Jirko, dík
Navíc bylo obrovské štěstí, že tehdy na místě programového ředitele seděl velice vzdělaný intelektuál, Jiří Pitterman, který měl ale i současně pochopení pro většinové pořady na ČT1. Jeho nehynoucí zásluhou je vybudování kulturního kanálu ČT2, který získal tak silné renomé ve veřejnosti, že se stal hlavním argumentem v boji za zachování veřejnoprávní televize. (Bohužel dnešní vedení ČT kanál zlikvidovalo).
Jirka byl jeden z mála lidí ve vedení ČT, který byl múzický a měl pochopení pro programové inovace, provokativní a originální pořady a pro alternativní zábavu včetně politické satiry. Moje pořady jako Nadoraz nebo Dvaadvacítka by bez Jiřího nikdy nevznikly. Jirka měl obrovskou trpělivost s prosazováním pořadů, zejména těch originálních a provokativních. Vedení (tedy Ivo Mathé) několikrát nabízený pořad odmítlo, ale Jiří se nevzdával a většinu těch pořadů protačil do výroby a vysílání. Měl jsem v devadesátkách štěstí na takto osvíceného šéfa. Podobného už jsem později nepotkal.
Dále nelze nezmínit producentský systém prosazovaný Ivo Mathém a Jirkou Pittermanem, který dával producentům svobodu tvorby. Dokumenty jsme točili zcela bez kontroly nadřízených. film viděli až na schvalovačce. Nikdo nám shora neschvaloval náměty, jako je tomu nyní. Nikdo si tudíž neumí představit jaký kolosální rozdíl byl ve svobodě televizní tvorby tehdy a nyní.
Jirko, dík