V Německu je opět řeč o tom, jak rychle jezdit na dálnicích. Německá agentura životního prostředí nově odhaduje, že neomezená rychlost na části tamních dálnic vede k podstatně vyššímu navýšení emisí než se čekalo. Má jít nikoliv o 2,6 milionu tun CO2, ale o skoro trojnásobek (6,7 milionů, při rychlosti 120 km/h). Následkem toho se Německu nedaří plnit plány ve snižování emisí skleníkových plynů z dopravy. A k dosažení cílů, ke kterým se unijní země již před lety zavázaly (snížit emise o 55 % oproti roku 1990) bude třeba ještě více úspor u firem, v energetice a u provozu budov, což je mnohdy složité, nákladné a nepříjemné.
Ruská ekonomická data, která zveřejňují ruští statistici, dnes nelze považovat za důvěryhodný zdroj informací. Ale je pravda, že nejen díky vysoké ceně Ruskem vyvážených surovin, ale též díky kompetentně voleným ekonomickým politikám, je dopad války a s ní spojených sankcí na makro data zřejmě nižší, než očekávali (i tamní) ekonomové.