Nestihli jsme to spočítat

03. 02. 2011 | 18:41
Přečteno 5328 krát
Dvě miliardy ve zdravotnictví sem, dvě miliardy tam. Sněmovna včera během 1/2 hodiny rozhodla o několika miliardách ve zdravotnictví.


O boji doktorů za některé změny ve zdravotnictví se mluví a píše v médiích denně už pár měsíců. Tento boj je nyní v mezičase, kdy se mluví o částce kolem 2 miliard Kč. Shodou okolností včera ve sněmovně ve zkráceném projednávání prošlo (prodloužení) snížení úhrad (některých) léků pojišťovnami na rok o 7 %. Toto představuje zhruba - 2 miliardy. Předpokládám, že o těchto miliardách vám novináři, stejně jako mně, neřekli.



Poslanci o tomto bodě jednali celkem "celých" 30 minut. A víte, proč zrovna 7 % a ne třeba 15 %? Protože se to nestihlo. P. Babák z VV to odůvodnil, že oni chtěli ušetřit pojišťovnám ještě více, chtěli to přesně spočítat... Ale zjevně to nestihli. Dle jeho slov by se tím zdrželo přijetí o 2-3 měsíce, čímž by se efekt vytratil (což je mimochodem také nesmysl – s přesností, co uváděli, by stačila trojčlenka). Ale tak proč se tím vláda nebo poslanci nezabývali dříve? A má snad pražské ministerstvo zdravotnictví málo lidí?


Jen pro srovnání - několik miliard, to je roční rozpočet malého až středního kraje.



Záznam celé diskuse je zde.

Přehledný záznam hlasování o tomto návrhu je zde.



Pokud byste chtěli napsat "svému" poslanci, mapa i s kontakty je zde.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

VL napsal(a):

Ano, je to bída a ubohost v tomto státě. Kdy už se konečně čeští politici začnou chovat jako zodpovědní správci svěřeného majetku a ne jako zloději v cizím domě? Současní asi nikdy. Ty nejdůležitější opatření proti korupci a rozkrádání, totiž majetková přiznání a zákaz akcií na doručitele, se od nich (ODS, TOP 09 a VV) nedají očekávat.
Bohužel stále je zda masa lidí, kteří jim věří a volí je, což je opravdu k neuvěření.
03. 02. 2011 | 19:10

Dočekal napsal(a):

Psát cokoliv "svému" poslanci nemá valný význam.

V zemi, kde platí kandidát strany za umístění do pátého (volitelného) místa na kandidátce nezřídka trojcifernou částku do stranické pokladny, nemá tento po svém zvolení žádný zájem na tom, aby si kvůli těm, kteří ho vynesli do parlamentní lavice, pálil prsty.
Pokud se právě tohle nezmění a dokud se poslanci nebudou muset zpovídat místo stranickému sekretariátu přímo voličům, je každá naděje na zlepšení situace občanů marná.

Nejsmutnější postavou je momentálně pan Boris Šťastný (ODS), takto lékař. Nechápu, z jakého důvodu nechává ODS tohoto hlasatele militantních názorů promlouvat za tuto politickou stranu. Copak její vrcholní představitelé nevidí, že neustálé opakování mantry o vydírání, kterého se dopouští pan doktor Šťastný, jen přilévá oleje do ohně?
Největší problém pana ministra Hegera je v tom, že proti němu teď stojí především Praha. A kupodivu to nejsou jen nemocniční lékaři, ale také zdravotní sestry.
Pokud nemocniční lékaři začnou hromadně vypovídat smlouvy o další činnosti (přesněji - o dalších službách, tedy neevidovaných přesčasech) už ke dni 7. února, bude to znamenat skutečný kolaps nemocničního zdravotnictví.
Opravdu to ta naše vláda chtěla dovést až do těchto konců?
03. 02. 2011 | 19:25

AC napsal(a):

Ano, souhlasím s VL, že je zde bohužel stále masa lidí, kteří jim věří a volí je.

Na druhou stranu je nutné dodat, že to tak nebude věčně a že politikům pomalu nadchází poslední možnost situaci radikálně změnit. Zklamou-li, pak Bůh s námi všemi.
03. 02. 2011 | 19:25

Marcus Agrippa napsal(a):

30 min. a dvě mld. jsou na světě. Kolik by se našlo za dvě hodiny intenzivní práce?! Vůbec se lékařům nedivím, že už toho hraní na šetření mají plné zuby. Ale to štvaní proti nim byla slušná podpásovka - vlastně kdyby to vyšlo, tak nejsou ani ty dvě mld.
03. 02. 2011 | 19:46

michal napsal(a):

p.Dočekale,

myslím, že psát "svému" poslanci má velký smysl, zvláště pokud pomýšlí na delší dobu v politice. Např. pí. Suché, poslankyni za VV ve Varech, stačilo na přeskočení z 5. místa až do sněmovny celkem 1025 hlasů. To skutečně není mnoho, tady se každý hlas počítá! (Je to trochu extrémní případ, ale je to tak.) Poslanci (i voliči) si bezpochyby všimli, že kroužkování funguje a v příštích volbách bude ještě daleko výraznější.
03. 02. 2011 | 19:52

Tenco napsal(a):

Za ten záznam z diskuze dík.
I z toho se dá usoudit, kdo o problematice něco ví a pro koho naopak je stranická poslušnost v politice tím nejdůležitějším.

NIcméně bych zde uvítal výklad nezaujatého odborníka.
Jak se to tedy má s tím , o čem pan Rath hovoří jako o "volbě mezi dvěmi zly".
O chaosu, který do této problematiky prý záměrně a účelově vnesli Šnajdr a spol.
03. 02. 2011 | 20:10

Dočekal napsal(a):

michal:

Promiňte, zřejmě si nerozumíme.
Ona totiž i ta vámi zmiňovaná politická strana s názvem Věci Veřejné má ve smlouvě se svými poslanci uvedeno, že žádný z jejích poslanců nebude hlasovat proti tomu, jak rozhodlo stranické grémium. Dokonce je tam i jakási finanční (a jen tak mimochodem dost citelná) sankce.
A s tímhle chcete operovat v případě, že budete osobně interpelovat "svého" poslance? Copak neznáte to pořekadlo o tom, že vždycky je košile bližší než kabát?
03. 02. 2011 | 20:14

Dočekal napsal(a):

Jinak si dovoluju upozornit P.T. obecenstvo na právě probíhající pořad s názvem HYDE PARK na ČT 24.
Názory pana doktora Volemana znám a tak mne mnohem víc zajímají názory těch, kteří do tohoto pořadu budou volat nebo psát. Pozorovat, jak dalece se podařilo naší vládě vymýt občanům mozky, bude jistě zajímavé.
03. 02. 2011 | 20:23

michal napsal(a):

p. Dočekale,

jiný poslanec za VV, p.Huml, prohlásil tu smlouvu za cár papíru.
Jiný příklad - koalice se také dohodla, že nebudou podávat poslanecké návrhy - a včera jich tam schválili několik. Už dnes je více jak polovina poslanců zvolená díky kroužkování a oni zas nejsou tak hloupí, aby nevěděli, co to znamená. Dokud jim vyhovuje se schovávat za rozhodnutí šéfů svých stran, tak to mnozí budou s radostí dělat. Pokud necítí tlak od lidí, proč by to měli dělat jinak? Dokud neví, že o nich jmenovitě se bude mluvit večer v hospodě, protože hlasovali tak a tak, protože neodpověděli na mail, apod., mnozí budou nadále fungovat tak, jak nyní.
03. 02. 2011 | 20:31

Anička z Kuřimi napsal(a):

Kuci,
pište již něco pozitivního a ne stále stejnou písničkou, že tajdle chyběj 2miliady, támdle 150 milionů, že se něco nestíhá a je málo času.
Jeden druhému něco nadrobil a jiný vod toho dává ruce pryč, že vo tom nevěděl, fraktury nepodepsal a vůbec, zastupoval nás v předsednictví. Nyní šéfuje armádě, a podle kuloárových zpráv také vo armádě nic neví.
Já to vidím tak, že je času habaděj, páč máme 118 resp. 119 a voni to jistí.
Napište, že se nám podařilo stabilizovat politické prostředí, máme pevnou měnu, v zemi je klid, ne jako v EGYPTě, až na ty kapsáře je zde bezpečno.
Komunisti nestrašej, teda, bude se jimi strašit až za 3roky před volbama.
Napište, že se blíží konec zimy, a čekají nás krásné a slunné dny, plné odpočinku i pro důchodce, kteří si na to v privátním fondu naspořej.
Lidé se chtějí na něco těšit, a vy je zatím krmíte neustálými kauzemi, které jsou stále na jedno brdo, že někdo ukrad, vytuneloval, prošustroval, a točí se to stále kolem peněz.
Hrozí nad námi Bubák Řecko, a v Řecku je tak pěkně.
Je třeba s tím něco udělat, ale tak nějak po našemu, po česku. Nemyslím tím "české" ekonomické cesty, které nikdy nedopadly dobře, myslím tím český humor a nadsázku....
Pěkný večer všem čumilům na netu
03. 02. 2011 | 20:58

Dočekal napsal(a):

Tak musím se smutkem v duši konstatovat, že jediný, kdo nezklamal, byl moderátor pan Daniel Takáč.
Podle pana moderátora by zřejmě měli být ti doktoři zároveň také advokáti, vyšetřovaté a v neposlední řadě také oznamovatelé případného trestného činu. Námitka pana doktora Volemana, že ti nemocniční lékaři se k těm smlouvám prostě nedostanou, pana moderátora vůbec nepřesvědčila a tak si i nadále vedl svou.

Jinak jsem překvapený nebyl. Debilizace tohoto národa pokračuje velice zdárně.
03. 02. 2011 | 21:08

Sysifos napsal(a):

To Dočekal
Jestli to nebude tím, že celá dlouhá desetiletí neměl, dnes nemá a v budoucnu také nebude mít nikdo zájem na tom, aby tento národ sestával ze samostatně myslících jedinců.
03. 02. 2011 | 21:23

Rumcajs napsal(a):

Co když si dodavatelé léků dupnou stejně jako doktoři ?
Kde budeme pak hledat další miliardy ?
03. 02. 2011 | 21:37

Dočekal napsal(a):

Sysifos:

Dovolím si dát sem jeden citát:

"Vzdělání je zbraň, které se nikdy nesmí dostat nepříteli."
Tohle pronesl Klement Gottwald v souvislosti s vylučováním studentů (dětí buržujů) z Vysokých škol v padesátých letech minulého století.

A přidám ještě jeden:

"Výuka novodobých dějin se musí zlepšit!"
Akademik Zdeněk Nejedlý.

Mimochodem - vliv toho druhého pána jsem měl možnost pocítit sám na sobě coby žák základní školy.
03. 02. 2011 | 21:39

Dočekal napsal(a):

Pro ty, kteří neměli možnost sledovat dnešní vysílání pořadu HYDE PARK na ČT 24:

http://www.ct24.cz/vysilani/2011/02/03/211411058080203-20:10-hyde-park-ct24/
03. 02. 2011 | 21:42

ZAM napsal(a):

Dočekal:
Poslechl jsem si, pan Takáč jasně dal najevo, že kope za vládu.
03. 02. 2011 | 22:40

SÚKL píše lékařům napsal(a):

Dopis pro zástupce odborných společností, členy Komise pro lékovou politiku ČLS JEP

Vážení členové komise pro lékovou politiku ČLS JEP,

obracím se na Vás nejen jako na představitele lékové komise, ale zejména jako na odborníky na farmakoterapii.

Státní ústav pro kontrolu léčiv se dlouhodobě potýká s NÍZKÝM POČTEM HLÁŠENÝCH NEŽÁDOUCÍCH ÚČINKŮ. Touto cestou bych rád vyzval Vás, kteří máte ke kolegům v klinické praxi a zejména k pacientovi nejblíže, k posílení vzájemné spolupráce při zajišťování bezpečné farmakoterapie pacientů právě předáváním hlášení o výskytu nežádoucích účinků.

V osmdesátých letech minulého století počítali experti hlášení nežádoucích účinků na tisíce. Po roce 1989 nastal dramatický propad. I přes výrazné zlepšení v počtu hlášení v posledních letech, vidíme v této oblasti velké rezervy. Z dostupných dat vyplývá, že se Česká republika v hlášení nežádoucích účinků stále pohybuje hluboko pod evropským průměrem. Právě ve spolupráci s odbornými společnostmi a prostřednictvím probíhající kampaně bychom chtěli tuto situaci změnit.

Nahlásit podezření na nežádoucí účinky léčivého přípravku je přitom v dnešní době jednoduché. Lze tak učinit prostřednictvím elektronického formuláře, a to na webových stránkách Státního ústavu pro kontrolu léčiv na adrese:
http://www.sukl.cz/nahlasit-nezadouci-ucinek

Hlášení prostřednictvím elektronického formuláře se snažíme dále inovovat. Formulář bude v nejbližší době obohacen o další novinky, jako např. přístup k vlastním hlášením nebo vyžádání rychlé zpětné vazby hlásícímu lékaři od SÚKL.
Tištěný formulář zůstává stále k dispozici volně ke stažení na stejné webové adrese, nebo jej rádi také zašleme poštou. Podezření na výskyt nežádoucího účinku však lze nahlásit i telefonicky na čísle: 272 185 885.

Dále si vás dovoluji informovat o tom, že aktuality o bezpečnosti léčiv SÚKL pravidelně publikuje na svých webových stránkách na adrese http://www.sukl.cz/nezadouci-ucinky-leciv. Neváhejte využít možnosti automatického zasílání aktualit formou email (http://www.sukl.cz/novinky-e-mailem). Na webu si lze také nastavit zasílání pomocí RSS kanálu (http://www.sukl.cz/rss).

Součástí mého apelu k Vám je i prosba o uvedení této informace ve známost u vašich kolegů v odborných společnostech, jejichž jste členy. Vyšší úroveň znalostí o léčivech může přispět k udržení vysokého kreditu české medicíny. Děkuji za vaši pomoc při zajišťování bezpečné farmakoterapie pacientů.


S pozdravem
PharmDr. Martin Beneš
ředitel Státního ústavu pro kontrolu léčiv
04. 02. 2011 | 00:05

Anba napsal(a):

Vážený pane řediteli PharmDr. Martine Beneši
s potěšením čtu, že sledujete diskuse na blozích. Mám tedy příležitost se Vás zeptat k věci cen léků a doufám, že Vaše odpovědi budou zajímat i ostatní diskutující:

1. Částka úspory 3 miliardy za 7% slevy na lécích v r.2010 u pojišťoven je ZJIŠTĚNA nebo ODHADNUTA ? Jsou snad na receptech nepřepočtené léky nějak označeny nebo v centrálních sjetinách jsou rozeznatelné?

2. Jakou částkou byl do slevy zahrnut měnový rozdíl k euru v r.2010 proti r.2011, když schválené % slevy je stejné v obou letech?

3. Jak byla dohodnuta tato sleva (7%) za rok 2010? Souhlasily farm.firmy s námi navrženou částkou jen tak, nebo byl podkladem propočet nepřepočtených léků SUKLEM?

4. Pokud souhlasily se 7%, nebylo možno dosáhnout vyšší % slevy?

5. V případě, že by nesouhlasily, není možné některé léky prostě neodebírat a neuzavřít dodavatelské smlouvy, pokud mám jiného lacinějšího dodavatele? Potom by bylo možno i dosáhnout vyšší slevy. Nemohu totiž brát poslanecký důvod nemožnosti propočítat kvůli času vyšší % slevy - když 7% jsou 2 miliardy, tak 14% jsou přece 4 miliardy (a už by bylo na platy i jiné náklady).

6. Dodržujete buď vy na SUKL nebo na MF zákon o veřejných zakázkách a vybíráte léky podle něj? Jak často? Jde o dodávky na rok, na dva? Porovnáváte obsah léčivé látky a cenu jako hlavní kriterium výběru dodavatele? Pak by k rozdílům v cenách jak o nich hovoří poslanec MUDr. Rath přece nemohlo docházet?

Věřím, že nám odpovíte z pozice odborníka a řídícího pracovníka SUKLu tak, abychom věděli, jak se hospodaří s našimi prostředky. Z diskuse v poslanecké sněmovně, která schvaluje tak mělce a bez výpočtů podaný návrh o objemu 2 miliardy korun, nemám dobrý pocit, vlastně mám strašný pocit.
Děkuji Vám.
Promiňte, že v zájmu anonymity, kterou zde převážně dodržujeme, se podepisuji jen Anba.
Pokud si však budete přát, svůj dotaz Vám pošlu na e-mail se svou adresou.
04. 02. 2011 | 02:15

Anba napsal(a):

oprava .. na SUKLu nebo MZdr. ...
04. 02. 2011 | 02:21

Důchodce68r napsal(a):

O co taky jde.
Naši "oblíbení neoliberálové" mají také důležitý stranický úkol. Zatím úspěšně ho plní, jak vědomě, tak podvědomně. A to, likvidovat střední třídu. Občané méně vzdělaní je tak moc, spíš vůbec, je v jejich politice neohrožují. Bídně placení lékaři také netvoří střední třídu.
(Tím nechci tvrdit, že redukce eventuálního skutečně nadbytečného počtu lékařů, lůžek v nemocnicích atd není na místě.)
04. 02. 2011 | 03:25

anti politik napsal(a):

Předpokládám, že snížení doplatků o 7% pro pojišťovny znamená zvýšení o těchto 7% pro pacienty, kteří budou platit za léky více! Tedy že to lékařům nezaplatí stát, ale pacient, který tyto dražší méně dotované léky potřebuje k životu! No fakt tedy je, že tuhle informaci nám ani média ani politici neřekli a přitom se tváří jak situaci řeší-no to sice řeší, ale ne na úkor rozhazovačných pojišťoven, ale nemocných! Vyštrachali 2 miliardy tím, že sníží dotování některých léků a zaplatí to pacienti, ale čemu se divím, tady v tomhle pastátě! Takhle hospodařit umí každej blbec, na to nemusíme platit předraženou politickou sebranku! Vládnout v demokraciích zřejmě znamená pouze zdražovat!!
04. 02. 2011 | 06:48

Ládik!!! napsal(a):

"Roční revize všech léků by ušetřila přinejmenším deset miliard. České zdravotnictví je zaplatilo navíc jenom proto, že SÚKL nesplnil svoji zákonnou povinnost," sdělil ČTK Kubek.
04. 02. 2011 | 07:07

Cech napsal(a):

Děkuji nicku Anba, mne osobně to také zajímá a připojuji se k otázkám.

Naše novinářská elita,která je financována několika držiteli periodik má totální nezájem na skutečném dění v této rezpublice.
Její obživou je vytvářet sociální napětí tam kde je poručeno.Nebo vykonstruovat fiktivní realitu tam, kde to four koalice nezvládá.
Díky naprosto zprofanované novinářské práci,novináři kteří mají velký podíl na dezinformacích v této rezpublice.Přispívají tak svým ne malým podílem při přesměrovávání zdrojů.
Tato výše popsaná příčina je důvodem, proč Vám to novináři pane Škop nemohli, nebo nechtěli zdělit.
Naprosto souhlasím, je to dětinská, nebo snad standardní poslanecká výmluva, že My poslanci, nepotřebujeme ovládat ani elementární matematiku.
04. 02. 2011 | 07:30

Technik napsal(a):

Jednání poslanců proběhlo podle zákona. A jak každý ví, zákon je trojčlence nadřazen. Tak stanovili naši Václavové.
04. 02. 2011 | 07:48

Holubář napsal(a):

Ano, Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky je zločinecká organizace.
04. 02. 2011 | 08:35

AC napsal(a):

Holubář

Některé sáhodlouze diskutované problémy lze kupodivu formulovat i krátce a výstižně, bez zbytečných vycpávek.
04. 02. 2011 | 09:41

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní Nubo,

hodně jsem přemýšlel o tom, co jste včera napsala v debatě pod blogem Jiřího Pehe.

Chtěl jsem Vás poprosit, zda byste mi neposlala svojí mailovou adresu, rád bych s Vámi něco probral (blogy@aktualne.cz, je přesměrována jen na mne). Velmi si Vašeho úsudku vážím a rád bych získal reflexi, která by mi třeba pomohla dělat lépe to, o co se zde snažím (ale nechci to už rozmatlávat v debatách, které s tím nesouvisejí).

Pokud z jakýchkoliv důvodů nechcete či nemůžete mé žádosti vyhovět, plne to respektuji. Napište mi tom zde a já Vás s tím už nebudu obtěžovat. Díky.

Libor Stejskal
04. 02. 2011 | 11:40

F.Švarc napsal(a):

Je velmi významné, že MUDr.Miloš Voleman před kamerou prohlásil jemu známý fakt, že podklady SE falšují. Škoda, že dost neschopný pan Takáč okamžitě nepoložil v pořadu ČT panu doktorovi otázku "na tělo", kdo dle jeho názoru je odpovědný za to, že podklady SE falšují, případně, kdo konkrétně z doktorova okolí je za falšování odpovědný. Přeji si, aby povinné zdravotní pojištění bylo okamžitě zrušeno. Ještě před tím ale, aby lidé Klause z této země vyhnali.
04. 02. 2011 | 13:04

Anba napsal(a):

Pane Stejskale, pouze se DOMNÍVÁM, že jste si zmýlil mne a p. Nubu, protože zde žádný její příspěvek není. Jinak i mně jsou její názory velmi sympatické, i když je to o hodně jemnější povaha než jsem já. S pozdravem Anba .
P.S. prohlédla jsem kvůli Vám skoro celou diskusi pod Pehem, ale ztráta času to nebyla.
05. 02. 2011 | 13:05

stejskal napsal(a):

Máte samozřejmě pravdu, paní Anbo,

spletl. Omluvám se Vám i paní Nubě (které byla výše uvedená prosba adresována).

Hezký víkend.

Libor Stejskal

P.S. Pokud by Vám stálo za to prohlédnout si ještě debatu pod textem paní Svárovské http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/gabriela-svarovska.php?itemid=12036 (ale předem upozorňuji, že je hodně dlouhá), osvětlilo by Vám to, proč se v té pod textem pana Pehe objevily některé mé příspěvky a proč paní Nubu prosím o konzultaci, která by mi snad mohla pomoci k sebereflexi.
05. 02. 2011 | 13:16

Anba napsal(a):

Pane Stejskale, omluv netřeba, to se stává. Mně zase dělá někdy potíž podívat se na reakce na můj příspěvek, protože už nevím, pod jaký blog jsem jej napsala. Asi to bude tím, že někdy nepřikládám takovou váhu blogu samému, spíš diskusi, kterou vyvolal.
Ten blog p. Svárovské mám náhodou přečtený do mrtě (někdy až do 3.do rána, protože přes den se k tomu nedostanu). Včetně sporu o Vašich zásazích a odvádění diskuse jinam. Moc jsem se zajímala o pravdu o Smolensku a taky "bigjirku" jsem měla přečtěného (doslova).Ale zpět k blogu p. Sv. Z posledního odstavce si může strana pravá i levá,(bílá i rudá), vyzobnout sdělení, že se to týká té strany druhé - protivné. Až na tu větu o Rusech versus my. Proč bychom měli být lepší než Rusové, už za socíku jsem slýchala, že jsme papežštější než papež - u nás ani ten "remont časov" nebyl soukromý, a malí gubernátoři se u nás taky našli včetně spíjení vodkou a ty metry červeného sukna při oslavách v každé vsi a po revoluci? Co by mělo posilovat slušnost, poctivost a vlasteneckou hrdost na svou zem (pozor nikoli nacionalismus, ten nakonec v malé zemi není sousedům nebezpečný) s vedením, které není schopno zabránit rozkrádání majetku státu, klientelismu a korupci a které je permanentně v podezření, že se na něm dokonce samo podílí? Čím jsem starší, tím více pravdivým shledávám přísloví předků - ryba smrdí od hlavy. Ale je to na dlouhou stať, která by z mé strany nekončila vůbec optimisticky, proto také už s aktivními vstupy do diskuse moc nechodím.
K "sporu o seržanta Libora" - víte, že jsem zastánce poměrně dost volné diskuse - i kupříkladu pocestného s jeho lobotomiky a bigjirky s rudými tlamami a po jejich zabanování jsem se u Vás za ně přimlouvala. Ne ze souhlasu s nimi, ale ze zájmu poznat ty, s kterými nesouhlasím. Poznání mne baví a ještě více mne baví sledovat, jak se jejich názory vyvíjejí s časem a změnami poměrů. Když se podívám na pocestného před dvěma roky a nyní pod p. Pehem, jaký to posun (pokud ovšem nepíše ten chytřejší a slušnější, protože se domnívám, že pocestný je složenina, spolek). No a o vývoji bigjirky, to je kapitola sama pro sebe, ale frustraci osobnostní, sociální i mravní jsem předpokládala.Kdyby tehdy přestal psát, nic bychom se nedozvěděli.
Takže já bych z toho vyvodila, že některé výrazy se nemažou -"idiot" jde dobře opsat "idiotský názor" už nevypadá tak zle jako když jde o přímý atak na tělo.Ale možná triviální slovníček sprostých slov, které se v diskusi neužívají, by se někomu mohl hodit (jinak jsem ovšem odpůrce seznamů):-)).Možná by se mohl některý znalec obětovat a takový slovníček sestavit, třeba pan kormorán?
Rozbíjení diskusí mne někdy baví a někdy ne - nebaví, když pan AG, který je chytrý a má co říct k věci, začne dloubat do Vás a ne a ne přestat, všeho moc škodí.
Vy si taky nedáte pokoj a připadáte mi oba jako malí kluci na hřišti, kteří se překřikují, čí to byla kulička v jamce.Čas plyne, já odcházím.
Paní Kočka byla Vámi uražena smazáním jednoho "idiota" a de fakto postavením s ním do roviny, přes omluvu Vám to nemůže zapomenout. Co s tím? Nevím, pokud se mi někdo omluví, tak já to beru jako jeho velké +. Pokud to nejde, musíte to v sobě vymazat jako svou i její chybu, přestat nad tím hloubat a odpustit si to. (kdyby tomu tak bylo, už byste ji nezmiňoval).
Nakonec, kolik zarputilých kritiků - tři - máte při kolika diskutujících? Spočítejte si % a uklidněte se. Možná taky bude dobré, když opravdu oddělíte mazací zásahy od diskuse pomocí nicku - třeba Libor? nebo jiný, aby jej nikdo s Vaší prací nespojoval?
Jdu péct dort pro vnučku, má zítra svátek. Tak nashledanou a mějte se fajn.
05. 02. 2011 | 17:15

stejskal napsal(a):

Díky, paní Anbo,

vnímám některé věci samozřejmě trochu jinak, ale Váš pohled mi hodně pomohl. Pokusím se na něj myslet vždy, když se mne bude někdo snažit vyprovokovat.

K sestavení slovníčku zapovězených pojmů mne zde vyzýval již pan bigjirka (mimochodem nemá zde nyní žádný zákaz, urazil se, když jsem mu smazal jeden výpad proti panu vlkovi a demonstrativně tyto stránky opustil) a řada dalších, kteří se bez "idiotů", "hovad" či "rudých tlam" v debatě neobejdu.

Nevidím v tom smysl:
1) čeština je tak bohatý jazyk, že nikdy neobsáhnete všechny výrazy, o opisech ani nemluvě. Vůbec nemám v úmyslu se zde s někým dohadovat, že třeba výraz "jste to, co má každý muž mezi nohama" zrovna není na nějakém seznamu.

2) Nejsem fachidiot (tedy snažím se jím nebýt) a nemažu otrocky vše podle nějakého mustru. Nastavil jsem tyto stránky tak, aby si sem chtěli chodit povídat lidé jako Vy, paní Nuba či im, pánové Tupelo, Mueller či Pierrot a řada dalších, kteří nepotřebují druhé hrubě urážet, navážet se do každého apod. Zcela otevřeně říkám, že s tímto přistupuji i k administraci těchto stránek (tedy svým občasným zásahům proti tomu, co tento koncept ignoruje resp. rozbíjí). Ergo třeba Vaše texty čtu, jen když mám čas a zajímají mne, ale nekontroluji, co obsahují. Naopak třeba texty pánů bigjirky, Rumcajse, blue jay, otokara, Čochtana, Sladkého čtu vždy velmi pečlivě a neodpustím jim jediného "idiota" (tedy pokud ho zaznamenám) resp. nic, co bych třeba Vám prvně jmenovanýcm i prošlo. V tomto smyslu přistupuji ke čtenářům opravdu selektivně a budu to tak dělat i nadále.

Řada lidí si plete tyto stránky s veřojnoprávním médiem, nemůže unést, že jsem někomu vzal slovo (tedy smazal jeho "idiota"), že se zúčastňuji debaty, diskutuji.

Mají za to, že bych se měl starat o tyto stránky v tom smyslu, že bych sem sháněl zajímavé lidi (které by sem pak jiní chodili anonymně urážet), mazal všechno, co každému konkrétnímu anonymovi nelíbí a jinak "držel hubu" (jak mi napsal jeden vážený čtenář v debatě pod textem paní Svárovské, tuším). Když to nedělám, hovoří o mé zaujatosti, manipulaci, nízkém charakteru (zhruba tak v debatě pod každým desátým blogem). Nicméně to stejně nic nezmění na tom, že takto zde své působení nevidím a nikdy vidět nebudu (maximálně se může změnit názor vedení redakce a já si půjdu hledta nějakou jinou zábavu resp. práci). Tyto stánky jsou zde pro debatu, ne pro to, aby zde proti sobě vedly boje nějaké tábory fanatiků a já jim to soudcoval.

Co se týče mého jména resp. nicku. Čistě technicky: jsem NEUSTÁLE přihlášen jako admin, takže mé jméno se automaticky vyplňuje jako stejskal (stejně jako v případě přihlášení jakéhokoliv jiného blogera, zde ovšem i se jménem křestním i.e. např. michalskop. Své editorské vstupy ZÁSADNĚ podepisuji jako "Libor Stejskal, editor blogů", své debatní vstutpy VŽDY JEN jako Libor Stejskal (dávám si pozor, abych to vždy odlišil).

Ano, vím že zde po mne jde šest sedm diskutujích (z celkového počtu zhruba dvou tisícovek čtenářů denně). Nemám s tím sebemenší problém. Kdybych si to připouštěl, už dávno bych se zbláznil. V drtivé většině případů (tak 90 procent) to ignoruji. Ve zbytku si z toho dělám legraci.

Ještě jednou moc díky za Váš text. Hezký sobotní večer.

Libor Stejskal
05. 02. 2011 | 18:33

Anba napsal(a):

No a pan ředitel nic, to jsem si mohla myslet.
13. 02. 2011 | 19:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy