Jak podvést volby snadno a rychle

25. 01. 2013 | 19:50
Přečteno 10689 krát
ČR má dosti kvalitní organizaci voleb s malou šancí volebního podvodu. Našli jsme ale slabé místo ve voličských průkazech, pomocí kterých lze hlasovat vícekrát.


Nejsilnějším zabezpečením volem v ČR je zveřejňování výsledků po okrscích na volby.cz. Takže každý člen volební komise má možnost zkontrolovat, že jeho okrsek byl započten správně (a součty zase kontrolujeme například my).

Existuje ale jedna velká výjimka: voličský průkaz. S jeho pomocí lze volby snadno podvést. Proč?

Voličský průkaz vydává městský nebo obecní úřad, a to i na plnou moc. S falešnou plnou mocí lze tedy získat více pravých voličských průkazů.

Na voličském průkazu nejsou prakticky žádné ochranné prvky. Lze snadno zfalšovat. Je to čtvrtka papíru, jediný "ochranný" prvek je modré nebo černé razítko obecního úřadu. Podpis úředníka nebo jeho škrty lze na počítači snadno vymazat nebo nakreslit zcela nový průkaz a vytisknout kopie. Při stejné gramáži (která je letos kolem 140g/m2) je kopie prakticky nerozeznatelná od originálu. Je to i velmi levné - stačí laserová se scanerem a příp. inkoustová tiskárna na razítko (náklady na nové pod 3500kč), zhruba hodina grafika na počítači (či několik hodin pro běžného uživatele) a poté samotný náklad na tisk už je v řádu haléřů.

Ve volební místnosti vám voličský průkaz vezmou a zapíšou vás na zvláštní seznam voličů. Jenže ten se nedigitalizuje a nikam se neposílá. Ministerstvo vnitra ani Český statistický úřad dokonce ani neví, kolik lidí hlasovalo na voličský průkaz v jednotlivých volebních místnostech.

Každý si tedy může vytisknout třeba 30 průkazů a obejít 30 místností. Kdyby se úředníkovi průkaz nezdál, zavolá policii, ta ale nic nezmůže. Musela by obejít všech 14 000 volebních okrsků a projít několik desítek, ale spíše stovek tisíc jmen voličů, co hlasovali pomocí volebního průkazu, aby našla jednoho člověka vícekrát.

Na voličském průkazu není uvedeno rodné číslo, takže když teoreticky dva lidé se stejným jménem a stejným datem narození měli stejnou adresu trvalého bydliště, jejich voličské průkazy by byly úplně totožné. A to se může klidně stát, například mnoho lidé má dnes trvalé bydliště na adrese obecního nebo městského úřadu. A ve velkých městech to už není úplné sci-fi.

Polici, státní zastupitelství a soudy moc dobře nezvládají vyšetřovat trestnou činnost politiků. Čeho se ale politici pořád ještě „bojí“, jsou volby. Proto je nesmírně důležité, aby byly volby i nadále „neprůstřelné“. Existují přitom velmi jednoduché způsoby, jak tuto díru ve volebním zákoně zalepit:

Vyrábět voličský průkaz s ochrannými prvky a identifikačními údaji. Například plastové, takže by se už moc nevyplatilo je falšovat. (Samozřejmě to není 100% řešení - vizte třetinu falešných lístků na MHD v Praze, ale pořád to výrazně ztíží podvody.)

Zavést centrální registr voličů (těch, kteří volí na volební průkaz). Kdyby se jména voličů zadávala do počítače, bylo by velmi snadné zjistit, zda někdo nevolil dvakrát.

Jak obtížné je podvést tímto způsobem volby? Řekněme, že jeden člověk může během voleb s falešnými voličskými průkazy obejít 30 volebních místností.

V doplňovacích volbách do Senátu je velmi malá účast. Například v roce 2007 v Přerově to bylo ve druhém kole jen 9,7 % voličů. Vítěz dostal něco přes 5 000 hlasů, rozdíl mezi prvním a druhým kandidátem byl asi 700 hlasů. Takže na kompletní podvedení voleb by stačilo 170 lidí (opět po 30 hlasováních).

Senátní volby na Praze 6 v roce 2010 rozhodlo 70 hlasů.

V krajských volbách v Karlovarském kraji se do zastupitelstva dostala strana s necelými 5 000 hlasy. Jednomu z kandidátů stačilo k přednostnímu zisku mandátu 250 preferenčních hlasů. Pomocí falešných voličských průkazů může svého kandidáta „vykroužkovat“ do zastupitelstva devět lidí. Stejně to funguje při volbách do Poslanecké sněmovny (ve Varech stačilo pí. Suché 1025 přednostních hlasů)

A nezapomínejme, že v ČR se falšuje i hlasování v Hyde Parku na ČT, kde relativně "o nic nejde". Dá se potom předpokládat, že zde jsou lidé, kteří se volby zfalšovat snaží už dnes.

Vláda nyní připravuje nový volební kodex, který by měl sjednotit a zlepšit pravidla pro všechny druhy voleb. Má na to docela dost času, pokud nepadne vláda nebo nezemře prezident, volit se bude až v roce 2014 do Evropského parlamentu. Dostanou se do volebního kodexu jeden nebo dva paragrafy, které by volebnímu podvodu zabránily?

Volební průkaz
Volební průkaz
Pravý, nebo falešný?

Kamil Gregor a Michal Škop

Doplnění 26.1.2012 01:00 Český rozhlas informuje o takovém případě falešného průkazu. Za nás je jen dobře, že se to díky medializaci kontroluje více.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Luba napsal(a):

Pane Škope,
kdo je tím nejsilněji zabezpečeným volem?

Že by Karel?
25. 01. 2013 | 20:03

george napsal(a):

Je to docela možné, pouze ovšem teoreticky. V praxi si nedovedu představit, co by s těmito natisklými volebními průkazy jejich majitel dělal, aby se dostaly do volebních uren. Musel by objíždět na př. se 100 průkazy 100 volebních místností. A co to je 100 hlasů. Takže podle výsledku I. kola by musel tyto průkazy vhodit do 40.000 uren, aby zvrátil pořadí. Pěkná blbost, všechno na světě jde pouze teoreticky.
25. 01. 2013 | 20:09

michalskop napsal(a):

george

a když máte 100 lidí. Nebo několik set?
25. 01. 2013 | 20:11

Petr B. napsal(a):

Opravdu mám strach. Podívejte http://zpravy.idnes.cz/adokat-zavadil-o-trestnim-oznameni-schwarzenberga-fwh-/domaci.aspx?c=A130125_181017_domaci_hv
Inzerát totiž není lživý (pouze nevíme, jestli Schwarzenberg by dal nějaký majetek...ale známe případy, kdy soudy vydaly majetek potomkům nacistů i bez spekulací o Benešových dekretech), lže tedy Mladá Fronta a Lidové Noviny. Wagnerová, která teď zčistajasna zastupuje Schwarzenberga (předtím podporovala Dientsbiera!!!], by chtěla zrušit volby v případě vítězství Zemana. Oni jsou opravdu schopni jakékoliv špíny a podvodu, aby zabránili prvnímu vítězství levicového presidentského kandidáta. I ty urny bych dal pečlivěji hlídat.
25. 01. 2013 | 20:24

Pavla2 napsal(a):

Už vidím, jak by se každému chtělo objíždět desítky volebních místností. Lidi mají problém jít do jedné. Ikdyž kdyby jim dobře zaplatili, kdož vi? Ale nemyslím, že bude rozhodovat pouze pár tisíc hlasů a víc by se toho asi stihnout nedalo. A hlavně by se to velice rychle rozneslo. Jinak by to mohlo ale vycházet v případech malých obcí, jak jste uvedl.

Hlavně, ať už ten blázinec skončí, nebo se asi někteří pozabíjejí.
25. 01. 2013 | 20:26

neo napsal(a):

jde o trestný čin se sazbou až na dva roky nepodmíněně.

kterej blázen by toto riskoval? Kvůli čemu? Navíc s naprotsto nejasným výsledkem?
25. 01. 2013 | 20:28

Emissary napsal(a):

george

No, řekl bych, že až tak teoretické ne. Stačilo by tak tisíc fanatiků hujeroMilošů nebo hujeroKarlů, těsný výsledek, a všechno lze zvrátit. Pak teoreticky stačí oběhnout pouze 40 uren. Ovšem platí, že hujerofanatici se nulují s jistou pravděpodobnosti. Takže opět nic. Čímž připomínám, že Škop opět klábosí chujoviny. :)
25. 01. 2013 | 20:28

mik napsal(a):

Samozrejme typicka ceska vlastnost jak neco osvindlovat jak s necim lidove vucurat ,,,ziju 15 let mimo CR a naucil jsem se ze ve vyspelych demokratickych zemich se zakony cti ne ze by se naneslo nejake to procento nepctivcu v kazde zemi je kriminalita ale je rozdil mezi skutecnou kriminalito a touhle vycuranosti misto aby lide sli a poctive volili tak mafianske skupiny zadavaji inzeraty prekrucuji skutecnosti a lide pricazeji z napadem kopirovat volebni listky ne dost na tom ze 10 let delal v EU a ve svete ostudu Klaus ne dost nad jeho zaverem ve funkci amnestie a prohlaseni o emigraci pry to byla zena ktera zverejnila tu sms ,,mozna letuska Katka kdyz se ji nedostalo takove cti jako Lewinske ne dost na tom ze volbu musel posvetit Ustavni soud zase se CR prezentuje Evrope i svetu jako podvodnik jako nespolehlivy obchodni partner a omluva v tom ze jde o hodne ze se odhaluje kdo v 89 otocil kabaty naruby ze se rozhoduje zda se pujde smerem na zapad nebo navychod je neprijatelna v prve rade je treba vykrocit poctive pokud chteji komuniste a ti co chteji tento smer jit vlevo nikdo jim nebrani ale at jdou vlevo bez intrik bez kupceni a bez svindlu pred 5 lety mely byt volby vyhlaseny za neplatne Klaus nezvitezil cestne a poctive a Zeman muze vyhrat ale na Hrade mu nepoctivost k nicemu nepomuze stjene jako treba Schwarzenbergovi a jejich volici by se meli chovat poctive a netisknout si dalsi podvod chapu kdyz na me nekdo vyrahne pistoli tak se nejak branit musim v celych volbach jsou obrovske penize kariery koryta i v sazeni se lide ukazali a nasazeli pomalu 10 milionu nebo kolik volil bych zapad pochopitelne fandim prijeti eura v CR a navrat k jednacim stolu odkud CR vyvedl Klaus a Necas ale je treba prijimat kvalitni zakony a je treba merit stejnemy nebo alespo priblizne stejnym metrem a to pak ctit bez toho se nikam CR neposune a bude vnimana stale stejne a ono je to propojeno i s tou mzdou a jak jsem si vcera precel tak median v Dansku je 25 euro na hodinu median v Irsku 18 euro na hodin ( prvni 2 v tabulce ) a CR je devata od konce se 4 eury na hodinu,,,a o tom to je taky.,.. nejslabsi zapadni zeme maji 9 euro...
25. 01. 2013 | 20:32

Čech napsal(a):

Mě bylo hned divný,že si najednou tolik (prý hlavně mladých lidí) najednou pořizuje voličské průkazy.Prý jich je 700 000(kolik je to % voličů?) Evidentně někdo na tuhle skulinu přišel. Stačí pár dobrovolníků z Kárlova stáda fanatiků a je vymalováno. Mladí rádi cestují a vzdálenosti mezi okrsky zas nejsou tak velké. Třeba v Praze.
25. 01. 2013 | 21:08

PB napsal(a):

To je vážně vážné ...
Ještě že jsme měli předchozí volby prezidenta bez ošvindlování.
25. 01. 2013 | 21:10

Pavla2 napsal(a):

Český maloměšťák: Jenže to nemůžete srovnávat s ostatníma volbama. Vždyť víte, jaká byla dříve malá účast. Teď mají lidé více zájem, alespoň to v televizi pořád říkají. Je to něco jiného, než jsme byli zvyklí. Už Vám někdy ukazovali, že by na sjezdovce či blízko ní, volili? Velký zájem mají vůbec lidi, kteří jsou mimo své bydliště, v nemocnicích, lázních, na dovolených apod. Takže takto se toho asi nedopočítáte. V novinách byla nedávno akorát nějaká informace, že lístky se snad musely tisknout znovu kvůli chybě. No dělá to prý tiskárna našeho známého, tak se ho musím zeptat, až se potkáme.
A taky není jisté, jestli všichni, kteří si lístky vyzvedli, volit nakonec opravdu šli.
25. 01. 2013 | 21:10

za knížete pána a jeho rodinu napsal(a):

Takže je to jasný. Ty bandy zfanatizovaných mladých s plackama budou volit na více místech. V TV ted říkali že jich jezdí víc než obvykle,přijedou v nacpaným autě a jdou volit. Pak se zas namačkaj do auta zpátky a jedou volit jinam. Za každý odvolený místo jim kníže dovolí,aby mu políbili holínku.
25. 01. 2013 | 21:13

za zdravý rozum napsal(a):

Slyšel ty chudáku někldy o voličských seznamech?
25. 01. 2013 | 21:15

Al Jouda napsal(a):

Domnívám se, že autor slyší trávu růst :)))))))
25. 01. 2013 | 21:16

Kaktus napsal(a):

Dyk to říkám, Kubiceho náhodný výpočet voličů je již znám ...
25. 01. 2013 | 21:20

stejskal napsal(a):

Dobrý večer,

za hrubé porušení pravidel resp. za tuto smazanou větu na adresu jiného debatujícího ("Jde především o podlost, z které se radují takové fašounské kurvy jako jste vy") zde pan český maloměšťák teď nějakou dobu debatovat nebude.

Libor Stejskal, editor blogů
25. 01. 2013 | 21:26

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat. Na rozdíl od Miloška, Karlík aspoň umí chodit. Heč.
http://img.blesk.cz/static/images/1/upload_field/11_CLAYOUTBOX/box182/2313/2313257_1359128950-4313.jpg
Veselé krizování ...
25. 01. 2013 | 21:26

insider napsal(a):

Miloš radí Karlovi

A hlavně nezapomeň na obálku!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/408509_560146583995449_760075171_n.jpg
25. 01. 2013 | 21:31

jarpor napsal(a):

michalskop napsal(a):

"a když máte 100 lidí. Nebo několik set?"

Mno... je dobré přemýšlet nad vším... tak se, pane Škope zamyslete nad tím, jak zařídit, aby z těch 100 lidí nebo z "několik set" se nikdo nikde neproflákl..., nepochlubil... "jak to zařídili".

Čímž nepolemizuji o tom, že celá přímá volba a je zatížena právním šlendriánem od začátku, neb ji de facto nikdo nechtěl... a o úrovni kampaně jak ze strany štábů kandidátů, tak ze strany voličů, třeba i zde se vyjadřujících, je škoda mluvit.

Proto mě tento spektákl "nebere".

Babka v "Senu,..." se ptá: Už se prali ?
Dovolím si parafrázi - Ještě se perou ?

Hezký večer
25. 01. 2013 | 21:32

insider napsal(a):

A to ještě nevíme co s tím udělá nějaký veliký matematik jako Hanych. Třeba ty průkazy pak ještě zprůměruje a sečte.
25. 01. 2013 | 21:34

Pavla2 napsal(a):

jarpor: Taky si myslím, že by trvalo pár hodin, než by se vše provalilo. Těžko by tolik lidí udrželo jazyk za zuby a pochybuju, že si toto někdo vezme na triko. Při každých volbách se přišlo na to, že byli voliči nalákáni na peníze. Tady by nebyla výjimka.
25. 01. 2013 | 21:36

insider napsal(a):

jarpor

Kdo se pohybuje po Praze a vidí tu neuvěřitelnou zfanatizovanost mládeže s odznáčky,ten si dokáže představit ledacos. Ono pohodlně navštívit autem během dvou dnů třeba i několik desítek volebních místností není absolutně žádný problém. A to je jeden člověk. V tom autě může sedět pět lidí. Násobeno počtem fanatiků už jsou to hezká čísla. Pražská kulturní fronta evidentně považuje tyto volby za otázku života a smrti.
25. 01. 2013 | 21:42

M.M. napsal(a):

To by byla pr...ča, kdyby bylo odevzdáno 11 326 781 hlasů. :-D
25. 01. 2013 | 21:48

neo napsal(a):

insider a další..

Vy byste opravdu riskovali 2 roky vězení aby vyhrál Váš kandidát prezidentskou volbu? A opakuji, že s ten risk by měl velmi nejistý výsledek.
25. 01. 2013 | 21:51

jarpor napsal(a):

insider

Jó... představit si umím taky lecos...
A Vy zkuste odpovědět na stejnou otázku, jež jsem vyslovil výše : jak to zaonačíte s tou "zfanatizovanou mládeží" / což, soudím podle Vašeho textu, je grupa fanatiků... s IQ zralé tykve /, aby tito "fanatici" drželi hubu...

Hezký večer
P.S.
Abyste se v té Praze tou důležitostí "kulturní fronty" nepo.... .
25. 01. 2013 | 21:52

simík napsal(a):

A je to tady !

http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/v-havlickove-brode-volebni-komise-objevila-zrejme-falesny-volicsky-prukaz--1167009
25. 01. 2013 | 21:52

Radkin Honzák napsal(a):

Jako precedens je tu Haškova povídka "Jak Cetlička volil" končící inzerátem v Národní politice: Ten pán, co omylem odnesl zimník z restaurace...
25. 01. 2013 | 21:54

outsider napsal(a):

insajdře, slyšels někdy o voličských průkazech, oveření totožnosti, jmenovitých voličských seznamech podle místa pobytu? Takovouhle blbost, co jsi napsal, může zplodit jen velmi omezený člověk, nebo najatý manipulátor.

Škopův text, který sem dneska prsknul, působí spíš jako návod. Proč s ním nevylezl dřív? Zpochybnit se dá úplně všechno, akorát ne každý přemýšlí jako insajdr a škop.
25. 01. 2013 | 21:54

Kaktus napsal(a):

neo
Běžně se dávala podpora prezidentovi 2- 4mega, za 2 roky to nevyděláš ... a má být amnestie, slíbil Karel, jako další již 36-tý vládní reformní krok.
25. 01. 2013 | 21:56

jarpor napsal(a):

Pavla2

Myslím, že v nejbližší době bude ta konspirace o podvodném hlasování náležitě rozšířena...:-))) Z komára velbloud... :-))

Hezký večer
25. 01. 2013 | 21:57

neo napsal(a):

kaktus:
Kolik miliard by ho stálo zaplatit si lidi aby vyhrál?
25. 01. 2013 | 21:59

Otázkář napsal(a):

Dneska ve zprávách mě zarazilo když jedna členka bezelstně říkala do kamery, že chodí spousta mladých lidí na voličské průkazy. Bylo mi to divné, ale nijak jsem nadtím nedumal a vypustil to z hlavy. Nyní otevřu blog pana Škopa a ejhle. Zfalšovat voličský průkaz je brnkačka. Teď je otázka kolik lidí to takhle udělalo jak to může ovlivnit výsledek voleb.
25. 01. 2013 | 22:02

Otázkář napsal(a):

jarpor, pavla2

Nikdy jsem nebyl příznivcem konspiračních teorií, ale tohle mě docela nahlodalo. Opravdu vám nepřijde divné, že o voličské průkazy je 3x vyšší zájem než v prvním kole a volí skupinky mladých lidí, které na facebooku volí Karla?

"Vpodvečer dostala volební komise na havlíčkobrodské radnici příkaz, aby pečlivě kontrolovala voličské průkazy. Komisaři nato začali obvolávat dalších osmdesát volebních místností. Výsledkem byl objev zřejmě falešného voličského průkazu.

Ten neprošel jednoduchou zkouškou, při které se navlhčí úřední razítko, které pokud se nerozpouští a nerozmazává, jde o kopii.

Nikdo v tuto chvíli neví, kolik falešných průkazů je v oběhu. Přesně to zřejmě bude možné zjistit až zítra po ukončení voleb, kdy se budou moci porovnat počty vydaných a ve volebních místnostech použitých průkazů.

O voličské průkazy byl před druhým kolem prezidentské volby velký zájem. Na některé obecní úřady si pro ně přišlo až třikrát víc lidí než před prvním kolem hlasování. Obce si pro obě kola prezidentské volby vyžádaly na ministerstvu vnitra 700 tisíc tiskopisů. "
25. 01. 2013 | 22:06

kaktus napsal(a):

neo
stačí pár dobrovolníků - fanatiků, takže to nestojí nic !!! Jsou oddáni ikoně.
25. 01. 2013 | 22:09

jarpor napsal(a):

Otázkář

"Dneska ve zprávách mě zarazilo když jedna členka bezelstně říkala do kamery, že chodí spousta mladých lidí na voličské průkazy. Bylo mi to divné, ale nijak jsem nadtím nedumal a vypustil to z hlavy."....

No, řádně se nad tím zamyslet.. ! Myslím, že když by náhodou vyhrál Karel... tak určitě díky falšování .. že ?

Co myslíte, pane Otázkáři, na sjezdovce převažují mladí lidé nebo důchodci ?
Já myslím, že ti mladí... a soudím, že by v lyžákách se mohli na "obrážení" volebních místností ... víte co ... :-))

Hezký večer
P.S. Pavlo2 - už to JEDE... :-)))
25. 01. 2013 | 22:10

Pavla2 napsal(a):

jarpor: Mně už ty nápady fakt připadají postavené na hlavu. Klidně se může stát, že si někdo nějakou kopii vyrobí, ale aby z toho byly pak tisíce hlasů navíc, to nemyslím. Najdou někoho s padělkem a udělají z toho podvod na celé volby. Stejně se pak ale nepřijde na to, koho ten podvodník opravdu volil. Takže i kdyby, tak zase to bude věc médií, co z toho vyvodí. Ted s tím vyrukovali Zemanovci, že mají nějaké zprávy o falsifikátech, ale ono to klidně může být i z jejich hlavy, ale důležité je obvinit protistranu. V té špíně se totiž už člověk nevyzná.
25. 01. 2013 | 22:10

Otázkář napsal(a):

Pane Stejskale, zablokoval jste IP adresu odkud byl příspěvek poslán nebo rovnou nick český maloměšťák? Někdo totiž mohl jeho přezdívku zneužít a to by od Vás nebylo spravedlivé.
25. 01. 2013 | 22:11

duchovní otec napsal(a):

Podle kuloárových zpráv z MV po poradě sčítacích komisařů jsou 2 varianty.
Pokud vyhraje Karel budou volby platit i s nepatrnými výhradami dle ÚS.
Pokud vyhraje Miloš, Karel se odvolá a budou nové volby.
25. 01. 2013 | 22:12

neo napsal(a):

kaktus:

vy nevíte co píšete?

předtím jste psal o 2-4 milionech. Teď zase zdarma. Kdo by se zdarma nechal zavřít na 2 roky?
25. 01. 2013 | 22:12

Otázkář napsal(a):

jarpor

Podobnou stupidní narážku na zamyšlení jsem čekal, nu což někteří lidé už překvapit nemohou, ale nic si z toho nedělejte, určitě nejste jediný :)

Nicméně 700 tisíc je již úctyhodné číslo. Kdyby bylo zfalšováno pouhých 10 %, tak to je 70 tisíc a i kdyby jen 5%, tak to máme 35 tisíc hlasů. Rozdíl v 1. kole mezi kandidáty Zemanem a Schwarzenbergem byl okolo 41 tisíc. Pořád se vám to zdá jako dělání z komára velblouda?
25. 01. 2013 | 22:14

jarpor napsal(a):

Pane Otázkáři,
já bych to tak nenechal !
Být Vámi - podnět na policii bych donesl hned... ještě do zítřejšího otevření volebních místností !

Hezký večer
25. 01. 2013 | 22:15

insider napsal(a):

outsider

"Ve volební místnosti vám voličský průkaz vezmou a zapíšou vás na zvláštní seznam voličů. Jenže ten se nedigitalizuje a NIKAM SE NEPOSÍLÁ. Ministerstvo vnitra ani Český statistický úřad dokonce ani neví, kolik lidí hlasovalo na voličský průkaz v jednotlivých volebních místnostech."

Prostě to pak už nikdo nekontroluje,můžeš volit v několika místnostech a nikdo se to nedozví.Píšou se jen jména na papír a nikam se neposílají.
25. 01. 2013 | 22:16

Otázkář napsal(a):

jarpor

Bagatelizovat problém mají tendenci buďto hlupáci nebo lidé sami se na podvodu podílející. Sám se zařaďte.
25. 01. 2013 | 22:16

Pavla2 napsal(a):

jarpor: Každý mladý by byl pěkný vůl, kdyby kvůli volbám riskoval dva roky basy. Ty volby, si myslím, mladým za ostudu a kriminál nestojí. A jak píšete, bez jasného výsledku. Je to všechno jen propaganda. Do zítřka toho budou plné noviny a obviní Schwarzenberga, cože to těm mladým nasliboval. No jo...
25. 01. 2013 | 22:18

jarpor napsal(a):

Otázkář

Poslední reakce, protože nemíním "řešit" hovadiny :

" Rozdíl v 1. kole mezi kandidáty Zemanem a Schwarzenbergem byl okolo 41 tisíc. Pořád se vám to zdá jako dělání z komára velblouda?"

Jo. Souhlas. A 51 % voličů volilo dalších sedm kandiátů...

Mějte se...

Pavla2

Ony jsou postaveny na hlavu... Ale o čem by ti konspirátoři dumali... zvláště po tom, co se i zde předvedlo, když jen někdo špitnul, že bude volit jednoho či druhého...

Když nevyhraje ten "jejich", tak ten druhý přece jistě vyhrál podvodem... ne ? To už se zde jasně rýsuje...
Jeden mudruje o podvodu, druhý o tom, že běhal kdosi za děvkama a nemá hotovou školu...
Jsem na Vaší straně v té vedlejší debatě...
25. 01. 2013 | 22:23

Pavla2 napsal(a):

Otázkář: Jenže víte, kolik lidí by se muselo té akce zúčastnit, aby to dalo těch 5%, tzn. 35 tis.? Muselo by se domluvit např. tisíc lidí a každý objet 35 okrsků. Zdá se Vám to normální? Myslíte, že by se už o takové akci nevědělo?
25. 01. 2013 | 22:24

iris napsal(a):

Dobrý večer, pane Škope,

právě jsem se vrátil z volební místnosti, strávil jsem tam asi deset minut.
Nevím, zda jsou či nejsou volební podvody ve velkém páchány, ale princip je, zdá se, ještě jednodušší a méně riskantní na techniku personální zabezpečení i proježděný benzín než ten, který uvádíte.
Co se týče diskutovaného rizika prozrazení:
Uvažte, že se jeden jediný člověk může dopustit desítek či stovek sexuálních zneužití či znásilnění, ať už jde o amerického , českého lékaře či britskou mediální celebritu a oběti se to už ani nenamáhají hlásit.
25. 01. 2013 | 22:30

Pavla2 napsal(a):

Jarpor: Už abych měla zase plno práce a neměla na diskuze čas, protože se tady akorát mnohdy pěkně rozčílím a pak sama sobě nadávám, že u toho vůbec čučím.
No to jsem sice ráda, že jste na mé straně, ale znáte oponenty. Ikdyž já si ráda podiskutuju, ale normálně. Štve mě, když se uráží a napadá za to, že má člověk jiný názor. Jako kdyby někteří sežrali všechnu moudrost světa a jen ta jejich pravda je jediná. Ale zase s jinými se to dá, přestože jsou na jiné straně.
25. 01. 2013 | 22:31

hanychův výpočet napsal(a):

Volby budou zřejmě velmi těsné,takže i pár hlasů takto podvodně nahnaných navíc může rozhodnout. Podobné to bylo když byl v USA velmi těsně zvolen Bush. Taky tam šlo o volební průkazy,jenže tam soud který rozhodoval ovládali republikáni a tak nepřikázal přepočítání. A bylo to.
25. 01. 2013 | 22:36

jarpor napsal(a):

Pavla2

Jsem tu taky jen občas... a často jen se "pobavit" na myšlenkovými pochody jistých debatérů. Je to často lepší jak silvestrovksý program...
Ten, s nímž jste vedla devatu vedle - ten k těm, se "kterými se to dá" - nepatří... ON je nejchytřejší... :-))

Hezký večer
P.S.
Rozčilovat se, znamená kazit si zdraví pro blbost jiných. :-)

Já tady jednoho vyzvu, aby své podezření šel ohlásit a on - že prý bagatelizuji, nebo že v tom jedu... a mám si prý vybrat !
No, s takovým "materiálem"... do Evropy .. ? :-)))
25. 01. 2013 | 22:39

Ćeský maloměšťák napsal(a):

Libore, ten tvůj opruzelý dědek stejně nevyhraje a když po zfalšování se mu to podaří, tak stejně nám pomůže příroda!
25. 01. 2013 | 22:39

ex-nemo napsal(a):

Volby prakticky nelze zfalšovat, dobrá.
Ale v roce 2002 došlo k náhodě s pravděpodobností jedna ku 430 miliardám, a to hned ve dvou okresech - Domažlice a Uherské Hradiště, kde stejné dvě strany , Sládkovci a Důchodci, měli přesně na jeden hlas stejně.A Unie svobody s předvolebními preferencemi kolem dvou procent se překvapivě prosadila.A pan předseda volební komise nás velice rychle a horlivě ujišťoval, že k žádnému podvodu nedošlo.Byl jím tehdy Jan Fischer.
25. 01. 2013 | 22:42

Pavla2 napsal(a):

jarpor: Nejchytřejší je tady jedna paní, ta určitě zase v noci přijde a bude mě, sice navenek slušně, ale pěkně ponižovat. Dělá to velice ráda, přestože jsem jí psala, ať si mě nevšímá. Protože se chová přesně tak, jak nesnáším. Tak jako Rath. Nikdy neřekl sprosté slovo, ale jeho urážka byla horší, než kdyby někoho poslal přímo do p... Má mě za nějakého debila, který nic neví. Já sice nejsem sečtělá bůhvíčím, ale praktického života docela znalá. A když něco píšu, tak to, co vidím, slyším či jsem zažila. Ale přesto mě přesvědčuje, že lžu.
25. 01. 2013 | 22:50

moravský velkovesničan napsal(a):

POZOR !
Text, publikovaný v 22:39 je falešný !
25. 01. 2013 | 23:00

kanibal napsal(a):

Ministerstvo vnitra je garantem, že volby nebudou zfalšované.
Existuje-li podezření na zneužívání voličských průkazů některými voliči, měl by ministr nechat po volbách zvláštní seznamy (kam se voličské průkazy zapisují) zajistit, podvodníky dohledat a potrestat. Udělat by se to mělo přinejmenším ve větších městech, kde si lze velký počet volebních místností obšlápnout nejsnáze!
25. 01. 2013 | 23:02

Kamil Gregor napsal(a):

ex-nemo: Dobrá storka, které obce a které strany to byly? A jak jste spočítal tu pravděpodobnost?
25. 01. 2013 | 23:04

modrý edvard napsal(a):

souhlasím s názorem, že se jedná o trestný čin a asi to nikdo zkoušet nebude .
Pro zájemce uvádím alternativní řešení podvodu: domluví se celá volební komise.
25. 01. 2013 | 23:04

jarpor napsal(a):

Pavla2

Já vím... taky jsem s ní vedl několik rozhovorů... Jsem na tom u ní asi jako Vy...
Dělá jí radost pocit, jak je moudrá... a jak kolem ní jsou všichni s jným názorem hloupí... No, tak ať jej při tom "šklíbení" má...
Má vzor... taky s nickem z živočišné říše... Notují si jen se sobě podobnými... prý vybraná společnost. umějící "argumentovat". Jiný názor se nepovoluje. No důležitost sama... Zde je podle nich póvl...
Soudím, že takovými se nemá smysl zabývat...

Hezký večer

Falešný je tak akorát velkovesničan... který si myslí, že když si změní nick, tak že není poznat... Duševní chudáček... ať si hraje...
25. 01. 2013 | 23:08

antoni.n napsal(a):

Dobrý večer všem přítomným ---

A kdopak se tady zde tázal, ke konci minulého roku, zda je vše v pořádku s voličskými průkazy atd ?

Jistý an, a žádná response. Ignorance, jak často jest zde zvykem.

700 000 voličských průkazů, neuvěřitelné.

Pravda, také jsem si o průkaz zažádal, nebyl jsem líný a na ouřad zašel a byl poučen, že u komise průkaz musím ukázat. Nevím, co mne to napadlo, něco mi nevonělo.

Nikdo mne o průkaz u prvních voleb nepožádal, theoreticky jsem mohl obejít ještě několik okrsků a volit znovu.

Divné, věru, a tož mám chuť odejet definitivně na feriální osadu do Dánska a vzít si sebou pevnou obuv s gutaperčovou podrážkou...

Vše dobré poctivě přeju

an



an
25. 01. 2013 | 23:09

Pavla2 napsal(a):

jarpor: Přijde brzy. Jen jsem nesplnila ten domácí úkol, co mi zadala. Tak nevím, jak to školení pak dopadne.
25. 01. 2013 | 23:12

Pavla2 napsal(a):

an: Oni si ty průkazy tam nenechávají? Ale to by snad měli, ne?
25. 01. 2013 | 23:15

Almo G™ napsal(a):

neo napsal(a):

jde o trestný čin se sazbou až na dva roky nepodmíněně.

jarpor napsal(a):

Mno... je dobré přemýšlet nad vším... tak se, pane Škope zamyslete nad tím, jak zařídit, aby z těch 100 lidí nebo z "několik set" se nikdo nikde neproflákl..., nepochlubil... "jak to zařídili".

Dva pravicoví myslitelé. Jeden chápe jednu věc, druhý druhou věc. Ale nenapadne je, spojit je dohromady. Tj, že asi těžko bude na sebe někdo dobrovolně práskat něco, za co půjde na dva roky do vězení.

Na Ihned také kdosi popisoval detaily postupu. Že když např. díky starým voličským seznamům víme, že se někdo v posledních třech čtyřech volbách nedostavil k urně, existuje téměř jistota, že se nedostaví ani tentokrát. A na takového člověka se dá nejlépe uplatnit falešný voličský průkaz.
25. 01. 2013 | 23:16

Almo G™ napsal(a):

700 000 průkazů, to už je nějaká síla.
25. 01. 2013 | 23:18

Občan napsal(a):

Rozpad státu, amaterizmus všude. Přímou demokracii s kontrolními mechanismy a průhledností.
25. 01. 2013 | 23:18

jarpor napsal(a):

an

Promiňte, leč z Vašeho příspěvku čouhá nevědomost...

Tam, kde jste zapsán ve volebních listinách /v místě bydliště - v příslušném volebním okrsku/, tak žádný voličský průkaz nepotřebujte a nikdo se po něm ptát nebude.
V jiném volebním okrsku bez něj Vás prostě k volbám nepustí.

Zítra si to můžete zkusit. Nikoliv teoreticky, nýbrž prakticky. Dejte pak vědět, zda Vaše "teorie" byla shodná s praxí.

Přeji hezký pobyt v Dánsku. Leč - než tam pojedete, poinformujte se ... Abyste byl na tom se znalostmi o této zemi lépe než se znalostmi stran místa volby a voličského průkazu.

Hezký večer
25. 01. 2013 | 23:19

Almo G™ napsal(a):

ČM: Nebojte, to je jen taková drobná šikana. Cenzor samozřejmě ip adresy vidí. Ale ůže být i hůř. Když se tady někdo vydával za mě, ty sprosťárny v diskusi ponechal.
25. 01. 2013 | 23:19

Almo G™ napsal(a):

"Dneska jsem přišel na zvláštní věc, celkem jednoduchý způsob, jak bych mohl volit dvakrát," píše čtenář Jaroslav Hanák. Před prvním kolem požádal o voličské průkazy a pro jistotu si vzal pro obě kola. "První kolo jsem volil mimo svůj volební okresek, ale o jak to bude ve 2. kole si nejsem jist. Dnes jsem ovšem volil už ve svém okrsku, tedy bez voličského průkazu, který mi tak zůstal. To znamená, že ho můžu využít a volit i v jiném okrsku, tedy dvakrát," myslí si."

http://zpravy.ihned.cz/politika/c1-59193420-volicsky-prukaz-ministerstvo-vnitra
25. 01. 2013 | 23:27

jarpor napsal(a):

Almo G

"Že když např. díky starým voličským seznamům víme, že se někdo v posledních třech čtyřech volbách nedostavil k urně, existuje téměř jistota, že se nedostaví ani tentokrát. A na takového člověka se dá nejlépe uplatnit falešný voličský průkaz."

Takže - za předpokladu, že jste byl členem volební komise v posledních třech, čtyřech volbách... víte Vy, kdo se nedostavil... tak Vy jste ten, co to může "dát ven"....

Hm... tak nejprve zfanatizovaní mladí a teď - pan Almo G jim ještě dává info... To je spolčení ... Za to by mohla být větší sazba ... :-))

Mějte se...
25. 01. 2013 | 23:28

neo napsal(a):

Almo G:

levicový myslitel to dotáhl do dokonalosti a zapomněl, kolik trestných činů je objasněno jen díky tomu, že se pachatel pochlubí někomu třeba v hospodě a to mu třeba hrozí i doživotí např. v případech vražd.
co tam máte dál mysliteli?
25. 01. 2013 | 23:31

Almo G™ napsal(a):

jarpor: Ok. nic k tématu.

neo: Nevím, kolik? Proč by to dělali?
25. 01. 2013 | 23:35

neo napsal(a):

maloměsťák:

ty si nedáš pokoj?
ta fotka pochází z Ateo.cz a dal jsem jí sem já. Není na ní nic co by zavánělo nacismem. Dodal jsem k tomu, že Zeman má oproti knížeti trumf a tedy krásnou dceru. Nic víc.
25. 01. 2013 | 23:35

neo napsal(a):

Almo G:

zapátrej.

otázka, proč by to dělali je trošku mimo. Většinou právě proto, že je těší se chlubit s tím co udělali.
25. 01. 2013 | 23:37

jarpor napsal(a):

Almo G

Nic k tématu ?
Tak jak jinak se dostane ven jméno toho, kdo nebyl tři, čtyři volby volit, aby na něj mohl být vystaven voličský průkaz, než jsem Vám popsal ?
Podělte se se svými postupy, které předpokládáte... ať se pobavím...

Díky předem...
25. 01. 2013 | 23:39

Pravda napsal(a):

Vy dnes děláte Škrope agitku komunistům, že vytahujete tuhle nepodloženou špínu s volebníma průkazama? To co říkáte je nesmysl protože

1) Aby se zamezilo vícenásobnému hlasování tak voličský průkaz se před volbou odevzává.
2) Voličský průkaz NENAHRAZUJE PRůKAZ TOTOŽNOSTI a proto se musíte prokázat při volbě občankou nebo pasem. Což by okamžitě vedlo k odhalení pokud by volil člověk dvakrát se stejným rodným číslem.
25. 01. 2013 | 23:39

antoni.n napsal(a):

Neskutečné,

jako kdysi byl tento televisní národ fascinovaný, omámený Klausem, za přispění podivných tv kanálů, kde se do blba pouštěly nové a nové erotické a pornografické programy, pamatujete ?, opět se nechává zpracovávat MZemanem. Big Miloshem.

Televisní národ neslyší Bimbovy lži, manipulace, uhýbání, slastně se opájí jeho slovnímí jakoby hříčkami, rádoby vtípky.

Tv národ jest okouzlený, je to přece vše jasné a srozumitelné, jako psovi na misce, i pantáta, i máma, i tetička to vezmou taky, soused za rohem taky souhlasně škytne, mámo, táto, synku, ogare, dcerko, je to jasné, idem volit toho Zemana, tož, že.

Náč člověk přeci, když se podíváš. Aj ten suded další, pravda musel k estébé, když ho vyzvali, a pak z Hradišťa aj do Prahy na vnitro, ale nikomu neublyžil, dělal prácu, ten taky pro něho, pro tyho Zemana.

Dyť tu ma aj vinohrad, dobry chlap, tak nemůže byť zly.

Ach jo -

an
25. 01. 2013 | 23:40

Pavla2 napsal(a):

Almo G: Jenže to by musel mít taky občanku na to jméno, které se tedy v posledních letech u urnách neobjevilo. Nebo voličský průkaz na jeho jméno. Nebo to zapsat někdo z té komise. Jenomže tam jich je více. Klidně někdo může jít dvakrát,když mu ten průkaz zůstane, ale to by takto stejně musely udělat tisíce lidí, aby se změnil výsledek. A jak se domlouvali, přes internet, telefonem nebo jak, aby se na to nepřišlo? A jak píše jarpor, určitě by se někdo pochlubil, nevěřím, že by se to brzy nezjistilo.
25. 01. 2013 | 23:44

jarpor napsal(a):

Pravda

Myslím si, že pan Škob se dobře baví... jak mnoho konspirujích se prostě na nesmysl chytne... a jakých rozměrů ten nesmysl u lidí, kteří o postupech volebních komisí nemají páru, ale - přece ví, že všechno je špatně, všechno je podvod... a oni, géniové, to odhalili...
A když nevyhraje ten jejich, tak oni přece znají důvod - podvod !!

Hezký večer
25. 01. 2013 | 23:46

Pravda napsal(a):

jarpor:

Ukazuje to kolik nemyslících lidí je ochotno věřit tomuhle konspiračnímu nesmyslu.
25. 01. 2013 | 23:55

Pavla2 napsal(a):

jarpor: Tady přece jde pořád jen o jedno. Nahlodat v lidech červem, že něco není či nemusí být v pořádku. Prostě musí být na pochybách. A pak, jak píšete, když to nevyjde podle jejich představ, tak to určitě je podvod.
Je pravdou, že my jsme národ, jak obelstít vše možné, velice schopný, ale toto už by asi nebylo tak snadno proveditelné, a už vůbec ne proveditelné pár lidma.
25. 01. 2013 | 23:56

Maximus napsal(a):

antoni.n

Koukám, že jste nezklamal, jo geny jsou geny anebo rabín vám to nakázal tady takhle trapně křepčit?
25. 01. 2013 | 23:58

český ma napsal(a):

Stejskal
Takže zneužití nicku nesmažete.
Famozní !!
Jděte se picnout. I se svými krasopisnými hláškami.
25. 01. 2013 | 23:58

veverka napsal(a):

č m

tady je Trautumberkovo a Stejskal má svý pokyny a odznáček "Volím Karla". Aspoň vidíš proč se vždycky tak směju,když tihle naši "demokrati" kritizujou Čínu nebo Rusko za cenzuru :-D
26. 01. 2013 | 00:08

jarpor napsal(a):

Pavla2

Vidím to trochu jinak, ale to by bylo na dlouhé povídání...
Bořit je podstatně lehčí než stavět... nadávat na jiné je příjemnější než hledat chyby v sobě... sliby, že se někdo bude starat o obyčejné lidi... nic nestojí a kolik lidí na to slyší !
Kde je nějaká úcta k člověku s jiným názorem ? To je nepřítel, kterého je potřeba dehonestovat, zašlapat, zničit... Současné debaty pod blogy stran volby prezidenta jsou toho důkazem. A to se pan Stejskal snaží aspoň ty nejagresivnější a nejvulgárnější mazat...

Díky za popovídání...
Zítra se podívám, co dědoušci ještě "vymyslí"... pro mnohé už dnes jsou volby zmanipulované... ač ještě neskončily. Co více dodat ? Žádné zasypávání příkopů se konat nebude... ať na "trůn" dosedne kdokoliv z těch dvou. Ti, kdo neumí nic jen házet bláto, budou tak činit dál...
Jsem nad věcí, který tam bude... i když jednoho bych tam viděl raději. Když tam bude zvolen jiný, nebudu nadávát, že je to podvod, že to není můj prezident. Ideální člověk neexistuje...

Dobrou noc...
26. 01. 2013 | 00:26

I once was blind, but now I see. napsal(a):

antoníne, topiči
ta vy ste celou tu dobu byl ghostwritrem adamca z vinohradu.
a nepřidával ste taky cibulkovi do jeho materiálů ty blbiny se siderickým kyvadélkem?
se sš se zdravíte jako staří známí, tak to by sedělo.
26. 01. 2013 | 00:26

Carlos V. napsal(a):

Tak jsem to hodil M.Z. Použil jsem logiku dlouhé smyčky…

Oba kandidáti jsou mi vcelku stejně hodně vzdálení. Ovšem :
- funkci prezidenta považuji za viditelnou, ve skutečnosti velmi málo významnou
- pravice potřebuje ťafku. Ponížit, aby se mohla obrodit
- volební kyvadlo nechť zůstane vlevo, aby se vpravo mohlo vrátit právě včas
- M.Z. dost možná mezitím vykoná vlevo to, co očekávám

Tolik logika dlouhé smyčky. Jen hledám - jakou dlouhou logiku má tento příspěvek na levicovém serveru před ukončením voleb ?
26. 01. 2013 | 00:28

elvis lives napsal(a):

***** Michalu Škopovi.
Ale proti Kubici žídná pomoc, jen ta u Dr. Jarolímka.
26. 01. 2013 | 00:33

český malomocný napsal(a):

Carlos V.
Zeman bude pod drobnohledem médií.
Což je správně.
Dokonce bych si přál nový zákon - o snazší odvolatelnosti prezidenta -pokud k tomu bude realný důvod a demokraticky etablovaný, v duchu humanismu opodstatněný souhlas.
I z tyrana musí umět demos stvořit demokrata. Nebo ho poslat k válu.
Thats the question.
---------------
Stejně jako považuji fotomontáž Zemana - nahého ve sprše, se svou dcerou v kalhotkách...za odpornou goebbelsovskou špínu...stejně tak bych považoval za goebbelsovskou špínu i fotomontáž nahého Schwarzenberga spolu se svou ženou...opět v kalhotkách ve sprše.
A obdivovcatele obojího... pak považuji za ................./autocenzurováno/.

Dobrou noc všem, kdo dají na fakta a na vyváženost cenzorských zásahů.
26. 01. 2013 | 00:48

dezo napsal(a):

to mik
precel tak median v Dansku je 25 euro na hodinu median v Irsku 18 euro na hodin ( prvni 2 v tabulce )
a tech 18 euro v irsku ma kdo? Delam tu 11 let a muzu vam rict ze vetsina delniku ma minimalni mzdu ktera je 8.75 a u nekterych 7.75
26. 01. 2013 | 00:51

moravský velkoměšťák napsal(a):

Test řetězce znaků:
xxx
26. 01. 2013 | 01:01

michalskop napsal(a):

Pravda

prosím Vás, přečtěte si to ještě jednou.

Samozřejmě, že se průkaz odevzdává - proto si musíte vyrobit kopie, což jde ale velmi snadno - co myslíte, je na té fotce originál nebo kopie?
A samozřejmě, že pokaždé, když hlasujete, si Vás tam zapíší, takže risk tu je. Ale nikdo nikdy nekontroloval, že si Vás nezapsali na více místech. Jestli tuhle nedobrou praxi nyní změní, to ví asi jenom p.Henych z MVČR.
26. 01. 2013 | 01:05

moravský velkoměšťák napsal(a):

ČM,
inteligentní člověk,který se neobejde bez primitivních vulgarismů a nedovede je nahradit sofistikovanějšími sprosťárnami,má u nás, velkoměstských Moraváků, mínus. :-(
26. 01. 2013 | 01:09

michalskop napsal(a):

jarpor
Tady je možný jednoduchý a levný zdroj volebních podvodů. Jestli se tak děje, to nevím, ale po pravdě nedivil bych se. Asi znáte historii opakovaných voleb v Krupce (opakovalo se několikrát kvůli podvodům) nebo jak "někdo" podváděl při hlasováních v Hyde Parku (kdy oproti volbám v podstatě o nich nešlo a přesto někomu stálo za to investovat desítky tisíc do změny výsledku).
Mě to vůbec netěší, ale tahle díra tady je a pokud tohle zveřejnění povede k tomu, že se budou v komisích více kontrolovat průkazy, jestli nejsou zfalšované, tak to splní svůj účel, ta díra se výrazně zmenší.
26. 01. 2013 | 01:12

iris napsal(a):

M. Škop :
Jde to opravdu ještě (až trapně) jednodušeji, ale počkám na zítřejší uzavření volebních místností.
Jsem zvědavý, co tomu řeknete.
Je to tak blbé, až by člověk brečel.
P.S.
Když mi to vyjde a nevyhodí mě, zajdu zítra znova do té volební místnosti, kde jsem já vůl volil, s digitálním foťákem.
26. 01. 2013 | 01:25

P. napsal(a):

Bratre, proc neni na volicskem prukaze podpid vydavajiciho ???
26. 01. 2013 | 01:37

elvis lives napsal(a):

Stač psát jako Dienstbier s Rumlem v roce 1951:
"Hana Burianová se pak serveru pokoušela tvrdit, že Šlouf neměl se Zemanovou návštěvou nic společného"
Psům psí smrt.
26. 01. 2013 | 01:50

psům psí smrt napsal(a):

Původně jsem chtěl napsat:
"Mráz jak se brání a ledy pukaj vzteky"
ale níhlý nával nevolnosti nad aktualne.cz mne přemohl.
26. 01. 2013 | 01:55

Vlado Muzikář napsal(a):

Pan Zeman ve svém výroku o podpoře sudeťáků Schwarzenberkovi mluvil pravdu. Jedinnou nepřesností je záměna jmen rakouského a německého mluvčího sudeťáků. Nešlo o německého Posselta, ale o RAKOUSKÉHO MLUVČÍHO SL Michaela Hammera (ÖVP): http://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20130121_OTS0111/hammer-klare-worte-schwarzenbergs-wichtiger-schritt
Zde mj. píší, že "vítězství Schwarzenberga v prezidentských volbách dává historickou šanci na odškodnění...: "Ein Sieg Schwarzenbergs bei den Präsidentschaftswahlen würde die historische Chance bieten, dass die Frage der Vertreibung der Sudetendeutschen gelöst, dieses Unrecht offiziell eingestanden und auch entsprechend entschädigt wird. "
26. 01. 2013 | 03:43

ld napsal(a):

Vida, jeden pozitivní výsledek tyto volby již přinesly. Ten co šlape český hnůj tady konečně dofašounoval.
Třeba ho to přiměje najít si práci - času mu nyní vznikne habaděj.
26. 01. 2013 | 05:55

zemedelec napsal(a):

Pane Škop.
Výborně.
Bylo nutno na to poukázat.To si i klidně můžete odvolit ve svém volebním okrsku,Vaše jméno není vyškrtnuto ze seznamu.O té turistice voličů,už bylo napsáno,ale nikdo tomu nevěnoval pozornost.Zřejmě už žádný jiný pokyn volební okrsky nedostanou,uchovat i seznam voličů na volební průkaz,pak to porovnat.
26. 01. 2013 | 06:47

čert }=o) napsal(a):

jestli prohraje MZ
napadne volby jako zmanipulované
jako to učinil Paroubek?
Učiní tak v případě své prohry i KS?
A co Jan Tleskač?
Jinak souhlas s jarporem a Pavlou2

p.s. pokud se pár nicků pohoršuje
nad zablokováním č.m. za hulváctví
nezbývá než je politovat
26. 01. 2013 | 07:20

Anna napsal(a):

Zmíněné podvody by šlo jednoduše a velmi rychle zjistit ihned po volbách:

volební místa by kromě počtu hlasů, který dostali jednotliví kandidáti, rovnou nahlásila i počet jimi vydaných volebních průkazů a počet voličů, kteří tam na volební průkaz volili

Poté by se porovnal součet vydaných volebních průkazů za ČR se součtem voličů na volební průkaz v ČR.
26. 01. 2013 | 07:36

antisoudruh napsal(a):

Jsem smutný z toho, co se dnes v naši společnosti děje.
Generál, který bojoval za války proti fašistům jde dnes v jednom šiku s komunistickým gestapákem proti Schwarzenbergovi za to, že KS ukázal na slabiny Benešových dekretů.
26. 01. 2013 | 08:02

zubatá napsal(a):

Co pochybujete, co by to kdosi dělal?
Fanatici udělají i horší věci.
Jejich frenetické vřískání jste mohli slyšet i v ČT.
Byli to šílenci podporující Schwarzenberga.
Jak píše Čulík:
Fascinuje mě, že někteří Pražáci jako Antony Tun skutečně podlehli sugesci, že Schwarzenberg je milý aristokratický intelektuál.
Ono tomu ale tak vůbec není. Je to rozmazlený nedostudovaný hajný bez výraznějších politických názorů a politické strategie, jíž by mohl zastupovat Českou republiku. Absenci jakékoliv originální myšlenky mi připomíná normalizační kolaboranty, kteří také udělali cokoliv, aby byli zadobro s establishmentem, ve věci svého materiálního prospěchu. Velmi obdobným způsobem kolaboruje Karel Schwarzenberg se západními mocenskými a majetkovými strukturami a prosazuje jejich zájmy podle mého nikoliv z přesvědčení, ale protože se to hodí k ochraně jeho majetku - Schwarzenberg je v první řadě hajný!
26. 01. 2013 | 08:10

čert }=o) napsal(a):

antisoudruh
přesně tak
26. 01. 2013 | 08:22

zemedelec napsal(a):

Paní Anna.
Jenže to nikdo neudělá,není na to směrnice ministerstva vnitra.
26. 01. 2013 | 08:57

odjinud napsal(a):

Jak se da podvadet,

Vladimír Franz se ohradil proti výrokům a inzerátům Miloše Zemana, který ho prezentuje jako svého podporovatele. Podle vyřazeného prezidentského kandidáta a skladatele je to lež. Zemanovi svou podporu nevyjádřil.
26. 01. 2013 | 09:01

inkognito napsal(a):

Taky se ke mně dostala info, že počítačový program u voleb, který dělá různé kontrolní součty křížem krážem, hlásí upozornění na neobvykle velký počet voličů volících na volební průkaz!!!
Toto upozornění počítače mělo neobvykle mnoho volebních místností v Praze.
26. 01. 2013 | 09:05

odjinud napsal(a):

Jak podvést volby,
Inzerát proti knížeti objednal bývalý důstojník StB Vladimír Zavadil. Kamarad Jansty, Charouze a Sloufa.
26. 01. 2013 | 09:10

jarpor napsal(a):

Michal Škop

Soudím, že nelze srovnávat možnost a pravděpodobnost ovlivnit výsledek voleb v Krupce a možnost ovlivnit výsledek celostátních voleb, i když s Vámi souhlasím, že páchat podvody je naším národním sportem.

K tomu, co jsem už napsal jen dodám :
Seznamy voličů patřících do okrsků jsou v digitální formně, seznamy voličů volících na základě průkazů se pořizují zvlášť a pravděpodobně se taky digitalizují... ne v okrskových komisích... leč při sběru dat...
Tedy kontrola, zda někdo nevolil "doma" i někde "venku" je možná a podle mne, aby podvod byl "zakryt", muselo by se domluvit celá řada lidí... přičemž jsem přesvědčen, že nikde se nesejdou v těchto kontrolních orgánech jen příznivci jednoho kandiáta, aby "drželi basu". Navíc - určitě si to "hlídají" volební štáby...

Takže - podvádějící je v nebezpečí, že bude odhalen, pokud podvádí na "svou občanku", nebo by musel mít k dispozici občanek několik... aby "jako" ty podovdy páchali jíní...

Obé mi připadá z říše sci-fi... Domluvu více takových chytráků neberu. To by se dlouho "neudrželo" v tajnosti.

K množství voličských průkazů : V horských střediscích je plno, všechny ubytovací kapacity plné /zkuste sehnat jedno volné místo...téměř nemožné/... začíná zimní sezóna...
Nic nenormálního, že tito odjíždějící lidé na zimní dovolenou a s dětmi na prázdniny si vyzvedli průkazy, když chtějí "hrát o Jack-pot".

Hezký den,
vážení spekulující a hledající "zaručené postupy" jak volby zmanipulovat...
26. 01. 2013 | 09:17

Jan K. napsal(a):

Pokud by došlo k podvodnému ovlivnění výsledku voleb, dalo by se to spíše očekávat ze strany příznivců M. Zemana. Levičáci byli vždy ochotni dosáhnout svého cíle za každou cenu a nikdy se neštítili podvodu.
26. 01. 2013 | 09:19

zemedelec napsal(a):

Pro Jan K,nebo Josef K.
Nic se nesmí ponechat náhodě.Je to poslední šance Karla,jak se dostat k majetku.Co takhle Schwarzenbergove dekrety,tahle sněmovna odhlasuje všechno.Je někde ve světe,šlechtic prezidentem,je to přece proti jejich naturelu.
26. 01. 2013 | 09:34

Pavla2 napsal(a):

CarlosV.: Přesně si myslím, že s tou dlouhou smyčkou je to tak. Klaus volí Zemana nejspíše z toho důvodu, aby se rozštěpila levice a vytěžila z toho ODS. Klaus totiž má promyšlených opravdu deset tahů dopředu vždy. Asi mu obrození ODS stojí za to, že ho mnozí kvůli volbě budou odsuzovat. Třeba nám to vysvětlí po volbách. Jenže aby se ODS vzpamatovala, tak by musela vyměnit alespon polovinu lidí, vyházet všechny ty korupčníky a hajzly. Já si přeju, aby se z ní odtrhlo pár slušných lidí, kteří za sebou nemají skandály a založili novou stranu a jednali tak, aby jim lidi mohli věřit.
Kdyby už pro nic jiného, tak si Zemana nepřeju pro tu špinavou a lživou kampań. Prostě být zvolen za každou cenu. Jestli někdo odsuzoval poslední prezidentskou volbu, tak tady tento hnus se mu musí příčit mnohonásobně.
26. 01. 2013 | 09:40

tmoravec napsal(a):

mel jsem za to, ze do senatu se na volicsky prukaz volit neda. v senatnich volbach skutecne muze stacit par desitek hlasu. U voleb republikovych by muselo dojit k nejake skutecne masove akci, a ta se zase u nas neutaji. Takze ano, dira tam je, ale zatim asi bez vyznamu. Volba prezidenta je tak trochu novum, ocekava se velmi tesny vysledek, tak je skutecne mozne, ze nekoho takovy mensi podvudek napadne. Ale spise bych to videl jako takovou pojistku pro zneplatneni voleb, v pripade, ze dopadnou jinak nez dotycny chce.
26. 01. 2013 | 09:50

otaznik napsal(a):

zemedelci,
ze se ti darilo lepe v JZD? Nemeli by se knizeti znovu zabavit majetky?
26. 01. 2013 | 09:53

minatomirai napsal(a):

Je někde ve světe,šlechtic prezidentem,je to přece proti jejich naturelu.
------------------------------------------------------------------------------
Syn bulharského krále Simeon Saxe-Coburg-Gotha, bývalý bulharský premiér a následník trůnu od roku 2001 to roku 2005.
Takže ano, hned kousek od vás.
26. 01. 2013 | 09:58

Analytik napsal(a):

Dobrý nápad, ale zbytečně složitý a málo účinný.
Dnes už dospěla volební mafie tak daleko, že jsou v noci z volebního pátku na sobotu vyměňovány celé volební urny včetně obsahu i pečetí.
Je to rychlé, zaručí to spolehlivý výsledek a voliči jsou už jen takový folklór.
26. 01. 2013 | 10:41

jarpor napsal(a):

Analytik

Tak - a teď tu o Budulínkovi...
nebo
konkrétně, kde se tak stalo... když máte tak nepohádkový nick a přesto napíšete ničím nepodložené tvrzení.

Hezký den
26. 01. 2013 | 10:52

TomášL napsal(a):

A co když je volič zklamaný z obou kandidátů a chce záměrně torpédovat volby?
26. 01. 2013 | 10:54

Analytik napsal(a):

jarpor 10:52
Kdo chce věřit jarporovi, ať mu věří.
Kdo umí myslet vlastní hlavou, ať to zkusí!
26. 01. 2013 | 10:55

Horník napsal(a):

Je tu někdo odborník aby vysvětlil jak je to s těmi voličskými průkazy. Podle mne by bylo jednoduché, že když si někdo vyzvedne průkaz, je vyškrtnut ze seznamu ve svém okrsku- Takže jedině že by si ten průkaz nějak namnožil a šel volit 15 x jinam. To by ale mělo být dopátratelné a toho člověka zavřít za podvod.Navíc asi ten průkaz má nějaké razítko, takže vyrobit falsum také není jednoduché
Ovšem ve slušném státě. U nás nevím.
.
Karl ukázal že neumí ani hodit lístek do obálky. A po mnoha letech ve vrcholných funkcích ho rozhodí fotografové tak že se chová nesvéprávně??
Tak blbá výmluva.
Ke konci mandátu mu bude přes 80, to se jeho duševní schopnosti prudce zlepší???
26. 01. 2013 | 10:57

jarpor napsal(a):

Máte recht,
pane Analytiku... všechno je podvod a klam...
dokonce...
nejste podvod i Vy sám... ? :-))

Mějte se...
26. 01. 2013 | 11:00

jarpor napsal(a):

Horník

Buďte nad věcí a neřešte průkazy, když tady Analytik píše, že se vyměňují urny... :-)) Dejte na něj...

Jo - a kolikrát ještě natapetujete ten poslední odstavec ?

Hezký den
26. 01. 2013 | 11:07

Rajda napsal(a):

Občané chtěli přímou volbu, tak se toho ujaly PR agentury média a celebrity. Kdo říká, že Škopův nápad je málo reálný, tak může docela záměrně bagatelizovat, neboť PR agentury si ošéfují i internetové diskuze. Podezřelé je právě nebývalé množství vydaných voličských průkazů.
26. 01. 2013 | 11:45

Skogen napsal(a):

Pane Škope, mám prosbu...

Bylo by možné na základě monitoringu tisku provést studii, která by v předvolebním (a volebním) období srovnala poměr mediálních výstupů ve prospěch a neprospěch obou kandidátů?

Mohlo by to být zajímavé.
26. 01. 2013 | 12:07

ex-nemo napsal(a):

pro Kamila Gregora
Obce nevím, okresy jsem napsal a strany taky.Pravděpodobnost vychází ovšem z určitých předpokladů, a počítá se podle matematických vzorců, doporučuji studium, např. tuším Vojtěch Jarník a jiní.Pro budoucí maturanty bez matematiky ovšem naprosto nemyslitelné.
26. 01. 2013 | 12:09

archiv stb vládne všem napsal(a):

http://www.users.qwest.net/~honza/
26. 01. 2013 | 12:22

Kaktus napsal(a):

Zárukou správného výpočtu je ministr Kubice. Náhodný výpočet podpisů u selekci kandidátů to dokládá.
Jeho reakce v dřívějších volbách "Kubiceho akta" o Paroubkovi, kdy následně vysvětloval před parlamentem jejich únik byl opravdu jen náhoda ...
Proto mu věřím i nyní, že rozkaz a nabídnutou šanci nepo.ere.
26. 01. 2013 | 12:47

strýc virus H3N1 napsal(a):

antoni.n, vy jste exemplum krystalického b..a
26. 01. 2013 | 12:48

Skogen napsal(a):

pavla2

máte to překombinované. Klaus bude torpédovat ČSSD prostřednictvím Zemana, aby rehabilitoval ODS, kterou rozložil?

Nesmysl. Pro Klause je v současné době ideální založení nové strany, do které mu jeho věrní přelezou. Rehabilitace ODS by byla příliš namáhavá a zůstali by mu v ní odpůrci a potížisté. Založením nové strany se zbaví protivníků, zkorumpované pověsti (ta zůstane ODS) a volební zisk mu ODS formou koaličního potenciálu stejně přinese.

Klaus podporuje Zemana hlavně proto, že je euroskeptik a svým způsobem nacionalista, Zeman mu proto vyhovuje více než Schwarzenberg.
26. 01. 2013 | 12:56

avatar napsal(a):

to bude průser za hodně peněz až se prezidentské volby zruší..
26. 01. 2013 | 13:00

ex-nemo napsal(a):

Za chvilku se to dozvíme, kdo vyhrál.
Já tipuju pana knížete.(nevolil jsem ho!). Protože, být pánem osudů Čechů, byl by pro mě výhodnější.
Moje vláda v jedné velké zemi, kde zastupuji tradiční a dlouhá léta vládnoucí mafii, spočívá mimo jiné na vyvolání pocitu ohrožení zvenku u obyvatelstva. Dostat k reprezantaci dalšího šaška v malé zemičce která mi nemůže ublížit (ostatně mám tam dost svých činitelů, kteří jakoukoli skutečnou akci proti mně snadno zmaří) je znameniotý propagační moment. "Vidíte, v další zemi, pod patronátem našeho velkého nepřítele, vítězí síly, které jdou proti nám (v Gruzii, Kosovu a t.d..)" Že tou silou je bezvýznamný šašek, to moji slovanští občané nevědí.
Druhý kandidát by byl sice naoko poddajněnší, má jisté dávné vazby na mou zemi; ale momentálně by víc asi pomohl pan feudál.Ale, v každém případě jak rozhodnu, tak i bude.
Tipuju Švarcemberka.
26. 01. 2013 | 13:06

zemedelec napsal(a):

Pane otazníku.
Fakt nebyly jsme šlechtici,co vím od táty,byly nějaké změny,ale až při druhé pozemkové reformě.Když se přihlašoval švagr v 90letech o restituce a podle doložených tiskopisů,bylo tam napsáno,že nějaká půda pochází z nějakého panství,byl tam uváděn ale rok 1883,tak nevím jestli to nebyla koupě.
Pane minatomiral.
Byl opravdu předsedou vlády,to je něco jiného,jak to dopadlo víme také.Tady to může dopadnout ještě hůř.
26. 01. 2013 | 13:15

Ládik!!! napsal(a):

Stejně se to sčítá na ČSÚ někde u 1 stolu... podle mě půjde o levnou záležitost.
26. 01. 2013 | 13:17

Příchozí..... napsal(a):

Pokud se vážení diskutéři ví,jak zkontrolovat,jestli je voličský průkaz falešný ( razítko na něm se nerozpíjí ),pak je možno to hned na místě a před nim zkontrolovat a následně takového podvodníka předat patřičné instituci a není třeba o tom sáhodlouze spekulovat a rozebírat - co kdyby...Je to moc složité na pochopení ?? - ( Bóóriš - úúúmííí po šalínááách - chr-chr-chr...)- Čehy krášné..čehy mééé...
26. 01. 2013 | 13:33

Pavla2 napsal(a):

skogen: Jenže podle toho, co psali, tak se ČSSD bojí právě výhry Zemana, že by jejich stranu rozštěpil. A Zeman zase až takový euroskeptik jako Klaus zdaleka není. Nemá zájem vystupovat z EU. Euroskeptismus je věc, kterou zase u Klause vítám. Nebo alespoň velké omezení pravomocí Bruselu.
26. 01. 2013 | 13:42

Teddy napsal(a):

No vlastně je to jedno, který kandidát bude zvolen. Domnívám se, že tyto volby jsou jen "průzkumem trhu" co si národ myslí a jek je naladěný proti vládě a vládnoucí třídě. Tam je třeba hledat podstatu zla. Ne v hlavě státu bez větších pravomoci. Volební lístek s ochrannou známku by měl dostat každý volič a pak je jedno kde bude volit. Tak asi je to u sousedů v Rakousku. U nás musí být vše polovičaté, aby nylo možno s národem manipulovat dle svého. Vládnoucí elita má dvě možnosti jak si podrobit občany - národ musí žít ve strachu ( války, nemoci, epidemie, ... ) nebo občana zadlužit. V obou případech občan MUSÍ poslouchat. A ty volby, co volit? Větší zlo nebo menší dobro, nebo naopak?
26. 01. 2013 | 15:22

Teddy napsal(a):

No vlastně je to jedno, který kandidát bude zvolen. Domnívám se, že tyto volby jsou jen "průzkumem trhu" co si národ myslí a jek je naladěný proti vládě a vládnoucí třídě. Tam je třeba hledat podstatu zla. Ne v hlavě státu bez větších pravomoci. Volební lístek s ochrannou známku by měl dostat každý volič a pak je jedno kde bude volit. Tak asi je to u sousedů v Rakousku. U nás musí být vše polovičaté, aby nylo možno s národem manipulovat dle svého. Vládnoucí elita má dvě možnosti jak si podrobit občany - národ musí žít ve strachu ( války, nemoci, epidemie, ... ) nebo občana zadlužit. V obou případech občan MUSÍ poslouchat. A ty volby, koho zvolit? Pana Zemana nebo pana Schwarzenberga? Větší zlo nebo menší dobro, nebo naopak?
26. 01. 2013 | 15:25

Teddy napsal(a):

No vlastně je to jedno, který kandidát bude zvolen. Domnívám se, že tyto volby jsou jen "průzkumem trhu" co si národ myslí a jek je naladěný proti vládě a vládnoucí třídě. Tam je třeba hledat podstatu zla. Ne v hlavě státu bez větších pravomoci. Volební lístek s ochrannou známku by měl dostat každý volič a pak je jedno kde bude volit. Tak asi je to u sousedů v Rakousku. U nás musí být vše polovičaté, aby nylo možno s národem manipulovat dle svého. Vládnoucí elita má dvě možnosti jak si podrobit občany - národ musí žít ve strachu ( války, nemoci, epidemie, ... ) nebo občana zadlužit. V obou případech občan MUSÍ poslouchat. A ty volby, koho zvolit? Pana Zemana nebo pana Schwarzenberga? Větší zlo nebo menší dobro, nebo naopak?
26. 01. 2013 | 15:26

Teddy napsal(a):

No vlastně je to jedno, který kandidát bude zvolen. Domnívám se, že tyto volby jsou jen "průzkumem trhu" co si národ myslí a jek je naladěný proti vládě a vládnoucí třídě. Tam je třeba hledat podstatu zla. Ne v hlavě státu bez větších pravomoci. Volební lístek s ochrannou známku by měl dostat každý volič a pak je jedno kde bude volit. Tak asi je to u sousedů v Rakousku. U nás musí být vše polovičaté, aby nylo možno s národem manipulovat dle svého. Vládnoucí elita má dvě možnosti jak si podrobit občany - národ musí žít ve strachu ( války, nemoci, epidemie, ... ) nebo občana zadlužit. V obou případech občan MUSÍ poslouchat. A ty volby, koho volit? Větší zlo nebo menší dobro, nebo naopak? Pana Zemana nebo pana Schwarzenberga?
26. 01. 2013 | 15:29

michalskop napsal(a):

Příchozí.....

rozpíjení funguje jenom na laserové tiskárny/kopírky (nerozpíjí se). Tisk z inkoustové se samozřejmě rozpíjí, šak je to inkoust
26. 01. 2013 | 16:05

michalskop napsal(a):

Skogen

pracuje se na tom už týden (-:
26. 01. 2013 | 16:06

michalskop napsal(a):

Horník

problém je, že se to až do teď nikdy nekontrolovalo, zda někdo nehlasoval vícekrát (i přesto, že to jde zkontrolovat, nikdy se to nedělalo)
26. 01. 2013 | 16:07

michalskop napsal(a):

jarpor

odhalit to jistě jde, pokud by byla snaha o kontrolu, kdo kde hlasoval na průkaz. Ale jde o to, že se taková kontrola nikdy nedělala, takže to (až do teď) bylo dost bezpečné.
26. 01. 2013 | 16:10

michalskop napsal(a):

iris

to jsem skutečně velmi zvědav (což myslím zcela vážně), mě zatím přišly ty průkazy jako schůdná cesta (až do nynějška), výměna celé urny také není špatná, podvody při sčítání, kupování hlasů - ale vše to je naštěstí reálně jen možné tak tisíce hlasů.
26. 01. 2013 | 16:14

Skogen napsal(a):

Pro p. Michala Škopa

skvělé !!! :)
26. 01. 2013 | 20:19

Skogen napsal(a):

Pavla2

upřesnění - Klaus je euroskeptik a nacionalista, proto podpořil Zemana, který sice není zdaleka tak protiunijní, ale taky nepůjde do všeho. Podle mého optimum, ale to je věc názoru...

Ta věta, jak jsem ji napsal, byla nejednoznačná.
26. 01. 2013 | 20:24

iris napsal(a):

Michal Škop
Omlouvám se za zpoždění.
Ilustrační fotky jsem neudělal - místo toho jsem si udělal výlet do zimní přírody.
Podotýkám, že nepředpokládám, že by byly TYTO volby takto zmanipulovány - rozdíl hlasů je příliš - a nečekaně - velký.
Tedy:
Volby se u nás vždy konají po dva následující dny.

Urna zůstává přes noc buď ve volební místnosti, nebo v nedaleké místnosti, zajištěné většinou jen jednoduchým "fabkovým" zámkem, který odborník otevře během třiceti vteřin, zacvičený laik během pěti minut.
To pro případ, že by se náhodou v předstihu několika měsíců či let nepodařilo opatřit si kopii klíče. (Volební místnost jsou většinou po mnoho let na stejném místě, často např. ve školách a půjčit si klíč např. od třídy, sborovny či kabinetu je naprosto běžné a pořídit otisk klíče do vosku dětsky jednoduché).

Ještě jednodušší je podplatit některého ze zaměstnanců , pracujících v budově - pokud nepatří k fanatickým aktivistům.

Vedle urny je vždy koš na nepoužité volební lístky, kam voliči odhazují lístky nevoleného kandidáta.
Stačí urnu "odplombovat", vyměnit část lísků pro "nevhodného" kandidáta v obálkách za lístky kandidáta žádoucího - z tohoto koše.

"Plombování" urny je provedeno přelepením samolepící páskou.
Tu lze sejmout po nahřátí fénem a pomalu navíjet na tužku - spolu s pruhem silikonového papíru (separátor proti slepení závitů)
Po výměně lístků lze opět urnu touto páskou "zaplombovat".
**********************************************************
Další jednoduché způsoby vyžadují již spolupráci jednoho člena volební komise a jsou z tohoto hlediska zbytečně složité :-)
Bylo by zajímavé udělat statistický rozbor odchylek počtu hlasů ve srovnatelných volebních okrscích. např. při některých minulých volbách s těsným rozdílem hlasů.
26. 01. 2013 | 22:54

antoni.n napsal(a):

Pane Jarpore,

vskutku při prvním kole po mně nikdo nechtěl voličský průkaz, leží tady přede mnou na stole.

Druhé kolo, to byla již jiná, když jsem šel hodit obálku, jedna pani si vzpoměla a řekla, ale vy máte průkaz. Dal jsem ji jej.

Ad ten pán slepec, Blůind etc. -- s Cibulkou jsem se nikdy nepotkal ani nekamrádil, moje společenské normy mají svoje meze.

Maximus, to jste mne zklamal, měl jsem rád Vaše zasvěcené komenty a pěkný jazyk a teď toto. Škoda. Třeba jednou bude lépe.

By the way, nemám žádného rabbiho, neradím se s ním, jsem římský katolík, mám několik přátel z tohoto okruhu, ale zpravidla si vystačím sám. Stačí ?

Zdravím

an
27. 01. 2013 | 00:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy