Komu skutečně prospěje vajíčková aféra?

27. 05. 2009 | 16:38
Přečteno 10852 krát
Jen týden a jeden den zbývá do finále evropských voleb a vyřknutí konečného volebního ortelu od českého voliče. Napětí narůstá, politická atmosféra houstne, protože tentokrát jde o strategickou volbu v době volebního poločasu, který odhalí úspěšnost dosavadních volebních strategií a pozici před hlavní kampaní do předčasných sněmovních voleb. Z tohoto důvodu jde i mnohým ze zúčastněných o politické kariéry, proto i kampaň a volební marketing hlavních stran přitvrzuje.

Do České republiky naplno vstoupil negativní marketing, politika boje a zviditelnění se za každou cenu, skrze silná slova, negativní billboardy, pohrdlivé inzeráty nebo řízené dehonestace soupeře. Tento typ kampaňování není novinkou, v cizině se používá již po několik desítek let. Má tam však své jasné limity a nepsaná pravidla konkurenčního boje, jejichž překročení se rovná předčasnému konci politického rozletu. Bohužel u nás se propojil s kulhající a velmi zanedbanou politickou kulturou, arogancí moci a snahou zviditelnit se jakýmikoliv prostředky. Exemplární ukázkou toho budiž „vajíčková aféra“, která hýbe realitou současných dní, doplněná neschopností tolerovat a zvládat jiné pokojně prezentované názory na svých mítincích.

Střet s realitou dopadl zcela klasicky, po česku. Poklidní protestující a milovníci happeningu s nadhledem byli nemilosrdně vytlačeni i za cenu tvrdých loktů a zbytečné agresivity, naopak organizování vajíčkoví narušitelé volebních mítinků s hloupočkou argumentací svých hodů po politicích se bez obav a hany zviditelňují, média je vyzdvihují a některé dokonce i podprahově hecují k pokračování. Vajíčkoví „ostřelovači“ se utvrzují ve svých akcích, promyšleně se organizují skrze internet, cítí příležitost jak se náležitě ukázat a společnost a zejména, a to je zvlášť varující, politici tyto nejapné akce nechávají naprosto bez povšimnutí a jednoznačného odmítnutí. Jinde v zahraničí by už následoval jednotný apel politických kandidátů, nehledě na jejich stranický dres a ideový tábor. Byli bychom přímými svědky jasného a demonstrativního ohrazení se takovýmto aktivitám, protože ty se často stávají návodem pro ostřejší činy a laciným alibi pro razantnější protesty. Škádlivé hody vajíček se tak mohou postupně stát obhajobou činů mnohem radikálnějších skupin, které začnou atakovat představitele státu, poté společenské instituce a nakonec společnost samotnou.

Obávám se, že první jasné apely distance od těchto obskurních činů přijdou až pod vlivem obav, aby náhodou házená vajíčka a promyšlené ataky na mítinky ČSSD nezačali přinášet této straně preference. Svět toto voličské chování zná pod termínem „vyděděncův efekt“, kdy se část voličů začne identifikovat s napadeným a přenese svoji podporu volebnímu týmu, který je pod tlakem. Zvláště ženy, starší voliči a nevyhranění, přelétaví podporovatelé jsou na toto jednání velmi citliví a jsou ochotni revidovat své preference podle přístupu k atakům.

Neboli těm, co nyní tiše mlčí a tolerují vajíčkovou házenou, těší se pohledem na nervozitu konkurenčních volebních shromáždění a věří, že se jim to stejné stát nemůže,hrozí, že právě oni mohou zaplatit za „vajíčkovou aféru“ nejvíce – ztrátou popularity a respektu za nemístnou toleranci a momentální slabost.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

kopřík napsal(a):

Mě jen mrzí, že ČSSD k tomu neumí přistoupit s větším nadhledem a grácií, vtipně, tak, aby vajíčkáře ztrapnila, obrátila to proti nim. Místo toho si na mítinky zve ochranku...škoda.
27. 05. 2009 | 16:46

Jeník napsal(a):

A´t se děje co se děje, vždy je nutno se podívat na to,komu to vyhovuje, komu to přináší body a z toho vyplývá jednoznačně (Zahradil na to tajuplně již 3 neděle upozorňoval, že to přijde, zrovna tak jako Topolánek počátkem května 2006 upozorňoval na to, že brzy přijdou fakta o ČSSD - pak najednou 4 dny před volbami vylezl uklohněný Kubice, kterého Langer zcela nechtěně podstrčil novinářům), a vejci dnes postoupila ODS k dalšímu stupni - chce vyvolat v národu vášně (možná až občanský boj zatím pouze vajíčky - ale takový tvar dovede v jiném provedení pěknou paseku) a tím stůj co stůj si připravit pozici pro podzimní volby, aby mohla dále devastovat životy obyčejných slušných lidí.

Opakuji otázku, bylo někde napsáno, nebo řečeno, že někdo hodil vajíčkem na ODSáckém srazu ? A jsem přesvědčen, že je dost odpůrců jejich politiky a lží. Prostě každá strana má podporovatele odpovídající slušnosti a chování. Již několikrát jsem zde napsal - ČSSD není můj šálek čaje a některé výroky nejvyšších představitelů mne nepřivádí do stavu blaha, ale pravda nakonec ukáže, jak to vše bylo. Jedině bych chtěl doufat, že vyhraje menší zlo, a že ODS jako nejstrašnější výplod politické scény půjde tam, kam patří. A to by mělo být zájmem nás všech.

Rozhodující není počet vyhozených vajec, případně rozbitých hlav (kam to určitě chce ODS dostat)- ale rozhodující je počet vhozených volebních lístků. Přijde li k volbám velký počet lidí, tak bude skalní podporovatelská grupa (asi 18% národa) přehlasována a ODS konečně přestane škodit.
27. 05. 2009 | 16:58

Deny napsal(a):

@ Jeník
Trochu bych Vás poopravil. Je třeba, aby přišel velký počet lidí k urnám a podpořil jakoukoliv jinou stranu, než co má dnes své zástupce v parlamentu.
Je třeba dát šanci jiným.
27. 05. 2009 | 17:04

Neopřemyslovec napsal(a):

Máte pravdu, tzn. termín „vyděděncův efekt“ vnímá drtivá většina akt Přemyslovců ze dne 27.9.995 proti Slavníkovcům jako nejúžasnějčí čin v dějinách českých hrdinů. Domnívám se, že i dnes k podobné akci proti ČSSD může dojít. Sejou vítr, jojo exektem bude sebeobětování smrtelně nemocných. Řeknou si, proč nevzít sebou do hrobu špatného člověka! Politologové! Zabraňte této variantě.
27. 05. 2009 | 17:05

Tomáš Fuk napsal(a):

Pravicový extremismus v praxi. Kde končí argumenty, nastupuje síla. Ti chtějí vládnou slušným lidem?
27. 05. 2009 | 17:09

Ládik napsal(a):

Každý svého štěstí strojvůdcem. I Paroubek.
27. 05. 2009 | 17:14

silspok napsal(a):

Jak ma podle Vas obcan vyjadrit, ze neni ochoten ze svych dani platit takovou sebranku? Co muze obcan delat? Tahle vajickova kanonada je stejne vysledkem agrese ochranky a Paroubka na mitincich ... kdyby to umeli nejak vtipne odrazit, lidi by to preslo ... ostatne tech cca 50 000 podporujicich na Facebook zase neni tak malo ...
27. 05. 2009 | 17:16

silspok napsal(a):

Navic rajcata a vajicka byl tak nejak odjakziva velmi mirumilovny zpusob prostestu, ktery je nicmene dost videt ... sutr zatim nikdo nehodil ...
27. 05. 2009 | 17:18

Janek napsal(a):

Na to, kam to cele pol. spektrum v Cechach privedlo, neni v republice dost vajec. Jen aby to skoncilo jen u nich.
27. 05. 2009 | 17:20

lupa napsal(a):

Mám dojem, že část české populace byla postižena "vaječnou chřipkou". Jedná se o velmi progresivní chorobu, která se projevuje demencí téměř okamžitě po napadení virem. Lepší, než očkování a užívání Tamiflu je prý pár facek. Až dosud jsem nebyl volič ČSSD, v červnu a říjnu 2009 budu oranžový volič. Vzal jsem si inspiraci v barvě žloutku.
27. 05. 2009 | 17:20

Lojza napsal(a):

Ládíku,
tos tedy nedomyslel.To si svůj osud oběti fašizmu a komunizmu, případně jiného násilí a nezaviněných situací "strojili sami? To ale bylo plácnutí!
27. 05. 2009 | 17:22

gesho napsal(a):

pane kubacek, casto si zacinam rikat, ze jste docela rozumny "komentator", ale prijde takovyhle clanecek a hned je videt ta prava znacka - typycky produkt fsv, kterych tam clovek potkava nespocet. to co zrejme jest, servirujete jako takrtka zazracny objev a to, co nejste schopen pojmout radeji zavrhnete. nekdy mi pripominate suslikovou :)
27. 05. 2009 | 17:25

fakta misto vajicek napsal(a):

ac media se tvari, ze pred volbami neni nic dulezitejsiho nez poradna omeleta, nekteri jim preci jen neveri...

a zkusi treba KohoVolit.eu (nebo neco podobneho)
27. 05. 2009 | 17:32

znalec napsal(a):

Možná těm lidem co hází, nejde o to co bude, ale o to co bylo! Možná nedokážou zapomenout na ponížení, které jim přineslo nedávné odvolání vlády, a jiné nestátotvorné činy. Myslím, že je to projev zoufalství nad současnou situací a nechtějí, aby tito lidé vystupovali před světem jejich jménem.
27. 05. 2009 | 17:33

Valerie napsal(a):

Lupo, to máte hodně krátkozraký pohled na vajíčkovou aféru. To vás nenapadlo, že celou akci může přiživovat právě Paroubek a spol., protože zjistili, že jim to přináší prospěch právě u takových naivních voličů jako jste Vy? Přece nechcete věřit tomu, že vrhání vajec organizuje ODS. Paroubek s Rathem jsou u nás největší populisti a věřím tomu, že zpočátku vyprovokovali svým oblbováním lidí některé mladé jedince k vrhání vajec.
27. 05. 2009 | 17:36

Boban napsal(a):

Může to začít nevině hodem vajíček a pokračovat delbuchy a dlažebkama.Kdo si z nich pamatuje program ODS a jeho možný dopad na velkou část obyvatel.
27. 05. 2009 | 17:38

Selen napsal(a):

Já mám pocit, že se zbytečně pitvá nedůležité. Řeči o politické kultuře a dopadech na společnost...k čemu to?

Mně by spíš zajímalo, jaktože se jeden politik stal mezi mladými lidmi (většina z nich budou studenti) tak silně neoblíbený, že jim stojí za to plánovat a vydávat se na takové akce. Co si budeme povídat, za svoje činy (opravdový zdroj povadlé politické kultury) si úplně stejně o zásah koleduje přinejmenším desítka dalších, a to napříč politických spektrem. Bursík, Topolánek, Čunek, Filip, Rath, Zaorálek nebo Langer mají jistě více přesvědčených odpůrců než těch ubohých 40 tisíc lidí z Facebooku.

Ale primární terč je přesto Paroubek. Jak se mu podařilo vyprovokovat takovou nenávist ze strany mladých lidí, kteří nemají k jednoznačným radikálním činům daleko?

Ve vajíčkách nevidím nic škodlivého. V zemi, kde pojem právní stát je víceméně prázdné slovo, kde vysoký politik zodpovědný za miliardové škody nenese žádnou odpovědnost, není moc jiných možností jak vyjádřit své znechucení. Ve volbách? Hlavní strany - to je z bláta do louže. Diskuzí a občanským postojem? Hroší kůže odolá jako nic.
27. 05. 2009 | 17:39

juvel napsal(a):

"Chytřejší a vzdělanější" část voličů se chová jako dobytek. Policie nastupuje jen když jde o ochranu Romů. Nová mladá generace, která nepoznala režim před listopadem 1989 je sdělovacími prostředky vedena k tomu, aby nerespektovala demokratická práva druhých. Čeho pak se od našich pravicově smýšlejících občanů ještě dočkáme?
27. 05. 2009 | 17:47

ROSSIAN napsal(a):

"Možná těm lidem co hází, nejde o to co bude, ale o to co bylo! Možná nedokážou zapomenout na ponížení, které jim přineslo nedávné odvolání vlády, a jiné nestátotvorné činy. Myslím, že je to projev zoufalství nad současnou situací a nechtějí, aby tito lidé vystupovali před světem jejich jménem" cit: znalec.
Tak tohle zcela určitě není motivace metačů vajec. Ty co hází vajíčka nejsou nic jiného než velmi mladí zmanipulovaní lidé (médii, podprahovou propagandou) s ještě nevyzrálou osobností a tudíž přístupní laciné propagandě, kteří si "antiparoubkismus" vybrali jako laciný symbol "povoleného vzdoru" tzn. toho co je "cool", protože sami zatím nemají žádný vyhraněný názor, mají rádi "rebelství" ale zároveň se bojí zastávat skutečně nonkomformní názor (aby nevybočovali) tak rádi přijímají idenitfikační skupinové vzory "povoleného rebelství" které jim servírují média jako součást "správného životního světonázoru" mladého člověka. Politické přesvědčení bych v tom opravdu hledal jen omylem.
A co se týče pádu vlády uprostřed předsednictví byla to spíš záchrana v pravou chvíli před ostudou a politickou krátkozrakostí a nekompetencí co předváděl Topolánek ("předsednictví ČR v EU")pod hlavičkou EU.
27. 05. 2009 | 17:49

lupa napsal(a):

Vážená Valerie. Děkuji za vaše zamyšlení nad mým primitivismem. Jsem dokonce tak naivní, že si dokážu představit v "mraku" vrhaných vajíček i razantnější munici.
27. 05. 2009 | 17:50

Píďalka napsal(a):

Valerie
každý vidí populisty jen na té druhé straně. Určitě budete mít vysvětlení, proč Topolánek přesně v poslední den vládnutí a 3 týdny před volbami zajistil zvednutí platů st. zaměstnancům a zdravotním sestrám. Dokud nebyly volby na dohled, tak za celé téměř 3 roky tito zaměstnanci nedostali přidáno ani haléř. Výsledek policisté - podstav 7000, zdravotní sestry - podstav 6000. To jsou lidé, kteří odešli za jeho vlády a stoprocentně budou v nejbližší době chybět. Jenže dosud nebyly volby a tak nebylo třeba mazat med kolem úst. Až najednou nyní, před volbami. Objektivně vzato, je to populismus největšího kalibru. Ale chápu, toho se dopustil váš idol a tak to prostě nevnímáte.
27. 05. 2009 | 17:53

Petr napsal(a):

Já si myslím, že vrhači vajec nebojují proti panu Paroubkovi, ale proti hospodářské krizi. Pozitivně zvyšují poptávku po vejcích, zvyšují zaměstnanost v drůbežárnách a souvisejících odvětvích, podobně jako šrotovné v automobilovém průmyslu. Rozdíl je jenom v tom, že auta se házejí do šrotu a vejce na p.Paroubka.
27. 05. 2009 | 18:00

babča napsal(a):

... a co takhle " pronájem - davu.cz " profesionální služby.Pro mladé dobrý výdělek a recese...
27. 05. 2009 | 18:01

Valerie napsal(a):

Pro lupu - co jiného si mám myslet, když uvádíte, že budete volit ČSSD právě v návaznosti na vajíčkovou aféru ?

Pro píďalku - to snad nemyslíte vážně, srovnávat "populismus" ODS a nehorázné populistické sliby Paroubka a spol., které by zadlužily náš stát na řadu let. Vláda Topolánka šla naopak do řady nepopulárních / ale nutných/ opatření, jejichž příkladem je zavedení poplatků ve zdravotnictví.
27. 05. 2009 | 18:09

Pablo napsal(a):

Pane Kubáčku,
děkuji Vám za Váš blog, zvláště za tu pasáž o tom, že v zahraničí (alespoň v tom politicky kultivovaném) by se od toho ostatní strany okamžitě distancovaly a odsoudily takové počínání.
A víte co? Něco podobného jsem čekal, když se na youtube objevil videoklip (bohužel si nemohu vzpomenout na odkaz, ale jistě si každý pamatuje) přirovnávající pád vlády (v demokracii běžnou věc) k příjezdu tanků do Prahy roku 1968. Čekal bych, že se ODS bude od tohoto videa distancovat a odsoudí ho a pak se dozvím v Mf Dnes, že na toto video byla upozorněna právě jedním z jejích členů...
To je podle mě další důkaz toho, jak silnou kávu nám v posledních měsících politici servírují...
27. 05. 2009 | 18:18

Jakub Cihlar napsal(a):

Spise si myslim,ze vetsina vrhacu vajec si dobre pamatuje Paroubkem podporeny zasah policie proti Czechteku a ted se mu to vraci.Nic zavaznejsiho bych v tom nehledal.
27. 05. 2009 | 18:20

student napsal(a):

Lidé by chtěli házet vajíčka a jiné svinstvo po všech politicích. Ale momentálně se to smí jenom na Paroubka.
27. 05. 2009 | 18:23

Pepa napsal(a):

Plně souhlasím s paní Valerií.
Já si myslím,že větší trest pro Paroubka a spol,je všechny ignorovat a nechodit na jejich projev lží a slibů,které stejně nedodrží.Jsou to nabubření a prolhaný ignoranti.Jsou horší než komunisti,kteří lžou,ale stále stejně.ČSSD si měla dát jako svůj znak korouhev . Dělají to jako v tom pořekadle,zloděj křičí chyťte zloděje.
27. 05. 2009 | 18:23

Jirina napsal(a):

selen napsal
"Ale primární terč je přesto Paroubek. Jak se mu podařilo vyprovokovat takovou nenávist ze strany mladých lidí, kteří nemají k jednoznačným radikálním činům daleko?"

@selen:
Opravdu ale opravdu si myslíte, že to vyprovokoval Paroubek. Vy nečtete noviny. Vy jste si nevšiml několikaměsíčních
(v podstatě od vítězství ČSSD v podzimních volbách) permamentních desetiminutovek nenávisti k ČSSD v LN, MfD, HN? Vy si myslíte, že blbečkové co se nevážou a se odvážou mají tolik šedé kůry v mozku, aby odolali povzbuzování k dalším útokům, ke kterým je tyto tiskoviny již několik dnů permanentně častují ?
27. 05. 2009 | 18:27

Pablo napsal(a):

To Jakub Cihlar:

1.Pro Vaši informaci, po několikaletém zkoumání se došlo k závěru, že zásah na CzechTeku byl v pořádku.
2. Ministrem vnitra byl pan Bublan, myslíte, že se šel předtím, než tam vyjela policie poradit s tehdejším premiérem? To by pracovní den premiéra musel mít 30 hodin, aby měl čas každou takovovu věc řešit...
27. 05. 2009 | 18:29

pgjed napsal(a):

Pane Kubáčku, promiňte, ale plácáte nesmysly. Kdo zvolil a opakovaně útočnou konfrontační a svým způsobem i lživou kampaň? Kdo neustále útočí na vše kolem sebe a dělá ředitele zeměkoule? A světe div se, jsou lidi, kteří si nehodlají nechat trvale dělat na hlavu. A vůbec nemusí mít nic společného s jinou politickou stranou. Prostě jen přišli přišít na hrubý pytel hrubou záplatu. Odjakživa platí, že kdo seje vítr, sklidí bouři. A ¨Jiří Vejce Paroubek toho v poslední době zasel více, než je zdrávo.
27. 05. 2009 | 18:36

Petr Havelka napsal(a):

Mám 42 let. Mít 18 v dnešní době, možná bych metal taky, poněvadž člověk je mladej a blbej, touží se vymezit. Zároveň mívá něco jako zostřené "národní" cítění, chce být hrdý na rodnou hroudu. Dnešní mladí lidé mají větší šanci nahlédnout do světa, pád vlády uprostřed předsednictví vnímají, jako pohanu. Také konfrontační přístup pana Paroubka, který nevynechá jakoukoliv šanci jít protivníkovi po krku, do konfrontace jde demagogicky a populisticky. Mládí si vytvořilo na Paroubka averzi, v žádném případě nejde o fašisty, jsou to mladí a rozhněvaní.
Bohužel, tímhle ČSSD vyhraje volby. Letošní volby do EP budou v historii zapsané, jako vajíčkové. Dnes večer proletí ve zprávách záběry na špičku ČSSD, jak trpělivě snáší útoky, k tomu pár demagogických řečiček a nerozhodnutí přestanou přemýšlet koho budou volit, budou mít jasno.
27. 05. 2009 | 18:36

Pablo napsal(a):

Valerie napsal(a):
Lupo, to máte hodně krátkozraký pohled na vajíčkovou aféru. To vás nenapadlo, že celou akci může přiživovat právě Paroubek a spol., protože zjistili, že jim to přináší prospěch právě u takových naivních voličů jako jste Vy? Přece nechcete věřit tomu, že vrhání vajec organizuje ODS. Paroubek s Rathem jsou u nás největší populisti a věřím tomu, že zpočátku vyprovokovali svým oblbováním lidí některé mladé jedince k vrhání vajec.
27.05.2009 17:36:07

Valerie, to myslíte vážně? Nebylo by pro Paroubka jednodušší a příjemnější zaplatit si pár lidí, kteří mu před kamerami přinesou na podium třeba květiny, než po sobě nechat letět několik desítek vajec?
Ad ODS. Vzpomínáte, jak kdesi v Severních Čechách vstupovali do ODS lidé za 2000Kč? Když pominu facebook, kde je jednoduché se k nějaké iniciativě přihlásit jedním kliknutím myší (proto těch 41 tis. příznivců), na Andělu a jinde odpůrců a vrhačů rozhodně tolik nebylo. A myslím, že např. pro pana Dalíka by rozhodně nebyl problém, těmto mladým aktivistům přispět pár tisícovkami včetně zajištění munice :-) za to, že tam na nějakou hoďku zajdou a užijou si svých pár minut slávy...
27. 05. 2009 | 18:38

lupa napsal(a):

Dear Valerie, ani jsem si nemyslel, že si dnes tak pokecám.Dovolím si přirovnat vrhače vajec k vandalům na našich stadionech, kteří v zájmu své pravdy vytrhají sedačky a hází je na hřiště. V očích obou vandalských skupin plane svatý oheň a přes svou naivitu si netroufnu odhadnout jestli ten svatý plápol vychází ze srdce naplněného tou nejvyšší pravdou, nebo je způsobený nějakým tím halucinogenem. Ve svém důsledku to vyjde bohužel nastejno - vandalismus.
Jestli někdo přijme pozvání a přijde na míting politické strany tak asi ví, co uslyší, v každém případě by se měl chovat jako host. Jestli cítí nutnost prezentovat své názory před větším fórem, než je hospodský stůl, ať si zorganizuje svůj míting a tam prezentuje své přesvědčení, případně ať založí novou politickou stranu a těm dosavadním neumětelům to natře. Zatím se mi to jeví tak, že vrhači dokáží pouze ničit a provokovat.
Na závěr bych vás chtěl uklidnit, ČSSD budu volit hlavně proto, že jsem důchodce a již se nemůžu dočkat 13.důchodu.
27. 05. 2009 | 18:44

Eliška napsal(a):

O to, jestli protesty organizovala nebo je vřele podporovala ODS, se mohou vést spory. Ale i tohle o něčem vypovídá:
Aktuální průzkum STEM:
Více než dvě třetiny dospělých obyvatel ČR (72 % nesouhlasí s házením vajíček na mítincích ČSSD coby způsobu vyjadřování politických postojů. NERSOUHLASÍ s tím 95% voličů ČSSD, 87% voličů KSČM, 85% voličů KDU-ČSL a 67% voličů SZ. Za pozornost však stojí, že s házením SOUHLASÍ téměř POLOVINA VOLIČŮ ODS (48%).
27. 05. 2009 | 18:47

Ládik napsal(a):

Lojzo,
nomen omen.
27. 05. 2009 | 18:50

Pablo napsal(a):

Jéé, Eliško, kde jste na tento průzkum narazila? Rád bych si přečetl podrobnosti. Děkuji
27. 05. 2009 | 18:53

jenicek napsal(a):

"...mnohem radikálnějších skupin, které začnou atakovat představitele státu, poté společenské instituce a nakonec společnost samotnou."
Vždyť už to dávno začalo!
Kdo to tady obchází zákon o reg. poplatcích? Kdo to tady obchází předběžná opatření soudů? Kdo účelově uvalil nucenou správu na VZP, aby ji ovládl? Kdo za nic seřezal haranty na Czechteku? Kdo vyhrožuje ředitelům pojišťoven pomstou za pokuty? Kdo?
27. 05. 2009 | 18:53

ujo napsal(a):

jen několik postřehů od Anděla j. z Poděbrad:
Na Jiřáku relativně pohodová atmosféra, projevy ovšen kromě pískání rušeny pirátským vysíláním písní a chrochtáním z soukr. domu,
-protestující zejména studenti z VŠE,s argumanty Paroubek se nám nelíbí, zvyšuje daně ,zadlužil nás

Anděl:
Otřes, atmosféra jak v kotli Sparty po odpískání 2 desítek za sebou, stovky vajec , řev, který mítink prakricky znamožnil.
Kromě studentů i ostřejší týpky.
Účastníci z SD vycházeli z podia pokryti vaječnou melanží.

Svistot s úsměvem pozorující redaktor Buchert na otázku, zda takto vypadá demokracie odpovídá:" já neházím a oni jen vyjadřují svůj názor".
Hle, hlídací pes demokracie. Když mu neberou kurku, neštěká.

Úroveň řady účastníků dokumentuje dialog: "proč jste tady?" "nemám rád Paroubka" "a proč ho nemáte rád?" "je to bolševik!!!"
Dost velká část protestujících pojala vše jako happening

K zamyšlení: nezačínala tak ve 20. letech v Německu totalita?
Proč ČSSD tak prohrává u mladých?
27. 05. 2009 | 18:54

hailey napsal(a):

Pokud já vím, tak se ODS od vrhačů vajíček distancovala a vyzvala je k zastavení akcí. Co chcete víc? Mají jít dělat Paroubkovi štít?
27. 05. 2009 | 18:58

Achnaton napsal(a):

...ale no, já nevím.. myslím, že je to větším dílem recese, menším odpor vůči politickým postojům ČSSD.. jako odpověď recesistům bych navrhoval stejnou minci - vajíčkovou odvetu-hodíš-li vejcem dostaneš po palici vejcem od příznivce ČSSD, na politické výtky platí vysvětlování nebo změna politiky- to je asi ten těžší případ, protože vyžaduje od Paroubka a spol. myšlení = pozitivní myšlení!!
27. 05. 2009 | 19:00

Suchec napsal(a):

hailey:

To se distancoval i Hitler od "Křišťálové noci" a tvrdil, že to byla spontánní reakce Německého národa na Židovské utlačovatele.
27. 05. 2009 | 19:03

Dana napsal(a):

Milí mladí lidé, je mi 60 let, prožila jsem komunismus, aniž bych vstoupila do KSČ. Přála bych Vám, abyste prožili svůj život, aniž byste museli splácet miliardy dluhů, které Vám strana pana Paroubka s panem Rathem připravuje na desetiletí dopředu. Přečtěte si nějakou knížku o populismu a demagogii, abyste dokázali čelit tak bezskrupulózné manipulaci, za níž není nic jiného než nezřízená touha po moci dvou patologicky ambiciózních mužů.
27. 05. 2009 | 19:09

hailey napsal(a):

suchec
a co mají tedy dělat, rozbít si plato vajec na hlavě? Poraďte jim, když vám tohle nestačí, docela by mě zajímalo, co by to mělo být.
27. 05. 2009 | 19:11

Pablo napsal(a):

Nezaráží vás, proč se tak protestuje proti straně, která teď ve vládě nebyla??? Vždy člověk slyší, že strana, která je ve vládě a chystá se obhájit, to má těžší, protože jistě prosadila několik věcí, které se nemusely společnosti zamlouvat.
Když by ČSSD byla teď ve vládě, pochopil bych nesouhlas s její politikou (ale ne ve formě takové agrese, to nepochopím nikdy). Kde se ale bere ta nenávist nyní? To není způsobeno přirozeným během věcí, ale právě tou agendou, propagovanou médii, konkurenční ODS, kde všichni její představitelé stále hřímají, že za to může Paroubek, ať už jde o cokoliv. A pak se najde pár takových hlupáčků, pro které vrcholným projevem jejich inteligence je četba denního tisku-bohužel podprahově i otevřeně proti ČSSD zaměřené MF DNES a Lidových Novin. takových, pro které co je v novinách=100% pravda. A ti pak přesvědčeně bojují proti oranžovým démonům.
P.S. Těším se, až studentící z VŠE začnou shánět práci. Pokud nemají tatínky a maminky na dobrých místech, odkud jim pomohou buď profesně nebo finančně, jsem zvědav, jak budou při konkurenci, která je ze škol chrlena shánět práci. A to nemluvím o založení rodiny. To možná změní názor...
27. 05. 2009 | 19:14

Zuzka napsal(a):

Pane Kubáčku, díky za objektivní
pohled.

Podle mne je nejhorší, že ani v jednom z našich deníků, které si tak rády říkají "seriozní" se nenašel článek odsuzující tyto praktiky.Některá media naopak zášť proti ČSSD vyvolávají. I když mne to pomyšlení děsí, silně to připomíná nástup Hitlera k moci, stejný fanatismus, stejná nenávist a navíc servilita médií. Zas je tady doba, kdy se slušní lidé budou bát projevit jiný názor, než mají tito "nadlidé".
Proto vyzývám všechny slušné lidi, nenechte se otrávit a jděte k volbám, tyto akce nemají jiný cíl, než snížit volební účast na minimum.

Hezký večer
27. 05. 2009 | 19:17

Pablo napsal(a):

To Dana: když tak dobře rozumíte problematice státního dluhu, mohla byste ostatní poučit. Jaké výdaje plánují, v jaké výši, a ten populistický způsob jeho dorovnání. Resp. to, jak na jeho splácení budou tratit mladí. Pokud tak neuděláte, jste ve vší úctě, jen další z těch, kteří si přečtou nadpis v novinách a mají hned jasno...
27. 05. 2009 | 19:19

silspok napsal(a):

A vyvadeni poklidnych lidi z drivejsich meetingu ochrankou z verejneho prostoru bylo v pohode? To nebylo fasizujici a agresivni? Hazeni vajec je podle mne velmi ucinny a nenasilny zpusob jak velmi viditelne vyjadrit svuj nesouhlas ... pokud prijdu v obleku martana, vyvedeme me ochranka ... projevy pane Paroubka a Ratha nemohou byt prece timto zapomenty ... ted najednou budou dobry, protoze je vypiskala cca tisicovka lidi?? A nepanuje nahodou vubec obecne nespokojenost s kulturou nasi politicke sceny? Je tedy potom toto utok na politickou kulturu? Neprovedli nahodou na ni frontalni utok uz pred par lety prave tito panove? Ti nehajim Topolanka, to je prast jako uhod ... ale Topolanek urcite nenajal stovky lidi, aby sli hazet vejce po arogantnim Paroubkovi.
27. 05. 2009 | 19:23

Pablo napsal(a):

To silspok:
"...arogantním Paroubkovi"? Podle čeho tak usuzujete? Znáte se s ním? Nebo usuzujete podle novin a televize? Co by potom měl říct člověk o Topolánkovi, po jeho fakáči ve sněmovně, ráně do obličeje novináři, přičemž málem převrhl kočárek s malým dítětem, bohužel chudákem nemanželským?
Proč se ještě teď připomíná Paroubkova reakce (únor 1948)na prohru ve volbách a na reakci ODS (Srpen 1968) se už dávno zapomnělo? Nebuďte zmanipulovaný médii. Nenechte si od nich filtrovat, co je a není podstatné, jinak skončíte jako ti vrhači vajíček...
27. 05. 2009 | 19:35

silspok napsal(a):

Pablo: Napsal jsem, ze tim nehajim Topolanka a take si myslim, ze to je prast jako uhod ... jeden za 18, druhy bez dvou za dvacet ... kazdopadne vejce se dnes hazi na Paroubka a Ratha, zitra to muze byt Topolanek a budu mit na to stejny nazor ... prave se vyjadruji tim k Paroubkovi ... ktery kazdopadne a utoku na politickou kulturu nema moc co mluvit ...
27. 05. 2009 | 19:49

Suchec napsal(a):

Silspok:
Za organizaci povoleného shromáždění zodpovídá organizátor. Stejně jako odpovídá fotbalový klub za chování diváků.
Takže trochu víc myslet, a míň blbě žvanit.

Hailey:
Co mají dělat?

Jít volit, a zvolit ty, které zvolit chtějí. Respektovat názory druhých, respektovat svobodu projevu a shromažďovací zákon.
Něco doopravdy dělat.
Teď je argument vejce a psí lejno, ale co za chvíli?

Pamatuji si klukovské války v cihelně, kdy se za pomoci klacků posílaly na oponenty hliněné projektily (byla to krásně měkká cihlářská hlína a neublížila - max. monokl).
A taky se nic nedělo.
Do okamžiku, kdy někteří neunesli porážku, a do hlíny přidávali kameny. Pak to odneslo oko a 2 zuby, a bylo po fairplay a nakonec i po kláních v cihelně, odkud nás správce vyhnal, doma jsme dostali jednu potlamě a ten, co vyrazil oko skončil málem v pasťáku (teď je z něj velký (náhodou modrý) brněnský "podnikatel(..vec)" a zastupitel, ale jeho přístup k ostatním se nezměnil ani o píď).
Jednou to nemusí skončit jen jako v té cihelně.
A že Zahradil, Topolánek a spol. nejsou schopni unést ústup ze sfér vlivu? Teď je to zatím jen hlína (vejce), zítra ? .....
Buranskou demagogií oplývají v míře opravdu nebývalé. To by se měl Paroubek stydět, jak je v tomto směru "slabý".
27. 05. 2009 | 20:05

Pablo napsal(a):

To silspok:
OK, to já jen tak pro úplnost :-). Tímto se Vám omlouvám a s Vaším dalším názorem už plně souhlasím.
27. 05. 2009 | 20:09

VOM napsal(a):

Před časem absolvoval Paroubegg přednáškové turné po českých vysokých školách. Stalo se, že řečnil i na brněnské technice. Vyzvídal jsem na dětech a jejich partnerech a kamarádech jaký to bylo. Drtivá většina si poklepala na čelo se slovy, že když odpadly přednášky, tak je lepší se škole obloukem vyhnout. Jediný Péťa tajný obdivovatel Jyrky na přednášku vyrazil a v polovině ji opustil. Vydal toliko strohý komentář, že Jyrka pindal jako v televizi a že to byl vopruz. Teď se děti spontánně houfují na facebooku a jsou naprosto blažené a ve svém živlu. Na brněnský meeting socdem se upřímně těší. Nějak v tom ty fašizující bojůvky a neviditelnou ruku ODS nevidím. Jyrky je mě skoro líto, ale když vidím v TV Tvrdíka, tak bych si asi taky hodil.
27. 05. 2009 | 20:09

silspok napsal(a):

Suchec:

Takze kdyz nekdo prijde na meeting v kostymu martana nebo s plakatem, tak ma dostat pres drzku? Takze trosku myslet ...
27. 05. 2009 | 20:10

Kelt napsal(a):

Začalo,to vyhlášením noci dlouhých nožů,es komt der Tag a tak dále a podobně,vlídným přijetím vůdkyně neonacistické stranu autorem uvedených citátů Topolánkem,Kubicem,Čunkem,soudcovskou mafii a mohl bych pokračovat velice dlouho.I zpackané podání Správnímu soudu k zákazu Dělnické strany mělo v osobě ´Ička svoji režii.ODS vykazuje znaky fašizoidního chování a zřejmě bude hůř.
27. 05. 2009 | 20:31

Paskal napsal(a):

Líbí se mi termín Vyděděncův efekt. A ten skutečně funguje. Já, co přes 30 let nadával na minulý režim, nyní fandím novým tvářím KSČM a to ani tak z přesvědčení, spíš z pocitu určité nevyváženosti a možná i křivdy. Kdo nyní podporuje komunistické myšlenky nemůže být karierista. Ti jsou již dávno v jiných stranách.
27. 05. 2009 | 20:46

Vico napsal(a):

Ujo napsal :Svistot s úsměvem pozorující redaktor Buchert na otázku, zda takto vypadá demokracie odpovídá:" já neházím a oni jen vyjadřují svůj názor".

A to je šéfredaktor.

Já neházím, řehní se ten parchant.Operace se zdařila, ale pacient nám zemřel. Tohle se ti Bucherte vrátí jako bumerang. Pod oblekem od Armaniho máš propoceného vasila ze second handu. Těm študákům bych tu srandu odpustil, veleváženému Buchertovi z "nejserióznějšího" deníku neodpustím nic. Nejhorší jsou ti, co klamou svými mimikry.
27. 05. 2009 | 20:50

Suchec napsal(a):

silspok:
A on někdo dostal přes držku?

To já si teda jako přes držku představuji něco jiného.

A navíc. Pokud bych měl akci, a někdo se tam takhle projevoval, tak ho slušně vyzvu, ať se vzdálí mimo určený prostor. Pokud by neuposlechl, pak by to už bylo dle síly jeho odporu.

A na to bych měl právo ze zákona.
27. 05. 2009 | 21:00

Volič napsal(a):

Neserte mě nebo budu volit KSČM a pak uvidíte ten rachot !
27. 05. 2009 | 21:08

Suchec napsal(a):

silspok:
A on někdo dostal přes držku?

To já si teda jako přes držku představuji něco jiného.

A navíc. Pokud bych měl akci, a někdo se tam takhle projevoval, tak ho slušně vyzvu, ať se vzdálí mimo určený prostor. Pokud by neuposlechl, pak by to už bylo dle síly jeho odporu.

A na to bych měl právo (dokonce i povinnost pořadatele)ze zákona.

Ale jen si klidně obhajuj tyto náckovské manýry. Viděl jsem některé (zvláště "dámy" - spíš slépky).
Ono se to vrátí, a tam, kde to nebudeš čekat.
27. 05. 2009 | 21:11

Marty napsal(a):

Je to k smíchu, jak Topolánek nyní "státotvorně" vyzývá k neházení vajíček. To pokrytectví, tolik příznačné pro 0DS! Je vidět, že Langer našel zalíbení v internetu a facebooku, nedalo se od něho, jako od leadra volební kampaně ani nic jiného čekat.K smíchu je i tvrzení, že vláda padla díky Paroubkovi.Vláda držená pohromadě korupcí,nakloněná podnikatelské mafii, diktátorská k médiím atd. Taková ubohá vláda neměla nikdy vzniknout.Vláda, která kašlala na názor lidí,a ty, co si nemohli nakrást považovala za neschopné socky.
27. 05. 2009 | 21:24

komin napsal(a):

To se pořád mele, socialisti, ti jen rozdávaj, nefachačenkové se maj jako prasata v žitě, a voni jim ještě přisypou, to my, my máme řešení. Pořád a pořád, a tak se to mladým zažralo do hlavy, že je socialistí připraví o jejich budoucnost, zadluží, jejich budoucí peníze rozdají sockám, jejich prachama živí darmožroutský důchodce, a pro ně už důchod nebude... Nějak se při tom zapomnělo, že mladí teď budou volit ty, kteří jim slíbí rychlé a nejspíš i "konečné" řešení a to rozhodně nebude nějaká běžná pravicová strana.
27. 05. 2009 | 21:26

Kritik napsal(a):

Nástup fašistů v Německu měl podobný scénář. Lze věřit v odpovědnost většiny lidí tohoto národa, aby si nenechali zločince dostat se k moci.
27. 05. 2009 | 21:27

jm napsal(a):

Noc dlouhých nožů bude, tohle je jen začátek.
27. 05. 2009 | 21:28

mia napsal(a):

Vám vadí vejce,mne styl předvolební(ch) kampaně(í), jak ze strany ČSSD tak ODS, myslím že to vyjde nastejno,jen billboardy víc stojí...
27. 05. 2009 | 21:34

MA-FU napsal(a):

Pane autore,je přece velice jasné ,po kom jsou vejce házena.Toho lidé nechtějí ani poslouchat, ani jemu naslouchat.
A tento pan Paroubek je tak nedůvtipný,a nenechá si vysvělit,že kdyby nebyl předsedou ČSSD,volilo by jí daleko více lidí.
Nejsem příznivec házení čehokoli po lidech,nejsem ani příznivec velkých stran.Je mi líto a smutno z diskuzí přisprostlých výrazů atd...čím se zase lidé častují.Po panelové diskusi bylo tak vstřícno a mile,ani se p.Stejskalovi nedivím nad vedljším blogem.
27. 05. 2009 | 21:41

Lex napsal(a):

Dovolím si přetisknout část svého příspěvku z jiného podobného blogu:"Se zadostiučiněním si vzpomínám na vyprávění svého tchána, kterak popisoval předvolební mítinky za první republiky. To, co se děje na shromážděních ČSSD, bylo běžné (až na dnešní Anděl-dodávám nyní), běžně se domlouvaly party jinostranických sympatizantů na narušování stranických shromáždění. Ale také je většinou (alespoň některé z nich) sami shromáždění pochytali a „výtržníci“ dostali po právu přes hubu, až jim byla rádiovka malá. Žádná policie. A nikdo si nestěžoval, každý věděl, že tato činnost je nebezpečná, že riskuje monokly. Oprávněně."
Jó, už ani ti straníci a sympatizanti nejsou, co bývali. Bodejť, namísto, aby byli vejcovrhači - výtržníci předávání policií správnímu orgánu k patřičnému projednání, bude se policie zabývat trestním oznámením Pence na ty, kdo shromáždění ochraňují. Tak nějak si předstvuji poměry v Kocourkově.
27. 05. 2009 | 21:49

Suchec napsal(a):

Lex:
Taky jsem už toho Pence zaregistroval.

To je chucpe.
27. 05. 2009 | 22:14

Lex napsal(a):

Suchec
Penc asi není Žid. Ale nějakému názvu ze své farmy by rozumět mohl, ne?
Lex
27. 05. 2009 | 22:31

Radek Poluce napsal(a):

Nemějte strach o voličské preference ODS, či spíše nestrašte posílením "vyděděné" ČSSD.
Vrhači vajíček nejsou organizováni politickou opozicí. Mají prostě Paroubka dost, a nejsou zdaleka sami. Lidé se obávají krize, začínají brát situaci vážně. Slyší zprávy o hrozících státních bankrotech ve světě a představují si, co by je asi tak potkalo, kdyby se do potíží dostal náš stát. ČSSD se předvedla jako parta vysmátých nezodpovědných populistů, neschopných přinášet nápady, ale schopných nesmyslně svrhnout vládu, které se začínalo dařit doma i v předsednictví EU.
Vejce stékají po luxusních oblecích pánů socialistů zcela po právu - lidé si jich neváží. Věřím, že se vrhači vajec nenechají zastrašit a budou pokračovat. Je to pochopitelné, chvályhodné a veselé. Vskutku - už dlouho jsem se tak před obrazovkou nezasmál. A žvejky o tom, že začnou létat kameny, jsou opravdu jenom žvejky. Snad rajčata, ta se také už hodně dlouho po politicích v demokratickém světě házejí.
27. 05. 2009 | 22:37

hailey napsal(a):

suchec
my se ale nebavíme o demonstrantech s vajíčky, ale o ODS, která se distancovala a vyzvala je, aby to nedělali. Vy jste se oháněl Hitlerem a já se znovu ptám, co má dělat ODS, aby jste byl spokojený.
27. 05. 2009 | 22:44

Pepa napsal(a):

Neděláte z komára velblouda? Tomáš Fuk napsal(a):
Pravicový extremismus v praxi. Kde končí argumenty, nastupuje síla.
Jak je to dávno, co místo valíčka letěla bota? Jaký to byl tehdy extrémismus? Presidenta USA bych zrovna za představitele levice nepovažoval.
27. 05. 2009 | 22:48

Carmen Nožičková napsal(a):

Atmosféra u Anděla připomínala atmosféru listopadových demonstrací roku 1989 - spontánní skandování davu, srandičky. A taky jsem si připomněla vypískání Miroslava Štěpána dělníky v ČKD. Lidé už mají agresivní, nekonstruktivní a nezodpovědné politiky Paroubka a jeho party dost. Tak se ozývají. A začíná to zase v Praze.
27. 05. 2009 | 22:54

aram napsal(a):

Radek Poluce, Carmen Nožičková = 212.20.67.99

Radeku jste nějak velmi dobře informován co bude násladovat. Tak kameny to fakt nebudou? No to jste mně uklidnil a Nožičkovou pozdravujte.
27. 05. 2009 | 23:04

arwen napsal(a):

ODS má totalitní sklony. Proč lidé,jako vy na to neupozorňují?
Nikdy jsem nevolila, ale už se těším k volbám. Ne proto, že je mi líto Paroubka ale protože je jediný, který může tuhle stranu poslat kam patří.
27. 05. 2009 | 23:09

Vico napsal(a):

Poluce : to co jste napsal se opravdu podobá noční poluci. Pak jste se ale změnil v Carmen Nožičkovou. Vy si prostě vystačíte sám. Nebo, že by se ta Carmen Nožičková předtím jmenovala Anča Ručičková?
27. 05. 2009 | 23:20

mapolenka napsal(a):

vůbec si namyslím,že by vajíčka na Paroubka ,pomohla ČSSD ve volbách ,Ale naopak,lidé kteří nepříliš si všímali bilboardů a kampaně ČSSD ,jsou více upozorńováni na negativní kampań a více si uvědomí,že ČSSD prakticky lže a že opravdu není něco v pořádku,když lidi na mítincích protestují proti politice ČSSD.Veřejně se ukazuje,že Paroubek ve svých průzkumech nebí zas až tak silný ve svých kramflecích a že vlastně lidem lže.
27. 05. 2009 | 23:23

P. Rejholcová napsal(a):

Carmen Nožičková
Ona ta vejce v té Praze mají tradici už od Karla IV. Škoda, že dnes už neslouží k podobným státotvorným činům, jakým byl Karlův most. Ledaže by pražané vyrazili s vejci na Hrad...
27. 05. 2009 | 23:48

ghb napsal(a):

vajickova afera jiste prospeje vsem stranam mimo ksc a cssd. mladi tentokrat pujdou volit :-)
27. 05. 2009 | 23:56

Smart napsal(a):

Nástup fašismu měl podobný průběh. To že nyní řádí v ulicích modré bůjůvky, je dílem hlavně médií, které tyto činy oslavují a glorifikují.
28. 05. 2009 | 00:12

jichu napsal(a):

Všichni kandidáti do Europarlamentu, a to napříč politickým spektrem, u mne vzbuzují pocit, že je zajímá pouze finanční, či jiný prospěch např. imunita. Proto k volbám nepůjdu, ale vejce bych si také rád hodil. To mi tedy věřte.
28. 05. 2009 | 00:18

znalec napsal(a):

Rossian:
Obdivuji vaše přesvědčení, že ti co háží mají jasný motiv a navíc víte přesně co tím motivem je, přestože je nezastupujete.
Mám jen dvě vysvětlení k vašemu postoji:
1. Nevíte nic a jen si přejete, aby to bylo jinak,
2.Víte to přesně, ale nemůžete to prozradit, aby jste si nezadal.
V obou případech je vaše reakce nepodstatná.
28. 05. 2009 | 00:19

Pštros napsal(a):

Na každého jednou dojde, dříve či později. Je ale možné, že vejce, které schytají dnešní vrhači, již bylo sneseno.
28. 05. 2009 | 00:29

Pavel Říha napsal(a):

znalec:je to přesně tak jak píše pan Kubáček. Byl jsem včera na Andělu, nejsem příznivcem ODS a Paroubek mě prostě dovádí k šílenství svojí arogantností a populismem. Bohužel tak udělal s ČSSD nevolitelnou stranu pro soudného, trochu nadprůměrně inteligentního člověka.
28. 05. 2009 | 03:32

Pavel Říha napsal(a):

Smart: Na to jaký máš nick, jsi moc chytrosti nepobral.
28. 05. 2009 | 03:33

sousedovic malý Pepík napsal(a):

Vico

Za všechny děti říkám, že pan Paloubek je zlý aglesivní stlejda (plomiňte, ale ještě neumím napsat l). Chce jenom poloučet, plotože si myslí, že je nejchytřejší v celém vesmílu. Nikdo mu už nevěří, že chce poloučet, plotože má tak lád lidi. A bije malé děti. Na jachtu v Jadlanu bych s ním jako dítě nešlo.
28. 05. 2009 | 04:05

Karel napsal(a):

Je mně z většiny názoru smutno,fanatismus,násilí,když nejsou argumenty!Topolánek je jistě vzor slušného polititika,nemlátí novináře,nekope do auta,nepoužívá nacistické výrazy,nelže voličům,je vzorem toho,jak má vypadat rodina!!!Nejsou náhodou demnokratické volba proto,aby jsme si rozhodovali o tom,kdo nám bude vládnout?
28. 05. 2009 | 06:20

Kelly napsal(a):

další hloupý komentář v podání přívržence ODS na této stránce. Otázka, komu to slouží, není přece na místě. Správná otázka je, kdo tutu lůzu uvedl do pohybu , kdo toto živí a kdo na tom parazytuje. Odpověd je zde daleko jednoduším, než Vaše komplikované vývody a teorie. Rozdmýchává to ODS, kdo to živí - Vy, pane Kubáček a tato modrá stránka. A kdo na tom parazytuje - opět Vy, pane Kubáček, dostáváte zaplaceno za hloupé komentáře, kde si odpovídáte na hloupě položené otázky sám sobě. V pozadí všeho samozřejmě stojí garda ODS. Strana, která se neštítila sepsat Kubiceho zprávu, využívat Moravu, Dalíka, úplatků, zasílání nábojnic apod. Zkrátka metod, které slušný člověk nepoužívá a tato strana ukazuje dále, že se přece nebude štítit ničeho. Předměty na oposici hází ti, co nejvíce plakali nad tím, jakou jsme si udělali ostudu v Evropě pádem vlády. Této řízené devastaci mravních hodnot národa se dalo, pane Kubáček, zabránit, a to odsouzením praktik ODS již v momentu,kdy se na počátku ODS pokusilo uplatit Kořistku, sepsalo Kubiceho zprávu. Tehdy jste měli tyto praktiky odsoudit a ptát se, komu to slouží a kde toho bude konec. Tleskali jste těmto metodám na této stránce. Jak se říká, pane Kubáček, zaseli jste vítr a sklidíte.... Vaše arogance bude růst s počtem lůzy, kterou se Vám podaří vyhnat do ulic. Někde ale bude muset být hranice. Kde se zastavíe, pane Kubáček? Otázku, komu to slouží, jste tu měl pokládat dva roky zpátky. Dnes jste mohl dostat praktickou odpvědˇ.
28. 05. 2009 | 06:37

Ota napsal(a):

Lidi pochopte to. 20 let, které měla ČR na vybudování demokracie končí. Zase se to nepovedlo. Snad za dalších 40 let dostanou naši vnuci opět šanci. Takto přece začínal Němci okolo roku 1931, takto začínali komunisti v roce 1947. Argument byl stejný: To my ne, lidem se nelíbí co napadení dělají. Shodou okolností byli napadení v obou případech sociální demokrati. Averze, možná pochopitelná, proti Paroubkovi s tím nemá co dělat. Největší komici jsou ti, kteří tvrdí, že ČSSD "zesměšnila" ČR tím, že během předsednictví EU vyslovila vládě nedůvěru. Tento názor svědčí o naprostém deficitu demokratického myšlení. Každá opozice (pokud je opozicí) se snaží odvolat vládu a začít prosazovat svůj program. Udělali to v Dánsku, udělali to v Itálii. Zesměšnění demokracie se dopouštějí ti, kteří znemožňují politická shromáždění a ti, kteří je v tom tiše, nebo hlasitě podporují. Nejlepší jsou ovšem studenti VŠE. Škola prolezlá bývalými komunisty, kteří, jako vždy předtím, vyměnili kabát. Studenti, zeptejte se svých profesorů, kteří z nich byli aktivními normalizátory s legitimací KSČ! To je ale taky v souladu s tradicí. VŠE byla vždy nejvíce prorežimní, bez ohledu na režim. Podobně, nejpřesvědčenějšími a současně nejdivočejšími poválečnými komunisty na okresních úrovních byli kolaboranti s Hitlerem. Takže, snad za 40 let dostane Česko zase šanci. Doufejme. Teď už bude asi jenom hůř.
28. 05. 2009 | 06:41

Pepa Řepa napsal(a):

Poluce, kápni božskou.
Je to pomsta za Czechtec?
28. 05. 2009 | 06:48

libi napsal(a):

Mnozí z nás si ještě pamatují ze školních let na tzv. Pražskou defenestraci a případ pánů Viléma Slavaty z Chlumu a Košumberka a Jaroslava Bořity z Martinic. Také si mysleli, že vzhledem ke své moci a postavení jsou nepostižitelní a nedotknutelní. Přesto byli vyhozeni z okna za činy, které se v té době neslučovaly s dobrými mravy a národním cítěním. Dnešní rádoby mocní a nepostižitelní dostanou jen spršku vajíček a hned rozpoutávají hysterii jako by se jednalo o pokus o velezradu. Kromě Paroubka by měli dostat vejcosprchu i další, třeba Topolánek, Rath, Bursík, Langer, Ransdorf, Kalousek, Filip, Čunek a další, kteří potřebují funkci jen k tomu, aby si ukrojili větší díl mamonu do vlastní kapsy. Každý projev nevole proti své osobě ihned převádějí na útok proti své straně a ženou zmanipulované příznivce do protiofenzívy. Pánové, zamyslete se nad sebou, přestaňte s politikařením a opusťte politickou scénu dokuď je čas. Vzpomeňte si na dějiny. Trpělivost národa není nekonečná.
28. 05. 2009 | 07:17

Libor napsal(a):

Paroubek dostal židlou přes hlavu, jak vyhrožoval Daliboru Vránovi strýček z Moravy. Nejde o žádné ohrožení demokracie, ale právě naopak: je to projev demokracie. Vajíčka a rajčata se v demokracii na nesnesitelná paka házejí. Pánové z ČSSD by se měli zamyslet, jestli už svým nesmiřitelným chováním nejdou lidem na nervy. Vajíčka neházeli agenti ODS, ale docela obyčejní studenti pražských vysokých škol. Ti mohli v roce 89 jen pokojně demonstrovat, v demokratické společnosti si mohou téměř beztrestně hodit vajíčkem. No a? Je to v pořádku, Vuďo!
28. 05. 2009 | 07:18

vajan napsal(a):

Kdybych našel odvahu kritizovat, pak začal u sebe kritikou vlastního písemného projevu - tedy správné gramatiky, pane Klubáčku.. A jinak - ta vejce jsou dúslekem, nikoli příčinou.
28. 05. 2009 | 07:44

Ota napsal(a):

Libore
Odzbrojil jste mě svojí neúprosnou logikou a mnohé jste mi vysvětlil. Tepre teď jsem pochopil, že oddíly Lidových milicí v únoru 1948 byly vlastně projevem demokracie, protože o 5 let dříve by to dělat nemohly. Ovšem nejvyšším stupněm demokracie je samozřejmě znemožnit pokojné shromáždění zaručené ústavou. Odtud je jenom krok k předělání ústavy, jak to ostatně ti, kteří řídili LM taky udělali. Nic nového, historie se opakuje. Máte ovšem štěstí, že házíte v demokratické české společnosti, kde je to opravdu beztrestné. V totalitách západní Evropy, nebo USA byste jistě skončil u soudu a jen tak snadno byste z toho nevyklouznul. Mám jenom jeden dotaz: jste studentem VŠE? Prosím odpovězte.
28. 05. 2009 | 07:52

RK napsal(a):

Jan Kubáček

pane Kubáčku, Vaše komentáře velmi rád čtu, jste objektivní, nestranný, vystihujete situaci bez emočních výlevů, ať "pravých" či "levých". Velmi jsem kvitoval Vaše účinkování ve volebních speciálech pana Moravce na ČT. Má to vždy svou úroveň. Takže pane Kubáčku, díky...
28. 05. 2009 | 09:05

Max Aue napsal(a):

I když v poslední době je život normálního člověka, který se živí prodejem výsledků své vlastní práce, více než krutý, musím říci, že jsem se neudržel a při pohledu na ty pupkaté, zasahované, arogantní, hloupé a lživé vyžírky se upřímně rozesmál. Pár terčů bych tam ještě přidal, ale i tak děkuji vrhačům, přeji přesnou ruku a dostatek střeliva.
28. 05. 2009 | 09:08

jaja napsal(a):

Paroubka nemám také příliš v oblibě , ale pořád je přijatelnější než úlisný a vychytralý Langer a rádoby slušní členové ODS. Na ty bych si dával pozor jsou to podrazáci prvního řádu.Ti co hází vajíčka budou možná v budoucnu likvidovat odpůrce jako to dělali bratři Mašínové. Podle mne je to vizitka ODS .Znám spoustu pseudopodnikatelů s jejichž arogancí nabubřelostí jsem se setkal a právě oni vehementně hájí ODS , která jim umožnila zbohatnout a myslím že by použili i daleko horší prostředky - je třeba aby policie výtržníky pozatýkaly a případy vyšetřla.
28. 05. 2009 | 09:12

veverka napsal(a):

Původně jsem k volbám do EP jít vůbec nechtěl,ale teď půjdu a budu volit ČSSD.Poprvé v životě.
28. 05. 2009 | 09:30

valdštejn napsal(a):

Budu se snažit přesvědčit hodně lidí kolem sebe , aby volili ČSSD !!! Nvzdory vajíčkové lůze...
28. 05. 2009 | 09:36

Milan Bukovecký napsal(a):

Milý Pepo Řepo,

už netrpte. Jasně, že je to pomsta za Czechtec. Vyrostli, tichou poštou si to předali, stali se z nich voliči. Paruba má smůlu. Poliši si tehdy chtěli bouchnout, a jemu se líbilo, jak umí s pendrekem. Užíval si, pak zvadnul. Topol si už dal pozor. Ale tehdy, kdyby byl na jeho místě, také by koitálně chrochtal.
Co s tím budeme dělat, pane Řepo? Asi nic. Neumíme už ani utíkat. A naši z elity? Taky by s tím neměli nic dělat. Protože, jestli rozhodnou emoce průměru, máme to tady s plnou parádou. A kdyby, nedejbože, nějaký ten rotmistr vystřelil, stačí se ohlédnout na hořící Paříž a Atény.
Co by tedy měli dělat, naši zlatí burani? Asi by se měli vyspat, sáhnout do historie, půjčit si Jana Evangelistu Purkyně a jeho nesmrtelné:

Vyhnout se včas úskalí, v tom je moudrost.
28. 05. 2009 | 09:51

Ota napsal(a):

Milý Milane Bukovský,
ani netušíte, co jste mi o svých názorech řekl. Především jste mi vysvětlil, že když si někdo může beztrestně bouchnout, nebo hodit vajíčkem či psím exkrementem, tak nemá zábrany a udělá to. Tím jste názorně ukázal, že ti, co si to "tichou poštou předali" mají v podstatě stejnou mentalitu, jako ti poliši. To je ovšem smutné, na druhou stranu včera tito lidé ztratili oprávnění něco těm polišům vyčítat. Jsou si podobní, patří do jedné rodiny. Daleko horší ovšem je, že říkáte, že jsou také stejní, jako alžírská lůza v ulicích Paříže. Budu k Vám upřímný, Milane Bukovský, já Vám to, co píšete věřím. To, co udělali lidi na Smíchově včera je opravdu stejně hnusné, jako bouchání do lidí na Czechtechu a věřím dokonce, že by včerejší účastníci byli schopni napodobit některé Araby v ulicích Paříže. Obzvláště na mě včera zapůsobila forografie mladé dívky, která jednou ukazuje na kameru svůj prostředníček a na jiném záběru rve cosi z ruky nějaké klidně sedící staré paní. Nepochybuji o tom, že tato dívka reprezentuje budoucnost našeho národa. Takže otázka opravdu zní "Co by tedy měli dělat, naši zlatí burani? Asi by se měli vyspat, sáhnout do historie," a podívat se, jak začínali v Nemecku v roce 1931 a komunisti v roce 1947. Možná, že by se naopak měli probudit, pokud ještě není pozdě. Jak správně naznačujete, historie je ale vždycky poučná.
28. 05. 2009 | 10:15

Petr napsal(a):

Vejce už létají i na Paroubkovy příznivce na Marsu: http://www.webvize.cz/play....
28. 05. 2009 | 10:31

marie napsal(a):

lupa:
souhlasím s vámi.
celá vajíčková akce je výplodem vandalů - dětí zbohatlíků bez vzdělání a znalosti historie, nudících se primitivů.
28. 05. 2009 | 11:18

petr napsal(a):

Házení vajec okomentoval dobře i malej Jarda na //www.malejjarda.cz - za vše jsou podle něj zodpovědní sami politici, kteří se chovají dobytek a pak po lidech chtějí aby se chovali jinak - to však nejde
28. 05. 2009 | 11:27

Milan Bukovecký napsal(a):

Milý pane neviditelný Oto.

opravdu nevím, jestli jsem rád, že jsem Vás poučil a mohl jste se si urovnat své myšlenky. Ovšem, jestli si dobře pamatuji, Vám jsem nepsal, milý neviditelný, ale Pepovi Řepovi. Když už reaguji, rád bych Vám doporučil, abyste se nedíval na televizi. Vaše emoce pak, odsudky, posudky, výsledky nad padlou dívkou a výslech metače vajíčka z tohoto blogu nastiňují, že se kolem Vás pohybuje cosi shnilého. Vaše vyznání technologii moci a demontáž mého příspěvku o tom přesvědčují.
Milý neviditelný. V případě, že byste chtěl pokračovat v dopisování, rád bych se v tomto případě ztotožnil se slavným výrokem:
Nebudu házet perly sviním.
28. 05. 2009 | 11:53

Jirka napsal(a):

Jestli někdo slibuje 13 důchodů na úkor zadlužení mladých generací, není divu, že mu to ti mladí chtějí vytloci z hlavy.
28. 05. 2009 | 12:00

Kelly napsal(a):

Jak se tu dozvídám u Vaší úvahy, pane Kubáček, tak demokracie je, když si můžu na hlavu někoho, kdo má jiný názor, něco hodit. Zajímavé názory, nemyslíte, pane Kubáček? S těmito "nestrannými" názory tu polemizovat nechcete? Nechcete, chápu, říkají je ti, co patří do Vašeho politického směru. Škoda, jednou bych si tu rád již od Vás přečetl něco opravdu nezávislého. Ale ti, co tuhle stránku platí, mají rádi výše uvedené názory. Takže potom byste si nevydělal.
28. 05. 2009 | 13:12

dn napsal(a):

Trochu to připomíná tu hezkou americkou tradici hledání vajíček v Bílém domě, ale oni to mají na Velikonoce...
28. 05. 2009 | 18:29

Honzík napsal(a):

W-
Prý je už v CR svoboda projevu.Ale nevypadá to tak.Nemusim přeci poslouchat a souhlasit,ale nemůžu bránit ostatním.Paroubek a Rath že jsou hulváti? Ani Topolánek není vzor slušnosti.V každém jiném státě by šel politik od válu,kdyby se choval jako ty čeští.Před volbama lže a slibuje každá strana. Naposled ODS. Topolánek dokonce sepsal desatero slibů pro voliče s tím,že když sliby nesplní odejde z politiky. Co tam ještě dělá?
28. 05. 2009 | 20:50

veverka napsal(a):

Fotografie usvědčují Mladé konzervativce

Podle dostupných fotografií napadli shromáždění ČSSD na Andělu Mladí konzervativci spojení s ODS a se Stranou svobodných občanů.

http://www.blisty.cz/2009/5...
30. 05. 2009 | 10:56

Skogen napsal(a):

Pane Kubáčku, k oněm "pokojně protestujícím milovníkům happeningů" bych připojil, že předvolební mítinky politických stran mají jiný smysl a účel než realizaci jedinců, kteří mají ve svých názorech dávno jasno. Neslouží k demonstracím. Zde mají (ze zákona) zástupci politických stran možnost a právo v přímém setkání s občany přednést své vize, plány a programy, občané toto s nimi v ideálním případě mohou diskutovat. Násilné přerušování mítinků, ať už v extrémnější poloze házením vajec nebo čehokoliv, či v mírnější variantě pokřikováním a narušováním průběhu mítinku, totu funkci znemožňuje.

Chcete-li demonstrovat, máte možnost demonstraci zorganizovat a nahlásit, je-li vám akce povolena, přičemž zamítnutí musí být zdůvodněno, můžete si začít mávat transparenty a vykřikovat hesla bez překážek. Na mítink to však nepatří. Uvedu příklad. Pokud by nám, diskutujícím, pan Stejskal dal právo "demokraticky" zasahovat přímo do vašeho textu a my jsme "pokojně hapenningově protestujíce" vkládali své výkřiky do vašich vět přímo mezi jednotlivá slova, staly by se vaše myšlenky nesrozumitelnými a blog by ztratil smysl. Poselství by nemohlo být předáno, bylo by překřičeno. Smyslem blogu však je, aby poselství srozumitelné bylo, proto je dobře, že nám pan Stejskal takovou možnost nedá, i když žijeme v demokracii ;o) Máme dány jiné možnosti. Snad to stačí, pane Kubáčku, podle mne se v tomto zásadně mýlíte.

A ta vejce? No, dopadlo to opačně. Chlapi z ČSSD to odstáli skutečně jako chlapi a provokace se ve vděčný mediální vstup nezvrhla. Efekt opačný, body pro Paroubka a ostatní. Zahradil to vytušil a už zavedl opatření ;o)
30. 05. 2009 | 23:07

arwen napsal(a):

Jan Kraus mluví za všechny slušné lidi.
http://frekvence1.stream.cz...
31. 05. 2009 | 09:45

Vladislav napsal(a):

Vajíčková revoluce na pokračování ...
Dobrý den.
Posílám malou úvahu k aktuální události zvané Vajíčková revoluce. Inspirací mě byly stránky Neviditelného psa, které patří mezi mé oblíbené.
S pozdravem Vladislav (Olomouc).

P.S. Vajíčková revoluce na pokračování ...
Lidové přísloví např. říká "Na hrubý pytel, hrubá záplata", a dalo by se pokračovat. A to se stalo, Jeho Úžasnosti Jiřímu I - Státotvornému během historického okamžiku zvaném Vajíčková revoluce. Ovšem pravdu má pan prezident, že rozpláclý žloudek na soupeři není vhodný argument. Nejde ani tak o hodnocení, zda si to Oranžový tým zaslouží či nikoliv, ale že bude záminkou k označení coby agresivního činu toho prostého (nebo sprostého?) lidu a hledání viníků. Což se také stalo.
A řešení je tak prosté (nebo sprosté?). Pokračujme ve Vajíčkové revoluci - ALE PRAZDNÝM VAJÍČKEM!!!

Zde je návod, jak postupovat:
a) Na obou koncích vajíčka udělat dírky a obsah vyfouknout (jde o hodnotné bílkoviny a vhodné ke konzumaci, na Oranžový tým je žloudku opravdu, ale opravdu škoda).
b) Na skořápku napsat volební sliby Oranžového týmu (Vyšší důchody, porodné, ... atd).
c) Vajička dále výtvarně dotvořit, např. obarvit na oranžovo - zde je opravdu prostor pro lidovou tvořivost. Nebo vhodně seskupit, viz plata vajec na mítincích. (Sociálně slabí spoluobčané mohou k obarvení použít slupky od cibule, což věděli již naše babičky, že výsledkem je přibližně oranžová, ... a ZADARMO!).
d) Vydat se na co největší počet veřejných setkaní nejen čelních, ale i krajských členů Oranžového týmu a NEAGRESIVNÍM způsobem předat PRÁZDNÁ VAJÍČKA coby dar prostého (nebo sprostého?) lidu. Např. formou zdravice, viz dnes již historické, ovšem vážně myšlené skotačení (nebo blbnutí?) zvané Sjezd KSČS.
e) Neagresivní je také zaslání poštou a připojit otázku na běžné věci veřejné poslancům, krajským a obecným funkcionářům. Snad média pak s nimi přinesou rozhovor na téma, jehož se dotaz dotýká. A také, jak naloží volení zástupci s darem prostého (nebo sprostého?) lidu.

Co dodat, snad jen pro Matěje z Horní a Dolní, že PRAZDNÉ VAJÍČKO upravené dle návodu představuje PRAZDNÝ SLIB. Konec konců již Ezop v bajkách nebo Moliére u divadla ukázali, že falešná maska se odhaluje nejlépe komedií.
31. 05. 2009 | 16:54

Skogen napsal(a):

Vladislav, pak ovšem těm druhým předat slámou vycpaného načepýřeného ptáka. Se zlatým vejcem pod kloakou namísto vejce prázdného. A na vejci velký vlídný nápis "ODS +" ;o))
31. 05. 2009 | 20:31

John Cuckoo napsal(a):

Myslim, ze nesmirne zavazna vajickova afera uz byla dosti pojednana, ale dosud si nikdo nepolozil zasadni otazku Co Lenin a vajickova afera? Za zivota Vladimira Iljice byla vajicka neodmyslitelnou soucasti politickeho zivota a neni mozne, aby neprovedl hlubokou filozofickou analyzu teto problematiky. Jakou pozici vlastne zastaval ve vajecne otazce?
01. 06. 2009 | 03:42

arwen napsal(a):

Našla jsem na webu. Jsem ráda, že že mezi mladámi jsou takoví kvalitní lidé
i Vy byste se od něj mohl učit.
Autor: Jakub Sobotka
Student sociologie.
1. nejdůležitější připomínka - DEMOKRACII lze provozovat pouze "ÚSTY", nikdy ne silou, nátlakem, pěstmi či "VEJCI"

2. házení vajec a vše kolem toho lze označit za AGRESI, fyzické ÚTOKY, všichni ti "mladí chytří lidé", kteří vrhají vejce podle jejich názoru za dobrou věc by si měli uvědomit, že takovýto způsob projevu nemá s demokracií nic společného, AGRESE = TOTALITA.

3. kdo si myslí, že tímto pomůže své pravicové politice, patrně se mýlí, sociální demokraté z tohoto jasně vycházejí jako oběti AGRESE (a že na to zřejmě mají právo)

4. nemusíte s levicovou politikou souhlasit, ale vážně se vám líbily záběry kde představitelům ČSSD tečou po tvářích bílky a žloutky? Alespoň z morálního hlediska určitě ne.

5. nelze přece dopustit, aby násilí začalo nahrazovat diskusi, dialog, leda bychom se chtěli vrátit o pár desítek let zpět.
01. 06. 2009 | 18:44

Zahradník napsal(a):

Paroubek s Rathem si zasloužil vajíčka na hlavu,Klaus a voliči Klause za prezidenta si vajíčka zaslouží stejně,doufám ,že se tak i stane,a některým politikům by neuškodila i dlažební kostka do jejich prolhaných ksichtů,ale to se přeci nesmí,tak to určitě půjde i kulturněji ,třeba je vyhodit do hnoje do Jeleního příkopu.
21. 07. 2009 | 07:22

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
05. 03. 2010 | 02:48

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy