V Bruselu se na půdě Evropského parlamentu právě odehrává konference Beyond Growth, kterou iniciovalo 20 europoslanců a europoslankyň. Jak píše Tadeáš Ždárský z organizace Na Zemi, který se konference právě účastní, „přes 2000 lidí, europoslanců a europoslankyň, popředních odborníků a odbornic včetně mnoha mladých lidí společně diskutují nutný a žádoucí přechod na post-růstový ekonomický model. Po reportech IPCC, či Evropské agentury životního prostředí se nerůst stává důležitou součástí nejen akademické diskuze, ale také národních, i evropských politických debat o cestách ven ze současných krizí.“
Auta jsou skutečně užitečný dopravní prostředek, bez kterého se celá řada lidí v současné době nemůže zcela obejít. Potíž je v tom, že aut je čím dál tím víc a zejména ve velých městech zabírají naprostou většinu veřejného prostoru. Na automobilovou dopravu přitom v Praze připadá jen asi 29 % cest. Na vině je mimo jiné to, že na jedno osobní auto, které váží necelou tunu a půl, a zabírá téměř 9 metrů čtverečních, v průměru připadá jen 1,3 řidiče. Oproti tomu MHD v Praze pravidelně využívá asi 49 % obyvatel, a údajně se v ní denně sveze asi milion lidí. Dalších 26 % obyvatel pak chodí pěšky a jen 1 % na kole. Cyklistů by přitom mohlo být mnohem víc, pokud by se nebáli jezdit ve městě opanovaném auty. Jak dlouho ještě budou tři čtvrtiny Pražanů tolerovat svou usurpaci těmi, kteří pro svou individuální přepravu potřebují prostor o velikosti zahradního domku, přestože v hlavním městě existují pro osobní přepravu mnohem lepší alternativy?