"Bylo to ve třetím ročníku na gymplu, kdy se celá třída rozhodla, že si společně budou dělat řidičské oprávnění. Byla jem tehdy jediná, kdo neměl zájem řídit auto. Byla jsem přesvědčená, že se všude dostanu pešky, na kole nebo MHD dopravou." píše Nina Křehotová.
Michal Prager: Bariéry a já. Když jsem byl na střední škole, viděl jsem, že bariéry v Praze jsou problém. Naplno jsem to však pocítil po maturitě, když jsem opustil brány Jedličkova ústavu, který mě do té doby „chránil“ před okolním bariérovým světem.
Vážený pane primátore, jmenuji se Karolína Chloubová. Trvalé bydliště mám na Černém mostě. V současné době studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Pohybuji se na elektrickém vozíku. Píši Vám ohledně bezbariérové dopravy v Praze. Jistě Vám nemusím připomínat, v jak zoufalém stavu se stále nachází. Lidem na vozíku zabraňuje žít plnohodnotný život. Řadu let nejen já, ale i další s trpělivostí čekáme, kdy se situace zlepší. S uzavřením stanice metra Národní třída se stav metra v centru metropole vrátil do stavu z roku 2007!
Jak se ztráta 650 miliónů korun promítne do městského rozpočtu? Primátor Prahy Bohuslav Svoboda: “Počítáme s tím, že snížíme náklady v dopravním podniku.” “Konkrétně se třeba zbrzdí přebudování stanic metra na bezbariérové.”
Od příštího úterý bude dva roky kompletně mimo provoz stanice metra Národní třída. Žádná tragédie, vystoupit se přeci dá na Můstku nebo na Karlově náměstí, mohli jsme se dočíst minulý týden v některých denících. Ani slovo ale nepadlo o tom, že nejbližší bezbariérově přístupné stanice jsou Florenc a Smíchovské nádraží a že na tramavajové zastávce v Lazarské se vystupuje do vozovky.
V hospodě jsem potkal přátele, s jejichž pomocí jsem dostudoval na Fakultě jaderné a fyzikálně inženýrské. V hospodě jsem poznal lidi, kteří mne buď přivedli, nebo přímo inspirovali, k dobrovolnictví v Amnesty International. O spoustu podobných příležitostí jsem přišel právě kvůli tomu, že se odehrávaly na bariérových místech.