Jak ODS zvyšuje deficit v roce 2010

18. 01. 2010 | 09:30
Přečteno 7012 krát
Jak ODS zvyšuje deficit v roce 2010

Téměř každý den probíhá v médiích intenzivní kampaň ( skutečná masáž) vůči návrhům ČSSD, které údajně dramaticky ohrožují schodek státního rozpočtu v roce 2010. Ani předseda vlády Jan Fischer, ani ministr financí Eduard Janota ale nemluví o návrzích ODS, které mohou zvýšit schodek státního rozpočtu v roce 2010 ( a bohužel také v každém dalším roce) až o 13 miliard korun. Počítejte se mnou:

1. Návrh na snížení spotřební daně z piva ( rozebírá Janotův balíček), prosadili senátoři za ODS v Senátu, senátoři ČSSD byli proti. Roční dopad na státní rozpočet – mínus 1 miliarda korun. Návrh bude nyní posuzovat Poslanecká sněmovna. ODS nenavrhla žádnou rozpočtovou kompenzaci na výdajové či příjmové straně.

2. Návrh na zrušení koncesionářských poplatků. Navrhli Senátoři za ODS, senátoři ČSSD byli proti, návrh byl prozatím zamítnut, očekává se jeho opětovné navržení. Roční dopad na státní rozpočet – mínus 8 miliard korun. Ani tady ODS nenavrhuje žádnou rozpočtovou kompenzaci na výdajové straně.

3. Návrh na snížení DPH u některých služeb, včetně stravování v restauracích. V Poslanecké sněmovně nyní leží dokonce dva totožné návrhy poslanců ODS. Zatím nebyly doprojednány. Poslanci ČSSD je nepodporují. Roční dopad na státní rozpočet – 4 miliardy korun. ODS nenavrhla žádnou rozpočtovou kompenzaci.

Celkem v současné době usilují poslanci a senátoři o snížení příjmů státního rozpočtu na rok 2010 (a další roky) o 13 miliard korun. Je to v přímém rozporu se zákonem o státním rozpočtu a veřejnými vyjádřeními představitelů ODS, kteří o těchto svých návrzích, zvyšujících deficit 163 miliard korun na 176 miliard korun, mlčí.

Pokud jde o návrhy předložené či podporované ČSSD:

1. Návrh KDU-ČSL na návrat peněžité pomoci v mateřství na úroveň roku 2009, začne platit nejpozději v polovině roku 2010, dopad na státní rozpočet roku 2010 - 750 mil. kč.

2. Návrh ČSSD na výplatu jednorázového příspěvku k důchodu, nemá dopad na státní rozpočet v roce 2010 ani v následujících letech, částka 6 miliard korun bude jednorázově vyplacena z dividend polostátních firem, jež stát shromažďuje na mimorozpočtovém účtu.

3. Návrh na obnovení výplaty nemocenské v prvních třech dnech nemoci. V případě přijetí začne platit od roku 2010. Dopad na státní rozpočet do 3 miliard korun. ČSSD navrhuje plnou rozpočtovou kompenzaci posílením daňové progrese u příjmů nad 1,2 mil. korun ročně.

Celkový dopad návrhů, podporovaných ČSSD na státní rozpočet v roce 2010 je tedy jen 750 milionů korun. Celkový dopad návrhů, podporovaných ODS může lehce dosáhnout 13 miliard korun, pokud by se ČSSD v budoucnu nepovedlo státní rozpočet ochránit a tyto návrhy zablokovat.

Pane premiére, pane ministře financí, kdo ohrožuje schodek státního rozpočtu v roce 2010?











Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Tomáš Klugar napsal(a):

Prosím Vás, přestaňte už konečně mluvit o financích Vy rekordmane v zadlužování ČR v období hospodářského růstu. Byl jste vskutku nejslabší ministr financí.
18. 01. 2010 | 10:00

miro napsal(a):

Běžte do háje, už nevíte jak obhájit neohájitelné, ta vytahujete věci o kterých se mluvilo, ale jsou nereálné, zatím co ty vaše s komunistyy prohlasujete
18. 01. 2010 | 10:08

Duroy napsal(a):

Nebudu osobní a tudiž: Je velice zajímavé, že v našich soukrommým a veřejnoprávních médiích si nikdo nedal práci sečíst návrhy z dílny ODS, zatímco o návrzích ČSSD se neustále dikutuje a to z pozice, jak směřují ke krachu státu.
A to víte, že za armádní Iveca, místo na podzim ministerstvem obrany (ODS)obhajovaných 2 mld. nakonec zaplatíme miliard 5? (Informace s deníku E15)
18. 01. 2010 | 10:18

xx napsal(a):

Klasicka omluva petileteho decka. Oni taky zadluzuji tak proc nadavate nam. Kdyz to muzou delat oni, tak my taky.

Ale na primitivni volice to asi zabira.
18. 01. 2010 | 10:24

almost glossed napsal(a):

Ta mediální masáž už nabrala neskutečných obrátek. A v čele? Česká televize.

Není čas už začít propagandistický charakter této "veřejnoprávní" instituce začít řešit? Mají takto jednostranné ("nekomerční") médium v kterékoliv demokratické zemi?

Vždyť už jen za cenzuru, kterou prováděla kolem radaru, by si zasloužila opravdu intenzivní "reformy".
18. 01. 2010 | 10:27

Albert napsal(a):

Koncesionářské poplatky jsou fakticky daň. Občané tuto daň stejně platí. Jedná se o rovnou daň, která je z principu ČSSD nespravedlivá. Je silně sociálně nespravedlivé, jestliže poplatek za televizi 135 Kč/měsíc platí osamocený důchodce s důchodem třeba 10 000 Kč (a při tom jsou důchody i výrazně menší) a stejný poplatek platí 4 členná rodina s příjmem 100 000 Kč. Český rozhlas vysílá do zahraničí, proč náklady nesou „koncesionáři“ a ne stát? Rozhlas a TV je možné sledovat nyní po celém světě prostřednictvím internetu. Je přece zájmem státu a ne „koncesionářů“ informovat o ČR. Je přece zájmem státu, aby tzv. veřejnoprávní média plnily úkoly, které z principu neplní privátní média. Proč náklady nese jen část občanů ve státě? Chce to jen jinak strukturovat „Daň“ nazývanou poplatek. Na příjmech státu se nic nezmění.
18. 01. 2010 | 10:28

Nedočkavec napsal(a):

A jak to že jste zrušili volby ? O takových věcech jste už nemusel psát . Ať by to dopadlo po volbách které by jste určitě vyhráli ,jak chtělo ,ták by se aspoń něco dělo , ták se nděje nic a možná to vám všem vyhovuje ,jenom né voličům .
18. 01. 2010 | 10:29

slav napsal(a):

Máte naprostou pravdu, všem , dokonce bez rozdílu bych zvýšil daně s jednou vyjímkou, kamarádům z STB bych je odpouštěl
18. 01. 2010 | 10:34

xx napsal(a):

Alberte, uvedomte si jednu vec - stat neni nikdo treti. Stat jsme my, resp. nase penize. Je uplne jedno, jetsli to budeme platit prostrednictvim koncesionarskych poplatku, nebo jinych dani ci prostrednictvim reklamy. Vzdy to budeme platit my vsichni, nikdo jiny to za nas nezaplati.
Nebo si snad myslite ze vy osobne neplatite Novu, Primu a dalsi televize ? JEdine pokud by jste nic nekupoval. Protoze ostatni televize zijou z reklamy a ta se promita do cen zbozi.
Jedinou moznosti jak to zaridit skutecne poctive by bylo zakazat reklamu, zrusite poplatky a dane a zavest jakesi vstupenky. KDzy zapnete program a sledujete, musite zaplatit vstupenku.

Myslim ze by nam zustal nanejvys tak jeden program.
18. 01. 2010 | 10:41

xx napsal(a):

Jeste doplnim, z vaseho pohledu je nejspravedlivejsi placeni reklamou. Duchodce s 10 000 mesicen zaplati v nakladech na reklamu rozhodne mene, nez 4 clena rodina se 100 000 prijmu, protoze nakoupi za mene. To je logicke. Navic clovek muze preferenci konkretnich vyrobku a znacek ovlivnovat toky penez. Pokud vas nastve nejaka znacka tim ze ma reklamu na nove, prestanete ji kupovat. Drive nebo pozdeji se to projevi.
18. 01. 2010 | 10:45

Nedočkavec napsal(a):

Koncesoionářské poplaty jsou zlodějna ,kdyby to platil stát tak by aspoň pohlídál kde ty poplatky mizí .
18. 01. 2010 | 11:11

SuP napsal(a):

Pak se máme někam posunout, když mnozí voliči levice ani po PĚTI letech nechápou, co je "rovná daň".
18. 01. 2010 | 11:11

hoven napsal(a):

slavečku,
zvyšovat daně je jediné, co umíš???
18. 01. 2010 | 11:16

xx napsal(a):

Nedockavce, myslite ze by to stat ohlidal alespon tak dobre, jako hlida penize na stavby silnic a dalnic ? Tedy mam na mysli zda by TV byla predrazena jen trikrat nebo vicekrat oproti okolnim vyspelym zemim :-D
18. 01. 2010 | 11:17

Schrott napsal(a):

Dobře pane Sobotko, jen mě mrzí, že tu mateřskou jste při schvalování Janoto-Kalouskova balíčku přehlédli.Vzhledem k tomu,že už jen samotným nástupem na mateřskou se snižuje příjem, přijdou rodiny o významnou část příjmu.Proč jste s tím propočtem nepřišel než se to schválilo?

A jak to nakonec bude s tou nehoráznou částkou na likvidaci ekologických škod? Proč jste ostře nevystoupil proti miliardám navíc pro předražené dálnice?
18. 01. 2010 | 11:34

neo napsal(a):

Pane Sobotko, umíte počítat?

1. Návrh na snížení spotřební daně z piva.Roční dopad na státní rozpočet – mínus 1 miliarda korun./// vyšší spotřeba piva, vyšší odvody na DPH.

2. Návrh na zrušení koncesionářských poplatků. Roční dopad na státní rozpočet – mínus 8 miliard korun. ///Více peněz zůstane lidem v peněžence a obratem je jinde utratí = formou DPH či spotřební daně se otočí do rozpočtu.
3. Návrh na snížení DPH u některých služeb, včetně stravování v restauracích.Roční dopad na státní rozpočet – 4 miliardy korun. /// Udržení zaměstnanosti v oněch službách, vyšší příjmy do rozpočtu žz přímých daní i nepřímých daní + nižší výdaje na nezaměstnané.
18. 01. 2010 | 11:39

xx napsal(a):

neo, co tady blaznite s racionalnimi argumenty. Vy jste nepochopil ze jste na poli cisteho populismu a demagogie pro neinteligentni vetsinu ?
18. 01. 2010 | 11:44

NL napsal(a):

Neo, ale prosím nezapomeňte, že to pivo budou moci ve zvýšené míře konzumovat pouze státní zaměstnanci. Privátu se dotkla krize a po poklesech mzdy na pivo už není.
18. 01. 2010 | 11:47

Janes. napsal(a):

Je to k nevíře,jak timodroODSáčtí mafiani dovedou být zákeřní v každé situaci,ale nejhorší je,že to nedovedou prokouknout lidi z fišerový vlády,ale možná to ani nechtějí,třeba jim to k něčemu nekalému slouží a tím vyhovuje.V každém případě platí pravidlo už 20 let,že všude kde má prsty modrý pták s justiční mafii,je korupce,tunel,lež,prostě modrý hnůj a tito mafiani,dokud jich bude kdokoli voli,budou stále na nás parazitovat v čemkoli a kdekoli a na čemkoli.
18. 01. 2010 | 11:51

xx napsal(a):

Ad. pivo - Plzenske samozrejme nesnese srovnani s zadnym jinym pivem. I kdyby se Saris zlepsil sebevice ( nevim jak na tom je takze nehodnotim ) plzenskeho nikdy nedosahne. Plzenske je jenom jedno. :-)

Tim ale nerikam ze ostatni piva jsou spatna !! Osobne mam velmi siroke portfolio oblibenych piv, od Kozla az po ovocna anglicka a take par neoblibenych, jako je Staropramen.

Ale plzen je plzen, s tim nic nenadelate.
18. 01. 2010 | 11:53

xx napsal(a):

janes. kolik vam plati ?
Vyridte v lidovem dome, ze to je uz obehrane a zeje treba obmenit text tehle pisnicky :-D
18. 01. 2010 | 11:55

xy napsal(a):

xx Pokud jste v obrazu, tak populismus a demagogii ODS je už jen pro neinteligentní menšinu.
18. 01. 2010 | 11:56

Suchec napsal(a):

Neo:
ad 1) Piva se víc nevypije, navíc když uberu z ceny piva 1,5 (7% z ceny piva v hospodě) na SD, pak se to DPH projeví 20%, t.j 0,30Kč. (1,5% z ceny ). Aby byl efekt výnosu stejný, pak by musela vzrůst spotřeba piva o 4%, a to nenastane. Navíc při snížení DPH o 10%, by musela spotřeba piva stoupnout o dalších 10%, aby se vyrovnal příjem ze SD a DPH.
Čili zvýšíš již tak vysokou spotřebu piva/os. , což zvýší náklady ve zdravotím a soc. systému na léčbu notoriků, řešení soc. problémů jejich rodin.

Závěr? Ty neumíš počítat.

ad 2) Zrušíš poplatky, jenže náklady na prvoz stále zůstanou, tudž msíš vydat 8Mlrd. ze SR.
Mlrd. na DPH znamená, že lidi musí utratit 40 (20%DPH)-80Mlrd(10% DPH). aby byl výnos 8Mlrd.
DPH z 8Mlrd je 1,6Mlrd. a ne 8. A protože je to 8Mlrd. za rok, pak nelze uvažovat o tom, že by se to otočilo za rok vícekrát, než jednou (myšleno v obratu DPH).

Závěr? Opět neumíš počítat Ty.

ad 3) Snížení DPH - jsme opět i u SD u piva. Aby se údajně udržela zaměstnanost a výnosy, které by to umožnily pak by to muselo jít na úkor zákazníka, tudíž pouze za předpokladu, že by cena zůstala stejná.
A opět, obhajovat snížení DPH tím, že se vlastně vybere víc? To se někdy, nekdě stalo?
DPH se nechová jako DPPO, a ta navíc jen v jisté % oblasti.

Zajímavý pohled. Tak jako ty Tvoje nesmyslu ohledně poplatků za léky.

BTW Sobotka:
Taky nevím, proč vždy křičíte až ex-post, a ne předem.
18. 01. 2010 | 12:10

neo napsal(a):

NL:

tak to si počkám na data o spotřebě piva. Pochybuji že s krizí nějak poklesne, spíš naopak.
18. 01. 2010 | 12:11

neo napsal(a):

Suchec:

děkuji za upřesnění.

Nikde jsem netvrdil, že by se to mělo vyrovnat. Jen jsem názorně ukázal, že pan Sobotka lže a ty jeho čísla na straně výpadku jsou mimo, protože už vůbec nezmiňuje příjmy a úspory na straně druhé.
18. 01. 2010 | 12:15

xx napsal(a):

xy, populismus a demagogie je vzdy pro neinteligentni vetsinu. Inteligentni clovek populismus a demagogii rozpozna at prichazi z ODS ci z CSSD nebo treba od KSCM. Populismus a demagogie nema starnickou knizku. To Vam jako inteligentovi asi nemusim pripominat, ze :-D
18. 01. 2010 | 12:15

občan napsal(a):

Pane Sobotko, jednoduchá reakce na Vaše rádoby ekonomické návrhy - jinak techtle mechtle. Všechny snížení výběrů daní a poplatků se dají pokrýt obdobně -z dividend ČEZu - to je Vaší stranou vytvořený monopol, nevyplácení dávek flákačům, kteří nejdou pracovat na veřejném ani v době potřeby, neplatit doktorům, kteří těmto flákačům potvrzují neschopenky (ale pozor!!! v žádném případě nenapadám SKUTEČNĚ potřebné - ale pokud 50% romské mužské populace bere invalidní důchod, tak to je trochu k smíchu) atd atd. Seberte možnost státním úředníkům (včatně ministrů) rozhodovat o státních zakázkách. úspora dle mého mírného odhadu by činila desítky miliar... Ale to Vy moc dobře víte, jen nechcete rušit penězovody do kas politických stran.
18. 01. 2010 | 12:29

chemba napsal(a):

Pane Sobotko, fandím Vám, ale s přidáním důchodcům momentálně nesouhlasím.A pokud se přidává, nemělo by se přidávat stejným procentem.To znamená, že ti co šli do dříve a mají nižší důchod dostanou přidáno 50 Kč a ti co šli později,těm se přidá 450 Kč.A v průměru to dělá 250 Kč.Pokud přidat tak všem stejnou částku. Čili např těch 250 Kč.Jedná se třeba o srovnání 2 řidičů tramvaje.Oba jezdili 35 let a odešli z tramvaje do důchodu.Rozdíl je v tom, že jeden šel vloni a druhý před 15 lety a každý dostane přidáno jinak.Přestože náklady rostou oběma stejně.Ceny energie, dopravy, benzínu a pod. rostou oběma stejně, tak by se mělo přidat stejnou částkou,pokud přidání má kompenzovat zvýšené náklady.
18. 01. 2010 | 12:29

občan napsal(a):

A jen malá douška, která bude asi vymazána, ale co je moc je moc i na mne relativně slušného člověka - zvyšovat daně umí, pane Sobotko, každý debil, ale na skutečné šetření už musíte mít fištróna.
18. 01. 2010 | 12:42

Emissary napsal(a):

Sobotkovy laciné triky aneb populismus bez hranic.

„2. Návrh ČSSD na výplatu jednorázového příspěvku k důchodu, nemá dopad na státní rozpočet v roce 2010 ani v následujících letech, částka 6 miliard korun bude jednorázově vyplacena z dividend polostátních firem, jež stát shromažďuje na mimorozpočtovém účtu.“

A toto chce být ministrem financí. Bravo Sobotko, až vyhrajete volby, zřiďte víc takových mimorozpočtových účtů a budete vládnout s rozpočtovým přebytkem. Národ bude socialisty milovat a chránit. :)

P.S. S komunisty na věčné časy a nikdy jinak!
18. 01. 2010 | 12:43

Albert napsal(a):

xx
Reklamu bych to toho netahal. Reklama byla, je a bude, když nebude v televizi, má jiné možnosti. Spotřebitel reklamu samozřejmě zaplatí. Napsal jsem „jinak strukturovat „Daň“ nazývanou poplatek“. A takovou daň by platil daleko větší okruh občanů, kteří žijí a podnikají ve státě. Nikoliv jen současní koncesionáři. Pak není jedno jestli to bude z jiných daní, protože ti co poctivě platí, budou platit méně a ti co neplatí si něco připlatí. A náklady na výběr daně-poplatku klesnou.
18. 01. 2010 | 12:50

xx napsal(a):

Reklamu je treba do toho tahat, protoze i CT ma povolenou reklamu a tudiz nase platby do CT nejsou jen ty koncesionarske poplatky.

Osobne si myslim ze nejmensi zlo je, pustit reklamu.

Ale to politici nechteji, protoze pak se zmeni i sfery vlivu. Je nanejvys najivni si myslet, ze politici vysilani CT neovlivnuji. Ovlivnuji a rozhodne to nejsou jen politici te ci one strany.

POdvodem neni tolik to ze se ovlivnuje, ale psise to ze se to zakryva pod dojmem udajne verejnopravbni vyvazenosti, coz je nedosazitelny mytus.

Radeji tedy preferuji otevrenejsi model financovani reklamou, kde clovek taknejak pocita s ovlivnenim sponzory a je to transparentni pro vsechny. CT je pro radu mene pozornych spoluobcanu zdrojem vyvazenych zprav a informaci a to je podle mne podvod !
18. 01. 2010 | 12:56

Nedočkavec napsal(a):

XX :Aby jsi se z té tvé inteligence nezbláznil .
18. 01. 2010 | 13:00

martin napsal(a):

Pane Sobotko možná že vaše populistické návrhy nebudou mít takový dopad na rozpúočet 2010, ale na další roky už 100% budou mít negativní vliv.
ČSSD nás do roku 2012 zbankrotuje jestli bude vládnout
18. 01. 2010 | 13:37

xx napsal(a):

Nedockavec: diky, dam si pozor ;)
18. 01. 2010 | 13:41

Petr napsal(a):

Hezky jste to napsal pane Sobotka. Jen zase něco chybí. Kolik by přineslo miliard dodatečné zdanění šejků, (viz foto) přátel pana Paroubka, kterým jste odpustil desetimilióny na daních, když každého dole zedřete z kůže? Jaká je ztráta na daních po zkrachované fa Moravia Energo, která náhle zkolabovala, když Váš expředseda prodal akcie?
A dalo by se pokračovat.
Tím nechci nadrdržovat ODS, protože jste všichni stejní. Všichni, tím myslím všechny představitele stran zastoupených ve současné Sněmovně.
18. 01. 2010 | 13:47

Janes. napsal(a):

XX...ty jsi zcela určitě seděl vedle řápkové a ted si tu natáhuješ triko,ale už ti praská,jen pozor dej.
18. 01. 2010 | 13:51

Carlos V. napsal(a):

Vyjimecne dam castecne za pravdu Sobotkovi - navrhy ODS jsou spatne.

Snizeni dane z piva - ten nejmene staptny, ale jestli je potreba z neceho platit erar, tak z DPH a spotrebnich dani+nomovitosti. Mozna dan snizit, ale Urcite bych ale navrhl kompenzaci - dan z vina. Proc maji byt jedni vyrobci/dovozci tak mohutne zvyhodnovani ?

Snizeni DPH - urcite dane v dlouhodobe vizi snizovat, zejmena ale prijme. Je s úpodibem, ze specielne toto snizovani navrhuje "pravicova" ODS - misto splaceni dluhu ci aspon investic navrh zakona ponouka k prozirani vypujcenych penez.

Samozrejme, navrhy CSSD a KDU je cisty protiekonomicky populismus, od nich ale nic jineho cekat nelze (s par cestnymi vyjimkami jako povinne brigady nezamestnanych).

Zruseni koncesioarskeho poplatku je levicactvi - koncesionarsky poplatek poplatek je formou kapitacni dane, tedy dane z hlavy, ze uzivani - a bez prihlednuti k prijmu. Vice takovych dani, mene primych dani.
18. 01. 2010 | 13:51

xx napsal(a):

Janes. nevim kdo je rapkova soudruhu, ale vim jak vypada propaganda CSSD z jejich tiskovek a televiznich diskusnich poradu ;)
18. 01. 2010 | 13:53

ivo napsal(a):

Pane Sobotka kdybych v naší firmě hospodařil tak jako vy ve státním tak jsem bud v kriminále nebo v blázinci.Jak je možné , že vy nejste odpovědný za nic?
18. 01. 2010 | 13:56

Janes. napsal(a):

xx...nejsem a nebyl nikdy soudruh,takže i lžež jak řápková a neznáš kdo je řápková?Škoda,tak mrkni do zrcadla, co a kdo vlastně jsi a vedle koho jsi seděl,nebo sedíš?
18. 01. 2010 | 14:03

Albert napsal(a):

xx
Souhlasím, že pustit reklamu alespoň pro spolufinancování by bylo dobré. Ale za pár let nebude v ČT bohužel žádná reklama. Považuji to za chybu. Je zřejmé, že politici si chtějí zachovat vliv na veřejnoprávní média pomocí financování. Vždyť ty různé, dobře placené rady jsou volené politiky, takže to nemá s vyvážeností nic společného. A je jedno jestli zaplatíme poplatky, zaplatíme daň, nebo to bude placené z reklamy.
Možná by bylo pro občany lepší, kdyby měli ve veřejnoprávních médiích vyhrazený čas novináři pravicoví, levicoví a nestranní. Politici by si mohli vybrat svého novináře, aby jim tam nebyla nasazena kukačka a aby odpovídali za jeho kvalitu a tím sledovanost.
Možná ještě horší než ČT je veřejnoprávní rozhlas. Je logické, že lidé nemají čas získávat informace z různých zdrojů. To se pak novinářům vytváří veřejné mínění.
18. 01. 2010 | 14:05

neo napsal(a):

Carlos V.
Zruseni koncesioarskeho poplatku je levicactvi - koncesionarsky poplatek poplatek je formou kapitacni dane, tedy dane z hlavy, ze uzivani - a bez prihlednuti k prijmu. /// kecy na koledy.

čt nemá monopol na výrobu televizí a poplatek je platba za televizní přístroj, nikoli za sledování čt.

Je to nesmysl a měl by být zrušen.

Osobně bych uvítal, kdyby si čt vydělávala jako ostatní televize , tedy reklamou a nebo aby se stala placeným kanálem jako HBO
18. 01. 2010 | 14:07

hoven napsal(a):

slavečku, tady nejde o to, jestli navrhy čssd zvýší deficit o jednu nebo o pul miliardy. tady jde o to, že ten katastrofální deficit se musí snížit o 100 miliard. jinak pujdem po oranžové do řecka, madarska a lotyšska. Janotův balíček nic neřeší, 170 miliard deficit je tragedie. nevymýšlejte v liháči jak si koupit hlasy duchodců a vymyslete, kde ušetřit 100 miliard. každá kuruna z mimořádných příjmů by měla jít na placení dluhu a ne že budete vyřvavat, že dividendy ČEZu se mužou zase prožrat, že se nic neděje.
18. 01. 2010 | 14:10

Carlos V. napsal(a):

neo : proti privatizaci CT nic nemam, reseni je to nejlepsi.

Ale system poplatku z hlavy se v rade pripadu spravedlivejsi nez dan z prijmu nebo i DPH.

Takove financovani ministerstev prerozdelovani dotaci (zemedelstvi a mistni rozvoj), statistickeho uradu, administrativy fondu pro dopravni rozvoj,SFZP, dotaci na stavebni sporeni, penzijni pripojisteni, atd atd... - vse by melo byt placeno z hlavy. A jednotlive - aby kazdy vedel, kolik ho jaky nesmysl stoji.
18. 01. 2010 | 14:13

Duroy napsal(a):

To xx: sice mimo diskusi, ale jak můžeš Plzeňské pivo považovat za bezkonkurenční?

Pilsner Urquell - světoznámé české pivo. Světlý ležák - 12° Obsah alkoholu: 4,4 % Složení: voda, ječné slady, chmelové produkty

Teda mně dost štvou ty chmelové produkty... Dost mi to připomíná sojové "maso" obsažené v párcích.
Jo, jo za kvalitu si holt musíme připlatit.
18. 01. 2010 | 14:17

xx napsal(a):

Janes.: Ja myslel ze jen soudruzi si vzajemen tykali aniz by se znali. Z Vaseho tykani jsem usoudil ze zvyk je zelezna kosile i pro Vas ;)

Duroy: Nevyznam se v technologii vyroby piva, takze nevim co by tam melo byt presne napsano, co je nahrazka a co ma byt. Ja porovnavam produkt jako takovy. Plzenske pivo je mezi vsemi pivy ktere jsem mel moznost ochutnat ( samozrejme se bavime o srovnatelnych pivech - tedy pivech stejneho typu ) podle mne to nejchutnejsi. Ale to je samozrejme subjektivni hodnoceni. Ovsem jsem si bezpecne jisty, ze plzenske pivo poznam naslepo. Ale kdyz mi date Gambrinus nebo Staropramen ci Krusovice tezko budu hledat rozdily.
18. 01. 2010 | 14:30

Suchec napsal(a):

hoven:

No, na to, že za poslední 3 roky vzrostl deficit skoro o 30%(za posledních 20 let), no, po modrém Řebíčkovsko-Snajdovském stylu by to šlo asi opravdu jak na tobogánu.

Dividendy ČEZu "prožral" Janota s Kalouskem třeba v předražených dálnicích (ca 45Mlrd.). Vždyť jen hejtmani ODS si před posledními krajskými volbami napůjčovali 13,5Mlrd. (v té době taky někteří výhodně privatizovali, že?)

A co bys chtěl namísto "prožrat"?

Zdravotnictví, důchodci a nemocní něco prožírají?

Tak řekni , Ty hovene v trávě, kde vemeš těch 170Mlrd.?

SFD má rozpočet cca 100Mlrd. Reálně se dá uspořit 30Mlrd. (viz. zkušenost z Polska).
A to bez výrazného omezení výstavby.

Jen na MNO najdu cca 6-10Mlrd. každoročně vyhozených peněz (kvéry, dopr. letadla, IVECA).

A co dál?

Zarazíš dotace do soláru a větru? No, cca 15Mlrd. do r. 2012 (jen správně).

Nebudeš rekonstruovat železnici, nebudeš investovat do infrastruktury, důchody o 20%? Zavedeš důchodové pojištění pod vedením Rusnoka? Zavedeš placené zdravotnictví?

Klidně, zkus to.
Kde se prožírá nejvíc peněz?

V soc. dávkách a u cikánů, nebo na předražených státních zakázkách u kterých firmy (povětšinou zahraničně vlastněné), banky (zahraničně vlastněné), daní zisky mimo území státu (přes 100Mlrd.)?
Stát se zbavil vlastních příjmů nesmyslným rozprodejem a pronájmem "na věčné časy" majetku různým Bakalům, Kelnerům, Pitrům etc. etc.
Hmm. A co ještě dál?

Ono už není, kromě území, už co prodat.
18. 01. 2010 | 14:33

Suchec napsal(a):

CarlosV:

A jéje. zase prodávat.

Vy jste jak posedlí s tím privatizováním všeho, vždy a všude.

Jenže tím si kapánek nevidíte ani na špičku vlastního nosu.

Krásně se takto projevil třeba Aksamit v tom šíleném "Diskusním" pořadu - Máte slovo.

Ale jak jdou tihle do tenkých, hned kříčí - státe zachraňuj, nebo bude katastrofa.

Jo, zodpovědní vlastníci. Hlavně , že mám já, a ostatní Ti sjou mi volní.

TV? Ať si ji zaplatí. Já to zvládnu, tak oni taky.
Doktora? Ať si ji zaplatí. Já to zvládnu, tak oni taky. Aspoň nebudou "užírat" z mého vkladu, že?
Škola? Ať si ji zaplatí. Já to zvládnu, tak oni taky.

Ale tohle je schopno zvládnout 1% společnosti. Ti opravdu stát a jeho služby nepotřebují.

ALe stačí málo, a i ten, co má stovky milionů si klidně žádá o invalidní důchod, a rozčiluje se, že stát se brání.

Doteď stát obsrával, kde to šlo, okrádal,kde to šlo, a najednou se čertí.
Takový mám opravdu nejraději.

Ať si ty prachy cle třeba do strožoku. Jsou to jeho prachy, a nezávidím je nikomu, ale ať takoví nevykřikují o tom, jak jiní vyžírají státní kasu, když to sami dělali a dělají 20 let.

P.S: čerstvá zkušenost z nejbližšího okolí.
18. 01. 2010 | 14:45

Suchec napsal(a):

xx:
Je úsměvné, jak někdo, kdo se míní "zasvěceně" vyjadřovat ke stavu financí v tomto státě, někdo, kdo se tváří jako znalec místního prostředí, nám tu začne tvrdit, že neví, kdo je třeba taková primátorka Řápková.
To je opravdu divné.

A ještě k tomu tady soudruhuje.

Jak mi napovídá Captcha : Blunders religious

P.S. Ten Šariš se dá celkem pít. BTW Plzeňské bývá často z Polska, kde je Prazdroj taky vyrábí.
18. 01. 2010 | 14:56

Carlos V. napsal(a):

Suchec : co brecej zrovna u TV ? privatizovat - a co? Vzdyt spousta televizi vysila zadarmo, a je dost prevepodobny, ze i privatizovana CT by byla zadarmo. A stani rozpocet na tom jen vydela.

Jinak je urcite nesmysl naslouchat narkum a vsechny zachranovat. Je to jako s zemedelci, co maj jen par nepratel - jaro, leto, podzim, zimu, vodu, sucho, teplo, zimu, neurodu a urodu.

Vyzirani statni kasy je lumparna - ale je to pouze odveta. Statni kasa at bere hodne malo, a vyzrani tech par penez at hooodne slozity.
18. 01. 2010 | 14:59

xx napsal(a):

Suchec: poukazujete celkem spravne na neduhy statnich zakazek, jen to politicke zabarveni je zbytecne moc jednobarevne.

Samozrejme ze na vydajich statu se da usetrit mnoho penez. Kazdy kdo se podiva do statniho rozpoctu, vidi ze nejvice penez jde na duchody a zdravotnictvi ( tedy nejvetsi samostatny balik penez ) zbytek je rozmelneny do spousty malych balicku z nich velka cast je zbytna.

Pri rozpoctu +- 1 bilion je nejakych 90 miliard socialnich davek asi smesna a zanedbatelna castka nez aby se na ni dalo latat diry v rozpoctu.

Otazka je, jestli je vubec nutne aby stat prerozdeloval vice. Tedy od lidi vybral a zase jim vracel o neco mene.

Stat by mel pomahat chudym a nemocnym, vzdelavat a chranit obcany. To staci. Vic delat nemusi. Na to by statu stacily zhruba dve tretiny rozpoctu a bez dluhu.

Jenomze to statnim urednikum a politikum nestaci. Chteji strkat rypaky do vseho a o vsem rozhodovat, aby meli moc nad vsim. Takze rozhoduji kdo a kdy si koupi jake auto, kdo a jak si koupi okna, vytapeni atd. My ani nevime co je to svoboda, natoz abychom ji meli. Uz ani nevime co vlastne chtit a nevedi to uz ani iobyvatele na zapad od nas.

Nejhorsim nebezpecim pro demorkacii se stalo masove rozsireni medii.
18. 01. 2010 | 15:01

xx napsal(a):

Suchec, a co ma nejaka primatorka Rapkova spolecneho s financema v tomto state ? To kazdy zasveceny mis znat kazdeho regionalniho politika v zemi ? Co tedy rikate na pana Novaka ? Jak ten se Vam zamlouva ? Vy neznate naseho starostu ? Jak je to mozne ? Nase mesto ma temer 10 tisic obyvatel.
18. 01. 2010 | 15:05

hoven napsal(a):

suchec,
no jsou jenom dvě možnosti.1. bud se tech 100 miliard ušetří na výdajích -platy státních zaměstnanců, soc dávky, důchody, zdravotnictví. nebo 2. padnem na hubu držou do ho..en a pořádně si tam tu držku vymácháme( držku si budou máchat státní zaměstnanci, důchodci a nezaměstnaní, protože paroubek s grossem budou vysmátí). vyber si. bud snížení důchodů a platů ve státním sektoru o řádově procenta nebo snížení důchodů a platů řádově o desítky procent a plošné propouštění jako v madarsku. každý si může vybrat.
18. 01. 2010 | 15:12

ver napsal(a):

Hovne . 100 miliard je málo . Prvně dorovnat 200 miliard na nulu ( jako v pokeru )a pak 100 miliard navrch . Z těch se teprve bude umořovat dluh a úroky Tuším , že cca milion úředníků půjde na OSVČ , zredukuje se kulturní fronta , nebudeme reprezentovat libovolnou sportovní disciplínu , školství nebude produkovat neupotřebitelné polovzdělance dobré leda do nátlakových neziskových organizací . Tu nači armádku bych rovnou rozpustil- nehodí se ani do povodní . Peněz je dost , akorát má kdekdo dojem , že by je měl , jen tak , dostat . Jinou variantou bude mediálně vděčný ( tam by se taky našlo ) státní bankrot.
18. 01. 2010 | 15:36

kozoroh napsal(a):

Jsem elektrotechnik s dlouholetou praxí v chemii.Ačkoliv o chemii leccos vím, nikdy bych se nepasoval do role odborníka.Ne tak Sobotka.Ač právník bez praxe se rozhodl, že když už jej rodná strana učinila financministrem, učinila jej tím tedy i ekonomem.Vedle píše IH m.j. o elitách.Mají-li nové elity vypadat jako tento hokynář,pak je s tímto národem hodně zle! Tito kramáři umí jen dvě věci: Urvat co nejvíc pro sebe a ještě přesvědčit lid, že je to v jeho zájmu. Začínám si zoufat.
18. 01. 2010 | 15:53

mmmsss napsal(a):

Kluci - poslanci - nehádejte se kdo dělá větší nesmysly a blbosti. Já si vás neplatím z daní proto, abyste mi dokazovali, kdo je z vás větší dobytek a idiot. Já nechci větší schodek, než vymyslel Janota - Sobotko, ty udělej všechno proto, aby to pochopila ČSSD a nevymlouvej se, že když voni - tak já taky. ODS řekla jasně a opakovaně, že stojí za Janotovým balíčkem a nechce ani korunu navíc. Teď je řada na vás - ČSSD, abyste se k tomu postavili stejně, jinak vás lidi už fakt nakopou do zadku.
18. 01. 2010 | 16:00

hoven napsal(a):

ver,
bankrot přijde. v liháči jsou posedlí mocí. takhle to bylo v chile, sockomunisti dělali bordel, hrozil ekonomický rozvrat státu, tak armada nakonec zasáhla. nam nepomuže nic. my do těch sr..ček spadnem.
18. 01. 2010 | 16:01

Richard napsal(a):

Proboha, kdy už tento ekonomický elév a šašek skončí s těmi rádoby ekonomickými úvahami i žáci středních škol, kteří už mají mnohdy svůj vlastní rozum ho považují za švejka české ekonomiky.
18. 01. 2010 | 16:16

VDC napsal(a):

Máš blbě závorky, pleško.
18. 01. 2010 | 16:52

Al Jouda napsal(a):

Na rozhlasových a televizních poplatcích je nepřijatelné to, že jsou povinné. Celá řada lidí se v tisku vyjadřuje, že jim tyto poplatky nevadí, že je platí rádi a že zato mají v ČT pěknou podívanou. Proč tedy se kanály ČT nezpoplatní jako třeba UPC ? Kdo je bude chtít přijímat, tak si zakoupí nebo pronajme dekódér a všichni budou spokojení ! Digitalizace vysílání to plně umožňuje.
18. 01. 2010 | 17:02

Kritik napsal(a):

Zdatní manipulátoři ČT v čele s generálním ředitelem (ten přiznal výpadek paměti, když se ho zeptali, co dělal v listopadu 1989), již dávno předčili Husákovské normalizátory. Zdokonalili duchovní prázdnotu, ideologické štvanice, politické manipulátorství, odvádění zájmu k zahrádkám a vybavením domů. Přímo perfektní jsou prázdné taneční a zpěvné šou s bohatou výpravou, róbami a efekty (za naše peníze). Avšak, na co Husákovci neměli, to je časté zobrazování velikých lásek shodných pohlaví.

Nuž uvidíme, jak dlouho v ČT vydrží zbytek těch, kdož se v tomto masážním salónu drží alespoň trochu mimo.
18. 01. 2010 | 17:05

Pavlik napsal(a):

Dobrý den!

Chtěla bych Vás pozvat dne 18.1.2010 od 15,00 hod. na Václavské náměstí (spodní část) v Praze, kde se uskuteční protestní akce.
Předpokládaný konec akce ve 20,00 hod.

Akci podpoří tito účinkující: písničkář Pepa Nos, operní zpěvačka Dita Vích Hořínková, skupina PHONETIX a hudebník Tomáš Chmel.

Přijďme našim nemorálním politikům sdělit "UŽ VÁS MÁME DOST!"

Přidejte se k nám také do skupiny UŽ VÁS MÁME DOST!
http://www.facebook.com/gro...

Pomozme společně změně!

Jen ve společném postupu je síla. Naši vrcholní politici naprosto selhali. Musíme vytvořit dostatečný tlak, aby odstoupili. Jen masový nesouhlas může mnoho změnit.

Dále Vám zasílám odkaz na výzvu UŽ VÁS MÁME DOST! v elektronické podobě, kterou je možno také podpořit. http://www.uzvasmamedost.cz

Ráda bych Vás také požádala o šíření této informace ve Vašem okolí.
18. 01. 2010 | 17:06

Ládik napsal(a):

Asi před 2 lety bylo pod blogem tohoto pána něco o rudém rypáku, nevydrželo to dlouho. Dnes by se to tady šiklo.
18. 01. 2010 | 17:34

ver napsal(a):

Promiňte Pavlik ,ale Vy jste úplně naivní . Politici se Vám nanejvýš vysmějí . Dokud do systému potečou prachy těch , co vytvářejí zdanitelné hodnoty , nic se nezmění . Mediálně efektní bankrot přinese změnu , nebo daňová neposlušnost těch , co fakt makají ( a nežvaní hlouposti do PR agentur )
18. 01. 2010 | 17:42

zdesta napsal(a):

Tady se diskutuje jak májí občané tohoto státu být šetrní a chápaví,kdo a jaká pol.strana má lepší program šetrnosti etc.Pokud si pamatuji tak už tu bylo potápění na dno s utahováním opasků,balíček opatření již tu jednou byl(klaus)a opět tu pošťák Janota iniciuje nějaké balíčky.No jestli nemáme prachy na úklid chodníků a cest od sněhu,pak se nejdříve musím zeptat proč.Existuje něco jako příčina a následek.Silně pochybuji,že na tomto stavu se podílejí zdejší diskutéři ať z leva,nebo z prava.Schází mi taková zdravá selská úvaha,proč se máme uskromňovat když nejsme odpovědní za tento stav.Neměli by spíše šetřit ti,kteří tento stav způsobili?
18. 01. 2010 | 18:01

Nedočkanec napsal(a):

XX : Pozdě .
18. 01. 2010 | 18:25

zdesta napsal(a):

Judr.ZPlzně.Podle vyjadřovacích schopností to opravdu vypadá na Plzeň...tak deset.Na důkaz odporu proti poulismu,věnujte ze svého důchodu 2400kč do stranické kasy ODS.Tím zasadíte smrtelnou ránu socanským hochštaplérům.Přeji příjemný večer pane "vzdělanče".
18. 01. 2010 | 19:25

yara ze země krys napsal(a):

Nějak mě to hlava nebere, jak může právník nebo předtím chemik dělat ministra financí. Pokud vím tak právníkům stačí max. procenta a trojčlenka k pochopení světa matematiky. Chtělo by to, aby někdo panu Sobotkovi vysvětlil, že když změním veličinu zvanou daň o nějaké to procento, tak výsledek resp. odezva na straně příjmů
není nebo nemusí být lineární.
Prostě ekonomické závislostí se nechovají podle trojčlenky.
18. 01. 2010 | 19:31

Rumcajs napsal(a):

To, že by se míra přerozdělování snížila, to musí Sobotku znervózňovat. To by se totiž jemu a jeho spolusoudruhům hůře kradlo.

Tak už Sobotko zdaňte všechno, ať to máme za sebou !
18. 01. 2010 | 20:00

ujo napsal(a):

pro yaru a další:
ministr je funkce politická, na odborné věci má (zpravidla mnohasetčlenný) aparát.
Samozřejně by ministr měl být kompetentní a mít k pproblematice resortu vztah.
Ministr financí vzděláním právník není ještě tak od věci.
Ale podívejme se namátkou na některé současné i bývalé ministry:
Barták ministr a předtím náměstek na obraně - neurochirurg,
Topolánek, Tlustý - strojaři
Gandalovič MZE - učitel matematiky
Nečas - vystudoval jaderné inženýrství
Škromach -elektrikář
Kalousek - chemik
atd. atd.
Tak proč najednou Sobotka tak vadí?
18. 01. 2010 | 20:13

ver napsal(a):

že vám není hanba vy Sobotko. Kdyby mě to za to stálo, vezmu psa a půjdu vám poscat branku vy ekonome
18. 01. 2010 | 20:53

ver napsal(a):

Ujo
Škromach tak mizerný elektrikář , až musel do politiky , mezi své pochopitelně
18. 01. 2010 | 20:57

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý text (cosi o tom, že by měl někdo držet svojí "nevymáchanou hubu"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
18. 01. 2010 | 21:00

yara ze země krys napsal(a):

ujovi:
Však taky to podle toho vypadá. Mají sice poradce, ale např. když vystupují v médiích dělají jako by sežrali Šalamounovo ho...! Finální rozhodnutí dělají oni,ješitnost a lidská hloupost nezná mezí. A poradci mají taky svoje "poradce"!
Ps.
Chtěl byste aby Vás operoval třeba zámečník nebo letadlo, kterým letíte řídil gynekolog?
18. 01. 2010 | 21:01

add. napsal(a):

Vážení "modří chlapci". To co předvedli pánové z ODS na dnešním brífingu tak to byl opravdu vrchol ubohosti a bezradnosti.
Pokud opomenu trapné spílání pana Nečase na adresu ČSSD.
Tak tohle Vážení, že by nás mělo vytáhnout z krize a dokonce nám vládnout? Panebože od vzdělaných lidí takové ekonomické bludy no to je síla. Alespoň kdyby ty hlouposti dovedli přečíst. Koktat a ještě trousit bludy, to se může zažít jen v tomto státě a v "modré barvě".
Konec konců ono je to vlastně dobře.
ČSSD může klidně čekat, jak se ODS "ukope" sama.
Hezký den, "modří chlapci".
19. 01. 2010 | 17:05

Karl von Bahnhof napsal(a):

To: add

Svým způsobem máte pravdu. Dnešní moravské vedení ODS ve složení Topol, Nečas a Langer přivedlo stranu na pozice obyčejné národně socialisické partaje - nezajímavé jak pro pravici, tak pro levici.
K tomu bohužel přistupuje fakt, že ani konkurenční Bémova pražská klika s "charizmatickým" mistopředsedou Jančíkem na tom není o mnoho lépe.

Pokud se tedy nestane zázrak a Jeho Jasnost kníže z Orlíku nepřeleze 20% podpory a současně neuspějí ještě např. Zelení nebo VV, můžeme se těšit na komunistikou vládu konglomerátu ČSSD s KSČM za tiché podpory Cyrdových lidovců.

To nás bude stát minimálně bilión v penězích plus pravděpodobně ještě k tomu i prodej ČEZu a jeho prožrání na sociálních dávkách a x-tých důchodech.

Ale já jsem věčný optimista. Tahle zem přežila už horší věci....
20. 01. 2010 | 00:25

Jeník napsal(a):

To Tomáš Klupar - máte to trochu pomotané.Ten nejlepší ministr financí na světě Kalousek spolu s Topolánkem (to je ten pán co se topořil v berluskoniho vile u moře) udělali pro rok 2009 rozpočet s propadem cca 35 miliard, ale skutečnost je kapánek jiná. Janota již přiznal, že schodek bude asi kolem 196 miliard. Řada ekonomů nám v televizi uvádí, že je dalších cca 60 až 70 miliard účetně zakamuflováno, a když k tomu připočteme těch 120 miliard, které nyní požadují města a firmy zpět (po diletanské práci Nečase), tak nám jednoduchý součet vyjde cca 380 miliard. Takového čísla nedosáhl ani ten (dle Vás) diletantský ministr Sobotka.
Používáte to co stále používají ekonomičtí zločinci z ODS, že bylo špatné to, když v době růstu nebyl vyrovnaný rozpočet. Trochu jim uniká, kdo ten ekonomický růst zajistil a co k tomu musel udělat. Ten rozklad hospodářství, ke kterému to dotáhla vláda ODS pod vedením génia Klause (který vykrádal rozpočet zahrnutím penzijního fondu do rozpočtu - za jeho vlády cca 460 miliard) bylo nutno sanovat a to stálo nejméně půl bilionu (12 nul), což se skoro kryje s čísly, která zbyla po vládnutí druhé ODSácké vlády. Ono to skoro půl bilionu je asi jejich meta.

Takže trochu soudnosti a nedblábolit standartní ODSácká klišé a lži.
20. 01. 2010 | 08:04

Amigo napsal(a):

To Karl:
Lépe s plným žaludkem prožrat ročně 160mld., nežli hladový poslouchat kecy o šetření s roční útratou přes 200mld.

Nemyslíte?
20. 01. 2010 | 08:17

Amigo napsal(a):

Pane Sobotko,
nemohl byste mi osvětlit proč Zeman nesplnil svůj slib a nezrušil po vyhraných volbách pobočky sociálek v menších obcích, které zřídila za své vlády ODS ?
20. 01. 2010 | 08:19

yara ze země krys napsal(a):

Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující.
Tomáš BaŤa, 1932

Jak trefné i pro dnešek, pane Sobotko přečtěte si hlavně poslední větu alespoň dvakrát!
20. 01. 2010 | 08:26

DY napsal(a):

Aha, takže ODS se snaží lidem snížit daně, zatímco ČSSD se snaží prožrat co se dá. Pane Sobotko, děkuji za jasnou a přehlednou informaci.
20. 01. 2010 | 08:41

Vladimír napsal(a):

Staré známé argumenty - my nic to ti druzí. Od roku 1993 měli politici dost času udělat pro tento stát něco zásadního a to jasně stanovit priority jeho dlouhodobého rozvoje. Namísto toho mysleli především na sebe a vysledky jsou nyní jasné. Pomineme-li všechny kauzy, tak Vaše šance pro získání důvěry občanů přišla na podzim 2008. Tady se jasně projevilo jací diletanti vládnou tomuto státu. Namísto toho aby jste vyhlásili politické příměří a všichni udělali maximum pro zmírnění následků přicházející krize, jste dál pokračovali v házení hnoje na druhé a hrachu na zeď. Vrcholem bylo svržení vlády ať už byla jakákoliv. Ztratili jste důvěru poctivých občanů a teď před volbami začínáte opět slibovat, navrhovat, kritizovat. Plýtváte časem, stejně nic po volbách neuděláte a budete se nadále vykrucovat. Já doufám, že Vám všem to jasně dají najevo u voleb i ti kteří ještě váhali.
20. 01. 2010 | 08:43

PepanzUlice napsal(a):

Tento člověk byl a má bít "snad ne" ministr financí??? No to si snad dělá sran!!!!
20. 01. 2010 | 08:59

PepanzUlice napsal(a):

hihi, být
20. 01. 2010 | 09:01

Nallthaniell napsal(a):

Dividendy z polostátních firem. To má jako ještě někdo žrát tohleto. Všechno chce ČSSD zaplatit z divident polostátních firem? To snad ani nemohou myslet vážně. Jediná takováto ještě výdělečná firma je ČEZ. ČD jsou ztrátové, aerolinie jsou ztrátové. Všechno co patří státu a nerozkradlo se je ztrátové a my z těch ztrát jako budeme platit dluhy? Asi my zde něco uniká. Nebudu se tady zastávat ODS, protože na rozkrádání státu mají nemalý podíl. Navíc, podívejme se logicky jaký dopad mají návrhy. Snižování daní a stahování oběživa má v době recese své opodstatnění. Na druhé straně zvyšování daní, tisknutí nových peněz a rozdávání poněz lidem smysl naprosto postrádá. Rozdáme státní peníze, aby se v menší míře vrátili státu. Vážně nářez. Daně platíme proto, abychom mohli stavět, a budovat infrastrukturu, dočasně a to slovo je důležité, podpořit lidi, kteří se ne vlatní vinou dostali do nesnází, např. ztráta zaměstnání. Prostě peníze kterými podporujeme stát, nepodporujeme politiky ať už si chtějí říkat, že jsou zprava nebo zleva v jejich aktivitách, nedáváme to jejich vlivným přátelům, ale skládáme se všichni na to, aby se zde žilo lépe. To je sice idealistická představa, ale tak by to mělo ve slušném státě fungovat. V žádné z postkomunistických zemí to ale nefunguje. Všude se převlékli kabáty a krade se lidem dál. Už jděte pane Sobotko, Paroubku, Topolánku, Schwarzenbergu a ostatní se svými lžemi do hnoje. Neoblbujte nás médii a nevnucujte nám rozepře.

Děkuji
20. 01. 2010 | 09:06

Otis napsal(a):

pane Sobotko, jako bývalý ministr financí a případný rádobykompetentní aspirant na tento post byste mohl vědět, že ČT je ze zákona samostatně hospodařící subjekt nezávislý na státním rozpočtu (viz 483/1991 Sb. v úplném znění).

Takže Vaše hypotézy o spotřební dani a DPH dejme tomu, ale demagogie kolem koncesionářských poplatků ...
20. 01. 2010 | 09:12

Name napsal(a):

Pane Jeník- Děkuji, že jste mi objasnil situaci

Díky vaší brilantní analýze, přesvědčivým důkazům a nezpochybnitelným argumentům, které odrážejí váš brutálně vyvinutý intelekt, jsem se rozhodl, že už dále nebudu volit pravici, ale přidám se k levici a budu se snažit všemi mými ubohými silami dopomoci k návratu komunismu zpět k moci, protože za těch 40 let se naši socialističtí soudruzi ukázali jako nejlepší plánovači a tato země prosperovala a jenom díky imperialistickým zásahům upadajících západních mocností se sovětský blok nakonec v doré víře, vzdal...

Děkuji pane, právě jste mi vylepšil den :D
20. 01. 2010 | 09:18

jarda napsal(a):

Pokud vim, tak snizenim dani se dosahne toho, ze lidem zustane vic penez. To je snad spatne pane Sobotko ?
20. 01. 2010 | 09:27

Rambo napsal(a):

Vážený pane Sobotko, Vy si s Topolem můžete ruce podat. A vypsat soutěž o většího demagoga.
20. 01. 2010 | 09:57

vladimír napsal(a):

Kdo navrhl na volitelné místo ve volbách Melčáka, Pohanku, Wolfa, Snítilého, Dimitrova atd.? Topolánek? Nevrtejte mi přátelé z lidového domu třetí dárku do nosu.
20. 01. 2010 | 10:28

Marčus napsal(a):

Utratíme 6 miliard, ale nebude to stát vůbec nic.
20. 01. 2010 | 10:52

zdenekmihalco napsal(a):

Dobrý den,
smazal jsem jeden hrubě urážlivý text ("gauner"), který byl v rozporu se záměry těchto stránek, což je vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.
Děkuji za pochopení
Zdeněk Mihalco
správce blogů
20. 01. 2010 | 10:58

add. napsal(a):

Jak vidno, tak Rigier vlastnící zdělovací prostředky v této zemi, dělá "skvělou" práci. Ovšem jak, pro koho. Dovedně totiž využívá pohrobků bolševika, kteří mu zcela jistě radí v jeho práci, oblbovat občany této republiky. Rudý bolševizmus jednoduše vystřídal bolševismus modrý, se všemi atributy tohoto zhoubného myšlení. Ono je to totiž znát zvláště u příspěvků "modrých chlapců".
Vážení "modří chlapci"! Pokud se nepletu, demokracie není jen pro kastu "supermanů" z ODS. Demokracie je pro blaho širokých vrstev obyvatelstva, jak by řekl klasik. Nic natom nezmění ani "běsnění" ODS na adresu ČSSD v televizi.
Konec konců: Preference jasně ukazují, co si o tom alespoň trochu střízlivě uvažující občané myslí.
P.S. Víte on tady vzniká paradox. Je opravdu zajímavé jak naše pravice, potažmo ODS šetří jen na těch obyčejných občanech. Bohužel jsem si nevšiml,že by se šetření v kodexu ODS týkalo bohatých a zbohatlíků. Myslíte že se to nedá nazvat probíhající "modrou totalitou"? Takový pan Benda svými "přílepky" to předvádí zcela nazakrytě.
20. 01. 2010 | 12:23

Karel Tichy napsal(a):

Sobotka je jen manipulator. Skrty i populisticke odmeny volicum maji DOPADY. Ty tu nikdo nezkouma a ciste scita naklad. Kdy si tento absurdni radobyekonom Sobotka uvedomi dusledky svych kroku to je asi v rudych hvezdach.
20. 01. 2010 | 12:30

add. napsal(a):

Pro p. Tichého.
Vážený když je pan Sobotka manipulátor, tak co jsou teda páni z ODS?
Jen tak namátkou:
-ODS mluví o potírání korupce. Přitom všechno co se proti korupci navrhne, shodí se stolu.
-ODS hovoří o nezadlužování státu. Přitom se na dluzích přinejmenším silně podílela a podílí.
-ODS mluví o důchodové reformě. Byla to ona, která potopila kostru d.reformy komise Vladimíra Bezděka.
- ODS omílá fráze o demokracii. Byl to pan Benda,který navrhl /pochopitelně skrytě/
"náhubkový zákon".
-ODS mluví o komunistech. Přitom častěji než je třeba s nimi hlasuje a na různých úrovních spolupracuje.
-ODS fandí Janotovým nesmyslům. Přitom musí vědět,že jsou to blbosti zakrývající snahu p. Janoty se udržet v křesle i do budoucna. /Od roku 1978 je u rozpočtů. Kde bere ten pán tu drzost a říká že se rozpočty dělali špatně/.

Dalo by se pokračovat v popisu věrolomnosti ODS i nadále. Nemá to ale, jak vidno, u "modrých" asi smysl. V jejich myšlení a počínání je totiž ta pravá demagogie. V naprostém využívání zakamuflovaných argumentů.
20. 01. 2010 | 13:05

Jirka napsal(a):

Bože o čem to zase Sobotka mele? V r. 2003, 2004 a 2006 při šestiprocentním hospodářským růstu vystřihoval jeden 100 miliardový schodek rozpočtu za druhým. Jednoduše řečeno v letech, kdy jsme se mohli aspoň částečně dluhů zbavit jich nasekal, že nám je z toho ještě dnes blbě a dopady jeho rozhazování cítíme kompletně všichni a především ti, pro který ty dluhy nadělal! Z roku na rok ztrojnásobil sociální výdaje, přestože ho ekonomové a odborníci upozorňovali, že je neufinancovatelné!! A milý p. Sobotka místo aby se držel rad lidí, kteří ekonomice rozumějí jel podle stranické línie dluhy nedluhy!! Dejme tomu, že má částečně pravdu, ale on vůbec nemá právo na někoho poukazovat, že jako hospodář nestojí za nic, protože především Sobotka byl od revoluce jednoznačně největší plýtval, jakého tahle země kdy měla!!! Ano, největší problém dnešních politiků je, že se přestali úplně stydět a cokoli se hodí vytáhnou jen aby si lízli trochu popularity!!! Sobotka se dluzích ČR jako ministr podílel největší měrou a lze si to jednoduše zjistit na netu! Prostě se ten pán vůbec nestydí a místo aby se národu za svoje chyby omluvil (za rozhazovačnost v letech kdy nebyla nutná a jediné čemu to tehdy možná pomohlo byly jejich volební preference, ale a o ty mu jde teď především) tak drze ukazuje na jiné i když možná stejné finanční amatéry jako je on!!
20. 01. 2010 | 13:12

Jirka napsal(a):

V r. 2006 to byl sice Tlustý, ale zákony o nezřízeném utrácení se upekli za ČSSD. Tím samozřejmě nechci říct, že ODS je lepší! Jsou obě stejné, jde jim jen o posty a moc a klidně pošlou celý stát do kytek pro chvíli na výsluní!!
20. 01. 2010 | 13:15

Jeník napsal(a):

To Name - tak je to správné, tak to má být. Proč ale ten sarkazmus. Nedělám si žádný patent na rozum (to je znakem modrých rytířů), ale Vaše argumenty jsou hloupoučké a plně v souladu s myšlenkovými pochody pana Topolánka a jeho soukmenovců, kteří stále vyhrožují návratem komunismu. Jestli máte trochu soudnosti (přístup k internetu máte), tak se podívejte kolem sebe (myslím tím současný svět) a odpovězte si na tu Vaši hloupost k návratu starých pořádků. Ono je také možno, aby se k nám vrátila normální lidská slušnost (tak jak jsem to vyděl v době minulé při velmi častých cestách na ten západ - jak se tehdy říkalo), aby se nekradlo a aby platilo slovo, které člověk dá. Toto vše zdevastovali lidé, kteří vyznávají modrého supa ( v čele s VK) a postavili zlodějiny a lhaní na základní pravidlo vztahů v naší společnosti. To není věcí ideologie, to je věcí slušnosti lidí (také mám plné zuby křišťálového Standy co provádí) a nezlobte se v té modré partě je největší procento lidského póvlu.
20. 01. 2010 | 13:18

jeník napsal(a):

To Name - já to viděl a ne vyděl - omluva
20. 01. 2010 | 13:20

Tencokida Hnuj napsal(a):

Vyzývám tímto pana Sobotku, jako svého reprezentanta v systému parlamentní demokracie, aby vznesl v parlamentu tuto zákonodárnou iniciativu:
Parlament České republiky navrhuje prezidentovi republiky, aby zavedl nové státní vyznamenání, spojené s udělením medaile. Medaile bude mít název ZASLOUŽIL SE O STÁTNÍ DLUH. K medailí náleží privilegium, kdy vyznamenaná osoba dostane místo důchodu pouze existenční minimum.
20. 01. 2010 | 13:53

Jan napsal(a):

jirko
Ne že bych souhlasil s děláním dluhů
Zapomínáš ale napsat jak je dělal - snižoval daně. populista.
20. 01. 2010 | 15:09

iso napsal(a):

Polopravdy. Dopovězte to DPH celé? Nejenom zlevnění, ale i zdražení. Tak o co jde. Z totálně levicového parlamentu nemusím ani jednu stranu - nelze volit! A ČSSD nelze tutově. Ani omylem.
20. 01. 2010 | 21:26

dalimil napsal(a):

Dobrý den ! Nedá se ,těm naším politikům a hospodářům s našími panězi zde chybí tvrdá totalita ! Zavedl bych to jako v číně , tam se s defraudanty nemazlí a pěkně rovnou ke zdi ! Nic jiného na ně neplatí ! O demokracii u nás nemůže být ani řeč ! Jsme národ rozpolcený ,nejednotný , a abychom se probrali z letargie musíme mít nad sebou pořádný karabáč ! My češi se dokážem sjednotit až tehdy když nám jde již opravdu o kejhák ! A to je potvrzeno historicky !
21. 01. 2010 | 15:23

add. napsal(a):

Tak pan Topolánek opět využil tiskovku premiéra k předvolební rétorice. Nic nového, kdyby dokonce nepostavil odbory proti ČSSD. To je novinka!
Víte, fascinuje mě rétorika ODS a samozřejmě z toho plynoucí naivita "modrých chlapců".
Je totiž úžasné jakou má ODS starost o deficit. Sama ovšem dělá mrtvého brouka. No a periodika Legiéra, pochopitelně, o tom ani slovo.
Pokud je totiž známo, tak z toho svého /pro bohaté a zbohatlíky/ neustoupí ODS ani o píď.
Konec konců. Lepší mít bohaté kamarády ne? Obyčejný občan jim může vlíst pochopitelně na záda, že ano?
A "modrý občan"? No ten jim to samozřejmě opět všechno
"žere".
28. 01. 2010 | 12:34

add. napsal(a):

A ještě něco.
Vláda p. Fišera je populární. Budiž. Jenže Vážení, popularita ještě nikdy nikoho neuživila. "Balíčky", tak jak je, samozřejmě na oko, podporuje ODS jsou ekonomická naivita neli dokonce ekonomická hloupost. Brzděním totiž ještě nikdo nikoho nedohnal. Brzda prorůstovou politiku nedělá. Nato nemusím být ani ekonom. Škoda jen, že media dávají prostor jenom tkzv. televizním ekonomům omílajícím poučky, ze školy, nebo jen ty zhrzené, co se potřebují zviditelnit.
28. 01. 2010 | 12:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy