Brněnské hlavní nádraží je asi prokleté, nebo mu jeho věčnost určil sám Bůh, minimálně sto let se diskutuje o nutnosti jeho přesunu a dodnes se neudělalo nic, budova stojí dál a vlaky dál v podstatě jezdí po trati jejíž základy byly položeny před více, než 170lety. Málo je známo, že se nádraží už jednou stěhovalo, bylo to mezi lety 1845-1848.
Žijeme v době všude přítomných obalů. Vše je postaveno na tom, jak co vypadá a jak dovede zaujmout na první pohled. Obaly nejsou pouze na různých výrobcích, obal je vše, čemu se věnuje současný design ve službách reklamy a konzumní společnosti. Obalem je vzhled průmyslových výrobků, dopravních prostředků a interiérů všeho druhu. Obalem se stala i současná architektura.
Paní hausmajstrová pucovala na gangu šláfrok
Text se snaží zachytit politické a hospodářské procesy, které v Evropě a České republice probíhají, a uvádí je do nového kontextu. Pokouší se vyrovnat s problémem centralizace rozhodovacích pravomocí a s problémem přesunu reálných kompetencí směrem od občana. Reflektuje tendence na oslabování veřejného sektoru a přesun rozhodovacích kompetencí od volených představitelů k nikým nevoleným ekonomickým subjektům ve jménu postupujícího korporativismu a snaží se s nimi vyrovnat. Navrhuje model integrace mimo politický systém stojících občanských iniciativ do politického života. Zamýšlí se nad politickou funkcí a rolí národů, nad naplňováním slova národní ve vztahu k demografickým změnám a případně imigraci. Vyvozuje model koexistence jednotného vnitřního trhu a ekonomické liberalizace s požadavky veřejného sektoru.
Návrat do spárů komunistické totality by byla věc věru nepěkná. Nezdá se mi sice, že by měla česká společnost našlápnuto tímto směrem, a ani kontakty mezi ČSSD a KSČM si tak nevykládám, nicméně jde o téma, které snese zevrubnou diskusi a klidně i vyostřené názory.