Prezident za všechny peníze

28. 01. 2008 | 09:30
Přečteno 7259 krát
Bude li nakonec zvolen pan Václav Klaus prezidentem České republiky i na druhé funkční období, bude mít český daňový poplatník oproti svému rakouskému, německému či slovenskému sousedovi jednu velkou výhodu. Bude přesně do posledního haléře vědět, kolik to stálo.

Totiž 270 000 000 000 korun.

Významný lidovec a ministr v Topolánkově vládě Cyril Svoboda v jednom za svých e-mailů podle iDNES napsal:“ Podpora Václava Klause dává reálnou šanci získat pro majetkové vyrovnání státu s církvemi plnou podporu poslanců a senátorů ODS…KDU-ČSL musí tento dlouhodobě odkládaný problém definitivně uzavřít. Za jeho řešení je tedy třeba zaplatit, a já věřím, že ODS pak svému závazku čestně dostojí“.

O něčem takovém se spekulovalo. Nechtěl jsem tomu příliš věřit a ve svém minulém komentáři k církevním restitucím jsem si z této možné souvislosti dělal tak trochu legraci. Ale po přečtení vyjádření Cyrila Svobody už mi to k smíchu nepřipadá.

Jde tedy o politický obchod nebývalých finančních rozměrů. Lidovci umožní zvolit pana Václava Klause prezidentem republiky a ODS zaplatí 270 miliardami korun z peněz daňových poplatníků za majetkové vyrovnání s církvemi. Topolánek nakupuje, lidovci (se) prodávají.

Žádná politická garnitura po roce 1989 si v demokratickém systému nedovolila veřejně ani tajně něco takového udělat.

Škoda, že ODS neustále odmítá podpořit přímou volbu prezidenta všemi občany. To by vyloučilo nejen podezření na možné zákulisní manipulace s hlasy poslanců a senátorů, ale i takovéto gigantické korupční obchody na úkor státu a daňových poplatníků. Pokud by totiž kandidát na prezidenta potřeboval v přímých volbách získat nadpoloviční většinu politicky aktivní veřejnosti, nikdy by si nemohl dovolit být spojen s takovýmto skandálním obchodem. Zájem na takto předraženém narovnání s církvemi má jen určitá společenská minorita, která rozhodně není voličsky rozhodující. Prezidenta ale přímo kvůli ODS volit nemůžeme a tak oněch 270 miliard korun možná pomůže panu Václavu Klausovi udržet se na Pražském hradě za pomoci hlasů poslanců a senátorů KDU-ČSL.

Zvýšení státního dluhu o 270 miliard korun ( státní garance není nic jiného než poukázka na budoucí výdaje) ve prospěch narovnání s církvemi přitom v roce 2006 neměla ve svém volebním programu žádná politická strana, zastoupená v Poslanecké sněmovně. Toto opatření má na výdajové straně mnohem větší dopad, než celá tzv. reforma veřejných rozpočtů, kterou vládní koalice s velkým humbukem těsně protlačila v polovině roku 2007. Poskytnutí takovéto garance povede k porušení konvergenčního programu, pokud jde o závaznou výši deficitu veřejných rozpočtů. Nic z toho ale obchodníkům s hlasy nevadí.

V těchto dnech jsem skutečně rád, že v Poslanecké sněmovně zastupuji ČSSD, která s tímhle vším nemá nic společného. A že můžu volit Jana Švejnara.

PS. Na konci loňského roku předložili poslanci ČSSD do Parlamentu opakovaně novelu ústavy, která zavádí přímou volbu prezidenta. Pokud by ODS tento návrh podpořila, mohl by se již příští prezident volit přímo všemi občany. Pokud ODS svůj dosavadní odmítavý přístup nezmění, bude potřeba vyčkat případné změny poměrů sil ve Sněmovně a Senátu po roce 2010.






Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Kanafas napsal(a):

Vy toho naděláte. Klausovy banky nás stály dvakrát tolik...
28. 01. 2008 | 09:40

rrrrr napsal(a):

Sečteno a podtrženo

banky + katolící = 1 000 000 000 000 Kč

Můžeme všichni děkovat Občanské Demokratické Straně:-)
28. 01. 2008 | 09:44

car komančov OO8 napsal(a):

klausovy banky platí daně umí někdo počítat.nemam vzdělani ale to je jednoduche na to tu nemusel přijet někdo z ameeeeriky.to spočíta i děcko při matirutní zloušce dejte mu podklady ale všecky jestli umí cčítat.....sobotko,,,,,,,,,,,,,,,, sobotko......co vlastně píšeš neumíš počítat........nikdo nic nepodepsal a kardinal řekl klidně počkáme nestraš,,,,,,naše děti,,,,,,,,,Z
28. 01. 2008 | 09:48

neo napsal(a):

Sobotka zas mlží a lže:

stát naopak ušetří 300 miliard korun, pokud uzavře dohodu o vyrovnání s církvemi.
V příštích 60 letech by stát měl na dohodě s církvemi ušetřit, protože náklady na církve by při současném růstu vyšly ve stejném období zhruba na 580 miliard, v případě uzavření dohody stát zaplatí postupně během stejného období 270 miliard, tedy polovinu.

Podpora Václava Klause je jen vedlejší produkt... pozitivní
28. 01. 2008 | 10:08

Al Jouda napsal(a):

Žádné peníze nemohou popřít skutečnost, že
"Klaus je fosilie a Švejnar naděje !!
28. 01. 2008 | 10:12

Deny napsal(a):

Pane Sobotko, to nám všem normálně uvažujícím občanům bylo dávno jasné, že to není náhoda, že se před volbou prezidenta začal projednávat zákon o církevních restitucích. A že to bude handl.
Můžete teď nyní skutečně něco udělat pro dobrou věc. Interpelujte, blokujte jednání sněmovny, veďte televizní diskuze.
Ale pozor, možná že v příštích volbách, které asi vyhrajete, budete lidovce potřebovat do koalice, tak ať pak nejste za blby Vy, když otočíte názor.
28. 01. 2008 | 10:17

paleo napsal(a):

neo = neocon či neonazi ?
28. 01. 2008 | 10:21

vaan napsal(a):

Pane Sobotka, někdo rozdává církvím, někdo rozdává těm co nepracují, osobně v tom nevidím velký rozdíl, takže jako obvykle kritizujete něco, co jste ještě před rokem a půl sám dělal.

Bojím se doby až se z Vás zase stane ministr a bude znovu platit politika, čím víc stát vybere peněz tím líp se budem mít.

Dám Vám, ale pár tipů.
1-Stát by neměl žádný vliv na hospodářský růst, kdyby nevytáhl třetinu prostředků z ekonomiky do svého rozpočtu, bohužel to stát udělal a proto máme nižší hospodářský růst, než na jaký tento stát má.
2-Nic od lidí neberte(žádné daně) a ani jim nic nedávejte(žádné transfery).
3-Za nízkou mobilitu pracovní síly, může taky stát. Přestěhování za prací není ani tak složité fyzicky, jako spíše administrativně. Stát je velký bojovník proti mobilitě pracovní síly, vyplácí dávky v nezaměstnanosti, tak dá svým občanům možnost čekat, než se situace v jejich regionu zlepší.
4-Počet aut a nehod na dálnicích. No jo když stát nechá řidiče jezdit po svých cestách zadarmo, tak tam jezdí každý, ale zdroje na opravy se negenerují, výsledek - čím dál víc aut na čím dál horších cestách.
Klasické řešení podle ČSSD zavedeme daň z auta, moje řešení prodat silnice do soukromých rukou. A platit si je budou ti co po nich jezdí a stavět je budou soukromí investoři, prostě proto, že je to dobrá investice.
28. 01. 2008 | 10:22

neo napsal(a):

paleo:

co??
28. 01. 2008 | 10:25

zdesta napsal(a):

Prozatím se pánové hádají, kdo je lepším ekonomem, což je z hlediska hradního fleku nepodstatné.Jeden chtěl mít při privatizaci zhasnuto, druhý chtěl svítit.Běžný občan by vyšel nastejno.Společenskou prestiž, osobní ambice a politickou karieru musí někdo zaplatit.A budeme to zase my!!!
28. 01. 2008 | 10:27

mleziva napsal(a):

Pane Sobotko, 8 let vlády ČSSD bylo bezesporu několikanásobně dražší než odškodnění církví navíc rozložené 60 let...
28. 01. 2008 | 10:33

Bobo E napsal(a):

Klasický rozdíl mezi Sobotkovým a "normálním" uvažováním. Mám vypláznout 300mld v příštích pár letech a zbavit se jednou provždy "živení" církví, a nebo ty církve živit stále dál?

Podle mne by se mělo těm církvím vrátit těch 87mld jednorázově (odpadlo by těch 200mld na úrocích). Bohužel, to si nemůžeme dovolit, protože bychom uvedli rozpočet do schodku, který by překročil 3% a dostali bychom facku od EU.

Tahle vláda, narozdíl od těch vašich, něco dělá. Vy jste před volbami 2002 slibovali všechno možné - důchodovou reformu, více peněz do školství, léky pro důchodce zdarma, reformu zdravotního systému, ale jaksi skutek utek. Místo toho jste rvali miliardy do soc. dávek, pastelkovného a předvolebních úplatků typu jednorázově 1000 pro důchodce a 2000 pro děti. Nezapomenutelným zážitkem byl boj vás osobne (a pana Paroubka) protí zvýšení rodičovského příspěvku (mateřské) ze 4000 na 7000 měsíčně.
28. 01. 2008 | 10:34

Bobo E napsal(a):

Ještě taková poznámka - prodej IPB do ČSOB za 1Kč + další garance za zhruba 200mld Kč, je dílem pana Sobotky.
28. 01. 2008 | 10:40

Antisobotka napsal(a):

No od vás to tedy sedí. Ekonomice rozumíte tak maximálně na urovni maturanta.Skutecnost je trochu jinde:

"Přijetím zákona o majetkovém vyrovnání státu s církvemi ušetří český stát v příštích šedesáti letech přibližně 300 miliard korun. Novinářům to dnes řekl předseda vládní komise pro přípravu zákona a ministr kultury Václav Jehlička. Pokud by totiž i v budoucnu platil současný systém financování církví státem a počty duchovních by rostly stejným tempem jako dosud, zaplatil by stát v tomto období zhruba 580 miliard korun.
"
Ovšem co je ještě důležitější:

"Totalitní stát využíval církevní majetek a bral z něj nemalý užitek po 40 let a církvi z něj svou podporou vracel nepatrné procento. A náš demokratický režim to bohužel dělal po 18 let," míní nejvyšší představitel katolické církve v Česku.
Nominální hodnota dohodnutých splátek bude podle něho díky inflaci za 60 let odlišná. Připomíná i to, že církevní památky výrazně přispívají k ziskům státu z turistického ruchu."

Ale to vy, člověk bez respektu k soukromému vlastnictví těžko můžete chápat.
28. 01. 2008 | 10:44

Jan napsal(a):

Naprostý souhlas s "Bobo".
Již jsem několikrát napsal , že p.Sobotka byl suveréně nejhorším
ministrem financí od r.1989.
Byl jsem za to zostouzen a konečně jsem našel člověka, který mi to potvrzuje.
P.SOBOTKA ať je ZTICHA!!!
28. 01. 2008 | 10:47

kritik napsal(a):

církvím nepatří ani koruna!!! už jenom pro pochybný původ jejich majetků
28. 01. 2008 | 10:48

Bobo E napsal(a):

to mleziva: Bohužel tím, že je to rozloženo na takovou dlouhou dobu se to naopak prodraží. Ale máte pravdu. Když byl B. Sobotka u vesla, vyráběli se rekordní schodky, a to v období rekordního hosp. růstu. I když někteří jehyo fandové budou argumentovat obehranou pohádkou, že celých 8 let zaplácávali díry v bankách po vládách ODS, je zajímavé, že schodky rozpočtů živily hlavně mandatorní výdaje v sociální oblasti.
28. 01. 2008 | 10:51

Antisobotka napsal(a):

A ještě něco, církevní papaláši nejsou zrovna můj šálek kávy, ale spravedlnost je pro mne důležitější - což byste jako právník - kterým jste, nikoliv jako ekonom - na kterého si jenom hrajete, mohl chápat. Já sice do kostela nechodím, ale proč neuvedete jak byste řešil situaci vy. Nebo snad podporujete aby se někomu majetek vracel a někomu ne? U vás byc se tomu příliš nedivil. Vaše strana se totálně zdiskretitovala, když pod vašim vedením vyplácela nesystémové dárky typu pastelkovného, jednorázový příspěvek důchodcům a rodičkám. Přitom náš stát potřeboval reformu, kam se člověk podívá. Naštěstí ne všechny strany žijí z populismu, závisti a uplácení voličů.
28. 01. 2008 | 10:54

Bobo E napsal(a):

Je to logika jako s mateřskou a porodným. Pan Sobotka prosadil zvýšení porodného (teď nevím o kolik, ale řekněme o 10 000Kč). Označoval to jako velice sociální a prorodinné opatření. Naproti tomu byl ostře proti zvýšení mateřské z ubohých a nedůstojných 4000Kč na 7000Kč (dokonce ho chtěl zrušit, když bylo prosazeno) - v té době kdejaký nemakačenko dostával od státu více, než rodič na mateřské. Přeloženo do češtiny, všude se chlubil, jak pomohl rodinám s dětskem (+10 000), ale nikde neřekl, že je chtěl připravit o zhruba 36*3000=108 000Kč. Toto přesně vystihuje sociálnědemokratickou politiku.
28. 01. 2008 | 11:02

mleziva napsal(a):

Bobo E: záleží na tom, jaký bude růst inflace. Může se to prodražit ale může se taky stát, že nula od nuly pojde, když je to rozloženo na tak dlouhou dobu. Ale nejsem ekonom, je to jen můj odhad...
28. 01. 2008 | 11:06

Pavel napsal(a):

Je to podpásovka hodná člena ČSSD. Všimně te si, že pokud by to nebyla restituce církve , bylo by to něco jiného.

Jen tak pro zajímavost, celý den poslouchám , že armáda potřebuje cca polovinu transoirtéru. Nevíte za jaké vlády to bylo objednáno? Nevíta jak dopadl pronájem Gripenú, které nikdy nebudou naše? Která vláda toto zajistila. Jak vyhodně se prodala IPB, což dle poslednícj infprmavích bylo i proti přání tehdejšího premiera ZEMANA?

Jedno je pravda , zvyšování daní jste pane Sobotko uměl.
28. 01. 2008 | 11:06

Bobo E napsal(a):

to mleziva: To je pravsa, ale pokud by se jim dalo "nacpat" těch 87mld jednorázově, byl by od církví pokoj okamžitě a bylo by to bez rizika dalších nákladů.
28. 01. 2008 | 11:14

Bobo E napsal(a):

To Palvel: Zde se musím Sobotky zastat, protože přímé daně nezvýšíl. Dokonce provedl něco jako reformu, která napovrch vypadala jako snížení daní, ale žádný efekt prakticky neměla. Zvyšoval pouze nepřímé daně - u mnoho zboží převedl z 5% DPH do 19% DPH (což je o celých 14%, dnes kritizuje reformu, kde je to 4%).
28. 01. 2008 | 11:19

Saliven napsal(a):

Vážený pane neo - četl jste jeden z minulých sobotkových blogů? Ono samo vyrovnání se ani tak nezpochybňuje jako způsob platby. Souhlasím se Sobotkou, že by bylo lepší pokrýt oněch 83 miliard prodejem státního majetku, abychom měli od tohoto pokoj, namísto aby se to lety vyšroubovalo na 270 miliard. Co si o tom myslíte?
28. 01. 2008 | 11:21

Bobo E napsal(a):

Vedení ČSSD by mělo paradoxně děkovat za tyto "handly". Pokud bude zvolen VK, budou moci říci, že oni prohráli díky politickým handlům, a ne proto, že nebyli schopni za 5 let najít svého socdem kandidáta na prezidenta. (Stejně tak jako budou ještě 50 let svádět své volební neúspěchy na Kubiceho zprávu)
28. 01. 2008 | 11:21

Saliven napsal(a):

Mimochodem stejně by mě zajímalo, jak se došlo k té částce 580 miliard (jak píše neo) - dnes nás stojí církve snad cca miliardu, jak rychle by to muselo nerůstat, když průměr za 60 let je skoro 10 miliard? Byl by někdo ochoten mi tento výpočet vysvětlit? Předem děkuji.
28. 01. 2008 | 11:22

mleziva napsal(a):

Bobo E: Bylo by to nejlepší, ale to by asi moc hladce neprošlo. Vysvětlujte jak se musí všude šetřit a pak vyplaťte církvím, které tu nemají zrovna velkou oblibu, najednou takovou sumu.
28. 01. 2008 | 11:23

Bobo E napsal(a):

to Saliven: Každý by byl pro, aby se udělalo vypořádání jednorázově - bohužel v rozpočtu "zbytečných" 83mld není a hned tak nebude. Pokud by se o těchto 83mld zvýšil schodek, vletí na nás EU se svými Maastrichtskými kritérii (které, jak víme, např. pro Německo a Francii tak úplně neplatí).
28. 01. 2008 | 11:23

PetrK napsal(a):

Pane Sobotko,
podívejte se, co jste nás stál vy a vaši čtyři bossové, zalezte někam do hotelů vaší manželky a dejte laskavě pokoj.
28. 01. 2008 | 11:28

krysoj napsal(a):

Nutno říci,že přímá volba prezidenta v současném ústavním systému je jen další populismus,nesmysl.Aby byl prezident volen přímo,bylo by nutno upravit(zvýšit) jeho pravomoce na úkor senátu,vlády,aby mohl vůbec něco v kampani slibovat a pak plnit(být kontrolován za plnění).Dnes nemá možnost ovlivnit z politických věcí téměř nic.
28. 01. 2008 | 11:32

StandaT napsal(a):

Pane Sobotko, především známe další DÍLČÍ ÚČET za zlodějny minulého režimu: 270 mld.
28. 01. 2008 | 11:33

Saliven napsal(a):

Jan:
Co kdyby jste svoje tvzení (nejhorší ministr od 1989 byl Sobotka) doložil nějakým argumentem?

Antisobotka:
Pod pastelkovným je podepsána i ODS. Nevím o tom, že by byl Sobotka apriori proti vyrovnání s církvemi - jen navrhuje jiné řešení plateb.

Pavel:
Jaké daně, které zvyšovala ČSSD, máte na mysli? Daňové sazby se vytrvale snižují: http://modernirizeni.ihned....

Bobo E:
Nepište o rozdílech mezi normálním a Sobotkovým uvažováním, protože se jen budete ztrapňovat - oba totiž říkáte to samé, jen má Sobotka větší fantazii. V minulém blogu psal Sobotka o jednorázovém "zaplácnutí" příjmy z privatizace.

A dále - můžete dokázat, že ony schodky šly jen na mandatorní výdaje? A jak jste zjistil, že ona kauze ČSSD má něco společného se Sobotkou, když v době převodu IPB na ČSOB byl ministrem Mertlík? Sobotka je ministrem od 2002.

Předem děkuji za reakce.
28. 01. 2008 | 11:37

StandaT napsal(a):

To, jakou popularitu získalo vyrovnání s círví je dobré - alespoň si lidi uvědomí, kolik je stojí výdaje kryté dluhopisy.

Třeba takové patelkovné je kryté 55ti letými dluhopisy. Takže prvňáčkové, kteří dneska dostanou 1000Kč, nakonec zaplatí přes 3000Kč.
28. 01. 2008 | 11:45

petrof napsal(a):

Sobotěnko, neblázni. Jenom 83mld. a zbytek je rozložen do 60-ti let!!!
Ale zase budeme první, kdo má prezidenta na leasing!!!
Tak si to tak neber. A to, že to zvýší dočasně statní deficit?? Vždyť my to euro zase tak rychle nepotřebujeme. Když to bude v roce 2020, tak se nic neděje!!
A mezi námi, těch vašich 150mld. za IPB, taky nebyla žádná troškařina....
28. 01. 2008 | 11:45

BRT napsal(a):

Těch 270 miliard jsou peníze,které dluží vaše rudá bolševická družka,se kterou Jyrka dříve či později vleze do postele,nazývejme ji pracovně třeba druhá milenka, ukradla církvím po r.1948.Jako právník by měl pansoudruh Sobotka vědět,že co bylo ukradeno má se vrátit,nebo nahradit.Dluhy se v civilizovaném světě platí Sobotko.Nenech si blbě napovídat od Paroubka.Já doufám,že to poznáte i na vlastní kůži,až se Altner u mezinárodního soudu dočká spravedlnosti.
28. 01. 2008 | 11:46

vobtahlo napsal(a):

No to je tedy ubohost hodná úrovně ublíženýho socana.Jak můžete Sobotko takhle veřejně lhát , co je to za žvásty ? Vy jste neměli zájem o vyrovnání s církvemi ?Proč si zrovna teď myslíte, že ods poleze lidovcům do zadku ?To je ten klaus tak důležitej ?Vůbec se nebojím , že veřejnost vyděsí ta vaše cifra.Másla máte nakydáno na vašich prázdných hlavách všichni dost.

vobtáhlo
28. 01. 2008 | 11:49

Saliven napsal(a):

petrof:
Prvořadým úkolem v kauze IPB bylo udržet banku naživu, protože držela třetinu všech vkladů. Neříkám, že se to udělalo zázračně, ale tam se muselo jednat rychle. Primárně k tomu vůbec nemělo dojít (tam zase padá zodpovědnost na někoho zcela jiného).
28. 01. 2008 | 11:53

Saliven napsal(a):

BRT:
Zvládl by jste v textu najít pasáž, kde Sobotka tvrdí, že se nic církvi vracet nemá? Doporučuji si nalistovat jeden z minulých blogů, kde se tomu podrobně věnuje - jste totiž dost mimo.
28. 01. 2008 | 11:54

neo napsal(a):

Saliven:

K vaší otázce se rád vyjádřím :

proč si Petr Čech vzal na barák za několik milionů hypotéku a nezaplatil ho raději penězi, hned?
Pro nezasvěcené, vydělá si cca 260mil. ročně.

Pokud na to přijdete, uvidíte souvislost a pochopiíte Salivene
28. 01. 2008 | 12:00

Saliven napsal(a):

neo:
Zřejmě proto, že nevlastní žádný majetek připravený k privatizaci. Jinak si to neumím vysvětlit. :-)
28. 01. 2008 | 12:05

neo napsal(a):

Saliven:

berte analogicky jeho příjem jako příjem státu z privatizace.

tak proč?
28. 01. 2008 | 12:23

... napsal(a):

car komančov OO8
28.01.2008 09:48:26: na vašem projevu je poznat, že nemáte vzdělání. nemusíte se tím ješt chlubit.

Saliven 28.01.2008 11:22:44: mzdy kněží vyplácí stát. Těch 580 miliard by to stálo, kdyby jejich počet rostl stejně, jako rostl od 89 do dneška. Je to samozřejmě nesmyslná teorie, ale jako argument se to hodí, ne?
28. 01. 2008 | 12:29

Bobo E napsal(a):

To Saliven: Pokud chce pan Sobotka "zaplácávat" náhrady církvím z priovatizace, měl by také říci privatizací ČEHO! Čezu? Budvaru? Nemocnic? Ono toho k privatizaci totiž mnoho není, a to co zbylo, je plánováno na provedení důchodové reformy.
28. 01. 2008 | 12:31

Saliven napsal(a):

Bobo E:
Pokládám Vás za inteligentního diskuzního protivníka, proto nechápu, že si to nenajdete:

"Přitom existuje mnohem úspornější řešení. Stát by na poskytnutí finanční kompenzace ( výši částky nechci v tuto chvíli hodnotit, jistě by mohla být i nižší než 83 miliard korun) použil výnosy z připravované privatizace jiného státního majetku. Bylo by to logické i symbolické. Náhrada by církvím byla vyplacena jednorázově či během dvou let. Stát by tak ušetřil desítky miliard korun, jež bude muset v příštích šedesáti letech zaplatit na vysokých úrocích (83 miliard je stát schopen během dvou let najít, jen v rezervních fondech ministerstev se v tuto chvíli nachází 90 miliard korun, stát připravuje privatizaci svého hodnotného podílu v Letišti Praha a.s.)."
28. 01. 2008 | 12:33

Macek napsal(a):

Škoda,pane Sobotko , že jste jen hlásná trouba J.Paroubka a jeho demagogie.K Paroubkovi a Rathovi mi nepasujete , připadá mi , že byste dokázal mít vlastní názor , jen se nedržet té "tátovy sukně".A kdybyste trochu vysvětlil , čím Vás p.Švejnar okouzlil- jaké JEHO činy Vás dotlačily do jeho náruče?
28. 01. 2008 | 12:34

Saliven napsal(a):

neo:
Rád si to nechám od Vás vysvětlit - já to jednání nechápu. Osobně než bych si koupil barák za 10 milionů s hypotékou, radši si ho koupím za 4 hotově (když je mám) a nebo prodám jiný barák, který vůbec nepotřebuji (ona privatizace).
28. 01. 2008 | 12:35

Bobo E napsal(a):

To Saliven: Pád IPB samozřejmě nepadá na vrub vlády ČSSD, spíše byla chyba někde ze strany dozoru ČNB. Na druhouy stranu se dá diskutovat, zda záchana té banky stála za tolik, kolik se ČSOB naplatilo :) Z denšního pohledu dostala ČSOB banku i se všemi klienty (což je u bank to nejcenější). Banka sice krachovala, ale od státu dostala záruky, že ten všechny náklady na její udržení zaplatí. Takové podnikání by si dal líbit věru každý.
28. 01. 2008 | 12:35

Bobo E napsal(a):

To Saliven: Je mi jasné, že by se někde dalo najít i 100mld z privatizace. Bohužel, např. taková důchodová reforma, která je nutná, spolkne 50-100mld. Čili, jak jsem již psal výše, majetek k privatizaci nějaký zbyl, ale většinou se s ním počítá v plánech na jiné, neméně důležité výdaje. Mě se také nelíbí, že se to takto "roztáhne" a navýší o úroky. Pokud pan Sobotka řekne konkrétně z privatizace ČEHO chce ty peníze vzít a doloží, že s těmito penězi není počítáno již jinde, budu první, kdo bude chtít OKAMŽITÉ vyrovnání.
28. 01. 2008 | 12:40

neo napsal(a):

Saliven :

Chápete velmi dobře. Pan Čech raději peníze investoval a vydělal více než zaplatí za hypotéku.
čili vyplatí se částku církvím splácet a peníze z privatizace investovat jinde.
28. 01. 2008 | 12:41

Saliven napsal(a):

Bobo E:
K dispozici je majetek v řádu 200 mld., když budu počítat ČEZ (kde stát už stejně nic ani regulovat nemůže a tak jen bere dividendy), tak skoro bilion.
28. 01. 2008 | 12:46

Saliven napsal(a):

neo:
Co to plácáte o investování? Ty církve, to je podle Vás investice? Jaká proboha? Když si stát půjčí peníze na dluhopisy s dlouhou splatností o moc dráž ho to nevyjde.
28. 01. 2008 | 12:47

Kritik napsal(a):

Co se vám nelíbí?

Pokud patříte k větší části národa, utáhněte si opasky o další dírky, vždyť to děláte od doby, kdy se Václav Klaus a ODS dostali k moci.
28. 01. 2008 | 12:49

neo napsal(a):

saliven:

přečtěte si to ještě jednou.

mluvím o investici těch peněz z privatizace.
28. 01. 2008 | 12:54

Saliven napsal(a):

neo:
A jak se budou investovat peníze z privatizace?
28. 01. 2008 | 13:00

neo napsal(a):

Saliven: no tak to už se ptejte těch, kteří o tom budou rozhodovat. Ale jsem rád, že jste konečně pochopil o čem je řeč. Nic není jen černobílé a pan Sobotka to jistě ví, jen musí za každou cenu provokovat.

Ať se Vám zdá ta či ona možnost lepší, obojí je výhodnéˇ, ale jedna vždy výhodnější. která? podle vás, okamžitá úhrada z peněz z privatizace, podle mě zase dlouhodobé splácení a investování peněz z privatizace.

Je samozřejmě možné, že je odpovědní lidé promrhají a tímpádem vítězí první možnost, ovšem kdo ví :)
28. 01. 2008 | 13:10

Jan napsal(a):

Soudruhu sobotko ty ji ale zkurvenej DEBIL!!!!!!!!!!!
28. 01. 2008 | 13:13

Libor napsal(a):

Nenávistné, hanlivé a zlovolné reakce na příspěvek pana Sobotka nemohou přehlušit a zakrýt jedno naprosto zásadní podezření, pokud bude Klaus opětovně zvolen presidentem.

Toto podezření zní: "Klaus se stal podruhé presidentem na šedesáti pětiletý leasing." Když už šéfové lidovců se chtějí za každou cenu udržet u moci a dělat handly s ODS bez ohledu na mínění svých členů a příznivů (doporučuji se podívat na stránky kdu-čsl), tak ať si aspoň leasingové splátky platí ze svého.
28. 01. 2008 | 13:26

Golem napsal(a):

Ta diskuse není věcná. Josef 2. farářům majetek znárodnil a majetek jim zpět jen propůjčil k užívání (viz. právní rozbor Karlovy univerzity). V Rakousku si věřící platí církevní daň. Takže proč na církve mají všichni přispívat a má se jim cosi vracet? A argument, že počet farářů poroste příštích 60 let stejným tempem je demagogie. To by tu v té době byli jen samí faráři a kdo by makal?
28. 01. 2008 | 13:31

Tomas napsal(a):

Vážený pane poslanče Sobotko, jako člen zákonodárného sboru máte možnost spoluurčovat politiku této země. Jako člen vlády jste měl tuto možnost v míře mnohem větší. Přesto jste se nikdy za svého vládního působení nestavěl proti dohodě o narovnání s církvemi, kterou připravili ostatně náměstci ministra vaší vlády Jandáka. Nepokusil jste se ani změnit závislost církví na státu, který každý rok vyplácí přes miliardu na mzdách duchovním, což je evropské unikum. Neudělal jste zkrátka vůbec nic.

Toto vládu ctí, že se dokázala postavit čelem k problému, který je politicky nepopulární a který dosud nikdo neměl odvahu řešit. ČSSD tento krok mohla udělat dávno (a podle svých představ) - bohužel, v této věci, stejně jako ve spoustě dalších jste selhali. Jako vždy víte úplně přesně, co by vláda dělat neměla. Nikdy se od vás člověk ale nedozví, co by dělat měla - a to ani tehdy, jste-li jejím členem.

ODS je jediným důvodem existence Sociální demokracie. Kdyby ODS nebylo, museli byste si ji vymyslit, protože se ODS zabýváte nepřetržitě od rána do večera a to bez ohledu na to, zda jste momentálně ve vládě nebo v opozici. Jestli se jednou dožiju dne, kdy ČSSD nevydá žádný článek ani prohlášení které se bude tak či onak týkat ODS, vyvěsím fangle.
28. 01. 2008 | 13:38

Spačka napsal(a):

Stát v Německu nepřispívá jako stát náš.
V Německu musejí věřící platit kostelní daň ti co nechtějí platit kostelní daň-musí být vypsáni z knihy na faře,že nejsou věřící.Zaveďme to u nás a uvidíme kolik věřících bude.Kněžích bude více než věřících.Ke GOLEMOVI -pravda -pravdoucí.Josef II znárodnil.Basta fuk.
28. 01. 2008 | 13:40

Doug Badman napsal(a):

Vy jste v parlamentu za ČSSD? Já bych spíš řekl, že jste tam za ČSOB.
28. 01. 2008 | 13:41

Libor napsal(a):

Goleme,
pokládáte správnou otázku. Bohužel nemohu rozeznat, zda je pouze řečnická, nebo opravdu nevíte. Proto odpovím tak, jak to vidím já.
Všichni budeme přispívat na církve a cosi jim vracet, protože:
1. je to pro církve rozhodně výhodnější a hlavně jistější než například daňové asignace
2. lidovci využili příležitosti, kterou skýtá volba prezidenta. Jenom ten příběh o vyhnání kupčíků z chrámu Ježíšem jako by nebyl...
3. ODS musí protlačit Klause na prezidenta. Bude to znamenat růst státního dluhu, ktery budou splácet ještě naši vnuci a nezbytnost dalšího odložení přijetí EURa. Ale co všechno bychom pro čestného předsedy neudělali, že?
28. 01. 2008 | 13:43

Taoiseach napsal(a):

Nic nového pod sluncem. Za komplot Václava Klause s jeho neregistrovaným železným partnerem už jsme zaplatili 10 mld Kč. Hlavně se při placení usmívejte!
28. 01. 2008 | 13:49

Libor napsal(a):

Tomasi,
Jedno malé upozornění a rada:
Možná jste si příspěvek p.Sobotky nepřečetl dost dobře, možná jste tam viděl něco, co tam není. P. Sobotka neodmítá narovnání státu a církve, ale vadí mu způsob, jakým má být narovnání provedeno.
A nyní k radě. Bude lepší, když se se svým objevem o jediném důvodu existence soc-dem nebude dále nikomu svěřovat. Jinak budete za hlupáka, i když vám to možná do očí jen málokdo řekne. Soc-dem tady bez pár měsíců existuje (samozřejmě perzekuce za Rakouska-Uherska, nacismu a komunismu) už 130 let, dávno předtím, než nějaká ODS.
28. 01. 2008 | 13:52

Jos napsal(a):

Sobotka je už stejný lhář jako Ráth a to má ještě na hrbu největší porevoluční státní dluh!Je to "socan".
28. 01. 2008 | 13:59

XXX napsal(a):

Především známe přesnou cenu za Vaše "rozverné" hospodaření. A budou ji znát i naše děti.
P.s.: I když s volbou prezidenta máte bohužel v mnohém pravdu :(
28. 01. 2008 | 14:03

Lokutus napsal(a):

Saliven:
Proč tedy pan Sobotka, nebo jeho socanští předchůdci nevrátili ty prachy církvi dříve? Měli na to 8 let.
28. 01. 2008 | 14:19

Saliven napsal(a):

Lokutus:
Nevím jak jednání probíhala, ale není možná varianta, že problémem byla výše - církve chtěly 80, oni chtěly dát 40? ČSSD třeba nemohla/nechtěla nabídnout takový kšeft jako teď nabízejí lidovci. Ale to jsou jen spekulace, protože neznáme detaily.
28. 01. 2008 | 14:21

Ford napsal(a):

Libor: Zamozřejmě má pravdu. ČSSD jako název existuje dlouhou. A to je vše. Současné uskupení, které používá stejný název vzniklo jen aby si co nejvíc nakradlo a použili starý název aby to vypadalo věrohodně. Krásně to ukázali volby v roce 1998 kdy všechno podřídili vítěztsví i za cenu nehoráných lží, které se tradují dodnes a u hloupější části obyvatelstva se berou za jedinou pravdu. Další je uzavření opoziční smluvy kdy vlastně potvdili, že si chtějí jen nakrást a na to potřebují klid. Dále je to volební program který se v podstatě omezuje jen na napadání vol. programu ODS. Na co by vymýšleli nějaký program který by byl přínosem pro občany, když stačí plivat na ostatní a stejně se najde dost ubožáku kterým se to líbí a dají jim hlas.
28. 01. 2008 | 14:26

Martin... napsal(a):

no a konečně cenu za vaše hospodaření také...a to je podstatně větší numero
28. 01. 2008 | 14:26

Lerak napsal(a):

Kdo to tomu blbci naťukal, vždyť on ani neví kolik je TERA.
28. 01. 2008 | 14:27

Lokutus napsal(a):

Saliven:
Já dělal jeden projekt pro ČBK a hodně jsem s nimi o tom mluvil. Skutečnost je taková, že socanům se moc vracet nechtělo a tak dělali šprajcy. Jednou je to ukradený, tak co bysme to vraceli. Socani toho bolševika v sobě nezapřou.
Já osobně mám černoprdelníky ještě méně rád, než socany, ale ukradený majetek se měl vrátit už dávno, bez ohledu na to jak a kolik nás to bude stát. Jinak je to stejná zlodějina.
28. 01. 2008 | 14:31

Saliven napsal(a):

Lokutus:
Je možné, že to je jak říkáte a socani se k tomu vrácení moc neměli. Otázka je, jestli by se k tomu ODS měla, kdyby nechtěla svého muže na hradě. Já to vyrovnání celkem vítám, ale nelíbí se mi ta částka - 270 miliard, to je paleta. Udělal bych to jak píše Sobotka - střelit letiště Praha a zalepit to tím. Zbytek dávat už jenom na penzijní reformu.
28. 01. 2008 | 14:33

Lokutus napsal(a):

Saliven:
Anebo jak říká neo, prodat letiště, zainvestovat a zalepit to z vydělaných peněz. Ale to už my dva nevyřešíme.
28. 01. 2008 | 14:37

Petr Kubista napsal(a):

Pane Sobotko, klobouk dolů.
Opět jedna lživá demagogie. Vykládám si správně fakt, že v důsledku neschopnosti nebo nedostatku odvahy (možná snad díky nevhodné konstelaci hvězd na politickém nebi)předešlých vlád dotáhnout do konce vypořádání komunistických krádeží, nás bude aktuálně eventuální zvolení pana Klause prezidentem stát skoro třista miliard?? Vnímáte zvrácenou komunisticko-propagandistickou logiku Vašeho tvrzení? Asi ne... Teď už jen zbývá se zeptat ústy politických komentátorů z oné doby: "Co tím spojené státy zamýšlejí? Odpověď je nasnadě..."
28. 01. 2008 | 14:44

ZUzka napsal(a):

To Jan v 10.47 - no i když už jste dva, ještě to neznamená, že máte pravdu.
28. 01. 2008 | 14:49

pavel napsal(a):

demagogie utocici na zavist prosteho cechacka, kterej bude uplne hotovej z toho ze nejaky cirkvemaj dostat 270 miliard...konkretni podminky a vsechno kolem uz se zamlci...inu cssd je cssd
28. 01. 2008 | 14:52

george napsal(a):

Pane Sobotko, přímou volbu prezidenta nechce dle Vás ODS, a co ČSSD? Ta to prosazovala? Když uka¨zujete prstem na druhého, píchněte se tím prstem do svého břicha. Jste poťouchlý politik,populista. Na vyrovnání s církvemi měli socani dlouhých 8 let a nic. Nyní to vadí ?
28. 01. 2008 | 15:34

BAryk napsal(a):

Nechapu,kde tenhle cucak bere odvahu vubec nekoho kritizovat. Navic za to, ze usteri pristim generacim spousty penez. To, ze se podarilo najit shodu s cirkvemi, jak jim vratiti to, co jim patrilo a komousi jim to ukradli, to je jedine dobre. Alespon nektere krivdy budou jakz takz napraveny.
Ze uz Sobotka nemluvi o kauze IPB/CSOB, kolik nas to vsechny stalo? A hlavne to tak byt vubec nemuselo. Soucasna vlada sice neni dokonala, dela taky obcas pekne boty, ale je 100x lepsi nez vlada socialnich demokratu - nepodporuju tolik socky, cikany a podobnou nepracujici verbez, nerozhazuji penize za vsechny kraviny - predrazene myto, obrnene transportery apod.
28. 01. 2008 | 15:37

IQ napsal(a):

Tentokrát je to možná Boží prozřetelnost, že občané nevolí prezidenta přímou volbou.
Čas ukáže.
Soudím, že by voliči měli těžkou volbu.Jeden kanditát republiku Československou zlikvidoval, druhý bude slouha, ať už se zřekne či nezřekne občanství.
V osmatřicátém nás prodali za přispění našich politiků usilujících dlouhodobě o autonomii.To bylo prvním náznakem cesty k oslabení, druhým zvolení Háchy a posléze dosazení protektora do protektorátu.
Je to na politicích, jak rozhodnou, kam budeme směřovat.
Ale politici přicházejí a odcházejí. Lid zůstává.
Veteráni Rudé armády měli pravdu. Náš národ si bude muset svou existenci v tomto středoevropském prostoru vybojovat.
28. 01. 2008 | 15:44

ateista napsal(a):

Běžte už s tou cirkví někam. Kdo je na něj stále zvědav? Nakradli toho až až a teď to ještě chtějí vrátit. Ať dělají neco užitečnýho - dát jim krumpáč a lopatu. Ty silnice si to zaslouží víc a zajde jim chuť i na vrácení nakradeného. Po práci si je nejlíp lehnout a relaxovat.
28. 01. 2008 | 15:48

ujo napsal(a):

opravdu nevím, proč na sebe stát bere funkci banky a realitky. Chce stát vrátit majetek za 83 mld? zdá se že ano! Tak ať ho okamžitě fysicky vrátí a okamžitě přestane hradit náklady na duchovní. Státní rozpočet to nebude stát dohromady nic (jak velký zisk plyne z lesů a polí, které se údajně vrací?)
28. 01. 2008 | 17:34

Průzkumník napsal(a):

Dnes v poledne bylo podáno na Václava klause s manželkou trestní oznámení, které se týká převodů pozemků v Libni za netržní cenu z majetku Hlavního města Prahy. Bylo tím v červnu 2005 porušeno usnesení Zastupitelstva hl.m. Prahy č. 45/37 ze dne 12.9.2002.
Kromě manželů Klausových bylo podáno toto trestní oznámení rovněž na 4 osoby z Magistrátu hl.m. Prahy, mezi nimiž je i primátor MUDr. Pavel Bém.
Text trestního oznámení je dostupný na požádání na adrese m2008@volny.cz.

Uvidíme co s trestním oznámením, které má celkem 9 stran textu, vyvedou experti na státním zastupitelství....
28. 01. 2008 | 17:43

noether napsal(a):

To bude ta Kalouskova daňová past. Já pořád nevěděl, o čem to mluví.
28. 01. 2008 | 17:59

Libor napsal(a):

Forde,
velice rád bych vám odpověděl, ale bohužel nevím jak. Promiňte prosím, ale váš příspěvek mi přijde hodně splácaný a protichůdný. Tvrdíte něco, co vzápětí do značné míry popíráte dalším tvrzením. Zkusím to rozebrat.
- Tvrzení o zmovuobnovení sociální demokracie lidmi, kteří si jenom chtěli nakrást není ani tak problematické úrovní blízké štamgastům šesté cenové skupiny po pátém pivu a třech runech, jako spíše tím, že je nesprávné. Sociální demokracii tady obnovili lidé z exilu, kteří se po převratu vrátili zpět.
- Že nějaká strana podřídí svou činnost vítězství ve volbách bych nikomu nevyčítal (samozřejmě, pokud je vše v rámci demokratických pravidel). Je to poslání a základní úkol všech politických stran.
- Bohužel nevím o jakých nehorázných lžích účinkujících na hloupější část obyvatelstva mluvíte. Trošku se při čtení podobných slov vracím do druhé poloviny osmdesátých let, kdy jsem se jako studentík první vysoké školy musel povinně učit o historické zradě oportunistické a revizionistické soc-dem a Druhé internacionály na zájmech světového proletariátu.
- Závěr korunuje dílo. Vyjádření o tom, že vol. program soc-dem se vlastně v podstatě omezuje na napadání programu ODS mne doslova zmátlo. Měl jsem vás buď přímo za komunistu, nebo někoho, komu byla sociální demokracie málo levicová. Předposlední větou všechno předchozí úplně obracíte.
Bohužel nevím, kdy budete reagovat a zda ještě vůbec budete reagovat. Navíc dnes večer musím ještě vyřídit jednu záležitost. Proto se s vámi pro tentokrát loučím. Věřím, že ještě bude příležitost dát delší řeč. Nashledanou.
28. 01. 2008 | 20:14

vlk napsal(a):

Je zajímavé, jak modrým pravověrným v tomto případě, tedy kšeftu Klaus za církevní restituce, nevadí ani další zásadní zadlužování státu, ani to, že peníze jdou na církev římsko katolickou, kterou zpravidla velmi nemusí, a nevadí jim ani handl samotný.
Přiznám se, že to nechápu.
Resp. nezbývíá mi, než z něj odvodit konstatování, že kšeftaření a kupování hlasů jsou standardní nástroje modré strany politického spektra, a že to tak modří prostě dostávají v genech.
28. 01. 2008 | 20:57

Zacheus napsal(a):

Zrovna od Vás údaj o "předraženém narovnání s církvemi " opravdu sedí. Než začnete o této otázce nekvalifikovaně plácat, tak se ,prosím, také seznamte s argumentaci kardinála Miloslava Vlka ( www. kardinál.cz), kde Vám srozumitelně vysvětlí, že to byla naopak katolická církev, která učinila ústupky při řešení tohoto problému. A netvařte se demagogicky tak,že jde o jakýsi milodar státu z peněž daňových poplatníků. Ostatně, i kdyby tomu tak bylo, měl jste možnost jako ministr financí tento problém dávno vyřešit z Vašeho pohledu ( římského katolíka) jistě lépe. Určitě lépe, než shora jinými diskutujícími připomenetou kausu ČSOB...
28. 01. 2008 | 22:54

Michals napsal(a):

může mi někdo vysvětlit, proč církev neuplatnila své nároky u mezinárodních soudních institucí? Vysoudila by přece přesně tolik, kolik jí právem náleží, ne?
28. 01. 2008 | 23:55

V. H. napsal(a):

To není cena za zvolení Klause, ale spojení příjemného (volba Klause) s užitečným (odluka církví od státu).

270 miliard za 60 let je necelých 5 miliard ročně, tedy číslo v podstatě zanedbatelné proti výší rozpočtových schodků, kterými nás oblažila Vaše neslavná vláda. Co kdybyste, pane Sobotko, přestal prudit s drobnými a napsal něco o těch opravdu velkých číslech?
29. 01. 2008 | 00:12

m&m napsal(a):

Pokusil jsem se spočítat, na kolik nás ten Klaus vlastně vyjde - a to v bankovkách:

Dejme tomu, že máme 5 centimetrovou hromádku bankovek v níž je 1 milion Kč (někde jsem četl, že to může být cca 5cm :-))

Pak jedna miliarda je "sloup" bankovek o výšce 50 metrů (0,05 m x 1000).

- - - - - - - - - - - - - - - - -

270 miliard v tomto nevinném kšeftíku jménem "Klaus za církevní restituce"

je "balíček" bankovek o výšce 13500 m, tj. 13 kilometrů a 500 m (270 x 50 m).

Jen pro názornou představu. Abychom si uměli dobře představit, jaká je cena dalších Klausových báječných let na Hradě.

Zejména voličům ODS se tato představa bude jistě zamlouvat a příště budou u volební urny opět rozhodnuti volit "reformy pro stát" a "proti korupci"...
29. 01. 2008 | 00:51

m&m napsal(a):

P.S: Kdo máte ten milion právě před sebou na stole, doplňte prosím přesnou výšku balíčku :-)
29. 01. 2008 | 00:56

RUMCAJS napsal(a):

Dluhy se mají platit pane Sobotko ! To Vy ale nerad slyšíte.

Lihový dům patřil taky státu. Vy jste na nic nečekali a hned jste se soudili. Dodnes jste za právní služby,které vám umožnily vyhrát beznadějný případ nazaplatili.
Kde vůbec berete tu drzost, v případě vyrovnání majetkových křivd z minulosti, na někoho ukázat prstem ?
29. 01. 2008 | 07:41

Mendys napsal(a):

to Rumcajs:
Chápete Vy vůbec podstatu věci, že zde nejde o zpochybnění vyrovnání majetkových křivd? Přesto, že ještě před krátkým časem ODS veřejně tvrdila, že o žádném odškodnění neuvažuje /postoj prezidenta k ratifikaci smlouvy s Vatikánem je všeobecně znám/, nyní 3 týdny před volbami je všechno jinak. A lidovecký Svoboda to ještě řekne celému národu, že jde o "politický obchod" za podporu VK na hrad. To je totiž to, o co tu běží - chápete?? Pokud Vás nebude tížit svědomí, že máte "koupeného prezidenta", tak já takového opravdu nechci. V civilizované zemi, by mělo být vyrovnání se s minulostí slušností a ne předmětem kupčení.
29. 01. 2008 | 08:08

RUMCAJS napsal(a):

Mendys:
Vážně upřímě věříte, že Švejnar nebude předmětem obchodu ?
29. 01. 2008 | 08:19

Mendys napsal(a):

to Rumcajs:
A Vy vážně věříte, že to má zapotřebí?? Není to spíš někdo jiný, kdo má až takový strach o koryta, že se propůjčí k takové špíně? Z Vaší odpovědi mi vyplývá jediné - Vy s tím problém nemáte a ptáte se mne v opačném gardu. Tak já s tím problém mám v každém případě. Navíc Vy si myslíte, že by se p. Švejnar snížil k tomu, aby se jemu a celé republice za nějaké kupčení svět vysmíval? Ale jděte, to on opravdu, ale opravdu nemá zapotřebí.
29. 01. 2008 | 08:34

pedagog napsal(a):

Nic z výše řečeného nepopře fakt, že děvky jsou prodejné.Politická prostituce je veřejné fackování občanů,a to všichni tito kupčíci schválili Deklaraci lidských práv a svobod, svými skutky však patří na úroveň pasáků, nikoliv krav.
29. 01. 2008 | 10:00

RUMCAJS napsal(a):

Mendys:
Jestli po takových kauzách, jako- "Gross finančník","5 na stole","Biolíh","Čunek" atd.,věříte, že se v senátu a parlamentu nekupčí,pak si asi do teď hrajete s autíčkama na klíček.
Švejnar to má zapotřebí, úplně stejně, jako Klaus. Oba dva jsou to ješitové a kariéristi.
29. 01. 2008 | 10:32

petrof napsal(a):

Proč mi vadí Švejnar:
1. Jsem naprosto pro radar!!!
- co myslíte pane Paroubek, že ne?
Aha, tak ne, jsem naprosto proti radaru...
2. Komunisti mi lezou krkem!!!
- co říkáte pane Filipe, jo tak, vy mi dáte nějaké hlasy??
Aha tak ne, komunisté jsou řádnou parlamentní stranou...
3. Reformy jsou potřebné, jsem přeci pravicový ekonom!!!
- co, jo tak, že prý se většině národa nelíbí??
Aha, tak být prezident, tak zákon o reformách v žádném případě nepodepíši...

Tak co, chcete opravdu na hradě takového poseru a lháře??
Já tedy ne...
29. 01. 2008 | 12:14

Mendys napsal(a):

to Rumcajs:
Váš názor Vám samozřejmě neupírám. O tom, že Vám kupčení ve prospěch VK nevadí jste mne už dostatečně přesvědčil. Ale nepřesvědčujte mne o potřebě p. Švejnara se namočit do takovéto špíny a mezinárodní ostudy. Až budete mít důkaz, že se stal p. Švejnar obětí nebo součástí takové levárny, pak s tím přijďte. V této chvíli je předložen pouze jeden důkaz národu, díky p. Svobodovi, který je pro Vás bohužel proti VK a ODS. Neházejte všechny do jednoho pytle s tím, že když to udělá jeden, udělá to i ten druhý.
29. 01. 2008 | 12:17

RUMCAJS napsal(a):

Mendys:
Vy taky žádné důkazy nemáte.Máte jen úvahy.
Ty moje jsou utvářeny Švejnarovými názorovými posuny, rostoucím hřebínkem komunistů a částečnou znalostí parlamentu a senátu.
29. 01. 2008 | 12:35

slayer napsal(a):

Sobotko, vy jste ale penis. Odmitate dodrzovat zakon a jeste k tomu vyzyvate obcany? Co kdybych prestal platit poplatky za TV a radio, kdyz s nimi nesouhlasim? Vim ze nejste ekonom, ale myslel jsem ze jste regulerne vystudoval pravo, tak byste snad mohl vedet ze stiznost k ustavnimu soudu nema odkladny ucinek. Vy to samozrejme vite, ale jste pokaleny politik, ktery se nestiti niceho. Takze to beru jako precent, kdyz se zakonem nesouhlasim, nebudu ho proste dodrzovat.
30. 01. 2008 | 05:13

Michals napsal(a):

může mi někdo vysvětlit, proč církev neuplatnila své nároky u mezinárodních soudních institucí?
31. 01. 2008 | 00:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy