Nepříčetní eurolídři? Asi ano.

29. 08. 2011 | 22:38
Přečteno 6018 krát
Oliver Andrásy, humorista (Týždeň, 22. 08), se pozastavuje nad zdánlivou nepříčetností europolitiků a zcela mrzoutsky dokládá, že za vše může většinová demokracie blbců, kdežto chudáci politici, mají-li uspět, tak se musí podprůměru přizpůsobit. Nevím, nevím. Mám vážné pochyby, že politická elita stanoví výrazný nadprůměr, přesto, že se za něj nepochybně považuje. Intelekt totiž musí rezonovat se zdravým rozumem, jinak se stane intelektualismem a propadá ideologiím, bludům a pověrám.

Také se mi nezdá, že by se oportunismus, boj o koryta, virtuální diskuse, stranické “pravdy“, ješitnost a posedlost po nezasloužené cti a slávě, nemluvě o korupci daly vysvětlit nezbytností života pod tlakem voličů. Spíš to vypadá, že si tzv. politická elita vytváří vlastní konformně oligarchické prostředí a úspěšně odmítá diktát většiny – vždyť většina Evropanů je pro trest smrti, přísnost ve školách, zákaz imigrace muslimů, je proti profesním kvótám pro ženy, multikulturalismu, anti-diskrimaci, euru, rozšiřování unie a dalším oblíbeným koníčkům politiků. Jako politickou třídu, existující do značné míry nezávisle na většinovém názoru a na společnosti, ji nejlépe popsal maďarský filosofující ekonom Anthony de Jasay (The State), který vešel do historie jako autor dvoutřetinového principu všeobecné demokracie, jímž voliči ožebračují společnost a potažmo i sami sebe. Tohle měl zřejmě Andrasy na mysli.

Jestliže dvě třetiny lidí v každém státě mají podprůměrný příjem, tak je politici mohou snadněji přesvědčit, aby ožebračili tu bohatší třetinu, nemluvě o tom, že slibují nekonečné zvyšování životní úrovně, na které nemají žádný vliv. Hospodářství mohou jen ničit nebo mu nepřekážet. Proto byla většinová (neústavní) demokracie pro Aristotela nejhorším z politických uspořádání – ochlokracií (ochlos = holota). Povědomí, že stát není totožný se společností, není bohužel ve většině evropských zemí samozřejmé, zvláště když vznikly z nacionalismu a je tzv. náš. Stát se chce na úkor společnosti stále rozšiřovat a společnost by ho měla brzdit.

A co na to europolitici? Vytvořili si z mezistátních smluv stát nový, nadnárodní, na demokracii značně nezávislý. A výsledek? Ještě nedávno svorně tvrdili, jak společná měna sníží transakční náklady a zvýší životní úroveň? A stane se na věčné časy svorníkem nového národa E pluribus unum, jak je to na pečeti amerického státu (národa). Stal se pravý opak. Hospodářství začalo po přijetí ještě před hypoteční krizí okamžitě stagnovat a po krizi dotačního eura teď všechny pěkně rozeštvává. Nejen nafouklý sociální stát (a byrokracie), ale také euro a německé úrokové míry vytvořily špatné investice (bubliny) a krach tří států. Cožpak mohli politici ve Španělsku a Irsku tušit při vyrovnaném rozpočtu, že mají problém se společnou unijní úrokovou mírou? To je, jako byste chtěli po slovenské vládě, aby věděla jaká je inflace v Bratislavě a jaká v Humenném. Ještě štěstí, že není Humenné samostatným státem. Vzpomínáte? Lisabonská smlouva protlačená proti vůli lidu měla umožnit větší akceschopnost unie a místo ní se zrodil ústřední výbor Merkozy. Něco se teď do smlouvy přidá, něco škrtne, ale ve skutečnosti už žádná pravidla, jak je v demokracii zvykem, platit nebudou. Teď si vymyslili, že je euro totéž co unie, a přitom deset států euro netrápí. Dokonce tvrdí, že rozpad eurozóny by byl hospodářskou tragedií, jako bychom právě my nevěděli, jak snadno se rozdělila československá koruna. A víru, že na základě fiskální unie se národy sjednotí a budou svorně a radostně chudnout, může hlásat jenom šílenec.

Ano, zdravý rozum lidu má dlouhé vedení, vždyť je také politiky neustále potlačován a oblbován. Už také není tak selský, jak býval. Něco snad ještě zbylo z lidové moudrosti kolektivní zkušenosti předávané z generace na generaci v úslovích a lidových písních. Je to naše jediná záchrana.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

šlapka napsal(a):

Vytržení jednotlivosti (Aristoteles) z diskurzu, kterým se utvářela aténská demokracie - jako odvolávka se na autoritu.

Ubohé.
Opět ubohé.

Jenže co čekat od osoby, jejíž názory formuje demokratický diskurz via případné nezvýšení či zvýšení DPH na knihy, že ?

Merkozy - zajímavý slovotvar.
To se u eurofobů určitě ujme...todlencto....
29. 08. 2011 | 22:48

ať žije naše EU urááá napsal(a):

Rozvracet světlé zítřky Evropanů si nedáme a chceme dále německé, rakouské, holandské peníze!

A ať si tito bohatší zkusí peníze nedat a demontovat eurozónu! Se zlou se potáží. Už nikdy žádné zboží si nich nekoupíme a půjčí nám ochotně Číňani!

Euro bylo, je a bude!
29. 08. 2011 | 23:01

ghándí napsal(a):

tady se vykládají pohádky , aby se lidi pořádně vystrašili a platili. to není nic novýho, na tomhle principu funguje většina podvodů. nejdřív se tvrdilo, že vlády musí zasáhnout a nalít do bank biliony dolarů a eur, protože jinak přijde strašlivá katastrofa, konec světa, krize ze 30. let a hladomor. ted se zase vykládá pohádka o zhroucení eura s tím samým scénářem. jindy se zase vykládá pohádka o globálním oteplování a nedozírných následcích.... všechno na stejnem principu, pořádně vystrašit a....danový poplatníci, platte! a pár vychytralých hajzlů si mastí kapsy.
29. 08. 2011 | 23:02

šlapka napsal(a):

ghándí
Dobrý odhad.
Strach je nejlepším produktem Mafie.
Žije z něj.

Dobrou noc.
29. 08. 2011 | 23:11

Béda napsal(a):

šlapka,

zaklínač hadů Tomský opět pookřál. Zdá se, že mu šel k duhu Kalouskův záměr, koupit si daňovými privilegii tisk. Již opět vzal do ruky píšťalu a začal uspávat obecenstvo.

Za zvláštní úvahu stojí jeho fantazírování o ožebračování. "Jestliže dvě třetiny lidí v každém státě mají podprůměrný příjem, tak je politici mohou snadněji přesvědčit, aby ožebračili tu bohatší třetinu, nemluvě o tom, že slibují nekonečné zvyšování životní úrovně, na které nemají žádný vliv. Hospodářství mohou jen ničit nebo mu nepřekážet." Chytré hlavě zřejmě ještě nedošlo, že při dnešním trendu naopak vyvolených 5%, které vlastní ve většině států finanční páteř naopak ožebračuje zbytek populace. Zdá se, že neví proč došlo k těm sociálním nepokojům v různých státech (ve VB, kupř, začali stávkovat vysokoškoláci, pak se bouřili nejnižší sociální vrstvy). Asi to dělají pouze z dlouhé chvíle a proto, že je pákí dobré bydlo a chtěli by ožebračit miliardové "žebráky".

Tomský neví, že hlavním nepřítelem nejsou ani muslimové ani EU, kupř. v USA nemají žádný zásadní problém ani s byrokracií EU ani s muslimy a jsou ve stejném průseru jako EU, potažmo evropské země. Co je jednotícím prvkem těchto problémů - vlivy globálního kapitálu, zejména finančního o tom nám tento chytrák nepovypráví. Zřejmě si myslí, že prosté zrušení EU, resp. Eura ukončí v Evropě krizi, vytáhne cíleně předlužené země z dluhů, zvýší evropskou konkurenceschopnost vůči hlavním konkurentům.

Na závěr bych připomněl motto tohoto myslitelského tomistického tržního liberála a velikána: "Zdaňte ostatním vodu! Zdaňte jim vzduch! Zdaňte jim cokoliv! Jenom mě nechte v nižší daňové sazbě! Moje podnikání je totiž nejdůležitější! Karle (Schwarzenbergu), kde jseš?
29. 08. 2011 | 23:21

Maximus napsal(a):

Myšlenka společenství národů v Evropě pod hlavičkou EU je krásná a vznešená, bohužel po tom všem co se za poslední léta v Evropě a EU stalo to vypadá, že jsme ještě k takovému vznešenému projektu prostě nedospěli! Připadá mě to skoro asi tak jako když někdy ve středověku v jednom velkém městě (tuším, že to bylo v Německu) prosazoval jeden osvícený tehdejší radní, že by se měla vybudovat pod celým městem kanalizace. Byl ostatními označen za hlupáka a fantastu a celé město dál vylévalo splašky na ulice. Prostě neosvícení pitomci. No a dnes jsme sice dál, ale zase je tu dost lidí co jsou vlastně neosvícení pitomci, chybí tu aby většina našich vyslanců europoslanců, euroúředníků a samozřejmě většina ješitných a sebestředných politiků napříč celým politickým spektrem a to prakticky v celé EU měla potřebnou úroveň a nadhled! Ale asi tomu tak není, všichni jen kopou na vlastní triko nebo max. za svůj stát!
P.S.
Napadá mě jedna drobná episoda, která se stala tuším v zimě r.1943, když se potápěla v Severním oceánu anglická loď z tehdejšího velením nesmyslně rozptýleného konvoje kdy se Angláni podělali z křižníku Tirpitze a kdy nákladní lodě naráz zůstaly bez ochrany torpédoborců, minolovek atd. a byly naráz naprosto bezbranné. Tuto loď zasáhlo torpédo německé ponorky a šla ke dnu i s posádkou. Námořníci věděli, že za chvíli zahynou v mrazivé vodě a přesto na stožár vyvěsili pro ostatní lodě konvoje co měli více štěstí neskutečný vzkaz: Good luck!
Museli to být opravdoví hrdinové a frajeři, takhle se zachovat před jistou smrtí. Takže bohužel analogicky:
Good Luck EU!
29. 08. 2011 | 23:22

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, jo jo, kde jsou ty zlaté idylické časy, kdy lid skládal písně...
Veselé krizování...
http://www.xoxma.lv/uploads/posts/2011-01/1295909809_podborka_83.jpg
29. 08. 2011 | 23:40

Zacheus napsal(a):

"vždyť většina Evropanů je pro trest smrti, přísnost ve školách, zákaz imigrace muslimů, je proti profesním kvótám pro ženy, multikulturalismu, anti-diskrimaci, euru, rozšiřování unie a dalším oblíbeným koníčkům politiků!" -

Ano, ale "vlády" jednotlivých zemí a vedení EU jsou prostě v děsivém morálním konfliktu s většinou obyvatel, kterým má sloužit... ale proč? Jsou to snad vlády ovládané svobodnými zednáří? Spiklenci z Bilderbegu či Trilaterální komise? Kdo formuluje tyto "zásady", které jsou ve zjevném rozporu s obecnou morálkou a také s míněním většiny? Kdo formuluje zvrácenou "politickou korektnost"?

To jsou zásadní otázky,na které by se měli pokusit nalézt odpověď alespoň někteří stateční novináři a politologové dnešních dnů.
29. 08. 2011 | 23:44

Buvol napsal(a):

U nás je nepříčetný pan Schwarzenberg .. ve světě se děje tolik věcí padá vláda v Lybii, hrozí další recese a tento pán se zabývá řečmi nějakého subatelrního úředníka na jeho soukromých stránkách na facebooku, kde ještě ke všemu neřekl nic jiného než pravdu, že totiž pan schwanzerberg je chudaček starej, kterej prská .. a měl dodat, že ještě chrápe, kam přijde .. prosím lékaře, aby podrobili pana Schwarzenbrga zevrubnému fyzickému a psychickému vyšetření, zda jeho zdravotní stav umožňuje řízení auta pardon ministerstva zahraničí ..
29. 08. 2011 | 23:44

jih napsal(a):

Béda
To jste napsal krasne. Zapomel jste ale na Svycary. Tam ma taky mistni vetsina podprumerny prijem jako ostatne ve vsech zemich sveta a centralni organy EU se o ne prilis nestaraji jako o nas. Centralni organy EU by mely preventivne rozpracovat jak by vypadala humanitarni pomoc Svycarsku kdyby se nedej boze ekonomicky polozilo.
29. 08. 2011 | 23:47

Maximus napsal(a):

Zacheusi, máte vynikající postřeh a na Vaše otázky samozřejmě existuje odpověď jen to nelze napsat či na plnou hubu říci.
Dobrou noc!
29. 08. 2011 | 23:49

Zacheus napsal(a):

TO Maximus. I Vy máte vynikající postřeh, souhlasím s Vámi na tisíc procent. Přeji Vám dobrou noc.

Zacheus
29. 08. 2011 | 23:53

šlapka napsal(a):

"vždyť většina Evropanů je pro trest smrti, přísnost ve školách, zákaz imigrace muslimů, je proti profesním kvótám pro ženy, multikulturalismu, anti-diskrimaci, euru, rozšiřování unie a dalším oblíbeným koníčkům politiků!" -

Otázkou je kvantifikace té "většiny"... a také to, jak se tato "většina" zachová pokud by došlo k hlasování o jednotlivých fenomenech.

Obecně pak k takovým jednoznačným soudům a předpovědím inklinují zejména osoby náboženska založené.
Ony vůbec mají v oblibě proroky.
Někdy falešné proroky.....
29. 08. 2011 | 23:54

Maximus napsal(a):

jih
Ještě jsem zahlédl vaši repliku Bédovi, víte nejsem si úplně jistý, že všechno co souvisí se Švýcarskem je košer. Ano je to krásná a pořádkumilovná zem atd., ale nějak všichni a zejména politici z celého světa a i toho demokratického zapomínají, že se tam už drahně let doslova perou špinavé peníze z celé planety, drogy, harazd, diktátoři atd. i Hitler a nacisti tam mají ještě svá konta. Švýcaři jsou tudíž co se týče financí, obyčejní pokrytci, ale třeba nemám pravdu a jen se mýlím ....
29. 08. 2011 | 23:55

vico napsal(a):

Nostalgicky už můžeme vzpomínat na exprese, kdy Tomský zahalen v pršiplášti žádal vrchního o další dvě decka jabčáku.

Nebyl to však jabčák, co pijí zdejší "velmi nemytí a nečesaní", ale donedávna neznámý cider. Kvašený to nápoj určený pro ty, kteří s nostalgickou slzou v oku vzpomínají na svět, kdy černý mor kosil lůzu dříve, než se stačila rozmnožit.

Hradní demiurg Klaus označil tandem Merkelová - Sarkozy v Právu za nebezpečí demokracie/ na rozdíl od zdravého Ruska nebo favelové /veskrze však socanské/Brazilie :-)/ a plechový kohout Tomský na daliborské věži zakokrhal něco o "Merkozym".

Než donekonečna polemizovat s otvíračem oken na porodnickém oddělení o přemíře humanrightismu je lepší kopnout ho do prde.le třeba směrem do Číny ať si užije.

Ale to on né. Tihle machři nostalgicky vzpomínají na doby dickensovského kapitalismu, kdy se věšelo za ukradenou skývu chleba, s automatickým přesvědčením, že jich by se tento svět osobně nijak negativně netýkal. Na takové gaunery si dávejte bacha.
30. 08. 2011 | 00:03

xx napsal(a):

Maximus: to o té vznešenosti EU projektu mi připomnělo debaty s jistým Vilémem, který totéž říkal o komunismu. Vznešený ideál do kterého lidstvo teprve dospěje. Za 50 nebo tisíc let, to nikdo neví. Ale jednou dospěje. :-))

Je to hezké mít ideály, proti tomu nelze nic namítat. Neštěstí nastane vždy, když se ty ideály začnou prosazovat silou a navíc v době kdy společnost není pro takové ideály zralá ;) To pak skončí totalitou a zmařenými životy i chudobou. Budování komunismu tak skončilo. Jak dopadne budování EU ideálu ? No zatím to nese atributy totality i chudoby, resp. chudnutí. Za 20 let bude vše jasnější. Otázka je, zda si na to počkat inside nebo outside toho experimentu.
30. 08. 2011 | 00:15

šlapka napsal(a):

Vico
Podle mě by autor měl v nejbližší době vyhledat lékaře a nechat si proměřit svoji sodnost.

Ale je dost možné, že zdejší čtenáře považuje za onu dickensovskou lůzu...a tak píše jak píše.

Dobrou noc.
30. 08. 2011 | 00:16

šlapka napsal(a):

re: soudnost
/předpokládám, že pije whisky pouze s ledem/
30. 08. 2011 | 00:17

s... napsal(a):

Maximus a Zacheus

Máte tak vynikající postřehy! Souhlasím s Vámi na desettisíc procent! Většina je s námi! Trest smrti pro všechny!
30. 08. 2011 | 00:17

slunečnice napsal(a):

Vico: Don´t worry, Ms. Tomský mě svým jabčákem neopije.

šlapka: Ano, sodnost. Pan Tomský opravdu perlí.

S...: Souhlasím s vámi na sto tisíc procent! A umírám smíchy.
30. 08. 2011 | 01:48

kormoran napsal(a):

Prubezna rekapitulace , Pan Nigel Farage!
http://www.youtube.com/watch?v=OU8K6oCm2w8
30. 08. 2011 | 02:07

antoninovy napsal(a):

Maximus a další

dovoluji si upozornit na svůj přípodotek pod posledním blogem Jiřího Pehe na thema - cigánů,

pěkně zdravím

an
30. 08. 2011 | 02:22

antoninovy napsal(a):

Maximus -

shlédl jste film Terrence Mallicka - The Thin Red Line ?

Byl natočen tuším v rocě 1998, tam jsou ty věci nejen naznačeny, ale i krutě rozvinuty.

an

P. S. Poznámka, nejsem dívák a návštěvník kinematografů, nerad sdílím emoce s neznámým davem, privátní projekce mají však cosi do sebe. Je to vždy zvláštní moment, když doběhnou titulky, jak se diváci po sobě s rozpaky rozhlížejí, jen málo kontaktů očima, jakoby se styděli za to, co sdíleli a projevili.
30. 08. 2011 | 02:31

antoninovy napsal(a):

wbgarden - kdy ten lid skládal písně - inu ještě za bolševika, pane, pod tou těžkou knutou chtělo se mu pěti.

Dnes Vám pane zapěje jen ta Yveta Bartošová. Dnes se dle Vás všichni mají dobře a proto netřeba živého zpěvu. Pustťe si něco na ten způsob na českom televiděniji, neznám jak se ty pořady jmenují, nemám, nevlastním, neplatím, nesleduji. Tu stokorunu dám raději na dobré víno z Chile.

Jste spokojen s průběhem oněch věcí ?
30. 08. 2011 | 02:50

honolulu napsal(a):

Pane Tomsky, u techto typickych extrimistu vyvolavate alergii.
Vsimnete si, kdo je vede a proc to dela..
30. 08. 2011 | 05:32

honolulu napsal(a):

Pane Maximus,
rikaval "nejaky" Vespasian, (cisar rimsky a pan sveta) ze penize nesmrdi a dal je ocucht Titusovi, (nastupci) byly z rimskych verejnych zachodu.
Opravdu nesmrdeli. Proto, kolem penez nikdy neexistovaly moralni zakony. To zavinil ten Vespasian.
30. 08. 2011 | 05:42

Zacheus napsal(a):

To s. Víte, já to zase tak neprožívám, jak si asi myslíte. Ale těžko popřít, že některé kroky vládnoucích vrstev jsou v jasném rozporu se zájmy těch ovládaných. Přeji pěkný den.
30. 08. 2011 | 06:41

Béda napsal(a):

jih,

Mohl byste zmínit ještě situaci jiných států Evropy (krom Švýcarska), obzvlášťě na jejím východním cípu, které nejsou prozatím členy EU?

Otázka: proč se vlastně ČR tlačila do EU jako hovězí do lisu na maso? Pročpak se ještě předtím v rámci přístupových jednání vzdala své konkurenceschopné části ekonomiky, potravinové soběstačnosti, části státní, především ekonomické suverenity a stala se v podstatě závislou zemí? Kdopak nám to ČR do té zlé EU natlačil? Netlačil ji tam již Tomského guru Já 1. Sličný Václav Klaus?

Jinak ohledně Švýcarska vám za mně odpověděl Maximus.
30. 08. 2011 | 07:05

Holubář napsal(a):

Maximus:
Máte pravdu.
Ale beztak jsou to všechno už jen kecy, od Tomského či kohokoliv jiného. Stejně bude válka, to je zřejmé. Jen nevíme, my řadoví občané, jaký bude mít charakter, o jaký typ války půjde.
Nemám pravdu?
30. 08. 2011 | 08:03

Cech napsal(a):

Vzhledem pro některé "složité definice",které používá pan Tomský je nutné přepsat logiku filozofie.
Definice:
Co je to ústavní menšinová demokracie?

Co je demokracie?
Co je ústava?

Co je většinová neústavní demokracie?
Co je to vykrádání ústavy?

Možnost vykrádání ústavy přináší povědomí, že stát není totožný se společností.
Definovat evropské státy jak vznikly z nacionalismu a že pro nás má nacionalizmus nej budoucnost, nevím to snad chce opravdu hlubší studium.
Proto ve světle menšinové ústavní demokracie lze označil sjednocení vedené dvojicí Merkelová - Sarkozy jako opravdové nebezpečí pro onu naši menšinovou ústavní demokracii.
Potom je všem naprosto pochopitelné,že pro naši menšinovou ústavní demokracii se jeví Rusko jako příklad zdravého nového demokratického jádra.

Snaha již "zprivatizovaných" států oddlužit se dostává do rozporu s duchem definice menšinové ústavní demokracie.

Proto výsledkem "zprivatizovaného" Řeckého státu bude státní bankrot.
Proto s výši "zprivatizovaného státu", klesá možnost státních úsporných opatření téměř k nule.

Reakce dvojice Merkelová - Sarkozy o sjednocení EU a posun do ekonomicky únosných mezí je opravdu smrtelným nebezpečím pro NAŠI MENŠINOVOU ÚSTAVNÍ DEMOKRACII.

Posun tak že růst ekonomiky státu (dlužníka) bude více jak úroky a nutný provoz potom je schopen splácet dluh, bohužel toto není cílem menšinové ústavní demokracie.

Proto by bylo vhodné aby zastánci menšinové ústavní demokracie, popsali mechanizmus bankrotu státu.Popsali rozpad eurozóny a výhody pro demokracii v Česku (Nebo snad demokracii po Česku ?).
30. 08. 2011 | 08:18

Jedla napsal(a):

Pan sovětolog sám sebe definitivně zařadil mezi aristokracii. Ani k tomu nepotřeboval glejt panovníka. Sir Tomský, to zní skvěle.
30. 08. 2011 | 08:46

Petr z Tábora napsal(a):

Pěkný příspěvek pane Tomský. Ale co s tím uděláme ?

Ta poznámka v diskusi o vlivu těch pár procent nejbohatších má také něco do sebe. Za peníze se dá koupit všechno, tedy i rozhodování politiků. Navíc výhody globálního světa ocení především ti nejbohatší.
30. 08. 2011 | 09:33

šlapka napsal(a):

Něco z reálného světa /zajímavé prokliky - doporučuji/ , ne ze světa zbožných přání a falešných konstrukcí samozvaného aristokrata:

http://zpravy.kurzy.cz/279897-ralph-silva-staci-zavrit-tretinu-bank-a-bude-po-krizi/
30. 08. 2011 | 11:47

Jejda napsal(a):

Uvedené je krásně popsáno v knize "Jak přežít padouchy"
od Benjamina Kurase.
30. 08. 2011 | 11:52

Paterik napsal(a):

Je jasné, že když to budou Němci platit, budou to i řídit. Nerozumím těm řečem o demokracii a suverenitě. Když všichni chtějí německé peníze, tak pojedou podle jejich pravidel. Pokud od nich peníze nechtějí, tak si je "demokraticky" můžou vydělat sami. Třeba takoví Řekové.
30. 08. 2011 | 11:53

TomášL napsal(a):

Zajímavý článek a ve mnohém souhlasím!

Děkuji!
30. 08. 2011 | 12:52

chi chi chi napsal(a):

Jakl

To se konečně rozklene porozumění nad bratrskými národy, až napřed Itálie zachrání Řecko, pak Řecko Itálii, pak oba společně Španělsko, pak zase Portugalsko, pak Španělsko s Portugalskem zachrání Francii a znovu Řecko.
To bude konečně ten pravý tábor míru a socialismu :-)
Dokonce název RVHP mi přijde pro EU dnešních dnů velice případný :-)
Vítejte v zajímavých časech :-))

a
V politice není důležité, co je skutečné.
Důležité je, co připadá skutečné naivním.
Tedy to, co prodávají média a co ti naivní kupují.“
30. 08. 2011 | 19:22

venceremos napsal(a):

Dnes máme nového nejlepšího přítele,
a proto můžeme být šťastní,
protože je tu opět někdo moudrý,
kdo nám říká, co je správné.
Ajeto dost desive, ze jo kdyz si uvedomiime,
jak jsou vsichni v te ZOO nadseni a jak hykaji blahem,
kdy se mohou vrtet pred navstevnikama, kteri je spis lituji.
Ale je fakt, ze ZOO jim zajistuje peci, jidlo a sem tam i samicku....
My víme, že je to v prdeli, ale každej den dobrej.
30. 08. 2011 | 19:32

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
30. 08. 2011 | 19:39

čegevara napsal(a):

je vlastně úplně jedno, kdo vládne, či se snaží
Ono to jde zu grunt poměrně rychle
a bez ohledu na to kdo sedí na Hradě a nebo kdo ve Strakově akademii a nebo nekde v Bruselu
Mechanismus, že všichni jsou zadlužení až po uši,
a snaží se pomoci tomu,
komu zrovna dnes buší exekutor na dveře
může vést jen k tomu,
že během krátké doby budou všichni v exekuci.
Zdeformovat trh miliardou regulací, subvencí, dotací a zavést plíživou formu socialismu, a pak říkat že kapitalismus nefunguje, to je asi jako odmontovat autu kola a pak prohlásit auto za zbytečnost, protože nejezdí.
Tento neživotaschopný bastard státního korporativismu a socializmu má s kapitalismem společného pramálo.
Představa, že může chudý zbohatnout tak, že bohatí nebudou bohatnout, je tak ekonomicky nesmyslná, že bych Vám rovnou doporučil se vrátit do mateřské školky
Jasně když si navzájem všechno všem dáme, tak budem mít všechno všichni dohromady.
A chleba nám bude péct Golem.
:-D
Teprve EU ten komunismus konečně dotáhne do konce.
30. 08. 2011 | 20:48

ivan tomek napsal(a):

Pane autore, zda se, ze davate prednost 'predavani lidove moudrsoti uslovimi' pred vetsinovou vladou. (nemyslim, ze tak si vami citovany Aristoteles predstavoval idealni stat.) Jak si idealni stat konkretne predstavujete? Napiste konstruktivni clanek, vysvetlujici jak by podle vas mel idealni stat fungovat.

A mimochodem, soucasne ekonomicke boure nevznikly v te zatracene zdegenerovane EU, ale ve vzorne kapitalistickych Spojenych Statech. A nezacala je degenerovana vetsina ale naopak ta mensina. Ovsem nepredstavujici jednu tretinu spolecnosti, ale jejich 10%.

Prominte, jetsli jsem vasim argumentum neporozumel.
31. 08. 2011 | 02:21

Nhau napsal(a):

ad tomek:
"ve vzorně kapitalistických Spojených státech?"
To si snad děláte legraci. To, co je dnes v USA je od kapitalismu vzdáleno na sto honů. To je korporativistický systém, kde zvýhodňováni a bailoutováni jsou ty velké banky, které si rozumí s vládní demokraticky-socialistickou klikou. Kapitalismus byl v USA jen v 19. století.
31. 08. 2011 | 16:36

Jaryn napsal(a):

Gazdík: Snížení sazby DPH na knihy a léky překazily Věci veřejné

Musej víc příště víc snažit.

Pardon za OT.
01. 09. 2011 | 10:40

šlapka napsal(a):

Jaryn
TPod blogy pana Tomského to není vůbec OT.
Ba naopak.
:))
01. 09. 2011 | 11:41

Oliver Andrásy napsal(a):

Prepáčte pán Tomský, ale asi ste ma celkom nepochopil, čo som v tom článku písal. Ja som netvrdil, že politická elita je niečo super. Vôbec nie. Ja len tvrdím, že politici správajú pragmaticky a chcú získať čo najviac hlasov. A pri systéme "jeden človek = jeden hlas" môžu najviac hlasov získať tak, keď budú oslovovať toho najprimitívnejšieho voliča. Prečo? Lebo tých je najviac. Kto by pochyboval, nech si porovná náklad bulváru s nákladom serióznych novín. Preto navrhujem systém, aby sa každý na správe vecí verejných (ako volič) podielal v tej miere, akej sa tomu rozumie. Ten systém tu nejdem rozoberať - už som ho v týždni dávnejšie uverejnil. Oliver Andrásy
16. 09. 2011 | 23:28

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy