Auta online. Proč (ne)chceme nakupovat auta na internetu?
Obchodování na internetu nezadržitelně proniká do dalších a dalších odvětví. Obchodníci ovládají oblasti, které byly dříve z různých důvodů nemyslitelné, třeba obchod s potravinami nebo s oblečením. Vše se podřizuje tomu, aby byl nákup pohodlný, bezstarostný a aby zákazník (v ideálním případě) musel vystrčit nos z domu maximálně proto, aby si zboží převzal. Proč to tak nejde i s auty? Nebo to jde a jen nikdo nemá odvahu se do toho pustit? Pojďme si shrnout pro a proti.
Jednu věc si vyjasněme – jako koupi auta mám na mysli výběr vozu, vložení do košíku, zaplacení online a doručení auta před dveře. Žádná polovičatá řešení s online objednáním schůzky s prodejcem, kdy obchod stejně proběhne v dealerství nebo autobazaru. Už teď vidím, jak mnozí z vás nedůvěřivě kroutí hlavou, ale zkusme číst dál.
Můžete si říct, že auto je přece příliš drahé na to, aby se za něj platilo online. Ne každý má na účtu 300 tisíc a víc, které může najednou poslat za auto. Což je samozřejmě pravda, ale není přece nutné rovnou platit celou částku. Co třeba záloha a později zaplatit zbytek. To už by šlo, ne? A jen tak mimochodem, dnes není problém si sjednat online statisícovou půjčku. Tak proč se bát pořízení statisícového auta?
Dalším úskalím je samotný výběr. Samozřejmě. Podle fotek a videa přece nejde dobře usoudit, jestli se nám interiér a exteriér líbí, nemluvě o tom, jak se nám auto bude řídit. S obhlídkou auta nám ale v budoucnu hravě mohou pomoci moderní technologie – 360stupňové fotografie nebo virtuální realita. Jízdní vlastnosti, motor a další si samozřejmě bude třeba také vyzkoušet. Na to ale zákazník přece může mít zkušební dobu: jeden, dva týdny, kdy si vůz může dobře osahat a případně jej vrátit, když to nebude to pravé.
Samotné doručení nemůže být jednodušší – auta totiž, jak všichni víme, jezdí sama (tedy za pomoci řidiče, zatím). Pokud by zákazník nechtěl riskovat ani to, může mu jej doručit prodejce na přívěsu. Pak už jen předá klíčky a je hotovo.
Stále vám ta představa připadá přitažená za vlasy? Klidně může, ale věřte tomu, že tady nestojí otázka, JESTLI VŮBEC, ale spíše KDY. Automobily jsou sice specifický produkt, ale ne natolik specifický, aby s ním nešlo obchodovat po internetu. A pokud jste něco takového nikdy neviděli, zkuste se podívat znova. Možná budete překvapeni.
Jednu věc si vyjasněme – jako koupi auta mám na mysli výběr vozu, vložení do košíku, zaplacení online a doručení auta před dveře. Žádná polovičatá řešení s online objednáním schůzky s prodejcem, kdy obchod stejně proběhne v dealerství nebo autobazaru. Už teď vidím, jak mnozí z vás nedůvěřivě kroutí hlavou, ale zkusme číst dál.
Můžete si říct, že auto je přece příliš drahé na to, aby se za něj platilo online. Ne každý má na účtu 300 tisíc a víc, které může najednou poslat za auto. Což je samozřejmě pravda, ale není přece nutné rovnou platit celou částku. Co třeba záloha a později zaplatit zbytek. To už by šlo, ne? A jen tak mimochodem, dnes není problém si sjednat online statisícovou půjčku. Tak proč se bát pořízení statisícového auta?
Dalším úskalím je samotný výběr. Samozřejmě. Podle fotek a videa přece nejde dobře usoudit, jestli se nám interiér a exteriér líbí, nemluvě o tom, jak se nám auto bude řídit. S obhlídkou auta nám ale v budoucnu hravě mohou pomoci moderní technologie – 360stupňové fotografie nebo virtuální realita. Jízdní vlastnosti, motor a další si samozřejmě bude třeba také vyzkoušet. Na to ale zákazník přece může mít zkušební dobu: jeden, dva týdny, kdy si vůz může dobře osahat a případně jej vrátit, když to nebude to pravé.
Samotné doručení nemůže být jednodušší – auta totiž, jak všichni víme, jezdí sama (tedy za pomoci řidiče, zatím). Pokud by zákazník nechtěl riskovat ani to, může mu jej doručit prodejce na přívěsu. Pak už jen předá klíčky a je hotovo.
Stále vám ta představa připadá přitažená za vlasy? Klidně může, ale věřte tomu, že tady nestojí otázka, JESTLI VŮBEC, ale spíše KDY. Automobily jsou sice specifický produkt, ale ne natolik specifický, aby s ním nešlo obchodovat po internetu. A pokud jste něco takového nikdy neviděli, zkuste se podívat znova. Možná budete překvapeni.