Šifra mi(ni)stra Janoty

22. 09. 2009 | 14:39
Přečteno 7092 krát
Není nic staršího než včerejší noviny. Tento text vznikl těsně před odložením voleb. Takže dnes můžete srovnat jen to, zdali jsme zůstali názorově konzistentní.

Když se před dvěma týdny rozčilovaly české noviny nad nezodpovědností politiků, kteří nejsou ochotni přijmout úsporné rozpočtové návrhy současné vlády, zamlčely důležitou skutečnost.

Ani Mirek Topolánek ani Jiří Paroubek tehdy nedostali žádný písemný podklad předem a nedostali nic ani na samotném jednání s premiérem a ministrem financí. Jejich zdrženlivost byla na místě. Jen blázen by kupoval zajíce v pytli, o daňových hlodavcích ani nemluvě. Topolánek s Paroubkem se chovali vzácně odpovědně.

S týdenním zpožděním přišly nejvyšším politikům celé dvě stránky textu. Bylo v nich jen o něco méně, než se říkalo před čtrnácti dny v televizi. A do toho nové zprávy, že je to v ministerských vizích zase trošičku jinak.

Přesné však není ani často opakované vyjádření, že politici se návrhy vůbec nesouhlasí. Politici pro celou řadu změn mají pochopení. Provést je má smysl po volbách, ve kterých si volič vybere nákup či spíše "oběť" dle vlastního gusta.

Sociální demokracie s většinou publikovaných návrhů v zásadě souhlasí. Důležité je především Janotovo poselství, že rozpočtový problém není v současné době řešitelný bez výrazného posílení příjmové stránky rozpočtu. Součástí poselství je zajisté i to, že na krizových úsporách se v podstatě musí podílet všechny vrstvy společnosti.

Janotovy návrhy se týkají prakticky všech daňových okruhů. Důležité jsou pro nás úvahy o zvýšení příjmových daní a majetkových daní, které patří v mezinárodním srovnání k nejnižším. Není prostor pro další snižování daně z příjmu právnických osob, jakkoli se nyní vláda po naléhání lobbyistů zalekla. Podobně rovná daň kombinovaná s extrémně zvýšenými paušály je v době krize těžko obhajitelná.

Daň z nemovitostí a z převodu nemovitostí se v Janotově návrhu zvyšují, škoda jen, že nevycházejí z principů tržních cen, takže za paláce se mnohdy platí méně než za zbořeniště. Se skřípěním chrupu jsou přijatelné i určité úpravy spotřebních daní, tedy benzínu, nafty, lihu i cigaret. Problémy má sociální demokracie se zvyšováním DPH, zejména pak snížené sazby.

Správné je směrování k vyššímu výběru sociálního pojištění. I přes tyto kroky budou v nejbližší době výdaje v těchto oblastech přesahovat příjmy. Obtížně přijatelné budou pro politiky všech barviček navrhované škrty mandatorních výdajů. Snížení porodného, dětských přídavků, nemocenské atd. svědčí o Janotově smyslu pro suchý humor. Zjevně jde o to, poskytnout politikům něco k hrdinskému škrtání, aby aspoň důležitější pasáže návrhu nechali projít.

Janotův dietní dezert představuje nabídku, ze které by si měl vybrat volič. Lze v něm ubírat a přidávat šlehačku podle představ programů politických stran. Těžko si ale představit, že pejsek s kočičkou dokáží svorně upéci rozpočtový dort před volbami.

Psáno pro Prvnizpravy.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

arlon napsal(a):

Tak dezert nebo dort?
Zřejmě se nevyznáte ani v nabídce cukrárny, mi-stře.
22. 09. 2009 | 15:07

AMOLADO napsal(a):

Co te´d chcete řešit,dělali jste 100mld sekeru v době slušného růstu,Paroubek naprosto vážne tvrdil před volbami 2006,že státní dluhy se přece neplatí,že ty jaksi jsou všude... Ale asi ani případ Maďarska,které odvrátilo státní bankrot půjčkou od MMF,vám asi není málo.
22. 09. 2009 | 15:09

Student napsal(a):

"nedostali žádný písemný podklad předem a nedostali nic ani na samotném jednání s premiérem a ministrem financí."
To opravdu ministři a premiér pracují tak povrchně ? A kde se to naučili ? Nebylo to tak i u předchozích ministrů ? A proč by vlastně měli pracovat lépe, když mají jenom tu politickou odpovědnost ?
22. 09. 2009 | 15:25

PatientO.T. napsal(a):

Součástí volebního programu ČSSD do EP bylo vskutku úderné heslo: "NA KRIZI NESMÍ DOPLÁCET TI, KTEŘÍ JI NEZAVINILI!"
Pane Havle, už jste našli ty viníky, kteří to celé zatáhnou?
22. 09. 2009 | 15:29

jirmare napsal(a):

Když to tak sleduji, tak by pro nás bylo nejlepší zrušit Parlament, Senát, Úřad prezidenta a ponechat pouze vládu, kterou by každé čtyři roky volili přímo voliči, kteří by si mohli vybrat z odborníků. Sestavena by byla na základě preferenčních hlasů a předsedou vlády by byl ten, kdo by získal nejvíce volebních preferencí. Přestaly by stranické boje o "koryta" a stát by obrovsky ušetřil. A přímo volená vláda by se nemusela ohlížet na nějaké strany - byla by zodpovědna přímo svým voličům. Musela by se moc snažit, jednotlivým členům by šlo o znovuzvolení, protože za dobrou práci pro stát by členové mohli mít nadstandartní odměny. Vždyť se zřetelně ukazuje, že strany jsou nám v podstatě nanic, jen se hasteří a snaží se pro sebe a své věrné "urvat" co se dá. Navíc mají "svůj lid", kterým se tak ohání zejména před volbami v podstatě za obtížný plebs.
22. 09. 2009 | 15:38

Sandrro napsal(a):

...no na vedoucího to ještě není, ale jako zákazníka Vás berem
22. 09. 2009 | 15:47

fafnir napsal(a):

ekonomický expert ČSSD,to je něco jako pravdomluvný sociální demokrat, nebo yetti?
22. 09. 2009 | 15:52

Sandrro napsal(a):

Yetti ne, ten je v Tatrách
22. 09. 2009 | 15:56

MOR napsal(a):

Pane Havel, vy sociální demokraté jste ohromně konzistentní, ovšem jen v mezidobí mezi veletoči vašeho velmistra Paroubka. Asi jste trošku zaspal - viz text...ČSSD potápí Janotu a chystá svůj balík
ČSSD "opraví" ve sněmovně úsporný balík - vyššími daněmi. Janotu přitom podporují zaměstnavatelé i odboráři.(http://hn.ihned.cz/c4-10150...). Nicméně návrhy vašich přátel opět pobaví k pláči - dle výpočtu talentovaného superministra financí Sobotky platí 75 mld = 59 mld. A oněch 59 mld. je navíc sestaveno dle vaší receptury - z cizího krev neteče. Ovšem břicho bude po vámi podávaném dortu bolet celou společnost. viz http://domaci.ihned.cz/c1-3...
22. 09. 2009 | 16:16

Skogen napsal(a):

MOR, citujete titulky ze žurnálů, ještě k tomu z klonu MfDnes... To je jako dělat z komáta velblouda.
22. 09. 2009 | 16:26

berevir napsal(a):

Politika:každý zdejší druhý ve funkci udílí rady v zahraniční politice mnohem větším zemím,stejně to nemá význam.
Zprávy o pohybech hypoték a koupích nových bytů-jediné co 20 let slyšíme pro občany ani v principu nemohou zde nikoho zajímat.Je třeba obrátit pokles ,který má dlouhé trvání a začít myslet ekonomicky a řídit ekonomiku.
22. 09. 2009 | 16:27

Železnohorský napsal(a):

To jirmare:
Zajímavá myšlenka. Mám lepší. Vytvořme monarchii. A absolutní. K čemu jsou nám parlament, strany, svaz zahrádkářů a tak...
22. 09. 2009 | 16:41

MOR napsal(a):

To: Skogen

Vsadím se s vámi o buřt z předvolebního mítingu ČSSD, že uvedené titulky (zlých spiklenců žurnalistů) nejsou daleko od pravdy. Bude to zase Paroubkova ČSSD (je-li toto vůbec ČSSD - vzpomínám s lítostí na posledního rozumného předsedu ČSSD Jiřího Horáka)a její velmistr, který s pružností sobě vlastní, vykrouží umně veletoč a znemožní dohodu nad rozpočtem.
22. 09. 2009 | 16:51

ali napsal(a):

kurňa Havle to se kritizuje, to se pomlouvá, to se to špiní...
raději Janotův dietní dezert, než grossovsko-sobotkovsko-rathovskej plnotučnej císařskej řez
22. 09. 2009 | 17:04

Admirál napsal(a):

ali - podle slovníku - nejste Vy řeznice?
22. 09. 2009 | 17:11

Sandrro napsal(a):

řeznice neřeznice - má pravdu
22. 09. 2009 | 17:12

jarpor napsal(a):

"Snížení porodného, dětských přídavků, nemocenské atd. svědčí o Janotově smyslu pro suchý humor. Zjevně jde o to, poskytnout politikům něco k hrdinskému škrtání, aby aspoň důležitější pasáže návrhu nechali projít."

No, řekl bych, že raději suchý Janotův humor než ten Váš, co jste předvedl Vy osobně zde a Vaši soukmenovci co předvádí v PS...

Vy asi hůře chápete, co znamená, když Janota i Fišer řeknou, že "balíček" dávají jako celek a co znamená dnešní pozice stran, že v případě zásahu pozměňovacích návrhů prostě asi neprojde nic... to na margo Vašich "hrdinských škrtů"....

S Vámi je legrace...takový vlhký humor...

Hezký den
22. 09. 2009 | 17:24

Skogen napsal(a):

MOR, se mnou se nevsázejte, já nikdy nic nevyhrál, čili co vy s tolika buřty.. Já nevím, jestli jste si ráčil všimnout, že jedině Fischerova vláda je určitou nadějí na řádný rozpočet a ne na provizorium. Poté, co za ovací Melčák zhatil říjnové předčasné volby, které ještě umožňovaly totéž. Vy se zvesela rácháte v představě nanicovaté listopadové frašky a zimy bez vlády s důvěrou poslanecké sněmovny. No tomu se říká bohulibá zásadovost ;o) Prozraďte, to provizorium, to bylo pravičáckým cílem?
22. 09. 2009 | 17:25

arlon napsal(a):

ali
jak je to s tou řeznicí?
Tohle vám sosani neprominou. Když nic jiného na vás nenajdou, tak za lidovou mluvu se na vás bdou chtít zahojit za nepoživatelný 100x lepší dort.
Ten dort který nápadně připomíná veškeré jejich pobídky a aktivity podnikatelského, sociálního i občanského charakteru.
Přeci jen konzumovat na jednou kakao a zelí, česnek a bonbony, cibuli a čokoládu, hlavu z husy, myši a pepřovaté buřty na to je potřeba hodně výkonný žaludek, a to nejsme na konci výčtu těchto skvělých ingrediencí. Řadě jedlíků však již pojem 100x dobrého dortu skvěle otrávil nejen průběh předvolební kampaně, ale i obyčejný život.
Tenhle dort co tu nabízí HavelJ má ještě ke všemu jedovatou oranžovou barvu a je plný éček.
No a vidíte - stejně jej tu inzeruje s názvem 100x lepší dort nyní o 20% levnější s konví vody grátis.
100x lepší dort - 100x lepší možnosti, konzultujte se starým zlým psem, jaký že to je životabudič....
Tento dort žere 9 z deseti starých zlých psů, ale ty následky...
Ali - jaké dorty děláte vy?
Máte ráda staré psy?
22. 09. 2009 | 17:49

ali napsal(a):

Admirál
podle slovníku, nejste bolševik? To je řeznická ideologie..
22. 09. 2009 | 17:50

Gerd napsal(a):

Pane Havle,
s Vaším návrhem na zvýšení daní z nemovitostí a z převodu nemovitostí nesouhlasím, protože tím chcete odrbat zejména svoji voličskou skupinu. Pokud se někdo dostane v době krize do problémů a bude se muset stěhovat z domku po rodičích do menšího bytu, Vy jej ještě více odrbete. Váš návrh je zaměřen zcela a většinou proti Vašim potencionálním voličům. Zřejmě pod vidinou paláců firem zapomínáte na obyčejné lidi. Styďte se! Nesouhlasím s tímto Vaším výplodem.
22. 09. 2009 | 17:52

MOR napsal(a):

To: Skogen

Zřejmě nečtete pozorně, píši, že předvídám nepřijetí regulérního rozpočtu vinou velmistra Paroubka a tedy, díky krokům ČSSD, bude rok 2010 rokem rozpočtového provizoria. Pan Paroubek jistě není pravicový exponent - takže tento jeho cíl chybně nazýváte cílem pravičáckým.
P.S.: Přítel Paroubek není ani levicový exponent, je exponent - reprezentant sama sebe.
22. 09. 2009 | 17:54

ali napsal(a):

arlon
řeznice tedy nejsem. Jsem dokonce i neortodoxní vegetarián :o). Dorty neumím, na to je odbornice dcera.
Co mi socan promine nebo ne, je mi úplně fuk..socan je jen socan. Nic mi nedal, jen natahuje ruce dej. Na to nejsem stavěná, na to jsem už dost velká a na to jsem v životě zažila dost =o/
22. 09. 2009 | 17:55

arlon napsal(a):

ali
Děkuji za názor, též mám dojem, že nejste řeznice. Myslím, že zde na celém serveru stojíte nejblíže tomu, co zde poznamenává arlon.
22. 09. 2009 | 18:14

martikp napsal(a):

Pane Havel, jsme vysoce exportni ekonomika. Pokud se musi setrit a musi se to nekde vzit, at uz pres spotrebu nebo prostrednictvim zamestnanetele, tak je to urcite lepsi pres primou spotrebu. To nema na globalni konkurenceschopnost nasich podniku vliv. Pokud, ale vice zdanite podniky, tak jejich konkurenceschopnost snizite a postarate se o vice nezamestnanych. Mimo to. Misto toho, aby se stat v dobe nedostatku snazil zefektivnit a tim myslim i jeho socialni politiku, tak jednoduse vic vybere. Me osobne je blizsi pristup TOP09 a ODS. Take s balikem uplne nesouhlasim, ale lepe ho ted schvalit jaky je, nez nechat Socdem a komunisty ho uplne znehodnotit. Potrebujeme konkurence schopne podniky a praci a ne davky.
22. 09. 2009 | 19:04

Sandrro napsal(a):

Bože to se fakt nedá...Včera jsem viděl dalšího experta z ČSSD na Čt24...Co ten blábolil o DPH a spotřebních daních.
ČSSD by měla pochopit jednu věc
Občany ČR můžeme rozdělit na dvě části. První část pumpuje prachy do rozpočtu a druhá z něho prachy vybírá (pokud vynecháme DPH a spotřební daně, kde jsme na tom všichni zhruba stejně). ČSSD se snaží vymlátit z první části co nejvíc peněz zvýšením daní a odvodů soc. pojištění, zatímco druhou část necháva celkem v klidu. Spravedlivější by asi bylo zvýšení nepřímých daní.
Jinak zvyšování daní právnickým osobám je jenom populismus. V rámci "optimalizace výnosů" se to u nich projeví minimálně. A když ne, tak se přesunou jinam.
22. 09. 2009 | 19:20

JaPr napsal(a):

a schválně kterých je víc, sádrro. Těch co potřebují dývky a nebo těch co se týká daňová progrese ? Tomu s etotiž říká solidarita.
22. 09. 2009 | 19:24

Al Jouda napsal(a):

Pane Havel, celý problém je v nadměrných nákladech státního rozpočtu. Nezvyšujte daně, ale osekejte výdaje navšech frontách a těm, co berou ve státní správě nejvíc také nejvíce. Copak musí ředitel ČOI brát stotisícové odměny ročně ?
22. 09. 2009 | 19:28

Sandrro napsal(a):

JaPr: Myslím si, že 40% platu je solidarita až až.
A to jsou pouze přímé daně a odvody.
22. 09. 2009 | 19:28

Sandrro napsal(a):

AlJouda: Obávám, že to by asi nestačilo. Ve chvíli kdy 80% rozpočtu jsou mandatorní výdaje, musíte buď zvýšit příjem (daně, odvody), nebo do mandatorních výdaju šáhnout
P.S I kdyby se zrušil senat a parlament, uštřili by jsme tak miliardu, což je žalostně málo
22. 09. 2009 | 19:31

Ládik napsal(a):

Ani nevím, jestli jste tu šifru vyluštil. Myslel jste tu šlehačku, kterou máte pro sebe?
22. 09. 2009 | 19:31

Ladic napsal(a):

https://www.youtube.com/watc...

a neb,dluhy se přece neplatí...
22. 09. 2009 | 19:38

krajtl napsal(a):

Korupce Ústavního soudu nese své ovoce. Balíček zachovávající rovnou daň a škrtící důchodce a děti.
22. 09. 2009 | 19:49

Sandrro napsal(a):

Škrtící důchodce?...V čem?
22. 09. 2009 | 19:51

Sandrro napsal(a):

Mimochodem žádná rovná daň neexistuje
22. 09. 2009 | 19:52

ali napsal(a):

arlon ó děkuji..
děsně mě štve, že socan prostě maže kolem huby med a ještě mu lidi přikyvujou, ba dokonce fandí. Jejich lži jsou tak průhledné, až to bolí, nepřichází s ničím novým, jen jsou živi z pomluv pravice, kam se podíváš a našich daní..je to normální?
22. 09. 2009 | 19:57

Rumcajs napsal(a):

Mě to přijde silně komické. Sice se už budu opakovat, ale opět před sebou vidím scénku, kde se Šimkův učitel v pokladně dožaduje slevy 100 Kč a se slovy-nechci tu slevu zadarmo-podává pokladníkovi 200 kč.
(Nebo ta nějak)

Spotřební,daň, DPH,daň z nemovitosti atd ....to bude znamenat zvýšení cen.

Jaký je tedy rozdíl, mezi snížením soc dávek a případným zdražením ?
22. 09. 2009 | 20:10

Petr Havelka napsal(a):

Pane europoslanče, vrtá mi hlavou, proč se zrovna krize má co nejméně dotknout důchodců a rodin s dětmi. Budou pastelky a 13. důchody? Důchodcům se přece podle zákona (nejsem ekonom, děje propočtem, který určitě znáte) zvyšují důchody, jinak není důvod. Kdyby jste navrhli daňové slevy pro rodiny s dětmi, neřeknu ani ťuk, ale tipuju to na nějakou "dávku". Je to dobrý marketingový tah.

Demografická situace se mění a důchodců přibývá. Tento fakt naznačují i čísla, která zveřejnila Česká správa sociálního zabezpečení. Za posledních deset let přibylo téměř o 9 procent důchodců, kterým ČSSZ vyplácí důchody. Ze statistik ČSSZ vyplývá, že zatímco v roce 1997 evidovala 2.485.110 lidí pobírajících starobní, invalidní nebo pozůstalostní důchod, o deset let později se jednalo o 2.719.161 důchodců, tedy o 234.051 osob více. Co se týče pohlaví, všem roků posledního desetiletí vévodily ženy. Například v roce 2007 bylo celkem 1.674.015 důchodkyň, zatímco mužů pobírajících důchod bylo jen 1.045.146. Obdobný poměr, tedy podstatně více žen pobírajících důchod lze očekávat i do budoucna.

Stejně jako přibývá důchodců, tak přibylo i starobních důchodců. V roce 1997 evidovala ČSSZ 1.802.664 starobních důchodců, o deset let později jich bylo 2.028.865. To je o 226.201 víc. Řada lidí přitom pobírá současně starobní a ještě nějaký další z důchodů. V tomto případě se jedné o tzv. souběh důchodů. Proto se liší počet důchodců a počet vyplácených důchodů, kterých je podstatně více. Ke konci roku 2007 tak ČSSZ vyplácela 3.347.121 důchodů i když důchodců je o více než 600 tisíc méně.
Poplatníci versus důchodci

Zajímavá jsou určitě také čísla týkající se počtu poplatníků pojistného ve vztahu k důchodcům. V prosinci 2007 na jednoho důchodce přispívali 1,79 poplatníků pojistného. A pokud bychom srovnávali pouze počet starobních důchodů ve vztahu k poplatníkům pojistného, pak v prosinci 2007 na jednoho starobního důchodce přispívali 2,41 poplatníků

----
Dánsko je zemí, kde výše státních dávek určených mladým rodinám s dětmi v porovnání s průměrnou mzdou, je nejštědřejší. Z tohoto důvodu je zde nejméně rodin ohroženo evropskou chudobou (pouhé 4 %). Následuje Nizozemí, Finsko a Švédsko (5 %). Situace mladých rodin v Česku je rovněž velmi dobrá a po obdržení státních dávek je pouze 8 % rodin „chudých“. Nejhorší situace je v Itálii (23 %), Španělsku a Řecku (22 %).


1.Země
2.Počet „chudých“ rodin
s dvěma dětmi
3. Výdaje na rodinnou politiku
(v euro na 1 obyvatele, rok 2006)

1 2 3
EU-27 - 488
Dánsko 4 1505
Švédsko 5 1016
Finsko 5 930
Nizozemí 5 524
Slovinsko 7 294
Belgie 8 611
Česko 8 151
Německo 9 866
Kypr 9 369
Irsko 10 1037
Francie 10 719
Bulharsko 10 35
Rakousko 11 896
Estonsko 12 145
Slovensko 12 99
Velká Británie 13 505
Litva 13 81
Lucembursko 14 2430
Maďarsko 14 253
Malta 15 141
Lotyšsko 16 85
Portugalsko 17 179
Rumunsko 18 55
Polsko 20 59
Řecko 22 278
Španělsko 22 258
Itálie 23 290

Udaje z roku 2006
------
Počet sociálně slabých rodin v domácnostech s dětmi do 15 let a v domácnostech bez
těchto dětí, kdy alespoň jeden rodič či osoba je ve věku 25-44 let, podle krajů ČR

Sloupce(čísla,1-2 počet rodin,počet dětí,,,3-4 počet rodin, počet dětí

1-2.Věk jednoho z rodičů 25-44 let v sociálně slabých rodinách

3-4.Podíl sociálně slabých rodin (v %)

ČR 122232 154816 8,8 10,5
Hlavní město Praha 5510 6344 3,6 4,6
Středočeský 12480 14869 8,0 8,8
Jihočeský 6156 8085 7,2 8,9
Plzeňský 7408 8228 10,3 11,1
Karlovarský 5611 7066 13,1 15,5
Ústecký 20037 28783 16,4 22,5
Liberecký 4677 6420 7,8 9,4
Královéhradecký 2730 4756 3,6 6,0
Pardubický 4505 5005 6,7 6,6
Vysočina 5602 8354 8,3 10,5
Jihomoravský 11229 13506 7,8 8,5
Olomoucký 7827 8409 9,1 8,8
Zlínský 4994 5739 6,5 6,8
Moravskoslezský 23467 29250 13,2 15,9

V roce 2009 se průměrně měsíčně vyplácí cca 653,2 tisíc přídavků na děti. Odhadované
letošní výdaje na tyto dávky jsou cca 5,1 miliard Kč. V roce 2008 se průměrně měsíčně
vyplácelo cca 887,6 tisíc dávek, které si vyžádaly celkové výdaje 6,2 miliardy Kč

Mám dotaz, kdo vlastně bude platit "Úsporný rozpočet", když to sečtu. Máme zhruba 2 000 000 důchodců 800 000 tisíc dětí, 500 000 nezaměstnaných na 10 500 000 obyvatel,
22. 09. 2009 | 20:16

Petr Havelka napsal(a):

trochu jsem si zagoouglil
22. 09. 2009 | 20:17

Petr Havelka napsal(a):

A vtěch důchodcích jsem se sekl, je jich 2 700 000
22. 09. 2009 | 20:20

Sandrro napsal(a):

Kdo to bude platit? Ten zbytek, takže my
22. 09. 2009 | 20:21

jarpor napsal(a):

Pane europoslanče,

poslouchal jste dnes p. Švejnara ve 20ti minutách Veselovského ?

Pokud ne, tak to udělejte... S tím, co Vaše strana v Janotově balíčku "zásadně" nesouhlasí, to považoval za správné kroky vlády.
To, co hodláte navrhnout (např. zvýšení daní právnickým osobám - na to diplomaticky řekl, že to nejsou ty nejlepší kroky.

Byli jste si dost blízko... teď však je po "harmonii".... zdá se.

Sranda - co, když jste takovej humornej...

Hezký večer
22. 09. 2009 | 21:03

Mirek napsal(a):

Bože, to jsem se zase spálil o stejná kamna = začal jsem číst článek od tohoto člověka :)

Je tu někdo, kdo se něco přínosného dozvěděl? Kromě toho, že si tu autor léčí svůj osobní mindrák?
22. 09. 2009 | 21:11

Honza napsal(a):

Pan Havel má bohužel pravdu. Tu bandu z TOP 09 a ODS nelze volit. Vždy když se ODS dostala k moci, špatně to skončilo (krize-nekrize).
22. 09. 2009 | 21:23

Fiu napsal(a):

Honzo a jak by skončilo vládnutí ČSSD? Státní dluh aneb všechny tady uplatíme - 30 Kč poplatky, důchodcům přidáme a nezaměstnaným taky...
22. 09. 2009 | 21:50

hovorka11 napsal(a):

O daňích radši nemluvte. Janota oproti vašemu politbyru dělá racionální kroky!
Vy chcete vzít rodinám s dětmi peníze, které nezbytně potřebují (z většiny jim klesají platy a čeká je další větší vlna propouštění v prosinci) a převést je na důchodce ve formě třináctého platu a navýšení důchodů.
Větší svinstvo ve stylu chudším brát a bohatším dávat jsem neviděl. Asi by jste se měli přejmenovat na "antisociální demokracie".
22. 09. 2009 | 22:02

Kost napsal(a):

Zvyšovat majetkové daně (daň z nemovitostí a daň z převodu nemovitosti) je zlodějina protože se zdaňuje něco co již vícekrát zdaněno bylo. Člověk si za peníze zkrácené o daň z příjmů koupí stavebniny zdaněné DPH, postaví dům navzdory odporu a výmyslům úřadů a ještě z něj má platit další daně. Pokud bude mít dům dostatečně dlouho, zdaní celou jeho hodnotu ještě jednou. Otázka zní proč? Že stát peníze potřebuje? Zloděj který ukradne někomu auto, aby se povozil, také může tvrdit, že ho potřeboval. Jaký je v takové argumentaci rozdíl, pane Havle?
22. 09. 2009 | 22:11

slav napsal(a):

A proč je důležité posilovat příjmovou stránku rozpočtu? Pokud vím, když zkrátím výdaje, tak je ve finále výsledek stejný. To by ale neměla ČSSD koho uplácet levným penízem a nemohla by se ohánět heslem ať platí bohatí, že?
22. 09. 2009 | 22:53

tera napsal(a):

Problém státního rozpočtu je i bez zvyšování daní řešitelný, ale pouze chybí politická vůle hlouběji šáhnout do mnohdy nesmyslných výdajů státu.

Nicméně mě pane poslanče zaujal fakt, že s předloženým balíčkem souhlasí i odbory (věc v ČR téměr nevídaná). Vy se se svými návrhy tak ocitáte na pustém ostrůvku spolu s nápady KSČM (využít zisk ČNB apod.), neboť nevím o žádném renomovaném ekonomovi levicového směru, který by Vaše kroky schvaloval... takže jen a jen populismus.

Přestože vím, že mi neodpovíte, zajímala by mě ve Vašich návrzích jedna věc. Chcete zvýšit DPPO a zároveň využít dividentu z ČEZ na 13. důchod. Pokud pominu nesmyslnost i samotnou nemožnost využít dividentu přímo na výplatu 13. důchodu, tak se obávám, že krájíte několika způsoby ze stejného koláče (o co více vyberete na daních, tím méně dostanete v dividendách, s výjimkou zdanění podílu ostatních akcionářů). No, třeba se zítra dozvím něco více....
22. 09. 2009 | 23:35

Gerd napsal(a):

Rumcajs, slav:
Zkrácením výdajů nebo navýšením příjmů není výsledek stejný, ani finančně. Navenek se sice zdají obě varianty stejné, ale zatímco při omezování výdajů Vám silně přebývají státní úředníci, při navyšování příjmů se Vám jich naopak nedostává! A proto budeme navyšovat příjmy - proti vší logice.
Kdy si už někdo konečně uvědomí, že x % práceschopných nedokáže uživit y % důchodců a z % státních úředníků nebo lidí placených státem? Přitom důchodci si již předplatili (a není jejich vinou, že Václav Klaus a následující vlády jejich peníze rozpustili ve státním rozpočtu), tak nám zbývá jen omezení počtu státních úředníků.
Dnes snad byl Jiří Havel v rauši.
22. 09. 2009 | 23:37

martin napsal(a):

skoda, havle, ze nelobujes za dan z bezdomovectvi. spousta lidi by si na to sla sjednat pujcku do bank a tobe by patril dik za podporu bankovniho sektoru, inteligentni socialisto. jednou jedinkrat jsem volil socany, ale tu chybu juz nikda nezopakuju. na to vemte jed oranzisti bez mozku.
23. 09. 2009 | 01:36

Reflex napsal(a):

Pane Hovorko co to blábolíte. Chudým brát (Vámi myšleno mladým rodinám) a bophatým (podle Vás důchodcům) dávat. Člověče jaké máte vzdělánáí, že tu blábolíte takovéhle nesmysly. Mizerně jsou na tom jak rodiny s dětmi, tak i důchodci. Mimochodem ty chudé rodiny (zejména s mnoha dětmi) ve většině případů ani nemákly a vydělávají pouze na dávkách na děti. Na rozdíl od většiny důchodců, kteří většiniou dřeli celý život a bohužel vydělávali i na takové blb.... jako jste Vy.
23. 09. 2009 | 07:54

Al Jouda napsal(a):

Výsledkem krácení výdajů státu bude i potřeba menšího počtu státních úředníků, kteří mohou jít dělat něco užitečnějšího. Podle balíčku pana Janoty zaplatí krizi ne ti, co ji zavinili, ale motoristé, majitelé chat a chalup, kuřáci a alkoholici. Tato strategie žene lidike zvrácenému socialistickému režimu : Nic nevlastnit a žít jen z ruky do huby !
23. 09. 2009 | 08:51

slavwin napsal(a):

Dlouho jsem tu nediskutoval, zjistil jsem že mou zkratku slav,už někdo používá. Ahoj slave já jsem Vítězslav nic ve zlém. Nevím co přináší diskuze pod Paroubkem, Havlem, Zaorálkem atd. Já tam nějak postrádám řešení. ARGUMENT SOCAN NECHCE MAKAT JEN PŘEŽÍRAT, nikoho nepřesvědčí jen naštve a utvrdí že tu druhou stranu nutno nějak zašlapat.
23. 09. 2009 | 09:13

MerryMan napsal(a):

slavwin 23.09.2009 09:13:53:
Máte pravdu. Já jsem blogy začal číst jako volič pravice. Nyní volím ČSSD ani ne proto, že bych je považoval za nějaké zázraky, ale když si přečtete "argumenty" druhé strany, tak si člověk řekne "ČSSD - nic moc, ale tohle, tohle ne".
Jinak je to ale užitečné. Např. nick jarpor - přečtete a hned víte, že ve skutečnosti je to naopak (pokud vůbec dokážete zjistit, co chtěl jarpor vyjádřit).
Patient.O.T - názory člověka kompletně odříznutého od skutečnosti, který nezná ani významy mnoha běžných slov (viz jeho dožadování, ať mu někdo vysvětlí rozdíl mezi fašistou a komunistou nebo něco takového.
No a pak ty "soubory plivanců". Pisatelé by mohli pochopit, že pliváním na papíře se nemohou nikoho dotknout, zvláště když není jasné, zda plivají na dálku nebo na cíl.
23. 09. 2009 | 09:43

Bublifuk napsal(a):

Hmm,
např. zvýšení DPH o 1% se projeví v ceně rohlíku částkou 1,9 haléře, v případě chleba 1.200gr o cca 23 haléřů. To skutečně důchodce i rodiny naprosto zruinuje!
Z ČSSD se mi chce opravdu zvracet, pane Havle, to se jinak nedá!
23. 09. 2009 | 10:54

Lex napsal(a):

Al Jouda
S těmi daněmi z nemovitostí je to fak fajn. V této zemi donedávna byly tři typy bydlení - v bytových domech obecních (dříve státních), bytových domech družstevních a v rodinných domcích. Marginální v poměru k nim bylo bydlení v podnikových bytech. Výstavba bytů státních se děla výhradně z veřejných prostředků, výstavba bytů družstevních z převážně státních subvencí (+ dlouhodobý - 30 let - úvěr úročený 1 %) a z malé části z prostředků družstevníků, rodinné domky si stavěl každý ze svého (byly doby, kdy byly po splnění určitých podmínek poskytovány drobné nenávratné "půjčky"). Se vším se stavebník musel spolehnout na sebe, své zdroje, po nikom nemohl nic chtít. Platil jak mourovatý. Obecní byty byly z velké části privatizovány za velme, velmi výhodné ceny, družstevní byty přecházejí do vlastnictví členů zdarma, vlastník rodinného domku nic nedostal, protože se staral už předtím sám. A všechno, materiál s služby platil včetně daní.
Takže teď ho zkásneme znovu.
PS.
Bydlím na vsi, kde chcípl pes. Obec ale využila novely zákona o daních z nemovitostí a pro rok 2009 zvýšila tyto daně na povolené maximum, tj pětinásobek!
Nyní se má základ zvednou na dvojnásobek, tak si to spočtěte.
Ale máme golfové hřiště - řekněte mi, kdo z vás to má?!
Jo, a ještě něco, to je maso - třikrát je s tím vyhnali ze sněmovny - poprvé Julínka, podruhé Filipiovou a potřetí znovu Julínka, když si ze sněmovny coby senátor udělal pr.. srandu. Teď s tím přichází Janota coby Kopicové návrh v rámci balíčku - http://aktualne.centrum.cz/...
No, nekupte to! Nedejte jim ty peníze, Už jenom jako vstupné komikům.
23. 09. 2009 | 11:13

axamit napsal(a):

Ekonomický svět páně Havla je jednoduchý. Má tabulky kolik činí výše daní v jednotlivých kategoriích zdravotní a sociální daně,spotřební, DPH, nemovitosti, dědické atd. Tam, kde objeví, že tuto jednotlivou daň nemáme jednu z nejvyšších na světě navrhne její zvýšení. O tom, že existuje i výdajová stránka rozpočtu se ještě nestačil dozvědět. Inu levicový ekonomický expert.
23. 09. 2009 | 11:36

Lex napsal(a):

Jo, a ještě slovo do pranice pro ty, kdo tak vyřvávají kvůli deficitnímu rozpočtu:
Je deficitní rozpočet "špatnost"? Zvyklo se tu, že kdekdo ho kritizuje. Od vlády až po posledního blogera z Horní Dolní. Kdekdo říká, že v dobách "konjunktury" se má šetřit, aby v době poklesu na to bylo. Jako základní poučka dobrý, to jo, ale jen základní. Já se ptám - kdy u nás byla ta konjunktura? Těch několik let hospodářského růstu (2001 - 2007)? To jo, to tedy jo. A co tu bylo předtím? Vnitřní zanedbanost země, kterou bylo třeba sanovat neuvěřitelnými prostředky. Srovnejte si laskavě vzhled českých měst a vesnic před rokem 1995 a dnes. Srovnejte si infrastrukturu, počet kilometrů dálnic a silnic I. třídy, rychlostních komunikcí, obchvatů, železniční koridory, čištění odpadních vod, sanaci ekologických zátěží, způsob výroby elektrické energie a energií vůbec, a jejich dopady na životní prostředí, sanaci rozkradených bank. Až na tu poslední položku všechno položky, které si žádná generace, žádná vláda za své funkční období nebuduje pro sebe. Buduje je pro další vlády, pro další generace. Dležité totiž není to, zda deficit ano nebo ne, ale na co ty prostředky byly použity. Protože pokud jsem je použil dnes a jejich využitelnosts je deset, dvacet, padesát let, pak je nebudou muset vynaložit ty následující rozpočty, vlády a generace. Děláme to pro ně. Při postupující inflaci ani ty zvýšené nároky na dluhovou službu s tím spojenou nebudou tak tragické, určitě je to výhodnější, než tyto věci nemít, jezdit po okreskách a kodrcat vlakem po jednokolejce v zemi zahnojené otravnými látkami s mrtvými řekemi.
Nejsem ekonom, ale mám, myslím, dosud zdravý rozum. Dovolím si příklad: Kolik z vás si postavilo dům a využilo na to hypotéku. Na třice let. Řekněmě dva milióny. Kolik na ni zaplatíte sami, jak dlouho budete kvůli tomu mít "deficitní" domácí rozpočet, a kolik z té částky ještě po vás budou platit vyše děti? Ale máte kde bydlet, od teď, ne až když si na to během těch třiceti let našetříte (a většinu těch úspor vám sežere inflace).
Tož tak nějak. Skutečný defecit vzniká tehdy, jestliže v přímé a nenávratné spotřebě "prožereme", prodovolenkujeme, pronakupujeme věci zbytečných za víc, než kolik vyděláme.
Hezký den! Lex
23. 09. 2009 | 11:49

JU napsal(a):

autor píše:
"I přes tyto kroky budou v nejbližší době výdaje v těchto oblastech přesahovat příjmy. Obtížně přijatelné budou pro politiky všech barviček navrhované škrty mandatorních výdajů."

Ano , provádět škrty ve výdajích, ať jsou tyto jakkoliv nesmyslné, se vám prostě nechce. Chcete co největší zdanění občanů, co největší přerozdělování a s tím spojenou co největší moc Vás a dalších "politiků", kteří proto, aby se z tohoto balíku peněz mohli dostat k nějakému tomu procentu, klidně nechají zbankrotovat celý stát.

Proč nelze snížit výdaje dle veselého docenta:

1) zrušit příspěvky na stavební spoření - nelze, co by na to řekla lobby stavebních spořitelen, kterou jsme si vytvořili, kde by jinak bankéři přišli k "dlouhým" penězům, aniž by je museli přiměřeně úročit?
2)zrušit renty policajtům a bachařům - nelze, budeme je ještě potřebovat, až to tu dovedeme ke krachu
3) zrušit nebo snížit porodné a dětské přídavky - to taky nepůjde, z čeho by žili nepřizpůsobiví( většina Cikánů a rovněž část "bílých"),kteří nám touto živností zajišťují budoucí demografický vývoj
4)Zrušit zbytečné úřady, ministerstva, nepřispívat "neziskovým"organizacím - taky nejde, co by všichni ti byrokrati a vyžírky dělali, většina z nich jiné uplatnění nenajde a navíc by nás nevolili
5) nezavést šrotovné - co by na to řekl WV a němci? Navíc tam máme toho Jahna.
6)nepřidávat důchodcům (valorizaci mají zajištěnu zákonem dle inflace)- neblbněte, kdo by nás potom volil
7)ušetřit provozní výdaje ve státní správě-jak bychom jinak mohli motivovat své straníky,vždyť ten Franta a Pepa už mají přislíbená ředitelská místa a nové AUDI A8, BMW a nadstandartní služební byty
8)zprůhlednit a zlevnit státní a obecní zakázky - to už je přímé ohrožení demokracie - z čeho by politické strany žily a vedly neustálé kampaně za stamilióny.
23. 09. 2009 | 11:52

miro napsal(a):

Merry Man
skutečně argumenty levice jsou ty správné vezmeme dividendy z Čez a máme na 13 důchod, vezmeme zisk ČNB a nemusíme šahat na mandatorní výdaje opravdu argumenty které sedí akorát že je nelze v praxi použít. My s balíčkem souhlasíme, ale musíme o něm diskutovat, Paroubek ,a potom je z toho guláš že
23. 09. 2009 | 11:57

miro napsal(a):

tedy pane Lex nějak jste to se zdravým rozumem ve směru ke státnímu rozpočtu přehnal. Jesli dnes každý občan splácí na státní dluh přes 100 tisíc, tak při deficitu 230 miliard to bude za rok dvojnásobek a věrohodnost našeho státu půjde pod kytičky a půjčky státu budou tak velké, že dnešní omezení je jen sranda. Asi jste poslouchal pana Parubka, že půjčky státu se nemusí splácet. Zkuste to u své půjčky a exekutor Vám zaklepe na dveře coby dup.
23. 09. 2009 | 12:05

ali napsal(a):

Paroubek nejdřív balíček schválí a pak se zas o něj chce ve jménu našeho lidu prát...klasika.

osobně jsem pro balíček, raději si utrhnu od huby, jen aby nebyly zadluženy moje vnoučata, pak by měl následovat kopanec celé naší vládě, protože to spískala ona, krize by nebyla tak krutá, jen nám jí mlátí o hlavu, aby zakryli svoje zlodějny, zkorumpovanost, neschopnost a mocenskost a nechala bych úřednickou vládu, která by se za dva roky vybírala a volila znova. Tento systém českého politikaření už nemá co společného ani se švejkovstvím. Švejkovství totiž má logiku a smysl...
23. 09. 2009 | 12:24

MerryMan napsal(a):

HOSPODARSKA KRIZE
Pise se mesic srpen, jedno male mestecko na Riviere, hlavni sezona. Prsi a prsi, takze mesto je prazdne. Vsichni se zadluzuji a ziji na dluh.
Najednou prijede k jednomu hotylku bohaty Rus. Pozada recepcniho o pokoj, polozi na pult stodolarovou bankovku a jde si pokoj prohlednout.
Hotelier vezme bankovku a pospicha k dodavateli masa zredukovat dluh.
Dodavatel masa vezme bankovku a bezi k chovateli prasat flastrovat dluh.
Nyni vezme 100$ chovatel prasat a bezi k vyrobci krmiv platit.
Tento vyrobce prijme s velikou radosti penize, vezme je do ruky a pospicha k prostitutce, kterou nedavno navstivil a pritom jeji sluzby uzil na sekeru. ( Je prece krize!).
Prostitutka bere s radosti penize a jde do hotelu srazit dluhy,ktere tam mezitim nadelala.
Ve stejne vterine prichazi Rus zpet z pokoje a rika, ze pokoj neni dost dobry.
Vezme svoji stodolarovku a opusti mesto.
Nikdo tedy nevydelal, ale mesto uz je bez dluhu.
Divejte se optimisticky do budoucnosti...
23. 09. 2009 | 13:51

Lex napsal(a):

miro
Až jednou konečně dočtete modrý slabikář a pokročíte dále, vzděláním i zkušenostmi, možná vás také postihne něco jako "zdravý rozum".
Zatím si užívejte svého modrého bolševického nadšení. Mimo jiné toho, že platit daně (a tím mít také příjmovou stránku rozpočtu) je nemravné, takže je podle toho vašeho slabikáře nezbytné je stále snižovat (stejně jako odvody sociálního a zdravotního pojištění, vytvářet zde stropy apod). Nikoliv, milý pane, nepřijde exekutor a nebude klepat na dveře tomu, kdo se stará o svůj příjem a nehrozí, že by byl v "platební neschopnosti". To by "velký exekutor" musel zabavit už dvě třetiny starých členských zemí Evropské unie, kde je průměrné zadlužení na jednoho občana jedenapůl až dvakrát tak vysoké, jako je u nás. USA by už byly v exekutorském ráji několik let, neboť tamní zadlužení na občana bylo koncem minulého roku pětinásobné oproti českému. A co s tím udělaly ty více jak dva bilióny bezúročných půjček FEDu na sanaci bankovního a hypotečního sektoru, ani se raději neptejte.
Nestrašte lidi, pane "miro".
Nemám radost z takového deficitu, naopak, ale o tragedii nejde mluvit. Zkuste číst diskusní příspěvky do konců a pak teprve k nim diskutujte. O můj zdravý rozum nemusíte mít strach.
23. 09. 2009 | 14:04

MerryMan napsal(a):

Ještě jednou o státním dluhu. (citát podle paměti - tedy nepřesný ale smysl zachován)
G.B.Shaw po 1. sv. válce napsal o státním dluhu.
Naše vláda splácí mojí ženě válečnou půjčku i s úroky. Aby půjčku mohla splatit zdaní neúměrně vysoko moje honoráře. Z mých daní si srazí vysoký manipulační poplatek a zbytek odvede mé ženě jako splátku včetně úroků. Byli bychom na tom oba lépe, kdyby se státní dluh bez náhrady zrušil.
23. 09. 2009 | 14:17

kk napsal(a):

ali co je to za bláboly ? Nebylas v učení u Žvátory?
23. 09. 2009 | 15:46

jarpor napsal(a):

MerryMan

"Např. nick jarpor - přečtete a hned víte, že ve skutečnosti je to naopak (pokud vůbec dokážete zjistit, co chtěl jarpor vyjádřit)."

Inu, víte co se říká - chytrému napověz, hloupého...

U mne máte z přísloví vyjímku... co nechápete - stačí se zeptat. Pokusím se, specielně pro Vás. :-))

Hezký den
23. 09. 2009 | 17:20

jarpor napsal(a):

Lex

Zdravím...
No jasně, když mají dluhy všichni, proč ne my ?
Mě maminka říkala - Když budou ostatní skákat z mostu, budeš taky ? - to když jsem říkal, že ostatní dělají to či ono a já jsem byl kárán, že tak to prostě nejde...
Ale jinak - máte recht - však on pak MMF (Mezinárodní měnový fond) pak řekne, co a jak. Jako Maďarům... a bude "po vtákách" :-))

No, já bych se tomu raději chtěl vyhnout a chápu, že Vám to třeba nevadí. Tedy zatím nevadí... Přece se nenecháte strašit.

Hezký podvečer
23. 09. 2009 | 17:26

MerryMan napsal(a):

jarpor.
Zkuste napsat, kdy můj příspěvek Hospodářská krize (zkopíroval jsem ho z internetu) platí a kdy ne.
Víte Váš problém podle mne je, že pokud se musíte konkrétně vyjádřit. Bohužel já musím dostat na konkrétní otázku jasnou odpověď. Např. když se zeptám, jak se budou v daňových přiznáních vyúčtovávat a kontrolovat regulační poplatky a dostanu odpověď "Já s tím nemám problém" tak je to jarporovština (podle nicku, který tu odpověď dal.
23. 09. 2009 | 20:19

MerryMan napsal(a):

jarpor: Oprava
Víte Váš problém podle mne je, že pokud se musíte konkrétně vyjádřit tak s tím máte problém.
23. 09. 2009 | 20:20

jarpor napsal(a):

MarryMan

"Víte Váš problém podle mne je, že pokud se musíte konkrétně vyjádřit tak s tím máte problém."

Hmm... Je dobře, když VY víte, s čím JÁ mám problém... :-))

Víte, že mne celkem Váš příspěvek moc nezajímá a tedy, že jednak jej hledat nebudu a jednak, tím ani nemohu odpovědět ?

Jo, a v daňových přiznáních se vyúčtovávají a kontrolují regulační polatky ?
Hmmmm....
Já vždy viděl daňová přiznání, kde byly zkráceně řečeno - příjmy, uznatelné výdaje ( to vše často v několika málo číslech, daňový základ, slevy a odpočty. A šlus.
Ale nemusím vidět vše... že.

Hezký večer
P.S. Můžete se ptát... :-))
23. 09. 2009 | 21:12

Lex napsal(a):

jarpor
Vůbec nejde o to, jestli mají dluhy všichni. Už jsem to doporučil "mirovi" - čtěte do konce. Nejsou důležité přebytkové, vyrovnané nebo deficitní rozpočty. Jde o užití těch financí. Velmi to zjednoduším. Každý rozpočet se dělí ve schématu na tři části: na to, co ce spotřebuje (mandatorní výdaje), na to, co spotřebujeme na udržení toho, co máme (tj. na údržbu a dluhovou službu), a na investice.
Pvní dvě položky nikdy nemohou sklouznout do deficitu, neboť by přišel "exekutor" (až na údržbu toho, co už máme, tak, jak to dělal bolševik, že sice investoval, ale neudržoval a exploatoval - a tak vnikl ten obrovský vnitřní dluh, který sice neznamenal exekuci, ale bídu a šeď našeho života). U investic jde o to, zda jde o investice krátkodobé - ty nemohou být financovány z deficitu - anebo dlouhodobé, ty ano. Řeknu to teď trochu kontroverzně - proč by současná generace si měla utahovat opasky na to, aby financovala pohodlný život budoucícm generacím? Samozřejmě, je to povinnost současníků, ale vůbec není na škodu, jestliže se na splácení toho, co budou užívat především oni, také oni poněkud podíleli.
Říkáte - proč byste dělal to, co dějí oni - ale záviděl jste jim jak si žijí, jaké mají cesty, mosty, železnici, životní prostředí - že to mají na dluh, to už vidět nechcete.
Nehoruji pro deficitní rozpočet, směju se ale na plné kolo stupiditě ODS kdysi, když navrhovala zákon o trvale vyrovnaných státních rozpočtech (a přitom prošustrovávala příjmy z prodeje státního majetku, výnosy ze ždímání vlastního obyvatelstva a příjmy z důchodového pojištění - vzpomínáte si na rok 1991 a ministra financí klause, kterak nastavili cenu dolaru na 30,- tehdejších korun? To se to šustrovalo! Dneska při nejméně sedminásobně vyšších průměrných příjmech je dolar za 17,- Kč!
Pane jarpore, všechno souvisí se vším. Také ty deficity.
Neopičte se po hlupácích, chovejte se podle svého zdravého rozumu a využívejte zkušeností lídrů. Ne Lotyšska, Litvy, Islandu. Těch tygrů české pravice z přsaed dvou let.
Hezký večer! Lex
23. 09. 2009 | 21:23

zdenek napsal(a):

"správné je směrování k vyššímu výběru sociálního pojištění"
Toto jsou ty skulinky jak z pracujících občanů ždímat čím dál víc peněz,začala s tím razantně ODS když snížila nadprůměrně vydělávajícím daně,ted se opět daně zvýší,ale soc.poj. se nesníží ,ale opět zvýší a soudruh občan Havel tleská... výborná metoda jak zajistit aby si určitá část mohla žít nad poměry z našich daní a mohly se pořádat opulentní státní tendry .

Já tvrdím,že tento stát nestojí za nic a služby které mi nabízí jsou předražené..
A kdo nás dostal do situace ,takového rozpočtového schodku soudruhu Havle???
Co udělal CSSD pro efektivnější a levnější stát,co udělala proti korupci ve státních úřadech???
Jste stejná chamrad jako ODS
23. 09. 2009 | 22:01

jarpor napsal(a):

Lex

Zkusím být stručný.

1. Dluhy se musí platit. V rodině, v podniku i ve státě.

2. Je mi do jisté míry jedno, jestli budu platit daně vyšší oproti dnešku, když budu mít pocit, že stát mé daně rozumně vydává. Jeví se mi, že dnes stát nakládá s mými daněmi špatně.

3. Deficity způsobené spotřebou jsou dlouhodobě nepřijatelné. Ne tak deficity způsobené investicemi - vzdělání, výzkum,...

4. Je zde kolem 2.2 mil lidí, kteří živí stát (podnikatekské daně) a živí ostatní praceschopné obyvatelstvo (platy). Obě kategorie - odvádí daně z příjmu fyzických osob.
Tento příjem státu není nekonečný. Má své limity.
Příjem státu je primární, na něj by měly navazovat výdaje. Nikoliv naopak - naplánovat výdaje bez ohledu na příjmy. Tak se nemůže chovat podnik, ani stát.

Nevnucuji Vám můj pohled, ale asi si ho nenechám vzít. To mi totiž říká Vámi zmíněný zdravý rozum. A chovám se podle něho.

Hezký večer
23. 09. 2009 | 22:06

PatientO.T. napsal(a):

2 jarpor:
Zdravím vás, pane.
Přeji vám příjemnou zábavu. Každá diskuse, byť sebeabsurdnější, vás může obohatit. Zjistíte například, že do družiny Robina Hooda (The Merry Men) se dere otravná lopata s ambicemi středoškolského podučitele... :-)
Hrubky plodí jak na běžícím pásu, ale ostatní mistruje za překlepy. Tváří se, že je ochoten k diskusi, ale jiný názor než svůj neuzná. Nakonec vám dá nějakou směšnou nálepku, na argumenty neodpoví a uteče. Ještě před tím vám ovšem pohrozí, že pokud nepřistoupíte na jeho styl polemiky, nebude se vámi zabývat. Rovněž vás upozorní, že na něj nedoplivnete (aniž by ho napadlo, že něco takového nemáte v úmyslu). Když si ho přestanete všímat, zmíní vás v každém vlastním příspěvku pod kterýmkoli blogem.
Myslím, že je to špinavý zvěd ještě špinavějšího pána jménem Guy of Guisborne...
23. 09. 2009 | 22:17

Lex napsal(a):

jarpor
Nikdo nezpochybňuje Vaši tezi, že dluhy se mají platit.
Ty dluhy musejí platit všichni, kdo konzumují benefity vzniklé z těch dluhů. Tedy i ty následující generace (podobně, jako je tomu s mnou zmiňovanou hypotékou). Jinak by na ně museli vynkládat své vlastní prostředky.
A netvrďte mi, laskavě, že tvoříme dluhy vlastní spotřebou. To bychom si moc nepopovídali. Na toto téma, ani už asi na příští. Protože bych si Vás přestal vážit jako diskutéra, a s takovými, s demagogy, já nediskutuji.
23. 09. 2009 | 22:17

jarpor napsal(a):

Lex

No, obávám se, že by se stalo, že by na ty následující generace dluhy nezbyly, že to skutečně nehrozí...

PatientO.T.

Opětuji pozdrav...
Vím... a bavím se.

Hezký večer všem
23. 09. 2009 | 22:34

ali napsal(a):

kk
jasně, a kde jte byl vy v učení? VUML?
24. 09. 2009 | 08:25

Bohumil Antony napsal(a):

Vážený pane, máte docela dost drzosti nazývat se ekonomem. Populisticky blábolíte.
24. 09. 2009 | 11:03

Antislav napsal(a):

2 PatientOT:
Uz jsem nechtel nic psat, ale ted jsi me pobavil. Prcital jsem interpunkcni rozharanost Merrymanovu pod Paroubkovym blogem nejakemu citovemu rozpolozeni. A to jsem ochoten tolerovat, i kdyz je nesdilim. Nicmene dirty mole of Guy of Gisborn je moc pekny. Treba nam MerryMan ukaze ti svoji anglictinu, kterou se ohani.
24. 09. 2009 | 16:23

PatientO.T. napsal(a):

Nazdar Antislave,
lepší kousek je ovšem např. na blogu J.Dienstbiera Americká lekce, MM 23.09.2009 10:36:57!
24. 09. 2009 | 17:06

Jakr napsal(a):

Soudruhu Havle. Vaše buranské pohrdání mistry je důvod, proč socialismus v soutěži s kapitalismem vždy krachuje. Výsledkem rozhodování vás tovaryšů byla, je a bude vždy bída pro všechny. To je zřejmé.
24. 09. 2009 | 17:42

Tribun napsal(a):

Janota je S p o ř í n e k l o u p e ž n í k http://tribun.bloguje.cz/81...

Nemám nic proti snaze o snížení deficitu státního rozpočtu, naopak, celkem mi toto úsilí konvenuje. Co mi již konvenuje méně je způsob, jak má být tohoto snížení dosaženo: bude se šetřit na těch nejpotřebnějších a nejbezbrannějších, na důchodcích, nemocných a rodinách s dětmi, bude se brát tam, kde je málo, aby se nemusel sáhnout tam, kde je mnoho.

Zase bude brát tam, kde i málo znamená relativně hodně, zatímco tam, kde i mnoho znamená relativně málo, se bude obcházet po špičkách.

Potíže státního rozpočtu jsou potíže celé společnosti! Na jejich řešení se tedy musí podílet celá společnost, nejenom „chudí“, ale také „bohatí“, a především ti skutečně bohatí. Brát je totiž nutno především tam, kde je co brát, a nikoliv tam, kde je to pohodlné, protože postižený se nemá jak bránit. Bohatým nechat a chudým brát je možné věroučně správné, ale neefektivní a nic neřešící.
24. 09. 2009 | 21:39

Tribun napsal(a):

Před chvílí mne napadlo pěkné rozpočtové přirovnání: Děravý džbán nenaplníte tím, že do něj přestanete přílévat vodu, a i když ho utěsníte, aby přestal utíkat, tak se stejně nenaplní, dokud se do něj zase nezačně voda přilévat.
24. 09. 2009 | 22:09

Dalik napsal(a):

Dobrý večer První by nám v tom škrtání ve svých přijmech měli dát příklad ti darebáci kteří mají tenhle finanční marast na svědomí !Vysocí státní ouřadové , papaláši v bankách ,politici na zodpovědných postech a jejich přicmrdovači atd.!!! Páni poslanci také ze svých prebend nesleví , takže je to vše o ničem ! Já kdybych doma takhle vyškrtal rodinný rozpočet tak bych si pak ani neškrtl! Dal.
28. 09. 2009 | 22:46

Dalik napsal(a):

Dobrý den Aliamálko Vedete si zde stále zdatně ! Na ženu obdivuhodné ! Obávám se ale že těm vaším vnoučatům stejně nějaké balíčky nepomohou !A budou tak jako tak zadlužené! Chtělo by to ten náš český chlíveček již konečně náležitě vysmejčit ! Jenže nikdo se k tomu nemá ! Musíme holt doufat na ty martany a venušany že to zde na zemi jednou srovnají !!! Dali.
29. 09. 2009 | 12:47

SuP napsal(a):

Tribun -
V mém textu ..."váš" znamená sociálně levičácký, neb jsem si Vás podle myšlenek, které prezentujete zařadil nalevo. Dále v mém textu ..."pupík" znamená tlustej předseda. Chtěl jsem to jen zestručnit. Nikdy by mě nenapadlo, že diskutující člověk to může pochopit jako Vy. No propříště.
Dále - Hrdlo džbánu je principiální součást entity, která se džbánem dá nazvat. Čili pokud by někdo uvažoval, že by se v rámci lepší efektivity hrdlo mělo uzavřít, je to vůl a hoďte na něj síť. Šlo pouze o další otvory v tělěse, které princip nádoby narušují.
Jednou Vás někde dohoním.....
30. 09. 2009 | 13:08

cartier ballon blue napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
25. 03. 2010 | 06:07

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 06:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy