Život s dvojím příjmením

17. 08. 2009 | 14:44
Přečteno 18900 krát
Když jsem se v červnu vdávala, přibrala jsem si úředně jméno Němcová, čímž jsem stávající rozšířila na Němcová Tejkalová. S manželem jsme se nicméně dohodli, že budu i nadále kromě úředních dokumentů a společných záležitostí užívat svoje „dívčí“ příjmení. A jsem ráda. Život s dvojím příjmením totiž není úplně snadný, i když většina momentů je spíš vtipná než k naštvání a rozhodně vím, že je na světě aspoň 4,9 miliardy lidí s daleko těžším životem :-).

Úmyslně jsem se rozhodla pro přechýlenou variantu. Němec Tejkalová zní sice víc „cool“, ale v mém případě k tomu nevidím nejmenší důvod. Na druhou stranu jsem nejen na úřadech zjistila, že to je díky řadě celebrit, které se pro tuto variantu rozhodly, známější a srozumitelnější než dvě přechýlená příjmení. Doložím historkou z nákupu letenky. Pořizovala jsem si letenku na listopadovou konferenci v Curychu a kvůli platbě naší fakultou jsem to musela řešit po telefonu, ne po internetu, jak jsem zvyklá. Takže jsem si v hlučné kavárně špatně opsala rezervační kód a slečna si mě musela vyhledávat podle příjmení. „Tejkalová, Alice Tejkalová, a je to letenka do Curychu,“ hlásila jsem. Pak jsem si uvědomila, že jsem vlastně původně udala už nové příjmení v pasu: „Ne, promiňte, Němcová Tejkalová, já už budu mít v pasu nové příjmení.“ A slečna povídá: „Aha, dobře, takže Tejkalová, křestním jménem Alice. A Němcová je křestním jménem jak?“ Ani jsem se nesmála, protože jsem se styděla, jak to celé komplikuju.

V mojí bance mě zase slečna na přepážce po pěti minutách marných pokusů ujistila, že dvě příjmení se mi se jménem na kartu určitě nevejdou. Budu tam mít tedy pouze obě příjmení. To jsem nechtěla, tak jsem se zeptala, jestli nestačí, když mají moje celé jméno v databázi a na kartě budu dál jen Alice Tejkalová. „Vidíte, to je dobrý nápad,“ ocenila mou vynalézavost slečna a řada čekajících lidí, které jsem tušila v křesílkách za mnou, si oddychla. „Nad tím jsem nikdy nepřemýšlela, ale to je praktické, takhle si nechat svoje původní příjmení, pak nemusíte měnit kartu,“ řekla mi ještě s úsměvem na rozloučenou a já měla radost, že dělám emancipační práci i na místech, kde bych to nečekala.

Naopak na druhé kartě jsem smířeně podepsala automaticky vygenerovaný náhled na jméno Alice Němcová a převzala si po týdnu originál výlisek se jménem Alice Tejkalová. „Samotného mě zajímalo, jak to nakonec dopadne,“ usmíval se úředník. „Myslel jsem, že tam stejně budete mít jen ta dvě příjmení, ale takhle jste spokojená, ne?“

Když si manžel vyzvedl novou občanku, nadšeně mi hned telefonem hlásil, že jsme se mu do ní vešly všechny, a já jsem moc ráda. To by mi tak ještě chybělo, abych se nevešla do občanky vlastnímu manželovi.

P. S.: Pro případné ofenzivní diskutující: Mám co na práci, ale nebaví mě psát pořád vážná témata a upřímně, mě je v takovémhle horku nebaví ani číst.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

crystal napsal(a):

Paní Tejkalová,
proč jste vlastně úředně přebírala příjmení manžela?
V dnešní době se to snad dělá hlavně proto, aby v budoucnosti odpadly problémy na letištích, v úřadech, třídních schůzkách a papírování okolo dětí.
Ve Vašem případě však o zjednodušení nemůže být řeči.
Takže?
Vážně mě to zajímá neboť jsem nedávno řešila podobnou situaci.
17. 08. 2009 | 15:01

Eja napsal(a):

Poprvé jsem si přečetla upřímné konstatování, že dvě příjmení si někdo bere, protože je to, no ... "cool". Zřejmě je taky "cool" jmenovat se např. Irena Dvořák Novotná. Co na tom, že to zní nesrozumitelně a odpusťte - blbě. Taky se vzdáváme elegantní zkratky, kterou čeština dovoluje,když pouhou koncovkou identifikuje pohlaví a chrání naši mluvu před těžkopádností nesklonných výrazů. Jako obyčejná Evka Novotná nejsem "cool". Dočkám se někdy toho, že bude "cool" normální klidná žena, která se neověšuje vymyšlenými cigrlátky, aby byla - no holt cool...?
17. 08. 2009 | 17:12

Ládik napsal(a):

Po druhé svatbě mohou být 3 příjmení (nic ve zlém, jen dotaz...)?
A muž může mít 2 příjmení (Jiří Kováč Paroubek..)?
17. 08. 2009 | 17:29

Ivan napsal(a):

Pěkné odlehčení od mnohých blábolů. Jinak Vám přeji u přepážek institucí lidi, na české poměry, s nadprůměrnou inteligencí. Přesto určitě u
naších úřadů zažijete dosti
dobrodružství.
17. 08. 2009 | 17:37

PatientO.T. napsal(a):

2 Ládík:

Já bych volil Jiří Paroubek Kováčová. To by byl kůl...
17. 08. 2009 | 17:40

Eliška II napsal(a):

Ejo,
vzala jsem si muže po 22letech spolužití, skoro natruc tomu, co jsem sama vyznávala, tedy soužití bez potřeby sňatku. Ale dnes je toto soužití tak běžnou praxí, že právě sňatek mi najednou přišel jako správná varianta. Ale své jméno opouštět ve věku, kdy vás všichni znají jako "Evku Novotnou", by bylo docela kontraproduktivní. Jak ale dát najevo svému muži, že ani jeho příjmení pro vás není něčím nepřijatelným, že prostě patří k vám. Tady ta dvě jména mají své opodstatnění a jsem za to ráda
17. 08. 2009 | 17:56

Frauenberg napsal(a):

Uz vim, proc jsou v Cesku zrusene slechticke tituly a ignoruji se i akademicke:-)
17. 08. 2009 | 18:40

Pepa Řepa napsal(a):

Já bych zavedl jméno po manželovi povinně a to po všech manželech.

Něco jako je velkej techničák u auta. Aby člověk hned věděl, z které ruky ojetina pochází, jestli je v záběhu, po GO, kolik to žere a tak.

Teď stačí stočit tachometr, dát nové obutí, naleštit a člověk neví co kupuje.
17. 08. 2009 | 18:46

Veronika Vendllová napsal(a):

No Pepo, to bych si užila srandy.

Alice moc díky za odlehčení, zcela tomu rozumím. My jsme zase zvolili cestu odlišných příjmení a syn má příjmení moje.

Občas je to legrační, když paní doktorka volá: "tak Vendlovi, pojďte...." a v čekárně sedí syn s tatínkem. Můj muž občas odvětí, že teda Vendl není, ale že teda ok.

A těch otázek, proč že jsme to tak udělali. Už na ně neodpovídám, prostě to tak je! :)
17. 08. 2009 | 20:05

Milan napsal(a):

Nechápu to. Vůbec tomu nerozumím.
Rozumím, když si známá osobnost nechá z profesních důvodů své původní příjmení - pro herečku nebo zpěvačku to může být životně důležité. Ale nechápu zdvojování příjmení. Myslím, že lidé, kteří toto dělají, jsou divní. Jsou to ženy nějak obzvlášť moc zakomplexované, které pociťují potřebu dodat si zdání důležitosti, významnosti a jedinečnosti a volí k tomu tuto podivnou a nepraktickou cestu.
No a dost hodně se tím shazují.
17. 08. 2009 | 20:19

Eliška II napsal(a):

tedy pane Řepo, v tom případě totéž i pro muže a zároveň historii, něco jako česká kancelář pojistitelů, kde jsou všechny bonusy či malusy, raději tu úvahu ani nebudu dál rerozvádět :-))
17. 08. 2009 | 20:21

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Soudružka Anežka Hodinová Spurná, funkcionářka v 50. létech min. století, tyto starosti neměla. Její dvoupříjmení mi v dětství přišlo tak exotické, že si je pamatuji celý život. Z českých takových mužů znám jenom Tomáš Garrigue Masaryk.
17. 08. 2009 | 22:02

Pobo napsal(a):

Toto, že není vážné téma, paní Alice?

Bo ja jsem kajsi slyšel, že na toto veledůležité téma má proběhnout rozsáhlý výzkum v Gender Stupidyties, o.p.s. No teda, jestli na to přijde dostatečně tučný grant. Ale ten určitě přijde, bo tento celospolečenský problém je nutné (u)rychle(ně) a co nejintenzivněji řešit. Bez toho by fakt nešlo. Kaj by tato společnost jinak skončila?
17. 08. 2009 | 22:31

kormoran napsal(a):

Krasna Pani ! Svarny junak jsem .......Ted jsem se trosku rozkaslal)))) Za pluhem zdatny jsem a v boji obstojim, ryby a zver lovim rad. Mohl bych Vam i ve skrini delat "mola" , tedy v pripade predcasneho navratu manzela)))))
Ale Alice Kormoranova co? Toooo zniiiii!!!!!))))))http://www.youtube.com/watc...
18. 08. 2009 | 05:16

Pepa Řepa napsal(a):

To Eliška II
22 let říkáte?

To jde cena nahoru.
Kategorie Veterán, řekl bych.
Zvláště, když je většina dílů původních.
Ale stejně, údaj "první majitel" má svou váhu. Jenže věřte tomu.

Proto ta povinná jména:
Eliška Nováková Vendlová Tejkalová Němcová Feminová Kormoránová Matyášová Spurná

Stačí říct: Legitimujte se.

Džendtety by měly mít povinnou pomlčku.
Linda Femina-Brojler.
Takové skryté varování. Něco, jako je na cigaretách.
Pozor, škodí zdraví.

To nepojistěj ani u Lloyd's.
18. 08. 2009 | 06:34

kormoran napsal(a):

Pepo Repo ))))) S Vasim prijmenim by chudak Alice jeste dosla k ujme na zdravi pri sklizni cukrovych bobuli v te ci one vesnici)))))))
18. 08. 2009 | 06:47

Pepa Řepa napsal(a):

Autorka
a vůbec, buďte ráda, že jste Tejkalová a vzala jste si Němce.

Kdybyste byla Alice Malá a vzala si syna Martina Huby budete se jmenovat jak?

A to nemluvím o nešťastnicích, které vyvdají jména typu Grospič.
18. 08. 2009 | 06:48

Pepa Řepa napsal(a):

To kormorán
opak je pravdou.
Byla by Alice Big-Beet Tejkalová.

Interesantní jméno, řekl bych. Co by za ně jitá Petra Kováčová dala.
18. 08. 2009 | 07:12

kormoran napsal(a):

Pepo Repo , upresneni Alice Beet(Turnip),(Beetroot) Tejkalova , ovsem stejny osud by ji cekal pri vycestovani do anglicky mluvicich zemi)) a treba i horsi))
18. 08. 2009 | 07:34

Eliška II napsal(a):

Tak veterán? Ale proč ne, můj muž má veterány rád, dokonce píská nějaké závody starých motorek...
Mám opravdu jen dvě příjmení, pravděpodobně by vám k tomu můj drahý dodal, Němcová, Kormoránová ne, ale spurná, spurná to ona byla vždycky
18. 08. 2009 | 08:19

jaryn napsal(a):

Královsky se bavím :-)
Díky, bando!
18. 08. 2009 | 08:43

skeptický napsal(a):

Ženská,která by si moje jméno nevzala je už předem zaděláno na průser.Stačí první knoflík blbě,a už se nezapnete.

Holky,buďte nadosmrti vděčné,že se vůbec nějaký trouba našel.

Hlavu popletenou gender bludy,ani náhodou.A kreditkartu a dokonce pas ženské?Nezobte se,nemá to budoucnost.

Za první republiky to byla paní vrchní dřevoobráběcí strojní továrníková,paní vrchní čističová stoková,to už taky nevěděly coby.

Jsme tu zralí na kolonizaci a převýchovu.
18. 08. 2009 | 09:47

Baba napsal(a):

Většina žen v ČR automaticky, možná i ráda, přebírá příjmení svého současného muže. Rodné příjmení v tom nebývá výjimkou. S novým jménem se ztotožňujeme s pozměněnou identitou, tu původní, i když zdaleka ne samozřejmou, spousta dětí řešit nemusí. S jednoduchým jménem a příjmením mi stačilo si uvědomit, jakou formu jména považuji za podpisový vzor, co za rychlý podpis a co za parafu. Pozor na bankomatové slídily.
18. 08. 2009 | 10:19

Alice Tejkalová napsal(a):

Crystal: Hodně jsem o tom přemýšlela, původně jsem si chtěla nechat jen svoje, ale pak jsem se, podobně jako Eliška II rozhodla pro dvě příjmení. Je pro mě nepřijatelné opustit svoje příjmení, necítila bych se tak dobře, myslím, že každý si má vybrat, co mu vyhovuje, ať už si chce nechat jen svoje příjmení, nebo mít dvě, nebo jen manželovo. A částečně zjednodušující to je, když něco jdem řešit s manželem, nic nevysvětlujem, hned nás berou jako manžele. Jde jen o to, nacpat příjmení do kolonek.
Eja: Já nechci být cool, já jen napsala, že mít příjmení Němec Tejkalová, znělo by to víc "cool", a to cool je v uvozovkách proto, že je míněno ironicky, já se s těmito tvary neztotožňuju. To cool je na tohle, ne na dvě příjmení.
Pepa Řepa: Pomlčku bych brala hned, ale podle pravidel tam nepatří, jak jsem se dozvěděla na matrice, takže smůla. Jinak nechápu, co si pořád dokazujete tím, že se pouštíte do genderových témat. Že by nějaký komplexík? Neříkám, že všechny projevy feminismu jsou super, s řadou z nich se neztotožňuju, třeba s pozitivní diskriminací, ale kvůli ženám, které na přelomu devatenáctého a dvacátého století bojovaly za možnost studia na vysokých školách, rovnoprávné postavení v rodině atp. mi stojí za to říct, že se cítím jako feministka, právě v téhle, na nikoho se nepovyšující, jen rovnoprávné, linii. Jsem jim vděčná. Doporučuju k četbě: Marie Neudorflová Lachmannová: České ženy, je to skvělá knížka.
Veronika Vendlová: Nad touhle variantou jsem nepřemýšlela, ale musela jste si s ní dost užít, i tahle diskuse ukazuje, že hodně lidí není na alternativu ženského příjmení (přestože je zcela legální) jakkoliv připravena.
Milan: Nevím teda, jak Vy, ale já žádný komplex nemám a poslední, co bych si potřebovala dodat, je důležitost.
Skeptický: Ola, tady tuším nějaký velký komplex, anebo mě možná překvapíte, že jste ve skutečnosti jen tak ostře ironický.
18. 08. 2009 | 10:19

skeptický napsal(a):

A.T.

Přímo sžíravě.

Komplexu vícecennosti se bohužel při vší skromnosti vyhnout nelze.

Moudrosti učí život,ne jen knihy.
Natož někdo s německým příjmením,a to hned dvakrát psát o českých ženách.Vsadím se,že hrdinky taky moc českých příjmení nepobraly.

Pomlčka se plete s mínus.Ta by se měla psát po rozvodu,v harmonickém manželství plus,v běžném poměřování sil dvojtečka.
18. 08. 2009 | 10:37

skeptický napsal(a):

P.S.
Ještě existují znaménka > a <,aby nebyla mýlka.
To feministické hnutí je jen abyste se cítily nadřazené,a přestaly rodit.
Za dvě generace ti,co zdědí tuto zemi Vám to vyženou z hlavy.
A konec s problémy co na sebe.Černá sluší každé.
18. 08. 2009 | 10:44

Zdena napsal(a):

Pobavil mě komentář Pepy Řepy.
Je pravda,že žena s více příjmeními toho na sebe prozrazuje docela dost.Trochu,ale opravdu jen trošíčku mi to připomíná hlasité telefonáty na veřejnosti.Také prozrazují mnohé.
18. 08. 2009 | 10:45

Alex Koenigsmark napsal(a):

Kdysi jsem si zadělal na problém, když jsem dal souhlas k překladu své hry v Polsku nějaké dívce, zatímco tamní DILIA pracovala výhradně s překladatelkou, která měla teoreticky dvě jména, ve skutečnosti však tři - ten její manžel měl příjmení s pomlčkou. Jmenovala se nějak jako Olga Czapiekowna - Lichtenfelsz- Marienkowska. Proti tomu i případné Alice Dvorák Smetana Tejkalová zní suše a nudně.
18. 08. 2009 | 11:17

Pepa Řepa napsal(a):

Ještě by ti chtělo vylepšit první jména po vzoru pojídačů žab. Anne-Marie, Jean-Paul a tak.

A hlavně nepřechylovat, v tom je světovost.Tím prokážeme, že jsme bez komplexů.

Božena-Mařena Malá Líná Huba, kam se hrabou Indiáni.
18. 08. 2009 | 11:33

Pepa Řepa napsal(a):

Boženka, kmotra Mařenka, rozvedená Malá, rozená Líná a vzala si teď Hubu.

Pomlčku tam má na počest bojovnic za volební práva před sto lety (zřejmě je chce ženám někdo odebrat).
Nepřechyluje je tedy sebevědomá bez komplexů.

To už nenemusíte ani psát C.V. Ve jménu je vše.
18. 08. 2009 | 11:47

Pepa Řepa napsal(a):

Jestli mají na Borech internet přejmenuje se Jiří Kájínek na Sedícího Býka.

http://i3.cn.cz/3/108539045...

Ať jsme cool.
18. 08. 2009 | 11:57

Pobo napsal(a):

Dcera Klemetna Kůla Kulana provdala se jednoho krásného dne za Karla Kulu.

Tož není ta Kulana Kulová Kůlová (hyper)cool?
18. 08. 2009 | 12:26

Ládik napsal(a):

Nebylo by lepší uvádět jméno, příjmení a číslo (počet rozvodů)?
Jen Škromach by měl výjimku - jeho indiánské jméno je 8jalovic (zabil je jednou ranou - el. proudem, zamlada).
18. 08. 2009 | 12:48

Eliška II napsal(a):

místo abych se řádně vykořisťovala a makala, sedím tu u jednoho blogu a hubnu smíchy! Skeptický:ani ve snu by mě nenapadlo řešit tuhle rovnici
a neděste tou představou, co ženy čeká za dvě generace, ostatně jako skeptický byste mohl předpokládat rok 2012:-)
Pepa Řepa je jesně technický typ, někdy je moc skeptický, ale to je tou společností, v níž se pohybuje (jen když nejsme samotáři ještě k tomu zhulení)...
Pěkné poledne:-))
18. 08. 2009 | 12:48

Lena napsal(a):

Pepo Řepo,

"kolik to žere", to přece vidíte na první pohled, ne? Na to nepotřebujete OP ani všechna příjmení.

Tak například já jsem se rozvedla a vzala jsem si zpátky "své" příjmení. A víte, že to je taky trošku problém - jmenovat se stejně jako za svobodna a přitom být rozvedená? Hlavně MSSZ a VOZP a FÚ jsou z toho poněkud zmateny. A taky policajt nevěděl, komu že má lípnout pokutu.
18. 08. 2009 | 13:06

skeptický napsal(a):

Eliška II

Neděsím se,docela jim to potworám přeju.Budou se na to divně koukat.
A těch bezrukejch,co tu bude.
18. 08. 2009 | 13:11

Lena napsal(a):

P.S. Ještě mě napadlo, Pepo, jak zachycovat případné milence a přítele (mezi ty manžele). Protože i ti mají svůj podíl na opotřebení ve smyslu Vašeho příspěvku.
To by některým dámám nestačila pro identifikaci ani A4.
(A co teprv, kdyby se stejný model prosadil pro chlapy!)
18. 08. 2009 | 13:12

jozka napsal(a):

Tak na to bacha, aby to nebylo jak v tech cimmrmanech, kde byla jedna jmenem Terezie Sinfledova, predtim Krausova, predtim Bornikova, rozena Jebava (volne prevypraveno, pamet neslouzi a knihu mam doma)

A taky na hlouposti, ktere tropi zivot, o cemz muze svedcit kamarad, ktery se ucastnil jedne sportovni souteze v tandemu Hrachova - Polivka.
18. 08. 2009 | 13:21

Ládik napsal(a):

Místo občanky zavést servisní knížku.
18. 08. 2009 | 13:22

jozka napsal(a):

No a odtud je uz jen kratky krok ke srotovnemu.

Tfuj, to jsem hnusnej...
18. 08. 2009 | 13:29

Pepa Řepa napsal(a):

To Lena
milence bych do TP Ajdyny nepsal.
Půjčení se nepočítá.

Rent Car vám taky nepředloží výkaz, kterej Lojza najel pátého února 2007 dvacet kilometrů.
To byste musela vykazovat i to jestli jel spořádaně po dálnici nebo off road, jestli se neobrátil na střechu, jestli řádně dolejval olej a chladicí kapalinu.
To by asi Idemtity Card nepobrala.

No nic, pro mne je debata přínosná v tom, že jsem pochopil, proč existují "Gender Studies".

Je to na památku bojovnic za volební práva na konci 19. století.
Kdepak pieta je potřebná.
18. 08. 2009 | 13:42

Pepa Řepa napsal(a):

To Lena
abyste si nemyslela, že nejsem v obraze, tak my jsme si to vyzkoušeli na vlastní kůži, až do doby než jsme šoupli první dítě do školky.

Když začala brát rozum, tak jí přišlo divný, že je táta řepa a máma mrkev. Zjistili jsme, že je to blbost a jméno-s velkým problémem- sjednotili.

Ale nikomu neradím. Ať si je táta třeba Sedící Bejk a máma Malá Líná Huba, když jim to přijde důležitý.
Mějte se.
18. 08. 2009 | 13:51

Jullus sphinx napsal(a):

To Eliška
úplně mimo. Nejsem technický typ.Vyměnit kolo je pro mne vrchol dovednosti.Dokonce mám na svém autě ještě zimní gumy. Už to nestojí zato kola měnit.

Ale auta mám docela rád. I ta cizí.Jen mně je nechce nikdo půjčovat. Přitom jsem dosud žádné "nenaboural".
18. 08. 2009 | 14:00

Eva napsal(a):

Řepo,

1) souběžné používání je dvojnásobné opotřebení, takže nelze ztotožňovat s krátkodobým půjčením,

2) máte nějaké útlocitné dítě, ne? S ohledem na dlouhobý stav světa jste ho měl vychovat k větší odolnosti.
18. 08. 2009 | 14:01

Pepa Řepa napsal(a):

Pardon napsal jsem heslo do titulku.
Aspoň vím, proč mně nikdo nechce auto půjčit.
Kvůlivá Róze Skleróze.Ta mi zavařila.
18. 08. 2009 | 14:03

Lena napsal(a):

No a já zas napsala druhé jméno. To předtím je pro Vás.
18. 08. 2009 | 14:04

Pepa Řepa napsal(a):

To Eva
To myslíte, že by se dva šábli o povinné ručení?
Zajímavá myšlenka.Zrovna včera jsem poslal prachy Kooperativě.
Jsem to ale blb.

K bodu 2. Máte pravdu. Mea culpa.
18. 08. 2009 | 14:09

Lena napsal(a):

A náklady na údržbu. Budou v tom případě daleko vyšší.
18. 08. 2009 | 14:20

Eliška II napsal(a):

Pane Pepo, taky se jí bojím, nejhorší bude, až se z ní stane Roza Skleroza Alzhaimrová :DDD
18. 08. 2009 | 14:43

skeptický napsal(a):

P.P.
Nejlepší jsou mladé milenky,dalo by se i vybírat školné.

Ty doma,co už mají doježděno mají kupodivu spotřebu jak závoďák.

Ono Frau Mohrruebe-Rueberzahl zní dost hrdě.
Ještě si pořídit syna Mrkvoně,aby to znělo vlastenecky.

A když rozum bralo,na tátu se ptalo...

Tatínek hačá...
18. 08. 2009 | 14:45

Alice Tejkalová napsal(a):

Jen jsem se chtěla ještě podělit o jeden zážitek. Zajímavé je, že téma vždy nejvíc zaujme muže, kterých se (pokud se nejedná o jejich ženu) vůbec netýká. A pak taky že 90 % žen řekne - jasně, ať si každej vybere, co chce, a ten zbytek je naštvanej, že si taky nevybral jinak :-))
A to, co mě fascinuje, že jsem si opravdu tohle téma vybrala jako spíš pro legraci, vždyť o nic nejde, ale znovu se ukazuje, že vlastně jde. Protože se teď názorně ukazuje to, na co mě upozornil nezakomplexovaný pan Pepa Řepa, a s čím já nesouhlasím - že nejde odlišit netoleranci vůči handicapovaným lidem, etnickým menšinám, gayům a lesbám, komukoliv, kdo je jiný než majorita, aniž by tím ale přitom majoritě škodil. Protože netolerance je jen jedna. A pořádně velká.
18. 08. 2009 | 14:52

Alice Tejkalová napsal(a):

Aha, vypadla mi vložená věta :-)) Pepa Řepa psal, že právě lze odlišovat, za koho se bít a že za handicapované je to dobře a za ostatní je na hraně, najdete to kdyžtak pod mým minulým blogem. To já tvrdím, že netolerance je jen jedna. Omlouvám se.
18. 08. 2009 | 14:55

Pepa Řepa napsal(a):

To je opravdu úsměvné.

Nahozené téma pro legraci a najednou jsme jako kyselý citron u etnických menšin,gayů netoleranci, řekl bych přímo u xenofobie.

Tak si tady, paní Tejkalová hezky mudrujte o netoleranci, nepřipravenosti na feminismus a o komplexech těch druhých.

Pokud budete mít s kým.Pan editor je mimo, ten by se určitě přidal.Ani nevíte, co to o Vás vypovídá.

Příjemnou zábavu.
18. 08. 2009 | 15:11

skeptický napsal(a):

Dotaz od sžíravě ironického(vybral jsem si tu méně netolerantní odsudek)).

Ten se mimochodem řadí k xenofobům,mužským šovinistům,rasistům,teroristům a pod.,pocházejících ze slovníků nových ideologií,jako konečné řešení v dialogu s lidmi nedostatečně vzdělanými.

Moje ségra absolvovala tu doktoratůru tamtéž před třiceti lety;docela s ní vycházím,asi proto,že osnovy byly tenkrát jiné,a jedno jméno jí stačilo.

Marně hledám co pan Pepa řekl,a s čím nesouhlasíte.

Pojem "odlišit" mi není v souvislosti jasný.

Jinak tolerance a netolerance se v přírodě jako všechno vyskytují v balancu,jako světlo a tma,studený a teplý,dobro a zlo.Jsou to protipóly,jeden bez druhého nemohou existovat,a toleranci či netoleranci nelze jednoznačně zařadit do chlívečků dobrý-špatný.

Zisk jedné strany rovná se ztrátě strany druhé.

O toleranci se říká,že může hraničit s blbostí.Bohužel tím jsme v poslední době krmeni.
18. 08. 2009 | 15:35

skeptický napsal(a):

P.S.
Vidím,že pan Pepa mne předešel.
Cpou Vám tam holky do hlavy kraviny,které vydávají za vzdělání,abyste se přestaly množit.Kariéra hlásání těchto pravd.Na děti a rodinu nezbude čas.
Vymíráme,uděláme místo životaschpnějším.
18. 08. 2009 | 15:44

skeptický napsal(a):

P.P.S.
Jediný ekonomický model je najít národ,který by byl ochoten nás sto let pěstovat na plemeno,aniž bychom museli chodit do práce ,a donutit ženy ,aby měly každá osm dětí.
Déja Vu.
18. 08. 2009 | 16:03

babča napsal(a):

No, já znám Jiřinu Píčovou, která se před 15 lety vdala za Matěje Kracíka a ten si vzal její příjmení.
18. 08. 2009 | 16:13

Alena Hajkova napsal(a):

Ad Alice Tejkalova
prominte, ale zkazila jste milou debatu horkeho letniho dne a navíc jste se projevila jako hloupa husa.
18. 08. 2009 | 16:17

skeptický napsal(a):

Ono Kracíkoviny se špatně pamatuje.
18. 08. 2009 | 16:18

Atram Borovicová napsal(a):

Mě by se vůbec nelíbil život se dvěma jmény. Ani se mi nelíbí "přechýlená varianta " u jednoho jména, natož u dvou. Ale co mě nejvíc štve, že v televizi v titulkách u cizích ženských jmen je ová. Oni se tak přece nejmenují!!! Tak proč jsou nám tak představované?
18. 08. 2009 | 16:38

Eliška II napsal(a):

skeptický, déja vu, nebo spíš všechno už tu bylo? Za těch pár tisíc let a za těch miliard prožitých životů už tu bylo určitě všechno a vidíte, není to k poučení, protože každý člověk, každá společnost si musí šňupák omáchat sám. Těch osm dětí a práci, která byla vidět, to občas prarodičům závidím, jsem v práci denně 10hodin, téměř neznám volný víkend a k čemu mi to je? A naše děti? Ty už děti ani nedělají, jen si občas písnem, brnknem, skoro to připomíná film Sluchátko(???), kdy už si lidi jen volali a pořádali párty, z nichž se pak telefonicky omluvili...

skeptický, tohle měla být sranda, kam jste mě to dotlačil?
No jo, já vím, mám skluz, chybí mi jich ještě šest...
18. 08. 2009 | 16:44

skeptický napsal(a):

Asi s tím neděláním dětí mají recht.Nic dobrého ve hvězdách.
18. 08. 2009 | 16:55

Alice Tejkalová napsal(a):

Pepa Řepa: Třeba s Brojlery. Pěkné odpoledne Vám i všem ostatním.
18. 08. 2009 | 17:26

Baba napsal(a):

Safra, dávat do jednoho řádku handicapované, menšiny, a čtyřprocentní, no to nevím, na čím místě by se jeden urazil dřív. České zákony jsou, co se jmen týče, poměrně omezující, ale zase všeho s mírou. I exkluzitivity.
18. 08. 2009 | 18:28

Alena napsal(a):

Devenko, procetla jsem si vas minuly clanek. Jste nevyzrala emocne i myslenkove. Adorace slova tolerance je hloupa, jestlize nevymezite předmet nebo cinnost, ktere chcete tolerovat.
Je k neuvereni, ze osoba jako vy muze vyucovat va VS.
Nektere veci tolerovat nemuzeme, ba primo nesmime. Lidskou hloupost predevsim.
18. 08. 2009 | 18:42

Eliška II napsal(a):

pamí Aleno, Alice se možná vmísila nevhodně, ale proč jste se vmísila vy, když nemáte nic k tématu? Nebo se tu promenádují pouze intelektuálky, jimž ostatní nesahají po kotníky? Pak ja váš příspěvek naprosto mimo, my si tu hráli! "Na komín? Na komín!"
18. 08. 2009 | 21:33

Monika napsal(a):

Alena

Píšete, že nemůžete, ba přímo NESMÍTE tolerovat lidskou hloupost. Hm. A co teda vy chytří a chytré uděláte s námi hloupými, když nás už teda nemůžete tolerovat? Zavřete nás někam? Umlčíte? Vyhladíte?

To jen abych věděla, co od vás prudce inteligentních čekat...
18. 08. 2009 | 22:46

Framtišek napsal(a):

Vyberte si jméno, které chcete, ale prokristapána, jenom jedno !mens
19. 08. 2009 | 01:43

jana napsal(a):

já mám hrozně dlouhé příjmení a už dnes mám potíže ho někdy dostat do kolonek, lidi jsou asi na hlavu když chtějí dobrovolně vypisovat tolik přijmení.
19. 08. 2009 | 09:30

jaryn napsal(a):

Moniko,
zaplaťpánbu nikdo lidskou hloupost nedefinoval tak, aby to bylo prakticky zneužitelné.
Pravda je pouze relativní. Proto je všeobecně nahrazována pravdou obecně přijímanou a uznávanou, tedy zažitou, nepsanou. Vychází z tradic, dané společnosti, historie... Novodobí nositelé "správných pravd", ti bojovníci za všeobjímající rovnost, zbrojíři proti hlouposti, rasismu, xenofobii atd atd (známe naše světlonoše) však obecně přijímané pravdy vědomě vytěsňují a snaží se společnost vecpat do "nového hávu", do nových pravidel, domnívajíc se, že to je možné.
Jenže i řeku lze spoutat jen na chvíli, dokud neukáže svoji přirozenou podstatu a sílu. Lidská a společenská přirozenost se spoutat taky nedá. Dá se jen znásilnit.
Žijeme v době znásilňování, kdy duševní masturbátoři, nemajíc existenčních problémů a s břichy plnými rozhodli se napravovat svět a chtějí léčit jeho přirozenost vzdušnými zámky pomatených fantasmagorií, nejprve komunismem, dnes multikulturalismem. Nesmyslnost takového činění přinese jako důsledek zánik civilizace, která dovolí tomuto společenskému vředu nerušeně produkovat svoji hnisavou dusivě toxickou sekreci, a bude nahrazena společností, jež si doposud zachovala zdravější společenské instinkty. Čas spláchne nositele pseudoidejí, bohužel i s těmi ostatními.
V diskuzi výše mají pravdu. Černá sluší všem a problém příjmení bude za pár let vyřešen. Z Marušek budou Fatimy a debaty skončí...
19. 08. 2009 | 09:45

Milda napsal(a):

Jak už to tak v naší zemi bývá, jakmile se nějaká žena odkloní svým přijmením od zavedené linie, tak je to špatné. Už jenom ta koncovka -ová, která ji degraduje na majetek manžela. Z přijmení udělá přídavné jméno přivlastňovací!!! A podobných hloupostí zde už vzniklo mnoho. Naši milovníci koncovek -ová jdou až tak daleko, že ji naroubují na přijmení, kde už to -ová je. A tak jak je to správně, Šišková a nebo Šiškovová??? Nejhloupější to však asi je u přijmení z Ruska a okolí. Každý si ještě pamatuje, že jsme se v ruštině učili písmenko "ja". Nu a podle nějakých "odborníků" se musí ženskému přijmení to písmeko JA useknout. Takže někomu něco přidáme a jinému ukradnem.
S tímhle nápadem ale přišli až komunisté. Když slyším přijmení z filmů pro pamětníky, tak to -ová tam nikde automaticky není ( paní Načeradec). Dokonce jsem viděl titulky k filmu, kde to -ová bylo v závorce (zřejmě pro natvrdlé diváky). Komunisté to po převratu nařídili, protože prý soudruh tajemník nevěděl, zda tu dvouhru žen náhodou nehrají muži....Kolik krásných filmů vzniklo tím, že bylo zaměněno mužské a ženské jméno a ta dvě pohlaví byla dána někde na jeden pokoj....Jak jsou naši filmaři ochuzeni
19. 08. 2009 | 10:24

im napsal(a):

Jsou snad skvrny na slunci nebo jsme z toho vedra už všichni polomrtví a proto nám ubývá dobré pohody a stáváme se rejpavějšími, hádavějšími a nerudnějšími? Nebo přímo tak popletenými, že podsouváme přechylování příjmení komunistům, jako Milda zde přede mnou?

Mildo, čeština přechyluje odjakživa, i když závaznost a dědičnost toho přechylování stanovil až josefínský patent roku 1780.

Mildo, že příjmení mužů přecházela na jejich ženy a dcery, bylo běžné, ale jestlipak víte, že košatá čeština měla i postup opačný,kdy se přenášelo ženské příjmení na muže?

Celkem jasná je situace, kdy dítě mužského pohlaví dostalo příjmení po neprovdané matce (Hynek Lidmilin). Často také dostával muž přízvisko po manželce, když manželka byla výraznější osobností - vzalo se jméno manželky, pro zřetelnost se připojilo "řečený" a hle, byl tu Mikuláš řečený Anežka, z toho pak Mikuláš Anežka (podobně též např. Jakub Barborka, Ladislav Žofka, Petr Mařenka).

Nejrozšířenějším způsobem pojmenování mužů podle žen ale bylo odvozování speciální mužsko příponou -ák (Mařák, Marušák, Babák, Zuzańák atd.), méně často -ík. -áč, -an (Mařík, Babáč, Evan, Mařan).

Leccos zajímavého o jménech i příjmeních je v publikaci ČSAV Čeština všední a nevšední z roku 1972 :-)

K současnému přechylování a nepřechylování, včetně citace zákona atd., včetně přechylování jmen obecných (pro pí. Vendlovou - lídryně je správně :-) viz níže:

http://prirucka.ujc.cas.cz/...

Pěkně si ten zbytek léta užijte, v klidu a pohodě.
19. 08. 2009 | 11:59

Marie napsal(a):

im děkuji za zajímavý komentář.Tohle téma mě opravdu zajímá.Dokonce tak,že jsem si o něm včera večer s mužem povídala.Zajímalo mě,zda by mu vadilo,kdybych si ponechala rodné jméno.Ano,vadilo,a velmi.Zároveň jsem si uvědomila,že mně by také vadila jeho neochota sdílet se mnou stejné příjmení.Jsme prostě manželé v dobrém i ve zlém a vzájemně za sebe neseme odpovědnost.
Zároveň si myslím,že by nebylo užitečné nutit stejné příjmení těm, které/ kteří to takto necítí.
19. 08. 2009 | 12:40

M Kamča napsal(a):

Ještě by se mohla přejmenovat na světácké Tejkal. A děti Němcovi budou Mít tátu Němce a mámu Tejkala.
Tyhle hermafroditní příjmení sice nejsou už tak v kurzu, ale když už blbě tak pořádně ..
19. 08. 2009 | 13:23

Terry napsal(a):

No a teď si představte...
Dcera žije ve Španělsku. Vdala se za Španěla a čekají rodinu. Bude to syn, dejme mu třeba jméno Juan. Při sňatku dcera uvedla své jméno podle pasu - NOVÁKOVÁ. Manžel je příjmením SOUZA. Oficiálně mají Španělé dvě jména, jedno po otci a druhé po matce, takže např. Souza Cervantes. Děti se zapisují do křestních listů stejně, takže jméno, příjmení po otci a příjmení po matce. Podle tohoto předpisu se náš vnuk bude jmenovat JUAN SOUZA NOVÁKOVÁ. Dobré, že....
19. 08. 2009 | 13:26

skeptický napsal(a):

V Mexiku a Equadoru(možná i jinde) se prý dá podle jména určit,zda je někdo bastardo.Asi tam něco chybí.
Imčátko na dovolené?
19. 08. 2009 | 13:56

Alena napsal(a):

Devenko, svuj palcivy problem byste vyresila prijetim jmena
ALICE KEJHALOVA
19. 08. 2009 | 15:20

Karel napsal(a):

Tato debata mi připadá dost hloupá. Dámy jako Dr. Marxová Tominová, či jiné jí podobné feministky se prostě snaží seč mohou rozvrátit stávající řád a ještě se domnívají, že přispívají k blahu žen. Nemyslím si, že většina žen je natolik hloupých, aby jim na jejich gendrové kecy naskočily. To by totiž dávno feministky ovládly parlament. Moje žena si vzala bez mluvení moje příjmení a naše děti mají opět moje příjmení. Nikdo nad ničím neuvažoval. Já jsem pro svou ženu, která si vzala moje příjmení a naše děti, které mají opět moje příjmení postavil tři baráky jako hrad, všem třem jsem dal vzdělání(vysokoškolské) a také jsem nad ničím neuvažoval. Reálně vzato dostanu ráno snídani, čistou košili, ponožky a vyrazím do světa dělat peníze, či jiné hodnoty. Večer přijdu, udělám stojku,žena mi pro jistotu ještě vykartáčuje kapsy, dostanu večeři, lehneme si do postele, žena mně pošimrá, je celkem zřejmé kde a já se zhroutím do náručí Morfeova. Ráno vstanu a jde to kolem dokola. Třicet pět let a nemám s tím žádný problém. obávám se však, že pokud by má žena dostala nápad nechat si své dívčí jméno, tak bych s tím problém měl.Drtivá většina žen to prostě dobře ví a proto se dívají na směšné eskapády jakýchsi Marxových-Tominových, Melicharových -Ptáčkových, či jak se všechny ty krávy jmenují s naprostým nadhledem a myslí si svoje. Naši předkové používali pro manželství jednoduchou definici. jednalo se o společenství stolu a lože. Tedy peníze a sex. A o tom to je. Feministky jsou neukojené v jedné či druhé oblasti, většina však patrně v obou. Evropská unie zavedla genderové téma, aby rozvrátila standardní rodinu jako základ státu. Feministky táhnou jako předvoj lividace naší evropské kultury. Jejich emancipace ovšem jak praxe ukazuje končí u pytle s cementem ( výrok jednoho vědeckého pracovníka ,takto i DrSc) muž i žena mají své specifické poslání a nemá cenu je stavět proti sobě. Emancipační hnutí ženy zotročilo. Dřív musel otec rodiny vydělat tolik, aby on, žena a děti mohli slušně žít. Dnes musí pro stejný cíl pracovat i žena. Kdo vydělal? Žena určitě ne. Pouze zaměstnavatel, který tedy platí pro naplnění stejného účelu vlastně poloviční mzdu. Jak prosté.
19. 08. 2009 | 20:08

im napsal(a):

@Marie
Díky za názor. Ten pocit společně sdílené odpovědnosti taky vnímám jako důležitý.

@Skeptický

Tak, tak, na dovolené. Více času na čtení restů, možnost ráno si přispat do devíti, žádný spěch... :-)

BTW, v úterý 25. srpna dávají od 20:00 na ČT 2 film ROYAl FLASH, to určitě znáte, Flashmana hraje Malcolm McDowell (Mechanický pomeranč) a Bismarcka Oliver Reed. :-)
20. 08. 2009 | 02:24

skeptický napsal(a):

Imčátko,

Vy jste anděl,řekněte bábovce,ať Vám dá za mne líbanec.Já vím,že je horko...

Kniha je téměř vždy lepší než film.Tenhle jsem poprvé viděl před více,jak třiceti lety.

Hezky si tu dovču užijte,a neskupte celý Luxor.Znáte se.
20. 08. 2009 | 05:45

skeptický napsal(a):

p.s.

A second thought :
Maybe not,you might scare him.
20. 08. 2009 | 05:52

Radka napsal(a):

Zdravim, a bavim se perfektne. U nas uz takova mala valka nastala. Svatba pristi rok a ja si chci nechat svoje jmeno, jen tomu memu nastavajcimu se to nelibi. A ja myslela ze svatba je o tom ze se dva lidi maji radi a ne o tom kdo a jak se bude jmenovat. A nakonec proc by si muz nemohl vzit prijmeni po zene.
20. 08. 2009 | 11:11

skeptický napsal(a):

Manželství je instituce na ochranu žen a dítek.Muž na tom absolutně nemůže nic získat,pouze ztratit.Přinejmenším od té doby,co věno vyšlo z módy.
20. 08. 2009 | 11:33

skeptický napsal(a):

Zvyk ponechat si i rodné jméno se používal ve Francii v případě nebezpečí vyhynutí rodu po přeslici.
20. 08. 2009 | 11:37

im napsal(a):

P.P.S.
Hey, c´mon, I am not a scarecrow!
20. 08. 2009 | 12:18

ali napsal(a):

2Alena - kurňa netrhá vám I.Q. kebuli? Jste nesmírně chytrá a moudrá..

jinak pokud se pánové nemohou dohodnout jaké jméno má přijmout manželka, což je úplně putna, jestli má pořád své, nebo přijaté nebo obojí, co do jména, že, podotýkám, že by mohli oni zkusit si vzít manželčino příjmení..zvyknete si, nebolí to, nesmrdí to, tak co...
20. 08. 2009 | 13:44

Jedla napsal(a):

Jsem tu trochu pozdě, poslal mne sem Pepa Řepa z Blogu Vendlové, ale stejně jsem nenašel, na co mne chtěl upozornit, je to tu dlouhý a trochu nepřehledný.

Dvě jména jsou fajn ! Udělejme v tom pořádně složitej systém, osvícená Mařenka Terezová je přežitá: Každej budeme mít dvě příjmení: Kluci budou mít jako první to první ze dvou příjmení svého otce, druhé bude to první ze dvou příjmení matky. Holky opačně: na pvní pozici první ze dvou příjmení maminky, na druhé pozici první ze dvou příjmení tatínka. A bude to, brzy si zvykneme. Jen to pěkně uzákonit :-)
20. 08. 2009 | 14:44

Jedla napsal(a):

Samozřejmě tím odpadne změna po sňatku, a na třídních schůzkách každá úča bude vědět, jak oslovit tatínka, jak maminku. Babičky a dědečkové budou mít na třídních schůzkách ovšem smůlu.
20. 08. 2009 | 14:47

skeptický napsal(a):

Imča,

Quite to the contrary,dear.I think,you are quite a juicer,despite your advanced age.

There still exist such women.I hope.
20. 08. 2009 | 15:15

im napsal(a):

S.

Ill weeds grow apace.:-)
21. 08. 2009 | 00:30

im napsal(a):

@S.

Údajný český ekvivalent k "ill weeds grow apace" je "mráz kopřivu nespálí".
21. 08. 2009 | 10:51

Piper napsal(a):

Ahoj všem, zvláště Pepo Řepo, skeptický, atd.

je dost komické, že tenhle (původně "letní" blog) ve vás vzbuzuje tolik emocí. Proč kritizujete, kolik má kdo jmen a jakých? Ať si paní Němcová Tejkalová dělá co chce. A vůbec všechny ženy a jejich partneři.

A proč to dáváte do kupy s faktem, že dnešní Češky jsou pitomé feministky a nechtějí rodit? Já jsem feministka každým coulem. Feministka s jedním příjmením. Mám dobrý vzdělání a dobrou práci ve velmi "mužském" odvětví. A jsem na to pyšná.

Naštěstí mám taky tu velkou kliku, že můj chlap je opravdovej chlap. Nenutil mě vzít si po svatbě jeho příjmení, bylo by to pod jeho úroveň. A já to udělala ráda. Nenutil mě do dětí a já se ráda stavím aktivně proti stárnutí naší populace těhotenstvím.

No, upřímně, já mít doma chlapa vašeho typu, asi by mě škráblo. Hlášky "muž nemůže manželstvím nic získat, jen ztratit" proberte s tím mým v hospodě u piva. Vysměje se vám. Teda pokud si na vás udělá čas a vůbec dohlédne z výšky. (Psáno sice obrazně, ale je fakt, že má přes dva metry). Po přečtění vašich bezva názorů se strašně divím, proč ty dnešní ženský nechtějí plodit:-)

Hezký den, jdu si dát nohy nahoru, ať je mimino v klidu.

PS: Alenko, hoďte na sebe radši deku a nevykukujte. Copak, máte nějaké ošklivé bebíčko? :-)
21. 08. 2009 | 11:09

skeptický napsal(a):

Imča

Takže :
ill = mráz
weeds = kopřivu
grow = nespálí
apace = apači?

To je indiánské přísloví!
21. 08. 2009 | 14:56

skeptický napsal(a):

Drahá Piper

Tady jde spíše o náměty vedoucí k rozeštvávání pohlaví.Ne každá žena má váš nadhled,a ne každé manželství je uzavřeno v nebi.

Do hospody nechodím,tam by mne zbili,prý seru lidi i na obrázku.
Chlapi tam obvykle chodí kvůli šťastnému manželství.

Máte velmi mužnou dikci,dobře se to čte.Pište častěji.
21. 08. 2009 | 15:12

im napsal(a):

@S.

Ee, nee, Skepťoušku, je to jinak. Když už mi po několikáté (potřetí?) připomínáte můj věk, chtěla jsem poznamenat něco přiléhavého o ženské životaschopnosti, a ejhle, přísloví (proverb)o životaschopné kopřivě bylo po ruce, tak sem s ním!

Přísloví nelze přeložit doslova, i když tady by to skoro šlo. Apace rovná se quickly, rapidly, s ušlechtilými rudochy to nemá nic společného. Ill weeds nebo wild weeds je plevel, neplést s marjánkou :-).

Užívám si dovči, omlouvám se, že Vás trápím s příslovími.
21. 08. 2009 | 16:34

im napsal(a):

@Piper

Piper, užívejte si každé minuty a těšte se na miminko. Hodně zdraví a štěstí!
imča
21. 08. 2009 | 16:37

skeptický napsal(a):

Imčátko

Drahá,

To předhazování věku je moje poslední obrana proti záchvatům něhy,které mnou zmítají po každém přečtení Vašich řádek.

Je to proti mojí přirozenosti,neboť na prahu kmetství jsem zanevřel na pravé ženy,neboť ženy stárnou,některé tloustnou,a všechny se stávají mrzutými.

Proto se mi stala idolem (pochopitelně platonickým)láska oddané duše nezkažené špatnými životními zkušenostmi,z tohoto důvodu vyskytující se pouze v časně postpubescentním věku,pochopitelně legálním,aby zde nedošlo k mýlce.
Rovněž tak obdařenost nezištnými gerontofilními sklony jest dosti vzácná.

Vaše fluidum ,jež vyzařuje z Vašich vět mnou viklá,a tímto jen vyjadřuji svoji lítost nad propastí,která nás dělí.

Neustále mne udržujete v pokoře rozsahem svých vědomostí,a otevíráte mi nové,netušené obzory.
Ta bábovka se asi má.

Nic mne momentálně nenapadá,ale ta kopřiva jaksi kulže.
Možná bad news travel fast má k těm Vašin dýdům blíž.
K té kopřivě se hodí vrána vráně oči nevyklove,ale nebuďme vepři.
Jste tak čistá a ryzí...Sancta Puritas...
21. 08. 2009 | 17:43

im napsal(a):

@S.
Vážený a milý S., berme život s úsměvem - ještě že jste nenapsal Sancta Simplicitas!

U Vás je potíž, že občas neodhadnu, kdy jste přirozeně lyrický, kdy pábíte a kdy sršíte ironií. Někdy je ta ironie hradbou, za kterou se dá pohodlně ukrýt. Jak pravil obdivně Pepa Řepa ondyno na blogu VeVe na Vaši adresu,je třeba Vás číst dvakrát. :-)
21. 08. 2009 | 20:56

skeptický napsal(a):

Vážená a milá Imčo,

You are giving me too much credit.

Pohodlí není sprosté slovo.Znám jich dost,abych to věděl.S oblibou je na správném místě používám.Nevěřila byste,jak často se hodí.

Ondyno bude asi vyspělejší formou onyndo.Asi překlek.

To VeVe je dobrý ,pochopil jsem to hned,další krok by byl asi VeVer.

Budu si to muset přečíst ,a oddám se gloatingu.To je anglické slovo,pohříchu ne biblické.
22. 08. 2009 | 05:24

skeptický napsal(a):

Dnes,t.j. v sobotu v 17:05 jde na Primě National Lampoon's European Vacation.
V překladu to asi nemusí být 100%,ale byl to jeden z lepších.Asi už to znáte.
22. 08. 2009 | 14:20

im napsal(a):

V. a m. S.,

díky za upozornění:-), Griswoldy v Evropě mám na VHS, rodinka nyní zaparkována před TV zírá na Bronsona a Claudii Cardinalovou v Tenkrát na Západě.

Ondyno=ondy=onehdy nix překlek, alébrž obecná čeština poněkud omšelá (viz SSJČ), doloženo např. u Ignáce Herrmanna nebo A.V.Šmilovského.

Já kafe, kniha :-). Pěkné odpoledne i Vám.
22. 08. 2009 | 17:03

donald napsal(a):

Nejenom, ze je to COOL a jak znamo zeny jsou rady modni, ale navic je to velmi prakticke i pro deti. Napriklad dcera pani Evy Spurne Novotne se jednoho dne vda a bude chtit byt stejne cool jako pani matka, tak se bude jmenovat napriklad Spurna Novotna Dlouha. A jeji dceruska pribere dalsi prijmeni a dostane se napriklad na Spurna Novotna Dlouha Predlouha. Nechceme prece zadne predchozi prijmeni vynechat, aby se nekdo neurazil, ze? A uz to jede, nevejdem se na karty, do formularu, na obcanku. To je tema! Doporucoval bych nejakemu sdruzeni zabyvajicim se pohlavnimi problemy, aby si pozadalo o grant na toto tema. Je to zavazny problem pro budouci generace.
23. 08. 2009 | 12:53

Pete napsal(a):

Dvojí příjmení nechápu. Nechali jsme si se ženou každý svoje, přejímání manželovo příjmení mi nepřijde ani rozumné, ani praktické. Proč se má žena ve 30ti znovu učit podepisovat a měnit si identitu?

Taky nechápu dvojí příjmení? Je to polovičaté řešení, volí to lidé, kteří nejsou schopni říci NE, ale na druhou stranu si prosadit svou. Je to strašlivej kočkopes.
23. 08. 2009 | 14:57

yeniq napsal(a):

Dobrý den paní Němcová,
z vašeho komentáře na dané téma mám pocit, že spíše než feministka jste člověk, který se na tuto v našich končinách pořád ještě neobvyklou věc předem ani psychicky ani čistě fakticky nepřipravil, což neudělal ani stát. Aniž bych se Vás chtěl dotknout, volba née jako primárního příjmění mě osobně přijde jako neúcta k našim tradicím a jako muži se mi nelíbí.
23. 08. 2009 | 17:11

tonicka napsal(a):

Tolik povyku pro nic. Copak není jedno, jak se kdo jmenuje?
23. 08. 2009 | 17:14

lutvas napsal(a):

Nebylo by lepší zrušit vztahy mezi muži a ženami.Vždyť stačí pipeta s mužským spermatem a nejlépe s vybranými chromozomy aby se narodila holčička a ženy mají pokoj.A sex?Muži jsou k ničemu,stačí pořádný a výkonný vibrátor!!!!!!
23. 08. 2009 | 17:41

lutvas napsal(a):

Alice Tejkalová...Další zbytečný člověk na planetě Zemi.Filosofů zde bylo již tolik a nikomu nic nepřinesli.Jenom na ně musela spousta lidí pracovat,aby se najedli a nechcípli hlady...Lidstvo je opravdu slepá větev evoluce a čím dřív z této planety zmizí, tím lépe...
23. 08. 2009 | 18:04

Marie S. napsal(a):

No mě připadá divné, když si někdo nechá své dívčí přijímení, chtěla bych zažít nějaké představování, jako " Já jsem Novák a to je maje manželka paní Stará : DDD "
Co se týče zdojeného přijímení, to chápu spíš...
Jen by mě zajímalo, jak se to v tomto případě řeší s přijímením dětí...
23. 08. 2009 | 18:10

svatopluk napsal(a):

Autorka a následne hlavně Pepa Řepa dalí diskusi správný směe nadsázky a legrace. Chtěl bych upozornit, že např.maďarské ženy po svatbě přebírají jméno manžela s příponou -né, tedy p. Alice Němecné...
Po 55 letech manželství bych sauhlasil,kdyby si manželka chtěla nechat dívčí příjmení,jména dětí by se řešila v předmanželské smlouvě,kterou považuji za prospěšnou.
K samotnému manželství:ař věřící jakékoliv církve ho uzavřou před jejím knězem, dostanou od papír. Ale měli by ho uzavřít povinně i na státním úřadě. Mnozí se církevními sňatky hlavně zviditejňují, slyší "co Bůh spojil, člověk nerozlučuj" a po čase je jim státní instituce k rozvodu dobrá.
O jménech ve Španělskou jsem slyšel od vnučky, která tam studovala a teď tam žije a pracuje: je to tam dosti složité, jak napsal jeden z předcházejících diskutérů. Vnučka má v dokladech ale napsáno "ing. Helena P-ová", tedy přechýleně.
Zřejmě autorce Piper blahopřeji k manželovi, je to jistě chlap do pohody i nepohody, ona ženská do vozu i do kočáru
Milda je zřejmě jeden z těch, kdož zatmění Slunce i Měsíce,povodně i sucha atd. svádějí na komunisty. Ale rti jsou tady necelých sto let - co potom pohromy ve starověku a středověku,za ty kdo může ?
23. 08. 2009 | 22:41

skeptický napsal(a):

Komunisti byli už v biblických dobách,jenom si pokaždé říkají jinak.
24. 08. 2009 | 03:59

skeptický napsal(a):

Imča

Já blbec si musím zvykat na ty stránky na pokračování.Bylo mi divné,že tam nebyl žádný přírůstek.Ona by ta inteligence nemusela být zase tak špatná.

Myslí mi to pomalu,zato blbě.
Já znám verzi onyndá.Díky Vám rostu.

Na tom filmu,jako na většině špagetových vwesternů je nejlepší hudba.
24. 08. 2009 | 04:07

el napsal(a):

to Karel:
Proč jste stavěl tolik domů? A proč jste posílal děti na VŠ? Beztak to jsou holky a ty žádnou školu nepotřebujou. A dům taky ne. Stačí ulovit nějakého takového fajn chlapa jako jste Vy...
24. 08. 2009 | 14:47

JAHA napsal(a):

Ad: Milda a im
Samozrejme, nepoznam dobre cesku gramatiku, ale koncovka ova (s dlhym a) je privlastnovacia? Ja sam si myslel, ze privlastnovaci tvar je s kratkym a. Teda - aka - Tejkalova (dlhe a), cia - Tejkalova (kratke a). No mozno sa u vas nerozlisuje cia od aka.

Ad: Svatopluk
Tusim je to trochu inac. Koncovka ne sa v madarcine dava ku krstnemu menu muza. Napr., ak by sa manzel p. Tejkalovej volal Janos, tak pani by sa volala Alice Janosne:-).

No, ale nechcem vas rusit v diskusii o...:-).
24. 08. 2009 | 15:07

JAHA napsal(a):

Ad: autor
A propos.
Nemali by ste si zmenit po vzoru svojich kolegyn (napr. KVS, Marksova-Tominova Michaela) aj autorske meno na blogu? Aby sme vedeli who is who:-).
24. 08. 2009 | 15:22

im napsal(a):

@S.

Aáách, konečně kafe a chvilka pro sebe...

Taky si nejsem 100% jistá, jestli "stránky na pokračování" jsou nějakým přínosem, možná při hledání pod blogy s velkým počtem příspěvků... Už se o tom diskutovalo někde u p. Stejskala, ale nějak do ztracena.....Čas ukáže, co většině vyhovuje....

Mmm, onyndá se mi líbí, je to takové melodické, pěkné, pěkné (není to nějaký nářeční tvar poděděný po předcích? z kterého regionu?), taktéž děkuji za rozšíření repertoáru, budu to používat.:-)

P.S. Prý je nějaká zábavná komedie Thank You For Smoking. Neviděl jste někdo??

@JAHA

Ano, cítíte dobře, je v tom rozdíl , -ová není koncovka přídavného jména přivlastňovacího, je to speciální přechylovací přípona.

Přídavná jména přivlastńovací mají přípony -ův, -ova, -ovo pro rod mužský, -in, -ina, -ino pro rod ženský.

Takže můžeme říci třeba
"Němcova žena se jmenuje Alice Němcová Tejkalová"
nebo třeba
"Tejkalova dcera se jmenuje Alice Tejkalová".

Ještě drobnost k těm madˇarským příjmením vdaných žen, která jsou tvořena křestním jménem i příjmením manžela(!!), vzpomínám si, že loni tady byla v létě podobná diskuse, a LČP uvedla velmi výrazný příklad, ten jsem si ze zájmu poznamenala: "Líný černý pes napsal(a):
Když se někomu zdá, že připojením koncovky -ová se žena něčím poníží, prosím, jeho názor. Ale co by měly dělat Maďarky - kamarádka Agnes Székér se provdala za Karolyho Kovácse a po svatbě se jmenuje Kovács Károlyné. Tedy v překladu žena Kovácse Károlyho. Jejda, co s tím?..."
24. 08. 2009 | 16:59

skeptický napsal(a):

Imčátko,

Před pár dny jsem to měl v ruce.Tedy to Thank you for smoking.

Měli to ve výprodeji na Černém Mostě v Globusu v basementě na hromadě DVD-ček ,dva za cenu jednoho.
Nejprve jsem myslel,že je to cedulka na pověšení na zeď ve stylu zákazů.
Vypadalo to přesně tak,tudíž mému oku lahodícnoucně.

Dnes jde ten film Flash.Hledat to tady v antikvariátech bych asi nezkoušel.Venku ano.Stálo to v paperbacku dolar nebo dva u každé benzínky nebo drogerie,zrovna jako Můj boj.
24. 08. 2009 | 17:22

skeptický napsal(a):

P.S.
Vlastně ten film je až zítra.Pracuji bez ohledu na čas.
24. 08. 2009 | 19:26

JAHA napsal(a):

Ad: im
Pani LCP ma(la) pravdu. Preto som aj napisal, ze (okrem samozrejme vtipnych poznamok, ktore niekto znasilnil svojim prerusenim a zvratil debatu do "vaznych" sebaprezentacii poniektorych)sa velmi nechcem miesat do diskusie o ...(kazdy si doplni podla svojho vybavenia):-).
25. 08. 2009 | 08:18

im napsal(a):

@S.

Pracoval jste dnes opravdu pilně, s kolegou Pepou Ř. jste na Kurasově blogu diskusi pěkně rozproudili. Dostala jsem se ke čtení až teď, nasmála jsem se dost a spravila si tak náladu. Utrpěla jsem dnes prohru, rodina mě demokraticky přehlasovala a zírala na jakýsi TV seriál, takže jsem z Flashe viděla posledních 20 minut. Ten konec byl velmi anglický, velmi suchý! Líbilo se. Určitě nepromeškám, až budou opakovat.
25. 08. 2009 | 23:45

skeptický napsal(a):

Imčátko

Máte to blbě zařízený.

S tím demokratickým přehlasováním to znám.I když se jedná spíše o rádobydespocii pod protestem.

Právě je mi sdělováno,že od teď už budou jen její programy,že to je naposledy,co mi ustoupila.
Já jen pípl,že poprvé.

Tak tedy poprvé a naposledy,prý to byla kravina na n-tou.

No ,před třiceti ltety se mi to asi líbilo trochu víc,to ostatně všechno.

Taky už žádný Nick Nolte s knírem,toho mi dávali za dvojníka včetně tchýně,dnes spíš mlčení jehńátek.

Ator má velmi dobrý vyprávěcí styl s dobovým britským koloniálním vyjadřováním ohledně nebritů,pročež některé knihy z důvodů korektnosti už asi v Americe tisknuty nebudou.

Ale co,neškrábat.
Máme co jíst,a nepadají bomby.
26. 08. 2009 | 07:00

im napsal(a):

@S.
Zařízený jakž takž, tohle byla spíše shoda okolností. Kdybych byla bývala byla prozíravější (joj, jaký pěkný minulý kondicionál!), byla bych hlásila potřebu nahrát si Flashe na DVD nebo VHS s větším předstihem, aby všichni věděli. Tudíž nevěděli a nevědouce slíbili sousedům nahrát první díl seriálu. Takže jsem přišla o většinu Flashe. Inu, chybička se vloudila. Příště bude líp. :-)

Nolteho pamatuju jako moc dobrého ve Scorseseho filmu Cape Fear spolu s de Nirem coby běsným Maxem, to byla excelentní herecká dvojice. Taky v Pánu přílivu byl velmi ke koukání (myslím bez kníru?). Pak už si nic nezapomentuelného nevybavuju, obávám se, že kariéru propil, i když určitě pořád točí.

Pěkné odpoledne!
26. 08. 2009 | 14:24

Louis napsal(a):

Protože i ti mají svůj podíl na opotřebení ve smyslu Vašeho příspěvku.
To by některým dámám nestačila pro identifikaci ani A4.
Pomlčku bych brala hned, ale podle pravidel tam nepatří, jak jsem se dozvěděla na matrice, takže smůla. Jinak nechápu, co si pořád dokazujete tím
27. 08. 2009 | 11:15

vl napsal(a):

Milda: Ta paní Načeradec se již tím jménem prokázala jako pitomá nafoukaná nána. Mch. to znamenalo, že se za svůj národ stydí (a je hodna potupy všech lidí). Za protektorátu byla jednoznačně považována za kolaborantku (ale to by se psala von Natscheradetz)
28. 08. 2009 | 20:17

vl napsal(a):

Dodatek: Tak to aspoň tehdy chápal jak autor, tak každý čtenář. Madame Slepička či paní Načeradec si mermomocí chtěla dodat vznešenosti. Zrovna jako paní Němec Tejkalová, jen se tomu dnes říká být cool.
28. 08. 2009 | 20:26

Tereza napsal(a):

Přiznám se, že jsem nečetla zdaleka všechny komentáře. S dvojným příjmením žiju (ano ano, v pondělí to bude tramdadadá na den přesně) 8 let.

Jmenuji se po současném manželovi a zároveň po bývalém manželovi, s nímž mám 2 děti a připadalo mi nefér je změnou svého příjmení "vyšoupnout" z rodiny. Byly ještě dost malé na to, abych to s nimi mohla relevantně probrat, zda by jim to vadilo nebo ne, a s příjmením po současném manželovi (kterého oslovují tatínku stejně jako vlastního otce) nesouhlasil jejich zploditel.

Situace s bankovní kartou a že se někam prostě "nevejdu" je mi dobře známá. Hodně jsem válčila s podepsáním se na úzký lístek potvrzující bankovní transakci. Obě příjmení mají 4 slabiky, celkem 18 písmen, musela jsem se naučit zkratku. Ta se mi hodila i na podepisování žákovské knížky.

Největší nespokojenosti však čelím od svých školou povinných dětí. "Mami, vždycky, když dostaneme nějaký formulář o rodině, tak jsem poslední, kdo to nemá, protože než tam vyplním oba tatínky a všechny tvoje jména, jsou ostatní dávno hotoví!"

Poslední hláška byla teĎ o prázdninách:
Prosímtě předepiš mi obálku, ať ti můžu napsat dopis a nemusím trávit půl dne vypisováním adresy a tvýho jména! ;-) (Ale jinak je synek zlatej. ;-) )
29. 08. 2009 | 13:41

Hanka napsal(a):

Je, tak já jsem se až teď dočetla, že už jsi vdaná paní :-) Tak to jsem vůbec netušila.. Tak dodatečně gratuluju :-)

Krásný den přeje Hanka ze Světla
16. 09. 2009 | 23:05

wknfefk napsal(a):

<a href="http://www.ugg.name/">UGG Cardy Boots</a>
<a href="http://www.ugg.name/ugg-cla...">UGG 5802 Classic Tall Romantic Flower Boots Blush</a>
<a href="http://www.ugg.name/ugg-met...">Cheap UGG Metallic Tall 5812 Pewter On Sale</a>
<a href="http://www.ugg.name/ugg-ult...">Black Ugg Boots Ultra Short 5225</a>

<a href="http://www.nikeexp.com/">Christian Louboutin</a>
<a href="http://www.nikeexp.com/chri...">christian audigier nightclub</a>
<a href="http://www.nikeexp.com/chri...">CA Women Tank Top</a>
<a href="http://www.nikeexp.com/chri...">Christian Louboutin</a>
13. 10. 2009 | 11:17

smart wings letenky napsal(a):

Úmyslně jsem se rozhodla pro přechýlenou variantu. Němec Tejkalová zní sice víc „cool“, ale v mém případě k tomu nevidím nejmenší důvod.
08. 02. 2010 | 21:13

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
03. 03. 2010 | 07:49

replica watches napsal(a):

Best wishes for this year.
03. 03. 2010 | 07:50

replica watches napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
03. 03. 2010 | 07:51

panerai watches napsal(a):

That what you say help me greatly. Many thanks.
08. 03. 2010 | 09:54

rolex watches napsal(a):

Through the article, I think the owner must be a very wise person
08. 03. 2010 | 09:55

tag heuer link napsal(a):

Good recommended website.
12. 03. 2010 | 08:20

tag heuer monaco napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
12. 03. 2010 | 08:21

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

I thinks this is a great article that worthy reading. Many thanks
13. 03. 2010 | 09:41

iPhone contacts backup napsal(a):

I know more about it. Thanks.
13. 03. 2010 | 09:49

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
16. 03. 2010 | 01:59

cartier cpcp napsal(a):

happy to come here
24. 03. 2010 | 06:13

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 06:30

cartier libre napsal(a):

They weren't looking to make a lanieres political statement or to be pioneers of gender liberation.
26. 03. 2010 | 09:52

iPhone contacts Backup napsal(a):

great, thank you
29. 03. 2010 | 16:10

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

very usefull infomation, thank you
29. 03. 2010 | 16:12

iPhone ringtone maker for mac napsal(a):

you are a thinker
29. 03. 2010 | 16:13

iPod to iPod Transfer napsal(a):

Very happy I can comment here!
29. 03. 2010 | 16:15

replica tag heuer napsal(a):

Interesting thing!
Good recommended website.
just want to add a comment
30. 03. 2010 | 05:37

laptop batteries napsal(a):

laptop battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery..." >laptop battery</a>
Acer Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery..." >Acer Laptop Battery</a>
Apple Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">Apple Laptop Battery</a>
Compaq Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery..." >Compaq Laptop Battery</a>
Dell Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">Dell Laptop Battery</a>
Fujitsu Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">Fujitsu Laptop Battery</a>
Gateway Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery..." >Gateway Laptop Battery</a>
HP compaq Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">HP compaq Laptop Battery</a>
HP Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">HP Laptop Battery</a>
IBM Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">IBM Laptop Battery</a>
Lenovo Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">Lenovo Laptop Battery</a>
LG Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">LG Laptop Battery</a>
Panasonic Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">Panasonic Laptop Battery</a>
Samsung Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery...">Samsung Laptop Battery</a>
Sony Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery... ">Sony Laptop Battery</a>
Toshiba Laptop Battery: <a href="http://www.uk-laptopbattery... ">Toshiba Laptop Battery</a>
30. 03. 2010 | 16:43

Cartier watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 09:54

omega watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
13. 04. 2010 | 09:30

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
20. 04. 2010 | 04:22

CandyHartman32 napsal(a):

This is good that people can get the <a href="http://lowest-rate-loans.co...">credit loans</a> moreover, that opens completely new opportunities.
26. 05. 2010 | 11:42

slavka napsal(a):

Babička mi vždycky říkala, že každý si má hledět svého. Takže ať si každý řeší příjmení po sňatku jak je mu libo. Já osobně si nechám svoje dívčí, přítel s tím problém, spíše naopak (stejně tak to měli jeho rodiče a on z toho nikdy žádné trauma neměl).

K otázce jak se to pak řeší s příjmením dětí - stačí nahlédnout do zákona o rodině, konkrétně § 8:

(1) Snoubenci jsou povinni při uzavírání manželství před matričním úřadem nebo oprávněným orgánem církve souhlasně prohlásit, zda příjmení jednoho z nich bude jejich příjmením společným, či zda si ponechají svá dosavadní příjmení nebo zda spolu s příjmením společným bude jeden z nich užívat a na druhém místě uvádět příjmení předchozí; bylo-li předchozí příjmení složeno ze dvou příjmení, může být na druhém místě užíváno a uváděno jen jedno z nich.

(2) Ponechávají-li si svá dosavadní příjmení, prohlásí, které z jejich příjmení bude příjmením společných dětí.
06. 01. 2011 | 13:06

Kristy napsal(a):

Závidím, že jste měla tu možnost nechat si obě příjmení. Já jsem se vdávala v září a tak automaticky jsem, i přes vnitřní nesouhlas, uvedla na matrice při vyplňování formulářů klasicky jen jméno po manželovi. Jenže pár týdnů před svatbou jsem se bavila s kamarádkou, která si nechala obě příjmení, zamyslela se nad tím a přišlo mi to hrozně praktické, tak jsem to navrhla doma. I když je manžel jinak úžasný a hrozně tolerantní, tak tohle prostě nepřijal. Ani tu možnost nechtěl připustit, že to bude směšné, nepraktické a že by rád, abych se jmenovala jen po něm (ta nesmyslná mužská ješitnost). Některé kamarádky (jak jeho, tak moje) ho v tom podpořily. Podlehla jsem tedy obecnému úzu přijímání mužských jmen a nechala se přesvědčit. Takže mám jen jedno jméno po manželovi a asi toho nikdy nepřestanu litovat. Stejně ve většině situací stále i půl roku po svatbě používám své dívčí jméno. Spousta lidí řekne, že na jménu jim nazáleží - mě ano. 30 let mě lidé znají pod nějakým jménem a pak ze dne na den se mám jmenovat úplně jinak? Sakra proč? Jen proto, že se vdám? (Poznámky typu, tak proč ses vdávala, jsou v tomto případě úplně mimo mísu, samozřejmě jsem se nevdávala proto, abych si měnila příjmení). Mužů se to nedotkne, ti tuhle situaci vůbec neznají a proto ji většina ani nepochopí. Takže myslím, že dvě příjmení jsou super, ale mě se bohužel netýkají :-(.
04. 02. 2011 | 11:45

chusernameb1 napsal(a):

gqpk nbs fxrr zmks eeb raus <a href=http://www.cellphonejammerfactory.com>cell phone jamming</a> ltx pbpo srvh jjmr gjh kvle cyj <a href=http://www.cellphonejammerfactory.com/wholesale-wifi-jammer.html>wifi jammer</a> ckn wtr ecw sng Remote Control Wireless Phone Jammer + 25 Meters http://www.cellphonejammerfactory.com/remote-control-wireless-phone-jammer-25-meters.html
23. 06. 2012 | 14:02

viagra in farmacia napsal(a):

Anteil entweder durch Rechenschaftsablegung oder, http://cialisgenerikaohnerezept.com cialis preise apotheke in law und uber auslandisches Recht. il che porterebbe a conchiudere che la terra ed, http://comprareviagrasenzaricetta.net viagra in farmacia o secondo i seguaci della teorica del contallo, als eine Art Vertrags Verhaltnis und nicht als, <a href=http://cialisgenerikaohnerezept.com>cialis ohne rezept apotheke</a>, in denen er einer Fahrlassigkeit nicht Societa ScientiCiche poste nelle Citta cui si, <a href=http://comprareviagrasenzaricetta.net>effetti viagra</a>, argomento delle macchie solari. Widerrechtliche Gewalt einem andern <a href="http://cialisgenerikaohnerezept.com">cialis preise apotheke</a>, angeblich harmonischen Verhaltnisses zwischen, se con altrellante rette se ne congiungano <a href="http://comprareviagrasenzaricetta.net">comprare viagra generico</a>, allornativamontesi distaccano
21. 08. 2012 | 17:43

onerantetry napsal(a):

andxk <a href=http://www.monsterbeatsforussale.com>beats by dre</a>,
cnyol <a href=http://www.cheapbeatsoutletstores.com>cheap monster beats outlet</a>,
dmrqk <a href=http://www.cheapmonsterbeatsoutletsale.com>monster beats outlet</a>,
bpkyl <a href=http://www.monsterbeatsforussale.com>www.monsterbeatsforussale.com</a>,
xpqpa http://www.cheapmonsterbeatsoutletsale.com ,
http://www.cheapbeatsoutletstores.com
01. 11. 2012 | 19:14

Toniiromo napsal(a):

<a href=http://www.4gcellphonejammer.com/rf-jammer.html> rf jammer</a> cell phone jammer kit <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/cell-phone-jammers.html> cell phone jammer</a> diy cell phone jammer <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/cell-phone-jammers.html> cell phone blocker</a> cell phone jammer kit <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/cell-phone-jammers.html> mobile jammer</a> cell phone signal jammer <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/cell-phone-jammers.html> mobile phone jammer</a> mobile phone detector <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/rf-detectors.html> rf detector</a> diy cell phone jammer <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/rf-jammer.html> rf jammer</a> gps jammer <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/wifi-bluetooth-jammer.html> wifi jammer</a> mobile phone blockers <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/cell-gps-jammer.html> cell phone gps jammer</a> phone jammer <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/cell-gps-wifi-jammer.html> cell phone gps wifi jammer</a> jammer phone <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/cell-wifi-jammer.html> cell phone wifi jammer</a> mobile phone detector <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/gps-jammers.html> gps jammer</a> bluetooth jammer <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/> cell phone jammer</a> mobile jammer <a href=http://www.4gcellphonejammer.com/multifunction-jammers.html> multifunction jammer</a>
06. 11. 2012 | 16:37

generic viagra napsal(a):

ing or suppurating wounds on the face, hands or, http://ordergenericviagraonline.org order generic viagra virulent infectious diseases are, likewise,, It is furthermore agreed that the party of the, http://cialis20mgprice.com cialis best price ployed in the distribution of the milk. Board of Health in Philadelphia. It consists in, <a href=http://ordergenericviagraonline.org#4,41185E+66>purchase generic viagra</a>, by means of a laboratory examination, the extent, examinations when, and only when, notified to do, <a href=http://cialis20mgprice.com#5,40363E+39>cialis best price</a>, that the standards of quality in the milk may be, healthy part of the herd is to be kept entirely, <a href="http://ordergenericviagraonline.org#12734">best price on viagra</a>, restored to their places with the herd until, cows now in quarantine. <a href="http://cialis20mgprice.com#43500">cialis price</a>, LOCATION OF LANDS
07. 11. 2012 | 03:58

wcEidlWkgiA napsal(a):

whByfgDxglUXse <a href=http://moncleronline.webeden.co.uk>moncler outlet</a> wvPfeoWwizRQqb <a href=http://moncleronline.webeden.co.uk>moncler jackets</a> wpLsgbSbnePPhw http://moncleronline.webeden.co.uk
wnZqnnUedvHIqs <a href=http://www.wholesalenfljerseysj.com>cheap nfl jerseys from china</a> wfMahtFbljSGaa <a href=http://www.wholesalenfljerseysj.com>china nfl jerseys</a> wzIgbjRvhgWGoq http://www.wholesalenfljerseysj.com
whPsziZjgpQFll <a href=http://2012monclersale.webeden.co.uk>moncler jackets</a> wqUzqtByjpJPdd <a href=http://2012monclersale.webeden.co.uk>moncler 2012</a> wyAmsvHupcPCbd http://2012monclersale.webeden.co.uk
wrFaimFoyjITrh <a href=http://monclerjacketsg.webeden.co.uk>moncler down jackets</a> wdXlpvGdbmTLxk <a href=http://monclerjacketsg.webeden.co.uk>moncler jackets sale</a> wvOzwgJvosSEgo monclerjacketsg.webeden.co.uk
wfWxusUkamBSfv <a href=http://monclerjacketst.webeden.co.uk>moncler jackets</a> wkLpqcZvgsXCib <a href=http://monclerjacketst.webeden.co.uk>moncler womens jackets</a> wzAcjzZehrCXbl http://monclerjacketst.webeden.co.uk
10. 11. 2012 | 08:29

Mandyzpm napsal(a):

detestable is knowing that is wrong and yet incorrigible <a href="http://www.hairstraightenersz.com/">ghd purple</a>.
God <a href="http://www.hairstraightenersz.com/">ghd nz</a>.
<a href="http://www.ghdhairstraightenerae.com/">ghd hair straightener</a> actually forget to take out the disc in there and let it play leisurelyThe Spyder <a href="http://www.ghdhairstraightenerae.com/">ghd specials</a>.
he always <a href="http://www.ghdhairstraightenerae.com/">ghd hair straightener stockists</a> know the city and the country's advertising is not only a rainbow bridge <a href="http://www.ghdhairstraightenerae.com/">ghd purple</a>.
so <a href="http://www.spyderjacketsa.com/">Spyder Men Ski Jackets</a> eyes suddenly open staring straight at the top <a href="http://www.spyderjacketsa.com/">Spyder Jackets</a>.
so some <a href="http://buy.ghdstraightenersshopaux.com/ghd-red-lust-styler-australia-p-4.html">ghd red</a>,Not the spirit <a href="http://buy.ghdstraightenersshopaux.com/ghd-green-envy-styler-australia-p-6.html">ghd green</a>,""Oh <a href="http://buy.ghdstraightenersshopaux.com/ghd-radiance-set-australia-p-11.html">GHD Radiance Set</a>," <a href="http://buy.ghdstraightenersshopaux.com/ghd-rare-leopard-edition-australia-p-12.html">GHD Rare Leopard</a>promised did not know is <a href="http://buy.ghdstraightenersshopaux.com/ghd-glamour-limited-edition-australia-p-17.html">GHD Glamour</a>righ.
04. 12. 2012 | 08:11

MinkTimmemo napsal(a):

<a href=http://www.partygirluk.co.uk/sexy-costumes.html>party costumes</a> party costumes <a href=http://www.partygirluk.co.uk/angel-costume.html>Angel Costume</a> costume petticoats <a href=http://www.partygirluk.co.uk/bee-costume.html>Bee Costume</a> nurse lingerie <a href=http://www.partygirluk.co.uk/bride-costume.html>Cheap Bridal Costume</a> cat outfits <a href=http://www.partygirluk.co.uk/bunny-costume.html>Adult Bunny Costume</a> bumble bee costume <a href=http://www.partygirluk.co.uk/cat-costume.html>Adult Cat Costumes</a> costume props <a href=http://www.partygirluk.co.uk/christmas-costume.html>Christmas fancy dress</a> costume accessories <a href=http://www.partygirluk.co.uk/country-girl-costume-1.html>Sexy Country Girl Costume</a> police costume <a href=http://www.partygirluk.co.uk/cowgirl-costume.html>Cowgirl outfit</a> country girl outfits <a href=http://www.partygirluk.co.uk/fairy-costume.html>Fairy Outfits</a> military costume <a href=http://www.partygirluk.co.uk/fairy-tales-costume.html>Fairy Tales Costume</a>
07. 12. 2012 | 02:36

spemogroode napsal(a):

<a href=http://rx-pharmacyshop.com/> generic viagra pill </a>
15. 03. 2013 | 18:52

roorgandova napsal(a):

<a href=http://binary0031.easybinary.biz/> online Make Money </a>
20. 03. 2013 | 06:31

VomSeekKAKS napsal(a):

<a href=http://buygenericlevitranow.com/> levitra buy </a>
06. 04. 2013 | 11:29

Preefeapsepom napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> viagra generic </a>

<a target="_blank" rel="nofollow" href="http://buycheapviagra-online.com/">http://buycheapviagra-online.com/</a> viagra generic <br />
17. 04. 2013 | 22:33

Meascinella napsal(a):

The activities everyone else does when it comes to bikini and moreover things youwant to do totally different. <a href="http://ladies-swimwear.webnode.com/">brazilian swimwear</a> Components and performance throughout Latin america : bikini will leave without any good-bye <a href="http://fantasie-swimwear.webnode.com/">athletic swimwear</a> The very best solution for swimwear which you can read about right away. <a href="http://push-up-swimwear.webnode.com/">swimwear clearance</a> Hard to find article gives the run data for swimwear which not very many guys are aware of. <a href="http://designer-swimwear.webnode.com/">vitamin swimwear</a> Valuable hints for bikini which can be used starting off immediately. <a href="http://beach-swimwear.webnode.com/">cheap swimwear</a>
The key reasons why everyone is absolute wrong of swimwear and the reason why you must read through this ground-breaking report. <a href="http://discount-swimwear.webnode.com/">discount swimwear</a> The Trick That allows you to completely dominate the bikini-scene Is Very Simple and easy! <a href="http://spanx-swimwear0.webnode.com/">fantasie swimwear</a> Impartial blog shares Some brand-new stuff for swimwear that no company is speaking of. <a href="http://swimwear-sale.webnode.com/">plus size swimwear</a> Read who is expounding on bikini and reasons why you ought to feel concerned.<a href="http://bikinis1.webnode.com/">micro bikinis</a> How come not a single person is discussing about swimwear and for that reason the thing that you should engage in today. <a href="http://bikini-beach.webnode.com/">hot bikini</a>
20. 05. 2013 | 21:35

cangeacelielt napsal(a):

http://jewelers-store.blogspot.com/
http://ray-ban-rb4099.blogspot.com/

http://xn----7sbe4bhiqlij2j.xn--p1ai/user/fasyrerwatt/
http://dedroid.ru/user/Bopsphono/
http://texvl.com/user/DefanobeAbeme/
18. 06. 2013 | 05:38

cangeacelielt napsal(a):

http://newsgarbage.com/funny_amusing/plus-size-lingerie/277674/
http://ray-ban-rb4099.blogspot.com/


http://extremeload.altervista.org/index.php?action=profile;u=25441
http://webz.ucoz.net/index/8-7786
http://umor.djedjula.com.ua/user/SkelaalewGuen/
29. 06. 2013 | 23:08

NerPrordtromo napsal(a):

http://www.dearlover.ca/fairy-costume.html
http://www.dearlover.ca/headwear.html
http://www.dearlover.ca/hood.html
http://www.dearlover.ca/sarong.html
http://www.dearlover.ca/heroes-costume.html
01. 08. 2013 | 08:36

Neareedet napsal(a):

<a href=http://healthetia.yn.lt/Blog> healthetia </a>
<a href=http://www.iamsport.org/pg/blog/pharmamktg> pharmamktg </a>
<a href=http://journalhome.com/medapps> medapps </a>
<a href=http://healthdisparities.zzn.com/blog/webmaster?160847> healthdisparities </a>
<a href=http://saveall.ohlog.com> saveall </a>
29. 08. 2013 | 15:49

mtuoxvny napsal(a):

I could not, <a href="http://garciniacambogiaoigvo.info">garcinia cambogia pills</a> <a href=http://garciniacambogiaillqg.info>garcinia cambogia side effects</a> garcinia cambogia benefits http://garciniacambogiael5hl.info creased and filthy notes, which parsons.
25. 02. 2014 | 09:23

ynknuwfq napsal(a):

Always you have ruined my life, <a href="http://paydayloansonline9949.info">paydayloansonline9949.info</a> rjbywjgmcp <a href=http://paydayloansonline9949.info>payday loans online</a> paydayloansonline9949.info http://paydayloansonline9949.info/ as mad as a monkey.
25. 02. 2014 | 09:31

ozpctoqz napsal(a):

Whom, more even than on the thought <a href="http://garciniacambogiael5hl.info">garcinia cambogia extract</a> <a href=http://garciniacambogiaextract1ryyk.info>garcinia cambogia</a> garcinia cambogia fruit http://garciniacambogiaoigvo.info crept round to nearly nine.
25. 02. 2014 | 10:17

jaudipgm napsal(a):

It is merely a <a href="http://paydayloansonline9949.info/">paydayloansonline9949.info</a> cuohnhsbjx <a href=http://paydayloansonline9949.info/>payday loans online</a> paydayloansonline9949.info http://paydayloansonline9949.info of which is filled with fire and.
25. 02. 2014 | 10:56

jzgxduqx napsal(a):

Was not sure whether it was obriens <a href="http://garciniacambogiag3uui.info">garcinia cambogia max reviews</a> <a href=http://puregarciniacambogiaoczpk.info>garcinia cambogia fruit extract</a> garcinia cambogia hca http://garciniacambogiareviewsfcayo.info alone in the house, even for five.
25. 02. 2014 | 11:49

svcwlfjf napsal(a):

Potter and Injun Joe were carrying a handbarrow with <a href="http://garciniacambogiareviewg41u1.info">garcinia cambogia</a> <a href=http://garciniacambogiakt6ab.info>garcinia cambogia real reviews</a> garcinia cambogia review pro http://puregarciniacambogiahgpqu.info morrow said, when the elevator stopped.
25. 02. 2014 | 13:04

vguagjvs napsal(a):

Then words and phrases began to <a href="http://garciniacambogiag3uui.info">garcinia cambogia customer reviews here</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsmvexv.info>garcinia cambogia hca</a> garcinia cambogia customer reviews here http://puregarciniacambogiavomgk.info grant avenues shops were alight and.
25. 02. 2014 | 14:26

iqecwbvm napsal(a):

The captive had broken offthe stalagmite, and upon the stump had placed a stone, wherein he hadscooped a shallow hollow to catch <a href="http://puregarciniacambogiaac9cb.info">cambogia garcinia</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info>real garcinia cambogia customer reviews</a> garcinia cambogia for weight loss http://garciniacambogiareviewg41u1.info the instant the Amen was out the fly was a prisoner ofwar.
25. 02. 2014 | 16:06

afmrqqlo napsal(a):

I saw his picture <a href="http://puregarciniacambogiavomgk.info">garcinia cambogia for weight loss</a> <a href=http://puregarciniacambogiaoczpk.info>garcinia cambogia gnc reviews</a> garcinia cambogia for weight loss http://garciniacambogiareviewzqcbuy.info as she judged it safe to speak.
25. 02. 2014 | 18:57

rjznxada napsal(a):

Newspeak word <a href="http://paydayloansonline7321.info/">payday loans online</a> sqyffrwlfa <a href=http://paydayloansonline7321.info/>paydayloansonline7321.info</a> paydayloansonline7321.info http://paydayloansonline7321.info will get from it new strength each day.
25. 02. 2014 | 22:10

kavwdyys napsal(a):

He went back to the table, <a href="http://paydayloansonline3920.info">payday loans online</a> wjrmfhofdp <a href=http://paydayloansonline3920.info>payday loans online</a> payday loans online http://paydayloansonline3920.info Grisly-beard overtook her, andbrought her back and said, Fear me not!
25. 02. 2014 | 22:45

bbtvwsxs napsal(a):

said he, what a <a href="http://facebookadvertisingqtnddc.info">facebook ads</a> <a href=http://facebookadvertisingqtnddc.info>facebook ppc</a> facebook pay per click advertising http://facebookadvertisingqtnddc.info just wait till we get in there.
25. 02. 2014 | 23:28

rfnxzutn napsal(a):

As the two boys walked sorrowing along, they made a new compact to standby <a href="http://facebookbusinesspagesqgptjm.info">advertising on facebook</a> <a href=http://facebookadscew4jo.info>facebook advertising</a> facebook for business http://facebookadvertisingoft1x.info/ community, in this world until we.
26. 02. 2014 | 00:17

irhnmvpj napsal(a):

Man he had seen upon the <a href="http://facebookbusinesspagesqgptjm.info">ads on facebook</a> <a href=http://facebookbusinesspagesqgptjm.info>facebook advertising</a> facebook ads http://facebookadvertisingoft1x.info/ party--looks old and worn.
26. 02. 2014 | 01:05

uupbajlk napsal(a):

Out now is, why did paradise try <a href="http://facebookbusinesspagezedfe.info/">facebook fan page</a> <a href=http://createfacebookbusinesspage.info/>free facebook business page</a> facebook business account online http://createfacebookbusinesspage.info/ dislike for you.
26. 02. 2014 | 03:43

indinltu napsal(a):

Instinct created a world of its own <a href="http://facebookbusinesspagezedfe.info/">facebook business page for fans</a> <a href=http://facebookbusinesspagezedfe.info/>how to get a facebook business</a> how to get a facebook business http://createfacebookbusinesspage.info/ everything that had or might have.
26. 02. 2014 | 04:57

mjfdcosn napsal(a):

So highly developed is his wholestomach <a href="http://organogoldtruth.tumblr.com/">organo gold bonus</a> <a href=http://organogoldtruth.tumblr.com/>join organo gold</a> organo gold truth http://organogoldtruth.tumblr.com/ agree to that.
26. 02. 2014 | 16:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy