Jak nezajímavé?
Zpráva, která vedle "zásadní" informace o Mikešových problémech, zcela bledne.
14,00 – České Budějovice – nejmenované gymnázium
V odpoledních hodinách obhajovali své práce čtyři budoucí vědci v základním kole středoškolské odborné činnosti. Studenti, kteří celý rok bádali na poli historie, biologie, chemie a geologie předkládali přítomným spolužákům a vyučujícím výsledky svého zkoumání.
Autorka práce z historie přinesla velmi zajímavý pohled na fungování soudního a represivního aparátu z éry jedné z totalit 20. století.
Autor práce z biologie dokladoval možnosti obnovy společenství živočichů po přírodních katastrofách.
Autor práce z chemie představil zajímavý původní postup při syntetické výrobě důležité látky.
Autor práce z geologie nastínil novou hypotézu o původu nálezu křepického zlata.
Všechny práce vznikly na základě vlastního výzkumu v laboratoři nebo v terénu.
Po vstupní prezentaci přednášející studenti čelili odborným dotazům a vyslechli si kritické hodnocení svého vystoupení. Kritika nesměřovala k „potopení“ studentů, ale měla jim pomoci vylepšit jejich prezentace a upozornit na případné drobné chyby nebo nejasnosti.
O vystoupení studentů neprojevila zájem žádná média, žádní zpravodajové a žádní političtí činovníci. Jen kdesi v hlubinách lidského poznání se kolečka pohnula o kousek vpřed.
„Jak nezajímavé?“
14,00 – České Budějovice – nejmenované gymnázium
V odpoledních hodinách obhajovali své práce čtyři budoucí vědci v základním kole středoškolské odborné činnosti. Studenti, kteří celý rok bádali na poli historie, biologie, chemie a geologie předkládali přítomným spolužákům a vyučujícím výsledky svého zkoumání.
Autorka práce z historie přinesla velmi zajímavý pohled na fungování soudního a represivního aparátu z éry jedné z totalit 20. století.
Autor práce z biologie dokladoval možnosti obnovy společenství živočichů po přírodních katastrofách.
Autor práce z chemie představil zajímavý původní postup při syntetické výrobě důležité látky.
Autor práce z geologie nastínil novou hypotézu o původu nálezu křepického zlata.
Všechny práce vznikly na základě vlastního výzkumu v laboratoři nebo v terénu.
Po vstupní prezentaci přednášející studenti čelili odborným dotazům a vyslechli si kritické hodnocení svého vystoupení. Kritika nesměřovala k „potopení“ studentů, ale měla jim pomoci vylepšit jejich prezentace a upozornit na případné drobné chyby nebo nejasnosti.
O vystoupení studentů neprojevila zájem žádná média, žádní zpravodajové a žádní političtí činovníci. Jen kdesi v hlubinách lidského poznání se kolečka pohnula o kousek vpřed.
„Jak nezajímavé?“