Vážný omyl ministra financí

14. 01. 2009 | 15:17
Přečteno 8318 krát
ČSSD už od září loňského roku opakovaně vyzývá vládu, aby začala jednat a rychle přijala odpovídající opatření s cílem omezit dopady ekonomické krize na Českou republiku.

Představitelé vlády dlouho tvrdili, že sociální demokracie jen zbytečně straší lidi. Ačkoli vlády všech okolních zemí začaly už na podzim 2008 připravovat a realizovat naprosto konkrétní a cílené protikrizové plány, Topolánkova vláda zůstává až do letošního ledna zoufale pasivní.

Za všechno hovoří výrok ministra financí Miroslava Kalouska ze 7. října 2008 pro deník Právo: „ Některá vyjádření předsedy Jiřího Paroubka , včetně údajné potřeby vytvářet nějaké záchranné plány pro ČR, by se daly spíše nazvat jako šíření poplašné zprávy. Opakuji: krize nám nehrozí.“ A tak se prioritou v činnosti ministerstva financí na konci roku 2008 stalo překvapivě povolování hazardu na internetu ( možná jako návod pro „zlepšení“ finanční situace budoucích nezaměstnaných).

S podobně bohorovnou argumentací pak také ministr financí prosadil na rok 2009 rozpočet, který počítá s růstem české ekonomiky o 4,8%.

Dnes zveřejněné údaje o poklesu průmyslové výroby v listopadu loňského roku naznačují, že se možná v letošním roce naše ekonomika nevyhne recesi. Ke slovu tak přijdou spíše pesimističtější scénáře, na něž však naše země není díky špatnému úsudku Topolánka a Kalouska dostatečně připravena.

3. února začíná schůze Poslanecké sněmovny, na jejím programu není jediný vládní bod, který by se týkal zmírnění dopadů hospodářské krize.

Myslím, že není možné divit se tomu, že takovou vládu nechce ČSSD tolerovat ani v době evropského předsednictví.











Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

raduz napsal(a):

Soudruhu Sobotko, vy nechcete tolerovat tuto vládu vůbec, protože váš soudruh Paroubek neunese zaslouženou volební porážku. Vždyť on sám tvrdí, že tyto reformy nejsou vůbec špatné, tak je musíte svým ovečkám totálně zhnusit svojí tvrdou kritikou podle hesla " čím hůř, tím líp,"
14. 01. 2009 | 15:31

lederer napsal(a):

BLA,BLA,BLA
14. 01. 2009 | 15:32

Doug Badman napsal(a):

Kalousek sice nepřipravil žádné záchranné plány pro ČR, ale hospodařil se schodkem, mnohem nižším, než jste dokázal zatnout Vy v dobách hospodářeské konjuktury.
A tu mantru o 4,8% si nechte pro své negramotné příznivce. Ti gramotní si dokázali přečíst, jak je rozpočet nastaven pro různé alternativy vývoje.
14. 01. 2009 | 15:47

Romi napsal(a):

Po přečtení Vašeho propagandistického článku musím konstatovat, že mne jímá hrůza, pokud by jste soudruhu Sobotko měl dělat ještě někdy v této republice ministra financí. Snad ministr propagandy - to by Vám slušelo mnohem lépe a zřejmě na to máte vzdělání i praxi.
14. 01. 2009 | 15:50

Kamil napsal(a):

Pane Sobotka, někdy je lepší mlčet.
Hezký den.
14. 01. 2009 | 15:53

Vilém napsal(a):

Kalouskovo vyjádření se týkalo hrozby finanční krize a potvrdilo se, že tehdejší panikaření ČSSD bylo nemístné, nikdy nepopíral, že ekonomické krizi se ČR nevyhne.
Protože současný vývoj se dalekosáhle vymyká dogmatům stran hlavního proudu od ODS po ČSSD, všechny dosud představené plány byly pouze snahou vydávat vlastní politiku za boj proti krizi, včetně plánů ČSSD. Konec krize zůstává v nedohlednu, proto pravděpodobně také ČSSD dostane šanci ukázat, co umí. Prozatím ČSSD předvedla, že umí dobře hulákat na vládu z opozičních pozic a lákat voliče na líbivá hesla - obávám se, že na krizi tyhle postupy nezapůsobí.
14. 01. 2009 | 16:01

Rumcajs napsal(a):

K ledererovi bych doplnil ještě jedno BLA.

Skutečná krize nastane, až se Vy dostanete k moci. Pak už nezbude, než si prohnat hlavu kulí.
14. 01. 2009 | 16:10

StandaT napsal(a):

No tak jí netolerujte! Myslím, že od Vás to už nikdo ani nečeká. Ani v krizi.

P.S. Vyřiďte příteli Urbanovi, že když se mu nelíbí něco v energetice, nechť zvedne telefon, zavolá panu profesorovi Pačesovi, zda bude ochoten znovuotevřít komis. Dokud názory Vašich expretů nejste ochotni prohnat oponenturou jiných expertů, tak nechť přítel podpředseda mlčí. Protože pokud tu je skutečně krise, tak čas na divadelní etudy skončil. A obráceně, pokud je stále ještě čas na divadýlka, pak k té krisi ještě nějaký ten krůček chybí.
14. 01. 2009 | 16:26

PRD napsal(a):

Hergot Sobotko!
To nemáš nic na práci,že tady píšeš takový věci?Kdyby jsi napsal aspoň jednu konkrétní větu,jak z toho ven!Je to pouze bezmezné tlachání s tím,že vykřikujete to my jsme věděli,kdyby to bylo za nás,tak se to nestane atd.Moc dobře víte,že máte houby,že se k vládnutí jen tak nedeostanete,protože vás lidi prokoukly a na 30 korunový sliby vám už nikdo neskočí,tak aspoň blbejma kecama zháníte politické body.Kdyby jste za vaší destruktivní vlády,kdy se ekonomice dařilo (ne ovšem vaší ani zásluhou ODS) šetřili a neudělali tak šílenej dluh,měl by teď stát (ne vláda)jisté finanční rezervy a jeho podpora při nynější krizi by byla znatelnější.Ony peníze ale jdou na splácení dluhů a úroků.
14. 01. 2009 | 16:36

Tim napsal(a):

Jimá mě hrůza, že takovýhle exoti nám dělali ministry. Co jste Bohoušku dokázali, kromě mega deficitů. Nic, tak zalez zpátky pod stůl čistit boty Jirkovi
14. 01. 2009 | 16:58

Jaroslav napsal(a):

Pro PRD
Myslím,že jste právě trefil hřebík na holou hlavičku a k tomu není co dodat.
14. 01. 2009 | 16:59

vlk napsal(a):

raduz, lederer,Doug Badman,Romi,Rumcajs,Standa T.PRO

vážení modří chlapci, copak je na Sobotkově blogu špatně, či nejasné?

Kalousek to skutečně řekl, skutečně předložil nahorázný rozpočet. Doplním o výrok Topolánka.. západní země si na krizi jen hrají. A přijíamjí neadekvátní opatření. Mimochodem někd y přelom říjen /listopad.
No a minulý týden zveřejněná obchodní bioance za listopad, byla historická. Svým poklesem. Jako nikd y v historii ČR. Asi proto, že krize není. A včera zveřejněná listopadová data o průmyslové výrobě? Račte s ekouknouti. Kalousek měl pravdu , že ? Krize nám nehrozila. data to potvrdila.
No jestlivá vono to nebude tím, že Rumcajs málo makal ve svý garáži.. To by fakt moh bejt důvod...
14. 01. 2009 | 17:06

unknown napsal(a):

Bohušu - Bohušu - dej si radši třikrát dýmku míru ......
14. 01. 2009 | 17:08

Germanicus napsal(a):

No, no pánové, p. Sobotka napsal krátký blog, ale každá věta je pravdivá. Jak se to říká o tom zrcadle a křivé hubě?
PRD: podívejte se prosím na blogy doc. Havla, tam představy socanů najdete.
14. 01. 2009 | 17:08

Tom napsal(a):

vlk:
A co tak Kalousek měl říkat? Asi něco ve stylu - je to fakt vážné, krize nás fakt tvrdě smete? Tím by to hezky podpořil...
To je podobné jako centrální bankéři. Nejen jejich činy ovlivňují ekonomiku, ale i jejich slova.

A nevěřím tomu, že MF nemá rozpracovaná scénáře co dělat při krizi. Jenom jde o to, jaká vlastně bude, což teď těžko odhadovat. Bude růst 2%? Stagnace? Pokles 1%? Každá z těch situací vyžaduje jiný přístup.
14. 01. 2009 | 17:14

raduz napsal(a):

Vlku, vlku. Víš chlapče, pleteš si pojmy a v tom je ten problém. Pan Kalousek mluvil o finanční krizi a ta se nám opravdu vyhnula. Dále prohlasil, že díky hospodářské krizi ve světě se u nás sníží růst ekonomiky. A to se nyní děje. U nás recese zatím není, pouze se snížil růst, ale pořád je to růst.
14. 01. 2009 | 17:14

StandaT napsal(a):

vlku: co je na mém příspěvku špatné či nejasné? Sobotka píše, že nehodlá vládu tolerovat. Já s ním souhlasím.

Mám, speciálně pro Vás, příště psát v holých větách? Nebo dokonce psát pouze v infinitivu, aby byla jednodužší i gramatika?

třeba takto: Vláda netolerovat. Nikdo nečeká. Od Vás. Ani v krizi.

P.S. Kalousek vystoupit. V době bankovni krise. V Britanii. Tam hrozit banka run. Lidi číst noviny. Tady taky hrozit banka run. Lidi strach. Mít zkušenost. Z banka krach. Tady run vysoký risk. Kalousek udělet dobře. Že banka run ne. V Čechach. Tehdy reálný riziko. Kalousek moc dobře.
14. 01. 2009 | 17:24

Martin napsal(a):

Bohušu...minule jsem někde četl prohlášení Parouběte o kvalifikaci ministrů tak když jsme u toho tak by bylo dobré zmínit jakou vlastně máte kvalifikaci VY .
14. 01. 2009 | 17:31

vlk napsal(a):

vlk

no kdyby byl předložil realistický rozpočet, pak by se Tome , tvému výkladu možná dalo věřit. jenže on ho předložil skutečně v takovém formátu, jako by krize nebyla.

raduz

skutečně? Ona s enám finanční krize vyhnula? A jak to že nefunguje mezibankovní trh? Jak to, že banky vypovídají a krát firmám úvěrové rámce?

Standa T.

no způsib , jak máet komunikovat s názorovými soukmenovci jste zřejmě našel. To by mohlo fungovat. Téhle rétoriky jsou obsahově zřejěm schopní. Já bývám stavěn na nějakou argumentaci.

A promiňte ta v tomhle...Dokud názory Vašich expretů nejste ochotni prohnat oponenturou jiných expertů, tak nechť přítel podpředseda mlčí. Protože pokud tu je skutečně krise, tak čas na divadelní etudy skončil. A obráceně, pokud je stále ještě čas na divadýlka, pak k té krisi ještě nějaký ten krůček chybí.
není ani trochu.
Krise tu zcela nepopiratelně, už i pro Kalouska s Topolánkem je. A soc d em už dávno vydala vlastní materiál. Který odborníci typu Kohout, Weigel, Schwarz mohou přezkoumávat jak jim libo. Ovšem soc dem ho už připravovala v době , kdy podle Kalouska to bylo šíření poplašné zprávy...
Kapišto? nebo vám to mám napsat vaším stylem?
14. 01. 2009 | 17:38

Rumcajs napsal(a):

Vlk:

Sobotka tady volá po řešení a sám žádný nemá. Co je na tom konkrétního.

A ten rozpočet ? I Kalousek tvrdil, že se bude opravovat. Nevidím na tom nic hroznýho. Nebo kdyy se sestavil reálně, krize by nebyla ?
Taky vidím socany, jak zvedaj pro ty škrty pařáty. Kdyby ho nastavil reálně, jedeme dneska podle provizória.
14. 01. 2009 | 17:41

StandaT napsal(a):

vlku: ehm, napište to mým způsobem. Nechápu, jak vzkaz pro Urbana, který dneska vskutku exceloval, propojujete s Kalouskem, Weiglem a dalšími ekonomy.

StandaT děkovat.
14. 01. 2009 | 17:43

ver napsal(a):

pomalu nastává čas vyhlásit soutěž o největšího blábolu . Zde Sobotka patrně trumfne Docenta
14. 01. 2009 | 17:55

Pípa napsal(a):

Pan Sobotka má bohužel pravdu a modří Husité to nemohou překousnout. To je můj poznatek z "plodné" diskuze.
14. 01. 2009 | 18:02

vlk napsal(a):

Rumcajs

zkus si představit, že by takhle naprosto flagrantně vylhaný rozpočet dali do sněmovny socani. Jak bys asi ječel?!!
A socani, ne sobotka předložili 52 bodový plán . Topolánke zatím nic.

Standa T.
Socani nejsou schopni prohnat názor oponenturou. Říká Standa T.A oni sepsali dávno svůj program.
Protože pokud bude krise,tak čas na divadelní etudy skončil. Říká Standa T. On už dneska i Topolánek s Kalouskem že krise je! Maj z toho NERV.¨
A pokud je čas na divadýlka, tak kris e není. Říká Standa T. No ale ona už krise vážně je. Už to skutečně poznal i Topolánek. On totiž Stando T. pochopil statistiky zahrničího obchodu i průmyslov výroby.

Je to dost jednuduché Stando T. ?
14. 01. 2009 | 18:09

Hajný napsal(a):

Vážení páni ekonomové,ekonomičtí analitici a poradci a jiní mudrlanti!

Sakra,najděte odvahu a řekněte lidem:
Vážení občané,ti kteří můžete,zasaďte o dva řádky brambor víc a předpěstujte zelí.Protože bude platit:BRAMBORY A ZELÉ BUDE ŽIVOBYTÍ CELÉ.
PS:Většina trávníků stejně potřebuje obnovit!
14. 01. 2009 | 18:30

xyz napsal(a):

to vlk: už delší dobu sleduji Vaše příspěvky - diky za jejich objektivní, slušnou a seriozní formu i obsah. Bohužel se v diskuzi objevuje řada diskutujících s diametrálně odlišnými názory, bohužel nejsou s to zapojit mozek ale pouze svoji ideologii
14. 01. 2009 | 18:31

ČARODĚJKA TAJEMNÁ napsal(a):

já mám taky svůj BLOG héééč a s vysokou karmou čtenosti !.-)http://pokus.blog.idnes.cz/...
14. 01. 2009 | 18:38

Hajný napsal(a):

to Č.T.:
Přečetl jsem si a velmi dobré.Až se za pány J.+C.zavřou dveře otevřu dlouho skladovanou lahev sektu.
14. 01. 2009 | 18:48

raduz, lederer,Doug Badman,Romi,Rumcajs, napsal(a):

Kalousek říkal, že krize nehrozí, nehrozí, nehrozí, nehrozí, ....

Paroubek, když volal po přípravě záchranného plánu, tak šířil poplašné zprávy dle Kalouska.

Rozpočet měl být počítán ne na růst HDP 4,8% , ale na 7% růst HDP v roce 2009, vy PESIMISTO Sobotko.

My MODŘÍ SVAZÁCI - raduz, lederer,Doug Badman,Romi,Rumcajs,Standa T.PRO
(nelíbí se nám, když nás někdo nazývá modrá trdla, tak to přece neníí) zvýšeným politickým úsílím na netu přispějeme ke zvýšení růstu HDP na 8,5% pod stranickým vedením Mirka Topolánka, vy SOCANŠTÍ PESIMISTI.

Sobotko, styďte se.

Podepsáni :
Raduz, lederer,Doug Badman,Romi,Rumcajs,Standa T.PRO
14. 01. 2009 | 18:48

Anička z Kuřimi napsal(a):

Vážení, jak mám vysvětlit babičce /přes 80r/, že nyní, když je "vše" v soukromých rukou plyn není a za totáče plyn byl. Jak jí mám vysvětlit, že vláda myslí na lidi a přitom první 3dny nemocenské nedostanu nic, přičemž poslanci dostanou plat?
Jak jí mám vysvětlit, že už nyní si mám "spořit" na důchod do 65r, přičemž mě již nyní stát na důchod přispívá /málo, ale přispívá/
Když to zkrátím, její slova "za komunistů bylo líp".
Vyvrátit jí to neumím. Možná někdo z vás s modrým nádechem mě napíše argumenty, které budu moci využít. Budu ráda.
14. 01. 2009 | 18:51

raduz napsal(a):

to Č.T.
Milá paní, než začnete být znovu mediálně plodná, tak si k danému tématu zjistěte fakta. ( na netu je jich tady spousta. )Na všechny vaše otázky v článku použité najdete odpověď a dokonce zjistíte, že mají smysl. Jinak opět budete vypadat hloupě.
14. 01. 2009 | 19:08

Duroy napsal(a):

To Vlk: Kromě Rumcajse jste dle mého názoru dikutoval s jedním člověkem.
Podobným přístupem se podařilo zlikvidovat reálnou diskusi na ihned. Hnědokošiláči (kdo nejde s námi jde proti nám a ještě k tomu je blbec) se nám pěkně rojí z Idnes.
Pam Sobotka napsal sice hezký blog, kritický, avšak bohužel mu, a nejenom mu chybí podpora médií.
Apropo diskutující, kdo z vás se v rámci vyváženosti veřejnoprávní TV těší na tři červnové dny z lidovci?
14. 01. 2009 | 19:12

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že ze své lhoty pochopitelně nevidím do rozmanitých kasiček, trezorů a sejfů a někdy ani dost dobře ne do své peněženky zarostlé pavučinou. Ale jedno vím jistě, kdybych já byl tak ekonomický ctihodný, moudrý a obrovský, jako zdejší ctění experti, tak bych co nejrychleji sehnal soukromě nějaký ten milionek a podle svých svých brilantních a nadsameckých ekonomických úvah bych tento briskně investoval tak, že příštím rokem by mě nějaký stát či ministerstvo.,no, zkrátka nic z toho by už mě nezajímalo, protože, jak jistě chápete byl bych díky svému skvělému ekorozoumku pohádkově bohatý....
Jenže za stání prachy, to se to kecá, že, a rozumuje, kdybyste totiž měli ve hře svý prašule, tak byste smrděli na půl kilometru jak dežo u automatu, který se potí, třepe a střeva se mu hrůzou svírají a vytřeštěnýma očima tlačí tu svou kuličku, do které investoval celou dvacku, do toho správného důlku. Jenomže víte určitě všichně většinou dobře, kam ta mrcha spadne....
14. 01. 2009 | 19:15

Dědek od Aničky z Kuřimi napsal(a):

Vážení :jak mám vnukum vysvětlit že toho vysokého věku co jsem se dožil vděčím za 50 let socializmu v kterém jsem žil ,lázně ,placená nemocenská ,doktor zadarmo , podnikové rekreace atd . (no Amerikav noci )
Jak jim mám vysvětlit že oni už se to v dnešních podmínkách nemusí dožít .
14. 01. 2009 | 19:15

Zacheus napsal(a):

V každém případě je zajímavé sledovat polemiku právníka (bývalého ministra financí) s inženýrem chemie ( současným ministrem financím) k zásadním ekonomickým otázkám...
14. 01. 2009 | 19:18

raduz napsal(a):

Aničko, ať si babička vzpomene, kolik měla důchod za komančů. Bylo to okolo 900kčs. Jestli se jí to zdálo moc, tak ať si spočte kolkrát se zdražilo např. jídlo. Máslo stálo 10kčs, dnes 23kč. rohlík stál 40hal, dnes cca 1,5kč, benzín stál 8kčs, dnes 23kč, chleba 5 kčs, dnes 20 kč atd. Ceny potravin šly nahoru 4 - 5x, ale důchod se zvednul min. 10x.
14. 01. 2009 | 19:20

Výzva modrých svazáků panu Sobotkovi. napsal(a):

Kalousek říkal, že krize nehrozí, nehrozí, nehrozí, nehrozí, ....

Paroubek, když volal po přípravě záchranného plánu, tak šířil poplašné zprávy dle Kalouska.

Rozpočet měl být počítán ne na růst HDP 4,8% , ale na 7% růst HDP v roce 2009, vy PESIMISTO Sobotko.

My MODŘÍ SVAZÁCI - raduz, lederer,Doug Badman,Romi,Rumcajs,Standa T.PRO
(nelíbí se nám, když nás někdo nazývá modrá trdla, tak to přece neníí) zvýšeným politickým úsílím na netu přispějeme ke zvýšení růstu HDP na 8,5% pod stranickým vedením Mirka Topolánka, vy SOCANŠTÍ PESIMISTI.

Sobotko, styďte se. Proto voláme, ODSTUPTE.

Podepsáni :
Raduz, lederer,Doug Badman,Romi,Rumcajs,Standa T.PRO
14. 01. 2009 | 19:23

Jirka Hemzal napsal(a):

Pro dědka z Kuřimi:
Nikdy nebyl doktor zadarmo!
14. 01. 2009 | 19:24

Doug Badman napsal(a):

Díky za hezkou ujázku humoru z Lidového domu
14. 01. 2009 | 19:25

Karel napsal(a):

To Raduz :

Je to v prd...i, co? Tahat takové argumenty, to už musí být krize.
Jinak ještě můžeme být rádi, že pod vládou ODS tu nemáme občanskou válku, tedy zatím?

Jinak ta stará doba byla sice divná, nenormální, ale nájem byl komický, byt se dál pořídit za 20 platů, každý měl práci, atd. ...
14. 01. 2009 | 19:27

vlk napsal(a):

xyz

díky za květiny...
Je tu dost těch, co si myslí pravý opak.,-))

Ale o n je to tady takový folklor - my už se tady většinou , mezi píšícími, dost známe a dost víme dopředu, co napíše ten druhý.

A takovej Tumcakjs je docel a milej loupežník. U toho c elkem chápu, že chce konečně před Mankou ukázat, jakej je frajer a co toho naloupil..
Duroy
situaci na iHned znám. Občas tam chodím. A není to tak zlé. Tedy pokud pokud s e tam vyskytují nicky jako vy nebo rezjir, giorgo, m+m a pár dalších.

Skalní modráci jsou všude celkem s tejní, jen tady vlivem neustálé výchovy jsou jakž takž kultivovaní.,-))
14. 01. 2009 | 19:28

Duroy napsal(a):

To Raduz: Ještě zapomenul doplnit, 1+1 včetně inkasa 280,- Kč. Voda 70 hal...
Dneska důchod 9 000,-, za garsonku taky 9 000,-. Takže ta srovnání, nu trošku pokulhávají. Ono krom technologických zázraků se náš život za 30 let příliš nezměnil (byt, auto, dovolená), akorát na tu dovolenou jezdí méně lidí a taky se méně lidí rodí...
docela se divím panu Sobotkovi, že za 2 měsíce nepoužil statistiky o přijmech uvedené na MPSV v listopadu loňského roku. Jde tam krásně vidět, kdo zaplatil "reformy".
14. 01. 2009 | 19:29

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že docela nevím, co se zrovna děje, ale všechny z okolí chudé důchodkyně se teď chystají hromadně do egypta. Že by nějaký lepší výprodej...
14. 01. 2009 | 19:38

Hajný napsal(a):

to wbqarden:
Třeba doufají,že je unesou nějací beduini.Když vy se k ničemu nemáte!
14. 01. 2009 | 19:49

borůvka napsal(a):

Dědek od Aničky:U nás ve fabrice také chtěli dělníci jezdit na rekreace a také jezdili, ale jen do kempů, k rybníku. Ty lepší poukazy si rozdělovaly rok co rok úředníci a naši zastupitelé v ROH.Když jsem byla vyhodnocena jako nejlepší pracovnice, mistrová mi předala knížku Uloupený život a v ní byla obálka se dvěma stovkama.Komunisti razili heslo..vše pro lidi, ale ve skutečnosti na nás z vysoka kašlali. Děda měl důchod 750kč a babička 500kč.Pro jistotu jsem zavolala mamině a zeptala se jí na to.Já si jako dítě pamatuji, že žili opravdu nuzně.
14. 01. 2009 | 19:56

crowley napsal(a):

vlku,

Mam pocit ze hledas jakykoliv duvod kritizovat vladu.

Nikdo nevi jake budou prijmy pristi rok, lepsi bude rozpocet korigovat v prubehu roku. Tento nazor ma i O. Schneider.

Zadna banka problemy nema, timto se nas krize nedotkla. Zprisneni poskytovani uveru je take reakce na zahranici.

52 bodu CSSD je k smichu. Ne ze by nektere veci nebyly rozumne a obecne prijatelne, ale CSSD se tam nahodou protlacil cely jeji program ze?:)

A zajimalo by me jak napriklad zruseni poplatku ci zvyseni duchodku. Nahradit chybejici export predevsim prumysloveho zbozi domaci potavkou je nerealne. Jako otevrena exportni ekonomika se bez zahranicni poptavky neobejdeme.
14. 01. 2009 | 19:59

Lex napsal(a):

xyz
Kromě toho, co uvádíte, mají ještě trvale modro v malém mozku, rudo před očima a plnou hubu jedovaté sliny. Což jsou jejich hlavní argumenty. Jak napsal Suchánek: flusači!
14. 01. 2009 | 20:07

raduz napsal(a):

to Duroy
za komančů 1+1 včetně inkasa 280kč = půl důchodu. U nás v Opavě 1+1 včetně inkasa cca 3000kč = 1/3 důchodu. Hold, když nemám na to, abych bydlel na Václaváku, tak se musím přestěhovat jinam.
to Karel
" Za komančů měl každý práci". Zapoměl jsi dodat, že ale málokdo opravdu pracoval. Jinak já mám práci taky. Práce je dost, jen se nesmíš bát a hlavně musíš umět něco, co dnešní společnost a trh práce potřebuje. Dráteník dneska neletí, proto jsou rekvalifikační kursy a přes pracák dokonce zadarmo.
14. 01. 2009 | 20:09

Ivan Čapek napsal(a):

Pan Sobotka má, pro někoho bohužel, pro někoho bohudík, objektivně vzato naprostou pravdu.
14. 01. 2009 | 20:29

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, na beduiny bych moc nespoléhal, s tou říjí nejsou na tom o moc líp než my.., rozmanité tajné služby se prý snaží tyto gentlemany korumpovat i viagrou. A prý se to docela daří. Modrá síla je holt modrá síla.., je to asi lepší než testosterony, jejich politici prý tolik nekopají do novinářů...

HLAVNÍ VÝHRA

Dostal arab darem
od araba harém

Tak se těšil na změnu
a teď má z toho
migrénu....
14. 01. 2009 | 20:30

Veeskawesi napsal(a):

nejsi v jadru spatny kluk, tak proc mas porad potrebu vyjadrovat se k otazkam satniho rozpoctu..TY!!!!???

Jak by se nam ted hodily ty stovky miliard, ktere si jako ministr financi rozfrcal na pastelkovny v dobe 6% rsutu ekonomiky....presne na tyhle casy se ma setrit.....ale tehdy jste byli vsichni chytri vid? rust pujde nahoru donekonecna vid? a ted mas jeste drzost
rikat, ze nekdo neco spatne predpovedel???
a vis co je nejhorsi? ti vasi volici...zob zob zob zob
14. 01. 2009 | 20:30

Rhisus sardonicus napsal(a):

2 Duroy: "...vloni strávili Češi v zahraničí 4,5 milionů dovolených v zemích celého světa, z toho více než 10 % letecky...". Více např. http://ihned.cz/c4-10073040...
Předpokládám, že vysvětlíte, kterak každý z horních 10 000 loni absolvoval 450 dovolených a statistika je tedy zkreslená. Ach jo...
14. 01. 2009 | 20:34

Duroy napsal(a):

To Raduz: nebudeme rozebírat, zda regulované, či neregulované, osobní, či družstevní.... Ja si vybral neregulované nájemné. Ono i ty důchody byly rozdílné, především proto, že ženy do 50tých let téměř nepracovaly. To co vlády za 20 let ze sociálního prošustrovaly... Srovnávat ceny však skutečně nelze, ono taky 60 léta byla chudší oproti 80 letům. Akorát já mám dojem, že se více vynakládá na základní životní potřeby. Ono totiž např. bio mléko, které bylo za komančů normální dneska nestojí 9,90, pivko mělo místo chmelového extraktu chmel skutečný a tak by se dalo pokračovat.

Každopádně bydlení v Opavě vám závidím, je tam moc hezky a téměř jsem tam před pár lety bydlel. A před mnoha lety skutečně studoval. Mějte se hezky, pozdravujte Opavu!
14. 01. 2009 | 20:37

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, ano, a ty parkoviště před rozmanitými kaufdvorky obvykle přecpávají tuneláři a samozřejmě zbohatlíci--, bingo
14. 01. 2009 | 20:38

SuP napsal(a):

Vlku -
esisisi všimnul, žes tu nahradil "Martin"xxx.213.xx?
Již dlouho Tě pozoruji, jak oranžovíš. Bude sranda, až to dobře dopadne, jak zase začneš modrat. A budeš tu zase vysvětlovat, že to neni tím, že bys nevěděl čí seš. Děláš mi radost.
14. 01. 2009 | 20:38

SuP napsal(a):

Vlku -
52 bodový protikrizový plán ČSSD v jedné větě:
Vezmeme peníze a někomu je dáme.....
To je FAKT objevný.
14. 01. 2009 | 20:46

FF napsal(a):

Myslím, že je potřeba si ujasnit pojmy. Hypoteční krize u nás není. Finanční krize u nás taky není. To co nám hrozí je recese (zpomalení růstu) v závislosti na zpomalení našich obdchodních partnerů.
To, že krachne pár podniků, které nám nic pořádného nenabízí je jen dobře. Dělníků mi je líto, ale měli holt smůlu. Kvůli pár foukačům a brusičům se nechci vracet k socialismu.
14. 01. 2009 | 20:47

PatientO.T. napsal(a):

Serióznost návrhu ČSSD podle hlavního ekonoma UniCredit Bank Pavla Sobíška značně snižuje to, že do něj opozice vměstnala všechny své programové priority bez ohledu na to, zda s ekonomickou krizí souvisejí či nikoliv. Druhým problémem je podle Sobíška nevyčíslení případných dopadů do veřejných financí, bez nějž připomínají jednotlivé návrhy pověstné plácnutí do vody.

U zrodu finanční krize stálo podle Markéty Šichtařové (Next Finance) neopatrné úvěrování skupin, které by při obezřetné úvěrové politice úvěr nikdy nezískaly. Poskytování zvýhodněných novomanželských půjček na jiném než tržním principu podle ní nevypadá jako ponaučení se z krize.
"Zrušení zdravotnických poplatků je otázkou efektivity či neefektivity zdravotního systému, souvislost s hospodářským zpomalením je ve výši žádná celá nula nula kapka," podotkla. Prodloužení doby pro vyplácení podpory v nezaměstnanosti v důsledku hospodářské krize je prý neuskutečnitelné, protože metodologicky nelze striktně specifikovat, které propouštění přímo souvisí s krizí.

"Můj návrh zní: podnítit investiční poptávku," prohlásil Miloš Zeman v pořadu televize Prima Partie. Expremiér tím vystoupil o proti konceptu, s nímž nedávno přišla ČSSD. Sociální demokraté navrhli sérii opatření, která měla především přimět lidi utrácet. "ČSSD cílí na spotřební poptávku, to je chyba. Je to naivní představa, že budeme radostněji kupovat levnější rohlíky," konstatoval Zeman v narážce na to, že ČSSD navrhuje snížit DPH na potraviny, aby podnítila lidi k větším nákupům.
14. 01. 2009 | 21:03

SuP napsal(a):

Je velmi zvláštní, jak půlka národa posledních 20 let opisovala z okolních civilizovaných států, jak mají "sociální" kapitalismus a furt ho chtěli taky. A teď, když ten "sociální" kapitaklismus má krizi, tak ji nechtějí? To mi připomíná toho estéta, když mu upadl bombónek do hovna, tak už ho taky nechtěl....
14. 01. 2009 | 21:04

bobr napsal(a):

S politování konstatuji, že se zde vyjadřuje většina "modrých odborníků", s prominutím spíše omezenců, hlavně k osobě p. Sobotky, méně, nebo skoro vůbec k obsahu blogu. Ten celkem přesně reflektuje situaci, která u nás předcházela světové krizi. V klidu tehdy zůstal min. Kalousek , ba co víc, ještě docela nedávno, kdy už slovo krize skloňoval celý svět, prohlásil ekonomický expert p. Topolánek, že Česku žádná krize nehrozí! K tomu byste se měli, modří pánové, vyjádřit dříve než budete nadávat p. Sobotkovi.
14. 01. 2009 | 21:15

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že sice ze své lhoty nevidím tak dobře co komu a kam upadlo, ale supe, co takhle zamávat křídly...i když tento druh opeřenců v této zemi.., no nevím, nevím....
14. 01. 2009 | 21:21

IronNick napsal(a):

Pane Sobotko, jednoho si cením - že je ten blog tak krátký. Protože když není vůbec nic konkrétního v krátkém blogu, prostou trojčlenkou usuzuju, že by to v dlouhém bylo naprosto totéž ;)

A teď vážně: Co kdybyste nám raději, jako ekonomický odborník, představil hlavní body plánu ČSSD a krátké zdůvodnění? Nešlo by? Trivialitku, že vláda už z definice dělá naprosto všechno špatně, přece všichni dávno známe, s tím se nemusíte obtěžovat :)
14. 01. 2009 | 21:44

Gerd napsal(a):

Vláda ODS, KDU-ČSL a Strany Zelených měla v programu zjednodušení a omezení byrokracie pro podniky a podnikatele. V této věci neudělala vůbec nic. Čerpání ze strukturálních fondů EU - katastrofa. Proexportní politika - proč, trh si přece pomůže sám? Termín přijetí € - v nedohlednu. Rozpočtový schodek - stále vysoký (a tady nejde o to, že ČSSD hospodařila s větším schodkem, ODS a spol se kasali, že rozpočet bude vyrovnaný a začneme splácet dluhy - nezačneme nikdy).
Výsledky této vlády jsou tristní a všechny věci a podpory, které podnikům v těžkých časech mohly pomoci prorazit na trzích EU, dnes nefungují. Scénář totiž mohl být taky takový (ale není), že české firmy obsadili pozice tradičních dodavatelů v EU, kteří vysokými náklady nemohli konkurovat českým podnikům. V tomhle ohledu se krize rovná ztracená příležitost pro ekonomiku, jaká se znovu hodně dlouho nenaskytne. Příležitost prohrána v žabomyších válkách v parlamentu a komických reformách, které však nejsou dostatečně důrazné a důsledné, aby přinesly efekt. Topolánkovo reformy zůstaly jen směšným a nic neřešícím pokusem, který jen obral a nštval hromadu lidí.
Snad jen skalní voliči ODS se pod vlivem radostné cesty po modré nechali neméně radostně obrat.
Ale upřímně, v době současné krize by ani ČSSD nebyla lepší. Je totiž stejně mizerný hospodář jako ODS, možná je oDS o maličko horší.
14. 01. 2009 | 21:47

Pamětník napsal(a):

Ňák se mi to plete , či co ,ale furt vidím bojovné modré heslo o nulové toleranci...Nebo, že by se mi autorství tohoto imperativu pletlo a ptactvo s tím nemá snad...? Ale ne , už si vzpomínám.A co vy ,ideově modře pevní , vzpomenete i vy?Proboha , komu co zrovna vy tady chcete vyčítat?Vaše ideologická zarytost je totožná se zarytostí rudou...Proto od vás nelze nic dobrýho čekat. Jeden za vosumnáct , druhej bez dvou za dvacet...
P.S.: Už máte , pro debaty na vebu , vydanou vaším UV příručku pro poddůstojníky?
14. 01. 2009 | 21:47

Andrew napsal(a):

Duroy 20:37:27
Bio mléko bylo za komančů normální? Myslíte to fialové nebo modré bio mléko v pytlíku? Zatahejte mě ještě za druhou nohu, na tý mám rolničky.
14. 01. 2009 | 21:51

Pabíšek napsal(a):

To: Sup
Protikrizový plán ODS (Kalouska už možno taky počítat mezi ně), který zní:
Vezmeme peníze (ale jen zaměstnancům) a nikomu je nedáme. To se mi zase až tak objevné taky nezdá. Tak to ve světě funguje už cca 200 let, přes drobné peripetie jako jsou dvě světové války a několik revolucí. Ještě jste se zapoměl zmínit, že nás zachrání neviditelná ruka trhu.
14. 01. 2009 | 21:51

eM napsal(a):

Pane Sobotko, až odpracujete jediný den - myslím, že jste od dob studií doposud prací neposkvrněn a politické machinace nelze za práci počítat - tak budete mít také právo někoho kritizovat. zatím byste měl šoupat nohama a být rád, že to po vás někdo dává dohromady.
14. 01. 2009 | 21:54

wbagrden napsal(a):

Budu neustále opakovat, socani musí zákonitě spotřebovávat více peněz, kromě toho, že jako všichni u koryta si přihrávají sem tam nějakou tu malou domů, ještě navíc jsou nuceni uplácet i bezmozky, kteří tuto stranu oddaně a pravidelně volí....
14. 01. 2009 | 21:57

Ladic napsal(a):

tak tomu říkám recept nma krizi

http://domaci.ihned.cz/c3-3...

PRAHA 14.12. 2008 (iHNed.cz)
reklama ČSSD bude navrhovat, aby se dočasně po dobu dvou let zvýšila doba vyplácení podpory v nezaměstnanosti až na devět měsíců.
14. 01. 2009 | 22:01

Ladic napsal(a):

14. 01. 2009 | 22:02

Balus napsal(a):

Pane Sobotko, za těch osm let vládnutí ČSSD by jste chtěli všechno rychle napravit a to za dva roky nejde.Tak že s tou vaší bandou musíte ještě chvíli počkat. Vy, který jste s Paroubkem nasekali takový dluhy by jste měli někam zalezt a nevypisovat tady takové p......
14. 01. 2009 | 22:16

prirodovedec napsal(a):

vlk: Tak jsem dorazil pozde. Navic k tomuto panovi nechodim. Nicmene mne zaujalo nasledujici.

1) Diskusi zacinam brat jako vyzvu nasypat sem co nejvice citaci, aby se zjistilo, zda a kdo (zejmena Kalousek :) ) mluvil o "krizi", "financni krizi" a "ekonomicke krizi".
Pripadne kdo (nejspise CSSD) koho (asi ODS?) vyzyval a k cemu a od kdy. Priznam se, ze asi najdeme jen citace, nikoliv "co si kdo myslel, kdyz mluvil".
Prvni moment bude zjistit kontext citovaneho vyroku: "ministra financí Miroslava Kalouska ze 7. října 2008 pro deník Právo: „ Některá vyjádření předsedy Jiřího Paroubka , včetně údajné potřeby vytvářet nějaké záchranné plány pro ČR, by se daly spíše nazvat jako šíření poplašné zprávy. Opakuji: krize nám nehrozí.“"

2) Dalsi zajimavy moment je shromazdit co bylo receno o odhadu prijmu rozpoctu po jejich zverejneni. Matematik by se asi zeptal, zda je logicke, ze pokud mel nekdo na mysli, ze nam nehrozi financni krize, ale tim tise pripustil, ze muze hrozit ekonomicka, ze to zohledni v odhadu prijmu rozpoctu, ale nastesti nejsem matematik, ale prirodovedec :). Podobne by mne zajimalo, jak navrh takovych parametru rozpoctu zvladl profesional znovuprijaty na misto namestka po vyhozeni Tlustym. :)

3) Priznam se, ze umanutost a predvidatelnost postupu vedeni CSSD (neustale odvolavani bez odvolani :) ) v takovem manevrovacim prostoru, ktery se otvira a umoznuje v okamzicich zaujeti vlady EU prichazet a prohlasovavat vlastni dostatecne populisticke a provetsinove zakony a neutralizovat tak "mezinarodni uspesnost vlady" zrejme dava za pravdu mnohym modrym ptakum a beranum. :)

"Myslím, že není možné divit se tomu, že takovou vládu nechce ČSSD tolerovat ani v době evropského předsednictví."

Dovolim se divit: Nadale tak pitome a bez fantazie? :)

Omlouvam se timto tem, ktere jsem zklamal radky vyse timto vymknutim se jejich kategorizaci meho nicku - ale jsem konzistentni nemam rad diletanty - ani modre, ani z MZ ani oranzove :).
14. 01. 2009 | 22:28

Rejpal napsal(a):

Nemusím ani jednoho z obou pánů, avšak zkušenost mne už přesvědčila, že cokoli učiní táto vlády bude zaměřeno proti 90% občanů této země. Poplatky, poplatky poplatky, ve zdravotnictví, v dopravě, " za vydýchaný vzduch".
Je faktem, že se hospodářství sype a nikdo nedovede odhadnout jak moc. Řešení není jednoduché a chtělo by to koordinaci všech zemí EU. Všichni omezit pracovní dobu a zavést dovozní cla do EU. Zahájit stavby, které přinesou státní zakázky zejména v energetice a vodárenství. Evropa se musí bránit jako celek, jinak nemá proti USA a Číně šanci.
14. 01. 2009 | 22:51

Kamil napsal(a):

Pánové
vždy si vzpomenu na Špidlův výrok " zdroje tu jsou ".
Pak jen dodám pán bůh s námi a zlé pryč, protože léčit krizi dalším utrácením může jen blb.
Hezkou dobrou noc.
14. 01. 2009 | 22:52

ne ideologii napsal(a):

Pro naše echte a neo liberály a jiné blouznivce jako SSO, pro které je falečný a prázný Topol nyní zaprodanec Bruselu.

Eric Best, asi kryptokomunista, dnes ve svém FleetSheet summary píše:

Working-capital loan guarantees
The new National Economic Council might already be having
an impact on the government's crisis policies. On the same
day that Michal Mejstřík of the Council said in MFD that the
government should focus on providing guarantees for working-
capital loans to small and midsize enterprises, Finance
Minister Miroslav Kalousek announced a willingness to help
troubled glass makers obtain working capital. It was inevitable
that Kalousek would eventually go with the EU flow and
reverse his initial stance against state intervention. Care will
of course have to be taken to make sure the loan guarantees
are provided to viable businesses and don't merely create a
moral hazard on the part of the lender, but working-capital
loan guarantees are certainly a better idea than loan guarantees
for exporting to Russia, where almost no one is paying
anyone. That might have been a good idea a few years ago,
but given the situation in Russia today, it looks more like a
thinly disguised way to transfer wealth from West to East.
14. 01. 2009 | 22:54

hook napsal(a):

Kamilovi

Já si pamatuji Špidlův výkok z roku 2002, že USA jsou na kraji krachu.

Myslím, si, že měl rozhodně víc pravdu, než celá dnešní NERV a mladí modří komentátoři ekonomiky v našich médiích.
14. 01. 2009 | 22:57

Javít napsal(a):

Pan Sobotka jako vždy rozdává nic neříkající knížecí rady. Jako vždy ví, že to současná vláda dělá špatně.
Sám však dovedl nadělat jen dluhy. Tzn. že sobě poradit neuměl a neumí !!
14. 01. 2009 | 23:08

Carlos V. napsal(a):

Vážený pane Sobotko,

Plně souhlasím s Vašimi návrhy.

Doporučil bych v souladu s linií ČSSD :
- všem důchodcům naýšit důchody o 5 tis Kč.
- všem lékařum, učitelům, pracující ve státní správe zvýšit mzdy o 30 %
- všem dětem školou povinným dát 1,000 Kč mesíčně na pastelky
- snížit DPH z 9 na 5 procent.
- EURO od 1.1.2009
- kurz Kč k EUR 1:85
14. 01. 2009 | 23:20

Kamil napsal(a):

To hook
myslim si, že bysme chtěli být ve stejném krachu v jakém je Amerika. Protože Amerika je vybudovaná a my jsme ještě vepostavili ani páteř dálnic, takže nechte na hlavě.
Hezký večer.
14. 01. 2009 | 23:23

jarpor napsal(a):

Dobrý večer, Vlku !

Na "druhém konci světa" jsem shlédl "Události a komentáře" a v nich pana Bartušku, když hovořil - tedy - jen naznačoval pozadí kolem ruského plynu a jeho transitu přes Ukrajinu...

Nedá mi, abych nevzpomněl debatu pod panem Hvížďalou, kde Vlk kvákal, promiňte mi ten výraz, o totálním selhání našeho vyjednávače Topolánka.

Podobně, jako zde se vyjadřuje o modrých chlapcích, o všech, kdo polemizují a autorem tohoto blogu.

Vlku, je mi Vás skutečně líto.
Trpíte nejen šedým zákalem, ale i odporem ke všemu, co z koalice jen slovně zazní.
Zkuste si pustit záznam z těch "Událostí" a poslechněte si pana Bartušku. A třeba se alespoň zamyslíte nad tím, co jste psal pod Hvížďalou ... Naivně a hloupě.

Měl byste si ho pustit Vy, i všichni z party oranžových...(ty nejvyšší oranžové nevyjímaje) pro pochopení, o co "v tom plynu jde"...
a kdo je blíže pravdy - zda Vaše (a jejich) kritika všeho co koalice (Topolánek - jako předsedající EU) koná, nebo jistým způsobem střízlivá (uvědomění si možností něco v této věci změnit) a nechvástává rétorika naší současné reprezentace...

Víte - kritiku beru, avšak kritiku "za každou cenu" a kritiku všeho - to považuji za debilitu. Debilitu a neschopnost alespoň se pokusit o jistou míru objektivnosti.

Hezký zítřejší den.
15. 01. 2009 | 02:34

Ládik napsal(a):

Viděl bych to tak, že v Lihovém domě měli akci, Bohuš se první probral a šel něco napsat.
15. 01. 2009 | 05:07

Vacek napsal(a):

Pane Sobotko, mám dvě otázky:
1) Proč se Vy jako neekonom montujete do ekonomických záležitostí? V době Vašeho ministrování jste nepředvedl nic, co by stálo za zapamatování nebo za řeč.
2) Můžete vysvětlit, proč si Vy a Váš guru Paroubek myslíte, že jsou lidi úplně pitomé stádo bez paměti?
15. 01. 2009 | 06:45

P.V.M.Peters napsal(a):

Soudruhu,Soudruhu,vy zase kecáte do toho,do čeho nemáte....
15. 01. 2009 | 06:53

Rumcajs napsal(a):

jarpor:

Nevím co jste řešili s Vlkem, ale náš vesnický vejpitka Lojza včera tvrdil, že pravý důvod zastavení plynu je snaha Gazpromu získat 50% podíl na Ukrajinském plynovodu.

Tak tohle chudák Topolánek asi nedomluví.
15. 01. 2009 | 06:58

třebaKarel napsal(a):

WBgardene ,
ti bezmozci mně od Vás mrzí . Asi se bavíme o tom co bylo - tedy pro pořádek . Nikdy nevládli oranžováci sami , vždycky v koalici . Předvolební dárky voličům jsem v nejbrutálnější podobě zaznamenal od P. Severy - mateřskou . Jste si jistej že píšete opravdu jen o oranžových bezmozcích ?

Jarpore , dobrý den .
Pokusím se zastat po ránu obžalovaného Vlka .
Vaše obvinění mají jedno společné - pocit že dotyčný kritizuje koalici za každou cenu .
Pominu - li opačný dojem že někteří ji zase chválí za každou cenu a Vaši starost o vlka , není mi jasné čemu říkáte " Nechvástavá rétorika " .. . Asi jsme oba dva někde jinde . Co se zdá mně naprosto nejnepřijatelnější je právě buranské sebevědomí šikovně prodávané skrz média - to reprezentuje Hloupost zase pro mne .
Prostě moje zkušenost není :" Všechno zamluvit , neodpovědět na otázku , stokrát opakovat lež a ono to nějak dopadne ,... ."
A jak jsem tak vlka poznal , dovolím si tvrdit že to bude mít podobně . Vy který jej znáte rovněž přece poznáte kdy jde o nadsázku a kdy je opravdu na dotyčnýho rozčílenej . Myslím .
Navíc nepodceňujte skutečnost , že kdyby každý dělal to co já nebo Vy , tedy počkal až druzí vynesou a potom je zkritizoval , nebylo by tu nebýt několika lidí jako vlk , nic na práci . Je to role těžká , občas se jistě člověk utne , ale mně je jeho postoj v naprosté většině případů strašně blízký . A že mi tedy imponuje si možná na rozdíl od Vás bez potíží přiznám . Má prostě nějaký dar a nenechává ho zahálet . Nic víc a nic míň .
Mějte se dobře , Váš tK
15. 01. 2009 | 07:08

Emil napsal(a):

Roman ziskal v opcnim programu asi 800 milionu za to, ze stoupl kurz akcii Cezu. Ten stoupnul diky stoupajicim cenam energie a pristupu CR k EU. Roman na jeho vzestup nemel skoro zadny vliv, stejne jako nema vliv na dnesni pokles kurzu. Bude ted, rekneme 400 milionu vracet, kdyz kurz zase klesl? Pujde si nyni ministr Sobotka , to je ten, co si plete tisice s milionama a miliony s miliardama, sednout za mrize za to, ze takove opce podepsal? Co dela ODS, te to take nevadi, kolik za to dostala od Romana?

Ted odkupuje CEZ vlastni Akcie zpet, aby zvedl kurz, tzn., ze pouziva statni penize, presneji penize polostatni firmy, tedy i penize obcanu na to, aby zpet zestatnil, to co stat pri kurzu 10krat nizsim privatizoval,tedy prodal, opravdu genialni strategie Romana a Kalouska. Kazdy tele, ktery neumi pocitat, muze byt generalnim reditelem nebo ministrem financi a to nejen v Cesku.
15. 01. 2009 | 07:22

Honza napsal(a):

Nějak jste zapomněl na vaše návrhy.. Nebo zase jenom plácnutí do vody?
15. 01. 2009 | 08:13

Rumcajs napsal(a):

tK:

Karle ! S pejskama musíš opatrně.
Jak je budeš pořád chválit a drbat za ušima, brzo Ti přerostou přes hlavu a zvlčej.

Občas musíš ukázat, kdo je ve smečce pánem!

P.S. Jak se daří ? My zaznamenáváme mírné oživení. Počítám že na podzim už bude dobře. Paroubek se prodere ke korytu a toto oživení si připíše ke svým zásluhám.

Je to prostě bordel !
15. 01. 2009 | 08:20

Meňo napsal(a):

Pan Sobotka má bohužel pravdu. Dík za článek.K tomu nelze nic dodat.
15. 01. 2009 | 08:23

StandaT napsal(a):

vlku: co takhle dát ty věci do vztahu k situaci v daném okamžiku. Island krachuje kvůli bankám. Anglie provádí opatření proti runu na banky. Vy byste si vážně přál, aby v takové situaci tady vystoupil někdo a řekl vážení jsme až po uši v krizi? Nota bene, kdy spousta lidí o své peníze v bankách už jednou přišli? Já jsem docela rád, že Kalousek dal přednost uměřenosti.

Pokud dáváte přednost silovým výrokům, OK. Místo, aby dostali garanci klienti bank, mohly dostat banky peníze. Domívám se, že to je dobře. Ale, na rozdíl od Vás nejsa ekonomem, se mohu mýlit. Třeba by injekce do bank byla lepší.

Ale můj názor je irelevantní. Jednak je modrý, dle některých dokonce hnědý (modrá už asi není dostatečně úderná), druhak je blbý z principu příslušnosti k barvě. Víte, vlku, já už akceptoval, že jsem opsal kruh a opět jsem ten nesvéprávný, jako za starého dobréhu Husáka, a ti chytří musí rozhodovat za mě. Vy zase akceptujte, co z toho plyne: že taková modrá nedovzdělaná lůza jako já se prostě musí nechat vyplkat, aby nezlobila jinak. Mějte se.
15. 01. 2009 | 08:31

čistič napsal(a):

Pane Sobotko, vy a vaše strana umíte v poslední (dlouhé) době jenom tlachat.Co kdyby se někdy mezi ty vaše jedovaté sliny dostal alespoň jediný návrh opozičního řešení konkrétního problému?Váš příspěvěk je opět jen ubohé hospodské tlachání!!
15. 01. 2009 | 08:38

Hajný napsal(a):

to jarpor:
I já se musím zastat pana vlka.Jeho články svědčí o širokém rozhledu a znalosti věci.Zvláště co se týče ekonomických témat.A vůbec si nemislím,že by apriori stranil jedné nebo druhé straně.
Co se týe Topolánka? Nechat si vepsat do již uzavřené smlouvy ručně psané,druhou stranou neschválené body se prostě nedělá.Ani v normální styku,tím méně u mezinárodních smluv.Pokud to bylo bez jeho vědomí a jeho lidé to včas neodhalili je to špatné,pokud to bylo s jeho vědomím,je to ještě horší.Nic více a nic méně vlk nenapsal.
A na pár jedovatostí okolo blonďaté pusy má nárok.Já,kdyby se jednalo o Paroubka bych byl ještě jedovatější.
15. 01. 2009 | 08:52

Hajný napsal(a):

oprava:
...nemyslím....
15. 01. 2009 | 08:53

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva hrubě urážlivé komentáře, které byly v rozporu se záměrem těchto stránek, i.e. poskytovat prostor pro věcnou a korektní diskusi.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
15. 01. 2009 | 09:03

Jaroslav napsal(a):

Osobne zacinam hodne litovat ze jsem vas volil.Prvni duvod je vas balicek ktery sprominutim sice rusi poplatky ale taky zdanuje super hrubou mzdu uplne nehorazne ja za doktora utratim nejakych rocne at neprezenu sest stovek ale diky vasim balickum bych na vyplate prisel mesicne o pet stovek... to je vazne k smichu. Vase celkove porad nadavani a vmesovani ze mame kupovat ceske vyrobky me vazne odrovnalo nebot sam vas pan Predseda si pochvaluje jak hubne na stredomorske strave a uz vidim jak vsichni kupujete ceske vyrobky. Jako posledni je vase spojeni s KSCM coz pro me bylo vice nez zarazejici hlavne proto ze pani kteri se zaslouzili o pronasledovani a udavani jdou spet k moci tak i vase kritika co se tyka plynu me prisla spise jen jako divadlo a neb kritizujme vse co se da i kdyz je to dobre.. Osobne doufam ze si to lidi uvedomi a spocitaji a zmeni sve hlasi tak jako to udelam ja .
15. 01. 2009 | 09:16

Jane napsal(a):

Pene Sobotko - jedná se o Váš závažný omyl. Vládní představitelé situaci ještě nedávno sice charakterizovali lakonickou větou "Nám nic nehrozí...". Vy jste je ovšem ve své dobrotě špatně pochopil. Členům vlády a jejich spřízněncům skutečně nic zlého nehrozí a to ani dnes - v den Vašeho příspěvku.
15. 01. 2009 | 09:25

ok napsal(a):

Nezlobte se, ale stále omíláte to samé. Předpokládaný 4,8% růst - všichni víme, proč toto číslo vzniklo. Až budeme mít jiný rozpočtový zákon, bude tomu jinak. 52 bodový protikrizový plán ČSSD je z devadesáti procent nepoužitelný nesmysl. To už by opravdu bylo lepší nedělat nic. A konečně, stát toho až zase tolik dělat nemůže. Celosvětové přísliby finančních injekcí jsou především psychologického charakteru. A do této psychologie v ekonomice patří jedno základní pravidlo - nešíření paniky. Ta, celou situaci pouze zhorší. Tak se podle toho laskavě chovejte.
15. 01. 2009 | 09:48

Aleš napsal(a):

Škoda, že se nediskutuje věcně.
1. Vylhaný rozpočet postavený na neexistujících příjmech je lumpárna této vlády, na kterou doplatíme všichni, čím později dojde ke krácení, tím bude plošnější, tím bude méně efektivní a méně systémové.
2. Nechme se překvapit, co v nejbližších týdnech projde za návrhy.
15. 01. 2009 | 10:00

Karlík napsal(a):

Pane Sobotko, propásl jste příležitost mlčet. Vy nejste žádný ekonom, jen právník, který ani hodinu neprožil v normálním zaměstnání či soukromé praxi. Hned po škole jste zasedl do parlamentu a osobně jste jako ministr financí podepsán pod dluhy za 300 miliard...
15. 01. 2009 | 10:11

Javít napsal(a):

Pane Sobotko,
dovedete Vy a celá ČSSD vč. Paroubka něco jiného než kritizovat vládu ?
Založit své bytí pouze na kritice vlády je pro vaše budoucí voliče jen velmi slabé lákadlo. Snad jen pro ty slaboduché, kteří vám skočí "na špek" a nereálné sliby !!
15. 01. 2009 | 10:28

Rumcajs napsal(a):

Aleš:

Můžete nám věcně říc, co by jste škrtal tenkrát a dneska ?

A hlavně jak moc by jste škrtal ? Jste totiž jediný, kdo to číslo zná.
15. 01. 2009 | 10:40

max napsal(a):

pan Sobotka jaksi opomněl se skromností sobě vlastní některé kuriozní návrhy ČSSD uvést.
Např.: 1) Každému občanu ČR dáme příspěvek 500 euro na zvednutí spotřeby (větší hloupost už jsem dlouho neslyšel) - poslanecký návrh ČSSD. Mimochodem expředeseda ČSSD Miloš Zeman ho dokonce nazval blbostí,která by měla být trestána vězením. Zkuste si to někdo spočítat, kolik to děla celkem,je to hrůza.
2) Snížíme DPH o 3% (doc.Havel). To znamená čistý propad příjmů rozpočtu v řádu několika miliard Kč, nic jiného.

Finanční krize je něco trochu jiného než hospodářská, to by měl "ekonom" formátu Sobotky vědět. Finanční krize u nás skutečně nebyla,není a asi nebude,protože naše banky (které již touto krizí prošly v r.1997-2000) měly nastaveny daleko přísnější parametry hospodaření než banky v zemí EU a USA a pokud vím,žádné masivní dotace ze strany státu dnes nepotřebují.
Hospodářská krize souvisí především s tím,že naše vyloženě otevřená ekonomika závislá z velké části na exportu (především do Německa) postráda odbyt. V této souvislosti je však panu Sobotkovi nutné připomenout,že nejvíce jsou touto hosp.krizí postiženy tzv. "montovny", resp. továrny vybudované na přelomu tisíciletí za investičních pobídek vlád ČSSD, což byly především automobilky a na ně navázaní dodavatelé, výrobci televizí, apod. Pravda je,že se tím podařilo v té době částečně snížit nezaměstnost,ale tyto fabriky jsou také první na řadě v době jakékoli krize většího rozsahu,protože jsou pro mateřské společnosti první na řadě při omezování výroby. Souhlasím s p.Sobotkou v tom,že letos zřejmě dojde k poklesu HDP. Teď jsme však chytří všichni, v říjnu 2008 ještě rostl HDP o necelých 5% a předpoklad byl snížení na 2% v r.2009 v nejhorší variantě,kterou tehdy uváděla právě opozice, pan Sobotka by neměl příliš spoléhat na to,že mají všichni krátkou paměť.
Pokusy o svržení vlády v době předsednictví EU jsou trapné a ve svém důsledku škodlivé pro ČR. Navíc nepochopitelné, volby budou v půli r.2010, takže se jedná pouze o exhibicionismus ČSSD a její současnou politiku totálního negativismu ve stylu čím hůře pro ČR,tím lépe pro ČSSD (viz např. obstrukce kolem zahr.misí,které přitom zavedla ČSSD).
Pravda je,že rozpočet schválený na podzim 2008 již určitě nebude aktuální v lednu 2009 a vládá jej bude muset na straně výdajů korigovat. Pravda je také ovšem to,že zavedení do praxe oněch 52bodů ČSSD by znamenalo sekeru do st.rozpočtu ve výši dalších 140-200mld.Kč (minimálně). Nevím však,jak bychom poté byli schopni plnit Maastrichtská kriteria pro zavedení eura,jen úroky z dluhů by nás stály ročně 60-70mld.Kč. Pochybuji,že má ČSSD nějaké zázračné řešení.

Jeden velmi renomovaný a ČSSD nikoli nepřátelský komentátor včera po poledni v Radiožurnálu uvedl,že současná ČSSD postrádá především prvek státotvornosti,který byl přitom vždy pro její politiku charakteristický a oceňoval jej již TGM. Toto bylo dle něj právě nahrazeno negatïvismem,který odrazuje a znechucuje potenciální inteligentnější sympatizanty a voliče. Myslím,že má naprostou pravdu.
15. 01. 2009 | 10:49

StandaT napsal(a):

vlk: ještě k tomu 14.01.2009 17:38:26

klíčová slova v mém vzkazu: Urban, ENERGETIKA, Pačes. (vše hezky pohromadě v první větě).
klíčová slova ve Vašm ataku: Kalousek, EKONOMIKA, NERV.

Jaký je průnik těchto dvou množin? Zřejmě dost velký na 14.01.2009 19:23:26, a květiny. Gratuluji, užijte si obou.
15. 01. 2009 | 10:58

Aranka napsal(a):

Chtěla bych poděkovat diskutujícímu s nickem vlk, jedem z mála, který neplete hrušky s jabkama!
15. 01. 2009 | 12:44

eM napsal(a):

Znáte tu novou sexuální polohu "Na Paroubka"? "Na Paroubka" se souloží následovně: Vaše partnerka se miluje s milencem a vy skáčete kolem, a vykřikujete, jak byste to dělal lépe, kdyby vás k tomu pustili. Myslím, že poloha "Na Sobotku" je skoro totožná.
15. 01. 2009 | 14:06

třebaKarel napsal(a):

RE: Rumcajs
Ahoj Rumcajsi ,
Díky - mám se dobře , jakož i moje živobytí .
Ani se mi zatím nezdá že by se v mým oboru muselo něco moc oživovat , ale rouhat se nechci .
Leží mi v hlavě Tvoje pojetí trhu , hlavně že ten trh na kterým se kdykoliv všichni shodnem vidíš v současným establishmentu dobře opečovanej . Až si to ujasnim v kebuli tak se můžem někdy docela dobře pohádat , aby bylo vidět kdo je tady pánem , jestli tu výzvu zdvihneš ?
Měj se hezky a držim palce , pamatuj - kdyby bylo nejhůř , máš v Lidovým domě slíbený horký kafe . Zatimco my ostatní už budem tuhnout mrazem , Tobě půjde pára od pusy .
tK
15. 01. 2009 | 14:14

SuP napsal(a):

...."S podobně bohorovnou argumentací pak také ministr financí prosadil na rok 2009 rozpočet, který počítá s růstem české ekonomiky o 4,8%."....
Zato sobotka by prosadil deficit
-3,2% a to by v tom byl čert, aby ho nedosáhl. Zejména, má-li k tomu svých 52 záchranných bodů.
15. 01. 2009 | 16:03

mawe napsal(a):

to píše "odborník" na finance naší země, který nás nechvalně rekordně zadlužil, vy byste měl chodit kanálama do zbytku života a nepsat demagogické bludy vašich straníků, které historie stejně odsoudí jako černou stránku naší země.
Dluhy umí dělat každý blb, šetřit toť machrovina.
K čertu s vámi, vy škodící této zemi!
Neskutečné že máte tu drzost něco takového psát, bleee
15. 01. 2009 | 17:58

RUMCAJS napsal(a):

Přesně to napsal pan Komárek. Topolánek jako nadnárodní politik uspěl a Paroubek díky tomu soptí.
No a jeho poskoci mají za úkol špinit s dvojnásobnou intenzitu.

Vám to nevadí pane Sobotko, dělat ze sebe vola ?
15. 01. 2009 | 18:15

Petr Havelka napsal(a):

Pane Sobotko

obvykle Vaše příspěvky raději nečtu. Dnes jsem opět udělal chybu. Látáte demagogii populismem. Co to je za agitku? Velmi dobře víte, že rozpočet nepředěláte za půlhodinku někde na kafi (samozřejmě dotované v PS)a výroky "vládnoucích" na počátku krize jsou samozřejmě povahy ryze účelově antipanické. To samé byste na jejich místě dělal i Vy. Očekával bych od Vás "něco" k věci. Váš blog je pouhý agitační šum a to ještě nevalné úrovně. Nevím co dělají PR agentury, které si platíte z našich příspěvků za hlasy. Nedejbože, že byste snad toto "dílo" napsal sám. To by mne fakt bolelo.
15. 01. 2009 | 18:56

nojo napsal(a):

Nu, pane Sobotko, ale jste načepeřil ty ptáky. Asi nemají dost zobu, proto tak krákají.
Že by bylo nutné ještě přisypat? Stačí říci. Ať se nepodělají.
16. 01. 2009 | 08:50

občan napsal(a):

Pane usměvavý. Deficit není nic dobrého, to ví každý, kromě Vás. I kdyby byl dvakrát takový, jaký předpokládá na letošek vláda, tak to bude ve spojení s ekonomickým cyklem bomba. Jen tak maně vzpomínám na Vaše stamiliardové sekery za silného ekonomického růstu. Tak prosím. Zavřete ústa, nebo odložte počítač a nevydřujte se k něčemu, co je pro Vás španělská vesnice. Vy umíte akorát slibovat a rozhazovat. Hlavně, když to není z Vašeho. Děkuji, ale to opravdu nechci.
16. 01. 2009 | 08:51

kočka šklíba napsal(a):

Rumcajsi, uveďte prosím, kde Topolánek jako nadnárodní politik uspěl.
17. 01. 2009 | 04:34

Terry napsal(a):

Aby se panu Sobotkovi (ČSSD) ještě více rozšířil úsměv:

Senátor Vladimír Dryml z ČSSD se v zábavné talk show Jana Krause "Uvolněte se, prosím" vymlouval, publikum se mu smálo (http://zpravy.idnes.cz/drym...):

citát politika:
"Nejsem žádný svatoušek, ale když už si někdo něco bere z veřejných peněz, musí tam zůstat většina pro občany."

Trochu mě to připomíná známý a stejně smutně úsměvný citát ze soudniček z dob totality:

"Nemohl pochopit, že když je to nás všech, takže všichni krást nemůžeme."
19. 01. 2009 | 12:16

chemba napsal(a):

Pane Sobotko, souhlasím s Vámi.Situaci naše vláda podcenila.Ale je natolik slabá, že jsem ani nečekal, že by byla schopná jakékoli reakce na vzniklou situaci.Bylo jasné, že Kalousek netuší o co jde, když byli schopni ve vládě dikutovat, jestli 2,7 mld navíc na prožrání státním aparátem bude stačit.A to v situaci kdy celé rodiny jsou 2 měsíce bez výplat a jakýchkoli prostředků a na úřadech práce končí desetitisíce lidí.
19. 01. 2009 | 14:14

ROMAN napsal(a):

BLA BLA BLA VŠICHNI JSTE JENOM BANDA PODVODNÍKŮ KTEŘÍ HRABOU JEN POD SEBE.A MY VÁM TO KRÁSNĚ SPONZORUJEM!! ZASE MŮŽE JÍT NĚKDO NA VÁCLAVÁK ZVONIT KLÍČEMA.....VŽDYŤ ONO NA PRACÁKU JE ASI DOBŘE NÉ...
20. 01. 2009 | 11:04

Javít napsal(a):

pro chemba:
a Vy si myslíte, že za 8 let vlády ČSSD se prožralo a zadlužilo méně ???
21. 01. 2009 | 10:38

last minute napsal(a):

Víš chlapče, pleteš si pojmy a v tom je ten problém. Pan Kalousek mluvil o finanční krizi a ta se nám opravdu vyhnula.
11. 05. 2009 | 09:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy