Půjde Martin Roman za mříže?

14. 10. 2011 | 17:25
Přečteno 13371 krát
„Jeho zločiny i jejich rozsah ukazují na to, že v našem podnikatelském prostředí je virus, který je nutné vyhubit." Ctihodný soudce Richard Holwell se s tím dál nepáral a poslal finančníka Raju Rajaratnama za zneužívání důvěrných obchodních informací při obchodech s akciemi na jedenáct let do vězení.

Soudní obvod Jižní Manhattan v New Yorku není Česká republika, a zdejší politici ve stejný čas rozhorleně požadují, aby Martin Roman nanejvýš odešel z postu šéfa dozorčí rady ČEZ... Tedy, samozřejmě, až prý, a jestli se vůbec potvrdí, že tvrzení a dokumenty, zveřejněné MFDnes, jsou pravdivé a skutečné...

Začněme blahopřáním Janě Klímové a Janku Kroupovi za novinářský výkon, který by měl vejít do dějin moderní české žurnalistiky. A bude velmi zajímavé sledovat, jak se tohoto tématu chopí další média a komentátoři – zda vůbec, a jakým způsobem. Pokud totiž tento „Romangate“ zapadne, nemá demokracie v této zemi žádnou šanci. Soudce Richard Holwell se svým hustým bílým knírem odsoudil na jedenáct let vězení za insider trading člověka, který v soukromém fondu podváděl s vlastními a legitimně svěřenými prostředky za cílem obohacení sebe i některých klientů. Porušil sice zákon, ale jeho provinění bylo především morální. „Jste virus, který je nutné vyhubit“....

Martin Roman vedl státní firmu ČEZ, jako by ji měl od státu zapůjčenou k podpoře jeho soukromého podnikání v plzeňské Škodě. To je stokrát horší, než cokoliv, co udělal Raja Rajaratnam. To, co za plného vědomí a spoluúčasti politických elit, prezidenta, a vlád ODS i ČSSD předvedl Roman, totiž představuje totální deformaci tržního prostředí. To není „pouhé“ zneužití informací v obchodním styku, to je úmyslná destrukce trhu. Ve světle informací a dokumentů MFDnes by bylo dobré znovu prověřit řadu zapomenutých kauz – likvidaci konkurenčního Inekonu při výrobě tramvají na export nebo hrozby zablokování nákupu vlakových souprav pro ČD v Rakousku.

Čtyřiašedesátiletý, bělovlasý a potichu mluvící ctihodný soudce Richard Holwell odsoudil jednoho z nejúspěšnějších investorů na Wall Streetu se slovy o tom, že bez trestu není nápravy. Který policista, státní zástupce a soudce se v ČEZistánu odváží začít vyšetřovat zahraniční konta vedení ČEZ? Jejich propojení s politickými stranami? A kdypak na Romanovu obranu vystoupí prezident, jehož kamarádi z Lukoilu mají údajně s plzeňskou Škodou velké kontrakty, a jehož syn dostal od bývalého ředitele ČEZ pro svoji školu sto milionů korun jako osobní dar? Richarda Holwella na vás, holoto...

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

bluebird napsal(a):

tak jo, tak jedem? Proč ne. První velká ryba je tady, kde vicepremierka Peake.
14. 10. 2011 | 17:36

Admirál napsal(a):

Na Ukrajině by možná za mříže šel. Ale u nás? U nás táhne svoloč za jeden provaz.
14. 10. 2011 | 17:37

bobš napsal(a):

Toho to nemůže postihnout, co kdyby náhodou začal mluvit, kolik kaprů přihrál některým z našich politických hvězd. Kde by najednou byla slova o boji proti korupci.
14. 10. 2011 | 17:55

stehno napsal(a):

Pokud je toto pravda, tak jsme se vrátili k tomu nejtotalitnějšímu režimu jaký kdy byl, kdy nás ovládaá několik spřátelených rodin.
14. 10. 2011 | 17:56

berkowitz napsal(a):

Roman za katr nepůjde, jelikož zde máme protikorupční vládu, v čele se svazákem Nečasem. Svazák Nečas dokonce žádá UA, aby propustila plynovou princeznu, která byla odsouzena za krimininální, nikoliv politické činy. Naši politici bučí, ánžto ona bručí, třesou se, aby taky nebručeli!
14. 10. 2011 | 17:58

Milouš napsal(a):

U nás žijeme v právním státě, proto se pan Roman nemusí ničeho obávat. Jistě to myslel upřímně a chtěl jen dosáhnout synergie kreativním využíváním PPP (public-private partnership). Kde jsou důkazy pro takové závažné obvinění? Vždyť nezištně ze svého podporuje také novátorské projekty ve školství. Dávat peníze mladému Klausovi není žádná korupce. Mladý Klaus není žádný státní činitel, je to soukromá osoba a nemůže za to, že se náhodou jeho otec stal prezidentem republiky.
14. 10. 2011 | 17:59

pepa napsal(a):

A konkurzní mafie pořád uniká, loutka Roman plnění úkolů přehnal a příliš nakradl! Jak zpeněžil SKP majetek úpadce Škody a.s., když pouze Škodu Power prodali za 11,5 mld.Kč tj. 1100,-Kč na akcii!!!

Kdy spadne Kalousek a Topol do basy s ČEZ Romanem??? To by musel Nečas mít koule!!!
14. 10. 2011 | 18:04

Buvol napsal(a):

Vy byste tam s kalvodou taky patřil, za ty hrátky kolem diag human ..
14. 10. 2011 | 18:18

Ládik!!! napsal(a):

Dostal přes 20 let, ale pro cukrovku a jiné nemoci to stáhli na pouhých 11 let.
U nás se to nestane. Americký soudce nebyl komunista.
14. 10. 2011 | 18:31

Holubář napsal(a):

Ne, pane Urbane, demokracie u nás sklutečně nemá šanci, jak píšete.
Proto je třeba se jí co nejrychleji zbavit, chtělo by to ránu z milosti.
14. 10. 2011 | 18:40

petrof napsal(a):

Urbane, vy jste stejný popleta jako ten janek Kroupů!!!! Ani nejste schopen si zjistit, že škola, které řediteluje Klaus ml. patří rodině Romanů!!! Hlavně, že se otíráte o prezidenta. Holoto novinářská, neschopná.....
14. 10. 2011 | 18:41

ghándí napsal(a):

já jsem přesvědčený o tom, že lidi jako je roman zavírat nestačí. oni si těch pět let odsedí, ale nakradené miliardy jim zustanou. takže se jim to vyplatilo. je prostě potřeba je veřejně odprásknout na stadionu jako v číně. ostatní by si už dali pozor.
14. 10. 2011 | 18:41

mb napsal(a):

... he he ... :-(
14. 10. 2011 | 18:51

jerry napsal(a):

díky pane Urbane, jsem nenapravitelnný optimista a věřím,že jednoho dne se opravdu tyhle velké kauzy začnouřešit. Dnes odešel Rampula, /i když jen odešel a nebyl odveden v poutech/, asi to půjde ještě pomalu. Ale bez té víry bych tady nemohl žít. Nechápu ty názory v diskuzi, co je to za lidi????
14. 10. 2011 | 19:06

Holubář napsal(a):

ghándí:
Pletete si možná Čínu s Chile :-).
Na stadionu špatně. To je třeba na nádvoří nad kanálkem, aby ta krev daleko netekla a nedělala bordel.

jerry:
Co je to za lidi? nejspíš to budou lidé s nějakými životními zkušenostmi, ne?
14. 10. 2011 | 19:18

Maximus napsal(a):

Demokracie v Česku je ohrožena, protože jsme ze soudobého kapitalistického světa převzali všechny možné fligny a finesy jak manipulovat s penězi a majetkem, od různých podílových a investičních fondů, eseróček-GmbH, vylepšených akciovek s akciemi tomu kdo si je vzadu v průchodu na Václaváku třeba za miliardu nakoupí, umíme čachrovat na burze, umíme forex, vyvedení financí někam do daňových rájů když je potřeba, umíme vytvořit dluhy s kterými dokonce obchodujeme a říkáme tomu noblesně factoring, umíme je chytře vytvořit a poté je jako jiná právnická osoba si je za pakatel pod vlídným dohledem státu koupit a jsme vychechtaní, umíme rozkrádat veřejné finance způsobem, že nikdo ani nemůže pípnout a občané nic netuší, jistá část politiků si koupila policajty, prokurátory i soudce, takže jsou naprosto nedotknutelní, exekutorská mafie tady ve velkém okrádá většinou ty co toho moc nemají, protože ti chudáci jsou většinou finančně negramotní a na drahé advokáty nemají, konkurzní mafie má v drápech pardon v řízení v současné době přes 100 firem, v likvidaci je 154 bývalých státních podniků (některé se likvidujou už 21let!), stát vč. komunálu neumí hospodařit s financemi a na lidi čeká Kalouskova zdechforma a lidi vůbec ještě netuší co je čeká! Zkrátka je tady bordel na entou! Hlavně že, kdo neskáče není čech! Mě být 25-30 let, tak jdu pást ovce někam na Nový Zéland, hlavně pryč od tohodle bordelu, tohle totiž nikdo nemůže dát do pořádku!
Pěkný večer!
14. 10. 2011 | 19:19

Xury napsal(a):

Musím říct,že mi připadá poněkud zvláštní,že se dokumenty o Romanovi objeví pár dní na to,co skončí ve funkci gen. ředitele. Spíš to na mne dělá dojem organizované akce.
14. 10. 2011 | 19:25

JF napsal(a):

teď je otázka jak se obnovuje právní stát bez toho, aby se jen neřečnilo alá poučení ne z krizového vývoje ale z obnovy demokracie.
14. 10. 2011 | 19:25

schlimbach napsal(a):

Xury

asi to organizovaná akce bude, ale podstatnější je, zda ty dokumenty jsou pravdivé nebo ne
14. 10. 2011 | 19:40

Almo G™ napsal(a):

Xury napsal(a):

Musím říct,že mi připadá poněkud zvláštní,že se dokumenty o Romanovi objeví pár dní na to,co skončí ve funkci gen. ředitele. Spíš to na mne dělá dojem organizované akce.
14. 10. 2011 | 19:25

Přesně tak. Jeden krůček za druhým. S tou chválou investigativnosti Kroupy bych to také nepřeháněl. To bude jen prostředník a nástroj. Podobně jako dříve při ovlivňování voleb.
14. 10. 2011 | 19:43

Drzá zrzka napsal(a):

Dá se tady ještě vůbec někomu z politiků, vrcholových manažerů a novinářů důvěřovat? Z čeho bude například Paroubek financovat svou novou stranu?
14. 10. 2011 | 20:00

neo napsal(a):

Ano, darovat peníze škole, to je trestný čin !!!

Kolik jste na dobré účely dal vy?
14. 10. 2011 | 20:00

Holubář napsal(a):

Xury, Slimbach, Almo G:
Ono je to trošku jinak. M. Roman dostal od J. Klímové a jejího kolegy řadu otázek, stejně jako jeho parťáci z bývalého představenstva Škody Holding. Jeho reakcí bylo, že navštívil Nečase a de facto rezignoval. A dnešní rozhovor s šéfredaktorem MFD Čásenským v MFD je pro každého tropchu zanelého mediálního světa jasným důkazem, že máslo na hlavě nestihne ani utírat.
Snad vám vlk potvrdí, že o té firmě s okřídleným šípem něco vím a tak mohu jen konstatovat, že podle mých informací ty novinářské inforamce sedí jak zadek na hrnec. Zda se je podaří právně doložit a jaký to bude mít případně efekt je už jinou věcí. Podle mne další kauza pod koberec. Ale tentokrát ne vinou novinářů.
Že za tím může stát třeba Siemens, to je ovšem klidně možné, leč to není až tak důležité. Otázka zní: Sedí ty informace? Moje odpověď: Nejspíš ano.
14. 10. 2011 | 20:06

Sladký napsal(a):

Xury-mění to něco na faktické stránce věci?
14. 10. 2011 | 20:06

Sladký napsal(a):

Neo- jako obvykle uvažuješ tím svým známým chorobným způsobem.Dík za další příklad.
14. 10. 2011 | 20:08

JF napsal(a):

k MF - ono je vůbec dost divný, že by se to "objevilo" v MF - MF je prodloužená ruka režijní establišment propagandy. Aby to tak nebylo to by člověk musel věřit na zázraky a z toho už je snad poučen.

ke Klausovi - teď bych řekl že je na trajektorii podobné té když začínal prezidentování - moc se neukazuje a dělá jako že nic + je přítulný k Havlovi což je symbolická neutralizace jeho reformě normalizační "úřadování". Ale je v tom dost strojený.
14. 10. 2011 | 20:09

Sladký napsal(a):

Schlimbach-zdravím, vyjádřil jste stejnou myšlenku přesněji.
14. 10. 2011 | 20:12

schlimbach napsal(a):

Sladký

díky za pozdrav - i vás zdravím :)
14. 10. 2011 | 20:19

nikdo napsal(a):

Pane Urbane, to je , jako kdybych se ptal, půjde pan Štáva za mříže ? Nepůjde !
Vybudovali jste tady klientelistický kapitalismus, kde vládne zkorumpovaná politická scéna(mimo KSČM), která je pouze prodlouženou rukou restaurované české velkoburžoazie.
14. 10. 2011 | 20:22

neo napsal(a):

Sladký:

a ty jako obvykle nejsi schopen ničeho jiného než sprostého napadání diskutujících, které nehřeje rudej šátek a nemaj srp a kladivo vytetovaný na zadku.

Já jen říkám, že dát vlastní peníze na dobré účely, tedy podporu školy a dobré školy, jak ukázaly státní maturity, není zločin, nýbrž ušlechtilý čin, kterého ani jeden z kritiků není schopen.
14. 10. 2011 | 20:29

otokar napsal(a):

Technologický postup sanace českého bordelu:
1. zvolit krále
2. zrušit nefungující qazidemokratické orgány
3. referendem schválit trest smrti
4. provést revizi majetků
5. arcizloděje nad 50melounů zvěšet jak špinavé prádlo
6. pro ostatní zřídit pracovní tábory
5. vybrat zahraniční konta, zabavit nelegální majetky

a je po krizi, milý Watsone
14. 10. 2011 | 20:38

arnazach napsal(a):

Xury:

Nezapomínejte, že se hledá Velká Ryba. A tak se Ryby předhánějí.
14. 10. 2011 | 20:41

Sladký napsal(a):

Neo- budu ti to opakovat znovu- samozřejmě, že sponzorovat vzdělání-školství je chvályhodné.co ti ale naprosto uniká (jako obvykle) je KONTEXT,SOUVISLOSTI,které teprve dávají tomu či onomu fenoménu smysl a význam a bez nichž ho nelze pochopit.Pro tvé myšlení je naprosto typická nekontextuálnost a inkozistence.Jsi přímo ukázkový případ.A ještě dodatek- mluvil jsem o tvém myšlení, ne o tobě, cítíš se uražen celkem neprávem.
14. 10. 2011 | 20:42

Sladký napsal(a):

Mimochodem- tvá věta o sprostém napadání je naproto mimo a stím šátkem to už je úplný blábol.Vlastně ne- TY SÁM DĚLÁŠ TO, CO PŘIPISUJEŠ MNĚ.
14. 10. 2011 | 20:44

suppl napsal(a):

Upřímně říkám,že diskuse na aktualne.cz je první svobodná diskuse,jakou znám.Je to cosi převratného tou možností.Ale víme,že i málo účinného.Tomu bychom měli občas věnovat i pozornost.Já např.když mne někdo postaví před jakoukoliv kauzu z padesátých let a z dneška-vzhledem ke své intelektuální poctivosti-nemám možnost do toho bez důkazů a spisů vidět abych více komentoval.Nejvýše mohu být tedy ironický.To není alibismus.
Nelze tedy věci uchopit spíše za nám dostupnější konce? Jednou z možností jsou historické analogie-protože jejich výhodou je,že známe jejich konce.Ale analogie nemusí být úplné,třeba až do konce.Analogie z jiných zemí:No pokud čtu pouze,že někdo podepsal smlouvu s Ruskem a nic více,pak se mi to nutně bude jevit nesmyslnou krutostí-poslat ženu-političku v nejlepších letech na 7 let za mříže.Ale stále je to lepší,než když čtu jak právě zlopověstné maloměšťácké Zvonokosy v jižní Francii dohnaly ženu-učitelku matematiky k sebevraždě upálením.Nebo,že pilot měl nedávno omylem podpatek boty na brzdné páce a nevěděl o tom.Kdyby si to uvědomil-44 lidí-hokejistů by žilo-rodiny by měly živitele.Mladí lidé by žili,kdyby neprojížděli vlakem pod padajícím mostem ve Studénce.Jak kauza skončila?
Ne tento svět už svým provedením patří spíše celkově k šílenství.Utoya to podtrhla.V.Havlovi lidé vytýkali masově od prvních dní jeho prezidenství absurditu.Blízko vzájemně k šílenství?
Dostanu se sem k blogům hlavně proto,že některé moje vrstevníky doba zdecimovala.Umřeli mladí,na zdánlivě lehké věci,nebo se ocitli v rukou depresí,sociálních pomocí,degradací,resp.chudoba už omezuje jejich komunikativnost finančně.
Což takhle začít z otázek,které by se daly lépe hodnotit než tajemné kauzy:co udělala privatizace s humánním smyslem,odborností a výkonností lékařství jako celku? Co udělaly z mnoha lidí časté ztráty pracovních poměrů díky rušení fabrik,institucí,reorganizacím? Jakým způsobem platí chudší nájmy,které dosahují většinou více jak 3/4 jejich příjmu ? Kolik lidí je schopno zaplatit soudní výlohy,je-li někde vážně poškozeno? Máme aspoň u jediného dnešního vrcholného politika pocit,že někdy studoval nějakou vysokou školu? Že ho mají lidé rádi? Že komunikují s lidmi dole? Že by se odvážili kdy postavit před davy na prvomájovou tribunu? A Jan Neruda První máj ctil nejvýše.Pro mne Neruda,Čapek a pod znamenají daleko více než dnešní publicisté.Ti plácají páté přes deváté, o nic neusilují,jen o momentální krejcar za bla,bla,bla.
14. 10. 2011 | 20:46

Tak co napsal(a):

"Pokud totiž tento „Romangate“ zapadne, nemá demokracie v této zemi žádnou šanci." Tak přesně v tomto smyslu jsem se vyjádřil v reakci na kauzu "Drobil", kde se připravoval systematický tunel a navíc jasně popsaný a zdokumentovaný a závěr z něj? Nic! Ticho po pěšině! A takto dopadne i kauza Roman. Existuje jen jedna možnost, jak z tohoto bahna vybřednout a to je LIDOVÁ VZPOURA. A na lidovou vzpouru tady nejsou lidi, čechy s jejich morální výbavou, jakkoliv zrůdné podvody a krádeže nezajímají potud, pokud se přímo nedotýkají jich samých. Takže jediná reálná naděje na rebelii spočívá v "jakosti" Kalouskových reforem a jejich dopadu na hrdé čecháčky. A teď mě napadá, co by se změnilo, kdyby se podařilo vyměnit kompletně celou vládu, celý parlament a celého prezidenta? NIC! Protože až na výjimky všichni v tomto státě kradou(což všechny naučili komunisté), od "prezenta" až po poslední uklizečku, tak by v novém parlamentu a vládě byli opět velmi podobní zločinci jako tam jsou v současné době!!!
PS.Osobně velmi lituji rozpadu Habsburského mocnářství.
14. 10. 2011 | 20:46

Sladký napsal(a):

Suppl- pozoruhodný příspěvek, hodný zamyšlení.Ovšem pravděpodobně budete označen za závistivého, ufňukaného levičáka,který se neumí o sebe postarat.
14. 10. 2011 | 20:50

tata napsal(a):

pane NEO

JEN STE NĚCO OPOmenul všude jinde by to nemohlo projit,položil ste otazku na kterou je odpověd kladna,ovšem u te otazky jste opomenul to nejduležitější.....střet zajmu je co to není prokazany čin ale možnost něco zneužit ,využit v naky prospěch.

I KDYŽ TO NEMUSÍ BYZ PRAVDA tak penize teto škole neměli byt dany,pravě už stou možností nakeho propojení,ale chapu že vam to vždy vadí na jedne straně.A není od věci že to bylo od člověka v polostatnim podniku a kde přišel k nehoraznym pěnězum jako třeba třčtvrtě miliardy považujete to za normalní,další věci pronikaj na věřejnost pak dar 100 milionu kde řediteluje syn prezidenta prostě zbuzuje pochybnosti a nepsany kodex co je bežny jinde ve fungujicí demokracii že to není možné,respektive stimto to dotyčnemu končí kariera.
14. 10. 2011 | 20:59

tata napsal(a):

pane NEO

JEN STE NĚCO OPOmenul všude jinde by to nemohlo projit,položil ste otazku na kterou je odpověd kladna,ovšem u te otazky jste opomenul to nejduležitější.....střet zajmu je co to není prokazany čin ale možnost něco zneužit ,využit v naky prospěch.

I KDYŽ TO NEMUSÍ BYZ PRAVDA tak penize teto škole neměli byt dany,pravě už stou možností nakeho propojení,ale chapu že vam to vždy vadí na jedne straně.A není od věci že to bylo od člověka v polostatnim podniku a kde přišel k nehoraznym pěnězum jako třeba třčtvrtě miliardy považujete to za normalní,další věci pronikaj na věřejnost pak dar 100 milionu kde řediteluje syn prezidenta prostě zbuzuje pochybnosti a nepsany kodex co je bežny jinde ve fungujicí demokracii že to není možné,respektive stimto to dotyčnemu končí kariera.
14. 10. 2011 | 21:00

neo napsal(a):

Sladký:

klidně si považuj podporu vzdělání za trestný čin. Já to i nadále budu považovat za čin ušlechtilý. A nezmění to ani tvé ubohé pokusy o urážky.
14. 10. 2011 | 21:10

neo napsal(a):

Tata:

takže kdyby tam dělal ředitele třeba pan Sladký nebo Urban, tak by to bylo v pořádku ano?

Nebo někdo jiný? Co kdyby se ale provalilo že se jedná o syna , bratrance, švagra prezidentovy známé z tenisu?

to už by nebyl střet zájmů?
14. 10. 2011 | 21:14

Tak co napsal(a):

Pro soudruha SUPPLA: Kdyby se tady kradlo ještě více, tak bych to přesto nevyměnil za - ve vašem blogu nám očkující socializmus! Socializmus je zlo už z pryncipu, je to esence zla, které se nevyhne nikomu. Je lepší umřít, než tlít v socializmu!
14. 10. 2011 | 21:14

Sladký napsal(a):

Neo- nepochopil jsi naprosto nic.Což je typické, protože trpíš BLUDY.A blud je nevyvrATITELNÉ PŘESVĚDČENÍ.Bohužel, mé podezření potvrzuješ téměř každým příspěvkem.A ted už jsi zcela mimo. Podpora vzdělání ze strany bohatých a nadbohatých lidí je nepochybně chvályhodná.Ale tady mluvíme o KONKRÉTNÍM případu, jehož souvislosti mu dávají více než pochybný smysl a význam.Neočekávám, že mne pochopíš, jsi na tom hůř, než jsem si myslel.
14. 10. 2011 | 21:23

nick y napsal(a):

Budeme si pamatovat, že "za spoluúčasti... prezidenta, vlád ODS i ČSSD " (píše autor článku)tento výše uvedený člověk de facto vykrádal státní rozpočet po mnoho let, budeme si pamatovat a budeme podle toho jednat, v sebeobraně při volbách?? Nebo budeme usilovně mečet, jak se vyvíjejí preference v podání různých "agentur" a podle toho volit? Zase ?
14. 10. 2011 | 21:25

Sladký napsal(a):

Z PRYNCIPU....a po tom oslovení se vám zřejmě též velmi stýská.:o)))
14. 10. 2011 | 21:25

dnal napsal(a):

podporovat vzdělání je ušlechtilé pokud se dá 100 mega třeba mezi 10 zakladních škol ale není ušlechtilé když se dá 100 mega jedné jediné soukromé škole to je svinstvo nebyválého rázu jinýmy slovy tobě dáme na vyběrovou školu a na plebs kašlem at se decka učí ve starých lavicích a s knihama starýma 15 let navíc tech 100 mega je od všech poctivých lidí co platí účty za elektřinu které navíc platí státnímu podniku tato republika to dopracovala za 20 let do pěkných konců ale všeho dočasu budou volby a at mi ruka upadne když pujdu volit nekoho kdo je ted u moci naopak pujdu na mitink ODS,TOP,VV a pekně si zařvu na ně jaci to jsou šmejdi už se na to docela těším
14. 10. 2011 | 21:28

Sladký napsal(a):

Mimochodem, neo- kdy a kde jsem naznačil, že podporu vzdělání považuji za trestný čin? Obávám se, že tyto diskuse zhoršují tvůj zdravotní stav a vnímání reality.Měl by sis od nich odpočinout, to je přátelská rada.
14. 10. 2011 | 21:29

Sladký napsal(a):

dnal- přesně tak.To ovšem pomatený neo není schopen vzít do úvahy.
14. 10. 2011 | 21:31

donal napsal(a):

nenapsal o v nicku -donal a když na ne bubu pořvavat možna je i vyvackuju po vzoru kalouska myslím že to bude dobrý pocit
14. 10. 2011 | 21:31

neo napsal(a):

ne Sladký, netrpím bludy. Ty si jen neumíš přiznat, že nemáš pravdu. Že nevíš a nemáš argumenty. Tak pak člověka s jiným názorem obviníž nejlépe z nějaké nemoci, a jen urážíš. Jsi hulvát.

Já netrpím žádnými bludy a pan Roman si svých sto milionů může strčit kam chce. Může si s nima vytapetovat záchod, zapálit v krbu, může je dát útulku pro psy nebo vyhodit do popelnice. Může je taky dát škole.

Jsou to jeho peníze , jeho vlastní peníze a ne peníze firmy.

Takže aby to docvaklo i takovýmu jako jsi ty. Kdyby to byly peníze čezu, tak by to mohlo být podezřelé.Protože stát je majoritní akcionář. Ale ty prachy byly soukromé osoby a soukromá osoba může podpořit třeba orogram NASA, čínskou restauraci nebo školu.
14. 10. 2011 | 21:32

neo napsal(a):

dnal:

když omylem náhodou dáš nějakou tu kačku na charitu ty, třeba na bílou pastelku, taky kolem tebe chodí troubové dnalové a řvou, že jsi neměl přispět jen na slepý, ale taky na hluchý, sladký a vozíčkáře?
14. 10. 2011 | 21:35

Mgr.Václav Voznica napsal(a):

Pane Jane Urbane, argumentujete úplně blbě, což mne překvapuje, při Vaší inteligenci. Nemá absolutně žádnou logiku, aby byl Martin Roman souzen. Nebyl v žádném střetu zájmů, mimochodem, ve střetu zájmů, jak se v posledních hodinách všichni pýříte, by ani nebyl, kdyby měl zcela legální podíl v Apianu. Buď si pořádně přečtěte Obchodní zákoník, nebo přestaňte šířit bludy. Z celé slavné "Manažerské doložky" vznikl během jednoho pátku "utajený majitel = ředitel Zeměkoule", super!! Mnohem rozumnější je pro mne sledovat Tykače, jeho dobytčí praktiky korunované Topolánkem, to je zajímavější tóčo :)
14. 10. 2011 | 21:35

neo napsal(a):

Sladký:

přátelské rady dávají přátelé, to ty nejsi. Jsi jen ubožák, který neuznává jiné názory a jen se snaží jiné diskutéry urazit.

Že by frustrace z vlastní neschopnosti?
14. 10. 2011 | 21:37

donal napsal(a):

neo meleš nesmysly jeho peníze by to byly kdyby si založil firmu a tech 100 mega si vydelal pak bych neřek ani popel at si je dá kam chce ale to by je určite nevrazil do nejake cizí soukromé školy ale on byl dosazen nekam kde mu dali pul miliardy s tím že to bude vracet elitam ktere ho tam dosadili neo jsi naivka
14. 10. 2011 | 21:38

neo napsal(a):

donal:

co to kecáš za kraviny?

Ty když si zaměstnán u firmy, dostaneš výplatu, tak ty prachy nejsou tvoje, protože si tu firmu nezaložil ty?
14. 10. 2011 | 21:43

Sladký napsal(a):

Neo- čím dál lépe.Fakt bys to měl zabalit,dnes jsi na tom obzvlášt špatně.Ve schopnosti pochopit nepříliš složitou věc ses dostal na úroveň slabomyslného člověka a navíc začínáš být agresivní.
14. 10. 2011 | 21:45

donal napsal(a):

neo
ja kecam kraviny a ty žiješ kde? si mysliš že na takové fleky ve státních firmach s takovými přijmy se dostane nekdo kdo vyhraje poctivě vyběrovku se mi chce smát jseš naivnejší než jsem si myslel
14. 10. 2011 | 21:47

Sladký napsal(a):

Řeč není o tom, jestli si pan Roman se svými jistě poctivě vydělanými stamiliony může či nemůže dělat,co chce.Řeč je o souvislostech, kontextu-o tom,komu je dal.
14. 10. 2011 | 21:48

neo napsal(a):

Sladký:

kdepak, nejsem agresivní. Já jsem mírumilovný slušný, klidný a nekonfliktní člověk.
Ty jsi jen sprosťáček , navíc nechápeš rozdíl mezi sponzoringem státní firmy škole, kde dělá ředitele syn prezidenta a darem na dobročinost soukromou osobou.
14. 10. 2011 | 21:49

neo napsal(a):

donal:

ano. záleží na schopnostech toho člověka. Podívej třeba na pana Dvořáka v ČT.
14. 10. 2011 | 21:51

Sladký napsal(a):

Jistě neo.Pan roman si s tisícovkami či vyššími bankovkami klidně může vytírat řit.Pokud by to udělal, bude to cosi vypovídat o něm a o poměrech v této zemi.A samozřejmě i o tobě, pokud hájíš právo na takové jednání.
14. 10. 2011 | 21:51

neo napsal(a):

Sladký:

může je dát třeba kačerovi Donalovi
14. 10. 2011 | 21:52

donal napsal(a):

neo
bež se hodit rybám nejdřiv si neco zjisti o te škole kam šlo těch 100 mega pak si zjisti jake jsou poměry na statních školách a pak tady neco piš
jen díky takovým lidem jako jsi ty je naše zem tam kde je
14. 10. 2011 | 21:53

neo napsal(a):

Sladký:

jsou to jeho prachy, nikdo nemá co kecat o tom, co s nima má dělat. Kdyby si s nima vytíral řiť, tobě je do toho kulový, i když chápu, že ty by ses mohl tak maximálně vysmrkat na 2 korunu
14. 10. 2011 | 21:54

Sladký napsal(a):

Neo, já končím, to prostě nejde.Musím se smát, jinak by mi tě muselo být líto.Jsi fakt případ pro psychiatra, jsi na tom mnohem hůř, než jsem si kdy myslel.Ale třeba máš své dny.:o)))) Muži prý je též mají,slyšel jsem před časem v reklamě.
14. 10. 2011 | 21:55

donal napsal(a):

neo
cháááá lepší přiklad ne naši čt jsi najit nemoh tam se protína tolik lobby zájmu až to pěkný není
14. 10. 2011 | 21:56

donal napsal(a):

neo
cháááá po čase jsem našel na webu naivku takového kalibru chááá
14. 10. 2011 | 21:59

donal napsal(a):

neo
že věříš státnim dluhopisům že jsou nejbezpečnejší investice jak nam tvrdí kalousek a spl
14. 10. 2011 | 22:01

donal napsal(a):

neo
chááá veříěš tomu že řekové splatí své dluhy cháááá
14. 10. 2011 | 22:02

Ládik!!! napsal(a):

Cukrouši,
"řit" se píše s háčkem nad t, ty češtine. A jinak, kolik máš promile?
14. 10. 2011 | 22:28

Suppl napsal(a):

to Tak co:
nejsem v žádné partaji ani je nevolím-patrně máte omyl za omylem v mnohém.
Pokud schvalujete činy jako Utoya,s vyvrheli nekomunikuji.To jistě asi v tom případě jste.
14. 10. 2011 | 22:34

Občan napsal(a):

Pan urban by měl hlavně vysvětlit tohle: http://zpravy.idnes.cz/novinar-je-podezrely-ze-stretu-zajmu-dwm-/domaci.aspx?c=A031111_222928_domaci_pol
Článek je z r. 2003.
"...Agentura, které Temelín svěřil vylepšení svého image, se jmenuje Studio NO-BAN. Jan Urban ji založil v roce 1999 se svou přítelkyní Natašou Noháčovou.

Urban se hájí tím, že z agentury odešel již na podzim 2000, ihned poté, co nastoupil na plný úvazek do české sekce Svobodné Evropy. A tedy ještě předtím, než Temelín smlouvu s agenturou Studio NO-BAN podepsal.

"To, že jsem dodnes veden v obchodním rejstříku, je moje administrativní chyba, měl jsem si to hlídat," tvrdí Urban. "Vím, že moje psaní o Temelínu je na hraně, ale kdyby čeští novináři byli ochotni jít v celé věci do hloubky, nedělal bych to," vysvětluje Urban, proč se náhle tolik věnoval elektrárně, s níž mělo Studio NO-BAN smlouvu...."
V listopadu 2003 kvůli tomu dostal padáka z Českého rozhlasu.
A počal se souditi - dlužno říci, že nakonec uspěl. Rozsudek je ovšem velice zajímavý:
http://kraken.slv.cz/21Cdo2483/2009

A také by měl pan Urban vysvětlit to, že STÁLE trvá onen "administrativní omyl" a je stále zapsán v OR jako jednatel a spolumajitel profláknuté agentury "Studio no-ban, s.r.o.". Která ve skutečnosti není ničím jiným, než PR a hlásnou troubou stejně profláknutého spolku "Člověk v tísni, o.p.s.".
Stále spolu s Mgr. Natašou Noháčovou.
Odkaz na OR se sem bohužel nevejde, protože má více než 90 znaků. Nicméně jej lze snadno najít na internetu
14. 10. 2011 | 22:51

martys napsal(a):

logicky vzato - žádná poctivá firma nemá důvod podnikat v Cechách a přitom mít sídlo někde na Nauru nebo Marschalovych ostrovech...jediný důvod pro to může být jenom znesnadnění odhalení nějakého zločinu! a takové firmy by vůbec neměly být připuštěnyke státnímu lizu!

mimochodem kdyyž někdeo ukradne pár miliard a pak dá pár milionu na charitu tak je to pořád zloděj!!!
14. 10. 2011 | 23:01

tata napsal(a):

PANE NEO

STŘET ZAJMU JE PŘESNĚ DEFINOVAN,bohužel u nas vesve podstatě se neaplikuje,divil byste se co je jinde za střet zajmu považovano vedle v nemecku,třeba ministr obrany napsal nezavazne doporučení svemu švagrovi a po zveřejnění odstoupil,VAŠE OTAZKY POSTRADAJ SMYSL,KDYBY BYLY.......TADY JE KONKRETNÍ přiklad ,nikoliv i sve soukrome penize nemužete použit na uplatu což těch 100 milionu muže byt,asi nechapete to zakladni bohužel.

asi jako u grose vše podle zakona,ale každemu je jasné že vtom je smečka.A JINAK KDYŽ SE VRATIME k vaší otazce tak jestli něko někomu vyplatí dar a pak se zjistí že ten dotyčny je v přime vazbě na někoho že stoho mužete myt prospěch,tak třeba v německu okamžitě dete od valu.
15. 10. 2011 | 00:47

Holubář napsal(a):

martys:
Logicky vzato máte naprostou pravdu.
15. 10. 2011 | 02:08

kormoran napsal(a):

Soudruhu autore , chtel bych Vas pozadat , abyste v prikladech neuvadel soudce z USA! Ti s Vami chvalabohu nemaji nic spolecne a ani Vam chvalabohu nijak nepomohou ! Taky proc? Abyste Vasi vlastni zodpovendost opet prenesli na nekoho jineho? C'Mon.)))

Spise bazirujte , na sve Komanche a ptejte se sam sebe , proc k takovym sachovym tahum ala- Tano Caridi vubec dochazi??! )))

Zrejme malo flurescetnich cervenych srdcich na prazskem hrade bylo umistneno isn't?))))

A na skutecne' ergo kladivo' musite dospet a projit dlouhou cestu, protoze , jste si ji vybrali! Nikdo a za nic na svete ,za vas 'To' , co nalezi prave Vam , delat nebude!)))

Volte treba rudochy , nebo martany , kazdemu jinde je to suma fuk !
Dulezite je, aby volby probihaly svobodne!
15. 10. 2011 | 03:44

levanta napsal(a):

Blog připomíná Mňačkovy "Opožděné reportáže" z roku 1967.
Stále se omílá totéž,na co učinil v presidentské kampani narážku Švejnar-"právní povědomí privatizace".
Kdo není padlý na hlavu,tak ví,že plat ředitele za socialismu ležel v pásmu
5-10 000 Kč.Odsud plyne,že 100% privatizovaných podniků českým bývalým vašnostou prostě nebylo předáno za protihodnotu majetku.A lidé se rozčilují,jak je to nespravedlivé a zastánci Klausokursu říkají,"vždyť tím zvyšujeme úroveň ekonomiky" atd.A sami aktéři-neomajitelé si o sobě myslí,že oni pouze nebyli líní na rozdíl od jiných si dojít pro formální razítka.Klasikou v oboru je největší zloděj z nich -plzeňský Soudek,který ukradl bezostyšně nejbohatší fabriku republiky a soudci (co je to za soudce,zač placen,svědomí a čest?) mu to veřejně prominuli na rozdíl od Kladenského Stehlíka s Poldovkou.Zato hryzlo svědomí nemocničního sebevrahapoulárního B.Hrabala,že na Poldovku Jakeše upozornil,že existuje.Bilaka nemusel,ten si dobudovával hnízdečko-vilečku v Blavě.Ale zrovna tak tisíce lékařů odtrhly od nemocnic jejich půlky,třetiny,zařízení za miliardy bez protihodnot a nakukávali prosťáčkům,že jim to zaplatily celebrity typu Vondráčkové za léčby všeho druhu.Půdu pro tato tvrzení už připravoval Jakeš -zrádce a symbol lidské sprostoty-kecy o Zagorové.Lidská zrůda.Zvrhlost v podobě faš národního souručenství -zrůda Jakeš-přihlouplý Klaus a bezostyšný ultrazloděj a nepřímo tím vrah Soudek nebo primář-tvořily dvacet let metlu národa,která zde skosila do hrobu tisíce lidí svou bezostyšnou sprostotou.Zatímco v Haagu soudí Srby,kteří jsou proti nim neviňátka.
15. 10. 2011 | 05:55

Daňový poplatník napsal(a):

Hezký blog, a tím to končí, jen snad další policajt s trochou slušnosti odejde od policie, až si jej státní zástupce pozve na kobereček.
15. 10. 2011 | 07:15

kanibal napsal(a):

Martinu Romanovi se nedají upřít mimořádné manažérské schopnosti. Řídil společnosti Wolf Bergstrasse, strojírenskou firmu Janka Radotín, plzeňskou společnost Škoda Holding, energetickou společnost ČEZ. Pod jeho vedením se stal ČEZ druhou nejsilnější energetickou společností v Evropě.
V roce 2004 byla hodnota společnosti ČEZ 170mld.Kč.
V roce 2005 byla hodnota společnosti ČEZ 320mld.Kč. (+150 mld.Kč)
V roce 2006 je tržní hodnota společnosti ČEZ 480 mld.Kč. (+160 mld.Kč)
V roce 2011 je tržní hodnota společnosti ČEZ 1000 mld.Kč
Díky ČEZu je náš stát v energetice soběstačný. ČEZ každoročně odvádí do státní pokladny a na různé dobročinné účely (podpora sportu apod.) kolem 50 mld Kč.
Prostřednictvím českých firem Škoda Alliance, vedené plzeňskou společností Škoda JS, získavá ČEZ miliardové zakázky na výstavbu řady elektráren, např. staví v Moskvě tři paroplynové bloky o celkovém výkonu 600 megawatt, dodá nový blok pro Jaslovské Bohunice (účastní se tendrů i na výstavbu dalších jaderných elektráren), provede rozsáhlou modernizaci jaderné elektrárny Dukovany apod.
V čem je tedy problém? ČEZ roste přes hlavu německým firmám (především RWE). Martin Roman si dokonce troufl prohlásit, že by nám Němci měli platit za využívání naší přenosové soustavy ročně 7 mld.Kč. (Většina obnovitelných zdrojů Německa je jak známo na severu země a Němci elektřinu z těchto zdrojů posílají na jih přes českou a polskou přenosovou soustavu.) Martin Roman se znelíbil i Američanům, když jim odmítl prodloužit smlouvu na odběr jaderného paliva od Westinghause a dal přednost ruskému, které má radioaktivitu nepřesahující radioaktivitu některých nemocničních přístrojů a v reaktoru se mění až po šesti letech.
Není divu, že po zkušenostech s nekvalitními ventily, dodaných pro Temelín německou Siemens, se zkušenostmi se zastaralým a nekvalitním jaderným palivem, dodávaným do Temelínu americkým Westinghause, začal být k těmto společnostem nedůvěřivý a dával přednost dodávkám z místních zdrojů.

To, že upředňostňoval plzeňskou Škodovku, by nemělo být považováno za zločin!
15. 10. 2011 | 08:22

Yosif K napsal(a):

Pane Kanibale - uznavam vsechny manazerske prednosti Romana, ketre tu uvadite. Presto prese vsechno je na 99% jiste, ze ma podil ve Skode Plzen - je to de facto jeho majetek, nebot ten majetek ovlada pres nastrcene kluciky z managementu. A pres firmy na anonymni akcie z marshallovych ostrovu.

A proc nam lze ze majitelem neni? Kdyby ekonomicky neduvtipny az negramotny proletariat a lumpenproletariat si mohl precist cerne na bilem ze Reditel CEZ Roman zadava majiteli Skody Plzen Romanovi zakazky za desitky miliard Kc na kterych sam sobe vydelava miliardy, zacalo by se vice srovanavat, zda nektere veci nelze poridit lacineji a ve vyssi kvalite "z draheho
Zapadu" nez z tzv lacine Ceske Republiky.

Kazde vlastenectvi ma sve meze. Pamatuji se na rodice sluzebni T613, ktery tvrdil, ze toto je auto s kvalitami Passatu ci Mercedesu, ze toto je auto, ktere by se melo povinne vyrabet a odebirat statnimi organy dal, "abychom meli ceske auto".

Co ten ridic nedohledl, bylo to, ze Merecedes ci Passat jsou velkoseriova auta, na jejichz vyrobe se vydelavalo, a T613 byla maloseriova hracka, na jejichz kazdem kusu fabrika prodelala pul milionu Kc. T613 se uz nedelaji, muzete si vsak koupit Merdaka nebo Passata.

Je jiste velmi pekne, ze se v Plzni i nadale vyrabeji lokomoticvy, turbiny, obri klikovky atd atd.

Bylo by jeste peknejsi, kdybychom vedeli, zda bylo nutne, aby CEZ, CD, potazmo cesky stat tyto kramy prelacel proti trznim cenam o destiky miliard Kc proti nakupum ze zahranici, a kolik miliard rocne se na tom napakoval Roman ci jini doposud peclive utajeni majitele Skody Plzen z Marshallovych ostrovu.

A jak to tak k tomu doslo, ze Korejci zaplatili za cast Skody Plzen Romanovi o 10 miliard Kc vice, nez za kolik ji koupil Roman. Je to proste SIKOVNY MANAGER.......
15. 10. 2011 | 09:04

Yosif K napsal(a):

Pane Kanibale - pokud Skoda Plzen dodavala CEZu rekonstrukce elektraren predrazene proti zahranicni konurenci o desitky miliard Kc a pokud tim stejnym zpusobem DOJILA i Ceske Drahy -

..........tak to by snad jiz za zlocin byto povazovano mohlo?

Procpak se ANONYMNI majetkova struktura Skody Plzen prestehovala az na Marshallovy Ostrovy? Snad aby to pro lidi Vaseho vlasteneckeho typu bylo pruhlednejsi a stravitelnejsi?

Vlastenectvi odsud az potud - pokud to vlastenectvi stoji rocne treba JENOM deset miliard Kc na predrazenych zakazkach, tak mi to pripada jako prehnane drahe vlastnectvi........

Pokud by bylo verejne znamo, ze Skoda Plzen patri Romanovi, tak by se asi spousta kramu od nich dala poridit MNOHEM levneji - reditelem CEZu by totiz byl nekdo jiny, ktery by nemel OSOBNI zajem kupovat ze Skody Plzen predrazene kramy......
15. 10. 2011 | 09:28

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
15. 10. 2011 | 09:33

Xury napsal(a):

Pár poznámek:
souhlasím s názorem,že pokud jsou informace v článku pravdivé, tak nepochybně by šlo o střet zájmů. Jen jsem chtěl poukázat na tu podivnou souvislost.Taky bych chtěl připomenout klasické "qui bono",protože mám pochybnosti o tom, že jsme to my jako veřejnost. Taky bych varoval před ukvapenými soudy. Jde o záležitost,kde lítají miliardy a řada lidí je ochotná provést lumpárnu za řádově menší částky.

Ke komentářům bych dodal:
- smlouva s Romanem v době jeho nástupu byla totožná jakou měl před ním Míl,takže nikdo nemohl kalkulovat s hodnotou opcí ve výši v řádu stovek milionů.
- pokud jde o ceny zakázek ze Škody Plzeň, Yosife K s řadou vašich příspěvků pod jinými články souhlasím, ale tady jste mimo. Jednak i kdyby celková suma zakázek skutečně byla ve výši 33 mld,tak je evidentní,že by nemohla být předražená o desítky miliard. Navíc ČEZ musí na dodávky vypisovat veřejné soutěže, vůči kterým by se další účastníci mohli odvolávat. A tady se nebavíme o garážových firmách,ale o nadnárodních koncernech. Opravdu si myslíte,že by se tak nevýhodné nákupy za těch cca 8 let nedostaly ven? Kromě toho Škoda Power dodávala do řady jiných zemí,takže by asi nebyl problém zjistit, jestli se tyto ceny se nějak dramaticky lišily.
Osobně si myslím, že vlastníci Škody,ať už je to kdokoliv, si namastili kapsu na prodeji některých částí,hlavně tedy Škody Power. Ovšem Škodovku jako takovou neprodával za 800 mil. Roman,ale vláda v roce 2003.
15. 10. 2011 | 10:13

tomas napsal(a):

to kanibal, pokud uprednostnoval firmu, kter amu patri, tak to samozrejme zlocin je a jde o klasickou privatizaci statni spravy a polostatnich spolecnosti. nic noveho pod ceskym slunce, zelezny si Novu taky, spozehnanim pana prezidenta, vzal
15. 10. 2011 | 10:44

Sprosťák napsal(a):

Když budu po 5 letech práce miliardářem se schopností přežít kdekoliv ve světě v pohodlí a luxusu,také budu makat ma výsledném image.Tento šéf postavil svou výkonnost a tím řízené firmy na odírání obyvatel, z jejichž prostředků firma vznikla, nabobtnala a následně vykazovala zisky k utrácení v zahraničí,kde si ovšem domácí nehanebnosti vůči spotřebitelům nenechali líbit bez protestů.Jen my doma dotujeme svými majetky to,co by jinde muselo být zaplaceno,distribuci, předražený produkt z našich domácích zdrojů brakovaných pro zahraničí a ničící naše zdraví.
15. 10. 2011 | 10:58

petr Frish napsal(a):

Yosif K napsal(a):

Pane Kanibale - uznavam vsechny manazerske prednosti Romana, ketre tu uvadite. Presto prese vsechno je na 99% jiste, ze ma podil ve Skode Plzen - je to de facto jeho majetek,

Je to pravda, nebo je to podezření? A co to je de-fakto?

Je legálním majitelem? Kde jsou důkazy?

Ten článek v iDnes jsem četl, ale žádné důkazy jsem neviděl.

Můžete mě to připomenout?
15. 10. 2011 | 11:16

nechť následuje Raju nebo Julii napsal(a):

takže co, lidi? vyrazíme už koneně do ulic??
15. 10. 2011 | 12:44

Hloupý Honza napsal(a):

Když tady čtu ty komentáře:

"100 mil. dar na školu ... bohulibá činnost" , "nelze upřít mimořádné manažerské kvality Romana", atd., atd., tak je mi jasné, že s tímto národem ČEZkých vypatlaných ovcí si může kdejaký strejda politik s dvaceti tituly z Plzně dělat co se mu zlíbí.

Bože můj ...
15. 10. 2011 | 12:51

český maloměšťák napsal(a):

Pokud Roman coby výkonný manažer ČEZu rozhodl byť by jen o jedné zakázce , kterou stále státní ČEZ udělil firmě, ve které má stejný Roman majetkový podíl - při souběhu dob, kdy došlo k uzavření relevantních smluv ....no tak nevím, kde je problém.

Kromě maličkosti - že Mafie si kupuje dnes služby i takových institucí jako je BIS, policie a justice.

Prostě no problem.

Vidím to proto na proces, který se potáhne tak šest let a výsledkem bude, že Roman podá na ČEZ a český stát žalobu. S největší pravděpodobností ji pak stáhne.
Kůzlátka se nažerou, máma se nechá podojit a vlk ....si najde jinou kozu.

P.S. Tento stát pozřebuje radikální výměnu establishmentu. Zdola to potrvá tak...300 let.
15. 10. 2011 | 12:53

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Vzpomínám si na nedávný TVrozhovor s Igorem CHaunem. Autor "Léčby Klausem" dospěl po určitých zkušenostech k podezření o motivacích V. Klause jakožto člověka spojeného tak či onak s Ruskou zahraniční politikou /mluví se tam přímo o KGB/. Od té doby mi to stále vrtá hlavou i když to zavání zhrzenou láskou ke kdysi vzývanému idolu, která se změnila v nenávist.Proč ale tolik ekonomických zločinů, které ruinují zemi a její občany souvisí s kuponovou privatizací?
15. 10. 2011 | 13:41

kanibal napsal(a):

Pánové, nenervujete se tady zbytečně? Janek Kroupa něco vypotí (alá pověstná Kubiceho zpráva) a tady se hned býv.ředitel úspěšné firmy hází přes palubu a posílá do tepláků.

Janek Kroupa, TV Nova - pořad Na vlastní oči : Chystaný podvod s evropskými dotacemi na opravu Budišovského zámku.
Mezi nepovedené kauzy investigativního novináře Kroupy patřila i mediální bomba o dvoumilionovém úplatku budišovského starosty Péti náměstkyni ministra pro místní rozvoj Jourové. V kauze o údajném podvodném čerpání evropských dotací tehdy Kroupa naletěl architektu Řičářovi. Pan architekt byl později okolnostmi donucen k přiznání, že si vše vymyslel. Za ztrátu zaměstnání, vazbu atd. vysoudila Jourová na státu nějaký ten milión a šéf „gangu“ Péťa mezitím zemřel na rakovinu.

Kroupa je prostě novinářské "investigativní eso“...
Je nutné ho brát s rezervou!
15. 10. 2011 | 14:09

xrb napsal(a):

Bohužel "aféra" s Romanem má zcela jiné pozadí, než media prezentují. O p.Romanovi si nedělám iluze, ale že kšefty od ČEZu dostávala Škodovka, je jen dobře, protože alespoň něco z toho zůstalo doma - jinak by všechno sežral Siemens, Arewa, či Westinghaus. A ty taky stojí za tím, že se to na Romana "profláklo". Teď jde hlavně o Temelín a Roman chtěl zase většinu přihrát Škodě což se samozřejmě konkurenci už definitivně přestalo líbit. Ostatně, je celkem známo, za koho p.Urban kope. Takže pozor a nenechat se zblbnout!
15. 10. 2011 | 14:12

tomas napsal(a):

to petr frish, ja mam jenom takovou prostou otayku. proc musi Skodovk asidlo na Marshallovzch ostrovech_ Kvuli podnebi_
15. 10. 2011 | 16:22

Yosif K napsal(a):

Pane Xyury, pane XRB,

uznavam ze pokud firma fy koda Plzen dostala zakazky za 33 miliard, zer nebyly predrazeny treba o 33 miliard. Jiste. Byly predrazeny treba "POUZE" o 10 miliard.

Hlavne ze se nenazral Siemens nebo jini zapdaci, kteri by vicemen vsechno dodali lacineji. Samozrejme - zeska konkurence je zdrava. Ale za jakou cenu? V pripade Elektrarny prunerov, aby se mohly koupit stare predrazene kramy vyrabene plzenskymi poddanymi velicenstva cara Romana jde o 10 MILIAR KC VYHOZENYCH OKNEM. .

"Výsledky srovnání jsou překvapivé. Experti z Cityplanu spočítali, že ačkoli by počáteční investice do výstavby účinnějšího bloku v Prunéřově musela být přibližně o dvě miliardy vyšší, celkové náklady na výrobu elektrické energie v takovéto elektrárně (při započtení účinnosti a životnosti elektrárny, nákladů na uhlí, vodu, atp.) by byly naopak výrazně nižší. I při započtení vyšší počáteční investice by se ušetřilo 81 Kč na každé vyrobené megawatthodině, což při pětadvacetiletém provozu plně využité elektrárny činí zhruba 10 ušetřených miliard.(4)"

PODOBNA PISNICKA JE I KOLEM ceskych TRAMAVAJI. Bludy o vynikajici kvalite ceskych tramvaji jsou pouhymi bludy. Uz za CKD Marouska neblahe pameti se ceske tramvaje vyrabely jako lacine kramy na kolene, domontovavaly se na vagonech pri preprave do zemi ostbloku a tam (v Poznani, Madarsku, Rusku) zhusta nefungovaly - po destich jich 40% bylo nutno opravovat v remizach. Po CKD prevzala zezlo "tramvaji ceske kvality" plzenska Skodovka. Vsechny ceske tendry na tramvaje byly konstruovany s malichernymi detaily (vyska podlahy, rozvor naprav atd) tak, aby byla vyrazena zahranicni konkurence - hlavne tedy tiche a spolehlive tramvaje od Siemense.
Vsude tedy vyhrala Skoda Plzen, avsak podobne jako v Poznani, Madarsku, Rusku ceske tranmvaje z 40-50% travi cas opravami po remizach z duvodu deste, snehu, soli atd. dale neprojedou ostrejsimi zatackami atd. Pouze absolutni sucho jim nevadi. Ceske tramvaje po techto pruse...ch uz ani v Ostbloku nikdo nikdo nikdo HOOODNE DLOOUHO nekoupi. Za nemecke ceny ma Ceska republika "ceskou kvalitu". No hlavne ze Roman koupil Skoda Trasportation za mene nez miliardu a prodal ji Korejcum ze vice nez 10 miliard.

Tohle je ta vyhoda CESKE CESTY PRIVATIZACE. Stat proda lacino aby neco zustalo v rukach Cechu a ono se to pak proda Korejcum o 10 miliard draze, nebo to skonci na danovych rajich typu Fribourg, Switzerland nebo na Marshallovych ostrovech. Hlavne ze se to neprodalo cizincum rovnou, proletariat mel par let dobry pocit, ze ma panstvo ceskeho puvodu.....

I v pripade ze nekdy zustane panstvo ceskeho puvodu, tak dani ve Svycarsku, na Marshallovych ostrovech, investuje v Rusku,Francii, Cine, Indii atd - rozdil mezi ceskym a cizim panstvem neni v reinvestovani "doma" ale pouze v barve pasu......


PS Skoda jaderne strojirenstvi patri Rusum (ha.... mozna jim uz patri i ta Skoda z Marshallovych ostrovu - a mozna Roman ten prodej teprve pece... Borsodchem taky patri rusum "z Irska" hahaha, vlastenci......). takze co si z toho mame vybrat - ze Urban kope za nemecke nebo americke imperialisty????? Mozna potom i nekdo jiny kope za RUSKE IMPERIALISTY a (naivnejsi) cast proletariatu se (marne a zcela mylne a zcela nesmyslne) raduje, ze ma "ceske panstvo" ?????......
Da se predpokladat, ze pokud kdokoliv by vyhral soutez na Temelin, ze nejtezsi kramy si stejne necha delat u Rusu v Plzni. Rusove tedy svym zpusobem vyhraji vzdycky.
15. 10. 2011 | 17:15

Yosif K napsal(a):

Hmm, takze zasluhou Romana neni to, ze ceska vyroba zustala v Ceskych rukou, ale ze vubec zustala v Cesku. To je pekne.
Roamn rediteloval a rediteloval tak, ze ze se Skoda "musela" prodat za pakatel.
Pak vlastnil a vlastnil tak ze se cast Skody prodala za 10 miliard.
Proc nerediteloval tak, aby se Skoda dala prodat Kjorejcum za deset miliard rovnou?

K ferovosti tendru - vyrobnu tramvaji po CKD geniovi Marouskovi koupil Siemens. Po case ji prodal, nebot jak oficelne prohlasil, setkaval se pri tendrech v Ceske republice s tak buzerantskymi podminkami, ze nemel zadnou sanci cokoliv v Ceske Republice prodat. Stiznostmi Siemense se nikdo nezabyval. Takze Siemens v Ceske republice vyrobu tramvaji zabalil.

"Zlate Ceske Tramvaje" ze Skody Plzen vsude vyhravaly na cele care a od te doby co vyhraly, tak travi 50% provozniho casu na opakovanych opravach.........

Kdyby Skoda Auto zustala ve "Zlatych Ceskych Rukach" tak by se stale jeste i dnes vyrabel Favorit 1988 ze ktereho by tekl olej horem dolem a ktery by v zime nesel nastartovat......
15. 10. 2011 | 17:31

Admirál napsal(a):

kanibal - máte recht. Stavět na "investikativní práci" novináře, který v minulosti prokázal schopnost manipulovat nebo přinejmenším nechat se manipulovat je unáhlenost.

To samé se týka pana Urbana - manipulace a PR je jeho živnost.
15. 10. 2011 | 18:07

Admirál napsal(a):

Jinak ke Škodě transport. Navštívil jsem ji z jara, při jednání o možné zakázce jsem viděl provozy. Velmi špatný dojem. Nepořádek, improvizace jako systém.
15. 10. 2011 | 18:13

xrb napsal(a):

O komunistickém haj..ovi Marouškovi toho vím poněkud více než vy. ČKD privatizoval se svým týmem zlodějů už s cílem, aby realizoval zisk z pozemků z fabrik v Praze. Tramvaje tady byly špičkové v 60-70tých letech (T3) - ostatně jezdí ještě dnes a jejich spolehlivost v provozu a kvalita podvozku nebyla překonána. To co bylo potom - to byla permanetní řada prů..rů Siemense a pak Škoda Transportation s vrcholem "Porsche". Siemens (stejně jako další něm. firmy) se tady ale snažil především zlikvidovat finální výrobu a zajistit si kvalitní levné subdodávky - na tom je něm.ekonomika a její prosperita založena. Že si ta banda podvodníků/hlupáků ("naše" strany a vláda) nenechala kontrolu nad strategickými podniky je jiná věc - a ještě za to budeme trpět. To se týká i Škodovky. Teď se např.řeší problém Cargo na Ruzyni - ti de..lové ji prodali - a nevědí ani komu.
15. 10. 2011 | 18:33

Holubář napsal(a):

xrb:
Myslím, že opravdu nejste daleko od reality.
15. 10. 2011 | 19:28

oh napsal(a):

Yosif K: Těmi experty z Cytiplanu myslíte tuhle firmu:http://www.cityplan.cz/o-spolecnosti-9.html ? Tak to bych si dovolil o jejich výpočtech poněkud pochybovat. Nemají za sebou jedinou vyprojektovanou a realizovanou elektrárnu a jde o sepisovače generelů, rozvojových plánů a podobných slohových cvičení - a papír bez realizace snese všechno. Co se ČKD a tramvají týká, lépe než xrb (15.10.2011|18:33) bych to nenapsal. A pachatele tramvají v designu Porsche bych s chutí odsoudil k tomu, aby byli nuceni svůj výtvor používat místo služebních aut a trávit v něm nejméně 5 hodin denně...
15. 10. 2011 | 19:50

Hanz napsal(a):

Půjde Martin Roman za mříže? V USA by asi šel
U nás nepůjde. Možná mu ještě vrchní korumpokrat dá bílýho lva.
15. 10. 2011 | 20:46

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
15. 10. 2011 | 21:10

Yosif K napsal(a):

Pane XRB + pane OH - neni velky rozdil mezi anonymnim vlastnictvim Cargo a anonymnim vlastnictvim Skody Plzen. Slusni lide se nemusi schovavat za nejake palmove boudy na Marshallovych ostrovech.
Je velmi logicke, ze mezi anonymnimi vlastniky Skody Plzen je Roman, kdezto u Cargo to muze a nemusi byt nejaky jiny sibal.
To jestli Elektrarna Prunerov od Skody Plzen ma v prospektu napsnao ucinnost 30% a konkurence treba 33% dokaze srovnat i clovek znaly cteni ze Citiplanu. Tomu ze Skoda Plzen se snazila prepalit a patrne prepalila cenu o 52% tomu bych take veril - to je prece v Ceske Republice normalni, nebo snad ne? Vy jste jeste o takovych vecech neslysel? Ve skutecnosti je to normalni nejen v Ceske republice, tzv narodnim sampionum se nechava i ve Francii poradne nazrat na domacich statnich zakazkach, aby pak v zahranici mohli opruzovat dumpingovymi cenami.
Rozdil proti Francii je vsak ten, ze tam aspon vedi, koho prokrmuji, kdezto cesti hnupove nechaji xx let ridit CEZ i Skodu Plzen toho sameho kuglofa a sami sobe namlouvaji ze to prece nemuze byt pravda.
Ha - muze to byt pravda a na 99% to taky pravda je. Zapada to do sebe jako puzzle a vsichni co kdy meli cest jednat se Skodou Plzen to vidi jako na dlani.

O technickych kvalitach turbin ze Skody Plzen vim take svoje. Pamatuji si jak vyvezli do Spanel vetsi turbinu vedome ve spechu ponekud nevyvazenou a kdyz pak nejak nadnormativne vibrovala, dodelavali ji az na miste. Podobne jako Marouskovy tramvaje se dodelavaly ve vlaku jedoucim do Poznane.
No nic preji turbinarum ze Skodovky vse nejlepsi.

S tramvajemi, lokomotivami, turbinami, traktory, nakladaky a automobily ktere byly technicke zaraky v sedesatych letech se samozrejme da uzivit i dnes. Podobne kramy ted delaji v Indii a Iranu a Kazachstanu. Takze se s nimi da uzivit, ale pouze pokud vyvazite do Indie a pokud delnictvu platite indicke mzdy.
A to by asi v Praze Zlicine nikdo moc nadseny nebyl.

To co rikate o statnim vlastnictvi strojirenstvi byste mohl rici i o statnim vlastnictvi Textilany ci Svitu. Samozrejme stat by mohl zachovat "strategickou vyrobu" uplne vseho,. vcetne polobotek a satovek vyvazenych do SSSR. Otazka je, kdo by to mel dotovat. Ve strojirenstvi je to nemlich tak - na elektrarne postavene Skodaexportem v Cine se nic nevydelalo - Cinani by si ji nyni jiz umeli postavit sami a levneji (i kdyz asi v podobne kvalite jako jejich "shinkanseny").

"Jak si všimli autoři studie, náklady těchto projektů jsou v průměru o 52% vyšší než náklady srovnatelných současných projektů v Evropě i ve světě. ČEZ tak celkově vyplatí dodavatelům o desítky miliard korun více, než kolik by vyplatily například německé, slovenské nebo polské elektrárenské společnosti, aniž by bylo známo, proč je cena o tolik vyšší.(5)"
15. 10. 2011 | 21:22

Yosif K napsal(a):

Podezreni ze SRN se snazi rozbit finalni vyrobu a vyrabet v CR pouze polotovary je trosicku paranoidni.
Siemens v Praze Zlicin byl zarizen na vyroby polotovaru? Nikoliv - nabizel cele tramvaje.
Robert Bosch Diesel v CR je zarizen pouze na vyrobu polotovaru? VW Bratislava jest zarizen na vyrobu polotovaru? Atd atd atd......
15. 10. 2011 | 21:27

Yosif K napsal(a):

Naivkum kteri si mysli ze CEZ na vse vypisuje fair tendry a pak zvoli nejuspornejsi variantu: Tak na Elektrarnu Prumnerov ZADNY tendr CEZ NIKDY NEVYPSALA. Vyuzila pravni klicku a zadal projekt Skode Plzen bez souteze z volne ruky. To je nahodicka..........
Samozrejme pri takovychto psich kusech neni problem poslat 100 mega do Zurichu Muselovi nebo dat 100 mega VK JR do PORGU........
No nic, hlavni je nezavidet "narodnim sampionum" z Marshallovych ostrovu.....

(6) Nabízí se samozřejmě otázka, proč ČEZ tak vehementně prosazuje méně ekologickou variantu, aniž by si předtím zjišťoval, zda je skutečně levnější. Nabízí se i jedno vysvětlení: ČEZ zakázky zadal bez výběrového řízení a dokonce dříve, než MŽP jeho plány posvětilo. Dost možná mohl mít zájem na tom, aby zakázky získaly právě konkrétní firmy a těm se možná zase hodilo dodat spíše tu než onu technologii. Jisté je, že představenstvo ČEZ pojí s vybranými dodavateli úzké vazby. Například ve Škodě Power, která má vyrobit pro Prunéřov turbíny, dělal nynější šéf ČEZu Martin Roman generálního ředitele a se současným vedením má velmi přátelské vztahy – se současným generálním ředitelem Škody Power a dvěma dalšími členy představenstva si nedávno postavili domy hned vedle sebe. Spekulovalo se dokonce o tom, že Roman mohl být v době sjednání zakázky tichým společníkem této firmy.
15. 10. 2011 | 21:37

Jindrich napsal(a):

Pane Urbane,
mate pravdu - jako vzdy !
Ja si myslim ze my uz jsme davno dosahli toho "tipping point", a ze uz neni pro nas nadeji na zlepseni.
Mame domokracii v ktere se politikove nevoli - ale nekym nastrkavaji,
a mame kapitalizmus v kterem si firmy nekonkuruji - ale zakazky dostavaji pouze podplacenim.
Nase reakce ?
Jeste jedno pivo pane vrchni !
15. 10. 2011 | 21:43

jiras napsal(a):

Pan Roman, jakkoli by si to zasluhoval, odsouzen nebude. Není totiž mocného žalobce, nebude tedy ani odvážného soudce. Pan Roman by s sebou stroh celou tu vydařenou politickou reprezentaci bez ohledu na barvu loga, hradního pána, který není mým prezidentem, nevyjímaje. Ryby si rybník ještě nikdy sami nevypustili. Otázka zní, jak dlouho se česká ovce nechá stříhat. Zda všechno roztrpčení nevyvane u piva či před obrazovkou televize. Ostatně to je jedním z hlavních cílů současného establishmentu: pěstovat tupého voliče /současný ministr školství je ideálním nástrojem/.
15. 10. 2011 | 21:46

Da.Rock napsal(a):

Roman ve funkci hlavního fýrera ČEZu vydělával (doslova a do písmene) miliardy.
To mu to proboha nestačilo? Musel ještě z peněz ČEZu (tedy vlastně nás všech) přelívat další miliardy do své kapsy přes Škodu?
K čemu to? Vždyť takové peníze nemůže do smrti utratit! Tak co s nimi bude dělat? A to je Roman ještě malá rybka ve srovnání se světovými miliardáři. Ale za těmi aspoň něco zůstalo, po Jobsovi Apple, po Gatesovi Wokna. Po Romanovi tady nezůstane nic, co by tady nebylo už předtím. Maximálně jedna elitářská škola pro děcka zbohatlíků.
Někdy mi připadá, že žiju na cizí planetě, kam jsem se dostal nedopatřením.
15. 10. 2011 | 21:53

Da.Rock napsal(a):

Ale jak už tady někdo poznamenal - že zrovna Urban, který jinak kope za hledaného podvodníka Šťávu, se tady pohoršuje nad někým, kdo chce nekalými praktikami zbohatnout?
15. 10. 2011 | 21:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
15. 10. 2011 | 22:01

!!! volte KSCM !!! napsal(a):

Nejen ze by sel za mrize, ale v pravnim state by musel i vratit to co ziskal z opcniho motovacniho programu .. cca 1.000.000.000 ,- Kc

A Klaus mladsi by mel velky problem se svou soukromou skolou PORG v Ostrave, kdyz mu zlodej z ukradenych penez daroval 100.000.000,- Kc jako dar, aby se vsichni divali jinam.

Ale Roman je jen figurka, nad nim stoji nekdo daleko vetsi, kdo to cele zincenoval, nebo verite ze je normalni motivovat managera statni firmy 1mld Kc? CEZ byla za Romana pouha pracka pro nektere vyvolene politiky... Jeho predchudce Mil byl odejit, protoze nekolaboroval.

VOLTE KSCM A VEMTE SI ZPET SVOU ZEM Z RUKOU ZLODEJU
15. 10. 2011 | 22:55

Pípa napsal(a):

Místnímu obecenstvu většinou uniklo, že jim byl MF Dnes předhozen p. Roman, jako kost a rvou se o ni jako psi. Co mně ale zaráží, že tu kost ještě opepřil p. Urban. Je krásné vidět, jak jeho dnešní blog začíná slovy, jestli se potvrdí, atd. To mu ale nezabraňuje, aby už obvinil, soudil a skoro i odsoudil. Klasika.
15. 10. 2011 | 23:00

Arnie napsal(a):

Jak tu pt. publikum výše zmiňuje, pan Maroušek, svého času šéf lidových milic na TST a posléze generální ředitel ČKD, byl jak šikovný karierista, tak obratný tunelář.
Ale i jeden z mála, který si svůj tunel odseděl.
A ejhle, čas oponou trhnul a mládežník Roman, nová, dravá generace s nejlepším vzděláním a jazykovými znalostmi, manažer roku, si zřejmě už v Jance Radotín udělal se svými kamarády plán na tunel řádově většího kalibru než svého času Maroušek.
Takže v čem jsou ti dva ve výsledku odlišní? Předpokládejme, že Boží mlýny melou pomalu, ale jistě a i ten druhý bude následovat osud Marouška až do hořkého konce.
15. 10. 2011 | 23:01

kanibal napsal(a):

Pro Yosif K
Článek z archivu o tom, jak býv. ředitel ČEZu „upřednostňoval“ plzeňskou Škodovku:

... Společnost Vítkovice Heavy Machinery do roku 2010 metodou retrofit, tedy postupem, kdy se staví zcela nové zařízení na místě starého, vybuduje čtyři energetické kotle o výkonu 200 MW v Elektrárně Tušimice II. Současně připraví a obdobným způsobem do roku 2014 postaví další čtyři téměř shodná zařízení v Elektrárně Prunéřov.
„Ukázalo se, že když dostaneme poctivou šanci, dokážeme s naším know-how uspět v soutěži se zahraničními koncerny zvučných jmen i u takto strategických zakázek. Modernizace elektráren ČEZ je pro nás i mimořádně důležitou referencí umožňující získat další zakázky v zahraničí,“ řekl novinářům generální ředitel Vítkovice Holding Jan Světlík. Podle něj jde o největší kontrakt Vítkovic za posledních třicet let.
Zakázky vytvoří na Ostravsku podle Světlíkova odhadu celkem až 1000 nových pracovních míst.
Vítkovická firma VHM už loni na podzim ohlásila, že vyvinula nový parní kotel, který bude součástí elektrárenských zařízení nové generace. Nové kotle budou v klasických tepelných elektrárnách produkovat stejné či větší množství energie s daleko nižšími náklady a s minimální zátěží pro životní prostředí.

... A to potvrzuji. Díky novým kotlům z Vítkovic mohli v tušimické elektrárně zbourat oba komíny.
15. 10. 2011 | 23:30

DL napsal(a):

Arnie, žádné "boží mlýny" neexistují. Ten blábol vznikl jen jako jakási útěcha bezmocných, zoufalých, kteří žijí v nějakém bludu, že nějaké "boží mlýny" vyřeší zlo, špatnost, nespravedlnost.
15. 10. 2011 | 23:35

Inspektor Trochta napsal(a):

Norman L. Eisen byl přes neprůchodnost řádného postupu jmenován velvyslancem v této satrapii s výslovným úkolem učinit českou jadernou energetiku závislou na Westinghousu, budovateli Fukušimských pastiček na myši.

Westinghouse představoval špičku v elektrotechnickém průmyslu. V třicátých letech XX. století.
Jan Urban býval zajímavý disidentský novinář. V osmdesátých letech minulého století.
Čechy byly průmyslovým srdcem Rakouskouherské monarchie, dávno, dávno tomu. A myšlenkovým centrem nadějné demokracie, jediné a poslední ve střední Evropě. V roce 1938.

Už za starého Říma postřehli, že morálka mládeže a stav věcí veřejných má tendenci se stále zhoršovat.
15. 10. 2011 | 23:35

tomas napsal(a):

to Yosif, cekam na nejaky televizni porad, kdy udajnym majitelum Skodovky nekdo polozi otazku, zda vedi, jak se jmenuje hlavni mesto marshallovych ostrovu?/Majuro/ jak se jmenuje prezident teto zeme ? /Jurelang Zedkaia/ proc mate sidlo prave tady? kdyby sidlili n akYpru nebo v holndsku, tak snad by se dalo mluvit o nejake danove optimalizace, ale proc si vyberou prave toto bohem zapomenute misto. Jenom par udaju , pro vsechny vlastence, kde ze se to jejich cesk afirm ausidlila.
Marshallovy ostrovy lezi v Mikronesi uprostred Pacifiku. maji 67 000 obyvatel.skladaji se z 29 atolu a peti izolovanych ostrovu.na ostrovy obcas charterove leta Japan Airlines , jinak se sem muzete dosat s Air Marshall Islands operujici na Airok, Aur, Ebon, Enejit, Jaluit, Jeh, Kaben, Kili, Kwajalein, Majkin, Maloelap, Mejit, Mili, Namdrik, Utirik, Wotje nebo s
Continental Airlines, ktere maji spojeni s Chuuk, Guam, Honolulu, Kosrae, Kwajalein, Pohnpei. Mne to pripada jako zcel alogicke misto, kde by mela Skoda sidlit.
16. 10. 2011 | 04:16

xrb napsal(a):

To Yosif:
Nepleťte si polotovary a subdodávky. Ti "finalisté", co uvádíte (automobilky) jsou jiný příklad téhož - jsou to montovny, kterým Němci přeprodávají "svoje" předražené subdodávky (většinou tady vyrobené). Mohl bych dokumentovat na konkrétních příkladech, ale je to trochu složitější ukázat, na jakém principu funguje německý "ekonomický úspěch" (okrádání ekonomických kolonií).
16. 10. 2011 | 07:23

zeno napsal(a):

Díky takovému myšlení jaké tady předvádí !neo" tady má korupce živnou půdu a politici snadné tunelování. Je mi Vás "nea" líto.
16. 10. 2011 | 07:24

legricat accord napsal(a):

Justice u nás vykazuje dlouhodobě znaky mafiánského sdružení. O tom už nepochybuje z občanů snad nikdo. Policie není schopna vyšetřit zcela a do důsledků ani krádež kola, natož celého mostu u Karviné. Jak by mohla vyšetřit kolosální kauzy předních manažerů, co tahají za provázky miliardových toků. Politické sliby se rozplynou zcela pravidelně po volbách, s odkazem na neschopnost se v koalici dohodnout a na hříchy vlád minulých.

A tak jsem skeptický v odhadech jak dopadne Romanova kauza. Nejen jak dopadne, ale i jestli vůbec bude otevřena coby porušování zákona. Nemorálnost se u nás naprosto neřeší a proto Roman může být špinavý jako stoka a nic se neděje.

Jediné čemu bych věřil je to, že pokud se Roman dožere, tak to odskáče pár novinářů. Odvážní a charakterní politici u nás neexistují, proto se na nich nemá proč Roman vyřádit. Policajt nedostane rozkaz k vyšetřování a soudce mimo mafiasdružení neexistuje.

Dejme lidem klid v nezaměstnanosti! Dopřejme občanům sladkou nevědomost! Pište novináři uklidňující a oslavné články, plné procítění v nacionálním duchu. Hledejte tu národní hrdost fotbalověhokejových fandů. Ukažte nám prezidenta při sportování a zdravého na těle i duchu. Popište nám barvy podzimu u Máchova jezera a slibte nám bohatého Ježíška. Tak sladce se dá umírat v nevědomosti. Nač pacientovi sdělovat, že má raka!
16. 10. 2011 | 08:07

Admirál napsal(a):

Rád bych doplnil pana xrb o jeden příklad praktického způsobu ekonomického kolonializmu.

Zahraniční firma si u nás založí ceřinnou společnost. Ta vyrábí výrobky, které téměř 100% prodává své matce za ceny blížící se výrobním nákladům. Ta je pak s vysokým ziskem prodá zákazníkům. Zisk se zdaní v sídelní zemi matky, u nás se vykáže ztráta nebo zisk blízko nuly.

Z toho se také odvíjí v porovnání statisticky nízká produktivita práce.

To je jen jeden z (mnoha) příkladů, jak si s námi vytírají prdel, jak s plyšovým medvědem.

Pak ještě přes své PR a lobysty vyřvávají, jak je u nás drahá pracovní síla.

Rok 1989 byl Bílou horou českého průmyslu.
16. 10. 2011 | 08:20

Pan hodně Nazlobený napsal(a):

Tu otázku přece nemyslíte vážně, že ne? Nebo si myslíte, že Roman mohl být v čele ČEZu dlouhých 7 let, aniž by plnými hrstmi nesypal všem politickým stranám? Až teď se to všimné pro Topku asi zdálo být knížeti malé a tak vypustil první balónek. Věčný Romanův soupeř Tykač pak několika spřáteleným novinářůlm dovolil trošku nahlédnout do případu. Čili žádný výkon od novinářů, jsou zase jen placeni jedním lumpem, aby potopili druhého. V téhle zemi to asi jinak nepůjde, než se do toho vložíme my naštvaní osobně. Nechávat něco na našich soudech je ztráta času. Copak by v jiné normální zemi mohl ultratunelář a korupčník Řebíček beztrestně loupit jako desperát na divokém Východě. Stačilo mu jen pár měsíců v čele ministerstva stavebnictví a má vystaráno na generace dopředu. Pak si tento kleptokrat mohl koupit fotbalovou Slavii. A že prý si musel půjčit od dětí. To je tak do očí bijící a tak evidentní zlodějna, že kdekoliv jinde na světě je to na tepláky. Když nejde sedět ani on stamiliónové zakázky na zbytečné "zvedání" mostů , tak proč by měl jít sedět zrovna Roman? Máme v naší zemi takových strak tisíce. Jsou všude - ve velké politice i na vesnicích. Naši zemi ovládla korupce, klientelismus a tribalismus. Nesrovnávejme se s jinými národy a státy. Jenom by jsme je tím uráželi. Procestoval jsem mnoho zemí a vždycky na Ruzyni si říkám, proč se sem proboha do toho marasmu vracím. Asi mám rád ten zbytek nezničené přírody a malebné vesničky... Lidi jsou tady ale bohužel zkažení........
16. 10. 2011 | 08:54

Jan Žura napsal(a):

To je pošušnáníčko, pane Urbane. I to, že jste procitl zrovna Vy. Nikdo z moudrých diskutujících nenaznačil, kam tentokrát, do jakého azylu, zamíří pan Roman - na Bahamy nebo do JAR a kdo mu k tomu pomůže? Ovšem velmi záslužné je, že jsem se opět něco dozvěděl o tom, co všechno zavinili komunisté (přesněji byli vlastníky rudé knížky, komouši to nebyli ani náhodou) a jiní soudruzi. Komunisté se na veřejné jmenovité odsouzení těch ksindlů nezmohli, díky za to, že to dělají různí Ládíci a jiní podobní.
16. 10. 2011 | 09:13

Milanj napsal(a):

XRB má pravdu,
pan Urban kope za USA a Westinghouse. Jak jednoduché. Pod pláštíkem rozhořčení z korupce a mravních zásad, které u pana Urbana nejsou žádné, se takto rozhořčuje. Stále se musím ptát proč Transparency International je u nás tak aktivní. Kdo ji platí? Jaké zájmy prosazuje?
Pan Norman Eisen, t.č. americký velvyslanec se přimlouval za netransparentnost zakázek pro americké farmaceutické firmy. Kde byla TI v této kauze? Jsem z toho úplně znechucen. Stejně nakonec zakázku na Temelín nedostane ten technicky nejlepší a nejlevnější. Ale Westinghouse. Ten Westingouse jehož palivo stálo za kulový, ten Westinghouse jehož řídící systém jsme museli několik let s neuvěřitelnými náklady dolaďovat.
Bůh s námi.
Stejně Škodovka a ruský reaktor jsou naší nejlepší volbou. To ale neprojde. Bože můj to jsem pravičák a přesto musím prosazovat technicky nejlepší řešení, které je ve spojení s Ruskem.
Z politiky kolem toho a z pana Urbana je mi na blití.
16. 10. 2011 | 09:55

Roman ! napsal(a):

Donutí Romové Čechy k občanské válce !již zase bezdůvodně zmlátili železnými tyčemi 2 České občany !Jak dlouho si to Český národ nechá líbit !Nebo je to stádo gazel,které počítá s tím ,že predátoři si vyberou určité oběti a stádo jde dál ?Ke stádu gazel bych přirovnal rádio Impuls !Čeští občané jsou mláceni železnými tyčemi a u nich je pohodička veselo,ne ,že by útok odsoudili !
16. 10. 2011 | 10:49

Michal napsal(a):

Bohužel i prĎolové z ČSSD,kteří vyhovují občanům ekonomicky,naprosto nevyhovují ve vztahu k řádění Romských dacanů !Žádné veřejné odsouzení !Potřebujeme nevou stranu ,která by vyhovovala nejen ekonomicky ale i by bojovala proti romským dacanům !!!
16. 10. 2011 | 10:52

Jaroslav Golasovský Vodárenská napsal(a):

Bývalého ředitele ČEZ p.Romana bych poslal za rozšíření svého miliardového majetku zneužitím peněz státu.Ne do vězení,ale na nucený pobyt v romském ghetu v havířově Šumbarku(roman pochází z havířova).tam by moh být v dozorčí radě jako kontrolor odběru elektrické enargie na černo.jistě by vrátil pár desítek tisíc korun do státní pokladny od černých odběratelů elektřiny.
16. 10. 2011 | 11:09

český maloměšťák napsal(a):

Roman !
Nemlátil tou tyčí náhodou po hlavě někdo vás ? Tak tři hodiny ?
proč pod každý bolg dáváte tudle zprávu ?
Burcujete lid ?
P.S Blog je o Romanovi. I když...je vlastně taky o nepřizpůsobivém. O megasocce.
16. 10. 2011 | 11:51

Pompeius Magnus napsal(a):

Dejte si pane Urban bacha, za taková slovíčka o mřížích rozdává Kalousek, na potkání facky.

Už se bude zavírat, jo? Jsem pro

Doufám, že na Vás a na Havla se taky už nějaký ten proces chystá ( škoda, že se už nevěší) za podporu bombardování nevinných Srbských civilistů a zmařené životy a za propagaci muslimského teroristického narkostátu Kosovo.
16. 10. 2011 | 12:20

Občan napsal(a):

To "český maloměšťák":

No, ono to není od věci. ČSSD pořadatelsky pokryla sobotní potlach cikánských vajdů v Brně a mezitím členové jejich klanů dál útočí na přizpůsobenou většinu.
Bez zájmu médií i bezpečnostních a justičních složek (na snížení trestu cikánským skorovrahům se nedá zapomenout; o stíhání ostatních násilných činů příslušníků této etnické skupiny je úplně ticho po pěšině).

Takže je dobře, že jsou zde lidé, kteří na zločinnost této etnické skupiny upozorňují.
16. 10. 2011 | 12:35

Yosif K napsal(a):

Pane XRB - tak delnictvo ktere montuje dohromady coucastky ve Skoda Auto nebo Robert Bosch Diesel jsou obeti nemeckeho kolonialismu a berou 30 tisic Kc mesicne...

Zatimco delnictvo uchranene od cizich kolonialistu a montujici zcela originelni domorode veci je HAPPY? Akorat ze si nemohu vzpomenout na zadnou automobilku, ktera by byla od zapadnich kolonialistu zcela uchranena - Moskvic a Zaporozec zkrachovali (i to vsak byly okopcene Oply a Fiatky) i VAZ a GAZ uz pouzivaji motory od GM, dtto i v Indii a Cine....... ...asi jedny nezkolonializovany ostruvek stesti bude delnictvo v BELARUS TRAKTORU - berou petinu mzdy proti CR tak jsou jiste happy - i kdyz ani zde si nejsem jisty, zda belorusti soudruzi neco neokopirovali ze Zapadu, tak jak bylo jest dobrym zvykem v CSSR......

These models are much the same as the tractors of the 1970s and have little in the way of comfort and extras such as power steering. There still remains a maket for this type of tractor and Belraus remains the first choice for buyers looking for a basic & simple machine. In western countries Belarus tractors had a poor reputation of being overly complex in design, crude in manufacture and unreliable in use.
16. 10. 2011 | 15:57

Yosif K napsal(a):

Re pan Urban a Stava atd
- samozrejme je mozne ze Urban kope za Stavu pro penize,
- je mozne ze Urban kope i za Westinghouse pro penize
- je mozne ze rekonstrukce Elektrarna Prunerov uvivi na Ostravsku 1000 lidi po dobu x let......

Presto prese vsechno je mi divne, ze hlavni dodavatel CEZu a CD Skoda Plzen a jeho matka Appian mely, maji a budou mit papirove zcela "hanonymni" majitele, ktere vsak ted vysetruje jindy dost benevolentni svycarska prokuratura za kolosalni prani spinavych penez.
Dale je mi divne ze zbytkova Skoda Plzen ukryla sve vlastnicke struktury z Ceska na Marshallovy ostrovy a - to zrovna v dobe, kdy kolem CEZu zacaly praskat ledy.

Nic proti udajnym tisicum pracovnich mist ve Vitkovicich ci ve Skode Plzen - ale anonymni firmy jsou velkymi statnimi dodavately snad uz jenom v CR.......
16. 10. 2011 | 16:22

resl napsal(a):

"správnej" Čech řekne : a co vy Urbane ? A máme po problému. případně kdo to vykecal ? A máme Drobila dál v parlamentu. Přece se nebudeme pídit po zlodějnách. Daleko důležitější je, kdo to prozradil A pak tady žijte. Pomůže jen aspoň tisíc lidí před parlamentem. jsem si jistý na 100%, že se českej politik lekne. Známe se, ne ?
16. 10. 2011 | 20:19

Delinquent napsal(a):

Lidi víte toho tolik ... a nikdo nic neřekne nahlas? Vážně si myslíte, že tím,že se o tom pobavíme tady u stolu něco zmůžeme? Proč někdo nepodá trestní oznámení? Důkazů jsem tady vyčetl až až. Tyhle diskuze jsou úplně k ničemu.
16. 10. 2011 | 20:32

Yosif K napsal(a):

Pane Admirale - roku 1989 byl tragedie ceskeho prumyslu - hahaha... no jiste - byste musel byt genialni kseftman, abyste prodaval nakladaky, autobusy, tramvaje, lokomotivy a turbiny na technologicke urovni roku 1968 za svetove ceny roku 1990.
Nebo za svetove ceny ano - ale za svetove ceny vyrobcu v Indii, Thajsku, Cine a Indonesii...... i ty zlate ceske tramvaje se (vzor Chicago 1935) se nyni v klidu vyrabi za uralem ve vyhladovelych byvalych zbrojovkach a kovarnach.....
16. 10. 2011 | 23:38

kanibal napsal(a):

Yosif K
Do které ZDŠ chodíš? Dle Tvých příspěvků si lze snadno domyslet úroveň našeho současného školství...
Ty české lokomotivy, turbíny, tramvaje atd. měly a mají stále vysokou úroveň. O ČEZu se také říkalo ledacos, že až dojde na prodej balíku akcií klesne hodnota akcie na 150 Kč, protože naše elektrárny jsou nemoderní apod. Nakonec se 1 akcie prodávala za 1200 Kč!
Něco z archivu,opět jen pro Tebe:

26.1. 2007 TEMELÍN - První blok Jaderné elektrárny Temelín bude dva měsíce mimo provoz kvůli výměně čtvrtiny paliva v reaktoru. Odstávku vyvolaly potíže s palivem od americké firmy Westinghouse. V reaktoru se některé palivové soubory deformují více, než se původně předpokládalo. Den odstávky 1bloku Temelína stojí přibližně 12 miliónů korun.

... Během odstávky bude provedena výměna části turbín na obou blocích za konstrukčně zcela nové. Modernizovaný vysokotlaký díl by měl zvýšit výkon každého bloku nejméně o 26 megawatt (MW) na 1020 MW, prodloužit životnost a zvýšit provozní spolehlivost turbíny. Investované prostředky se tak při současném zachování výkonu reaktoru vrátí ČEZu do tří let. V současné době modernizuje společnost Škoda Power turbíny také v Dukovanech. Hodnota temelínského kontraktu dosahuje bezmála 700 miliónů korun.
17. 10. 2011 | 08:39

Roman napsal(a):

Myslel jsem pane Urbane, že kde už jinde by měla česká firma ČEZ zadávat tak velké zakázky, než v jiné české firmě Škoda? Cožpak má naše země tolik firem na výběr. Tak co, ne? Jenomže Vy mi dáváte i další informace a už to není zas tak jednoduché.
17. 10. 2011 | 10:10

Kessu napsal(a):

Já to těm horním 10 000 vůbec nezávidim. Kdo se v tom má vyznat? Jakmile vyděláváš víc než málo, dříve či později si z tebe někdo udělá rohožku. To je v pořádku. Ale ta nejistota: Kdy to bude? Kdo to bude? Kolik bot se po tobě projde? Nejistota je strašná věc...

V rámci pomoci rozvoji podnikání bych uzákonil, že kdokoliv vydělává víc jak... řekněme 2 mil/rok ... je zločinec, bez nároku na presumci neviny, obhajobu atd. A bude jasno, podnikatelské obci se uleví. Koneckonců stabilita a jasná pravidla jsou důležitější, než spravedlivá pravidla, žejo.
17. 10. 2011 | 11:27

Yosif k napsal(a):

Pane Kanibale - nekopu do kvality ceskych turbin - i kdyz ani ceskym turbinarum se ne vzdy vsechno povede "napoprve". Inu to se stava i v lepsich rodinach....
Musim se vsak smat tomu, jak mistni vlastenci "hori" pro "ceske firmy". Skoda Power byla Romanem prodana Korejcum, jaderne strojirenstvi maji rusi, transportation maji "Cesi z Marshallovych ostrovu" to jest velmi pravdepodobne gedialni danovy optimalizator Roman, Ceskou Pojistovnu ma Assacurazzione Generali atd atd atd.

A zapadli vlastneci si libuji ve svych brluzkach, ze Roman zachranil joby pro cesky proletariat. Mozna trochu ano, ale co to ma spolecneho s vlastnictvim Skody Transportation pres palmove chatrce na marshallovych ostrovech?

K udajne svetove urovni ceskoslovenskeho strojirenstvi - to byla nepochybne pravda za prvni republiky.
Za bolseviku se prodrbalo co se dalo:
A) Skoda Auto vyrabela do roku 1988 jako jedina automobilka na svete krome Porsche historickou kuriozitu - auto s motorem vzadu, jelikoz nebyly penezeli na kup licence na hnanou predni klouby. Vyvoj ustrnul na urovni roku 1968... na zapade prodejne za polovinu ceny podobne velkeho nemeckeho VW. Vetsina skodovek vyvazenych na zapad se dovyrabela a dovybavovala v servisnich centrech na zapade. Celkem solidni vzhled skodovek (alespon proti Moskvicum apod) zajistoval Italdesign (Giugaro, bertone apod). Ceske navrhy vypadaly jako Moskvic.
B) Zetor vyrabel traktory cenove na urovni Indie (technicky lepsi nez belarusy. Technicky vyvoj byl zajistovan dovozy komponentu z Japonska, vykradanim zapadnich patentu (Speedomatic atp) a naslednou platbou licencnich pokut.
C) nakladaky LIAZ a Tatra byly vyrabeny na urovni mezi Indii a Ruskem - na zapade velmi tezko prodejne i za nizke ceny. Vyvoj krome motoru ustrnul na urovni 1968.....
D)textilni tryskove stavy ELITEX byly na navrhovany na spickove urovni ale vyrabeny byly v kvalite "RUDY VYCHOD". Vetsina exportu sla pres Svedsko, kde se vytloukaly ceska loziska a nahrazovaly se svedskymi lozisky.
E) kontaktni cocky vynalezene synkem kapitalisty Wichterlem licence byla za Wichterleho zadkem prodana za US$ 2 miliony, protoze bolsevici tusili, ze by nedokazali vyrobu zorganizovat.
F) motocykly Jawa vyvojove ustrnuly na urovni roku 1955 a proto jejich vyroba v roce 1989 totalne zkolabovala
G) slavne tramvaje dodnes jezdici v SSSR apod byly mirne inovovany typ americkych trmavaji a-la Chicago a NYC rok 1935. Vyvoj ustrnul na urovni 1968. Jiz v roce 1990 byly ceske tramvaje o dve generace za Siemensem pozadu. prodavaly se prakticky jenom v RVHP.
H) Ceskoslovenske lokomotivy byly urceny predvsim pro sovetsky trh - kde se dbalo na vice robustnost nez na uspornost. Mimo RVHP tezko prodejne. Jejich dnesni technicka uroven jest tradicne zajistovana vykradanim zapadnich patentu - i kdyz vezmeme v uvahu ze u mnoha technickych reseni je patentova ochrana sporna.

Narodni pyse ruznych zapadlych vlastencu z drnovych zemljanek a chaloupek se musim smat - rad bych videl, zda krome cetby Rudeho Prava za totace nekdy nehledly do nezvaldatelneho bor...elu nejake bolseviky rizene fabriky.........
17. 10. 2011 | 16:42

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 10. 2011 | 18:55

resl napsal(a):

blbý je, že přes čez platíme ml. klausovi a jeho otci gáži na stáří. snad ho kubice zmáčkne, aby zazpíval. kriminálu se bojí všichni.
18. 10. 2011 | 09:43

dbanki Manaffeh napsal(a):

Co se stane, pokud pan Roman bude odsouzen k odnětí svobody ?
Pan prezident (ať pan Klaus či jeho nástupce z řad ODS či soc.dem.) mu ihned udělí milost.
Byl to přece kamarád, který roky financoval politické strany zleva doprava a zprava doleva. Za pár desítek miliónů obdrží milost a do vězení ani nenastoupí.
Společně s ním by do vězení museli jít i ti ostatní ( spřátelení politici, ministři, zákonodárci, manažeři, členové dozorčích rad, pan prezident,státní zástupci, soudci...), kteří se na tomto nezákonném jednání a obohacování pana Romana roky podíleli, tolerovali ho a měli z něho prospěch.
18. 10. 2011 | 11:00

kanibal napsal(a):

Yosif k
Vaše příspěvky jsou tendenční jako vysílání RFE za totality. Všechno na východ od Šumavy bylo FUCK.
Nemám nic proti RFE. Spolu s kamarády jsme tuto stanici denně od 15 do 18 hod.poslouchali. Svobodka totiž v tomto čase pouštěla desky s tehdy u nás zakázanými beat.skupinami ... Nebyl problém si pak večer, když jsem se chtěl něco dovědět „z druhé strany“, přeladit na Kolín n/R nebo Hlas Ameriky.
Yosif k, zkuste si občas také přeladit. Možná, že Vám to pomůže a nebudete mít názory jak puberťák z 5.B!
18. 10. 2011 | 11:31

many andnas napsal(a):

Z Prahy do New Yorku je bohužel strašně daleko.Jsme ruská gubernie s carem na Hradě a s agenty KGB v podhradí. V civilizovaném světě by si Lukoil neškrtl,tady u nás u něj lidé kupují benzín jak by se nechumelilo. To samé Penta, která má stavět letiště v Odolena Vodě .... letiště ! Jsme chatrní spojenci pro západ,nespolehliví,vlastně k ničemu. A naši soudci ? Řada soudruhů a soudružek s krásnými platy,státní zastupitelství plné mafiánů. No, je to tady lepší než třeba v Kazachstánu, to tedy ano.
18. 10. 2011 | 16:57

Zbavme se této vlády napsal(a):

Zbavme se této vlády a její "reformní" agendy. 22.10. 14:00 na náměstí Republiky v Praze. www.proalt.cz
18. 10. 2011 | 23:12

Yosif K napsal(a):

Pane Kanibale,
pobavil jste mne - odkud pisete sve prispevky? Z nejake vlastenecke zemljanky od Zapadlych Vlastencu?
Jste obeti kultu "narodni hrdosti" - podobne jako sovetsky obcan, ktery mne presvedcoval, ze Moskvice jsou skvela auta, nebot kdysi v praveku jednou vyhraly "Rallye Akropolis".

Vyrobky CSSR byly o neco lepsi nez Moskvice atp, ale masove se prodavaly pouze na RUDEM VYCHODE. Pro vyvoz na zapad je bylo zapotrebi obvykle specielne upravit na zapade a i pak se prodavaly diky nizkym cenam dosazenym masovou otrockou praci ucnu ve strojirenskych frabrikach slavne CSSR - a diky obcasnemu nakupu zapadnich licenci ci obcasnemu vykradani zapadnich patentu. CASTECNOU vyjimkou byly tryskove stavy z Elitexu.....

Ovsem pokud jste za totace misto prace ve strojirenstvi nekde pasl kozy na palouccich zapadlych vlastencu u Litomysle, tak jste si mohl delat o progresivite CS strojirenstvi hrde vlastenecke iluze......

No nic preji pekny den.....
19. 10. 2011 | 13:53

Zbavme se této vlády! napsal(a):

Zbavme se této vlády!
V sobotu 22. října ve 14 hodin na Náměstí Republiky v Praze.
www.proalt.cz
21. 10. 2011 | 05:22

ala napsal(a):

Mohli jsme tušit, že takový rychlý postup vzhůru při jeho mládí, že není jen tak. A ty dary co rozdával z našich peněz. Ale lidi zavírali oči a dodnes to někteří nechtějí vidět. I vy jste byl vyšitý "pravičák" a také dříve nic! "Boží mlýny melou pomalu ale jistě", měly by mlýt rychleji při našem myšlení, jak říká Poirot, šedá mozková kůra se nám moc rychle netvoří, necháme se vodit jako ovce. Věříme jen kecům.
21. 10. 2011 | 16:12

Petr napsal(a):

Od autora si pamatuji tohle:
"Pravda, soud a odpuštění". Tak by to mělo fungovat, neboť:
"Musíme umět odpouštět a netrvat v nepřátelství a v nevlídném smýšlení, které druhému činí bolest a nám brání v požitku ze sebe samých." >Napoleon Bonaparte.
25. 10. 2011 | 21:27

superpower napsal(a):

Tyto tipy a triky jsou velmi užitečné pro mě vysledovat mnoho vazeb a sítí. díky, <a href="http://www.recoverfilesinstantly.com/">data recovery</a>
27. 12. 2011 | 15:33

Meewayday napsal(a):

opening pdf in firefox install adobe reader silently http://vjmufrk.hostingsociety.com/acrobat-reader-pdf.html acrobat reader pdf
17. 02. 2012 | 18:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy