Řebíčkův tunel na letiště

11. 12. 2008 | 10:21
Přečteno 4805 krát
Ministr dopravy Aleš Řebíček se zachoval zcela neprofesionálně. Během probíhající privatizace státního podniku Letiště Praha se podle Ihned.cz velmi konkrétně vyjádřil k očekávané ceně a to dokonce způsobem, který může snížit výnos vlády o několik desítek miliard korun.

V rozhovoru pro rakouský list WirtschaftsBlatt ministr Řebíček podle Ihned.cz uvedl: „ Pokud by nabídka byla nižší než padesát miliard, doporučím vládě, aby letiště neprodávala.“

Tak především, během privatizací státních firem by se ministři k očekávané ceně neměli raději vyjadřovat vůbec. Budou to totiž oni, kdo v konečné fázi o prodeji rozhodnou. Pokud se už vyjádří, mělo by to být způsobem, který bude zájemce motivovat k co nejvyšší cenové nabídce. Topolánkův politický objev Aleš Řebíček udělal to nejhorší co mohl. Snížil laťku pro nabídky hluboko pod dříve očekávanou tržní cenu Letiště Praha. Dokonce začal omlouvat možné nižší finanční nabídky stávající hospodářskou krizí.

Důsledek je jasný, vláda získá méně. Zatímco dříve se hovořilo o nabídkách nad 100 miliard korun, ministr Řebíček vytvořil prostor pro jejich pokles pod 100 miliard, dokonce až k 50 miliardám korun. Takové výroky všichni potenciální uchazeči velmi citlivě registrují a ovlivní jejich konečné cenové rozhodnutí.

Nejen s ohledem na podobné amatérské chyby by Topolánkova vláda měla privatizaci letiště zrušit. Probíhající finanční krize může výrazně snížit počet seriozních zájemců a tím také omezit soutěžní prostor a naději vlády na dobrou cenu. Není žádný důvod s prodejem spěchat. Občas se počkat vyplatí. V roce 2002 zrušila vláda Vladimíra Špidly privatizaci Českého telekomu při očekávaném výnosu cca 55 miliard korun, za dva roky poté získal stát prodejem firmy 84 miliard korun.

Navíc si myslím, že klíčové státní podniky typu Letiště Praha by si měl stát buď ponechat, nebo je pouze pronajmout tak, aby nepřišel o strategický majetek. Většina velkých letišť v zemích EU je buď zcela státních, nebo jsou pronajaté. To co chystá Topolánkova vláda, tedy prodej celého letiště včetně pozemků, je ve vyspělých demokratických státech naprostá výjimka.

Ale vypadá to, že premiér Topolánek a jeho parta budou prodávat ať se děje co se děje. Dokonce s Řebíčkovou slevou.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

radek napsal(a):

asi už je domluveno všimné..., před ukvapeným prodejem varovali už i v Ekonomu...
11. 12. 2008 | 10:33

G. Giormani napsal(a):

A co takhle raději napsat o tunelu na Telekom, na stavbu D47, na nedodržování nejstaršího pravidla v justici - smlouvy se musí dodržovat. Pan Altner Vám také nic neříká? Na čem se vykrmil Váš kolega Stáňa Grossů? To se Vám moc nechce že. Tím nechci říci, že není třeba upozorňovat na loupeže jiných politických stran. Nejdříve si ovšem zameťte před vlastním práhem. Jste totiž všichni stejní. Prostě zlodějská tlupa.
11. 12. 2008 | 10:40

radek napsal(a):

to Giormani
toto je práce pro policii pana Langera, jenže finanční policie je rozpuštěna, že...
P.S. Zrovna Telekom byl prodán za slušnou cenu.
11. 12. 2008 | 10:59

Northern Lights napsal(a):

A co pan Tvrdík co dostal od vás /ČSSD/ onehdá trafiku v ČSA? Než je skoro nezruinoval..
11. 12. 2008 | 11:04

Tim napsal(a):

Bohoušku, všichni jsme viděli co váš Tvrdík s ČSA dokázal. Ziskovou firmu zadlušil až na půdu a nyní se konečně zase dostává do černých čísel. Kolik pak poslal Jarda malých domu? Vy byste měli o letišti raději mlčet.
11. 12. 2008 | 11:17

radek napsal(a):

vážení diskutující, prosím zeptejte se pana Langera, proč zrušil finanční policii...???
11. 12. 2008 | 11:24

Doug badman napsal(a):

A co takhle Sobotkův tunel do ČSOB? Nebo do hotelu Ambassador?
11. 12. 2008 | 11:57

Alibernet napsal(a):

Prosím Vás, Sobotko, mlčte o profesionalitě.
11. 12. 2008 | 12:55

čtenář napsal(a):

Jako vždycky - věcně nula , zato naflusáno do modra. Aby bylo jasno:Na počátku byla společenská změna. Potom Velký modrý papá zvolal - Budiž tunel. ... A byl tunel. Hned zkraje modrý. Až teprve poté přišli oranžoví. Jsme na úrovni Mexika a Nigérie pokud se korupčního prostředí týče. Ale když krade modrej , tak je to podnikání nebo nějaké nedopatření. Na druhé se tato optika neuplatňuje.
Takže když zametat , blue boys, tak opravdu nejdříve před vlastním prahem.
11. 12. 2008 | 13:07

Komančov 008 napsal(a):

Pane Sobotka ...Snad by jste se měl při psaní bloku taky červenat!My asi těško budem hledat politika na období krize a to je problem vy jste asi někdy fšichni nenažraní populisti,rad by člověk věřil ,že to tak nebude ,bohužel nezbyva neš doufat.Ono to ani nemá cenu rozebírat.Ono to příjde samo.
11. 12. 2008 | 13:07

Rumcajs napsal(a):

Proboha Bohouši, co to je zase za nesmysl ?

On Řebíček řekne že nepůjde pod 50 mld. a tím to zazdí ? Takovou hovadinu jsem už dlouho neslyšel.
přece bude záležet na tom, kdo dá nejvyšší nabídku. Nebo oni se všichni při přihazování zastaví na 50 mld ?

Bohouši, běžte si dát sprchu!

A prodat co nejdřív. Nemám chuť neustále doplácet na Tvrdíkovu trafiku.
11. 12. 2008 | 13:13

čtenář napsal(a):

Nenažraní populisti. Hmmm... Vypadá , že v modrém zlodějském korytě už toho na lemtání moc není, na mnohé se už nedostává , a nastává výron modrého vzteku.
11. 12. 2008 | 13:16

čtenář napsal(a):

Supercloumák... ten , co neplatí faktury za elektriku. Také podnikání.
11. 12. 2008 | 13:18

Karel napsal(a):

To: Rumcajs
Snad nechceš říci, že Řebíček je hlava otevřená?
To je klokan naší vlády, kapsu má stále otevřenou a nyní si dal rozhovorem vlastně inzerát, že prodává letiště Praha za cca 50 miliard.Provize bude 2-3% a je to všechno legální. Langer a Pospíšil to jistě potvrdí a o Kalouskovi ani nemluvě.
Tady se hraje vysoká hra v tradici ODS, to není ušmudlaných pět na stole v českých.To bude o stovce na stole v cizích!
11. 12. 2008 | 13:50

Jeník napsal(a):

Opět ukázka zločinného konání současné vládní garnitury, která je postavena na lžích a podvodech. Jak dlouho ještě.

Včera halasně zvítězila vláda v parlamentu, když protlačila rozpočet na příští rok, protože nedej bože, kdyby ten rozpočet nebyl. Byl tedy odsouhlasen se schodkem nad 30 mld., přestože ti zlí socani tam něco mleli o tom, že to bude jinak. A najednou dnes ten největší odborník na finance oznámí, že schodek bude o trochu (o pár mld.) vyšší - tak asi něco přez 60 mld.- t.j. o 100% více. Akademická otázka - nebude to třeba 90 mld. a nebo 180 mld.Kč - co se dá očekávat od vlády postavené na lžích. Kde jsou potom ty špatně pochopené výdobytky v oddlužování, jak si jásali v ústrety o weekendu naši nejchytřejí, nejpracovitější modří spoluobčané. Vždyť pro nás všechny dělají jenom dobro a my, voliči jsme tak hloupí, že to nechápeme.

Prostě už by se mělo říci - dost, už jste měli tento stát dost dlouho na hraní - pryč, už vás tady nechceme, nechceme vás už vidět v televizích, nechceme vás slyšet v rozhlase, nechceme číst vaše moudra v novinách. Zmizte již, jděte pryč - lháři a neseriozní lidé.

Co více je ještě potřeba k tomu, aby se otevřely oči lidem, kteří uvěřili líbivým a zakamuflovaným lžím. Chce ještě pan JUDr, MUDr. jinak expert na vnitro provádět marketing, když má takové zboží - nekvalitní a natřené namodro? Pouze prodlužují svojí agonii bytí - ale to už my ostatní nechceme.
11. 12. 2008 | 13:56

Rumcajs napsal(a):

Jeník:

Není perník jako perník. Když jseš zhulenej, tak lež a neruš!

Karel:

Tak jim Karle někoho dohoď. Určitě budou rádi a Tebe bude hřát pocit, že jsi nás daňové poplatníky nenechal okrást.
11. 12. 2008 | 14:18

Businessman napsal(a):

Pane Rumcajsi,

sprchu si běžte dát Vy. Pletete si ČSA a Letiště Praha. Vyjednávání zjevně vůbec nerozumíte. Jestli pan Řebíček opravdu zveřejnil dolní hranici (tzv. resistence point) vyjednávacého rozmezí vlády, tak bych jeho počínání označil jako vlastizradu. Takové údaje patří k nejpřísněji střeženým při jakémkoliv vyjednávání.
11. 12. 2008 | 14:20

Rumcajs napsal(a):

Businessman:

Sice jste si dal nick Businessmen, ale řekl bych, že jste tak maximálně prodával párek v rohlíku.

To by se vlastizrady musel dopustit každý, kdo např. v aukční síni vyhlásí vyvolávací cenu.Zvláštní je, že na konečnou cenu to nemá pražádný vliv.Teda zvláštní je to spíš pro Vás.

To co tvrdíte je prostě absurdní.
11. 12. 2008 | 14:29

Jeník napsal(a):

To Rumcajs - pane před časem jsem Vám doporučoval, aby jste se vrátil do svého místa zrodu - do lesa Řáholce, kde jste byl ve své době opravdu jednička. To co dlouhodobě zde předvádíte, to nesvědčí o Vašem komplexním rozhledu (na což si ale zde neustále hrajete) ale o tom, že máte svůj život posazený na zášti a kategorickém odsuzování toho, co se Vám nehodí do krámu. Je velmi zajímavé, že tyto přístupy jsou především u členů největší koaliční strany, nejste náhodou jejich typický volič a nebo dokonce aktivní člen. Když si přečtu sem , tam Vaše reakce a způsob komunikace, nějak mne napadá pan Mgr. Tomáš Cikrt, není "Rumcajs" Vaše krycí heslo?

Přeji příjemný den a pozor, ať Vám nepraskne žlučník.
11. 12. 2008 | 14:29

Rumcajs napsal(a):

Jeník:

Že Vy to po sobě nepřečtete ?
Jinak by jste věděl, že žluč si tady ucvrndáváte Vy a Vám podobní. Já jenom reagoval na zjevný nesmysl, kterej tady tvrdí Sobotka.
11. 12. 2008 | 14:39

Businessman napsal(a):

Pane Rumcajsi,

nechci s Vámi diskutovat o svých zkušenostech. Kolik myslíte, že je ve světě společností schopných a ochotných dát cca 50 - 100 mld korun za letiště? To není aukce jako když prodáváte obraz nebo dům, letiště je strategická investice a mimořádně zisková. Při takovém velkém a důležitém prodeji se jedná max. se dvěma pečlivě předvybranými zájemci. Chtěl by jste aby vláda letiště prodala "co nejdříve" třeba nějaké ruské nebo saudskoarabské společnosti?

Vidím ale, že Vaše zkušenosti s obchodem zřejmě končí u rohlíků, takže Vás asi nepřesvědčím o naivnosti Vašeho uvažování....
11. 12. 2008 | 14:42

Rumcajs napsal(a):

Businessmen:

Stačí si přečíst HN. Je jich něco kolem třicítky.
11. 12. 2008 | 14:44

Businessman napsal(a):

Rumcajs:

To, že nějaká společnost prohlásí, že něco chce koupit, neznamená ani že na to má, a kupodivu ani že to opravdu chce.... To jsou jen jejich pozice ve světě velkého obchodu, nikoliv jejich skutečné zájmy...
11. 12. 2008 | 14:55

lubka napsal(a):

Rumcejsi,sbal to hoď do ringu ručník.V tomhle sporu taháš za evidentně kratší konec. O tomhle ví Businessman podstatně víc než ty.
11. 12. 2008 | 15:13

neo napsal(a):

lubka:

nechceš koupit stáj F1 za 30kč julínků?
11. 12. 2008 | 15:21

Jyrka napsal(a):

dost bylo modrých tunelů
11. 12. 2008 | 16:26

Lex napsal(a):

Rumcajs
Už to vím, Vy to chcete koupit a propojit s Řáholcem. A jste domluvený s Řebíčkem. Fakt Vám doporučuji přečist si něco o kategorizaci přispěvatelů, jak ji zveřejnil dnes Pepa Řepa http://blog.aktualne.centru...
nebo Jan Suchánek 10.12.2007 http://blog.aktualne.centru...
Musíte vždy flusnout nebo ortodoxně nesouhlasit podle subkategorie a), b) c)?
Na tomhle blogu Bohuslava Sobotky si neškrtnete, jen jste si znečistil klopy na saku. Sobotka má zjevnou pravdu. A na tom nic nemění ani to, že v Americe zase bijou černochy.
Hezký večer! Lex
11. 12. 2008 | 16:48

RUMCAJS napsal(a):

Busiessman:

Nějak Vám to logicky neladí s tím, co tady tvrdí Sobotka.
Pokud je vše jen hra, tak proč ten nářek nad obchodní neobratností Řebíčka ?
11. 12. 2008 | 17:14

RUMCAJS napsal(a):

Lex:

Kam by jste šoupl sebe ?
11. 12. 2008 | 17:15

bob napsal(a):

Ja už žasnu, jak se tento blog stává čím dál oranžovější. A to už je na Novinkách a teď tady na Aktualně.cz. Myslel jsem, že ty socani mají Právo, Novinky, a že alespoň něco se stane neutrálním, ale dívejme se pane, co to je? Včera Jirka, dnes Bohoušek, a zítra zase někdo. Ti hoši se upíší, jen aby je bylo vidět... Ale to letiště, to pane ex máte smůlu, co tak Tvrdík a ČSA a hned vedle letiště, to je tunel Váš a ne Řebíčkův. Ale ono je pravda, když zloděj křičí, chyťte zloděje. Myslím, že už sem asi nebudu chodit, kdo má ty socany pořád konzumovat!! Milý blogu tak čau...
11. 12. 2008 | 17:17

Businessman napsal(a):

Rumcajs:

Není to "jen" hra, ale "taky" hra. A velice tvrdá. Každá informace která jedné straně obchodního vyjednávání napoví kam až je ochotna druhá strana ustoupit je obrovsky cenná (v daném případě v řádu desítek miliard korun).

Potenciální zájemci zdaleka nechtějí v takových případech jako je koupě letiště přelicitovat jeden druhého, to je příliš drahá strategie. Snaží se spíše o snížení ceny prodávaného majetku a diskreditaci ostatních zájemců. Oblíbenou strategií je také skrytá spolupráce s některými jinými (předstíranými) zájemci o koupi za účelem tlaku na prodávajícího. Atd. atd....
11. 12. 2008 | 17:29

Borůvka napsal(a):

Na tuty Sobotka čeká až zvítězí jeho strana a pak budou prodávat letiště oni.O nic jiného jim nejde. Tomu jeho ksichtíku skutečně nikdo rozumný nemůže věřit.
11. 12. 2008 | 17:30

RUMCAJS napsal(a):

Businessman:

Vzhledem k tomu, že jsem u pár prodejů dělaných touto formou byl, musím Váš názor na toto odkázat do říše naivity.

Pokud mám zájem a prostředky, dám víc. Tady žádné laciné dohody neexistují.
Naopak můžu posloužit příkladem, kdy nám správce řekl, že pod 4 mil nepůjde.
Takže jsme nabídli 4,1. Později jsme se dozvěděli, že další největší nabídka byla 2,5. Kdyby s touto min. cenou nevylezl, mohli jsme pár melounků ušetřit a on prodělat.

Musím pouze opakovat. To co tvrdí Sobotka je holej nesmysl a nikde to takhle nefunguje.
11. 12. 2008 | 17:43

Lex napsal(a):

Rumcajs
Nejstupidnější odpověď je otázkou.
Podstatou mého předchozího příspěvku jsou poslední tři věty.
Jelikož jste nepochopil, opakuji: v případě tohoto Sobotkova blogu plácáte nesmysly. Jindy máte třeba sklon k humoru. Dneska jste mimo zcela.
Hezký večer! Lex
11. 12. 2008 | 17:56

swen napsal(a):

Pokud si vzpomínám, tak ještě v létě se mluvilo o ceně 100 mld Kč za letiště. Takovou sumu mohou v současnosti uhradit tak 2-3 solventní zájemci (např.Aeroflot,Saudové, Čína). To jsme ale dopali. Prodej ruzyňského letiště je akt jistého zoufalství. Co budeme ještě prodávat dále z našeho území ? Bude to po kouskách, nebo raději vcelku ?
11. 12. 2008 | 18:02

sumavak12 napsal(a):

Jo je to tady samej komanč
11. 12. 2008 | 18:20

sumavak12 napsal(a):

Nechte to zpeněžit Standu Grosse a sexy mozka
11. 12. 2008 | 18:23

Alfonz napsal(a):

Prostě ODS jde o to prodávat a prodávat a kopat si malý domů a státní peníze rozfofrujou a nám vykládaj ,do důchodu se bude odcházet v 70 a našetři si na něj ,školný si zaplať .Tohle není ani nevyditelná ruka trhu ,ani kapitalismus nýbrž bordel a zlodějina.
11. 12. 2008 | 18:32

dej2 napsal(a):

Sakra copak tady nikdo nechápe,že kamarádům se nebude prodávat draze?O čem je řeč?Řebíček+Křest v pravoslavném kostele+kamarádi z Velké země=Další velká lumpárna po firmě Viamont.Nemusím pana Sobotku,ale tentokrát berte jeho údaje víc než vážně.Po Karlových Varech to bude největší pr...r v dějinách české ekonomiky.
11. 12. 2008 | 18:32

Petr z Tábora napsal(a):

Souhlasím s Vámi, že období recese není nejvhodnější dobou na prodej strategické firmy.
Ale nevěřím ve Vaše bohulibé úmysly - když vláda sociální demokracie prodávala Transgas, díky čemuž vlastní ty hlavní roury s plynem německý koncern, tak jste byl s Vašimi názory kde ??
11. 12. 2008 | 19:11

Vlastenec napsal(a):

Prodávat dojné krávy typu ČEZ nebo letiště v době krize může jenom ten největší ubožák a nebo největší zloděj, který čeká, že se mu z té prodeje uleje co nejvíce peněz do vlastní kapsy. Každý soudný člověk ví, že jedině nemovitosti neztrácejí v době inflace hodnotu. Létat se bude pořád, stejně jako se bude pořád používat elektřina. Jakoby nestačil ten průser ODS s ČEZem, když se nyní vymlouvají, že zvyšování cen již nemohou ovlivnit, což znamená - zvyšování inflace, krachy podniků následkem drahé elektřiny, následné propouštění a nutnost vyplácení podpor v nezaměstnanosti. Opravdu dobře to ODS vede. Odstavme je dříve, než nás jimi provedené nevratné kroky zcela zruinují.
11. 12. 2008 | 19:13

myrta napsal(a):

ani normální človíček jako já nedokáže pochopit,proč musíme za každou cenu všechno prodávat cizincům.Už dnes jsme pro tolik cizích firem jenom lacinou pracovní silou a veškeré zisky jdou do cizích rukou a jsou utráceny kdekoliv jinde,jenom ne v maší zemi.Je naše vláda opravdu tak neschopná a ubohá,nebo jim jde vyloženě jen o jejich provize z kšeftů?
11. 12. 2008 | 19:31

Kamil napsal(a):

Pane Sobotka
a co tak když Vám Penta vyfoukla pozemky na novou ranvej, to jste zírali jak puci, kolik tento stát prodělá, aby je odkoupil, tak být Vámi, tak jsem potichu.
Hezký večer.
11. 12. 2008 | 20:05

Komančov 008 napsal(a):

ja nevím letiště dnes kupovat je asi velke riziko co kdyš za dva roky se na trhu objeví vrtule a blembak a každy si bude litat sam a možna taky bude vzacnější deštník kterym někdo přikríva naši nejchytřejší hlavu .
11. 12. 2008 | 20:06

Karel (taky) napsal(a):

myrta: B je správně. A ovšem také, ale B má přednost.

Jo, Rumcajs, dneska zjevně zase používáte místo kulek tvrdé žaludy.
11. 12. 2008 | 20:09

RUMCAJS napsal(a):

Lex:

Nějakej argument by nebyl ?
11. 12. 2008 | 20:13

Businessman napsal(a):

Rumcajs:

Obchody v řádu miliónů korun a desítek miliard korun se "poněkud" liší...

Vaše soukromé zkušenosti z několika obchodů v řádu jednotek milionů nejsou jednoduše přenositelné na obchody 10000x větší. Tady se zcela zjevně míjíte svým selským rozumem se skutečným životem velkého obchodu.

Nijak Vám to nevyčítám, není to Vaše chyba, ale neměl by jste předstírat, že jste schopen tyto obchody a jejich procesy posuzovat.... Je to úsměvné... :-)
11. 12. 2008 | 20:29

Lex napsal(a):

Rumcajs
Až zase budete ve formě. Dnes ne, dnes by u Vás nepadly na úrodnu půdu. Dnes Vaši ruku zjevně vede "ortodoxní nesouhlasič", protože autorem blogu je Bohuslav Sobotka. Zcela dostatečně, na úrovni a nonšalantně Vás drtí Businessman, navíc naprosto apoliticky, což u Vás je nepředstavitelné.
11. 12. 2008 | 20:39

RUMCAJS napsal(a):

Businessmean:

Chcete mi říct, že JEDINÝ (proč, když byl jediný ?) zájemce chtěl dát za letiště 100 mld a po slovech Řebíčka se rozhodl dát o 50 mld míň ?

Nemusím mít zkušenosti z miliardových obchodů, abych dokázal posoudit zjevnou nelogičnost takového názoru.
11. 12. 2008 | 20:42

RUMCAJS napsal(a):

Lex:

Není v tom žádná politika. Je to otázka logiky.
Nijak se rodrcen necítím. Možná spíše zdrcen tím, jaké hlouposti jsou někteří lidé schopni produkovat.
11. 12. 2008 | 20:44

xixao napsal(a):

rumcajs

ted uz to nemuzu vydrzet, abych nereygoval
vy by jste presne tohleto na co se ptate v 20:42 neudelal:
kdyz vam nekdo jasne nastavi spodni mantinel a jste jediny zajemce, by jste k tomu mantinelu nesel :
jestli ne, tak vsechny vase predesle vyroky o byznysu ve kterem jste kdy jel, jsou opravdu "usmevne"
11. 12. 2008 | 20:57

RUMCAJS napsal(a):

Pan Sobotka tady publikuje jednu volovinu za druhou.
Nedávno tvrdil, že zmrazení cen u VČE měl být vstřícný krok panu Chrenkovi a teď sem hodí podobnou intelektuální bombu.

Člověk by řekl že se musel zbláznit, ale asi ví co dělá.
Nesmysli a vyložené ptákoviny jeho voliče uvádějí do extáze a ještě se u toho vzájemně poplácávají po ramenou. Mají radost že konečně něčemu rozumí.
11. 12. 2008 | 20:57

RUMCAJS napsal(a):

xixao:
Dal jsem si to do překladače a nic mi z toho nevylezlo.

Jakou je to řečí ?
11. 12. 2008 | 21:00

xixao napsal(a):

rumcajs

opravdu jsem o vas mel nejakou dobu dost vysoke mineni jako o diskuterovi, ale posledni dobou jak to tak procitam, klesate pri svych reakcich hloub a hloubeji do modrych hlubin ...

myslim, ze takovy inteligent jako vy pochopil, co chtel ubohy krovak svym prispevkem rici ( presneji - se zeptat)
11. 12. 2008 | 21:06

Lojza napsal(a):

Rumcajzi, sebekritiku je třeba ocenit. Chlapík.

Borůvko, chtěl bych vidět tvůj ksichtík, asi nic moc, že? A tak sebevědomí je třeba zvedat na anonymních diskuzích. Nebuď zlá a budeš hezčí.
11. 12. 2008 | 21:07

Businessman napsal(a):

Rumcajs:

Jak jsem psal výše, takto velký obchod není založen pouze na nejvyšší nabídce, jako když kupujete dům, ale na zavření obchodu jako je prodej letiště mají vliv desítky, často stovky různých lidí na straně prodávajícího i zájemců o koupi. Analytici, právnící, ekonomičtí, daňoví a bezpečnostní poradci, samozřejmě politici atd.

Ti všichni jsou ovlivňováni protistranou pro dosažení ústupků jak v ceně tak i v dalších parametrech. Pokud zájemce o koupi zná předem (!)spodní hranici (50 mld) kdy ještě stát je ochoten prodat letiště, přizpůsobí tomu svoji strategii, např. nenabídne ze začátku 100 mld, ale např. 55 mld. Současně lobuje (různými a velmi účinnými způsoby) u výše uvedených lidí, aby potvrdili vládě, že cena je za současných okolností v pořádku a že daný zájemce o koupi je ten nejvýhodnější. Takto také bojují zájemci o koupi mezi sebou. Jsou to velcí hráči, kteří se ve světě setkávají často při různých obchodech a není jejich dlouhodobým zájmem vzájemně se trumfovat jen penězi...
11. 12. 2008 | 21:22

RUMCAJS napsal(a):

Businessman:
Pane, tohle jsou obecně známá fakta, která ale vůbec nevysvětlují náš spor.
Chcete mi říci, že kdyby Řebíček řekl 500 mld, tak by dali 500 mld a kdyby Řebíček řekl 10 mld tak by dali 10 mld ....
Přeci musíte uznat že to je nesmysl. Dají přesně tolik, aby to bylo pro ně ještě výhodné a aby v případě více zájemců byli úspěšný.
Tyto "procesy",vyjednávání, snahu o domluvu mezi zájemci,snaha stlačit cenu, budou probíhat naprosto nezávisle na tom, co řekne pan ministr.
11. 12. 2008 | 21:34

Borůvka napsal(a):

Lojza:
Tak krasavice zrovna nejsem,ale když já toho Sobotku fakt nemůžu ani vidět, ani slyšet.
11. 12. 2008 | 21:42

Blejk napsal(a):

Vážený pane Sobotko,
od vás ten komentář sedí. Zato Vy s Vaším týmem exkluzivních manažerů jste udělali škody dvojnásobek. Že Vás hanba nefackuje za tu drzost. Řebíček není svatoušek, ale od Vás to je jako když zloděj křičí chyťte zloděje.
11. 12. 2008 | 21:42

Businessman napsal(a):

Rumcajs:

Důležité je, že cena za letiště byla odhadována mezinárodní finanční komunitou řekněme kolem 100 mld. Vyjádření pana Řebíčka, že vláda oceňuje letiště na min. 50 mld. snížilo podstatně v očích finančníků hodnotu letiště a povzbudilo je k agresivnější vyjednávací taktice zaměřené na nízkou cenu.

Proto bylo vyjádření pana Řebíčka zásadně chybné. Kdyby řekl, že vláda oceňuje letiště na 150 mld, tak by to byla výborná počáteční vyjednávací pozice.

Nepleťte se počáteční vyjednávací pozici s realisticky očekávanou cenou ani s minimální cenou. To jsou zcela různé pojmy.
11. 12. 2008 | 21:46

aal napsal(a):

Pane "Rumcajzi" chtěl jsem něco napsat k vašim rádoby inteligentním názorům, ale pak mi napadlo: "vždyť to nemá cenu"! Ten člověk nemá žádnou sebereflexi, tak s ním...Ať exhibuje na tomto serveru, vždyť ani Blog Jiřího Havla jej nenakopl k pozitivnějšímu nazírání na různá témata...Jen si říkám, kde p.Rumcajz bere tolik času na vysedávání u PC???
11. 12. 2008 | 21:46

aal napsal(a):

Omlouvám se za chybičku ve větě ...tak CO s ním...
11. 12. 2008 | 21:49

RUMCAJS napsal(a):

Businessman:
Nezlobte se, ale už naposled.
Pokud půjdu do nějakýho obchodu( A je úplně jedno, jestli půjde o novinový krámek či Setuzu), budu přihazovat tak dlouhu (Pokud budu o tu věc stát), dokud to bude pro mě výhodné. A je mi úplně jedno, co řekl nějakej Řebíček. Přece nejsem blázen, abych trval na nižší ceně jen proto že někdo stanovil min. cenu,
když vidím že mi to druhý zájemce může vyfouknou.

Komunikujete slušně, ale přesto si nemůžu odpustit jistou neslušnost.
Nepohybujete se tady i pod nickem Bušina ? Ta Vaše stavba logiky mi ho trochu připomíná.
11. 12. 2008 | 21:59

RUMCAJS napsal(a):

aal:
Trávím většinu času na počítači. Tak když toho mám plný zuby, tohle beru jako relaxaci.
Jinak nemějte strach, Vy na mě určitě neděláte.
11. 12. 2008 | 22:01

Lojza napsal(a):

Rumcajzi, osobní zkušenost z dražby: Prodával se nevelký komplex budov po krachu firmy.Bývalý majitel kupoval obytnou část skrze nastrčenou osobu(příbuzného),který před dražbou kontaktoval ostatní zájemce,řekl, na kolik půjde a ostatním nabídl odstupné. Souhlasili a hned dostali směnky. A to šlo o "pár milionů".

P. Sobotka má pravdu a Bussinesmann to vysvětluje opravdu srozumitelně.
11. 12. 2008 | 22:14

RUMCAJS napsal(a):

Lojza:
Můžete mi říci, co to má společného s tímhle ?
Sám tady říkáte, že je obešel, aniž čekal na nějaké prohlášení správce.
11. 12. 2008 | 22:18

Lojza napsal(a):

Borůvko, přijměte omluvu za atak. Dráždí mě, když někdo nereaguje na podstatu věci, ale útočí na osobu tak jako Vy. A ve chvíli, kdy jsem četl článek a příspěvky, jsem byl málo odolný.
11. 12. 2008 | 22:26

Businessman napsal(a):

Rumcajs:

Ne, nejsem Bušina :-). Komunikuji s Vámi věcně, protože nemám důvod Vás osobně napadat.

Ten příklad co uvádíte s přihazováním prostě ve velkých obchodech funguje jen omezeně. řekněme do +- 30% od počáteční nabídkové ceny. Předpokládá se, že prodejce i každý zájemce o koupi svoji cenu i její změnu dokáže obhájit, a pokud by ji u takto velkých obchodů některá strana podstatně zvýšila nebo snížila bez zdůvodnění, jen proto, že se bojí aby ji ostatní nepřelicitovali, tak bude brána do budoucna jako neseriózní a bude to proti ní použito v jiných obchodech.

Proto je pro stát jako prodejce velmi důležité aby počáteční požadovaná cena byla blízká konečné realistické ceně ale samozřejmě co nejvyšší.

Pokud stát vytvoří předem přesvědčivé zdání, že hodnota letiště je 150 mld., tak nikoho ze zájemců ani nenapadne nabídnout 50 mld. Po různých vyjednáváních a výběrovém řízení cena sleze na řekněme 100 mld, stát bude spokojen a kupec taky, protože neztratí tvář ve světě jako dobrý obchodník.

Když Řebíček prozradil spodní hranici ceny, zájemci o koupi implicitně budou hrát strategii, že mezi sebou nebudou soupeřit v ceně ale pouze lobovat a každý nabídne jen něco kolem 50 mld a různé další podmínky, v nichž budou soupeřit s ostatními zájemci o koupi. Z 50 mld se pak na 100 mld nedostanete, na to žádný kupec nepřistoupí....

Hezký večer
11. 12. 2008 | 22:46

Businessman napsal(a):

Oprava:
místo ...různé další podmínky..
má být ....různé offsety...
11. 12. 2008 | 22:51

lubka napsal(a):

Neo:
Marně dumám,co jsi mi chtěl vlastně sdělit. Ale asi jsi přepracováním usnul nad klávesnicí a úderem hlavy o klávesnice Shift,Ctrl a Enter jsi se dostal do stavu,kdy nejsi zcela příčetný.
Ale přesto ti odpovím: "nechtěl".
12. 12. 2008 | 08:40

miras napsal(a):

Businessman má naprostou pravdu. Tady prostě kupecké počty nestačí. Bohužel pan ministr na svou funkci buď vyloženě nemá, nebo zjištně touží letiště prodat za cenu kolem 50 mld.
12. 12. 2008 | 09:53

Rumcajs napsal(a):

Businessman:

100* nic umořilo i vola, natož Rumcajse.

Zůstaňme tedy každý u své představy,páč dlaší diskuze by už připomínala spíše nekonečný seriál.

Zdravím do světa velkých peněz.
12. 12. 2008 | 13:40

neo napsal(a):

Lubka:

Marně dumáš, protože je to asi není v tvých silách:)
ale to se dalo čekat.

přečti si prosím tvůj výplod k Rumcajsovi 11.12.2008 15:13:16

potom 2 příspěvky výše od Businessmana, kterého jsi tak chválil, jak tomu rozumí...

pak zkus ještě podumat nad mým příspěvkem a třeba ti to dojde...možná...někdy...
12. 12. 2008 | 14:33

Nemo X napsal(a):

Konečně, tohle jste měl Rumcajsi udělat hned na začátku a ušetřil jste se několikarého ztrapňění :-)
Fakt nevím proč, ale myslel jsem, že jste přeci jen trošku chytřejší.
12. 12. 2008 | 14:35

Businessman napsal(a):

Rumcajs:

Také Vás zdravím. :-) Při další diskusi bychom asi museli probrat téma syndikovaných úvěrů, vztahy zájemců o koupi k financujícím bankám, úvěrové limity a rizika atd.

To všechno promíchané s potřebou legálně zamezit subjektům s nežádoucími finančním zázemím aby se mohly zúčastnit výběrového řízení či aby z něj mohly být vyloučeny bez hrozby arbitráže atd.

Berte to prostě tak, že v řádu desítek miliard nelze opravdu použít stejné metody jako pro obchody v řádu miliónů.

Přeji Vám hezký víkend.
12. 12. 2008 | 15:08

Karelhá napsal(a):

Letiště Praha je monopol, protože jiné lokality v Praze mu konkurovat nemohou. A privatizace monopolů, které státu vynášejí zisky a můžou vynášet i v budoucnu není chyba, ale zločin proti občanům. Stát se zbavuje spolehlivých velkých výnosů a udrží si /možná/ drobné z daní.
Letiště vláda prodá třeba za 50 mld., několik miliard zaplatí "poradenským firmám", několik desítek miliard vrazí do metra, železnice a silnice na letiště, pár miliard /nebo desítek mld.?/ dá na odstraňování ekologických škod. Občanům zbyde hluk a smrad z leteckého provozu.
Řebíčkům a spol. zato zůstane...uspokojení z rozvoje státu samozřejmě, nic víc!... a občanům splácení dluhů a ztrát.
A /někteří/politici při těchto příležitostech drze vyslovují "moudrosti" typu stát přece nebude provozovat letiště,nebo vařit pivo/ privatizace Budvaru/ a pod.
A nikoho z těchto taky politiků nenapadne, že by rodinné stříbro mohlo být privatizováno, ale výhradně a podmíněně třeba ve prospěch zdravotního pojištění nebo důchodů.
12. 12. 2008 | 16:55

lubka napsal(a):

No,Neo,tebe je těžké pochopit.Myslím,že tě dost často nechápou ani ostatní.
Bude to asi tím,že jsi nejchytřejší. Alespoň u vás v ústavu.
12. 12. 2008 | 22:18

k22 napsal(a):

Pro všechny ODSáky:
"Nemyslíš, zaplatíš"
My ostatní bohužel s nima..
15. 12. 2008 | 08:56

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy