Proč není daňová amnestie dobrý nápad

18. 02. 2010 | 09:00
Přečteno 6766 krát

Podle MF Dnes zvažuje údajně české ministerstvo financí tzv. daňovou amnestii. Tedy plán, jak odpustit část plnění daňové povinnosti ( např. penále) těm poplatníkům, kteří do České republiky přesunou prostředky, které doposud před svými správci daně ukrývali v zahraničí (například v zemích, populárně označovaných jako daňové ráje). Jsem přesvědčen, že to není vůbec dobrý nápad. Hlavní důvody jsou následující:

1) Každý takový mimořádný krok představuje vážný morální hazard státu. Bude jako nespravedlivý vnímán těmi, kdo své peníze nikde neukrývali a daně v minulých letech poctivě platili. Naopak, poskytne výhodu těm, kdo české daňové zákony obcházeli a porušovali. Pokud dojde na amnestii, vytvoří se do budoucna očekávání, že stát takovou akci ještě někdy zopakuje. To může mít z dlouhodobého hlediska špatný vliv na morálku plátců daní.

2) Rozpočtový efekt je v ČR velmi sporný a obtížně měřitelný. Přitom právě dodatečnými rozpočtovými příjmy tento svůj návrh MF údajně obhajuje. Ministr Eduard Janota hovoří o tom, že chce studovat italský model amnestie. Ale! Například nominální sazba zdanění firem (DPPO) se v naší zemi pohybovala v letech 2006-2010 na úrovni 24-19%. Dnes je efektivní míra zdanění firem v ČR ( po započtení všech možností redukovat základ daně) někde kolem 13% ( v roce 2006 to bylo cca 17%). Je tedy nižší než na Slovensku a patří k vůbec nejnižším v rámci EU. V Itálii je podle údajů portálu Businessinfo.cz nominální sazba DPPO na úrovni 33%. I když řada zemí ( včetně Řecka) v posledních letech snižovala sazby DPPO, přesun firem do daňových rájů to nenarušilo. Státy ale přišly o miliardy eur daňových příjmů, které nyní chybí ( Řecko postupně snižuje sazbu DPPO u akciových společností z 25% v roce 2007 na 20% v roce 2014, jeho rozpočtové problémy není jistě nutno připomínat)

3) Pokud jde o boj s konkurencí tzv. daňových rájů, bude tento krok plácnutím do vody. Daňovým rájům nemohou vyspělé země dlouhodobě konkurovat. Daňové ráje totiž nabízí především rozsáhlou anonymitu a velmi nízké firemní daně. Kdyby je chtěla naše země napodobit, vedlo by to k rozpočtovému kolapsu a naprosté ztrátě kreditu a spolupráce v rámci EU. Daňové ráje je nutno postupně zrušit. Začít musí EU nekompromisním tlakem na jejich postupné informační otevírání tak, aby členským zemím poskytovaly obvyklý rozsah informací, potřebných pro národní daňové správy. Firmy sídlící v tzv. daňových rájích lze také znevýhodnit ( v rámci společných pravidel EU) v rámci přístupu k veřejným prostředkům, či speciálně zdanit finanční toky, které do nich tečou na základě ekonomické aktivity, vyvíjené v zemích EU.


4) Pokud jde o amnestii, naštěstí jde zatím pouze o záměr. MF ještě nepotvrdilo, že vládě navrhne vydat se italskou ( či jinou) cestou. V každém případě bude nutná změna zákona, definitivně tedy rozhodne až Poslanecká sněmovna, zvolená v květnových volbách. Doufám, že ministerstvo financí zváží všechna rizika a od tohoto plánu upustí. Jsem rád, že podobný názor vyjádřili i experti ODS.





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Mat napsal(a):

Pane Sobotko. Daňová amnestie asi není tak špatný nápad. Ministerstvo financí pod vaším velením odpustilo zaplacení značné finanční částky karlovarskému podnikateli a majitely luxusního hotelu. Asi je náhoda, že právě tento podnikatel je přítelem vašeho předsedy.
18. 02. 2010 | 09:14

ver napsal(a):

Plošná amnestie je nesmysl . Význam má pouze pro vybrané spřátelené firmy
18. 02. 2010 | 09:55

Lukáš napsal(a):

Vidím, že tu bude opět diskuse k tématu. Dle mého názoru není pro daňovou amnestii vůbec žádný důvod. Pan Sobotka má pravdu v tom, že by to mohlo být vnímáno jako precedent a situace s výběrem daní může být ještě horší.
18. 02. 2010 | 09:55

myrta napsal(a):

Nejlépe to vyřešili v Německu.Koupili ukradené CD s konty Němců ve Švýcarských bankách.Kromě vlády nikdo neví kdo tam figuruje.Dostali lhůtu dobrovolně finance zpět převést a zdanit.Ostatní budou dle zákona potrestáni.Dnes už kolem 300 hříšníků se přihlásilo.Kolem půl miliardy € už mají Němci v kase.
18. 02. 2010 | 10:02

David napsal(a):

Souhlasím s - Mat -

Pane Sobotko, sice jste proti amnestii, ale sám jste ji poskytl podnikateli a majiteli mariánskolázeňského luxusního hotelu.

Cituji Vás: „Pokud dojde na amnestii, vytvoří se do budoucna očekávání, že stát takovou akci ještě někdy zopakuje. To může mít z dlouhodobého hlediska špatný vliv na morálku plátců daní.“

Amnestie v trestních věcech ty Vám nevadí?

Když daňová amnestie není dobrý nápad, tak proč se stále nedaří zatočit s daňovými ráji? Proč se nezakáže danit někde jinde, než ve státě na jehož území se nachází konkrétní továrna nebo i pobočka nadnárodní firmy?

Taky nechápu, proč u nás daňové delikty mají promlčecí dobu jen 3 roky a ne třeba 10 let? Finanční úřady nestačí všechny daňové subjekty zkontrolovat. Prý v Praze zkontrolují daňový subjekt tak 1x za 20 let.
18. 02. 2010 | 10:03

ivo napsal(a):

Nejlepší danovou amnestii udělal sobotka pro paroubkova kámoše majitele luxusního hotelu.Takže paroubkova svatba nás stála 26milionů.Dík bohouši.
18. 02. 2010 | 10:14

Posluchač napsal(a):

Můžete a taky vyhrajete volby , ale z lidmá kteří ovládli média to lehké mit nebudete , když je náhodou někdo z čssd pozván do diskuze na ČT Ták takyvý Musil nebo Moravec by do něj nejraději kopali .A o Radiožurnálu je škoda diskutovát .
18. 02. 2010 | 10:16

zdenekmihalco napsal(a):

Dobrý den,
smazal jsem několik agresivních a urážlivých výkřiků a jednu urážlivou reakci na tyto texty. Takové příspěvky jsou v rozporu se záměry těchto stránek, což je vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.
Děkuji za pochopení
Zdeněk Mihalco
správce blogů
18. 02. 2010 | 10:26

Stanislav Křeček napsal(a):

Snad ti to přečte i John, který s tím otravuje už rok....
18. 02. 2010 | 10:31

Lukáš napsal(a):

Je rozdíl udělit individuální amnestii ať už v trestních nebo daňových věcech a v plošné amnestii. Individuální amnestie má vždy nějaký svůj specifický důvod. Pokud víte z jakých důvodů udělil pan Sobotka amenstii zmíněnému podnikateli (pokud je to pravda), tak to sem napiště. Já o tom vůbec nic nevím, tím pádem to nemůžu hodnotit. U promlčecích lhůt to není tak jednoznačné: Promlčecí lhůta pro právo správce daně vymáhat daňové nedoplatky (Vymáhání daňových nedoplatků) činí šest let po roce, v němž se nedoplatek stal splatným
18. 02. 2010 | 10:32

Alois napsal(a):

Bohoušku, nechceš se raději vrátit k právu když financím evidentně vůbec nerozumíš?
18. 02. 2010 | 10:36

Duroy napsal(a):

Co? Že pan Soborka udělil "amestii" na daň? Pokud vím, jednalo se o penále. A to má zákonnou oporu, kdo zažil, ví své.
18. 02. 2010 | 10:42

Milan N. napsal(a):

Z článku je jasné, že pan Sobotka nikdy nikde nepracoval (mimo politiku) a o vedení firmy a jejích financích nemá ani minimální představu. Jeho tvrzení, že firmy fyzicky platí 13% daň po započtení snižujících položek je holý nesmysl, protože jakékoliv snížení základu daně se vždy odvíjí od nějakého výdaje, tedy NIKOLIV ÚSPORY. Atˇ si "ekonom" Sobotka otevře alespoň stánek s občerstvením a zaměstná 3 lidi s poviností odvádět za ně daň ze zaměstnanosti. Když to zvládne dělat alespoň 5 let, mohu začít nad jeho nápady přemýšlet.
18. 02. 2010 | 10:43

Lukáš napsal(a):

To myrta: naprostý souhlas. Beztrestnost za tento trestný čin bych ještě pochopil v kombinaci s povinností odvézt za tyto ulité peníze daň. Bohužel řešení, které prosazuje pan Janota (byť ho považuji za velkého odborníka)ve mě vzbuzuje dojem, že je snaha tyto peníze legalizovat a ti co se dopustili tohoto trestného činu na tom ještě vidělají. Přjde vám to správné ? Mě tedy ne!
18. 02. 2010 | 10:44

xx napsal(a):

Pan Sobotka zapomina ze statni kasa trpi zavaznym vypadkem prijmu diky krizi. V takove situaci je myslim takovy krok na miste. Selsky rozum veli, lepsi vrabec v hrsti nezli holub na strese. Sobotkuv tucny holub na vysoke strese v podobe zruseni danovych raju myslim uz zveda kridla aby odletel. Ja jsem radeji pro vrabce.

Sobotka dale upozornuje na efektivni miru zdaneni 17 ci 13 % po zapocteni vsech optimalizaci. Kdyz vime jak to je, proc se nezavede jednotna dan treba 15% bez moznosti jakekoli optimalizace ? Vysledek by mozna byl prekvapivy. Efektivni sazba by se moc nezmenila a odpoadla by nutnost objednavat si firmy zivici se jenom na tom ze se vyznaji v neprostupne dzungli danovych predpisu a ulev. Tim by rada firem ztratila motivaci uchylovat se do danovych raju.

Sobotka by to asi ideologicky neobhajil, je to spise vytka vuci pravici. Sobotka musi jit cestou prikazu, zakazu, tlaku a predpisu. Je to jeho ideologicka cesta a kdyz z ni sejde, vystvou ho.
18. 02. 2010 | 10:45

xx napsal(a):

Duroy: prectete si Sobotkuv clanek jeste jednou. Amnestie by se tykala take sankci ! Nikoli samotnych dani.

Mimochodem, kdyz CSSD udelovala 10lete danove prazdniny montovnam ktere u nas zamestnavaji slovaky a polaky, to bylo v poradku.
18. 02. 2010 | 10:48

Mistr XXL napsal(a):

Vy jste pane exministře nepochopil problém. Hlavní problém v tomto státě není to, zda firmy ulítávají do daňových rájů a mají nemají dostat teď daňovou amnestii, ale především to, že nikdo ty daně platit nechce a nebude také kvůli tomu, co se z těch daní platí! Tyhle státem vybrané daně se gripenují, pandúrují, řebíčkoujou a ve skutečnosti užitek z něj plyne pro pár spřátelených sponzorů ČSSD a ODS.

Jde sice o morální hazard, ale nikoliv pouze Ministerstva financí, vaše strana se na něm podílí neméně.
18. 02. 2010 | 10:49

Lukáš napsal(a):

To Milan N: dle mého laického názoru, protože nejsem ekonom. Je celý problém v plánovaném odpuštění daně z příjmu. Předpokládám, že subjetky, kterých se tato věc týká ostatní daně - DPH, odvody za zaměstnance atd. platit musely ?
18. 02. 2010 | 10:54

xx napsal(a):

Lukasi: zkuste popsat mechanismus, kterym ti lide na tom jeste vydelaji, jak pisete ? At to beru z jakekoli strany, vydelek nevidim ani v pripade generalniho pardonu. Ti lide se presunou zpet a budou platit vyssi dane v budoucnu. V cem je ta vyhodnost, nerkuli vydelek ? Oni ty tzv. ulite penize maji a budou mit i nadale.

Mozna by stacilo i zavest jednodussi zrizovani firem. Napriklad v Britanii, coz tedy neni zrovna danovy raj, si muzete zridit firmu pres internet a zvladnete to behem nekolik operaci. U nas zalozeni firmy trva nekolik tydnu a stoji nemalo penez a usili na uspokojeni byrokraticke hydry. Divite se ze podnikatele, je-li to alespon trochu mozne pro jejich podnikani zalozi radeji firmy jinde ? Tady je velky potencial.

Cela rada drobnych zivnost se kvuli vysoke mire byrokracie proste u nas ani nevyplati provozovat. Treba jenom proto ze musite najmout drahou ucetni firmu a splnit prehrsel predpisu na coz potrebujete casto radu ruznych auditu a revizi coz je samozrejme nakladne a to podnikani to v konecnem dusledku zahubi. Znam osobne nekolik prikladu ze sveho okoli, kdy moji znami zivnostnici ukoncili nekterou z cinnosti, protoze prave tyto vicenaklady jim podnikani zahubily. Toto prostredi primo likviduje konkurenci a nahrava vytvareni vetsich celku.

Z hlediska byrokracie je to zadouci, mene vetsich firem se lepe kontroluje. Z hlediska zakaznika je to ale velmi negativni jev.
18. 02. 2010 | 10:58

xx napsal(a):

levice na takovou argumentaci ( napr. Skromach konkretne ) ma jedinou odpoved - ti co na to nevydelaji nebyli uspesni a at tedy radeji nepodnikaji. Nic blbejsiho vymyslet nejde ale bohuzel i takto mini CSSD podporu malym a strednim podnikatelum. Kdyz nevydelas dost na nase uredniky, jsi nula a nepodnikej.
18. 02. 2010 | 11:02

Lukáš napsal(a):

To xx: o jakém vrabci v hrsti to prosím mluvíte ? Stát z těch peněz nic mít nebude. Jen na tom vidělají ti nepoctiví. A proč by to tím pádem neudělali za rok nebo dva znovu ??? Asi jsem moc hloupý na to, abych některé názory pochopil...
18. 02. 2010 | 11:03

vfischer napsal(a):

DAŇOVÁ AMNESTIE JE POUZE ZÁSTUPNÝ PROBLÉM !!! Za prvé vůbec není jasné, zda bude navržena a pokud ano, zda bude odsouhlasena. V tomto případě je veškerá diskuse zbytečná, jako účet bez hostinského! A největším paradoxem je skutečnost, že ji otevírá šíbr, reprezentant jedné z vládnoucích partají, které mají jeden jako druhý na svědomí dvacetileté gigantické rozkradení a rozloupení státu a jeho totální devastaci! Idiotské rozdělení státní správy do 14 krajů, obrovský nárůst parazitického úřednictva, zkorumpovanou policii justici a většinovou existenci šedé a černé ekonomiky. V kraji kde vládne gangsterismus kaučovaný šíbry typu Sobotky Paroubka Topolánka Řebíčka a jiných výlupků všech cností jsou jejich výlevy (viz tento blog) pouze úsměvným kálením do obličejů okradených a oblblých voličů. Sobotko, táhněte už konečně někam i s vašimi rozumy a gangsterskými kumpány !!!!
18. 02. 2010 | 11:08

xx napsal(a):

Lukasi: pokud ti lide zustanou v danovem raji stat nic nedostane. Pokud prejdou alespon na cas zpet, zaplati alespon nejake dane tady. V cem je to tak nepochopitelne ? Tady se bavime o odpusteni virtualnich penez ktere stat stejne nijak nevymuze. Jde o snahu prilakat tyhle lidi zpet a primet je k budoucimu daneni v CR. V cem je tedy ten vydelek nepoctivych ? Oni uz vydelali. S tim nic nenadelame. Tady jde o to aby priste dostala sve i statni kasa. To je princip takoveho odpusteni.

Sobotka nam tedy rika, radeji se vzdejme vrabce v hrsti, protoze bychom mohli mit holuba v podobe potrestani tech co odesli.
18. 02. 2010 | 11:10

Skupina Kabát napsal(a):

Táta vždycky říkal: "Hochu žádný strachy
seš kowboy v Coloradu můžeš krávy pást"
Já radši utratil sem psa a všechny prachy
do srdce Evropy já v odjel v klidu krást

Narvaný kapsy, prsteny, řetězy zlatý
tam kolem krku místní indiáni maj
a ti co nemakaj, tak sou nejvíc bohatý
musím si pohnout, dokavaď tam rozdávaj
Refrén:
Z Billa na Nováka změním si svý jméno
a až tu malou zemi celou rozkradem
tak se vrátím ve svý rodný Colorado
a o tý zlatý žíle řeknu doma všem

https://www.youtube.com/watc...
18. 02. 2010 | 11:10

Standa napsal(a):

Amnestie bez vysvětlení zdroje příjmu peněz? Legalizovat jakékoliv zisky zpět na území ČR? Je fakt, že Čr má velmi nízké daně v našem regionu. Daňové ráje umožňují jít na čtvrtinu naší daně, ale hlavně zakrýt obchodní činnosti. Daňové ráje nezajímá činnost podniku. Zajímá je jen počet podniků, které mají zájem u nich zdaňovat. Na tom je daňový ráj postaven.
18. 02. 2010 | 11:10

Lukáš napsal(a):

To xx: dle mého názoru je to jednoduché. Ty peníze nebyly zdaněny, takže zisk je sazba daně 19% (u právnických osob) - myslím ? Uričtě se nejedná o 100tisícové částky, ale o řádově vyšší. Nevím, kde berete tu jistotu, že po tomhlé způsobu řešení. Se peníze opět nedostanou za rok či dva tam, kde byly a opět bez zdanění. Toto řešení je prostě špatné. Co se Vám nelibí na Německém způsobu řešení ?
18. 02. 2010 | 11:11

Novotný napsal(a):

Vážený pane Sobotko,

obdivuji Vaši drzost veřejně vystupovat a veřejně publikovat. Vzhledem k tomu, že jste podvodník a zloděj tak prosím někam zalezte a mlčte. V normální státu by už jste sedět ve vězení, máte štěstí, že žijete v ČR.

A jenom vzkaz pro pana Stejskala: váš portál zveřejňuje závažné kriminální kauzy. Jak je možné, že u vás má svůj blok obyčejný kriminálník, který si pořídil luxusní byt za ukradené peníze? To snad nějak nejde dohromady ne ?
18. 02. 2010 | 11:11

USA a daňový ráj? napsal(a):

Pokud svému obchodnímu partnerovi sdělíte, že sídlo vaší firmy se nachází pod jedním z četných bahamských (daňových) slunečníků, je jasné, odkud vítr vane. O mnoho elegantněji ovšem bude znít, že jste registrováni ve Spojených státech. Koho by napadlo, že i zde lze ještě najít ostrůvek daňové svobody a ráj bezejmenných. Nástrojem, či snad rovnou zaklínadlem daňových „plánovačů“ je na území Států právní forma podnikání LLC, tedy „Limited Liability Company,“ vzhledem ke způsobu ručení společníků za závazky firmy blízko k naší právní formě „společnosti s ručením omezením.“ Schéma fungování není příliš složité: Výnosy LLC musí plynout pro splnění jedné z podmínek daňového ráje od neamerických subjektů, firma tak působí např. na českém trhu, klienti hradí faktury na účet LLC společnosti. Ta vygenerovaný zisk nedaní (zlatý důl) a převádí na své společníky, ve většině případů klasické offshorové společnosti v "profláklých" destinacích. Ty jsou pak pro zisky takové společnosti konečnou stanicí. " Dle největší celosvětové databáze vlastněné Dun & Bradstreet (D&B) je ve státě Delaware s 784 tis obyvateli zaregistrováno 127 tis.firem a z toho například jenom na jediné ulici Orange street v největším městě Wilmington se 72 tis obyvateli je registrováno 1 066 aktivnich firem tj. 8,4%.všech firem tohoto státu. V tomto státě sídlí dobrá polovina firem obchodovaných na americké burze,“ doplňuje informace o českých firmách Alena S., generální ředitelka D&B pro Českou republiku a Slovensko. Společnost můžete založit dokonce pouhým telefonátem, či faxem, doba potřebná k založení nového subjektu rovněž v ničem nepřipomíná starou, „dobrou“ Evropu a do 48 hodin máte většinou po starostech, k dispozici jsou pochopitelně i tzv. „shelf companies,“ tedy předem zaregistrované, nečinné firmy k prodeji, známé také jako „ready-mades.“ Jediným omezením, pokud jde o předmět činnosti delawarské LLC, je nemožnost poskytovat bankovní, či pojišťovací služby. Pro založení společnosti je požadováno sepsání společenské smlouvy, následně se provede zápis do Obchodního rejstříku prostřednictvím Státního sekretáře státu Delaware a společnost získá osvědčení o založení (Certificate of Incorporation), jež obsahuje jméno LLC, adresu místa podnikání a jméno registrovaného jednatele, případně další skutečnosti, které členové chtějí zařadit. Malý stát na severovýchodě USA by nebyl možná ničím zajímavý, kdyby tamější právníci a úředníci nedali hlavy dohromady a nevyladili zdejší legislativní prostředí a administrativní procesy na takovou úroveň „tax-user friendly,“ že se tento ministáteček stal domovem poloviny společností kótovaných na newyorské burze a 80 % firem, zavítalo právě sem. Paušální roční poplatek, který nahrazuje daň, činí 100 dolarů. Pouhá stovka vám tak stačí na to, abyste se vykoupili z amerického daňového systému.
18. 02. 2010 | 11:12

todi napsal(a):

Nebudu nápad na daňovou amnestii hodnotit z pohledu ekonomického, tam nejsem v obraze. Ale z hlediska morálního je to naprosto špatně a jen to posílí či znásobí oprávněný a zkušenostmi podložený pocit mnoha lidí, že slušnost a poctivost se tady nekompromisně trestá a opak odměňuje.
18. 02. 2010 | 11:15

Lukáš napsal(a):

To vfischer: nepřihřívejte si tady prosím Vaši politickou polívčičku za TOP 09 či jinou stranu. Je to dost okaté... Ty věci budou daleko složitější než jak se snažíte nastínit. Ještě bych do toho výčtu přidal rozdělení Československa, povodně, a světovou hospodářskou krizi...
18. 02. 2010 | 11:19

Tencokida Hnuj napsal(a):

Kromě firmy na identifikaci ostatků obětí defenestrace zakládám také eseročko na tisk odpustků pro daňové defraudanty. Hodlám se v této věci obrátit na poradenskou firmu Al Capone, Vito Corleone a syn, Ltd.
P.S. Ku..a proč já ty daně platil! Připadám si jak hlupák. Moh jsem ty prachy tak 26 x otočit, koupil bych si odpustky a byl bych za vodou... Maminka měla pravdu, takhle v životě nikdy ničeho nedosáhnu.
18. 02. 2010 | 11:22

xx napsal(a):

Lukasi: a kde berete vy to presvedceni, ze za rok, za dva se ty penize nepresunou do danoveho raje opet bez zdaneni ? Tady se bavime o setrvalem stavu a jsou dve moznosti. Nechat to jak to je a nemit nic ( tedy mit virtualni danove uniky a sankce z nich ) a nebo rict, dobra co jsme si to jsme si, pojdme zacit znova. Pokud se ty firmy za rok ci za dva znovu rozhodnout pro nezdaneni, v podstate se dostaneme do vychoziho stavu, ale v tom mezicase muze priplout nejaky obulus do statni kasy. To je cele o cem to je.

Proto jsem taky psal ze spise by bylo zadouci dane o neco snizit na tu realnou uroven a znemoznit optimalizace. Tim se narovna nespravedlnost, ktera vznika tim ze firmy ktere nemaji dostatek penez na danove optimalizace plati vyssi sazby. Efekt takoveho opatreni na danove uniky by byl podle meho soudu silnejsi. Jenomze by prisla o praci armada volicu CSSD ( rozumej uredniku a danovych poradcu kteri ziji prave ze slozitosti danove soustavy na ukor podnikatelu i zamestnancu ) Takze neco takoveho Sobotka nikdy nenavrhne a kdyby nahodou, vysledek bude jeste slozitejsi zdanovani. Jako obvykle. Kapri si svuj rybnik nevypusti.
18. 02. 2010 | 11:24

fery mara napsal(a):

Pane Sobotko, jak to bude s amnestií pro ty, co brali úplatky při nákupu obrněných transportérů? To samé, jako u přítele hoteliéra?
18. 02. 2010 | 11:28

Nallthaniell napsal(a):

Tak odsouzení je jednoduché, otázkou je, co tím ministerstvo sleduje a co tím chce dokázat. To se totiž z vašeho názoru tady nikdo nedozví. Pokud chcete být objektivní, položte na stůl argumenty ministerstva a vedle nich svoje. Pokud to dobře chápu, jde o to, aby stáhli své finance z daňových rájů a bez zdanění je použili tady v ČR. Pokud to je tak, není to vůbec špatný krok. Otázka je a vždy bude provedení a následné opatření toho, aby to nebylo zneužitelné. Viz. třeba kuponová privatizace, dobrý krok, ale nebylo dobře opatřeno zneužití, takže se našla skupinka lidí, kteří si na tom namastili neoprávněně kapsu.
18. 02. 2010 | 11:41

David napsal(a):

Týden.cz:

Sobotka odpustil pokutu družstvu poslance Váni

Autor: Martin Samek

09.03. 15:00 Exkluzivně

Bývalý ministr financí Bohuslav Sobotka musí mít zlaté srdce. Po případu, kdy odpustil daně Paroubkovu známému hoteliérovi Dvořákovi, vychází najevo další. Před čtyřmi lety pardonoval i pardubické bytové družstvo Družba, v jehož čele stojí poslanec ČSSD Miroslav Váňa. Dáreček pro spolustraníka přišel na 16 milionů.

Hrdinou příběhu o téměř šestnáctimilionovém daňovém pardonu je nepříliš známý socialistický poslanec Miroslav Váňa. A také ostřílený zákonodárce a v té době ministr financí Bohuslav Sobotka. Společně se jim v roce 2004 podařilo zbavit problémů Stavební a bytové družstvo Družba. Za chyby ve vyúčtování státní dotace nařídil v roce 2001 finanční úřad družstvu vrátit dotaci (8,4 milionu) a navrch ještě zaplatit stejně tučnou pokutu.

Kdo je Miroslav Váňa (47)
* Zlaté „vedlejšáky":

Sociálnědemokratický poslanec stojí v čele bytového družstva Družba, kde si třeba v roce 2006 vydělal vedle poslaneckého platu 232 204 korun. Kromě toho byl Váňa zaměstnán jako poradce několika ministrů.

* Partnerka-asistentka:

Z příjmů si postavil rodinný dům, ten ale po rozvodu připadl bývalé manželce. Dnes žije s bývalou sekretářkou z Družby Bohuslavou Hrdou, která podniká v realitách.

* SPZ se čtyřmi nulami:

Po Pardubicích se Váňa prohání vozem Audi A6 s poznávací značkou zakončenou čtyřmi nulami.

* Napadení před volbami:

Mediálně se proslavil v květnu 2006, když oznámil, že ho před jeho domem napadl neznámý útočník. Měl mu způsobit otřes mozku a tržnou ránu na spánku. Spekulovalo se ovšem o tom, že se Váňa jednoduše opil a neudržel stabilitu.

* Zfalšované podpisy:

Někteří družstevníci podezřívají Váňovy lidi z korupce. Měli prý zfalšovat podpisy na plné moci tak, aby mohl stavební úřad vydat stavební povolení. Policie i státní zástupkyně konstatovali, že podpisy sice nejsou pravé, ale trestný čin se nestal.

Družstvo s žádostí o ministerskou dotaci uspělo v roce 1999. Problém nastal při jejím vyúčtování. "Třeba lešení bylo postaveno jen jednou, přitom částka na ně figurovala ve dvou žádostech o peníze," popsal zádrhel, na který přišli berní úředníci, ekonomický náměstek družstva František Jirásek.

Zlatý ministerský podpis

Ačkoli se šéf družstva Váňa a jeho spolupracovníci snažili zbavit břemene žádostmi o prominutí dluhu už v roce 2001, u finančního úřadu neuspěli. Osud sedmnáctimilionového trestu se začal měnit až v době, kdy se Váňa stal v roce 2002 poslancem. A jaký byl výsledek dvouleté korespondence mezi ministerstvem a družstevníky? Rozhodnutím odpuštěno 15,7 milionů, podepsán Bohuslav Sobotka. O podobných milostech se však běžným smrtelníkům může jen zdát.

"Skutečně si nepamatuji tento konkrétní případ. Vycházel jsem vždycky z návrhů příslušné ministerské komise," tvrdí dnes Sobotka. A zároveň zpochybňuje, že by firmě, kterou vede jeho stranický kolega, kdokoli nadržoval. "Musím tvrdit, a jistě to chápete, že žádná známost s ministrem financí v odpuštění penále nehrála roli," přidává se Váňa.

Když můžu, pomůžu...

Jenže to není poprvé, kdy vyšlo najevo, že Sobotka odpouštěl lidem spřízněným se socialisty. Loni na podzim přinesl TÝDEN informaci o daňovém pardonu za 26 milionů pro hoteliéra Vlastimila Dvořáka, který ve svém hotelu Esplanade v Mariánských Lázních vystrojil koncem minulého roku svatbu svému známému Jiřímu Paroubkovi. Bývalý ministr Sobotka podepsal daňovou milost doslova během vyklízení kanceláře v srpnu 2006. Podivné okolnosti podpisu teď šetří policie.

Ostatně k Pardubicím má Sobotka niterný vztah. V roce 2005 zachránil tamní magistrátní pokladnu před pokutou 180 milionů korun, kterou za špatné nakládání s dotačními penězi vyměřil městu Nejvyšší kontrolní úřad. A tenkrát se Sobotka nijak netajil tím, že se v této věci přimlouval mimo jiné i Pardubičan Váňa. „Přirozeně jsem byl o věci informován od místních poslanců sociální demokracie," uvedl tehdy Sobotka.

Ani dnes nevidí bývalý ministr financí na svých podpisech pod daňové milosti nic neobvyklého. Nejen že si za nimi stojí, dokonce je na ně i patřičně hrdý. "Jsem rád, že jsem mohl těmto subjektům pomoci, když pro to byl důvod," ohlíží se Sobotka.

Foto: archiv, Petra Mášová
18. 02. 2010 | 11:42

Honza napsal(a):

Já bych naopak chtěl ČR opustit, vyhraje-li tady ČSSD. Tak jakápak amnestie. Nechci přispívat na jejich devastování státu a kupování si hlasů od nemakačenků a takových co raději promarodí celý rok, než by sáhli na práci.
Asi si nic lepšího nezasloužíme než SOCANY, Komanče a Dělnickou stranu...
18. 02. 2010 | 11:42

Pepa 3 napsal(a):

Novotný: Asi budete něco konkrétního vědět, když takhle útočíte. V tom případě si Vás dovoluji upozornit, že pokud jste to dosud neoznámil orgánům činným v trestním řízení, dopouštíte se trestného činu.
Pane Stejskale, nadávat blogerům do zlodějů, podvodníků a kriminálníků se stává normou blogů na aktuálně.cz? A nebo je tolerováno pouze když míří vůči straně Vám nesympatické?
18. 02. 2010 | 11:44

Matěj Kopecký napsal(a):

Je zajímavé, že zloděj vždy křičí, chyťte zloděje. Když pan Sobotka končil coby ministr financí, svým kámošům udělil daňovou amnestii, ale on má asi zatmění mozgu, že si na to nepamatuje. Pak píše takovéto panflety, pak mluví jak mluví... Myslím, že tito lidé mají příliš krátkou paměť a říkají co říkají, ale my jejich voliči si to naštěstí pamatujeme. Určitě si pan Sobotka nebude z minulosti nic pamatovat, tito pánové mají vlčí tmu a černou díru v mozgu...
18. 02. 2010 | 11:47

ACC napsal(a):

Když čtu ty vaše reakce vážení, tak se musím smát. Tváříte se jako mistři světa v makroekonomii a znalci daňí a přitom jste ubozí, namyšlení, agresivní modří ptáci. Vaše ODS - modrá loď pravice je plná vody a co nevidět se potopí úplně. I s tím vaším Topolánkem, Langerem, Nečasem - žádný z nich není ekonom. ODS nemá ekonomy!!! ODS má Topolánka a jeho nevymáchanou h...u!

Pane Sobotko, gratuluji vám k přednímu umístění v průzkumech oblíbenosti. To, co tu píší ti poťouchlí modráci ani nečtěte! Jsou to chudinky.
18. 02. 2010 | 11:52

slavwin napsal(a):

Antisocani jsou mobilizováni, jejich bláboly zaplevelují komentáře uvažujících. Jestli má čssd nějaký podíl na korupci, tak topolové na tom nejsou o mnoho líp.
18. 02. 2010 | 11:53

Honza napsal(a):

ACC: Nemusí člověk být zrovna ODSák a přitom cítit nenávist k ČSSD. Jen slepí mohou volit ty populisty. Ale o tom jsou volby, dobře nám tak.
18. 02. 2010 | 11:56

Novotný napsal(a):

Vážený PEPO3 zřejmě neumíte číst a Vaše příspěvky Vám asi píše v diktátu sekretářka. Pokud by jste číst uměl, zřejmě Vám neuniklo , že všechny sdělovací prostředky informaovaly o tom, pan bývalý ministr financí použil na koupi svého bytu tzv. náhrady, které nejsou zdaněny jako poslanec dostává ke svému platu a jsou určeny na reprezentaci a na výkon funkce poslance.Jejich výše je mimo jiné vypočítána i podle bydliště poslance. Pan Sobotka si uměle udržoval bydliště ve Slavkově u Brna, aby je měl přiměřeně vysoké. A k důkazům: pas Sobotka se na stránkách novin k tomuto činu veřejně přiznal. Pokud jste to nečel tak :hledej šmudlo !
18. 02. 2010 | 11:59

alesdrobek napsal(a):

Naprostý souhlas, daňová amnestie je zhůvěřilost a obrovský morální hazard.

Nechápu ovšem tu větu o "zrušení" daňových rájů...jak se dají daňové ráje "zrušit"? Tím, že suverénní zemi přikážeme zvýšit daňovou sazbu? Navíc daňové ráje jsou de facto i takové země jako Švýcarsko, Holandsko nebo USA (jak už tady někdo poznamenal).
18. 02. 2010 | 12:00

Petr napsal(a):

Vy jste ale lišák , zase čekáte až budete u koryta , že daňovou amnestii udělíte až s Jirkou jenom svým sponzorům . Pak to bude na tiskovce nějak vhodně zdůvodněno a obviníte novináři a opozice z nefér jednání vůči Vašim osobám a hlavně té spravedlivé ČSSD , která chce to nejlepší pro pracující lid . Že jsem uhádl .
18. 02. 2010 | 12:08

Nuba napsal(a):

Pane Novotný,

prosím, trošku uberte toho volume, alespoň vidíte, že pan Sobotka nelže, a to je hodně pozitivní. Většinou také, trošku parafrázuji, kdo nelže tak ani nekrade.

To víte že tací, kteří se za náhrady reprezentovali např. v Moulin Rouge či podobným bohulibým způsobem, tak ti se k tomu jistě veřejně nepřiznají :)
18. 02. 2010 | 12:14

xx napsal(a):

Nuba: a jaky je v tom rozdil, jestli zneuzije poslanec nahrady na devky nebo si za ne koupi nekrestansky predrazeny byt ? JA rozdil nevidim, porad je to zneuziti a priznani pod tlakem medii nelze povazovat za polehcujici okolnost.

A kdyz uz jsme u tech zlodejin, takove zneuziti nahrad by se vlastne zlodejinou nazvat dalo. Takze nelze ani o tom ze krade. To je vskutku velmi pozitivni.
18. 02. 2010 | 12:18

Pepa 3 napsal(a):

Matěj Kopecký: (David a další)
Píšete o lidech s krátkou pamětí, přitom veškeré příznaky vykazujete právě Vy. Mnohokrát byly na různých diskuzních fórech rozebrány detaily kolem Vámi zmiňované "daňové amnestie" ve prospěch hoteliéra Dvořáka. Na dva roky diskuze o tom umlkla. Myslel jsem si, že to lidé konečně pochopily. Ale jak je vidět, v situaci, kdy ODS dělá vše pro vlastní sebezničení, tak se hodí vše. S nadějí, že stokrát opakovaná lež se stane pravdou.
Takže:
1/ Velkou většinu z prominuté částky nečiní odpuštěná daň, ale daňové penále. Přitom dle posouzení ministerstva (potvrzeného například i nastupujícím ministrem panem Kalouskem) byla původní daň vyměřena neoprávněně.
2/ Celá kauza vznikla tím, že pan Dvořák vykázal náklady na výměnu oken při zachování stavebních dispozic jako náklady na opravu a uplatnil je jako daňově odpočitatelné náklady v roce realizace (což je správné), kdežto finanční úřad trval na tom, že se jedná o technické zhodnocení, a že náklady mají být odepisovány po dobu několika let. (Jako vedlejší "detail", který ale Vás ani další nezajímá je to, že žádná daň odpuštěna NEBYLA, pouze se jedná o uplatnění vynaložených nákladů v jednom nebo v několika letech.)
3/ Předmět této "kauzy" je jedním z nejčastějších důvodů sporu mezi plátcem daně a finančním úřadem. Ve velké většině případů jej ministerstvo řeší naprosto stejným způsobem.
4/ Že by v tomto případě postupoval naprosto stejně prohlásil i nový ministr financí Kalousek v době, kdy se objevila velká snaha Sobotku kriminalizovat.
Takže "Čest Vaší modré práci!"
18. 02. 2010 | 12:19

David napsal(a):

iDNES.cz:

KOMENTÁŘ: Napřed exemplární případ a až pak daňová amnestie

18. února 2010 9:22

O Andrewu B. Silvovi jsem do včerejška vůbec nic nevěděl. O lékaři s tou nejhůř vyslovitelnou specializací – otorinolaryngologie – byl ve světovém mediálním archivu jediný záznam: výtah z jeho studie v časopisu Ear, Nose and Throat Journal (Ucho, nos a krk) o tlumení pooperačních bolestí po odstranění krčních mandlí. Akční daňová správa a justice to změnily.

Díky ní teď už o devětačtyřicetiletém chirurgovi z předměstí Washingtonu a o jeho daňových poměrech vím hodně. Obratná daňová správa a justice dala totiž veřejnosti vědět, jaký podvodník jim to léta zvedal mandle. V pondělí se Silva přiznal u soudu ze skrývání peněz ve Švýcarsku.

Za osm centů za stránku si můžete přečíst veškeré shromážděné důkazy on-line, v hutnější formě jsou k dispozici tiskové zprávy státních úřadů.

O zděděném kontu mlčte, radil právník

Příběh začíná tím, jak Silva zdědil v roce 1997 po matce účet ve Švýcarsku. Na něm tehdy leželo nikdy nepřiznaných čtvrt milionu dolarů. Práva k účtu měla anonymní lichtenštejnská firma.

Právník v Curychu mu poradil, ať dál mlčí. Pokud se s ním bude chtít sejít, má poslat kódovaný dopis.

Přišla však finanční krize a Spojeným státům došla vedle peněz i trpělivost. Loni 12. října se kvůli tomu Silva musel vydat do Švýcarska, kde mu banka HSBC oznámila vypovězení účtu.

Zároveň mu osobní bankéř sdělil, že mu peníze nepošle převodem do USA, protože "by to zanechalo stopy pro úřady na cestě k tajnému kontu".

Peníze putovaly poštou

Místo toho dostal dvě velké stotisícové "cihly" v nově natištěných stodolarových bankovkách, několik menších po deseti tisících a jednu radu: Ať si bankovky po menších obnosech pošle domů poštou. Tip nebyl neprůstřelný, protože úřady 26 obálek zachytily.

Lékař přišel o peníze, ale dostane až deset let. Navíc je z něj exemplární příklad: po klientech švýcarské UBS, jejichž první seznam získali Američané díky bankovnímu odpadlíkovi, bude americká daňová správa prohánět i další banky.

Andrew B. Silva má vlastně jen smůlu, že je první. V případě UBS zmínka o seznamu klientů a dočasná amnestie přivedla na úřady patnáct tisíc klientů. Udali se výměnou za slib, že nebudou trestně stíháni a nepřijdou o celou částku na účtech.

Amerika hledá viníky aktivněji

Česko není Amerika. Přesto se naivně ptám, proč je hlavní zprávou po získání disku z Lichtenštejnska s údaji o "českých" účtech: Všechno jsme už věděli, je to stejně promlčené, spěte klidně dál?

I kdyby to byla pravda, čemuž nevěřím, byla to minimálně příležitost lichtenštejnské "únikáře" poprvé za dvacet let vystrašit.

Na případu otorinolaryngologa Silvy je také krásně vidět, jak funguje "úniková" infrastruktura – od právníků přes daňové poradce až po osobní bankéře.

V USA je proto trestné už samo nenahlášení zahraničního účtu daňové správě při zůstatku nad deset tisíc dolarů (asi 190 tisíc korun). Hlásí se i zahraniční platební karty. Berní úřad má seznamy klientů daňových poradců, včetně struktur firem a metod, jimiž dosáhli legálního snížení daní. Co není na seznamu, je nelegální. Jednoduché.

Autoři:

Jiří Štický

MF DNES
18. 02. 2010 | 12:19

David napsal(a):

Daňová amnestie v zahraničí

Itálie

Už třetí amnestie za deset let začala v říjnu 2009 a dosud se do země vrátil majetek za 85 miliard eur. Italští boháči mohou své peníze zlegalizovat anonymně a do poloviny prosince z přiznaných peněz platili daň pouhých pět procent. Stát očekává, že by se do země mohlo vrátit mezi 280 a 500 miliardami eur, což by mu přineslo 14 miliard eur.

Francie

Na rozdíl od sousední Itálie má tamější amnestie spíše odrazující podmínky. Kdo se přizná, musí zaplatit daně zpětně včetně úroků a ještě 80% daň ze svého nově přiznaného majetku mimo republiku. Když to neudělá a berňák na něj přijde, může přijít o všechno a ještě být trestně stíhán. Také zde byla amnestie prodloužena.

Německo

Podle odhadů z Německa ročně odteče nezdaněných 30 miliard eur zejména do Švýcarska, Lucemburska a Rakouska. V roce 2004 Německo vyhlásilo amnestii – úřady vybraly miliardu eur, čekaly však pětkrát tolik. Němci se teď vydali alternativní cestou a nakupují data uniklá ze zahraničních bank a ukázkově trestají takto usvědčené únikáře.

Velká Británie

Už druhá amnestie začala loni v září. Do půl roku se mohou boháči přiznat ke svým kontům v zahraničí a z peněz zaplatí 10% daň. Podle únorových údajů se přihlásilo na 10 tisíc lidí. Pokud se nepřiznají a úřad na ně přijde, dostanou 30 až 100% penále a hrozí jim vyšetřování pro daňový únik. Předchozí amnestie z roku 2007 vynesla 400 milionů liber.
18. 02. 2010 | 12:21

Občan napsal(a):

Pane Sobotko, každá koruna, která se Vám dostane do ruky je v podstaě z poloviny vyhozená, protože se ztratí v molochu zvaný "stát" nebo za něčími (a jak jste sám přiznal i za Vašimi) "nehtíky". Takže čím méně peněz pro takové jako jte Vy tím lépe...
18. 02. 2010 | 12:30

Jae napsal(a):

Novotný
Ano, Sobotka se přiznal (alespoň jedno +). Ke své obhajobě veřejně prohlásil, že takto to činí každý poslanec.
Nezaprotestoval jediný poslanec napříč politickým spektrem!
V podstatě byste pane Novotný měl obdivovat nejen Sobotkovu, ale drzost každého poslance vystupujícího na veřejnosti s čímkoli jiným, než přiznáním vlastních prohřešků.
18. 02. 2010 | 12:36

Pepa 3 napsal(a):

Pane Novotný, nejen, že umím číst, ale na rozdíl od Vás i přemýšlet. Takzvané "fondové hospodaření" bylo jednou ze zvláštností řízení za socialismu, kdy podnik měl přesně určeno, kterou korunu a v kterém okamžiku může použít na jaký účel. Peníze ale nemají "mašličky", aby se ta která koruna dala rozeznat.
Takže skutečně, jak píše Nuba uberte. To slovo "uměle" jste si k tomu, že si vydržoval na Moravě (tuší že v Újezdě a ne ve Slavkově - i když se možná pletu) přidal Vy. (Vidíte, to je ta malá, téměř nepostřehnutelná lež, která úplně mění podstatu.) Pan Sobotka totiž z této oblasti pochází a také za ni do poslanecké sněmovny kandidoval a má tam svoji kancelář. Jste si skutečně jistý, že si byl nepořídil za svůj plat (a snad nepochybujete o tom že si za ty roky v politice vydělat dost) a použil na něj výhradně prostředky z náhrad? V tom případě by si ale musel svoji kancelář a další věci platit z platu, že? Zkrátka a dobře, zkuste čerpat i z jiných tiskovin či zdrojů, než je ModráFronta Dnes, Lidovky nebo Neviditelný pes. Zkuste se optat některého z poslanců Vaší oblíbené strany, jestli náhrady vyúčtovává! (Jinak, "byste" místo "by jste", když už pochybujete o mé schopnosti číst.)
18. 02. 2010 | 12:36

máme toho dost napsal(a):

Jistě, že daňová amnestie není nejlepší řešení, ale ta lepší všichni politici doposud bojkotovali!!!!!!
Stačilo by, aby korupce byla skutečně trestná, aby justice nebyla stejně zkorumpovaná jako zbytek státní správy a máme po krizi.On by si každý i vysoko postavený politik rozmýšlel nějaký ten "jánabráchismus", kdyby tím riskoval mnoho let kriminálu a zabavení majetku. To by ale chtělo, aby justice nebyla až tak nezávislá a po absurdním, do nebe volajícím rozsudku zavřeli především soudce či zástupce policie,který evidentní kauzu odloží! Politici a soudci jsou zvláštní skupinou, která za svou činnost absolutně nenese odpovědnost. V tom je ta chyba.
18. 02. 2010 | 12:36

AA napsal(a):

Pane Sobotko, hrát si na moralisty stojí hodně peněz. Někde jsem nahoře viděl,že se do toho vmíchal s odpovědí i váš kolega Křeček, - ten je moralista vskutku obdivuhodný - vždy za cizí peníze.
Zvedněte telefon a zavolejte třeba do Irska a zeptejte se jich proč prošli zhruba 3 daňovými amnestiemi, které jim přinesly těžké miliony do státní kasy. Pak se jich také zeptejte,proč si pak sedli ke kulatému stolu a sjednotili se na plošné dani ze zisku právnických osob ve výši 12,5 procenta. Odpoví vám, že to tak funguje lépe a tímto způsobem se pak odejme motivace k švindlování daní. Pak se jich také třeba zeptejte na to, jak ustanovili tzv. CAB, což je speciální policejní útvar, který stíhá zločince na které nemůže sehnat důkazy přes jejich majetek. Pokud nemohou dodat informace o legálním nabytí majetku, musí ho zdanit a to i zpětně. Pokud to tak neudělají - šup do basy, stejně jako slavný mafián z ameriky.
To byste ale pane Sobotko musel překročit svůj vlastní stín a vydat se na cestu,která vyžaduje politickou odvahu.
Máte ji?
18. 02. 2010 | 12:37

slavwin napsal(a):

Za sebe chci říci, že zkusím VV-John. Názor jen slepý volí socana mi připadá úsměvný, copak vidící může volit ODS nebo TOP.
18. 02. 2010 | 12:37

Lion napsal(a):

Pokud daňová amnestie, tak pouze a výhradně selektivní. Pro kamarády ano, pro ostatní ne !!!
18. 02. 2010 | 12:39

Nuba napsal(a):

xx

rozdíl vídím v tom nepořádku, že ty náhrady, alespoň tak to mám v hlavě zafixováno, snad se nepletu, jsou paušálem, který se nijak nevykazuje a v případě, že se neutratí, tak se vracet nemusejí. Totéž v modrém jsou jejich cestovní náhrady, kdy to proplácení měli, tuším, minimálně zdojené.

Myslím si, že takových nepochopitelných výhod mají naši poslanci víc. A jedou v tom všichni. Stačí se podívat na průběh hlasování, když si mají něco odejmout. Taková síla neexistuje. Je to bohužel kolorit doby.

Nápravu jde zjednat pouze tlakem nás, voličů
18. 02. 2010 | 12:44

pearmen napsal(a):

Ekonomická kreatura Sobotka radí,řídí, informuje.....Vrať se chlapče do školy a raději ještě dlouho studuj! Cokoli, ale hlavně se nemontuj do ekonomie!
18. 02. 2010 | 12:46

JC napsal(a):

Bohušu, jsem také rázně proti amnestii.
Patříte všichni do tepláků.
http://zpravy.idnes.cz/prob...
18. 02. 2010 | 12:49

Rumcajs napsal(a):

Daňová amnestie smysl má a používá se leckde. Mám pocit že to proběhlo nedávno i v Německu.

Ale tak nějak coby zločinec vidím minimální důvod k tomu, abych to udělal.Uniká mi to kouzlo.
Jinak souhlasím s těma co vidí,selektivní posuzování odpustků jako výhodnější pro Sobotku a jeho kámoše . Přeci jenom střádat na baráček z poslaneckých náhrad je zlouhavé.
18. 02. 2010 | 12:52

radek napsal(a):

daňové ráje je třeba zakázat, nejde o nic jiného než lumpárnou vytvořenou na zakázkou bohatých lidí... Pokud chce někdo platit daně na bahamách, nechť se tam odstěhuje, pokud chceš podnikat zde - plať zde také daně
18. 02. 2010 | 13:05

honza napsal(a):

No jasně ČSSD vaším prostřednictvím prosazuje selektivní daňovou amnestii, tj. vy osobně jako min. financí odpustil jste dlužné daně pouze říteli p. Paroubka - hoteliérovi Dvořákovi. Styďte se a též zaplaťte daň za byt, který jste si koupil, aniž jste byl schopen prokázat z čeho jste finance legálně získal.
18. 02. 2010 | 13:48

hoven napsal(a):

slavečku,
kde je ta miliarda provize za nakup obrněných trasnsporterů?? škoda, že policie nemá přístup na kajmanský konta, to by ste s jirkou paroubkem vyfásli pruhovaný tepláky.
18. 02. 2010 | 13:58

xx napsal(a):

Nuba: to ze podvadeji a kradou vsichni neni omluvou pro jedineho poslance. Ani ze to je bezne. Bezne lide davaji uplatky, od balicku kafe az po desitky tisic za prideleni obecniho bytu. Chcete snad rict ze kdyz to delaji temer vsichni, je to kolorit doby a ne korupce ?

radek: pominu-li top jakym zpusobem by jste chtel samostatne staty zakazovat, nejprve bych Vam doporucil zamyslet se nad tim jestli by jste tim nepalil do vlastnich rad. Jak si myslite ze vnimaji napriklad Nemci nase investicni pobidky, kdy lakame zahranicni firmu aby u nas podnikali vymenou za danove ulevy a nizke sazby dane z prijmu pravnickych osob? Proti napr. Francii mame sazby nizsi. Kdyz k tomu prictete pobidky a danove prazdniny na 10 let ( sazba 0% - to nema zadny danovy raj na svete ) pak by jste pri tom zakazovani musel zacit u nas doma.

p.s. nebyli to prave socani, kteri zavedli investicni pobidky, danove prazdniny a platby za pracovni misto ?
18. 02. 2010 | 14:01

spravedlnost napsal(a):

Tak proč za vašeho působení na ministerstvu financí se odpustili daně hoteliérovi, který pořádal Paroubkovu svadbu?
Trochu pokrytecké nemyslíte si?
Raději přemýšlejte proč je znadnění nejbohatších lidí blbost. Právě proto aby do těch daňových rájů neutíkali.
18. 02. 2010 | 14:20

JC napsal(a):

hoven,
MF DNES, použila "agenta provokatéra" po kterém Bohuš volá.:-))
Doufám, že všichni jmenovaní socani v čele s Paroubkem, okamžitě uposlechnou jeho vlastní výzvy o presumpci viny u politiků a do soudního vyřešení celého případu korupce odejdou z politiky.
18. 02. 2010 | 14:21

Nuba napsal(a):

xx

promiňte, asi je to ve mně, když nerozumíte. Když mu ty peníze z paušálu zbyly, tak co s nimi měl podle Vás dělat, když není povinnost ten zbytek vrátit ? To si s nimi měl raději vytřít zadek abyste byl spokojen ? Já nevím, čemu pořád nerozumíte, když melete jak starý gramofon pořád dokola. O krádeži ani zneužití nemůže být ani řeč, to víte, že by se toho odpůrci již dávno chytili, nemyslíte ?

Mimo to ten bankovní papír je pro účely tělesné hygieny na WC moc tvrdý :)

PS - ještě naposled, až se změní špatná pravidla, budete moci oprávněně křičet při jejich porušování, kapišto ? Celý dnešní systém je přece postaven tak, aby nikdo nemohl být za nic stíhán, kličky paragrafy atd. A to se týká skutečných zločinců, nejen takovýchto výhodiček. Koneckonců je to i otázka daňových rájů.

Vám ovšem evidentně jde o "podstatu" a tou je podle Vás kdokoliv v oranžovém dresu, tak ze sebe nedělejte tak zásadového, modrá je přece dobrá, že áno
18. 02. 2010 | 14:26

slavwin napsal(a):

Jak se toho zmocní ti odesáčtí odborníci, tak jen seznámit se s blogem, udělat si úsudek na komentáře se vykašlat.
18. 02. 2010 | 14:27

Inci napsal(a):

Daňová amnestie funguje nepřetržitě ... proč by se jinak po natankování u každé pumpy inkasující ptal po potřebě daňového dokladu ... :-)))
18. 02. 2010 | 14:29

Inci napsal(a):

Inciho dodatek : odečítat si z daní výlet do skal ... :-(((

No zas furt lepší než financovat pražákům openkartu ... :-)))
18. 02. 2010 | 14:34

stále rebel napsal(a):

Šéf branného výboru změnil názor na smlouvu na transportéry

Návrh dohody ministerstva obrany s rakouským Steyrem na nákup nových armádních transportérů za rekordních 24 miliard korun si ve čtvrtek prohlédl předseda sněmovního branně-bezpečnostního výboru Jan Vidím (ODS). Podle něj je smlouva zpracována dobře, požaduje ale, aby smlouvu podepsal ministr obrany ještě do voleb.

Občanští demokraté chtějí, aby ministr obrany Karel Kühn (US-DEU)podepsal jeden z největších kontraktů v historii české armády na nákup 234 transportérů do voleb, tedy do čtvrtka. Po volbách by tak závažné rozhodnutí podle některých politiků ODS nebylo rozumné.

http://www.novinky.cz/domac...
18. 02. 2010 | 14:38

stále rebel napsal(a):

Pro spravedlnost.
Hloupost nebo demagogie?

"Souhlas s odpuštěním daní a penále dal finanční úřad pro Prahu 8, krajské ředitelství i speciální komise na ministerstvu financí. Díky jednoznačnému postoji všech tří stupňů daňové správy jsem se rozhodl žádosti vyhovět," říká bývalý ministr financí a místopředseda ČSSD Bohuslav Sobotka.

Jeho rozhodnutí ale včera podpořil i současný šéf financí Miroslav Kalousek.
"Kdybych rozhodoval o této konkrétní věci, rozhodl bych stejně jako on," postavil se za Sobotku jeho nástupce Kalousek.

http://hn.ihned.cz/c1-22544...
18. 02. 2010 | 14:42

JC napsal(a):

stále rebel,
A co tím chtěl autor naznačit ?
Že v tom jeli všichni ?
Ale to je přece zřejmé....
Má to tu výhodu, že to Paroubek/jako v případě Kubiceho/ nemá na koho svést.
18. 02. 2010 | 14:45

Tencokida Hnuj napsal(a):

Prezident Klaus se rozhodl udělit daňovou amnestii všem tunelářům, zkorumpovaným státním úředníkům a úplatným soudcům. Podmínkou je, aby , každý, kdo chce tohoto institutu využít, měl majetek ve výši alespoň 50 miliónů korun českých a byl členem ODS nebo ČSSD.
Z prvních reakcí zástupců Občané Děkují Státu (ODS) vyplynulo, že se jedná
sice o nestandartní postup hlavy státu, nicméně , že jsou odhodláni těch 6 lidí ještě do strany přijmout.
Předseda ČSSD vyjádřil naopak silné znepokojení nad povinnou výši majetku, která se členům jeho strany zdá
příliš vysoká. "Prostě je to tak - pan prezident opět ukázal, že mu jde především o ty bohaté", řekl pan Paroubek.
18. 02. 2010 | 14:50

Reedoc napsal(a):

Bohouši,
vykašli se na tuto ekonomiku a běž dělat něco užitečného. Jasně, že musíš vystoupit proti této daňové amnestii, důvod je jeden - nepřišli jste na to s Jiříkem první.
18. 02. 2010 | 14:52

stále rebel napsal(a):

Výběr událostí kolem zakázky na transportéry Pandur pro armádu
http://www.financninoviny.c...
18. 02. 2010 | 14:58

JC napsal(a):

Jestli ODS a ČSSD, neztratí po tomto průseru 10-15% volebních preferencí, budu mít vážné pochybnosti o duševním zdraví našeho národa.
18. 02. 2010 | 14:59

JC napsal(a):

stále rebel,
Co tím chtěl autor říct ?
18. 02. 2010 | 15:03

Gerojka napsal(a):

Vidím dva důvody, pro které si stínový ministr sociálních demokratů zaslouží potlesk. 1)Jeho námitka vůči daňové amenstii svědčí o tom, že má evropský rozhled.2)Upozorňuje, že návrh v sobě skrývá morální hazard.
Jestli skutečně ministerstvo financí zvažuje tzv. daňovou amnestii pro velké firmy, neměli by podle tohoto mustru být amnestováni všichni,kteří ukryli a po čase se rozhodli, že je vrátí, kam patří?
18. 02. 2010 | 15:07

JC napsal(a):

Ochránce chudých/duchem/ a hrdina mas:-))))

http://zpravy.idnes.cz/cssd...

Paroubek vynechal tiskovku, kterou nechal svolat a utekl před novináři....video.
18. 02. 2010 | 15:11

stále rebel napsal(a):

Pro JC.
To bylo připomenutí událostí kolem transportérů pro inteligentní lidi, ne pro vás.
Rozumní lidé vyprávění bývalých zaměstnanců firem neberou až tak vážně. Trestní oznámení podala ČSSD a doufám, že se to vyšetří.
18. 02. 2010 | 15:14

JC napsal(a):

stále rebel,
Presumpce viny u Paroubka neplatí ?
Jak je to možné soudruhu ?
18. 02. 2010 | 15:19

Jirka napsal(a):

Bohouši už radši do voleb nebloguj nebo se tady ještě prokecneš, že jste úplně stejná partička jako ODS, jen máte každej jiný dodavatele fiňárů na kampaň, kterým to pak budete muset vynahradit nějakou šikovnou státní zakázečkou!! Co takhle kdyby jsi pro jednou z ušetřených prašulí za asistenty, propagaci, kancelář, cestovní náhrady za dopravu zdarma adt. místo do bytečku vrazil něco do eráru aspoň jako částečnou kompenzaci za těch 26 melounů amnestovaných pro spřáteleného podnikatele??
18. 02. 2010 | 15:20

stále rebel napsal(a):

Bývalí manažeři rakouské Steyru: O korupci jsme jen žertovali
http://www.novinky.cz/domac...
18. 02. 2010 | 15:30

peta napsal(a):

holandsko je danovy raj v eu to vam nevadi? Pane sobotko vy sam neverite svym slovum jde vam pouze o koryto
18. 02. 2010 | 15:35

stále rebel napsal(a):

JC napsal(a):
Už víš jak je to, soudruhu?
Dalo se to čekat, ale prošetřit by se to mělo.
18. 02. 2010 | 15:36

Petr napsal(a):

Pane Sobotka, máte sice pravdu, že daňová amnestie není dobrý nápad. Proč by měli být zase jako obvykle v Česku potrestáni ti co poctivě po celý život daně a zdravotní a pojištění platí, za to darebáci si peníze ve velkém jen užívají. Ale lumpárna je jak daňová amnestie, tak Vámi odpouštěné desetimiliónové daně superboháčům, jen proto že jsou přátelé Vašeho guru Paroubka.
To je ta spravedlnost ala ČSSD.
Máte plná ústa spravedlnosti a boje za zájmy obyčejných lidí, ale skutek je opačný.
18. 02. 2010 | 15:37

Rumcajs napsal(a):

stále rebel:

Dotyčný pouze dostal přes prsty. A když Tě přes ty prsty vezme Kočka, většinou rychle změníš názor.

Že něco takového rozjede někdo jen tak, tomu může věřit jenom Smolíček Pacholíček.
18. 02. 2010 | 15:45

Ladic napsal(a):

http://www.tyden.cz/rubriky...

Bývalý ministr financí Bohuslav Sobotka musí mít zlaté srdce. Po případu, kdy odpustil daně Paroubkovu známému hoteliérovi Dvořákovi, vychází najevo další. Před čtyřmi lety pardonoval i pardubické bytové družstvo Družba, v jehož čele stojí poslanec ČSSD Miroslav Váňa. Dáreček pro spolustraníka přišel na 16 milionů.
"Skutečně si nepamatuji tento konkrétní případ. Vycházel jsem vždycky z návrhů příslušné ministerské komise," tvrdí dnes Sobotka. A zároveň zpochybňuje, že by firmě, kterou vede jeho stranický kolega, kdokoli nadržoval. "Musím tvrdit, a jistě to chápete, že žádná známost s ministrem financí v odpuštění penále nehrála roli," přidává se Váňa
Jenže to není poprvé, kdy vyšlo najevo, že Sobotka odpouštěl lidem spřízněným se socialisty. Loni na podzim přinesl TÝDEN informaci o daňovém pardonu za 26 milionů pro hoteliéra Vlastimila Dvořáka, který ve svém hotelu Esplanade v Mariánských Lázních vystrojil koncem minulého roku svatbu svému známému Jiřímu Paroubkovi. Bývalý ministr Sobotka podepsal daňovou milost doslova během vyklízení kanceláře v srpnu 2006. Podivné okolnosti podpisu teď šetří policie.
18. 02. 2010 | 16:11

RA napsal(a):

soudruhu Sobotko, vždyť ty sám jsi odpustil daně Paroubkovu kamarádovi STBákovi Dvořákovi v řádu desítek milionů , tak máš s tímto bohaté zkušenosti. A Paroubek měl zase zdarma veselku, tak jste si všichni přišli na své, až na daňového poplatníka, ale ten je vám samozřejmě u pr....
18. 02. 2010 | 16:15

Ahoj napsal(a):

Bohúšu, daj danové prazdniny všem a zatahnete vypadek s bratrem Kalouskem a ostatními bratry z parlamentu a zpřátelených lobbystických skupin
18. 02. 2010 | 16:24

kytka napsal(a):

Vy, pane Sobotko, vypadáte jako Ježíšek, ale když spustíte svou nezřízenou vyřídilku, jsou to především útočné a populistické s prominutím kecy. Ekonomické znalosti a fakta Vám chybí. Vy všichni děláte takovou tu zastaralou socialistickou politiku a nás máte za blbce. A v tom se právě hluboce mýlíte. Tak ať Vám ten nablblý úsměv brzy ztuhne na tváři.
18. 02. 2010 | 16:29

Nuba napsal(a):

Ladiči,

Vy jste taky jako naše staré gramofonové desky po dědovi ala R.A.Dvorský. Pořád přeskakují a jede to na jedno brdo. Nemáte něco nového třeba ve stylu techno ? Tohle je fakt těžká nuda. Dvořáka jsme tady už dnes probrali. Já jsem sice starý dobrák, ale když něco někomu vysvětluju po třetí, tak potom mám už nutkavou chuť ho zmlátit.

Zatím jsem se naštěstí vždycky ovládla při vědomí, že i dlouhé vedení je genetická záležitost, za to nikdo nemůže.

Pane Sobotko, nevím, jestli odolám pokušení začít se živit podnikáním. Asi Vám pošlu fakturu za službu, kterou tady soc. dem. prokazuji. A jak sám můžete posoudit, je to rachota, co říkám, doslova sisyfoská práce :)
18. 02. 2010 | 16:30

xx napsal(a):

No jo, kdo by u nas uveril, ze pri tak velke zakazce dochazi k uplatkarstvi a ze v tom jsou namoceni politici. To je prece ciry nesmysl a hloupy zert. Zejmena pak nas kristalove cisty zazracne zbohatnuvsi politik, ktery vydelal na poctivem prodeji akcii krachujici firmy behem rekordne kratke doby 80 milionu prece nemuze byt podezrely z nejakych nekalych cachru s uplatky. Ten si umi vydelat jinak, dela prece zazraky.

Ach jo a nekdo stale veri ze soucasna politicka elita je v tom nevinne. To je neuveritelna hloupost. Jak mohou tak strasne najivni lide vubec existovat v realnem svete ?
18. 02. 2010 | 16:33

Kritik napsal(a):

Pan Sobotka nechce zvýhodňovat podnikatele, kteří jsou tak chamtiví a sobečtí, že nechtějí dávat daně do země, z níž měli své zisky a poskytout je obyvatelům, kteří jim výdělky umožnili.

Člověk žasne, jak těmto morálně zavrženíhodným lidem někteří politici podlézají a bojí se, že jim odejdou do daňových rájů. Bylo by přitom žádoucí postupovat podobně jako jsou snahy v USA - odsoudit je morálně a právně omezit jejich možnosti podnikání v tuzemsku.
18. 02. 2010 | 16:33

Ladic napsal(a):

To Statečná Nuba....probírej si co chceš a mlať koho chceš....hlavně na Netu..dámo s krátkým vedením
18. 02. 2010 | 16:37

xx napsal(a):

Mimochodem, Gross je snad jedinym politikem, ktery se pochybnymi penezi z politiky vubec netaji a otevrene s nimi mava lidem pred oblicejem. Je to snad pokus CSSD zjistit kolik je jejich volic ochoten snest ? Neznam z minulosti zadneho tekhle drzeho politika, ktery by, ac vlacen skandaly, takhle verejne exhiboval se svym pochybnym jmenim.

A co na to volic CSSD ? Preference leti vzhuru. Je toto mozne ?
18. 02. 2010 | 16:39

Petr napsal(a):

Bohouši, co to přád zkoušíš a žvaníš, všichni v této zemi už ví, že sis ulil nezdaněné náhrady - nezdaněné proto, že jsou za své nezdanění samnozřejmě prokazatelné - to musí činit každý, kdo v této zemi odvádí daně. Až prokážeš, kde jsi dal tyto nezdaněné náhrady (za které jsi prý koupil byt - za 7 mil. Kč), můžeš se případně ucházet o místo v politice, jinak to vidím jako trestný čin a nezbyde ti, než se s velkou pravděpodobností budeš muset hájit před soudem.
18. 02. 2010 | 16:52

mirda-nesocan napsal(a):

pane sobotka,vlezte nám na záda.
Kdo z vás někoho přesvědčí že ted to budete dělat lepší.A pokud ano tak je to totální blb
18. 02. 2010 | 16:57

kasparek napsal(a):

Sobotko, kdo pije vino a kaze vodu, nemuze byt brat vazne. Pokud ale chcete vazne minenou radu jak pomoci firmám tak, že ony ušetří a klidně a rády zaplatí třeba i procento na daních navíc.
Prestante se v poslanecke snemovne chovat jako bohove, nikdo vam to neveri a ani nezere. Zmeny v danovych zakonech jsou provadeny zcela nekoncepcne. Obycejna mala firma o 15 lidech musí kazdý rok investovat více peněz jak je to jedno procento do vlastního školení lidí, aby vůbec uměli nějak vytvořit přiznání a snížili riziko zpětné buzerace a penalizace od financniho uradu. Chaos a zmatek v zakonech za posledních 10 let jsou neuveritelne. Je naprosto normalni, ze snemovna odhlasuje zmetek zakon, ktery vstoupi v platnost par tydnu poté, ale ještě i měsíce poté nidko na finančáku není schopen lidem poradit! Hrajete si se statistikou (oblibena cinost levicovych ekonomu), vybirate cisla ktera se vam hodi, ale ze takovou bandu budizknicemu jaka sedi v parlamentu by nikdo nikdy nezamestnal! Za takovou praci se muzete leda tak stydet. Reci o danovych rajich apod pak pouze odvadi pozornost od vasi vlastni neschopnosti a hlavne schopnnosti upravovat si zakony na posledni chvili jak se zrovna hodi.
18. 02. 2010 | 17:38

vidlemístoklíčů napsal(a):

Proč tak složitě tahat peníze ze zahraničí? Proč nezabavit nezákonně nabytý majetek všem bez rozdílu barvy dresu a spřízněnosti s justiční mafií? A máme po dluzích bez jakéhokoliv zdražování!!!! To ale není to pravé řešení, které by se zkorumpovaným a všehoschopným současným politikům moc zamlouvalo.
18. 02. 2010 | 17:55

Jakr napsal(a):

Já si taky myslím, že tohle nebyl dobrý nápad. Alespoň ne dobrý pro ty, co jak blbci musí daně platit:

http://www.tyden.cz/rubriky...
18. 02. 2010 | 17:58

ok napsal(a):

Daňové amnestie smí provádět jen pan Sobotka na přání předsedy Paroubka. Ale jen spřáteleným kmotrům samotného vůdce.
18. 02. 2010 | 18:13

xx napsal(a):

vidlemistoklicu: proc ? Treba proto ze nezakonne nabyty majetek jednak neni nijak oznacen ( nelze poznat spinave penize ) a jednak nelezi obvykle v CR. proto snaha dostat ho zpet alespon takovymi pokusy, jako je amnestie.

Nelze tvrdit, ze to je idealni zpusob. Nelze ani cekat, ze to bude mit nejaky velky uspech. Chytat ale podvodniky za pomoci podvodu jako to delaji Nemci mi take nepripada zrovna jako symbol vyspelosti spolecnosti. Takove utrpne pravo by jiste vyresilo celou radu nevyresenych pripadu kriminalistiky, presto se bezne nepraktikuje. Oko za oko, zub za zub preci jen patri spise nekam do stredoveku.
18. 02. 2010 | 18:26

Belzebub napsal(a):

Co to ten člověk žvaní amnestie, dvojí metr a jiné svinstvo pro vyvolené tu funguje co existuje tenhle novodobý Kocourkov.
18. 02. 2010 | 18:40

StandaT napsal(a):

Zde opakovaně vzpomínaný hoteliér Dvořák ukazuje, že amnestie je zbytečná, neb daně lze řešit přes ministerský podpis.
18. 02. 2010 | 18:46

Tencokida Hnuj napsal(a):

xx
Teď na rovinu. Kolik tam toho máte ? Stojí to aspoň za tu energii, kterou vynakládáte na změnu našich názorů ?
P.S. Řekněte kolik(nějak to zašifrujte , mám na to program)? - Beru 8 %....
Co ?-- Moc ? ...Tak dobře 7,5. Domluvíme se.
Myslím to upřímně.
18. 02. 2010 | 18:53

Michals napsal(a):

ach jo.... diskuze pokračuje ve starém tónu. Bez ohledu na obsah článku se plive. Proč někdo z oponentů nenapíše, proč je daňová amnestie tak dobrý nápad a proč se státu vyplatí?
18. 02. 2010 | 19:25

vidlemístoklíčů napsal(a):

to xx: Máš pravdu jen částečně. Argumentuješ třeba Německem a o tom mám informací víc než dost. jednak si informace o kontech koupili. Dvak už teď jeden Němec vyhrál soud a švýcarská banka má platit za "prásknutí" jako mourovatá, ale já považuji za nejpodstatnější jinou věc: možnost úniků je v Německu tak minimalizována, že by se z toho naši politici picli a do politiky by vůbec nelezli. Samozřejmě, že to každý rád zkusí, ale když ti hrozí při provalení odchod z politiky, kriminál, zabavení majetku či neskutečná pokuta, rozmýšliš se poněkud víc než v našem zkorumpovaném a pro někoho beztrestném absurdistánu.
18. 02. 2010 | 19:40

vidlemístoklíčů napsal(a):

To Michals: máš pravdu, ale víš proč každý článek vyvolá takovou nevoli? Protože všechny rádobycestičky ku hledání řešení jsou podobné tomu, jako kdybys při "zaražených větrech" navrhoval v důsledku píchnutí u srdce bypass. Složitě se jakoby hledají cestičky a nejjednoduší cesta, trestání korupce, rozkrádání, odpovědnost politiků a úředníků to se pomíjí. Proto jsou už všichni znechuceni nějakými "rádobynávrhy". Ty nakonec stejně projdou jen podle toho, zda neohrozí nenažranost politiků. Toť vše. Vina je spíš na politicích, kteří národ do této nálady svými povedenými kousky dostali.
18. 02. 2010 | 19:47

JC napsal(a):

stále rebel,
A cos čekal soudruhu ?
Snad ne že s tím půjdou k soudu aby vyfásli 10 roků...
Najivo.
18. 02. 2010 | 19:56

JuDr.Z Plzně napsal(a):

Bohušu,bohušu!Vrať se raději zpátky do Telnice na obecní úřad a vrať se k evidenci psů tak jak jsi to dělal před tím než ses narval do politiky to uděláš pro tuto zemi nejlíp co můžeš nic jiného jsi totiž ve svém životě kromě evidence psů nedělal tak se neser do ekonomie
18. 02. 2010 | 20:04

RA napsal(a):

v podstatě těm firmám a lidem, kteří si vydělané peníze ulili do daňových rájů , fandím. Já je chápu, proč platit Paroubkovi progresivní daně z těžce vydělaných peněz, aby on mohl odpouštět daně svým STBáckým kamarádům /Dvořákovi/, ty jejich peníze rozkrádat a krmit s nima líné sociálnědemokratické lemply. Ať si ty lemply platí Paroubek za svého, nebo z výnosů Lidového domu, který stejně ukradl Altnerovi.
18. 02. 2010 | 20:45

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující text ("totální blb"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
18. 02. 2010 | 20:48

xx napsal(a):

vidlemistoklicu: nepochybuju ze to je v nemecku prisnejsi. Problem vidim prave v tom kupovani neceho co neni bezne k dostani. Teda nemelo by byt. V tom vidim zjevny rozpor mezi modernimi spolecenskymi zavazky, nestihat zlocince zlocineckymi metodami. Kupovat zjevne zcizena osobni data, byt lidi kteri se dopustili rekneme podvodu, mi proste pripada jako krok zpet. Chapu ale ze Nemci maji s uniky daleko vetsi problemy nez my.
18. 02. 2010 | 20:50

Michals napsal(a):

stále žádné argumenty....nechce se mi věřit, že by u nás pravici opravdu fandili jen hulváti, primitivové a tupci...
18. 02. 2010 | 20:51

Jaroslav D. napsal(a):

Docela jsem udiven touto diskusí. Tolik lživých tvrzení na jednom místě od příznivců ODS (TOP09) se hned tak nevidí. Co se týče použití poslaneckých náhrad pro vlastní potřebu, nejedná se o žádný trestný čin, nejedná se ani o nic nemorálního. Zatím jich využívali poslanci všech stran, je ubohé najednou po tak dlouhé době se vrhnout demagogicky pouze na jednoho politika. Ad prudký nárůst deficitu v letech 2002-2006, Vladimír Špidla přece jasně nedávno veřejnosti sdělil, že rozhodující část dluhu tvoří 500 miliard z konsolidační agentury tzn. dluh vyrobený ODS, ODA (Schwarzenberg), KDU-ČSL (Kalousek) pocházející hlavně z doby, kdy rozpočty sestavoval nynější ministr Janota. Tento člověk se tedy chová naprosto podle, když dluh, který sám pomáhal tvořit (podvodné rozpočty Kočárník-Janota) háže na svého následovníka. Sobotka v podstatě zdědil transformační náklady vyrobené pravicovou koalicí v letech 1992-1996 (onu "spálenou zemi") a snažil se je udržovat alespoň v rozumné míře, aby vyhověl kritériím EU a to i při nesmyslných tlacích ODS a Kalouska na snižování daní a následkem toho podvazování rozpočtových příjmů. Do toho je třeba zahrnout katastrofální povodně z roku 2002 a prohrané arbitráže typu ukradené TV Nova příznivcem ODS Vladimírem Železným 10 mld. Nevídanou drzost předvedl už v roce 2000 Kalousek, když po krachu hospodářství v roce 1997 a následných sanacích bank a sebezáchovném pozvání cizích investorů viděl podstatu našich problémů v příliš velkých mandatorních výdajích nstavených přitom ještě v první polivině 90. let Klausem, Vodičkou a spol.! Žádná sebereflexe, žádný pocit viny. Je naprosto neuvěřitelné, že politik typu Kalouska může pro svou novou stranu získat 12-14 procent voličů! Co mně také připadá neuvěřitelné, jsou tvrzení ODS fanoušků, že prý ČSSD během účasti na vládách podporovala "socky", neúměrně zvyšovala sociální dávky a podpory v nezaměstnanosti atd. Ve skutečnosti tomu bylo tak, že podmínky pro vyplácení těchto dávek se za vlády ČSSD zostřovaly a to hlavně proti "štědrým" časům ODS 90. let. Po kuponové privatizaci už totiž nebylo možné rozdávat, proto si Škromach a Špidla díky svým úsporným opatřením proti sobě poštvali odpory.
Ad Gross..není přece ve vedení ĆSSD a na svou lehkovážnost doplatil koncem politické kariéry, nebyl mu však dokázán žádný trestní čin...jak je možné jeho případ srovnávat s mnoha kontroverzními případy uvnitř ODS a u jejich četných sponzorů...viz Kožený, Krejčíř, Macek, Charouz, Řebíček a třeba i Dalík a jeho záhadné zbohatnutí spojené s "lobováním" atd. atd.????
18. 02. 2010 | 21:04

JC napsal(a):

stejskal,
Zdravím pane,
dnes jsem se podruhé od srdce zasmál a to vaší zásluhou.:-)).
Víte proč ? Protože jste v závorce uvedl doslovný důvod "odmazu" :-))
Dobře to děláte, alespoň je sranda.
18. 02. 2010 | 21:04

JC napsal(a):

Jaroslav D.
Přečetl jsem si první větu.
Slibuji, že si přečtu i zbytek, poud mi prozradíte jakou fintou zjišťujete, kdo koho je příznivcem.
18. 02. 2010 | 21:08

Katapult napsal(a):

Soudruhu Sobotko, státní finance nejsou armádní sklady, kde jste počítal, jestli Vám nechybí ešus nebo čepice. Přestaňte už kecat nesmysly. Hlavně že Vy jste udělil daňovou amnestii ve výši 20 milionů Kč kamarádovi Vaší komunistické ČSSD. Je z Vás na blití, jen co otevřete Vaši prolhanou hubu.
18. 02. 2010 | 21:30

Michals napsal(a):

pro Katapult: honíte u toho? :D
18. 02. 2010 | 21:39

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane JC,

jsem rád, že jsem Vás rozesmál, to nikdy nemůže škodit.

Nicméně na to, jak dlouho sem chodíte, je pozoruhodné, že jste si toho všiml až nyní. Dělám to prakticky vždy a bez ohledu na to, komu je hulvátství určeno.

Ne proto, abych pobavil některé čtenáře, ale proto, abych dal jasně najevo, jakým stylem se zde debata nepovede.

Přeji zajímavou, korektní a pokud možno slušně vedenou diskusi.

Libor Stejskal
18. 02. 2010 | 21:41

JC napsal(a):

stejskal
Vím, že to děláte, ale mě se při přečtení těch dvou slov prostě vybavil Dobrý voják Švek.
Tam se to také používalo.Myslím, že ne to " totální" ale to druhé.
18. 02. 2010 | 21:54

JC napsal(a):

Michals,
Nějak rychle vás to vaše IQ opustilo.
18. 02. 2010 | 22:09

nick y napsal(a):

Nějak jsem ztratil "nit"!Souvislosti s daňovou amnestií-návrh TUTO NEPŘIPUSTIT od člověka,který podle svého vyjádření (ke kterému byl pod tíhou okolností o prokázání příjmu k nákupu nemovitosti dohnán novináři)použil poslanecké náhrady k nákupu zmíněné nemovitosti:To je normální s takovýmto člověkem polemizovat? Není na místě trestní oznámení(chrání ho tak dobře poslanecká imunita,univerzální i pro trestné majetkové činy?)pro zpronevěru prostředků ze státního rozpočtu??
Víte co mi naordinuje financloupežník,když ze svých vydělaných peněz v rozporu s daňovými předpisy vykážu neoprávněně spotřebu ? To je takový záhlavec,že si to příště nezkusím,a to jde O MOJE PENÍZE !
Co v případě pana exministra,kdy zcizoval STÁTNÍ PENÍZE? Zvolíme si ho znovu za ministra financí? Usuzuji ,podle volby "na Hrad",že je to na dobré cestě(ten pan Sobotka coby ministr financí ČR !) BRAVO ! Nejsem volič ODS, pro diskutující,moje volba je VV .Dobrý večer
18. 02. 2010 | 23:10

*** napsal(a):

Pane Stejskale,
svádíte naprosto marný boj. Poslat evidentního troubu do zadele není žádný hřích. Pokud je Sobotka alias Lucky Looser ve vašem textu označován jako - cituji - "totální blb", nelze to nijak odčinit ani odmazat. Jak tvrdí Hašek - Blb blbem již zůstane, ale pozor na něj, je nebezpečný ze všech stran na rozdíl od obyčejných zvířat, u nichž je nebezpečná maximálně jedna strana.

Vaše editorské pokusy o "morální profil obyvatelstva", "loyalitu obyvatelstva dle stupnice v řádu I.A" a podobné nápady byrokracie považuji za naprosto zcestné. Z toho nic rozumného nekouká, maximálně zase jen "Obraz strážnice Putimské" u vás na direkci.

Mrkněte se k Neffounovi, recept je strašně jednoduchý. O čistotu názorů se postará důkladná evidence, pak si na nějaké svinstvo anonymové netroufnou. Naopak napíšou-li cokoliv, budou si muset nejen za svými slovy stát ale i je "dokonce obhájit" nejen třeba s blogerem ale i s další veřejností.
Jedině tak se můžete dostat na lepší notečku, je to jediná možnost přinutit rozumné lidi, aby vylezli ze svých děr jako nickové a projevovali se jako občané a nikoliv jako OVČANÉ.
Kdo to nedokáže, nestojí ani za ten nick ani za nic jiného.

Přece se zde nediskutuje jen proto, že vás platí za mazání... nebo snad ano???
Pane Stejskale?
19. 02. 2010 | 00:59

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane ***,

již jsem to zde vysvětloval mnohokrát, ale klidně to pro Vás napíšu znovu.

Aktuálně.cz mne pověřilo, abych zde rozjel a staral se o tyto stránky. Vzal jsem si do hlavy, že zde debaty nebudou připomínat žumpu běžnou na jiných portálech tohoto druhu. Lidé se zde nebudou posílat "do prdele", nebudu si sprostě nadávat a to proto, že to nezanedbatelnou část slušných čtenářů od debaty odrazuje.

Pokud máte za to, že debatovat je lepší neanonymně, naprosto s Vámi souhlasím. Ocením, budete-li mezi prvními.

Pokud Vám nevyhovuje, že někoho, o kom si Vy zcela subjektivně myslíte, že není chytrý, nemůžete na těchto stránkách označit hrubě urážlivou hulvátskou nálepkou (kterou označení "totální blb" jednoznačně je), pak nejsou tyto stránky určeny pro Vás. Tady se prostě takto debata nepovede, berte to jako fakt.

Přeji Vám zajímavou, kortektní a pokud možno slušně vedenou výměnu názor (pokud o něco podobného stojíte).

Libor Stejskal

P.S. Nesnažím se nikoho k ničemu přinutit, nechci nikoho vychovávat. Zde na této stránce provozované soukromým subjektem platí jakási pravidla. Je na každém, zda-li chce naší službu za dodržování techto pravidel zcela bezplatně využívat.
19. 02. 2010 | 11:17

Michals napsal(a):

pro JC: ...opustilo... tak nějak mi to přišlo, že je to jedinné vysvětlení :D
19. 02. 2010 | 13:24

kolega Fyzik napsal(a):

dokud budou existovat socialisticka danova pekla, nedivte se, ze jinde budou i raje.

Nema smysl nadavat na zrcadlo ze v nem mate krivou hubu.
19. 02. 2010 | 14:54

Tencokida Hnuj napsal(a):

No nic. Mizím. Kromě pana Stejskala samá sprostota a blábol. Sbohem.
P.S. Těch, kterým jsem dovolil, aby mi tykali, se to samozřejmě netýká. Ale nemám čas číst všechno, pardon.
19. 02. 2010 | 15:11

mirda-nesocan napsal(a):

je mě zle jak se nám vysmívá z té fotky

nevolit tu sebranku zlodějů a lhářů co tam sedí 20let
volím VV
19. 02. 2010 | 15:46

*** napsal(a):

Pane Stejskale, nenechte se unést "posíláním do prdele"
O tom přece diskuse není, ani mezi námi.

Bohužel vy máte zřejmě firemní klapky na očích a nedokážete si je sundat ani když vám evidentně překážejí. Já jsem vám do diskuse hulvátství nezatáhl, navíc zmíněný výraz jsem citoval jen díky vám. Tedy to hulvátství rozmazáváte spíše vy. Myslím, že když už něco smažete z jakýchkoliv ponutek, je zbytečné to rozmazávat. Nemusíte ty výrazy opakovat, nebo vám to činí zvláštní potěchu, že vy jako editor to můžete napsat v uvozovkách a tím toho darebu blogera postihnout přímo "ukázkově"?

To si přeberte se svým chlebodárcem. A navrhněte mu v rámci krize jak ušetřit a ještě zvýšit kvalitu diskuse.
Vzor Neff vám přinese méně práce v diskusích a vaší korektní a slušné debatě skutečnou slušnost i bez mazání a bez mazalů.

Vy i Michalčo se budete moci skutečně věnovat "novinářskému jobu" a nebudete tady vést neplodnou rádoby politickou debatu. Možná na vás ušetří i jinak.

No není to krásné? Ovšem já vás chápu a pracovně s vámi soucítím.
Přeji vám klidný dozor a jak říkám, nenechte se unést, byla by to škoda.
***
19. 02. 2010 | 20:15

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 10:57

Links of London store napsal(a):

I ran all the way to the main gate, and then I waited a second till I got my breath. I have no wind, if you want to know the truth. I'm quite a heavy smoker, for one thing--that is, I used to be. They made me cut it out.
31. 03. 2010 | 16:42

rolex watches napsal(a):

rolex watches is very useful tools to protect our time.If you never pay attention to yourself ,please grasp this chance.a few days ago,I bought aswiss .IT's very good to use.So i want to write an article about watches to share with everyone on seiko watches So as to more and more people to konw it.
02. 04. 2010 | 03:49

Breitling watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
12. 04. 2010 | 04:48

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
20. 04. 2010 | 03:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy