Olena žije v Česku už třináctým rokem.
Velmi si vážím článků v médiích, které se věnují problémům řadových občanů s věřiteli a exekutory.
V současnosti projednávaný zákon o narovnání mezi státem a církvemi se od racionální argumentace přesouvá do čistě emoční roviny, což není nikdy dobře. Údajně hamižné církve (především ta římskokatolická) touží po majetku, a poučovat je proto začal i komunista Grebeníček. Nepopulární opatření od nepopulární vlády pro nepopulární církve má navíc neinformovaného obhájce v podobě paní ministryně Hanákové, a tak se ani nedivím, že je přijímáno s rozpaky. Přesto si troufám tvrdit, že je tento zákon více než potřebný a výhodný pro stát, církve, obce i ateisty.
Při pohledu z okna mě napadá, že některá z prohlášení ekologických aktivistů jsou namířena proti všem obyvatelům ČR, proti její ekonomice a konkurenceschopnosti. Jak jinak interpretovat jejich vystoupení vůči energetickým zdrojům?
Toto heslo jsem vymyslel sám a jsem na to patříčně hrdý. Neznamená to samozřejmě výzvu ke genocidě, na to je motoristů příliš a mají i vysoké pozice. Myslím tím způsob, jak omezit škodlivé účinky motorizmu. Ještě dlouho se budou používat auta se spalovacími motory, nevyhnutelně produkujícími škodlivé exhalace, skleníkový plyn oxid uhličitý, hluk a vibrace. Proto je a bude potřebné co nejvíc izolovat dopravní cesty od okolí, vzlášť ty vysokokapacitní. Nejlepším řešením bude schovat vozidla pod zem, samozřejmě i s motoristy. Omlouvám se za pragocentrizmus, ale tento postup se dostal nejdál v Praze. Nevím, zda je to přímo úmyslem pražských politiků a uředníků magistrátu, nebo k tomu došlo mimoděk, ale v Praze jsou velké části hlavních silničních komunikací v tunelech. Tzv. Vnitřní nebo Městský okruh jdoucí po okraji kompaktního města, respektive jeho postavená a stavěná část sestává z tunelů, mostů a zářezů. Ovzduší z tunelů je odsáváno ventilátory, vyváděno vysokými větracími věžemi nad terén a rozptylováno. Tyto exhalace mohou být čištěny ve speciálních filtrech, ale pokud vím, úřady se spokojují s naředěním. Problém nastává v době inverze, kdy odvětrávání nedostačuje, protože teplý vzduch udržuje znečištěný vzduch pod sebou v omezeném prostoru mezi povrchem a teplejší vrstvou vzduchu.