Když se nebudou valorizovat důchody

12. 03. 2012 | 09:52
Přečteno 10946 krát
Ekonomičtí ministři se nedávno zabývali problémem prohlubujícího se deficitu státního rozpočtu v dalších letech. Že to nebude veselé bylo jasné přinejmenším již koncem loňského léta, ale tak nějak se to ještě nechalo uzrát. Na následné tiskové konferenci bylo premiérem a ministrem financí oznámeno, že „druhé robustní opatření na výdajové straně má spočívat v úpravě valorizace penzí, včetně návrhu MF ČR na dočasné zmražení penzí na dva až tři roky“.

Ačkoliv jde pouze o návrhy k veřejné a politické diskusi, podobná opatření se vrací na jednací stůl opakovaně a měly by je vždy doprovázet odhady dopadů na dotčené skupiny obyvatel. V Česku se již bohužel stalo pravidlem, že snižování výdajů státního rozpočtu, byť nutné, se řeší pět minut po dvanácté a pod časovým tlakem se o jejich dopadech moc nehovoří.

Proto s Petrem Janským v nové krátké studii IDEA kvantifikujeme potenciální dopady zpomaleného tempa valorizací důchodů na míru relativní chudoby starší populace v ČR.

Relativní míra chudoby v ČR stále patří k nejnižším na světě a je tomu tak i v případě důchodců. I dočasné zpomalení tempa valorizací však může v některých typech důchodcovských domácností způsobit výrazný nárůst výskytu relativní chudoby. Odhady jsou zpracovány na základě údajů z výběrového šetření SILC Českého statistického úřadu.



Dopady zpomaleného tempa valorizací se výrazně liší podle typů důchodcovských domácností. Odhadujeme, že ve střední variantě valorizačního scénáře vzroste podíl osob pod hranicí relativní chudoby v domácnostech, kde je alespoň jeden člen domácnosti ve věku nad 61 let a pobírá starobní důchod, z dnešních 3.6% na 5%. Větší nárůsty chudoby lze očekávat v domácnostech osaměle žijících důchodců nad 64 let, především žen, kde by podíl pod hranicí chudoby vzrostl z 13% na 20.8%. Výrazně menší dopad by mělo snížení tempa valorizací na společně žijící důchodce a na ty, kteří si přivydělávají nebo žijí ve vícečlenných domácnostech sdílejících příjmy více osob.



I v případě vládou zvažovaných valorizačních opatření by však ČR nadále patřila mezi země s nízkou mírou relativní chudoby starších lidí.



Kompletní krátká studie IDEA ke stažení zde

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Koplkop napsal(a):

Autor
"Relativní míra chudoby v ČR stále patří k nejnižším na světě a je tomu tak i v případě důchodců."
Nějaké jiné porovnání by nebylo? Jak se měří "relativní míra chudoby"? Jaká je hranice chudoby např. v USA, Německu, Somálsku, Brazílii, Albánii, Kanadě, Bangladéši atd.
12. 03. 2012 | 10:02

Marcus Agrippa napsal(a):

Schodek SR je díky současné vládě navýšený o 500 mld. Může někdo objasnit, proč to mají nést na svých bedrech penzisté?! Vždyť daně mají jít ještě nahoru. Kolik budou stát paliva - 40 - 50 / litr?! O potravinách a energiích ani nemluvě.
12. 03. 2012 | 10:24

Kanalnik napsal(a):

Pro autora:

Pridavam se k nicku Koplkop a chtel bych se zeptat, jak se meri ona "relativni mira chudoby", jak se meri u nas a namatkove v nekterych statech, ktere se v grafu nachazeji.

Nebojte se nas zatizit odbornejsimi informacemi, my to zvladneme, a kdyz ne, tak se zeptame :)

Dale by bylo zajimave porovnat socialni podpurnou sit u nas a v tech ostatnich zemich, aneb jak duchodci "relativne chudi" prezivaji tuto svoji chudobu, v jakem stavu a za jakych nakladu statu a jejich pribuznych.
12. 03. 2012 | 10:35

Občan napsal(a):

NERVáku Münichu,

jestli ono to nebude tím, že ve srovnání se sousedy je v ČR relativně chudá většina populace.

Ceny srovnatelné nebo vyšší, průměrná mzda 4x - 5x nižší než ve "starých členských zemích" a dnes už dokonce nižší než v Polsku. Minimální mzda a sociální dávky jedny z nejnižších v EU vůbec.
Sociální výdaje v ČR - 18% HDP - opět jeden z nejhorších (nejnižších) podílů v rámci EU. Totéž platí o výdajích SR na vzdělávání, aktivní politiku zaměstnanosti, zdravotnictví a na péči o sociálně a zdravotně handicapované.

PROTO, milej zlatej nerváku, můžete operovat silně zavádějící "nízkou mírou relativní chudoby"!
12. 03. 2012 | 10:36

Jan Žura napsal(a):

Vůbec nic se nestane pane Danieli, důchodci budou jen víc nas.aní, budou remcat, ale nic proti tomu nedělat, utáhnou opasky, aby se nesnížila životní úroveň jejich milovaných vnoučátek aby měli na zábavu, drogy, alkohol a kouření, případně na podporu neschopných či nezaměstnaných synků a dcerek. Neznepokojujte se pane autore, je to ode Vás všech, redaktůrků, jen taková špinavá hra.
12. 03. 2012 | 10:42

Béda napsal(a):

Nejlepší co může parta odpovědných odkláněčů a rozbíječů státu pro českou ekonomiku udělat je okamžité odstoupení. Tím nejlépe poslouží českému rozpočtu, českému obyvatelstvu i českému státu.

Už aby to bylo!
12. 03. 2012 | 10:56

martinka napsal(a):

koplkop, kanálník:
na měření chudoby je samozřejmě metodika...zkuste to pár let studovat! vysvětlit to pár větami je nemožné - takže ty vaše dotazy hovoří za vše.ale asi patříte do podobné sorty lidí jako Nečas, Klaus, Dobeš, Bárta....ti jsou taky se vším hotoví za pět minut...rychle a neomylně
12. 03. 2012 | 10:57

neo napsal(a):

Béda:

další Ficovensko? No tož...
12. 03. 2012 | 11:09

Maximus napsal(a):

martinka
Máte pravdu s tou metodikou a schopností něco přesně spočítat a porovnat. V době výkonné techniky IT a dostatečnému zdroji informací by to neměl být problém, něco přesně a věrohodně vyhodnotit. Není to ani složitější než třeba vytvořit nový šachový program kde je míra složitosti problematiky daleko rozsáhlejší. Jenže ono něco srozumitelného a rovněž ukazujího na podkladě komparativního srovnávání se v této zemi nenosí už drahně let. Zkuste si najet na stránky ministerstev a zkuste jejich výstupy porovnat s výstupy od jinud. Moc to nejde,
jedni porovnávají hrušky a druzí jablka. Zkusil jsem se párkrát dostat třeba k přesným srovnávacím údajů o výstavbě dálnic v zemích EU a u nás a moc se raději neptejte, je to záměrný guláš dat a ani Eurostat nemá potřebné přesné údaje, všude je mlha před mnou a mlha za mnou! Hlavně, že EU má starost o velikost a zakřivení okurek a banánů. Ono asi platí to známé: V bordelu se dobře žije, dodejme, že jen některým!
12. 03. 2012 | 11:18

Kuchař napsal(a):

Občan:

Už mě nebaví Vám sem tisknou tabulky, ale zase plácáte jak člověk, který nic neví , nic nechápe a nebo záměrně lže.

Podíl sociálních výdajů na HDP se proti letům kdy vládla levice zvýšil.
Podíl SV je nad průměrem post. komunistických zemí. Koupěschopnost taky roste,
Dále máme jedno z nejmenších temp zadlužování v rámci EU a jednu z nejnižších nezaměstnaností.

Tu Vyši minimální mzdu si tím pádem můžete strčit za klobouk.
12. 03. 2012 | 11:20

Kuchař napsal(a):

Tu Vaši..
12. 03. 2012 | 11:24

Kuchař napsal(a):

Sociální demokraté a úchyláci !

http://www.super.cz/9687-poslanec-slegr-a-miss-kralova-maji-problem-dovolenou-stravili-v-hodne-zvlastnim-hotelu.html
12. 03. 2012 | 11:25

Občan napsal(a):

To Kuchař:

No to to trvalo.
To jste doteď drtili spolu s dalšími modruhy nazpaměť novou modrobrožurku?
Nebo jste klohnil gulášovku z pytlíku zahuštěnou instantní jíškou a "vylepšenou" sojovým "masem" z GMO soji?

Hochu, hochu, ztrácíte úroveň čím dál rychleji...
12. 03. 2012 | 11:30

Ferda napsal(a):

po bolševíkovi jsme zdědili malou relativní chudoby, proto je s tím potřeba něco udělat. Musíme si vytvořit boháče a čím víc jich bude tím lépe. Ti nás budou živit. Nelze ovšem vytvořit z pr.u kuličku, prot se někde musí vzít, aby se jinde mohlo přidat. To snad pochopí i ten s 5 třídami i socky. Kde jinde už si máme brát, proboha! Jinak nás čeká Řecko. Jinak se omlouvám pravičákům, že jsem sem okopírovat část jejich duševního bohatství. Je to ale koneckonců v jejich prospěch
12. 03. 2012 | 11:32

Cech napsal(a):

On ďábel je skryt v detailu pane Münich.
Vezmeme-li položky stravování (včetně alkoholických nápojů a tabáku) a odívání, pak k roku 2000 činil jejich podíl v zemích evropské patnáctky podle posledních srovnatelných údajů Eurostatu 24 % , u nás však 35 %.

Výpočet podle nové metodiky Eurostatu, kde vzorec bere v úvahu jen první dospělou osobu v domácnosti jako jednu celou, přičemž další osoby započítává jednou polovinou a každé dítě (do 13 let) necelou třetinou.
Podíl populace nacházející se pod takto měřenou hranicí ohrožení chudobou je na 60 % mediánu přepočtených čistých příjmů domácnosti dává tedy v EU 15 % populace, u nás zmíněných 12 %.

Vzorec především uvažuje vyšší úspory z počtu, než jaké u nás jsou, s ohledem na nižší sdílené výdaje domácností.

Výdaje na děti do 13 let jsou metodikou Eurostatu odhadnuty na zhruba 50 %nákladů na dospělého, u nás je to však podle šetření ČSÚ z roku 2003 asi 75 %.

Jestliže od relací odvozených od národní příjmové distribuce přejdeme k absolutním indikátorům deprivace v uspokojování potřeb, podmínkách bydlení a vybavení domácnosti, situace se mávnutím kouzelného proutku mění a distance mezi zeměmi EU a ČR narůstá.
Prostě zde zmizí kouzlo přepočtu € => Kč a 4x lacinější pracovní síly.
Zde je ovšem možností indikace ještě neporovnatelně více použijeme li OECD potom při kombinaci relativních příjmů a čtyř hledisek absolutní deprivace, dosahuje chudoba v České republice 2,5 násobku průměru EU.
Proto je velmi žádoucí od ekonoma, používat opravdu reálie a "neohýbat prostor ve svůj prospěch".
Potom prosím je žádoucí střihnout ještě těch 22% DPH a začít konečně počítat s reálnými vstupy.
12. 03. 2012 | 11:33

Precioso napsal(a):

Za komančú jsme neměli problém své důchodce uživit. Oni si své odpracovali a vybudovali zemi, ve které dnes žijeme. A důchod byl takový, že důchodci v pohodě zaplatili bydlení a jídlo a ještě jezdili na zájezdy, žádný exekutor, žádní bezdomovci, žádné vybírání popelnic.
Poměr důchodu k průměrnému platu byl cca 65-70 % / a to byly tehdy platy rozvrstveny tak, že ten průměr měla polovina, dnes díky několika zbohatlíkům ho nemá ani třetina. A do důchodu ženy s dětmi v 54-56, muži v těžkých profesích v 57, ostatní v 60.

Ale neživili jsme ty co nepracují,feťáky a příživníky a parazitování byl trestný čin, dnes je to výdobytek svobody a základní právo

A uvědomujete si, že ještě před pár lety tu byla DPH na potraviny a životně nutné věci 5 %, dnes se hádáme že 20% je málo.
Asi jsme opravdu blbý stát oveček , které jen bečí a drží,
A kdy se to zastaví když vláda má jediný plán- snížit důchody a zvýšit daně
12. 03. 2012 | 11:49

dalimír napsal(a):

Prognostici a nerváci jsou v česku největší balamutitelé lidí ! Tuhletu sortu povalečů s černoprdelníkama dohromady bych nahnal do gulagů a snažil se je převychovat nějakou pořádnou prací ! Ale co v česku je to stejně všechno posraným navrch ,zbytečné se rozčilovat ! Dl.
12. 03. 2012 | 11:52

Analytik napsal(a):

Naše rozpočtově zodpovědná vláda objevila skvělý ekonomický trik!
O kolik se zvýší DPH a inflace, o tolik se sníží důchody.
Je to geniálně jednoduché a obejdeme se bez dalšího utahování opasků!
Ve čtvrtek v 17.00 má na Václaváku nastat příjemný a teplý jarní večer.
Přijďme to Kalouskovi a celé mafiánské vládě spočítat a vystavit jim účet!
12. 03. 2012 | 11:56

neo napsal(a):

Precioso:

proto je nutná důchodová reforma. Ovšem ne taková jak ji navrhuje současná vláda.
12. 03. 2012 | 11:56

Almo G™ napsal(a):

Tento blog beru jako cynický výsměch důchodcům, na jejichž ponížení Munich spolupracuje. Nejde totiž o žádného opozičního činitele. Nejde o Kalouskova oponenta. Jde o spolutvůrce té vládní ostudy.
12. 03. 2012 | 11:59

Sláma napsal(a):

Problém je s tím, že hranice chudoby je stanovena administrativně. Naše úžasná vláda zavedla nový termín, tzv. existenční minimum, které má prý stimulovat dospělého člověka žijící v hmotné nouzi a stanovila je pro rok 2012 ve výši 2200 Kč měsíčně. Existenční minimum je "minimální hranicí peněžních příjmů, která se považuje za nezbytnou k zajištění výživy a ostatních základních osobních potřeb na úrovni umožňující přežití."
Tedy je asi každému jasné, proč u nás není tolik lidí pod hranicí bídy (= existenčního minima) - všichni jsou mrtví.
12. 03. 2012 | 12:01

Maximus napsal(a):

Precioso napsal(a):
Asi jsme opravdu blbý stát oveček , které jen bečí a drží..

Myslím, že znám trochu příčinu toho, proč Češi drží jako právě stříhané ovce. Vysvětlení je jednoduché, spousta schopných, vzdělaných a šikovných lidí u nás se přizpůsobila okolnostem a prostě se umí k penězům dostat přes podnikání nebo účastí na vyšších postech ve firmách, kde jsou rovněž slušné platy apod. Navíc Češi měli díky znalostem z minulého režimu schopnost si najít tu svoji cestičku jak s režimem "vyjebat". No a dnes si myslíte, že to stádo prodavaček, učitelek, šoférů, skladníků, pinglů, úředníků, policajtů a dělníků atd. je schopné se nějak zorganizovat? Ani náhodou. Někteří ani netuší kdo je zrovna předsedou vlády a znám spousti lidí s mizernými příjmy, kteří třeba jsou rozvrkočení, když vidí V.Klause. Zrovna před nedávnem mě ukazoval jeden technik ze zóny umění fotku, jak je tam vyfocený s V.K. a celý byl šťastný, přitom žmoulá v kapse dvě stovky a dluhy má i u rodičů důchodců a nemá na nájem. Fakt typische tschechise trotlik. Jen jsem mu doporučil, aby se stou fotkou nikde moc neukazoval! Setkávám se s lidmi z oboru podnikání, a tam jsou opravdu schopní borci, samozřejmě mají VŠ a umí hned několik jazyků, ale ti se mají dobře, sice nadávají na to jak to tihle týpci vedou, ale zatím to je tak všechno. Přitom by mohli řídit ministerstva levou zadní, ale proč by to dělali a vstupovali na území podrazáků, křiváků a kde neplatí chlapské slovo a dohody - tj. území Sierra Leone země politiků.
12. 03. 2012 | 12:04

Almo G™ napsal(a):

P.S: Po tom Munichově volání po naprosté transparentnosti (viz předchozí blogy) jsem překvapen, že Munich zatím neodpověděl, kolik získal od státu nebo státem vlastněných institucí v jakékoliv souvislosti s přípravou školného a "reforem" vysokého školství. Nikým nevolen, ovšem jeden nejaktivnějších bojovníků a školné... To asi nebude jen z vlastního niterného přesvědčení...
12. 03. 2012 | 12:05

Sláma napsal(a):

Měli bychom si uvědomit, že důchod to není žádná milost od vlády, žádná žebračenka. Na důchod jsme všichni platili tzv. sociální pojištění. Přebytky na pomyslném důchodovém účtu si všechny předchozí vlády braly a rozpouštěly je v běžném státním rozpočtu. Povinné odvody na sociální pojištění během let 6x snižovaly. Takže tu je dnes velice elegantní řešení - oddělit důchodový pčet od státního rozpočtu a vrátit povinné odvody na tu výši, kde je pravicová Klausova vláda nastavila!
Měli bychom si konečně uvědomit, že vláda tu není od toho, aby zajistila pohodlný život horním deseti tisícům, nýbrž nám, běžným občanům!
12. 03. 2012 | 12:06

neo napsal(a):

Maximus, docela hezky napsáno. Ale co má Klaus společného se mzdou technika v soukromé firmě?
12. 03. 2012 | 12:07

Gustáv Kočí napsal(a):

Občan:
s modruhy modrobrožurku? Považujete sám sebe za vtipného člověka?

dalimír:
do gulagů? Cítíte se být zcela zdráv?

Dnes máme výročí (12.3.1999) vstupu České republiky do NATO. Není nijak kulaté, ale jsem zvědavý, jestli je někdo z médií vzpomene.
12. 03. 2012 | 12:11

zdenekb napsal(a):

Koplkop, Kanalnik:

...v tom odkazu na studii se píše...
"Dle definice Eurostatu představuje hranici pro určení míry ohrožení chudobou hodnota 60 % mediánu čistého příjmu na spotřební jednotku. Tato hranice je považována za hranici relativní chudoby a podíl osob žijících pod touto hranicí
vyjadřuje relativní míru chudoby v zemi. Relativní míra chudoby tedy vztahuje životní úroveň nejchudších lidí v zemi ke střední životní úrovni v zemi."

Spotřební jednotka zn. SINGLE BÁBA 65+ to ovšem nebude mít dle studie snadné. Zvýšení z 13% na 21% mi připadá vcelku dost. Každá pátá důchodkyně zralá na chudobinec. Binec.
12. 03. 2012 | 12:11

dalimír napsal(a):

Maximusi ,přesné ! @
12. 03. 2012 | 12:13

Béda napsal(a):

Jinak, myslím, že ve vztahu k důchodcům jde o komplexní přístup vlády odpovědných odkláněčů.

Na jedné straně je zmražení valorizace důchodů, na druhé zdražení: potravin, léků, pobytů v nemocnici, nájmů. Připravuje se: zdražení energií, plynu, uhlíková daň, povinné zavádění nízkoemisních kotlů na pevná paliva, zvýšení DPH, zvýšení daně z nemovitosti, privatizace zdravotnictví a keš platby za zdravotní služby a pod..

Podobně jsou na tom postiženi, některé sociální skupiny, nezaměstnaní... Propracovaná je i péče o mládež - zavede se školné, prodlouží doba odchodu do důchodu, tunění důchodového systému...
12. 03. 2012 | 12:20

Vlado napsal(a):

Po 22letech, kdy je majetek státu rozprodán a stát zadlužen 1,6bil.Kč je zde apel našich vládních politiků "musíme šetřít" a lidé pochopte to. Jsme na jedné palubě. Nikde ani slovo o tom, že právě ti polistopadoví politici mají tento neblahý stav státu na svědomí. Oni v čele s V.Klausem na 10let zhasli a když rozsvítili není kde co brát.
Pak se najsou ekonomové jako p.Munich a další, kteří jako poradci vlády zkonstatují, že šetřit se mělo zavčas a né až nyní.
Pak se národ dozví, že míra chudoby je ještě s porovnáním se zahraničím únosná a tak i když nedojde k valorizaci důchodů chudoba se rozšíří jen do určité skupiny důchodců. Málo útěchy pro důchodce zvláště pro ty v nájmech! Kapitalismus nezná slitování. Dal ti svobodu a že jsi 40let budoval co oni rozprodali a ty z toho nic nemáš je tvoje chyba. Podívej se na Koženého, Bakalu nebo Kelnera. Ty žádné důchody by ani nepotřebovali ale budou je mít podle velké zásluhovosti. Kapitalistická spravedlnost! Fuj!
12. 03. 2012 | 12:26

Maximus napsal(a):

neo napsal:
Ale co má Klaus společného se mzdou technika v soukromé firmě?

Možná jste si toho neráčil všimnout, ale on je otec zakladatel českého zlodějstánu, zejména v první dekádě budování kapitalismu české verze, kdy se k penězům a moci dostali komunisti, veksláci, StBáci, lidí z Ruska a také příchozívší různí hochštapleři.... Možná, že jste si neráčil všimnout, že V.K. nikdy, ale nikdy nic neřekl proti korupci a rozkrádání veřejného majetku této země. Neslyšel jsem, že by odsoudil chování Drobila či Vondry atd. Neslyšel jsem, že by odsoudil výrok soudu, kdy senátor z ODS byl usvědčen z převzetí úplatku 40 mil.Kč a soud mu dal jen podmínku a směšný trest zaplatit 5 mil.Kč!Možná jste si nevšiml, že on tady založil dnes stranu kmotrů a elit, co tady v podstatě rozhodují o dění v této zemi. A rouzhodují blbě. Naštěstí komisař Mourek (Nečas) to s feldkurátem Kalouskem přeťápli a brzo se jim ten hokynářský kapitalismus sesype. Když někdo pořád porušuje a znásilňuje ekonomické zákony a nectí právo, tak nemůže dobře dopadnout. Slovensko ukázalo, že lidé budou volik kohokoliv, jen ne stávající amaterský soubor loupežníků a odklaněšů! Stačí Vám tom jako vysvětlení?
Přeji Vám pěkný den!
12. 03. 2012 | 12:29

zdenekb napsal(a):

...odkaz, který sem dával před časem český maloměšťák...

" (...)Specifickým faktorem únorového vývoje spotřebitelských cen je zvýšení cen za pobyt v domově důchodců. V průměru došlo ke zdražení o 2,8 procenta. Kvůli tomu se rozevřely nůžky mezi obecnou inflací a inflací pro důchodce. Zatímco celková inflace činí 3,7 procenta, inflace v domácnostech důchodců dosáhla 5,2 procenta."

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2024777/spotrebitelske-ceny-v-unoru-potraviny-a-nafta-tlaci-inflaci-vyse.html
12. 03. 2012 | 12:29

neo napsal(a):

Maximus,

ne nestačí Maxime. Co to všechno má společného se mzdou technika?
12. 03. 2012 | 12:33

Želivský napsal(a):

Nezajímá mě relativní chudoba uvnitř ČR. Jde o typickou vějičku pro blbce.
Spočítejte naši chudobu v relaci k Rakousku a SRN.

Zjistíte, že při cenové hladině vyšší než u sousedů jsme se svými příjmy žebráci prakticky všichni, až na Nagyovou.

Z čehož vyplývá, že je nutno shrnout nejen kompletní politickou kastu i sjejich kmotry, ale i otočit kormidlo směrem od německé Unie, která nás do toho vědomě vmanipulovala.
12. 03. 2012 | 12:42

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Technickou

„Jak se chudoba měří?
Jak se vlastně chudoba měří? Jaké jsou ukazatele měření chudoby v Evropě?
 
Hlavním indikátorem chudoby využívaným v Evropě je počet lidí “ohrožených chudobou”. Roční národní hranice chudoby je stanovena na úrovni 60 % mediánu ročního národního ekvivalizovaného příjmu na spotřební jednotku. Medián příjmu rozděluje celkovou populaci na dvě stejné části. Ekvivalizovaný příjem na spotřební jednotku se vypočítá tak, že vydělíme celkový příjem domácnosti její velikostí určenou použitím následujících vah: 1.0 pro první dospělou osobu, 0.5 pro ostatní členy domácnosti ve věku 14 let nebo více a 0.3 pro každého člena domácnosti mladšího 14 let. Celkový čistý příjem domácnosti je celkový čistý peněžní příjem obdržený domácností a jejími členy, a to veškeré příjmy z pracovní činnosti, soukromý příjem z investic a majetku, plus veškeré sociální transfery obdržené přímo včetně starobních důchodů, očištěné od všech daní a zaplaceného pojistného. Nepřímé sociální transfery, platby úroků z půjčky, transfery placené jiným domácnostem, věcné dávky a imputované nájemné vlastníkům jimi používaných bytů však nejsou vzaty v úvahu.“
http://ey2010.cz/otazky-odpovedi/#otazka_12

Tedy snížit chudobu měřenou tímto způsobem lze i tak, že se většina společnosti uvrhne do chudoby a o to se naše pravice snaží.

Nízkou míru relativní chudoby v ČR měřenou tímto způsobem lze číst tak, že většina společnosti na tom není o mnoho lépe, než ti nejchudší.
12. 03. 2012 | 12:45

mag napsal(a):

Nejsem specialista na statistiku, ale jedno vím jistě: výpočty inflace se konají ve vládní režii. Odborníci jsou pokaždé překvapeni, když se dozvědí výsledky, jak se to se.e. Důchodci mají jiný spotřební koš, než se používá pro celou populaci. I to je však málo diskriminující, tak prostě důchody na tři roky zmrazíme, budoucím důchodcům nedáme nic. ve výpočtech inflace zlikvidujeme časové hledisko, takže porovnáme, co stál chleba dříve a nyní, ale už ne, který výrobek jak dlouho vydrží.Viz starý vtip o tom, že zlevnily lokomotivy a zdražilo jídlo, takže inflace je nulová.
12. 03. 2012 | 12:45

prak napsal(a):

Ani za údajné "diktatury proletariátu" si komunisté nedovolili nařizovat čím topit a jaké kotle musí občan kupovat.Nemluvě o různých eko-daních.
12. 03. 2012 | 12:46

Yosif K napsal(a):

Béda napsal(a):
Nejlepší co může parta odpovědných odkláněčů a rozbíječů státu pro českou ekonomiku udělat je okamžité odstoupení. Tím nejlépe poslouží českému rozpočtu, českému obyvatelstvu i českému státu.
Už aby to bylo!
12. 03. 2012 | 10:56

Zvitezi Paroubek, poradne zdani burzoazii, pujci penize, prestane se krast a odklanet a v Cesku vypukne proletarsky raj na zemi!
Vybrani proletarsti vudcove si dokonce budou moci vydrzovat vilu a particku bulharskeho sluzebnictva na Ithace!

Avanti Popolo!
Prosta Empros!
12. 03. 2012 | 12:54

Yosif K napsal(a):

Tenkdo napsal:
Nízkou míru relativní chudoby v ČR měřenou tímto způsobem lze číst tak, že většina společnosti na tom není o mnoho lépe, než ti nejchudší.
12. 03. 2012 | 12:45

Co mate proti tomu? Mzdy jsou trzni! Ve statnim sektoru jsou mnohdy vyssi nez v soukromem sektoru!
Co chcete vice? Styska se vam po praci referenta ZV ve statnim podniku Strojirny VIL?????

Chcete vyssi mzdu? Nestaci Vam Ceska mzda? Bezte delat do SRN, jste evropsky obcan, mate na to pravo!
12. 03. 2012 | 12:59

Puck napsal(a):

Co bude s chudáky studenty ?
Ten dotaz nepatří akreditační komisi.
Stejně jako :
Co bude s propuštěnými dělníky ?
Ten dotaz nepatří trhu.

Stát to v obou případech musí řešit stejným způsobem.
Co by na to řekli naši liberálové, kdyby stát fabriku znovu spustil s tím, že bude ztráty dorovnávat ? To by bylo křiku.
Provozovat univerzitu, která podle daných pravidel vyučovat nesmí, je v pořádku ?

Stát by měl umožnit studentům dostudovat jinde. Případné vyšší náklady studentů vymáhat po těch, kteří její krach zavinili.

A bylo by to dostatečným varováním pro ty, kteří by na jiných univerzitách měli pokušení podnikat stejným způsobem, jakým se podnikalo v Plzni. Takto mají jasnou správu, že se každý další pokus nějak urovná.
Neříká se tomu precedens ? :-)
12. 03. 2012 | 12:59

Puck napsal(a):

Pardón, to tu nepatří. :-)
12. 03. 2012 | 13:01

Almo G™ napsal(a):

Skvělý článek (který ve vás vzbudí řadu otázek...): http://www.denikreferendum.cz/clanek/12758-destrukce-statu-v-primem-prenosu

"Ministr Kalousek se opět diví. Diví se tomu, že ekonomická situace bude zcela odlišná, než s jakou počítalo jeho věčně optimistické Ministerstvo financí. Nediví se poprvé. Následky jeho údivu se jasně projevily již na konci roku 2008, kdy jako mantru opakoval, že „ČR se krize nedotkne“ a „budeme růst pomaleji, ale porosteme.“ Následně Kalouskem řízené ministerstvo vyprodukovalo největší chybu v odhadu růstu HDP na světě, kdy se „spletlo“ o celých 9 procentních bodů. S ironií by bylo možno říci, že ministr se trefil, ale pouze si popletl znaménka plus a minus.

Legrace stranou, to co nyní zažívá ČR a co se na ní chystá (tj. to, co předložil ministr Kalousek v pondělí 27.2. na tiskové konferenci s eufemistickým názvem: Stabilizační rozpočtová opatření na období 2012-2014) je příliš vážné..."
12. 03. 2012 | 13:02

Yosif K napsal(a):

Zelivsky napsal:
Z čehož vyplývá, že je nutno shrnout nejen kompletní politickou kastu i sjejich kmotry, ale i otočit kormidlo směrem od německé Unie, která nás do toho vědomě vmanipulovala.
12. 03. 2012 | 12:42

Pracujete v nemecke firme v CR? Jste vykoristovan? Jednoducha pomoc - bezte makat na Sibir na ropovod! Putin na Vas Ceka!!!! Jinak si asi na ruskem Vychode k nicemu moc nepomuzete.
12. 03. 2012 | 13:02

resl napsal(a):

Důchodci žádnou stranu nemají, ODS volí jen výjmečně a protesty nikdo za ně organizovat nebude. Navíc se jim nedají sebrat daně. Jsou tedy v podstatě bezbranní. Odbory to nespraví.
12. 03. 2012 | 13:03

Maximus napsal(a):

neo
Když někdo nechápe do hloubky souvislosti, kauzalitu společenských jevů a jak to všechno funguje, tak mu není pomoci. Ale hlavně, že Vám chutná a slouží zdraví.
Možná byste mohl najít inspiraci třeba u kluků na vesnici když hrají fotbal na louce. Představte si, že hrají s jedním míčem, na dvě brány a pokud to jde tak třeba 5 proti 5. U nás to V.K. založil tak, že se hraje s trochu jinými pravidly a výsledek jsou po všech těch létech třeba platy naší lůzy! Ono totiž když někdo špatně založí základy fungování nové společnosti resp. státu a V.K. u toho byl, a nepostará se o nastavení mantinelů a určitých společenských limit a zákonů, okamžitě dojde k určitému přenastavení, kdy na tom někdo vydělává a to na úkor někoho jiného. U nás se ekonomika dostala za 22 let na cca 75% výkonnost zemí EU, ale představte si, platy zaměstnanců jak v privátu, tak u státného sektoru ( je tady vzájemné působení a vliv)jsou jen na cca 1/3! Zkuste si udělat rozbor toho, proč tomu tak je a co zatím vězí?
Už končím, musím si pro cash flow do banky........
Možná, že by bylo vhodné, kdyby si naši NERVáci vzali na potaz zvláště tuto problematiku a vše odborně vysvětlili jak se věcí opravdu mají. Ale říci pravdu by bylo poněkud nebezpečné pro ty co by to do důsledku vysvětlili.
Mějte se a neřešte to!
12. 03. 2012 | 13:08

dalimír napsal(a):

Gustave Kočí jdite se vycpat i s celým NATEM ! Tohle by jste si přál oslavovat ? To je úplně zvrácené myšlení ! S toho spolku válečných dobrodruhů mohou mít tak radost akorát jen američtí jestřábi s pentagonu ! K tomu není nic rozumného dodat ! Dl.@
12. 03. 2012 | 13:12

neo napsal(a):

Maximus:

to by na té fotce mohl mít kteréhokoli politika. Pořád mi nevychází ten Václav Klaus, on sám těžko někdy něco zmohl.
12. 03. 2012 | 13:16

Koplkop napsal(a):

martinka, zdenekb,
penize.cz:
"Chudý Čech je zhruba patnáctkrát bohatší než chudý Afričan, ale dvakrát chudší než chudý Ital. Vyplývá to z metodik měření chudoby. Podle různých způsobů výpočtu totiž chudoba pokaždé znamená něco jiného."
Tak se zkusme podívat co si vůbec představit pod pojmem chudoba.
Definice chudoby podle OSN:
"Chudoba je základní odepření možností a příležitostí a znesvěcení lidské důstojnosti. Znamená to neschopnost efektivně se podílet na životě společnosti. Znamená to mít nedostatek k uživení a ošacení rodiny, nemít školu nebo nemoci navštívit nemocnici, nemít půdu k vypěstování jídla nebo práci, aby si člověk vydělal na živobytí, nemít přístup k úvěrům. Znamená to nejistotu, bezmocnost a vyloučení jedinců, domácností či komunit. Znamená náchylnost k násilí a často to také znamená žití v omezeném a zranitelném prostředí bez přístupu k čisté vodě či hygienickým zařízením."
12. 03. 2012 | 13:19

Yosif K napsal(a):

Almo G™ napsal(a):
Skvělý článek (který ve vás vzbudí řadu otázek...): http://www.denikreferendum.cz/clanek/12758-destrukce-statu-v-primem-prenosu

Jasny pane Alkmo - chce to jednu vec - rozehnat stagnaci GDP nastupem utopickych komunistu z bolsevickeho salonu REFERENDUM do vlady! Mir Chysim, valku Palacum! Pryc s markyzem Gerem!

Avanti Popolo!
12. 03. 2012 | 13:23

Občan napsal(a):

To Neo (12:33):

Váš nejapný dotaz mne dost překvapuje, údajný finanční analytiku se specializací na vyhodnocování rizik.

Tedy k tomu technikovi:

Inflace:
2010 - 1,5%
2011 - 2,0%
2012 - 3,7%

Plat:
2010 - 20 000.- Kč
2011 - 18 000.- Kč (-10%, firma šetří, bo je krize)
2012 - 18 000.- Kč

POKUD jste skutečně fnanční analytik, pak snad jste schopen vliv inflace a DEvalorizace, případně stagnace platů (penzí) vnímat.

Pokud ne, pak se pokusím být úplně polopatický:
Roste-li inflace a platy (penze) stagnují, pak se kupní síla příjmů snižuje MINIMÁLNĚ o inflaci.
(Pochopitelně nestejnoměrně, protože různé sociální skupiny mají různou míru inflace a statistika se nám dále tříští INDIVIDUALIZACÍ příjmů, potřeb a nutných výdajů.)

Pokud však příjmy ještě snížíte, pak se inflace soc. skupiny se sníženými příjmy rázem vyhoupne vysoko nad rámec průměru právě o to snížení příjmů.
A je úplně fuk, jestli jde o důchodkyni Babáčkovou nebo technika Nováka. Novák je na tom o fous lépe, protože může dělat po víkendech melouchy a tak si přivydělat. Babáčková je ráda, že o holích doleze do hokynářství na rohu ulice, takže ta už toho moc nenamelouchaří.

Důsledkem situace takové soc. skupiny je výrazné snížení její koupěschopnosti, což se okamžitě promítá příjmů z daní ze spotřeby. neexistuje tam vůbec žádné zpoždění - dopad je okamžitý, jakmile k propadu příjmů dojde. Protože i pokud postižení spotřebovávají úspory, je dopad stejný - o snížené úspory se totiž snižují příjmy bank.

Furt nic?
12. 03. 2012 | 13:23

neo napsal(a):

Občan:

no asi jste si loknul něčeho jiného než kolalokovy limonády ne?

1) Vás přeci nepřekvapí nic,vy víte všechno a všechno nejlíp :), nebo jste taky jen údajný buhvíco??
2) Můj dotaz směřoval k relaci fotografie prezidenta republiky a mzdy technika.
3) Vaše odpověď je tedy naprosto nevyhovující, protože absolutně neodpovídá na dotaz, nýbrž odvádí pozornost někam k inflaci a to ještě v posledních 2 letech, kdy prezident Klaus je prezidentem a na invlaci má nulový vliv.
12. 03. 2012 | 13:32

Občan napsal(a):

To Koplkop:

Ano, to je obecná definice chudoby.
Sociologové rozlišují dále "chudobu" a "bídu", případně "relativní chudobu" a "absolutní chudobu" - přičemž kategorie jsou identické, jedná se pouze o formální rozdíl.

"Chudoba" je příjmová situace, která člověku ještě umožňuje úplné zajištění nejzákladnějších životních potřeb a tedy jej bezprostředně neohrožuje na zdraví a na životě. Brání ovšem jedinci/rodině/skupině v jakémkoli rozvoji a v uspokojení jiných než nejzákladnějších potřeb. Vyřazuje jej z účasti na společenském životě a rozvoji.

"Bída" je příjmová situace, která člověku neumožňuje úplné uspokojení nejzákladnějších životních potřeb a tedy jej ohrožuje na zdraví a na životě. A to např. nemožností opatřit si odpovídající ubytování, aniž by si musel odepřít pravidelnou a nutričně odpovídající stravu.

Takže tím se liší ekonomickéí/sociologické kategorie REÁLNÉ chudoby od obecné definice chudoby popsané OSN.
Kapišto?
12. 03. 2012 | 13:33

Koplkop napsal(a):

Občan
Když se nebudou valorizovat důchody - neznamená, že se budou snižovat, znamená to tedy že budou stagnovat.
Nemůžete tedy použít argumentaci: "Pokud však příjmy ještě snížíte, pak se inflace soc. skupiny se sníženými příjmy rázem vyhoupne vysoko nad rámec průměru právě o to snížení příjmů.
A je úplně fuk, jestli jde o důchodkyni Babáčkovou nebo technika Nováka. Novák je na tom o fous lépe, protože může dělat po víkendech melouchy a tak si přivydělat. Babáčková je ráda, že o holích doleze do hokynářství na rohu ulice, takže ta už toho moc nenamelouchaří."
Rozumíme si?
12. 03. 2012 | 13:33

Občan napsal(a):

To Neo:

Neoušku,
Klaus zásadním způsobem a přímo ovlivňoval inflaci v tomto státě v letech 1999 -1997 (když tedy nepočítám jeho působení v SBČS před r. 1989).
A od nástupu do fce prezidenta ji ovlivňuje opět prostřednictvím jím podepsaných zákonů ovlivňujících ekonomiku.

Ergo kladívko - firemní technik souvisí s Klausem skrzevá inflaci.

Na to, že si říkáte analytik, podáváte dost chabé výkony.
12. 03. 2012 | 13:38

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Yosif, neo a spol vám sice neřeknou nic smysluplného k materiální chudobě, ale mohou posloužit jako demonstrace chudoby duševní.


A trochu z jiného soudku. O skutečné chudobě je především množství a způsob exekucí, v čemž jsme rekordmani.


„Vládní reformy jsou šílené a asociální, říká soudkyně ÚS Wagnerová“

„Jen v pár zemích mají soukromé exekutory, jinak je to soudní agenda, která bezproblémově funguje. U nás vznikli proto, že u obecných soudů ona agenda běžela poměrně špatně. Domnívám se ale, že mohou-li exekuce fungovat skrze soukromé exekutory, tak by to mělo jít i přes soudní instituce. Nejsem velkým přítelem toho, čemu se říká outsourcing státní moci, tedy její převádění na soukromé subjekty. Stát se měl spíše soustředit na zlepšení soudní agendy. „
…..

„Nechci žít ve státě, který se chová jako asociál

Samotný zákon není dokonalý, měl a má výrazné mezery. Dostatečně nevaruje exekutory, že vystupují jako veřejná moc a že si musí dávat velký pozor, aby nezasahovali do základních práv osob, s nimiž přicházejí do styku. Aby minimalizovali zásah brachiální síly, kterou využívají, když jdou do obydlí a tam zabavují majetek. I samotné obstavení majetku je zásah do vlastnictví a je zcela neproporcionální, když tisícinásobně přesahuje hodnotu, již ve skutečnosti činí částka, které se domáhají.“
http://www.novinky.cz/domaci/261554-vladni-reformy-jsou-silene-a-asocialni-rika-soudkyne-us-wagnerova.html
12. 03. 2012 | 13:38

Koplkop napsal(a):

Občan
Vy kapišto? Já rozumíme si? Vtipné. Všechny ty metody, metodiky, definice, nevyjadřují nic. Každý si je můžeme přiopravit a přiklášit tak, aby nám vyhovovaly.
Když už jsme u té definice OSN, tak já jsem taky chudý, protože mně už banka vzhledem k mému věku nedá 10milionovou hypotéku na takovej docela malej domeček. Tak já jsem taky takovej malej chudáček.
12. 03. 2012 | 13:39

Almo G™ napsal(a):

neo: Ptát se, jak mohl dlouholetý premiér ovlivnit dnešní platy ve státě, je trapné. Opakovat otázku je ještě mnohem trapnější.

Yosif: proč má člověk s chováním ruského veksláka potřebu neustále rozbíjet diskuse a napadat diskutéry? Také jedete na cenzorskou výjimku jako rumcajs alias kuchař a spol?
12. 03. 2012 | 13:41

Almo G™ napsal(a):

Občan: "Na to, že si říkáte analytik, podáváte dost chabé výkony.
12. 03. 2012 | 13:38" :-)

Když on se tak těšil, až spadnete do té nastražené argumentační pastičky... :-)
12. 03. 2012 | 13:44

Občan napsal(a):

To Koplkop:

Ale pochopitelně, že se budou REÁLNĚ snižovat - právě o tu inflaci, jíž je občanstvo každoročně "oblažováno".
Ony se reálně snižují stále, protože nikdy nejsou valorizovány o inflaci, ale vždy o fixní částku, která je nižší než inflace.
12. 03. 2012 | 13:48

neo napsal(a):

Občanoušku:

to mohl ovlivňovat co chtěl, Vy jste argumentoval lety 2010-12. V pozici prezidenta může jen vetovat zákony. Ale na jejich schvalovacím procesu se podílí sněmovna a senát. Tzn, že by dle vaší filosofie souvisela mzda technika i s fotkou Zaorálka, Sobotky, Paroubka, Zemana nebo Grosse... jen si vybrat co?
Ale co třeba nevymlouvat se na Klause a říct jednoznačně, že primárně si za výši mzdy může ten technik?
12. 03. 2012 | 13:49

Občan napsal(a):

To Koplkop:

Tak to je mi opravdu líto, že jste chudinka malá chudá.
Zkoušel jste si přivydělat nebo přiinvestovat? Zrovna mi volal kamarád, že vůbec není špatné sbírat míčky na golfovém hřišti. Ty, co najde "nad rámec", prodává do golfového bazaru. A to, co vydělá prodejem, výhodně investuje :o))
12. 03. 2012 | 13:55

pepr napsal(a):

Pokud je průměrný důchod někde kolem 11 tisíc a 2/3 důchodců berou méně než průměrný důchod, tak třeba při současné úrovni nájmů v Praze mi připadá, že - jak říkávala moje tetička - se někteří pražští důchodci mohou "tak maximálně chodit pást do Stromovky...". Zřejmě jim to ještě nejak kompenzují dávky na bydlení, ale pokud i na ty dojde, tak nevím, nevím...
12. 03. 2012 | 14:04

Analytik napsal(a):

Skutečná chudoba je, když důchodci po zaplacení nákladů na bydlení a léky nezbyde na chleba a ministr financí se mu posmívá, že si žije jako prase v žitě a posílá mu statisícové složenky na splátky státního dluhu.
A příští rok mu ještě zvedne DPH na potraviny a léky a zmrazí důchod.

Když se však důchodce zprůměruje s Kalouskem, tak je hned po bídě a patříme mezi nejbohatší státy Evropy!
12. 03. 2012 | 14:09

zemedelec napsal(a):

Vážení.
Jednoduše řečeno,špatná vláda si vybere jenom špatné poradce.Jinak to nefunguje.Vláda šetří mil a mld vyhazuje.
12. 03. 2012 | 14:10

modrý edvard napsal(a):

Je určitě špatně, že relativní míra chudoby vzroste. Ale zajímavější by bylo vědět, jaká je v jednotlivých vrstvách obyvatelstva, a jakou pokládáme za přijatelnou v daných ekonomických podmínkách. PS: Klause taky nemám rád, ale nevím, proč bych to měl řešit v tomhle tématu.
12. 03. 2012 | 14:23

neokomunista napsal(a):

Pepr
Jenomže v té Stromovce, pane, se mohou nadechnout svobodného vzduchu, přijdou domu, kousnou do banána, následuje toaleta, kde úkon završí fajnovým papírem a hned je jim lépe.
Vy máte člověče úplně pokřivené hodnoty!
12. 03. 2012 | 14:29

Yosif K napsal(a):

resl napsal(a):
Důchodci žádnou stranu nemají, ODS volí jen výjmečně a protesty nikdo za ně organizovat nebude. Navíc se jim nedají sebrat daně. Jsou tedy v podstatě bezbranní. Odbory to nespraví.
12. 03. 2012 | 13:03
Odbory jsou nastrojem utiskovani praujicich neodboraru pracujicimi odborari.
12. 03. 2012 | 14:37

PK napsal(a):

Od průměrné mzdy se kde co odvíjí.Kdo mi zaručí že se s tím číslem nemanipuluje? (viz Řecko)
12. 03. 2012 | 14:45

Kanalnik napsal(a):

Martinka

Jako ekonom a poradce vlady musi byt pan Munich schopen obhajit to, co prezentuje a na cem stavi svoje zavery pro dalsi postup v CR. Vase doporuceni studovat nekolik let kvuli tomu, abychom pochopili, co autor rika, je prave ve stylu Necase, Klause ci Dobese, na ktere odkazujete, aneb plebsu nemusime nic dopodrobna vysvetlovat.

Kroky vlady maji byt transparentni a racionalne oduvodnitelne a obhajitelne. V pripade teto vlady tomu tak zhusta neni, protoze dela vsechno na kolene a bez skutecne odborne oponentury (pred kterou si zacpava usi).

Klast otazky je normalni a k uzitku, nevim, proc s tim mate problem.

zdenekb:

diky za upresneni, odkaz jsem asi prve prehledl... myslim, ze z neho poradne nic nevyplyva, jak dobre popsali jini v diskuzi (aneb manipulace vladni kliky, ktera nam omlati o hlavu svoje statistiky a cisla bez poradneho rozboru)
12. 03. 2012 | 14:46

Singlebába 65+ napsal(a):

Rozhodla jsem se, že na všechny Nečalouskodrábky vyzraju - budu si vařit každodenně polívku ze dvou červených řep, a budu brát důchod ještě o l5,3 měsíce dýl, než bych brala, kdybych jedla maso. Heč.
12. 03. 2012 | 14:57

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Yosif napsal
„Odbory jsou nastrojem utiskovani praujicich neodboraru pracujicimi odborari. „
Odbory jsou především nástrojem prosazování lepších pracovních podmínek, včetně těch platových. Útok na odbory je útok na demokracii, ale od jedinců jako je Yosif to nepřekvapuje.
Doporučuji k přečtení tohoto rozhovoru s tímto německým manažerem, k odborům zvláště ten poslední citovaný odstavec.
„A.cz: V Česku je populární myšlenka neviditelné ruky trhu, která vyřeší vše. V praxi to ale často znamená, že se ignorují pravidla poctivého podnikání. Projevuje se to na mzdách, na kvalitě odvedené práce, na
kvalitě výrobků…


Pokud by němečtí podnikatelé věřili, že všechny problémy vyřeší neviditelná ruka trhu, nebyla by Spolková republika vůbec konkurenceschopná. Gerresheimer AG je jako spousta jiných firem akciová společnost, která musí dodržovat určitá pravidla a podnikatelskou etiku. Tím spíše, že našimi zákazníky jsou světové zdravotnické a farmaceutické firmy. Pokud bychom etiku porušili, přišli bychom o ně. „


„A.cz: Neviditelná ruka trhu nevyřešila, jak se zdá, i jiný problém, a sice stále nedostatečnou produktivitu řady českých podniků…

Může za to určitá setrvačnost, řada lidí si přinesla ze starého režimu staré pracovní návyky a je na ně zapotřebí vykonávat určitý tlak, aby se jich zbavili. Musím ale říct, že nám se to v našem podniku vcelku podařilo.
Produktivita práce se v Česku přesto všeobecně zlepšila. Nevím ovšem, zda je to tím, že si lidé uvědomili, že musí pracovat odpovědně a jak nejlépe umějí, nebo zda je to jen důsledek onoho tlaku shora. Obávám se ale, že spíše platí to druhé.“

„A.cz: Proti Evropské unii vystupuje v ČR celá řada subjektů, ať již politických či podnikatelských, protože je pro ně prostě výhodnější neřídit se pravidly, která platí v EU. Politika a podnikání je v Česku také mnohem pevněji propojena než v unii.

I v Německu platí, že řada politiků sedí v dozorčích radách firem. Ve Spolkové republice máme ale jeden faktor, který může do rozhodování politiků a podnikatelů hovořit. A sice odbory, které se u nás, na rozdíl od těch v Česku, velmi silně angažují. Podnikatelská sféra je proto v Německu v daleko větší míře prosta politického vlivu, než je tomu tady.“

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=729165
12. 03. 2012 | 15:03

Yosif K napsal(a):

Slovensko ukázalo, že lidé budou volik kohokoliv, jen ne stávající amaterský soubor loupežníků a odklaněšů! Stačí Vám tom jako vysvětlení?
Přeji Vám pěkný den!
12. 03. 2012 | 12:29

Hmm.. tak Slovaci budou mit levicove odklanece misto pravicovych - procpak ten Fico nevyhral uz i minule volby? Kdyz je to tak charismaticky chlapik?
Hmmm.. a jakpak ten Fico vyhral volby vcera? dostal 44% hlasu a pravice dojhromady dostala 48% - akorat byla tak roztristena ze se hlasy pro pravici prdrbali. Ncimene to nevypada na to, ze by se levice "pevne zmocnila kormidel na vecne casy".... je celkem dobre mozne ze pri pristich volbach pro zmenu spadnou hracky do kanalu levicovym demagogum.......
Avanti Popolo!
12. 03. 2012 | 15:06

lelek napsal(a):

Kdysi se psalo, že každý stát má takovou vládu, jakou si zaslouží. Demokraticky jsme si ji zvolili. Teď by ji mnozí rádi shodili za to, co dělá. Připomínám, že každá vláda, která přijde po té současné zdědí vyrabovanou pokladnu,miliony nespokojených a potřebných, dluhů jako kvítí, téměř žádný majetek, ekonomiku ovládanou zahraničními společnostmi,diktáty z Bruselu, rozhádané obyvatelstvo, které očekává, že snad přijde Ježíšek a mávnutím kouzelného proutku všechno vyřeší a zastaví penězovody, kterými plynou peníze z republiky pryč. Řeknu vám malé tajemství. Žádný Ježíšek nepřijde. Své chování musí změnit ne pár jedinců tam nahoře. Své chování musí změnit 10 milionů lidí v tomhle státě.A to hrozně rychle. Zatím všichni vidí toho viníka jinde. To oni křičí všichni, já ne. Nikdy nebyli lidé sklíčeni víc, než nyní v době, kdy je zahraniční hypermarket s dovozovým zbožím skoro v každém městě, nikdy nebyli lidé zadlužení víc než nyní v době obrovské nabídky slev a akčních cen. Lidi vidí svůj prospěch a jdou tam jako stádo. Nevidí, že přes tyto nákupy odtékají do zahraničí miliardy našich peněz.Peněz, které budou chybět třeba na ty důchody. Jestliže chudneme my, musí někdo bohatnout. A my to dopustíme. Východisko ? Změnit naše nákupní chování. Na to nepotřebujeme nikoho.Kupovat české zboží v českých obchodech,podpořit českého pekaře, zahradníka či řezníka,obchodníka. Ti dají lidem práci a státu daně. Můžeme to zvládnout sami, když budeme chtít.
To však je málo pravděpodobné a asi trochu utopistické. Pravděpodobnější je, že se nezmění nic a budeme s nadávkami směle kráčet do ekonomického protektorátu, který je pro nás chystán.
12. 03. 2012 | 15:08

Jana napsal(a):

Gratuluji panum politikum a ekonomum, jak to dobre vymysleli a spocitali! Dalsi duvod, jak si zvysit platy a pridat bonusy! Co na tom, ze duchodci si musi privydelavat, aby pokryli vsechny svoje vydaje. Moje matka ma necelych 9tis. a kdyby nemela penize odemne, tak by se musela rozmyslet, jestli si ma koupit pomeranc nebo radeji chleba.
A to zivotni minimum? To snad pocital nejaky ozrala, ne? Za 2200 kc neni ani na podnajem, natoz jidlo, pojisteni atd. Pred 25 lety v Kanade byla pro rodinu podpora pro kolem $1200. Byt tehdy byl za $500 a za jidlo na mesic kolem$300.
V dnesni dobe je vse drazsi, ale je tu pomoc, kdyz ji potrebujete. Duchod je asi $1200, najem je zvyhodneny $400-500. Pokud duchodci plati velke castky za leky, pri danovem priznani si je odepisuji a pak dostanou od statu penioze zpet. Jeden obchodni retezec zavedl 50% slevy a vetsinou v pondeli je na sleve techto vyrobku nejvic. A nemusite davat pozor na zarucni dobu , protoze to zbozi ma jeste nekolik dnu (u mleka 2, u syru kolem 5-10)do konce lhuty. Pokud na tom je nekdo opravdu tak spatne, ze nema ani na jidlo, existuji "banky" s jidlem, kde je zadarmo. Existencni minimum i pocita s prumernym najmem a naklady na zivobyti a kdyz se lidi hodne snazi, da se z toho vyzit (i kdyz bych to nechtela zazit).
Opravdu nechapu, jak je mozne, ze si to nechate libit....
12. 03. 2012 | 15:22

Yosif K napsal(a):

TENKDO napsal:
I v Německu platí, že řada politiků sedí v dozorčích radách firem. Ve Spolkové republice máme ale jeden faktor, který může do rozhodování politiků a podnikatelů hovořit. A sice odbory, které se u nás, na rozdíl od těch v Česku, velmi silně angažují. Podnikatelská sféra je proto v Německu v daleko větší míře prosta politického vlivu, než je tomu tady.“
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=729165
12. 03. 2012 | 15:03
Hmmmm... tak pan Geresheimer vidi positivni vliv odboru v dozorcich radach.... JAKO PROTIVAHU POLITIKU v dozorcich radach. Pokud nekde v nejakem polostatnim podniku typu Deustche Post nebo BundesBahn sedi particka parazitnich politiku, muze tam sedet i particka parazitnich odboraru.

Pokud jde o nejaky CISTE SOUKROMY PODFNIK pak je tam pritomnost jak politickych tak odborarskych parazitu silne na skodu. Ba rekl bych ze v podnicich kde nema ucast stat toleruji majitele pritomnost odboraru v podnikovych radach jen tehdy, pokud ze zakona musi. Na druhe strane je asi lepsi mit parazity v dozorci rade a sem tam jim neco soupnout, nez mit zdivocele rude odborare upalujici mzdove ucetni jako je tomu v Recku.

Pravda vsak je ze v polostatnich podnicich se posezeni v dozorcich radach pratelum proletariu libi - onehda jsem cetl, ze nejaky zastupce proletaru v dozorci rade CEZ vydelal na akciovych opcich 120 milionu Kc (mene nez Roman - jeho zasluhy byly mensi. Romana mimochodem tez dosadila CSSD....)

Avanti Popolo!
12. 03. 2012 | 15:26

Analytik napsal(a):

lelek 15:08

Vyslechli jsme stanovisko strany a vlády.
Jenže ti, co měli zbohatnout, už dávno zbohatli. Daleko dříve, než se tu začaly stavět hypermarkety s dovozovým zbožím.
Děkujeme Ti ptáku, ale na demagogii jsou tu jiní odborníci.
12. 03. 2012 | 15:30

Čuřil napsal(a):

Ano je třeba se vypořádat s Kalouskem,Drábkem a i s Klausem.již žijí a profitují z našeho neskutečně dlouho.
Jenže je nutno nejdříve nastavit nová pravidla, a to tak aby za svoje rozhodnutí nesli rovněž i právně trestní postih.Dále zrušit všechny jejich výhodyˇ(poslancům,soudcům,vojákům a podobným).Přesně tak jak to navrhuje Kalousek všem pracujícím.(proč jenom dělníkům)
Myšlenka drobného zloděje z našeho rozpočtu,soudruha svazáka Nečase o finanční ústavě je dobrou myšlenkou, ovšem za předpokladu, že se bude týkat všech. A tedy i jeho vyplácení vysokých odměn své sekretářce (nebo, že by souložnici?)
Proč dělit lidi na nadlidi a plebs, komu se to hodí do krámu?
12. 03. 2012 | 15:30

ujo napsal(a):

lelek
radí nakupovat české zboží v českých obchodech!!
Dobrá rada dosti těžko však uskutečnitelná.
Ony žádné české obchody (alespoň ve městě) prakticky neexistují.
Krom hypersupermarketů jsou jen vietnamské kutlochy pradávající stejné zboží jako v marketech jenom dražší.
A tom jaké zboží se bude prodávat rozhodují nákupčí marketů.
Momochodem často podivně.
Celá léta se ve slevách ( ne v akcích ale ve slevách před vypršením zár. doby) v jistém německém řetězci objevuje stále stejné zboží ( drahé i po zlevnění).Proč ho nakupují?!?
Asi to bude to know-how, které nám chybělo
12. 03. 2012 | 15:42

Yosif K napsal(a):

Pane tenkdo - zda se ze pan Schweiger mel celkem padne hodnoceni i pro ceske skuhralky narikajici ze nemaji mzdy jako v SRN.... dekuji za zajimavy clanek - potvrdil mi jednu vec - kdo si stezuje ze nema mzdy jako v SRN tak ma jit pracvat do SRN nebo si muze jit stezovat na lamparnu - vsechno ma sve priciny.....
Cituji epistolu pana Schweigera ku ceskemu proletariatu:

reklama


Zahraničí
Evropa


Manažer z Německa: Češi hledají práci, kde se neumažou
Radim Klekner
14:35 | 18.1.2012
Radim Klekner
komentáře: 19
Cizinci v Česku

Horšovský Týn - Politický vliv je v podnikatelské sféře v Německu cítit mnohem méně, než je tomu v České republice. Tvrdí to Helmut Schweiger, řídící manažer české pobočky německé společnosti Gerresheimer z Horšovského Týna vyrábějící termoplasty.

Německý manažer je dalším ze série cizinců žijících v Česku, s nímž Aktuálně.cz udělalo rozhovor o tom, jak se žije cizincům v Česku.

Aktuálně.cz: Kdy jste přijel do Česka?

Do Česka jsem přijel před deseti lety, když vznikl tento provoz v Horšovském Týně.

A.cz: Proč právě v Horšovském Týně?

Sídlo naší firmy je ve Pfreimdu, přibližně osmdesát kilometrů odsud mezi Řeznem a Weidenem. Rozhodla tedy právě ona krátká vzdálenost. Je to jen hodina jízdy autem.

A.cz: Jaký byl hlavní důvod začít podnikat v Česku?

Spolupracovali jsme tehdy s jednou místní firmou a nabízela se zde možnost výroby za pomoci podstatně levnější pracovní síly než v Německu.

S cizinci o Češích:

Rozhovor: Češi považují fair-play za bláznovství»
Rozhovor s Irkou o Češích: Idealisty máte za idioty»



A.cz: Kolik lidí zaměstnáváte a jaký tady máte obrat?

V současnosti tady máme 445 zaměstnanců, pracují na čtyři směny v rámci sedmidenního pracovního týdne a náš obrat v roce 2011 činil 42 milionů eur.
Práce na směny není populární

A.cz: Jak jste spokojeni s úrovní pracovní síly v Česku?
Helmut Schweiger, řídící manažer české pobočky německé firmy Gerresheimer:
Lidé, kteří u nás pracují, se sem sjíždějí z okruhu přibližně čtyřiceti kilometrů. Jsou mezi nimi velmi dobré technické kádry. Určité výhrady mám ovšem vůči mladým lidem, kteří se po ukončení povinné školní docházky rozhodují o volbě povolání.
Nabízíme jim možnost, aby se v rámci našeho učebního oboru a duálního vzdělávání naučili pracovat na nejmodernějších zařízeních na výrobu termoplastů, a zajistili si tak zaměstnání, navíc v podniku, který má budoucnost. Takřka nikdo se ale o tuhle práci nezajímá!!!!!!!!!!!!!
A.cz: Jak je to možné?
Nechce se jim pracovat na směny!!!!!!!!!!!!!!
Tady chce mít naopak každý vysokoškolské vzdělání, titul a práci, při které se takzvaně neumaže. Dostat se na vysokou je v ČR poměrně snadné, ne z každého absolventa vysoké školy ale může být řídící pracovník, to je absolutně nerealistické!!!!!!
Před deseti lety, když jsme tady začínali, u nás zdejší lidé skutečně vydělávali méně. Teď tady ale pracujeme s nejmodernějšími zařízeními a podle toho vzrostly i mzdy. Příjem zdejších technických kádrů je srovnatelný s tím, co naši zaměstnanci vydělávají na druhé straně hranice!!!!!!!
Konec citatu.
Tak proletari - zalozte si odbory a bojujte za vyssi mzdy nemilosrdnym stavkovym bojem!!!! kdo by se namahal s absolvovanim kursu na lisovani termoplastu, s technickym vzdelanim, se zvysovanim kvbalifikace, nebo s praci na smeny!!!
PS je zajimave jak ruzni lide najdou ve stejhnem clanku ruzne veci a obema se ten clanek libi :-)
Avanti Popolo!
12. 03. 2012 | 15:46

Yosif K napsal(a):

maly citat z Miltona pro pratele proletariatu skrzeva preprozdelovani:

Kategorie I představuje utrácení vašich vlastních peněz pro vaše vlastní potřeby. Například nakupujete v obchodním domě. Určitě máte silnou motivaci, jak ušetřit a jak zároveň dostat pokud možno co nejvyšší hodnotu za každý dolar, který utratíte.
Kategorie II odpovídá utrácení vašich peněz pro potřebu někoho jiného. Nakupujete na vánoce nebo na narozeniny. Máte stejnou motivaci šetřit jako v kategorii I, ale nemáte stejnou motivaci, abyste za své peníze dostali pokud možno co nejvyšší hodnotu, přinejmenším takovou, jaká bude přisouzena podle preferencí příjemce. Samozřejmě budete chtít koupit něco, co se příjemci bude líbit budete chtít vytvořit správný dojem a budete chtít, aby to nestálo mnoho času a námahy. (Jestliže by bylo skutečně vaším hlavním cílem umožnit příjemci dárku dostat co možná nejvyšší hodnotu za dolar, dali byste mu hotovost a přeměnili byste kategorii II na kategorii I).
Kategorie III odpovídá utrácení cizích peněz na naše potřeby například oběd na cizí účet. Nemáte žádnou silnou motivaci, abyste snižovali cenu oběda; ale máte silnou motivaci, abyste dostali co nejvyšší hodnotu.
Kategorie IV odpovídá utrácení cizích peněz na cizí potřeby. Platíte za oběd někoho jiného cizími penězi. Nemáte motivaci šetřit, ani zařídit hostovi oběd, který by vysoce ocenil. Nicméně jestliže obědváte s ním, tak tento oběd bude směsice kategorie III a kategorie IV, budete mít silnou motivaci uspokojit svou vlastní chuť a jestliže to bude nutné, obětujete chuť hosta.
Všechny sociální programy spadají buď do kategorie III například Sociální pojištění, které v sobě obsahuje placení v hotovosti, které příjemce v hotovosti nemůže libovolně utratit; nebo do kategorie IV - například státní byty; dokonce programy spadající do kategorie IV mají jeden rys kategorie III, zejména když úředníci, kteří řídí program, se účastní oběda; a všechny programy kategorie III zahrnují úředníky mezi své příjemce.
Podle našeho názoru tyto rysy sociálních programů jsou hlavním zdrojem jejich selhání.
Zákonodárci hlasují za utrácení cizích peněz. Voliči, kteří si zvolili zákonodárce, v jednom smyslu volí, aby utráceli své vlastní peníze pro své zájmy, ale ne v přímém slova smyslu jako v kategorii I. Vazba mezi daněmi, které platí všichni, a mezi výdaji, pro které
hlasují, je velmi volná. V praxi voliči, stejně jako zákonodárci, mají tendenci si myslet, že za programy, které zákonodárci zvolí přímo a voliči nepřímo, platí někdo jiný. Úředníci, kteří provádí a řídí programy, také utrácejí peníze někoho jiného. Není potom divu, že se výdaje prudce zvyšují.
12. 03. 2012 | 15:59

Romano_Prodi napsal(a):

Tak málokdo by studoval VŠ a pak šel s chutí sloužit směny, to dá rozum, člověk od přírody netouží po tom pracovat pod někým a každý nemůže být podnikatel, protože prostě na to nemá buňky nebo ho to nezajímá. Jestli si někdo myslí něco jiného, tak je trochu řekl bych naivní. Mladí poznají sami že VŠ nerovná se dobrý plat, už jen podle druhu oborů, výzkumník bere 20tis. a IT třeba 50tis. a vůbec to nezohledňuje náročnost studia. Jak ale píše Yosif K oni sami VŠ-ci poznají,že se měli dále učit i při zaměstnání, pač doba kdy Vám VŠ zajistila celoživotní jistotu je dávno pryč.
12. 03. 2012 | 16:15

ten, kdo se s blbcem hádat nebude, napsal(a):

Pro Yosif K.
Pokud věříš těm pitomostem, které píšeš, tak by ses měl poradit s lékařem.

Problém vlád a daní není v tom, že vlády existují a vybírají daně, ale v tom, jakou službu občanovi poskytují.

Ty vlády, které oblbují lidi podobnými nesmysly, jako předvádíš ty, jsou drahé již z toho důvodu, že občanovi více škodí než prospívají, někdy dokonce vybírají větší daně než vlády, lidové sloužící občanům.

Zásadní rozdíl mezi vládami je v tom, že některé jsou chtěné a prospěšné, jiné nechtěné a škodící.
Tam je zásadní problém a lidé by se měli zbavit škůdců, daní a veřejné správy se zbavit nelze. Pokud si nebudou lidé vládnout sami, tak jim budou vládnout nějací parchanti, nebudu jmenovat.
12. 03. 2012 | 16:22

Jetvart napsal(a):

Hezká hra s čísly, pane Münichu. Potíž je v tom, co se v které zemi považuje za práh chudoby. Kdyby kritéria byla pro všechny země jednotná a nemyslm pouhé přepočítání kursu, ale stanovení jednotného minima pro uspokojení základních potřeb a zohlednění jejich cen v různých zemích, byli bychom v žebříčku na tom o hodně hůř.
12. 03. 2012 | 16:39

zdenekb napsal(a):

Yosif K:

Váš "malý citát z Miltona" čtu už asi pod čtvrtým blogem, zjevně jste rozjařen skutečností, že jste přelouskal tak dlouhý text. Vyzdvihováním sobectví jako principu mezlidského chování vám navíc musí být blízký. Nejspíš také trávíte život přemítáním, jak odrbat své blízké a bližní.
12. 03. 2012 | 16:45

JC napsal(a):

Jetvart,
Je to "jen" statistika a metodiku určitě nevymysleli komanči z bývalého RVHP.
Vaše všeobecné fňukání co by kdyby je tudíž na prd.
12. 03. 2012 | 16:49

Yosif K napsal(a):

Maximus napsal(a):
Myslím, že znám trochu příčinu toho, proč Češi drží jako právě stříhané ovce. Vysvětlení je jednoduché, spousta schopných, vzdělaných a šikovných lidí u nás se přizpůsobila okolnostem a prostě se umí k penězům dostat přes podnikání nebo účastí na vyšších postech ve firmách, kde jsou rovněž slušné platy apod. Navíc Češi měli díky znalostem z minulého režimu schopnost si najít tu svoji cestičku jak s režimem "vyjebat". No a dnes si myslíte, že to stádo prodavaček, učitelek, šoférů, skladníků, pinglů, úředníků, policajtů a dělníků atd. je schopné se nějak zorganizovat?

Pane Maxime, k cemu chcete zamestnance organizovat? Snad ne k nejakym stavkam aby si po vzoru reckych soudruhu vymohli minimalni mzdu 914 EUR mesicne? Ti sice maji soldini minimalni mzdy ale nemohou najit nikoho, kdo by je za ty penize zamestnal......
(Coz pravda salonni komunisty nemusi zajimat - mohou to brat jako plan na rozbporeni nenavideneho kapitalismu.....)
12. 03. 2012 | 16:58

Yosif K napsal(a):

zdenekb napsal(a):
Yosif K:
Váš "malý citát z Miltona" čtu už asi pod čtvrtým blogem, zjevně jste rozjařen skutečností, že jste přelouskal tak dlouhý text. Vyzdvihováním sobectví jako principu mezlidského chování vám navíc musí být blízký. Nejspíš také trávíte život přemítáním, jak odrbat své blízké a bližní.
12. 03. 2012 | 16:45
Dekuji za kompliment. Citat je spise o tom, ze utraceni cvrteho stupne (z ciziho pro cizi) je mene efektivni nez dobrovolna charita. Z ciziho krev netece..... na nehospodarnost dojely zatim vsechny socanske rezimy.....
Dekuji ze jste si dlouhy citat precetl - prectete si celou knihu......
Avanti Popolo!
12. 03. 2012 | 17:02

Aleš napsal(a):

Ten Yosif K to napsal trochu "drsně", ale v podstatě je to pravda.
12. 03. 2012 | 17:06

zdenekb napsal(a):

Yosif K:

Problém je v tom, že v prvních dvou stupních je jasně popsáno, že nejvíc myslíte na sebe, a když hodláte obdarovat své blízké, hledíte víc na cenu než kvalitu, nedejbože na (tak pitomě neekonomické a subjektivní) pojmy jako překvapení, nebo splnění přání, radost obdarovaného... čím méně blízký obdarovaný, tím méně peněz mu pravděpodobně obětujete. Tím více je vám fuk. To "efektivitu" charity trochu popírá.

Přijde mi osobně lepší přerozdělovat cizí z cizího (samozřejmě maximálně rozumně) než se spoléhat na "efektivní", tudíž většinou neexistující charitu. Milodary těžko přijmout jako funkční systém. Teoreticky se to čte hezky, samozřejmě.
12. 03. 2012 | 17:22

DŮCHODY BUDOVATELŮ SOCIALISMU napsal(a):

PROČ VALORIZOVAT DŮCHODY BUDOVATELŮM SOCIALISMU
tito lidé si na důchody nikdy nevydělali, naopak, jejich "přínos" byl záporný, z jedné z nejvyspělejších a nejbohatších zemí světa, jsem spadli mezi rozvojové země
DŮCHODY BY MĚLY BÝT ZRUŠENY
každý by si potom uvědomoval, že se o sebe musí postarat a musel by žít odpovědněji
12. 03. 2012 | 17:40

Vlkodav napsal(a):

zdenekb:

"Přijde mi osobně lepší přerozdělovat cizí z cizího (samozřejmě maximálně rozumně)"

Už jste někdy byl na podnikové večeři, večírku? Vedoucí razhazuje, zaměstnanci objednává to nejdražší, i když by si víc pochutnali na utopenci.

Teoreticky máte pravdu, ale prakticky neexistují ti, co by "rozumě" přerozdělovali, bohužel.
12. 03. 2012 | 17:40

Vandal napsal(a):

Yosif K

"z cizího krev neteče... na nehospodárnost dojely zatím všechny socanské režimy"

zajímalo by mě v této souvislosti, čích peníze to jsou, které každoročně vládnoucí mafie / odhady se různí, cca 100 miliard ročně / rozkrade? Myslíte, pane Yosife, že tenhleten režim má perspektivu? Zvýšit daně a ceny, a pak tyto peníze rozkrást?
Černobílé vidění se tomu říká. Nehledě na to, všichni do jednoho, ať soc.dem, nebo ods, všichni dobráci, kteří se vystřídali u koryt, se učili na školách budovat socialismus, takže jaký je rozdíl mezi "pravicí" a "levicí"? Poučte mě, laika.
12. 03. 2012 | 18:02

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
12. 03. 2012 | 18:10

Béda napsal(a):

DŮCHODY BUDOVATELŮ SOCIALISMU,

Když vás tak čtu, opět mi vytanul na mysli Dietlův bonmot v podání M.Kopeckého o holubičce. (Rada: Pohovořte o tomto tématu se svými rodiči.)
12. 03. 2012 | 18:13

Vandal napsal(a):

Béda

palec nahoru!
12. 03. 2012 | 18:20

jklm napsal(a):

to Yozif K:

Dobře Vám to "kecá"-asi jako Ransdorfovi.
Jakkoliv je historka s německým podnikatelem zajímavá,znám z vyprávění více českých lidí z těch nemnoho německých fabrik i žalostnější poměry.Asi jak která fabrička.Vy,Yosife K. žijete v bludu,že sociální systémy jsou přenositelné ze země na zemi jako venerické choroby.My jsme tu měli svou zemi,s našimi tradicemi-to vše je poničeno,lidé se tu necítí dobře,necítí doma,všechno jim jde na nervy a připadá nesmyslné.Nemohl by jste uvést kam se ten podnikatel německý zdaňuje? Do ČR?
ČASTO PÍŠETE O PIKLECH ODBORÁŘŮ.VĚTŠINA Z NÁS JEJICH EXISTENCI ZAREGISTROVALA POPRVÉ OD NEDÁVNÉ STÁVKY LÉKAŘŮ ZA PLATY.MAJÍ PAK VAŠE ÚSUDKY PLATNOST?
12. 03. 2012 | 18:23

dalimír napsal(a):

Mě se zase líbí bělorusko a jeho prezident ,že nedopustil aby se stalo to co v sousední ukrajině ! Protože kam nalezou špicli ze západu kteří vše co normálně funguje zničí a zavedou tam mafiánský kapitalizmus a lidi mají po důchodech protože sociální oblast je pro velkokapitalisty cizí a pohrdají ji ! Lukaštěnko maladěc že se nenechal od EU rozhodit a z otročit jako česko ! Dl.
12. 03. 2012 | 18:57

Honza napsal(a):

Vážení,každý důchodce mimo nepřízpůsobivých si na svůj důchod musel každý měsíc přispívat ze mzdy a stav důchodového účtu byl před pravicovými vládami v přebytku 20 miliard.Topolánkova vláda i s Nečasem jako ministrem soc.věcí tento účet přivedla do deficitu a nyní lže že nejsou peníze na důchody.Vystavme této vládě účet za její vládnutí reálně již v podzimních volbách a uvidíte jak ve zbytku období sundá nohu z plynu a povolí otěže,protože parlamentní volby se nezadržitelně blíží.
12. 03. 2012 | 19:10

taining stEuro napsal(a):

Když se neboudou valorizovat důchody tak se fakt nic fatálního nestane. vydělávám a živím 5 lidí bez práce, no a koho to mrzí a komu to vadí? O sicíálních dopadech lépe nemluvit, že?
12. 03. 2012 | 19:32

český maloměšťák napsal(a):

Už dva mí známí - dlouholetí skalní voliči ODS....mně sdělili, že tato strana se jim jeví spíše jako Mafie, nikoliv politická strana.
V minulých volbách volili TOP 09.
Když jsem se jich zeptal , koho budou volit v příštích volbách - řekli mi, že nikoho.
:(

P.S. Vzrůst míry chudoby /dle metodiky Eurostat/ na 18 % ....že prej stále na tom ale budeme dobře - tvrdí autoři studie.
No - pokud tedy autor studie je členem NERVu - kdy tento je poradním orgánem /někdy se mně zdá , že nerv je i mozkem/ vlády , která se mj. deklaruje coby vláda Prosperity.....tak nezbývá než opět apelovat na to, aby se konečně velmi zevrubného zkoumání vlády a jejich kumpánů ujaly příslušné instituce.

Nebo ta CHOBOTNICE udusí za čas nejen důchodce a lidi sociálně slabé - ale postupně i lokální firmy, jejich zaměstnance a rodiny těchto zaměstnanců.
--------------------------------------------------------------------
Jak vůbec může čestný člověk radit takové vládě? Jak vůbec může s ní mít něco společného ?
Není možné, že to nedělá pro nějaký osobní zisk.
To by udělal jedině blázen.
Ale blázen přeci nemá co radit vládě. Blázen má být zkoumán a pak léčen.

Leda v případě, kdy taková vláda má blízko k Mafii - a ten blázen by ji svými radami chtěl zničit.
Leda snad takový blázen....takový blázen by snad nebyl považován za užitečného idiota.
/otázka však zní, zda by to byl v tomto případě ještě blázen - zda by to takto nebyl spíše velký chytrák...../

Chobotnice...italský seriál z před 30 lety.
ČEZká aktuální realita.
12. 03. 2012 | 20:18

Bauer napsal(a):

Opravte mne jestli se mylim !
Tak jak je dnes minimalni mzda, tak by mel byt minimalni duchod.
Nektere duchody nestaci na zakladni zivotni potreby (na pr. 5000 Kc mesicne).
Je povinnosti statu se postarat aby se nevyrabeli bezdomovci !

Tedy cesky duchod by se mel skladat ze dvou casti.
Te zakladni, socialni, aby obcane nemuseli vybirat popelnice - plus te zasluhove casti !
12. 03. 2012 | 20:36

Jarda napsal(a):

Důchody jsou téměř poslední věc,která se ještě dá zprivatizovat a odklonit. Proto tak velký zájem vlády mafiánů.
Strategie celkem jasná, oslabit současný průběžný systém a vytvořit nové fondy vhodné pouze pro bohaté. Kolik jich asi bude?
Jako podpora nových fondů pro bohaté bylo zavednuto DPH, takže hlavně chudší dotují budoucí penze bohatších lidí.
A Nečas blábolí něco o tom, jak ODS je sociální...
Ale jen tak dál, Slovensko vám ukazuje, jak dopadnete....
12. 03. 2012 | 20:47

urdenik napsal(a):

Jasne psychopat, fyzik Munich, jeste doporucuji snizit neexistujici dane pro lidi s prijmy nad 2Mczk, zavest beztratnost pro vsechny cleny pravicových politickych stran, vsechny neoliberalove dostanou vysluhu a rentu no a duchodce prodavat na burze na maso
12. 03. 2012 | 20:53

Yosif K napsal(a):

Precioso napsal(a):
Za komančú jsme neměli problém své důchodce uživit. Oni si své odpracovali a vybudovali zemi, ve které dnes žijeme. A důchod byl takový, že důchodci v pohodě zaplatili bydlení a jídlo a ještě jezdili na zájezdy, žádný exekutor, žádní bezdomovci, žádné vybírání popelnic.

No duchody byly slusne jak pro koho - moje prababa - vdova po znarodnelem kapitalistovi - mela duchod 99Kc mesicne. Deda mi ukazoval slozenky. Skladali se na ni decka. Atp atp. Hlavne ze se VAM jevil socik jako ohromne humanni a starostlivy system. Kde jste ten socik budoval, ze jste nevidel, jakej byl vsude bordel? Delal jste referenta pro zvlastni ukoly, nebo politruka u STB?
To byly tak dve vrstvy obyvatelstva ktery ten system NEKDY nemeli prohlidnuty. I delnici ten system nenavideli. Nutil je vyrabet vetsinou zastraraly kramy za ktery se clovek stydel.
Delnici ten system v mnoha pripadech kolosalne odrbavali ale vetsinou jim pohradli. Viz dnesni volicstvo KSCM - svaz rudych byrokratu a sem tam nejaky pomateny student.
12. 03. 2012 | 21:27

Yosif K napsal(a):

jklm napsal(a):
to Yozif K:
Dobře Vám to "kecá"-asi jako Ransdorfovi.
Jakkoliv je historka s německým podnikatelem zajímavá,znám z vyprávění více českých lidí z těch nemnoho německých fabrik i žalostnější poměry.Asi jak která fabrička.Vy,Yosife K. žijete v bludu,že sociální systémy jsou přenositelné ze země na zemi jako venerické choroby.

Musim se smat - historku s nemeckym pdonikatelem sem vnesl nejaky levicovy obcan jako prispevek k prospesnosti odboru. Podobny skuhralek jako jste vy. Vetsina podnikatelu a manageru ma odbory rada jako vosiny v zadku, ale budiz. Odsud pocud. Odbory, respektive jejich fantasmagoricke vydobytky jsou pricinou zriceni socialni site v Recku, Italii, Portugalsku a Spanelsku.
Pracujici proletariat je tam tak chranen, ze podnikatele prakticky nemohou uz nikoho dalsiho na stao zamestnavat aby neprisli uplne na buben.

Nejlepsim pripadem je Recko - proletari si vybojovali minimalni mzdu 914 EUR mesicne. Problem je ze nemohou najit voly kteri by je za ty penize zamestnali.

U oekaru je problem tento: stavkovalo se ve statnim sektoru. V soukromem sektoru je situace jina - asi se tam mene krade tak je tam vice penez na mzdy.
12. 03. 2012 | 21:37

Yosif K napsal(a):

Vandal napsal(a):
Yosif K
A) "z cizího krev neteče... na nehospodárnost dojely zatím všechny socanské režimy"
zajímalo by mě v této souvislosti, čích peníze to jsou, které každoročně vládnoucí mafie / odhady se různí, cca 100 miliard ročně / rozkrade? Myslíte, pane Yosife, že tenhleten režim má perspektivu? Zvýšit daně a ceny, a pak tyto peníze rozkrást?
Černobílé vidění se tomu říká.
B) Nehledě na to, všichni do jednoho, ať soc.dem, nebo ods, všichni dobráci, kteří se vystřídali u koryt, se učili na školách budovat socialismus, takže jaký je rozdíl mezi "pravicí" a "levicí"? Poučte mě, laika.
12. 03. 2012 | 18:02
A) jestli se rozkradaji penize, tak nejvetsi vydaje (po duchodech atd) jsou stavby daslnic a silic a zeleznic. Mam za to ze se rokrada mene nez populsiti zde pokrikuji ale presneji by vam to vysvetlil pritel proletariatu, donedavna clen CSSD a vrchni reditel RSD pan Michal Hala - ten kteremu na 30 narozky prispely stavebni formy 800 tisic Kc. Mezi prateli proletaru zcela standardni narozky.

B) Z politiku se mi nelibi nikdo ani Kalousek. Na druhe strane Kalousek konecne pochopil, ze nebude na 13, 14, 15 a 16 duchody a platy statnich zamestnancu. Kdybych si mel vybrat mezi volbou zlodeju a zlodeju kteri navrch ku kradeni jeste rozhazuji plnymi lopatami socialni davky na vsechny strany a rikaji ze 'statni dluhy se nemusi splacet", asi bych nakonec volil tu setrnejsi variantu. V tom vidim ten rozdil, rekl bych.
12. 03. 2012 | 21:48

dalimír napsal(a):

Když to tady tak čtu a vidím jaké omezené názory některých pisálků se zde vyskytují tak je scela jisté že tahle republika i z vládou a to jakoukoliv ,"demogratickou" ,nemůže nikdy dobře fungovat! Těžký život budou mít ty mladé příští generace ! Pokud nepřijdou na to že musí začít od nuly ! Vše je zde sprasené ! Celá státní správa zkorumpovaná a pro normálního pracujícího člověka nepoužitelná ! Nechce se v tomhle mafiánském kapitalistickém marazmu vůbec žít ! Dl.
12. 03. 2012 | 22:01

Petr z Tábora napsal(a):

Pane autore,podle Vaší filosofie nastává problém až tehdy, když se opatřeními vlády člověk dostane za hranici jakési imaginární úrovni chudoby ? Při čemž chudoba je jistě v každém státě definovaná jinak.
Hlavně že kolem korupce se chodí po špičkách a nepřijímají se pořádná preventivní opatření.V tom si nemají co vyčítat všichni poslanci v parlamentu.
Jistě víte kam se mají odebrat politici, kteří dělají taková opatření. Doufám, že žádný důchodce zleva či zprava nebude volit vládní strany. Pokud dostali chuť na důchody před volbami, tak po nich bude jistě ještě hůře. Věřit se jim už nedá ani když nakonec vyberou nějakou mírnější variantu okradení důchodců.
12. 03. 2012 | 22:24

love and peace napsal(a):

politici nekraďte a zbyde dost na všechny
12. 03. 2012 | 22:28

Kamarád napsal(a):

Je to stejné, jako kdyby si člověk na nádraží koupil jízdenku do první třídy a před cílovou stanicí mu průvodčí řekl, že se mezitím změnila výše jízdného a že musí dál cestovat v „hytláku“ (zavazadlovém voze). Platit půl století do důchodového systému a být potom na tom skoro stejně jako ti, kteří nechtějí dělat, je příliš.
12. 03. 2012 | 23:22

katalyzátor napsal(a):

Myslím, že už u nás dávno došlo k naplnění podstaty trestného činu vyvolávání nenávisti a diskriminace skupiny obyvatel. Je načase žalovat Nečase, vládu, Munichy a Nervy.
12. 03. 2012 | 23:25

duchodce napsal(a):

Nejvice mi vrta hlavou co se stane az bude tolik vystudovanych ekonomu ze nebude dostatek penez na valorizovani jejich platu
13. 03. 2012 | 03:50

jarka borosova napsal(a):

Sečti číslo a s číslem b,vynásob třemi,odečti x a máš vědecký důkaz o existenci mimozemských civilizací.A pak že statistika nuda je......
13. 03. 2012 | 09:02

Smrt mafii napsal(a):

To jsou nějaké židovské grafy z Bilderbergu? Jak chcete porovnávat chudobu u nás a v západních zemích, kterým otročíme a kde jsou platy, důchody a sociální dávky několikanásobně vyšší?
13. 03. 2012 | 09:47

Ing. Radimír Hübl, důchodce napsal(a):

Je 12:40 v úterý 13. 3. 2012. Mohl byste mi vysvětlit, když tak horujete pro to, aby starší lidé byli přitaženi do práce, kdo je zaměstná, kde mají sehnat pracovní místa. Jestli nevíte kde to jde, ale že by to mělo být teprve "zařízeno", buďte tak laskav, a netlachejte v televizi, protože Vy sám nejste schopen zařídit vůbec nic.
13. 03. 2012 | 12:49

palivec napsal(a):

co se stane,když se nebudou valorizovat důchody?
Vůbec NIC!jen pár pseudoekonomů nebude mít o čem psát.
14. 03. 2012 | 06:12

Tomáš V napsal(a):

rád bych ve Vašich zprávách viděl nějaká nominální čísla ať víme o čem se bavíme...
jinak je to fakt trochu oničem
14. 03. 2012 | 09:44

Radovan II. napsal(a):

Pane Müniche,
tato země je zdvastovaná ekonomicky i morálně. A to vinou bohatých a neodpovědných. 22 let neumí řídit tuto zemi a žijí díky svým příjmům někde v oblacích. Je třeba aby spadli na zem a to hned !!!
Nechodí mezi obyčejné lidi a pohybují se jen mezi VIP, což je velmi špatné pro český národ. Situce v ČR je víc jak špatná. Sorry.
Občané si myslí,že naši vládu sponzoruje nejen ďábel, ale celé peklo. Co z vlády vychází, jsou jen pekelné nápady, to by člověka nenapadlo.
Nejbohatší se cpou kaviárem vrchem spodem, a chudým se stále ubírá.
Vláda zásadně neumí počítat.Byl bych rád, aby nám předvedla, jak má vyjít rodina z průměrného platu, který nemá ani 20 tisíc čistého při dnešních cenách energií a nájmů, při dnešních cenách potravin,léků, jízdného. A to se oblékáme v sekáčích a u Veitnamců. Na oblečení v kamených obchodech mají jen ti od 30 tisíc nahoru a to nesmí mít mnoho dětí. A kde je kultura, sport a dovolená.
Zítra je demonstrace, doufám, že v Praze se probudí ti správní Pražáci a tuto demonstraci podpoří i když mají mnohem větší příjmy, než mají občané 50 km za Prahou, pokud jsou ještě Češi a nechtěji pošpinit historii českého národa, který byl vždy uvědomělý a pokrokový, hlavně v Prčze.. Tato vláda je nejhorší za 300 let, i ti feudálové se chovali lépe než Nečasova vláda. Nejhorší je to, že bohatí bohatnou na úkol nás a státního dluhu.Česká eknomika v krizi nemá peníze na platy vyšší než 100 tisíc. Co takový člověk co má více jak 100 tisíc s takovými penězi dělá, musí jedině postupně blbnout, má plný mozek jen toho, jak ty peníze utratit a investovat, nic jiného se mu pak do mozku již nevejde. Navic je to velký asociál, protože nemyslí na 70% očanů, co nemají ani průměrný plat a to vinou podnikatelů a dalších českých vykořisťovatelů. Bohužel těm jde jen o zisky a ne spokojenost svých zaměstnaců, je to právě naopak než v sousedních zemích. Chybí jim inteligence a vzdělání v oboru sociologie. Proč mají v sousedních zemích v době krize platy až 5 x větší ? Sice někteří VIP je mají neprávem větší neží oni. Sorry.
Proto, vy Prážáci na úrovni, běžte zítra do ulic, pokud jste inteligentní !!!
Vláda si nesmí myslet, že jsme jen hloupé ovce a jen držíme "huby" ! A nebo si máme myslet, že Praha má jen hloupé a poslušné občany, tak to pak s českým národem je AMEN ! A nebo "Mráz přicházi z Prahy" ?? ?Sponzore nemaž, raději běž zítra na manifestaci, pokud Ti není český národ šuma fuk. Ten reCAPTCHU, Tvá
slova jsou nemožná a nesmyslná.
14. 03. 2012 | 10:49

Václav ze severních Čech napsal(a):

Jo, nejsme jako oni, to byl leitmotiv toho celýho listopadovýho divadla v r 1989 a tady máme dnes důsledky! Je jen jediné řešení, už konečně opravdu převrat a celou tu bandu zbohatlíků od vlády, Parlamentu a Senátu vyhnat od koryt, zabavit jim majetek, prachy na účtech a pozavírat je a pak je nechat makat za tu "jejich" mzdu kterou určili jako hranici chudoby a čím dřív to bude, tím líp!!
22. 06. 2012 | 22:55

Václav ze severních Čech napsal(a):

Takový ožebračování národa a rozkrádání majetku všech hrstkou vyvolených bude trvat i po dalších volbách dokud se národ nespojí a neřekne a už dost a neodstraní od koryt všechny kteří u nich jsou protože oni se jich dobrovolně nevzdají a je jich na tak malej stát u těch koryt požehnaně! Vláda, parlament, Senát, ústavní soudci, exekutoři atd. Už je na čase aby lidi řekli a dost! A pak zavést takovou ústavu jako třeba ve Švýcarsku! Stačí ji jen přeložit do češtiny a aplikovat protože jim tam funguje už pěkně dlouho, před válkou, za války i dosud to se děje tady v ČR by národ ve Švýcarsku netrpěl ani jediný den!
23. 06. 2012 | 14:38

Václav ze severních Čech napsal(a):

Kdy u nás bude dobře? Odpověď zná asi každý, ne?
29. 06. 2012 | 00:50

Jaróš napsal(a):

Václave ze severních Čech, co je tak úžasného ve švýcarské ústavě ? Já to ještě neznám.
A proč se tam neodstěhuješ, což nám všem doporučuje můj švára ? Tam by sis ale moc nezavolil, tam KS nemají. President a vláda se sice střídají každý rok, ministrů mají jen pár, ale všude je chleba o mnoha kůrkách.
02. 12. 2012 | 16:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy