Ponížení Petra Nečase Českou spořitelnou

20. 12. 2012 | 15:36
Přečteno 4636 krát
Předseda vlády České republiky si mohl nedávno osobně vychutnat, jak vypadá důsledná realizace konzervativního programu, usilujícího o zmenšení státu a privatizaci některých jeho funkcí.


Ministr Drábek z TOP 09 prosadil v Parlamentu své a na 12 let se pokusil zprivatizovat (samozřejmě jako vždy s legislativními chybami a velkými zmatky) výplatu velké částí sociálních dávek do rukou soukromé banky. A tak zatímco dříve o sociální politice, konkrétně o změnách podmínek výplaty sociálních příspěvků od státu rozhodovala vláda nebo demokraticky zvolení zástupci občanů v Parlamentu, po Šiškovi na MPSV je najednou vše jinak. Privatizace jedné ze základních funkcí státu změnila role i poměr sil mezi veřejným a soukromým.
A jestliže premiér Nečas na kongresu ODS pod tlakem volebního debaklu v krajských a senátních volbách zaútočil na sKartu a navrhl změny v tomto projektu, musel se po návratu do Prahy nejprve pěkně zeptat generálního ředitele České spořitelny, co na to říká a jestli s tím vůbec bude soukromá banka, vlastněná už pár let rakouským kapitálem, souhlasit. Na následné společné tiskové konferenci pak hrál prim nikým nevolený generální ředitel.
Ve skutečnosti docela velké ponížení pro předsedu vlády. Bylo by to přiznání bezmoci jakékoliv vlády, ve kterékoliv zemi. Ale Nečase není proč, na rozdíl od vystresovaných klientů sKarty, litovat. Byla to jeho vláda, která tento podezřelý projekt, privatizující část výkonu doposud výhradní státní funkce, umožnila. Petr Nečas byl také členem vlády, která se pokusila za ministra Julínka převést veřejnoprávní zdravotní pojišťovny na akciové společnosti, které se pak měly privatizovat. ODS prosazuje prodeje či pronájmy nemocnic. Byl to Nečas, který souhlasil s tím, aby ministr Drábek privatizoval i velký úsek činností úřadů práce. Nečas prosazuje privatizaci části státních penzí.
Myslím, že na tento aspekt projektů typu sKarty se ve veřejné debatě zapomíná. Privatizace funkcí státu, které prosazuje ODS a TOP 09, znamená nejen riziko zhoršení kvality a dostupnosti veřejných služeb, ale také postupně a nevratně zmenšuje tu část veřejného prostoru, kterou lze ovlivňovat na základě demokratických procesů a demokratických voleb. Zmenšováním státu a privatizací jeho funkcí se v prostředí globalizace současně vyprazdňuje demokracie a marginalizuje význam voleb pro podobu společnosti, pro každodenní životní podmínky občanů.
Ponížení Petra Nečase, který musel díky Drábkově smlouvě na sKarty s prosíkem za Českou spořitelnou, je současně hanbou všech, kdo tuto situaci v rámci realizace svého politického programu umožnili. A velkým mementem pro všechny, kdo si naopak myslí, že podobných základních funkcí by se demokratický stát v Evropě nikdy vzdávat neměl.
A mimochodem, z právní analýzy ČSSD vyplývá, že stále žádný zákon ani jiný právní předpis v České republice nestanoví, resp. nedovoluje:
a) aby vydávání a provozování karty, jejímž prostřednictvím jsou vypláceny dávky státní sociální podpory a jiné druhy sociálních dávek poskytovaných státem, mohlo MPSV svěřit soukromému subjektu, a
b) aby údaje obsažené v JISPSV mohly být spravovány někým jiným než Českou správou sociálního zabezpečení a aby se s nimi mohly seznamovat jiné osoby než zaměstnanci úřadů veřejné správy, které jsou uvedeny v § 4a odst. 2 až 4 zákona č. 73/2011 Sb.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

nevím pane Sobotko, ale ta právní analýza zřejmě odporuje pravidlu : Co není zákonem zakázáno, je povoleno.

Takže buď je to jen blábol a nebo jste se špatně vyjádřil a chtěl jste napsat, že zákon č....... zakazuje:

a) aby vydávání a provozování karty, jejímž prostřednictvím jsou vypláceny dávky státní sociální podpory a jiné druhy sociálních dávek poskytovaných státem, mohlo MPSV svěřit soukromému subjektu, a
b) aby údaje obsažené v JISPSV mohly být spravovány někým jiným než Českou správou sociálního zabezpečení a aby se s nimi mohly seznamovat jiné osoby než zaměstnanci úřadů veřejné správy, které jsou uvedeny v § 4a odst. 2 až 4 zákona č. 73/2011 Sb.
20. 12. 2012 | 15:47

jozka napsal(a):

Jste uplne vedle. Neo vam to vysvetli :-)
20. 12. 2012 | 15:52

JenTak napsal(a):

Smutný pohled na činnost Drábka, když pracoval. O Kalvodovi se říkalo, že byl líný. Alespoň nic nezkazil. Že se jeho pracovnímu tempu nepřizpůsobili i dnešní "pracanti" do vlastních kapes.
Teď si počkám na výlevy Ládíka a jemu podobným myslitelům, kteří vás samozřejmě zkritizují, neboť mají patent na pravicový (jedině správný) rozum.
20. 12. 2012 | 15:52

JenTak napsal(a):

Neo
I kdybyste měl pravdu, tak to neznamená, že to co není zákonem výslovně zakázáno, je mravné a proto výslovně povoleno.
Zákon mi nijak nezakazuje vás stáhnout zaživa z kůže... Nebo mi najděte ten paragraf.
20. 12. 2012 | 15:57

martin_ka napsal(a):

jako obvykle je NEO uplně vedle.
aby odvedl pozornost od zásadních a podstatných věcí upozornuje na nesmyslné a nepodstatné detaily

např. pro policii platí ,že může dělat jen to co je zákonem povoleno!
20. 12. 2012 | 15:57

Alá napsal(a):

neo jste vedle, to co říkáte platí pro občana tj. co není zakázáno je dovoleno,
pro stát platí co zákon neumožňuje je zakázáno.
20. 12. 2012 | 16:00

Ládik!!! napsal(a):

JenTaku -
a co teprve vyleze ze Sobbotky, až mu řeknou, že píka už není ministryní!
20. 12. 2012 | 16:02

reppop napsal(a):

Nečase ponížila Spořitelna a Piková Karolínka. ˇKarolínka ponížila i Klause a generála Picka. Teď zase ponížil Nečas a Klaus Karolínku.

Brzo budou všichni koryfejové navzájem poníženi, snad to bude satisfakce pro občany ČR.
20. 12. 2012 | 16:03

můj názor napsal(a):

nezaměstnaní si toho musí nechat líbit poměrně dost. Jejich údaje již kolují po České poště, která je fluktuací a nadměrným počtem zde zaměstnaných brigádníků pověstná. To u České spořitelny si alespoň váží zaměstnanců, kteří se tam drží a je malá fluktuace a brigádníky tam nemají snad žádné.Také IQ zaměstnanců spořitelny je mnohonásobně vyšší, než těch pošťáků a o štábní kultuře a chování se nebudu raději rozepisovat, to návštěvníky obou úřadů přímo bouchne do očí.

Pokud by šlo o zneužití údajů, pak dávám 100 ku 1, že je zneužije spíš někdo z pošty, než ze spořitelny.
20. 12. 2012 | 16:04

Admirál napsal(a):

Pane Sobotko, ten tah s přijetím funcí ve sněmovně se Vám povedl.

Je vidět, že jste zásadová opozice. Přijali jste roli Rambouska ve Vančurově konci starých časů. Gratuluji.
20. 12. 2012 | 16:07

Vlkodav napsal(a):

- SKarta je průkazka, její používání pro platby je dobrovolné.
- Držitelé sKarty budou moci čerpat sociální dávky na základě poštovní poukázky.
- Lidé se zdravotním postižením mohou zdarma vybírat peníze z sKarty v hotovosti u přepážek na pobočkách ČS.
- Od ledna budou všechny výběry sKartou z bankomatů ČS zdarma.
- SKarty jsou chráněny proti exekucím.
- Neplánuje se žádná povinná výplata důchodů přes sKarty.
- Od 2. pololetí 2013 bude možné čerpat sociální dávky také poštovní poukázkou ČP.
- Změny si vyžádají úpravu legislativy a modifikaci smlouvy mezi ČS a MPSV.

Vydím to spíš na vaše ponížení, pane Sobotko, protože tady vláda udělala něco dobrého, a to se vám nelíbí.
20. 12. 2012 | 16:09

TomášL napsal(a):

Hm, drazí diskutéři,

tak doufám, že další volby do PSP ČR přinesou pouze těsnou většinu levici, neboť se obávám, že s výraznějším vítězstvím té či oné levicové strany se úměrně zvýší i odstředivé síly ve vítězných koalicích, tak jak to potkalo pravici. Jednoduše je vidět, že ČR a český národ není mentálně připraven na většinový volební systém, jaký známe z USA... :-(
20. 12. 2012 | 16:10

Admirál napsal(a):

Mimochodem s Nečasem a jeho "šťastné ruce" v oblasti perzonální politiky se může rovnat jen pan Špidla (nominace erokomisaře).
20. 12. 2012 | 16:11

od včerejška bývalý příznivec ČSSD napsal(a):

navazuji na Admirála
včera se zachovali jako předkožka, Karel Kryl by měl radost.
Hlavně že Tejc si týden dělal z huby harmoniku a ujiš´toval z obrazovek, jak budou jednotně hlasovat proti a že koalice tu většinu nědá.

po ovoci poznáš je a ne po kecech, předsedo,
20. 12. 2012 | 16:12

neo napsal(a):

Alá:

děkuji.
20. 12. 2012 | 16:14

táhněte do háje napsal(a):

Vlkodave

ale ona se vám spořitelna na vydávání nějakých průkazek vykašle. Navíc, proč by něco takového invalidům měla vydávat zrovna ona?

v parlamentu dělají poslední dobou samé zmetky a to všichni v ruku v ruce, nějaké blogy poslanců to nezachrání ani neospravedlní
20. 12. 2012 | 16:16

jozka napsal(a):

Hele, Vlkodave, ted je otazka co z toho je zasluha Drabka a spol a co je korekce. Protoze minimalne, co se tech duchodu tyce:

http://zpravy.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/pres-skarty-se-budou-vyplacet-i-duchody-vyplyva-ze-smlouvy-924910

Takze jako vzdy, mily Vlkodave, jste mimo :-)

Ale argumentovat, ze diky sKarte se vyresi spousta problemu, ktere by bez sKaret nenastaly je takove... detinske.
20. 12. 2012 | 16:17

Vlkodav napsal(a):

jozka:

To co jsem napsal je aktualní stav. A ano, je to korekce, neboť původní návrh nebyl veřejností a opozicí akceptovaný.

Není to po čem tady voláme? Není tohle demokracie? Neukazuje to, že vláda si nedělá co chce a že musí reagovat na odpor veřejnosti a opozice?
20. 12. 2012 | 16:21

jozka napsal(a):

Ale jiste, Vlkodave. Pak je ale stejne detinske chvalit za to vladu, ze? Kdyz uz pomineme pravopis pro zakladky.
20. 12. 2012 | 16:22

JenTak napsal(a):

Vlkodav
Proč je SKarta průkazka? OP nestačí? Proč peníze přijdou nejdříve do spořitelny a teprve pak, až budou nějakou dobu v jejím držení, je pošle složenkou dál?
Proč je nutný nový (zbytečný) doklad jako sKarta???
Já to vidím tak, že se z nás pokoušíte udělat voly a z obtěžující sKarty, kterou nikdo nechce, a která není nutná, dobrou věc.

To je jako kdyby vám stát nařídil, že každý výběr z bankomatu (třeba ČSOB) projde nejdříve Českou spořitelnou a vy své peníze dostanete u téhož bankomatu až druhý den na prokázání se nějakou sKartou.
To je hovadina, co? No a takovou hovadinu vy si pochvalujete.
20. 12. 2012 | 16:25

Vlkodav napsal(a):

jozka:

Já někde za to chválím vládu? Nevšiml jsem si.

Z mého pohledu by pan Sobotka udělal jíp, kdyby dnes napsal blog, kde by bylo "Díky ČSSD se podařilo SKarty upravit tak, že budou občanům k užitku." - ale holt pozitivismus se nenosí, moderní je bejt nas...

A s tou gramatykou uš jďete do .. vy víte kam, mne zajímá víc obsah :)
20. 12. 2012 | 16:26

Vlkodav napsal(a):

JenTak:

Modernizace a digitalizece bude nutná, toto je první krok, je nutné ho udělat.

Za par let, cca 10-15, už nebudou papírové peníze ale jen karty, lidé se na to musí připravit.
20. 12. 2012 | 16:28

jozka napsal(a):

Ja vim, Vlkodave a tohle:

"protože tady vláda udělala něco dobrého"

je obzaloba. To mate s neem stejnou prirucku?
20. 12. 2012 | 16:28

gaia napsal(a):

Vlkodave

a neměly by zákony být takové, aby sloužily lidem a byla na nich nějaká celospolečenská schoda?
Copka něco bude fungovat, když jen pořád budem po někom všechno kontrolovat a pak řvát? Copak máme tolik času na nějaké demonstrace a hapeningy?

My můžem řvaním změnit jen ty nejkřiklavější případy, ale co těn zbytek.
Copka je v našich silách denně kontrolovat, co tam v té sněmovně mnohdy až do noci kují a schvalují to nedůležitější až pod pláštíkem tmy?
20. 12. 2012 | 16:29

Vlkodav napsal(a):

gaia:

Máte pravdu, ale kde najdeme takové politiky? Já je nevidím v žádné straně.
20. 12. 2012 | 16:30

JenTak napsal(a):

Vlkodav
Proč musí projít peníze nezaměstnaným Českou spořitelnou, když už mají někde účet? Znáte prodej přes prostředníka?
Pro kupujícího je to vždy nevýhodné!
20. 12. 2012 | 16:31

Barney napsal(a):

Na adresu povinných sKarte napsal pravicový politik Miroslav Macek následující:
"Nová ministryně práce a sociálních věcí Müllerová prohlásila, že od povinné S - karty pro vyplácení sociálních dávek a důchodů už nelze couvnout. Chápu: provize některým lidem z TOP 09 za tuto kulišárnu už byly vyplaceny a obtížně by se vracely."
http://www.macekvbotach.cz/stredecni-glosy-21-11-2012/

Myslím, že to vystihl přesně. Rakouská banka s falešným názvem "Česká" spořitelna získá přístup pro začátek k desítkám a v případě důchodů ke stovkám miliard korun k volnému disponování. K tomu navíc získá citlivé osobní údaje. Ani stát ani klienti na sKartách nic nevydělají.

Pravicujme, tunelujme, nic kloudného nebudujme.
20. 12. 2012 | 16:31

Vlkodav napsal(a):

jozka napsal(a):

"Ja vim, Vlkodave a tohle:
"protože tady vláda udělala něco dobrého"
je obzaloba."

Tak to se omlouvám, měl jsem na mysli, že udělali něco dobrého tím, že se se Spořitelnou dohodli a SKartu dotáhli do snad úspěšného konce. Moje chyba, kaju se.

"To mate s neem stejnou prirucku?" Fakt musíte pokaždé rýpnout a dloubnout a osobně napadnout? Fakticky to nejde bez invektiv? Odpovězte pravdivě, prosím.
20. 12. 2012 | 16:34

Vlkodav napsal(a):

JenTak:

"Znáte prodej přes prostředníka?
Pro kupujícího je to vždy nevýhodné!"

Nemusí. A nevím, zda výplata bude s SKartou ekonimičtější či ne, bohužel vládním číslů se nedá moc věřit ale ani opozici. Já vydím hlavní přínos v začátku modernizace a digitalizace systému.
20. 12. 2012 | 16:36

gaia napsal(a):

Vlkodav

mají obrovské pravomoce a žádnou zodpovědnost. S tím by se něco dělat mělo.
20. 12. 2012 | 16:36

Vlkodav napsal(a):

gaia:

A co? Máte nějaký návrh?
20. 12. 2012 | 16:38

mik napsal(a):

Doufejme jen ze soucasne traparna na ministerstvu obrany zlomi Necasovi vaz ale ono je ta situace odvozena o zakulisniho boje kdo bude prezident sice prezident nema tolik pravomoci ale jak ukazal Klaus muze balancovat na hrane Ustavy muze se michat do politiky muze vetovat schvalene a muze i dokonce odmitnout podepasat i kdyz byl prehlasovan protoze zatim v CR neni zvykem prezidenta odvolat Klaus nadelal za druhych 5 let jeste vetsi skody nez za prvnich a vic nez kdyz byl ministr financi zejmena ostuds v zahranici diky jeho pristupu k EU a euru je katastrofalni Necas nevi kudy kam pokud premier zeme jmenuje ministrini a za tyden ji odvola tak neni neco normalniho a neni normalni aby Klaus jednou odkladal sve podpisy az za hranici unosnosti a nyni podepsal behem par minut nehajim timto Peake ukazala jen ze zeny v politice nemuzou pomyslet na nejake vedouci postaveni a silne tim poskodila kandidatky na prezidenta uz dost ze tam saskuje Bobosikova kterou skorumpovany soud vratil do hry vsechno je to dnes jen a jen o korytech o moci a obycejni obcane ty nahore naprosto nezajimaji prezidentske volby budou pravdepodobne odlozeny CR bude bez prezidenta mela by konecne padnout i vlada Necas nema co delat na miste premiera konec koncu dosadil ho tam Klaus i kdyz strana za kterou Necas kope volby prohrala a skarty ? to jsem zvedavy jak vlada zaridi aby nezamestnani dostali penize nezamestnani by se meli semknout meli be se k nim pridat i pracovnici uradu prace i dalsich socialnich sluzeb a donutit ty darabeka k odstoupeni schody se zametaji odshora ten na Hrade uz nastesti potahne a dalsi by meli nasledovat jestli ovsem zvoli lide za prezidenta nektereho z dvojice Fischer - Zeman jak je lidem vnucovano tak se nezmeni vubec nic
20. 12. 2012 | 16:41

gaia napsal(a):

Vlkodave

to jsme se báli, že budem závislí na ropě jen z Ruska, že oni utáhnou knoflík.

Nyní se celý národ, protože skutečně nebude snad nikdo obyčejný z lidí, který nikdy nevyužije nějaké dávky od státu, bude muset bát, aby nezatáhla knoflík nějaká Erste.
Pokud by to udělali třeba jen na měsíc, spousta lidí bez peněz zde zemře hlady, zimou a na exekutory.došlo by k pěknému kolapsu.

V tomhle vidím velké nebezpečí, které vám nedochází. To jste se bál totality a tohle vám nevadí ani nedochází?

Sociální dávky by měl rozdělovat stát a státní prověření úředníci svázaní kariérním řádem a zákony.
20. 12. 2012 | 16:41

jozka napsal(a):

Jiste, ze to jde, Vlkodave. Jen mne nebavi, kdyz nekdo placa infantility podobneho kalibru. Muzeme se bavit jestli vic statu nebo min statu, jestli levy nebo pravy, jestli kralovstvi nebo republiku. Pokud ale v roce 2012 s "vaznou tvari" hodlate obhajovat zjevne tunely, sanovat vas nebudu. Nehlede na to, ze vzdy neco slavnostne prohlasite a vubec si nepripoustite, ze placate peakoviny (a propos, uz vite, za co je obvinen Janousek?).
20. 12. 2012 | 16:44

Vlkodav napsal(a):

gaia:

Sociální dávky vyplácí stát ze státního rozpočtu (důchodový fond). Tak to je a bude. Důchod vám nebude vyplácet Erste, u té si důchodové pojištění neplatíte.

To, kdo vám peníze přinese, nebo kde si je vyberete (pošta, bankomat, pobočka atd.) je čistě technická záležitost.

Takže nestrašte tím, že někdo umře hlady nebo zimou, to je dle mne naprosto nesmyslné.
20. 12. 2012 | 16:47

Vlkodav napsal(a):

jozka:

Janoušek? Stále za to samé co jsem psal posledně.

A dnes s vámi končím, opravdu se neumíte bavit slušně (infantility, peakoviny , atd). Diskusi s vámi obnovím až se naučíte alespoň elementární slušnosti. A prosím nechtějte nikoho "sanovat" byl by jste k smíchu.

Prozatím naschledanou a pěkný den.
20. 12. 2012 | 16:50

gaia napsal(a):

Vlkodave

ale stát ty peníze pošle do erste a ta když je nepřepošle dál, tak je vymalováno.
20. 12. 2012 | 16:51

jozka napsal(a):

Myslel jsem si to, Vlkodave. Mejte se hezky.
20. 12. 2012 | 16:52

zemedelec napsal(a):

Tohle nepochopím.
Jak může někdo obhajovat tuto vládu nebo její ministři.
Jedině ten kdo má s toho profit.
20. 12. 2012 | 16:54

Vlkodav napsal(a):

gaia:

To je neuskutečnitelné, pak by banka nemohla dále nikde působit. Navíc by nebyl problém tyto prostředky zablokovat. Ohledně důchodů a sociálních dávek mne trápí mnoho věcí, ale tohle je to nejmenší.
20. 12. 2012 | 16:58

český maloměšťák napsal(a):

Vlkodav
Můžete mi vysvětlit jak jde dohromady vaše zastávání se S karty a velmi hysterické odsouzení paní Makovcové za to, že uspořádala DOBROVOLNOU sbírku na léčnu svého postiženého dítěte ?
Přiznám se, že ne úplně rozumím tomu, co se tak odehrává ve vaší hlavě.
Když k tomu navíc přidám vaše názory, že sociální systém by měla nahradit dobrovolná charita....vzniká docela oprávněná obava o vaše zdraví.
--------------------------
Vláda asi skončí. Což by bylo zcela v souladu s tím , co jsem napsal už loni - že tedy jde pouze o to, dotáhnout do konce tkzv. církevní restituce a penzijní tunel. /plus drobné projekty jako je S karta .../
Bohužel projekt Pražská čistička nevyšel - stejně jako se nepodařilo dotáhnout do konce privatizaci zdravotnictví.
Jsem tak zvědav, kde vezmou strany na kampaň. Že by u Janečka nebo Babiše??
Ostatně načasování konce je dobré - začíná růst antikomunistická vlna, brainwashing studentů tolik stát nebude...jen bude zajímavé sledovat, jak se "pravicové" strany vypořádají s prezidentskou kampaní - jak se postaví k Zemanovi, bývalému komunistovi Fischerovi či bývalému studentu VUML Sobotkovi.

A co na to NERV ??......Sedne si na sedací nerv ?

Pánbů nás ale chraň před tím, aby se ministrem hospodářství stal Kajnar. To už snad radši ten Urban....i když osobně bych byl pro někoho z Patria Finance.
20. 12. 2012 | 17:14

JenTak napsal(a):

Vlkodav
Neobhajujte to, že když přijdou peníze do spořitelny a ta je později pošle dál, čímž získá úroky z jejich dávek, ale ti nejpotřebnější lidé kvůli tomu třeba nezaplatí včas nájem.
Vy to nevidíte, nebo nechcete vidět?
Nevadí mi omyl, ale vadí mi setrvání v něm.
20. 12. 2012 | 17:14

Jedla napsal(a):

neo, jste vedle. Dokonale.

Pro OBČANY platí: Co není zakázáno zákonem, je dovoleno. Nikoliv pro Ministerstvo práce a sociálních věcí. Pro úřad, tedy organizační složku státu, platí, že může konat jen a jen v rozsahu zmocnění daného zákony. Jinak by byl ve státě pěkný zmatek, kdyby kterýkoliv úřad dělal cokoliv.

Přisuzovat úřadům lidská práva, to může jen zdejší "pravičák" neo. A pak Neo (čti [nýjo]) v Matrixu.

Co se týká osobních údajů, kdokoliv s nimi může nakládat jen se souhlasem (a v rozsahu souhlasu) dotyčných osob. Jestliže se státní složka, MPSV, smlouvou zavázala dát balík osobních údajů komerční korporaci, jednala jménem státu nezákonně. Korporativisticky. Zjistěšte si, milé [nýjo], něco o podstatě fašismu. Lidice a Ležáky nebyly začátkem fašismu, ty byly v podstatě částí závěrečné epizody moci tohohle světonázoru. Začátek vypadal jako přes kopírák podobně dnešku.
20. 12. 2012 | 17:17

Vlkodav napsal(a):

JenTak:

termín výplaty důchodu bude stejný, at vám ho yplácí pošta anebo Spořitelna. V tom není rozdíl.
20. 12. 2012 | 17:20

Vlkodav napsal(a):

český maloměšťák:

Vy zas plácáte jedno přes druhé. Causa paní Makovcové nemá nic společného s SKartou. A že by sociální systém by měla nahradit dobrovolná charita? No když vidím co a komu se dnes vyplácí tak by to možná bylo lepšín :)
20. 12. 2012 | 17:23

JenTak napsal(a):

Vlkodav
nebude
20. 12. 2012 | 17:30

Názor Jan napsal(a):

Taky je možný, že tam NEČAS zítra už nebude. Né že by se bál konce světa- ale protože paní PEAK-ová se našňupla a dupla si, protože jí Klaus s premiérem odvolali.
Mezi námi, byl to Nečsasův světlý den a připojuju se k souhlasu soc.dem., že to bylo "zatáhnutí za záchrannou brzdu v poslední minutě". Měl jí vyhodit - ale né zpátky do místopředsednickýho křesla, ale NA ULICI - žebrat !!!
20. 12. 2012 | 17:31

WTF napsal(a):

Jednou se o Sobotkovi bude psát

Bohouš Sobotka nejlepší tvůrce nevědecko fantastické literatury roku 2002,2003,2004,2005

díla:
Rozpočet na rok 2003
Rozpočet na rok 2004
Rozkočet na rok 2005
Rozpočet na rok 2006
20. 12. 2012 | 17:32

VLL napsal(a):

PREZIDENT ČR by měl být změnou pro tento národ. Změnou od pravo-modrého vidění světa k levo-růžovému, a na tom nezmění nic žádný požadavek na nadstranickost. Klaus se při volbě rovněž dušoval nadstranickostí, a výsledek jsme pocítili sami. Nahradit jednu nespravedlnost (totalitární) jinou nespravedlností (oligarchickou), to nevyžaduje příliš hlubokou filosofii, myslím. V české kotlině je v tradici sociálně citlivá politika vpravdě pro lidi obyčejné, počtem zdaleka nejpočetnější, proto pro dnešní zúžené chápání jsem jí nazval "levo-růžovou". Např. takový zakladatel státu a první prezident TGM (jehož portrét dnes paradoxně nese jedna z velkých málo dostupných bankovek) také nebyl žádný kapitalista, nýbrž v dnešním slovníku bezmála "socka" (otec kočí, matka pradlena, vyučen kovářem, pak teprv vystudoval 2 obory). Takže proto odůvodňuji nutnost po 20-leté kocovině pravicových pokusů stočit kormidlo doleva, tam kde jsme "doma". Né jen pro mechanickou změnu stran. Od spravedlnosti pro tisíce ke spravedlnosti pro milióny !
A teď tedy koho nám zatím kandidatura nabízí ? Jděmež do personálií ! Když vynechám úsměvné postavičky typu Schwarzenberga (co neumí česky a jehož rod nabyl majetky po 8.11.1620), Dlouhého (představitele zpackané privatizace 90. let) a Okamury (Japonec prezidentem v ČR ?) a soustředím se na vážné kandidáty, nemohu souhlasit ani s mediálně protěžovaným sympaťákem expremiérem Fischerem. Jeho handicapem je jeho pravicovost, s jakou nám může (s úsměvem na rtech) naordinovat další klausovský balíček s pozlátkem třeba moderního židovství; ne, na tento zázrak prostě nevěřím. No a zbývají takoví, jako je Diestbier (možná pár let praxe mu neuškodí), či Zeman. U něj je věk vyvážen snad moudrostí, s níž je nám znám z doby premiérování, bez ohledu na dnešní mediální nesouhlas. U něho bych věděl, na čem jsem - tedy ČITELNOST. Jestli pomůže nespravedlivě stíhanému doktoru Rathovi z vězení (půl roku čekajícímu na řádný soud), to se teprv ukáže. Ale celkově bych mu věřil. Takže já bych volil Zemana a jeho čitelnost.
20. 12. 2012 | 17:34

jozka napsal(a):

Nazor Jan:

Ve chvili, kdy tahle snemovna konci, konci i Peaka, coz moc dobre vi.
20. 12. 2012 | 17:35

WTF napsal(a):

Sobotka vytvoří nový literární žánr nevědecká fantastická literatura vyznačující se nulovou reálností a maximem utopie a fantazie. Především v oblasti rozpočtu :)
20. 12. 2012 | 17:38

Vlkodav napsal(a):

JenTak napsal(a):

"Vlkodav
nebude"

Jak to víte?
20. 12. 2012 | 17:38

český maloměšťák napsal(a):

Vkodav
Vy moc dobře víte, o co jde.
Jestli ne. tak s eobávám , že je pozdě už i na diagnostiku vašich problémů - nejen

O plácání pak když mluví ten, kdo pronáší hodnotící soudy o privatizačním procesu v ČR a na obhajobu a podporu svých tvrzení pak dává odkaz na studii /kdy v tomto odkazu špatně opsal údaje - a to tak, že to prokazuje, že danou studii ani nečetl/...na studii, která ale tvrdí naprostý opak toho, co vlkodav pronesl jako onen hodnotící soud - pokud takový mluví o plácání...je nabíledni, že by se někdo z jeho okolí měl obrátit na příslušná zdravotnická zařízení.
I když - výše jsem naznačil , že je již pozdě.

Jednodušeji.
Vy zde dlouhodobě lobbujete za převedení cash flow veřejných služeb pod administraci a nejlépe pod majetkovou kontrolu soukromého sektoru.
pak tvrdíte, že sociální služby by měly být transformovány v dobrovolnou činnost - v charitativní podobu, nevynutitelnou.
Pak se ale objevíte - a hystericky vyčtete paní Makovcové, že si dovolila uspořádat dobrovolnou finanční sbírku - ve prospěch léčby svého postiženého dítětěe.

Z toho jednoznačně vyplývá, že jste buď trdlo...anbo máte na takovém průběhu věcí nějaký interes.
nepředpokládám totiž, že bytse byl dítětem - které má na takový nekonzistentní přístup samozřejmě z podstaty věci samé právo.

Ostatně útok je nejlepší obrana, že ?
--------
Tu studii jste si již stačil přečíst ?

:--()
20. 12. 2012 | 17:43

JenTak napsal(a):

Vlkodav
Jak víte vy, že platby budou chodit včas?
Že budou chodit později, to dá selský rozum. Spořitelna ty peníze odešle až je bude mít na účtě a převod peněz mezi bankami přece není okamžitý.
Zaplaťte převodem z účtu spořitelny na ČSOB. Zjistěte si prodlení, než budete trousit svá moudra. Už na vás nebudu reagovat. Nehodlám diskutovat s fanatikem, který není ochoten připustit že se mýlí.
20. 12. 2012 | 17:44

turista napsal(a):

Nečas ven!
20. 12. 2012 | 17:45

Vlkodav napsal(a):

JenTak:

termín zaplacení není kdy to banka odešle, ale kdy to dostanete na účet, takže na účtu v den vyplaty důchodu budete mít peníze. Stejně jak dnes na poště. Žádný rozdíl.
20. 12. 2012 | 17:47

Vlkodav napsal(a):

český maloměšťák:

Já nikde netvrdil, že sociální služby by měly být transformovány v dobrovolnou činnost.

A prosím nestarejte se o můj věk ani duševní stav. To že se ostatní snažíte všemožně zesměšnit a shodit nic nemění na tom, že plácáte páte přes deváte - Causa paní doktorky x SKarta - toto spojení je vrchol kreativního myšlení :)
20. 12. 2012 | 17:50

JenTak napsal(a):

Vlkodav
Tak už skutečně naposledy! To MŮŽE platit jen pro toho, kdo bude využívat služeb spořitelny. Všichni ostatní, kterým bude spořitelna peníze přeposílat, je logicky MUSÍ dostat se zpožděním.
20. 12. 2012 | 17:52

Vlkodav napsal(a):

JenTak:

A proč by jste to dělal?
- Držitelé sKarty budou moci čerpat sociální dávky na základě poštovní poukázky.
Takže to můžete dělat stejně jako dnes.
20. 12. 2012 | 17:54

WTF napsal(a):

VLL:

Jistě levicové experimenty se spravedlností jsme již také zažili. Ve směs to znamenalo spravedlnost jen pro ty, kdo jsou levičáci a nespravedlnost pro všechny, kdo jsou jiného přesvědčení. "Sociální spravedlnost" v podání ČSSD a KSČM znamemá hromadně zdanit všechny kdo dneska ještě umí vydělat a rozházet peníze svým voličům. Všechny jejich plány se dotknou především těch kdo nevolí levici prokazovat majetek budou jen ti majetnější, zvýšení daní se dotkne jen těch majetnějších a ti ostatní na ty se ani nesáhne. Ale podle levičáckých experimentátorů takhle vypadá spravedlnost, protože umět dneska vydělat hodně peněz a mít hodně peněz je podle závistivých levičáků zločin. Toto nemá se spravedlností nic společného.
20. 12. 2012 | 17:55

neo napsal(a):

Jedla:

jestli jste si nevšiml a vzhledem k vaší reakci určitě ne, tak jsem Ále poděkoval za objasnění.
20. 12. 2012 | 18:33

zemedelec napsal(a):

Pro WTF.
Měl byste to více popsat,co to je vydělat si hodně peněz.Pokud máte strach s přiznání majetku,tak to o něčem svědčí.Závidí snad někdo,třeba Jágrovi a podobným jejich konta?
20. 12. 2012 | 18:41

český maloměšťák napsal(a):

zemedelec
WTF bude asi z té sorty lidí, co si myslí, že Švýcarsko je levicové doupě prolezlé slídiči po majetku.
Ostatně myslím si, že ti , co se v anonymních diskuzích kasají , že mají nějaké významné majetky ...jsou ve skutečnosti závislí na dobročinnosti takových jako je např. vlkodav. Což jim teda nezávidím.
:))
20. 12. 2012 | 19:24

Elév napsal(a):

Tak nevím kam ty nuly a jedničky spějí,
dřív stačila na vše občanka a vyplácelo se týdně a zpracovávalo ručně.
Nyní se vyplácí měsíčně "strojově" resp. počítačově a musím mít občanku, abych dostal ňákou kartu a tou kartou, když nemohu chodit mě donese z bankomatu někdo ňáký obnos. Tomu se říká nová doba.
Naše "soukromá" firma se těší na další karty, které nám stát přiraje. Naše "soukromá" banka se těší na naše-vaše peníze. A o tom to je.
Dokázali jsme, že to dokážeme.
PS - Na závěr: Pík již nepotřebujeme, páč restituce a DéPéHá jsou odsouhlaseny ...
Pěkné a vládou rušené vánoce
20. 12. 2012 | 19:33

Jarda napsal(a):

V říjnu nebyla vyplacena většina dávek, protože MPSV je zaslalo pozdě a ty přišly příjemcům až v v listopadu.

To jen tak na okraj.

Jaká je výhoda v tom, že místo složenky, kterou donese pošťačka domů a zaroveň ji třeba postiženému proplatí na místě oproti cestě do nejbližšího města kam se musíte nějakým způsobem dopravit. Tam zjistíte, že peníze ještě nejsou na účtě, tudíž druhý den musíte absolvovat cestu znovu s nejistým výsledkem a to vše znamená pro už tak postiženého člověka s malým příjmem další vydání.
Pro postiženého občana je nutnost sehnat si odvoz, protože na autobus k zastávce třeba nedojde a kartu z ruky dát nemůže.

Další blbost je, že SocKarta bude u postižených sloužit jako identifikační průkazka ZTP, takže ji dejte někomu z ruky nebo okopírovat a porušil jste ustanovení banky o kreditních kartách.

O POVINNOSTI sdělit ČS svoje údaje ani nemluvim, za to vám určitě bude chodit spoustu reklamních nabídek na velice kvalitní produkty od ČS. (A jsou lidi co je budou potřebovat)

Česká pošta je státní podnik, který z toho (všetně státu) mohl mít zisk.
Takto propustíme zase několik pošťaček protože nebudou mít práci a ušlý zisk tak nahradíme.

A bude hůř - viz:
http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=766206

Nehledě na chystané novely, které mají povinnou sKartu oddálit, zůstane osobní převzetí sKarty a její používání alespoň jako "průkazky" nadále povinné. Vláda chce totiž do května zpřesnit dosavadní zákony tak, aby výslovně obsahovaly POVINNOST kartu převzít, případně i SANKCI pozastavení dávek za její nepřevzetí. Obě ustanovení nyní v zákonech chybí.

Takže na mazaní medu kolem huby nedejte.

Bylo by toho víc, ale už mě nebaví to tady rozepisovat.
20. 12. 2012 | 19:36

reppop napsal(a):

Pane Sobotko,

myslím, že pana Nečase nikdo nedokáže ponížit jako pan Nečas. Zrovna se mu podařil zase mistrovský kousek na tiskové konferenci ke kauze odvolaní Pikové Karolínky. Málokdo dokáźe sám ze sebe udělat hlupáka tak sofistikovaně jako on.
Karolínka mu prý lže a proto v ni ztratil důvěru (jeho důvěra je prý v záporných číslech). Ale on ví jistě, že mu lže jen jako ministryně obrany, jako vícepremiérka je Karolínka úplně jiný člověk, který vždy jedná jako Mirek Dušín. Možná by pan Nečas měl Karolínku poslat k psychiatrovi, jestli netrpí rozštěpem osobnosti. Jen jestli půjde a nebude se vzpouzet, když se prý nechce podvolit jeho AUTORITĚ.
20. 12. 2012 | 19:39

Jarda napsal(a):

WTF napsal(a):
Jednou se o Sobotkovi bude psát

Vy jste asi velký pamětník,co? Nebo vás tohle učí ve škole?

Přečtěte si fakta:
Kdo vytvořil státní dluh?!
http://blisty.cz/art/52565.html
20. 12. 2012 | 19:55

schlimbach napsal(a):

neo

pro občany - co není zákonem zakázáíno, je dovoleno
pro instituce - mohou konat pouze v tom rozsahu, jak zákonem dovoleno
20. 12. 2012 | 20:00

Nuba napsal(a):

Pane Sobotko
všechny experimenty této vlády jsou zbytečně prošustrované peníze. Korupce se pokryla neživotaschopnými projekty, které se vydávaly jako modernizace a zlepšení. Jak to dopadlo, je vidět. Ona ta korupce se z valné části podílí na té nekvalitě, někde se ty peníze na tu provizi ušetřit musí. A jde to jednoznačně na vrub kvality. Doufám, že co půjde, tak zrušíte. Sice zřejmě peníze už nikdo asi nevrátí, ty už vyletěly oknem, taky ty za mnohatisícové odměny za "kvalitní" práci zainteresovaných úředníků jsou fuč viz. odměna zatčenému panu Šiškovi.
O destrukční činnosti téhle vlády by se daly psát elaboráty, ale to je už dnes k ničemu. Je potřeba se zaměřit na to, co s tím. Sám vidíte, kam to tahle vláda s původně 118 hlasy dne dopracovala. Doufám a prosím taky Ježíška, aby zasáhl, že je před rozpadem. A v této souvislosti mě zajímá jediné. Jste dostatečně připraveni na převzetí odpovědnosti ? A jak to bude vypadat. Doteď jste si mohli točit palcema a vyhřívat se v opozičních lavicích a preference šly nahoru samy od sebe. Jako komunistům. Ti si z té opoziční role udělali doživotní trafiku. Tak na tohle doufám nemyslíte. Mnoho lidí je v naprosto neřešitelné a zoufale ponižující situaci. Bez práce, bez možnosti změnit svůj nedobrý stav. Je toho hodně, co na vás pádem této vlády přejde. Inspirujte se na Slovensku.
Měl byste si být vědom, že Vás osobně, ani stranu nic dobrého nečeká. Jste na ten nápor po téhle odpočinkové pauze připraveni ? Do jaké míry máte zpracovaný harmonogram toho, co je potřeba udělat nejdřív ? Je toho hodně. Od reorganizace státního zastupitelství, aby se rozbily zažité mafiánské svazky, přes zákon o státní službě k zákonu o prokázání majetku, změně nastavení daňového systému zrovna jako možné úpravě volebního systému, až po eliminaci škod napáchaných touto vládou třeba církevními restitucemi, důchodovou reformou, změnami ve zdravotnictví a dalšími tisíci a jednou věcí. Příšerná práce a nejhorší na tom je to, že z poloviny způsobená nekompetentností této vlády, která se s vámi, jako opozicí, nebyla ochotná na dlouhodobých změnách dohodnout. A vy proto zase na nápravu ztratíte spoustu drahocenného času, který by se dal využít především k nastartování ekonomického růstu, alespoň tak, jak je tomu v okolních státech.
Pane Sobotko, většina občanů si tuto vládu skutečně nezaslouží. Chci věřit tomu, že se jim za nové vlády uleví. A dostanou novou naději. Že život není jen o penězích, ale že stát a politici jsou tu skutečně pro občany zajištění podmínek pro spokojený a klidný život.
Přeji Vám v tomto samozřejmě úspěch, ale po tom všem, co vidím, mám strach, abych zase nedostala přes hubu. Tentokrát od Vás. To, že ji inkasuju od Nečase, to mě zase tak nepřekvapuje, tam to při tom složení dokonce očekávám. U Vás by mě to ale štvalo. Protože potom bych už nevěděla, koho mám volit. A jestli má vůbec cenu někoho volit. A na co vlastně ten demokratický systém je, když se nechová tak, jak bych si představovala.
A taky doufám, že nepůjdete do holportu s lidovci, alespoň za současného vedení zcela jistě ne. Bělobrádek je kovaný pravičák, s tím byste dopadl jako s Bursíkem. To nedělejte. Pravice si zákony upravila tak, aby nahrávaly darebákům. Mafie si to zřejmě zařídila. Proto u pravice při nápravě pomoc nehledejte. Nedá se nic dělat, musíte využít tichou podporu komunistů. Další experimenty a laškování s pravicí by občané už asi neunesli.
Jó a ještě jen taková perlička. Lívie Klausová byla na návštěvě u Miloše Zemana a po ní prohlásila, že je Miloš Zeman jediný možný kandidát. No zase se jí tak moc nedivím, prezident má v ruce institut milostí a kdyby u nás začala ta demokracie skutečně fungovat a došlo konečně i na rovnost občanů před zákonem a ten její slavný manžel by se ocitl v tenatech zákona, tak institut milostí se přímo nabízí. A taky nechce, aby jejího manžela historie hanila a to on Miloš Zeman nebude, jsou to přece kámoši. Ale to je jen tak na odlehčení.
Pane Sobotko, parafrázuji prezidenta republiky, vypadáte jako křehký mladík, doufám, že časem nedopadnete jako křehká dívka těchto dnů Karolína Peake. Po vykonání špinavé práce odkopnuta do nenávratna.
Hezké vánoce
20. 12. 2012 | 20:02

reppop napsal(a):

To Nuba

Skvělý vstup (jako obvykle), díky.

Podle mne je klíčové JAK DLOUHO ještě bude tato vláda škodit. Pokud by teď konečně padla, je tu snad ještě šance, že ČSSD ten úprk do pekla aspoň zabrzdí. Nedělejme si iluze, mafiáni si budou pravicí dobyté území bránit zuby nehty (a prostředků na to mají již nahrabáno dostatek).
Pokud ale tato vláda bude "fungovat" až do řádných voleb, pak bude možná lepší když pan Sobotka ČSSD rozpustí a požádá přímo o pomoc Evropskou unii. Protože pak už by ČSSD byla jen klubem politických sebevrahů (z ekonomické spirály ke dnu se nelze dostat žádnými opatřeními - viz Řecko). Co je však ještě horší: po jejich politické sebevraždě by už lidé v zemi přišli o POSLEDNÍ NADĚJI. Nechci tu domýšlet jako se chovají lidé bez naděje, ale z historie tu máme mnoho ukázek a není to hezké studium. Snad EU by mohla být poslední záchrana, proto se také mafiánská pravice snaží získat na ní úplnou nezávislost.

Kdyny občané ČR trochu víc přemýšleli, už zítra je na Václaváku milion lidí. Klíčové je UKONĆENÍ TÉTO VLÁDY.
20. 12. 2012 | 20:32

Medikolog napsal(a):

Pan Sobotka zřejmě neovažoval za významé zmínit skutečnost, že tzv. Česká spořitelna je česká leda tak podle jména. Patří totiž z 99% RAKOUSKÉ ERSTE BANK...

Skarte je "přínosem" TOP 09 (Drábek - Šiška).. hlavně pro cizí soukromý kapitál který si zasosá až od státu vezme vaše peníze.. aby vám je za poplatek za svoji "službu" podal..
20. 12. 2012 | 21:13

Nuba napsal(a):

reppop
souhlasím s Vámi, ale dostala jsem, i díky čtení blogů a hlavně diskusních příspěvků dost velkou životní lekci. Dříve bych tomu nevěřila, protože celkem jsem člověk důvěřivý, který nemá rád konflikty a pokud to jde, tak konflikty řeším kompromisem a hledám chyby i u sebe. A bohužel jsem předpokládala, že takových lidí je většina. Sice pořád si ještě myslím, že ta většina jsou lidé dobří, tedy ti, ve kterých se při správně nastavených podmínkách projeví to lepší, co v sobě mají. Dnes ale musím své stanovisko trošku přehodnotit, a to v tom smyslu, že lidé jsou sice dobří, ale v podmínkách horších se neprojeví ty jejich lepší vlastnosti, ale právě ty horší. Že nejsou morálně pevně ukotvení a nechají se, podle mě strašně lehce ,ovlivnit. A to jak v tom kladném, tak, bohužel, i v tom záporném slova smyslu.

Neočekávám, že lidé dostanou rozum. Současný systém, podporovaný obrovskou mocí médií, zasel do mnoha původně důvěřivých lidských dušiček totální chaos. Znejistil je ve všech směrech. Naordinoval jim depresiva v podobě každodenní soutěže o to, kdo je neoliberálně nejlepší. A tím pádem i komplexy méněcennosti a nedostatečnosti. Je to naprosto zrůdná teorie i praxe, která staví jednotlivé sociální skupiny i jednotlivce proti sobě. Nedbá na to, že tak je to přírodními zákony nebo bohem určeno, že je lidská společnost rozvrstvena, že je to přirozené a není to ani ničí zásluha ani důkaz nedostatečnosti. Prostě to tak má být. Nechápu tu nadřazenost těch, kteří se shodou nahodilostí ocitli na straně těch chytřejších a tím pádem zřejmě i lépe sociálně postavených, že se dokážou povyšovat nad ty ostatní. Je pro mě vždycky úlevný a povzbuzující zážitek, když zaznamenám někoho skutečně vynikajícího v jakékoli oblasti lidské činnosti a on je to člověk skromný, který se nedostal na špici proto, že si chtěl vydělat peníze a ukazovat na ostatní ramena, ale dosáhl toho pouze z vnitřní potřeby seberealizace, bez ohledu na profit.

Ano, může to tak být, že si ti dnešní mafiáni, kteří si zaplatili pozice, které ve státě na různých úrovních a postech, možná i prostřednictvím nastrčených figurek, zastávají, nepřejí, aby jim tady šéfoval Brusel. Protože to by přineslo i nebezpečí, že o svoje pozice přijdou. Ve vyspělejších evropských státech, třeba v Německu, by nic tak otřesného nebylo možné. V mnoha směrech by stačilo, kdybychom okopírovali osvědčenou teorii a praxi odjinud. To my ale ne. Jsme přece chytřejší. Pouze se to zatím nějak neprojevilo. Nějaká chybička se našim mafiánským soudruhům vloudila. Přikláním se k názoru ekonomky Švihlíkové. Že se tak stalo schválně. Aby byla ta státní sabotáž dokonána. A vše přešlo do těch správných, předem určených rukou.

Víte, moc se bojím, aby už na nápravu nebylo pozdě. Pořád se vyrovnáváme s minulostí, ale ukazuje se, že nedokážeme zvládnout ani přítomnost.

Zdravím a přeji dobrou noc
20. 12. 2012 | 21:26

Anba napsal(a):

Nuba: zdravím, hezky Sobotkovi radíte, doufám, že Vás čte.
Peak dostala nadílku, zasloužila si ji. Myslela, že v těch sv...ách přemistruje mistry, ale praxe je praxe, na ty nemá.
Hrozím se, že lidé budou volit Zemana, dědu mstivého a ješitného, ten by soc. demokraty asi sestavením vlády nepověřil, ani kdyby měli 40%.

Vlkodav: tak čtu Vaši diskusi s JenTak a vidím, že sledujete jen dobu výplaty soc.dávek na Skartách poslednímu příjemci. Ale ono jde o pohyb na bankovních účtech a úroky, které poplynou spořitelně, namísto aby zůstaly ve prospěch státu. I když po úpravách, které byly pod tlakem provedeny, se tento zisk snížil a podle vyjádření ředitele spořitelny se jim náklady na tisk skaret vrátí do 20 let, tak to bude asi značná částka, vynaložená ze st. rozpočtu. Konkrétní termíny dle smlouvy sice neznáme, ale možná Vám k rozšíření znalostí přispěje, když si vygůglujete termín CERTIS (podmínky českého mezibankovního trhu) abyste získal alespoň matné povědomí o co jde a představil si příjem z měsíčního pohybu stamilionů kč.
Pokud Vás naplňuje nadšením představa jak budeme posléze všichni zaevidováni, zařazeni, zdigitalizováni a očipováni, tak to může být lákavé třeba pro sběratele známek nebo správce hřbitova, ale vězte, že lumpové se tomu vždy vyhnou a boháči se zajistí už v zákonech.
20. 12. 2012 | 21:32

Bavor V. napsal(a):

Vlkodave
s tím termínem se silně pletete. V den, kdy máte dostat vyplacenu dávku, ji bude mít na svém kontě ČS. Nikoli, jako dříve příjemce. Zatím, podle vyjádření mé snachy t.č. na rodičovské dovolené, je zpoždění do 3 (slovy tří) pracovních (nikoli kalendářních) dnů. Takže sKarta je pouze podvod na příjemcích dávek.
20. 12. 2012 | 21:42

Anba napsal(a):

Nuba: teď jsem dočetla Váš druhý vstup, mluvíte mi z duše. Já jsem už vzdala diskuse, protože dle mého názoru je s námi ámen. V lidech to vědomí je, proto "urvi co můžeš" nejvíc to cítí ONI, kteří na tom pracují ve vládě, PS, proto "každý den dobrý", Pík odstoupí 10.1., to jí asi dojde nějaký termín na dobré odstupné, že?
K žádné velké nápravě nemůže dojít, Brusel to za nás dělat nebude, proč taky? A lidi se zatím nemají tak zle, aby donutili vládu odstoupit, tak jsou zlí a jízliví alespo%n na sebe a utíkají se do kostela nebo k drogám. Nevím, kam jdeme, ale myslím, že tam už jsme. Budte hodně zdráva. Anba
20. 12. 2012 | 21:46

reppop napsal(a):

Nuba napsal(a):
Dnes ale musím své stanovisko trošku přehodnotit, a to v tom smyslu, že lidé jsou sice dobří, ale v podmínkách horších se neprojeví ty jejich lepší vlastnosti, ale právě ty horší. Že nejsou morálně pevně ukotvení a nechají se, podle mě strašně lehce ,ovlivnit. A to jak v tom kladném, tak, bohužel, i v tom záporném slova smyslu.
xxxxxx
Myslím, že to je zákonité. Já tvrdím, že to co jsou u mravenců feromony, to jsou u lidí ideologie (memplexy), když se rozšíří zhoubná ideologie (např. neoliberalismus), společnost to ničí. K rychlému rozšíření přispívají především 3 fenomény:

1. existence oportunistických kariéristů v každé společnosti

2. princip konformity (viz Aschův experiment)

3. tendence podrobovat se autoritám (viz Milgramův experiment)

To vše si druh Homo sapiens evolučně vypěstoval v dobách kdy žil v malých komunitách. Dnes se to ale obrací proti němu jako druhu (viz Koukolíkovy přednášky o lidské stupiditě).
xxxxxx
Nuba napsal(a):
Nechápu tu nadřazenost těch, kteří se shodou nahodilostí ocitli na straně těch chytřejších a tím pádem zřejmě i lépe sociálně postavených, že se dokážou povyšovat nad ty ostatní.
xxxxxx
To je vždy základ fašismu (elitního fundamentalismu), nenalhávejme si, že nás dnes neohrožuje (viz Drábkovy experimenty na sociálně vyloučených).
xxxxxxx
Nuba napsal(a):

Víte, moc se bojím, aby už na nápravu nebylo pozdě.
xxxxxxx
Ano, tady hrozí vážné nebezpečí z prodlení. Jako u rakoviny. Čím víc se bude léčba oddalovat a čím méně bude účinná, tím víc pak organismus zdeptá a nemusí to možná ani přežít.
Přesto Vás zdravím a přeji vše nejlepší

reppop
20. 12. 2012 | 21:57

reppop napsal(a):

Anba napsal(a):

K žádné velké nápravě nemůže dojít, Brusel to za nás dělat nebude, proč taky?
xxxxx

Tady bych nebyl takový pesimista. On i Brusel a ti kdo ho ovládají potřebují určitou stabilitu pro svoje obchody (oni je dělají přece jen trochu kulturněji než naši mafiáni a lidové bouře jejich byznys nepodporují). Zvláště pokud by nakonec převládli v Bruselu federalisti nad separatisty, mohlo by nám to pomoct. Ale to by u nás musela souběžně vládnout ČSSD aby Klausem zblblý národ nevystoupil dobrovolně z EU a nevydal se všanc nejen nadnárodním korporacím, ale i místním mafiánským oligarchům.
20. 12. 2012 | 22:09

bohorodičko napsal(a):

začínají se naplnovat slova některých prognostiků. až se schválí restituce, tak vláda padne, protože už o nic nejde. miliardy se odklonily, vláda má splněno. poslední zbytky nás pitomců, kteří ještě vládě věřili , dostali zřejmě zasloužený výprask. nevím, kdo je to picek ani jak vypadá, ale jak je vidět, armáda a vláda bez něj existovat nemůže. rád bych slyšel nečase, proč dláždí oranžovým a rudým komunistům cestu k moci. opravdu by mě zajímal jeden jediný duvod, proč by si pík nemohla na ministerstvo přivést svoje lidi, jako to dělá každý ministr. taky by mě zajímalo proč klaus vypouští komentáře o holčičce. nechce holčičku, bude mít chlapečka s rovnátkama. a my všichni budeme v p...i.
20. 12. 2012 | 22:16

Fialenka napsal(a):

To tvrdím také … Zmenšováním státu a privatizací jeho funkcí a majetku se vyprazdňuje demokracie. Privatizací funkcí státu, bank, vodáren a tepláren se lidi vzdali možnosti rozhodovat o věcech, které jsou pro život nezbytné. Dokavaď tento majetek patřil státu, lidi o něm rozhodovali skrze volené zástupce. A v budoucnu bychom mohli rozhodovat i referendy.

Mimochodem, na stránkách Karla Janečka jsem se dneska dočetla, že ve Švýcarsku má proběhnout referendum o nepodmíněném příjmu:
„ … Již při cestách jsem mluvil o ekonomickém modelu s postačujícím příjmem, který dá lidem svobodu a možnost najít své poslání a vytvářet hodnoty. Ve Švýcarsku je téma základního příjmu tématem referenda! To je skvělá věc. (U nás zatím bohužel nemáme ani referendum.)
Nad postačujícím příjmem je dobré, aby existoval volný trh. Je v pořádku, když lidé, kteří přinášejí společnosti nadprůměrné hodnoty, mají "luxusnější" život.“
20. 12. 2012 | 22:19

JenTak napsal(a):

Hezké povídání k sKartě je zde: http://vlkovobloguje.wordpress.com/2012/12/13/zlodejna-pokracuje-aneb-necas-si-mysli-ze-trkame/

Věnujte pozornost tomuto odstavci:
"Jestli si dobře pamatuji, pak někdo /Anita??/ v diskusi pod minulým článkem o sKartě napsal cosi, co vůbec na veřejnost zatím neproniklo – že totiž při vydávání povinné „identifikační“ kartičky podepisuje příjemce i tzv. Obchodní podmínky. Kde snad má být napsáno, že při převodu peněz na účet u jiné banky se Spořitelna zavazuje, že je doručí v době mezi 2 -45 dny!!!"

Z obchodních podmínek skarty:
21.2 Lhůta zúčtování Kartových transakcí z podnětu nebo prostřednictvím příjemce
K odepisování nebo připisování peněžních prostředků z nebo ve prospěch Platebního účtu dochází obvykle v průběhu dvou (2) až čtyřiceti pěti (45) dní, dle druhu Kartové transakce a v závislosti na lhůtě dané ke zpracování Kartové
transakce.

Zdee jsou ke stažení: http://www.csas.cz/static_internet/cs/Obecne_informace/FSCS/CS/Prilohy/VOP_2011_04_01.pdf
20. 12. 2012 | 22:23

reppop napsal(a):

bohorodičko napsal(a):
nechce holčičku, bude mít chlapečka s rovnátkama. a my všichni budeme v p...i.
xxxxxxx
Že by Bohouš Sobotka byl pro pravicové voliče takové afrodisiakum?
20. 12. 2012 | 22:25

mamo napsal(a):

bohorodičko, alias hovne
v p.....i jsme už teď, s novou vládou budete možná vy a ještě pár vašich kámošů, ale to nejsou všichni
20. 12. 2012 | 22:26

ZdeněkJ. napsal(a):

bohorodičko
"začínají se naplnovat slova některých prognostiků. až se schválí restituce, tak vláda padne, protože už o nic nejde. miliardy se odklonily, vláda má splněno. poslední zbytky nás pitomců, kteří ještě vládě věřili , dostali zřejmě zasloužený výprask."
Blahopřeji Vám k zázračnému prozření.
20. 12. 2012 | 22:41

bohorodičko napsal(a):

mamo,
s vládou levice budou v řiti uplně všichni, hlavně stoupne počet lidí bez práce, ekonomice se zhorší výhled, opět se zvýší tempo zadlužování, zemi zachvátí všeobecný odborářský bordel a zlodějny dosáhnou nových maxim. proč je v naší zemi tolik tupců, kteří si furt dokola dělají o komunistech a socanech takové iluze. opravdu si vás zase stačí koupit na dluh i když už mužeme v evropě vidět, kam ty dluhy vedou? s vaší hloupostí se asi nedá dělat vubec nic, je asi v genech. ale proč na to mám doplácet i já???
20. 12. 2012 | 22:44

reppop napsal(a):

bohorodičko napsal(a):

mamo,
s vládou levice budou v řiti uplně všichni
xxxxxx
Žeby ČSSD u moci byla až tak mocné afrodisiakum pro pravicové voliče? Ale pan doktor Uzel varoval, že ne vše co vidíte v pornofilmech je zdravé napodobovat. Čili doporučoval bych raději klasický orgán (viz Váš vstup výše).
20. 12. 2012 | 22:51

Nuba napsal(a):

Anbo, taky moc zdravím.
20. 12. 2012 | 22:55

mamo napsal(a):

bohorodičko,myslíte jako třeba v severských státech, které jsou sociálně zaměřené s velkou mírou přerozdělování ? Zvládli výborně krizi, zadluženost malá, nekrade se ani nekorumpuje. Čím to asi bude ? No asi tím, že tam mají málo zfanfrněných hovnů. Proč mám na vás pořád doplácet ?
20. 12. 2012 | 23:07

bohorodičko napsal(a):

mamo,
mě opravdu nebaví neustále vyvracet nesmysly , které jako kolovrátek opakují někteří lidé s totálně vymletýma mozkama . nicmeně ctím pravidlo, že boj s blbostí je sice marný, ale povinný.
v severských zemých už několik let vládnou pravicové vlády, které v pudu sebezáchovy zredukovaly sociální stát a přerozdělování. švédská pravicová vláda plánuje pro rok 2014 přebytkový rozpočet a finský pravicová vláda se velice tvrdě staví proti nekonečnému posílání dárečků řeckým důchodcům a odborářům, kteří vytrvale odmítají žít v intecích možností své ekonomiky, stejně jako naši odboráři. když si neustále berete do huby severské státy, OK, pojdme hospodařit s vyrovnaným rozpočtem. navrhněte to svemu proletařskemu vudci a ekonomickému geniovi slávečkovi sobotkovi.
21. 12. 2012 | 00:14

reppop napsal(a):

To bohorodičko

Když si zadáte na Wikipedii pojmy pravice a levice, viz např.:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pravice

zjistíte (pokud to budete studovat ideologicky nezaujatě), že to co se na severu nazývá pravice má k pravici např. v USA nebo v Británii zatraceně daleko a je to defacto politický střed, nanejvýš pravý střed.
A to co se tam nazývá levice je nanejvýš levý střed.

Jejich úspěch pramení právě především z toho, že tam politika nelítá od extrému k extrému jako u nás (před rokem 89 vše znárodnit a po roce 89 zas vše privatizovat), ale zdravě osciluje kolem středu. Podívejte se na jejich nynější daňový mix, to není rozhodně typicky pravicový daňový systém.
21. 12. 2012 | 00:26

bohorodičko napsal(a):

reppop,
zapomente na skandinávii. rozdíl mezi skandinávií a námi je 40 let vlády zločinecké organizace. my se svou mentalitou spíš můžeme poměřovat s ukrajinou a ruskem. korupce, bordel, zlodějny.
21. 12. 2012 | 01:04

Maximus napsal(a):

Bohorodička alias hoven napsala(o):
"švédská pravicová vláda plánuje pro rok 2014 přebytkový rozpočet"

Člověče švédsko má přebytkový rozpočet už drahně let a jen v roce 2009 kdy byla sv.krize byli v múnusu. Co to tady plácáš za nesmysly, mě také opravdu nebaví neustále vyvracet nesmysly jako tebe.

Srovnání vývoje vládního přebytku resp. deficitu v % k HDP ČR versus Švédsko:
rok: 2004/ 2005/ 2006/ 2007/ 2008/ 2009/ 2010/ 2011
ČR -2,8/ -3,2/ -2,4/-0,7/ -2,2/ -5,8/ -4,8/ -3,1
Švédsko +0,6/ +2,2/ +2,3/ +3,6/ +2,2/ -0,7/ +0,2/+0,3

No a co se týče st.dluhu, tak čv.ministr Borg jej velmi razantně snižuje:

Veřejný dluh v % k HDP - porovnání ČR versus Švédsko:
rok: 2003/2004/ 2005/ 2006/ 2007/ 2008/ 2009/ 2010/ 2011
ČR 28,6/ 28,9/ 28,4/ 28,3/ 27,9/ 28,7/ 34,4/ 38,1/ 41,2
Švédsko 51,7/50,3/50,4/45,0/40,2/38,8/ 42,6/ 39,4 38,4

Zdroj Eurostat.

P.S.
Propláchni si mozkové trubky pivem, to prý pomáhá.....
21. 12. 2012 | 01:44

Maximus napsal(a):

Jo ještě dodatek. Za rok bude díky účetní operaci dle vyjádření Kaloska schodek HDP -6% a je to zavinění církevními restitucemi. Je to jen prý účetní trik, ale už i velký guru Klaus poznamenal, že ratingové společnosti toto nebude zajímat a pěkně ČR osolí.
21. 12. 2012 | 01:53

bohorodičko napsal(a):

maximus,
soudruhu, proč tě vytočilo prosté konstatování faktu, že švédsko plánuje na rok 2014 přebytkový rozpočet? omejevej si přirození vlažnó vodó.
21. 12. 2012 | 02:18

Maximus napsal(a):

bohorodičko

Milý komunisto (lžeš jako oni před r.1989 a tak jseš komunista a ani o tom nevíš), nic mě nevytočilo, ale mám obavy, že neumíš číst, jen jsem ti v údajích uvedl, že Švédsko nemusí plánovat "jen" v roce 2014 přebytkový vládní rozpočet, ono ho už po léta prostě má. To je stejné tvrzení od tebe, jako kdyby si uvedl že hovénko smrdí. To přece všichni víme. Prostě tam nemají odborníky typu Kalouska. Už zase naplánoval sekyru 100 mld.Kč na r.2013 a to je opravdu pašák, ono to bude zase sice 150 mld.Kč, ale to je u Kalouska prý kladná nula.
21. 12. 2012 | 02:38

Maximus napsal(a):

bohorodičko,
zřejmě nemáš ouška a tak si nemůžeš připevnit brejličky. V tom případě tě chápu, že si nemůžeš přečíst vývoj statistiky o hospodaření Švédska od Eurostatu.
21. 12. 2012 | 02:40

Maximus napsal(a):

Jen tak pro info:
Brusel trestá české podvody s eurofondy jen shovívavě
Česká republika podvádí s evropskými fondy ve velkém. Vyplývá to z tajných dokumentů Evropského účetního dvora a Evropské komise, kterými disponuje nizozemský tabloid de Trouw. Kvůli těmto podvodům zmenší Evropská komise tyto fondy o 450 milionu eur, ale objem chyb je daleko větší. Evropská komise podvody bagatelizuje, píše list. Článek publikovaný v holandštině shrnul Jan Hudeček.

Evropsky účetní dvůr v květnu dospěl k názoru, že české orgány Bruselu systematicky lhaly. Češi se snažili závěry kontrol ukazující na korupci skrýt. Evropská komise získává velkou část informací právě od člena, který dotace dostává. Tajná zpráva je výsledkem namátkových kontrol.

Evropská komise oficiálně nazývá tyto lsti "nedostatky ve fungování" českých kontrolních orgánů. Ale její vlastní tajná zpráva ze srpna tohoto roku nazývá věci pravými jmény. "Evropská komise nemůže výsledkům (českých) analýz a posudků věřit."

Tajný dokument popisuje, jak se podvádělo. Cena se dohodne předem. Projekty nejsou ohodnoceny podle ekonomického dopadu. Přesahují se rozpočty. Zadání zakázek je tak specifické, že jim může vyhovět jen jedna firma.

Za trest bude Brusel posílat o 10 procent méně peněz na infrastrukturu a o 5 procent méně na životní prostředí. V absolutních číslech je to přibližně 450 milionů eur. Tato procenta jsou výsledkem vyjednávání mezi Prahou a Bruselem. Z tajné zprávy vyplývá, že Evropská komise chtěla strhnout o třetinu více.

Navíc nebude tento členský stát ani náležitě potrestán. Česko může stále využít tyto prostředky na nové projekty. Přitom mezi lety 2007 a 2013 získalo 26,7 miliardy eur v rámci evropských dotaci a je jeden z největších příjemců dotací na obyvatele.

Brusel dlouho neoficiálně věděl o českých prohřešcích, ale je vázán zdlouhavým postupem vyžadujícím vyslechnout i Česko. V roce 2010 provedla Evropská komise 9 kontrol. V srpnu 2011 dostala Praha oficiální varování. V březnu tohoto roku zastavila Evropská komise Česku všechny platby. Češi museli provést interní audity získaných dotací na infrastrukturní projekty.

V červnu dospěli k závěru, že 5,63 procenta prostředků z evropských fondů bylo použito nesprávně.

Evropská komise těmto závěrům neuvěřila. Zorganizovala vlastní kontroly, které usoudily, že podíl zneužitých prostředků byl vyšší. V tajné zprávě se mluví o "finančních korekcích" v řádu 10 až 25 procent. Zpráva Evropského účetního dvora je ještě přísnější a hovoří o chybovosti až 100 procent.

V Česku se zprávy o ztracených milionech ani nedostaly na veřejnost.

"Praha ani Brusel nemá zájem na přílišné pozornosti veřejnosti," komentoval to náš zdroj v Praze, který je dobře obeznámen s obsahem tajné zprávy.

Zdroj v holandštině: Trouw.nl (Ekke Oveerbeek 20/12/12)
21. 12. 2012 | 02:48

jozka napsal(a):

Hm... doba je skutecne zla. Uz i hoven pochopil...
21. 12. 2012 | 06:10

reppop napsal(a):

bohorodičko napsal(a):
my se svou mentalitou spíš můžeme poměřovat s ukrajinou a ruskem. korupce, bordel, zlodějny.
xxxxxx
Pravdu díte, leč za našich klerikálně-pravicových vlád se nám Skandinávie vzdaluje a Rusko přibližuje (snad jen co se týká státního dluhu, přibližuje se nám zase Řecko), jsou to pozoruhodné politicko-geografické děje.
21. 12. 2012 | 07:41

Joe Ratata napsal(a):

Přijde Konec Světa do České republiky,rozhlédne se a povídá: Tak tady už jsem asi byl.A nebo tu byl Nečas!
21. 12. 2012 | 07:46

Pavel13 napsal(a):

Vlkodav napsal(a):
"- SKarta je průkazka, její používání pro platby je dobrovolné."
Ne, sKarta je obyčejná platební karta a ani neznám jinou katu, jejíž používání by bylo povinné. Tady stát s ČS vymysleli nový pojem, aby zakryli povinné vlastnictví karty.

"- Držitelé sKarty budou moci čerpat sociální dávky na základě poštovní poukázky."
O jaká to nová vymoženost! Nefunguje to tak náhodou už desítky let?

"- Lidé se zdravotním postižením mohou zdarma vybírat peníze z sKarty v hotovosti u přepážek na pobočkách ČS."
Má ČS alespoň tolik poboček, kolik je úřadoven pošty?

"- Od ledna budou všechny výběry sKartou z bankomatů ČS zdarma."
To je jediný ústupek ČS. Do vydání dalšího sazebníku poplatků.

"- SKarty jsou chráněny proti exekucím."
Jo, ale kdo si sjedná půjčku u ČS, dostane do ruky celou částku nebo hned o splátku nižší?"

"- Neplánuje se žádná povinná výplata důchodů přes sKarty."
Plánovala se a skandálně se to dostalo i do smlouvy s ČS.

"- Od 2. pololetí 2013 bude možné čerpat sociální dávky také poštovní poukázkou ČP."
Viz. bod 2. S tím rozdílem, že za to budou příjemci, kteří nemají šanci ovlivnit ceny ČP, platit.

"- Změny si vyžádají úpravu legislativy a modifikaci smlouvy mezi ČS a MPSV."
V jakém pořadí, milý Vlkodave? Mají u nás ještě navrch zákony nebo smlouva s ČS? Krom toho jsem nezaznamenal žádné podstatné úpravy.
21. 12. 2012 | 08:24

Sláma napsal(a):

V diskuzi se objevila řada nesmyslů, jako vždy od "pravounů", jako je neo nebo další.
Neo tvrdí, že co není výslovně zakázáno, je dovoleno. Už Vám bylo výše vysvětleno, že tato zásada platí jen pro občana. Pro stát platí opak - co není výslovně dovoleno, je zakázáno. Ale ono nakládání s osobními daty je upraveno zákonem, neo, a ten nedovoluje jen tak dát data cca 2 mil. lidí soukromému subjektu.
Prý je skarta "jen" průkazkou. Ona je také platební kartou, a jak známo, platební karty, pokud nechce člověk přijít o své peníze, nesmí dávat z dohledu - takže funkce průkazky kombinovat s platební kartou může jen člověk velice nízkého intelektu.
Další nesmysl - jde prý jen o příjemce dávek v hmotné nouzi. Omyl, jde o všechny zdravotně postižené, o všechny maminky na mateřské a do budoucna mělo jít též o všechny důchodce.
Další věci velice trefně shrnul Pavel 13.
Na závěr modlitbu - Bože, zbav nás zlého - TOP09 a ODS.
21. 12. 2012 | 11:01

český maloměšťák napsal(a):

bohorodička
"... boj s blbostí je sice marný..."
To je pravda. Taky jsem to s Váma a s Vám podobnými vzdal.

Hezký den.
21. 12. 2012 | 11:17

český maloměšťák napsal(a):

Fialenka
To jsem nezaregistroval. Myšlenka grundeinkommen je zajímavá - v podstatě tak dojít i k zefektivnění sociálního systému.
Kdyby se to povedlo v rámci celého jednoho státu....asi by to znamenalo velký průlom do nazírání na hodnotu práce - tak jak jsme tomu tomu uvyklí. A nejen práce. I produkce nadhodnoty /přebytku/. O svobodě ani nemluvě. A zřejmě by to zvedlo i spotřebu a tak i hospodářský výkon /negace obav z budoucnosti/.

Odkud čerpáte svou informaci ?

Vliv odlivu kapitálu do Asie aj. , plus koncentrace ekonomické moci / a s ní spojené disproporce v rozdělení přebytků/, pokračující automatizace, strach z budoucnosti - tyto fenomeny si mohou v konečném důsledku VYNUTIT změnu paradigmatu ve vztahu k práci, kdy práce zastávají stále více a více stroje /mluví se pak o umělé inteligenci - což tuto dialektiku výrobních vztahů a výrobních prostředků dále umocňuje/.
Implementace ve vynuceném modu je pak často mnohem dražší, než v modu konsenzuálním a předvídavém. Postupné regulace bývají levnější než nařizování.
Evoluce je levnější než revoluce. Sociální smír je levnější než nepokoje. Zvyšování míry socioability je levnější než polarizace společnosti a zvyšování její dysfunkce...

Nicméně pohled z druhé strany :

http://www.economiesuisse.ch/de/PDF%20Download%20Files/dp21_grundeinkommen_print.pdf
21. 12. 2012 | 11:39

neo napsal(a):

Sláma:

jste už třetí , kterej si kopne aniž by si přečetl vše ty pravoune. Výše jsem za objasnění již jesté diskutující poděkoval.
21. 12. 2012 | 13:26

Pavel13 napsal(a):

Za sedmero horami a sedmero řekami bylo jedno království. V tom království rádce nejvyššího drába Štika uzavřel s vodníkem Čochtanem smlouvu, že všechny dušičky utonulých v království budou výhradně jeho. Lid se vzbouřil, ministerský předseda Přesčas se dušoval, že o tom nevěděl a slíbil, že dušičky půjdou k Čochtanovi výhradně dobrovolně.

Přesčas jel osobně jednat s Čochtanem. Čochtan slíbil větší hrníčky, teplejší vodu, ale o vypouštění dušiček nechtěl ani slyšet. Přesčas předstoupil před lid a řekl: "Lidé, radujte se, s panem Čochtanem jsme se dohodli. Ode dneška mohou dušičky u pana Čochtana zpívat zcela dobrovolně!"
21. 12. 2012 | 13:27

fikus napsal(a):

bezpáteřák nemůže být ponížen, jste na omylu. Stejně tak Hurvínek na špagátku
21. 12. 2012 | 14:26

Fialenka napsal(a):

český maloměšťák

tady v obou chatech, 12.12.2012 i 19.12.2012
http://www.pozitivnievoluce.cz/cs-CZ/nejcastejsi-dotazy.html#chat-s-karlem-janeckem-19-12-2012
21. 12. 2012 | 16:26

vis comica napsal(a):

Bohoušku, a nebyli jste to vy, kdo umožnil privatizaci výkonu soudních exekucí?
Kde konkrétně vidíš rozdíl mezi škodlivostí TOP09, ODS a škodlivostí tvojí vlastní partičky?
Jste jedna a ta samá hromada fertilizéru.
Zvyšujete zločincům výnosy.
25. 12. 2012 | 00:22

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy