Přichází stát v Lesích ČR o velké peníze?

05. 02. 2010 | 09:30
Přečteno 6789 krát

Dostala se mi do rukou zajímavá statistika. Nejprve hádanka. Dva sousední lesní podniky, oba státní, podobně velké. Jeden dosahuje výrazných zisků a pravidelně odvádí dividendy do státního rozpočtu. Druhý se v posledních letech potácí na pokraji ztráty a státu ( mimo daně) zatím neodvedl ani korunu. Hádejte, který je ten český….

2009: Bavorské státní lesy ( BaySF) mají cca 3000 zaměstnanců, ročně vytěží 4,66 mil. metrů krychlových dříví, celkový obrat se pohybuje na úrovni 7,8 miliardy korun. Hospodaří v lesích o rozloze 0,72 mil. ha. V uvedeném roce činil jejich hospodářský výsledek před zdaněním 914 mil. Kč.

2009: Lesy ČR mají cca 3,6 tisíce zaměstnanců, ročně vytěží 8 mil. metrů krychlových dříví, jejich obrat dosahuje 10,5 miliardy korun. Hospodaří na rozloze cca 1,3 mil. ha. V uvedeném roce činil jejich HV před zdaněním 250 mil. Kč. (z toho ale činil 544 mil. jednorázový příjem z prodeje nemovitostí)

V letech 2007-2009 dosáhly BaySF kumulativně před zdaněním hospodářský výsledek 3,9 miliardy Kč, ve stejném období činil HV Lesů ČR jen 1,4 miliardy Kč.

Velmi zajímavé je rovněž srovnání objemu těžby dříví a výnosů z jeho prodeje. Lesy ČR vytěžili v letech 2007-2009 celkem 25 mil. metrů krychlových dříví, BaySF zhruba 2/3 tohoto objemu, přesněji 16,7 mil. metrů krychlových dříví. I při nižším objemu těžby utržily BaySF za toto období za prodej dříví 23,7 miliardy korun, zatímco Lesy ČR 23 miliard korun.

Tolik srovnání veřejně dostupných statistických údajů. Jak je něco takového možné? Proč Lesy ČR dosahují při stejném objemu těžby a prodeje dříví o tolik nižších výnosů? Je příčinou nízký podíl vlastního obchodu se dřevem? Nepostupuje stát při řízení tohoto státního podniku neefektivně? Určitě zajímavé a znepokojivé otázky nejen pro ministra zemědělství, ale i pro předsedu vlády ( a všechny budoucí kandidáty na tyto funkce).


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Suchec napsal(a):

No víte, a teď dokonce LŘ prodávají "na pařez" a se dřevem podnikat a obchodovat nebudou vůbec.
05. 02. 2010 | 09:37

Suchec napsal(a):

LČR, srry
05. 02. 2010 | 09:37

Ládik napsal(a):

Totéž povídali ráno na Radiožurnálu, s tím rozdílem, že Lesy ČR jsou 2 x větší, než bavorské.
05. 02. 2010 | 09:58

Arnie napsal(a):

Bezpochyby zajímavá a poučná fakta.
Co takhle se zeptat na vaše dotazy pana exminitra J.Palase.
05. 02. 2010 | 09:58

Ládik napsal(a):

Jo, a vy často nosíte dříví do lesa, tak by ta bilance měla vypadat ještě jinak.
05. 02. 2010 | 09:59

slavwin napsal(a):

Napojení se na německou ekonomiku je přínosné skoro vždy, pro někoho může být příliš byrokratická nebo socialistická. Funguje potíže řeší, dá se při ní docílit slušného příjmu, nikoliv pohádkového zbohatnutí. Tahounem naší ekonomiky byli vždy Němci ač je máme či nemáme rádi.
05. 02. 2010 | 10:01

j.p.š. napsal(a):

Sobotko, jste schopen nebo ochoten uvést podobné statistiky
v letech třeba 2000-2004 ?
05. 02. 2010 | 10:08

jezevec napsal(a):

To není žádná záhada. Část zisku má Dejnoška, který v dobách minulých vymyslel zpětný odkup a dá státní kase trochu líznout,pak jsou tu ti různí Mičánci, kteří obchodují ve zvláštním režimu jako v té pohádce Pyšná princezna, na pana krále zase nezbylo,10 až 15 % dřeva se ukrade, 5 miliard na účtě a to se půjčuje bankam J a T, stráty ovšem nesou LČR, výpalné politickým stranám taky něco stojí, prodej nemovitého majetku kamarádíčkům za pusu, pusy se od provozního výsledku odečítají, mám ještě pokračovat?
Mylíte, že se něco stane když na to někdo poukáže? Oni dobře vědí, že důkazy se dávají těžko dohromady. Zákony si šijou na míru a maximálně generální ředitel Sýkora zadá nějaké "přátelské firmě" audit za 150 mil., který samozřejmě prokáže,že je vše absolutně v pořádku a jen závistiví a zlí lidé osočují dobře , ale skutečně dobře fungující státní firmu, byť v soukromém držení.
05. 02. 2010 | 10:12

Jura napsal(a):

To je zajimave pane Sobotko ze se nezajimate o srovnani CEZ-ovskych cen elektriny se zapadem. Vcera vysel graf ze temer vsude v evrope je elektrina levnejsi (nekde i 2x !!!) a my elektrinu vyvazime, a to pres statni podnik! Vysledek prace vas, Urbana a dalsich zlobovannych figuek CEZ-u.
05. 02. 2010 | 10:14

Little Saturday napsal(a):

Soudruhu Sobotko,
pokud něco v podnikání nefunguje a nemůže fungovat, tak je to vámi preferovaný státní socialismus. Když se tak dívám na Vaši fotku na webu, tak si říkám, že jste docela vychechtanej z toho, jak se Vám daří přesvědčit okolí o tom, že vystudovaný právník bez praxe může být dobrým ekonomem.
05. 02. 2010 | 10:17

slavwin napsal(a):

Jura : Ty ceny mi ani tak nevadí, aspoň nás více zajímají ta německá A na elektrospotřebičích a není tu akutní potřeba stavět elektrárny nové. Jen by to mělo více přinášet více do statní kasy a ne jen městu Praha.
05. 02. 2010 | 10:23

Bart68 napsal(a):

Škoda, že se Vám do ruky nedostala taky nějaká učebnice ekonomie. Možná by jste pak neplácali takové nesmysly jako v současnosti.
05. 02. 2010 | 10:25

yt napsal(a):

Na začátek také hádanku.
Kdo dovedl ten český systém k dokonalosti? No pan Palas. "Bývalý" komouš a nyní oranžový hejtman!
05. 02. 2010 | 10:33

rr napsal(a):

Tak nám ještě přihoď statistiku za rok 2002 - 2006 , kdy jste měli na ministerstvu a do LČR dosazovali svoje koně :-)

To jen pro pořádek, Když už ti jde o lumpárny, tak ať náhodou nezůstaneš stát mimo.
05. 02. 2010 | 10:39

Petr K. napsal(a):

Pane Sobotko, vláda ČSSD včetně vás bylu u kormidla přes 8 let (!), copak jste pro zlepšení stavu udělali? Druhá otázka: je pravda, že jste mimo školy a politiky nikdy nikde nepracoval?
05. 02. 2010 | 10:43

bees napsal(a):

Pane Sobotko,
odpověď na otázku Proč je prostá.
Protože ČSSD i ODS rukou svornou a nerozdílnou rozkrádají LČR tak rychle, jak jen mohou. A to už řadu let.
Připojuji se k Arniemu a opakuji "Zeptejte se Palase!".
Mimochodem Palas je jedním z důvodů, proč je ČSSD pro slušného člověka nevolitelná.
05. 02. 2010 | 10:43

Hajný napsal(a):

Jak už tu někdo napsal. Zkuste jako partaji i jako osoba nosit ještě více dříví do lesa... :-))
05. 02. 2010 | 10:44

bear napsal(a):

nejsem ekonom, jako nekdo, ale nebude to treba tim (pri nizsi tezbe a vyssim vynosu), ze bavoraci proste prodavaji draz?
05. 02. 2010 | 10:46

bear napsal(a):

Petr K.: udajne pracoval kdysi, na Mistni urade v miste bydliste, mel na starost spravu poplatku za psy, pro neporadek v evidenci ho vyhodili
05. 02. 2010 | 10:54

hoven napsal(a):

na českých lesech se nejvíc podepsala rozkrádací mašinerie čssd pod vedením komouše a agenta stb palase. tak proč tolik sebekritiky, slavečku??? tíží svědomí??
05. 02. 2010 | 10:54

bees napsal(a):

Jak tak koukám na komentáře pane Sobotko, tak jste si lehce naběhl. Občané této země mají evidentně dobrou paměť. A to mě těší.
05. 02. 2010 | 11:00

JŠ napsal(a):

Stát přichází o velké peníze skoro všude.Otázka je,jestli vůbec v tomto státě může fungovat kontrolní mechanismus,který by takovému stavu zabránil.
05. 02. 2010 | 11:13

JŠ napsal(a):

Ale pořád jsme na tom líp než Ukrajina,tady se politici urážejí,ale alespoň se fyzicky nenapadají. :)
05. 02. 2010 | 11:14

fero napsal(a):

To bude tím ,že češí víc kradou.
05. 02. 2010 | 11:17

MaB napsal(a):

Důvod je, pane Sobotko, jednoduchý a vy ho víte: prostřednictvím nevýhodných smluv se z přírodních zdrojů této země krade. Stejně jako se jinde prostřednictvím nevýhodných smluv krade z daní, které platí lidé.

Mne opravdu nezajímají předvolební aférky, které se tady snažíte vyvolat, abyste se k těm zdrojům po volbách mohli dostat, načež se rozhostí tiché mlaskání u žlabu.

Napište, co s tím chcete systémově dělat, nebo jděte z politiky ven. To jsou dvě slušné možnosti, které máte.

Předpokládám, že si zvolíte tu třetí, neslušnou. Takže VÁS rozhodně volit nebudu.
05. 02. 2010 | 11:18

Petr z Tábora napsal(a):

Ono i v Čechách dosahují tyto firmy německých zisků, ale ty soukromé. Teď by měl někdo analyzovat příčiny těchto velkých rozdílů jak ke státním bavorským, tak českým soukromým lesním společnostem.
Nedávno se obdobně diskutovalo o cenách kilometru dálnic.
A to vše při nižších mzdových nákladech na českou pracovní sílu.
Nebude ono to tak pane Sobotko, že čeští politici všech barev dělají špatně svou práci za peníze nás daňových poplatníků ? Není čas volit někoho, kdo se dosud v minulých volbách do sněmovny nedostal?!
05. 02. 2010 | 11:19

ivo napsal(a):

Sobotko za takové hospodaření nesete odpovědnost ivy!!!Začněte prostě pracovat a přestante krást!!!!
05. 02. 2010 | 11:20

občan napsal(a):

Pane Sobotko, nevím jestli čtete názory pod svými blogy, ale přesto si tento neodpustím.
Otázka proč je jednoduchá - vše co je u nás řízeno státem nebo jím dosazenými manažery na bázi politické poslušnosti to prostě fungovat nemůže (snad jen Vaší stranou vyrvořený monopol ČEZ), protože musí přispívat do Vašich politických kas a musí poslouchat Vaše příkazy, ne být zdatný manažery. Ať ČSSD nebo ODS.
Píši Vám hlavně ale kvůli něčemu jinému, co mne tedy od Vás velmi pobavilo!!! Jedná se o rozhovor pro HN, kde tvrdíte, že cituji "máme absolutní morální právo chtít příspěvek po dvou procentech nejbohatších". Pane Sobotko, VY nemáte vubec žádné morální právo, protože z peněz na jiné účely jste si pořídil byt, protože se svou komačskou partou nechcete zdanit celé své přijmy a vymýšlíte různé kličky jak se tomu vyhnout (ostatně s těmito příjmy operoval i Váš předseda). Takže až se budete zase ohánet "absolutním morálním právem", tak se jím nejdříve a především řiďte sám u sebe. Jinak na Vás platí to samé, co jste vzkázal ve sněmovně Kalouskovy - pěkně se to poslouchá, ale nedá se tomu věřit (vlastně tomu nevěří nikdo.
05. 02. 2010 | 11:33

uďa napsal(a):

Bohůšu,je čas odejít,šup šup,nahrabané máš dost néééé ????
05. 02. 2010 | 12:01

Ludwig.II napsal(a):

já prostě miluju tady ty srovnávací statistiky. A co se takhle jednou zamyslet nad statistikou důvěry voličů v politiky. Ale teď vážně, trocha opatrnosti ve využívání statistických dat by opravdu neškodila.
05. 02. 2010 | 12:17

nick y napsal(a):

Taky si myslím,že takoví lidé jako Vy a Vám podobní by měli subito presto ODKRÁČET a více o vás všech nechceme slyšet,snad jen stručnou informaci o vaší spravedlivé odměně. Přeji hezký den
05. 02. 2010 | 12:40

Olda napsal(a):

Určitě zajímavé a znepokojivé otázky. Někdo tam krade a bez vás.
05. 02. 2010 | 12:45

Hajný napsal(a):

A pane Sobotko, vy jste kandidovali i ve volbách na Plutu ?

NOVINKY.cz hlásí :
Planetka Pluto mění barvu, rychle rudne.

Trpasličí planeta Pluto, která byla před čtyřmi lety vyškrtnuta ze seznamu planet sluneční soustavy, mění až neuvěřitelně rychle barvu - rudne. Oznámila to americká vesmírná agentura (NASA).
Více ZDE:
http://www.novinky.cz/veda-...

Kontrolní otázka:
Zavedete i na Plutu dvojí zdanění tamních bohatých ??
05. 02. 2010 | 12:52

Petr z Tábora napsal(a):

Kolegům diskutujícím:
Tak jsem sem zavítal ještě jednou jednou a musím vyjádřit kolegům diskutujícím uznání za jejich vtipné příspěvky. Skutečně jsem se při čtení pěkně pobavil, inteligentního humoru není nikdy dost.
05. 02. 2010 | 13:02

Zbyšek napsal(a):

Nechápu, proč by nemohl fungovat i státní podnik. Všechno přece záleží na tom, kdo ho řídí. Bohužel se u nás vždycky najde nějaký šibal, kterému jde jen o jeho prospěch. Jinde to jde líp, vezměme třeba Energie de France (to je francouzská obdoba ČEZ) nebo Renault... Je chyba se zbavovat státních podniků (viz jednání o prodeji Letiště Praha), řešení spočívá v tom, najít pro ně schopný a veřejnému zájmu loajální management.
05. 02. 2010 | 13:38

jarpor napsal(a):

Hmmm...

Zajímavé... pane Sobotko, nevíte náhoudou, kdo zde vládl dvě volební období a řídil i "Lesy" ?
Že by tenkrát statistiky nebyly ?
Jo - a pan Palas by také o těch rozdílech mohl něco vědět, nemyslíte ?

Hezký den
05. 02. 2010 | 14:23

jo napsal(a):

Je to jasné! Neviditelná ruka pravicového voliče řádí v lesích ČR. Ale na konec to svedou na Paroubka. Jak to jen ten chlap dělá, ten je snad u všeho.
05. 02. 2010 | 14:25

hoven napsal(a):

slavečku,
proč jsi odpustil paroubkovo kamarádovi 12 milionů na daních???? víš, co by za to bylo důchodů???
05. 02. 2010 | 14:33

Kritik napsal(a):

Ještě chybí připsat, že ti bavoráci chodí často na jeleny a kance do Českých lesů (velké Č je úmyslně). A pana Sobotku (autora článku) zřejmě na hon nepozvali. Přesto věříme, že i když ho pozvou, tak všechny trubky, kterými tečou naše peníze do kapes těch vykrmovaných, bude i nadále pečlivě odřezávat.
05. 02. 2010 | 17:06

Admirál napsal(a):

Pane Sobotko, jak píší někteří předemnou, pochlapte se a dejte do placu čísla z doby vašeho panování.

Jinak Vaše zcela správné upozornění na podivné hospodaření vyzní jako předvolební agitka.
05. 02. 2010 | 17:14

Karl von Bahnhof napsal(a):

Petrovi z Tábora :
Zkuste se soudruhu těch bolševiků z Hybernské ulice zastat nějak adresněji !!!
05. 02. 2010 | 18:44

Karl von Bahnhof napsal(a):

To Admirál :
Přede mnou to už geniálně vyjídřil jeden předchozí diskutující. V lesích se holt karade, boužel však bez nich/něj. Tím je řečeno vše. Závist je hrozná věc,to je přímo psychiatrická diagnóza.... :-)))
05. 02. 2010 | 18:48

radek napsal(a):

To by ovšem Lesy ČR musel řídit odborník najatý standardním výběrovým řízením a nikoliv osoby, které patrně mají zájem podnik co nejvíce ekonomicky rozložit a následně za babku zprivatizovat...
05. 02. 2010 | 18:49

ludka napsal(a):

Ano skutečně zajimavé čtení. Ale zajímavé by byly i statistické údaje podle toho, kdo ve vládě seděl. Myslím, že by se moc nelišily. Je to vlastně jedno, kdo je u moci. stejně to vždycky dopadne stejně. Dala bych Vám za tenhle blog prst nahoru, ale nejde to, ve skutečnosti, ať už do vedení dosadí své lidi ODS, ČSSD nebo někdo jiný, dopadne to stejně. Je mi z toho smutno, je snad nějaké národní postižení, že se u nás krade, kde to jde. Copak tady nejsou lidé, kteří chtějí aby republika šlapala a fungovala? AŤ člověk volí kohokoliv dopade to vždycky stejně. Je mi z toho smutno.
05. 02. 2010 | 19:17

Karl von Bahnhof napsal(a):

Co je to vůbec zač, tento jakýsi soudruho-přítel Sobotka ?

1) Ač je finačním a ekonomickým expertem ČSSD, tak je pravdou, že finance ani ekonomii v životě nestudoval. V této partaji je však king...
2) A ta práva co opravdu studoval musel již logicky nutně V ČSSD zapomenout. Dělá tam totiž ekonomii a finace. Ke štěstí mu však zřejmě stačí, že si asi dobře nastudoval volební program Rodné Strany.

3) Tento člověk dle dostupných informací v životě nikde nepracoval. Takže je podivné, že kandiduje za partaj, která se ohání prací, kam jen rudý soudruh Paroubek síru doplivne. Teď ovšem pomíjím neadresné a neověřené hlášky o tom, že byl (snad, prý údajně) vyhozen z pracovního poměru u mistního úřadu ve svém bydlišti. Tam měl prý údajně dle neověřených informacívést evidenci psů v obci. V této obecní evidenci psů prý měl být ůdajně objeven naprostý bor*/del. To však skutečně nelze seriózně ověřit. Ale osobně bych se nedivil bych se nedivil vůbec, ale vůbec ničemu....:-))) A u socana zvlášť !!

3) Nyní ovšem přihází skutečný triumf.
Soudruh Sobotka je z Moravy. To jej zřejmě (stejně jako jiné, jinak nepoužitelné Zaorálky a Škromachy) kandiduje zřejmě hodně vysoko... Tedy minimálně v Ostravě, Ústí, Havířově, Mostě, Kommotau, Chánově a Janově. Tož Good Luck, soudruzi !
05. 02. 2010 | 19:30

Vladimír napsal(a):

S politiky je to jak s dobytkem. Jak je odstavíte od koryta začnou se domáhat žrádla. Hladový dobytek je ale nebezpečný a nevyzpytatelný. Hlavně voli, valaši a prasata. Jen králíci drží rypáky, když nažrat nedostanou.
05. 02. 2010 | 21:14

černovláska napsal(a):

http://www.svedomi.cz/aktua..., i sojky štěbetají a Mičankovi, kamarádech politicích a tunelech.....a co s tím? už vím zařízneme sojky
06. 02. 2010 | 00:08

černovláska napsal(a):

06. 02. 2010 | 00:13

Petr napsal(a):

Já nevím, ale tato diskuze mi přijde jako dostaveníčko tlučhubů, kteří se chopí sebemenší příležitosti, aby si vylili svůj vztek na politiky (neříkám, že někdy není oprávněný) a pak se cítili dobře, jak jim to nandali. Téměř ani jeden názor nevzal v úvahu možnost, že panu Sobotkovi jde opravdu o to udělat ve s.p. Lesy ČR pořádek. Takže pane Sobotko, pokud se touto situací budete nadále zabývat a ze své pozice se snažit ji řešit, pak se nemůže najít nikdo, kdo by vám to měl za zlé. A ti, kteří vás tu a priori odsuzovali, by se nad sebou měli zamyslet a pokud nemají v hlavě arašídy, tak aspoň v duchu uznat, že byli vedle jak ta jedle.
06. 02. 2010 | 08:35

Karl von Bahnhof napsal(a):

To Petr:

Pan Sobotka měl na udělání pořádku v lesích dost času.
A teď před volbami tam náhle vidí bor*/del. On tam sice je, ale nejméně polovina je ho po levici resp. jakémsi ČSSD ministru Palasovi. Vzpamatujte se ! :-)))
06. 02. 2010 | 11:09

jarpor napsal(a):

Petr

Pokud jste mne zařadil do množiny tlučhubů... pak bych se chtěl ohradit.

Pan Sobotka je členem strany, jež byla vůdčí silou po osm let. Psát o hospodaření "Lesů" v těchto letech, a neporovnat v časech, kdy "on držel veslo", není, dle mého, nic jiného než laciná agitka ve stylu - koukejte, jak to "druzí" dělají blbě.
Ale třeba se Vám takový postup líbí.. Nic proti tomu.
Mě ne.

Hezký den
06. 02. 2010 | 11:10

hoven napsal(a):

tak to vypadá, že socialisti v EU za sebou nechávají jednu spoušť za druhou. po madarsku, řecku a lotyšku hrozí bankrot španelsku, purtugalsku a irsku. není to tak dlouho, co ropušák hovořil o euru jako o velké bezpečné lodi na rozbouřeném moři. socialisti začínají s hruzou zjištovat, že jejich dluhopisy už nikdo nechce .takže v EU pomalu končí pohádka o sociálním státu, ted přijde realita a ten dopad na usta bude poměrně tvrdej. samozřejmě, že jak pro koho. hlavně pro duchodce a státní zamětnance. gross a paroubkem a slavečkem sobotkou jsou za vodou. těm se to zadlužování vyplatilo.
06. 02. 2010 | 11:33

Ada napsal(a):

"250 mil. Kč. (z toho ale činil 544 mil. jednorázový příjem z prodeje nemovitostí)"
hmm, tobě Bohouši matematika nikdy moc nešla
06. 02. 2010 | 12:53

Karl von Bahnhof napsal(a):

Socani opět jako obvykle slibují každému co che slyšet.
Pokračují tak v tradici, kterou odstartoval známý ultralevicový tlučhuba z ČSSD - jistý Vladimír Špidla už v roce 2002.
Na tehdejší dotazy, z čeho zaplatí všechny své sliby o příspěvcích ěkolákům na pastelky a o 50 tisících Kč do každé kolébky pro novorozence, tehdy odpovídal dnes již proslulým blábolem: "ZDROJE JSOU".
Po příchodu do vlády pak naopak přiznal, že zdroje holt bohužel nejsou.
06. 02. 2010 | 14:04

jakub napsal(a):

LČR je jedna velká mafie propojená s politickými špičkami ve všech parlamentních stranách.
Všichni kteří vládli se podíleli na šmelinách v lesích.
Tolik proklamovaná pomoc malým českým podnikatelům vyvrcholil tím, že stát v podobě LČR zakázal prodej drobným podnikatelům a veškerou surovinu nechává jen třem nebo čtyřem velkým firmám.(se zahraniční účastí)
Proč asi, kolik dostali sponzorské dary do stranické nebo osobní kapsy?
Došlo to tak daleko, že i kdybych chtěl dát o 200 Kč za 1m3 víc než tyto prosazované firmy, tak mi to LS nesmí prodat.
Divíte se pak, že státní lesy nevydělávají tolik jako jinde.
Důležité je, že kynou stranické pokladny a ne státní kasa.
06. 02. 2010 | 15:33

jakub napsal(a):

Tyhle lumpárny se děly za vlády ČSSD zrovna tak, jako za vlády i ostatních parlamentních stran.
Jenže Ty o tom jako nevíš a děláš tu z nás blbce.
To, že děláš blbce z nás je pro politiky typické.
Aspoň ho ale nedělej sám ze sebe. jak jsi nyní překvapen a udiven co se v lese děje.
Zeptej se na to Palase a ostatních, určitě tě poučí jak si nacpat vlastní kapsu.
06. 02. 2010 | 15:44

jakub napsal(a):

Jak to, že nevydělávalo ČSA pod vedením Tvrdíka?
Jak to, že nevydělával stát pod vedením ministra financí Sobotky?
Jste tam všichni stejní pokrytci a lidský odpad.
06. 02. 2010 | 15:50

jakub napsal(a):

Jak by mohli mít LČR velké výnosy, když mimo jiné sponzorují filmování pohádek, platí si televizní reklamy v hlavním vysílacím čase nebo platí vycpávání kozorožců do soukromých zbírek.
Dvanáct let jsem dělal společně se svými 4 zaměstnanci v dřevařské výrobě. Nyní není z čeho vyrábět. LČR mají zákaz prodeje drobným živnostníkům, tak máš tři mé zaměstnance na pracáku. Živte si je sami, blbečcí.
Až bude moci dřevo koupit zase každý, možná je vezmu zpátky.
06. 02. 2010 | 16:03

radek napsal(a):

Lesy ČR bych přirovnal k zemědělcům, prodávají surovinu, avšak vydělává se na prodeji výrobku nikoliv suroviny
06. 02. 2010 | 18:41

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text ("kretén"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
06. 02. 2010 | 21:14

harcer napsal(a):

P.Sobotka! Pořád každý píše-"Stát přichází o peníze"-Vy ale ten bordel děláte!Nebylo by lepší kdyby stát přišel o politiky?
07. 02. 2010 | 07:27

kire napsal(a):

Taky se mi do ruky dostala jedna zajímavá statistika a ta se týká míry zadlužování v době ekonomického růstu pane Dluhoslave Sobotko ...
07. 02. 2010 | 07:33

olgoj napsal(a):

ajaj, tady nekdo krade a sobotku nepozval k lizu, to je moc osklive
07. 02. 2010 | 07:40

Fořt napsal(a):

Myslím si,že úražky annonymů jsou pouhou ubohostí.Lesy jako státní podnik by skutečně mohly fungovat lépe.To ví především ti co u nich pracují jako řadoví zaměstnanci.A věřím,že se najde možnost jak to napravit.Vy co píšete ty úražky jste zakomplexovaní hlupáci,nebo placení provokatéři.
07. 02. 2010 | 07:58

miluse.R napsal(a):

A zeptal jste se už pane Sobotko vašeho spolustraníka Palase, jak to zavedl?
07. 02. 2010 | 08:57

Petr napsal(a):

Pane Sobotka jako ekonom byste ale mel asi take zminit, ze cena, za kterou se drivi prodava v Bavorsku je jina nez v Cesku. Je to stejne jako se zamestnanci - jiste Bavorak nedela za ceskou mzdu. Tim ovsem nechci rici, ze hospodareni nasich lesu je koser. Vase analyza je ale povrchni a od cloveka aspirujiciho na ministra financi prinejmensim zarazejici.
07. 02. 2010 | 09:57

Aleš Vaněk napsal(a):

To snad nemyslíte vážně??? Dělat tady před náma ze sebe takového hlupáka- A na oko se velice divit..hm,jak je to možné? Jako kdyby jste zrovna vy nevěděl,jak tyhle věci fungujou. Naopak, víte toho mnohem víc než my a budete tady lidem předkládat takovéhle pokusy. Z takovýchto blogů je mi zle, nejhorší je, že zrcadlí stav naší politiky...jedním slovem nechuť.A to vaše dříví je jenom drobek z hezkého českého dortu..
07. 02. 2010 | 10:15

Ada napsal(a):

Pan Dluhoslav nás připravuje na nejhorší...
07. 02. 2010 | 10:21

vl napsal(a):

Umí pan Sobotka počítat? A co diskutující? V článku stojí:
Lesy ČR v r. 2009 - HD před zdaněním 250 mil Kč, z toho 544 mil. příjem z jednorázového prodeje nemovitostí
07. 02. 2010 | 10:23

František napsal(a):

Úsudek pana Sobotky je správný. Jen si kladu otázku, proč v době, kdy LČR vedly spor s firmou CEEWOD o prodej dřeva na odvozním místě a zastupoval je blízký člověk pana Sobotky pan mgr. RP, měl pan Sobotka názor opačný.
07. 02. 2010 | 10:23

radek napsal(a):

Pro porovnání není třeba ani chodit do němec ale stačí mrknout na Vojenské lesy. Ono by to šlo zpracovat dřevo vlastními silami...
07. 02. 2010 | 11:00

vidlemístoklíčů napsal(a):

Dobré konstatování všeobecně známé pravdy, ale co jste proti tomu dělali a hlavně: CO BYSTE PROTI TOMU UDĚLALI, KDYBYSTE SE ZASE DOSTALI K MOCI???? Obecným blábolům o boji s korupcí už voliči ni zbla nevěří, protože 20 let pozorují jak s ní (vy všichni) bojujete ruku v ruce proti jakékoliv snaze o její omezení. A což takhle konečně odpovědnost za hospodaření? Myslíte, že v soukromé sféře by manager zůstal managerem, kdyby prošustroval miliardy a odmítal vysvětlit, kam zmizely? A což takhle proměnu v právní stát, kde je korupce trestná i v reálu a ne jen ve znění nějakého paragrafu? Kdyby ovšem nastoupila tato pravidla, tak by o politické posty zdaleka nebyla taková honička.
07. 02. 2010 | 12:10

petrof napsal(a):

Bohušek Laffer Sobotků nám zapomněl sdělit, že ony existují vedle státních LesůČR, ještě soukromé české lesy, a tam to srovnání zisku na 1 ersatzes closedha, vypadá trochu jinak :
Lesy ČR - 540,- Kč/ha
Bavorsko - 2240,- Kč/ha
soukromé lesy ČR - 2801,- Kč/ha
Je snad lepší příklad o tristním hospodaření státu a jeho organisací????
07. 02. 2010 | 13:00

petrof napsal(a):

omlouvám se - omylem se mi do textu vloudil prezervativ proti spamu!!! Sorry.
07. 02. 2010 | 13:04

radek napsal(a):

patrof

vaše tvrzení je klasická demagogie, vypovídá nikoliv o hospodaření státu ale konkrétních lidí..., už to tady (na webu) zaznělo mnohokrát, nejde o vlastníka ale o nastavení systému a výběru lidí, to je to, co si modří neoliberálové odmítají přiznat (resp. vědomě lžou)...
07. 02. 2010 | 14:03

radek napsal(a):

aby mohli vše privatizovat...
07. 02. 2010 | 14:05

petrof napsal(a):

milý radku,
až budete trochu starší a snad i moudřejší, tak vám vysvětlím, proč je stát špatný hospodář a nemůže se nikdy chovat, jako klasický soukromý podnik.
A nebude to z mé hlavy, to jsou lety ověřené poučky.
A to nemá nic společného jestli jsem konzervativní liberál, či ne.
07. 02. 2010 | 16:04

iso napsal(a):

Přicházíme o peníze díky totálně levicovému parlamentu a jejich vládám. Dvacet let práce špatných národohospodářů je dostatečně prokázána. Nutno dosadit volbou do parlamentu úplně jiné politické strany než co tam jsou!
07. 02. 2010 | 20:00

radek napsal(a):

petrof

jsme už starý dost (moudrý asi ne, to bych místo chatování tuneloval veřejné zakázky a privatizoval státní společnosti), klidně vysvětlujte...
07. 02. 2010 | 22:29

xx napsal(a):

Odborník sobotka - i v lesích se daj počítatpsí hovna,že? Proč sobotku nevyužít, když má bohaté zkušenosti...
07. 02. 2010 | 23:26

Petr napsal(a):

Ať už by sem Sobotka napsal cokoliv, vždycky se na něj slétne jako hejno vos hejno vševědů, kteří by pochopitelně všechno udělali lépe a efektivněji. Je tristní sledovat, jak někdo v diskuzi k problematice Lesů ČR vytahuje to, že Sobotka působí od konce svých studií v PSP ČR. Kdyby si tito lidé namísto toho ten Sobotkův příspěvek přečetli, zjistili by, že on nevyviňuje nikoho ze současn=é situace, ale poukazuje na to, že je třeba tuto věc nějak řešit - "úkol pro současného ministra zemědělství a předsedu vlády a kohokoliv kdo na tyto funkce aspiruje".
08. 02. 2010 | 09:02

Petr napsal(a):

Mimochodem, proč by státní podnik nemohl fungovat efektivně? Pokud se najdou schopní lidi, kteří ho budou řídit tak, aby z toho měl prospěch i někdo jiný než oni sami? Za bolševika samozřejmě byla samozřejmě většina podniků limitována plánovanou ekonomikou a podobnými pitomostmi, ale nechtějte mi namluvit, že nebylo alespoň pár, které prosperovaly.
08. 02. 2010 | 09:10

radek napsal(a):

Petr

Přesně. Pracoval jsem 10 let ve "státní" plynárně. Rostly zisky, nerozdělený zisk byl investován mj. na fin. trzích. Přišla privatizace, všechny zisky odtekly a firma je nyní závislá na úvěrech. Obecně se snížil pořádek. Obchodníci říkají zákazníkům, že jsou dominantní firma a nemohou poskytnout slevu... Skutečnost, že šefy se stávají méně schopní (neboť moc do toho nekecají), se stala pravidlem...
08. 02. 2010 | 09:41

radek napsal(a):

Dle mého názoru nemocnice, voda, lesy a možná i energetika může fungovat i ve státním.
08. 02. 2010 | 09:52

Jirka napsal(a):

Já to nechápu! Sobotka se nejdřív podílí na tom právním hnoji co tu máme a pak bloguje, že díky jemu a jemu podobným přícházíme o peníze. Proč nám to říká? Copak voliči dělají zákony na svoje okradení? Pokud vím tak na protiobčanské zákony tady máme plnou sněmovnu Sobotků! Tohle předvolební lezení do zadku voličům je úmorný a otravný. Počítám, že po volbách tenhle dnešní megabloger zase blogne až za čtyři roky.
08. 02. 2010 | 11:19

lesák napsal(a):

Vážený pane Sobotka posílám odkaz na velmi zajímavý článek a dám Vám jednoduchou hádanku.

Jesliže lesy investují 650 mil Kč do výpočetní techniky a mají 3600 zaměstnanců (včetně řidičů,topičů dělníků) kolik se investuje za počítače na jednoho pracovníka???
A druhá otázka porostou s těmito penězi stromy v lese rychleji???

http://www.drevari.cz/clank...
09. 02. 2010 | 10:08

Zbyšek napsal(a):

radek:
Zcela souhlasím, je na státním aparátu, aby našel takové lidi, kteří budou státní podnik řídit tak, aby vykazoval zisk - a jistě, proč nezhodnocovat zisk investicemi. Samozřejmě s vědomím příslušných úřadů (ministerstev, atd.) a zcela transparentně.

Věřím ale, že jsou takoví, kteří by Lesy ČR rádi zprivatizovali = rozkradli.
10. 02. 2010 | 13:13

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 10:57

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 06:59

Breitling watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
12. 04. 2010 | 04:18

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 07:48

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy