jak to bylo s IZIP

10. 05. 2012 | 22:34
Přečteno 14542 krát
PSÁNO PRO ČRO6

V roce 2004 se v izraelském Tel Avivu konal 6. veletrh informačních technologií. Navštívil ho ministr informatiky Mlynář a jiným letadlem poměrně početná skupina zástupců nejrůznějších ministerstev i soukromých podnikatelů v informačních technologiích.

Kromě veletrhu byl pro zástupce státní správy i podnikatele připraven program návštěv izraelských firem, které se zabývaly výrobou software pro izraelskou státní správu.
Mezi tyto firmy patřila i firma Ness. V té době např. už několik let pracovala na bezpapírovém soudnictví pro izraelské ministerstvo spravedlnosti. Firma měla zájem působit ve střední a východní Evropě, což se jí podařilo – kromě České republiky působí na Slovensku, Maďarsku, Rumunsku.
Firma nabízí celou řadu informačních systému od ministerstva financí přes řídicí systémy v armádě až po zdravotnictví. A právě informační systém pro zdravotnictví byl jednou z ukázek, kterou jsme v Izraeli absolvovali.

Řešení Ness bralo v úvahu, že sdílený informační může přinést úspory pouze v případě, že se do něj zapojí co nejvíce nemocnic, poliklinik, laboratoří, specialistů i rodinných lékařů. To se ovšem může stát teprve tehdy, když jsou v maximální míře chráněny velmi citlivé personální informace. Proto Ness do projektu nezařadila žádné centrální úložiště: data zůstávala stále u toho, kdo za ně zodpovídal. Pokud se lékař potřeboval podívat do dokumentace babičky z kibucu Kfar Masaryk (tedy Masarykova vesnice) , systém vytvořil virtuální profil všech služeb poskytnutých babičce v léčebných zařízeních, která babičku ošetřovala. A tak se lékař dověděl, jaké léky užívá, jaké měla výsledky laboratorních testů, jestli den před tím nebyla u jiného doktora a k němu se nepřišla jen ujistit, že jí uhodne stejnou chorobu jako ten doktor včera atd. Jakmile transakce skončí, data zmizí.

Takový systém má logiku. Pánem dat je babička: tím, že přišla za lékařem, dává mu také právo do své dokumentace ve všech zařízeních nahlédnout. Data zůstávají chráněna, protože se jejich kopie neukládá a nijak se nenarušuje prvotní povinnost chránit pacientovy informace, kterou zdravotnická zařízení mají. Prostě prezentace systému na mne zanechala velmi příznivý dojem.

Elektronizace zdravotnictví, stejně jako nástup informačních technologií do veřejné správy, nebyl něčím, co by si někdo mohl nechat patentovat. Byl to celosvětový trend. Nebylo proto divu, že se podobné nápady, jak zapojit do zdravotnictví informační technologie, objevovaly porůznu na světě, i v České republice.

V České republice v roce 2001 skupina lidí založila firmu IZIP, společnost s ručením omezeným, s projektem internetové zdravotní knížky. Byl mezi nimi MUDr. Cabrnoch, poslanec za ODS v Parlamentu České republiky, a pozor, před zvolením do sněmovny ředitel odboru zdravotního pojištění, posléze náměstek na Ministerstvu zdravotnictví. Od roku 2000 do roku 2004 byl členem správní rady Všeobecné zdravotní pojišťovny. Kdo projekt platil? Všeobecná zdravotní pojišťovna. Kdo seděl v její správní radě? Doktor Cabrnoch. Čítankovější případ střetu zájmů si nelze představit. Člověk, který měl ze své práce na ministerstvu zdravotnictví kontakty na všechny pojišťovny, posléze seděl ve správní radě VZP, se účastnil projektu placeného VZP.

Kdyby se o VZP staral s péčí dobrého hospodáře, přiměl ji, ať projekt zařadí do svého portfolia. Nestál by pak ani zlomek z jedné a tří čtvrtin miliardy, kolik stál – údajně – doposud.

Projekt IZIP byl podobný projektu Ness. Ale jenom podobný. Podívejme se na rozdíly obou přístupů.

Projekt IZIP je založen na tom, že zdravotnická data jsou centralizována a zpřístupněna prostřednictvím internetu. Aby data nemocnic, laboratoří, specialistů atd. mohla být v reálném čase dostupná, musejí se do systému IZIP exportovat. Jinými slovy, možnost úniku dat, o které je v příslušných kruzích eminentní zájem, se enormně zvyšuje. To je naprosto jiný přístup, než volila firma Ness: tam společná data existovala jen po dobu transakce a po jejím skončení opět zmizela.

O neúspěchu projektu IZIP rozhodly dvě věci: neochota lékařů riskovat důvěrnost lékařských informací, za které nesou odpovědnost, a nekompatibilita mezi IZIPem a vlastními systémy zdravotnických zařízení. Ness zajišťoval programová rozhraní, aby se data, která lékař pořizuje pro sebe, se dala použít i v jeho systému. V IZIPu by lékaři museli v extrémních případech data pořizovat znovu. Podle některých lékařů věc dále komplikují pravidla na souhlas občana přistupovat k jeho datům: bez tohoto souhlasu např. lékař pohotovosti nesmí prohlížet zdravotnickou dokumentaci uloženou v informačním systému. Co má dělat v případě, že pacient není při vědomí, ví jenom bůh.

Připadá vám to jakou Kocourkov? Pak, myslím, nejste daleko od pravdy. VZP mohla takový systém zavádět ve vlastní režii, s bonifikací pro lékaře, kteří na něj přistoupí, a s návrhy na změnu legislativy, aby používání systému bylo efektivní. Takto má po deseti letech za téměř dvě miliardy k dispozici torzo, jehož zprovoznění komplikují hry okolo majetkových vztahů. Vzhledem k tomu, že stávající předseda správní rady VZP Marek Šnajdr patří do středočeské ODS stejně jako MUDr. Cabrnoch, transparentní řešení problému IZIP lze očekávat jen stěží.

Teď Kocourkov konečně skončil. to je ta příjemná zpráva. Premiérovi a ministru zdravotnictví došla trpělivost. Horší je, že s dírou 2 miliard v saldu VZP.

Kam se peníze poděly? To je zajímavá otázka. V kuloárech se šušká mj. o statcích v Rakousku. Jsem zvědav co se stane s lidmi, jako je pan Cabrnoch, pan Horák či pan Šnajdr. Bude to test protikorupčního úsilí vlády.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

rejpal napsal(a):

Nestane se nic. Jako pokaždé. Zmínění pánové nás budou oblažovat reformními nápady vesele dál. A vždy se najde dost lidí, kteří je budou hájit.
10. 05. 2012 | 22:39

mb napsal(a):

Kam se peníze poděly? To je zajímavá otázka. V kuloárech se šušká mj. o statcích v Rakousku. Jsem zvědav co se stane s lidmi, jako je pan Cabrnoch, pan Horák či pan Šnajdr. Bude to test protikorupčního úsilí vlády.

... nestane se jim / s nimi nic ... jak je v čechách zvykem ...
10. 05. 2012 | 22:42

Tan napsal(a):

Též hořím zvědavostí. Ale počítám, že Heger bude "konciliantní" a Cabrnoch s Ouzkým využijí své euroimunity. Ta byla jejich skutečná odměna za penězovod do stranické kasičky ODS. Kdyby tak FAÚ pustil pár informací... i BIS leccos ví.
10. 05. 2012 | 22:45

katango napsal(a):

Kterak postupovat, když je pacient v bezvědomí, lékař ví a nějaké hledání na netu by ho jen zdržovalo, i kdyby bylo připojení v pořádku.
10. 05. 2012 | 22:51

Al Jouda napsal(a):

IZIP - další hřebík do rakve ODS !!!
10. 05. 2012 | 22:58

Yosif K napsal(a):

Zak napsal:
Kam se peníze poděly? To je zajímavá otázka. V kuloárech se šušká mj. o statcích v Rakousku. Jsem zvědav co se stane s lidmi, jako je pan Cabrnoch, pan Horák či pan Šnajdr. Bude to test protikorupčního úsilí vlády.
Konec citatu.

Jak to tak vidim, opravdu se nestane nic moc. Projekt byl sprasen a predrazen, mozna o 100%, mozna o 200%, mozna o vice. Vetsina veci okolo IZIPu je vsak dle zabehleho ceskeho usu budto "legalni" nebo obvykle nestihana.
Policiste dobre vedi proc nic takoveho nestihaji. Chteji se dozit v klidu penze. Konsensus o nepripustnosti vysetrovani tunelu existuje "napric politickym spektrem".
Policie odlozila "nevinneho" zazracne zbohatleho Grosse, policie nechala utect Krejcire i Pitru, "pet ceskych na stole" skoncilo podminkou, policie odlozila "nevinneho" Langera s pradlem, odlozi i Cabrnocha se Snajdrem.
Az bude u vlady CSSD, tak bude Cabrnoch se Snajdrem take v bezpeci - to by tak hralo - kdyby socdemaci sli po Cabrnochovi se Snajdrem, ODSaci by mohli jit po necem jinem - treba po Sobotkovych kamosich zapletenych do privatizace MUS atp, nejjistejsi je vse odlozit a nic nevysetrit. Za nove vlady asi a bohuzel nebude lepe nez za teto. Co se za vlady CSSD vysetrilo? Krome psychotika Svobody s Libertou nikdy nic.

Uspechem by bylo, kdyby aspon byl Cabrnoch se Snajdrem verejne stihani a demaskovani, vyhnani z politiky, a obecne uznani za podvodniky. Dokud je vsak muzem cislo dve v ODS Drobil, tak potud Cabrnoch se Snajdrem politicky jeste mohou prezit. I kdyz to ODS asi nakonec definitivne odsoudi do bezvyznamnosti.
10. 05. 2012 | 23:00

s... napsal(a):

Ze strany vlády se nestane nic. Další důvod k jejímu odstranění. Jakými prostředky? To je teď v rukou vlády.
10. 05. 2012 | 23:01

magistr Š. napsal(a):

Test protikurupční vlády!! Tak to je hustý !! Těch testů bylo již tolik,že si je nikdo již nepamatuje a nazývat tuto vládu protikorupční je snad nejsmutnější vtip,který jsem za dva roky slyšel....Rath to říkal od počátku a udělali kriminálníka a demagoga... Tato banda se lekne jen násilí či revoluce viz ISLAND.
10. 05. 2012 | 23:03

Yosif K napsal(a):

magistr Š. napsal(a):
Rath to říkal od počátku a udělali kriminálníka a demagoga... Tato banda se lekne jen násilí či revoluce viz ISLAND.
10. 05. 2012 | 23:03
Ctete take neco jineho nez Rude Pravo - Rath umyslne poradal losovacky na dodavky stavebnich praci - ted kdyz je to zakazane, tak porada souteze s nesmyslnymi vstupnimi podminkami a pro omezeny okruh 5ti firem - nahodou tech "tradicnich". Procpak to asi dela?
Rath je demagog a manipulator, kteremu za prsty toho mizi hodne. U CSSD je proto ze se tam proste uchytil a konecne vysplhal nahoru. Po clenstvi v trech jinych politickych stranach.
10. 05. 2012 | 23:21

magistr Š. napsal(a):

Yosif K . Rath je proti zlodějům z ODS a Kalouskovi kapesní zlodějíček a na rozdíl od Vás i docela inteligentní a navíc se umí živit i jinak,než politikou. Právo si koupím,jen občas kvůli Hanákovi,ale vy jste skrz naskrz prolezlý modrobolševickoupodvodnězprivatizovanouMladoufrontou. Už to nečtěte a přečtěte si třeba od Kryla-Země Lhostejnost...
10. 05. 2012 | 23:28

Občan napsal(a):

No boože, dvě miliardy.
Však to zaplatí nemocní, kteří nedostanou první tři dny nemoci ani korunu (přičemž "karenční lhůta" v zemích na západ od nás spočívá v tom, že první tři dny nemoci má nemocný PLNOU MZDU BEZ NESCHOPENKY A PROTO nedostává nemocenskou. Teprve když se za tři dny neuzdraví, jde "marodit" na nemocenskou!!!!!), dále pak nemocní z turnusových provozů, u nichž může být výpadek jakéhokoli příjmu až 10 dní, nemocní nečerpající žádnou nemocenskou a chodící do práce s antibiotiky a spousta dalších lidí.
Však oni si, chlapci přičinliví, zdroje najdou - poplatky, doplatky, spoluúčasti, "nadstandardy" a další a další a další. V kapsách "plebsu" se toho ještě skrývá dost a dost a je třeba to z něho vyrazit...
10. 05. 2012 | 23:41

JC napsal(a):

mno žáku a téměř všechno intoši, odborníci a takový kurvy zlodějský že ?
10. 05. 2012 | 23:49

Midori napsal(a):

Pane Žáku,
jak to bylo s IZIP? Tak už se to ví.
Jak to BUDE s IZIP?
Jako se vším podobným, a že toho bylo. Miliarda sem, miliarda tam. 22 let nikdo na vysokých místech nenesl za nic odpovědnost, ani morální, ani hmotnou. Naopak pachatelé zastávají štědře honorované posty a arogantně plují životem "Po nás potopa".
Je čas na změnu, a to zásadní. Posvítit si na tvůrce "hospodářského zázraku" uplynulých 22 let.
11. 05. 2012 | 01:15

Eleshar napsal(a):

Ale notak, pane Žáku... vaše blogy svědčí o tom, že jste inteligentní člověk, co si umí dát dvě a dvě dohromady, navíc máte přehled. Tak se tak blbě neptejte, vytváří to o vás mylný dojem, všichni přeci víme, že tahle vláda a ta příští sociálně demokratická o tom bude maximálně tak mluvit, ale pak to zamete pod koberec, protože má ve VZP taky svoje lidi se statky v Rakousku.
11. 05. 2012 | 01:17

skupa napsal(a):

Yosif
Drobil je v ODS pouze mužem číslo dvě. Kalousek je v TOP09 mužem číslo jedna.
Pocty skládejte tam, kam pocty náleží.
11. 05. 2012 | 01:38

JednáníVeřejněProspěšnéhoVýznamu napsal(a):

JVPV - jak to bylo s IZIP

Yosif K napsal(a): 10. 05. 2012 | 23:21

Ctete take neco jineho nez Rude Pravo. Rath je demagog a manipulator, kteremu za prsty toho mizi hodne.

JVPV

Yosif K/GB uvedl, že Rudé Právo si lze přečíst, zřejně ilegálně je tiskne doma, nebo někde ve sklepě. Ratha považuje za sobě podobného, co se agitace týká, a navíc zřejně i za kouzelníka když, když naráží na šikovné prsty.
11. 05. 2012 | 06:13

B. napsal(a):

Co mají a budou mít společného kauza IZIP a Janoušek (ProMoPro, OpenCard, dálnice ...)? To, že se stále "bude čekat" na doručení, vyřízení, úřední rozhodnutí, vypracování posudku ... Tiskoví mluvčí "nebudou sdělovat žádné bližší podrobnosti", novináři se budou předhánět v senzacích.
Jak říkal už pan Prepsl ve filmu "Pozor, vizita" - (tam) najdou leda velký h... .
Nikdo potrestán nebude.
Šéf VZP Horák se tu a tam vyjádří k něčemu zcela jinému a na "jinú notečku". Bude dělat "hloupého" - a to ho v křesle udrží. Pravicové vlády mohou jásat - další ministr zdravotnictví na obzoru.
Jedno se ale IZIPu musí nechat.
Zcela jasně nám dokázal, že dvě milardy - tolik potřebné třeba na školství - se sehnat dají a nikde potom chybět nebudou. Kmotři je "odpálkovali" v golfových turnajích.
Ale jen houšť. Přijde den, kdy zúčtujem spolu ...
11. 05. 2012 | 06:47

Vierka napsal(a):

Jestli tomu rozumím, tak vše co zbyde po ztrátách IZIP 2,2 miliard je vlastně jen virtuální bublina, fyzicky neexistuje ani cihla, jen se zruší jedna internetová adresa a na světě zůstane absolutní nula. A potrestat nelze nikoho. Fakt jsou šikovní ti kluci z ODS. A my jsme fakt dobrej národ, a příští volby dopadnou zase stejně.
11. 05. 2012 | 06:58

jozka napsal(a):

Test protikorup... test ceho?
11. 05. 2012 | 07:06

zemedelec napsal(a):

Pane Žák.
Pokud jste dřív napsal něco kritického na adresu IZIPu,tak se omlouvám.
Teď to vypadá,jako s křížkem po funusu,nebo-li,když to odpískala vrchnost,tak si do toho kopnete taky.Skutečně je to na vykopnutí šéfa VZP Horáka,ale celou správní a dozorčí radu i když si to nechali s chválit na doživotí.Pane Žák,takže máte další téma a práci,tlačit,hanit,házet špínu na ně a někdo mladší,lepší už to vyčistí.
11. 05. 2012 | 07:15

Analytik napsal(a):

Projekt IZIP dosáhl vytyčeného cíle a proto byl ukončen.
Tím skutečným cílem zamozřejmě nebyla lepší koordinace lékařů v péči o pacienta a úspory na zdravotnických vyšetřeních a lécích. Hlavním smyslem projektu bylo vytvoření nového typu tunelu z fondu nemocenského pojištění do pokladny ODS a do kapes jejích kmotrů.
A vyšlo to. Ukázalo se, že VZP je ochotna zaplatit lidem kolem IZIPu jakékoli sumy, aniž by požadovala vyúčtování. Také vláda a ministerstvo zdravotnictví nasadily všechny své síly a demagogicky přesvědčovaly pacienty, že byl prožrán fond zdravotní péče, takže není za co léčit a je třeba regulačně přispívat.
Jenom zapomněly doplnit informaci, kdo vlastně ty dvě miliardy, určené na léčení, prožral. To není oficiálně známo dodnes a systém to bude zakrývat co nejdéle.
O nějakých trestech pro pachatele velké zdravotní loupeže IZIP si můžeme nechat jen zdát!
11. 05. 2012 | 07:20

KARDAŠ Z ŘEČICE napsal(a):

NEVÍM,jak to bylo a ani nevím, jak to je. VÍM jen jedno: nemít ve druhém desetiletí 21. století fungující systém elektronické zdravotní dokumentace, pocopitelně včetně přístupu přes internet, je NEOMLUVITELNÉ.
11. 05. 2012 | 07:25

Martin napsal(a):

Nikdo za nic nemůže, nikdo nebude vracet peníze, nikdo nepůjde viset, nikdo nepůjde do chládku a voliči zvolí osoby za to odpovědné do Parlamentu znovu :-)
11. 05. 2012 | 07:33

Baba Jaga napsal(a):

I já si myslím, že elektronická zdravotní komunikace by byla pro všechny zúčastněné prospěšná - jenže třeba ani jeden z lékařů, ke kterým docházím, se do ní nezapojil. Proč asi - to už zkoumat nebudu, když IZIP neslavně končí - nechápu ale, proč si VZP nedala tuto povinnost do svých smluv s lékaři.
A tak budeme výsledky v papírové podobě přenášet sem tam pořád.
A nestane se nic - pan Horák bude ředitelovat, dokud ho to bude bavit a pan Šnajdr se možná dorozumuje až na ministra zdravotnictví.
11. 05. 2012 | 07:35

žena napsal(a):

"Teď Kocourkov konečně skončil. to je ta příjemná zpráva."

Kolik takových Kocourkovů v našem vytunelovaném zkorumpovaném Absurdistánu ještě zůstává?

Vedeni touhou vlastních zisků jsme se nevydali cestou prosperujících zemí, ale šlapali (jako děvky prodejné) vlastní cestou. A to nejen v IZIPu. Ale i v zavedení rovné daně...
11. 05. 2012 | 07:48

Martin napsal(a):

žena: IZIP je bezpochyby svinstvo, ale myšlenka že by progresivní daň přivedla zemi k prosperitě je skutečně hodná chovanců Chocholouška.
11. 05. 2012 | 07:57

Baba Jaga napsal(a):

Pro pana Žáka:
Příště nám, prosím, napište, k čemu je nám dobrý ČRO6 - neb to jistě víte, když jim zadarmo či za penízky píšete. Nakoukla jsem do vyúčtování - každý měsíc rádi či neradi platíme ČR 45,- Kč, byť žádnou rozhlasovou stanici neposloucháme, když už máme raději ticho či hudbu dle vlastního výběru.
Veřejné sdělovací prostředky jsou také dobrý a pravidelný žrout peněz, ČT ještě větší. Ale na tu se občas koukám, jen nechápu, proč tolik programů (stejně jako v rozhlase).
11. 05. 2012 | 08:03

bůh napsal(a):

IZIP už není.
Zapomeňte.

Vstanou noví IZIPOVÉ.
11. 05. 2012 | 08:05

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro Baba Jaga.
Já nic nepřenáším, a kdyby snad náhodou, tak je lépe vyřešit ten konkrétní případ, než zapisovat do IZIPu vše s předpokladem, že by to mohlo být někdy potřeba. Pokud jsem si dobře všiml, tak lékař dnes dělá papírovou dokumentaci, svou elektronickou a ještě by měl vyplňovat nějaký IZIP.
Účetnictví a statistku pro pojišťovny získá pravděpodobně ze své elektronické dokumentace.
Komu IZIP něco přinese, tak ať si to zaplatí.
11. 05. 2012 | 08:06

Martin napsal(a):

Baba Jaga: Existenční otázky ohledně ČRO6 pokládej poslancům, nikoliv zaměstnancům a spolupracovníkům rozhlasu. Jedině poslanci s tím mohou něco udělat.
11. 05. 2012 | 08:07

Grőssling napsal(a):

Jó to je tak když vládne buržoazie a speciálně ODS. Za vlády KSČ by opravdu k takové děsivé zlodějině nemohlo ze systémových důvodů dojít.

Á již slyším pravičácký jekot.....

Bolševici to s počítači neuměli a vůbec by něco takového nevymysleli !

Tak pozor, omyl pravicoví jekoťáci.

Bolševik například zavedl celostátní systém ABO ( někdy začátkem osmdesátých let ), ve zkratce se skrývá název "Automatizace bankovních operací". Něco, co v té době nefungovalo v bsnkovnictví nikde na světě.
Principy tohoto systému nejenže fungují dodnes, ale tím i potvrzují, že ve své době šlo o velice moderní informační systém.
Že o něm nic nevíte ? Ale určitě ano. Myslím, že dnes téměř celá populace ví co to je "variabilní symbol", "směrový kód banky", když už ne "specifický a konstantní symbol". Pojmy, které právě s ABO byly zavedeny.
Celá akce kulový blesk se změnou z papírových lístečků formátu A7, které se posílaly mezi firmami a na kterých se každá transakce popisovala podrobně a tudíž pracně na pouhé nejméně 3 číselné údaje o transakci proběhla spořádaně, organizovaně a velmi úspěšně. Pokud vím stál za ní tehdejší šéf Československé státní banky Potáč, takto Baťův mladý muž.

Neslyšel jsem, že by za softwarovým řešením systému proběhla nějaká korupční akce v řádu miliard, tunel do firmy KSČ, nebo do kapes soukromých vlastníků nově nabytých statků v Rakousích.

Z principu systému to nebylo možné, bolševik ten systém nastavil tak, že to nešlo i kdyby někdo chtěl.

Byla totiž obrovská politická vůle, nikoliv nevůle jako dnes.
11. 05. 2012 | 08:08

Arnold napsal(a):

Hlavní otázka je opravdu kam zmizely ty 2,2 miliardy. Přece se na konci jenom tak nezruší jedna internetpová adresa a tím se ztratí VEŠKERÉ STOPY, vše ostatní byla jen virtuální bublina.
/
A jedna poťouchlá pro snaživbé antikomunisty. Co je lepší - země bez dluhů a nemít banány, nebo zadlužení státu cca 2000 Miliard a nemít IZIP???
Díky za odpověď.
11. 05. 2012 | 08:09

žena napsal(a):

Martin napsal(a):
žena: IZIP je bezpochyby svinstvo, ale myšlenka že by progresivní daň přivedla zemi k prosperitě je skutečně hodná chovanců Chocholouška.

Prosím, uveďte prosperující země s rovnou daní. Podle mě díky takovýmto argumentům je zde takový blázinec.
Jen ještě zopakuji, co jsem zde napsala:
Vedeni touhou vlastních zisků jsme se nevydali cestou prosperujících zemí, ale šlapali (jako děvky prodejné) vlastní cestou. A to nejen v IZIPu. Ale i v zavedení rovné daně...
11. 05. 2012 | 08:18

Cech napsal(a):

I Vy sradisto Žáku co má patent na IZIP společného se soudobou informační technologií.
Patentovat si způsob shromažďování informací, to je ten trik pana JUDr Kalenského.
http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/297/297879.pdf

Jinak my všichni musíme považovat IZIP za první vlaštovku dnešních tunelů např. pana Drábka, které uskutečňuje pomocí stejného zavádění rádoby progresivních IT technologií.

Proto nelze pana MUDr. Cabrnocha podezírat z nějaké novátorské činnosti ve prospěch budoucnosti IT ve zdravotnictví.

Stejně tak nelze podezírat pana Drábka z nějakého úsilí ve prospěch úspor využitím moderních IT technologií.
V obou případech se jedná o odklonění státních finančních prostředků do soukromých (vlastních)rukou.

S ohledem na tyto skutečnosti lze považovat Váš blok pane Žáku za jasně manipulativní!!
11. 05. 2012 | 08:20

Občan napsal(a):

Ještě bych připojil jednu otázku k těm dvěma Arnoldovým:

A CO DÁL s tím?
Z lakonického Hengeleho prohlášení jsem totiž vyrozuměl, že "tak to teda zrušíme, když do toho furt rejpou, protože se nám blíží krajské volby - ale dál u vo tom ani slovo".
"Vyšetřování" skončilo - zapomeňte.
V tichosti to smáznem a budeme předstírat, že to vlastně nikdy neexistovalo. Ty dvě giga, co jsme si tak pěkně rozdělili, z voličů už nějak vydolujem; pod pazoury nám nevidí a je důležité, aby to tak i zůstalo.

Ono je totiž teď už jedno jako to BYLO. Teď by bylo namístě ohlídat, JAk to bude dál. Ale jsem si jist, že zúčastnění a média už o IZIPu ani neceknou. A my si to zase necháme líbit.
11. 05. 2012 | 08:26

Martin napsal(a):

žena: Nechápete podstatu. Země musí napřed prosperovat, pak se mohou zavádět progresivní daně, tedy prosperující občany ještě více okrást, obráceně to nefunguje nelze se prodanit k prosperitě. Velké daně naopak prosperitu snižují, protože stát sežere část daní na výběr a přerozdělování a další část promrhá.
11. 05. 2012 | 08:32

modrý edvard napsal(a):

Myslím si, že IZIP mohl být užitečný. Nebyl. Na jedné straně si budeme pamatovat MUDr Cabrnocha, a na druhé straně /už to napsal zemedelec/ všechny, co seděli v té době v představenstvu a ve vedení VZP. Buď do toho byli přímo namočení, nebo se projevili jako diletanti, kteří nedokázali zabránit ztrátám. Od toho to totiž představenstvo je, aby hlídalo fungování společnosti. Může se stát, že člověk udělá špatnou investici, ale nesmí to trvat 10 let. Tito lidé by se už nikdy neměli dostat k veřejným penězům, a pokud je jich jména někdo zveřejní, budu mu vděčen.
11. 05. 2012 | 08:40

Svoboda Zdeněk, Praha napsal(a):

Pane Žáku, děkuji za další z mnoha kvalitních komentářů.
Nechtěl byste se stát občanským kandidátem na presidenta republiky. Jsem přesvědčen, že 50 000 hlasů bychom dali dohromady a měli bychom presidenta, za kterého bychom se nemuseli stydět. Vím že pro slušné lidi je přijetí a vykonávání státní funkce obětí, pro neslušné příležitost ke zbohatnutí. Prosím, obětujte se!
11. 05. 2012 | 08:42

žena napsal(a):

Martin

Znovu Vás prosím, uveďte prosperující země, které mají (nebo měly) zavedenu rovnou daň.

Evidentně jste nečetl od Iacoccy Vlastní životopis (Lido Anthony „Lee“ Iacocca je jedním z nejvýznamnějších manažerů automobilového průmyslu, známý především svou restrukturalizací firmy Chrysler v 80. letech 20. století.)
Iacocca tam uvádí, že se u Forda (pokud si dobře vzpomínám asi kolem r.1982) dostal díky svému vynikajícímu platu do pásma s 90% zdaněním. Přímo tam psal, že z vydělaných 10 dolarů 9 odevzdá státu.

A opět opakuji, co jsem napsala:
Vedeni touhou vlastních zisků jsme se nevydali cestou prosperujících zemí, ale šlapali (jako děvky prodejné) vlastní cestou. A to nejen v IZIPu. Ale i v zavedení rovné daně...
11. 05. 2012 | 08:45

NemoX napsal(a):

Martin: moc hezky jste to ženě vysvětlil. Ale musím se, ač nerad, přiznat, že tu vaši podstatu také nechápu. Píšete "nelze se prodanit k prosperitě", ale tady se přeci o nic jiného naše vláda nepokouší.Nemohl byste, prosím už tedy konečně vydat nějaký ten příkaz, aby naše země začala prosperovat? Myslím, že asi tak 9 500 000 lidí na to čeká jak na boží smilování.
11. 05. 2012 | 08:55

Monti napsal(a):

IZIP je jen jeden z mnoha prokorupčních testů této vlády, která má mezi sebou ministryni s krycím názvem pro boj proti korupci, ačkoliv se díky korupci drží své funkce jako klíště. Pouhé kecy nic nezmění. Občané, je to jen a jen na nás co jim dovolíme jako zaměstnavatel svým zaměstnancům. Zatím nic moc.
11. 05. 2012 | 08:57

pepa napsal(a):

Komu patří stát? OBČANŮM!!!!!! Tak jdeme po nich a zavřít i Cabrnocha a Horáka se Štastným a Markovou!!!
11. 05. 2012 | 08:59

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro Martin.
Země bez progresivního zdanění nikdy prosperovat nebude, a dokonce to nebude ani demokratická země, potože progresivní zdanění příjmů je žádoucí nejen z ekonomického pohledu, ale je to i přání občanů.

V té své demagogie neuvádíš to podstatné, že zrušení progresivního zdanění znamená přenesení vyšší daňové zátěže na lidi živící se prací.

Progresivní zdanění mimo jiné znamená, že lidé, kteří mají ekonomickou nebo politickou moc a vydělávají díky různým IZIPů, tak část takto snadno vydělaných peněz vrací do systému.
11. 05. 2012 | 09:10

český maloměšťák napsal(a):

Odpovědnost bude stejná jako byla v případě " 10 miliard za Novu".
Žádná.
A český Lojzek a Anča budou dál sedět u bedny, čumět na Novu, volit ODS a na blozích donekonečna strašit ulicí /odbory...aby ty, nedejpánbů, nepomohly vytvořit platformu pro rozbití moci Mafie/.

Nic.

N I C.

P.S. Stejný soudek lidí je pak i ten, co si přerozdělili v DP Praha zlaté padáky.
Tedy - stejný, jako byli komunističtí papaláši.
A na ty - jak známo, byl taky každý krátký. Svoboda Nesvoboda - novodobí papaláši si z eráru rvou kapsy furt.
11. 05. 2012 | 09:12

B. napsal(a):

pepo, dobrý! Kdo však má prachy, má na své straně policii, justici, advokáty a beztrestnost.
Takže zavřít jo - myšlenka je to pěkná.
Ale jak to realizovat?
Praha olympijská byla také moc pěkná myšlenka. Za 70 mega.
A kdo byl potrestán? Recept stejný jako IZIP (pravda, levnější).
Ale to je jiná kapitola trestního spisu na jistého primátora ...
11. 05. 2012 | 09:14

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

pane Stejskale,
oznamuji, že jsem napsal příspěvek obsahující množství výrazů, které neměly nic společného s cílem tohoto prostoru, totiž poskytovat prostor pro slušnou diskusi. Byla to vesměs označení pohlavních orgánů, exkrementů a zvířectva.
Důvodem bylo, že mi přišlo líto těch Kč 200,-, kterými jsem - jako každý z nás - přispěl těm sv....(samice od vepřového dobytka) do jejich nenažraných tlam.

Provedl jsem autocenzuru, vzal jsem si příklad z pana Payne a tento příspěvek smazal. Podobně zaměřeným kolegům se omlouvám, že o tento výživný příspěvek přišli a děkuji za pochopení.
11. 05. 2012 | 09:15

český maloměšťák napsal(a):

Ještě dovětek - taková perlička / a pak už budu hodný/ :

Central European Media Enterprises Ltd.
Mintflower Place
4th Floor
8 Par-La-Ville Road
Hamilton
Bermuda

P.S. Kde mají sídla firmy Cabrnocha a spol. ale nevím. Hledej, šmudlo !
11. 05. 2012 | 09:16

dříve čtenář napsal(a):

No jednu věc z komentáře pana Žáka je třeba podtrhnout : centralizace dat pomocí internetu a vyvedení databází do outsourcingu (vzdálené správy) soukromých firem. Totéž se děje na úřadech práce do firem rodinných příslušníků náčelníků MPSV! Divil bych se, kdyby šlo tyto smlouvy o vzdálené správě dat jen tak vypovědět. No a o utajení citlivých dat v rukou soukromých firem si můžeme tak jen nechat zdát!
Navrhuji termín osobní zodpovědnost vyzmizíkovat ze slovní zásoby!
11. 05. 2012 | 09:26

Vandal napsal(a):

Arnold napsal(a):

Hlavní otázka je opravdu kam zmizely ty 2,2 miliardy. Přece se na konci jenom tak nezruší jedna internetpová adresa a tím se ztratí VEŠKERÉ STOPY, vše ostatní byla jen virtuální bublina.
/
A jedna poťouchlá pro snaživbé antikomunisty. Co je lepší - země bez dluhů a nemít banány, nebo zadlužení státu cca 2000 Miliard a nemít IZIP???
Díky za odpověď.

Arnolde

nejsem snaživý antikomunista, a nikdy jsem nebyl. Ale tvrdím, že bez ohledu na komunisty nebo antikomunisty, ten systém se ekonomicky zhroutil, prostě nebyl životaschopný. Byl uměle vytvořen, násilím, byla to ideologická záležitost. Vnitřně vyhořel. A vzhledem k tomu, že veškerý majetek byl státní, došlo zákonitě k tomu, že byla provedena tzv. divoká privatizace, to jest rozprodávání za úplatky, nebo přímému rozkrádání v právním prostředí, které bylo totálně ze strany vlády paralyzováno. Na tomto, na této gigantické zlodějně stojí polistopadový režim. Nebýt bolševického puče, nebýt 40 let tzv. socialismu, této historické anomálie / nikde, v žádné zemi na světě takový režim neobstál, všude přivedli komunisti státy k úpadku, hladu a bídě /, nebylo by krádeže majetku, tzv. zestátnění, a následně divoké privatizace v neexistujícím a nefungujícím právním prostředí. Tak to je, milý Arnolde, tvoje otázka postrádá smysl.
11. 05. 2012 | 09:43

český maloměšťák napsal(a):

Ještě apendix.
Pokud budou lidé, za tuto kauzu zodpovědní...pokud budou postaveni před dilema, zda jít sedět např. na dobu 20 let /bohužel zde stále není Zákon o zločinném spolčování mafijního typu/...nebo nahradí škodu(i s úrokem) a sednou si jen na nějaký ten rok - věřte, že sa náhle zdefraudované a ukradené peníze objeví.

Maucta.
11. 05. 2012 | 09:50

český maloměšťák napsal(a):

ad Vandal
Nebýt vynálezu parního stroje a průmyslové revoluce - nebylo by asi ani dělnické třídy a tak i toho února 1948. A nebýt toho, že kdysi opice slezla na zem - tak by asi nebylo ani výrobních prostředků.
Za všecko tedy může hlad, který přinutil opici slézt ze stromů. Zřejmě proto, že se tehdá neurodilo dost banánů.

Navrhuji tedy zakázat banány.
11. 05. 2012 | 09:53

dříve čtenář napsal(a):

To Vandal: nemáte pravdu, kapitalistický svět pravidelně zažívá období konjunkury i krize (viz Velká hospodářská krize). Krizi většinou předchází období nenažranosti finanční oligarchie, které zažíváme nyní. Zhroucení soc. systému a následný monopol kapitalismu začal jen rozpor v soukromém vlastnictví bohatých a chudých exponenciálně zvětšovat.
Kam chcete zařadit jihoamerické polokapitalistické státy?
Kam chcete zařadit "komunistickou" Čínu?
11. 05. 2012 | 09:58

Maximus napsal(a):

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

(-:

Já si také myslím, že třeba politici v Čechách jsou sviňáci, ale neřeknu to! Autocenzurní blok ve mě mi to nedovolí sdělit ostatním.

P.S.
Jednou v dalekém totáči jsme se s kamarády šinuli z hospody a byli jsem trochu hluční. Jeden hoch velký to šprýmař si dovolil říci jednomu z policajtů, kteří nás napomínali, že když si odmyslí jeho uniformu, tak že je jako člověk vůl! No, pak jsme ho asi dva dny neviděli...
11. 05. 2012 | 10:08

Vandal napsal(a):

věřit v nějaké, jakékoliv, potrestání za velkozlodějny peněz, vybraných naší "protikorupční vládou", našich daní, může jen naivní Lojza. Proč by taky nekradli, když se nikdy nic nevyšetří, a nikdy nikdo za nic není zodpovědný? Kdy už tento národ pochopí, že jeho peníze nepatří do zlodějských rukou "protikorupční vlády"? O svých penězích, o penězích daňových poplatníků se musí rozhodovat na nejnižších úrovních, zemských, okresních. Do zlodějské Prahy, do rukou zlodějských lumpů, musí přijít jen nejzákladnější prostředky. Je třeba skoncovat s bolševickobyrokratickou hydrou, a přejít ke skutečnému demokratickému uspořádání. Co je dobrého pro nás, to musíme vědět my sami, ne čekat na nějaké dobře zamaskované a utajené anonymní byrokratické neschopné a všehoschopné lumpy na úřadech v Praze, že rozhodnou správně za nás.. V tomto je zakopaný pes, v centralistickobolševickém uspořádání a v egoismu a sobectví anonymního úřednctva v centru.
11. 05. 2012 | 10:11

venca napsal(a):

Když jsem stával v normalizaci frontu na knihy,tak jsem si říkal,že to s námi není úplně špatné a nebýt Moskvy,tak.... Ale až nyní docházím ke smutnému poznání,že je to s námi hodně a hodně špatné....Tak jako za bolševika,tak i dnes se stydíme odkud jsme....A těch IZIPU co jsme přešli a přejdeme...Tento národ je v řiti!!!! Zločin a trest.Dostojevskij
11. 05. 2012 | 10:17

Hloupý Honza napsal(a):

Jsem jen hloupý Hloupý Honza, ale nějak mi uniklo, že zdravotní pojišťovny se mohou ze zákona chovat stejně jako investiční společnosti. tj. investovat peníze zdravotních pojištěnců do pochybných projektů. Základní náplní předmětu činnosti zdravotních pojišťoven je ze zákona hrazení zdravotní péče, ale ne vysoce rizikové investování, které musí podléhat úplně jinému zákonnému režimu.

Základní principy tunelování by jistě mohli různí kmotříci přednášet na plzeňské vysoké škole, to mají všichni za ta léta zvládnuto k dokonalosti, a to i s jejich nedokončeným základním vzděláním, proto je potřeba je chytit stejně jako chytili AlCaponeho, tj. za něco sekundárního, co při svém zlodějském úsilí opomněli. Na placení daní, na nezákonné podnikání, na zkreslování údajů v hospodářském styku apod.. Druhá věc je kdo to bude vyšetřovat, že ? Bohužel my nemáme žádné federální agenty z druhého konce státu, ale jen místní Rampuly, kteří se všichni znají.
11. 05. 2012 | 10:18

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

už na to s..u, chci Cabrnocha, Ouzkého i ty další soudruhy, chytit pod krkem, u zdi přizvednout nad zem a přidržet, dokud z nich ty prachy nevypadnou !!!

a divím se všem, kteří se ještě ovládají

Maximus: jo, někdy považuju za zdravé jít do toho, i když nejspíš dostanu na budku já. Zdar!
11. 05. 2012 | 10:20

Jane napsal(a):

To je řečí kvůli dvěma miliardám. Máme tady přes dva miliony důchodců, každý na to dá tisícovku a když se to rozloží na rok, je to stovka měsíčně. I s úrokem. Rezervy tedy jsou. Ta co co go?
11. 05. 2012 | 10:22

žena napsal(a):

venca

Jo, bejvávalo, teď jsme tu vesměs - Idiot. Dostojevskij
11. 05. 2012 | 10:25

Jane napsal(a):

Důchodci by na své stávce měli nést na tyčích darovací dekret pro Ouzkého a Cabrnocha s tučně vytištěným 1 000 000 000 Kč. Za optimistického předpokladu, že zbytek byl opravdu vynaložen na pokus cosi z toho zrealizovat.
11. 05. 2012 | 10:38

Pava napsal(a):

IZIP ještě nekončí, obrat se dělá v optimální chvíli.Co lze vydělat na cestě tam, lze vydělat i na cestě zpět. To máte licence,smlouvy, advokáti,ochrana investic,ušlý zisk...
11. 05. 2012 | 10:47

žena napsal(a):

Jane

Copak důchodci něco dobrovolně darovali? Nebo chtěli darovat? Nebo chtěli darovat něco v tomto případě Ouzkému a Cabrnochovi daňoví poplatníci? Nikoliv. Takže to nelze považovat za dar, ale za loupež.
(Ale chápu Vaši nadsázku. Tohle jsem napsala, jen aby se toho vážně nechytli někteří z TOP09. Mají tam přece takovou s pochopením pro seniory paní doktorku.)
11. 05. 2012 | 10:49

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane svatební a pohřební orchestře G.Bregoviče,

ad 11. 05. 2012 | 09:15 Troufám si tvrdit, že jste tím svým nezanedbatelným dílem přispěl k podstané skutečnosti, že tyto stránky nejsou zcela zaplaveny příspěvky plnými "označením pohlavních orgánů, exkrementů a zvířectva", ja je tomu v případě celé řady jiných podobně koncipovaných fór.

To je dle mého předpokladem, že sem přispívají zajímaví a inspirativní lidé jako třeba pan Žák. A i debat se občas zúčastňuj lidé, kteří jsou sto přispět do diskursu něčím jiným, než výše (v závorkách) uvedeným.

Díky Vám i všem ostatním za to (to není míněno ironicky, ale zcela vážně. Velmi si vážím každého, kdo si uvědomuje zodpovědnost za to, co dělá. Bez ohledu na fakt, že vcelku podstatná část společnosti na nějakou zodpovědnost kašle. Viz třeba kauza IZIP).

Libor Stejskal
11. 05. 2012 | 10:50

žena napsal(a):

Pava napsal(a):
IZIP ještě nekončí, obrat se dělá v optimální chvíli.Co lze vydělat na cestě tam, lze vydělat i na cestě zpět. To máte licence,smlouvy, advokáti,ochrana investic,ušlý zisk...

NO PRÁVĚ.
11. 05. 2012 | 10:53

venca napsal(a):

žena. A jako povinnou četbu Spolčení hlupců-Toole. Mimochodem úžasná kniha!
11. 05. 2012 | 10:56

Jiří Novotný napsal(a):

Myšlenka NESS, je zajímavá. Ovšem provedení předpokládá bezpečné zesíťování všech počítačů na kterých se udržuje dokumentace a udržování, aktualizování nějakého centrálního indexu "návštěv lékaře" a verifikačního serveru. Problém vidím v autorizaci přístupu k těmto datům.
Nicméně IZIP je jednoznačně za ty peníze tunel, který by se měl vyšetřit a aktéry zavřít.
11. 05. 2012 | 11:00

silspok napsal(a):

Jen tak malo technicky:

"Proto Ness do projektu nezařadila žádné centrální úložiště: data zůstávala stále u toho, kdo za ně zodpovídal."

To by znamenalo, ze kazdy ten Vas rodinny lekar by musel mit masinu online 24 hodin denne s instalovanou branou do systemu Nessu. Ze doktori pouzivaji ruzne produkty lokalnich developeru a to casto velmi zastarale(FoxPro aplikace), musi system nejak resit. To znamena brana pro kazdy libovolny system. Nemocnice, polikliniky atd. by si musely poridit sva vlastni centralni uloziste, do kterych by system pristupoval ... to znamena Hardware, Software, vyvoj a tim samozrejme zabezpeceni proti utoku!!!... zkuste si spocitat kolik je nemocnic, poliklinik, privatnich lekaru, zubaru v CR ... Myslim, ze rozpocet na takovou akci by byl kolosalni! :)) Akorat by se rozlozil mezi nemocnice, doktory a jejich dodavatele + NESS ... Samozrejme takto distribuovany system odladit a zajistit, ze jsou dostupna vsechna data, ktera jsou k dispozici, a to v realnem case(!!!) je ukol celkem solidni. Vzhledem k vypadkum jednotlivych systemu, chyb v implementaci, vypadkum spojeni, omezenemu trafficu ... UFFFFFF!!! Nakonec by to stejne dopadlo tak, ze by se pres noc stahovala data ze vsech zdroju a vytvarela se nejaka denni cache dat ... coz znamena nakonec Centralni uloziste ... :) IZIP ma samozrejme take brany, ale pri ukonceni zapisu se zasifrovana data posilaji do centralniho uloziste.

Tim neobhajuji IZIP(!!), evidentne se v tom utopilo strasne penez, jenom mi prijde trosku predcasne nadseni z prezentace firmy na nejake vystave ... kdo se pohybuje nejak v oboru vi, ze prezentace v PowerPointu je jedna vec a finalni fungujici reseni vec druha, zvlaste u takovych projektu ... :)
11. 05. 2012 | 11:05

žena napsal(a):

Dobrý den, pane Stejskale,

ve svém vstupu píšete: To je dle mého předpokladem, že sem přispívají zajímaví a inspirativní lidé jako třeba pan Žák. A i debat se občas zúčastňuj lidé, kteří jsou sto přispět do diskursu něčím jiným, než výše (v závorkách) uvedeným.

Výše v závorkách uvádím já jako reakci na Jane: (Ale chápu Vaši nadsázku. Tohle jsem napsala, jen aby se toho vážně nechytli někteří z TOP09. Mají tam přece takovou s pochopením pro seniory paní doktorku.)

Jedná se o MUDr. Peckovou z TOP09 kvůli jejímu výroku o seniorech.Doporučuji si přečíst

http://jdvorak.blog.idnes.cz/c/262756/Pani-MUDr-Peckova-by-mela-vystridat-Ing-Drabka.html

Nevím, co se Vám na tom nezdá. A do diskursu přispívám i jiným, než v závorce uvedeným.
Zdravím.
11. 05. 2012 | 11:05

Honza napsal(a):

Nevím jestli IZIP, ale internetové zdravotnictví je zítřek, to nikdo nezastaví. Kdo to nechápe je hlupák.
11. 05. 2012 | 11:09

venca napsal(a):

J.Novotný. Tato země je protunelovaná skrz naskrz a nikdy,nikdo sedět nepůjde!!!! Jediná možnost je občanská vzpoura,ale ta v době jara a zahrádek se neuskuteční... My jsme si popletli chytrost s vyčůraností a teď sklízíme plody této záměny...
11. 05. 2012 | 11:09

žena napsal(a):

venca

Souhlasím. Své místo by tam měla mít i Hellerova Hlava XXII.
11. 05. 2012 | 11:10

Někdojen napsal(a):

IZIP si vytvořila vychytralá parta jako korejtko, do kterého bude průběžně přitékat. Jestlipak potrestají autora,aurory tohoto nápadu. U nás, kdeže, že.
11. 05. 2012 | 11:20

jája napsal(a):

Já se domnívám, že uzavření penězovodu do kapes ODS povede jen ke zřízení nějakého nového, plně funkčního. navrhuji likvidaci ekologických škod, novou dálnicí Prágl - zatáčka před Vídní, oprava staré D1, privatizace Budvaru, Letiště, ČEZu, LČR, břidlicový plyn, však vykukové ze státostrany něco vymyslí.
Za nejlepší ovšem považuji, že za loupež nebude nikdo potrestán, nikdo za nic nemůže, nikdo neodpovídá, oni jen podepisovali, Vondra - náš vzor.
Takže pokud se peníze odepíší, jako vždy, bude rozkrádání pokračovat a vždy se najdou noví následovníci těchto zlodějů. Stejně budou povýšeni, jako Gandalovič a jemu podobní. Strana je neopustí v tísni.
11. 05. 2012 | 11:22

Jane napsal(a):

Honza napsal(a):
Nevím jestli IZIP, ale internetové zdravotnictví je zítřek, to nikdo nezastaví. Kdo to nechápe je hlupák.

Honzo jsme v Banánistánu. Něco jako IZIP je zcela nežádoucí pro českého lékaře. Skončilo by typické kolečko já na bráchu, brácha na mě.

Zapomeňte na civilizaci, demokracii a morálku - směřujte své úvahy k Česku.
11. 05. 2012 | 11:30

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní ženo,

co se mi na čem nezdá? Nerozumím.

Libor Stejskal

P.S. Aha, už asi vím. Já psal o "závorkách výše" ve svém textu (citace pana předřečníka). Ne o těch Vašich. A navíc jsem si v roztržitosti spletl závorky s úvozovkami. Omlouvám se.
11. 05. 2012 | 11:32

žena napsal(a):

Dobrý den, pane Stejskale,

díky za odpověď. Zde je celé znění Vašeho příspěvku:
stejskal napsal(a):
Dobrý den, pane svatební a pohřební orchestře G.Bregoviče,

ad 11. 05. 2012 | 09:15 Troufám si tvrdit, že jste tím svým nezanedbatelným dílem přispěl k podstané skutečnosti, že tyto stránky nejsou zcela zaplaveny příspěvky plnými "označením pohlavních orgánů, exkrementů a zvířectva", ja je tomu v případě celé řady jiných podobně koncipovaných fór.

To je dle mého předpokladem, že sem přispívají zajímaví a inspirativní lidé jako třeba pan Žák. A i debat se občas zúčastňuj lidé, kteří jsou sto přispět do diskursu něčím jiným, než výše (v závorkách) uvedeným.

Díky Vám i všem ostatním za to (to není míněno ironicky, ale zcela vážně. Velmi si vážím každého, kdo si uvědomuje zodpovědnost za to, co dělá. Bez ohledu na fakt, že vcelku podstatná část společnosti na nějakou zodpovědnost kašle. Viz třeba kauza IZIP).

Libor Stejskal

Žádné závorky výše nemáte, proto jsem usoudila, že narážíte na můj příspěvek, který byl přímo nad Vaším. Jsem ráda, že došlo k nedorozumění.
Mějte se :-)
11. 05. 2012 | 11:41

B. napsal(a):

Milý Honzo, pacienty bude dál vyšetřovat jen studovaný lékař - osoba z masa a kostí. Ani nejlepší počítač takového nenahradí.
Počítače vymysleli lidé, nikoli naopak!
11. 05. 2012 | 11:43

jája napsal(a):

Jane - IZIP není všelék, nikdy jím ani být nechtěl, to by se k němu muselo přistupovat jiným způsobem. Jako první zrušit všechny ostatní zdr. pojišťovny a potom povinnost lékařů zapisovat do IZIP, jinak nebude proplaceno. Ani jedno se nestalo, takže zůstal pouze tunel.
11. 05. 2012 | 11:47

B. napsal(a):

P.Stejskale, při pátku doušek upřímnosti: Chodíte tu kolem horké kaše jako náš nepřítel či opravdový cenzor. Vemte už rozum do hrsti a napište, co jsou ODS a strany kradoucí za lůzu, chásku a plevel. Revoluce je na spadnutí, levice nebývale posiluje a já bych nerada, abyste se po novém převratu tvářil jako "převlékač kabátů". Tu informaci o budoucnosti ČR nemusím mít ze západních rozvědek. Tu by tu zachytil i cizinec z druhé strany zeměkoule po pár dnech pobytu.
11. 05. 2012 | 11:49

Kamil napsal(a):

Autorovi:
IZIP je jedna z četných forem nové fáze tunelování. Zajímavé není pouze, kde jsou peníze, nýbrž
(1) jak to, že takové poměrně průhledné tunelování mohlo tak dlouho tak krásně fungovat;
(2) jak to, že to předním představitelům ODS a dokonce poslancům Bruselu tak hladce prochází;
(3) najde-li se někdo, kdo by dokázal dokončenou krádež vyčíslit a přinutit šejdíře z IZIPU něco vrátit.
Já vím, i to jsou stejně naivní otázky jako ty vaše...
11. 05. 2012 | 11:56

Arnold napsal(a):

Vandale - socialismus fungoval tak, že se podíval kolik má obyvatel a z toho rozpočítal kolik potřebuje potravin, bytů, školek a škol atd - a tu práci rozdělil mezi obyvatele, každý přispěl , A plody té práce rozdělil mezi ty obyvatele, nic na dluh. Když nemáme na banány tak nebudou. kdo nepracuje ať nejí. Tento systém může v mnoha ohledech, zejména ve zbytném luxusu, mít méně a nemoderní zboží. ALE NIKDY NEMŮŽE ZKRACHOVAT.
*
kRACHUJE KAPITALISMUS a demokracie, KDE SI HRAJEME NA SVOBODU, každý si dělá co chce, nikdo to neřídí, co nemáme dovezeme na dluh,, lidi se radují z těch banánů, no a na konci se divíme ŽE TO KRACHUJE A DLUHY NEUMÍME ZAPLATIT. A jezdíme k těm komunistům do číny a ruska žebrat o půjčky.
Můžete být pro nebo proti, ale tak to prostě je
11. 05. 2012 | 12:02

Almo G™ napsal(a):

Vždy když pod blogy probíhají rozsáhlé výměny s cenzorem Aktuálně, říkám si, kolik by asi za stejnou dobu, kterou zde plýtvá ovlivňováním veřejnosti redakční politikou, stihl promazat spamů pod staršími blogy, které vypadají velmi ostudně.

Aha. Už si vzpomínám, ono to není v lidských silách :-). Stovky a tisíce blogů...

(a stovky a tisíce minut "prodiskutovaných" na blozích)
11. 05. 2012 | 12:05

michal napsal(a):

katango napsal(a):
Kterak postupovat, když je pacient v bezvědomí, lékař ví a nějaké hledání na netu by ho jen zdržovalo, i kdyby bylo připojení v pořádku.

To jsme ale u jiné diskuze a to sice u té, která předpokládá akutní péči bez možnosti získání informací o předchozí léčbě pacienta. Ta je přitom často až životně důležitá - alergie na podané léky, možnosti interakcí u dlouhodobě léčených či polymorbidních atd. atd. To pak napiště do diskuze o systému, který toto všechno měl změnit a posunout dále.
11. 05. 2012 | 12:22

michal napsal(a):

*nepište
11. 05. 2012 | 12:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní B,

díky za upřímně míněnou radu. Budu o ní přemýšlet.

Libor Stejskal
11. 05. 2012 | 12:23

Kelt napsal(a):

Kam ODS šlápne,tam sedm let tráva neroste,kam sáhne,zlodějnou to smrdí.
IZIP,po Rathovi,který ho chtěl likvidovat,ho oživil Topolánek.
Do správní rady nasazen schopný a všehoschopný Šnajdr včetně pravicové kamarily,která bránila IZIP/mrtvé,ale penízky nesoucí dítě do "podniku" poslanců za ODS Ouzkéhocabrnocha/až do posledního muže.
Nečas s Hegerem udělali politické a předvolební gesto-IZIP končí,ZAPOMEŇTE!
Zdá se,že by jeden dvoumiliardový tunel mohl vzít za své-hrubý omyl.
Pan ministr Kuba,takto prodloužená ruka Jihočeského kmotra Dlouhého,pod přímou patronací pana Čistého již vymyslel náhradní řešení.
Z prostředků SR ve výši 1,5 miliardy korun chce financovat "inovativní projekty",které české banky odmítly úvěrovat/asi věděly proč/,
Takže na horintu se rýsuje další MEGATUNEL opět v režii ODS-a to za pouhých jedenapůl miliardy peněz daňových poplatníků.
Jednoduše a prostě-KDO UMÍ,TEN UMÍ a národ čumí-jak dlouho ještě?
11. 05. 2012 | 12:29

SuP napsal(a):

Takže z uvedého vyplývá, že IZIP bude zastaven, protože se na něm sprostou krádeží obohatila spousta lidí. Ano. A co dál? Přesně jak nahoře píše "Oranžáda". Mezitím svět udělal spoustu kroků k racionalizaci zdravotnictví a podobné (ale funkční) systémy zavádí. Jen my nebudeme mít nic, ale s pocitem vítězství nad obohacenými zloději budeme tančit nad mrtvolou.
Přitom všechny peníze, které v této souvislosti někdo ukradl, musí být zdokumentovatelné, jen to nikdo zdokumentovat neumí a nechce.
Není to málo, Antone Pavloviči?
11. 05. 2012 | 12:42

Občan napsal(a):

Hustý!

VZP platí zlodějům z IZIP 70 mega ročně za provoz portálu VZP!
Smlouvu má uzavřenu do r. 2016 a údajně "se povedlo" ji vypovědět ke 30. 6. 2012.
A jinak - momentálně na ČT 24 - Šnajdr naznačuje, že IZIP jako takový NESKONČÍ!!!!!
Údajně je totiž třeba zachovat a nějak spravovat data, která v něm již jsou. Takže zadní vrátka jsou otevřena dokořán; daňoví poplatníci, plačte...
11. 05. 2012 | 12:52

modrý edvard napsal(a):

Tenhle stát má problémy se zajištěním - občasného - internetového připojení pro cca 2000 veřejných knihoven. Zajistit řádné online připojení pro velké množství veřejných a soukromých doktorů je nepochybně mimo jeho možnosti. Jediným řešením je centrální úložiště.
11. 05. 2012 | 13:34

Občan napsal(a):

A s tím Nessem je to také trochu jinak:
http://www.theoutsourceblog.com/2010/06/ness-technologies-wins-4-million-outsourcing-contract-with-israels-clalit-health-services/
http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=179905&p=irol-newsArticle_print&ID=874042&highlight=
http://wwwprod.ness.com/newsletter/GOT+IT/Maccabi.htm
Jediný veřejnoprávní systém, který s Nessem spolupracuje, je záchranka (MDA) - http://www.defrance.org/artman/publish/article_622.shtml

Mimochodem se nejedná o provoz správy lékařských informací, ale o provozy helpdesků, zajištění provozu závhranné služby a "správy lidských zdrojů", a to pro SOUKROMÉ zdravotnické řetězce!
Takže žádný veřejnoprávní zdravotnický informační systém.
Ness Technologies je zřejmě nějak zahákována i v IZIPu, a to přes "tajného" investora Asseco Cetral Europe:
http://cz.linkedin.com/pub/dir/Stana/+
http://cz.linkedin.com/pub/stana-bartova/17/1b3/8ab?_mSplash=1
http://wwwprod.ness.com/SK_EN/News/090728_PR_Number_of_specialists_in_Ness_teams_grows_increasingly.htm
http://cz.linkedin.com/pub/dir/Martin/Dobias

A nejspíš se veze i v e-Governmentu
http://www.isss.cz/archiv/2010/download/program.pdf
11. 05. 2012 | 13:36

El Comandante napsal(a):

Je to hodně laciné a populisticky politicky kandidátské - díra v saldu VZP 2 mld a otázka kam se poděly peníze ? Nedokážu si představit budoucnost - klientů, pacientů - bez elektronické zdravotní knížky. Můj otec chodil ke třem specialistům a každý mu předepisoval léky které se přebíjely v účincích denně bral 14 léků. Pokud byl v nemocnici stačilo mu jen 6 léků. Tady totiž vidím úsporu - úkony specializovaného lékaře se sníží cca o 1/3 a léků ubude o 50 % . A to jsou ty peníze ze kterých se dá financovat elektronická zdravotní dokumentace přístupná každému lékaři a navíc má být přístupná pacientovi. Náklady zdravotních pojišťoven za rok 2009-216 mld a 2010-216 mld.
11. 05. 2012 | 14:07

Saniťák napsal(a):

Commandante- my o voze a vy o koze. Nikdo asi nepochybuje o tom že lékař by měl / životně nutně / mít informace o anamnéze pacienta, o tom jaké léky bere a které úkony kde byly provedeny, a to asi nejde dnes jinak než v elektronické formě.
Úplně jiná věc je že tady zmizely dvě miliardy / oficiálně, v praxi asi byly i jiné náklady hozené účetně do jiných kolonek.
A výsledek nula, teď se zruší jedna internetová adresa a už nenajdete v životě jediný pozůstatek, neřku li přínos, a jedinou stopu kde ty miliardy jsou.
11. 05. 2012 | 14:14

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text, který vykazoval znaky spamu resp. tapetování (s tématem nesouvisející opakovaně zveřejňovaný identický text pod různými blogy).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
11. 05. 2012 | 14:18

žena napsal(a):

El Comandante
Nedokážu si představit budoucnost - klientů, pacientů - bez elektronické zdravotní knížky. Můj otec chodil ke třem specialistům a každý mu předepisoval léky které se přebíjely v účincích denně bral 14 léků. Pokud byl v nemocnici stačilo mu jen 6 léků.

Já si to představit dovedu. Kdyby každý pacient přinesl na vyšetření soupis všech léků, které bere, nedošlo by k Vámi popsané situaci.
Nejsem proti elektronickému zpracování (jsem profesí programátorka), ale na takové vymoženosti je nutné mít dostatek finančních zdrojů. A tady ve zdravotnictví chybí peníze na mnohem důležitější věci, než je elekronická zdravotní karta.
11. 05. 2012 | 14:23

pgjed napsal(a):

Kdyby byl Nečas Fořt a rovný chlap, svolal by kmotrovstvo a řekl by: "Tak hoši, přece nebudeme troškařit, ty dva milé Jardy vrátíme do VZP a vezmeme si zpět naše ódéesácké Jardy se Šnajdrem v čele. A na lov ve zdravotnictví by vyhlásil nekonečnou dobu hájení. Jenže on je lata! A tak můžeme jenom závidfět Slovákům. Oni mají Slotu dávno za sebou, zatímco náš Nečas trvá a trvá a... A aby ho husa kopla! ;-)
11. 05. 2012 | 14:26

SuP napsal(a):

pgjed -
Slováci sice mají Slotu za sebou, ale jsou príliš preFicaní.
11. 05. 2012 | 14:42

Yosif K napsal(a):

Sysrtemy jako IZIP ve svete vicemene nefunguji - z nejruznejsich pricin. Na rozdil od transakci v bance, ktera obvyykla pouziva jednotny soiftware (pokud ji neridi hlupaci) tak je zdravotnictvi mnozina desetitisicu objektu s ruznym softwarovem vybavenim. Zadavat vse dvakrat samozrejme nikoho nebavi. Spolehat se 100% na cizi udaje muze byt nebezpecne. Atd.

Zakladni problem konstrtukce IZIP je v tom, ze jde (ci spise melo jit) o strategickou soucast sluzeb VZP. Takovato vec se ma zavadet celostatne a pod dukladnou kontrolou.

Outstourcovat strategickou cinnost cizi firme s nejasnym vlastnictvim samozrejme muze pouze hlupak nebo tunelar. Je to to stejne, jako kdyby si nejaka automobilka objednala design a vyrobu kastli nebo motoru u nejakych mafistu. Byla by jim pak vydana na milost a nemilost. Coz se evidetne dvojici C+S podarilo. I po prasknuti vsech "nehospodarnosti" muze IZIP cerpat jeste po zbytek roku dal.
Strategicke cinnosti firmy se maji zasadne resit ve firme samotne - nikoliv outsourcovat u tunelaru.

Tim ze ODS okamzite dvojici C+S nezlikvidovala, tak tim spachala velmi pravdepodobne politickou sebevrazdu - podobne jako s Drobilem. Odstaveni C+S od koryt nyni je pouze velmi opozdena damage control.

Podobna vec se klube ven i u software objednaneho Drabkem u firmy, ktera klidne muze patrit i jemu samotnemu - jelikoz mu drive de facto patrila.

Pres tyto tunely pravicovych stran doufam, ze v Cesku bude i v pristich volbach existovat nejaka pravicova alternativa ku 2 velkym stranam socialnich populistu a demagogu.
11. 05. 2012 | 14:46

Yosif K napsal(a):

Občan napsal(a):
VZP platí zlodějům z IZIP 70 mega ročně za provoz portálu VZP!
Smlouvu má uzavřenu do r. 2016 a údajně "se povedlo" ji vypovědět ke 30. 6. 2012.
Údajně je totiž třeba zachovat a nějak spravovat data, která v něm již jsou. Takže zadní vrátka jsou otevřena dokořán; daňoví poplatníci, plačte...
11. 05. 2012 | 12:52
Velmi pravdepodobne sama VZP dokaze spravovat data za zlomek toho co plati nebo platila IZIPu. I kdyz zdaleka nejde o optimalne a usporne rizenou firmu. Strategicke cinnosti maji v zasade firmy delat samy - outsourcovat mohou leda tak uklid nebo ostrahu nebo prekladatele atp.
Pral bych si, aby Horaka, Cabrnoccha i Snajdra politicky zlikvidovali a kriminalne vysetrovali a vysetrili. Takove veci se vsak v CR nedelaji - napravo ani nalevo......
11. 05. 2012 | 14:53

Honza II napsal(a):

Já pořád nechápu, jak někdo mohl řešit něco jako IZIP a nezabývat se problémem, jak přenášet data mezi poslední ordinací někde v malé vesnici, kam jezdí lékař jednou týdně a jakýmkoliv jiným systémem ať centrálně spravovaných nebo distribuovaných dat. (Ochrana dat uložených centrálně nebo distrubuovaně je jen otázkou použitého systému zabezpečení a povolených transakcí.)
Hlavně proto podle mě systém zkrachoval. To jako řekněme v roce 2004 měl každý lékař po večerech vytočit komutovanou linku a přenést svůj exportovaný soubor ošetřených pacientů do nějakého úložiště? Anebo jak si to vůbec před 10 lety přihlouplí pravicoví experti představovali? (Explicite ale jako lidé s pravicovým uvědoměním hned byli chtřejší, vzdělanější a nadanější, schopnější - výsledek je vidět.) Mně to není jasné ani dnes. To jako lékař má všechny své zápisy chorobopisů ukládat on-line někam na internet? Snad by to ve větších městech teď už bylo zvládnutelné za několik set korun měsíčně. A software by si patrně musel lékař povinně koupit zase od firmy provozující IZIP?
Prostě a jednoduše, IZIP byl tunel od pravicových IT-blbečků z ODS. Mezi námi, kdyby problémy rozhraní a hlavně přenosu byly hned od začátku koncepčně vyřešeny, tak by po čase už nikoho nezajímalo, kolik miliard se na počátku za systém vyhodilo. Ale prostě kvalifikace lidí na Microsoftové úrovni "řidičák na počítač" je IT-cesta do pekel. A paradoxně jen vyzdvihuje ne chytré lidi, kteří jsou pravicového smýšlení, ale zdůrazňje o to větší hlupáky, kteří ze své pravicové zaslepenosti, jak podle ideologických statistik už musí být dobří, si ani neuvědomují, co vůbec netuší.
P.S.
Paralela se zaváděním nového IT-systému na úřadech práce není náhodná!
11. 05. 2012 | 15:40

jajajajaaaaa napsal(a):

Vysávání veřejných rozpočtů není specialita ani jedné strany, ani jednoho politického zabarvení. To je věc univerzální a týkající se veksláckých klíšťat, které mají jedinou schopnost a potřebu. Někde se přisát a sát. A jako klíšťata také šíří nebezpečné infekce. Např. korupci, ... Celý IZIP je z pohledu prvních třech odstavců článku neuvěřitelný podvod. Co bylo jednodušší, než za normální peníze koupit licenci na Ness? Osvědčené, fungující, odladěné řešení. Jenomže to by se u toho nenasály příslušná vekslácká klíšťata!
11. 05. 2012 | 16:46

Tomáš napsal(a):

Promiňte pane Žáaku, ale tohle není dobrý článek.
Prvních pět odstavců použitých jako úvod je nesprávných jak už na to upozornili někteří diskutéři. Systém s rozložením dat na tisícovky koncových stanic by byl minimálně o jednu nulu nákladnější než současný tunel IZIP. Výpadek lokální stanice znamená výpadek dat o pacientovi. Takže co když zrovna u ovoďáka vypadnul proud? Upozrňovat na konkrétní systém konkrétní firmy ve veřejnoprávním médiu, mi nepřijde taky zrovna novinářsky etické. A zvlášť když nejsem odborník...
Takdy jste se dopustil zásadní chyby.

Pokud vynecháme úvod co nám z toho zbyde:
Že pánové zakládající IZIP byli vlvní členové ODS s funkcemi v představenstvech pojišťoven a zdravotních komisích sněmovny se ví dávno a každý normální člověk vidí střet zájmů jako prase. Čili jen opakování opakovaného.
Senzační odhalení na závěr že jedna paní povídala, že je to možná v rakousku. Co je tohle za novinařinu? Narovinu - kdo to říká jak to ví? Kde jsodva nezávislé zdroje?
Takhle to vypadá spíš jak Blesk nebo AHA.
Šušká se že... si za to koupil někod vilu...
11. 05. 2012 | 17:06

Tomas napsal(a):

Nicméně doplním informaci pro úplnost.
IZIP byla jenom prázdná schránka. Upozrňovaly na to Zdravotnické noviny minimálně před třemi lety.
IZIP neměl nikdy žádné zaměstanance (nebo tak sekretářku a uklízečku). Nikdy neprogramoval, nevdělal projektové řízení, neměl žádné manažery.

Všechny práce pro IZIP prováděla externí firma, vlastněná buď opět přímo pány z ODS, nebo anynonymní akciovka se sídlem v daňovém ráji. V této firmě se vyplácely nehorázné platy a odměny (v řádech půlmiliónů měsíčne) a tudy (přes tuto firmu) odtékaly peníz pryč, že.

Můj odhad: Každý si na něco přišel. Z firmy si vyvedly peníze a ty putovaly v idelitkách lidem, kteří ve správní radě a managementu VZP nadále zavírali oči nad pokračujícím tunelem.
Policie a finanční úřad, přípdaně fiančně analytický by měli prošetřit veškeré účetnictví těchto firem, přijít na to kudy ty prachy tekly a kam.
11. 05. 2012 | 17:16

Tomas napsal(a):

Použitím třetí firmy, vyšachovali i jakéhokoliv rýpala který by se třeba našel ve VZP a snažil se nad projektem dohlížet. Jestliže si VZP mohla vyžádat dokumenty přímo od IZIPU který pro ně dělal projekt od subdodavatele už ne, že... Nebyl mezi nimi žádný přímý vztah. A mozžnost ukončit spolupráci na IZIPu jak víme byla pochopitelně vázána různými smluvními pokutami, vlastnictvím "know how" a podobně.
Úplně typický přáípad jaký jsem viděli v případě Open Krad. Město (pojišťovna) platí, ale nevlatní vůbec nic. Technologie, kartičky, systémy, sw, vše je ve vlastnictví firem. Chceš to provozovat dál státe? Tak nám musíš platit.
Toto je styl podnikánáí podle největší pravicové strany.
11. 05. 2012 | 17:24

Pavel S napsal(a):

To že IZIP skončil je velmi špatné!! Dřív nebo později stejně musí dojít jednoznačně k převedení dokumentací do elektronické podoby. Dřív nebo později se tomu nevyhne nikdo a bude to stát zase velké peníze.

To co bylo na IZIPu špatné je pouze to, že to byl od začátku tunel.
11. 05. 2012 | 18:05

brouk napsal(a):

Celý článek má jeden podstatný háček. Autor zapomněl uvést, že v Izraeli funguje naprosto jiný princip systému zdravotnictví. Každá tamní pojišťovna má svá zdravotnická zařízení a své lékaře jako zaměstnance. Tudíž jsou defacto řízeni příslušnou pojišťovnou. Mohou tedy mít stejný informační systém. A má-li velká skupina zaměstnanců stejný systém, poměrně snadno se pak vytvářejí nadstavby pro sdílení informací mezi sebou. Je to jedna síť. Už ovšem není řešeno, jaký problém má tamější pacient s přechodem k jiné pojišťovně. Nejen že musí změnit svého lékaře (zaměstnanec jiné pojišťovny), ale je velmi těžké přenést zdravotnickou dokumentaci. Pojišťovny používají odlišné systémy s minimální mírou kompatability. Záměrně zde nehodnotím systém IZIP, pouze poukazuji na to, že podmínky u nás a v Izraeli jsou naprosto rozdílné. A když se říká A, mělo by se říkat i B
11. 05. 2012 | 18:08

EZP napsal(a):

Elekronizace ve zdravotnictví? ANO!
Ale proč se data neuloží na nějakou sofistikovanou flešku a pacient si za ni zodpovídá sám.
Problém je jinde. Lékaři bojkotují elektronizaci - kampak by to vedlo, kdyby pacient mohl kontrolovat lékaře, co účtuje jeho zdravotní pojišťovně. No to snad nééé!
11. 05. 2012 | 19:15

penzista69 napsal(a):

Je zcela zcestné, že IZIP byl jen pro VZP.Pokud by se zavedl, měl by fungovat stejně pro všechny pojišťovny, jinak to nemá význam. To šlo ale zařídit. Nechápu, proč někomu vadí, že zdravotní údaje přečte jiný lékař, než ten, komu dám souhlas. V případě autonehdy by měla zasahující záchranka a následně i nemocnice, kam vás záchranka doveze, mít přístup ke všem zdravotnickým údajům, aby to mělo vůbec význam. Totéž, když jdu k nějakému specialistovi. Nevím, komu může vadit, že si ortopéd přečte, že jsem měl infarkt, léčím se na anginu pectoris a jsem po operaci na karcinom prostaty. Na vše bere nějaké léky a ty je třeba znát z důvodů kontraindikace. Jenže to by to každému pacientovi musel praktický lékař do jeho databáze naťukat a to je spousta práce. Kdyby místo vykrádání peněz tyto dala pojišťovna praktikům za tuto mimořádnou práci, myslím, že by to mohlo fungovat.Jenže v našem absurdistaně se to nedá udělat, lepší je krást a raději to zahodíme. Jsem zvědav, co se stane Cabrnochovi a tomu jeho kumpánovi z Europarlamentu, kteří se vyjádřili, že to prodali do Rakouska proto, aby to stát nemohl zastavit, aby to podléhalo arbitráži. Takoví lidé nás reprezentují v EU? A za jaké nekřesťanské peníze! Ti se nám všem jenom chechtají. Nedivil bych se, kdyby teť ta arbitráž začala ( a s Kindlem coby zástupcem státu).
11. 05. 2012 | 19:23

Karel napsal(a):

To:penzista69
Jde o to, že se data dají zneužít. Vám jako penzistovi to může být ukradené, ale zaměstnanci, kterého nikdo nezaměstná, protože má takovou či makovou nemoc, to už tak moc jedno není.A že by byl zájem o taková data, není pochyb.
11. 05. 2012 | 20:08

KAteřina napsal(a):

Veškeré škody by měli platit voliči ODS. Uspořádad sbírky na Cabrnocha, Ouzkého ...
11. 05. 2012 | 20:18

Zdena napsal(a):

Šnajdr? Ten to včera na ČT24 všechno shodil na sociální demokracii!:-))
12. 05. 2012 | 09:08

Jan Žura napsal(a):

Pane Václave Žáku, mělo by se přestat šuškat a začít jednat, stejně jako v případě Ratha. Snad se ještě nějaká stovka policistů na podobný mumraj najde. Pan Lessy mě přesvědčí, že ty nevídané hrátky nejsou na politickou objednávku až tehdy, kdy načapá při činu větší rybu z jiného rybníčku. BIS není na nic, je jen to výborná služba pro lidi kolem prezidenta a předsedy vlády, dozvídají se, co se už o nich ví. Snad nějakého osvícenějšího poslance nebo senátora napadne, aby inicioval zákon, který záváže tyto osoby (prezidenta, předsedu vlády) po nějaké době doložit parlamentu nebo nějaké komisi složené ze všech parlamentních stran, co se se zprávou stalo. nemám už důvěru v nikoho a v nic, co se dějě v této zemi.
16. 05. 2012 | 08:07

Vladimir napsal(a):

Tak nevím, jestli nás pan Žák nebalamutí ...

Pokud totiž software fy Ness vytvoří virtuální zdravotní knížku pacienta obsahující data od všech lékařů, kteří toho pacienta ošetřovali (podmínka nutná je samozřejmě, že počítače všech těch lékařů budou propojeny na síť -což není dosud samozřejmé) a také, že data v těch počítačích (místních databázích) budou kompatibilní, což už vůbec není samozřejmé (!), tak je jasné, že nějaký kutil může tu virtuální zdravotní knížku převézt na na ne-virtuální, tedy takovou, která se dá uložit někam a prodat zájemcům o data. A to nehledě na fakt, že někdo může data tekoucí kabelem k doktorovu PC odposlouchávat a i bez vědomí doktora si je zálohovat. Vše tedy záleží jen na poctivosti, férovosti lidí a sankcích ...

Mnohem lepší řešení v případě elektronizace zdravotnictví je : Vybavit každého pacienta paměťovou kartou , na niž budou všichni doktoři zapisovat své nálezy - hlavně tedy rentgenové snímky sonografivké snímky ap., výsledky laboratorních vyšetření a předepsané léky. Data se budou shromžďovat jen a jen u pacienta (ale ten , budou -li zašifrované, nemusí je umět přečíst), nido (kromě navštíveného doktora) k nim nemůže mít přístup ! A cena takévé paměťové karty ? Možná stokoruna, dvě. Navíc při ztrátě lze ji znovu vytvořit od lékařů u nichž se léčila ...

Se divím, že takovou triviální věc nikdo neuvádí ...
16. 05. 2012 | 15:46

Šutr_od_vody napsal(a):

Na miliardový tunel jménem "IZIP" se musíte zeptat českých europoslanců za ODS, a to konkrétně Ouzkého a Cabrnocha, tuším snad ještě Hronka!

ODS - podnikatelé si dělají z českých lidí dojné krávy!

Čím dříve se tato společnost na doručitele zruší, tím jenom lépe! Vždyť ani okrajově pořádně nevíme, komu ty šílené peníze končí v kapse! Jedno je avšak jisté, jsou, či byli napojeni na ODS!

S pozdravem a láskou
Bomberious
17. 05. 2012 | 10:40

František Nerad napsal(a):

V roce 1992, když vznikal v ČNR zákon o zdravotních pojišťovnách, který předkládal ministr Bojar se předpokládalo, že VZP bude národní zdravotní pojišťovnou pro všechny občany a všichni ještě dostanou šanci připojistit se u komerčních pojišťoven na nadstandardy, výhody, dražší léky atd. Bohužel to bylo zbouráno poslanci ODS a KSČM a ze všech pojišťoven se udělaly v podstatě komerční pojišťovny, jen pro VZP zbyli děti a důchodci jaksi ze zákona, ale platil za ně do VZP stát. Kdyby to vše zůstalo jak mělo, bylo všechno dnes úplně jinak, ale voliči hlasovali od roku 1992 stále pro ty, kteří jim slibovali třetí cesty k blahobytu.
Je pravda, že se tehdy o nějaké digitalizaci dokladů v jakémkoli oboru dalo těžko uvažovat, nicméně kdyby tady tehdy bývala byla povinná zdravotní pojišťovna, zajisté by zajistila možnost "nějaké centrální digitální evidence" pro všechny. Bohužel někteří lidé a některé pojišťovny si jako komerční subjekty mohly a mohou dělat co chtějí a těžko jim jde cokoli nařídit.

MOhlo to být i jinak, ale těžko bycha honit. Stejně jako ČSSD dnes těžko vyčistí ve svých seznamech členů flek po D. Rathovi, který m.j. mohl v této oblasti mnohé změnit, kdyby býval chtěl.
Ti, kteří ho tehdy volili, protože jim slíbil, že nebudou platit 30 Kč u lékaře, dnes nejvíce křičí cosi o zlodějích.
Pan Hrabal to v Pábitelích ve svém mottu vystihl velmi přesně: Skvrnu nelze vyčistit, bez porušení podstaty látky!
Není všem dnům konec.
17. 05. 2012 | 12:13

Ozon napsal(a):

Nerozčilujte se vždyť tady jde jen o péro. Velí vždy ten kdo má větší. Jsou známy i případy s pokusy přesměrování nebo odkloněním ..... HA - HA
21. 05. 2012 | 13:37

Josef napsal(a):

Kam se peníze poděly?Určitě ne do krabice od bot.
23. 05. 2012 | 20:55

evix napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):ad Vandal
Nebýt vynálezu parního stroje a průmyslové revoluce - nebylo by asi ani dělnické třídy a tak i toho února 1948. A nebýt toho, že kdysi opice slezla na zem - tak by asi nebylo ani výrobních prostředků.
Za všecko tedy může hlad, který přinutil opici slézt ze stromů. Zřejmě proto, že se tehdá neurodilo dost banánů. Navrhuji tedy zakázat banány. :-)))))
---------------------------------------------
Prý bylo tehdy sucho, velké sucho a uschl celý prales, který se změnil na savanu...co se musí stát v Česku aby lidi pochopili, že tudy cesta nevede. Kosmický impakt neznámého tělesa, atomový výbuch, 5 leté sucho - no to asi nepomůže, potraviny dovážíme jako státy na poušti.....opravdu nevím co ještě se musí v té naší zemičce 22 let po komunistech stát aby lidé konečně vyšli do ulic a nevěřili Rathiádě v médiích....
24. 05. 2012 | 16:45

turista napsal(a):

Izipákům se nic nestane, protože patří k modrobolševikům a ti se snaží kriminalizací opozice ovlivnit české vohnouty před volbami. Sami sebe modrobolševici kriminalizovat nebudou. Exhejtman Rath a tykadlový řidič Smetana jsou političtí vězni Kubiceho modrobolševické tajné policie bez ohledu na jejich vinu nebo nevinu. Navíc v případě řidiče Smetany jde o hovno.
28. 05. 2012 | 13:57

Pan Pato Lawrence napsal(a):

Vážený pane / paní

Jsme spolupracují investiční společnost. V současné době nabízíme soukromé, komerční a osobní půjčky s velmi Minimální roční úrokové sazby tak nízké, jak 3%. My rozdávat půjčky v rámci minimálního rozsahu €, 1.000 dolarů na maximálně €, 100000000 dolar Naše půjčky jsou dobře pojištěni pro maximální bezpečnost je naší prioritou.

* Jste finančně vymačkaný?
* Myslíte si, hledat finanční prostředky na splacení úvěrů a dluhů
* Myslíte si, hledat finance založit svůj vlastní podnik?
* Jste v nouzi soukromých nebo podnikatelských úvěrů pro různé účely?
* Myslíte si, hledat úvěry realizace velkých projektů
* Myslíte si, hledat finanční prostředky pro různé jiné procesy?

Pokud máte některý z výše uvedených problémů, pak se obraťte na náš zákaznický servis (patolawrenceloanhome@gmail.com) můžeme být pomoci vám.

* Půjčit něco až do výše €, 60.000.000 dolarů
* Vyberte si mezi 1 až 30 roky splatit.
* Vyberte si mezi měsíční a roční splátky plánu
* Flexibilní Úvěrové podmínky.

Také jste vyžadují vyplnit žádost o úvěr formulář níže, pokud máte zájem o získání úvěru on-line ještě dnes.

{Dlužníka DATA INFORMACE}

Půjčka Částka potřebná; ...............
Půjčka Částka potřebná Ve slovech .......
Úplné názvy; .......................
Země: ..........................
Zip / Postal Code: .................
Platnost Číslo mobilního telefonu; .........
Adresa ..........................
Účel úvěru; .................
Adresa ..........................
Povolání: ......................
Pohlaví: muž nebo žena; ..........
Státní ......................
Půjčka Doba trvání ....................
Státní ............................
Město .............................
Věk ..............................

Díky a použít a Bůh vám žehnej.
20. 12. 2012 | 15:22

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy