Daň z věci vrácené aneb Lánský puč pokračuje
Jihočeský hejtman Zimola s komunisty navrhl zdanit restituovaný majetek. Prozatím církvím. Je to stejné, jako když vám ukradnou auto. Poté co se podaří zloděje chytnout, se ale dozvíte, že zloděje pustí a z navraceného kradeného auta máte zaplatit daň. A když se ptáte proč, dozvíte se, že daně přece musí platit každý, takže i vy. A co na tom, že máte zdanit to, co vám někdo ukradl.
Kdo bude další?
Bude se danit navrácený majetek ukradený komunisty pouze církvím? Nebo se mají obávat všichni restituenti, kterým komunistický režim sebral majetky? Nebo i další? Hejtman Zimola tvrdí, že daně se platit mají. V tom má nepochybně pravdu. Ale v jeho návrhu, který je jako vystřižený z padesátých let minulého století, má daň platit pouze jedna část společnosti. Jiná část společnosti za stejnou věc platit nemá.
Na druhou stranu je třeba hejtmana Zimolu ocenit za jistou konzistenci v postojích. Není to tak dávno, co na základě soudních sporů kraje s katolickou církví, kde se má rozhodnout o správném výkladu zákona, krajští zastupitelé pod jeho vedením rozhodli, že církve nedostanou na dotacích na opravu kulturních památek ani korunu. I když tvrdil, že to spolu nijak nesouvisí, jeho náměstek tuto informaci veřejně propálil na krajském zastupitelstvu. Konzistentní postoj hejtmana Zimoly, respektive prosazování komunistických idejí, můžeme datovat minimálně od roku 2012, kdy udělal krajskou koalici s bolševikem a vzhledem k tomu, že je to člověk nepochybně učenlivý, se od svého koaličního partnera neustále učí.
Komu ku prospěchu?
A co je vlastně snahou Zimoly? Jeho bezprecedentní návrh má dva cíle. Prvním je rozjetí předvolební kampaně. Bohužel u sociální demokracie jsme nikdy nebyli svědky příliš inteligentní kampaně. Za posledních 10 let to byly buďto církevní restituce nebo 30 korun u lékaře. A zjevně se nic nezměnilo, Zimola začíná hrát kartu církevních restitucí do voleb.
A druhý cíl je pro něj možná ještě důležitější. Snaha štípnout sociální demokracii. Ač si můžeme myslet o premiérovi Sobotkovi cokoli, jeví se jako člověk, který drží dohody a minimálně není lánským lhářem. A jak se ukázalo v Lánech, hejtman Zimola touží po funkcích víc, než je zdrávo. A rád by nějaké ministerské křeslo. To ale v čele se Sobotkou půjde těžko a proto je třeba připravit rozbušku. Pokud by hlasy komunistů, části sociální demokracie a hnutí ANO (které by mimochodem rádo znárodňovalo nejen církevní majetek napřímo, viz ministryně Šlechtová) prošlo zdanění církevních restitucí, je rozbuška připravena k odpálení.
Kdo je Zimola?
Ironií je fakt, že hejtman Zimola vystudoval učitelství historie, aby pár let poté obětoval školství na kraji komunistům. Nejen jako hejtman, nejen jako učitel, ale primárně jako muž by měl hetman Zimola vědět, že slovo chlapa by mělo platit. Bohužel ne nadarmo dostal přezdívku lánský lhář, kdy v přímém přenosu lhal, až se v Bystřici prášilo. Když dnes mluví o důležitosti zásad (viz rozhovor v Právu) je to smutný obrázek o něm samém.
Výsledek?
Dnes hejtmani o zdanění církevních restitucí jednají. A kde? Stylově v Ústí nad Labem. V rudém kraji, kde si poprvé od sametové revoluce zvolili komunistického hejtmana.
Takže milé církve, majetek jsme Vám v padesátých letech sebrali a kněze pozavírali, mučili či vyhnali. V rámci navrácení ukradeného majetku jsme si počkali téměř čtvrt století a poté Vám vrátili nemovitosti často v katastrofálním stavu. A teď si ještě zaplatí daň z navrácené ukradené věci.
Je absurdní, že místo toho, abychom se bavili o potrestání viníků komunistických zločinů, 25 let mluvíme o tom, jak bude vypadat vracení ukradeného majetku.
Kdo bude další?
Bude se danit navrácený majetek ukradený komunisty pouze církvím? Nebo se mají obávat všichni restituenti, kterým komunistický režim sebral majetky? Nebo i další? Hejtman Zimola tvrdí, že daně se platit mají. V tom má nepochybně pravdu. Ale v jeho návrhu, který je jako vystřižený z padesátých let minulého století, má daň platit pouze jedna část společnosti. Jiná část společnosti za stejnou věc platit nemá.
Na druhou stranu je třeba hejtmana Zimolu ocenit za jistou konzistenci v postojích. Není to tak dávno, co na základě soudních sporů kraje s katolickou církví, kde se má rozhodnout o správném výkladu zákona, krajští zastupitelé pod jeho vedením rozhodli, že církve nedostanou na dotacích na opravu kulturních památek ani korunu. I když tvrdil, že to spolu nijak nesouvisí, jeho náměstek tuto informaci veřejně propálil na krajském zastupitelstvu. Konzistentní postoj hejtmana Zimoly, respektive prosazování komunistických idejí, můžeme datovat minimálně od roku 2012, kdy udělal krajskou koalici s bolševikem a vzhledem k tomu, že je to člověk nepochybně učenlivý, se od svého koaličního partnera neustále učí.
Komu ku prospěchu?
A co je vlastně snahou Zimoly? Jeho bezprecedentní návrh má dva cíle. Prvním je rozjetí předvolební kampaně. Bohužel u sociální demokracie jsme nikdy nebyli svědky příliš inteligentní kampaně. Za posledních 10 let to byly buďto církevní restituce nebo 30 korun u lékaře. A zjevně se nic nezměnilo, Zimola začíná hrát kartu církevních restitucí do voleb.
A druhý cíl je pro něj možná ještě důležitější. Snaha štípnout sociální demokracii. Ač si můžeme myslet o premiérovi Sobotkovi cokoli, jeví se jako člověk, který drží dohody a minimálně není lánským lhářem. A jak se ukázalo v Lánech, hejtman Zimola touží po funkcích víc, než je zdrávo. A rád by nějaké ministerské křeslo. To ale v čele se Sobotkou půjde těžko a proto je třeba připravit rozbušku. Pokud by hlasy komunistů, části sociální demokracie a hnutí ANO (které by mimochodem rádo znárodňovalo nejen církevní majetek napřímo, viz ministryně Šlechtová) prošlo zdanění církevních restitucí, je rozbuška připravena k odpálení.
Kdo je Zimola?
Ironií je fakt, že hejtman Zimola vystudoval učitelství historie, aby pár let poté obětoval školství na kraji komunistům. Nejen jako hejtman, nejen jako učitel, ale primárně jako muž by měl hetman Zimola vědět, že slovo chlapa by mělo platit. Bohužel ne nadarmo dostal přezdívku lánský lhář, kdy v přímém přenosu lhal, až se v Bystřici prášilo. Když dnes mluví o důležitosti zásad (viz rozhovor v Právu) je to smutný obrázek o něm samém.
Výsledek?
Dnes hejtmani o zdanění církevních restitucí jednají. A kde? Stylově v Ústí nad Labem. V rudém kraji, kde si poprvé od sametové revoluce zvolili komunistického hejtmana.
Takže milé církve, majetek jsme Vám v padesátých letech sebrali a kněze pozavírali, mučili či vyhnali. V rámci navrácení ukradeného majetku jsme si počkali téměř čtvrt století a poté Vám vrátili nemovitosti často v katastrofálním stavu. A teď si ještě zaplatí daň z navrácené ukradené věci.
Je absurdní, že místo toho, abychom se bavili o potrestání viníků komunistických zločinů, 25 let mluvíme o tom, jak bude vypadat vracení ukradeného majetku.