Euro přežije i Sulíka

13. 10. 2011 | 14:45
Přečteno 4484 krát
Tak nám zastřelili euroval, paní Müllerová, ale ne v Sarajevu, nýbrž v Bratislavě. Nebylo to sedm kulí, ale jeden Sulík. V Bruselu - a nejen tam - musejí koukat, co to mají za partnery tam ve středu a mírném východě Evropy. Jednou jim prezident Klaus téměř zablokuje Lisabonskou smlouvu, jindy mu jeho liberální klon Sulík způsobí otřes společné měny… Ale naštěstí to bude na Slovensku trvat jen pár dní. A způsobila to jen jediná politická strana, bohužel vládní.

Lisabonská smlouva byla podepsána, protože stále ještě vítězí zdravý rozum nad narcismem, sobeckostí a fascinací bohatstvím. Euroval bude snad schválen, protože zdravý rozum přivedl zpět do slovenských poslaneckých lavic Ficův Smer. Průběh hlasování ve slovenském parlamentu však bude navždy symbolem vítězství politiky nad logikou. Smer byl pro euroval, hlasování se však neúčastnil. Pokud použil tento politický krok k vytlačení přímého vlivu Sulíkovců na vládu, hodnotím to pozitivně. Evropa snad na tuto kličku zapomene, pokud slovenský parlament zkusí tentokrát již v plném počtu hlasování znovu. Dnes či zítra tam bude repete, věříme, že se šťastným koncem.

Otázka euroskeptiků zní, zda není pravdou, že euroval je zbytečným prodlužováním agonie eura, projektu, který zbaví hrdou ekonomiku suverenity, jeho účastníkům přináší krizi a zátěž solidarity. Není to pravdou.

Pochopili to již dávno Němci, kteří se v rámci projektu eura stali „ručitelem“ Evropy, se všemi důsledky z toho plynoucími. Ručitelskou odměnou jim pak byly nižší transakční náklady, větší ekonomická síla, širší trh. Jako by se inspirovali u staropověstného Svatopluka a jeho tří prutů.

Po současné krizi, která je více krizí důvěry a morálky nežli čehokoli jiného, snad pochopí i účastníci projektu, kteří se doposud vezli a „ručení“ silných ekonomik zneužívali, že i solidarita a trpělivost má své meze. Proto nežli ostřelování eurovalu má větší význam přenastavení pravidel fungování projektu eura, včetně důrazného vyžadování fiskální kázně států, jejich důrazných zásahů do ekonomiky, které však nesmí být dárkem finančnímu sektoru.

Že euro není zbytečným projektem, snad pochopí i ti, pro které představuje nebezpečí ztráty svého „písečku“. V otázkách měnových a otázkách mezinárodního obchodu neplatí, že „je lepší být v Galii prvním nežli v Římě druhým“. Při vší úctě naše provincionální politiky nečeká budoucnost jako Gaia Julia Caesara, ani v dobrém, ani ve špatném. Naštěstí. A provincionální ekonomiku ve středu europrostroru nečeká prosperita Švýcarska, neboť kromě jiného nejsme finančním centrem Evropy a ani již jím nikdy nebudeme.

Otázka dneška nezní, zda euro ano či ne, otázka nezní, zda se sjednotit nebo rozdrobit. Otázka zní, zda najdeme odvahu svými schopnostmi a dovednostmi obstát v evropské konkurenci, stát se plnohodnotným členem společenství, které nikoli politickou, ale logickou cestou směřuje z unie proklamační k unii politické, měnové a fiskální. Ultraliberální rétorika některých evropských provincionálních politiků povede k napáchání větších škod, nežli si vůbec dovedou sami představit. Nebudou to škody europrostoru, ale škody ryze domácí. Na Slovensku si to zřejmě uvědomí. U nás si to snad také uvědomíme, až budeme hlásat, jak stojíme mimo, samostatně, hrdě a neotřesitelně.

Ostrůvkem stability už jsme byli před prvním vyvrcholením krize. Tedy říkal to v závěru roku 2008 tehdejší ministr financí Kalousek. Současný ministr financí to říká opět. Tak jako jsou totožné osoby ministra financí, je totožný i jeho omyl (ostrůvek se nám tehdy začal rychle potápět). Euro není zbytečný projekt. A naší rolí v EU není ho okopávat. Nebo dopadneme jako Sulík. Evropa se sjednotí a my budeme v pozici směšných křiklounů na jejím okraji.

Když jsem si přečetl Sulíkův výrok, že „evropským poplatníkům zachránil 300 miliard eur“, musel jsem si připomenout slova Jana Husa: „Sancta Simplicitas“, neboli „svatá prostoto“. Sulík naprosto nechápe, že ušetřit tyto náklady na stabilizaci eura znamená vyvolat jiné, větší výdaje při přihlížení bankrotu některých států se založenýma rukama.

Bankrot některých států totiž způsobí bankrot celé řady bank ve „zdravých“ státech EU a pády velkých bank by rozpoutaly ještě větší požár. A to může ohrozit hospodářský vývoj v celé Evropě, její sociální a politickou stabilitu. To by pak znamenalo skutečnou krizi.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

RA napsal(a):

ale Paroubku, vždyť dluhy se přece neplatí.......tvoje památná "ekonomická" poučka.
13. 10. 2011 | 14:52

Chcaldo Rini napsal(a):

Euro Sulíka přežije , nikoliv však socialisty
13. 10. 2011 | 14:59

martys napsal(a):

RA:
kromě toho že je trapné furt dokolo omílat a překrucovat tenhle výrok J. Paroubka..... neměl nakonec ten Paroubek pravdu? ukaž mi dneska někoho kdo dluhy platí!!!!!
13. 10. 2011 | 15:01

Ládik!!! napsal(a):

Dluhy jdou "osekat". (Barroso).
Hluboká krize je potřebná. Aby zůstalo jen to životaschopné. Tedy lidé s morálkou. Ne pazgřivci.
13. 10. 2011 | 15:03

Sladký napsal(a):

RA.Paroubek řekl,"dluhy se neplatí, platí se úroky". Jak dlouho zde ještě bude opakovat zkreslený blábol? Stokrát jako Goebbels?
13. 10. 2011 | 15:04

kOMEDIANT PŮVODNĚ Z ČSSD napsal(a):

Těším se na vaši volební kampaň.
Budu si kupovat plato vajec a nechám je řádně uležet !
13. 10. 2011 | 15:04

Vlkodav napsal(a):

Úžasná manipulace. Dluhy se neplatí, ale úroky jo. Tak proč safra ti Řekové bankrotují? Proč nerestruktualizují svůj nezaplacený úrok dalším dluhem (ten se neplatí) a tak dál a tak dál. A nemuseli by platit nikdy nic! Proč jim to jenom pan Paroubek nevysvětlí, bylo by hnedka po krizi.
13. 10. 2011 | 15:10

Ing. N. napsal(a):

Dnes jsme se mohli dozvědět od finančního "experta" Vladimíra Dlouhého že dle jeho odhadu nebude 300 miliard na záchranu evropského finančního systému stačit. Odhadoval to na čtyřnásobek původní ceny, tj. přes trilion euro. Nyní se už nedivím, že finance jsou ve všeobecném srabu když experti typu Dlouhého si pletou bilion s trilionem. Jedná se o maličkost, trilion je milion bilionů a bilion je milion milionů.
13. 10. 2011 | 15:13

Sladký napsal(a):

Vlkodave, to není manipulace ale prostý FAKT.A samozřejmě je to myšleno jinak, než jsi to pochopil.Což v tvém případě není výjimka ale norma, jak už si kdekdo všiml.Nevím, zda jde o tvoji schválnost nebo prostě nedostatečná intelektová kapacita.
13. 10. 2011 | 15:14

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek, který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 10. 2011 | 15:15

Vlkodav napsal(a):

Ing. N.

Pan Dlouhý se převážně vyjadřuje v angličtině, kde trillion je český bilion. Takže pouze použil anglický termín, ve finančnictví je to běžné, už jsem to zažil u více jedinců.
13. 10. 2011 | 15:16

Martina K napsal(a):

Na placeni pouze uroku byly zalozeny mnohe americke hypotecni uvery, tzv. subprime. Fungovalo to uzasne, hlavne kdyz se za ne zarucoval stat. No reknete, v ktere zemi mohal mit vlastni dum i rodina s prijmy hluboku pod prumerem? Navic mesicni splatky podobne najmuma jeste odecitatelne z dane. A jaka to byla uzasna financni komodita...Jo, jo Paroubek ma vzdycky pravdu. Dluhy se neplati, jen uroky!
13. 10. 2011 | 15:22

neo napsal(a):

Ing. N ,

je taky možné, že došlo k záměně miliardy a bilionu , což je v US normální výraz.
13. 10. 2011 | 15:22

Vlkodav napsal(a):

Sladký:

Zdravím dědo. S váma budu diskutovat až se naučíte alespoň základní slušnosti.

Pa, staříku.
13. 10. 2011 | 15:22

neo napsal(a):

Vlkodav:

:) pozdě
13. 10. 2011 | 15:22

Dior Omeleta napsal(a):

Paroubek přežije i bulíka. Tak co, jak je mezi náckama? Dobrý?

Taky pěkně socialisticky zvedáte ručičky a zdravíte se SÍG Jirka?
13. 10. 2011 | 15:26

deep throat napsal(a):

Proč koncern VW zadal výrobu nového modelu na Slovensko, no přeci proto, protože se tam platí EUREM. Asi byl první, kdo to přiznal otevřeně, ale stoprocentně nebyl poslední.

My se budeme tak dlouho pyšnit korunou českou a chválit se jakými krásnými obrázky jsou naše bankovky pokryty, až si je jednou budeme moci klidně i zarámovat, popř. se současně s nimi nechat vyfotit, hradního pána nevyjímaje.
13. 10. 2011 | 15:26

JenTak napsal(a):

Ing N. zřejmě studoval v Plzni.
13. 10. 2011 | 15:26

martys napsal(a):

vlkodav:
t omi připomína Járu Cimrmana jak šel na Severní pol.
spočítal si to dobře, ty zásoby, akorát to zapoměl vynásobit dvěma :-))
a tihle lidi tady vedli tzv. ekonomickou transformaci....podle toho to bohužel dopadlo
13. 10. 2011 | 15:28

Sladký napsal(a):

Vlkodav- slušnosti učte hulváty z vaší strany politického spektra.Děda jsem, (
pokud jste normální, též budete) stařík určitě ne.Mimochodem, váš příspěvek svědčí o mentální nedostatečnosti- a není to poprvé.
13. 10. 2011 | 15:33

Sladký napsal(a):

Vlkodav, dodatek.O diskusi s vámi nestojím, materiálu už jste poskytl dostatek,a nic rozumného se od vás nelze dozvědět.:o))
13. 10. 2011 | 15:36

Ing. N. napsal(a):

Vladimír Dlouhý se nevyjadřoval anglicky, takže měl samozřejmě použít český význam číslovky, tj. místo trilionu měl použít milion.
13. 10. 2011 | 15:37

Ing. N. napsal(a):

Oprava:
...místo trilionu měl použít bilion.
13. 10. 2011 | 15:39

Vlkodav napsal(a):

Ing, N:

Chtěl jste napsat, že měl použít bilion. Koukám že se vám to plete stejně jako Dlouhému.
13. 10. 2011 | 15:41

Vlkodav napsal(a):

Sladký:

Dva příspěvky a oba urážející. Vy nás zásobujete pane Karfík.
13. 10. 2011 | 15:42

JC napsal(a):

Ale Jirko, tys už toho za posledních 8 let naplácal tolik, že nebudeš mít pravdu ani v tomto případě.
Ty jsi v podstatě politik z úleku a tvé dny v politice jsou po následujících volbách sečteny.
13. 10. 2011 | 15:46

Sladký napsal(a):

Urážející? Ale jděte, vlkodave.Jde o prosté konstatování, navíc vyjádřené velmi decentně.A není to řečeno lehkovážně, jen tak do větru, mnohokrát jste mne (a nejen mne) naprosto dokonale přesvědčil.
Ale bavíte mne,mladíku.Nepochybně máte mimořádnou sebedůvěru.Když si ratlík říká vlkodav, je to směšné i obdivuhodné zároveň.:o))) A pokud jste svou přezdívku mínil jako reakci na tehdejšího mimořádného diskutéra VLKA,je to téměř dokonalé.
13. 10. 2011 | 15:56

Sladký napsal(a):

JC- to čteš ze své vlastní koule? Z té pravé, nebo z té levé?
13. 10. 2011 | 15:58

Sladký napsal(a):

Pane Stejskale, zase ten dvojí metr... když si někdo říká Chcal Do Rini, proč mne mažete za to, že jsem mu napsal ať jde?
13. 10. 2011 | 15:59

Forrest Gump napsal(a):

Lidi by si přece měli pomáhat.
Řekové jsou na tom čím dál hůř.Údajně si už musí čistit nehty zadarmo a to, že přijdou do práce včas,to se už taky přechází bez mrknutí oka.

Přitom tak daleko to nemuselo nikdy dojít, kdyby hladovost finančních a bankovních pijavic držel na uzdě dostatečný regulační řád v rámci celé EU.

Nyní celá EU stojí před úkolem, který by jasně definoval sankce bankovním domům, které v honbě za krátkodobým ziskem nakupují pochybné státní dluhopisy a zároveň jasně definoval sankce za to, když odmítnout financovat půjčky na euroval či se podílet na restrukturalizaci eurodluhu .
13. 10. 2011 | 16:00

škodaslov napsal(a):

Vlkodlave

......
13. 10. 2011 | 16:04

Vlkodav napsal(a):

Sladký:

Zvláštní je, že každého školíte z českého jazyka, téměř se blížíte "grammar nazi", a vůbec ho neumíte používat. V tom bude asi váš problém s komunikací a s neporozuměním psaného textu.

Jinak moc děkuji za oslovení "mladíku", ale netuším, čím jsem si ho zasloužil, asi myslíte že jsem mladý duchem, takže děkuji dvakrát.

A neopisujte od vlka, i ten byl tak namyšlený, že si myslel, že někdo bude používat nick podle něho. Jak sebestředné!
13. 10. 2011 | 16:05

Xury napsal(a):

Pro Foresta Gumpa:
- vaše poznámky se mi líbí čím dál víc :-D

Pro autora:
vážně jsem moc zvědavý, jak se bude slovenská sněmovna tvářit až bude schvalovat další navyšování EFSF - zatím schvalovali navýšení na 440 mld euro, ale to určitě nebude konec.
13. 10. 2011 | 16:08

Ing. N. napsal(a):

Pro upřesnění:

milion - 10 na 6 - million (GB) - million (AM)
miliarda - 10 na 9 - milliard (GB) - billion (AM)
bilion - 10 na 12 - billion (GB) - trillion (AM)
trilion - 10 na 18 - trillion (GB) - ? (AM)
13. 10. 2011 | 16:22

akné napsal(a):

Forrest. Jak jsem včera pochopil,tak Vám čištění nehtů a zubů párátkem platí stále Váš šéf. Nebo už někdo k Vám do pajzlu zabloudil?
13. 10. 2011 | 16:30

Forrest Gump napsal(a):

Xury:

Děkuji pane.
Snad konečně levičák a pravičák nejdeme společnou řeč.

Já bych si dovolil shrnout gró nás levičáků:

Dluhy jsou jednoznačně špatné, ale omezování státních výdajů musí být promyšlené!!! Nesmí se jednat o nějaké tupé škrty.
Tedy škrty nesmí být na úkor sociálně slabších, protože tím se snižuje koupěschopnost obyvatelstva, nesmí být ani na úkor investic, protože tím se zvyšuje nezaměstnanost a nesmí být ani na úkor daní, protože ty způsobují zdražení.

Když si tohle vezme k srdci pan Kalousek, máme vyhráno !
13. 10. 2011 | 16:34

noe napsal(a):

Vlkodav:
Uvaž, prosím, že Řecko není ani zdaleka nejvíc zadluženým státem EU. Že třeba každý Ital (dokonce i v poměru k HDP)(ale i každý Němec v absolutních číslech) "dluží" mnohem víc. Pokud existuje stát, který je i dnes (díky komunistům) prakticky bez dluhů - a takovým státem v evropských poměěrech ČR je (nižší dluh na hlavu mají jen Slovinsko a Albánie), pak by měl své situace využít. Ne k tomu, že nás bude zadlužovat rekordním tempem (jak to dělá současná pravicová vláda), ale že bude investovat. Za vlády ČSSD vznikly stovky podniků, z nichž země žije a investovalo se i do školství a do vědy (dokonce tolik, že se platy vědců v AV a univerzitních pedagogů téměř, na pár tisícovek přiblížily průměrnému platu v zemi).
Dnes, po pár letech nevidíme nikde žádné vznikající podniky a platy v AV a na univerzitách jsou po dvaceti letech praxe nižší, než jsou uváděné průměrné platy vychovatelek v mateřských školkách. Zato se v ČR každý den zalije betonem plocha o rozloze tří Václaváků. Časem nebude ani kde se pást...
13. 10. 2011 | 16:36

Jarda HK napsal(a):

Krize je součástí hospodářského cyklu. Krize by ale neměla být vyvolávána a prohlubována zmatkem, který způsobili politici svým podbízením se voličům, tedy zadlužováním. Pokud by pan Paroubek měl dostatek selského rozumu určitě by ocenil politické zásady a odbornost pana Sulíka. Tu ale pan Paroubek asi těžko ocení. A to je pro člověka, který již prošel premiérským úřadem smutné. EÚ je založena na demokracii pro všechny a tam musí být jasně stanovena pravidla, která se musí dodržovat a usměrňovat pro blaho všech. Proto jasně říkám - jen více pánů Sulíků v evropské politice. Se zásadovými politiky by Evropa i svět takové problémy neměl. Bohužel panu Sulíkovi bude asi vystaven ortel a "politiků" jako je pan Fico a Paroubek se jen tak nezbavíme. EÚ je rozhodně dobrý projekt, ale jen s dobrými politiky. Nazdar.
13. 10. 2011 | 16:40

Vlkodav napsal(a):

noe:

Dluh je jeden parametr a schopnost splácet, neboli důvěra v to, že dluh bude splacen, je parametr druhý. Dále je tu trend. To vše a mnoho dalšího determinuje, zda stát zvládne svůj dluh či ne.

Já vidím největší problém v korupci, ta výrazně sráží podnikatelské prostředí a to nemůže vzkvétat a tak generovat pracovní místa a následně i příjem státní pokladny.

Pokud nespravíme tuto díru, pok kterou jsou společně podepsány ODS a CSSD, pak se naše pozice nezlepší ať už se budeme zadlužovat/investovat (nebude to k ničemu) anebo šetřit (útlum).
13. 10. 2011 | 16:45

Forrest Gump napsal(a):

akné:

Žádná sláva paní Akné.
Sem tam k nám zabloudí zájezd německých důchodců, jinak jsme tu s kuchařem většinou sami. Ale pan šéf říkal, že to nezavře, protože potřebuje vyčistit peníze a bez hospody to prej nejde.

Tak jsem v klidu.
13. 10. 2011 | 16:48

Barča napsal(a):

Abychom se nedivili, podle mne to má Sulík moc dobře spočítané, jeho slova, že Slovák s průměrným důchodem 400 euro nebude financovat Řeka s důchodem 1200 euro, padne při případných předčasných volbách jistě na úrodnou půdu, takže Fico s Dzurinda budou pěkně zklamáni.
13. 10. 2011 | 16:54

Xury napsal(a):

Pro Foresta Gumpa:
nevím, jestli najdeme společnou řeč, protože já jsem váš příspěvek z 16:00 bral jako čistou velmi dobře formulovanou ironii (zvláště pak poslední věty). Ale uvidíme.
13. 10. 2011 | 17:20

RA napsal(a):

Slovensko má ručit sedmi miliardami Euro, to je zhruba, jestli se nepletu, 175 miliard českých korun. Opravdu to vypadá,že se všichni dočista pomátli, vždyť Slovensko je zadlužené až na půdu a na dluhy Řeků a dalších lehkoživků si bude půjčovat u banky na úrok ? Tomu se říká evropská solidarita ? No, nazdar bazar, to to dopadne.
13. 10. 2011 | 17:20

akné napsal(a):

Forest. Takže Vy děláte v prádelně? A já si říkal,že na pingla jste dost inteligentní... A kolik toho potřebuje Kalouskův muž proprat?
13. 10. 2011 | 17:28

RA napsal(a):

"ekonomický odborník" se nám ozval.......dluhy se přece neplatí,že,Paroubku. Proč tedy Paroubku, ten problém vůbec vznikl ?
13. 10. 2011 | 17:40

antiovce napsal(a):

to Jdi do

jestli jsem to pochopil správně tak, podle tebe, socani chudým seberou peníze a pak jim je vracejí formou sociálních příspěvků??
13. 10. 2011 | 18:33

Zacheus napsal(a):

"„Slovensko je nejchudší zemí eurozóny. Nebudeme zachraňovat francouzské banky, když máme holou zadnici", tak odůvodnil Richard Sulík svoje záporné stanovisko k eurovalu.

Dnes už slovenský parlament při opakovaném hlasování zvrátil včerejší rozhodnutí slovenského parlamentu. Divím se,že nehlasovali již v noci na dnešek. Nezbývá, než slovenským daňovým poplatníkům poblahopřát. Jistě tak učiní i autor blogu.
13. 10. 2011 | 19:29

Maximus napsal(a):

Pane Paroubku, ten blog jste napsal dobře, má dobrou formu i obsah. Bohužel, ale jsou tam některé zřejmě špatné premisy, třeba optimisticky vidíte možnost, že vzniklé dluhy u zemí Eurozóny a přednostně u Řecka jdou splatit. Nikoliv, nejdou splatit ani náhodou a jsou už tak ohromné, že by splácení těchto dluhů při kladných přírůstcích HDP např. 3,5% a zároveň by tyto přírůstky šly na dluhy vč. úroků, trvalo by to min. 50 let a více!!! Prostě to matematicky nevychází.
Pak tam uvádíte, že "Bankrot některých států totiž způsobí bankrot celé řady bank ve zdravých státech EU a pády velkých bank by rozpoutaly ještě větší požár". Tak to je zase jen Váš odhad, nikdo toto zatím nedokázal vyčíslit. Prostě zase používáte líbivé optimistické řeči politika na tribuně k masám troubů, hltajících každé Vaše Boží slovo. Ekonomie je sice obor kde nelze vše přesně vypočítat, protože do celého procesu vstupuje mnoho proměnných a to i z jiných oborů, ale dílčí výpočty jdou udělat docela s velkou přesností! Eurozóna má zaděláno na velký problém, nemá sjednocenou fiskální politiku a má naopak přímo obludné dluhy, které zejména na jižním křídle
Eurozóny nejdou prostě splatit. No a teď by všichni dlužníci měli zase půjčovat dluhem těm slabším! Není to zrůdné?
Pěkný večer!
13. 10. 2011 | 19:47

akné napsal(a):

petrof. Taková značka a takový ošklivý zvuk... Chce to vyladit!!!
13. 10. 2011 | 19:57

stehno napsal(a):

To už je minimálně podruhé co se v otázkách EU hlasuje tak dlouho, až se dosáhne žádaného souhlasu. Zajímavé by to bylo i u jiných zákonů. Tak by se mohlo stát, že jedn den platí A druhý den B, třetí A a pořád kolem dokola.
13. 10. 2011 | 20:00

JF napsal(a):

ano, dokud EURo budou chtít držet velké státy a malé i velké čerpat oboustraně výhody (a občas samozřejmě i nevýhody) tak to je odpověď, ... ale jak toto vnímat od politika, kde není jasné, zda hledá strana předsedu nebo předseda stranu, aby EUro nebyl také časem samoúčel a zlaté tele.
13. 10. 2011 | 20:04

Mard napsal(a):

Jen člověk co nedrží slovo a nectí smlouvy může spojit tyto dvě věci: "Lisabonská smlouva byla podepsána, protože stále ještě vítězí zdravý rozum nad narcismem, sobeckostí a fascinací bohatstvím. Euroval bude snad schválen, protože zdravý rozum přivedl zpět do slovenských poslaneckých lavic Ficův Smer."

Slušný člověk ví, že Lisabonská smlouva, ona oknem propašovaná ústava Evropy, která byla vyhozena dveřmi, výslovně ZAKAZUJE finanční pomoc nějakému státu, členu EU. Takže když někdo jedním dechem chválí Lisabon a Euroval, tak je to křivý člověk, nebo blb, co nevidí konsekvence.
13. 10. 2011 | 20:16

Mard napsal(a):

RA napsal: Tomu se říká evropská solidarita?

Ano. Evropská solidarita je též solidarita poměrně chudých Slováků s nepoměrně bohatšími Řeky, která pomůže k tomu aby si Řekové ještě nějaký čas mohli žít nad poměry. Ale protože příjmy jsou v Řecku nižší než výdaje, tak dluh stále jen stoupá a proto ta řacha na konci jen bude větší. Je to smutný konec nadějné myšlenky společné Evropy, která tímto píše jednu z posledních kapitol své současné existence. A jak je zvykem, dodělávající systém kolem sebe kope nejsilněji - je to zřejmé i z hysterického chování evropských politických elit a brusele.
13. 10. 2011 | 20:21

Mard napsal(a):

deep throat napsal: Proč koncern VW zadal výrobu nového modelu na Slovensko, no přeci proto, protože se tam platí EUREM. Asi byl první, kdo to přiznal otevřeně, ale stoprocentně nebyl poslední.

Tuhle ptákovinu berete za pravdu?!? Není spíš pravdou to, že primárním odbytištěm pro nové miniauto je východ Evropy a proto je EKONOMICKÉ jej vyrábět na východě kvůli přepravním nákladům? Proto třeba Suzuki montuje miniauta v Maďarsku a Renault levná auta v Rumunsku. Zkrátka když mám odbyt pro Oktávie v Rusku, tak v tamní fabrice budu vyrábět Oktávky a nikoliv Felície. A je úplně jedno čím se tam platí.
13. 10. 2011 | 20:29

Al Jouda napsal(a):

To RA :
Ještě aby si nakonec bratia Slováci přišli půjčit k nám do Česka!
Pak by projednávání této žádosti mohl Nečas také spojit s hlasováním o důvěře vlády, aby to bylo alespoň k něčemu dobré:)))
13. 10. 2011 | 20:35

Carlos V. napsal(a):

Je pravda, že velkou část antiEU politiků jsou nacionalisti - kteří omílajíce slova o národu, touží po vládě na vlastním písečku. Snaží se uhájit výjímečnost toho či onoho národa a bojovat za jeho práva. Občas je jejich snaha pochopitelná (viz platby Slováků Řekům), ale obecně jde o cestu z deště EUbyrokratury pod okap národní autokratury.

Ale vše je možno i jinak.

Každá vláda svým způsobem omezuje život svých obyvatel. Někdy všeobecně pozitivně (zákaz vraždění), jindy velmi sporně (z mnoha třeba ekologická daň na převod starších aut). Zkušenost praví, že ona EU vláda už nyní koná řadu velmi sporných kroků, omezujících a dirigiujících naše životy nad míru třeba pro mě stravitelnou.

Každá vláda - a ona EU zcela jistě - tedy znamená omezení svobody občana. Navíc, čím větší je celek, tím zředěnější je volební právo člověka, tím menší moc má jednotlivec nad svým osudem.

A navíc, většina vlád zapomíná, že je zde od občana a pro občana, nikoliv pro kšeftmany, velké podniky či banky.

A nakonec - čím větší vláda má vláda moc, tím větší má chu´t ji užívat a řídit procesy, které řídit neumí. Úspěšně tak nafukuje bubliny, které potom za velkých ztrát praskají.

Možná překvapím tím, že já bych osobně klidně přivítal unitární či federální EU. Nevidím důvod mít jednotný trestní, obchodní či občanský zákoník.

Byla by v něčem škodlivá společná policie, obrana či zahraniční politika ? Těžko.

Dokonce by mi nevadil ani jednotná měnová, da'nova, fiskální a sociální politika. Jistěžě všechny čtyři najednou, nefuknčnost začlenění třeba jen měnové politiky se právě teď potvrzuje.

Ovšem ... za předpokladu, že toto by bylo vše. Že tato supervláda by se nsnažila nešikovně řídit ekonomiku. Že tato vláda by neurčovala lidem žárovky, nenařizovala nesmyslné stavební, změdělské atd... normy. Že tato vláda by účelově nedotovala "hodné".

Současná EU vláda jde směrem, který se mi vůbec nelíbí. Ano, pak se vnějškově i já stávám nacionalistou. Ne ovšem s fangličkou v ruce a kecech o Husovi. Když vidím, že svět se zbláznil, opevním nejdřív svůj dům v Malevil - a pakliže to jde - v Malevil svobody bych rád přeměnil i republiku.

Ale být Evropa oním Malevilem svobody, rád bych se připojil.

Ovšem současnou EU odmítám.
13. 10. 2011 | 20:39

Maximus napsal(a):

exite chtělo by to trochu přemýšlet, já vím, ono to bolí, že? Takže zkratkou:
1/ Euroval se týká jen Eurozóny a né Evropy.
2/ Vytvořily ho země, které mají samy dluh, takže se jen zase zvýší jejich dluh, nikdo z nich není v plusu!
3/ Jedná se o peníze sice Řecku, ale potažmo záp.bankám a to z peněz daňových poplatníků eurozóny (17 států).
4/ EU posílá Slovensku peníze, které tam Slovensko předtím zaslalo, je to skoro fifty/fifty a zase si pleteš EU s eurozónou.
5/ Víš co? Vykašli se na to a jdi na pivo!
13. 10. 2011 | 20:50

Elena napsal(a):

pán Paroubek,

Vasu istotu nemam , o tom ze ERO prežije pana Sulíka,

vsetko zalezi na tom, do kedy Nemci budu ochotne skladat sa tym svojim najvetsim podielom do spolocneho kotla, zatial ich pani Merkel vie ukocirovat, ale len zatial...

ked prijde na lamanie chleba , v evrozone rozhodnu Nemci.
13. 10. 2011 | 20:59

Elena napsal(a):

EURO
13. 10. 2011 | 21:00

boxer napsal(a):

"Euroval bude snad schválen, protože zdravý rozum přivedl zpět do slovenských poslaneckých lavic Ficův Smer. "

nie zdravy rozum a hrdinska zachrana povesti Slovenska privedla Ficov Smer do poslaneckych lavic, ale čiste nefalšovane politicke kšefty.
13. 10. 2011 | 21:22

exit napsal(a):

Maximus
Když jsi tak legračně vytyčil mantinely diskuze:
1) Slováci jsou členy eurozóny. Pád eura by se ostatně týkal i zemí mimo eurozónu, velmi podstatně by zasáhl i Česko.
2) Nevím, co jsi chtěl říct. Neexistují země, které by neměly dluh (dokonce i Čína ho má).
3) Jedná se peníze určené na pomoc bankám, kterým hrozí pád v případě krize. Bohaté banky znamenají i bohaté obyvatelstvo, chudé (krachující) banky znamenají chudé občany. Jde tedy ve skutečnosti o pomoc lidem, ne bankám - výhody, které by mohly znamenat pro bankovní sektor, jsou kompenzovány vyšším zdaněním a nároky, které na banky dnes vznesla EU Barrosovými ústy (požadavek navýšení kapitálu). Ve skutečnosti (pokud sis toho nevšiml) je hlavním problémem Evropy "studená válka" mezi velkými bankami a EU, která je ve všem omezuje.
4) Eurozóna je součástí EU. Evropská unie posílá každému Slovákovi (v přepočtu na ´českou měnu) 8-10 tisíc Kč ročně.
5) Ty sis zjevně to pivo už dal. A ne jedno... Co takhle zkusit napřed přemýšlet a teprve potom psát? Já vím, toho budeš schopen až zítra ráno... (Nebo taky nikdy...)
13. 10. 2011 | 21:34

Elena napsal(a):

to čo posiela EU na Slovensko je požička, nie dár
13. 10. 2011 | 21:37

Petr z Tábora napsal(a):

Poznámky k tématu:
- pan Sulík jen dodržuje jejich volební program. Nechce, aby chudí Slováci připláceli bohatším státům a ty tak přes svou neodpovědnost mohli zůstat stále bohatší než odpovídá jejich skutečné úrovni
- českým zájmem pro nejbližší dobu je úspěšnost eurovalu. Ekonomicky jsme na eurozóně zcela závislí a kdo to nechce vidět tak je asi ekonomický sadomasochista
- jen naivkové věří, že zmiňovaných 400 miliard euro bude stačit - odborníci odhadují skutečnou potřebu čtyřikrát vyšší = 1bilion a 600 miliard euro což je suma nepředstavitelně vysoká
Politici jsou pro své zvolení schopni udělat v podstatě cokoli. Podle mne to celé musí dříve či později skončit obrovským průšvihem.
13. 10. 2011 | 21:52

ghándí napsal(a):

paroubku, před 25 lety jste vykřikoval, že se sovětským svazem budeme taky na věčné časy, takže bacha. sulík je borec! nezlomil se před tím bolševismem. radičová hodila slovenský voliče přes palubu. fico se zachoval jako typickej socan, prostě k zblití. jeden den hlasuje proti, druhej pro. připomíná mě to naše socany a afganistán za poplatky. paroubek opět opakuje ty blaboly o strašlivých dusledcích neposkytnutí pomoci bankám. rád bych se ho zeptal, jak to ví, ale nemá to smysl, prostě to "ví".
13. 10. 2011 | 21:55

Maximus napsal(a):

exite (jak příznačný nick)
Trochu rozvedu tvoje bodíky.
1/ Myslíš si, že když se do díry zvané Řecko budou sypat pořád peníze, tak to vyřeší v příštích cca 10 letech jejich problém? Nikoliv, ten dkluh je již nesplatitelný.
A proč by mělo euro při případném krachu Řecka padat do stoupy? Možná by přišel otřes, ale ten stejně tak jako tak příjde, tohle je jen oddalování velkého průšvihu!
2/ Nepochopil si tu okolnost, že Řecko resp. euroval sanují země, které nejsou v přebytku, ale samy mají dluhy!
Takže jen se zase na jejich úkor zvětší jejich vlastní dluh. Kapišto? To je asi stejné jako kdyby ti zadlužený brácha půjčoval dalším dluhem resp. půjčkou!
3/Ke kapitalismu patří, že firmy či banky prostě krachnou a zase je někdo jiný koupí a ten poté když to umí prosperuje. Zachraňují se jen banky v případě, že by to ohrozilo pozici především vládnoucích politiků, o nic jiného nejde. Jinak myslíš si, že v bankách mají hlavně peníze chudí a střední třída? Jistě, ale menší vklady jsou většinou chráněny, jištěny, o peníze by přišli většinou ti bohatší resp. i část firem, ale když něco nejde dlouhodobě zachránit, žádné půjčky či eurovaly to trvale nezachrání. To co se má stát, se také stane. Nemáš vůbec pravdu, že jde o pomoc lidem např. v Řecku, ECB vytvořila euroval, který naplní svými financemi podle určitého klíče země eurozóny a představ si, že většina těch peněz jde sice do Řecka, ale fofrem zase zpátky, ale do německých, francouzských bank, přičemž ty peníze v eurovalu budou muset sanovat státy eurozóny, ale z peněz daňových poplatníků! Je těžké toto přibližné schéma pochopit?
4/ Tvrdíš, že EU posílá každímu Slovákovi 8-10 tis.Kč ročně. A víš kolik posílá Slovensko ročně do EU? Je to skoro fifty/fifty resp. zatím je SK a i CZ mírně v plusu!
Fakt nebuď legrační exite.
5/ Nic jsem nepil, mě stačí k dobré náladě komunikovat s takovými experty jako seš ty exitusi!
Pěkný večer!
13. 10. 2011 | 22:09

Maximus napsal(a):

exite, ještě dodatek, ten euroval vytvoří ECB na klávesnicích serverů a země eurozóny jej budou splácet a to především dlouhodobě z peněz daňových poplatníků, předtím si na to dluhopisy zase musí vypůjčit a nechtěj vědět od koho..... Je to obludný systém!
13. 10. 2011 | 22:14

claudius napsal(a):

Bohaté banky-bohaté obyvatelstvo-to tu vážně napsal nějaký modrý pomatenec!
13. 10. 2011 | 22:15

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik hrubě urážlivých a nadávky obsahujících textů ("gauner", "zmetek", dobytci"), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 10. 2011 | 22:21

ghándí napsal(a):

petr z tábora,
je otázka, co to je uspěšnost eurovalu. udržet špatně hospodařící banky a jejich špatně hospodařící management při životě? já to jako uspěch moc nevidím. tahle krize má svoje příčiny a ty se žadnou rekapitalizací bank, ani pomoci zbankrotovanemu řecku nevyřeší. takže sice vyhodíme stovky miliard eur do kanálu, ale ponevadž jsme neodstranili přičiny krize, tak budeme stále před krizí. sice jsme si koupili stralivě draze čas, ale neni nam to vubec k ničemu. když pominu skutečnost, že je nebetyčná hovadnost, aby stát, kde je duchod 300 euro mesíčně, pomáhal státu, kde je důchod 1200 eur měsíčně, tak i v případě, že by si řecko nějakou pomoc skutečně potřebovalo, bych tu pomoc viděl v současne situaci jako zcela marnou a kontraproduktivní. tolik penez nemá ani čína, aby mohla řecko zachránit. a evropa má jenom dluhy.
13. 10. 2011 | 22:32

Silvie napsal(a):

„V případě Slovenska je to opravdu dost velká tragédie, protože příspěvek do eurovalu se zvýšil na 7,727 miliard eur. Kdybychom to přepočetli na bývalé slovenské koruny, tak to činí téměř 240 miliard slovenských korun. To je částka, která je 6x vyšší, než byl roční deficit Slovenska v roce 2007 nebo v roce 2008. Navíc Slováci budou platit dluh někoho jiného tím, že budou zvyšovat svůj vlastní deficit. Takové menší ekonomiky to dlouhodobě nemusí vydržet," varuje ekonom.

Německý dluh: 2100 miliard eur

Ševčík upozorňuje, že vnitřní zadlužení německé ekonomiky se za dva roky zvýšilo ze 66 procent na 84 procent HDP na konci roku 2010. Něco podobného platí i o Francii z 67 procent na 82 procent a Itálii ze 106 procent na 119 procent HDP. Francie s Německem se tak blíží stoprocentní hranici, kterou mohou překročit již v roce 2012. Absolutní ukazatele výše zadlužení jsou taktéž alarmující. Ke konci roku 2010 bylo nejzadluženější zemí EU Německo, druhá byla Itálie a třetí Francie, tedy země, na které se spoléhá, že potáhnou tíhu eurozóny.
Ty dluhy jsou tak vysoké, že jsou pro českou ekonomiku nepředstavitelné. U Německa je to téměř 2100 miliard eur. Této hranici se začínají blížit i Itálie a Francie a je možné, že dva biliony eur překročí již v tomto roce," varuje Ševčík.
PL
13. 10. 2011 | 22:36

exit napsal(a):

1) Jsi pozadu - EU už dala jasně najevo, že bude na banky tlačit, aby Řecku (i jiným zemím) dluhy odpustily.
2) Všechny země mají dluhy. ČR má (po Albánii) druhý nejnižší dluh v Evropě - a osmý nejnižší dluh z více než dvou set zemí na světě.
3) Není (kromě toho, že mi není jasné, proč motáš dvě věci dohromady)- ale asi každý kromě tebe chápe, že na každý krach banky doplácejí nejen bohatí střadatelé, ale celé státy, potažmo tedy i (zjeména) jejich chudí obyvatelé.
4) Každý Slovák (absurdní to průměrovat) posílá v posledních letech do pokladnic EU 4.000 Kč ročně - zpět dostává 12-14.000 ročně, ergo si přijde na mnou zmíněných 8-10.000. Jestli ti to skutečně připadá fifty-fifty, pojďme se dohodnout: já ti dám 4 tisíce korun, ty mně dáš 12 tisíc korun; a oba budeme spokojeni, souhlasíš?
5) Jestli jsi vážně střízlivý (nevypadá to tak) a rád diskutuješ, proč jsi se vyhnul odpovědi na moji první poznámku, proč Sulík je skutečná krysa: v předchozíchj letech, když peníze Slovensko dostávalo, ani ho nenapadlo protestovat - teď, když má Slovensko také něco dát, je najednou "principiální". Kdyby byl skutečný chlap, rozbil by koalici už dávno - vystoupil by z ní na protedst proti tomu, že Slovensko od EU peníze dostává. Takhle je to jen směšný ubožák, zlodějíček česko-slovenského typu.
13. 10. 2011 | 22:40

exit napsal(a):

Silvie:
Vysoké a rychle rostoucí dluhy jsou prostě problémem všech zemí, které mají pravicové vlády (Francie, Německo, Itálie).
Levicové Španělsko má také vážné problémy, ale naštěstí ne s dluhem.
Mimochodem, Ševčíka si starší pamatují jako mladého a stranou protežovaného komunistu 80. let, jako typ podobný Martinovi Komárkovi z MF Dnes. Je logické, že jsou dnes pravicovými ideology. Názorům takových lidí nevěnuje slušný člověk pozornost.
13. 10. 2011 | 22:45

ghándí napsal(a):

ještě, že u nás v roce 2006 paroubek zvítězil ve volbách, ale až na druhem místě. jinak bysme měli euro a platili řekum nadstandard jako slováci.
13. 10. 2011 | 22:52

Jozef napsal(a):

Treba povedat,ze Smer,ked este vladol, prvy euroval podpisal

a ze sucasne vladne strany a media Smer za to ostro atakovali.
Smer bol mediami aj dnes vladnucimi politikmi surovo obvinovany z podpory "lenivych Grekov" a podobne.Tieto ataky,okrem inych podobnych atakov, urcite ubrali Smeru vo volbach niekolko percent.Inac by Smer volby vyhral suverennejsie.A dnes vladol.
Dnes vsak SDKU a spol. brania svoj podpis pod eurovalom podobne,ako pred volbami Smer hajil podporu eurovalu proti utokom SDKU ...
Rozdiel je len v tom,ze dnesny euroval je vnimany uz ako vec absolutne urgentna a absolutne minimum na zastavenie neriadeneho,zivelneho padu europskych hospodarstiev a statov.A nasledne aj padu USA a celeho svetoveho hospodarstva.Preto prisli naliehave vyzvy k podpore eurovalu aj z USA,aj z ust US prezidenta.

Viaceri mienkotvorcovia,osoby krajne nezodpovedne, sa vsak neprestali tvarit,ze su uplne slepi a hluchi a masirovali obyvatelstvo povodnymi stupidnostami,typu:euroval je dar Grekom.Patria na smetisko dejin,na same dno.

Sucasna slovenska sestkoalicna hrozovlada je trapenim,tyranim i sebatyranim.Nezasluzila si ani tych sto dni vladnutia,od prvych dni produkovala kopu hluposti.
Odide katastrofalna vlada,ale katastrofalne media zostavaju.

Nastastie,slovenska politika je nepomerne zodpovednejsia,nez majitelia manipulacnej masmedialnej moci.
13. 10. 2011 | 22:58

ghándí napsal(a):

ten euroval, to je bolševický svinstvo první kategorie. neni divu, že se socanum tak líbí. některý státy se totálně prožraly až k bankrotu, a když už jim nikdo soudnej nebude chtít pujčit, tak jim povině pujčí danový poplatníci eurozony. ale protože žádní danoví poplatníci žádný peníze nemají, tak to pujde na ukor jejich dluhu. budou se muset povinně ještě více zadlužit. . a ještě se jim to zduvodní tak, že je to pro jejich dobro. okrádání lidí nabylo obludných rozměrů. tahle bolševická čunárna nemuže skončit jinak, než totálním ekonomickým krachem celé EU. je nejvyšší čas začít hledat odbyt na východě a držet si EU co nejdale od těla.
13. 10. 2011 | 23:08

Jozef napsal(a):

to deep throat

VV vobec nebol prvy,kto uprednostnil Slovensko kvoli euru.
Sam som tu uz viackrat konstatoval,ze velmi vela investorov uvadzalo euro,stabilnu menu, ako klucovu vyhodu krajiny.Investori malicki i velki.V mnohych,premnohych vyjadreniach i medialnych rozhovoroch.

Tazko je pochopit,preco zodpovedni v prazskych mediach tento fakt pred narodom zamlciavaju.Viete to vysvetlit?
Predsa slovenske denniky a odborne tyzdenniky nie su nepristupne!
14. 10. 2011 | 00:32

Mard napsal(a):

Proboha lidi, když to čtu, tak se bojím že mnoho z Vás rozumí ekonomice asi tak, jako ekonom obchodu s botama - Paroubek. Chápete, že je Řecko na huntě, protože utrácelo dlouhodobě více než mělo? Chápete, že i nyní utrácí Řecko více než na co má? Chápete, že se z toho takto Řecko nikdy nemlže vyhrabat, protože nemá zájem splnit své sliby co dalo (výše zprivatizovaného majetku, snížení pracovníků ve státní správě, snížení výhod, prodloužení věku odchodu do důchodu, atd.)? Chápete že když budou i slušné ekonomiky cpát peníze do Řecka, tak se dostanou do situace, kde bylo Řecko před dvěma roky? Nyní je situace taková, že do měsíce slítne kredit Belgie a do dvou měsíců jej bude následovat kredit Francie (aspoň CDS na to ukazují). Kdyby padlo Řecko, tak by to asi byla řacha a situace by byla nepěkná. Ale když padne polovina států eurozóny, tak to bude řacha která povede nejspíše k válce. A bohužel současné řešení, která strhává do pasti dluhů i zatím rozumně hospodařící státy, vede k tomu druhému, horšímu konci. Chápete, co se stane se Slovenskem, když Řecko padne? Mají závazek cca 8 mld Eur, to je cca 200 mld Kč, což odpovídalo závazku cca 400 mld CZK pro větší Česko. Dovedete si představit, jaký by dostala naše republika rating, kdyby státní dluh naskočil nejen o 50-70 mld. z běžného špatného hospodaření, ale navrch o dalších 400 mld. na pomoc eurovalu? To bychom během krátké doby také skončili v platební neschopnosti. A tohle čeká většinu států v Evropě. Proboha, to se nikdo nebojíte, jak to může skončit? Vždyť je to šílené, 250 milionů důchodců nedostane důchod a bude o hladu! Dovedete si představit, co to udělá s lidmi?
14. 10. 2011 | 00:35

Mard napsal(a):

Jozef napsal: VV vobec nebol prvy,kto uprednostnil Slovensko kvoli euru.

No protože nejsme blbci abychom takovým blbostem věřili. Firmy nezvolí jinou krajinu kvůli měně, i když to klidně mohou říkat. Ale kvůli nákladům na výrobu a nákladům na dopravu hotového produktu. Vše ostatní jsou plky. Je jasné že nadnárodní firma to bude mít jednodušší, když se bude všude platit eurem. Nicméně WW nepostavilo fabriku v Rusko proto, že by očekávalo že se tam brzy začne platit Eurem. Náklady na zajištění kurzu nejsou u velkých firem tak vysoké, jak si myslíte. Když cca 60% ceny v ČR vyráběné Oktávie jsou české díly a české mzdy, tak těch 40% se dá ošetřit, zejména, když na místním trhu prodám 30% produkce. Nemusíte věřit všem účelovým prohlášením. Firmy se také chovají jako politici - lobují za své zájmy.
14. 10. 2011 | 00:42

Zacheus napsal(a):

To Mard. To máte sice smutnou pravdu, ale myslím že zrovna pan Robert Fico pravil - po schválení eurovalu - že se Slovensko zase dostalo na mapu Evropy...
14. 10. 2011 | 00:43

Silvie napsal(a):

exit,

přestaňte si hrát na chytrého a dělat tady vlny.
Mne je osobně úplně putna, jestli byl Ševčík u komoušů nebo nebyl. Ta čísla jsou alarmující,ale vás nejspíš nechávají klidným, protože jse "odborník" na slovo vzatý.Skutečnému odborníkovi by z nich ovšem vstaly vlasy hrůzou na hlavě a do pozoru se postavily chlupy po celém těle.
Lze z nich vydedukovat, že už jen pokud padne Itálie, ohrozí to celou eurozónu. O Německu a Francii nemluvě.
Je vidět, že se předluženým státům s nezodpovědnou fiskální politikou jejich chování vyplácí, což je pro solidní Slovensko silně unfair. Slovensko muselo splnit, na rozdíl od fixlujícího Řecka , při vstupu do EU velmi tvrdá kriteria - tudíž nevidím důvod, proč by se mělo cítit jako viník dnešní situace.
Pokud se domníváte, že od unie dostalo víc, než do ní od nynějška napěchuje, tak jste na velkém omylu! Zadluží svoje děti i děti jejich dětí kvůli neuvěřitelnému bolševickému bordelu, jenž panuje v EU.

Už dnes se hovoří o tom, že euroval se bude dále (zřejmě donekonečna) muset navyšovat, protože stávající částka je nedostačující.
Je zřejmé (i lidem, kteří nemají ekonomické vzdělání), že bez vyloučení nezodpovědných států Středozemí z eurozóny se unie z toho marasmu nikdy nedostane a bude lít do černé díry další a další peníze.
Jak již někdo trefně poznamenal, je to jako mít doma gamblera, který vám v ruletě roztočí všechny vaše peníze.

Odpuštění dluhů Řecku pokládám za obrovskou prasárnu, kterou budou muset zaplatit jiné státy. Tyto peníze budou nutně chybět v rozpočtu unie, takže samozřejmě není pravdou, že to ostatní nebude nic stát,jak se proslýchá.

A srovnejte si v hlavě, jestli není kapičku amorální, aby Slovák, jehož průměrný důchod činil v roce 2010 378 eur!!!, přispíval na řeckého lempla, jehož důchod činil v témže roce (údajně roce ,kdy Řekové najeli na "úspornou" politiku)1365!!! eur.

Tudíž bych si soudy o charakteru Sulíka nechala raději pro sebe, abych nebyla za pitomce.
Díky bohu, že šíleného Paroubka, který je snad jediným současným politikem (i socani už ubrali plyn), který horuje i za téhle horrorové situace pro přijetí eura, příští volby zřejmě navždy odstaví od koryta.
14. 10. 2011 | 03:55

Silvie napsal(a):

Zacheus,

mně by bylo tedy, na místě Slováků, úplně jedno, jestli jsem na mapě Evropy.
Tyhle dluhy je z ní můžou lehce zítra vymazat.

A dělat si něco ze stupidního článku v amerických novinách, napsaného "novinářem" úrovně Blesku, by mi taky žíly nervalo. Oni jsou totiž všichni tak pobouřeni jen proto, že jim padají burzy (Američani by si ovšem nejdřív měli zamést před vlastním prahem).
14. 10. 2011 | 03:59

Silvie napsal(a):

Pane Paroubku,

jak tak nemůžu spát, protože je úplněk, napadla mne taková kacířská myšlenka.

Že vy si tady tím svým nadšeným eurovlastenčením připravujete půdu pro nějaký flek v Bruselu? Že by se soudruzi vděčně odměnili za loyalitu? Obávám se ovšem,že se o vaší nehynoucí lásce k unii nikdy nedozví a tady doma ji nedocení.

Euro nechci!!! A pokud ho někdo bude chtít u nás zavádět, tak mám dojem, že bude mít co dělat s pořádně rozzuřenou ulicí.
14. 10. 2011 | 04:05

Petr napsal(a):

Bída dnešní Evropy = bída dnešních evropských politiků. Politiků ve velké většině sebestředných, chovající se jak středověcí maharádžové (viz i dnes žebrající Papandreu) a jednající pro svoje ego a jen pro svoje prebendy. Viz Špidlova eurokomise: "Do roku 2010 předeženeme USA v životní úrovni a v HDP". A povedlo se. Těm eurokomisařům!
A Ty daňový poplatníku, ty co chodíš každodenně do práce, i v noci co jsi kurva a zloděj, plať!!!
14. 10. 2011 | 07:24

Jeff napsal(a):

Pane Stejskale, několikrát jsem vás upozorňoval, jaké svinstvo opakovaně předvádí gándý, a to prostřednictvím svých skorovulgarit, načež jste mou logickou poznámku bez jekéhokoliv upozornění smázl. Vy nemáte problém s tím, co tento zdroj produkuje výhradně pod blogy ČSSD plus levicově orientovaných přispěvatelů? Vy netušíte, co a proč tito nicci zkouší, proč ničí diskusi? Nebylo by od věci upozornění ohledně provokací, např v souvislosti s dobrým jménem těchto stránek? Já chápu, že zřejmě asi chce aktuálně.cz zaměstnávat osoby typu p. Machové, výhradně zaměřené na oslabení pověsti levice v očích čtenářů, ale pokud jde o diskuse, něco jako fair play by snad existovat mohlo. A k tomu nepochybně patří jednoduché a prosté zablokování podobných extremistických pokusů, jak hatit normální svět.
14. 10. 2011 | 07:34

Ládik!!! napsal(a):

Dluh Řecka nezaplatí jiné státy, ale lidé, kteří v nich pracovali a odvedli daně.
Chce to hlad, nejlépe hladomor.
14. 10. 2011 | 08:11

ghándí napsal(a):

ládík!!!
dluh řecka zaplatí jiné státy. to už je schválený. akorát ještě soudruzi v bruselu nevyřešili otázku, kdo zaplatí dluhy států, které platí dluhy řecka.
14. 10. 2011 | 09:39

exit napsal(a):

Silvie:
Nejde o to, že byl Ševčík komunista (to bylo i mnoho slušných lidí), ale že byl už jako mladík protežovaným komunistou ve vysokém postavení. Neliší se tedy nijak od Dalíků a podobného smetí, o kterém člověk ve slušné společnosti nemluví. Zabývat se názory takového člověka (nebo vůbec vnímat jeho existenci) by bylo morálně ponižující , proto se k němu už nehodlám vracet.
Řecké dluhy samozřejmě zaplatíme - a je to od nás dobré a slušné. Jsme členy Evropské unie (a např. já jsem na to opravdu pyšný) a jako členové máme povinnosti - ne zákonné, ale morální. Pokud zjistíte např. že váš manžel si tajně koupil drahou motorku a nyní neví, jak zaplatit dluh, tak mu samozřejmě svými úsporami pomůžete - i když sama máte méně než on. A toto je stejný případ. Na to, že Řecku odpustíme nebo zaplatíme dluhy, můžeme být pyšný. Slušného člověka totiž nedefinuje to, co vlastní, ale to, co dal ostatním. V kulturnějších zemích tohle lidé vědí, v buránkově se starají jen o to, jak mít ještě víc a víc.
14. 10. 2011 | 10:00

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Jeffe,

psal jsem to zde též mnohokrát, rád to zopakuji znovu.

Do těchto debat může psát každý, co chce, musí přitom ale dodržovat jistá pravidla. Ta pravidla určuje Aktuálně.cz resp já. Podle těchto pravidel nemažu "skorovulgarity", ale vulgarismy a hrubé nadávky (tedy ty, na které narazím).

Diskusní styl pana ghándího není mým diskusním stylem, stejně jako jím není diskusní styl mnoha dalších lidí (jak z řad fanoušků pravice, tak i levice). Ale to, že mi něco není vlastní či se mi to dokonce nelíbí, ještě neznamená, že to budu mazat či jinak zakazovat. Kdybych to dělal, moc lidí by si zde asi nepopovídalo. Takovou dobu už jsem zažil, nelíbila se mi. Takže to sám dělat nebudu.

Přeji Vám zajímavou, korektní a pokud možno slušně vedenou debatu (mimochodem ne vše musí člověk číst či na to reagovat, též to nedělám).

Libor Stejskal
14. 10. 2011 | 10:22

Silvie napsal(a):

Exit,

mám pocit, že jste k nám spadnul z jiné platnety.
Vy se mi snad zdáte - "jste pyšný na to, že jsme členy EU" - to je nejlepší vtip, jaký jsem v poslední době slyšela.
Tady už logické argumenty nepomůžou, tak si společně se soudruhem Paroubkem zarecitujte.


A hrdý buď, žes vytrval,
Žes neposkvrnil
ústa ani hruď
falešnou řečí.

Takový byl můj lid.
S kosou a kladivem,
Na jitřní čekal svit,
Čekal a věřil.

Úrodu novou sklidí sám.
Sám se svými!
Jděte mu z cesty,
Staví chrám bratrské doby.
14. 10. 2011 | 10:29

ghándí napsal(a):

exit
já bycvh byl pyšný, pokud bych platil dluhy lidem kteří nemají co jíst a dokonce ani nemají čistou vodu. takových lidí je na světě poměrně dost. ale opravdu nechápu proč bych měl platit dluhy popiječum ounza pod cipřišem, kteří mají čtyřikrát vyšší duchody, než naši duchodci. to zduvodnění jitrnicového ekonoma paroubka, že je to pro moje dobro a že bez te pomoci by to bylo ještě horší, mě nějak nebere. nemužu si pomoct, ale jalovým kydům prostě nevěřím.
14. 10. 2011 | 10:35

Silvie napsal(a):

ghándí,

to si musíte přečíst posledního Zeleného Raula v Reflexu (komiks). Já jsem se u toho mlátila smíchy - Mareš tam ty Řeky vypodobnil božsky, ale na dovolenou bych tam na jeho místě jela inkognito.
14. 10. 2011 | 10:44

Mard napsal(a):

exit napsal: Nejde o to, že byl Ševčík komunista (to bylo i mnoho slušných lidí), ale že byl už jako mladík protežovaným komunistou ve vysokém postavení.

Pane, vy by jste se opravdu šiknul na kádrováka! Máte to v krvi, byla by to pro vás funkce jako vyšitá. Podíval by jste se na kádrové podklady a hned by jste věděl, zda-li dotyčného skopnout ze schodů, nebo mu věnovat pár chvil vašeho drahocenného času!
14. 10. 2011 | 11:22

Cestovatel napsal(a):

V roce 2000 se Argentína nacházela v obdobné situaci jako některé státy Řecko. Nastal řízený bankrot a v roce 2006 na tom byla Argntína lépe než v roce 1999-2001.
Příznejme si že řízený bankrot Řecka je nejlepší cesta jak se Řecko dostane ze současné zapeklité situace.
14. 10. 2011 | 11:38

Terry napsal(a):

Euro přežije i Sulíka.

Ať to stojí, co to stojí...

Musíme přece podvodníkovi (Řecko dlouhodobě falšovalo (!!) své ekonomické výsledky) pomáhat, když máme (tedy mají hlavně německé a francouzské banky) tolik řeckých dluhopisů.

Ať to stojí, co to stojí...

Řecko nakonec stejně krachne, ale třeba to "vyžerou" až ty vlády budoucí. Proč by si současní politici dělali hlavu...

Ať to stojí, co to stojí...

A hlavně to "bude stát" řadové občany. Nenasytné banky budou "sanovány" z peněz daňových poplatníků. Prázdné státní kasy "doplní" plebs.

Nakonec od toho mají přece samé "dobré" "demokratické" politiky ve svém čele, ve svých vládách.

To jen ti "špatní" říkají pravdu. Pravdu nechtěnou...

Werich: "A jede se dál močálem černým kolem bílých skal."
14. 10. 2011 | 12:27

schlimbach napsal(a):

moje reakce na tento blog je zde - http://www.vasevec.cz/blogy/reakce-na-blog-pana-paroubka
14. 10. 2011 | 12:30

Terry napsal(a):

to ghándí napsal(a): ládík!!!
...akorát ještě soudruzi v bruselu nevyřešili otázku, kdo zaplatí dluhy států, které platí dluhy řecka.

Ale to je všem (a hlavně soudruhům v Bruselu) jasné:

HLOUPÝ PLEBS

Politici (ti evropští i naši), europoslanci, eurokomisaři jsou přece dostatečně "zaopatření":

Jak poslanci EU kasírují - Wie EU Abgeordnete absahnen
(http://dotsub.com/view/01ad2718-073c-474a-ac40-c7a72e199d55) s českými titulky

Kolik si vydělali noví vládci Prahy z ODS
(http://aktualne.centrum.cz/domaci/volby/grafika/2010/11/02/kolik-si-vydelali-novi-vladci-prahy-politici-ods/?cid=681644)
Kolik si vydělali noví vládci Prahy z ČSSD
(http://aktualne.centrum.cz/domaci/volby/grafika/2010/11/02/kolik-si-vydelali-novi-vladci-prahy-politici-cssd/?cid=681644)

(a předešlé samozřejmě neplatí pouze pro Prahu)
14. 10. 2011 | 12:38

Expert napsal(a):

To : pan Stejskal
Pane Stejskale, přestože to od Vás nemám minimálně doporučené, pokud ne přímo zakázané, dovolím si malou reakci na Vaši diskusi s Jeffem.
Je zcela jasné, že racionálně nebo i jen normálně uvažujíci člověk od Vás nechce, abyste se stal vykladačem privátních názorů diskutujících, či přímo odezíračem politických názorů diskutujících a podle toho zaměřoval Vaší cenzurní práci.
Tím, že tím odezíračem a vykladačem politických názorů nejste, si sice nejsem úplně jist, protože Vaše bazální kvalifikace daná nasáváním prostředí Lidových novin, Mladé fronty a HN ( s jejich výstavním posluhou Šimůnkem)v tom nedává plnou záruku.
Ale o tom jsem jako o hlavním sdělení psát nechtěl . Jako hlavní myšlenku mého dnešního sdělení jsem a opětovně chtěl napsat, že mimo mazání vulgarit by bylo dobré abyste pochopil , že minimálně stejně důležité jako mazání vulgarit je mazáni těch , kteří tady explicitně lžou.
K pochopení toho, že lež je v principu horší, sprostější a zákeřnější než vulgarita, Vám přeji znovu a opakovaně mnoho štěstí.
P.S.
POkud byste nebyl schopen evidentní a sprosté lži dohledat například ve zdejších ubohých šplechtech ghándiho , ale samozřejmě i jiných, rád Vám s tím pomohu.
14. 10. 2011 | 12:43

stejskal napsal(a):

Dobře, pane Experte,

vždy, když Vy něco shledáte jako lživé, pošlete mi to prosím mailem. O to samé bych rád požádal pana ghándího popřípadě další (a nejen ty, kdo jsou o sobě přesvědčeni, že znají tu jedinou správnou pravdu).

Všechny maily si pečlivě přečtu, porovnám je, prostuduji si potřebné podklady z více zdrojů, provedu analýzu, syntézu a poté začnu mazat jak vzteklý pes (zdravím, paní líná černá ;-)

Znovu opakuji, budu se usilovně snažit na sobě pracovat v tom smyslu, abych stejně jako Vy a nezanedbatelná část zdejších přispěvatelů dokázal šmahem odlišit pravdu (Vaší) od lži (pana ghándího). V případě pana ghándího to platí naopak.

Bez záruky a s přáním hezkého dne Váš

Libor Stejskal

P.S. Stejně je to záhul, ta demokracie. Člověk občas musí (no, nemusí ale nedá mu to) číst i jiné názory než ty, které zastává sám. Jak lákavá to představa, že by je někdo mazal...
14. 10. 2011 | 12:57

ghándí napsal(a):

expert,
pokud by se měli mazat ti, kteří explicitně lžou, tak by jako první musely zmizet blogy soudruhů paroubka a zaorálka. v demokracii je ale i lhaní dovoleno. sockomunisti na něm dokonce postavili svou živnost. na nás demokratech je, abychom argumenty jejich lži rozbíjeli.
14. 10. 2011 | 13:11

Silvie napsal(a):

Expert,

nejste náhodou expert přes svobodu slova?
Je to tady jak v pomocné škole.
14. 10. 2011 | 13:23

antiovce napsal(a):

...chápu, že zaslepení pseudopravičáci reagují podrážděně na jakákoliv vyjádření levicových politiků, obzvlášť když jsou pravdivá. O jejich zaslepenosti svědčí fakt, že přestože za vlády pseudopravice se všechny sledované ukazatele zhoršují - zadlužení stouplo o několik set miliard a nezadržitelně roste navzdory škrtům a zvyšováním daní (pouze nízkopříjmovým skupinám)- tak přesto si neodpustí útoky na levicové politiky, kteří vládly lépe.
14. 10. 2011 | 13:25

Silvie napsal(a):

antiovce,

ani bych neřekla, že vládli lépe - jenom kradli o něco méně, protože na to neměli dost fištrónu.
14. 10. 2011 | 13:29

Mard napsal(a):

stejskal napsal: Všechny maily si pečlivě přečtu, porovnám je, prostuduji si potřebné podklady z více zdrojů, provedu analýzu, syntézu

Proboha, já bych si raději koupil pistoli :-) Myslím že teprve nástupem do cenzorské funkce jste pochopil jaká je internet veliká zábava :-)
Jednu malou poznámečku na závěr: stále mě překvapuje, že se najde mnoho lidí, kteří si přejí zakázat projevy jiných lidí. Myslel jsem že to je spojené s komunismem, ale zřejmě jde o obecný jev, nějak přináležející k našemu národu.
14. 10. 2011 | 13:46

Silvie napsal(a):

Ekonom: Kolaps eura se neřítí. Řecko odejde z eurozóny samo, už příští rok. Znehodnocení úspor lidí a rychlý krach řeckých bank. Tak by vedla cesta Řeků do pekla, kdyby byla v zemi opět zavedena drachma místo eura. Tvrdí to britský finanční historik David Marsh. Podle něj to ale není hrozba, naopak pravdivý scénář, neboť některé země budou muset euro opustit a mezi nimi bude především Řecko. To z eurozóny ale nejspíš odejde samo a možná už příští rok.

Dluhová krize v eurozóně zdaleka nekončí, přestože Slováci nakonec schválili rozšíření pravomocí takzvaného eurovalu. V rozhovoru pro Radiožurnál to řekl britský finanční historik David Marsh, autor nejrespektovanější knihy o vzniku společné evropské měny. Krize podle něj nezpůsobí kolaps eura. Ale podoba eurozóny se zásadně změní.
Euro přežije, ale bude vypadat jinak. Bude to kompaktnější a stabilnější měna. Některé země ho ale budou muset opustit, především Řecko," řekl Marsh v rozhovoru pro Radiožurnál. Je si ale vědom toho, že odchod z eurozóny by byl velmi nákladný.

Kdyby Řecko zavedlo novou drachmu, její hodnota vůči euru by se okamžitě hluboce propadla. „Pro občany by to znamenalo znehodnocení úspor, řecké banky by přes noc zkolabovaly," řekl dále Marsh s tím, že jiná cesta ale přesto nebude.

Zdůraznil ale, že Řeky z eurozóny nikdo nebude vylučovat. „Pro odchod z eurozóny se rozhodne sama řecká vláda. Prostě sami poznají, že jejich hospodářství v rámci měnové unie se silnějšími státy nemůže prosperovat, že není konkurenceschopné," podotkl Marsh. A kdy k tomu dojde? „Možná už příští rok," zmínil.

Splnění všech kritérií pro vstup v našem zájmu

Nakonec tu bude podle něj jen eurozóna, ve které bude jen Německo a zhruba desítka dalších zemí, tedy tak zvané tvrdé jádro.

„Německo pak bude rozhodovat skoro o všem. Takový určitě nebyl původní záměr, se kterým euro vznikalo," pronesl dále historik s tím, že k tomuto vývoji není alternativa. „Německá ekonomika je prostě jednoznačně nejsilnější v Evropě. A Němci nebudou chtít jen platit za ostatní, ale budou požadovat tomu odpovídající vliv," myslí si historik.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marsh také odpověděl na otázku, zda se má za této situace Česko vůbec snažit o přijetí eura.

„Česká republika by o tom měla mluvit, ale rozhodně ne vážně uvažovat," odvětil Marsh.!!!!!!!!!!! Splnění všech kritérií pro vstup je ale podle něj v našem zájmu, protože to zajišťuje správnou hospodářskou politiku.

„Vstupovat do eurozóny za její dnešní situace ale v českém zájmu rozhodně není," dodal finanční historik s tím, že ani není na pořadu dne otázka, zda budeme v roce 2020 v čele s Německem součástí onoho tvrdého jádra. Právě to totiž předpovídají i někteří čeští ekonomové. Jenže taková debata podle něj ani nemá žádný smysl. „Předpovědět, co bude za tak dlouhou dobu, totiž nedokáže nikdo," doplnil Marsh.
14. 10. 2011 | 13:51

antiovce napsal(a):

to Silvie
samozřejmě, Zeman převzal po Klausovi stát v ekonomické krizi, rozkradené firmy a banky, místo zisku z privatizace nás ještě zadlužil, a to, že se to jakž takž dalo dokupy, to se stalo tak nějak samo, že?
14. 10. 2011 | 13:52

stejskal napsal(a):

Myslím, že ne, pane Marde.

Hezký den.

Libor Stejskal

P.S. Mimochodem nejsem cenzor, ale to není důležité...
14. 10. 2011 | 13:58

Jeff napsal(a):

napíšu to tedy znovu a přiblížím na konkrétním případě, je to pod Zaorálkovým blogem: slušní lidé odcházejí a myslím si, po přečtení kritiky či ocenění tohoto skvělého blogu, kdy z půlky diskutujících smrdí levný alkohol, že tomu bude i v případě mém, díky Stejskale ! Tak to tedy hodnotím já a jedničku má u pana Zaorálka jakýsi nul RA, což mi připomnělo (chtěl jsem napsat připitomělo), někde se ty nicky berou. To byla jedna hlídací agentura, s nickem RA&spol,sro., hlídali tak, že jejich residenti kradli ve firmách, jež střežili bdělým soukromopodnikatelským očkem.Když byl lapen u mě, tak jsem je vyrazil na hodinu. Oni že prej bude soud o ušlý zisk, (výpověď podle jakéhosi zákona 2 měsíce..)k jehož spočtení si pozvali slovutné právníky a ruskou kalkulačku (cvrnkáte sirkou a na jedné straně vám padne dobře, na druhé: máte to blbě), pak mi zavolal sám pan velkomožný RA (nechci tedy jmenovat..)a že prej dohoda no a potřebuje nějakou sumičku tak nějak že..
A jaká je pointa? Někdy prostě pravidla obecná nestačí, někdy je třeba jaksi vzít odpovědnost (brrr..šílený slovo, Janota, zodpovědný blahoslavený rek Janota taky rozdával z cizího a je z toho rekord) do vlastních rukou. (soud dopadl pro RA směšně..)
14. 10. 2011 | 14:30

Expert napsal(a):

To : pan Stejskal
Pane Stejskale, předpokládám, že jste opravdový demokrat a že si na demokrata jen nehrajete, o čemž by mohlo svědčit to, že mě žádáte abych, pokud nějaké lži, zjistím, tak Vám je zaslal mailem.
Pane Stejskal, já jsem na demokracii, i vlivem svého pobytu v různých státech Evropy zvyklý a myslím si, že demokracie je také o otevřenosti a není tedy nutné abychom si informace vzájemně "šmudlili" prostřednictvím mailu .
Jednu z ghandiho lží vám tedy napíšu a to přesně v tom prostředí a stejným způsobem jak ghándi tuto lež vyfabrikoval , tedy veřejně na tomto mediu :

ghándi 13.10. 22:32. "..je nebetyčná hovadnost, aby stát, kde je důchod 300 euro měsíčně , pomáhal státu, kde je důchod 1200 euro měsíčně.. "
Předpokládám, že je zcela zřejmé, v čem je tento výrok lžívý .
Pokud to, pane Stejskale, nevíte , předpokládám, že není problém pro Vás si to dohledat , pokud toho schopen nejste, s důvěrou se na mne obraťte a já budu opět k dispozici , samozřejmě ne mailem ale zase zde, veřejně.
Pokud vám tato jedna lež nestačí, pošlu Vám samozřejmě veřejně další, ale zkusme nejprve testovat upřímnost Vaší snahy o boj se lží na zprávě jedné, ať zbytečně neplýtváme tím nejcenějším co člověk má , tedy časem.
14. 10. 2011 | 17:42

Silvie napsal(a):

expert,

"v roce 2010 byl průměrný slovenský důchod 378 eur, ale řecký 1365 eur!!!! Čili solidarita spočívá v tom, že slovenský občan bude ze svého platit francouzské a řecké banky a vysoké řecké důchody. "

takže Ghándí se zmýlil - Řekové měli ještě víc - 1365 eur!!!
14. 10. 2011 | 17:48

Silvie napsal(a):

Experte,

je pátek večer -nemohl byste přestat otravovat pana Stejskala?
Vždyť se chováte s vaším ctěným kolegou,jako dva žalobníčci na základce.
Pro krista pána! Najděte si to sám. To potřebujete arbitra nebo co?
14. 10. 2011 | 17:51

ghándí napsal(a):

silvie,
koukam, že jsem rožezranost řeků podcenil. pokud by měli duchod 100 euro a požádali o pomoc, tak bych to možná chápal.
14. 10. 2011 | 18:36

Zacheus napsal(a):

Silvie. Zcela souhlasím s tím, že Slovákům by mohlo být jedno, zda jsou na "pomyslné mapě" Evropy. Asi jim to také jedno je, není to však - viděno optikou eurohujerství - jedno těm poslancům Slovenského parlamentu, kteří - na rozdíl od pana Sulíka a jeho strany - při opakovaném hlasování o eurovalu zájmy slovenských daňových poplatníků příliš nehájili. Ale co, když si Slováci plivnou do dlaní, tak o to lépe se budou mít občané Řecka, případně dalších členských zemí eurozóny. Hlavně, aby ten elán bratrům Slovákům dlouho vydržel. Přeji pěkný večer.
14. 10. 2011 | 18:45

Silvie napsal(a):

Vám také, pánové , pěkný večer.
14. 10. 2011 | 19:13

český maloměšťák napsal(a):

gándhí
Můžete prosím uvést, kolik musel odvést během svého života onen Slovák - aby měl důchod 378 eur - a kolik Řek, aby měl 1300 eur ?
děkuji.
Prosil bych v eurech. A zohlednit nesměnitelnou "měkkou korunu" z dob Bilakových.
Pak prosím porovnejte historickou řadu GDP/per capita, ano ?
Díky.

Až zase někdy něco budete spolu se Silvií srovnávat - dejte si prosím o dvě piva méně, ano ? Pak vás nenapadne uvažovat, že důchody se tahají z klobouku kouzelníka Pokustona.

http://www.oecd.org/dataoecd/18/51/43021454.pdf
14. 10. 2011 | 19:34

Xury napsal(a):

Pro Zacheuse:
už jsem četl úvahy ohledně zvýšení eurovalu na 2.9 bilionu eur. Na Slováky by pakk vycházelo cca 45mld. Měli by si chlapci do těch dlaní plivnout co nejdříve.
14. 10. 2011 | 19:34

Mard napsal(a):

Expert bonzuje: ghándi 13.10. 22:32. "..je nebetyčná hovadnost, aby stát, kde je důchod 300 euro měsíčně , pomáhal státu, kde je důchod 1200 euro měsíčně.. "
Předpokládám, že je zcela zřejmé, v čem je tento výrok lživý.

Sice to píšete panu Stejskalovi, kterým já nejsem, ale protože jste si sám vybral že místo dopisu vyberete veřejnou publikaci, tak jistě uvítáte komentáře. Víte, možná nejsem tak geniální jako vy, ale ani já netuším v čem je výrok autora ghándi lživý. Je tam nepřesnost v cifrách, ale z kontextu je zřejmé že vy asi máte na mysli něco jiného. I já jsem totiž přesvědčen že tento způsob asociální pomoci, kdy chudší pomáhají bohatěji žijícím rozmařilcům, je hnusný, neekonomický a blbý. Proto bych se rád z takového lůna geniality, jakým jste vy, dozvěděl, zda případně také lžu a pokud ne, pak v čem se můj názor odlišuje od názoru autora ghándi.
14. 10. 2011 | 20:49

Mard napsal(a):

Xury napsal: už jsem četl úvahy ohledně zvýšení eurovalu na 2.9 bilionu eur.

Až padne Španělsko, tak to vidím na takových 50 biliónů. To asi bude inflace jako v Německu mezi válkama. Budou hezké bankovky, euromiliardovky :-)
14. 10. 2011 | 20:52

Silvie napsal(a):

Mard,

já to slyšela na ČT 1 taky. To je tedy síla! Co na to naše superšlapka.
Ta nám vysvětlí, že jsme úplně blbí, protože nás čekají zářné zítřky s EU a nikdy jinak.

To je snad placený provokatér, který má tu unii ještě rychleji rozvrátit.
Kolik toho Řekové odváděli během svého života? To je snad pokus o humor...
Osvětlí vám to Zelený Raul.
14. 10. 2011 | 21:36

Koczka kolotocarz napsal(a):

Paróbku, Paróbku!
Měl jsem jich za chytřejšího, vždyť só graduovaný ekonom! Copak to nevidijó, že je celá hříčka s júrokrizí totál umělým trikem pro zbohatnutí těch nejbohatších?
Ve stylu: "Kdo z vás, pánové,na to má?!"
15. 10. 2011 | 00:18

Jaxx9 napsal(a):

Slovensko a euroval:
Slovaci toho narozbijali dost,
naposledy ceskoslovensko,
predtym rakusko-uhorsko,
...
volaka eurozona nie je problem.
15. 10. 2011 | 12:38

Tomik napsal(a):

POLICISTKA V BEROUNE VYLOUPILA HERNU

nejak se nam to zacina vymykat soudruzi :-)))
16. 10. 2011 | 04:46

StandaT napsal(a):

EURO přežije i Sulíka. Přežije Slovensko Fica?
16. 10. 2011 | 10:19

R.O. napsal(a):

Podle pana Paroubka nemáme být sobečtí a hrdě zavést euro, abychom i my pomohli dotovat předlužené země, které mají několikanásobně vyšší životní úroveň než my. Skvělé, díky za nabídku. Ještě opepříme zvýšenou daní za bydlení, vydatnou to lahůdkou nelišící se příliš od daně z hlavy a můžeme podávat ovcím a jiným živočichům z řad Paroubkova voličstva.

V Paroubkově článku zní zvrácená mystika (sebe)obětování, velice podobná dnešnímu pravicovému všeléku, tedy proškrtání se bídou a chudnutím k bájné prosperitě. Zatímco pravicoví sp(r)asitelé straší dluhem který řádně zvyšují, Paroubek straší apokalypsou, kterou by znamenal bankrot předlužených států. Jenomže i kdyby měl částečně pravdu, peníze o něž Eurosvaz připravil Slováky a připraví případně i nás, budou v nejlepším případě znamenat oddálení o pár dnů.
16. 10. 2011 | 15:07

Mr. Charles Wilson napsal(a):

Ponúkame správne riešenie vašej finančnej needs.We odlišuje od iných veriteľov, pretože veríme, že v oblasti služieb zákazníkom,
a zostaneme s tebou, kým sa dostanete výsledky, ktoré want.In všeobecné ponúkame pôžičky na bývanie, pôžičky na autá, si pôžičky, úvery commecial,
podnikateľské úvery, atď, na nižšom záujmom rateof 3%.
Kontaktujte nás prostredníctvom e-mail: charlsloanfirm@hotmail.com

Vyplňte tento žiadosť o úver formulár nižšie

1. Úplné názvy: .........................
2. Full Contact Adresa: ...............
3. Krajina trvalého pobytu: ...............
4. Telefón / Mobil: ...................
5. Vek a pohlavie: ........................
6. Povolanie: .........................
7. Ročný príjem: ......................
8. Suma potrebná ako úver: ..............
9. Pôžička Doba trvania: ......................
10. Účel úveru: ...................

Pán Charles Wilson
09. 11. 2012 | 00:44

Senator Walter napsal(a):

dobrý deň,

Hľadáte obchodný úver, osobné pôžičky, pôžičky na autá, domov, pôžičky konsolidáciu dlhu, rizikový kapitál, atď, v akomkoľvek množstve. KONTAKT NÁS NA: senatorwalterfinancialhome@gmail.com
prihláška

Mená: ....................
Pohlavie: ................................
Dátum narodenia: ........................
Stav: .......................
Kontaktná adresa: ..................
Mesto PSČ: ..............................
PSČ: .............................
Krajina: ...............................
Stav: ....................................
Mesto: ......................................
Dom Telefón: .......................
Mobil: .................................
E-mail: ..................................
Povolanie: ..........................
Náboženstvo: ...............................
Výška úveru: .......................
Doba trvania úveru: .......................
Štátna Účel úveru: ..........
Mesačný príjem: ....................

Odpovedať späť ku mne čo najskôr sa vyššie vyplnené údaje.

Dúfam, že to počujem od vás

senátor Walter
01. 09. 2013 | 06:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy