Co nám ukázala finanční krize?

23. 09. 2008 | 16:59
Přečteno 13627 krát
To, co jsme v průběhu jediného týdne prožili v globálním finančním systému, mělo parametry jaderné války. Během okamžiku mizely hodnoty, které vytvářely celé generace. Stačí si připomenout pondělí 14. září, kdy největší světová pojišťovna AIG potřebovala doplnit 40 miliard dolarů, aby nezmizela ve víru bankrotu a nestáhla sebou lavinu, jejíž konec neuměl nikdo dohlédnout. Potřebnou kapitálovou injekci však sehnala až druhý den v úterý, ale to už potřebovala 85 miliard dolarů. Mezitím totiž objevila další skryté ztráty.

Padající kapitálový trh snížil její majetek a to snížilo i její rating, takže závazky se prodražily. Za jediný den tak potřeby AIG narostly o 45 miliard dolarů. Zkusme si tu sumu 45 miliard dolarů, které kdesi zmizely během jediného černého pondělí, představit. Blíží se 800 miliardám korun.

Kdybychom to porovnali s českým penzijním systémem, znamenalo by to, že čeští důchodci by tři roky nejedli, aby se částka, která se vypařila z účtů za jediný den, dala dohromady.

Českých důchodců se to naštěstí netýkalo, ale mnoha amerických ano. Někteří byli zachráněni intervencí státních financí, zato jiní, kteří neměli úspory zrovna v té největší pojišťovně, dopadli hůře.

Byla to velice poučná lekce pro ty, kdo by chtěli český důchodový systém přenechat rizikům kapitálového trhu. Dokud trh roste, je všechno v pořádku, k běžným příjmům se přisypává i kapitálový výnos. Ale co když se trhy otočí a lidé přijdou o tyto povinné celoživotní úspory? Pokud jim stát nařídil spoření do fondů – třeba formou opt-outu – musí se o ně postarat. Bude na to mít?

Také způsob, jakým byla pojišťovna AIG zachráněna, si zaslouží podrobnější pozornost. Ministerstvo financí USA převzalo čtyři pětiny pojišťovny a s nimi i nejhorší část jejích závazků.

Každý ví, jak si ministerstva financí opatřují peníze, vlastně jen spravují příspěvky daňových poplatníků. Ti tedy zaplatí závěrečný účet. Možná bude o něco menší, než se zdá dnes, ale i tak bude pořádně velký. Jistě, kdyby ministerstvo nezasáhlo, mohlo to být horší.

Jak to občané zaplatí? Mohou si vybrat, byť obvykle ne hned, ale třeba při volbách. Mohou se rozhodnout, zda náklady systémového selhání systému pokryjí menšími požadavky na veřejné služby (například nižší úrovní školství, které bude důsledkem hůře placených učitelů), nebo zvýšením daní.

Zničující vlna bankrotů zasáhla i velké banky, ale díky intervenci státu ušetřila ty největší. To je reálný obraz toho, čemu tržní komsomolci říkají volný pohyb tržních sil. Když tržní síly nahrávají největšímu hráči, je to férová soutěž. Když největší hráč pocítí potíže, je to selhání trhu a stát musí zasahovat. Přijímáme příliš mnoho rizika? Žádné riziko, stát to zaplatí.

Vznikla také iluze, že budoucnost finančního systému je v přerostlých globálních finančních institucích. Ty však mají problém navíc, protože dosáhly velikosti, kdy se musí starat víc o sebe než o uplatnění svěřených peněz. Obživu hledají v těch nejsložitějších finančních produktech, ze kterých plynou největší výnosy.

Nakonec – jak se zdá – se ve svých produktech nevyznaly ani samy. Podle listu Financial Times ani v pojišťovně AIG dlouho nevěděli, jak velké ztráty jim způsobilo oblíbené pojištění proti bankrotu vystavovatele (CDS) syntetických dluhových papírů krytých směsí hypoték (CDO). V pátek mysleli, že potřebují 20 miliard dolarů, v pondělí došli ke 40 miliardám a v úterý už bylo třeba zaplatit 85 miliard.

Cesta peněz nemusí být dlouhá, riziková a nákladná, pokud kapitál hledá uplatnění blíže tomu, kdo střádá. A pokud to není jen kapitál pro kapitál, kde „peníze dělají peníze“.

Ve skutečnosti peníze samy nic neudělají, pouze na nejzazším konci své pouti, tam, kde dochází k naplnění nějaké lidské potřeby, se mohou proměnit ve „faktor produkce“. Nebo taky v účinnou brzdu, pokud právě tam peníze chybí.

Na tuto brzdu budeme narážet stále častěji, protože úvěrový trh bude ochromen ještě dlouho nedůvěrou nebo se bude odvažovat jen do malé skupiny nejznámějších hráčů. Proto stojí za úvahu pouť peněz zkrátit a podpořit rozvoj funkčního systému lokálních finančních služeb, které vycházejí vstříc regionům a jejich malým a středním podnikům a službám.

Ano, právě těm tvrdě pracujícím a mimořádně užitečným lidem kdesi v místě, kam není ze vzdálené finanční centrály vidět. V místě, kde mohou nejtvrději pocítit vysychající úvěr jako důsledek globální finanční krize.

Pokud je systém lokálních finančních služeb funkční a má důvěru, protože má dobře nastavenou regulaci a kontrolu a je vlastněn a podporován úsporami místních lidí, kteří se vzájemně znají, pak je to velice efektivní zdroj kapitálu pro hospodářský růst a tvorbu pracovních míst.

Globální systém nenapravíme, ale ten lokální je v našich rukou a čeká na oživení českého produktivního kapitálu.

(článek vyšel v Právu dne 23. září 2008)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Blue Jay napsal(a):

Paroubek je odbornik, ze radsi nemlci.

Od roku 1998 pusobil Paroubek na pražské radnici ve funkci ekonomického námestka Magistrátu, a to podle svých slov „jako ekonomický odborník“. Jednou z proslulých „odborných ekonomických akcí“ Paroubka bylo napr. nalití 300 milionu korun do cerné díry jménem První mestská banka. Tunelování První mestské banky, kterému Paroubek prihlížel, vyšetrovala policie, dokonce i obvinila nekolik manažeru z porušování povinností pri správe cizího majetku. Celkove se z banky ztratilo asi 2 miliardy korun. Ale byly lepší „kšefty“, na kterých se Paroubek podílel (systém Matra do pražského metra za dve miliardy, miliardové zakázky po povodních apod.). Antimonopolní úrad a auditori zjistili, že 133 ze 140 proverovaných verejných zakázek hl.m. Prahy z let 1998 až 2002 je v rozporu se zákonem.
23. 09. 2008 | 17:06

Kritik napsal(a):

Článek k zamyšlení. Najednou se hroutí utkvělá klišé - nejtvrdší kapitalisté v USA používají socialistické metody přerozdělování peněz (ovšem jako dar těm nebohatším kapitalistům), neviditelná tržní ruka se chová naprosto nepředvídatelně a idol většiny lidstva - peníze - se mění v cáry papírů.

Není čas zamyslet se nad pevnějšími hodnotami a na nich založit svou existenci?
23. 09. 2008 | 17:16

Blue Jay napsal(a):

Rath si vazil svych sosu,

na MZ....
Rathova odmena socanským šibalum na ministerstvu zdravotnictví za pár mesícu práce:Salák 520.000,Dryml 515.000,Honzík 484.000,Suchánek 465.000,Pecenka 425.000,ztracenej poslanec Pohanka 415.000,Kubícek 310.000,Sojka 270.000,Štrofl 225.000,Rathova tisková mluvcí, jejíž odmena byla taky šesticiferná.. atd.
Dodnes mu Dryml za to dekuje. Prej take nebude vybirat polatky,lol.
23. 09. 2008 | 17:21

ZdeněkJ. napsal(a):

Blue Jay
nechoďte kolem toho jako kolem horké kaše, odvahu, napište konečně jaká je pravda, že totiž příčinou americké finanční krize je působení p.Paroubka na pražské radnici.
23. 09. 2008 | 17:30

SuP napsal(a):

...a kozel promluvil jako zahradník....
Jaksi jste soudruhu zapoměl sdělit, že jinak zdravá ekonomika tohle snadno překoná a už teď všechno dál funguje jak má. Když porovnáte celý rozpočet USA s těma pár miliardama, tak je to směšné. A nám tady těma miliardama mává příslušník strany, která dokázala zvednout státní dluh na velikost jednoročního rozpočtu. Hleďme Hleďme...
23. 09. 2008 | 17:33

Pobo napsal(a):

"... V pátek mysleli, že potřebují 20 miliard dolarů, v pondělí došli ke 40 miliardám a v úterý už bylo třeba zaplatit 85 miliard. ..."

Úžasné generálské postřehy. Taky si pamatuji jistého ministra pro místní rozvoj, který jeden den něco orálně vyplodit a na druhý den to bylo úplně jinak.

Co si o tom mám myslet? Radši nic. Jenom těm socdem. sexymozkům závidím jejich splachovací povahu. Když já něco poseru, tak se za to docela dlouho stydím. Sexymozci to u sebe přejdou jakoby se nic nestalo, a navíc hned vyrukují s plnou po_bitvě_generálských keců, jak to oni umí. Ale abych jim "nekřivdil" není záležitost jen ČSSD, i v ní je vyšší koncentrace tohoto jevu.

Huš příteli předsedo Balóne, zkusí si někdy koupit nějaké zrcadlo. Třeba by potom pochopili co jsou zač a začali se dle toho chovat.
23. 09. 2008 | 17:34

Pobo napsal(a):

oprava:
i KDYŽ v ní je vyšší koncentrace tohoto jevu.
23. 09. 2008 | 17:47

Marty napsal(a):

Pan Paroubek ma asi nove ekonomicke poradce, jelikoz ten clanek je o tridu lepsi, nez cim nas obstastnoval v minulosti. Skoda jen, ze se pod ten clanek dany poradce nepodepsal.

Ja bych nikomu neprikazoval, jak sporit na duchod. Pokud nekdo bude chtit privatni penzijni fond, ma mu byt umozneno plne vystoupit ze statniho systemu. Pokud chce nekdo v tom statnim zustat a za vratkou zaruku jistoty ve stari moc nemit, je to take jeho volba.

Smutnou pravdou je, ze ti tzv. "trzni komsomolci" ukazuji nablahy vliv statu, ktery jim v podstate jejich riskantni chovani formou socialiazce jejich ztrat schvaluje.
23. 09. 2008 | 17:58

Kadlous napsal(a):

Je dost úsměvné pozorovat dva titány diskusí na blogu. Pan Blue Jay a pan SuP jsou opravdu všeználci, kteří stále mají výhrady k čemukoliv, co ing. Paroubek napíše. Není to také můj šampion, ale přeci jenom musí nestranný člověk si udělat názor, že tento člověk něco o problémech, o kterých píše, ví a zná mnoho věcí prakticky a dává své názory k diskusi.

Ale Vy dva pánové zde prezentujete názory a výlevy, které jste pochytili v zaprděné a zakouřené nádražní restauraci. Jste směšní a ubozí, jako celá ta neumětelská garnitura, která získala moc podvodem na voličích a předvádí nám dnes a denní své neumětelství.

Zdraví všechny diskutující.
23. 09. 2008 | 18:05

Blue Jay napsal(a):

Ale no tak Kadlousi!

Titan je vlk. On to sam o sobe casto prohlasuje. Ja jsem jen odpad. Male bezvyznamne smeti nekde v chlivku. Asi proto mam tak intimni zazitky s ruznyma Paroubky a Rathy. Jsou to moji kamaradi. Ale verit bych jim nechtel. Bejt tebou tak si poridim pred tim nez se s nima setkas, dobrej antismradik. Prej ho prodavaji v za par kacek v jakekoliv drogerri. Good luck.
23. 09. 2008 | 18:17

Blue Jay napsal(a):

Paroubek nechce zadne funkce!
Už za socializmu se zacal politicky angažovat a hned po absolutoriu Vysoké školy ekonomické uvedomele vstoupil do Ceskoslovenské
strany socialistické, pevné a neochvejné to soucásti tehdejší Národní fronty. Ve svém oficiálním životopise však samozrejme svou kariéru v Národní fronte taktne opomíjí. Brzy se pricinlivý mladík dostává do vysokých stranických funkcí v Socialistické, agenty StB prolezlé partaji a jeho uvedomelá politická angažovanost mu otevírá kariérní dvere. Dotáhl to postupne až na funkci ekonomického námestka stravovacího gigantu RaJ(Restaurace a jídelny), což dokazuje, že mel plnou duveru soudruhu a osvedcil se jako spolehlivý kádr. RaJ byl i na diluviální pomery reálného socializmu opravdovou raritou. Míra zlodejství a korupce v tomto socialistickém molochu, prolezlého podfukári všeho druhu, byla i na tehdejší dobu skutecne otresná. Lapidárne to na svých webových stránkách vyjádril bývalý místopredseda ODS Miroslav
Macek: -Stát se za bolševika námestkem v tomto ‚proslaveném‘ podniku, to nemohl být malá svine.-
23. 09. 2008 | 18:22

Blue Jay napsal(a):

Pavel Dostal o Paroubkovi prohlasil,
"Paroubek neni o idealech. Paroubek je o moci." Ma o tom nekdo pochybnosti? Ja verim ze ani m&m ci vlk o tom nepochubuje. Paroubek totiz o nicem jinem neni.
23. 09. 2008 | 18:29

čtenář napsal(a):

Článek je dobrý. Čtivý a srozumitelný. A jenom opravdový idiot namísto toho, aby se zamyslel , jak to může dopadnout s jeho penzí , tak vytáhne smrdadlavé bolševické kádrové nářadí přebarvené na modro a s jiskrou Pavky Korčagina v oku začne hodnotit autora. Něco podobného v jiném blogu a s jinými akcenty napsal někdo jiný, ale tam se modrá močka neodvážila.
Na Slovensku už si především mladí čuchli k výnosům v privátních důchodových fondech. A nevěřili , co tam našli. Totiž hovno.
Ovšem český trotl má jasno.
23. 09. 2008 | 18:39

Glock napsal(a):

Nějak nechápu souvislost mezi americkým bankovním a pojišťovacím trhem a tím českým. Oba systémy staví na odlišném právním systému, odlišné právní kultuře, odlišných regulátorech trhu, odlišné míře pravomocí těchto regulátorů .... Autor porovnává pomeranče a mandarinky ... obé jsou citrusové plody oranžové barvy ... a to je asi tak vše, čím se jeden ke druhému přibližují.
23. 09. 2008 | 18:58

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý výkřik, který odporoval zdejším pravidlům diskuse, viz Kodex diskutujících.

Dějuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 09. 2008 | 19:01

mmaaxxoo napsal(a):

k řediteli socialického RAJe mán důvěru asi jako al kajdě
23. 09. 2008 | 19:17

čtenář napsal(a):

To glock: Do toho amíckýho máme skrze modré tržní svazáky namířeno. - Tady je ta souvislost. Jste asi jediný, kterému to zatím nedošlo.
Krachy českých bank, zdravotních pojišťoven... kampeličky... to jste nezažil? Možná jste byl v hybernaci a teď jste se probral.
23. 09. 2008 | 19:24

Pája napsal(a):

Pane Paroubku, hodně jste mě překvapil. To bylo skutečně o třídu lepší než Vaše jiné příspěvky. Věcné, seriózní - silně k zamyšlení.
23. 09. 2008 | 19:28

SuP napsal(a):

Kadlous -
z Vás ten socan čouhá jak sláma z bot. Než budete zase příště jen blbě kritizovat, zkuste objevit tu HLOUBKU znalostí Vašeho oblíbeného pingla, který ač není Vaším šmpionem, je shodou okolností stále předsedou strany Vašeho srdce.
Celý život jsem se učil, pracoval a sbíral zkušenosti, abych si teď před důchodem nemusel nechávat radit jak ušetřit 50,- měsíčně od nějakého titána, co sice podnikat neumí, ale chce o tom za všechny rozhodovat a řídit to.
23. 09. 2008 | 19:39

RUMCAJS napsal(a):

Podepisuju Martyho a zdůrazňuju možnost volby. Nevím jak vnímat nápad p. Paroubka. Něco jako doporučení, nebo něco co dá příkazem ?
Taky se snažím vžít do situace, kdy se rozhoduju kam dám své přebytečné milióny. Jestli do nějaké místní kasičky, nebo do velké renomované banky.

Za c/ je správně. Dám do finančnímu mágovi Vlkovi.
23. 09. 2008 | 20:00

RUMCAJS napsal(a):

Jo a ještě jsem se chtěl zeptat, jestli někdo nevíte co má ČTENÁŘ za problém? Jestli je v přechodu nebo má nějakou hormonální poruchu ?. Ten chlapec je permanentně těsně před výbuchem.
Tak si sním proboha někdo tak nějak mile a od srdce popovídejte.
Vždyť je to taky jenom člověk.
23. 09. 2008 | 20:03

Radek napsal(a):

Když v 90.letech vybalil náš přemoudřelý ,tehdy ministr financí ,svou oblíbenou větičku o neviditelné ruce trhu na americké ekonomy,prý jim spadla brada.Již tehdy bylo jasné,že v případě nutnosti je trh běžně regulován vládami ,aby se sanovalo to co drží ekonomiku.Pan Klaus se tehdy urazil a prohlásil,něco v tom smyslu že pravdu má on.Podle jeho představ,by pravděpodobně pod jeho vedením tato krize znamenala ekonomický rozvrat planety.Jako náš prezident nás i nadále obšťastňuje podobnými perlami.Naštěstí ho již všichni berou spíše jako kabaretiéra a větších škod snad už nenadělá....
23. 09. 2008 | 20:14

matemaitk napsal(a):

Charakteristika pana Paroubka od pana Macka opavdu sedí. Ale co pan Macek sám? Jak by charakterizoval svůj kšeftík s Knižním velkoobchodem a deset milionů za privatizaci České spořitelny - tedy za konzultace či co. Silně mi to připomíná gaunera Smetku, šéfa H-systemu, jehož "know how" bylo soudním znalcem oceněno asina 150 milionů a použito jako nepeněžitý vklad do jedné z jeho firem. Šlo o know how to: lhát, krást a podvádět. Nechte už pana Paroubka na pokoji, celá ODS mu nesahá ani po kotníky.
23. 09. 2008 | 20:17

EC napsal(a):

"To je reálný obraz toho, čemu tržní komsomolci říkají volný pohyb tržních sil. "
Ehm, jako trzni komsomolec bych dane instituce nechal vyhlasit bankrot, coz by do budoucna zmensilo miru rizika, kterou jsou ochotny podstupovat. Tento zasah je presne to, co ordinuji paternalisticti komsomolci, abych tak parafrazoval, a co zadelava na problemy do budoucna.
23. 09. 2008 | 20:25

EC napsal(a):

Radek: jestlize vlady sanuji ztraty v ekonomice, davaji tim zelenou rizikovym praktikam. Uz v zakladnich kurzech ekonomie se vyucuje problem moralniho hazardu - jestlize vynosy bere ten, kdo rozhoduje o investici, a ztraty nekdo jiny, pak jedna riskantneji nez kdyby slo o jeho vlastni penize. Tahle krize je ukazkovym prikladem, kdy financni instituce systematicky podhodnocovaly rizika s vedomim, ze stat je padnout nenecha. Stat nenechal a tak muzou opet do budoucna jednat uplne stejne. Mozna ze se Klausovi smali, ale privodili si krizi na vlastni hlavy a pracuji na tom, aby byla i v budoucnu.
23. 09. 2008 | 20:33

Ty konce náměstků RAJe.... napsal(a):

Tohle nepsal Paroubek, na to nemá, jeho strana těch osmset miliard prošustrovala taky a to máme jednu pětadvacetinu obyvatel oproti USA.Je tristní sledovat jeho pokusy vetřít se jako ekonomický odborník někam, kde už to jednou stačilo.Je mi Jyřýka líto, takový konec si nezaslouží, jenže jiný konec je právně neschůdný, nejspíš něco je promlčeno, něco zamlčeno, někdo zastřelen, aby nemluvil, další radši už nejspíš nemluví...a potrefená husa ukazuje na všechny kolem, aby odvrátila pozornost...
23. 09. 2008 | 20:34

čtenář napsal(a):

RUM s Cajsem? Nádoba s modrou močkou. Umíš číst ? To , co píšete vy do modra zduřené socky, tak je v pohodě. A jen někdo přijme váš způsob komunikace , tak je to na problém. Ty sám seš jeden z největších modrých pemprsáků s takovou salvou neuvěřitelných pitomostí, že jedině utlamtaná sojka má nárok. Zdraví tě Klausova přihláška do KSČ , modrý soudruhu , a guliskův Reflektor mladých.
23. 09. 2008 | 20:35

Ford napsal(a):

No to je fór! Ano tady je vidět kam vede sekání dluhů!!! Je to varování!!! Až budou volby tak je dobré si vzpomenout jak to dopadlo v USA a proto již nikdy více rudooranžová koalice! Dobrý socan, zavřený socan!
23. 09. 2008 | 20:38

pavel napsal(a):

Už zase se pouští ten náš Jirka do věcí kterým absolutně nerozumí. Konstatovat po bouřce že npršelo umí každý přitoublík. Řešní nemá žádné takže zustaneme u tlučhuby, jako doma u socanů. Ještě Haška a Ratha, a nejlépe Sobotku k tomu. Toto spřežení nás připraví o jistoty v důchodu na 100%. Jen vůl by tuto smečku volil!
23. 09. 2008 | 20:38

čtenář napsal(a):

Třívykřičníkový Ford? 5 vět jasné schizofrenie. A potvrzuješ , že jste schopni stejných svinstev jako rudej bolševik.
23. 09. 2008 | 20:42

třebaKarel napsal(a):

Čtenáři ,
posílá mně Rumcajs .
Myslím že jste v pořádku a máte všech pět pohromadě .On je ale totiž lékař a trpí strašnou starostlivostí o všechny kdo jsou tady přítomní .Zabývá se explozivní medicínou -odtud ten výbuch .To víte má na krku Hippokrata .Tak jen dělejte že jako už je to dobrý a on se uklidní .
Až bude v klidu , bude s nim zase sranda . Žlutý špendlík ale má , Vonta to tedy je .
Posledně zas měl záchvat - že prý bohouš v Bratrstvu kočičí pracky měl kapuci zelenou a ne hnědou. No povídám , Rumcajs ,ani náhodou ,aspoň o tomhle něco vim .No néé , a že prej pošle důkaz .
Teď mi poslal odkaz na nějaký stránky kde to neexistuje a když jsem napsal autorovi stránek , koukal na mně jak na zjevení .
Posledně zas nás tady bavil že má hospodu za k,-150 za večer .-A kde? my na to .-Tůdle, neřeknu !
Tak a jste zachráněnej a já mám splněno okýnko do modrýho života . Mějte se hezky , tK
Jen jestli jste mu zatím neodpověděl něco od srdce .No ani bych se nedivil .
23. 09. 2008 | 20:42

čtenář napsal(a):

Jen vůl nemyslí na to, co s jeho penězi dělají slizští burzovní šejdíři. Čest práci, modrý soudruhu.
23. 09. 2008 | 20:44

pje napsal(a):

Je někdo schopen vymazat příspěvky grafomanů bez myšlenkového přínosu, zato s nevkusnými osobními útoky? Paroubka také nemiluji, ale to, co tu napsal, má hlavu a patu. 3koda že nenapsal, že federální rozpočet USA neposlali do propadliště dluhové pasti žádní socialisté či "levičáci", ale neokonzervativní republikánská klika.
23. 09. 2008 | 20:45

MedaBeda napsal(a):

Tak to je docela legrace. Vláda USA udělá socialistický počin za který by se nemusel stydět žádný totalitní mocnář, a náš socánek to dává jako příklad selhání trhu :-)))).
Každý investor by si měl uvědomit že riziko tu je vždycky ať své peníze svěřil do AIG a nebo (nedobrovolně) penzijnímu systému České republiky. BTW: riziko je daleko větší u té druhé možnosti a je jen věcí statistiky že se otřásla zrovna AIG.
23. 09. 2008 | 20:45

Blue Jay napsal(a):

Klid ctenari,

Jse me zdas dost rozcilenej. Usetri si neco ze sve zdurele rude mozkove kury. Nestoji to za to. Stejne porad budes socan. Nadavani te nijak od moderni CSSD neoddeli. Budes porad takovej moderni "clen".
23. 09. 2008 | 20:47

antizel napsal(a):

jasně, vláda USA je hloupá, stačilo by mít Paroubka prezidentem a celý svět by zjistil, že zdroje jsou, půjčky se splácet nemusí a dělat dluhy je nutností
P.S. příští rok máme mít schodek 38 miliard - to je zhruba tolik kolik platíme ročně úroků za dluhy které nasekala ČSSD
23. 09. 2008 | 20:47

čtenář napsal(a):

Zdravím tK.
Na Iggyho Popa jsem se nakonec nedostal - tvrdý časový limit, o kterém jsme usoudili, že z koncertu uvidíme málo.
A tak jsme byli ve Vagonu na českých Led Zeppelin. Překvapilo mě, že vzhledem k těžké konkurenci bylo plno. Byla to velmi slušná replika.
23. 09. 2008 | 20:48

třebaKarel napsal(a):

Lucie ,
nerouhejte se ,stačí říct a já to chápu .
tK
23. 09. 2008 | 20:48

nic než strana napsal(a):

domnívám se s pravděpodobností hraničící s jistotou, že tohle NENAPSAL Jirka Oaroubků, neb význam některých věcí vůbec nezná. JDe pravděpodobně o porušení autorského zákona, ledaže by někdo používal dementního pseudonymu Jiří Paroubek
23. 09. 2008 | 20:49

třebaKarel napsal(a):

Čtenáři ,
A jak se ti čeští Zeppelíni jmenujou ?
Já jsem v sobotu zmeškal na slamníku ještě Pražský výtěr , konkurence byla opravdu v sobotu silná .Mějte se
hezky , Váš tK
23. 09. 2008 | 20:57

Komančov 008 napsal(a):

Tak čum co se stratilo u nas po 47 kdy zloděj jmenem komunista ukrat vše na co si umamul tak soudruhu pionyre tak zvany ekonome a kde jsou peníze s penzijních fondu asi s te doby asi všechni měli co jist a proto se vydavaly potravinove listky a nakonec měna .Jaka krize nic se zase tak hrozneho neděje ono se to zase srovna pokut se nebude kryt to co zavinil někdo kdo neměl k svoji firmě zodpovědnost a čeka na to že, mu zase stat pomůže jako česke banky ve kterych kvetla korupce jako na běžícim pase a ne jen jejich čefove ale polovina zaměstnancu se chovala jako ty soudruhu aš to zase zaplatili danovi poplatníci a ještě s toho měli radost !populsmus nejvyšího kalibru tak se chovaji většinou socialisti a nejen oni hold zjistili ,tak konečně mame peněženky a zahodime svoje sranicke kníšky to nejde svadět na jednoho ani 10 lidi to byli jen ti co zodpovědnost je pro ně cizím slovem ?!
23. 09. 2008 | 21:02

ex napsal(a):

Mám dojem, že tohle "Paroubkovo" pojednání psal někdo úplně jiný ...
23. 09. 2008 | 21:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dalších několik urážlivých textů, které odporovaly zdejším pravidlům diskuse, viz Kodex diskutujících.

Dějuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 09. 2008 | 21:04

Karel napsal(a):

To Medvedice :
Najdi si pořádného chlapa, ať nechodíš pro svou pravidelnou dávků kopulačních pohybů nadále do ZOO. Najdi si chlapa. Ten se rozezná od medvěda tak, že sice má taky 4 končetiny, ale navíc i občanský průkaz.
Do Parabka se neprď, nerozumíš tomu.
23. 09. 2008 | 21:05

RUMCAJS napsal(a):

tK:
Karle, ty psycholog asi nebudeš. Copak takhle se uklidňuje člověk, který podlehl amoku?

Toto je rada psychologa:
Když na vás někdo křičí, má k tomu zpravidla svůj důvod. Pokud takový důvod neznáte, neznamená to, že žádný neexistuje. Naštvaný člověk čeká omluvu a nebo vysvětlení. Bohužel díky tomu, že se prohřešil proti základnímu komunikačnímu pravidlu (být bez negativních emocí) většinou dostane pravý opak toho, co očekává. Proto svoji agresi stupňuje a snaží se, aby získal alespoň nějakou satisfakci (ponížit vás, vykřičet se, ukázat vám, vrátit vám to, …)

Když mu však dáte, pro co si původně přišel, překvapíte ho a on okamžitě zkrotne.

Karle, on chce omluvu !

Zkus to prosím tě, jestli to zabere .


Toto je rada psychologa:
23. 09. 2008 | 21:07

KK napsal(a):

Já žasnu , tolik odborníků a někteří na všechno ( Blue Jay ,Rumcajs ,atd ) , kteří všemu rozumí a všude byli a jejichž názor je jedině správný . Že ještě nesedíte přátelé v nějaké významné funkci ? Jestli to není tím , že jste jenom velcí žvátorové k smíchu a pobavení . Obvzlášť s chutí si čtu příspěvky od Blue Jay . Většinou nejsou k tematu , ale o to více zábavnější . Jen tak dál , velký ŽVÁTORO .
Čaves
23. 09. 2008 | 21:07

Martin napsal(a):

Dost slusny clanek, jen rozvoj lokalniho v dnesnim globalizovanem svete stejne skonci ve finale v tlame nejakeho dravce. Tam je potreba nejdriv spravne vytvorit takove regulace podporujici konkurenci drobnych a omezujici de facto bankovni oligopol. Po aktualni krizi je dost velky riziko, ze pocet hracu se jeste zmensi a sila nejvetsich jeste vzroste.
23. 09. 2008 | 21:11

Martin napsal(a):

Pane Stejskale, spamovani diskuse stale stejnymi prispevky je v souladu s kodexem ?

To ze nekdo meni slovosled ci poradi vet nic nemeni na tom, ze vlepuje vsude do kolecka jedno a to same.
23. 09. 2008 | 21:13

čtenář napsal(a):

to tK: Musel jsem se zeptat svojí ženské. Tak přesně se jmenují Led Zeppelin Revival. Snad běžně vystupují i v Německu. A zahráli jednu zvláštnost - solo v Immigrant Song. Na studiovce to není a nevím, jestli LZ orig to tak hráli na koncertech.

Pražský výběr na Slamníku? Je to tam dost malé. Ale vlastně Klub Kain také, a tam také vystupovali.
Já zase běžně ma koncertech potkávám Kysilku se synem . - Když už byla řeč jinde o kravaťácích , chodících na bigbít.
23. 09. 2008 | 21:13

kedu napsal(a):

soc.dem.Paroubek není autorem textu blogu - je tam příliš mnoho výrazů, které ten starý sprosťák nemá ve slovníku. Co se týká samotné nabídky pana Paroubka "volte ČSSD", tak zapomíná dodat, že poradci z USA mu radí jak tyto volby (i ty předchozí prohrané) vyhrát. Je to zvláštní paradox. Na jedné straně kritizuje USA a předvádí je jako odstrašující příklad nezodpovědnosti, na straně druhé bezostyšně používá know how made in USA.
To už není cynismus, to je naprosto upřímný sociální demokratismus.
23. 09. 2008 | 21:15

Kadlous napsal(a):

SuP - potrefená husa zakdákala. Dlouho sleduji Vaše duševní rozlety a je to skutečně síla. Jak říká dnes omladina - je to hustý.

Aby jste si doplnil Váš rozhled:
http://uk.youtube.com/watch...

http://www.videa-videa.cz/v...

A jen tak naokraj - socan ani socka nejsem - jak s oblibou šmoulové uvádí na každý jiný názor, než oni mají nařízený od taťky šmouly. Pana inženýra Paroubka nemám za guru a není můj oblíbenec - ale on jedná slušně na rozdíl od Vašich soukmenovců a když řekne pravdu (ověřitelnou) , tak to musí soudný člověk odsouhlasit a ne tupě opakovat demagogické poučky svých model.

Jinak pane SuPe zbavte se své žluči a snažte se užívat si důchod. Se zdravím to jde potom rychle dolů (mám zkušenosti) a když potom začne zločinecká politika taky politiků (TJ, TC, atd) ve zdravotnictví, tak to není moc veselé. Ale Vy si prohlédnete obrázek svého fúhrera (který už v té době bude na smetišti dějin) a polaskáte se s ním - bude Vám dobře.

Všem dobrý večer a panu Stejskalovi také.
23. 09. 2008 | 21:15

třebaKarel napsal(a):

Hele Rumcajsi ,
přečetl jsem první dvě řádky ,... Hele mně se prostě kroutí huba na to pivo za 17 ! Řekni ,nebuď takovej ! Já už nemám žloutenku !
tK
23. 09. 2008 | 21:16

čtenář napsal(a):

ještě pro tK: Kdo ví, jestli se třeba jednou nesejdeme na koncertě . Našem.
A tykáme si. Já na to vykání nějak moc nejsem.
23. 09. 2008 | 21:18

třebaKarel napsal(a):

Čtenáři , ne ,
jmenujou se Pražský výTěr . To nejni Kocáb .
To je poctivější a s atmosférou , kočičkama ,prostě fajn spolek . No moje ženská mi před půlhodinou řekla že jsem závislej , budu muset jít sekat dobrotu ,Mějte se . tK
23. 09. 2008 | 21:20

JJ napsal(a):

To pise clovek, ktery tvrdil, ze splatky dluhu statu muzou cinit az 36 pc HDP. Jeho zajistovaci operace, ktere preplatil o 200 mil korun v dobe namestkovani v Praze jsou take znamy.

Jiste, nekdo mu to napsal, stejne jako ten dokument pro nemecke publikum prelozeny jako soudruzi a soudruzky.
23. 09. 2008 | 21:22

stejskal napsal(a):

Není pane, pane Martine,

snažím se proti všem spamům, které nemají nic společného s tématem, zasahovat. Ne vždy je ale jednoduché posoudit, co už spam je a co ještě ne. Navíc se na to člověk od člověka budou asi názory lišit.

Když si nejsem zcela jist, nechávám raději věcem volný průchod.

Libor Stejskal
23. 09. 2008 | 21:23

RUMCAJS napsal(a):

Karle, ty jsi Pražák a těm já nevěřím ani pozdravení. Já Ti to řeknu, Ty přijedeš, bělmo žlutý a celá vesnice lehne popelem.

Kdepak! (Navíc p. Stejskal poměrně zlobí.)
23. 09. 2008 | 21:23

třebaKarel napsal(a):

Tykáme , díky .
Tak na tebe ,čtenáři !
tK
23. 09. 2008 | 21:24

stejskal napsal(a):

Vám též, pane Kadlousi. l.s.
23. 09. 2008 | 21:24

donQ napsal(a):

23. 09. 2008 | 21:24

stejskal napsal(a):

Nezlobím, jen si hraju, pane Rumcajsi. A kdo si hraje, jak známo nelobí ;-) A v hospodě jsem krotkej jako ovečka.

Libor Stejskal
23. 09. 2008 | 21:26

Karel (taky) napsal(a):

BlueJay jen vždycky zapomene napsat, kdo Paroubka za jeho působení na radnici řídil. Přece nemůže napsat nic špatného o slavném dobyvateli Mount Everestu Bémovi...
23. 09. 2008 | 21:29

Martin napsal(a):

Ok pane Stejskale, uz jsem si myslel ze je to jinak, kdyz po kazdy musim si precist znova jedno a to samy v kazdy diskusi a nazory zajimave a k tematu hledat s lupou. Mimochodem, nebylo by mozne nejak vyresit napriklad, ze pri cteni si mohu odfiltrovat to co mne nezajima ? Nejakym logovanim toho kdo ma zajem o logovani a ten aby mel moznost vypnout bud nicky nebo ip ktere v diskusi nechce videt ?
23. 09. 2008 | 21:32

Kasparek napsal(a):

pan Paroubek se nezminuje o tom, co predchazelo teto financni krizi. A co bylo duvodem one hypotecni krize. A totiz ze stat umele zasahoval a podporoval trh, aby daval levne uvery lidem (ta ona klasika socialni demokracie), kteri na ni nemeli a kdyz jich bylo uz prilis, prisel krach. Socialiste totizjedini vi, co je pro vsechny nejlepsi. A od stolu.
Jenom mi v tom chybi navod, jak ten problem napriklad resit u nas. Duchodcu diky zlepsovani zdravotni i jine pece neustale pribyva, zatimco pracujicich ubyva. Proc jsme za celych poslednich 10 let neslyseli zadny jednoduchy navrh, jak to vyresit? Kdyz to jde takhle smahem zdiskreditovat par vetami, jiste to pujde i obracene.
No nicmene pane Jiri budte klidny, ja od vas reseni neocekavam. Jenom populisticke kecy, kterych jsem uz pln.
Jeste ze mate zas svyho nepritele, neni to svym zpusobem osvobozujici pocit? :)
23. 09. 2008 | 21:33

P.V.M.Peters napsal(a):

Vskutku překvapivé,jakmile se stane něco na světě,co je podobné této vládě,vystřelí jako rakety Vostok pánové Zaorálek a Paroubek,hlásají ta svoje moudra,a považují je za nejlepší.
Docela pobaveně čekám na to,až se to otočí.

P.V.M.Peters
23. 09. 2008 | 21:34

mirek napsal(a):

Tak nevím, není škoda pana soudruha PAROUBKA že nezastává /l/ místo nejvyššího postu ministerstva financí???? Z nějaké krize včetně americké ŽÁDNÝ STRACH...
23. 09. 2008 | 21:35

podrazy,cz napsal(a):

podrazy.cz

diskuze bez cenzury
23. 09. 2008 | 21:35

Martin napsal(a):

Kasparku, zapominate, ze to trh zadal levne penize. Kdyby banka nesnizila urokove sazby, tak by stejni lide co to dnes kritizuji nadavali statu jak to omezuje podnikani nedostupnymi uvery. A mimochodem, kdyby nerozhodoval stat a centralni banky a byla poptavka po levnych penezich, co myslite ze by se delo ? Bylo by jich jeste vic a dnesni krize jeste hlubsi.
23. 09. 2008 | 21:36

MK napsal(a):

Clanek je to zajimavy, ale spise politicky nez odborny. Autor se dobral k zaveru, ze popisovanym problemum lze predejit malymi, lokalnimi financnimi sdruzenimi. Nic proti tomu, vsichni intuitivne citime, ze tahle cesta neni spatna. Podobne firmy funguji i ve Spojenych statech a kdyz tohle autor tvrdi, tak zrejme tehle krizi odololaly, ale priznavam, ze ja sam nemam konkretni informace a v clanku nejsou uvedeny. Bohuzel takhle jsou autorovi zavery jen dojmy, nepodeprene fakty.

Fakt je, ze bez ohledu na to jak si tyhle lokalni financni instituce vedou v soucasne krizi, tak rozhodne plati, ze u nas je takovyhle instituci malo. Jak tuhle situaci zlepsit?

Take bych chtel pripomenout, ze s lokalnimi financnimi sluzbami v podobe kampelicek mame u nas nedavne a velmi negativni zkusenosti. Ty prvni kampelicky totalne vybouchly. Nyni sice existuji "euro-kampelicky", ale to uz jsou preci jen vetsi financni instituce, nez byly ty puvodni, Funguji sice spolehlive, ale je jich malo.

Ja tedy zridit spolehlive, stabilni regionalni financni instituce?
23. 09. 2008 | 21:38

MacOSX napsal(a):

opravdu zajímavej blog.
sexy jirka zase matematicky dokázal platnost věty, která říká, že dvě jablka plus tři hrušky rovná se sedm pampelišek plus patnáct kuliček hroznového vína. dobrá práce!
23. 09. 2008 | 21:41

tdi napsal(a):

paroubek je jen vychcánek,kam vítr,tam kabát.Dle doby mění barvu,chameleon by se mohl učit
23. 09. 2008 | 21:41

koala napsal(a):

Rozumná slova, ti co na pana Paroubka vytahují kdeco, patrně by byli schopni vytvořit i varianty Kubiceho zprávy, at si své žvásty vypouštějí jak chtějí, ale pamět máme dobrou, pád bank, kampeliček a zdrav.pojištoven byl za modrých, za Klause a ted by ti samí zase chtěli zavádět množství zdrav.pojištoven, amer. model zdravotnictví, všelijaké penz.fondy, jak by to dopadlo, je zřejmé, jen vůl může po tom všem stále věřit ODSS, tedy jen vůl, nebo zloděj, který z toho má profit.
23. 09. 2008 | 21:42

MacOSX napsal(a):

koalo, nebudu ti sprostě nadávat, nebudu si kvůli tobě zbytečně k**vit karmu.
23. 09. 2008 | 21:46

Jíra napsal(a):

Dobrý komentář od Paroubka. Samozřejmě, že nemůže napsat všechno, co si myslí, aby nebyl obviněn, že vyvolává paniku. Od něj jako význačného politika by to nebylo rozumné.
Při globálním propojení ekonomik dá jistě každému selský rozum, že to, co je dnes v USA, zanedlouho přinese své důsledky i u nás. V USA je to teprve začátek. Konec je v nedohlednu.
Není třeba se mezi sebou hádat. Každý nechť se zařídí podle svého. Modří ptáci si dál mohou úspory ukládat u soukromých pojišťoven. Je to přece jejich riziko. Rozumný člověk chápe, že v současném světě hodota peněz půjde dolů a naloží s nimi jinak, pokud o ně nechce přijít. Nikomu se však nijak nebrání soukromým darem podpořit americkou ekonomiku a krachující americké podnikatele nějakým drobnějším příspěvkem Armádě spásy. Máme přece svobodu.
23. 09. 2008 | 21:47

expat napsal(a):

Pricinou americke financni krize bylo (je) jednak zavadeni ruznych socialnich(socialistickych) prvku, ktere americke vlady dlouhodobe prijimaly, aby uspokojily volice a zaroven uvolnovali regulacni zakony, ktere meli v minulosti za ukol drzet financni instituce na uzde. Nic vic, nic min.
23. 09. 2008 | 21:48

David B. napsal(a):

DObrý příspěvek na blog, minimálně oceňuju málo výpadů vůči vládnoucím stranám.
Určitě máte pravdu, že při odvodech penzí do kapitálových fondů (menší článek o tom je i na leblog.cz) může přijít riziko, že se pojišťovna jaksi zadrhne. Nemyslím si ale, že by např. Francie nechala padnout AXU a USA AIG. Navíc to není lití bez ničeho na druhé straně - vláda převzala naprostou většinu firmy. Až krize přejde, draví investoři se poperou, aby ji od vlády koupili.
Soukromé fondy skýtají nebezpečí, ale na druhou stranu si potom důchodci v USA mohou dovolit cestovat po Evropě a kupovat domky na FLoridě (vedle Grossovic haciendy). Raději budu žít s tím, že si v lepším případě koupím domek u Sázavy a v horším skončím jako státní důchodce - budu jezdit MHD po supermarketech, abych koupil rohlík o deset haléřu levněji. A taky..můžu si přeci vybrat fond, do kterého to dám. Když mi fond nabídne velké zúročení a bude se jmenovat akciový, riskantní nebo podobně, tak do něj nedám všechny své prostředky...

K působení páně Paroubkovic na Magistrátu se vyjadřovat nebudu.. Dosti lidem pomohl za velký peníz, ovšem v případném sporu mi to nedosvědčí /řečeno mezi čtyřma očima/, tudíž to pitvat raději nebudu..
23. 09. 2008 | 21:51

David B. napsal(a):

A souhlasím s těmi komentáři, že pokud se někdo chce připravit na důchod, tak investování do fondů a placení penze není nejlepší(njevýdělečnější) způsob.
23. 09. 2008 | 21:54

koala napsal(a):

expate, je to zcela obyčejná privatizace zisků a socializace nákladů, je zákonité,když má na jedné straně být nepřiměřený /nezasloužený zisk/ musí být na druhé straně velké množství zubožených, dobře to vyjádřil klasikAlexnder Dumas, "Za velkými penězi je velký zločin!"
23. 09. 2008 | 21:54

jarpor napsal(a):

RUMCAJS

Mohu se přidat s pár kačkama k tomu mágovi vlkovi ?
Jestli jo, tak jdu do toho.
Ale - co když je nezhodnotí, nýbrž znehodnotí ? Máte už vymyšleno co s ním ? (To abych věděl, do čeho lezu ... )
Paproubkovi bych je nedal ..., bral dost.

Hezký večer
23. 09. 2008 | 22:00

Stáňa napsal(a):

Od p.Paroubka to fakt sedí,utrácejí naše peníze na zvelebování svých židlí,jdou pořádat nesmyslné a drahé vojenské přehlídky,když jejich zásluhou smrdíme korunou.My ten bankrot už dávno máme! Jen se o tom nemluví.neměl by zapomínat,že nejsme ovce!
23. 09. 2008 | 22:05

karel napsal(a):

Mazaání medu kolem huby před volbami? :-)
23. 09. 2008 | 22:07

ala napsal(a):

V tom vůbec nebyly předvolební sliby. Nevím proč je mu toto přisuzováno, aby by měl řvát jako topolánek o vymetámí Augiášova chlíva, to by byla slova, která by Vám vyhovovala, když ale protistrana hovoří moudře, tak se musí sepsout,že?
23. 09. 2008 | 22:15

kulk napsal(a):

Rozumná slova, ti co na pana Paroubka vytahují kdeco, patrně by byli schopni vytvořit i varianty Kubiceho zprávy, at si své žvásty vypouštějí jak chtějí, ale pamět máme dobrou, pád bank, kampeliček a zdrav.pojištoven byl za modrých, za Klause a ted by ti samí zase chtěli zavádět množství zdrav.pojištoven, amer. model zdravotnictví, všelijaké penz.fondy, jak by to dopadlo, je zřejmé, jen vůl může po tom všem stále věřit ODSS, tedy jen vůl, nebo zloděj, který z toho má profit.
23. 09. 2008 | 22:15

nebuďte naivní napsal(a):

Vy vážně někdo věříte tomu, že ten článek a spousty ostatních píše Paroubek? Že si po večerech když dorazí domů s volebním náklaďákem před spaním pročítá Financial Times, aby se dověděl něco nového o globálních finančních trzích?
23. 09. 2008 | 22:16

Vláďa Dvořák napsal(a):

Vážený pane Paroubku,současná finanční krize ukazuje každému to co v ní chce vidět. Ve Vašem rétoricky zdatném článku jste ji bohužel neanalyzoval, ale idelologicky použil k podpoře cílů ČSSD. Pokud se podíváme hlouběji co nejvíce selhává tak je to motivační systém ve společnostech, které nemají jasného vlastníka. Jedná se jak o socialistické tak o "kolektivistické" podniky, kde majitelem je mlhavý propletenec různých fondů a manažeři časem podlehnou mylnému klamu, že firma jim patří. Podobnému bludu časem podléhají i politici. A tak současná finanční krize ukazuje asi nejvíce na krizi integrity vůdců a to jak politických (lhostejno zda pravicových či levicovývh) tak těch jež jsou v čele globálních i lokálních kolektivistických společností.
23. 09. 2008 | 22:18

koala napsal(a):

Proč jste stále tak osobní, at už to Paroubek psal, či nepsal, nebo mu k tomu někdo odborně pomáhal, nikdo nemůže zpochybnit,že jde o jasná a moudrá slova, to ale těm co rádi zamlžují, kalí vodu a mají profit z bordelu samozřejmě nevyhovuje, to je jasné a prosté.
23. 09. 2008 | 22:21

RUMCAJS napsal(a):

jarpor:

V případě prodělku zkusíme Vlka udat do ZOO v Olomouci.
No a co uděláme s Karkulí, to pro změnu vymyslete zase Vy.
23. 09. 2008 | 22:21

Martin napsal(a):

"nebudte naivni", ono by to chtelo dukaz. stejne tak by se dalo tvrdit, ze napriklad vasik klausu nikdy nic nenapsal a vse za nej smoli jakl ci weigl :)

paroubek psal od sveho nastupu do premierske funkce, ma svuj styl a je i v tomto clanku. a mimochodem ma ekonomku (stejne jako klaus :)) tudiz tematu rozumi.

cim dal tim vic mam dojem ze nekteri nikdy nebyli schopni napsat nekolik vet dohromady aby mely hlavu a patu, tak maj dojem, ze se to tyka vsech lidi.
23. 09. 2008 | 22:24

střízlík napsal(a):

Fakt žasnu co všechno někteří lidé stihnou,celý den v práci, potom volby, televize, přitom studují, anylyzují...

Má to ale jedno velké ALE,
úroveň příspěvku silně zavání vlaškým salátem hltaným narychlo v bufetu...
Odborně ekonomický obsah se vytratil, stačí utřít mastné ruce do kalhot, vyhrnout si rukávy...

Děkuji nechci.
23. 09. 2008 | 22:28

RRR napsal(a):

Nic proti, ale dost populisticky clanek. Je uplne jedno, jestli by toto nastalo v soukrome pojistovne nebo ve statni - u nas se toto za vlad socdem delo kazdy rok, kdy se nekolik milard nasypalo do zdravotnictvi na zaplacnuti dluhu a to jeste jen te nejnutnejsi casti, kdy by uz nemocnice prestaly fungovat. Ano rozdil jeden opravdu je - da se to ututlat, vydaji se duhopisy a jede se dal. Ale to uz tu jednou bylo, casem to dopadne stejne a pak ty uspory chudaku duchodcu byly vnivec take. A nejen jich.

Priciny kolapsu financniho systemu jsou totiz uplne jinde - zvyk delat vse na dluh, vse si koupit a vyrobu prestehovat nekam jinam. My si prece nebudeme spinit ruce praci. A presunovat fiktivni penize sem tam bez jejich kryti donekonecna nelze. Zdrava ekonomika musi mit jak vyrobu, tak vyvoj a obchod. Tu vyrobu v USA odstranili a takto to dopadlo. Nase socdem nas ale tlaci k opacnemu extremu - nechat vyrobu, odstranit vyvoj, lidi nahnat do fabrik, kde nad nimi mame kontrolu jako stado ovci a hlavne zadne zivnostniky, protoze ti porad premysli, jak si na to zivobyti vydelat lepe a neplatit polovinu penez statu.
23. 09. 2008 | 22:40

jogín napsal(a):

Dnešní NY Times nějak přisvědčuje Paroubkovi, aspoň pokud jde o penze. Today’s retirees have less money in savings, longer life expectancies and greater exposure to market risk than any retirees since World War II. Even before the last week of turmoil, 39 percent of retirees said they expected to outlive their savings, up from 29 percent in 2007, according to a survey by the Employee Benefit Research Institute, an industry-sponsored group in Washington. Co s tím?
23. 09. 2008 | 22:42

Pepek napsal(a):

kdy se pod tímto podepsal někdo z jiné strany,to by pak byly zase jiné názory na to samé,že jo fanandové.
23. 09. 2008 | 22:42

MK napsal(a):

Nekteri tady pisi, ze tenhle clanek J.Paroubek sam nenapsal. Nad timhle argumentem by stalo za to se zamylet pokud by to byl clanek na Nobelovu cenu, ale tohle je "jen" prispevek do blogu.
Nikdo z nas diskutujicich nemuze na 100 procent rici, ze to J.Paroubek napsal, ale jednu vec vim urcite. Vy co rikate, ze to nenapsal se musite hrozne podcenovat. Verte mi i Vy byste neco takoveho dokazali napsat. Prvni text mozna pujde ztuha, ale u desateho uz to pujde od ruky a pak uz Vam na mysl ani neprijde, ze by vubec mohl existovat nekdo, kdo by neco takoveho mohl nedokazat napsat.
23. 09. 2008 | 22:47

jarpor napsal(a):

RUMCAJS

Jsme demokrati, ne, tak Karkule si vybere co, kde, jak ...

Ono jak Máňa nemůže za mne, Manka za Vás, tak Karkule stejně nemůže za Vlka ...

Navíc, v případě prodělku, nevím jak Manka, ale ta moje nějak překousne mou (naši) pitomost stran důvěry k Vlkovi, ale kdyby tu byly ještě nějaké techtle-mechtle s Karkulí, to by už asi nerozdýchala...
23. 09. 2008 | 22:47

Martin napsal(a):

MK, presne :) Ale ono dnes jsou lidi navykly jen kopirovat, slohy ve skolach jsou prevzate "hotove" materialy, magisterske a bakalarske prace se kupuji, tak se neni co divit, ze mladi lide si mysli, ze tak to bylo vzdy a vsichni jsou stejne neschopny jako oni. Nebylo a nejsou.
23. 09. 2008 | 22:54

RUMCAJS napsal(a):

jarpor:
No jak si bude moci Karkule vybrat, tak má Vlk po žížalkách. Na Rumcajse nikdo nemá. No Řekněte!
To jim v tý zologický asi brzo zdechne. Budeme ho muset udat za hotový, jinak by jsme mohli přijít zkrátka.
23. 09. 2008 | 23:01

Železnohorský napsal(a):

Pane Stejskale, nemažte tu nic, ta diskuse pod blogem je lepší než sitkom na Nově. Ohromě se bavím...
(Autoři sitkomů se bolestně snaží vymýšlet absurdity, aby byly co nejpitomější, prostě k smíchu, a tady je diskutující sypou z rukávu, jako by se nechumelilo. A ještě tomu věří. Nádhera.)
23. 09. 2008 | 23:07

jogín napsal(a):

A přikopíruju titulek z dnešního BBC. What would financial Armageddon look? Jak by vypadal finanční konec světa? Článek končí optimisticky: Až nikomu nezbydou žádné akcie, začne se trh zvedat.
23. 09. 2008 | 23:08

jarpor napsal(a):

RUMCAJS

Já myslel, že bude v tý ZOO za hotový v každým případku, když půjdem do mínusu.
Vy byste ho tam chtěl dát na leasing ? To voni nebudou souhlasit. Dokavaď ho nesplatěj, není jejich a kdyby, nedej Bože? chcípnul, to by byl malér.
Voni pak nic nemaj kromě mršiny, my pak taky ne, pudem k soudu, to je na desetiletí, všichni proděláme šortky a možná než se dočkáme pravomocného rozuzlení chcípnem taky, i když na Vás nikdo nemá !
Na to bacha...
Za hotový, to je hotový !
23. 09. 2008 | 23:19

RUMCAJS napsal(a):

jarpor:
Leasing jsem nemyslel. To by nám nikdo neodfinancoval, potože Vlk je stejně na odpis.
Myslel jsem fakturu se splatností tak 15 dní. Ale máte pravdu,to nebudeme riskovat.
Chtělo by to ale vymyslet, jak tu jeho cenu vyšroubovat. Nemáte nějakej nápad ?
Že umí sedni,lehni, dones, tím je asi neohromíme.

No nic, ráno moudřejšího večera. Třeba na něco přijdem.
Dobrou noc.
23. 09. 2008 | 23:28

EC napsal(a):

Martin: Rozlisujte prosim "trh" jakozto financni instituce a jine firmy oproti trhu jakozto principu ci mistu stretavani poptavky a nabidky. Trh je totiz ciste neutralni i co se tyce tlaku na levne penize. To firmy, ktere vstupuji na trh, chtely levne penize. Kdybyste dokazal uchopit tento velice podstatny rozdil, nikdy byste nemohl napsat takovou hloupost, ze "trh chtel" (21:36)
23. 09. 2008 | 23:32

jarpor napsal(a):

RUMCAJS

Jo, pravda, ráno moudřejší ( ne moudřejšího ) večera.

Popřemýšlím než usnu. Jestli s tou investicí tomu mágovi náhodou voba necouvnem. Taky možnost.

Dobrou ... :-)
23. 09. 2008 | 23:44

MK napsal(a):

Martin: Take mne napadlo, ze kazdy kdo napsal aspon tu diplomku, tak by takhle nereagoval. Pak mne napadlo, ze diplomku mozna napsali, ale i tak jim to asi prijde nad jejich sily. To, ze by to vysvetlovalo to kopirovani a kupovani mne nenapadlo.
23. 09. 2008 | 23:46

m&m napsal(a):

Další ze série dobrých zpráv pro voliče ODS, kteří chtěli snižovat daně. Jistě to ocení i všichni, kdo splácejí hypotéku a mj. přišli o daňové zvýhodnění:

"Vlastníci nových domů zřejmě přijdou o patnáctileté zvýhodnění, které je doposud zbavovalo povinnosti platit daň z nemovitosti..."

http://www.denik.cz/z_domov...

Dodatečně blahopřejeme ke šťastné ruce u voleb 2006!
23. 09. 2008 | 23:58

m&m napsal(a):

Díky tomu, že se jistě rádi uskrovníte, ušetříme 60 mil. na místních rozpočtech. Kolik je to decimetrů dálnice?
24. 09. 2008 | 00:00

Martin napsal(a):

EC, je mi lito, trh je misto kde se schazi nabidka s poptavkou, cili kde se neco co ve skutecnosti reprezentuje lidi A styka s necim co ve skutecnosti reprezentuje lidi B. Takze ano, trh chtel, lide chteli a trh je jen vysledkem lidskych cinnosti.
24. 09. 2008 | 00:18

sdfsdf napsal(a):

Ty vole Paroubek, mazec :-)))).
24. 09. 2008 | 00:33

kormoran napsal(a):

cim vetsi vzdalenost k problemum , tim lepe ze paroubku!
Nechysta se neco na Marsu?
..Mimochodem , cely problem spociva v tom, ze v US jiz nekolik let banky poskytovaly uvery vice se zamerujici na komercni vyuziti bez dukladnejsiho proklepu,ale i kolapsy ke kapitalovemu trhu patri se vsim vsudy, aby mohl zacit novy boom....
Paroubku nechte si svuj clanek prelozit od vasi manzelky a zkuste ho udat za louzi at se Amici pobavi!!!!
24. 09. 2008 | 01:19

EC napsal(a):

Adam: Trh je misto, prostredek. Lide pritomni na trhu neco muzou chtit, trh ne. Je to jako byste rikal, ze dum v Praze neco tvrdi, kdyz ja tady pisu. Kdybyste to tvrdil, vsichni by vas meli za blazna, je mi lito.
24. 09. 2008 | 01:40

EC napsal(a):

samozrejme predchozi prispevek pro Martina
24. 09. 2008 | 01:41

Martin napsal(a):

Trh je obcas misto - trebas se zeleninou, ale jinak je to neco co vychazi z lidskeho chovani, tudiz je mozno tvrdit, ze trh neco chtel nebot obe strany neco chtely - v tomto pripade levne penize. Nejaky ciste nezavisly mysticky trh je fikce
24. 09. 2008 | 02:10

zdesta napsal(a):

V USA se hodně kritizuje chování manežerů bank, kteří za vidinou tučných premii(řádově desítky milionů)vstupovali do extrémně rizikových transakcí.Freddie,Fannie,AIG,Lehman padli na hubu a záchranné lano jim musel hodit stát, který neumí hospodařit.Zajimavé že? Celkové ztráty v řetězovité návaznosti mohou být až 1.5 bilionu dolarů.Neoliberálové na Wall Streetu se teď můžou smíchy umlátit.Kormoran se dokonce domnívá,že tento průval je vlastně ozdravný proces pro další boom.To může být pravdou,ovšem ne v této podobě.Nejsem fandou žádného politika,ale tentokrát má p.Paroubek pravdu.Předmětem diskuze není o tom co zmíněný udělal dobře nebo zle, ale o finanční krizi na Wall Streetu.
24. 09. 2008 | 08:17

Jarda napsal(a):

Tedy jestli je pro SuPa 800 miliard dolarů "pár miliard" tak rozumí ekonomice lépe než soudruzi Bush, Bernake, Paulson a Cox, kteří jsou zjevně v koncích s řešením. Znárodňují, dotují, zachraňují a zcela porušují volnou soutěž na trhu. Jak k tomu přijdou finanční firmy které se vlastní blbostí do takové krize nedostaly a žádné dotace tedy nedostanou, zatímco neschopní manažeři AIG, Freddie, Fannie atd dostanou ještě padáky.
24. 09. 2008 | 08:37

Ford napsal(a):

zdesta: A já jsem myslel, že Lehman bratři zbankrotovali. Tak jak spousta dalších společnosti, které skončili nebo je koupil někdo jiný. Vyjma pár do kterých vládá USA nalila peníze za majetkový podíl, a které mají jedno společné a to že se dotýkají prostých američanů a bylo by politicky nepopulární je nechat přijít o peníze a tím přijít o bezstarostný život politika. Takže zase opět si politici jen zachraňují vlastní prdel za peníze daňových poplatníků!
24. 09. 2008 | 08:43

neo napsal(a):

Pane Paroubku,
ekonomické vzdělání máte. Dobře tedy víte, že jsou čistě jen 2 cesty, jak zvládnout krizi. USA zvolila tu první, tu horší...nalít peníze do AIG??booože.

druhá cesta by byla trnitější, pár subjektů by krachlo a jelo by se vesele dál..trh si prostě poradí i s krizí.

co se týče penzijního systému, tak opět argumentujete chybně a zbaběle. Krize vám přišla vhod.

Dám vám pár otázek:

Nedáte peníze do banky či fondu, protože by mohla krachnout?

Nebudete jezdit autem, protože se můžete zabít?

Nepoletíte nikdy letadlem, protože může spadnout?

Nevytáhnete paty z domu, protože Vás může někdo zabít?

Přestanete jíst a pít, protože by někdo mohl otrávit vodu a jídlo?

a teď mi povězte, jaká je pravděpodobnost, že krachne banka či fond a jaká je pravděpodobnost autonehody, pádu letadla, nebo napadení?
24. 09. 2008 | 08:54

kristusek napsal(a):

"Není dovoleno zaplavovat diskuse neustále stejným textem či textem s tím samým věcným obsahem"

Blue Jayi, obávám se, že porušujte pravidla - stále opakujete totéž a přitom jen málokdy napíšete něco k věci. Pokud nemáte co říct, tak aspoň nespamujte.

A vy, pane Stejskale - nechci vám radit, ale v pochybnostech je lepší rozhodovat se ve prospěch všech uživatelů, ne jednoho hlupce.
24. 09. 2008 | 08:56

Blue Jay napsal(a):

ctete tohle kristusku,
http://zpravy.idnes.cz/mraz...
24. 09. 2008 | 09:05

Blue Jay napsal(a):

Btw kristusku ,
Nechapu proc by se mel Stejskal rozhodovat ve Vas prospech a ne ve prospech vsech uzivatelu.
24. 09. 2008 | 09:11

k231 napsal(a):

Paroubke má pravdu,ale nevzdělaní zlodějíčci z ODS si pospíšili se svým "moudrem". ROFLMAO' Studujte zobáci, učtě se jazyky a ne jen okrádat zákazníka a dojde vám to!
24. 09. 2008 | 09:16

neo napsal(a):

k231
ty si možná válíš smíchem prdel po zemi, ale smát se nakonec vždycky bude ten poslední.
Paroubek pravdu nemá.
24. 09. 2008 | 09:21

RUMCAJS napsal(a):

Neznám přesně podmínky fungování penzijních fondů, ale proti klasickým investičním fodům bych viděl jako zásadní, zda mohou obchodovat nad rámec zajištění. Tedy neprovádět operace nákup-prodej bez krytí vlastním jměním.
Pak hrozí jen minimální riziko, že by někdo o něco přišel, protože tyto krize jsou likvidační pouze pro ty, co pro nákup neměli vlastní zdroje. Ti ostatní, pokud nakupovali s rozvahou, mohou počkat až panika pomine a index se vrátí k normální hodnotě.
24. 09. 2008 | 09:57

EC napsal(a):

Martin: trh je mistem vzdy, to je prosta ekonomicka definice, kterou neprekroutite, at se snazite sebevic.
24. 09. 2008 | 10:26

ZdeněkJ. napsal(a):

Ford
Píšete "Takže zase opět si politici jen zachraňují vlastní prdel za peníze daňových poplatníků!" Plně s Vámi souhlasím, vypadlo Vám tam ale jedno slovíčko, věta asi měla znít takto:"Takže zase opět si neoliberární (nebo,chcete-li konzervativní) politici jen zachraňují vlastní prdel za peníze daňových poplatníků!
24. 09. 2008 | 10:31

Pepa 3 napsal(a):

neo 8:54 - Nevím, jestli jste článek četl celý. O tom, jestli volit mezi dvěma cestami !nápravy krize! o které mluvíte Vy ten článek vůbec není. Jeho hlavním tématem je, jak vzniku takovéto krize zabránit. Na to, abyste hodnotil, která z Vašich cest je lepší, zřejmě nemáte. Říká Vám něco v ekonomii používané srovnání "dominový efekt"? Obvykle bývá spojený s potížemi finanční instituce. A o co je tato instituce větší, o to je jeho dopad drtivější. Podle Vás měla vláda nechat AIG padnout? Tedy i největší banky na ni navázané? Tedy i podniky a podnikatele navázané na tyto banky? Tedy i burzovní trhy nejen v USA, ale po celém světě? Cestou k zabránění vzniku podobných krizí je vhodná a přiměřená regulace chování těchto finančních institucí. Ať to zní pro Vás jak chce nepříjemně, žádná neviditelná ruka trhu neexistuje (nebo nefunguje). Na shromáždění OSN to například přiznal francouzský prezident, který prohlásil, že neregulovaný kapitalismus je nutno nahradit kapitalismem regulovaným. To pochopili - a podle toho se zachovali i v USA. To jen našim tržním komsomolcům bude nějakou chvíli trvat, než ze svého ideologického snu procitnou.
24. 09. 2008 | 10:36

neo napsal(a):

Pepa 3:

ano, měla nechat AIG padnout.
24. 09. 2008 | 10:40

Pepa 3 napsal(a):

neo : A ještě k Vašim otázkám: Dám peníze do banky či do fondu, ale do takových, o kterých vím, že dodržují pravidla obezřetnosti a řídí je regulační pravidla ať již vlády, MF nebo centrální banky a ne neviditelná ruka trhu. Ano pojedu autem, ale budu se chovat tak, abych minimalizoval nebezpečí. Totéž s letadlem, nevlezu do žádného, které patří pochybné letecké společnosti. Ty další otázky již jsou naprosto nesmyslné, odpovídající úrovni Vaší demagogie.
24. 09. 2008 | 10:45

Pepa 3 napsal(a):

neo : úroveň Vaší odpovědi odpovídá. A mám pravdu a mám a mám a mám. Ať jsou argumenty jakékoliv. Mimochodem, Vaše odpověď ukazuje, že vlastní chytrost, zkušenost a schopnosti stavíte daleko výše, než schopnosti finančníků a poradců vlády USA. Nechtěl byste vzít jako melouch třeba řízení FEDu?
24. 09. 2008 | 10:50

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane kristusku,

řídím se poněkud jinou tezí. Mám-li pochybnosti, že bych mohl svým jednáním poškodit jednotlivce či dokonce nastavit nějaký sporný precedent, jsem při svých rozhodnutíchj dost zdrženlivý (a názor většiny při tom není rozhodující, i když jej samozřejmě beru v potaz).

Přeji zajímavou, věcnou a korektní diskusi.

Libor Stejskal
24. 09. 2008 | 10:58

neo napsal(a):

Pepa 3:

pane Pepíku, ty otázky byly naprosto v pořádku.

Jen proto, že by mohl hrozit někdy krach, přece nebudu zavrhovat soukromé spoření na důchod.

Státní systém důchodového pojištění pouhopouhá zlodějina. Stát vám sebere o 50% více prostředků, než vám pak na důchod vyplatí.

ad 2:

http://blog.aktualne.centru...
24. 09. 2008 | 11:07

Slav napsal(a):

Myslím, že se tady bloguje, aby si člověk udělal nějaký všeobecný přehled, tady funguje asi tak přečíst, věřit, nevěřit, pochybovat. Komentáře k charakterovým rysům, postavě a jiné bláboly o barvách koho to zajímá. U Béma se našel oponent rozumějící problému, rozvinula se docela pěkná debata. Copak u nás nejsou ekonomičtí odborníci schopni zaujmout? Možná tu něco je, toho plevele taky hodně, jsem líný netrhám.
24. 09. 2008 | 11:09

Pepa 3 napsal(a):

Neo : čtěte pozorněji a hlavně se snažte přečtenému porozumnět. Já jsem nikde nezavrhoval soukromé spoření na důchod, ani nevyzdvihoval pojištění státní. Já jsem napsal, že budu své peníze ukládat do fonbu či banky, které řídí určitá regulační pravidla a ne neviditelná ruka trhu.
A pokud považujete k danému tématu za relevantní otázky "nevytáhnete paty z domu, protože Vás může někdo zabít", či "Přetanete jíst a pít, protože by nekdo mohl otrávit vodu a jídlo", tak jen potvrzujete, že úroveň Vašeho myšlení dalece zaostává za četností Vašich příspěvků. Já vím, odpovíte mi "A mám pravdu a mám a mám a mám" Já již odpovídat nebubu, nemá to cenu, stejně byste to nepochopil. Takže Váš další příspěvek bude v této diskuzi posledním, což Vás jistě utvrdí v přesvědčení, že jste vyhrál.
24. 09. 2008 | 11:19

Pepa 3 napsal(a):

neo : Ještě přece jen. Četl jste Švejnarův článek, na který jste mne odkázal? Nejprve dělá rozbor, proč krize vznikla, aby ve čtvrtém odstavci od spodu dal zapravdu počínání americké vlády a FED při záchraně AIG! Čili právě opak toho, co tvrdíte Vy a co jste mi chtěl dokázat.
24. 09. 2008 | 11:27

MS napsal(a):

m&m

Pokud do ceny dálnice počítáme i vyměněná okna, chodníky apod. v přilehlých vesnicích a vše další, co v ČR do ceny dálnice počítáme, vychází mi to tak na 2400 dcm. Je možné, že by se to dalo i zaučovat na 4000 dcm.
Pokud to chcete počítat jako např. v Německu, byl by to daleko delší úsek. :-).
24. 09. 2008 | 11:28

neo napsal(a):

Pepíku trojko
Otázky byly určeny Paroubkovi, který soukromý systém spoření zavrhuje.

Co se týče Švejnarova článku... sice poukazuje na to, že záchrana AIG byla pozitivní, nicméně pokud umíte číst a není to jen můj a Švejnarův názor, tak trh klidně může pár institucí nechat padnout.

Nejen AIG, ale i velké banky což se stalo..

Jen jsem chtěl naznačit, že jsou 2 cesty a obě vedou k řešení. Ta první násilná se zásahem státu a druhá, nenásilná, ale rizikovější bez státního interventu.
24. 09. 2008 | 11:40

Ford napsal(a):

Pepa3: Banky a fondy atd neřídí neviditelná ruka trhu, ale regulační pravidla a přesto gigantická krize jak vyšitá.
Ta krize je výsledkem dřívějších zásahu. Všechny strany si zvykly, že pokud bude průser, tak to stát zatáhne a podle toho se chovaly. Pokud by se nechaly v dřívějších dobách ve svých problémech vymáchat, tak by to nikdy nedosáhlo takových rozměrů. Majitelé, vedení by bylo zavřeno nebo by splácelo do smrti dluhy a dlužníci by přišli o prachy, majetky, domy a příště by si stokrát rozmysleli jestli si pujčí. A to by byla ta regulační neviditelná ruka trhu. Odpovědnost!

Neviditelná ruka trhu existuje už snad jen v "šedé ekonomice".
24. 09. 2008 | 12:39

m&m napsal(a):

MS: Byla to samozřejmě nadsázka ale ověřil jsem si :-)

Vyšlo mi podobné číslo.

Myslím tedy, že na těch těch cca 220 metrů dálnice budou dotyční majitelé novostaveb, kteří volili ODS, skutečně hrdí. Jistě si řeknou, že to stálo za to :-)
24. 09. 2008 | 12:51

kristusek napsal(a):

Blue Jay - nezlobte se, ale na mlácení slámy s vámi je můj čas poněkud drahý. Nicméně rád si jednoho dne přečtu váš první věcný příspěvek.
Budu se těšit.
24. 09. 2008 | 14:29

modrý soudruh napsal(a):

Jak se těšíte na nového premiéra pana Jiřího Paroubka? Já moc, snad mu tam Topolánek nenadělá moc bordel. Pryč s ODS však on Mirda už nebude dlouho předseda této tzv. strany.
24. 09. 2008 | 14:50

MS napsal(a):

m&m

taky to tak beru, :-).
Ale kromě těch pár metrů dálnice, nezapomínejte na ty nová okna, chodníky, přechody aj. ústupky, které vzniknou při projednávání trasy.
To se některým voličům vyplatí
:-).
24. 09. 2008 | 15:35

m&m napsal(a):

MS: Tak třeba mezi těma dvěma množinami lidí bude nějaký průnik :-)
24. 09. 2008 | 16:15

zdesta napsal(a):

Zdeněk.J Vážený jmenovče.Je jasné,že ty vyprošťováky jsou na zmírnění kocoviny nejen bankéřů, ale i politiků.Politika je veskrze o penězích.Mám ale výhradu.Mezi neoliberálem a konzervativcem je rozdíl.Konzervativci by tento průval nezapříčinili.Mají totiž odlišné pravidla hry.
24. 09. 2008 | 16:54

Jakr napsal(a):

to modrý soudruh:
On má teď být druhý vítěz premiérem? Nebo tě zmátlo, že Jyrka sice je nepřebitelným volebním trumfem, ale určitě ne sockom mafie.
I když je vlastně možné, že na vašem uzavřeném oddělení, vám Jyrka premiéra klidně dělat může. Tak si ho, hoši užijte. :-)
24. 09. 2008 | 17:34

LEVAK napsal(a):

Moc se mi líbí Blue Jay.Neví chudáček jak omluvit socialistický přístup své vlády k bankám a tak podle útočí na osoby.Jo holt zhroutil se mu svět.Trh vše nevyřešil astát musel zasáhnout!Měl by chlapec raději mlčet.Kdyby byl mlčel zústál by filosofem.A tak je z něho jenom takový malý "blbý pejsek",který očurává rohy a pánům nohavice!
24. 09. 2008 | 18:16

RUMCAJS napsal(a):

Tak jsem se dočetl vašnosto, že Vás Mrázek považoval za kamaráda. A dokonce, že vyšetřování Mrázka zastavila ČSSD.

To je silnej tabák vašnosto co ? Tu Vaši hroší kůži, tu bych chtěl mít.
24. 09. 2008 | 19:34

LEVAK napsal(a):

Ad RUMCAJS:četl jste velmi,velmi špatně!Musíte si lépe rozšiřovat obzory,např. kdyby jste se díval dnes na ČT 1 v 19:00hod. tak takovou pitomost nenapíšete!Pokud ovšem nejste modrý fanatik!
24. 09. 2008 | 20:07

RUMCAJS napsal(a):

LEVAK:
To jsem se sice nedíval, ale čtení mi zatím nedělá potíže.
24. 09. 2008 | 20:28

Pacholek napsal(a):

To Blue Jay

Ja jsem myslel, ze jste infantil, ale koukam, ze jste jen duchodce, ktery se vraci do sveho detstvi...tomu se rika starecka demence. Na zacatek jste se zaseknul na nazoru, ze za vsechno spatne na svete muze soudruh Paroubek. To je jeste v pohode. Nechapu vsak, proc ctete jeho blogy, kdyz za to stejne muze on....a bude hur....
24. 09. 2008 | 21:58

zdesta napsal(a):

Pacholek. Jsem také důchodce a při životě mě drží jen pocit že brzo zemřu.S tou demencí a infantilitou mám své zkušenosti.Ráno vstanu a jdu se projít se svou kačenkou do parku.Je celá dřevěná má 4 kolečka a provázek.Když ji proluftuju, je celá štěstím bez sebe.Nevím sice zda Blue Jay je důchodce,ale podle jeho vstupů se domnívám,že je na tom podstatně hůř než já.
24. 09. 2008 | 23:33

Karel Mueller napsal(a):

Dobrý večer pane Paroubek,
patřím už k inventáři diskuzí, hlavně na blogu prof. Hořejšího, u Vás jsem snad poprvé či podruhé.
Napsal jste výstižný článek a pedpokládám, že i s jistým zadostiučiněním, volnotržní ekonomie "bez přívlastku" vskutku není to pravé ořechové.
Víte, patřím ke kritiků, někdy i dost tvrdým, lecčeho a leckoho.
Ale obvykle kritizujeme s cílem, abychom upozornili na neblahé trendy. A čím jsou ty neblahosti dále, tím obvykle víc a vášnivěji kritizujeme :-).
Poslední dobou nějak pomalu ztrácím řeč a jen koukám. Mám pocit, že všechny ty neblahosti už dorazily či se na dosah přiblížily a v takové situaci se obvykle už nekritizuje, začíná se přemýšlet, co s tím.
24. 09. 2008 | 23:57

Martin napsal(a):

EC, nic neprekrucuji, pouze konstatuji fakt, ktery technokratum ci liberalum vonet nebude. Pokuste se mi vyvratit ze trh je vysledkem lidske, velmi omezene a prirozene regulovane cinnosti (graf nabidak poptavka). Jestli znate nejaky jiny trh, ktery z prirozenosti jevu ktere ho vytvareji je plne nezavisly, tak mi dejte vedet. A pak se pripadne prihlaste pro Nobelovku.
25. 09. 2008 | 03:43

Ach jo napsal(a):

Finanční krize ukázala, že zatímco jinde považují sedmset miliard dluhů za krizi, tak u nás je to- při hospodářském růstu a očekávání, že se spletí stopadesát miliard dluhů-spíš hodnoceno jako úspěch hospodářské politiky ČSSd ....to se pak má člověk orientovat mezi slovy BLAMÁŽ, SCHEISE ,UmGOTESWILEN....???
25. 09. 2008 | 14:47

LEVAK napsal(a):

Ach jo zse šmoula!Kde se jenom berou?To je nějaká šmoulí farma?Já jsem si myslel,že se budou stydět,ale oni podle hesla "Drzé čelo znamená poplužní dvůr"!
25. 09. 2008 | 17:51

Čochtan napsal(a):

Paroubkova hroší kůže ?
Kruci, to by byl materiál na neprůstřelnou vestu ! Ta by vydržela i panzerfaust !
25. 09. 2008 | 20:12

Skogen napsal(a):

Jako určitou slabinu jistot proudících z ČSSD vidím to, že jistý Ing. Jiří Rusnok dnes velmi pilně kope za penzijní fondy.. Chjo, s tím ideovým vyprazdňováním politiky měl prezident Klaus recht.
25. 09. 2008 | 22:46

Hloupý stát napsal(a):

Zajímalo by mne proč hypoteční banky v USA, když řadu let měly z hypoték velké zisky, (např. při úroku 5%), tak proč teď, když zjistily, že občané nejsou schopni hypotéky splácet, proč jim alespoň nesnížily úrok třeba na 2%? Hypotéky by se splácely dále, sice s minimálním ziskem, ale nebyl by ten velký krach.

Zdá se, že ti "velechytří", královsky odměňovaní manažéři, které teď bude vyšetřovat i FBI si to předem dobře spočítali. Než snížit své nemravné zisky, tak ten problém už raději hodí na krk tomu „hloupému“ státu - daňovým poplatníkům. Tomu říkám největší tunel 21. století. Kam se s našimi „tunely“ hrabeme na Američany.

Všechno zlé je někdy i k něčemu dobré. Tato krize v plné nahotě ukázala, že ti "nejchytřejší" a nejlépe placení nejsou zase až tak chytří, jak se často tváří a že tržní principy se neosvědčily ani v takové, přímo ideální oblasti, jakou je právě oblast financí.

Nyní bude jedinečná příležitost nejen pro celý svět, ale zejména pro naše bezbřehé tržní liberály poučit se s chyb a konečně změnit pohled na všemocnost tržních principů zejména při jejich uplatňování v reformě zdravotnictví a reformě penzijního systému.

Naši bankovní manažéři také bezmyšlenkovitě kopírovali západ, když čím dál častěji nabízeli půjčování peněz s minimem záruk. Teď najednou budou opatrnější, ale to musela nejdříve přijít ta krize v USA, aby pochopili to, co se dalo pochopit už i selským rozumem.
27. 09. 2008 | 22:21

petr m napsal(a):

Paroubek překvapivě poupulisticky nezpochybňuje základy demokratické kapitalistické společnosti.. narozdíl od mnoha reakcí níže. Správně upozorňuje na problematičnost každého navrženého řešení a na rizika konzolidace finančních institucí, o kterém mluvilo mnoho evropských levicově smýšlejících politiků. Tedy u mě jako čtenáře mísních blogů první bodík k dobru, bohužel zatím jediný
28. 09. 2008 | 09:40

technik napsal(a):

Statistika této diskuze je smutná - kolik lidí je ochotno diskutovat věcně a kolik si jen řeší své emoce. Lze mít za zlé politikům, že místo řešení potřebných problémů se jen hádají. Babička měla pravdu: "..každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží."
29. 09. 2008 | 13:00

Václav Řehák napsal(a):

Čochtane Vy,Říman,Řebíček,Nečas,Topolánek a další modří šmoulové by jste si měli začít opakovat "Trh vše nevyřeší!" a nastudovat si Samuelsonovu učebnici ekonomie s předmluvou Václava Klause
29. 09. 2008 | 14:43

LEVAK napsal(a):

Ad Skogen:
"Kdo má peníze ten má moc!"
29. 09. 2008 | 14:45

Toto nepsal PAROUBEK napsal(a):

Je to práce jeho "expertů".
02. 10. 2008 | 09:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy