Topolánkova hubená výplata

27. 08. 2008 | 16:00
Přečteno 15309 krát
Reálný růst mezd byl ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně nejnižší za posledních 10 let. Naposledy rostla reálná mzda takto pomalu v roce 1998, ještě před nástupem vlády Miloše Zemana. Průměrná reálná mzda se tak ve srovnání s polovinou loňského roku zvýšila jen o 1,1 %. Jen s tichou závistí ovšem tento vývoj mohou pozorovat zaměstnanci našeho veřejného sektoru (učitelé, hasiči, policisté, zdravotní personál, daňoví úředníci apod.), kterým meziročně průměrná mzda dokonce reálně poklesla o 3,6 procenta! To tu také deset let nebylo.

Je zřejmé, že pokles tempa růstu reálných mezd v podnikatelské sféře a nebývalý pokles reálných mezd ve veřejném sektoru jsou důsledkem chybné vládní reformy, která ve svém důsledku vede ke zpomalení celé ekonomiky. Pokles reálných příjmů logicky snižuje motivaci spotřebitelů utrácet.

Stačí připomenout, že bez daňové reformy, která snížila daně lidem s nejvyššími příjmy, by letošní průměrná míra inflace nebyla očekávaných 6,5 %, ale zřejmě jen 4% ( tak jako se očekává v okolních zemích) , což by nemělo na růst reálných mezd tak negativní dopady. Bohužel, Topolánkova vláda realizovala svůj daňový experiment bez ohledu na hospodářské důsledky. A tak je tu máme. Ve vší parádě.





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

RA napsal(a):

nevážený p. Sobotko, to, že klesla mzda policajtům, hasičům, a pod. je jen správně, jejich mzda je totiž v porovnání s ostatními neúměrně vysoká , a neodpovídá v případě policajtů jejich výkonu. Za druhé, to, že za ceny a platy ovlivňuje vláda, můžete nakacávat tak jedině svým pitomoučkým voličům. Doufám, že jich je méně a méně.
27. 08. 2008 | 16:13

mm napsal(a):

Ještě jste zapomněl dodat, jak Topolánkova vláda může za rostoucí světové ceny ropy a potravin, komodit, které způsobily, že reálný růst není tak velký. Inflace 4% při neuskutečnění daňové reformy je nesmysl, daně se relativně snížily bohatším lidem, díky tomu by se měly zdražit "luxusní" statky,přičemž tento nárůst nijak výrazně cenu spotřebitelského koše pro výpočet inflace neovlivní.
27. 08. 2008 | 16:16

neo napsal(a):

úsměvné. Ta zlá ODS zdražuje ropu i potraviny na celém světě. Můžu jen potvrdit, že právě díky daňové reformě (pane Sobotko = pouze reformě daní) není moje reálná mzda nižší.
27. 08. 2008 | 16:23

sluníčko napsal(a):

Nevážený RA, až Vám bude hořet u zadku, případně budete čekat zaklíněný v nabouraném vozidle na hasiče, můžete spekulovat o tom, jestli je jejich mzda neúměrně vysoká.
Co o jejich práci a podmínkách služby víte? Asi velké ho...
27. 08. 2008 | 16:25

StandaT napsal(a):

A potřebuje tak malá země, jako je naše, 450 000 státních zaměstnanců? Nebo lépe, má na to je všechny živit?

Za posledních dvacet let se do státní a veřejné správy nastrkaly desítky miliard. Do informačních systémů, digitalizace, vybavení kanceláří, školení. Přesto produktivita práce je obdobná, jako když na úřadech byly ještě písárny s dvacítkou ženskejch s 1800 brutto mlátících celý dny do Consulů.

Problém je v tom, že politici ve snaze odbyrokratizovat správu země tahají za ten (podstatně) kratší konec provazu. I proto, že nejsou v obraze a nevědí co je nutné a co jim byrokrati jen nakukali, že potřebné je.

Pane Sobotko, ač opoziční poslanec, jste na stejné lodi jako Topolánek. Až se proderete k moci, budete si muset na mzdy půjčovat. A to se mi nelíbí. Nebylo by lepší pomoci současné vládě, aby "noc dlouhých nožů" převedla z nešťastně formulovaného vyjádření v promyšlený a dobře provedený skutek?
27. 08. 2008 | 16:36

Pobo napsal(a):

Státních úředníků musí být hodně.

Kdyby jich bylo méně, kdo by nám potom ztrpčovat život?
27. 08. 2008 | 17:00

Jmeli napsal(a):

Jakouze ma Sobotka kvalifikaci, ze vysvetluje priciny inflace a rustu mezd? Hmmm..., no alespon uz vim, co je Telnice u Brna za okres
27. 08. 2008 | 17:07

RA napsal(a):

pane Sobotko, pro vás je ale nejdůležitější, že pan STBák, nyní hotelier Dvořák, kterému jste odpustil 16000000 Kč na daních se bude mít dobře. To byl od vás jistě záslužný a nezištný krok . On je to ale kamarád Rocca zčasů bolševika co ?
27. 08. 2008 | 18:08

RUMCAJS napsal(a):

Já vím.
Vy musíte jít vládě po krku, ale mělo by to mít alespoň náznak smyslu. Tomuhle přece nemůže věřit ani Váš volič a to už je co říct.

Brzo ale budete moci hřímat ještě víc. Myslím že pojedeme z kopečka. Akorát, že já vidím příčiny v koruně a Americe. Kalouskova nereforma, která neposunula stav od toho, co kdysi nastavil tatíček Klaus a ČSSD v tom pokračovala ani o píď. Tam vinu hledat nemá smysl.
27. 08. 2008 | 18:08

RA napsal(a):

pane Sluníčko, a co vy víte o práci hasičů , to co já ? Jestli jste sám hasič, tak se váš příspěvek nepočítá, jste totiž zaujatý.
27. 08. 2008 | 18:11

.... napsal(a):

To neni ani tak komentar jako proste konstatovani faktu. Presto je usmevne sledovat modre ptaci hejno se ktere se sletlo k diskuzi a jak se snazi prekricet ostatni jako andulky v kleci
27. 08. 2008 | 18:28

Gerd napsal(a):

Nu pane Sobotko, za Vašeho působení ve vládě nám narostl počet státních zaměstnanců. Nejde jen o úředníky na ministerstvech, ale též učitele, policisty, hasiče, apod. Jenže uživit zhruba 450 000 úředníků, kteří Vám jen ztrpčují život, není ostatními pracujícími možné a proto je reálný růst mezda takový, jaký je. Podílí se na něm ČSSD i ODS.
Nejlépe se totiž naší zemi vedlo, když žádná trvalá vláda nebyla, Topolánek vládl v demisi a poslanci se soustředili na parlamentní hrátky místo aby vymýšleli, jak ostatním ztrpčit život.
A byla to též ČSSD, která začala jimi vymyšlená nepopulární opatření svalovat na Brusel, ač tomu tak v mnoha případech nebylo.
Chcete, abychom se měli opravdu lépe? Vezměte se všichni poslanci z ČSSD, ODS, KDU-ČSL, KSČM i Strany Zelených za ruce a vydejte se nějakým směrem, lhostejno kterým, hlavně se hodně dlouho nezastavujte.
27. 08. 2008 | 18:37

student napsal(a):

Gerd má pravdu.Sobotko odpovězte.
27. 08. 2008 | 18:47

M.Holec napsal(a):

Je to sice jen konstatování faktu ale trefné. Reformy ODS každým dnem stěžují životní podmínky lidí, těch běžných lidí, kterých je nejvyšší procento. Měla by přijít změna. Vyrůstat v tomhle státě bude pro další generace trest za nic.
27. 08. 2008 | 18:49

Kamil napsal(a):

Mám švagra, který na podobné výtvory reaguje " to je ale b.b ".
Hezký večer.
27. 08. 2008 | 18:56

*** napsal(a):

Tohle KCSSD dokonale vystihuje http://kriz.blog.idnes.cz/c...
27. 08. 2008 | 19:03

Lukáš Bušina napsal(a):

Pro zdejší hloupé...

Reforma zvýšila inflaci o cca 2 p.b. Je to dokonce v materiálech MF.
27. 08. 2008 | 19:10

myloš napsal(a):

Státních zaměstnanců průběžně přibývá, i když se rozsah vykonávaných činností vcelku nemění. V ostatních odvětvích zůstává produktivita práce na stejné výši. Tak ať mi někdo vysvětlí, proč a z čeho by se měly každoročně zvyšovat výplaty? Že si to přeje tamhle jedna soudružka učitelka ve večerních Událostech, to mi přijde jako důvod trochu málo.
27. 08. 2008 | 19:29

*** napsal(a):

Tak si spočítejte o kolik procent se zvýšil díky CSSD státní dluh. Tady máte oficiální čísla od Ministerstva financí ČR.
http://www.mfcr.cz/cps/rde/...
27. 08. 2008 | 19:38

vlk napsal(a):

Gerde

ne že bychměl nějaký zásadní problém s vaší argumentací to ne, ale myslíte , že j e pokles státních zaměstnanců vždycky to pravé ořechové?

Dobrým příkaldem je policie. Tam je pokles stavu oproti stavu před volbami asi o deset procent. Přes veškeré kampaně schází asi 5 tisíc policistů. Zcela deklasovány byly elitní útvary jako UOOZ, finanční policie a tak podobně. Slyšel jsme o kriminálce Mladá Boleslav, kd e sna d zůstali celí dva, jestli si dobře pamatuji reportáž ČRo1...
No a na školách to začíná vypadat tak nějak podobně. Stále víc kantorů toho prostě začíná mít dost a maže někam jinam. Jistě , přijdou jiní. Proč myslíte , že tuhle LLiška prodloužil platnost vyjímky pro nekvalifikované kantory.

Je šetření a šetření.
Ale nosné odstavce vašeho příspěvku, ted yod druhého odstavce , včetně, dále podepisuji. One way ticket. Pro všechny.
27. 08. 2008 | 20:31

jarpor napsal(a):

No, a pan Sobotka je zase, po předešlém blogu, hezky zpátky. Svět nesvět, dopady nedopady, "nejmocnější" v poklesu reálných mezd je Topolánek.

Bravo autore. Mimochodem, kde jinde jste presentoval Váš názor zde vyjádřený v blogu "Gruzie do NATO ? Ano !" ?
27. 08. 2008 | 20:58

kiruna napsal(a):

GERD, odkud jste ziskal info, ze narustal pocet ucitelu, policistu a pod.? Je tomu prave naopak, ve spolecnosti, ktera by si chtela rikat vzdelanostni to jde se skolstvim od 10 k 5. Tato vlada zrejme se zaslouzi o priliv pracovniku do montoven, nikoliv vzdelanych lidi, kteri pokud mohou, tak odchazeji pracovat do ciziny. A co se tyka byrokracie, vladnich vydaju, ani do poloviny volebniho obdobi se s tim neudelalo vubec nic. Sobotkova cisla, jsou naprosto spravna. K inflaci - ceny komodit sly nahoru po celem svete, ale inflace v Cesku je nad urovni EU prave diky nepromyslenym reformam, nikoliv kvuli stoupajicim cenam.A k platum jeste poznamecka, - ceske platy jsou ctvrte nejnizsi v EU.
27. 08. 2008 | 21:05

Pepa napsal(a):

I v zaměstnání funguje neviditelná ruka trhu - nabídky a poptávky. kdosi tu uvedl hasiče a policajty, co by za to nicnedělání ještě chtěli. Právě, že už nic nechtějí. Kdekoliv budou mít více a sliby, že od roku 2010 se začne zase plat zvyšovat, už neberou. Někde jsem četl, že na konec tohoto roku čeká s výpovědí až 11000 (slovy jedenáct tisíc) poldů. Jestli k tomu dojde, tak potom uvidíme, jestli skutečně nedělali nic - v tom případě nebudou nikde chybět.
27. 08. 2008 | 21:09

RUMCAJS napsal(a):

Pepo.
Vsadím se, že to nikde nepoznáme. Leda že by ti policajti začali krás, páč nic neuměj.
27. 08. 2008 | 21:15

vlk napsal(a):

Pepa

drobný omyl. Vím o organizaci, kam nastoupili teď dva policajti. Specialisté z kriminálky. A šli za dost menší prachy.Jen aby se zbavili buzerace.
Žádná ruka trhu. Už prej jd eo přežití.
27. 08. 2008 | 21:30

Marko napsal(a):

To RUMCAJS!
Ti policajti,kteří nic neumějí se drží a budou držet jako klíště.Hrůza je to,že odcházejí ti,co něco umějí.
27. 08. 2008 | 21:58

čtenář napsal(a):

Tak , pane Sobotko, vítejte v modré voliéře. A těch argumentů! Včera Vás chválili , a dneska jste za blba. Tato prudce reformní vláda především zavedla vysokou sazbu DPH etc., a Velké malé domů. Pomohli inflaci , která se ne a ne hnout přes veškerou anál y tickou hypnozu. Nechte je být. Celý tento systém stojí na konzumu. Konzumu podřízl modrý Ryp a ek , základnu , protože musí otočit trubky s veřejnými penězovody do těch koryt, co financovaly volební kampaň modrého ptactva. Máme tady v okolí jednu privátní nemocnici, kterou modrej fogl přivedl na buben a ani jednou přitom neudeřil na Cikrta. A teď zíraj slavné krajské akciovky.
Víte, co je nejlepší? Když si každej modrej papoušek myslí , že ty deformy jdou jaksi mimo jeho peněženku.
Z pokrokové Ameriky se jako jed na všechny strany rozlézá finanční krize. Už zasáhla privátní důchodové fondy. A co tomu říká modrý manuál? - To je v pořádku. V poschodí VIP něco zůstalo. A jen ať platí. Ti druzí. My bereme. I Vaší penzi, pane Stejskale.
27. 08. 2008 | 22:01

RUMCAJS napsal(a):

čtenář:
Hola, hola,
Kuba volá !
Vola !
27. 08. 2008 | 22:09

Jan napsal(a):

Pozoruji tu zášť proti "státním" zaměstnancům. Opakovaně a nezakrytou. Myslím, že je za tím Vaše hloupost. Jinak si to nedovedu vysvětlit. Možná ještě nějaká residua myšlení z minulosti. Byly doby, kdy byl státní zaměstnanec vážený občan a žádoucí partie. Bolševik všechno pohřbil. A teď podle Vás směřujeme kam? Upozorňuji Vás, že i ve Vámi preferovaném, Čínském vzoru je úředník vážená osoba.
to Marko: Tak jednoduché to není. Jsou různé stupně šedi. Každý jsme nějaký, nejsou čistě dobří a čistě špatní policajti. K fungování státu, alespoň nějaké potřebujete. Obvykle. Tato vláda možná ne.
27. 08. 2008 | 22:14

čtenář napsal(a):

Víš co RUMe s Cajsem? Jenom Stejskal tady brání nazývat věci pravými jmény. A že se mají vyslovit ve správnou chvíli, na správnou adresu , tak o tom napsali celá pojednání Werich, Horníček, Sovák, Burian /režisér/... Toť vše.
27. 08. 2008 | 22:17

větro napsal(a):

Nevím kde žijete ,že uvádíte slabě placenou policii , učitele atd. vždyť to je elita ,sice až po vás , Ale proč třeba neuvádite prodavačky které dělají poctivě za sedum tisíc měsíčně , holičky, které s vaší minimálni daní stojí na ůřadu práce a další obory které bych mohl vyjmenovat kde jsou lidi rádi že vydělají 8 tisíc čistého . To jsou voliči a ti vás nevolili a prohráli jste volby . S pisničkou o učitelích a polici nemůžete uspět
27. 08. 2008 | 22:18

RUMCAJS napsal(a):

čtenář:
Neduste to v sobě. To musí ven. Ale bacha, p. Stejskal byl před chvíli aktivován.
27. 08. 2008 | 22:40

kiruna napsal(a):

RUMCAJS, uz jste byl na Kube? pokud ne, tak doporucuju a pro srovnani si hned kousek vedle zalitnout do Dominikany, abyste videl, jak vypada bida.

Tu nejbednejsi oci Evropana drasajici neuvidite na Kube, ale prave v te Dominikane, hned jak vystrcite nos mimo turisticka centra.

Je to sice mimo tema, ale z prikladu bidy je dobre Kubu vynechat, najit si jinou zemi.))))
27. 08. 2008 | 23:46

RUMCAJS napsal(a):

kiruna:
Já jenom vím, že problém imigrace mají vyřešen. To mi stačí.
28. 08. 2008 | 07:57

Aleš napsal(a):

Je zajímavé kolik vášní může vzbudit reálný pokles platů zaměstnanců veřejného sektoru.
1. Vláda počítala s nižší inflací do 4%.
2. Vláda snížila daně a chybějící peníze získala také nízkým nárůstem platů zaměstnanců veřejného sektoru.
To je politika pravicové vlády a je logické, že toho, že zaměstnancům veřejného sektoru poklesla reálná mzda o 4% využije sociálně demokratická opozice.
Pan Sobotka uvedl fakta a politicky je využil, opravdu netřeba vášní, ale více smyslu pro realitu.
28. 08. 2008 | 08:20

RUMCAJS napsal(a):

Státnímu zaměstnanci jsem taky u pr... Pozdě zaplatím sociální,zdravotní,DPH a už mě bere bejkovcem po zádech. Když se doplazím sedřenej na sociálku žádat o splátkový kalendář, paní mi v útulné kanceláři,s kafíčkem v ruce a papučkách na nohách vysvětluje, že daně se platit musí.Na cestu do Řáholce mi místo přání šťastné cesty předá penalizační faktury a radu, že exekuce je poměrně drahá věc.

Ale Rumcajs je rád, že může platit daně na příjemné úředníky, co si v pracovní době hrají na internetu, na politiky, co jeho peníze utopí ve státních zakázkách pro kamarády a na sociální případy.
Rumcajs ale jenom doufá, že až nebude mít sílu ty daně platit, že se o něj nějaký státní zaměstnanec postará.
28. 08. 2008 | 09:16

kiruna napsal(a):

RUMCAJS, az nebudete mit silu platit dane, budete zrejme nemocny nebo stary s narokem na duchod. A oboji , at nemocenska, tak i duchod budou primo umerne vysi zdravotniho a socialniho pojisteni, ktere platite.

Jako podnikatel mate pravo volby, jaky prijem priznate. A kdyz vam tyhle davky budou zasilat na ucet, tak jeste usetrite cestu do Raholce jednomu zamestnanci¨státu -postakovi, kteremu je mimochdem zdanena kazda korunka automaticky.Joo, holt vsechno ma svoje pro i proti.
28. 08. 2008 | 11:15

RUMCAJS napsal(a):

kiruna:
Zaměstnanec je sice zdaněn "automaticky", ale za nezaplacené daně neodpovídá. Jak by to vypadalo, kdyby supermzdu dotáhli do konce , zaměstnanec dostal mzdu navýšenou o odvody a tyto odváděl sám.To by bylo řevu. Zvlášť, když by stát po zaměstnanci vymáhal daň jen na základě výplatní pásky a né na základě skutečně obdržené mzdy.
Přijde Vám to absurdní ?
Mě ne. Ke mě se totiž stát takto chová.
28. 08. 2008 | 11:44

Gerd napsal(a):

Vlku, Kiruno,
psal jsem, že počet státních zaměstnanců je neúměrně vysoký vůči počtu daně platících a práceschopných a za vlády ČSSD narostl. Ponechme stranou fakt, že rostl již dříve i za vlády ODS a roste i nyní za vlády ODS. Budu se vyjadřovat jen k působení autora JUDr. Sobotky za doby vládnutí jeho ČSSD. Vezmete-li, že státními zaměstnanci jsou nejen úředníci, ale též policisté, hasiči, učitelé. Zapomněl jsem na spoustu dalších, třeba vojáky, vědce, socialní pracovníky, apod. Netvrdím, že tito nejsou potřební. Možná je zapotřebí i určitý počet státních úředníků. Ale vezmete-li počet státních zaměstnanců cca. 450 000, k tomu připočtete 30 000 odsouzených placených z daní a vezmete počet práceschopných osob kolem 5,3 mil.,dělá to zhruba 9 % lidu placených ze státního rozpočtu. K nim připočtěte nezaměstnané a i při nezaměstnanosti 6 % jde o zhruba 16% lidí placených z daní těch ostatních (pro hnidopichy jde o (9%+6%)/ (100 %-6%), protože těch 6 % nezaměstnaných je z počtu práceschopných.) pracujících. A tato zátěž je poměrně značná a dost limituje rozvoj ekonomiky.
Útěchou pro autora může být, že ODS s počtem státních zaměstnanců dělá podobná zvěrstva jako ČSSD a zbavuje se těch, kteří opravdu nějakou potřebnou činnost vykonávají.
Ale ani bývalý ministr financí Sobotka se ve své funkci nevyznamenal a nepodařilo se mu zastavit nárůst státních zaměstnanců (a že byl za jeho vlády raketový) ani v době růstu ekonomiky! nedokázal udržet přebytkový nebo vyrovnaný rozpočet.
Že reforma ODS zklamala je smutný fakt, ale kritika od bývalého ministra financí, který má sám dost a dost hříchů a kiksů ve státních financích je neoprávněná. Není tou vhodnou osobou.
Pokud zhodnotím vývoj v ČR po r. 1989, vládla nám ODS, když už jich lidé měli dost, vládla ČSSD, pak jsme zase zkusili ODS. Pořád nám někdo říká, jak musíme šetřit, balíčky úsporných opatření, myšlení na další generace. Vůbec ne! Skutek utek, ČSSD i ODS vybraly peníze z důchodového účtu a prošustrovaly je ve státním rozpočtu. a teď obě dvě strany řvou, jak populace stárne a nejsou prachy na potřebné reformy. Není pravda, peněz bylo dost, ale byly rozkradeny nebo nesmyslně utraceny bývalými a současnými vládami, tedy i Sobotkou i Topolánkem.
Koho volit? Nikoho, ODS ani ČSSD nejsou správnou volbou, KSČM už v žádném případě, z obratů KDU-ČSL mně vstávají vlasy hrůzou na hlavě a Strana Zelených je pomalu k smíchu, proto je nejlepší se na volby úplně vykašlat, protože ve vládě těžko někdy budou schopní a slušní lidé.
Do parlamentu bych poslal Žižku s cepem bít špatné poslance, oči by nepotřeboval.
tedy jděte pane Sobotko, nejlépe co nejdále. když vezmete Topolánka sebou, přičtu Vám jeden dobrý skutek.
28. 08. 2008 | 12:32

RUMCAJS napsal(a):

Gerd:
S tím Žižkou to bylo dobrý.
28. 08. 2008 | 12:40

Gerd napsal(a):

Rumcajsi a čtenáři,
i slova výstižná a mimo obvyklý slušný slovník se dají opisem nazvat dle kodexu diskutujících.
Jeden příklad, abyste se neudusuli vzteky a Váš výrok nebyl smazán, pošlete dotyčného tam, kde záda ztrácejí své dobré jméno.
Můžete použít i jiná slova odjinud, třeba z akademické půdy, kde je význam ještě více utajen, a kdyby Vám některý akademik začal říkat příteli, tak to Vám slušnou formou nadává.
28. 08. 2008 | 12:42

Aleš napsal(a):

Gerde, vy argumentujete jako pravý soudruh, Sobotko, vy jako zkrachovanec nemáte právo na kritiku.
Co kdybyste se vyjádřil k problému - inflace, pokles reálných mezd ve veřejném sektoru a ke snížení přímých daní, které jsou v přímé souvislosti s poklesem realáných mezd veřejného sektoru.
To je objektivní skutečnost a je logické, že toho každá opozice a sociální demokracie jako strana"hájící zájmy" pracujících využije.
28. 08. 2008 | 14:34

Glock napsal(a):

Jak vy Socde. musíte mít poťouchlou radost z hypoteční krize v USA, když její dopady můžete "škrtem prea" hodit na krk ODS ... Ale všeho dočasu, z téhle krize se budeme lovit ještě dalších pár let a ODS se příště zase hodí na hlavu vám. Už se těším, jak budete ječet o "nespravedlnosti", zatímco teď je to "nepochybně vina ODS".

ODS = strana plná populismu
ČSSD = strana plná populismu x 2
28. 08. 2008 | 16:57

Glock napsal(a):

P.S. Autore, znáte pojem "skoková inflace"? Proč neřeknete, že příští rok inflační škoky odezní a inflace nebude determinována mj. zvýšením snížené sazby DPH? Protože se Vám to nehodí do krámu?

Chápu, že zedníkovi se ZŠ tyhle nesmysly prodáte, ale někteří z těch ostatních mají VŠ, pro vás bohužel ...
28. 08. 2008 | 17:04

Gerd napsal(a):

Aleši,
Sobotka ať si zamete před vlastním prahem a pak něco kritizuje. Byl ministrem financí a má spoluzodpovědnost za současný stav země. Možná jiní lidé v ČSSd mohou něco kritizovat, ale Sobotka rozhodně ne, aktivně současnou situaci zapříčinil a může si podat ruku s celou ODS. Jestliže kritizuje Topolánka (i když v tomto bodě má Sobotka pravdu), stejné argumenty může použít na kritiku svého působení na ministerstvu financí.
Nebo myslíte, že kámoš Standa Gross zplichtil prodej Telecomu O2 a Sobotka vůbec nic nevěděl? Je to stejná sorta, jako tuneláři z ODS.
Posuzujme však jeho činy jako ministra financí a hodnocení je tristní.
28. 08. 2008 | 17:49

Ford napsal(a):

no to jsou zase výplodky. Soudruzi zamysleli jste se nad tím proč máme druhý nejvyšší počet policajtů na obyvatele? Proč je u nás jeden z nejdražších výběrů daní.
Ano soudruzi je to nízká produktivita státního-rozpočtového sektoru!
Takže držte pisky nebo začněte propouštět tu hordu darmožroutů. Když se vám zdá málo tak táhněte tam kde vám dají víc!
28. 08. 2008 | 20:02

vlk napsal(a):

Gerd

vaší argumentaci s e dá těžko něco namítnout.
Problém ovšem je , že optimální stav státní správ amít nikdy nebude.
Teds , aby byla štíhlá a supervýkonná. A dokonce pro toneexistují žádná měřítka.

Kromě srovnání s jinými státy. Snad by stálo za pokus, kdyby si politici sedli- tedy ze všech parlamentních stran, a udělali rozbor výkonnosti tsátních správ v celé EU+Švýcarsko, Norsko, ISland.

Seřadily tyto státní správy podle výkonnosti a nákladů.

Avybrali za vzor zemi nikoliv nejlepší, al e tu, která bude uzavírat první třetinu žebříčku. A řekli, že tohle je náš benchmark a ten, že musíme za každou cenu během jedné volební periody dosáhnout. A dále , že pokud toho standardu dosáhnem, bude rpo nás dále nepřekročitelný.
A bylo by.
Jenže nebude.
Protože by nebyla místa pro kamarádíčky. Nešlo yby likvidovat skutečně výkonné funkce v terénu a přidávat na zbytnělé správě v centru...
Takže to bude jako s jiným politickým evergreenem - omezením imunity. Jen nepropadnout lacinému populismu! Že trubci z Malé strany? A proto rozprášíme nikolivPolicejní ředitelství , nýbrž Finanční policii....
Jo. Ten Žižka je skutečně skvělý nápad.
28. 08. 2008 | 21:49

Aleš napsal(a):

Je to tak soudruh Gerde, tady se nediskutuje ani o prodeji Telecomu, ani o době kdy byl ministrem, ale o tom jak je to s růstem reálných mezd a to při vší úctě k vaší inteligenci neovlivnil. Ale nic , s podobnými soudruhy jako jste vy je asi diskuse zbytečná.
28. 08. 2008 | 21:51

Větro napsal(a):

Pane Sobotko, nevím kde žijete když napíšete něco jako ,že učitelé policie a daňovi úřednici jsou chudáci , vždyď to je alita sice menší ,ale pořád elita , proč nevyjmenujete třeba prodavačky které poctivě pracuji za poctivých 7 tisíc měsíčně , nebo holičky které kvůli vaší minimálni daní stojí frontu na úřadě práce a mnoho dalších oboru kde lidi jsou rádi když vydělají 10 tisíc čistého . Když už máte v názvu sociálni demokracie tak by jste měli taky slézt mezi lidi ať víte jak se žije, to jsou totiž ti voliči kteří při volbach raději zůstáli doma nebo volili opozici a je tady to co je , hloupá a zbytečně omílána Kubiceho správa vám volby neprohrála ale toto .
28. 08. 2008 | 22:03

Štěpka napsal(a):

Všichni, včetně pane Sobotky a dnešního denního tisku zapomněli na tu početnou bandu darmožroutů, důchodců. To je krása vidět, jak nikdo nemyslí na zadní kolečka a jak všichni nevidí, neslyší, nemluví. Jich se to přeci netýká. Až přijde čas, tak budou za vodou (potopou?).
28. 08. 2008 | 22:50

Gerd napsal(a):

Vlku,

Váš nápad je skutečně dobrý, ovšem v naší zemi asi nikdy zaveden nebude.

Aleši,

Vy jste tak zaujat bojem proti soudruhům, že se jim pomalu dostáváte na roveň ve stylu demagogie. Jen na okraj, nikdy jsem v KSČ ani jejích nástupnících nebyl, nikdy jsem tam vstupovat nechtěl a ani nebudu. Možná jste ale Alši kovaný sociální demokrat a ti se oslovovali soudruhu do doby, než jim toto oslovení vyfoukli komunisté. Tak si dále braňte komickou figurku Bohuslava Sobotky. Své schopnosti již předvedl a návrat je nežádoucí.
Z tohoto hlediska je jeho kritika méně výstižná, autor není důvěryhodnou osobou.
O tom, že reforma je nesmysl jsem zde já i mnozí další psali hned při jejím začátku. Nešlo v žádném případě o reformu, jen o kosmetické úpravy.

Jen je mně trochu divné, že nejdřív pořád reformoval a utahoval opasky V. Klaus, po něm Milš Zeman a následující vlády ČSSd, nyní zase Topolánek. Není to divné, že 20 let po revoluci ještě pořád potřebujeme reformy? Důchodovou reformu určitě není nutné provádět nyní, když vlády za těch 20 let vrátí všechny odčerpané přebytky z důchodového účtu a přidají k tomu přebytky z loňského roku na účtech ministerstev, peněz je habaděj na jakoukoliv reformu. Jenže už jsou fuč. Kdo za to nese primární odpovědnost? Ministři financí dřívějších a současných vlád, namátkou Václav Klaus (který praxi odčerpávání peněz z důchodového účtu začal), Bohuslav Sobotka jako dlouholetý ministr financí za ČSSD i nynější ministr financí Kalousek.
29. 08. 2008 | 08:39

modrý soudruh napsal(a):

Je úsměvné číst příspěvky voličů ods a jejich slintání po triku. Holt někdo o voze a někdo o koze.
29. 08. 2008 | 10:40

Javít napsal(a):

Štěpka:
máte hodně hloupé názory na důchodce. Také jednou budete tím důchdcem "darmožroutem".
Celý život makali, a teď jich někteří hlupáci považují za darmožrouty ? To myslíte vážně ??
Lituji Vás.
01. 09. 2008 | 21:48

BAryk napsal(a):

Nevážený Rokův podržtaško, bla bla bla. Že se nestydíš takový nesmysl vypustit a ještě se pod to hrdě podepsat. Hanba by mě fackovala.
Stejně jako komunisti překrucujete fakta ve svůj prospěch. Ale hlavně, že Jyrka slastně chrochtá, že jdete ODS po krku.
Kdyby vaše vláda v minulých letech nerozházela všechny prachy a nezadlužila tuhle zemi až po uši, tak by dnešní vlády nemusely dělat nepopulární daňové reformy. A to, že roste cena ropy a s tím je spojen růst téměř všch ostatních cen, to rozhodně vina ODS není.
Je správné, že alespoň někdo v tomto státě se snaží zabránit vyhazování peněz za nemakačenka, lemply, a hnědočechy, tedy ty, co do společného rozpočtu ničím nepřispívají jen dlouhodobě berou. VAše vládá takovouhle lůzu uplácela různými přídavky a podporami, aby si tím zajistila voliče. Podporovat lidi v nouzi je potřeba, ale ne stylem, aby si z toho udělali lukrativní živnost a za státní peníze !
02. 09. 2008 | 15:22

Karel (taky) napsal(a):

Miluju zdejší "pravicové" diskutéry.

1) Za posledního vládního období ČSSD poklesl stav státních zaměstnanců o cca 7800 lidí

2) Fascinuje mě, jak zavíráte oči před jasnými fakty a snažíte se očernit toho, kdo vám je předkládá. To je součást vaší pravicové demokracie?
02. 09. 2008 | 18:41

Javít napsal(a):

Karel (taky):
co jste ještě "taky" ?
Máte rád populisty (CSSD) ?
Že ČSSD slibuje nesplnitelné a rozdává na všechny strany (ne však z vlastního) to Vám nevadí?
"Uspořit" 7800 státních úředníků za 8 let, to se Vám zdá být hodně ??
03. 09. 2008 | 10:40

guru napsal(a):

A co jako socialista navrhujete ? Snad né růst mezd ? Jak to chcete zařídit, vždyť vláda nemá na chod podniků žádný vliv !! Jenom blbnete lidi. Inflace byla největší asi za 18 let v celém světě (potraviny, ropa), s tím bohužel taky nic neuděláte. Dané je třeba snižovat neustále, a divil jsem se ČSSD, že to nedělala sama. Byla to vaše velká šance, kterou jste propásli. Ve svétě se daří nejvíce ekonomikám otevřených s co možná nejmenším zdaněním. Hloupé na tom je to, že pokud jste nékdy studoval ekonomii tak to víte, ale jako socan to nemůžete uskutečnit, protože levice potřebuje nespokojené a chudé voliče, kteří se dají uplácet tísícovkou na pastelky. Levice se bojí svých voličů a neumí dělat nepopulární kroky !
03. 09. 2008 | 17:28

hisaak napsal(a):

Hezky "zivotopis" vpravo nahore, pane Sobotko. Skoda jen, ze tam vedle studia neni nikde uvedeno, kde jste pracoval. Mam na mysli skutecnou praci, ne jen vysedavani a zvaneni v parlamentu. Do parlamentu se leze, az clovek neco umi a neco dokazal.
03. 09. 2008 | 17:32

Michals napsal(a):

no, kdyby to bylo bez emocí, tak by byly skoro zbytečné ty výzvy Sobotkovi, aby řekl, kde by bral prachy. Chybí peníze ze snížení daní vyšším příjmovým skupinám a ze zrušení výběru pojistného z příjmů nad 80 tis. kč měsíčně.
takže je to jednoduché - ODS pomáhá jedněm, ČSSD druhým. Ať každý volí podle sebe - ten kdo má nad 80 tis. měsíčně a volí ČSSD je idiot a ten kdo má míň a volí ODS je idiot taky.
03. 09. 2008 | 19:41

jožin z Hané napsal(a):

Nechte důchodce v klidu!Své odpracovali,povětšině v době totality a ta jim nic nedovolila.
03. 09. 2008 | 22:01

Milan napsal(a):

To jsou fakt populistické bláboly. Takhle to ale p. Sobotko děláte vždy. Řeknete A, alezapomenete jen tak mimoděk říci B. Stejné je to v případě snížení daní občanů s nejvyššími příjmy. Co je to za spravedlnost, když chcete aby pan B platil procentuelně víc, za to, že je schopnější a umí si vydělat, než pan CH, kterému se třeba moc nechce, není ochoten riskovat atd.
04. 09. 2008 | 07:01

Žužu napsal(a):

To Milan O jaké spravedlnosti to píšete. Vždyť tady nejde o to kdo je schopnější a umí si vydělat, ale o to, u jak dobrého koryta má kámoše, kteří mu dohodí kšefty nebo místa ve správních radách,...nebo jak dobře se naučil krást
04. 09. 2008 | 09:51

lopson napsal(a):

Za ČSSD to nebylo o nic lepší, tak si sakra sedněte ke stolu a diskutujte. Obviňovat jeden druhého umí každý. Nejlepší byl váš předvolební tah s pastelkovným :-ú, tomu se nemůže smát jen idiot. Jste tam všichni v té politice jenom šašci, kteří umí jenom pěkně kecat a skutek utek.
04. 09. 2008 | 10:34

Lopson napsal(a):

To ŽUŽU: myslím, že by takováto daňová diskriminace, kdy jeden platí více než ten druhý byla celkem lehce napaditelná soudně.
Jinak ŽUŽU, nevím kde pracuješ ty, ale s těmi koryty se celkem pleteš. Samozřejmě, že je u nás korupce, ale jsou lidé, kteří se vypracovávají na lepší místa svou snahou a pílí. Pracují od nevidím do nevidím. Já takové znám.
A teď si představ, že kdybys šel na trh, platil by si více za banány, než ten který vydělává méně, protože se mu jen nechtělo snažit. Byl by si spokojený?
04. 09. 2008 | 10:41

Taar napsal(a):

Škoda že "modří chlapci jsou tak dokonale modří, že se neobtěžují srovnat si dopady světového zdražování a následné inflaci, mezi námi a okolím v Evropě.
Možná by se jim rozsvítilo. Možná!
Tuhle jsem se od "ekonoma" pana Topolánka dozvěděl, že posilování koruny drží na uzdě inflaci?! Nemá to pan Topolánek náhodou nějak převrácené?

P.S. To teda máte lídra, vážení "modří"! Jen co je pravda.
04. 09. 2008 | 11:40

Jaroslav napsal(a):

Můj názor:
úbytek o 7800 lidí placencých ze státního rozpočtu je nejspíš jen úbytek lidí kteří odešli do důchodu. Ale velmi pochybuji o tom, že to reálně byla pravda. Sám Gross onehdá řekl, že se mu nepodařilo počty úředníků snížit. Na druhou stranu si musíme uvědomit, že do celého počtu tzv. "úředníků" jak se to zkráceně říká patří všechny osoby kteří jsou placeni ze státního rozpočtu a to je třeba i sestřička ve státní nemocnici!! A nejen hasič nebo policajt, či učitel. Nejvíce peněz ale ze státního rozpočtu i tak jde z MPSV tedy na různé podpory a bohužel mnohdy lidem, kteří jsou zdraví a mohou pracovat, ale nechce se jim. Vůbec si nemyslím, že to jsou jen Romové. Faktem je, že mnohokrát je to tak, že někdo pobírá podporu v nezaměstnanosti a přitom někde pracuje "na černo" a peníze dostává na ruku. To je vše špatně.
Souhlasím ale s jednou věcí. udělat nezvásislé! audity ve všech státních nebo státem hrazených organizacích a účelně zeštíhlit, ale také bych doporučil, aby se udělal rozbor právních předpisů, které stále více poviností státu přidávají a musí to pak zpracovávat Ti "úředníci". Mnohé je důsledkem spojení se s EU, ale mnoho si sami v našich zákonech často přiděláváme zbytečně. Například při nakládání s chemickými látkami je nutné získat autorizaci a tu někdo musí schválit a vydat a to chtěla legislativa EU a tu agendu musí někdo zpracovat a takových příkladů je mnoho a mnoho. Zákony požadují mnohé a někdo to musí splnit protože povinný to splnit je stát, tak si k tomu musí zaplatit lidi. Tedy zeštíhlit povinné úkoly státu tak jak je nevíce možné a pak snížit i počet osob státem placených. A nebo je navýšit jinde, třeba - na vědeckých pracovištích. Když bude méně úřednictva bude možno je pak i lépe platit a požadovaqt pak po nich i lepší práci.Je toho opravdu hodně co se k tomu aby stát lépe fungoval napsat dá, ale zásadní je, že k rozdávání peněz tím, že se zadlužíme dělá nejvíce ČSSD a proto bych je nikdy nevolil. K čemu je někomu dát tisíc korun přímo, když stát na to aby je někomu dal je někomu nejdřív emusel vzáít a tím aby to prošlo běžnou cestou musel zaplatit lidi co je vybrali apak lidi co je rozdalia v důsledku to stát stálo 3000.- Kč. Základ je aby stát bral od lidí jakoukoliv formou peníze co nejméně. Jinak s tím, že by ODS nejvíce "dala" těm bohatým zásadně nesouhlasím, Jen napravila to, co jsem nikdy příliš nechápal. Když vydělám deset tisíc nezaplatím na daních dneska skoro nic, když vydělám 100 000 zapaltím teď jen hypoteticky 50 000 na různých daňových poplatcích, ale když vydělám 100 000 proč bych neměl zaplatit 500 000 ale podle příkladu ČSSD 750 000? Běžný chudý človíček řřekne, však 250 je pro něj také dost ne? Ale já tvrdím, že je to hloupost. Takový člověk defacto při koupi mnohem více věcí zaplatí státu formou spotřebních daní a DPH samozřejmě při spotřebě mnohem více, a státu defacto dá více než ten co má "jen 100 000 ale to je fér ale abycho ho zdanili už na začátku více je nefér. ODS udělala "reformou" přeci to, že ti co nemají velké příjmy neplatí téměř nic na daních a tak je i sociální a možná více než ČSSD. Můžeme s mnohým co dělá ODS nesouhlasit a já také nesouhlasíma třeba Topolánka bych vyměnil hnedka kdyby to šlo, ale když maličko přimhouřím oko nad chybami které dělá každý tak není nikdo kdo by to dělal blíže tomu co je dobré než ODS. Třeba ve zdravotnictví jsem dodneska nechápal proč by si i moje babička nemohla koupit za své acylpyrin, ale na druhou stranu když dostane nemoc, kvůli které potřebuje lék za 50 000 měsíčně tak pak nemá šanci protože VZP řekne nemáme na to? Ano důchodci jsou na tom většinou mnohem hůř - ale při mých výpočtech je na tom častěji špatně rodina s malými dětmi. Fakt je, že dneska my mladší musíme už dneska myslet na zadní kolečka a pořádně se zajistit abychomv důchodu měli svůj standard lepší a to naši prarodiče udělat nijak moc nemohli a tak bych nechal přechodné období takové aby se postupně měnila míra toho co garantuje stát při vyplácení důchodů a co si každý musí zajistit sám. Až na výjimky totiž dneska máme možnost se na důchod zajistit. A stát je od toho, aby zajistil ne luxusí život důchodců, ale aby nemuseli ležet na ulicích a živořit. Ostatní je třeba aby se zařídil každý sám - od té doby co to šlo.
04. 09. 2008 | 11:41

Jaroslav napsal(a):

To Taar:
Topolánka sice nemusím, ale tím, že je silná koruna tak se opravdu inflace nezvýšila tolik, jelikož by například cena benzínu a nafty, od kterých se inflace hodně odvíjí a ovlivňuje ceny skoro všeho, zvýšila o hodně více!
04. 09. 2008 | 11:45

Karel Starý napsal(a):

Milý pane bývalý ministře financí.Tato vláda je konečně sestava lidí, kteří se snaží šetřit a dostat státní rozpočet z hrozivých dluhů , které jste vytvořil vy a vaše vláda sociální demokracie. Rozdávali jste jak to jen šlo, bez ohledu na to jestli na to jsou peníze. Hlavně že jste byli populární.Nelíbí se mi vše co tato vláda dělá, nicméně i přes všechny naschvály, které děláte vy, jako opozice se dluhy daří snižovat. S hrůzou si představuji možnost, že se do vlády zase vrátíte, protože těch voličů, kteří chtějí pořád něco zdarma dostávat je velmi velké číslo, a zadlužování začne znovu. Tak že vyhlídka na euro v naší zemi zmizí v nenávratnu.Na slovensku pan Fico těží z nepopulární politiky úspor dzurindova kabinetu díky nimž splnilo slovensko kritéria k přijetí eura. Byýt tam před tí Fico, tak se z těch dluhů slovensko nevyhrabe ani za 100let.Nechte si laskavě vaše analýzy jak málo stoupá reálná mzda, protože když se šetří tak to je prostě v ekonomice cítit.Moc dobře si pamatuji váš škodolibý škleb, který se objevil ve vaší tváři, když jste prosadili něco evidentně špatného ale pro vás velmi populárního.Řádné hospodaření je pro vás velkou neznámou. S panem Škromachem jste opravdu povedená dvojka.
04. 09. 2008 | 13:15

Guvernér napsal(a):

Sobotko, ty troubo, čemu se šklebíš? Vždyť jste všichni stejní trotlové vychvaní komoušena! Jeden větší magor než druhý! Tak se nesměj, moulo!
04. 09. 2008 | 13:15

Usak napsal(a):

Doporucuji vsem kdo se tady tak vtipne hada, aby zacli podnikat a statu v nejlepsim pripade, jak to jen jde, nedali ani korunu, protoze potom snad zacnou konecne premyslet kde zacit setrit.
04. 09. 2008 | 15:40

Vladimír napsal(a):

Bohoušku, zanech nesmyslného psaní o věcech kterým rozumíš jako moje prdel navigaci parníků, nakukej něco doma manželce a běž se uklidnit ke své miloence, o 20 let starší paní magistře, která ti již před lety dala ultimatum, že pokud se neoženíš, tak s tebou skončí. A ty, pravověrný sociální demagogu, ses okamžitě oženil......
05. 09. 2008 | 08:30

draga napsal(a):

proboha,z toho tedy plyne,že státní zamměstnanci živoří??to snad není pravda.zkuste si makat v soukromé sfééře za mzdy kolem 8-10000 hrzubého, ,....kde se bere ta státem vyhlášená reálníá mzda??úředníku je 5x víc než je třeba,pod 20000 hrubého nemá asi nikod a když mají 1h přesčas ,tak si spěchají hned vybrat.já makám 10h denně a o víkendu taky.
05. 09. 2008 | 12:21

Kraken napsal(a):

Bohumil Sobotka ksindl všech ksindlů.Jeden z prolhaných mafiánu v řadách ČSSD.Není žádný rozdíl mezi politiky ODS,KDU-ČSL,Zelenáči,nebo ČSSD.Všichni se ženou jen za velkými penězi a mocí !! Na lidi serou !!! Je to všecko od nich jen velká komedie,předvolební sliby,šmajchlováni,aby se dostali zase k vládnutí !!! Volme nové malé strany a zbavme se okoukaných zatížených a od pohledu na blítí straých mafiánských tváří !!! Čekají ,jen na svou novou příležitost !!! Jak jí dostanou,tak pro ně voliči zkončili !!! Půjdou jen za svými cíly a to jsou velké prachy a koryta !!!
05. 09. 2008 | 12:24

tommycz napsal(a):

vážený pan Rumcajs mi byl dycinky sympatickej a je čím dál víc:-), jen tak dál a víc takových a bude v Řáholci a okolí pořádek:-)))
Zato P.Sobotka mi nikdy do oka nepadl a odmítám komentovat jeho demagogické plky(ač fajně se tvářící), bohužel jsou u nás i tací, kteří mu to žerou...voliči...a žrát budou...nepoučitelní voliči, mno nic pěkný víkend:-)
05. 09. 2008 | 12:41

Jag napsal(a):

Státní zaměstnanci jsou ve valné míře nadbyteční,na místa jsou dosazováni korupcí a tyto kariéry ženských znamenají,že vymíráme.Takže ženy až se sníží počty státních zaměstnanců,zvednou se zbylým platy a ženy budou více rodit.A to vše bez socanských státních dluhů.To by nebylo tak špatné,ne?
05. 09. 2008 | 19:45

veny napsal(a):

Nenechte se pane Sobotko vyvést z míry názory modrých samozvaných ekonomů na tomto fóru.Nejsou schopni pochopit ,že ODS sice nezdražuje ropu ani plyn ,ale výsledek reformy v konečném důsledku je zpomalení tempa národní ekonomiky,nic na tom nezmění ,že tito neschopní počtáři byli uchlácholeni sazbami nižších daní ,které v konečném důsledku očekávaný efekt nepřinesly
06. 09. 2008 | 21:48

Sobi napsal(a):

Promluvil člověk, který prohýřil bilion korun.. Zábavné :D
07. 09. 2008 | 07:11

Taar napsal(a):

Škoda že si "modří chlapci" neuvědomují, jak dluhy vznikly a vůbec si nepovšimli že ODS a spol tuto republiku zadlužují nadále a navíc na desítky let dopředu.
Škoda že si pan Jaroslav a ostatní neuvědomují, že posilování koruny je spekulace kapitálu, který se spoléhá nato že banka proti posilování koruny nemůže nic dělat, protože by už tak velká inflace, kterou vytvořila, momochodem, svoji slepou ekonomikou ODS, vylétla ještě výše.
S tím samozřejmě souvisí koupěschopnost obyvatel, která je v tak malé ekonomice tahounem prosperity.
P.S. Velice zajímavou se v této souvislosti jeví taktéž poslední čísla stat. úřadu. Ono to pomalu ale jistě směřuje opět k pověstným "balíčkům" první vlády ODS.
08. 09. 2008 | 10:34

Dawe napsal(a):

Pro RA: Jsi kokot
08. 09. 2008 | 15:01

QEntity napsal(a):

Myslím, že polovina osazenstva mateřských škol by mohla tomu teleti z Telnice vysvětlit, jak funguje ekonomika... Ale nejsem si jist, jestli by to mělo v jeho případě vůbec nějaký smysl...
08. 09. 2008 | 22:21

No,,, napsal(a):

Proč jste nasekali dluhy 700 miliard, které se teď musí splácet? A proto jsou takové platy.Proč? Na to odpovědět neumíte, co, Vy "ekonome"....
09. 09. 2008 | 11:36

Platy úřednictva napsal(a):

To "vychvalované ODSS" nadělalo za dědka Klausa dluh 850 miliard ! Tak nežvaň! Co se týče platu uřednictva, tak jste všichni přeplacení na 30 let do předu ! To důchodci melou z ruky do huby ! A musí vyžít. O tom vy tlučhubové nemáte ani ponětí !
09. 09. 2008 | 11:51

MicMan napsal(a):

4: Platy urednictva: Kdybyste se trochu zajimal o historii a srovnani transformace postkomunistickych ekonomik, tak byste zjistil, ze ve vsech statech nastal za nekolik let od prevratu ekonomicky pokles a tim i padem zadluzenost zeme. Je to nasledek komunismu, kdy nikdo nevi, co kolik realne stoji. Zaroven s tim se transformace musi udelat rychle. Uz za komunistu nasi ekonomove vcetne p. Klause, Zemana a dalsich vedeli, ze se ekonomika silene propada, akorat se o tom nemluvilo a umyslne zatajovalo. Zaplat panbuh za pana Klause, ktery dokazal z tohoto stavu udelat CR ekonomicky silnejsi, nez vetsina ostatnich postkomunistickych zemi v Evrope.
09. 09. 2008 | 14:31

C J napsal(a):

Víte, že RA má prý malý penis... a tím i ušetří svoje sperma...A nemusi ho danit ve spermobance...
10. 09. 2008 | 08:12

Prdík napsal(a):

Bohoušek, zjevně ekonom světovbého kalibru, nám tady zase pindá a pindá ...
10. 09. 2008 | 08:20

Wenca napsal(a):

Jak tady čtu ty příspěvky, tak je mi nanic a někdy se stydím za své spoluobčany. Pro pana Sobotku:Myslím si, že nejste hloupý člověk,rozhodně jsem vás hodnotil kladněji, než kozla zahradníkem Kalouska, který nastoupil jako ministr financí s nedořešenou rozkrádačkou ministerstva války. Proto se divím, že se také zůčastňujete žabomyší knoflíkové války a píšete takové klukoviny, které tady zavedla ODS již za premierování Klausa dříve.Všichni parlamentníci byste měli konat povinnost a důvěru vám svěřenou a svědomitě dirigovat tento stát místo abste plýtvali energiio těmi žabomyšími trapnými stranickými válkami. Ale ODAS se mi v tomto jeví ještě horší.
Pro pana nebo paní RA a jim podobným:Nikdo z nás neví a nemůže vědět, co se tam v tom podivném nedůvěryhodném zákulisí děje. Tak se vyvarujte takových "chytrých"suverénních závěrů, okterých zjevně nevíte nic.Tím nechci říci, abyste nepsali připomínky.Ale takové, o čem můžete pozitivně vědět, co je špatné nebo dobré, po případě tlakem veřejného mínění donutit ty různé podvodníčky a gaunery, aby byli niceni veřejně skládat účty a ty aférky většiny parlamentníků - Čermáků,Macků,Langrů,Tlustých,Kalousků,Čunků,Bursíků, byly veřejně dotaženy do konce. To je pro věc důležitější, než psát hlouposti, o které pořádně nikdo z nás neví a nevede to k ničemu.A osočování někoho, aniž by měl zaručené zprávy, vede jen k bordelu, který mnozí z těch zmíněných kruhů chtějí mít.
10. 09. 2008 | 09:15

Wenca napsal(a):

Velký problém začal hned od začátku a to za vlády ODS. My žijeme nad poměry a to proto, že by každý chtěl se mít jako za kapitalizmu, ale pracovat, krást a mít výhody jako za socializmu, i když ten stát (v mnohém svou vinou). na to nemá. Chyba byla, když Klaus mluvil veřejně do TV, že nezná pojem čisté a špinavé peníze a postoj jeho a ODS umožnila zlodějům, mafiánům a podvodníkům vytvořit velmi silné podsvětí a zatáhnout do něj i vysoké funkcionáře, kteří by měli být, aby ten stát mohl fungovat, bez bázně a hany.
Také trochu pro omluvu:Když komunisté ukradli vládu a majetek, byli jsme 6. na světě v životní úrovni a hrubém domácím produktu na hlavu.Když to předali v roce 1989, byli jsme 57.A ten zbytek umožnila Klausova politika a kuponová privatizace ještě dorozkrást.
10. 09. 2008 | 09:32

trevel napsal(a):

Pane Sobotko, myslel jsem si, že patříte mezi tu inteligentnější část ČSSD. Ale to jak se 2 roky chcete zavděčit paroubkovi z Vás dělá podělanýho a všemu přitakávajícího oslíka.Vaše ekonomické rozbory...to je snůška polopravd.Nejsem příznivcem ODS a ni vás ale u těch pitomostí, které pořád plácáte se musím ohradit.Vždycky jsem si myslel, že Gross je někde hluboko pod vámi ale ten si drží až dodnes alespoň svoje názory. Jak v dnešní politice ojedinělý jev.
10. 09. 2008 | 10:53

Janes. napsal(a):

Tak nevim,zdá se že víc těch modrých,tunelařských,korupci prožraných,mafianských,samolibých debilských ptáků už není,věřím,že zde byli zobat všichni na těchto stránkách.V každém případě se musí tito debilové uvědomit,že normálních lidí u nás je kolem 70 %,taže jim ty jejich žvásty prostě nebudou nic platný a lid nejde umlčet,at se zeptají svých vzorů,oni jim potvrdí,jak jich lid miloval,ty komoušské ptáky,tenkrát ještě v červeném.
11. 09. 2008 | 14:48

Tom napsal(a):

Bohatým byly sníženy daně a díky tomu teď máme inflaci vyšší o 2,5%? BOHOUŠI, VRAŤ DIPLOM. IKDYŽ MAŠ JENOM PRAVNICKOU FAKULTU, JSOU NA NI DVA SEMESTRY EKONOMIE. ZA TOHLE BY TE VYHODILI OD ZKOUSKY!!!
11. 09. 2008 | 18:17

Marco napsal(a):

Uff, uff, uff, doufám, že tím kolega Sobotka nechce říci, že pro to, aby se rozjela ekonomika, je potřeba zvyšovat reálné mzdy...

A že se neptá, jak rostla produktivita práce...
12. 09. 2008 | 19:42

Bukounak napsal(a):

Nevěřím, že tolik "modrásků" čte blogy levicových politiků! Jediné vysvětlení je v dobře organizované a možná i placené kampani. ODS na to má a odpovídá to jejich způsobům vedení politického boje.
14. 09. 2008 | 11:11

JENDA napsal(a):

AUTOR ČLÁNKU ZATLOUKÁ KLÍNY HEZKY. ALE JAKO EKONOM ZAPOMĚL PŘIPOMENOUT, ŽE PO DLOUHÝCH LÉTECH SE EKONOMIKA ZVEDLA A TO DÍKY JAKKOLI NEDOTAŽENÝM REFORMÁM. ČSSD ZA 8 LET NEPOSTAVILA JEDINOU DÁLNICI A PŘIVEDLA TUTO ZEMI K STABILNÍMU DOPRAVNÍMU KOLAPSU. TZTO DLUHY NYNÍ "A TO VELICE ÚSPĚŠNĚ SPLÁCÍ VLÁDA ODS. ČSSD NÁM POMOHLA TAKÉ K CELÉ ŘADĚ ARBITRÁŽÍ. PAN SOBOTKA UŽ ZAPOMĚL KOLIK NYNÍ STOJÍ POPLATNÍKY JEHO PRORUSKÉ ROZHODNUTÍ KDY VYŘADIL PŘED 4 LETY Z VEŘEJNÉ SOUTĚŽE ACELLOR MITTAL, VE PROSPĚCH RUSKÉHO EVRAZU V BOJI O VÍTKOVICKÉ ŽELEZÁRNY. TAKOVÝTO EXPERT BY MOHL ŘÍDIT "PO SOCIALISTICHU" TAK LEDA DVOREK SE SLEPICEMI....
15. 09. 2008 | 02:06

pje napsal(a):

To je zase úroda plesnivých komentářů! Jeden (Ra) píše, že mj. hasiči jsou přeplaceni - vůči jaké srovnávací základně a na základě čeho, to už ten plesnivka raději nepíše. Druhý (Jenda) zase natahuje ruku po státu, aby ten usypal z měšce soukromým dopravcům tím, že jim postaví kamiondálnice. Třetí (Marco) by zase rád sdělil světu, že rozvoj ekonomiky podpoří stagnující či klesající reálné mzdy... Sobotka si všiml, že tam, kde se dlouhodobě peněz na platy nedostává, zařadila reálná mzda zpátečku. Pokud má někdo pocit, že žádný veřejný sektor je lepší než kvalitní a rozumně zaplacený veřejný sektor, může si začít tvořit nejméně o 50% vyšší rezervy v podnikání i rodinném rozpočtu. Nebudou ani vládní zakázky (to by bylo nářku, že?), ani evropské dotace, ani nezávislé soudy, natož někdo, kdo by honil gaunery nezávisle na barvě trika... Zdá se, že zde diskutují ti co si nemají o čem popovídat, ne ti co mají co říci...
15. 09. 2008 | 10:17

karel napsal(a):

nechci se o p.sobotkovi rozepisovat,stačí že édpostil 27 milionů na daních kamarádovi Paroubka a potom se zde veselil za naše peníze na svatbě.O jeho znalostech tento případ dostatečně svědčí
15. 09. 2008 | 10:48

Bochi napsal(a):

"Je zřejmé, že pokles tempa růstu reálných mezd v podnikatelské sféře a nebývalý pokles reálných mezd ve veřejném sektoru jsou důsledkem chybné vládní reformy, která ve svém důsledku vede ke zpomalení celé ekonomiky."

Pane Sobotko, to je holé konstatování domněnky. Nějaká fakta, která by tu spojitost aspoň náznakem dokládal, by nebyla? Pokud ne, tak raději mlčte, ať nejste za b1ba nebo účelového propagandistu.
16. 09. 2008 | 06:30

pavel napsal(a):

To že jste loyalní ke KSČSSD to bychom vám i odpustili. Vaše argumenty ještě nikoho a bohužel nikdy neoslovili, jsou to jen fráze pro hloupé lidi.
Naháníte jen voliče k ODS.
16. 09. 2008 | 12:28

G. Giormani napsal(a):

Pane chytrý. Je to stejné, jako když zloděj křičí chyťte zloděje. Nechtěl byste nám vysvětlit, jak přišlo k tomu, že odpouštíte milony daní svým stranickým kolegům a to ještě navíc udavačům STB jako např. soudruhu Dvořákovi? Pro trám ve svém oku nevidíte třísku v oku druhých.
16. 09. 2008 | 15:14

cabi napsal(a):

Zvlastni...kdyz bylo celosvetove ekonomice "hej" (od cehoz se zejmena odvozuje kondice ceske ekonomiky), tak si CSSD mnula ruce, jak jsou dobri, jak to tady pekne nastartovali. Ale aby udelali nezbytne reformy v "dobrych casech" - to ne. Ted se snazi kritizovat vladu za to, co se sama CSSD obavala udelat - reformu. Je to strana populistu. Kazdy moc dobre vi, ze celosvetove ceny surovin neni ceska republika, jako mala otevrena ekonomika, schopna ovlivnit a ze soucasna vyssi mira inflace (at uz z duvodu danove reformy) je pouze jednorazoveho charakteru.
16. 09. 2008 | 18:39

Ladislav napsal(a):

celosvětová ekonomika ovlivňuje ekonomiku celosvětově, je tedy velmi pravděpodobné že i tu českou. Ve chvíli kdy se budeme chovat v republice vlastenecky rozumně, využívat českých produktů českých firem bez zahraničních vlastníků, kdy tečou peníze z koupě jejich produktů a služeb do zahraničí budou zůstávat peníze více v českých firmách, které se budou moci více rozvíjet a více ohodnocovat své zaměstnance. Při otevřeném trhu, kdy je na každém svobodná vůle pořízení produktů ze zemí ostatních, které zcela jistě chtějí profitovat na okolních zemí je jejich snahou nabídnout takové produkty a takové služby aby byly zajímavé. Z toho vyplývá že naše země nemůže pevně kontrolovat a zajišťovat svou stabilitu jinak než zřízením státních institucí, které budou řízeny racionálně -na mysli máme vzdělání a školství, tady by byli lidé vázáni podepsat smlouvu se státem že budou přínosem vědy a jejich schopnosti budou ohodnoceny, nesměli by však pracovat a odcházet pro zahraniční firmy, kde jim tyto mozky tvoří kapitál. Kdo by zvolil tuto cestu vzdělání musel by být však přínosem pro stát. Pánové politikové místo handrkování vlád začněte už konečně pracovat, opomeňte nepodstatné,vy představitelé pohlaváři nežijící reálný život,mohli byste začít z denodenní prací nebyrokratické strany, jasných zásad a jasných činů. Tady hrozí nepodpora jedinců, kteří ovládají český byznys a nechce se jim pracovat a mají nahrabáno, dále ovládají politiku a tahají za nitky. Důležitým prvkem je aby politici byli hodnoceni jako, kterýkoliv jiný občan,aby svou práci dělalii z radosti, ne kvůli penězům, aby se nastavili hranice takového zaměstnance státní zprávy, kterého si vlastně platíme my. Aby si uvědomovali jak je na tom obačejný občan, rodina která tvoří stát jaký je. Podívejte se na rodiny, pracovní doby a děti.Tam je budoucnost.Platíme Vás z našich peněz a svěřujeme často velmi velké finanční toky. A vy ani neumíte zacházet s vlastními výplatami ekonomicky. Podívejte se co tu zbylo, jak se plácají lidé od výplaty k výplaty po těžké celodenní práci mají sotva na jídlo, byt, základní lidské potřeby. je načasováno...
16. 09. 2008 | 20:05

No... napsal(a):

700 miliard dluhů Vám Vy "ekonome" nestačilo? Někdo je totiž musí splácet ! To svět neviděl, coza hova,,,sobotky tu píše zhovadilosti...bez kouska studu ! Typická ČSSD ...
17. 09. 2008 | 11:29

Ladislav napsal(a):

typicky otrok, jídlo za práci jako otrok bydlet se dá pod stanem, asi tak. rozkrádá to tu svaz podnikatelů - vykořisťovatelů. nevím co je dovolená, , běžně 240 hodin/měsíc, podepiš že děláš dobrovolně, jděte už někam jestli je nějaká spravedlnost. Ať žije můj šéf s předraženým vozem, třema dovolenýma za rok v zahraničí apd. a lidi co mu vydělávají peníze ať chcípnou hlady.
17. 09. 2008 | 22:51

lojza.kuchář napsal(a):

Napíše tady píčovinu a pak se na reakce pisatelů nevyjadří soudruhu Sobotko ty holobrádku zasraný běž do prdele s těma svojima kydama i s Paroubkem
17. 02. 2009 | 15:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy