Drahá lekce

01. 12. 2011 | 14:40
Přečteno 4410 krát
Ministr financí Miroslav Kalousek si v těchto dnech pochvaluje, že se mu podařilo prodat další balík pětiletých státních dluhopisů, tentokrát s průměrným výnosem 3,52 procenta, když poptávka dvojnásobně převýšila nabídku. Bodejť by nepřevýšila, o takovém výnosu by si mohli investoři v sousedním Německu nebo Rakousku nechat jen zdát.

Zatímco Kalousek nabízel 4 procenta (výnos klesl až v aukci), německá vláda si půjčuje více než o procento levněji a na dvojnásobně dlouhé období, tedy na deset let. Předtím testovala dluhopisy s výnosem pod dvě procenta, ale to už se trh ošíval. Výnos lehce nad dvě procenta však pro úspěch německých střednědobých dluhopisů stačí. Naše státní dluhopisy tedy musí nabízet podstatně víc, přestože není tak dávno, kdy byly rozdíly mezi českým a německým výnosem nepatrné. Ostatně i česká inflace byla nižší než německá, a to byl český hospodářský růst násobně vyšší než u sousedů.
Na mezibankovním úvěrovém trhu najdeme ještě dnes na krátkém konci výnosové křivky, u půjčky na jeden týden, v Praze stejné sazby jako v Londýně. Jsou pod jedním procentem, zhruba na stejné úrovni jako je základní sazba ČNB. Avšak u delších sazeb už to neplatí, tam je hladina výrazně výše. A nejde jen o hladinu, jde také o tempo změn. Požadovaný výnos českých státních dluhopisů rychle roste. Ještě v srpnu se prodávaly s výnosem 2,9 procenta, skoro o čtvrtinu výhodněji.

Co se změnilo? Kalousek tvrdí, že ti druzí. Říká, že 3,52 procenta je „vzhledem k současné situaci na kapitálových trzích velmi dobrá cena“. Ve stejné situaci, prakticky ve stejný den, německý jednoletý dluhopis poprvé v historii spadl výnosem pár setin procenta pod nulu. Tam „současná situace“ znamenala, že polekaní investoři platí peníze za to, že mohou mít peníze uložené v bezpečném přístavu u německé vlády. Nevadí jim čerstvé předpovědi, že poslední čtvrtletí letošního roku skončí i německá ekonomika dvě desetiny procenta pod nulou a první čtvrtletí příštího roku také. Nevadí jim ani vyhlídka, že Německo ponese i nadále největší tíhu záchranných opatření v eurozóně. Věří německé vládě, že si s tím poradí.
Proč není Česká republika takový bezpečný přístav? V minulosti byla, až to způsobovalo problémy. Kdykoliv se přihnala taková investorská vlna, potřebovala nakoupit koruny, a to hnalo českou měnu do zbytečně vysokého kurzu. Z hlediska globálních trhů tu sice skončil jen drobek z mezinárodních finančních investic, ale patřili jsme k zemím, které umožňovaly rizika aspoň trochu diverzifikovat.
Dnes posílá česká vláda do světa spíše vlny neklidu a skepse. Jen se schválil státní rozpočet, už jej provází zpráva, že byl nerealisticky nafouklý a bude se na jaře z gruntu předělávat. Na vládu se valí jeden korupční skandál za druhým, včetně těch nejdražších, kolem evropských fondů, kde se budou peníze vracet. Země se trvale propadá v mezinárodních žebříčcích vnímání korupčního prostředí. Tupé plošné rozpočtové škrty pokračují a dluh přesto v poměru k HDP roste.

Vládě se navíc nedaří zorientovat v tom, co je v Evropě onou „současnou situací“, tedy v tom, co se děje v našem vnějším prostředí. Eurozóna narazila na rozpor mezi jednotnou měnou a nejednotnými rozpočtovými zdroji a začíná si uvědomovat nezbytnost fiskální unie a koordinace hospodářských politik. Český prezident však předem ohlašuje, že žádný „další Lisabon“ už nepodepíše. Kalousek nabízí kompromis - řečnit s Klausem proti, ale hlasovat s Německem „pro“. Samotná česká ekonomika zatím působí celkem důvěryhodně, jak ukazuje krátký konec výnosové křivky - ale jak vidíme, je to opravdu jen ten nejkratší koneček. Kdoví, jak dlouho je možné takový politický chaos a nedostatek jakékoliv rozvojové vize ustát.
Co lze tedy skutečně vyčíst z poslední aukce českých státních dluhopisů? Ukázala, že český střednědobý výhled je čtyřikrát riskantnější než současnost. Kalousek nabízel pro jistotu výnos, který je vyšší pětkrát. To je zajímavá lekce, byť drahá. Ukazuje, že větší problém je možná nakonec u nás než v okolí. To je dobrá zpráva. Jestli to vázne hlavně u nás, je to snáze řešitelné.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

modrý edvard napsal(a):

Aukce zřejmě ukázala, že Německo má lepší ekonomiku než my. To zas tak velké překvapení není. /a další vliv je, že ať děláme, co děláme, vždycky budeme ta béčka z východu/ Podle mého názoru, mohlo by být daleko hůř. Nedokázal jsem pochopit, jak jste přišel na to že "že český střednědobý výhled je čtyřikrát riskantnější než současnost."
01. 12. 2011 | 14:54

knebel napsal(a):

Proti urokum v bance to bylo vyhodne. A chudi zaplati tem co maji prachy na investovani
01. 12. 2011 | 14:57

melčákova pohanka napsal(a):

Slávku,sejmi co nejrychleji tuhle mafiánskou vládu a posilni pravomoce st.zastupitelství,ať začnou vyšetřovat rychle,třeba i Tvé, kauzy a vybodni se neustále na analýzy psychopatického chemika. Není čas na analýzy,ale čas na rychlé politické skutky,protože jinak začne těhotný stav řešit ulice ala Kalousek nebo Sobotka jedno jest a všechny politiky do kánálu smést!
01. 12. 2011 | 14:58

JenTak napsal(a):

Jestli tomu dobře rozumím, tak Kalousek počítá s tím, že si teď půjčí pravice a za 5 let bude splácet příští, zřejmě levicová vláda. Jako bych toho ...... již slyšel lhát o utrácení peněz levicí. Tak jak tomu bylo se sanací bank, ale pravičáci si to již nepamatují, ti jen vědí, že levice utrácela při růstu.
01. 12. 2011 | 15:05

jm09 napsal(a):

...že 3,52 procenta je „vzhledem k současné situaci na kapitálových trzích velmi dobrá cena“. Ve stejné situaci, prakticky ve stejný den, německý jednoletý dluhopis poprvé v historii spadl výnosem pár setin procenta pod nulu...

Rekl bych typicke michani jablek s hruskami (pardon v tomto pripade s lokomotivami). Ale to je bezne, kdyz polopravda a lez daji dohromady clanek
01. 12. 2011 | 15:19

Xury napsal(a):

Pro JenTak:
dluhopisy se emitují průběžně. Vzhledem k tomu, že neustále máme schodek SR, tak nejen, že musíme emitovat dluhopisy na nové dluhy, ale i ty staré musíme splácet pomocí nových dluhopisů. Jednoduše řečeno - Kalousek teď taky splácí dluhopisy, které vydal Sobotka.
01. 12. 2011 | 15:25

arnazach napsal(a):

Jak paroubkovské.
01. 12. 2011 | 15:28

JAHA napsal(a):

Ad: autor

Booze. Preco sa sustavne tak bezhlavo strapnujete? Vy chcete porovnavat Nemecko s Ceskom? Porovnavajte s podobnymi ekonomikami a musite uznat, ze i 4 pecenta by bol velmi dobry vysledok v dnesnej dobe, nie to este 3.52. Kazdy, kto dnes preda pod 5 percent je rad.
01. 12. 2011 | 15:29

český maloměšťák napsal(a):

Pokud by investoři spekulovali na české exporty - tak by musely skutečně výnosy klesat /podíl exportů do Německa/.
Ale oni skutečně - tak jak to popisuje autor - sázejí spíše na pokles domácí poptávky , růst domácí hypoteční nestability, neřešení korupce (viz např. zmínka o evropských penězích) a obecně pak neudržitelnost vlády šašků a magorů.

Jen zaslepenci /pikantní je, že zřejmě pravicově ladění/ budou toto vše hájit.

Btw - splacené úroky ze státního dluhu za pololetí činily cca 30 mlrd. korun.
Což je tak asi třetina toho, co se zde ročně rozhází(např. Řebíčkům) a rozkrade (zatím převážně neznámými lidmi).

P.S. Lessy hovořil o 300 % nárůstu výnosů z odhalení závažné hospodářské kriminality - něco přes 1 miliardu Kč. Je to stále málo - ale už i tak po něm Kubice vyjel. Ty prachy totiž někde(někomu) chybí, že....

Maucta.
01. 12. 2011 | 15:36

český maloměšťák napsal(a):

JAHA
Lež. Ono " každý".

http://www.tradingeconomics.com/bonds-list-by-country
Zohledněte země s extrémním poměrem státního dluhu k domácímu produktu na jedné straně a mezinárodní retingy na druhé straně - a je to pak dvojnásobná lež.

Prečo sa tak bezhlavo strapnujete ? /schválně nepíši "sustavne" ...to by byla trojnásobná lež/

Porovnajte, JAHA - s podobnými ekonomikami. Porovnajte.
/upozorňuji vás - že je to velmi nesnadné...ale jistě si tu práci dáte, že.../
:))))
01. 12. 2011 | 15:46

Bunny napsal(a):

to maloměšťák:
Děkuji, že jste přeložil článek do lidové češtiny pro edvarda, jm-nuladevítku, Xuryho i JAHAheho. Jistě přibudou i další slabší ve čtenářské gramotnosti. Do jisté míry je mohou omluvit hormonální návaly při styku s blogerem, kterého si naprojektovali do pozice třídního nepřítele a překážku svých růžových zítřků, ale nemělo by se to opakovat příliš často.
01. 12. 2011 | 15:46

Josef K. napsal(a):

Jen pro připomenutí.
"Přímo ukázkové bylo po druhé světové válce hospodářství Německa po nástupu kancléře Ludwiga Erharda. Však se tomu také říká Německý hospodářský zázrak. S podivem, ale základy toho systému položil Marshalův plán. Ludwig Erhard ho jen přivedl k dokonalosti.
V té době bylo Německo vybrakováno vítěznými spojenci. Tehdy bylo z Německa odvezeno více než 1500 nejlepších továren. Byly demontovány a odvezeny převážně do Británie a Francie. Teprve později se ukázalo, že to nebyl nejlepší nápad. Zatímco v Británii a Francii se pracovalo ve starých německých fabrikách, tak v Německu rostly nové továrny s nejmodernější a nejvyspělejší technikou.

Základním kamenem německého hospodářského zázraku byla regulace bankovního sektoru. V Německu od roku 1948 až do roku 1968 byla státem určena výška úroku, které banky mohly svým zákazníkům účtovat. Volná tvorba cen byla volná jen pro výrobce – pro producenty skutečných hodnot. Bankovní sektor byl pod kuratelou státu.

Současná ekonomika považuje peníze za zboží a výšku úroků za cenu peněz. Výsledkem je, že se bankovní půjčky považují za bankovní produkt. Jakoby banky vytvářely nějaký konkrétní produkt neboli výrobek.

Ale za Erhardovy vlády byly peníze považovány jen za doklad o hodnotě a půjčky byly jen administrativním dokladem nové výroby a produkce nových výrobků. Úrok byl jen administrativní přirážkou na pokrytí nákladů banky. Při následném 100% zdanění zisku se banky staly jednouše jen výběrčími daní pro stát. Z toho může každý vidět, že německý bankovní sektor fungoval jen jako administrativní správce oběživa pro výrobu a tvorbu reálných hodnot. V současnosti se banky soustřeďují na „výrobu“ dalších a dalších peněz. Soustřeďují ve svých trezorech obrovské prostředky, které by mohly vytvořit nová pracovní místa a produkovat reálné zboží. Místo toho půjčují své peníze za vysoký úrok, který dusí hospodářství a likviduje mnohé výrobce.
Proto se tržní principy po válce v Německém bankovnictví nepraktikovaly. A jen proto mohlo dojít k tomu hospodářskému zázraku, kdy během krátkých sedmi let se Německo dostalo na předválečnou úroveň (a ta byla obrovská i když tehdy vyráběla zbraně a ne zboží pro civilní trh). Přitom prognózy geniálních výherců Nobelových cen mluvily o pěti stech letech, než se Němci vzpamatují z válečných ztrát. V Německu neplatilo, že „peníze jsou zboží“ , že „úrok je cena peněz“, a že „půjčka je bankovní produkt“. V Německu zvítězil zdravý rozum.

Ale co bylo hlavní příčinou úspěchu Erhardova hospodářství? Nic převratného – jen normální logické uvažování:
100% zdanění zisků a dividend pokud nešly na reinvestice nebo na splácení dluhů.
95% zdanění osobních příjmů nad 60 tisíc marek ročně.
Zákaz úročených půjček ze Světové banky a MMF."
01. 12. 2011 | 15:54

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Kdyby byl p.Sobotka formát, rychle by předal žezlo Diensbierovi a byla by naděje, že se podaří soc. dem. oslovit více voličů. Takhle se vystřílí všechen prach v souboji s Haškem a Babiš se bude smát.
01. 12. 2011 | 16:16

SuP napsal(a):

Přijde mi srandovní, že má Slávek starosti s výnosem dluhopisů, přičemž dluhopisy se týkají pouze několika tisíc lidí, kteří zjevně nejsou v žádné finanční nouzi. To je socan až na půdu. Nebo jsem někde nezachytil nějakou důležitou informaci, co z nich budou mít "obyčejní lidé"?
01. 12. 2011 | 16:28

český maloměšťák napsal(a):

SuP
Výnosy a cena dluhopisů jsou dvě různé kategorie, stojící ponejvíce vůči sobě v poměru nepřímé úměry.
Ty výnosy jdou na vrub státu, milý opeřenče.
Obyčejní lidé z nich mají v relaci k jejich výnosům o to horší průser, než je nyní - nyní však přímo úměrný.

Těch několik ticíc lidí....rád bych je poznal. Znáte alespoň dva ?
01. 12. 2011 | 16:42

pablik napsal(a):

to SuP :
- státními dluhopisy stát financuje svoji díru v rozpočtu nepřetržitě (dluhopisy pro občany za 2% co Kalousek prodal, byly vydány poprvé v děj. ČR. )
- obyčejní lidé tak jako tak je zaplatí ve vyšším DPH a pod.
01. 12. 2011 | 16:47

ghándí napsal(a):

slavečku,
na co potřebuješ jednotnou evropskou fiskální politiku? prostě nás nezadlužuj, jako si nás zadlužoval.. to uplně bude stačit.
01. 12. 2011 | 17:12

rejpal napsal(a):

ghándí
Sláveček Kalousek?
01. 12. 2011 | 17:29

český maloměšťák napsal(a):

ghándí via rejpal
Kalousek nás chce zadlužovat i v rámci jednotné evropské fiskální politiky?
01. 12. 2011 | 17:34

ghándí napsal(a):

rejpal,
to samozřejmě platí pro kalouska i sobotku. žadný český ministr financí se nezodpovídá EU, ale českým voličům. a nezadlužovat se je především v zájmu české republiky a jejích občanů a měla by to být automatická povinost a základní starost každého ministra financí. . proč se chce sláveček schovávat za nějakou jednotnou fiskální politiku EU?
01. 12. 2011 | 17:37

JenTak napsal(a):

Xury.
Kalousek splácí Sobotkovy dluhopisy? Kdy je Sobotka vydal?! Opravdu bych to rád věděl.
01. 12. 2011 | 17:43

rejpal napsal(a):

ghándí
Já Sobotku nehájím, jen mi přijde nespravedlivé opomíjet současného dluhoslava, zvlášť když jeho působení je akutální právě teď. A je na podstatně vyšším levelu.
01. 12. 2011 | 17:50

Expert napsal(a):

Pokud si někdo přečetl úvahu nad dluhopisy, kterou napsal SuP v 16:28, je potřeba si v této souvislosti uvědomit, že SuP je momentálně zaostalý.
Ti, co tomto SuP(ově)stavu už vědí, jistě názor Sup(a) na dluhopisy pochopí.
Kdo dosud o SuP(ově) momentální zaostalosti nevěděl, ty se Sup tím, co o dluhopisech píše, snaží o svém duševním stavu přesvědčit.
Dá se říci, že se mu to opravdu daří.
01. 12. 2011 | 17:52

ghándí napsal(a):

rejpal
současná vláda samorřejmě šetří a škrtá málo a stále nás neudržitelně zadlužuje. položme si ale otázku. může škrtat víc? ty odborářský vyžírky by tady začaly oraganizovat nepokoje jako v řecku. pohybujeme se v začarovaném kruhu rozežranosti. všichni vědí, že se musí šetřit, ale jenom u těch druhých. dokroři chtějí přidat, učitelé chtějí přidat, prakticky všichni chtějí přidat.
01. 12. 2011 | 17:55

ghándí napsal(a):

rejpal
ps
a to se samozřejmě každý politik bojí nahlas vyslovit. protože by přišel o moc. nikdo nehlas neřekne, musíme hospodařit s vyrtovnaným rozpočtem a škrtnout 100 miliard. a přitom nám nic jiného nezbývá, pokud nechcem zbankrotovat. nikdo se to neodváží říct.
01. 12. 2011 | 17:59

stehno napsal(a):

Zase to bude další zátěž pro daňové poplatníky. Já osobně neznám nikoho, kdo by vůbec z finanmčních důvodů alespoň uvažoval o nákupu dluhopisů. Nebylo by lepší jít cestou úspor. Teď ať prominou cyklisté - nebylo by vhodné zastavit výstavbu cyklostesek? Když na to nemám, tak přece nebudu investovat do tohoto pro stát nenutného projektu?
( Ale věřím tomu, že by ty peníze neušetřily, ale obratem promrhali jinde).
01. 12. 2011 | 18:06

rejpal napsal(a):

ghándí
Šetření není totéž co škrtání. Šetřit se dá i tak, že se peníze vydávají účelně a jdou tam, kam mají. Škrtání je algebra (a sem tam někdo něco uhádá), šetření je proces. Výsledkem bezhlavých škrtů je vždycky jen následná finanční (nebo jiná) ztráta. Jestliže například seškrtá náklady na finančáky, nebudou schopni vybrat daně. Totéž policie - tyhle škrty vždycky míří do výkonné sféry, parazitického hořejšku se netýkají nikdy.
My nemusíme škrtnout 100 miliard, my se musíme naučit je nevyhodit oknem. Což je daleko těžší, ale kdy jindy se má začít, než když teče do bot?
Zatím se škrtá a škrtá a dluh vesele roste.
01. 12. 2011 | 18:13

rejpal napsal(a):

gándhí
K té druhé poznámce - samozřejmě bojí. Protože mu lidi nevěří, to zejména. Když vidí, jak vesele rozhazuje Vondra za analýzu svého vystoupení v televizi, tak ani věřit nemůže. (To byl jen příklad, a i když jde "jen" o statisíce, deklasuje to šetřílky na úroveň podvodníků).
01. 12. 2011 | 18:16

český maloměšťák napsal(a):

Já bych za rozumné považoval zadlužování se států třeba i soukromým osobám - bankám - ale na indexované bázi - kdy by ukazatelem ale nebyl jen růst GDP, ale např. i daňové saldo - v tom kterém roce.
Ale svěřit to pařátům finančního trhu a ratingovým agenturám ?
To je sebevražda. To je věčné otroctví. /v tom má pan Schlimbach pravdu - ale ono JE, prostě realně EXISTUJE...revoluce ?....já jsem pro regulativní mechanismy - ale důkladné....a ve směru rozumného uspořádání společnosti....to je největší nedostatek Schli,bachovy reformy - rozfázování a posloupnost jednotlivých kroků implementace jeho reformy....to bylo i kámenem úrazu šokové terapie v 90. letech..../

Ghándí
Plácáte nesmysly - (více pod jiným blogem).
Vy vůbec nevíte jak se dají ovlivňovat denní ale i dlouhodobější valuace tržních segmentů a jaký na ně má vliv nejen např. sentiment ale i psychologie. Jak a s čím vším padají nebo rostou.

Děláte tu ze sebe kašpara. I s tím " musíme mít (vyrovnaný rozpočet)".
Co myslíte -. kdyby ho Klaus tenkrát prosadil - ten zákon " O vyrovnaném státním rozpočtu " - byl by dnes rozpočet vyrovananý ? Řečnická otázka, že ?

Vraťte se na zem.
01. 12. 2011 | 18:17

reppop napsal(a):

Josef K. napsal(a):
01. 12. 2011 | 15:54

Velice zajímavé. Nemáte prosím odkaz kde by se o tom dalo zjistit více podrobností?
Děkuji.
01. 12. 2011 | 18:22

JC napsal(a):

JenTak,
Samozřejmě, že Bohuš žádný dluhopisy nevydával. Tu jeho každoroční sekyru cálovali Marťani na věčnou oplátku.
01. 12. 2011 | 18:28

JC napsal(a):

rejpal,
Obecné kecy příteli. Nastudujte si jednotlivé kapitoly SR, hlavně mandatorní výdaje.
01. 12. 2011 | 18:32

SuP napsal(a):

Ano bývalý perte, když sem píšu jakoukoliv svou úvahu, nedělám si naději že dementní jedinci s přebujelou publikační závislostí ji pochopí. Opravdu ne. Jednak si jich sám zbytečně nevážím, jednak si jich dokážu sám vyprodukovat co hrdlo ráčí. Nepotřebuju čekat, až se projeví ostatní, abych se na přiblblé kritice jejich příspěvků realizoval.
01. 12. 2011 | 18:35

modrý edvard napsal(a):

Bunny: pro mě to nebylo, se mnou malom. nemluví /a já jeho výplody nečtu/, my holt máme takovou dohodu.
01. 12. 2011 | 18:41

ghándí napsal(a):

rejpal,
nevýhoda demokracie spočívá v tom, že většina lidí je blbá jako h...o. (citace martina ivana jirouse) je to pravda. lidi volí ty politiky, který jim namažou med kolem huby. lidi odmítají reformy. odmítali je před 5 lety, dokonce je odmítají i ted, když už hoří koudel u zadele. v řecku socbolševický a odborářský extremisti zapalují banky a upalují v nich lidi. my nutně potřebujee udělat reformy. jinak než bez bolesti to nepujde. ale samozřejmě, že slaveček lidem řekne, že nic neni potřebna, stačí jenom "nastavit procesy", "omezit korupci" a zdanit bohatý. blbci na to slyší. ale je naprosto absurdní. my si na to dno šáhnem, jako řecko a itálie. protože většina lidí je blbá jako h....o.
01. 12. 2011 | 18:45

SuP napsal(a):

ghándí -
Skoro bych řekl, že většina jsou asi experti.
01. 12. 2011 | 18:48

rejpal napsal(a):

JC
To je oblíbená obhajoba škrtačů.Ale pořád tady zůstává fakt, který už byl doložen z různých stran xkrát - kolik peněz jde na veřejné zakázky a kolik se jich každoročně ztratí. Odhady jsou různé, ale pod 60 miliard ročně nejde nikdo. To nemá s mandatorními výdaji společného nic.
Mně se líbí, jak provládní diskutéři s chutí opomíjejí věci, které jsou zjevné, věřejně se o nich diskutuje, ale neřeší se. A když jim dojdou argumenty, uchýlí se k vytahování králíků z klobouku. Zkuste místo toho odpovědět na férovku na jednoduchou věc: je v pořádku, když ministr šetří tím, že propustí patnáct lidí a jich mzdy rozdělí mezi pět svý oblíbenců (Dobeš). Je v pořádku, když někdo zaměstnává počtný tiskový odbor a ještě si externě platí věci, které by si měl platit ze svého, když už je potřebuje. A může být důveryhodná vláda, jejíž premiér tohle ví a neřeší to?
01. 12. 2011 | 18:49

ghándí napsal(a):

český maloměšták,
trhy se dají ovlivnit pouze krátkodobě. v dlouhodobém horizontu vykazují trhy racionalitu. před nedávnem byl nějaký z další řady stupidních samitů evropských lídrů merkozy, a podrždeštníci baroso a rumpoy a něco tam prohlásili ve smyslu jak to všechno vyřeší. a druhý den trhy hurá nahoru. já jsem tehdy psal, že se všichni zbláznili, že za tři dny to bude zase červený. taky, že jo. a v současnosti už trhy na merkozyho nereagují vubec. prostě už to lidem došlo.
01. 12. 2011 | 18:53

rejpal napsal(a):

ghándí
Já bych se především distancoval od výrazu reforma. Tohle je brownův pohyb a metoda náhodné procházky, žádná reforma. Koncepce v tom není žádná, odbornost už vůbec ne. Kdyby šlo o reformy, byl bych první, kdo by to podpořil. A kdyby je dělali lidé kompetentní a důvěryhodní, podpořila by je většina lidí, i když jsou takoví, jak je vidíte (já si nemyslím, že těch blbů je tolik). Ona spousta těch "blbů" se musí nějak uživit a často mají zdravý rozum na daleko vyšší úrovni než kterýkoli člen vlády.
01. 12. 2011 | 18:55

Yosif K napsal(a):

Pane Sobotka, samozrejme ze kalouskova vlada dela leccos spatne a kalousek sam neniu zadny andel. Ceho se vsak trhy biji nejvice? Neboli cituji:
"Proč není Česká republika takový bezpečný přístav?"
Zdaleka nejhorsi zprava kterou trhy mohly slyset je to, ze se v CR je temer jiste volebni viteztsvoi oprbazovych rozhazovacu a kuglofu, kteri zcela jiste uvrhnou Cesko do vlny bezbreheho rozhazovani socialnich davek mezi proletariat a lumpenproletariat a povedou Cesko neochvejne tam kam zavedli sve zeme hispansti, italsti a recti SOUDRUZI!!!!

I kdyz oranzovi kuglofove 80% svych predvolebnich slibu nebudou moci splnit z "duvodu ekonomicke reality" tak prece jen nejake penize rozhodit mezi prolatare a lumpenrploatre budou muste, aby totalne neztratili kredibilitu. A kde na to vezmou?
To je jasne pane Bohousi -
ZDROJE TU JSOU a STATNI DLUHY SE SPLACET NEMUSI.

Avanti Popolo! Socdemackym zadluzovanim ku totalnimu krachu statu! Hura!!!!!
01. 12. 2011 | 18:56

český maloměšťák napsal(a):

ghándí
Dlouhodobě především vítězí lidská blbost. Aneb " dějiny jsou posloupností nešťastných událostí, kterým bylo možné se vyhnout".

A komu to došlo? Lidem - nebo trhům ? Já se nějak neorientuji v tom, co chcete vlastně sdělit.
01. 12. 2011 | 19:11

ghándí napsal(a):

rejpal,
na reformy je potřeba silná vláda. tahle vláda měla 118 hlasů. vypoadalo to nadějně. přišlo první stéblo přes cestu v podobě vyhrožování odborářů a lekařské komory a vláda se pos...a. od te doby už neměla kredit. co dělá vláda v současnosti? šetří na těch největších chudácích. buzeruje dlouhodobě nezaměstnaný. doktoři si vypudali pruměrnej plat 60000 kč. pak se samozřejmě nikomu nedivim, že nikdo nechce být ten, kdo to odskáče. tady jsou určitý skupiny lidí, kteří pomoc od státu potřebují.sociálně slabí. ale nevidím žádnej duvod pro to, aby měl doktor plat 60000. stačil by mu i plat 15 tisíc. neumřel by hlady. neni možný, aby byl pruměrnej plat ve státní správě 24 tisíc, když máme takový dluhy. at je 13 tisíc. to odpovídá našim možnostem. a silná vláda by to měla prosadit. i kdyby měla povolat armádu.
01. 12. 2011 | 19:20

ghándí napsal(a):

českým maloměšták,
samozřejmě, že to došlo lidem. trhy jsou totiž lidi. nebudete tomu věřit, ale i vy jste součást trhu. i vy zapojujete vaš polomozek když přemyšlite co koupit, , jestli je levnější lahvový pivo v tescu nebo ve vjetnamský večerce. takhle fungují trhy. jenže v nich není jenom váš polomozek ale další miliardy mozků.
01. 12. 2011 | 19:31

SuP napsal(a):

ghándí -
Nemáme armádu. Zato máme modré knížky.
Na druhé straně si nedovedu představit, že by kdokoliv byl schopen zneužívat armádu vždycky jen "v zájmu lidu". My, co jsme zažili expanzi Vojsk ministerstav vnitra po 70. roce o tom máme vážné pochybnosti.
Bez ohledu na to, že kritika neúměrných finančních požadavků lékařů i státních úředníků v době, kdy skutečně stagnuje to hlavní, t.j. výroba, je zcela na místě.
01. 12. 2011 | 19:31

rejpal napsal(a):

ghándí
Vláda neměla silný mandát. Protože 24 hlasů té vlády se vygenerovalo podvodem VV na voličích. Oni se totiž spojili s těmi, se kterými chtěli verbálně skoncovat a kvůli tomu je lidé volili. Ale to není tak důležité. Vláda se zdiskreditovala dávno před tím, než se začali ozývat odboráři. Už způsobem. jak probíhalo jednání o důvěře - tehdy popřela to, co na začátku tvrdila (a ještě si dala koalice do smlouvy,že nepřijme žádný návrh opozice). Pak v době legislativní nouze, pak Drobilovou aférou. Teprve pak přišlo extemporé lékařů a od té doby nepřetržitá šňůra nechutných afér. Každá normální civilizovaná vláda by rezignovala nejpozději na jaře letošního roku. S touhle koulí na noze se prostě reformy - ani ty dobré - dělat nedají. Za tohle nemůže opozice ani odbory ani blbá veřejnost. Za to mohou tři strany, které tvoří vládní koalici a přímou odpovědnost nesou jejich předsedové.
01. 12. 2011 | 19:31

xx napsal(a):

Pan Sobotka, bývalý ministr financí a neví, že když růst táhne rekord hypotečních úvěrů a rekord v cenách nemovitostí, že to s inflací nepohne ani o píď ?
Myslím že to ví, ale myslí si že to nevíme my prosťáčci, a že mu na to skočíme.
01. 12. 2011 | 19:33

SuP napsal(a):

rejpal -
Těch 24 hlasů nevyčítejte vládě. Ta je dostala z voleb a zadělala si jimi na neschopnost a akční impotenci. Jenže ty hlasy musíte vyčítat těm, kdo je navolili, různí "Volím VV, uvidíme".... Tak vidíte. Zajímavé je, že největší kverulanti na straně ne-levicového voličstva jsou zřejmě ti, kdo volili VV, tudíž na to zadělali. Příště si hodlají naběhnout s Babíšem, pak s Charouzem a porád budou mít pocit, že se přesi snažili.....
01. 12. 2011 | 19:38

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
01. 12. 2011 | 19:47

rejpal napsal(a):

SuP
V tomhle bych vám neoponoval a tohle vládě nevyčítám. Voliči měli několik příležitostí VV prokouknout, o tom žádná. Já pouze oponuji síle toho mandátu.Protože mandát je vyjádřením vůle voliče, aby zvolený plnil to, co sliboval. VV velmi hlasitě proklamovali, co dělat nebudou, na to získali své mandáty, a udělali pravý opak. Z tohoto pohledu nejpoctivější byla TOPKA. Neschovávala Kalouska, šla do voleb s plánem škrtů a zpoplatnění všeho - a volič si mohl vybrat. Naštvaní byli ti, kdo koukali na fajfku a nečetli program, ale nikoho nepodvedla. Nevolil jsem ji, protože se mi ten program nelíbil, ale těžko jí mohu vyčítat, že ho chce plnit. U ODS je to tak nějak šul nul - a taky jí volilo podstatně míň lidí než minule.
Realitou ovšem je, že kdyby véčka dodržela hlavní principy, co hlásala, měli bychom menšinovou vládu a všechno by vypadalo jinak. Protože s opozicí by se prostě bavit musela.
01. 12. 2011 | 19:47

modrý edvard napsal(a):

suP: sice jsem VV nevolil, ale ty voliče chápu. Nechápu voliče ODS a ČSSD.
01. 12. 2011 | 19:49

ghándí napsal(a):

sup,
to je filosofická otázka. jestli je ekonomický rozvrat tak velké nebezpečí pro stát, že pro jeho odvrácení je možné nasadit armádu, jako k tomu došlo např. v chile. samozřejmě bez těch tisícu zavražděných a umučených lidí a následné diktatury.
01. 12. 2011 | 19:53

xx napsal(a):

rejpal: ODS dělá taky opak toho co slibovala. ČSSD taky dělala opak toho co slibovala. Nevšiml jsem si že by ČSSD slibovala voličům deregulace nájmů a cen energií, snižování daní firmám a pod.

Přesto jsou voliči jak ČSSD tak ODS až příliš věrní, na to co po volbách vždycky provádějí.
01. 12. 2011 | 19:57

Yosif K napsal(a):

Pane rejpale - cituji:
"....kolik peněz jde na veřejné zakázky a kolik se jich každoročně ztratí. Odhady jsou různé, ale pod 60 miliard ročně nejde nikdo."

Vase uvaha ma jednu chybu - za socdemaku se ocividne krade uplne stejne a navic jeste rozhazuji zbytecne socialni davky mezi proletariat a lumpenproletariat.

Kam to vede? Bohuzel prave do toho Recka - za zaslouzilymi korupcnoky, kadaci a rozhazovaci z Panhelenskeho Socialistickeho Hnuti PASOK.
Proletariate, pozor, sliby se slibuji, blazni se raduji!!!!
01. 12. 2011 | 20:00

SuP napsal(a):

Díky.
01. 12. 2011 | 20:02

SuP napsal(a):

modrý edvard -
Ani já. Z toho můžete soudit, koho jsem volil já. Mě zase docela překvapuje, jak je v obecenstvu opomíjeno, že TOP zatím nemá na krku žádný průšvih narozdíl od všech ostatních stran.
01. 12. 2011 | 20:06

SuP napsal(a):

ghándí -
Takový rozvrat tedy nehrozí. Přecejen jsme ve všem mnohem dál. Spíš se obávám revolty dobře zajištěných proletářů proti vlastní frustraci. Na to by zřejmě byly vlastní ozbrojené složky státu, posílené všemi průběžnými reorganizacemi slabé.
01. 12. 2011 | 20:10

rejpal napsal(a):

xx
Já bych tady byl k ODS v těchto volbách o něco smířlivější. Lidé tu stranu znali, kandidovali stejné tváře, došlo jen k jakési kosmetické změně. Kdo je volil, věděl, do čeho jde (a taky dostala o snad 800 000 hlasů méně přesto, že odstranila neoblíbeného předsedu. Je spíš kuriozitou, že nakonec obsadila premiérský post). S ČSSD máte pravdu, ale vidím jedne rozdíl - šlo o dílčí body programu, nebyl to "topic", na který nalákala nejvíc voličů (a taky je to už dost let, není tady ta kontinuita v čase). V těchto volbách si to ČSSD do značné míry prohrála sama ještě dřív, než mohla plnit nebo neplnit program. Dopustila se řady hloupostí a kandidatura řady profláknutých lidí taky nijak vábná nebyla.
Abych to upřesnil: VV šly do voleb ve zkratce řečeno - s praporem nové politické kultury, to byla alfa a omega jejich programu (ostatní body byly pro ně tak marginální, že ani Radek John je neznal). Proto ta silná slova o podvodu. Kdybych se nezajímal o jejich počínání trochu víc, a kdyby byl předsedou někdo jiný než John, klidně bych je i volil.
01. 12. 2011 | 20:10

Kryštof napsal(a):

Re-Josef K.
Pane kolego , máte výtečný a fundovaný příspěvek , gratuluji .
Kvalitativně je Váš příspěvek neporovnatelně přínosnějším než Sobotkův "Veselý kalendář pro retardované dítky" , na který zde výše reagujete .
Sobotka ve svém slohovém úkolu na volné téma ne , že by neměl faktograficky pravdu , ale je to opožděný nářek sirotka na cizím hrobě .
Při jeho diletantschrecklich Finanzministrování se řídil
"zásadami" tak podivnými , že uváděl v úžas kohokoliv , tedy kromě Paroubka a domovnice Čujové v Praze 10 .
Kalousek není žádný genius , ale zase není taky nadprůměrný blbec , a v dané situaci , do které se ČR dostala aktivní demencí VŠECH vlád ( tedy i jeho přičiněním )udělal Kalousek to nejlepší co mohl . Výsledek je velmi slušný .
Při známé blabla rétorice ČSSD jej Sobotka ani osobně ani profesně neosočuje , protože je si toho sám dobře vědom . Sobotkův blog je dilematem psíka rozpačitého ze zjištění u kterého rohu má vlastně zvednout zadní nohu .
01. 12. 2011 | 20:18

rejpal napsal(a):

Yosif K
Proč mi podsouváte socdemáky? Nanajdete ani jeden můj text, kde bych je explicitně hájil. Maximálně to, že když je reálný výběr takový, jaký je, je lepší vyměnit mužstvo než nechat staré. Každá politická strana pobyt v opozici potřebuje jako prase drbání.
Abych byl úplně konkrétní - mně osobně je jedno, jestli se vládnoucí strana prohlašuje za levicovou nebo pravicovou, v demokraciích v tom stejně extra zásadní rozdíl není, chci aby vládla vláda normální s aspoň elementární mírou politické kultury, kompetentnosti a zájmu o obyvatele země, které vládne. Vláda, která umí politicky jednat a ne se jen hádat na jedné straně a válcovat všechno, co stojí v cestě na straně druhé. A když někdo chce dělat nějaké zásadní kroky (reformy), aby hledal shodu a ne se bavil jen s těmi, které si sám najal, navíc z kruhů na věci zainteresovaných v byznysu. To tady bude každá nová vláda rušit všechno, co udělala předchozí (kromě toho, co jí samotné vyhovuje)?
01. 12. 2011 | 20:19

ghándí napsal(a):

sup,
máte pravdu, je to absurdní. armáda nemuže zasahovat proti vlastním občanum. i když si myslim, že ve 48 ji měl beneš povolat a ty bolševiky srovnat do latě. je ale otázka, jak by na to zareagoval stalin.
01. 12. 2011 | 21:05

Sladký napsal(a):

Sup- "revolta dobře zajištěných proletářů vůči vlastní frustraci" Můžete tuto svou nepochybně originální a zajímavou myšlenku upřesnit? Odporuje totiž definici frustrace.Jak mohou dobře zajištění prožívat frustraci? Víte vůbec, co pokem frustrace obnáší?
01. 12. 2011 | 21:12

Sladký napsal(a):

Na zoufalce typu Kryštof netřeba reragovat.Pište dál, velmistře, rozumní lidé vás budou ignorovat.Koneckonců, prasklý vřed z nějž prýští hnis je přijatelnější, než jeho bytnění.
01. 12. 2011 | 21:23

Expert napsal(a):

To : SuP
Ano SuP(e), je jistě opojné vyměňovat si úvahy se stálou skupinou cca čtyř lidí, kteří vás tady,zdá se, neskonale obdivují a se kterými jste se také ochoten společně podílet na IQ jednoho průměrně inteligentního jedince . Ano SuP(e), je jistě opojné a lehké komunikovat se takovouto stálou a sobě rovnou skupinou. Ti jsou vám dokonce ochotni uvěřit, že víte něco i o dluhopisech, o kterých píšete.
01. 12. 2011 | 21:38

antiovce napsal(a):

ten Kryštof je fakt komik, napsat "udělal Kalousek to nejlepší co mohl. Výsledek je velmi slušný" když víme jaké nadělal rekordní schodky.... ledaže to myslel tak, že to mohlo být ještě horší
01. 12. 2011 | 21:42

Sladký napsal(a):

Zdravím antiovce!
01. 12. 2011 | 21:48

mb napsal(a):

hlavně pane Sobotko až to vezmete do pařátů vy, tak všechno bude v cajku a poběží to jako po drátkách ....

už se těšim ...
01. 12. 2011 | 22:18

friedrich engels napsal(a):

Projednou, Bohoušku, opravdu hezky napsané. Tohohle ghostwritera si drž.
01. 12. 2011 | 22:20

antiovce napsal(a):

mb
vím, že to myslíte ironicky, ale nebude to v cajku a nepoběží to jako po drátkách proto, protože mafie se jen tak lehce nedá a v boji proti ní se s tak zvanou pravicí reprezentovanou ODS a TOP09 nedá počítat, protože oni jsou součástí te mafie. A pak ty škody po nejlepším ekonomovi ve vesmíru nepůjdou jen tak lehce napravit i vzhledem k celosvětové krizi.
01. 12. 2011 | 22:34

antiovce napsal(a):

Sladký - taky zdravím
01. 12. 2011 | 22:36

Mard napsal(a):

friedrich engels napsal: Projednou, Bohoušku, opravdu hezky napsané. Tohohle ghostwritera si drž.

Nesouhlasím. Nevěřím že by měl tak blbého poradce, to si musel napsat sám, po návratu z hospody. Myslím že kvalifikace Sobotky a Kalouska se dá porovnat tak, že ani jeden nevystudoval ekonomiku, Kalousek chemii a Sobotka práva, ale Kalousek po škole pracoval a to jako šéf investičního oddělení, na rozdíl od Sobotky, který nepracoval ani jediný den jako ti jejich "normální lidi" a hned po škole se stal politikem.
01. 12. 2011 | 23:40

Xury napsal(a):

Pro JenTak:
když byl Sobotka ministrem. Nebo jste si myslel,že nám tehdy banky půjčovaly díky tomu, že se jim líbila Sobotkova pleš?
01. 12. 2011 | 23:50

JenTak napsal(a):

Xury.
Takže Sobotka dluhopisy nevydal a proto vaše argumentace byla lživá.
01. 12. 2011 | 23:55

Hana napsal(a):

Kalousek vydává předražené dluhopisy a schytá to Sobotka - to je svět! Dvakrát převyšující poptávka je i pro naprostýho pitomce jasným signálem, že cena není v pořádku - pročpak asi?
02. 12. 2011 | 05:47

Xury napsal(a):

Pro JenTak:
jistě. On je nevydal úplně stejně jako je teď nevydal Kalousek. To máte vždycky takové problémy s chápáním psaného textu?
02. 12. 2011 | 08:21

Xury napsal(a):

Pro Hanu:
šlo o americkou aukci, takže je pravděpodobné, že při oznámeném průměrném úroku byl prodán takový objem dluhopisů, který stát potřeboval.
02. 12. 2011 | 08:27

Platan napsal(a):

Držím palce, ať se podaří vyhodit zlatokopa Hulínského z ČSSD!
02. 12. 2011 | 09:17

JenTak napsal(a):

Xury.
Zato vaše chápání textu je na úrovni pravičáckého demagoga. V argumentaci lžete a pak děláte z ostatních blbce. Co se ale dá jiného od vás čekat.
02. 12. 2011 | 09:37

Xury napsal(a):

Pro JenTak:
a co kdybyste své tvrzení o mé lži dokázal.
02. 12. 2011 | 10:13

Expert napsal(a):

To : Xury
Jste si jist, že šlo o americkou aukci?
Momentálně zaostalý SuP tady včera psal, že "dluhopisy se týkají jen tisíců zájemců, kteří nejsou ve finanční nouzi" a momentálně zaostalý SuP přece dluhopisům rozumí (asi stejně tak, jako rozumí všemu ostatnímu - tedy jako momentálně zaostalý)
02. 12. 2011 | 10:38

JenTak napsal(a):

Xury.
Tvrdíte, že "Kalousek teď taky splácí dluhopisy, které vydal Sobotka", a ten žádné nevydal. Tudíž lžete!
02. 12. 2011 | 10:41

Xury napsal(a):

Pro experta:
předpokládám, že šlo o tuto aukci:
http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/vrsd_aukce_sdd_65921.html, ale i předchozí aukce byly americké.
02. 12. 2011 | 10:43

Xury napsal(a):

Pro JenTak:
a jak asi Sobotka financoval deficit SR? Jen mamátkou vám sem dám odkaz na emise státních dluhopisů v roce 2004, kdy byl Sobotka ministrem financí:
http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/vrsd_emise_sdd_9719.html?year=PRESENT
všimněte si doby splatnosti. Většinu pravda budeme muset teprve splácet, ale abyste neřekl, tak tady je emise z roku 2002, která byla splatná zhruba před měsícem:
http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/vrsd_emise_sdd_9684.html?year=PRESENT

takže pro příště než začnete někoho obviňovat ze lži, tak si aspoň zjistěte fakta.
02. 12. 2011 | 10:48

crowley napsal(a):

Boze, to je ale dalsi politricka agitka bez jakekoliv objektivni hodnoty.

I pan Sobotka musi vedet, ze Kalousek (ani zadny jiny ministr financi) neurcuje parametry prodeje dluhopisu.

Takovymto blbostem muzou verit jen ti nejjednodusi.
02. 12. 2011 | 10:51

Expert napsal(a):

To : Xury
Můj text o dluhopisech není ani o vás ani o mně , protože předpokládám, že oba víme o čem mluvíme , mluvíme-li o dluhopisech.
Můj text je reakci na žvástání momentálně zaostalého Supa, které zde předvedl ve věci dluhopisů včera v 16:28 a které zde předvádí v ostatních věcech téměř vždy, když zde neco napíše.
02. 12. 2011 | 11:08

JenTak napsal(a):

Xury
Na moji otázku "Kdy je Sobotka vydal?! Opravdu bych to rád věděl." jste odpověděl invektivou o chápání textu. Místo ní jste mohl dát na sklo až později uvedený link, a nemuselo by k nedorozumění dojít.
Jenže vy na slušné otázky odpovídáte raději posměšky o marťanech, Sobotkově pleši či jinými obdobnými argumenty.
02. 12. 2011 | 11:09

Xury napsal(a):

Pro JenTak:
když si přečtete moji první reakci, tak ta byla čistě informativní a už tam jsem psal, že se dluhopisy vydávají průběžně.V následující reakci jsem napsal, že je vydal v době, kdy byl ministrem (to vás mohlo nasměrovat na stránky MF) a až na váš útok o mé lži jsem reagoval podrážděně ohledně chápání textu. Uznávám, že jsem ten link mohl dát dříve a nereagovat tak prudce,ale už jsem občas podrážděný z toho, jak řada komentátorů, kteří se tváří, že by mohli řídit světovou ekonomiku levou zádní (tím nemám na mysli vás), následně prokazuje základní neznalosti, které by si mohli doplnit během pár minut na internetu. Člověk se pak naštve i v případech, kdy k tomu není důvod.

P.S.
Ještě bonz na závěr:o těch Marťanech psal JC.
02. 12. 2011 | 11:33

friedrich engels napsal(a):

Mard
Položte si otázku, čím se za normalizace zabýval šéf investičního oddělení. Ke konci roku házel investiční prostředky lopatou do kamen a kupoval kdejakou blbost, protože si je nemohl přes 31.12. nikam převést.
To je způsob myšlení, který Kalouskovi zůstal. Přes horizont jednoho roku nevidí a nikdy vidět nebude.
02. 12. 2011 | 12:02

dl napsal(a):

Dobrý den ! Republika by potřebovala již pořádně vyčistit parlament od takových zastupitelů jako je poslanec Benda a jemu podobní ! Ti totiž tohle svinstvo které krutě dopadá dnes na lidi podporují! O takové zastupitele národ nestojí ! Ti budou i nadále podporovat v česku mafiánské struktury ! Pryč s nimy ! Bezpečnostní parlamentní výbor by se tím měl již konečně zabývat ! Takoví lidé přece nemohou škodit běžnému občanu česka celé volební období ! Většina národa je nespokojena tak už stím politikové konečně něco dělejte ! Nebo zde bude muset zasáhnou vyšší moc ! Dl
02. 12. 2011 | 13:56

Honza999 napsal(a):

Josef K.

Základy pro německý hospodářský zázrak nepoložil Marshalův plán, ten pouze stavěl ne jiném základu - a to byly ruce tureckých gastarbeiterů. Nebýt jich (jich v Německu, Maročanů a Alžířanů ve Francii a dalších hostujících pracujících v jiných zemích západní Evropy), žádné hospodářské zázraky by se nekonaly.
02. 12. 2011 | 15:35

SuP napsal(a):

Tyhle debaty mají mimo jiné jeden zajímavý efekt. Pokud se někomu trefíte do nějakého pečlivě skrývaného kostlivce, začne se do vás příslušný expert osobně trefovat. Tím vám potvrdí, že zásah byl na komoru.
Toto jednání mi připomíná blbější z řidičů u nás na vsi. Pokud jim na světelném přechodu nechám zelenou a při větší mezeře se pokouším přejít, troubí na mě, protože oni mají zelenou. Vůbec jim nedojde, že kdybych to tlačítko zmáčknul, budou mít červenou, stát tam zbytečně minutu a pak se rozjíždět když naskočí zase zelená.
No nic. Jestli tenhle článek (http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A111111_125329_ekonomika_fih) byl o prodeji dluhopisů někde v Rusku, asi neumím číst.
02. 12. 2011 | 15:43

Yosif K napsal(a):

Honza 999 - cituji:
"a to byly ruce tureckých gastarbeiterů. Nebýt jich (jich v Německu, Maročanů a Alžířanů ve Francii a dalších hostujících pracujících v jiných zemích západní Evropy)" atd atd atd
..tohle mate odkud ? z Rudeho prava ze clanku o upicim zapadnoemeckem proletariatu?
....mate to trosicku kauzalne popletene - jaktoze se zapadni zeme kdysi rozvijeli i bez pracovitych Turku, Marocanu a jinych Alziranu a jinych saracenu?
.... stehovani za praci je stare jako lidstvo samo - pred prichodem Turku bylo prirozenou zasobarnou pracovnich sil pro Zapadni Nemecko vychodni Nemecko, Polsko a Cechy.
K migraci turku doslo az po postaveni Berlinske zdi - coz byla "lose-lose" solution jak pro zapadni tak pro vychodni Nemce......
Zamestnatelnost onech "pracovitych rukou" je ve druhe a dalsich generacich ponekud nizsi nez u imigrantu z Evropy - prevazuji mezi nimi cisti cerpaci socialnich davek (nahlednete nekdy do nejake skoly v Kreuzbergu.....).
02. 12. 2011 | 16:39

Expert napsal(a):

Ještě jednou o SuP(ovi).
SuP včera v 16:28 o autorovi tohoto článku píše jako o Slávkovi a v jiných svých příspěvcích pochybuje o inteligenci autora tohoto článku. Já sám sice hlubší povědomost o inteligenci pana Sobotky nemám , ale jsem si jist, že ví, co jsou to dluhopisy o kterých tady ve svém článku píše .
To, že SuP ví, co jsou to dluhopisy je značně nejisté a že neví o kterých dluhopisech píše Sobotka v tomto článku je zcela jisté . Ale Sup nakonec o dluhopisech nic vědět nemusí, je totiž momentálně zaostalý a projevuje se to mimo jiné i tím, že o autorovi , který o dluhopisech zcela zřetelně něco ví , píše jako o Slávečkovi . Ano Supe i ten Sláveček určitě ví, co jsou to dluhopisy. Vy SuP(e)to nakonec vědět nemusíte, jste přece momntálně zaostalý a ke štěstí vám stačí ten Sláveček.
02. 12. 2011 | 19:14

Mard napsal(a):

friedrich engels napsal:Mard-Položte si otázku, čím se za normalizace zabýval šéf investičního oddělení.
Jo, Sobotka se zabýval tím, jak si v menze přivlastnit co nejvíce konzerv dvojáků, aby ušetřil. Však se to taky ohromně projevilo za doby jeho ministrování. Moderním jazykem řečeno - odklonil prostředky určené na reprezentaci před zdaněním aby za ně mohl koupit malý domeček za mnoho milionů koruneček :-)
03. 12. 2011 | 00:22

mjr Těrazky napsal(a):

Som z teho tárania súdruha Sobotky volajaký zmätený .
Čo na to poviete vy , súdruh somár Sladký ?
03. 12. 2011 | 10:41

Expert napsal(a):

To : mjr Těrazky
Myslím, že se ptáte na špatné adrese.
Zřetelným znalcem problematiky dluhopisů ( a nejen dluhopisů) je na zdejším blogu súdruh SuP.
03. 12. 2011 | 11:34

Honza999 napsal(a):

Yosif K.

"jaktoze se zapadni zeme kdysi rozvijeli i bez pracovitych Turku, Marocanu a jinych Alziranu a jinych saracenu?"

Nikdy se bez nich nerozvíjely. Rozdíl nastal jen v tom, KDE pro západní rovíjející se země jejich služebníci pracovali. Dříve na ně makali ve svých domácích zemích (nebo v koloniích) a produkty jejich práce a bohatství jejich zemí se do rozvíjejících se západních zemí dováželo za vysoce nevýhodných podmínek pro "dodavatele" (spíše "odevzdavatele"... Teprve objevením Ameriky a přílivem jejího bohatství skončil v Evropě středověk a tímto impulsem - drahými kovy a dalším zbožím z Ameriky - byl nastartován ekonomický, kulturní a technický vzestup Evropy a ty vámi proklamované "rozvíjející se západní země"). Jenže všechna práce se nedá "dovézt" - továrny, zničená města a infrastruktura se musí postavit na "místě dodání". Je pravda že oficiálně (smlouvou s Tureckou republikou) "začalo" využívání Turků na práci v Německu až v roce 1961 - ale snad mi zde nechcete tvrdit, že před tímto datem v Německu žádní Turci nepracovali? Touto smlouvou byl pouze legalizován již mnoho let existující stav a "zasazen do právního rámce".

Od konce Římské říše, která "dojela" na vyčerpání tehdy dostupných zdrojů až do zámořských objevů už Evropa odkázaná na své vnitřní zdroje jen stagnovala a upadala. Z historie je evidentně vidět, že od jisté hranice je jakýkoli další vzestup a rozvoj podmíněn parazitováním na cizích zdrojích.
03. 12. 2011 | 15:31

Gerd napsal(a):

Ostatně soudím, že současný státní dluh ČR může být splacen jen ožebračením obyvatelstva hyperinflací nebo měnou. Kalousek se asi denně modlí: "Bůh žehnej střadatelům na penzijním spoření, jinak by nebylo koho okrást!"
04. 12. 2011 | 10:03

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy