Schwarzenberg šetří, Kalousek rozhazuje

15. 01. 2010 | 09:00
Přečteno 5472 krát
"Nemáme na to a to si musíme uvědomit" řekl šéf TOP 09 Karel Schwarzenberg po nedávné schůzce s premiérem Fischerem k rozpočtové situaci. Zdá se tedy, že v TOP 09 dochází k určitému názorovému pnutí mezi rozhazovačnějším místopředsedou Miroslavem Kalouskem a jak se zdá, velmi spořivým předsedou Karlem Schwarzenberkem.

V roce 2009 jsme „na to“ také neměli. Asi proto skončil Kalouskův státní rozpočet s nejvyšším schodkem v historii – 224 miliard korun. V témž roce, ačkoliv jsme na to stále neměli, prosadil tentýž ministr Kalousek slevy na sociálním(důchodovém) pojištění, aby se pak v říjnu divil, že není na důchody. Tentýž rok, ačkoliv byla kasa vlivem krize prázdná, prosadil Miroslav Kalousek rozšíření odpočtu DPH na všechny vozy, včetně luxusních limuzín. A ačkoliv na to stát rozhodně neměl, navrhl ministr Kalousek i snížení DPH v restauracích. V roce 2008 jsme na to také neměli ( deficit SR - 67 miliard korun). Ale i v tomto roce ministr financí Kalousek bláznivě rozhazoval. Firmám se snížily daně z příjmů z 24 na 21% a ti nejbohatší konečně ušetřili miliardy díky rovné dani. V letech 2008 až 2009 byl Karel Schwarzenberg členem vlády a mlčel. Žádného komentáře ve stylu „ nemáme na to“ jsme se od něj nedostali. A to ani v době, kdy Topolánkova vláda navrhla vyplatit církvím 280 miliard korun ( jako bychom na to měli).

Jsem rád, že si Karel Schwarzenberg snad konečně uvědomuje hloubku problému. Ještě by ji měl vysvětlit svému prvnímu místopředsedovi.




Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Schwarzenberg šetří, Kalousek rozhazuje , Sobotka už rozházel a doházel...a už by zase rád papkal z koryta..
15. 01. 2010 | 09:09

Doc napsal(a):

Pane vrchní demagogu Sobotko,
váš článek je naprosto mimo mísu. Rád bych zde uvedl několik skutečností:
1) rozpočet roku '09 skončil s takovým schodkem právě kvuli krizi, kdy bezprecedentně klesly přímy z daní do státní pokladny
2) slevy na pojištění - protikrizové opatření, které jistě zabránilo ještě většímu propouštění
3) odpočet DPH na auta - protikrizové opatření (o těch luxusních vozech se dá samozřejmě pochybovat)
4) DPH v restauracích (protikriz. op) - neprošlo
5) snížení daní firmám je dobrý krok (ani vy jste nemohl předpokládat takový hospodářský pokles)
6) rovná daň = všichni jsou na tom stejně, nejspravedlnější co může být
Měl by jste už konečně přestat s naprosto účelovou argumentací ve svůj vlastní prospěch a uvědomit si, že kdyby ČSSD nedělala obří schodky za doby růstu ekonomiky (daně tehdy byly vyšší) a neuplácely voliče svým rozhazováním, stát by na tom v době krize rozhodně nebyl tak špatně. Nejhorší na tom je, že svůj polulismus si zkrátka nedokážete odpustit i v této době, viz. např 13. důchody (už teď je důchodový účet v mínusu). Vy jako ministr financí = zlo pro celou republiku z dlouhodobého hlediska. Vy prostě o šetření nemáte vůbec co mluvit!
15. 01. 2010 | 09:22

Petr z Tábora napsal(a):

Že panu Kalouskovi v době krize nevyšel rozpočet je sice smutné, ale omluvitelné. Neomluvitelné jsou schodky ČSSD v době růstu hospodářství a nákup voličských hlasů 2010 na dluh=za peníze našich dětí, protože navrhované kompenzace nemohou přinést sumy dle teoretických propočtů.
Dáváte hned další příspěvek, když jste si v minulém tak naběhl s kritikou "vašeho" ministra ?
15. 01. 2010 | 09:46

Nuba napsal(a):

Pane Sobotko, je to přesně tak

Nepodléhám těm hysterickým výkřikům, že naše děti budou papat jenom kořínky. S trochou nadsázky by takový pokrm myslím zase tak moc neuškodil. Jsme moc přejedení a tlustí. Ačkoli jak kteří. Těch 60 % s podprůměrnými příjmy to vidí asi jinak.

O tom šetření to bude hit předvolební sezóny. Pomalu se bude muset ustupovat od strašení komunismem. Tomu už přestávají věřit i vybraní absolventi plzeňských práv. Takže vyhlasme mobilizaci na jiné téma. Je nabíledni, že se deficit zvládne, jinak to být nemůže. Ani krize není věčná. Věřím, že to bude i Vašim přispěním.

Zásadní otázka je, kde šetřit. Myslím, že námětů na úspory by se našel přehršel. Jen namátkou z poslední doby - otázka nákupů samopalů na ministerstvu pana Bartáka - jak jinak než bez výběrového řízení. Otázka armádních výdajů je vůbec hodna širšího záběru. Mám dodnes vzpomínku na paní ministryni války Parkanovou blahé paměti, jak se tam házelo ciframa ohledně potřeby nových OT nebo čeho to bylo. Jednou to bylo 90 a jednou 190 kusů, a to ve velmi krátkém časovém sledu. Vůbec armádní hospodaření je odpradávna ostudné.

Státní správa - taky kapitola sama pro sebe. Většinou všichni, kdo pracovali na úřadech vědí, jak se tam mnohdy mizerně hospodaří. Hlavně vyčerpat limity, a to i za cenu nákupu zbytečných krámů.

Dopravní infrastruktura - ohledně korupce v této oblasti cvrlikali vrabci na střeše již v minulém století.
A co ten perfekt nápad na likvidaci ekologických zátěží pana nejlepšího finance ? To jsou věci, ze kterých korupce přímo kape. Tahle všemi proklamovaná, ale léta neřešená kapitola nás stojí velký kus společného koláče.

Progresivní zdanění - myslím si, že byste měli víc nahlas říkat, komu kdo přihrává. Takové ty hloupé řeči těch "schopnějších" o tom, že platí daně pro nemakačenky a hospodské povaleče jsou většinou pouze alibismus jejich sobectví. No jasně, pár individuí taky občas zahlédnu a těm musíte zatnout tipec.

Udělejte pořádek také v podnicích se státní účastí, aby se tam neryly tunýlky a ručka ručku nemyla. Také zdravotnictví - tady nejen kape, ale už přímo teče. Jen namátkou - poslední hitovka - prasečí chřipka byl výmysl lobistů farmaceutických firem. To už ale překračuje všechny meze.

Etc.
15. 01. 2010 | 10:04

Doug Badman napsal(a):

Pane Sobotko, co Vy víte o šetření?
Ani na vlastní byt si ušetřit neumíte a tak si k němu musíte pomoci zlodějnou a podvodem.
Svou výmluvou, že to tak přece dělají všichni jste se sám připravil o právo kohokoli kritizovat.
15. 01. 2010 | 10:05

jo napsal(a):

Moje pravicové smýšlení mi říká, že za dluhy můžou komunisté, Paroubek a jeho mimozemšťané a Sobotka...to je jasné.

Chudáci z oDS s Stop09 jsou v tom nevinně.

Volte pravicou politiku: pro milionáře nízké daně a pro skutečné daňové poplatníky krizi, vysoké daně a nezaměstnanost.
15. 01. 2010 | 10:06

kozoroh napsal(a):

Milý pane ekonome.Co jsem chtěl napsat už napsali Doc a Petr z Tábora.Já jen za sebe dodám, že vaše hospodaření mi připomíná loveckého psa.Slídíte, ve které kapse jste ještě nebyli, ev.zda jste tam nezanechali omylem nějaké drobné.Takových "ekonomů" je ovšem v ČR odhadem 60%.Takže pro vaši bohulibou činnost vždy najdete dost fandů.Uf.
15. 01. 2010 | 10:13

občan napsal(a):

Pane Sobotko, souhlas s tím, že 220 mínus je hodně špatné. Důvod?
1. krize - jednoznačně
2. štědrý sociální stát nastavený především socdem - jednoznačně

Ovšem více jak 100 mínus za růstu kolem 4 - 5 procent - to je dle mého selského rozumu na blázinec pro ty, kteří to dovolili a zbůsobili.

Rada pro Vás - zkuste to v právech, které snad máte vystudovány řádně a ne v Plzni(na byt Vám již poslanecké náhrady vydělaly) a nemontujte se do ekonomiky. Tak jako ji provozujete Vy jí rozumí každý, kdo umí do pěti napočítat.

Děkuji
15. 01. 2010 | 10:19

valdštejn napsal(a):

pravice : bu bu bu bu bu bu bu...
strašení místo řešení
15. 01. 2010 | 10:38

bob napsal(a):

občan
Jaká krize? Snad jsme ostrůvkem stability,ne? Nešiřte tady poplašnou zprávu:-)
15. 01. 2010 | 10:40

Pobo napsal(a):

Nuba napsal(a):
"Mám dodnes vzpomínku na paní ministryni války Parkanovou blahé paměti, jak se tam házelo ciframa ohledně potřeby nových OT nebo čeho to bylo. Jednou to bylo 90 a jednou 190 kusů, a to ve velmi krátkém časovém sledu."

Nubo, vzpomene si ještě Vaše blahá paměť, KTERÝ ministr obrany KTERÉ vlády podepsal tu objednávku na ty Pandury? A KDY to bylo?
15. 01. 2010 | 10:42

grőssling napsal(a):

Doc napsal,

"2) slevy na pojištění - protikrizové opatření, které jistě zabránilo ještě většímu propouštění"

Stále dokola píšu od samého začátku, kdy lumeni NERVu vymysleli snížení sazby sociálního pojištění a Topolánek s Kalouskem je prosadili jako opatření proti růstu nezaměstnanosti, že si žádný z navrhovatelů nevyzkoušel co to je mít zaměstnance.

Pokud podnikatel nemá zakázky, dlouhodobě jej prominutí části platby sociálního pojištění nepřinutí aby nepropouštěl. Prostě nenechá lidi klátit nohami na ponku jenom proto, že tito jej stojí o něco málo míň než dříve, ale každopádně jsou zbyteční a představují riziko, že pokud se situace nezlepší bude muset platit mnohem vyšší náklady v budoucnu související s jejich odstupným atd..
Mnohem jednodušší je lidi propustit, zbývajícím zvednout normy a snížit plat. Snížení pojistného použít jako bonus pro sebe ( viz. velké banky, kterým neklesl zisk, nebo velké firmy jako Š MB ).

Snížení sazby sociálního pojištění bylo jen dárkem majitelům firem k Novému roku, které žádnému propouštění nezabránilo a připravilo rozpočet státu o několik desítek miliard korun.
15. 01. 2010 | 10:47

stále rebel napsal(a):

Pro občana.
Umíš spočítat o kolik se prohloubil dluh našich veřejných financí za Sobotky nebo ekonomického růstu nad 4 %?

Tady máš vývoj veřejných dluhů a ukaž se.
http://www.csas.cz/banka/co...

Aby to bylo smysluplné je to potřeba počítat jako poměr k HDP.
15. 01. 2010 | 10:52

Rumcajs napsal(a):

Milý Oslíku!

Vy šetřit nikdy nezačnete, páč by jste museli začít u sebe.
A to nehrozí.

Kalouskův schodek je nutno hodnotit v kontextu doby,tedy porovnávat se současnými schodky ostattních států. To Vás ale na právech neučili.

A od člověka, který nechával sekeru v době max. růstu se opravdu dobře poslouchají žvásty o rozhazování. Zvláště, když snižování fyremních daní může za rozhazování považovat jen úplnej blb.
15. 01. 2010 | 10:55

Rumcajs napsal(a):

firemních
15. 01. 2010 | 10:55

Nuba napsal(a):

Pobo

to si nepamatuji, ale také netvrdím, že za vlád ČSSD bylo všechno v pořádku, zcela jistě se rozfrcaly mnohdy peníze zcela zbytečně.

Uznávám, že pokud byl hospodářský růst, tak se měly dělat rezervy na horší časy.

Z tohoto by právě krize měla být využita k úvahám o zodpovědnějším nakládání s našimi prostředky.

Ovšem to se týká všech stran, žádná nemá čistý štít.
15. 01. 2010 | 10:56

slavwin napsal(a):

Odesáci zvětšili dluh tím, že snížili příjmy od bohatých a tvrdili že vrátí i s úroky. Je to jako za Husáka, bolševici pořád doháněli předháněli, ve skutečnosti upadali. Není se čemu divit odesák = čistý bolševik, socan = možná částečný. Život chce změnu po odesácích by tu neměl zůstat ani ten pach. Kalousek = odesák, Kníže = šlechtic, bohužel starý pán bez podpory.
15. 01. 2010 | 11:02

Pobo napsal(a):

Nuba:
jenom pro pořádek:

Ministr obrany Paroubkovy (ČSSD) vlády Karel Kühnl (US/DEU) 199ks (+35ks opce) Pandurů II za 24mld Kč.

A to cca týden po volbách (2006).
Parkanové se nehodlám zastávat, ale tento konkrétní případ "zdědila" po ministru Paroubkovy vlády.

A to je jenom kapka, na kterou si někdo nevzpomene.
15. 01. 2010 | 11:05

Ppepi napsal(a):

Plně s Vámi souhlasím, pane Sobotka i Nuba.
Vláda ODS dělala přesně to, co jsem od ní čekal: privatizace zdravotnictví "modrým kámošům", rozklad a pokud možno placené školství...
...a hlavně se modří-supi chtěli slétnout na důchody a zisky zprivatizovat do vlastních kapes... to je zatím pozastaveno ale min. Janota už straší, že nebude na nic ani na důchody...
...ano, pokud se budou stále snižovat daňové příjmy ČR "rovnou daní" a zvyšovat výdaje na neefektivní státní zakázky a výstavbu předražených dálnic..!!
Veškeré investice by měly mít i ekonomický audit jejich návratnosti a ne investovat tam, kde budou ještě stále další peníze požírány provozem bez návratnosti..!
(příklad utopie splavnosti Vltavy investice v ČB modrým kámošům)
Při rozumném a efektivním hospodaření bude i na školství i na důchody, jak to vyplývá i ze stromu života ČSÚ: http://www.czso.cz/csu/reda...
I s tou prasečí chřipkou měl pan D. Ráth pravdu, že to je džob pro farmaceut.firmy, jak dnes potvrzuje i EU.
15. 01. 2010 | 11:11

nick y napsal(a):

Strany.které budou jednat podle vůle občanů i v průběhu období mezi volbami! To je to , co potřebujeme,aby se mohl udělat pořádek životně nutný pro naše děti a vnuky.Nebo budeme raději sledovat,jak se nám děti odstěhují někam do světa,aby nemusely platit naše dluhy? potažmo dluhy,které de facto i de jure dělá za nás někdo jiný?Těch 111 000,-(asi)dluží i můj roční vnuk,jak si to zasloužil?Panem Sobotkou a jinými.Pryč s nimi.Jinak všem pěkný pozdrav.
15. 01. 2010 | 11:12

honza napsal(a):

Ještě jste pana Sobotko zapomněl dodat, že pan Kalousek zvedal ve sněmovně ruku pro všechny rozpočty od roku 2002 a navíc před volbami to byla jeho paraj (KDU), která v parlamentu prosadila zvýšení rodičovského a porodného,ale na to si dnešní "praví" komsomolci už nevzpomenou. Tím ale neomlouvám i Vaši odpovědnost za deficity v dobách, kdy se s tím dalo něco dělat, i když na druhé straně je 80% výdajů mandatorních a s tím žádná vláda neměla odvahu něco udělat.
15. 01. 2010 | 11:23

ivo napsal(a):

Od nejrozhazovačnějšího ministra dluhoslava čsobotky je jakákoli kritika druhých bezpředmětná.
15. 01. 2010 | 11:25

Noe49 napsal(a):

Nuba má 100%-ní pravdu. Jen je moc slušná vůči těm demagogům - Docům apod. Prostě je to tak - pravice pracuje pro bohaté a chrání sebe na úkor střední třídy a chudých. Levice musí využívat zkušeností pokročilejších západních demokracií a držet progresivní daň. Je třeba stopnout plýtvání - u manažerů státních a polostatátních firem a institucí, u Sazky (tam dávají, sice dobrovolně, peníze občané, ale Ti nevědí, kolik si nechává na úkor sportu management), u provozování veřejných škol a státních úřadů atd. Církev? Kapitola sama pro sebe. Nedal bych jim nic.
15. 01. 2010 | 11:39

Pobo napsal(a):

Noe49:

A co takhle zatnout tipec gumám z Rohlíku? :o))

160.216.244.121 --> University of Defence
15. 01. 2010 | 11:45

bape napsal(a):

y, co tady kritizujete Sobotku, jste vedle jak jedle. Fakta mluví jasně, kdo nadělal největrší schodek a umělec,všeuměl Kalousek je krouhvička a slibotechna,mocichtivec/ my jsme v době krize ostrůvek stability, vládnout by chtěl i za pomoci komunistů/ oportunista. Sobotka měl připraven plán snižování deficitu SR, opakovaně prezentovaný v TV, ale volby dopadly, jak dopadly, takže žádné snižování, ale přihrávání bohatým na úkor všech méně movitých.
15. 01. 2010 | 11:48

bape napsal(a):

pro Ivo

A Vy jste se měl za Sobotky špatně, že? A nebo Vám teče mlíko po bradě. Pozor, aby Vám brada nezrezivěla.
15. 01. 2010 | 11:52

Tencokida Hnuj napsal(a):

Kalousek - kabalista státních financí.
Tím, že mluví o nutnosti snižovat státní dluh a sám ho zvyšuje, je státní dluh snižován, ale je pořád vyšší.
volím VV.
15. 01. 2010 | 12:05

Petr napsal(a):

Gebls by se styděl , jaký byl břídil .
15. 01. 2010 | 12:13

druhá jyrkova chůva napsal(a):

Je vůbec možné, aby takto prolhaný člověk mohl být ministrem ?!??! Vždyť přece musí vědět, že lže ?!?!? No má o svých voličích opravdu nevalné mínění. V ČSSD pracují se skutečností, že jejich voliči jsou hloupí lidé, jinak by tyto lži nemohle přece vypustit z úst !!!!
15. 01. 2010 | 12:20

Ford napsal(a):

Bohuslave Bohuslave. Zase meleš. Nebude to spíš, že se vyplatilo o 27 miliard víc než předchozí rok. V krizi se upláceli ti co se jich krize vůbec nedotkla. Nebo že by důchodce co nepracuje přišel o práci? O něco co nemá? No ty si myslitel. Sekera je proto že si zde honíte koryta za peníze druhých.
15. 01. 2010 | 12:23

george napsal(a):

Pane Sobotko, nevgím, čím to je, že stále melete dokola, co kdo nešetřil a rozházel od roku 2007 do dneška. Nějak máte krátkou paměť (proto se třesete opět na šéfa státní pokladny), kdo v letech 2004 až 2006 při celoevropském vzrůstu hospodářství rozhazoval, rozhazoval (dluhy se nemusí platit), místo aby jste z přebytku uhradil alespoň úroky z dluhu státu, tedy nás. A jako napotvoru v roce 2006 jste se stejně ke korytu nedostali ("vinou" Kubiceho). Jen mě vrtá hlavou, proč se v této děsivé době cpete opět k veslům. Asi proto, že je třeba ještě to málo urvat a po nás potopa, budete mít vystaráno.
15. 01. 2010 | 12:26

Volič napsal(a):

Ano - tento deficit spoluvytvořený nejlepším ministrem financí Kalouskem, zachráncem rozpočtu Janotou a schválený Topolánkovou vládou je strašný. Nicméně Vy nejste alternativou. Opravdu nejste. Nemám ve Vás důvěru ani jako volič a ani jako člověk, co se delší dobu zajímá o finančí otázky. Ať jsou to vlády ODS, nebo ČSSD - obě mají tendence utrácet, přerozdělovat a znevýhodňovat jakékoliv pracovní úsilí, podporovat armádu nefakčenků a utrácet stovky miliard ve zlobovaných státních zakázkách - zejména v armádě a ve stavebnictví. Jak Vaše partaj, tak ODS se obklopuje lidmi ze šedé ekonomiky, lobisty a jinou havětí a opravdu nám všem už velmi silně lezete krkem.
15. 01. 2010 | 12:30

bape napsal(a):

pro Petr
pro druhá jyrkova chůva

Pěkně se prezentujete. Měli byste přestat pít a vystřízlivět.Je načase , vidět věci rálně.
15. 01. 2010 | 12:31

Občan napsal(a):

Pro stále rebela:
zapomeňte na procenta, zapomeňte na porovnávání se západní a východní Evropou. To není argument. Jsme Česká republika. 100 mínus tam jednoznačně bylo. Ty se musely půjčit a teď z nich platíme úrok (který nemusel být a nějaká ta miliarda by se jistě uspořila i na těcch hrozných 200 minus loni). Dlužil jsem, stejně jako Vy 60 tis a teď 110 tis. Nezlobte se, ale 110 je pro mne logicky víc než 60. Logicky - dluh roste. Percentuální porovnávání stojí za dvě věci. Protože růst HDP můžete velice úspěšně "stimulovat" zvyšováním dluhu. Ale to není zdravý růst a tedy i ta porovnání dost, ale dost pokulhávají.
A teď se zase ukaž Ty.
15. 01. 2010 | 12:37

DJ napsal(a):

Nubo,

láska a nenávist zaslepují.
Známá skutečnost.
Zkus se uklidnit, zamyslet se a napiš to znovu.
Díky předem.
15. 01. 2010 | 12:37

bape napsal(a):

pro Ford, George, Volič

Peníze a moc kazí charakter. Tak si tam sedněte místo Kalousků a Sobotků, nebo Janotů , když vám lezou krkem a jste takoví ryzí charakteři...Tak koho volit???
15. 01. 2010 | 12:40

Luba napsal(a):

Miroslav Kalousek = nejlepší ministr financí všech dob!!!

Ano,
jak známo, nejúspěšnější podvodníci jsou tací, kteří umí zapůsobit nejdůvěryhodněji.

Pan Kalousek je ve svém oboru nesporně geniální - umí promluvit tak, že mu uvěříme každičké slovo.

Ale lidi máme hodnotit dle skutků, nikoli dle slov.

Pak zjistíme, že mediální obraz pana Kalouska - rozumný a mravný muž - se nesetkává s realitou - nejasný původ jeho majetku, podezřelí lidé v jeho okolí:

Kalouskova vila v Bechyni za cca 3 milióny, luxusní apartmán na Veleslavíně za 6,5 miliónu, Kalouskův švagr Kašák podnikající v realitách zavražděn, napojení na zbrojaře Hávu, apod., apod.

Zdroje:
http://aktualne.centrum.cz/...

http://aktualne.centrum.cz/...

http://aktualne.centrum.cz/...

Knížepán se věru nemusí bát, že HOP 09 "na to nemá".
Pan Kalousek umí konat zázraky!
15. 01. 2010 | 13:01

Ford napsal(a):

Bape: Oni už byli zkažení dřív než čuchli k moci a penězům. Stačí udělat jednu změnu. Volit můžou jen plárci rozpočtu. Což znamená jen lidé pracující v soukromém sektoru.
15. 01. 2010 | 13:02

radek napsal(a):

pane Sobotko, téměř všechna opatření ODS jsou vysoce systémová... (bohatí se smějí a s kamenou tváří oznamují pracujícím, že čo bolo to bolo...)
15. 01. 2010 | 13:05

Nuba napsal(a):

Tak s tím, že se tady zase povede zákopová slovní válka kdo je větší knecht jsem už smířená.
Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že to není k ničemu a hry ode zdi ke zdi jsou důkazem nevyzrálosti. Co naše společnost postrádá je dlouhodobější vize. Důsledkem toho je, že se tady plácáme od ničeho k ničemu.

Nad dlouhodobější koncepcí holt bude muset být širší shoda, a to ať se to komu líbí nebo nelíbí. Takové hospodářství, že jedna garnitura něco zavede a druhá to zruší je myslím také jedna z příčin zbytečného plýtvání.

Každý z nás se bude muset smířit s tím, že to tak zcela po jeho nepůjde. Že zájmy jsou různorodé zrovna tak jako lidské společenství. Tvářit se, že můj zájem je důležitější než kohokoliv jiného je projev agresivity prvobytně pospolné společnosti. Někdy mívám strach, že ta pomyslná spirála evoluce, po které údajně kráčíme, nabrala směr dolů.

V tom nejhorším případě, který si dovedu představit to dopadne tak nějak podle proroctví. Jeden Bůh (prachy) nám tady bude točit vrtulí a my všichni ostatní budeme jako hloupé stádo lítat od mantinelu k mantinelu za zvuku bičíku jediného globalizovaného vůdce .

Možná by bylo lepší si zahrát partii o tom, který to bude
15. 01. 2010 | 13:07

Nuba napsal(a):

DJ: slovy písně


Z jiných světů přiletěl jsem k vám
ty si první koho tady znám
duše má je čistý list
nevím, co je nenávist a co je láska
často slýchám o ní písně znít
ten ji ztratil, ten chce novou mít
je to vůně nebo zář
pověz ty přec pravdu znáš
co je to láska

Zdravím
15. 01. 2010 | 13:09

bape napsal(a):

pro Ford

...a Vy znáte pana Sobotku osobně ? Nebo je to jen Vaše doměnka, to o té zkaženosti?
15. 01. 2010 | 13:12

Tomass napsal(a):

Ano vijímečně s Vámi souhlasím nemáme na to a hlavně Vy by jste si to měli uvědomit.
15. 01. 2010 | 13:13

Tencokida Hnuj napsal(a):

To Volič
Náhodou. Já si myslím, že vládnoucí elita se chová, tak jak se chovat má. Tedy , že za peníze daňových poplatníků jim slouží jako servis. Malou vadu na kráse ale má.
Ten servis (včetně množstevních slev) poskytuje jenom stálým zákazníkům. :))))

36 NEVOLÍM
(jeden za 18 + druhý za 20 bez 2)
volím VV.
15. 01. 2010 | 13:13

bape napsal(a):

pro Nuba

Je to jednoduchý. Kdo to bude, o tom rozhodují šedé, mafiánské eminence. Tam se točí velký prachy. Bylo jest a bude...
15. 01. 2010 | 13:15

Ford napsal(a):

bape: A chovanci na Mírově jsou všichni poctiví slušní lidé, protože je neznám osobně? Sobotka a jeho chování je všeobecně známé. Je to veřejně se prezentující osoba. Takže ho nemusím znát osobně, abych věděl, že je to křivák. Nebude to žádný svatoušek už z toho, že je podkápo ve straně, která praktikuje sociálně demokratickou politiku z minulosti známou jako fašismus. Už z toho že se veřejně chlubí jak porušuje zákon.
15. 01. 2010 | 13:25

Nuba napsal(a):

bape

máte naprostou pravdu. Svěřím se Vám s jednou svojí pochybností, která souvisí s vyjádřením premiéra Fischera. Ten pro mne sympaticky přiznal, že do politiky nechce vstoupit, protože se bojí profesionální deformace, kterou každé povolání sebou přináší. V politice se to projevuje zduřením ega a naháněním malé domů.

Korupci, nabubřelost, agresivitu slovně odsuzuji a zvenčí se mi zdá, že by se mi to nemohlo stát. V koutku duše ovšem musím přiznat, že matka Tereza nejsem a kdo ví, jak bych sama dopadla.

Takže jak řekl pan premiér - raději to nebudu ani testovat
15. 01. 2010 | 13:29

druhá jyrkova chůva napsal(a):

to bape :
reálně tenhle lhář zasekl 100 mld. sekyru v době 6%ního růstu
15. 01. 2010 | 13:43

kozoroh napsal(a):

Vždycky jsem i myslel,že mezi luxusní zboží patří třeba šperky,zlato, diamanty a člověk,co neví co s prachama, investuje tímto směrem.Všechno je jinak! Nejluxusnější zboží je volič! Navíc se nakupuje na sekeru, kterou sám a s radostí(že rebeli,bape a pod.)zaplatí ten kupovaný.Svět se v kravskou ř.ť obrací, panstvo! A jsme v ní všichni,kromě těch,kteří nás s širokým úsměvem přesvědčují, že toto je ta správná cesta.Ovce jsou na tom líp!
15. 01. 2010 | 13:48

stále rebel napsal(a):

Pro Občan.
No výborně, nemám se řídit tím, co uvádějí mezinárodní instituce, ale mám se snad nechat oblbovat některými našimi politiky a novináři.
To je dobré tak pro vás. Já se budu dívat na výši našeho dluhu veřejných financí sem.
http://epp.eurostat.ec.euro...
Důvěřuji více této metodice sledování veřejných dluhů.
Zřejmě se soustředíte jen na státní rozpočet a neuvědomujete si, že státním rozpočtem jednak neprochází všechny veřejné finance nebo třeba i projdou ale zůstanou v rezervních fondech ministerstev a vyčerpají se až v příštím roce. Zjištění skutečného zadlužení v tom kterém roce nechávám na nestranných odbornících.
15. 01. 2010 | 14:04

Petr napsal(a):

pro bape
Za názorem , že po přečtení jakéhokoliv názoru pana Sobotku by se Gebls styděl , si stojím . Pár příkladů :
1) ČSSD obhajuje EU , ale bohužel odpočty DPH i na dražší auta jsou směrnicí EU
2) Snížení DPH v restauracích byl návrh proti sníženému počtu návštěvníků v ČR , od kterého se později upustilo a který se dříve líbil i ČSSD .
3) Pokud se panu Sobotkovi a ČSSD nelíbil rozpočet a jeho naplňování v roce 2009 , měl se svými levicovými poslanci a přeběhlíky 101 hlasů na změnu jakéhokoliv zákona . Mohl navrhnout a v levicovém parlamentu prosadit co chtěl a ne nyní říkat něco o výši dluhu .Tady se ovšem ČSSD drží hesla :čím hůř v ČR , tím lépe pro preference ČSSD "
4) Většina lidé , kteří umí počítat , tak ví že při vyšší dani raději firmu převedou někam jinam . Třeba na Slovensko , kde vládne sociální demokracie s jednotnou sazbou daní ve výši 19% . Pak ovšem stát při vyšší dani , vybere podstatně méně .
5) Pokud ČSSD s ministrem financí panem Sobotkou naplní svůj volební program , tak deficit roku 2009 bude jen slabý odvar toho , co čeká státní pokladu .
15. 01. 2010 | 14:23

občan napsal(a):

To stále rebel:
ne nesoustředím se na rozpočet. soustředím se na VÝŠI celkového dluhu. ne poměrnou, ale absolutní!!!!!
Víte statistika věda je, má však cenné údaje - jak se zpívá v jedné pohádce. A jinde se zase říká, že já sním kuře a Vy nic, ale statisticky jsme měli každý půlku, takže se vlastně oba máme dobře. Ze statistiky totiž téměř vždy dostanete to co "potřebujete" a co vám vyhovuje.
Proto jen laicky konstatuji, že dluh 110 tisíc na hlavu je větší než 60 tisích, z čehož plyne, že se zadlužujeme stále víc a víc. A vadí mi, že se tento dluh nehorázně zvyšoval i v dobách vysokých růstů ekonomiky (pravda možná byl tento růst tažen pouze státních výdajů "na sekeru"). A že to kritizuje takový "ekonomický génius" jako je pan Sobotka, protože jeho rozpočty by opravdu zvládla i opice.
15. 01. 2010 | 14:32

kozoroh napsal(a):

Docela by mne zajímalo,jak se svým rozpočtem vycházejí ti zdejší diskutéři, hlásící se k plkům "ekonoma" Sobotky.Kolik z nich je takových, kteří si něco koupí na sekyru,ačkoliv mají pouze na jednu splátku dluhu a patrně čekají, že jim prodejce ten zbytek odpustí.Kolik je takových, kterým stačí k vyřešení fin.problémů vhodná metodika, ev.statistika typu půlky kuřete.Bude jich dost,myslím.Sobotkovy lži jsou jim pak rajskou hudbou možná i v okamžiku návštěvy exekutora.Nebo se dluhy neplatí?
15. 01. 2010 | 14:47

Ládik napsal(a):

Kdo šetří, má za tři. Kdo krade, má za deset. Vy, soudruhu Sobotko, máte za dvacet.
15. 01. 2010 | 14:56

zdesta napsal(a):

Ford. To je "výborný" nápad s tím právem volit.Takže důchodci nic,policati a hasiči,matky na mateřské,invalidi a celá řada dalších občanů nepracujících v soukromém sektoru by byla bez volebního práva.Takový nový druh selektivní demokracie a svobody.Nespadl jste náhodou s trnky na hlavu?
15. 01. 2010 | 14:56

kočka šklíba napsal(a):

Občane, Vaše tvrzení: "2. štědrý sociální stát nastavený především socdem - jednoznačně" není pravdivé, většina sociálních dávek byla nastavena již za vlád Klause. Pokud i ostatní údaje, které uvádíte jsou takto "pravdivé" pak nevím, nevím.
A stát je zadlužován neustále a to každý stát, ovšem jedna věc je dluhy kamuflovat, druhá přiznat. V tom prvním vynikal zase Klaus a spol.
A podstata blogu je zas v něčem jiném. A to v tom, že "nejlepší ministr financí" je jako korouhvička a recyklovaní představitelé strany TOP09 pouze a jenom zase se snaží oblbovat ty, kteří ještě věří, že Schwarzenberg by mohl být nějaký jiný politik než většina ostatních. Není, je stejný, o čemž jsme se mohli přesvědčit již mnohokrát.
15. 01. 2010 | 15:02

stále rebel napsal(a):

Pro občan.
S absolutními hodnotami je rovněž problém. Pokud by byl například dluh 60 tisíc na osobu v polovině devadesátých let a dnes dluh 110 tisíc na osobu, znamenalo by to nepochybně, že zadlužení klesá.
15. 01. 2010 | 15:05

Ford napsal(a):

Zdesta: No a co, když se "demokratické" volby omezují jen na to kdo si odhlasuje peníze pro sebe, které nevydělal, tak už to není demokracie , ale zlodějna. Takže o nějaké demokracii nemůže být ani řeč. Mužou mít hlasovací právo ohledně zahraniční politiky, kultůry, sportu. Co kdyby si sousedé demokraticky odhlasovali že jim budete odevzdávat vyplatu. Je to přece demokraticky odhlasované, tak proti tomu nebude nic namítat.
15. 01. 2010 | 15:06

kozoroh napsal(a):

stále rebel:
Vaše eskmotérství s "kdyby" nic nemění na tom,jaká je skutečnost.Odmítáte-li respektvat realitu,je to váš problém.Problémem všech je naopak 112 tis.dluhu/osobu.A na ten zadělala především SD(byť ve spolupachatelství).Už jsem to tu psal: nejdražší materiál je volič...
15. 01. 2010 | 15:17

Paní nebo slečna napsal(a):

Jsem ráda, že pan Sobotka stručně a přehledně zopák kdo co (s významnými důsledky) prosadil. Lidi docela zapomínají. Například já jsem už zapomněla na to chystané zvěrstvo, na ty stovky miliard církvím. Ty peníze bych dala na medicínu. Loni v Motole prý vymysleli a odzkoušeli vakcínu proti rakovině, ale prý se jim nedostává peněz, aby ji mohli vyrábět pro více lidí.
15. 01. 2010 | 15:23

občan napsal(a):

To stále rebel:
Aha, máme tu započítání inflace atd. atd. :-) něco maličko o tom vím, ale to teď není podstatné.
Za prvé těch 60 nebo i trochu méně bylo před nástupem "velkého ekonoma" v roce 2002 (to už je s tím dloužkem trošku větší problém). Nicméně základem je pořád to, že se v době vysokého hospodářského růstu v každé slušné společnosti, vedené slušnými lidmi, dluhy minimálně nezvyšují (pokud se, nedej bože, dokonce i neumořují) - myslím samozřejmě nominálně, a určitě se vytváří rezervy a opatření pro léta hubená, jako jsou tato. Ani to se bohužel nedělo.

To kočka šklíba:
máš pohled na svět je tak rozdílný, že nemá cenu s Vámi, zarytou socialistkou, diskutovat.
Ale přeci. Každý stát má své standardy poskytování pomoci potřebným. A jistě byly základy "postaveny" již v devadesátých letech. Jenže "nákup" voličů ze strany soc dem za jejich vládnutí byl nehorázný. A na účet nás všech. A z pomoci potřebným se stalo živobytí pro flákače, na které právě ti skuteční potřební doplácejí nejvíce. To mi solidární nepřipadne vůbec.
P.S. Jen pro Vaši představu. Tako třešníčka. Před volbami 2006 dostávali pracovníci FÚ mimořádné odměny přímo od nejvyššího finančníka země s douškou, aby si při volbách vzpoměli.
A o "chudákovi" Standovi dnes nemá cenu se ani moc rozšiřovat.
15. 01. 2010 | 15:33

kočka šklíba napsal(a):

Občane, pokud ve své odpovědi použijete jakoukoliv nálepku pro Vašeho oponenta, vypadá to, že nemáte argumenty k jeho tvrzení ;).
Takže prosím napište, které "nákupy" byly nehorázné, vyčíslete tyto náklady a porovnejte je s mandatorními sociálními výdaji , jejichž výše byla založena za vlád Klause, pak teprve byste mohl Vaše tvrzení, které jsem citovala, dokázat ;).
Nějaké tvrzení o mimořádných odměnách se zmínkou o tom, že si pracovníci FÚ mají vzpomenout má váhu jen JPP ;). Nehledě na zanedbatelnou výši těchto nákladů.
15. 01. 2010 | 16:15

bape napsal(a):

pro Forda

Váše soudy jsou povrchní. Chcete-li někoho označovat za křiváka,aniž byste ho důkladně znal, pak jste zaujatý a soudíte druhé podle sebe. Vidíte třísku v oku bližního, ale břevno ve svém vlastním ne !I na Mírově mohou sedět lidé nevinní...Jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá. I ve Vašem případě.Rozhodně znám Sobotku lépe než Vy!
15. 01. 2010 | 16:37

bape napsal(a):

pro druhá jyrkova chůva

Kolik toho rálně zasekli jiní, no ? Už jsem dříve říkal, že měl plán na snižování sekery, ale to jsi chůvo asi nejen hluchá i slepá a jestě negramotná /jyrik/
15. 01. 2010 | 16:41

stále rebel napsal(a):

Pro občana.
V devadesátých letech se průměrná inflace pohybovala kolen deseti procent. Skutečně jediný relevantní způsob posuzování zadlužení státu je poměr dluhu k HDP. V roce 1998 byl dluh 15 % k HDP, dalších 15 % narostlo v letech 1999 – 2003 a asi 6 % v minulém roce. V letech 1999 – 2002 vládla ČSSD opozičně koaličně s ODS. V této době se musely řešit také resty z let předcházejících. Vytunelované podniky a banky.

Pokud bychom nebyli transformující se ekonomikou tak bych plně souhlasil a tím, že v době ekonomického růstu přes šest procent se musí vytvářet rezervy a ekonomika spíše brzdit. Ale výkon naší ekonomiky je někde na 80 % průměru EU a pokládám za důležitější dotáhnout se alespoň na průměr EU, než být o procento méně zadlužený. Polsko a Slovensko rostlo podobně jako my. Pokud se dotáhneme s výkonem ekonomiky na průměr EU, dluh nebude žádný problém.
15. 01. 2010 | 16:47

zdesta napsal(a):

Ford. To je takové uvažování v teoretické rovině.Lid si vládne když má v rukách samopaly.(dočasně)Takže úvahy kdo může volit a kdo je vyhovující, jsou bezpředmětné.Co svět světem stojí,vždy to dopadne stejně.Někteří získávají,někteří ztrácí.Kdo získává a kdo ztrácí je Vám snad jasné,nebo ne?
15. 01. 2010 | 16:48

Ford napsal(a):

Bape: Podle sebe? To těžko. Já nezneužívám náhrady. Nesvolávám tiskovky, abych se chválil, že porušuju zákon. Nejsem členem žádné strany natož fašistické. Nedělám z lidí hlupáky a nezneužívám jejich omezeného rozhledu. Na Mírově můžou sedět nevinní oni bohužel jej nemůžou opustit dobrovolně. Sobotka může, ale nehce. Protože se mu chrochtání u korýtka strašně líbí. I vrahy někdo miluje. Takže proč by nemohl někdo i Sobotku. Třeba vy. To nemění nic na tom co je zač.
15. 01. 2010 | 17:08

bape napsal(a):

pro Ford

To sice tvrdíte Vy, ale to je tak akorát všechno. Povrchní a plytké plivání kolem sebe. Je to ubohý výron nenávistné duše, Vaší. Ještě štěstí, že je tu někdo, kdo miluje hříšníka, ale nenávidí hřích. Je načase, abyste se podíval do zrcadla. Jak rád byste asi u korýtka chrochtal Vy sám, he ?
15. 01. 2010 | 17:31

JAVÍT napsal(a):

Pane Sobotko,
jen opravdu ti hodně tupí lidé uvěří Vám a Paroubkovi vaše lživé sliby !!
Jen hodně tupí lidé uvěří Vašim a Paroubkovým frázím o sociálním státě, ačkoliv je to stát dost asociální, stát politické korupce voličů !!
Paroubek, Vy a celá ČSSD, abyste získali opět moc, podplácíte voliče penězi, které jim seberete, a na dluh, jež zase stejně zaplatí voliči.
Stranám, které tyto zhovadilosti podporují, soud nehrozí. Jsou v oblibě, rabují rozpočty, rozdávají peníze.
Připomínám, že ani ODS či kterákoliv současná parlamentní strana nejsou o moc lepší !!

Recept je jednoduchý, v příštích volbách nevolit žádnou ze současných politických stran !!!
15. 01. 2010 | 17:36

bape napsal(a):

pro JAVIT

....ale, notak. Nespojujte Sobotku s Paroubkem. Jen tupí lidé mohou něco takového dělat. Stále žijete na dluh, ať je to ten, nebo ten, praštíjou Vás koštětem a ještě to zaplatíte. ...Tak poraďte, koho volit, ale aby dostál svým slibům a nebyl zkorumpovatelný. Myslíte, že když John přiznal sedm milenek, že se bude po volbách chovat košer. To dělá, protože mu hoří koudel u pr...
15. 01. 2010 | 17:50

Ford napsal(a):

Bape: Kdybych chtěl chrochtat u korýtka, tak se budu chovat jak Sobotka. A na to opravdu nemám žaludek. Svůj svému. Dle vašeho úsudku jsou pak všichni poslanci a politici to nejpoctivější a nejmoralnější lidé v ČR v protože Bohuslav by s křivákama, podrázkama, zloději to netáhl.
15. 01. 2010 | 17:51

Ford napsal(a):

zdesta: To byl jen jednoduchý návrh jak lehce vyřešit tenhle rozpočtový volební hnus. Je to stejná teorie jak když politici vykládájí že zatočí s korupcí. Jak zařídí světlé zítřky.
15. 01. 2010 | 17:53

bape napsal(a):

pro Ford

To máte jak s Gorbačovem...někdo někde někdy musí začít změny. Kdo chce s vlky býti musí s nimi výti, ale měnit styl a způsob, jinak se smysluplná politika nedělá, ani tehdy, ani nyní !
15. 01. 2010 | 18:02

zdesta napsal(a):

Ford.Světlé zítřky nemusí nikdo zařizovat.Zítra o půl osmé ráno bude světla habaděj.Celá diskuze se odvijí v rámci starého vtipu-vy zase věšíte černochy.Kalouskuv rozpočet je vedlejší a nepodstatný,řeší se Sobotka.
15. 01. 2010 | 18:17

qwe napsal(a):

Sobotko, že se za dluhy, které jste způsobil, nestydíte a nechodíte kanálama....
15. 01. 2010 | 18:21

Daniel napsal(a):

Pane Sobotko, doufám že pan knížepán se naučil něco z rodové historie, jejich rodina dokázala hospodařit 800 let a to je uctyhodný výkon. Jestliže naučí takto hospodařit státní úředníky tak to bude výtečné.
15. 01. 2010 | 18:26

bape napsal(a):

pro qwe

Vy chodíte jistě kanálama, jinak byste nepsal takové hovadiny....potkal byste Sobotku /podle Vás/ a on by Vám to vysvětlil.
15. 01. 2010 | 18:28

bape napsal(a):

pro Daniel

To jo! Ale vozila se po zádech poddaných. vydřiduši, kteří velebí Bílou horu a exekuci 21 českých pánů/šlechty/, s nenávistí vůči husitům a protestantům, Vy chytráku. Jsou hrdí na to, že nejsou potomky Husa, Komenského atd.
15. 01. 2010 | 18:39

Ford napsal(a):

Bape: Když bych připustil že se tam infiltroval, aby něco změnil, tak pořád o jeho skutečném slušném Já nemám jediný důkaz. Právě třeba příspěvky na blogu, kde by mohl ukázat seriozní tvář. A nic.
15. 01. 2010 | 18:45

Ford napsal(a):

zdesta: Na počátku byl rozpočet. Uvedl jsem že se vyplatilo 27 miliard víc na důchodech než v roce 2008. Tehdy žádná krize nebyla a oproti předchozímu roku se v roce 2008 vyplatilo navíc 8 miliard. U nás je prostě problém na výdajové stráně. A Sobotka pořád řeší příjmovou.
15. 01. 2010 | 18:51

Daniel napsal(a):

Bape
Typický bláboly o zlé šlechtě. Tato rodina byla schopna udržet majetek po 800 let a to hovoří něco o schopnostech. šlechta byla vrchol ekonomické piramidy, určovali dění na svých državách a starali se o blahobyt (uměrně letopočtu) svých poddaných.
15. 01. 2010 | 18:51

bape napsal(a):

pro Daniel

typické bláboly o hodné šlechtě. Mně stačí knížecí výroky směrem k Husovi, Bíle hoře, rekatolizaci, nápravě křivd pro katolickou církev a zásadové postoje k Čunkovi, zeleným a teď Kalousek a TOP OO/pardon O9/. Ano , to je charakter. 8OO let doby kamenné a feudální manýry...ha, ha.
15. 01. 2010 | 19:00

Kritik napsal(a):

Kdyby pan Bohuslav Sobotka nebyl takový troškař, vzpomněl by si i na Kalouskovy dary, které tento "spořivec" věnoval jménem chudých těm bohatým. A toho Karla Schwarzenberga mají rádi všichni jeho nynější i minulí poddaní. Na svém panství jim přispívali na školy včetně výuky českého jazyka.
15. 01. 2010 | 19:12

Karl von Bahnhof napsal(a):

Ekonomický génius Sobotka, jenž ekonomii nestudoval nikdy nikde nepracoval...
Na konci vlády ČSSD a komunistů (které se zřejmě nevyhneme)typuji státní dluh nejméně 2 bilióny + 14. a 15. důchod ze zisků ČEZ.
Tedy pokud nebude do té doby tato elektrárenská společnost prodána a sociály projedena na dávkách.
15. 01. 2010 | 19:17

petrof napsal(a):

Otík Laffer Sobotků nám netlumočil stanovisko pana knížete celé!!! On řekl jasně, že každého, kdo toto navrhuje, b měli zbavit svéprávnosti....!!!
Bohoušku, ekonome.... co vy na to ????
15. 01. 2010 | 19:27

Pepča napsal(a):

Co to vlastně Kalousek "rozházel" tím, že snížil daně?? Co to je, co "rozházel"??? Když snížil daně, stát sebral míň peněz firmám a občanům, tím měl na rozhazování snad míně???
15. 01. 2010 | 19:33

hoven napsal(a):

sláveček neumí násobilku, zato demagogie mu jde od ruky. snižování daní není rozhazování, pouze nechání více peněz těm, kdo si je vydělali. na odírání a rozhazování je expert Z+P. ( zuby a pleš)
15. 01. 2010 | 19:38

hoven napsal(a):

co se týká vrácení majetku, kterej komunisti ukradli, to není otázka ,jestli na to máme nebo ne. to je otázka zákona. to by mohl slaveček, ktereho nechali z litosti a protekce dostudovat práva, vědět.
15. 01. 2010 | 19:45

Tencokida Hnuj napsal(a):

Jděte na blog pana Tožičky. Tam je hezký článek. Ne plky profesionálních šejdířů a hochštaplerů, kterým se vždy před volbami nad hlavou objeví svatozář. :)))
P.S. Teď jsem se rozesmál. Při opisování dvou slov pro potvrzení komentáře tam bylo : MANDATE TRANSYLVANIA. ha ha ha. Signifikantní pro blížící se volby.
15. 01. 2010 | 19:46

Gerd napsal(a):

Pane Sobotko,
Kalousek je sice nejhorší ministr financí, jakého kdy ĆR od 1989 měla, ale Vy jste obsadil pomyslnou druhou příčku! Protože předtím jste byl nejhorším ministrem financí Vy se svými cca. 100 mld. schodky v době růstu ekonomiky.
Co se týká místních obhájců Kalouska, dovolím si jen připomenout, že vlivem krize došlo k propadům výběru daní a příjmů firemních a na sociálním pojištění o 89 mld. Kč! Zbytek do uváděného schodku jde plně na vrub schopností Miroslava Kalouska a eduarda Janoty. E. Janota ostatně sestavoval i rozpočty pro ČSSD, tak se není co divit, že?
Doufejme, že "nejlepší ministr, jakého kdy KDU-ČSL měla" je jen osamocenou figurkou v české politice. Jinak by to totiž bylo na co nejrychlejší emigraci.
M. Kalousek není lepším člověkem, jen je na něm vidět práce draze placených poradců "image maker". Jeho poradci jsou opravdu dobří, když i z takové nuly a morální trosky s charakterem rovným jako kleč kosodřevina dokážou dostat tolik voličské přízně, kterou si Miroslav Kalousek opravdu nezaslouží.
Jedinou pochvalu si zaslouží jeho tým, ale M. Kalousek je břídil a politický turista, který byl ochoten vládnout s komunisty a Jiřím Paroubkem (proto taky přišel o křeslo předsedy KDU-ČSL), ale nejvíce by republice prospěl sezením na Ruzyni nebo Pankráci.
Ostatně tenhle člověk byl ministrem a místopředsedou za dob vlád ČSSD, které schvalovaly státní schodky. Dnes se stejnou horlivostí brojí proti své tehdejší činnosti! Jeho obhájci snad úplně ztratili paměť, nebo jsou mentálně zaostalí nebo podplacení. Soudný člověk jej snad a ni nemůže podpořit.
15. 01. 2010 | 22:53

znalec napsal(a):

Sobotko - mě nezajímáte.
16. 01. 2010 | 01:49

karelhá napsal(a):

To co jste stručně shrnul pane Sobotko charakterisuje jednotu taktiky a strategie těch, které p. Kalousek zastupuje.
Pan Kalousek plní úkoly dobře, průběžně zvýhodňuje bohatou část společnosti (a sebe), cílově usiluje o rozvrat rozpočtů, aby mohl splnit strategické cíle, především zprivatizovat zdravotní pojišťovny a důchodový systém. Pak už nebude problémem zprivatizovat i to co ještě zbyde - ČNB, výběr a rozdělování daní, zbytek národního majetku.
16. 01. 2010 | 07:54

Honza999 napsal(a):

Občan

100 mld dluhů v době růstu... Napadlo vás ale podívat se, za co těch 100 miliard bylo vydáno?

Těmi 100 miliardami byli totiž zaplaceni Klausovi kostlivci vytažení ze skříně České konsolidační agentury.

Nebýt pohledávek České konsolidační agentury (dříve České konsolidační banky), bylo by hospodaření ČSSD vyrovnané, ne-li přebytkové.
16. 01. 2010 | 09:56

Kamil napsal(a):

Škoda slov.
Hezký den.
16. 01. 2010 | 10:26

SuP napsal(a):

karelhá -
Omyl. Pokud by to bylo jak píšete, snižováním příjmů do státního rozpočtu by jen snižoval objem peněz na "rozdávání kamarádům" ve státních zakázkách. To ostatní je v mandatroních výdajích a není důvod, aby tyto rostly, když je potřeba je snižovat. Tak si v tom udělejte pořádek.
16. 01. 2010 | 11:09

Harry napsal(a):

Demagog a mimo mísu je tady v první řadě diskutér Doc
ad 1) V listopadu 2008 (kdy se rozpočet na rok 2009 projednával), mohl s 5% růstem HDP počítat jenom úplný hlupák
ad 2) Slevy na pojištění zabránily ještě mnohem větším propouštění - to snad nemůžete myslet vážně ...
ad 3) Protikrizové opatření - OK, ale proč potom Kalousek a spol. tak bojují proti zavedení šrotovného, které by rovněž bylo protikrizovým opatřením (a účinnějším)?
ad 4) To, že snížení DPH v restauracích neprošlo, není přece pro Kalouska omluvou ...
ad 6) Když je rovná daň tak skvělá a spravedlivá, proč ji dosud žádný západní stát nezavedl?
16. 01. 2010 | 11:23

Luděk napsal(a):

to gord
procházím-li v myšlenkách všechny ty, kteří , s největší pavděpodobností, budou řídit naše osudy, je to na na úprk z české kotliny teď hned.
16. 01. 2010 | 12:48

češka napsal(a):

Pane Sobotko, pan Schwarzenbeg pochází z rodu bohatého cca 500 let, který chce být bohatý i v následujících 500 letech a intermecco trvající cca 60 let jej nerozhází.
Pan Kalousek, stejně jako dalších cca 280 poslanců a senátorů, chce být jiz zítra nejméně stejně bohat, jako pan Schwarzenberg.
Prozatím kazdý, včetně Vás osobně, zatal sekyrudo SR cca 4 miliardy Kč, aby na rodinné konto vyvedl x milionů.
Potěšil by mne článek, jak Vy osobně, v prípadě Vašeho zvolení, se svým dluhem nalozíte. Vše ostatní je irelevantní.
16. 01. 2010 | 14:12

radek napsal(a):

češka

bez závisti, možná by bylo dobré skouknout, jak pan kníže k majetku přišel... myslíte, že jeho prací ???
16. 01. 2010 | 14:30

Karl von Bahnhof napsal(a):

Zkuste se nesžírat závistí !
:-)))
Radku , vy jste dobrý mimoň.
Pan kníže k majetku prací určitě nepřišel. A proč by také měl ? On jej pouze legálně zdědil.
Vy jste možná nezdědil nic nebo málo. Tak nebuďte naštvaný a nezáviďte slušnému člověkovi.
Pokud vám to uleví, tak vás ubezpečuji, že ani já jsem nezdědil zámek s polesím a polnostmi a přesto mi to nevadí, aby mi byl pan kníže sympatický. Nakonec je to (pozemkově) můj soused na Orlíku
16. 01. 2010 | 14:37

češka napsal(a):

Radek
bez závisti
já jsem nic nerestituovala, vše co mám, jsem si musela vybudovat sama. Doufám, ze můj potomek bude majetek rozmnozovat, nebo alespon neztenčovat. Kdyz to tak budeme dělat cca 500 let.....
Kníze sice prací majetek nezískal, ale prací jej udrzuje a zvelebuje. Nekrade a nechlastá.
16. 01. 2010 | 14:49

stále rebel napsal(a):

Karel Schwarzenberg (* 10. prosince 1937, Praha) –

V roce 1962 byl adoptován členem starší, hlubocko-krumlovské větve Schwarzenbergů, Jindřichem.

Roku 1979 Karel získal dědictví po adoptivním strýci Josefovi, stal se hlavním představitelem rodu, a tak v sobě spojil obě jeho větve i jejich majetek. Jeho adoptivní sestra Alžběta Pezoldová, dcera výše zmíněného Jindřicha Schwarzenberga, však toto dědictví napadla a snaží se o navrácení majetku hlubocko-krumlovské větve — jakož i o navrácení majetku Adolfa Schwarzenberga, jehož je vnučkou[2] — do svých rukou.

http://cs.wikipedia.org/wik...
16. 01. 2010 | 14:50

ld napsal(a):

Bahnof,
vy jste kus hovězího! Víte proč?
16. 01. 2010 | 14:54

Karl von Bahnhof napsal(a):

id :
Zkuste se vyjádřit poněkud gramotněji... Pak vám třeba řek nu proč.
16. 01. 2010 | 15:03

karelhá napsal(a):

SuP
O žádném snižování příjmů státního rozpočtu jsem nepsal, to je realita a čísla jsou v článku.
Odvody na zdravotní a sociální pojišťění byly sníženy, některé daně také..
Ale státní rozpočet 2009, tedy výdaje, byl naopak postaven vědomě a nesmyslně na takovém růstu HDP, že se mohlo velkoryse pokrýt i rozdávání peněz pro kamarády, nebo i rovnou sobě, viz p.Řebíček. A i zdravotní pojišťovny musely být v rozpočtech přiměřeně optimistické.
A ano, mandatorní výdaje by se měly tvrdě regulovat, nevím ovšem proč rovnou snižovat. Působení p. Julínka je ukázkové- mj. zaútočil proti levným generickým lékům (aby prostý lid pochopil, mluvil p.Cikrt o neúčinných lécích), a zajistil těm farmaceutickým firmám které zastupuje odbyt drahých léků. Statistika růstu výdajů na léky je ošklivá.
Těžko se publiku zdůvodní privatizace pojišťoven s přebytky, ale snadno se obhájí privatizace pojišťoven které bankrotují. To jsem měl na mysli.
16. 01. 2010 | 18:06

ld napsal(a):

Bahnhof,
zkuste mi říci, jestli by se vaši sousedi domohli práva, nebýt toho, jak se jmenují. Je to gramotná otázka?

Mám souseda, jenž se o pole a chlebík náš vezdejší soudí dodnes. Podotýkám, není to vekslák, nýbrž rolník.
16. 01. 2010 | 18:10

radek napsal(a):

Karl von Bahnhof

milý pane, ono zdědit majetek a dávat pak "knížecí" rady je velmi jednoduché, nehledě na to, že majetek šlechty pocházel z velmi podivných aktivit typu války a různé podivné intriky...

to je vše co jsme chtěl říci...
16. 01. 2010 | 18:28

bullard napsal(a):

To 1% lidí, o kterém pořád dokola ČSSD melduje by to určitě vytrhlo. Paroubek počítal v televizi, kolik miliard by stát získal z nerovné daně navíc oproti rovné. Skončil na 10 miliardách, ačkoliv celá partaj mluví o čísle 80, kde ho asi vzali? Ten schodek je 230, tak se už probuďte, kolik by měla schodek ČSSD, když skoro celý svět je v mínusovém hosp. růstu? Asi ještě větší, jedině, že by obchodovali s marťany.. Pozn. nevolím ODS ani TOP 09..
16. 01. 2010 | 21:02

Karl von Bahnhof napsal(a):

ld:
Že se někdo nemůže domoci práva je jistě smutné. Tím ale chcete naznačit že by se kvůli tomu jiní měli snad svého majetku vzdát ?

radek:
Přijde na to, jakou šlechtu máte na mysli. Zajímá-li vás konkrétně původ majettku p. knížete Scgwarzenberka a jeho rodu, tak doporučuji absolvovat prohlídku zámku Orlík s odborným výkladem průvodce. Byl jsem tam hodněkrát, ale ani za nejhlubšího komunismu průvodce ani stínem nenaznačil, že by Schwarzenberkové, nebo jim předcgázející držitelé orlického panství snad něco ukradli, nebo za války naloupili.
Naopak Schwarzemberkové byli původně dosti chudou šlechtou. Situace se obrátila, když jim jistá bezdětná tetička (tuším šlo o rod Eggenbergů) odkázala tehdy ječtě nedokončený hrad Orlík s plilrhlými lesy a polnostmi. Vy na tom vidíte něco špatného ?
Oběma pánům + ostaním levicovým voličům dohromady:

Soudruzi, budete se muset zvyknout a smířit se s tím, že někdo holt má a jiný zase nemá. A pokud nemůžete zapomenout na časy, kdy zde měli všichni stejně holou sedací část těla, pak vězte, že máte smůlu.
A je-li toto nutkání příliš silné, potom doporučují dlouhodobou návštěvu Kuby, Venezuely, nebo KLDR.
16. 01. 2010 | 23:42

Schwarzenberg šetří, Kalousek rozhazuje, napsal(a):

...Paroubek prudí a Sobotka otravuje... :-)))
16. 01. 2010 | 23:48

Harry napsal(a):

Karl von Bahnhof - vaše příspěvky mi přijdou intelektuálně dost ubohé ...
Že někdo zrovna bezmezně neobdivuje Schwarzenberga, tak to ještě neznamená, že je závistivý či bolševik. Já např. mnohem víc než pana knížete obdivuji lidi, kteří peníze získají díky svým mimořádným schopnostem, nikoliv díky tomu, že se "uměli dobře narodit." Proto bude vždy víc než Schwarzenberga obdivovat lidi jako je Bill Gates, Baťa, atd. Nebo třeba Jágr či Navrátilová.
17. 01. 2010 | 09:22

Kelt napsal(a):

Doporučuji těm,kteří jsou přesvědčení o přínosnosti neoliberální daňové politiky/jak pro koho/si přečíst stať p.Kellera.Obsahuje zajímavou myšlenku o tom,jak snížení daní horním deseti tisícům a přenesení daňové zátěže na střední vrstvu/která dle Topolánka má předplaceno/stimuluje nenávist vůči "sockám" a to je vlastním cílem "daňové reformy".Jak se to povedlo svědčí drtivá převaha uveřejněných názorů.Vsadím se o malé pivo,že autory z pravého spektra není ani Bakala a jemu na roveň postavení,ale jenom lidé živícíse prací rukou,či hlavou.Každý nemůže být členem NERVU,někdo také musí řídit tramvaj,ošetřovat nemocné,péci chléb a učit naše děti.Výše jmenovaní nedosahují ani na průměrnou mzdu-máme jimi proto pohrdat?Podle Kalouska je progresivní zdanění trestem za úspěch.Ve vyspělých západních demokraciích si to nemyslí,které vzory má M.K.namysli?Asi pobaltské země-ty se opravdu hodí.
17. 01. 2010 | 09:46

Olga napsal(a):

Bohuslav Sobotka
Zajímalo by mě, kdy jste si začal uvědomovat hloubku problému vy. Nebo vám se zdá být vše v pořádku?
17. 01. 2010 | 13:49

Karl von Bahnhof napsal(a):

Harry :
Házíte do jednoho pytle jablka s hruškami. Jágr, Lendl,Baťa či Navrátilová jsou jistě v pohodě. Škoda jen, že jste se nezmínil ještě třeba o Stanislavu Grossovi.
Ale co vám vadí na panu Schwarzemberkovi ? Že zdědil majetek ? A že ho je hodně ?
Z vás, vážení,(doplňte si co chcete) čouhá závist na sto honů jako sláma z bot. To ovšem v našich zeměpisných šířkách není vskutku vůbec nic neobvyklého. Tak se holt smiře s tím, že zámek s pansvím dědí jen někdo, pouze občas a hlavně, že vy to nikdy nebudete. Takže už vám zbývá volit Paroubka...
Nakonec i jistý velmi známý socan a někdejší profláklý falešný doktor práv Křeček má podobný problém. Kde to jde, tam dodnes zoufale vyje o tom, že činžovní domy neměly být v restitucích vráceny zpět jejich majitelům a dědicům. To musí být příšerná situace... (Osobně nejsem majitel činžáku)
17. 01. 2010 | 15:03

blue jay napsal(a):

Buhus Sobotka zautocil,
Zda se ze po tom vyprasku ktery dostal v jeho minulem blogu zmenil strategii. Pomlouvat nekoho jineho a doufat ze to tak od nej odvede pozornost. Z casti se mu to i podarilo.
17. 01. 2010 | 15:27

ms napsal(a):

Pobo, Pandury podepsal pan Kuhnl, tento pán byl v roce 2007 (kdo to tehdy vládl) za trest jistě na velvyslanecký post. Uvidíme ve které straně skončí, s šetřivým knížetem již spolustraníkem byl :) Mimochodem kníže šetřílek byl zvolen do senátu za us/deu neboli koaliční Paroubkovu stranu, že se na to dnes zapomíná.
17. 01. 2010 | 16:08

Tencokida Hnuj napsal(a):

občan Karel z Nádraží
Souhlasím s Vámi. Nezávidět. A Řád především. Tedy :
Chudí ať chodí do práce a platí daně. Za to dostanou bydlení a stravu. O ničem sice nerozhodujou, ale můžou do všeho kecat. Pokud neumřou hlady, nebo neskončí jako bezdomovci, dožijou se důchodového věku. Jsou poté šťastni, neboť jsou senilní.
Bohatí dostávají dotace z daní chudáků. Za to si pořídí další majetky, aby mohli chudáky ještě více oškubat. Moc toho nenamluví (na to mají TV a noviny), zato rozhodujou o všem. Důchod neberou vůbec,
neb by s ním nevyšli. No a ve stáří zažívají krásný pocit štěstí z toho, jak vyzráli na chudáky.
A co by se stalo po revoluci ?
Bohatí se stanou chudáky a chudáci boháči. Ale ten pocit štěstí mají furt všichni stejný !!!!
17. 01. 2010 | 18:00

add. napsal(a):

Někdy mám pocit, že "modří chlapci" potažmo ODS nabyli dojmu, že jsou nejchytřejší na této zaměkouli.
Co natom že se rovná daň nepraktikuje prakticky nikde na světě.- Abych neblamoval: Byla kupř. v Argentině, nebo v pobaltských zemích. Těm méně sečtělejším předestírám, že to tam moc dobře nedopadlo. Prostě se neosvědčila vážení. Propadla tak jako slavná kupónová privatizace. Ta skončila pro změnu v kapsách etébáků a rudých bolševiků, kteří stáli zrovna u čepu. Proč by ne?
/Jen tak namátkou si vzpomínám na poučení davům od pana Klause, že proč by konec konců tito nemohli taktéž podnikat. Do dneška nevím co tím myslel, nebo komu to adresoval/.
Co si ale lámat hlavu, že? Však to zase někdo zaplatí / třeba "z podpalubí"/.
A volby? Jeden podraz, žádný podraz. Však se zase něco vymyslí. Že je to tak "modří chlapci". Ono totiž na našem Klondajku je toho ještě dost co se dá ukrást.
17. 01. 2010 | 19:14

SuP napsal(a):

Tencokida Hnuj -
No myslel jsem, že máš na víc Hnojaři.
17. 01. 2010 | 21:22

Harry napsal(a):

Karl von Bahnhof - vy jste asi trošku natvrdlý, že?
Já vám znova opakuju, že Schwarzenbergův zděděný majetek mě nijak netrápí a nijak mi na panu knížeti nevadí. Co mi na něm však vadí je skutečnost, že jakožto důvěryhodná osobnost zaštiťuje stranu, které ve skutečnosti vládne Kalousek a někteří další bývalí lidovci, kteří jsou všechno možné, jenom ne charakterní a myslící na zájmy občanů ...
17. 01. 2010 | 22:43

Karl von Bahnhof napsal(a):

To Harry :

Díky za upřesnění. Každá strana nemusí být každému sympatická. Nicméně, stejně jako máte právo vy preferovat, nebo i založit jakou stranu chcete, tak toto právo má jistě i pan Schwarzenberk.
Ovšem s menším rozdílem daným poptávkou na politickém kolbišti. Ale to je naprosto v pořádku.
17. 01. 2010 | 23:41

karelhá napsal(a):

Karl von Banhof
KS legálně majetek zdědil, říkáte?
A co nespoléhat na výklad průvodce na Orlíku, juknout do Wikipedie a zamyslet se nad majetkem KS více?
KS

.....Pochází z mladší, tzv. orlické větve rodu, založené Karlem (1771 — 1820) mladším synem Jana Nepomuka 5. knížete Schwarzenberga a slavným vojevůdcem napoleonských válek. V roce 1962 byl adoptován členem starší, hlubocko-krumlovské větve Schwarzenbergů, Jindřichem....

KS dědil po tátovi, ale jeho nevlastní sestra Alžběta má smůlu, protože její táta kolaboroval s nacisty.
I takto vypadá pohled na dědění KS. Pro KS před českým soudem platí české právo jen někdy, zatímco pro jeho nevlastní sestru Alžbětu vždycky. Realita je taková, že český občan může mít právně jednoho otce, ale u KS to neplatí, stačí když to vysvětlí odborníci ze zahraničí.
Navíc je otázkou, zda na Orlík lze vůbec vztáhnout restituce.
Je to škleb dějin. Syn hrdiny podporujícího presidenta EB v odporu nacistům je i není adoptivním synem kolaboranta s nacisty.
Takže argumentovat děděním právě u KS není zrovna šťastná volba.

...kam jsme to zabloudili v té diskuzi.
Ale souvisí to. Politik má být v osobních majetkových věcech čistý a nezranitelný. To neplatí ani pro KS a už vůbec ne pro p.Kalouska
18. 01. 2010 | 10:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy