Jak přilákat ty nejlepší kandidáty? Zaměřte se na firemní sociální sítě
Nejsilnější sociální sítí v Česku je stále Facebook. Denně ho využívá až 89 % uživatelů internetu, což není vůbec málo. Na Facebooku mají stále silnější postavení tématické skupiny, kde se uživatel může v diskuzi dozvědět o zkušenostech ostatních lidí. Už delší dobou je možné se do takových skupin dostat i s firemní stránkou a zapojit se tak do konverzací přímo za společnost. Osobně ale doporučuji nekomentovat každý post odkazem na výpis vámi otevřených pracovních pozic. Mnohem výhodnější je být skutečně hodnotným členem skupiny, který má k relevantním tématům co říct, a díky tomu zlepšit svou důvěryhodnost i vztahy s komunitou.
Facebook, Youtube, Instagram nebo TikTok...
Na druhé příčce nejpoužívanějších sociálních sítí najdeme YouTube, který se stal hned po Googlu globálním vyhledávačem číslo dva. Každý den je na této sociální síti celosvětově zhlédnuto přes 1 miliardu hodin videí. Kdyby měl takové množství obsahu sledovat jeden jediný člověk, tak by potřebovat 114 tisíc let. Obsah firemní komunikace ve videu je proto dobré sdílet také zde, jelikož video je celkově skvělým nástrojem, jak získat pozornost a skvěle vzbudit emoce.
I další sociální sítě založené na video obsahu se derou do popředí konzumace. Příkladem je TikTok nebo Instagram, který v současnosti přechází od fotografie k videím. Instagram u nás aktuálně využívá 57 % uživatelů a TikTok 22 %, což je jen 1 % za hojně využívaným LinkedInem. Na základě předchozích dat proto můžeme vidět, že multimediální obsah opravdu táhne a proto je nutné tvořit nejen fotografie, ale hlavně i videa.
Buďte autentičtí a konzistentní
Uchazeče zajímá hlavně firemní kultura, atmosféra ve společnosti, jací tam jsou lidé a zda si sami sebe mezi nimi dokážou představit. Proto videa natočená mobilem ze zákulisí dění ve společnosti, rozhovory se zaměstnanci či ukázky společných snídaní mohou pomoci ke komplexnější představě uchazeče, zda by o takové pracovní prostředí stál.