Rusové přicházejí!

24. 10. 2007 | 10:06
Přečteno 4920 krát

Dalo by se to klidně nazvat Topolánkův paradox. Mirek Topolánek začínal jako premiér, který si dělal starosti o otázky energetické bezpečnosti a ochranu strategických zájmů České republiky před vlivem Ruska. A možná skončí jako předseda vlády, který nás bude přesvědčovat o tom, jak je pro strategické zájmy naší země úžasně důležité mít v Brdech radar obsluhovaný nejen americkou, ale i ruskou vojenskou jednotkou. Absurdní situace. A nejen Kocábův zlý sen.

To že nyní Američané přichází s tímto návrhem, je jen logickým důsledkem špatně zvolené české vyjednávací strategie. Topolánkova administrativa tak dlouho ignorovala potřebu vytvářet společnou pozici v rámci NATO a EU, až se radarová základna na našem území stala hračkou v mocenských hrách a obchodech dvou světových velmocí, na které už nemá Česká republika vůbec žádný vliv.

Vždycky jsem byl přesvědčen, že do společenství demokratických zemí jako jsou NATO a EU vstupujeme právě proto, abychom přestali být pouhými objekty důležitých politických a vojenských rozhodnutí ( Mnichov, železná opona) a stali se zemí, která má na tyto události alespoň důstojný vliv ( přirozeně úměrný naší velikosti a diplomatickým schopnostem). Naivita a nekompetentnost dosavadního Topolánkova vyjednávání o radaru dostala premiéra osobně do takřka neřešitelné situace.

Do umístění radaru Mirek Topolánek hodně investoval, profiloval na něm (přirozeně opět chybně) celou svou dosavadní zahraniční politiku a chce nechat o radaru hlasovat dokonce před klíčovou vrcholnou schůzkou NATO v Bukurešti na jaře 2008. Nyní zjišťuje, že vláda USA vzala jeho intenzivní podporu umístění radaru jako jakýsi věčně platný bianko šek, na nějž nyní můžou vepsat částku jakýchkoli politických nákladů. Náš premiér teď prostě nemůže říci Američanům NE, a to „jen“ v důsledku přímého ruského zapojení do celého projektu. Nerozuměli by tomu pořádně ani jeho vlastní voliči, natož diplomacie USA. Pokud Rusové nabídku přijmou a Topolánek celou věc nějak protlačí naším Parlamentem ( určitě tentokrát nezapomene rozdávat své pověstné „dárečky“), bude velmi zajímavé, kdo bude mít vedle USA na praktické využití radarové základny větší vliv – zda NATO, či Rusko.

Současná trapná pozice české vlády je podle mého názoru jen dalším argumentem pro uskutečnění referenda o umístění radaru. A abych projevil i jistou vstřícnost vůči ODS, mohlo by se klidně konat současně s referendem o reformní smlouvě EU.






Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Karel napsal(a):

Myslím, že je nejvyšší čas, abyste se začal živit prací. Reálný život je mimo Vaše hypotézy.
24. 10. 2007 | 10:19

Dneska vyšel los na Sobotku!! napsal(a):

Ále,tak přece!!!Dneska vyšel los na Sobotku!!Včera Zaorálek,před tím ten,pak zas ten,ať žije ČSSD!Zítra bude psát Ráth o debaklu Slávie,při čemž to svede na ministerstvo školství!Jen tak dál!Je vidět,že dřete jak mourovatý!!
24. 10. 2007 | 10:21

Jouda napsal(a):

Áááá, modré potrefené husy zase kejhají...
24. 10. 2007 | 10:24

Miloš napsal(a):

Milý Bohuslave Sobotko - ten článek je čistá demagogie - jako vždycky. Marně vzpomínám, kdy jsem od Vás četl něco s věcným obsahem. Jen pro připomenutí - nejvíc mě od Vás před časem pobavilo to, jak jste na tiskovce zdůvodňoval podstřelenou cenu Severočeských dolů při prodeji ČEZu (čímž jste poškodil spoustu minoritních akcionářů Severočeských dolů včetně mě) - prohlásil jste, že k částce, kterou zaplatí ČEZ, je nutno připočítat peníze, které stát dostal od Sevoročeských dolů na dividendách!!! To mělo být zdůvodnění nízké ceny při prodeji (oproti vyšším konkurenčním nabídkám)!!! Inu - logika ala Bohuslav Sobotka :-).
24. 10. 2007 | 10:31

Al Jouda napsal(a):

Ideální situace ! Nad malou Českou republikou budou držet ochranné ruce společně a nerozdílně USA i RF.Tak jsme ty Amíky svou připosraností skutečně dohnali tam, kde jsme je chtěli mít.
24. 10. 2007 | 10:37

Mleziva napsal(a):

Sobotko, už to nehul!
24. 10. 2007 | 10:40

Taar napsal(a):

Od Mirka "Dušína" se dožijeme ještě věcí.
To jsou veletoče, pane jo. "Svazáci" z ODS prostě svoje kořeny nezapřou!
ODS kývne na radar s Americko Ruskou obsluhou. No já se picnu.Dvacet let nás tady hlídali a devastovali nám přírodu a teď se člověk dožije tohoto.
24. 10. 2007 | 10:41

Tomas B. napsal(a):

Veškerá politika Lidového domu se evidentně už naprosto a zcela definitivně scvrkla na Topolánka a Klause. Sobotka už ani neimituje zájem o podstatu problému (Američané nabízejí Rusům celkem přelomovou dohodu), ale zajímá ho jen a jen Topolánek. Evidentně má podle Sobotky Topolánek na postoje obou velmocí větší vliv, než se doposud zdálo :-). Kdyby byl premiérem Sobotka, prosadil by americký radar s výlučně ruskou obsluhou, nebo ruský radar s americkou obsluhou, nebo raději restauraci bez obsluhy?.

Jen jednu vyloženou lež opravím a končím - Gates nemluvil o ruské obsluze, ale o statutu pozorovatele - to je celkem podstatný rozdíl. Ne však pro Sobotku.
24. 10. 2007 | 10:48

chemba napsal(a):

Pokud se Rusové a Amíci dohodnou , že si u nás postaví radar, tak si ho postaví.V čem je problém?
24. 10. 2007 | 10:52

Tupelo napsal(a):

Pane Sobotko, mate pravdu, pokud mel by radar prvkem kolektivni bezpecnosti, melo se o nem jednat v kolektivu nasich partneru (Eu,Nato) a nenechavat to na vlade, ktera se opira o podporu dvou prebehliku. Zbyle zeme Evropy by zrejme nepostupovali tak ideologicky jak nase vlada TBC+MP ve vztahu k ruskym vyhradam. Mozna se Topolanek spoleha na to, ze vyjedna s USA tankerove dodavky surovin do CR, az se Rusove k Evrope otoci zady...

Co se tyce ucasti Rusu na americkem projektu (radar v Brdech), myslim ze tento americky navrh je stejneho kalibru jako nekdejsi navrh Ruska na uzivani radaru v azerb. Gabale, patrne ma za cil ziskat iniciativu ve vyjednavani. Je docela zajimave sledovat kroky obou velmoci.
24. 10. 2007 | 10:52

Mleziva napsal(a):

Tomas B.: Ty lži už ani nemá cenu vyvracet. Tahle strana je akorát k smíchu. Lež, demagogie, podpásovky a cintání kravat. To je jediné co umí a je jedno jestli zrovna vládnou nebo si hrajou na opozici.
24. 10. 2007 | 10:54

m&m napsal(a):

Ta poslední věta je prostě úžasná :-)
24. 10. 2007 | 10:55

Malasek napsal(a):

Ach jo, to je smůla Bohuslave co ?
Ekonomicky expert ČSSD a vytahne si z klobouku zrovna kritiku radaru, to naštve co ?
Jen doufám, že jste to psal opravdu Vy sám, nebo že o tom alespoň víte, když Vaším jménem někdo publiku na webu.
24. 10. 2007 | 11:46

jarpor napsal(a):

Tak jsem se spletl, včera jsem tipoval dalšího blogera za ČSSD poslance Ratha.
K Blogu - plky, lapy .. no comment.

pro Taar
Ta obsluha, kterou předpovídáte, bude roznášet kafé nebo držet te "pitomý červený knoflík" ? (Když v tom máte tak jasno.)
24. 10. 2007 | 11:54

hryz napsal(a):

S ministrem Gatesem se včera sešel i předseda opoziční ČSSD. Ten by se ruským vojenským expertům nebránil.
"Ještě to musím probrat s našimi bezpečnostními odborníky, ale přijde mi to jako dobrý nápad," řekl Jiří Paroubek po setkání s ministrem Gatesem.
24. 10. 2007 | 11:55

hryz napsal(a):

24. 10. 2007 | 11:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pánové Marde a Draculo,

tyto stránky nejsou určeny k urážení těch, s jejichž názory nesouhlasíte. Vaše texty jsem smazal.

Upozorňuji, že Váš způsob diskuse tu není vítán. Pokud ji zde chcete i nadále vést, změňte prosím dikci.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal
24. 10. 2007 | 11:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Tupelo,

Tento Váš postřeh je myslím velmi přesný: "Co se tyce ucasti Rusu na americkem projektu (radar v Brdech), myslim ze tento americky navrh je stejneho kalibru jako nekdejsi navrh Ruska na uzivani radaru v azerb. Gabale, patrne ma za cil ziskat iniciativu ve vyjednavani. Je docela zajimave sledovat kroky obou velmoci."

Libor Stejskal
24. 10. 2007 | 11:59

jarpor napsal(a):

hryz

Díky za odkaz, nějak se nám pánové z ČSSD nedohodli, co jim vlastně vadí.

Hezký den.
24. 10. 2007 | 12:01

hawk napsal(a):

Pane Sobotko, jste opravdu unikátní ignorant a lhář. Prostě se vám zase něco hodilo do krámu, abyste mohl flusnout jedovatou slinu, a to naprosto bez obsahu, bez znalosti a od tématu.

Topolánek tím byl tak vyveden z míry, že ani nereagoval, například a další například je, že Američani, narozdíl od malých českých prospěchářů, jako jste vy, aniž by něco postavili, ač se jedná o věc prospěšnou, se snaží najít pomalu světový konsenzus pro tuto potřebnou věc. Víte u vás v ČSSD co je konsenzus? Ne? Tak si to na stranické schůzi osvětlete, třeba to bude mít jiný význam, protože to Paroubek nařídí, ale nechť.

A pokud vím, tak i díky vašemu vedení financí se náš stát musí obracet i v otázce své obrany na jiné, bohatější, víte? Protože na to prostě nemáme a oni nám to dají v rámci bezpečnosti demokratického světa zdarma.

Ale bav se s volem o sobotě (sobotce), když jde v pátek na porážku, že.
24. 10. 2007 | 12:06

dfg napsal(a):

...S ministrem Gatesem se včera sešel i předseda opoziční ČSSD. Ten by se ruským vojenským expertům nebránil. "Ještě to musím probrat s našimi bezpečnostními odborníky, ale přijde mi to jako dobrý nápad," řekl Jiří Paroubek po setkání s ministrem Gatesem...
24. 10. 2007 | 12:16

komunistka napsal(a):

Nech si ho nechá Topolánek postaviť pred dom - hneď vedľa kočárku.
24. 10. 2007 | 12:23

sonkabrezova napsal(a):

Milí zlatí příznivci čehokoliv, jen když to prosazuje ODS či nynější americká administrativa v čele s Bushem,

zcela nedávno, jste na všech diskuzích horlili, jak je to fajn, že tu bude americká radarová základna vždy připravená čelit "strašlivé" ruské hrozbě a dnes by vám už ani opětovná přítomnost ruských vojsk na našem území nijak nevadila. A ve své zaslepenosti vám připadá v pořádku i to, že přítomnost ruské posádky USA vyjednává s |Ruskem, aniž se obtěžuje nám to sdělit, a aniž má od nás oficiální souhlas k výstavbě. To vám opravdu připadá v pořádku, že nás berou jako nesvéprávné a přitroublé vazaly?

Jinak pro ty méně informované, Gates v české republice skutečně o ruské posádce nemluvil, jen o spolupráci, zato se o tom v minulých dnech hovořilo v Moskvě. Samozřejmě bez nás...
24. 10. 2007 | 12:24

jipindripich napsal(a):

To sonkabrezova:
Apelovat na selský rozum některých přítomných je tady zhola zbytečné. Horovat pro základnu koholiv s kýmkoliv je zjevně dneska in. Otázkou zůstává, jestli je schopný každý jeden z nich si vůbec představit, co se stane za 5, či 10 let v mezinárodní politice. Zdalipak budou taky takovými horlivými "pseudovlastenci"?
Možná by to chtělo víc přemýšlet a poslouchat.
24. 10. 2007 | 12:42

hawk napsal(a):

sonkabrezova:

tohle je něco. Takže podle vás je špatné, že USA nejdřív jednají v poměrně širokém záběru a potom stavějí? Oni podle vás jednají bez nás? Tak by to bylo, kdyby nás s výsledky svých dalších rozhovorů neseznámili a neptali se nás na náš názor. To ale oni dělají, dokonce s tím vědomím, že je to sice potřebné, ale postatvit to tu nikdy nemusí. Oni se , svatá prostoto, na nás ani zlobit nebudou.

A pokud jsem včera jeho jednání pozorně sledoval, opět už po několikáté zdůraznil, že USA nikdy neudělá nic, v rámci bezpečnosti a na území ČR, s čím ČR nebude souhlasit.

Tak kdo je demagog, co to má společného s ODS? Jedině to, že vyhrála volby a tak o tom místo Paroubka jedná Topolánek. Nic víc.
24. 10. 2007 | 12:46

hawk napsal(a):

jipindripich:

ptáte se, zda si někdo z nás umí představit co se stane v mezinárodní politice za 10 - 15 let. Takže ano, umí, ono je to docela čitelné. K čím dál větší hrozbě od Arabášů se přidá ještě Čína a Indie. Sice z jiných důvodů, ale přidá.

Jenže na to vám selský rozum skutečně nestačí. V mezinárodní politice už vůbec ne.
24. 10. 2007 | 12:49

jipindripich napsal(a):

hawk:

Děkuji za reakci a upřímně.

Mimochodem, vy jste si dovedl (a to zcela čitelně) představit v roce 1988, že v roce 2007 budeme "zvažovat" stavbu americké základny na našem území bez Slovenska.

Jestli ano, potom gratuluji.
24. 10. 2007 | 12:55

hawk napsal(a):

ale nedovedl, globálně je světová politika však daleko čitelnější.
24. 10. 2007 | 13:21

jipindripich napsal(a):

hawk:

Máte asi na mysli světovou ekonomiku, protože ta stála, stojí a bude stát na dostupnosti "zdrojů".
Z toho Vám zjevně vychází ta čitelná politika.
Potom je ale nutné si říci, kde jsou zdroje, kdo vlastní zdroje, kdo je spotřebovává.
A z toho pak asi lze odvodit, kdo má zájem na jejich vlastnictví, obchodu a spotřebě.
Jaksi mi tam ti arabové v té rovnici nejsou neznámou. Jsou spíše konstantou, nikterak promněnou.
Kdo podle Vás stojí za rovnítkem?
24. 10. 2007 | 13:48

NevericiTomas napsal(a):

Pro zdejsi poplety. Vite vy, ze pred nekolika dny tu byli Rusove zase? Ze letali nad nasim uzemim a provadeli dokonce INSPEKCI nasich vojenskych zarizeni? Pro sikovnejsi: hledejte projekt OPEN SKY...:-D
Jo a Caslav zase okupuji Svedove. Pod zaminkou technicke podpory Gripenu.
Ja si ale myslim, ze vitr vane z jine strany. Pokud by tam byla ruska armada nejak zastoupena, asi by nehrozil ten nahly jaderny uder z Ruska, kterym nas porad strasite, pane Sobotko...
24. 10. 2007 | 13:55

jarpor napsal(a):

jipindripich

Na rozdíl od Vás, mám pocit že spíše je in jakýkoliv "blábol" PROTI radaru.
Nejsem naivní, střed Evropy, a to ČR "bohužel" je, byl, je a bude "strategický". Pro amíky, pro NATO i pro Rusy. (Proč ba se mocnosti po válce dohadovali o sféry působnosti?)
Říkat nic nehrozí, O.K., tak bych čekal od protagonistů tohoto postoje : rozpusťme NATO, všichni nás přeci milují a teroristi ( jedinci i státy ) neexistují.
Připadá Vám tento rozpor u vzělaných lidí normální?
24. 10. 2007 | 13:56

hawk napsal(a):

celosvětová politika = celosvětová ekonomika. Takhle je to postavené a jde pouze o přelévání peněz a ideí jak ty peníze a vliv získat. Takže já to vidím jako rovnici, kde není žádná neznámá. Snad jen čas.
24. 10. 2007 | 13:57

sonkabrezova napsal(a):

hawk

tedy to je něco! Takže za prvé -jakých Arabášů? Tím myslíte Íránce? To jsou ovšem Peršani, nikoliv Arabové. Jinak většina arabských států, ačkoliv se o jejich státních zřizeních nedá zdaleka mluvit jako demokraci, jsou s Amerikou kamarádi. A pokud pod hanlivým pojmem Arabáši myslíte muslimy - můžete mě vysvětlit postoj USA ke kosovským Albáncům. Těžko, že ano?

A tom, že Čína a Indie jsou pro nás hrozbou, snad vůbec nemá cenu hovořit. Zatím naštěstí jen ve Vaší hlavě... Takovou hrozbou jsou pro nás v podstatě všechny státy, neboť nikdo nedovede odhadnout, jak se situace vyvine třeba za deset let, jak tu správně podotknul jindripich... Takže podle vás jen po zuby zbrojit, nikoliv jednat a snažit se domluvit a porozumět?

Dále mám veliký problém s vaším přesvědčením, že USA nejprve vyjednávají a potom stavějí. To snad opravdu nemůžete myslet vážně nebo vám plno věcí z nějakého důvodu uniká. Slyšel jste snad něco o tom, že by na základnách měli být ruští vojáci dříve než to Američané Rusům nabídli? Navíc v době, kdy u nás ještě výstavbu základny neschválil parlament? Můžete snad popřít existenci kladné odpovědi jaksi samozřejmě přiložené k americké žádosti o to, mít tu základnu? CVhcete snad říct, že to Američané měli předjednané se svými spojenci v NATO? Že to činí s jejich souhlasem? Že na činnost základny bude mít i NATO.? A takhle by se dalo do nekonečna pokračovat...
24. 10. 2007 | 14:02

Teo napsal(a):

Obsah článku jsem vlastně předem znal.Čekal jsem přesně tuhle reakci. Je to systém neustálého se vymezování opozice proti čemukoliv z kabinetu Topolánka. Takže nic překvapivého.
Překvapivé pane Sobotko by bylo, kdybyste dokázal napsat něco fundovaného z ekonomie. :-))
24. 10. 2007 | 14:06

jipindripich napsal(a):

jarpor:

Stalin chtěl dojít do Portugalska, proto "druhá" fronta a rok 1944, proto dohoda.
ČR není třeba démonizovat z důvodu územně strategického (věřit nemusíte, ale v tomto případě vím o čem mluvím).
Hrozí nám nedostatek místa, vody, přičemž v některých částech Země tento problém již existuje a výsledkem je frustrace živená náboženským fanatismem.
Řešením není zbrojení, ale podpora "suverenity" a chcete-li pozitivní "globalizace" Afriky a Blízkého Východu.

hawk:

"Takže já to vidím jako rovnici, kde není žádná neznámá. Snad jen čas."

A trocha historie:
"Otázkou zůstává, jestli je schopný každý jeden z nich si vůbec představit, co se stane za 5, či 10 let v mezinárodní politice. Zdalipak budou taky takovými horlivými "pseudovlastenci"?"

Co Vy na to?
24. 10. 2007 | 14:14

hawk napsal(a):

sonkabrezova:

madam je politický ignorant, že? Dokud jí někdo nemíří sapíkem na hlavu, tak hrozba neexistuje. Hm, dobrý, ale tohle téma mě nezajímá, tak pěkný den. Snad, až budete mimo česání a šminkování používat hlavu taky na myšlení.
24. 10. 2007 | 14:40

jarpor napsal(a):

jipindripich

Nedémonizuji, ale tento faktor zde je.
Nikde nehoruji za zbrojení. Pokud obrana (radary, protiraketové základny) je zbrojení ve Vašem smyslu chápání - chci na někoho útočit - pak každý mluvíme o něčem jiném.
Podílení se na obraně, na svém území, toť prvek suverenity, ať pro nás nebo pro kohokoliv jiného, ne ?
Hezký den.
24. 10. 2007 | 14:56

hawk napsal(a):

jarpor:

je to těžké, že, banální věci tu některým nelezou do hlavy:-) A taky žasnu, jen už nebudu obhajovat názor, to nemá cenu s lidmi třeba typu sonkabrezova a další:-)Je to onen pověstný boj s větrnými mlýny, napsal bych blbostí, ale nemůžu, jsme přece na slušném blogu:-)
24. 10. 2007 | 14:58

hawk napsal(a):

IVAN:

to je řečeno velmi krátce a přitom výstižně:-)
24. 10. 2007 | 15:10

jipindripich napsal(a):

jarpor:

Jak jsem napsal, věřit nemusíte. Váš úhel pohledu, Vaše hodnoty, Váš život.
Nicméně, dovolte malou poznámku - obrana, či útok a jejich komponenty - jedna a tatáž "systémová" položka jest.
Podléhá to stejným pravidlům hry.
Hezký den.
24. 10. 2007 | 15:12

sonkabrezova napsal(a):

jarpor a hawk,

to jsou opravdu kabrňáci!!!

hawk nedokázal NIJAK odpovědět na jedinou z mých otázek, ani mi sdělit, kdo je onen nepřátelský Arabáš, proti němuž budou americká základna (brdský radar + rakety v Polsku) namířeny, ale naprosto přesně ví, že mým jediným zájmem je česání a šminkování. O úrovni takové debaty si každý může udělat úsudek sám...

jarpor je zase přesvědčený, že nejsuverénějším národem je ten, kdo má na svém území nejméně jednu základnu cizí supermocnosti, do jejíž činnost nesmí nikdo z hostitelského státu mluvit...

Kdyby to nebylo smutné, tak je to vlastně legrační... Škoda, že je mezi námi tolik lokajských duší!
24. 10. 2007 | 15:47

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva jednověté příspěvky, jež porušovaly Kodex diskutujích (jeden obsahoval vulgarismus, byť ve francouzštině, druhý byl napsán velkými písmeny).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 10. 2007 | 15:48

Hladový dělník napsal(a):

Měním názor na raketovou základnu. Původně jsem byl proti. Nyní, když v tom bude mít prsty i Rusko, jásám. Zdrastvujtě, rebjata!
24. 10. 2007 | 16:14

Demokrat napsal(a):

Kdyby to ze strany USA bylo myšleno vážně, tak by to bylo skutečně k smíchu. Propaganda ODS si libuje, jak to bude štítem proti komunistům, kteří jim splývají s Rusy a teď by museli souhlasit, aby ti zlí Rusové se vrátili tam, odkud před pár léty odešli. Bohužel ale Rusové ai nebudou tak hloupí, aby skočili na vějičku tomu troubovi z Bílého domu a souhlasili s nevratným vybudováním základny za příslib, který lze vypovědět ze dne na den.
24. 10. 2007 | 16:32

Karel IV. napsal(a):

V ždycky jsem si myslel, že modří ptáci za sebou mají větší stádo inteligentů nežli socani. Ale to co tu dnes čtu mne utvrzuje a pravém opaku. Jenom bez konkrétních a logických údajů odsuzují tento článek jenom proto, že jej napsal socan. Tupouni, co je pravda to je pravda. S článkem souhlasím a ač mám modrou rád, tak se za ní dneska stydím. Tupouni, alespoň argumetujte a jenom nekejhejte.
24. 10. 2007 | 16:39

jarpor napsal(a):

sonkabrezova

Prosím, nepodsouvejte mi něco, co jsem nenapsal.

Vaše "je zase přesvědčený, že nejsuverénějším národem je ten, kdo má na svém území nejméně jednu základnu cizí supermocnosti, do jejíž činnost nesmí nikdo z hostitelského státu mluvit..."
je jen a jen Vaše dedukce a doplním hloupá dedukce.

Dokažte mi z mých příspěvků, že jsem něco takového napsal. Jinak tvrdím, že jste manipulátorka, ne-li lhářka.
Hezké odpoledne.

Pokud
24. 10. 2007 | 16:40

jarpor napsal(a):

Pro Karla IV

Zkuste se podívat na včerejší blog pana Zaorálka a na mé příspěvky a argumenty v nich. Protože pan Soobotka píše o tomtéž nepovažuji za nutné své argumenty kopírovat.

Na rozdíl od Vás, Váš příspěvek neoznačuji za kejhání a Vás za Tupouna, ale argumenty, proč s článkem souhlasíte, neuvádíte. Takže nevím, zda se ve Vašem případě nemýlím.

Hezký den.
24. 10. 2007 | 16:59

BRT napsal(a):

Buhušu,zeptej se Tvrdíka,co všechno američanům nasliboval a jak to bylo za vlády vaší lžistrany přísně tajné.Pak si můžeš odpovědět na otázku PROČ?
24. 10. 2007 | 17:08

m&m napsal(a):

Hladový dělník: I my, mladí komunisté, vítáme vývoj debaty o radaru. Původně jsme byli proti, ale nečekaně příznivý vývoj situace nás přesvědčil, že vše je v dobrých ruských rukou. Na první deítky a stovky ruských vojáků v sovětských uniformách se těšíme doslova jako malé děti. Jdu malovat "krasnyje" vlaječky!
24. 10. 2007 | 17:18

sonkabrezova napsal(a):

jaspor

Milý pane, nic vám nepodsouvám!

24.10.2007 14:56:00 jste kromě jiného napsal:

"Podílení se na obraně, na svém území, toť prvek suverenity, ať pro nás nebo pro kohokoliv jiného, ne?"

Kdo tedy lže? Spíše to vypadá na Vás!
A čímže my se vlastně budeme podílet na své obraně? To myslíte to, že se staneme živými štíty, tedy jakýmsi obětovaným předvojem, stejně takovým, jakým byli barbaři pro Římany? Protože to podle mých informací vypadá spíše na to, že radar (kromě zcela zřejmého šmírování) bude prostřednictím ochrany dalších dvou radarů chránit výlučně americké území.
24. 10. 2007 | 17:56

jarpor napsal(a):

sonkabrezova

Vážená, pokud :
"Podílení se na obraně, na svém území, toť prvek suverenity, ať pro nás nebo pro kohokoliv jiného, ne?"

čtete jako :
"je zase přesvědčený, že nejsuverénějším národem je ten, kdo má na svém území nejméně jednu základnu cizí supermocnosti, do jejíž činnost nesmí nikdo z hostitelského státu mluvit..."

doporučuji navšívit očního lékaře. Nebo lépe psychiatra.

To, co argumentujete "živými štíty" je přesně ten paradox odpůrců - vždyť žádné nebezpečí nehrozí. Tak komu budeme těmi štíty ?
Jako ostatní i Vy si protiřečíte.

A čím se budeme podílet na své obraně ? No alespoň umožněním stavby a fungování toho zařízení na svém území !!! Když už na víc nemáme. Kapišto ?
A dále - není podílení se na obraně demokratického světa i naší vlastní obranou, kterou od tohoto světa můžeme právem očekávat ?

Přestávám ze divit odpůrcům výstavby. Tolik zaslepenosti (lépe debility) a pitomostí najednou .... to je tedy síla.

No nic, hezký večer.
24. 10. 2007 | 18:13

Tupelo napsal(a):

m&m: :), pospeste si s nakupem barev, jakmile si to uvedomi i tzn. vice vzdelani volici z druhe strany spektra, 'krasnaja' bude vyprodana, jak bude kazdy malovat ;)

@sonkabrezova: diky za prispevky, myslim ze byly srozumitelne kazdemu s dobrou vuli a rovnez podekovani s jakou gracii jste presla narazky na sminkovani.. podobne narazky jsou vzdy trapne
24. 10. 2007 | 18:48

sonkabrezova napsal(a):

jaspor

ano, ano, to jste úplně přesně vy, nadávat umíte velice pěkně, jak jste si mohl povšimnout, nic takového já nečiním, byť s vašimi názory nesouhlasím a věřte i já umím nadávat velice pěkně a též mně vaše názory připadají hodně ubohé.

Nicméně ráda bych se s Vámi a dalšími nadšenými lokaji supervelmocí podělila o jednu zajímavou větičku (nikoli moji, ale jistého pana Kartouze), s níž se však zcela ztotožňuji a je mi úplně jedno, co si Vy s vašimi názory o mně pomyslíte či jakou nadávkou mně obdaříte. Jsem zkrátka debilní dobrák :))

"Všimněte si prosím, že Rusko nepřesvědčuje o nevhodnosti umístění prvku protiraketové obrany v České republice vládu České republiky, ale vládu USA. To jen dokladuje, jakou pozici Česká republika v celém sporu zastává - je to bezvýznamný pěšák na globální mocenské šachovnici. Nemuseli bychom jím být, pokud bychom dokázali zastávat svébytná stanoviska. Současní vládní činitelé se však s duší otroka raději přimknou k síle Moci, která jim sice nepatří, ale na které chtějí tímto iluzorním způsobem participovat. Je to stejná touha, jaká žene různé ubožáky do reality show - být viděn, ať už je kontext jakýkoliv, třeba i karikující a dehonestující".

Zatímco vy se přestáváte divit odpůrcům radaru - já se nepřestávám divit zastáncům radaru. Kde se v nich bere tolik netolerance a nenávisti, proč mají potřebu tulit se a lísat k někomu mocnějšímu, proč jim nestačí snažit se být plnoprávným členem Evropské |Unie, a v jejím rámci se snažit ovlivnit světové dění, proč zkrátka touží být navždy vděčným lokajem a přisluhovačen v současnosti nepříliš obdivuhodné velmoci...
24. 10. 2007 | 18:52

m&m napsal(a):

Tupelo: Ano, takovou tradici tady máme... :-)
24. 10. 2007 | 19:24

Tupelo napsal(a):

Po americkych vedcich, kteri nedavno uverejnili sve pochyby o NMD se ozyva dalsi vedec, tentokrat z CR (AV). Nektere zajimave casti z dopisu adresovanemu p. Bushovi:

A situation in the world dramatically changed after your invasion to Iraq. It is clear now your attack has been realized under false and fabricated conditions. That’s, of course, immoral having nothing in common with democracy. Even worse, as one cannot transform the above mentioned Brezhnev doctrine to something you like to call “an export of democracy”.

The reason for is very simple. The propaganda here tells us that the radar base will be used (...) against Iranian and even North Korean ballistic nuclear missiles. Excuse me, please, but such argumentation seems to be on the level as that of your invasion to Iraq!

...stop that foolish project with your radar base near Prague! It would be the only good decision on the edge of new millennium not only for people here, US but all the world.

Cely dopis je k nahlednuti zde:

http://www.nezakladnam.cz/c...

@m&m:doufejme ze sem nepozvou cinske vojaky, nebyla by ryze ;)
24. 10. 2007 | 19:31

jarpor napsal(a):

sonkabrezova

Vážená,
nezaměňujte příčinu a následek, tedy, nejprve jste mi vložila do úst něco, co jsem neřekl. Pak jsem teprve SLUŠNĚ reagoval já tím, že pokud to nedokážete, tak lžete. To porovnání v mém minulém příspěvku si jistě vyhodnotí diskutující sami.

Obdobně - píšete "nadávat umíte velice pěkně". Prosím komu a kde ? Nic takového nenejdete. Překládáte-li si sama debilní názor = debil, to je VÁŠ PŘEKLAD. Neposouvejte opět význam mých vyjádření.
Naopak, Vaše "nadšený lokaj" je vyjádření které mne uráží. Já kriticky argumentuji, slepě nikomu nesloužím !

S postojem Kartouze, zkráceně, že ČR je v tomto kontextu nevýznamná oproti USA a Rusku, nemám problém. Když si vyhledáte má vyjádření i v jiných blozích, několikrát jsem napsal, že si nemyslím, že jsme pupkem světa. To neznamená, že naši zem dehonestuji. Naše role je taková, jakou si dovedeme vydobýt, abychom nebyli "ušlápnutí" ale abycjom také nebyli svými "nároky na velmoci" komičtí.

A k EU, že toužíme jaksi navíc být lokaji a přisluhovači jedné velmoci - jestli jste si, Vážená, nevšimla, že USA je jedním z významných členů NATO, organizace kterou tvoří i členské státy EU, tak za to já nemohu ! Opět jste vedle.

K "naší vládě s duší otroka" co dodat (snad jen Blahoslaveni budou chudí duchem...)

Vážená, a teď to není přímo na Vás,
jedno přísloví říká : Chytrému napověz, blbého kopni,
jiné :
Žena je nebezpečná zepředu, kobyla zezadu, blbec ze všech stran !
Dovolte, abych těmito příslovími naši diskusi, která stejně nikam nevede, ukončil.
Je na diskutujících, aby si udělali svůj obraz o argumentech mých a Vašich.

Dobrou noc.
P.S. Na ty "štíty" jste ani neráčila reagovat. Nedivím se. Není totiž jak.
24. 10. 2007 | 19:34

sonkabrezova napsal(a):

jarpor

V jedné věci se s Vámi shodnu - tato diskuze nevede k ničemu. Stejně tak se mi nechce vyhledávat Vaše názory na jiných diskuzích. Nebudou jiné než tady a tuším, že z nich rozhodně nepadnu na zadek.
Úplně naposled se s Vámi zaplétám do diskuze a to, abych Vám vysvětlila, že použít sousloví živé štíty k situaci v jaké budeme až tu Američané postaví radar, je víc než příhodné a není to žádný paradox.

Dle mého zatím žádné nebezpečí nehrozí, ale tím, že se tu onen radar postaví, roztočí se kolotoč dalšího zbrojení (jak potěšující pro světové zbrojařské firmy, jež své zboží s potěšením prodávají všem a všude, darebácký stát, nedarebácký stát), a to velice přispívá k nesnesitelnému napětí a nenávisti, jež pak často vyústí v nepředložené činy. Tím, že dopustíme, aby k vybudování základny došlo, přiložíme velké polínko pod "válečný kotel". Neoddechneme si, jen se budeme muset víc bát. Navíc dle sdělení samotných Američanů, nijak se nepočítá s tím, že by NATO na vyhodnocování radarových měření mělo nějaký vliv. V tomto případě se nejedná o akci posvěcenou NATO, ale opravdu jen o smlouvu mezi dvěma státy, jež jsou shodou okolností členy NATO. Navíc ttuto akci NATO zatím neposvětilo. Takže vedle jako ta jedle, jste očividně Vy, Vážený pane. Ovšem Vás sytí Vaše nezměrná víra, že co Amerika činí, dobře činí, takže chcete vidět a slyšet jen to, co se slučuje s Vaším světonázorem.

Jo a s tím pozváním Ruska, jste zase někde jinde, tady přece nejde o to, že jsme ve světovém kontextu méně významní než USA a Amerika, o tom není žádného sporu. Ani my, ani naše euroantlantická civilizace není pupkem světa. Přesto přece není možné, aby Američané zvali do naší země ruské vojáky aniž to vůbec projednali s Čechy. To se zkrátka nedělá, je v tom obrovský kus pohrdání a na naší straně do očí bijící servilnosti...
24. 10. 2007 | 21:02

jarpor napsal(a):

Považuji za pokrytectví hrubého zrna, jestliže prohlašuji, že chci Rusy "do toho zatáhnout" a když se tak děje, možná ne nejšťastnějším způsobem, tak otočit a volat : naivita, nekompetentnost, trapná pozice vlády....

Pane Sobotko, nějak jste se s Vaším šéfem nedohodli, co vlastně Vám na vyjádření pana Gatese vadí.
24. 10. 2007 | 21:54

jakub napsal(a):

Pokud budou mít pak zájem nás chránit Rusové i Američani, budeme asi bezpečnější. Kdo by si troufl na ně, na oba. Ne že bych byl z jejich přítomnosti na našem území nadšený, nebudu. Nejraději bych byl, kdyby tu cizí vojska nebyla žádná. Jednalo by se ale asi jen o malou posádku. Ne to množství a diktát , co tu byl po 68. Když tu budou muset ale nakonec být, budu raději, když to budou oni dva. Budu to respektovat a bude to lepší, než kdyby tu měli mít základnu Marťani a
vládli nám společně s panem Paroubkem.
24. 10. 2007 | 23:32

franta napsal(a):

Nedivil bych se, kdyby Topolánek a jeho hoši ve smyslu svého myšlení prohlásili, že Američani jsou samí komunisti, když se chtějí paktovat s Rusy. Mnozí novináři by to jistě věrně šířili mezi náš lid. Tak to tady holt už chodí.
24. 10. 2007 | 23:46

sonkabrezova napsal(a):

jakub
je to jasné, že mně to nenapadlo! Naštěstí vy jste na to kápl - Američanům a Rusům nejde o nic jiného než nás chránit!!! Dokonce se o to perou!

To je opravdu božské...
24. 10. 2007 | 23:58

Michals napsal(a):

Já jsem pro radar na jehoý obsluze se bude vedle Ruska a USA podílet i Irán!
25. 10. 2007 | 01:18

Roko napsal(a):

Pane Sobotko, považoval jsem Vás cždycky za jednoho z normálnějších ve straně s lidskou tváří, ale po tomhle blogu jste klesl na úroveň demagogů a špíny Rátha a Paroubka. A to nemáte zapotřebí.
25. 10. 2007 | 06:32

Vlada napsal(a):

Pane poslance, vy te typografii take davate pekne na frak. Od poslance s titulem JUDr. bych ocekaval vetsi vzdelanost v tomto smeru.
25. 10. 2007 | 06:57

jakub napsal(a):

sonkabrezova.
Nejsem tak naivní abych si myslel. že by nás bránili pro nás samotné. Obě velmoci hájí jen svoje zájmy. Bránili by svoje lidi na našem území a tím i nás. Proto ten začátek mého prvního příspěvku zněl "Pokud budou mít pak zájem ..."
25. 10. 2007 | 08:10

jarpor napsal(a):

Dobrý den,

ke konzistentnosti názorů pánů z opozice jen následující :

Pan Zaorálek na tiskové konferenci - je zajímavé si ji poslechnout (achív ČT24)- vidí hlavní problém v přesunu jednání mezi NATO-Ruskem na USA-Rusko. Hovoří že je špatně zavádět zpět bipolární svět, nepřípustné obcházení parlamentu, pokud by tomu tak bylo a vláda ČR to vlastně svým jednáním "zavinila".

Porovnejte prosím s následujícím :

"Některé z těch návrhů, které pan ministr Gates prezentoval, jsou zajímavé. Jsme rádi, že se diskuse posouvá z čistě bilaterální roviny do roviny aliance a Rady NATO - Rusko," uvedl Hamáček. " Pan Hamáček, člen ČSSD, je tuším předseda zahraničního výboru parlamentu.

Tak než, pane Sobotko a pane Zaorálku, začnete "bít na poplach", tak si to napřed ujasněte sami mezi sebou. Bude to lepší pro všechny strany.

Hezký den.
25. 10. 2007 | 08:48

Tupelo napsal(a):

@Michals: zastupce severni korei jsou rovnez vitani :)
25. 10. 2007 | 08:53

veverka napsal(a):

To aby Vlastička nazpívala nějakou tu uvítací i pro Rusáky. Jsem zhnusen touto vládou,je skandální co s touto zemí provádí a je zarážející,že si to národ ještě nechá líbit. Umí Topolánek vůbec česky,nebo mu nikdo neřekl že velká většina národa tu žádnou cizí základnu nechce? Třeba by to pochopil kdyby se mu to řeklo rusky,studoval přece v době tvrdé normalizace na vojenském gymnáziu.
25. 10. 2007 | 10:04

J.Jouda napsal(a):

no jo, kdy\ž někomu tolik smrdí EU, tak nezbývá než návrat do bipolárnbího světa a o Evropu se šábnou amíci s rusákama. Na stabilitu tohodle spojenectví bych ale moc nesázel.
25. 10. 2007 | 10:32

moucha na zdi napsal(a):

to jarpor,

Mate absolutni pravdu. Jsem tu \"mimoradnou\" tiskovku Radara Zaoralka sledoval. Bylo to zabavne. Hlavne jak se pri otazkach novinaru zacal kroutit. Dramaticky se zvysila frekvence jeho oblibeneho slova \"jako\". A to asi bylo to nejvice podstatne co tam rekl.
25. 10. 2007 | 12:28

Michals napsal(a):

re: Jarpor:
požná by bylo dobré i to, kdyby si diskutující kritizující Sobotku ujasnili zda jim vadí, že vše "opakuje po velkém vůdci Paroubkovi" nebo, že každý říká něco jiného....
25. 10. 2007 | 12:50

Jarka Jouda napsal(a):

... a nezapomeňte také jak se líbí představa, že zatímco Rusy Kocáb v 90. letech s pompou vyprovázel, současná vláda by je zase za radar vrátila zpět.
To je podstata a ne kdo koho kopíruje v projevu, jestli je hezčí Topolánek a nebo Paroubek a jaké slovní prostředky kdo užívá.
25. 10. 2007 | 13:16

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy