Zdivočelá média: tentokrát o radaru

18. 09. 2009 | 16:09
Přečteno 4899 krát
Nad způsobem, jakým reagovala pravicová média na oznámení americké administrativy o zrušení plánů vybudovat u nás radarovou komponentu protiraketové obrany, zůstává rozum stát.

MF Dnes a Lidové noviny zřejmě usoudily, že běžný čtenář už vůbec nečte komentáře v nich zveřejněné, a poskytují nám tudíž komentáře přímo v obrovitých titulcích na prvních stranách. V MF Dnes titulek zní: „Radar nebude, Rusko vyhrálo.“ V Lidových novinách čteme: „Obama se vzdal Kremlu, radar v Česku nebude“.

Komentáře uvnitř deníků už číst netřeba, nemohou přeci opakovat nic jiného, než paranoidní hodnocení z megatitulků na prvních stranách.

Zatímco ve světových médiích se vedou—a ještě povedou—komplikované diskuse o tom, co americké rozhodnutí znamená, MF Dnes a Lidovky už mají jasno. Poněkud hystericky nám sdělují: Moskva zvítězila, Amerika prohrála. Češi jsou zase jednou obětí mocných. V komentářích uvnitř deníků pak narazíme na výrazy jako „zrada“, „Obamovo mnichovanství“, „soumrak atlanticismu“.

Průměrný občan po přečtení obou deníků nemůže než usoudit, že odmítnutí USA umístit radarovou kouli v Brdech se rovná svým významem mnichovské konferenci v roce 1938 nebo konferenci v Jaltě. Skoro se zdá, že ruská vojska se už shromažďují na hranicích země, kterou prý Obama smetl jako nějaký drobek ze stolu. Můžeme si přečíst i o tom, jak zklamána je podstatná část české veřejnosti.

Která, proboha?! Ve skutečnosti si podstatná část české veřejnosti nejspíš oddechla. Nejen proto, že skoro 70 procent lidí radar odmítalo, ale i proto, že v české kotlině bylo tak „přeradarováno“, že se z tématu dělalo mnohým už nevolno. Po nějakou dobu se mohlo zdát, že česká politika má jen dvě témata: třicetikorunový poplatek u lékaře a radar.

Autor tohoto textu byl zastáncem radaru i protiraketové obrany, ale snahy dělat z Obamy nového apoštola mnichovanství mu připadají směšně. Amerika měla plné právo svoje plány přehodnotit už proto, že to je ona, kdo měl celý projekt technologicky zajistit i zaplatit.

Dělat z protiraketové obrany jakýsi test našeho spojenectví s USA (nejprve síly našich vztahů k USA, nyní síly vztahů USA k naší malé „bezbranné“ zemičce) je značně přehnané. Obama jasně řekl při svém zdůvodnění změny plánů, že pro USA i nadále platí základní princip spojenectví v rámci NATO: jeden za všechny, všichni za jednoho. Jeho kritici to jaksi přeslechli.

Zrovna tak nechtěli slyšet argumenty, že naše bilaterální jednání o radaru s Bushovou administrativou (navzdory tomu, že USA i Česko jsou členy NATO) vnímaly mnohé země NATO jako podraz. A jako zpochybňování aliance. Češi si ovšem zase jednou mysleli, že jsou důležitější, než jsou. Co se tedy budou ohlížet na spojence v NATO a EU…

Přitom v sólovém jednání středoevropského trpaslíka s americkým obrem od začátku existoval notný risk, že si obr prostě zvolí jiné řešení. Už proto, že projektu protiraketové obrany, který u nás lámal politické vazy, se dostávalo v USA jenom malé pozornosti. Kdyby byl celý projekt od začátku—i na český nátlak—projektem USA-NATO, mohl nakonec radar v Brdech stát.

Navíc se Bushova administrativa zcela zjevně obrátila na špatného adresáta, když chtěla umístit radar právě u nás. Premiér Topolánek a jeho ministři totiž přistoupili k projektu zcela „neamericky“. Jejich snahy přesvědčit veřejnost o účelnosti projektu byly od počátku jalové. Skupinka „osvícených“ euroatlantistů si byla natolik jista svojí pravdou, že byla, jak se zdálo, ochotna pro prosazení radaru nakoupit třeba i nějaké další přeběhlíky.

Naši mediální kritici Obamy by se měli podívat do USA. Obama bojuje jako lev za zdravotnickou reformu. Pokud nebude schopen přesvědčit o její účelnosti v první řadě americkou veřejnost, ví, že prohrál. Ani by ho nenapadlo reformu zkusit prosadit, pokud by proti ní bylo 70 procent veřejnosti.

To v Česku jsme jiní kabrňáci! Smlouvy s USA byly s velkou pompou podepsány v situaci, kdy Topolánek a spol. neměli pro radar ani zajištěnu podporu veřejnosti, ani většinovou podporu Poslanecké sněmovny, ba ani podporu všech poslanců vládní koalice!

Naši majitelé euroatlantických pravd mohou stokrát otloukat Jiřímu Paroubkovi o hlavu změnu postojů i jeho zatvrzelost v odmítání radaru, jenže politika se dělá tak, že vláda, která něco chce, musí prostě opozici přesvědčit. U nás ovšem nikdo nikoho nepřesvědčuje. Ani tak zásadní věc, jakou je umístění americké základny u nás, nedonutí politiky, aby si sedli za zavřenými dveřmi a trpělivě vyjednávali—třeba i s pomocí strategie „něco za něco“.

V Česku se jen překřikujeme, takže i pro zásadní mezinárodní smlouvu s naším principiálním spojencem by zřejmě nakonec vzala vláda zavděk „vítězstvím“ o jeden hlas s pomocí morálně zcela „provařeného“ přeběhlíka.

Po zpackaném českém předsednictví EU, včetně svržení vlády uprostřed předsednictví, či neschopnosti dobrat se předčasných voleb ústavně čistým způsobem, nám Obama možná ušetřil další velkou ostudu. Možnost, že česká Poslanecká sněmovna by nakonec smlouvy o radaru neschválila, byla reálná. Dopad takového kroku na pověst České republiky by byl srovnatelný s tím, co jsme předvedli během předsednictví a co nás čeká, pokud po schválení Lisabonské smlouvy v Irsku zůstaneme poslední zemí v EU, která bude ratifikaci blokovat.

Jinými slovy: naše pravicová média by se měla přestat zbytečně a trapně navážet do Obamy a strašit bez přestání ruským medvědem. Skutečný strach jde především z naší vlastní neschopnosti si vládnout, našeho nedostatku loajality vůči spojencům v NATO a EU, a z hysterických reakcí na záležitosti, které (ač třeba nepříjemné) jsou ve skutečnosti normální součástí demokratického provozu (odložení voleb na řádný termín) a mezinárodních vztahů (přehodnocení amerických plánů na protiraketovou obranu).


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

radek napsal(a):

opět souhlas p. Pehe, tyto noviny se staly modrou "stokou"...
18. 09. 2009 | 16:16

blue jay napsal(a):

Zdivocelej Pehe ,

Posledni dobou tu kazdych par hodin publikuje ty sve "moudrosti". Frekvence se temer blizi tikskovkam CSSD.
18. 09. 2009 | 16:18

RA napsal(a):

Pehe prezentuje názor Paroubka a Putina.
18. 09. 2009 | 16:26

blue jay napsal(a):

Pehe asi necte zahranicni noviny,

Na "Zapade" to Obama take nema lehke. Je obvinovan ze hodil Cesko a Polsko do naruce Ruska a zradil je. A taktne to udelal ve dni kdy Polsko vzpominalo na napadeni sveho uzemi Stalinovskou CCCP. To se ale socialistu Pehemu bude libit. UV KSCSSD ho mozna posle do Moskvy aby odtamtud "neutlane" informoval Ruskou gubernii Cesko.
18. 09. 2009 | 16:27

Peha na pize napsal(a):

zdivočelé Pehe by si mělo ty zahraniční deníky přečíst
18. 09. 2009 | 16:29

tpro napsal(a):

Z hysterických reakcí na záležitosti, které (ač třeba nepříjemné) jsou ve skutečnosti normální součástí demokratického provozu (odložení voleb na řádný termín).
P. Pehe je demagog nejsprostšího ražení!!!
Levice svrhla pravicovou vládu a půl roku neví co má dělat!!! Ne naopak!!! Levice mě a moji rodinu lákala na předčasné volby!!! Ne pravice !!! Levice mě a moji rodinu utvrzovala v názoru , že jen předčasné volby jsou jedinou cestou splnit vůli lidu!!! Ne tak pravice!!!
Levice mi tedy odepřela to základní, zvolit si novou reprezentaci v poslanecké sněmovně !!! Pouze Paroubek mě nutí i přes můj odpor akceptovat úřednickou vládu, která není volena z vůle lidu!!!
Je to politická reprezentace levice a né nějaká pravicová média, která ovládá a manipuluje s právy občanů!!!
18. 09. 2009 | 16:33

Štěpán napsal(a):

Dobrý den,

Skutečný strach jde především z naší vlastní neschopnosti si vládnout!!!!!

Naprostý souhlas!

Prostě to tak je..

Každý den ÚS krize jsem si říkal, že je to přesně ukázka proč Hitler mohl najet do Prahy bez jediného výstřelu..proč celý Václavák ukazoval, že má vkladní knížku.
Jsme schopní bojovat proti sobě..přitom žít v klídku uprostřed evropy..a pak se strasně divit, že okolí se o nás nepostará.

My prostě bohužel nemáme morální právo si vládnout..nejsme dost kolektivně odpovědní.
TO nemá nic společného s rasou nebo národem. Prostě..kdo tu žije..měl by vědět..že je tu doma a chovat se tak.

Jak někdo někde řekl..žádná z našich politických stran nemá v zájmu vládnout..ale pouze mít možnost rozdělovat kšefty..

K těm patřil i radar.

Zpráva že místo radaru tu budou rakety mě
každopádně také moc nepotěšila.

Případně mít zde WestPoint jak dnes navrhoval Kohout místo Radaru..?
Případně Kosmonaut za Radar?

Sakra..co třeba půjčku na dálnice?

Nebo co raději vůbec nic..jen dobrý pocit bez vděčnosti za cokoliv? Být naopak prostředníkem komunikace mezi Východem a Západem..tedy..Mostem..místo Hráze.
18. 09. 2009 | 16:36

Paterik napsal(a):

Ale vždyť Rusko doopravdy vyhrálo. Dokázalo, že Obama Rusko potřebuje víc, než Rusko Obamu. Politicky je tudíž Rusko jasně vítězem.
18. 09. 2009 | 16:45

Tupelo napsal(a):

Pane Pehe, vcelku souhlasim (az na tu padlou vladu uprostred predsednictvi, to bych nepovazoval za nic extra negativniho, alespon ve svetle toho, jak se chovala). Mladou Frontu ani Lidovky nectu (ani jejich internetove verze zadarmo), ale pokud opravdu mely takove titulky jak pisete, tak to je neco. Nejspis takove dve Rude prava naruby. Asi si je obcas zacnu cist, zcasti proto abys se zasmal a zcasti proto abych videl kam vede fanatismus. S Palinovou by si mozna Topolanek, Vondra, Schwarzenberg rozumeli vic, o to vic jsem radeji, ze se prezidentem USA stal Barrack Obama.
18. 09. 2009 | 16:48

blue jay napsal(a):

Stepane,
Me take Kohout udivil, Pokud vim tak ho nominovala CSSD diky jeho zkusenosti jako velvyslanec CR v Moskve. Pobocka West Point v CR? Na to ny neprisel ani Franz Kafka. A vyslat Cecha do kosmu? Proc? Jedine co me napada ze kdyby to byl Pehe a uvidel zemekouli z vesmiru tak by si uvedomil jak je malickej a bezvyznamnej. Zatim zije v dojmu ze nam zdeluje neco uzasneho a prevratneho.
18. 09. 2009 | 16:51

blue jay napsal(a):

Hej Tupelo?
Sledoval jsi posledni otazky VM? To je uroven, co? Pokud jsi to nevidel tak radsi mlc, lol.
18. 09. 2009 | 16:54

Štěpán napsal(a):

Reakce na Paterik.

Naprosto nechápu malost českého uvažování, že Radar je proti Rusku.

USA potřebuje RUSA jako RUSA potřebuje USA.
Ale my jsme ta kořist o kterou se perou.

A z vojenského hlediska.
USA i RUSA ví o každém pohybu nad povrchem planety..oni mají družice včasného varování atd..RADAR je pouze Symbol.

RUSKO není politickým vítězem přeci kvůli RADARu...ale například hlavně pro to, že je pro další cca 1-3 roky mezinárodní stanice ISS odkázána na 40 let technologicky starou Funkční loď Sojuz namísto zrušených raketoplánů.

Že dodávky zbraní a zboží do Afgánistánu jdou po SOUŠI a VZDUCHEM přes Rusko.

Uvědomuje si tu někdo...že jak USA tak RUSA..mohou každou vteřinu tento svět prostě VYPNOUT?

NA co jako RADAR v BRDECH?

NA větší EGO národa ČESKÉHO?

Když nám teď nejde hokej?fotbal? tak zkusím mezinárodní politiku?

Pěkný víkend všem!
18. 09. 2009 | 17:02

blue jay napsal(a):

A jeste neco priteli Tupelo,

Zil jsem v zemi kde je asi demokracie. Take tam lide maji ruzne politicke nazory. A take tam jsou svobodne volby. Dokonce i podobne jako v CR. Tady krajske a celonarodni. Tam provincni a federalni. Ale lide debatuji a to slusne a vecne. Bez skoro fanaticke nenavisti, bez sprostych urazek jak to pozoruji v CR. Je zname ze Cesi remcaji na vse. Ale tohle? Ja to porad nechapu. Cim to je Tupelo?
18. 09. 2009 | 17:05

Palice napsal(a):

Nad způsobem, jakým reagoval levicový Pehe na oznámení americké administrativy o zrušení plánů vybudovat u nás radarovou komponentu protiraketové obrany, zůstává rozum stát.
18. 09. 2009 | 17:06

blue jay napsal(a):

Stepane,
Myslim si ze souhlas CSSD a ODS na zdrazeni alkoholu ti udela velkou diru do kapsy.
18. 09. 2009 | 17:08

vaclavhorejsi napsal(a):

Autor:

Dekuji za Vas skvely clanek - z tech stupidnich novinovych komentaru (a vyjadreni proradarovych politiku) se mi dela spatne.

..
18. 09. 2009 | 17:08

F. Adamec napsal(a):

Pehe: Valecny zlocinec Veskrna recykloval sve bolsheviky a agenty StB a KGB do svych a Klausovych vlad, zajistil tak kontinuitu komunistickeho rezimu v CR, v cele s Fischerem a Janotou, budou sedet a kritizovat Obamu.
18. 09. 2009 | 17:14

kk napsal(a):

blue jay , mandrake , fanda Rátha atd nám bude dávat školení jak být slušný a věcný v debatách ... je to prostě Velký Žvátora ... ale je tu alespoň sranda ,kašpar nezklame
18. 09. 2009 | 17:14

veverka napsal(a):

Česká novinářská žumpa mě už nemůže ničím překvapit.Je to důsledek fanatické pravicovosti všech našich významějších médií a jejich redaktorů.A netýká se to jenom novin,včera jsem koukal na Události komentáře s Drtinovou...ta ženská málem vylítla z kůže,dštila síru na Obamu za jeho zradu a na Rusko za jeho "vítězství",Pazderka jí přicmrndával a s Vondrou málem vyhlásili Putinovi válku.Palcové titulky o zlém Rusku a proradném Obamovi se daly s železnou jistotou u pravičáckých plátků jako je Mladá fronta a Lidovky čekat.Bohužel prázdou rusofobií,nenávistí k levici a fanatickou poslušností strýčku Samovi je prolezlá skrz naskrz i veřejnoprávní televize,kterou si na rozdíl od výše zmíněných pravičáckých plátku musíme platit všichni.
18. 09. 2009 | 17:18

Tupelo napsal(a):

Blue Jay, ze zrovna vy me budete poucat o umeni diskuze bez urazek me pripada pomerne vesele. Nastesti jste me alespon vyzval abych radeji mlcel (btw vasi zadosti se nevyhovuje ;)), jinak bych se vazne asi smichy potrhal. Skoda ze jste se umeni diskuze bez urazek ze zeme v ktere zijete (nebo jste zil) nenaucil sam. Timto mym prispevkem jsme (alespon z me strany) opet uzavreli nase ctvrletni chvilky dialogu, v predvanocnim case si mozna dame repete. Zatim se mejte fajn.
18. 09. 2009 | 17:24

blue jay napsal(a):

Nechapes Tupelo,
Ja jsem narazel na utoky Paroubka na Topolanka. Rekl mu: "mlcte!" Topolanek se ho zeptal jesti mu to narizuje. Tot vse. Zda se ze se Paroubek jeste neodnaucil moresy pingla. Na Vas jsem neutocil. Mrzi me ze jste to nepochopil.
18. 09. 2009 | 17:31

zk napsal(a):

Pane Pehe, to je všechno hezké, ale možná
byste raději měl využít svého přístupu do západních médií a napsat podobný článek tam.Anglické a americké zpravodajské servery totiž bohužel papouškují právě ty "talking points" z LN, HN a MfD, kterým se právem
vysmíváte. Zřejmě nemohou najít nic lepšího.
18. 09. 2009 | 17:35

blue jay napsal(a):

veverko,
Pocitam ze sedis na vetvi a cekas az ti nekdo hodi nejakej orisek. A nevidis ze sedis na oresaku. Ale radsi vrestis nez aby jsi natahla pracicku a nejakej ten orisek si sama utrhla.
18. 09. 2009 | 17:41

kk napsal(a):

Lepšíš se Žvátoro, Ale býváš lepší , tak se nestyď , vždyť my víme co jsi zač.
18. 09. 2009 | 17:47

Nuba napsal(a):

To jako někdy v noci k nám přes Slovensko vtrhnou tanky a naši nynější spojenci v EU, podle některých zřejmě spíš budoucí zrádci, na to budou koukat s otevřenou pusou. Mám ráda sci-fi, ale na tohle mi fantazie nestačí, či spíš, je to literární (novinářský) brak. To se přece nedá prodat ani ve slevě.
18. 09. 2009 | 17:52

blue jay napsal(a):

a jeste neco zrzava veverko,
Ty tu vrestis neco o novinarske zumpe. Vcera jsem nahodou narazil pri klikani na satelitu na Russia Today. Je to program statni Ruske televize v anglictine. Bych to pesel bez zavahani, ale uvidel jsem tam tvar znameho hladovkare Tamase. Zacal jsem to sledovat. Bylo to neuveritelne. Tamas jim ukazoval proc Cesi nechteji radar. Zavedl je do Trokavce a prekladal proc ne radar. Pry lide v blizkosti dostanou rakovinu mozku. Pak ho Ruska redakce odvezla deo Prahy a chtela po nem detaily hladovky. Pry se k nim kazdy den pridavali nejvyznamenejsi osobnosti kultury a politiky. Ukazoval obrazky. Z politiku jsem zachytil pouze Zaoralka. Pry hladoveli jako oni. OK, Ruska propaganda , ale co me nejvice prekvapilo ze v temer hodinovem programu nepadlo tohle: Cesi nechteji cizi armadu na uzemi jejich republiky. Maji s tim spatne zkusenosti. To Tamas ani jednou nerekl, jen zbrblal neco proti US. A apak ze neni placen z Ruska.
PS. omlouvam se za gramaticke chyby.
18. 09. 2009 | 17:58

blue jay napsal(a):

To Nuba,
Cetla jste sci-fi dilo nazvane "Marching morons" od spisovatele C.M. Kornbluth? Vrele vam to doporucuji. Docela dobre to popisuje volice CSSD.
18. 09. 2009 | 18:04

Rumcajs napsal(a):

Kurnik Pehe, já Vás ani nestíhám číst. Děláte vůbec něco jiného ?

Proč neustále píšete pravicový tisk ? Proč radši nenapíšete seriózní tisk.
Asi proto, že pak by jste nemohl psát levicový tisk ale bulvár.

Megaproblém z radaru udělala ČSSD. Nejdřív ho začala domlouvat a když vycítila, že si může zaplácnout svůj prázdný volební program touto plastelínou, statečně se postavila do čala antiradarovců.

Ve skutečnosti šlo o prd! Averze ze strany veřejnosti pro mě zůstává mě záhadou. Snad to svědčí o dobré práci proruských sil, které mohou částečně slavit.
18. 09. 2009 | 18:06

arlon napsal(a):

Pehe
Těch 70% občanů jste si vycucal z prstu občane Pehe. Je to nepravdivý a alibistický údaj těchj, jejichž cílem a zadáním je zmást a klamat veřejnost.

Zmínšných 70 % je obyčejné hausnumero, které se skutečností nemá vůbec nic společného.
V tomto státě nebyla za celou dobu projednávání tohoto případu - tedy stavby či nestavby radaru - projednána možnost k této záležitosti uspořádat referendum. Jedině z referenda o radaru by v této záležitosti bylo možno usuzovat, kolik, procent obyvatel je pro radar a kolik procent je proti radaru.
Mohli bychom poté operovat s nějakým procentuálním výsledkem pro i proti radaru.
Protože všichni občané včetně diskutujících na tomto fóru vědí, že žádné referendum zde ve zmíněném období neproběhlo, nelze důvěryhodným způsobem vykládat žádné číslo z jakéhokoliv veřejného či neveřejného průzkumu, ať už se to líbí či nelíbí kterékoliv parlamentní straně.
Proto zde mohu sdělit vám, občane Pehe, že váš údaj je naprosto nesmyslný.
Tedy jinými slovy občane Pehe - vy zde veřejně lžete. Víc k tomu nemusím dodávat.
LS - že to tady trpíte.
18. 09. 2009 | 18:08

vlk napsal(a):

Přidám své polínko k radarové diskusi.Ted yk jejímu grotesknímu vyústění pro naše přesvědčenéa nejpřesvědčenější do dokonalé blamáže.
A pojal jsem to trošku košatěji.
http://www.outsidermedia.cz...
18. 09. 2009 | 18:49

ROSSIAN napsal(a):

Už před dvěma lety jsem tvrdil, že celý projekt PRO souvisí pouze s momentální mocenskou garniturou v USA a při změně mocenského vedení USA a změně globální geopolitické situace půjde celý projekt k ledu.

Hysteričtí uctívači radaru (kteří si ze systému PRO a "euroatlantické orientace" udělali náboženství) mne div nekamenovali, že USA se prý řídí jinými "vyššími principy" než reálpolitikou a tudiž za svými "chráněnci" bude stát za každou cenu.

Nyní došlo přesně na to co jsem očekával (a přiznám se že se neubráním zadostiučinění). Zajímavé je jak se "radarový hysterici" vyrovnávají s úderem reality, která jim zbořila jejich fantasmagorie.

Část "radarových hysteriků" na to reaguje až "odvrhnutím ameriky" a obviňováním USA ze "zrady" (viz například celá řada mediálních žoldáku i politiků - např. Buchert, Vidím) které možná časem zmutuje od skrývané nenávisti k Obamovy v otevřený antiamerikanismus těchto fanatiků (podobně jako se z některých svazáků stali horlivý antikomunisti a rusobijci).

Druhá část "radarových hysteriků" si naopak sype popel na hlavu (podle hesla systém je dobrý to my jsme selhali) a obvinuje opozici, radaristy, komunisty,"zákeřné proruské agenty" a nakonec celý národ že "selhal ve zkoušce spojenectví".

Jenže kdyby tito fanatici mysleli racionálně a ne podle studenoválečnických fetišů, tak by zjistily že jediné co je zradilo je jejich vlastní blbost. Navzdory ideologickým proklamacím se vedení USA chová vrcholně (a tvrdě) pragmaticky, a tak tomu bylo i éry Bushe (na které nostalgicky vzpomínají "radarový fanatici"). Pouze tehdy Česká republika byla výhodná pro strategii Bushova unilateralismu, ale nyní je již jiná strategie - multipolární svět, ve které je výhodnější pro USA Rusko než obtížní pohrobci a patolízalové Bushovi éry ve střední a východní Evropě.

Dokud toto nepochopí naše budoucí politické elity a nezbaví studenoválečnického fanatismu plus vlastní nabubřelosti která je nutí lézt do první ligy velmocí (kde se akorát zesměšní a budou za otloukánky ze všech stran), tak veškeré podobné aktivity i kdyby byly sebevíc servilní skončí blamáží.

Vedení USA je totiž zcela jedno jaký stupen loajality projevujejí tito patolízalové (například Saakašviili, Kaczynski, Topolánek aj.), protože zahrniční politika USA se neřídí jejich pomatenými vizemi ale vlastními zájmy, které se zájmy těchto kašparů budou spadat v jedno pouze do té odoby dokud budou pro USA výhodné.

ČR nepatří do první ligy velmocí (ve které hraje Rusko a USA), a politické elity ČR by se neměli snažit ovlivnovat trapným způsobem vztahy mezi Ruskem a USA - na které stejně nemůžou mít sebemenší vliv (viz například ostudná protiruská iniciativa Kacznyského, Havla a spol. která pochopitelně v nové situaci byla americkým vedením smetena ze stolu).

Budoucí politické elity ČR by měli začít myslet v intencích nového multipolárního světa a ne studenoválečnické dichotomii východ-západ (a zanechat i nesmyslného a lživého strašení Ruskem), jinak se česká zahraniční politika nikam neposune a ČR v budoucnosti zůstane outsiderem v rámci nového světového uspořádání.
18. 09. 2009 | 19:08

jarpor napsal(a):

Pane Pehe,
jen dvě citace z Vašeho textu :

"Nejen proto, že skoro 70 procent lidí radar odmítalo,..."

"Ani tak zásadní věc, jakou je umístění americké základny u nás, nedonutí politiky, aby si sedli za zavřenými dveřmi a trpělivě vyjednávali—třeba i s pomocí strategie „něco za něco“."

Objektivnímu politologovi se nemůže stát, že :

údaj v první citaci si "vycucá z prstu"
a
ve tvrzení druhého citátu prostě lže, neboť "zapomene" na návrhy vládní koalice v PS pro jednání "My Vám Lisabonskou smlouvu, Vy nám radar".

Zdejší hysterií "za radarem" netrpím,
usmívám se radosti těch, jimž se vyplní, že zde nebude radar těšíce se na ty kyselé obličeje, až zde patrně budou rakety,
ale fakt, že Obama v Praze říkal něco o tom že se již nestane, aby důležitá rozhodnutí se děla za stolem, kde nebude sedět Česká republika, tímto rozhodnutím sám popřel.

Pane Pehe - jste nevěrohodný a neobjektivní, když Vás nechci nazvat lhářem nejem tím co jsem uvedl ale i např. Vaším "zpackaným předsednictvím", aniž uvedete, že se o to zpackání velkou měrou zasloužila i opozice, která tak toužila po vládě, až ji dodnes nemá.

Hezký večer
18. 09. 2009 | 19:18

Marcus Agrippa napsal(a):

Opět výborný komentář. Příspěvky některých uvědomnělých dětí zde vůbec nebudu komentovat. Nebude radar a nebudou rakety v Kaliningradu - spolupráce místo agrese. Co více si může svět přát ( bohužel jsou pitomci jako Havel kteří jsou snad raději pro tu agresi ).
18. 09. 2009 | 19:32

ROSSIAN napsal(a):

Jarpor, slavnostní a formální prohlášní politiků (viz. Obama prohlásil že "důležitá rozhodnutí se nebudou dělat bez ČR") nelze přece brát vážně. Vždyt to samé říká Obama téměř v každé zemi kterou navštíví. Podívejte i za Bushe, který otcovsky objímal Havla (viz ta legrační fotografie) USA ani nenapadlo aby s ČR uzavírali nějaké "nadstandartní vztahy" - a je to logické přece nepolezou do pasti a nebudou si uzavírat zadní vrátka pro manévrovací prostor když se změní geopolitická situace.

Budoucí politické elity ČR by se konečně měli zbavit své frustrace "někam patřit" (kde je nakonec ani pořádně nechtějí - viz. tzv. "euroatlantický prostor") a začít myslet na to jak se ukotvit v budoucí multipolárním světě - příslušně vlastnímu geopolitickému prostoru kde je nutné se zaměřit na vztahy především k Rusku, Německu a EU. K tomu je ovšem nutné přehodnoti stávající rusofobii řídících českých politických elit, protože jednak je v tom už budoucí USA nebude podporovat a Rusko se pro nás stane líčovým akterém se kterým at se to komu líbí či ne bude muset ČR budovat vztahy, aniž by politické elity ČR kafraly (pod ochranou USA) do jeho politického systému.

Co se týká smlouvy "Lisabon za radar" to není dohoda ale vydírání a je dobře že k tomu nakonec nedošlo.
18. 09. 2009 | 19:41

jarpor napsal(a):

Rossian

Ponechte na mě, co považuji za vážné či nevážné... Mezinárodní politika je i o symbolech...

Nepolemizuji, jestli je "něco za něco" dobré či špatné... autor lže, kdy tvrdí, že nebyl pokus o to, co jsem z jeho textu citoval... To je meritum té mé repliky, což Vám patrně uniklo...

Hezký večer
18. 09. 2009 | 19:55

Vico napsal(a):

Parta veselých kaličů z MFDnes a LN to opravdu obhájcům současné novinářské úrovně neulehčuje.

Skoro by se chtělo říci - magoři.

Mor z KLDR se nám nějak rozlejzá. Podle kaličů už i do Bílého domu.

Nebo : Obama vystupuje z letadla a mává cárem papíru řka: Vezu vám mír.

Nebo : nějakej náš Vidím slovy generála Sirového blahé paměti : Jsme jako to ptáče v rukou dravce!

Nebo : Vondra nastupuje do posledního letadla a utěšuje lid: Mám plán/éroplán/.

Topolánek s bílou vlajkou kráčí do novodobých Sudet Karlových Varů a tlumočníka mu dělá držitel Puškinovy ceny Václav Klaus.

Kaliči, již nikoliv veselí, ale kvičící jak podsvinčata, kvičí : Kreml slaví velké vítězství!

Hovno, řekl by generál Patton.
18. 09. 2009 | 20:22

arlon napsal(a):

Ale pánové,
nejděte si po krku kvůli PEHE, to by bylo hehe. Berte to s pozice rozumu, jen to Pehe kdyby bylo více pravdivější.
Alespoň občas, nemuseli bychom se celkově trápit paplášstvím vanoucím z Kuchyně Lihového domu.
18. 09. 2009 | 20:27

arlon napsal(a):

Vico,
neprzněte česká jména.
Generál Syrový byl Čech jak poleno a jeho jméno se píše česky s ypsilonem.
18. 09. 2009 | 20:30

blue jay napsal(a):

ROSSIANE,

Tak Putin a jeho agenti zvitezili. V CR kde levicovym stranam vladnou jejich lide jako Roko a Falmer to asi pro ne nebylo tak slozite. Ale uznavam ze mas duvod se CR chehtat.
18. 09. 2009 | 20:34

Karel Mueller napsal(a):

vlk:

Zdravím po delší době, škoda, že jsi zmizel z aktuálně.

K Tvýmu článku gatuluji, perfektní.
18. 09. 2009 | 20:47

blue jay napsal(a):

Vico,
Proc primo nereknes ze CR by mela byt pod vlivem Ruska. Clovece ty me pripominas nekoho kdo behal po polich a zbiral mandelinku bramborovou. Nadavas na Amiky a pritom te ani nenapadne ze ti Amici prispeli k osvobozeni tve zeme. Zkurvili to Soveti a nasledovalo 20 let budovani socialismu a a kdyz se konecne v 1968 zacli Cesi probouzet tak to ti vasi kamaradi z Ruska opet zaslapali a rozdupali. Me pripada bizarni ze je v CR porad tolik vazalu SSSR jako jsi ty kterym se stejska po casech kdy jejich rodna zeme byla obehnana ostnatyma draty aby se jejim obcanum ani nahodou nepodarilo opustit ten socialisticky raj.
18. 09. 2009 | 20:53

ROSSIAN napsal(a):

blue jay, já se nechechtám ČR, ale těm kteří u nás iniciovaly celý projekt radaru. Já odřeknutí radaru nevnímám jako vítězství "ruských agentů" ale jako vítězství obyvatel ČR, kteří byly ostudně rukojmímy nezodpovědných dobrodruhů - iniciátorů radaru. Odřeknutí radaru je vítězstvím zdravého rozumu, míru a multipolárního světa a současně porážkou a ostudou iniciátorů radaru.

A pokud iniciátoři radaru spoléhají na americké rakety v ČR (místo radaru) tak budou zklamáni ještě víc než z odřeknutí radaru. Oni by tu toiž pak mohli být nejen americké ale i ruské rakety. Rusko v globální politice již natolik posílilo, že přinejmenším v jeho nejbližším okolí nebude možné řešit žádný problém týkající se bezpečnosti bez účasti Ruska. A Obama to velmi dobře chápe.

Pokud se chtějí české politické elity totálně marginalizovat (i v očích USA) a uvést do izolace, tak nejlepší cestou je místo spolupráce s Ruskem rozehrávat směšnou hru s rusofobií a hledat dnes již iluzorní podporu ve Washingtonu. S příchodem multipolárního světa se pro politické elity USA (at se jim to líbí či ne) klíčová stane právě spolupráce s Ruskem a ne s neokonzervativními studenoválečnickými exoty ve středovýchodní evropě které si Reagan a Bush zapoměli vzít s sebou.
18. 09. 2009 | 21:01

blue jay napsal(a):

Muellere,
Kdyby vlk napsal ze jeden ruskej Topol do stredu "Old Faithful" znici USA tak by jsi take tleskal a tvrdil ze je to perfektni. Holt to ma tu spravnou barvu Karle. Gratuluji k tve gratulaci vlkovi. Vis ze v Canade se rika kdyz vlk vyje tak to nevesti nic dobreho? Jsi trapnej Meellere s tou tvou antiamickou propagandou. Vis ze v USA se siri nazory ze Obama hodil sve spojence ve stredni Ecrope na pospas Rusku? Pocitam ze to vitas. Docela si tebe dovedu predstavit jak v 1968 libas sovietske osvoboditela na obe licka.
18. 09. 2009 | 21:07

blue jay napsal(a):

ROSSIANE,

Pracujes pro ruskou rozvedku? Mas na ukol behat po blozich? Pry je v CR nekolik stovek ROSSIANU. Tuhle jsem videl Russia Today. Bylo srandovni videt jak pro Rusy bylo lehke si koupit odpurce radaru Tamase.
Musis tu mit srandu.
18. 09. 2009 | 21:25

Vico napsal(a):

blue jay : vidím, že můj krátký příspěvek žije svým životem. I když jen v tvým mozku. Odkdy jsou Američani v redakci MFDnes?
Ty mandelinko bramborová.
18. 09. 2009 | 21:30

blue jay napsal(a):

jeste neco ROSSIANE,

Vetsina Cechu se da koupit za 30Kc. Ale v dobe krize bych jim nabidnul 21.99 Kc. Se vsadim ze to vemou.
18. 09. 2009 | 21:31

blue jay napsal(a):

Vico,

"Obdrželi jsme signály o tom, že v hlavách některých amerických poradců, nebo snad někoho jiného, se zrodil plán ještě zrůdnější, který počítal s možností rozhodnutí Ústavního soudu po proběhnutých volbách," píše předseda svým spolustraníkům.
Tak za tim asi budou americane kdyz to tvrdi ten co se nikdy nemyli. A nebo to muze byt uplne jinak. Covece ja jsem z toho tveho predsedy uplne popletenej. Ty mu rozumis?
18. 09. 2009 | 21:37

vlk napsal(a):

Karel Mueller
zdar parde. Už jsme odpovídal na tohle téma paní im na Havlovi.
Chodím teď na net daleko méně. A když tak autorsky tam kam jsi právě juknul. Představ s i , že jsem tam za pravičáka...

Jo a co ty ? Jak jd e život?

A samozřejmě - díky za květiny.
A nechceš si také sem tam něco střihnout na Outsiderech jako autor?Aby jsi si vyzkoušel , jaké to je , když jsi označen za pravicového úchylkáře? ,-)))
18. 09. 2009 | 21:47

vlk napsal(a):

Vico

Moucha s inteligencí použitého toaletního papíru prostě má s vé limity. A muší plodnost. Smutné, leč realita. Neberte si to to Nestojí to za to. Ovšem sem tam je dobré použít plácačkuna Mouchy.
18. 09. 2009 | 21:49

Vico napsal(a):

blue jay : že jsi úplně popletený, to mne nepřekvapuje.

Ty musíš na toho Paroubka myslet i ve chvíli, když šukáš.
18. 09. 2009 | 21:51

Admirál napsal(a):

Rosian - píšete: Budoucí politické elity ČR by se konečně měli zbavit své frustrace "někam patřit" (kde je nakonec ani pořádně nechtějí - viz. tzv. "euroatlantický prostor") a začít myslet na to jak se ukotvit v budoucí multipolárním světě - příslušně vlastnímu geopolitickému prostoru kde je nutné se zaměřit na vztahy především k Rusku, Německu a EU.

S tím se dá souhlasit. pouze bych změnil pořadí priorit vztahů: EU, Německo, Rusko.
18. 09. 2009 | 21:56

Vico napsal(a):

Vlk : čtu si vaše příspěvky na Outsidermedia. Dobrý, ale občas by to chtělo tady pěkně z volný ruky a s autentickými překlepy. Je tu Pocestný a zatím ve skvělé formě...tak bacha.
18. 09. 2009 | 21:56

jája napsal(a):

Já se domnívám, že Obama je Putinův agent, stejně jako všichni odpůrci radaru, vždyť to psala MFD a říkali to vládní politici. Obama by měl jít na školení k rtn. Topopovi, který by mu osvětlil jeho mezery ve vzdělání a především mezery týmů Obamových poradců. Prodal nás Iránu, Číně, Sev. Koreji a Rusku, možná arabským reroristů, jenom těm zlým, hodné máme rádi, ti bojují proti Čině a Rusku. Zklamal všechny pravičácké púříznivce radarů a cizích vojsk, těch správných, na našem území dočasně umístěných. Možná je to škoda i z důvodu, že jsme mohli mít na svém území bojiště nějaké války a pro tuto vizi je potřeba něco objetovat! Navrhuji, aby někdo zaplatil celou proradarovou propagandu, celá ta banda rovným dílem.
18. 09. 2009 | 21:59

stále rebel napsal(a):

No pane Pehe, asi bude ještě hůř, protože ti naši zás tupci jsou u strýčka Sama a škemrají o rakety. Když sem nepřitáhnou rakety, tak snad přivezou rovnou Guantanamo.
Je to prostě neštěstí.
18. 09. 2009 | 22:07

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Rumcajs:
"Averze ze strany veřejnosti pro mě zůstává mě záhadou" Nedivím se. :)
18. 09. 2009 | 22:10

stále rebel napsal(a):

Nejdříve Topolánkova „cesta do pekel“ a teď se Barak přečte:

Jan Vidim, a Czech lawmaker from the same center-right Civic Democratic Party as Mr. Vondra, as saying that he felt “great disappointment and disgust over Mr. Obama’s cowardice.”
http://www.nytimes.com/2009...
18. 09. 2009 | 22:39

Karel Mueller napsal(a):

Vlk:
Dík za pozdrav, pošlu Ti pár řádek. Teď když vidím, kde působíš :-), se tam rozkoukám a pak uvidím :-).
18. 09. 2009 | 22:46

kormoran napsal(a):

Kluci bolsevictti , Vico, Zapareny zadku na tri , Mueeelere,blizi se podzim a rudi paprdove radi chodi do sauny, tudiz mate volny vstup, hodim Vam akorat na zem lubrigacni gel a zhasnu))) . To bude hokej ze jo!
Pehe vam bude delat trenera, hlavne si chlapci s tema svyma 'igrackama" moc neublizte))))
19. 09. 2009 | 00:07

otokar napsal(a):

Jarpor
buď se naučte přechodníky, nebo je nepoužívejte. ubírá to na excelentnosti Vašich textů.
PD (příjemný den).
19. 09. 2009 | 07:48

Jozef napsal(a):

Zdivocela media

V Rakusku CIA riadi media inteligentnejsie.
Ktore osoby nesu zodpovednost za medialny cesky a slovensky konzum?
Je nacase,aby sa Cesi a Slovaci branili pred touto bushpotravou.
19. 09. 2009 | 08:33

Tupelo napsal(a):

Vico, na tom ze nekteri pravicaci mysli na Paroubka pri uplne VSECH cinnostech neco bude, krom p. Paroubkove (ktera na to ma pochopitelne pravo) jsou to hlavne oni, kteri se s podezrelou cetnosti zminuji o jeho SEXy mozku. Jini si zde zas projektuji sve predstavy o saune a lubrikacnich gelech. Na tu jimi proklamovanou hranici vice inteligentni casti naroda je to sice malo, ale aspon pobavi (prinejmensim sebe ;))
19. 09. 2009 | 08:35

Béda napsal(a):

p.Pehe

opět brilantní. Poučen posledním vývojem dovolil bych si toto hodnocení:

Jsme opět na začátku:
Z prohlášení p. Clinton a české vlády (článek lze dohledat na Aktuálně. cz) se mimo jiné dovídáme:
- ČR a Polsko jsou coby hlavní kandidáti základny nových (anti)raket USA v Evropě
- Česko dalo najevo, že chce s USA jednat do konce tohoto roku (z toho plynou 2 věci - 1)jednat opět bilaterálně = separátně, nikoliv kolektivně v rámci NATO jako součást kolektivní obrany s vymezením odpovědnosti toho, kterého státu, 2) jednat urychleně, dokud vládne dočasná "bezmandátová" vláda - českou delegaci vedou ti samí, kteří stáli u SOFA o radaru - MO Barták, tehdy ještě náměstek MO
- jednat se má i o tom jak českou ekonomiku a vojenství více zapojit do servisu potřeb velkého bratra - například při přebudování letectva nebo zapojení českých zbrojovek do nové podoby protiraketového štítu. (Jako kdyby Američané ČR pustili k něčemu takovému a jejich Boeing již dávno "nepomohl" přebudování českého letectví - prý už český a americký ministr probírali i možnosti dodávek letounu L159 pro afghánskou armádu. Otázkou na okraj jest, kdo to zaplatí -snad Karzáího loutková vláda? Anebo má jít "o nezištný dar afghánskému lidu", podobně jako tomu bylo u Saakašviliho režimu? A vůbec: proč máme pomáhat afghánskému lidu dodávkami vojenských letadel, které pak budou proti němu použity?
- Naopak směrem do Česka by mohlo putovat několik armádních transportních strojů typu Hercules ( k čemu nám vlastně tato letadla budou, nač je česká armáda potřebuje?)

"Nikdy neopustíme naše spojence," snažila se už před schůzkami šéfů obrany ministryně zahraničí uklidnit evropské partnery znepokojené obratem americké politiky." Budeme pokračovat v úzké spolupráci s oběma (ČR a Polskem)," - jinými slovy když se u vás velice "výhodnou" SOFOU jednou zadrápneme (viz Okinawa, Německo...), již se nás nezbavíte. Stále platí: s protektorem na věčné časy a nikdy jinak!

A teď to hlavní, proč to píši!
Jako důvod pro změnu plánů uvedli Gates i Obama mimo jiné nové zpravodajské poznatky o íránském zbrojním programu, podle nichž Teherán výrazně pokročil ve vývoji střel středního a krátkého doletu. Proti nim je nový protiraketový systém primárně konstruován. Íránci prý naopak zaostávají v přípravě raket dlouhého doletu schopných zasáhnout Evropu a USA, kterým měl čelit původní systém.
(Všimli jste si toho? Důvodem je potřeba chránit spojence před raketami krátkého - podle Wiki s doletem do 1000 km, resp. středního - podle téhož zdroje s doletem do 2.500 km. -zdroj http://cs.wikipedia.org/wik... ) doletu
A jaká jest vzdálenost Teherán - Praha? Podle mých údajů cca 3400 km.)

V pátek agentura Reuters s odvoláním na nejmenované americké vládní činitele uvedla, že k získání střely dlouhého doletu bude Írán potřebovat o tři až pět let více, než se dosud předpokládalo. K dispozici by je mohl mít mezi roky 2015 a 2020.
ČR a USA loni uzavřely takzvanou rámcovou dohodu, která má umožnit českým firmám a vědeckým institucím zapojit se do vývoje a výroby celého amerického protiraketového štítu. (Tedy od radaru až po rakety - no věřil by tomu někdo?)

Takže nic neskončilo - jede se dál. Výplach hlav pokračuje vesele jakoby se nechumelilo.
19. 09. 2009 | 08:48

grőssling napsal(a):

Z našich revolucionářů roku 1989 se za dvacet let stali Dinosauři české politiky, kterým téměř nikdo nenaslouchá a které prokazatelně žere, že není po jejich. Nejde ani tak o to zda radar ano či ne, ale o jejich neschopnost rozlišit převažující tendence současné doby. Barack Obama říká, že lidé minulosti dělají na co šáhnou stupidly. Od ekologie, zdravotnictví, přes přetrvávající rasismus až po ekonomiku a zahraniční politiku . Vyhřeznutím těchto stupidly se chovajících Američanů byla jejich poslední demonstrace proti Obamově zdravotní reformě ve Washingtonu. Viděli jste ty zástupy vyžraných bělochů, kteří se třesou, aby nepřišli o privilegia ? Už je v úřadě osm měsíců, co dělá Ku Klux Klan ? Jak dlouho ještě ta negerská famílie bude nastupovat do Air Force One ?
K zajímavému souznění s těmito partami v zahraničí se naši Dinosauři dopracovali za 20 let.

Dohadovat se s někým ve světě ? Projev slabosti. Je třeba na ně mít vždycky klacek.
Přesně stejné myšlení mají naši Dinosauři od Havla, Vondry, Schwarzenberka až po prázdného učně Topolánka a kardinála Vlka. Místo silné Evropy, nadstandardní vztahy s USA, místo konsenzu s Ruskem a Čínou permanentní konflikt, místo dohody o společné bezpečnosti, stálá snaha o technologickou převahu a doběhnutí protivníka. Svět se ale za 20 let tak změnil, že téměř jakékoliv dinosauří paradigma, ještě před deseti lety jakž-takž obhajitelné je ideově v troskách. To vědí nejlépe tam, kde se sbíhají všechny informační dálnice ve W_DC. To jen naši Dinosauři si myslí, že požrali kobylí vejce moudrosti a z pupku světa Česka vědí lépe, než armády analytiků jak na to. Ostatně myslím si, že ani Dinosaury a vyžranými bělochy tak toužebně očekávaný atentát na Obamu by nic nevyřešil. Bidenovi by nezbylo než pokračovat v jeho stopách, tak je krize bílého atlantického muže hluboká.

Pokud by šlo u nás jen o partičky příručích, kteří za nic neručí, tak ať si hrají. Problém začíná, když se nějak protlačí k lizu a začnou dělat ve jménu Česka rotyku. Vondra a komisař EU ? Ochraňujtež nás andělé strážní.
19. 09. 2009 | 13:06

Hlava XXII napsal(a):

Kdy že nás to ti zlý Rusáci napadnou ?! ;----)
19. 09. 2009 | 13:45

schlimbach napsal(a):

Předevčírem jsme sledoval na ST1 pořad, který se týkal - jak jinak - radaru v Čechách a vyjadřoval se k němu nějaký politolog - z mého pohledu totálně zamindrákovaný z toho, že se radar stavět nebude a celý roztřesený z blízkého Ruského útoku na Evropu. Druhým hostem byl pan Čarnogurský, člen KDH, který velice zajímavým a srozumitelným způsobem vyjádřil názor, že každý stát by měl mít zájem co nejlépe vycházet se svými sousedy, těžko se cítit dobře v domě, kde se sousedy nelze hovořit v pohodě a spoléhat se na někoho kdo je daleko za humny a s kým si můžeme pohobořit pouze občas. Podle mne řekl velice dobrou myšlenku, že Rusko je třeba co nejdříve zapojit do všech možných organizací a struktur v Evropě, aby se podílelo na jejich činnsoti, aby se necítilo odstrčené, protože potom to bude když ne přítel, alespoň partner, se kterým bude kožné hledat a nalézat společné cesty do budoucna. Nebude konfrontace. Jako člen KDH nezaváhal ani vteřinu, aby nevyjádřil premieru Ficovi plnou podporu jeho snaze o spolupráci s Ruskem a nalezení přijatelných vzájemných vztahů pro spolupráci atd. Myslím, že bychom rozvahu a životní zkušenosti pana Čarnogurského potřebovali v naší zemi jako sůl. Zároveň by neškodilo, kdyby byly méně slyšet štvavé hlasy Havla ( jeho humanitární bombardování nezapomenu do konce života ), Vondry a dalších rusobijců.
19. 09. 2009 | 14:12

Gru napsal(a):

Hysterická křeč zdejší tzv. "pravice" nevybočujke ze zkušenosti, kterou jsme udělali už před 20 lety - naše země byla poslední baštou neostalinismu, který zde přežíval zuby nehty, navzdory tomu, že i ve své rodné zemi již dodýchával. Čelní představitelé byli zcela typicky rudější než Moskva. Stejně tak nyní, kdy jsou čeští politici pruhovanější než Washington. Zatímco tam již bushismus natáhnul brka, tady se stále ještě křečovitě drží při životě.

Obyvatelstvo, i když se mu splnilo většinové přání, přesto nemá důvod k jásotu - došlo k tomu totiž BEZ přičinění české politiky, prostou úvahou, že česká kotliny mezitím pozbyla část svého ratingu (na což ostatně mnozí upozorňovali, když kritizovali pojetí "loajalismu" k USA). O kolik cennější by bylo, kdyby náš parlament, místo zbabělého čekání, jak se to vybarví, toto hrozící břemenno aktivně zamítl.
Místo toho se vláda omezuje na trapné koketování s hegemonem a snaží se vyfňukat si zcela infantilní kompenzace v podobě "astronauta", filiálky West Pointu, apod... K smíchu!
19. 09. 2009 | 15:21

Gru napsal(a):

Obrat v nazírání Wasingtonu na užitečnost zdejšího prostůrku pro "hájení zájmů" hegemona je přitom značný. Zastávám názor, že US administrativa pro to dost udělala - uhnětení dvou přeběhlíků Melčáka a Pohanky, kteří po semiměsíčních tahanicích měli konečně postavit na nohy vládu, která by mohla podepsat smlouvu a rozjet ratifikační proces, o tom svědčí (Bushovi totiž neúprosně ubíhal čas)...
A hle - když Topolánek, vysazený Melčákem do křesla, selhal a nesplnil hlavní poslání svého vládnutí - tu se opět objeví Melčák a navodí stížností k ÚS situaci, která směřuje k urychlenému vyřazení sněmovny z provozu, takže by fungoval jen senát, kterým by se už ratiofikace dala "propasírovat"... jako prozatimní zákonné opatření. Po volbách (konaných nejspíš stejně äž v červnovém termínu) by s tím už stejně nikdo nic nenadělal - takovém postupu se v politice říká "fait accompli".

Jakmile se socani na posledníoo chvíli domákli, že se téměř nechalio vmanévrovat do sněmovního vakua a jakmile couvli, ihned následovalo sdělení z Washingtonu.

Topolánek (a Schwarzenberg) nesplnili základní zadání. Méně šťastný výběr partnera si Bílý dům opravdu nemohl vybrat, neboť proti neohrabanosti a nevybíravosti radarové argumentace Topolánkovy vlády musí blednout i Pinochet či Lukašenko.
Priority Washingtonu se mezitím změnily. Plyne z toho mnoho popučení, mimo jiné i staré opsvědčené: nechoď s pány na led!
19. 09. 2009 | 15:35

BRT napsal(a):

Nyní,když je radar odpískán,mělo by konečně dojít také na vůli lidu,tedy referendum o LS.Nemyslíte ?
19. 09. 2009 | 15:39

BRT napsal(a):

Hlavo XXII,ty neposloucháš tiskovky z Lihového domu v podání soudruha generála ?
19. 09. 2009 | 15:42

ROSSIAN napsal(a):

schlimbach, máte pravdu, kdyby u nás v řídících funkcích země byli lidí jako Fico nebo J. Čarnogurský, tak si můžeme gratulovat. Ficova zahraniční politika je nejlepší v celém středoevropském regionu.

Co se týká Ruska, tak rusofobové co straší "ruským imperialismem" (a stále ztotožnují současné Rusko s komunismem a SSSR) by si měli uvědomit že komunismus byl Rusku cizí západní projekt který mu byl implantován pomocí tamní zcela nepatrné a marginální elity (Lenin), která by bez podpory jistých západních kruhů neměla šanci se v Rusku uchytit.

A co se týká sovětského expanzionismu, ten s tradiční ruskou zahraniční politkou neměl nic společného. Jednalo se totiž pouze o zrcadlový expanzionismus politiky USA v rámci bipolárního soupeření. Pokud by jeden z nich ustoupil byl by poražen. Tak je nutné vysvětlovat i invaze SSSR do svoětského bloku, protože ty samé invaze provádělo USA i do vlastní zájmové sféry vlivu, jestliže se cítilo ohroženo.

Místo křičení o "ruském imperialismu" by si měl západ spíš připomínat lví podíl Ruska na porážce Hitlera.

Rusko bylo od Petra Velikého konstruktivní součástí evropského mocenského systému, a Ruský návrat do mocenského systému Evropy není návratem "ruského imparialismu" ale návratem k přirozeném stavu evropského uspořádání jaký tu byl (vyjma studené války) tři století.
19. 09. 2009 | 15:42

schlimbach napsal(a):

Rossian

máte naprostou pravdu, již jsem to několikrát na blogu psal, že by se komunistobijci divili, pokud by znali celé zákulisí vzniku VŘSR i financování Lenina atd. Z pohledu historie dnešní kom,unistobijci nejsou nic jiného než zpozdilí, netolerantní neobolševici, kteří kopírují jak slovník tak i postupy jednání Stalina.
19. 09. 2009 | 15:58

arlon napsal(a):

LS&ZM
Pánové, při veškeré úctě k vaší editorské a cenzorské činnosti bych k vám na tomto blogu měl tuto zásadní připomínku.
"Autor tohoto blogu manipuluje s fakty a čísly jak se mu hodí.
Zmíněných 70 % je obyčejné hausnumero, které se skutečností nemá vůbec nic společného.
V tomto státě nebyla za celou dobu projednávání tohoto případu - tedy stavby či nestavby radaru - projednána možnost k této záležitosti uspořádat referendum. Jedině z referenda o radaru by v této záležitosti bylo možno usuzovat, kolik, procent obyvatel je pro radar a kolik procent je proti radaru.
Mohli bychom poté operovat s nějakým procentuálním výsledkem pro i proti radaru.
Protože všichni občané včetně diskutujících na tomto fóru vědí, že žádné referendum zde ve zmíněném období neproběhlo, nelze důvěryhodným způsobem vykládat žádné číslo z jakéhokoliv veřejného či neveřejného průzkumu, ať už se to líbí či nelíbí kterékoliv parlamentní straně.
Proto zde mohu sdělit vám, občane Pehe, že váš údaj je naprosto nesmyslný.
Tedy jinými slovy občane Pehe - vy zde veřejně lžete."
Pánové - laskavě si uvědomte, že taková věc, aby jste tu veřejně obhajovali blog autora, který mystifikuje veřejnost je krajně nevhodná.
Bylo by vhodné vůči všem diskutujícím i ostatním blogerům aby takováto nehoráznost byla odstraněna nebo upravena tak, aby nevyvolávala spory o tom, zda je pan Pehe lhář.
Příjemný večer.
19. 09. 2009 | 19:45

stále rebel napsal(a):

Nebude se špinit s exempláři jako je jarpor nebo arlon a jen pro ty, kteří chtějí vědět jak se vyvíjel názor občanů na americkou základnu.

Stručně: asi čtvrtina občanů pro základnu, dvě třetiny proti, asi 7 % neví.
Pehe píše pravdu a jací lidé se vyskytují mezi příznivci základny většina lidí už taky dávno ví.

Centrum pro výzkum veřejného mínění, Sociologický ústav AV ČR
Občané o americké radarové základně v ČR – červen 2009
http://www.cvvm.cas.cz/upl/...
19. 09. 2009 | 20:23

arlon napsal(a):

LS, ZM
pánové jste oba stejní lháři jako to Pehe. O ostatních lidech, kteří blábolí voloviny jako nějaký rebel a neví co to je referendum o radaru platí to samé.
20. 09. 2009 | 05:02

arlon napsal(a):

LS
zkuste Pehemu vysvětlit, že se nalévá čisté víno. Pokud v číši pro občany plave Pehe, je to hygienicko-duševní problém. Ovčanům taková drobnost uniká a nevadí jim.
Jsem na vás zvědav, Stejskal, jestli vám též chutná víno s breberkami jako Pehe.
20. 09. 2009 | 05:15

Luboš napsal(a):

O nic nejde, je to v pohodě. Pokud jde o ten Lisabon, tak není nutné ho schválit. To je také demokracie.
20. 09. 2009 | 07:11

Matylda napsal(a):

Máte naprostou pravdu, pane Pehe. Bohužel ubohost a neprofesionalita není jen ve zmiňovaných denících, ale projevuje se i v České televizi. Nedávno vedený rozhovor pí Drtinové s p. Zaorálkem byl toho dokladem. Novinářům chybí objektivnost, ale mnohdy i schopnost orientace v politice.
20. 09. 2009 | 07:23

Béda napsal(a):

arlon,

ta čísla kolem 2/3 (setrvalý stav kolísající někde mezi 60 - 70% ze všch tázaných pro odpůrce radaru) byla opakovaně a neustále zjišťována a potvrzována nejrůžnějšíma agenturama specializovanýma na výzkum veřejného mínění.

Pročpak nám asi vláda neustále to referendum, které by výsledky výzkumů buďto podpořilo anebo vyvrátilo, odpírala? Proč pro to referendum nic neudělali (krom blokace jakéhokoliv návrhu v parlamentu) Bursíkovi tzv. zelení (reprezentovaní na MZV Karlem von Schwarzenberg), kteří referendum měli přímo ve svém volebním a politickém programu?

Já si myslím, že ty politické strany pro to mají jeden zcela pragmatický důvod. Vypsání a uspořádání referenda k určitému závažnému tématu by totiž mohlo ukázat, že většina společnosti má jiný zájem - jiné priority nežli parta prospěchářů navrchu. Mohlo by ukázat, že lidé si svoji budoucnost představují poněkud jinak než jim ji rýsují privilegovaní volební podvodníci, kteří si ze svých veřejných slibů dělají trhací kalendář. Mohlo by ukázat k čemu mandát mají a k čemu ne a useknout významné možnosti manipulací, sponzoringů a prosazování zájmů jiných států vůči vlastním obyvatelům.

Proto to referendum nikdo ve sněmovně nechtěl prosadit.
20. 09. 2009 | 07:31

Ládik napsal(a):

V české kotlině teprve bude přeradarováno (zase). Nejdřív tu byly Dviny, potom Volchovy (kapalné okysličovadlo) a nakonec Něvy (pevné o.) - každý oddíl měl vyhledávací radar a naváděcí radar (modernější verze i optické navádění raket na cíl). Střelby byly v Arkalyku (Kazašská SSR, raketa raketou). Palebná postavení byla mobilní - odpalovací rampy se daly převézt do nových okopů.
Američané budou mít rakety odpalované z aut, ale radarů bude neúrekom. Nebo mají jiný systém navádění? Tohle ČSSD nevadí? Asi ne, naše obyvatelstvo je na to zvyklé. Doufám, že Amíci si to obslouží sami, klidně bych jim přispěl. Dělal jsem VPČ. Celý ten cirkus byl v režimu PTZD-ZRU.
20. 09. 2009 | 09:59

arlon napsal(a):

Béda
mluvíte rozumně samosebou, jen to skutečné referendum nějak uniklo všem - i Pehemu. Myslím tedy, že ani Pehe nemá důvod psát o 70% obyvatelstva.
Pokud jde o výzkumy veřejného mínění, musel by pan Pehe uvést autory, region výzkumu a celkový počet dotázaných. Jelikož toto neuvedl ani náznakem, nezbývá opět než konstatování, že jde o unfair článek. V jiné kategorii činností by pan Pehe měl co vysvětlovat, v nediální sféře zřejmě může každý psát a lhát jak ho napadne.
Ovšem je-li v tomto oboru pan Pehe tak velký přeborník, mohl by nám napsat, kdo z dua Havel V. versus Paroubek je větší lhář, pánové se vzájemně napadli a bude to zřejmě ještě velké divadlo.
20. 09. 2009 | 10:55

Karel N. napsal(a):

Ok, spoustu argumentu beru a mate pravdu. ale co kdyz ignorace alespon pokusu presvedcit opozici prameni jen a pouze z nemoznosti rozumne diskuze s opozici?
domnivam se, ze nazorova polarita obou nejvetsich stran dosahla jak daleko to jen slo a ted jednoduse neni cesta zpet /vlastne je - zmena vedeni cssd a prekopani politiky, kterou vede/
ano, je to cele divadlo a je to trapne. ale je dulezite se zeptat, cim ze to vse zacalo? kdo presne prinesl do politiky tento styl?
damy a panove, nechci se vas dotknou, ale myslim, ze vim..
20. 09. 2009 | 11:06

pepa napsal(a):

Děkuji za velmi realistický komentář pana Peheho. Nabízí se otázka: Kdo je majitelem českých médií a komu tedy česká media slouží? Zdá se, že ne většině českého národa, která byla z principiálních důvodů proti přítomnosti vojsk cizí mocnosti na našem území.
20. 09. 2009 | 11:17

pepa napsal(a):

Americký radar a základna byla a je jedna z možností, jak si mohou pánové Havel, Ježek, Vondra, Topolánek, Kalousek, Schwarzenberg, Bursík, Gross, a spol. udržet bez zbytečného vysvětlování své nakradené majetky, získané po sametové revoluci, protože většina z nich byla získána v rozporu s oficiálně platnou morálkou. Ti lidé se prostě musí bát toho, že by někdo zpochybnil takovéto divoké pojetí privatizace a zeptal se, jak k takovému majetku přišli, zda to nebylo proti zájmu ČR a zdali jej vůbec zdanili. S americkou základnou by se tihle noví miliardáři cítili mnohem bezpečněji a jakýkoliv pokus o revizi "sametové" Bílé hory by hystericky vydávali za ústup Rusku.
20. 09. 2009 | 11:25

D3T napsal(a):

Velmi dobry clanek, na rozdil od jinych Vasich prispevku tentokrat plne souhlasim.
20. 09. 2009 | 12:27

kolop napsal(a):

Obama má pravdu, o klid a pohodu by se mělo usilovat jinou cestou než budováním nějakých nesmyslných radarů, které jenom nahání lidem strach a otázky co to v budoucnu přinese. http://www.facebook.com/pag...
20. 09. 2009 | 18:19

Zbyněk Matyáš napsal(a):

arlon:
"Je podle vás dobře, že USA odstupují od plánu vybudovat v Česku a Polsku protiraketovou základnu?
Ano (60.8%)
Ne (39.2%)"
http://aktualne.centrum.cz/...
20. 09. 2009 | 18:44

Karel napsal(a):

No svazácký duch stále v MfDnes žije. Prostě kdo nejde s námi jde proti nám.
20. 09. 2009 | 21:26

arlon napsal(a):

Zbyněk Matyáš
Věc je jednoduchá - jedna kapitola skončila a hned se zrodila ještě zajímavější. Pokud jde o radar, to muselo skončit nezdarem už jenom kvůli tomu jaký trumbera toto celé spískal.
Nová situace vypadá strategicky mnohem nadějněji. Jak pro nás, tak pro NATO a nakonec i pro Rusko. Obama bude prefíkanější než se zatím zdá, Putin musí spolupracovat a nic jiného mu nezbývá. Rusko dnes globálně nemůže stát samo a to Putin moc dobře ví. Proto není radar, ale úplně jiné zbraňové systémy, které budou paradoxně výhodné i pro Rusko.
Tedy jinými slovy, je dobře, že se nyní bude něco konečně řešit na jiné úrovni bez radarových i antiradarových omezenců.
20. 09. 2009 | 23:36

persians ments napsal(a):

Dříve jsme měli výrobce hesel, napsal a zpíval o nich Kryl. Dnes máme výrobce procent. Demagogové změnili jen fangličky, aby tu "demograciji" mohli lépe oprašovat a zadělat zase na další problémy a potíže.
20. 09. 2009 | 23:44

pepa napsal(a):

Souhlasím s názorem pana Paroubka, že Havel vždy usiloval o novou železnou oponu, kterou chce v dojemném souladu s "altruistickými politiky" Vondrou, Topolánkem, Bursíkem, Schwarzenbergem, a spol. vztyčit na hranici s Ruskem.
21. 09. 2009 | 08:04

Ivo Peterka napsal(a):

Výborný článek, není co dodat, děkuji.
21. 09. 2009 | 09:14

Jan Vaculík napsal(a):

Jsem sice příznivcem radaru (anebo přesněji: sympatizuju s příznivci radaru), ale musím uznat, že toto je moudrý článek.
21. 09. 2009 | 23:08

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
12. 03. 2010 | 04:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy