peníze vytáhnout a rozkrást od všech.
03. 01. 2013 | 21:26

Křemílek napsal(a):

Že by se prez.Klaus mstil přírodě a lidem v ní za svého nepříliš vydařeného potomka ? Co na to občan ládik ?
03. 01. 2013 | 21:26

stoppa napsal(a):

Sobotka

Tím může být jen masivní rozšíření domácího vězení a jiných alternativních trestů

- - - - - - - - - - - - -

Napodceňovat ani možnost masivního připevňování těžkých kovových koulí na řetězu na nohy alternativně trestaných. Jednak to je podstatně levnější než elektronické náramky a kromě toho řinčení řetězu a koule působí na široké okolí odstrašujícím dojmem. Tudíž výchovně.
03. 01. 2013 | 21:34

Ing. N. napsal(a):

Obávám se, že Klaus nebyl zcela při smyslech, když s poradci a právníky připravoval amnestii. Výsledkem je paskvil, který mu žádný slušný člověk neodpustí.
Jestliže už měl potřebu udělit amnestii, proč se nezamyslel nad pravidly amnestie, které by byly pro tuto zemi prospěšné? Vždyť to bylo tak jednoduché. Mohl např. propustit pouze jednou trestané osoby, které se nedopustily trestného činu ublížení na zdraví nebo velké majetkové loupeže. Recidivisty a tuneláře měl vynechat.
Pokud ale skutečným cílem amnestie je beztrestnost tunelářů, bude Klaus dějinami označen jako miláček tunelářů.
03. 01. 2013 | 21:37

Gru napsal(a):

hovorka

"... tak jsme všichni opět hloupí a vše se bude vždy opakovat."

Čtu sem tam vaše příspěvky už docela dlouho, ale celou tu dobu se jaksi točíte kolem jádra věci, a ne a ne na to kápnout, až dnes. Možná ale bezděčně?

Tak či tak jste se trefil. Z toho vyplývá: pouze diktatura dokáže zbavit společnost těchto rozporů a zajistit stabilitu.
Nesmí to ale být diktatura slepá (komunistická), ani diktatura skrytá (neoliberalismus převlečený za "demokracii"). Musí jíž o diktaturu nepokrytou, důslednou a obratnou. Která vytváří jasné rámce.
03. 01. 2013 | 21:45

Reveil napsal(a):

Jestliže už měl potřebu udělit amnestii, proč se nezamyslel nad pravidly amnestie

Co to jsou ta "pravidla amnestie"? Je to něco jako Pravidla mošťárny?

Já se zase obávám, že už z povahy věci vyplývá, že pravidlo každé jednotlivé amnestie určuje konkrétní prezident. Tak to stanoví platná ústava.
03. 01. 2013 | 21:55

karelhá napsal(a):

george
03. 01. 2013 | 17:55

Uveďte čísla a fakta. Buď jste neznalý. Dluhy byly řádově nižší.
Státní podniky měly úvěry na oběžné prostředky u SBČS. Je zřejmé, že pohledávky a závazky byly +-0. Podobně to bylo u investičních úvěrů a půjček občanů. Existovala zchátralost části státního majetku, což lze označit za skrytou zadluženost, ale stát měl vyrovné rozpočty. Ekonomika stagnovala. Devizová pozice federace byla vůči zahraničí vysoce přebytková. Federace byla soběstačná v hlavních položkách potravin. Živila obrovskou armádu.

Ale kde byly dluhy o kterých tak zasvěceně mluvíte?

Srovnejte s výsledkem posledních třeba dvacetitří let.
Jaké majetky se to privatizovaly, jak a kdy vznikly? Kam šly peníze z privatizace? K tomu dálnice, byty, nemocnice, školy aj., to vše spadlo z nebe?

Kolik jsou dluhy státu a občanů dnes? Komu a za co ty tisíce miliard všichni dlužíme? A vnitřní skrytá zadluženost? Ta je tu taky. Okoukněte třeba rozmlácené silnice a dálnice,železnici, ošuntělé i opuštěné činžáky v centru Prahy, historické budovy, třeba Wilsonova nádraží v Praze.
03. 01. 2013 | 22:05

mb napsal(a):

To, že miliardové kauzy už zůstanou navždy bez trestu, je opravdovým výsměchem zásadě rovného postavení všech občanů před zákonem.

Smutné konce ODS, která dala zemi prezidenta, jenž plošně amnestuje zloděje a tuneláře.

když je to tunelděda a pantáta tunel, tak co by je neamnestoval ...

Sobotko doufám že vám mravné chování vydrží ... a doufám že potrestáte i své gaunery, lotry a lumpy ... ať už budete vládnout s pomocí ksčm či bez ní ...
03. 01. 2013 | 22:17

Rumcajs napsal(a):

Vzhledem k tomu, že jsem četl i názor Koudelky, považuji krákorání Sobotky jenom za další hloupý výplod charismatického mokrého hadru.
03. 01. 2013 | 23:13

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

Ano, zloději, tuneláři a neobolševícká 'modrá' ods se posílila o nových 7500 voličů pravice. Neobolševícká ods a s.Nečas opět ukázala, koho že je stranou! STRANA ods JE PROSTĚ STRANOU TUNELÁŘŮ, KORUPCE A KRIMINÁLNÍKŮ!!!
Tohoto si bud' pravicový ovčane vědom, až budeš volit své modré neobolševícké překabátěné soudruhy(s.Nečas, s.Tupolánek, s.Klaus, s.Zvedléobočí atd.
03. 01. 2013 | 23:23

Rumcajs napsal(a):

karelha:

V systému, kde se žije z ruky do huby nemůže vzniknout dluh. Navíc dluh může vzniknout jenom tam, kde jsou peníze. Za totáče nikdo peníze neměl a tak je Vám ani nemohl nikdo půjčit.
O přebytcích devizového účtu - no to už je opravdu k smíchu. Copak Vy nevíte, že devize se dávaly jen na příděl ? To pak není divu, že skončily v přebytku.

Socialismus se nezadlužoval jen proto, že nedovolil svým občanům takřka žádnou spotřebu a poskytoval jen minimální servis. Např. tzv. zdravotnictví zadarmo nabízelo jen minimum péče. Když někdo onemocněl nádorem, měl naprosto minimální šanci na vyléčení. Ošetřující lékaři si v podstatě mohli házet korunou, komu dají nedostatkové léky a komu ne, protože komunisti si nemohli dovolit je zaplatit. A tak radši nechali člověka umřít, než aby se zadlužili.

A s tou privatizací jste také komický. Jaké obrovské majetky se privatizovaly ? Myslíte ty staré, nekonkurence schopné fabriky, které byly těsně před spadnutím a 100 let za opicema ? Ty se nedají ani brát jako majetek, ale spíše jako ekologická zátěž.
03. 01. 2013 | 23:29

Gudka napsal(a):

Rumcajs

"Socialismus se nezadlužoval jen proto, že nedovolil svým občanům takřka žádnou spotřebu a poskytoval jen minimální servis. Např. tzv. zdravotnictví zadarmo nabízelo jen minimum péče. Když někdo onemocněl nádorem, měl naprosto minimální šanci na vyléčení."

To jsou zcela výběrové kraviny, co tu píšete! Zejména pasáž o zdravotnictví je nejspíš odněkud ze slabikáře modrého politruka, co?
Jinak si pletete devizy s valutou - raději se do toho nepouštějte.
A obzvláštní gag je poučka, že dluhy nemohou vznikat tam, kde "nejsou peníze".
04. 01. 2013 | 00:04

Rumcajs napsal(a):

Gudka :

To jsou fakta. Proti tomu rudý soudruh nemůže nicčím argumentovat, snad jedině hloupým urážením.

Devizy s valutou si možná pletete Vy. Já určitě ne.
04. 01. 2013 | 00:26

Gudka napsal(a):

Rumcajs

Vydávat slinty za fakta je základní technika politruků - na barvě nezáleží (rudý, modrý, pruhovaný...).
Přesto, že se docela hloupě dotyčný příděl nazýval "devizový příslib", šlo o valuty, nikoliv o devizy. I když se v obou případech jednalo o stejnou měnu, to, co dostávali (nebo nedostávali) občané přiděleno, nebyly devizy...
Zajímalo by mě, jaký byl dle vás průměr šancí na přežití/vyléčení u nádorů (zajisté máte na mysli nádory zhoubné) tehdy a jaký je aktuálně? A to v ČR, pakliže abstrahujete vlivy technologického a vědeckého pokroku? Vidíte nějakou korelaci se srovnatelnými jevy např. v USA?
Když máte tak rád ta fakta...
04. 01. 2013 | 00:41

Pavel13 napsal(a):

Už to napsal hovorka11. Jestli teď nevyvoláte hlasování o nedůvěře vládě, jedete v tom s nimi.
Pravda, dovedu si představit, jak se Bárta, Peak, Scwarzenberk, ... dušují, jak moc nesouhlasí s amnestií, ale budeme možná bez prezidenta a nemůžeme teď nechat padnout i vládu.
Pokud ÚS pustí dál volbu prezidenta, už to neokecáte!!!

P.S. ...a můžete si už v tiskárně objednat plakáty s "Myslím to upřímně.".
04. 01. 2013 | 03:43

Nuba napsal(a):

Pane Sobotko

Myslím si, že pohár přetekl a slova jsou už zbytečná. Katastrofální stav v řízení státu, jak z úrovně vlády tak taky z postu prezidenta. Každou chvíli si říkám, jsme na dně, horší to přece být nemůže a zase přijde další věc. Pokud skutečně existují výzkumy, které říkají, že se společnost radikalizuje, tak je to pravda, já to u sebe tak cítím. Ale k ničemu mi to není. Vám nechodí žádné ohlasy od občanů ? A jak s nimi nakládáte ?

Vy chcete kvůli neuvěřitelné prezidentské amnestii vyjádřit vládě nedůvěru i přesto, že vám musí být jasné, jak to dopadne. Tahle vláda neskončí. TOP sice milosti kritizuje, ale na vaše volání po vyslovení nedůvěry pan Schwarzenberg s tradičně šibalským úsměvem řekl " to by se jim hodilo". V TOP to hodlají využít pouze ke svému vymezení a možná k předvolební prezidentské agitaci, ale tím to skončí. Ještě méně pravděpodobné je to u kariéristického uskupení LIDEM. Téměř vždy usměvavá všehoschopná Karolína Peake, žena bez hrdosti, když už se až tak dokázala nechat ponížit, tak snad nedoufáte, že vás podpoří. Kapři si sami rybník nevypustí. Naopak. Vy je ještě tím planým vyhlašováním nedůvěry naženete do houfu, kde si ještě víc uvědomí, že musí držet pohromadě.

Z toho mi jasně vychází, že pokud jste realisté, tak opět nedoufáte, že se vám to podaří, ale chcete se vykecat. Prosím, vás, proč to děláte ? Zase ukážete svoji bezzubost, je to z vaší strany možná už i alibismus, abyste mohli lidem říci, vždyť my bychom chtěli tu vládu dostat od válu, ale copak můžeme ? Na přenos z parlamentu se podívá pár tisíc lidí, kteří ale mají už dávno ve všem jasno, ale pro většinu je to vaše řečnění k ničemu. Toho se v praxi nikdo nenají. Tuneláři a mafiáni mají zase navrch a je to i vaší vinou. Asi nemáte schopnost lidi přesvědčit, že vám mají v tlaku na vládu pomoci. Umíte sice hezky v parlamentu a na tiskovkách argumentovat, ale výsledek je jedna velká nula. A možná vám to vyhovuje. Pěkně si sedíte v teplíčku a říkáte si, že to vysedíte. Skoro jako komunisti. Ti to tak praktikují už víc než 20 let. Já bych na to moc nespoléhala. Pokud mám posuzovat věci jen podle sebe, tak jsem z toho již unavená. A ztrácím trpělivost i s vámi.

Asi jste ještě nepochopil, že máte být lídr a že by to mělo být v téhle krizové době znát.

Čeho je moc, toho je příliš. Tak si bezzubě kritizujete, ale počítejte s tím, že vám tu vládu zase někdo chytřejší a mobilnější vyfoukne.

Že současné zkompromitované koalici na lidech nezáleží, to už je snad každému jasné. Teď to ale začíná vypadat, že na svoje voliče kašlete i vy.
04. 01. 2013 | 08:09

Stařeček napsal(a):

Nuba - ač nerad, musím s vámi souhlasit!!!
04. 01. 2013 | 08:46

Anna napsal(a):

Nuba

Vidím to stejně, jako Vy. Díky za toto Vaše vyjádření.
04. 01. 2013 | 09:22

Lila napsal(a):

Gru

O Havlově první amnestii lžete. Ta se týkala pouze dvou trestných činů, bagatelních či nedbalostních, se sazbou do dvou či tří let. Na žádné závažné trestné činy jako vražda atp. se nevztahovala! Klausova amnestie je nesrovnatelně širší, i když se původně předpokládalo, že se bude týkat cca sedmi tisíc lidí. Dnešní zprávy už mluví o více než dvaceti tisících amnestovaných.

A to už nepřipomínám, že renomovaný právník, specialista na ústavní a evropské právo Jiří Přibáň z Cardiffu v ČT řekl, že prezidentské amnestie se zásadně udělují na počátku funkčního období, ale nikdy na konci, protože by to oprávněně vedlo ke spekulacím, že prezident může být ve věci osobně zainteresován. Přibáň také uvedl, že tato amnestie demoralizuje celou společnost...
04. 01. 2013 | 09:44

hovorka11 napsal(a):

Gru:
Demokracie, jak ji popisoval Havel byla jen účelovou fámou, která neexistuje a je nahrazena systémem, který oproti volbám u nás dříve nabízí jen jedno, to stejné jako před rokem 1989: odvolit a mlčet.
Současný politický systém funguje jak kdysi KSČ. Všichni volíme ty, kteří už předem bez ovlivnění obyvatel hájí zájmy režimu. Nynější režim však odměňuje a korumpuje více penězi a z podstaty dělá z lidí otrok a cíleně nezaměstnané.
Domnívám se, že v tomhle stavu obrovských finančních, sociálních a kmotrovských výhod přes placené lobbysty je jasné, že nejsme v demokracii, ale velmi tvrdé diktatuře.
Tato diktatura je natolik zvrácená, že zvyšuje zisky "trhů" na účet rozkladu států.
Přímo spolupracuje s radikálními žoldáckými islamisty při dobývání zdrojů a je ji jedno, že je máme už za krkem.
Četl jsem dnes teletext na ČT1 a ty deformace zpráv, které nastiňují žoldácké teroristy jako oběti režimu jsou naprosto totalitní.
Obama naplnil to, co jsem čekal- nepatrné navýšení DPH pro nejbohatší (absurdní nic) a Fed dostal pokyn k tisknutí. Obama je "hrdina" záchrany před "fiskálním útesem".
Lze více lhát, podvádět a rozkrádat ? Jsme s celou USA na vrcholu.
---------------------
Moje poznání:
Demokracie je větší tehdy, když s vládou despotického vládce souhlasí většina lidí.
Demokracie je velká u kmenových náčelníků, kteří jsou v přímém kontaktu se všemi.
Demokracie je větší než u nás např. v Rusku, přestože tam mají silnou prezidentskou
moc, která zmenšuje korupci vůči desátkám a stovkám ovlivnitelných politických kmotrů. Vládu podporuje přes 50% obyvatel ! Naopak totalitu u nás podporuje cca 18% obyvatel, takže od 50% je to velmi vzdáleno. V demokratické společnosti by už tato vláda neexistovala.

Vynikající je tento odkaz, který přesně popisuje to, co už většina obyvatel začíná poznávat:

http://www.blisty.cz/art/66765.html
04. 01. 2013 | 09:48

hovorka11 napsal(a):

Ještě podotknu:
ČNB prosazuje nákup české koruny- snaží se o inflaci, která nám znehodnotí úspory, výdělky a zlevní naše zboží. Je to nejjednodušší možnost brzdit úpadek bez systémových změn a ukončení penězovodů ke kmotrům. Nebyl by potřeba, pokud by zločinci nevládli a nerozkrádalo by se okolo 50% daní.
Je zajímavé, jak se tají zestátňování klíčových energetických firem v jižní Americe, v Rusku i jinde. V Číně je 70% státních firem (je to moc, ale výrazně roste). Tady se jde opačnou cestou, takže peníze nemohou zůstat ve státě, ale zisky končí za hranicemi u monopolních gigantů. Je úsměvné to odůvodňovat "neefektivitou".
Pokud tam budou soudobí kmotři, tak se státní zisky rozkradou, pokud tam bude vládnout např. král Muhamad Vi. z Maroka, tak by jsme byli bohatí i my.
Jsme vrcholnou a vzorovou despocií, která je schopna pouze úpadku rozkrádáním.
04. 01. 2013 | 10:01

Nuba napsal(a):

Anna, stařeček

je smutné vidět a poslouchat, jak jsou lidé nespokojení, ostatně výzkumy to říkají jasně. Ale nikdo nic konkrétního nedělá. Zavadil z odborů sice loni na jaře udělal akci Václavák, ale potom to nechal bůhví proč zvadnout. Tehdejší snaha a chuť lidí něco změnit se rozplynula. Dělat věci bez efektu je zbytečné. Třeba ty petice. Ještě jsem nezaznamenala, že by byly k něčemu dobré a něco se podle nich změnilo. Je sice oproti minulosti spousta občanských iniciativ, které mají mnohdy podobné názvy a zřejmě i obdobnou činnost, ale jsou roztříštěné a o jejich lídrech také moc není slyšet. A totéž platí o vyhlašování nedůvěry vládě jako na běžícím pásu když je jasné, že je to ještě utvrdí v tom, že musí držet spolu. Karolína Peake by možná měla poslat panu Sobotkovi děkovný dopis, protože kvůli jejich plánované akci " nedůvěra na oko" dostane ještě lepší funkci, než si původně představovala.

Jaký je tedy pro lidi praktický rozdíl mezi totalitou a touhle demokracií ? Že si mohou do aleluja opakovat, že je to nebetyčný binec a taky si od plic zanadávat na adresu vládních představitelů bez rizika z důsledků ? A cestovat a banány a super a hyper. No ano, to je tak jediné, ale na podstatě toho bince, který se jim nelíbí, se nic nemění. Jsou drženi strachem o práci, tak to je proti minulosti nóvum na straně druhé. A mnoho dalších o kterých se dovídáme ze sdělovacích prostředků a nakonec dochází k frustraci, že sice mohou mluvit, ale je to k ničemu. Nikdo s tím nic nedělá. K čemu jsou svobodné volby, když v nich kandidují už roky stejní lidé, kteří to dotáhli tam, kde to dnes je ? A nejsou ochotni a nakonec zřejmě ani schopni s tím něco udělat. Kde máme ty skutečné lídry ? Zavadil, který by měl hájit zájmy zaměstnanců, kteří jsou daňoví soumaři, a které každý holí kdy se mu zamane, co dělá ? Je zalezlý v centrále a prý " lidi nechtějí stávkovat, bojí se o práci ". Na co je takový lídr, který je nedokáže přesvědčit, že ani ti, kteří tu práci momentálně mají, tak ji brzy mít nemusí a že když neudělají nic dnes, tak zítra to bude ještě těžší a horší. Co třeba platy, kdy zaměstnaný člověk má problém s tím, aby slušně uživil rodinu ? A co změny v zákoníku práce a ostatní oklešťování sociálního systému ve prospěch bohatých, zlodějů a korupčníků, kteří si ty daně rozdělují jak rádci pana krále v pohádce Sůl nad zlato.

Nemáme schopné vůdce. Ti, kteří by na to možná měli, tak jsou někde zalezlí a stát vede neschopná garnitura.

Jsem pouze obyčejná ženská, většinou klidná až flegmatická a tak už musí být hodně zle, když jsem tak dožraná. To snad ti pisálci, kteří chrlí blogy nebo se i angažují v různých iniciativách čekají, že se to zlepší samo jen tak ? Nevidím žádné světlo na konci tunelu a to je hodně depresivní. Na co se člověk podívá, tak se mění k horšímu a nikdo nic nedělá. Po prezidentském projevu na Nový rok jsem poslouchala ještě publicistu Jana Petránka. Takoví lidé a ne amorální Klaus či jiní podobní politici, by měli dostávat slovo a naší postupně více a více demoralizované společnosti. Ten mimo jiné řekl, že se historií prokázalo, že úpadek civilizace nastává tehdy, když se zvýší rozdíly mezi bohatými a chudými a na straně bohatých dojde ke kumulaci obrovského kapitálu, který neslouží rozvoji společnosti.

Obávám se, že to se děje a že tomu řada lidí, kteří jsou u toho zřídla nahrává. A na budoucnost svých dětí nemyslí, po nás potopa. Myslí si, že když dětem odkážou majetek, tak tím se jim o budoucnost postarali. Leda tak prd. A ti ostatní, kteří jsou na tom hůř, nebo vidí, že takhle to není dobře, tak ti nejsou ochotní se angažovat. Nemyslím si, že nejsou, ale nechtějí. To ovšem není žádné řešení. Čekání na populistického Vůdce se nám může nehezky vymstít.

Zdravím vás a chtěla bych říci snad se potkáme brzy v lepších časech, ale i můj vrozený optimismus uvadá

Kruci !
04. 01. 2013 | 11:21

dalimír napsal(a):

Dobrý den slizouni by v politice neměli dostat od lidí vůbec mandát ! Ti si tam léčí akorát tak ty své mindráky ! Je to vše faleš nad faleš v té neštastné české politice !Proto žádnému kandidátu na hradčana hlas nedám , já jako občan téhle zdevastované republiky prezidenta NEPOTŘEBUJI ! Dl.
04. 01. 2013 | 11:23

Ernesto napsal(a):

Občanko Lubo z vašim skvělým postřehem na věc bych neseděl doma jako kvočna na vejcích a už bych organizoval revoluční gardy ! Po dobrém nebo sfalšovanými volbami se stejně nic ve vašem státě nezmění ! Psala jste o "odboráři" Zavadilovi ! Dobrý postřeh ! Co můžete ale čekat od člověka který s Kalouskem sedne v hospodě ke stolu a chlemcá s ním pivo ? At mi na tohle někdo odpoví ! Nic žádní "odboráři" pořádný bejkovec a vyhnat tu nenažhranou kapitalistickomafiánskou bandu třeba i za velkou louži ! At si tam ty české lupiče Obama zaměstná ! Ze záhrobí duch Ernesta Th Guevary
04. 01. 2013 | 11:41

Anna napsal(a):

Nuba

Vidím to stejně. Za nejvíce činné považuji antikomunisty.

V blogu pana Buriana jsem uvedla:
Souhlasím však s tím, že čas vrátit nelze. Proto je mi záhadou např. páně Burianův Dopis Ježíškovi, kde napsal: "Představoval jsem si, že by se k nám vždycky na jeden den v měsíci vrátil zase ten náš starý „reálný socialismus“. Měli bychom jedinou politickou stranu, policajti by přestali pomáhat a chránit a z obchodů by zmizelo zboží.

Třeba v řeznictví by zase visel jen bůček a v policích nad ním by byly konzervy a hořčice, obyčejná a kremžská. "
----------------

Neměli jsme tu KSČ, Československou stranu socialistickou a Československou stranu lidovou?

Komu by vadilo, že "policajti by přestali pomáhat a chránit" takové, jako je Roman Janoušek?
https://www.youtube.com/watch?v=-5-mE6Lcmhw

Pro kolik lidí je většina zboží nedostupná a musí kupovat jen to nejlevnější?

Oficiálně je v Česku na hranici chudoby zhruba milion lidí. Co přesně hranice chudoby znamená? Viz:

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/199162-milion-cechu-balancuje-na-hranici-chudoby/

Minimální mzda se už šest let nezměnila, bere ji 90 tisíc lidí
5. března 2012

Zatímco životní náklady neustále rostou, minimální mzda zůstává na osmi tisících měsíčně. Každý měsíc chodí na účet 90 tisícům Čechů.
Zdroj: http://finance.idnes.cz/minimalni-mzda-uz-se-v-cesku-sest-let-nezmenila-flw-/podnikani.aspx?c=A120202_1726408_podnikani_zuk


Zhruba 61 procent Čechů vydělává méně, než činí průměrný hrubý měsíční plat, tedy méně než 26 008 korun. Polovina obyvatel České republiky přitom vydělává do 23 900 korun.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/192698-na-prumernou-mzdu-nedosahnou-skoro-dve-tretiny-cechu/
---

Čas vrátit nelze. Není rok 1948, ale začíná rok 2013. Není krátce po válce, jsme v EU. Současný vzestup komunistů k moci není díky práci současných komunistů, ale především díky naší současné koaliční vládě, kde jedna ze stran této koaliční vlády při demokratických volbách neexistovala!
Jen připomínám, že např. o církevních restitucích hlasovali poslanci LIDEM, kteří byli zvoleni do PS za stranu VV, přes nesoulad s programem VV a naprosto odlišně než poslanci VV.

Pokud si dobře vzpomínám, tak za totáče existovala možnost odvolat určitého poslance.
Kdopak jen u nás nastavil pravidla tak, že poslance NIKDO nemůže odvolat?

Jistě jsou lidé, kteří se před 89. měli lépe. Pochybuji, že někdo touží po totalitním režimu. Ale toužit po zdravotnictví bez poplatků, lécích bez doplatků, zaměstnání pro všechny, dostatku školek finančně dostupných všem, celkem bezproblémového získání zkrácené pracovní doby, množství bezplatných kroužků pro děti a mládež a jiných mimoškolních aktivit... na tom podle mě není nic špatného.
Nechápu obavy z komunistů u moci. Vždyť i za totáče byly pravidelně volby.
-----------------------

Paní Nubo, není všem dnům konec. Už to, že se člověk ozývá, je lepší, než mlčení.

Své přesvědčení opět vyjádřím citací:
V některých vyspělých zemích, jako například ve Švýcarsku, se prosadila tato definice liberalismu:

Svoboda a zodpovědnost – pro každého bez rozdílu. Svoboda a zodpovědnost jak ekonomická, tak politická, tak sociální.

Tito liberálové jej považují za jedinou alternativu k tržnímu fundamentalismu, „divokému kapitalismu“ (svoboda bez zodpovědnosti) na straně jedné a k „všeovládajícímu státu“ (zodpovědnost bez svobody) na straně druhé. Nepovažují se za ani pravé, ani levé.

Poukazují na to, že svoboda bez zodpovědnosti směřuje k rozpadu společnosti na „mocensko-politické klany“, jejímž zájmům je společnost vydána napospas. Zároveň poukazují na to, že zodpovědnost bez svobody vede k totalitě a k rostoucí byrokracii, jejímž zájmům je společnost nakonec podřízena.
-----

Jsem založením optimista. Komunistické totality jsme se časem zbavili, dokážeme si poradit i s nynější hrůzou. Že jde žít "lépe a radostněji" můžeme vidět na skandinávských zemích.

http://www.guardian.co.uk/news/datablog/2012/oct/30/global-prosperity-index-usa-economy

Index hodnotí nejenom ekonomickou vyspělost, ale též kvalitu života občanů.

Global prosperity index, 2009-2012
country 2009 2010 2011 2012

Norway 1 1 1 1
Denmark 2 2 2 2
Sweden 7 6 5 3
Australia 5 4 3 4
New Zealand 3 5 4 5
Canada 6 7 6 6
Finland 4 3 7 7

Czech Republic 24 24 26 28
---
Zdravím a přeji hezký nejen dnešní den.
04. 01. 2013 | 13:01

SuP napsal(a):

nuba -
Oba Vaše vstupy mohu jen pochválit.
Jsem rád, že osobně jsem "strach o práci" mohl již vyměnit za "strach o důchod", kombinovaný se "strachem z práce".
04. 01. 2013 | 13:28

SuP napsal(a):

P.S. Nuba -
"...."strach o práci" mohl již vyměnit za "strach o důchod", kombinovaný se "strachem z práce".....", to vše v kombinaci s "radostí z hajzlpapíru, banánů a cestovního pasu do všech zajímavých zemí světa.....
;-)
04. 01. 2013 | 13:30

Anna napsal(a):

SuP napsal(a):

P.S. Nuba -
"...."strach o práci" mohl již vyměnit za "strach o důchod", kombinovaný se "strachem z práce".....", to vše v kombinaci s "radostí z hajzlpapíru, banánů a cestovního pasu do všech zajímavých zemí světa.....
;-)
----------------------------------------------------------

Polovina seniorů v Česku nedosáhne na průměrný důchod

18. května 2012 7:00

PRAHA - Na průměrný důchod nedosáhne v Česku polovina seniorů. Letos na konci prvního čtvrtletí činila 10 740 korun. Podíl lidí, kteří mají nižší než průměrný důchod, se v posledních letech zvýšil. Před pěti lety pobíraly nadprůměrnou penzi víc než čtyři pětiny důchodců a důchodkyň.

Podle ní nyní dostávají senioři nejčastěji mezi 9000 a 11 000 korun. S takovou částkou hospodaří asi 37 procent z téměř 1,73 milionu starobních penzistů a penzistek.
http://byznys.lidovky.cz/na-prumerny-duchod-nedosahne-v-cesku-polovina-senioru-ppq-/moje-penize.asp?c=A120517_175853_moje-penize_Pta
-------

Kolik seniorů asi sdílí tuto Vaši radost? Na co jim asi tak je cestovní pas do všech zajímavých zemí světa? Kolik seniorů zařazuje banány pravidelně do svého jídelníčku?

Přeji Vám co nejvíce radosti v životě. Nezpíváte si: A já sám a já sám, sám si radost udělám. TRH, TRH, TRHněte si nohou, s radostí si zpívám.. ;-)
04. 01. 2013 | 14:05

SuP napsal(a):

Anna (proletářka) -
A co já s tím?
Zkuste to u důchodců poslanců a politiků obecných, soudců, penzionovaných státních úředníků a příslušníků předlistopadových represivních složek.
Já to nebyl!
Mimoto, já bych si mohl stejně oprávněně stěžovat, nač je mi pas do většiny zajímavých zemí světa, když neumím cizí jazyky?
Cítíte ten rozdíl? Taky pěkná kravina co?
04. 01. 2013 | 14:27

Anna napsal(a):

SuP

Nejsem proletářka, neboť vlastním výrobní prostředek - počítač, jsem programátorka.

A nepřijde Vám jako kravina srovnávat stav před čtvrt stoletím se současností? Podle Vás jsou dobré výsledky práce naší "vrchnosti" od 89.?

Cituji:
Progresivní zdanění v západní Evropě zůstává zachováno po dlouhá desetiletí.
Porovnání: Rovná daň existuje v EU jen v postkomunistických zemích - viz mapa:
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/grafika/2012/04/13/rovna-dan-existuje-v-eu-jen-v-postkomunistickych-z/

Najedeme-li v mapce na ČR zobrazí se:
ČR
Rovná daň 15 % ze superhrubé mzdy (hrubá mzda plus sociální a zdravotní pojištění hrazené zaměstnavatelem) bude podle nejnovějšího rozhodnutí vlády navýšena z 19 na 20 procent hrubé mzdy (superhrubá mzda skončí). Míra zdanění činila v roce 2009 34,8% HDP a byla 11. nejnižší v evropské sedmadvacítce, po posledních zdaněních se přiblíží hranici 40 procent. Státnídluh představoval v roce 2011 41,0 % HDP a byl hluboko pod evropským průměrem. Životní úroveň druhá nejvyšší mezi postkomunistickými zeměmi (v roce 2010 80 % průměru HDP na hlavu v EU, oproti roku 2009 nicméně dvouprocentní pokles).

Najedeme-li na mapce na Finsko, zobrazí se:
Finsko
Finsko má vysoké daňové zatížení na úrovni 43% HDP. Nejnižší sazba daně je 25 procent, nejvyšší 49%. Jako všechny skandinávské země dbající na zachování tradičního modelu sociálního státu má Finsko nízký státní dluh (48,7% HDP). Hrubý domácí produkt na obyvatele činí 115 % HDP.
---
Finsko nám může a hlavně by MĚLO být vzorem i v dalších oblastech:

Finsko najdeme v řadě renomovaných ekonomických žebříčků na předních místech:

Ve Finsku se dle každoročně sestavovaného žebříčku „Prosperity Index“ žije skvěle, je na 7. místě. Index hodnotí nejenom ekonomickou vyspělost, ale též kvalitu života občanů. Česku patří 26. místo.

Za rok 2011 je Finsko devátou nejsvobodnější zemí světa dle hodnocení Economist Intelligence Unit, která každoročně zveřejňuje Democracy Index. Česku patří 16. místo.

The Heritage Foundation ve spolupráci s Wall Street Journal každoročně sestavuje index ekonomické svobody. Dle aktuální studie „Index of Economic Freedom 2012“ je Finsko na 17. místě na světě, Česko na 30. místě.

Míru korupce pravidelně každoročně hodnotí společnost Transparency International. Dle indexu za rok 2011 obsadilo Finsko 3. místo na světě, Česko 57. místo.

Podmínky k podnikání jsou ve Finsku 11. nejlepší na světě, jak vyplývá ze zprávy Světové banky „Doing Business 2012“. Česku patří 64. místo.

Daňové zatížení ve Finsku je v rámci členských zemí EU jedno z nejvyšších, je však nižší než v ostatních severských zemích. Daňové zatížení činí přibližně 42 % k HDP. Ve Finsku jsou vyšší daně, ale legislativa je jednoduchá a jednoznačná. Snižování daňové administrativy, maximálně možná spolupráce s veřejnou správou přes internet, minimální překážky, to je trend v daňové legislativě.

Průměrná roční mzda za rok 2011 byla ve Finsku 41 445 €, z členských zemí OECD je v absolutním vyjádření 11. nejvyšší. Vyšší průměrná mzda byla pouze ve Švýcarsku, Norsku, Austrálii, Dánsku, Lucembursku, Nizozemí, Německu, Japonsku, Belgii a Švédsku. Stejně jako v ostatních zemích Skandinávie není ve Finsku zákonem stanovena minimální mzda. Přesto patří Finsko mezi země s nejmenšími mzdovými rozdíly. Minimální mzda bývá většinou stanovena kolektivními smlouvami a její úroveň je zpravidla vyšší, než by zaručovalo určení minimální mzdy legislativou. Mzdové rozdíly mezi mzdami mužů a žen jsou ve Finsku jedny z nejnižších v Evropě. Finové jsou také velmi vzdělaní, počet vysokoškoláků v populaci patří mezi nejvyšší v Evropě. Zahraniční investoři mohou tedy počítat s kvalifikovanými a inovativními zaměstnanci.

http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/podnikani-a-dane-ve-finsku-22888.html
04. 01. 2013 | 14:43

SuP napsal(a):

Anna -
Když si uvědomíte, že z příjmu zaplatíte cca 47%daní z příjmu spolu s pojištěními, pak z toho zbytku zaplatíte dalších cca 20% v DPH a kdovíkolik ječtě v různých spotřebních daních. Jenže to není (47+20+x)%, ale 47% + 20% z 53%, tedy 37,7% a x% z toho zbytku, tj x% z 15,3%. Takže stát si od plátců daně z příjmu bere 84,7% a pořád má málo. Divíte se, ovce se jdou pást jinam, kde je nestříhají toli nakrátko?

Pozdravujte Toníka!
04. 01. 2013 | 14:57

Ernesto napsal(a):

Oprava Nuba ne Luba ! Zase jsem si ze vzteku a nenávisti vůdči neoliberalismu zapoměl po sobě přečíst příspěvek ! Ale i to se duchům stává ! E
04. 01. 2013 | 15:02

Anna napsal(a):

SuP

A tím jste chtěl říct co? Že ve Finsku je výběr daní lepší, když mají ve všech směrech lepší výsledky, než my?

Podle mě je důležité, v jaké výši, od koho a za co se daně vybírají. Zrovna tak v jaké výši, komu a na co se vybrané peníze dají.

Příklad:
Česká republika dává na vzdělávání 4,5 procenta HDP, průměr vyspělých zemí je přitom o 1,6 procenta vyšší. Vyplývá to ze srovnávací zprávy zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), kterou dnes zveřejnilo ministerstvo školství. Česko se tím v žebříčku 34 členských států umístilo na předposledním místě, nižší podíl peněz už dává do školství pouze Slovensko. Zpráva přitom pracuje se statistikami z roku 2008.
.
.
Zatímco v zemích OECD pobírají učitelé na základních školách o 77 procent vyšší platy než průměrní vysokoškoláci dané země v produktivním věku, v České republice berou pedagogové po 15 letech jen polovinu toho, co ostatní čeští vysokoškoláci.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/136143-na-vzdelani-jde-v-cr-jen-4-5-procenta-hdp/
---

PORG získal v červnu 2007 dar ve výši sto milionů korun. Deset milionů obdržel přímo PORG v Libni a za zbývajících devadesát milionů se postavila nová pobočka na Praze 4 – dvojjazyčné gymnázium a základní škola Nový PORG.
Dárcem byl generální ředitel energetické firmy ČEZ Martin Roman. Nesystémové přidělení vysokého daru od ředitele polostátní firmy, jejímž příjemcem byla firma syna prezidenta, byla kritizována řadou osobností i sdružení (mj. Transparency International). Bratr ředitele školy Jan Klaus je v ČEZu zaměstnán na vyšší manažerské pozici.

"Společnost PORG – gymnázium a základní škola, o.p.s., hospodařila v kalendářním roce 2011 s obratem 123.778 tisíc Kč

a dosáhla zisku po zdanění 32.587 tisíc Kč. To je skoro 39% nárůst obratu a přes 94% nárůst zisku oproti roku 2010."
(citace z Wikipedie)

Žáci, kteří za dva týdny půjdou poprvé do škoy, nedostanou od ministerstva školství příspěvek na školní potřeby, tzv. pastelkovné. Příspěvek byl dosud 800 korun na jednoho žáka a dostávaly ho školy.

Na pastelkovné šlo loni 85 milionů korun, jeho zrušení avizoval už exministr školství Josef Dobeš (VV).

Ve stejnou dobu má soukromá škola zisk po zdanění 32,587 milionů Kč.
------

Proč umějí finské děti nejlépe na světě číst s porozuměním, počítat, zkoumat přírodu? Na rozdíl od situace nás má na jejich úspěchu velkou zásluhu škola. Zdá se, že kvality vzdělávání se tam nedosahuje předpisy ani kontrolami, nucením ani testováním, ale kulturním chováním učitelů, rodičů, školských úředníků a vlastně celého národa.
---

Takže mi přijde nelogické, že jdeme cestou inkluzivního vzdělávání SE STÁTNÍMI DOTACEMI NA SEPARACI BOHATŠÍCH.

Finové jsou také velmi vzdělaní, počet vysokoškoláků v populaci patří mezi nejvyšší v Evropě. Zahraniční investoři mohou tedy počítat s kvalifikovanými a inovativními zaměstnanci.

Takže lze předpokládat, že ve Finsku porostou vývojová pracoviště... u nás to budou montovny, což vůbec není dobrá budoucnost.
---

Finské děti už po léta vedou v mezinárodním srovnání: umějí nejlépe číst s porozuměním, počítat, i se vyznají v přírodě.

Výsledky ukázaly, že čtenářské dovednosti českých žáků jsou podprůměrné, v matematice a přírodních vědách jsou děti průměrné. "České republika klesá nejrychleji ze všech zemí OECD," konstatoval ministr školství Josef Dobeš (VV), který zveřejněné výsledky označil za hořkou pilulku.

Česká republika patří mezi pět zemí, kde školní výsledky žáků vzrůstají se zlepšením socioekonomického postavení rodičů nejvíce.
http://www.kritickemysleni.cz/aktuality_show.php?co=259
---

Je na čase přiznat, že NAŠE cesta vede ke špatným, resp. mnohem horším výsledkům, než mají Finové.
Je na čase přiznat, že kvalitní vzdělání VĚTŠINY v ČR, je zárukou lepší budoucnosti nás všech.
04. 01. 2013 | 15:33

Nuba napsal(a):

Ernesto
Luba nebo Nuba, to máte celkem fuk, já ten Váš vztek chápu, ale obávám se, že nejsem ta pravá revolucionářka na barikády. Do vínku jsem dostala pouze větší dávku smyslu pro spravedlnost, ale s tou bojovností to naši trošku podělali. Nebo možná spíš to bylo stylem křesťanské výchovy, kterou na mě tvrdě uplatňovali. Chtěli mě zřejmě dotáhnout až na konec evolučního vývoje, kdy bude celkem běžné, že člověk bude mít rád i své nepřátele. No, tak daleko jsem se tedy prozatím ještě nezcivilizovala, kdykoliv chci někomu dát přes hubu, tak se za to pořád v duchu trošku stydím. Takže vidíte sám, že nějaká bojovnice ze mě asi nebude, ale nechce se mi věřit, že takoví jsou i všichni ostatní které to štve. A že se mezi nimi nenajde jeden, nebo dva, kteří by byli ochotní jít s kůží na trh a trošku se obětovat ve jménu blaha obecného lidu. No asi není, když už to nezvládne ani Ernesto. Teď jsem si ještě vzpomněla, že tam pan Petránek ještě říkal, že by bylo dobré dát otěže vládnutí do rukou ženám a asi by bylo velice brzy po většině válečných konfliktů, které decimují svět jak materiálně tak duchovně. Ženy jsou taktičtější a méně bojovné, tedy většinou, nehovořím tady o takových zjevech jako je např. "obdivuhodná" Karolína Peake. Ale nechci tady tahat ještě tuhle otázku, ono stačí teď ta spravedlnost ala Klaus a je mi z toho zle.

Tak pouvažujte o partyzánském boji. Budu roznášet letáky :)
04. 01. 2013 | 15:44

TJ napsal(a):

Pane Sobotko, to vime vsichni. My jako obcane a Vasi potencionalni volici ocekavame od nejvyssich politickych cinitelu skutky proti tomuto zlocinnemu zneuziti pravomoci prezidenta republiky Vaclavem Klausem. Odvazne skutky hodne statniku, kdyz takhle prezident republiky zradi svuj slib a vykonava svuji funkci proti zajmum a v neprospech obcanu cele vlasti.

Jestli chcete jako potencionalni premier ziskat duveru obcanu a naplnit vuli obcanu teto vlasti, navrhnete verejne senatorum a senatorkam Ceske republiky obzalobu prezidenta republiky Vaclava Klause za velezradu (clanek 65) a za krivou prisahu ustavniho slibu prezidenta (clanek 59, "svůj úřad budu zastávat v zájmu všeho lidu").

Vyzyvame Vas, pane Sobotko, abyste v ramci sve moralni, politicke a statnicke odpovednosti verejne vyzval senatory a senatorky Ceske republiky, aby obzalovali prezidenta republiky Vaclava Klause u Ustavniho soudu z velezrady a z krive prisahy ustavniho slibu prezidenta.
05. 01. 2013 | 08:06

Anna napsal(a):

Nuba

K ženám v politice - já bych velmi ráda viděla jako předsedkyni vlády schopnou a aktivní ženu, která již delší čas vystupuje na veřejnosti za Alternativu Zdola (některá vystoupení jsou na youtube), v médiích (např. Britské listy, ČRo 2 - v pořadu Jak to vidí)... Ilonu Švihlíkovou.

http://alternativazdola.cz/liferay/web/alternativa-zdola
http://www.blisty.cz/aut/2792/art.html?page=all
http://www.rozhlas.cz/praha/jaktovidi
------------------------------------------------------
Když jsme tu na pískovišti ČSSD, která je pro kvóty pro ženy -

za prokazatelnou neschopnost považuji to, že feministka a od srpna 2010 stínová ministryně pro lidská práva a rovné příležitosti ve stínové vládě ČSSD neprosadila více než jen 2 ženy do stínové vlády o 15 ministrech/ministryních.
Michaela Marksová-Tominová se dlouhodobě zabývá postavením žen a mužů ve společnosti, otázkami ženských práv a rodinnou politikou. V letech 1997-2004 pracovala jako ředitelka pro styk s veřejností v obecně prospěšné společnosti Gender Studies, 2004-2006 vedla odbor rodinné politiky na Ministerstvu práce a sociálních věcí a duben 2009-září 2010 odbor rovných příležitostí ve školství na Ministerstvu školství. Od srpna 2010 je stínovou ministryní pro lidská práva a rovné příležitosti ve stínové vládě ČSSD.

V době, kdy byla paní Marksová-Tominová na odboru rovných příležitostí ve školství na Ministerstvu školství, vyšla příručka:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Jana Valdrová, Blanka Knotková-Čapková, Pavla Paclíková
Kultura
genderově vyváženého vyjadřování
http://data.idnes.cz/soubory/studium/A100125_BAR_GENDER_PRIRUCKA.PDF

A prokazatelně nebyla snaha o rovné příležitosti ve školství tím, že by byly zrušeny státní dotace na separaci bohatších, nýbrž - cituji:

MŠMT soukromníky podporuje

Ministerstvo školství vydalo prohlášení, v němž nesouhlasí se záměrem ministerstva financí dotace snížit, či úplné zrušit. Důvod je prakticky identický s tím, který razí soukromníci.

„Realizace návrhu by nejen ohrozila samotnou existenci řady těchto škol, ale rovněž by značně zkomplikovala život téměř 80 tisícům žáků, kteří na nich studují. Podobným způsobem by záměr poškodil i soukromé mateřské školy.“

I ministerstvo školství upozorňuje na to, že stávající podpora soukromým školám je stanovena přímo zákonem o poskytování dotací soukromým školám a že má fakticky mandatorní charakter, což znamená, že ji nelze snížit bez úpravy této zákonné normy a případně i školského zákona.

Ministryně školství Miroslava Kopicová je připravena o celé věci jednat s ministrem financí Eduardem Janotou a upozornit ho na obrovská rizika, která jsou s případnou realizací zatím pouze načrtnutého záměru spojena.
http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=1865
---

Jak vyhodnocuje ČSSD práci svých stínových ministrů?

Proč ČSSD zavádí nyní neexistující ministerstvo a nedá raději peníze na školství, které je podfinancované?
Rovné příložitosti ve školství mají Finové, kteří navíc mají vynikající výsledky. Proč ČSSD neplánuje převzít finský školský systém?
05. 01. 2013 | 14:32

čert }=o) napsal(a):

máte pravdu Sobotko
ale tím své hříchy
nezničíte
neboť jste
stejný
05. 01. 2013 | 15:56

Nuba napsal(a):

Anna
souhlasím s Vámi, taky mi to z jejich strany (čssd) připadá jako - řeči se vedou a voda teče. Ilonu Švihlíkovou znám, je výborná, některé její přednášky jsem si poslechla.

Zdravím:)
06. 01. 2013 | 00:06

pavhy napsal(a):

Vážení, mám problém s otázkou koho volit. Ve výběru máme několik komunistů, nebo jejich kandidátů /s "VUMLem vzděláním. Pak asi chytrýho ale tetovanýho. Pak jednu "blokařku" ČS televize , další ženou je vyžitější bývalá poslankyně s adventní zkušeností a paní doktorku se solidním postavením v Evrop. parlamentu. A zůstal ve výčtu k dispozici spící ministr a 1 soc.demokrat . Dalšího abonenta ,kterého se všichni báli odstranila vládnoucí mafie a tak mám dilema koho volit ?Někteří z nás se snaží najít změnu v tomto absurdistánu změnou volby stran (Strana zelených,Věci veřejné) , nebo nevolením KDU.

To samé je s volbou prezidenta. Havel nejpve prohlašoval,že to nedělá pro majetek a pak se pomalu soudil " i o kadibudku" a navíc to za života své ženy patlal s Veškrnovou. Samolibého Klause zvolilo na hrad kupčení s hlasy a už zvolení obou těchto dvou bylo ostudou státu. A Klaus tomu dal poslední ránu svou amnestií a stal se ZLODĚJSKÝM KRÁLEM ,který tímto krokem pokryl zloděje a tím pokryl i své ekonomické chyby a rozhodnutí z let zpackané koponové privatizace a restitucí.A to neni jeho konec. Očekávám,že omilostní ještě KOŽENÉHO ,KREJČÍŘE a DALŠÍ PODVODNÍKY , které nestačil a nebo zapoměl odměnit v novoroční amnestii . Mám za to , že to zadarmo ale nedělal !!! ??? (musí se chlapec zajistit do penze ,- co? ) S názory obyvatel ČR musel očekávat - tak blbej zase není , a ostuda jak v naší republice,tak v zahraničí je jistě dobře zaplacena !!! Tím potvrdil svou dřívější hlášku, že neumí rozpoznat - "! Čisté a špinavé peníze . !!!"
Pokud mám hledat mezi kandidáty na prezidenta vychvalovaného a lidského - tatíčka Masaryka ,tak se přiznávám, že ho v nabídce nemůžu najít . Snad mladýho Dienstbiera. Je to muž, neprofláknutý minulostí, se solidní vyzáží,nekonfliktní v jednání . A jeho otec byl taky solidní.
08. 01. 2013 | 12:08

mikania napsal(a):

Je to sprosté.Zloděj okrade slušného člověka,který chodí denně do práce odvádí daně platí zboží s přidanou hodnotou,která je pro státní účely několikanásobně navýšena.Zloděj parchant, třeba i ze Slovenska si klidně žije dál s ukradených peněz a nemusí je vracet,i když je získal vyhrožováním,zastrašováním a zkrátka ubližováním a prachsprostou zlodějnou.K čertu s amnestií a s tím kdo za to může.Zloděj zůstane zlodějem.Chce se mi ze všeho blejt.Je to hnus.
14. 01. 2013 | 22:48

Melenalep napsal(a):

Прикольно, логично, по теме блога. Спасибо за поднятие настроения! <a href=http://www.khv-tsm.ru/>www.khv-tsm.ru</a>, <a href=http://bizmemo.ru/>bizmemo.ru</a>.
22. 06. 2013 | 06:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy