Škola, nuda, pruda

01. 09. 2013 | 20:45
Přečteno 4915 krát
Aneb přání do nového školního roku

Máme tu opět září, začíná nám nový školní rok a je proto namístě všem zainteresovaným do něj něco pěkného popřát:

Předškolákům přeji, aby mohli nastoupit do školky, když se na to s jejich rodiči budou cítit a ne až když na ně náhodou zbude ve školce místo.

Žákům přeji, aby je to v české škole konečně přestalo nudit a prudit a úplně nejlépe, aby je škola a učení začalo bavit.

Učitelům přeji, aby nebrali nejnižší relativní platy v Evropě, aby si lidé kolem nich začali více uvědomovat důležitost jejich dobré práce, aby se těm začínajícím někdo zkušený věnoval, aby mohli a museli profesně růst, aby se učitelské profesi dostalo většího společenského uznání.

Ředitelům přeji, aby jim zbylo více času na řízení toho co, jak a kdo ve škole učí a mnohem méně času museli věnovat zajišťování oprav děravých střech, shánění kuchařek a řešení problému s opilým údržbářem, žebrání peněz na základní učební pomůcky a učitelské asistenty, vyplňování hromad dotazníků a aby se neutopili v záplavě úředních předpisů a vyhlášek.

Rodičům žáků přeji, aby druhé stupně všech základních škol byly natolik dobré, aby z nich nechtěli děti dostat na víceletá gymnázia, aby nemuseli mít strach, že jejich dítě nafasuje děsného učitele, aby věděli, že se jejich děti do školy a ze školy dostanou bezpečně.

Ministerstvu školství přeji, aby dostalo dobrého ministra, který tam konečně vydrží déle než rok (nejlépe roky čtyři) a jeho náměstci, aby tam vydrželi více než roku půl.

Pedagogickým fakultám přeji, aby se jim dařilo přilákat i nadanější uchazeče, kteří se dnes hlásí na práva, medicínu a matfyz.

A nám všem přeji, aby si v nadcházející předvolební kampani politici na školství a vzdělávání vzpomněli a pokud nám voličům a českému školství něco rozumného naslibují, aby na to hned po volbách nezapomněli.

A vysokoškolákům a akademikům teď nic přát nebudu, protože mají nejméně do konce září prázdniny.
Skola C & K
Skola C & K

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ZM napsal(a):

V situaci, kdy je státní dluh přibližně 1700 miliard a kdy se nedaří sestavit vyrovnaný rozpočet, bych nějaký případný sliby o navyšování platů nebral příliš vážně.V letošním rozpočtu je plánovaný deficit kolem 100 miliard korun. Na úroky z dluhu je vplacena částka mezi 60 až 70 miliardami korun. Nechce se mi to teď hledat přesně, ale není problém to najít na stránkách ministerstva financí. Myslet si, že situace se v následujících letech zlepší, je dle mého názoru dost naivní. Jak by se situace mohla zlepšit, když se ani HDP nějak výrazně nezvyšuje, natož aby se dařilo lépe vybírat daně nebo lépe hospodařit se sttními financemi. Když to napíšu ironicky a zjednodušeně, tak máme spousta absolventů ekonomických oborů, kteří sice ví, jak vpadá faktura nebo znají základy účetnictví a zbožíznalství, ale do odvětví průmyslové výroby se tito lidi příliš nehrnou :) Takže mnozí z nich, kteří se neuplatní ani v marketech jako je Kaufland, Lidl, popř. ve fastfoodech typu McDonalds, skončí v evidenci ÚP, který je taky placen ze státního rozpočtu. Pokud má tento stát prosperovat, tak musí být někdo, kdo vytváří nějaké hodnoty a kdo platí daně. Zatím je to "řešeno" pomocí práce zahraničních "gastarbeiterů" z Ukrajiny, Slovenska atd.
01. 09. 2013 | 21:12

ZM napsal(a):

Munich napsal-
Učitelům přeji, aby nebrali nejnižší relativní platy v Evropě, aby si lidé kolem nich začali více uvědomovat důležitost jejich dobré práce, aby se těm začínajícím někdo zkušený věnoval, aby mohli a museli profesně růst, aby se učitelské profesi dostalo většího společenského uznání.
---
Na jedné střední škole, kterou nebudu jmenovat, je např. učitel, který nejen že nedokáže téměř nic naučit, ale má prokazatelně nějakou diagnózu, minimálně poruchu osobnosti. Např. na ZŠ, kam jsem jako kluk chodil, byl např. taky matikář, který měl poruchu osobnosti. Měl despotické sklony a to co vyžadoval po žácích, už hraničilo s psychickou šikanou. Kolik podobných učitelů je v celé ČR, těžko odhadnout. Minimálně je to v řádu procent. Takoví učitelé se nikdy nedočkají společenského uznání, protože prostě neumí učit a nemají pro to povolání předpoklady.
01. 09. 2013 | 21:20

ZM napsal(a):

Munich napsal-
Žákům přeji, aby je to v české škole konečně přestalo nudit a prudit a úplně nejlépe, aby je škola a učení začalo bavit.
---
To má být pokus o vtip nebo je to ironická poznámka? :)
Dám Vám příklad. Na některých školách je výuka dvou jazyků.Angličtiny a např. němčiny. Většina žáků se německ učit nechce, ten jazyk se jim nelíbí, nezajímá je to, dělají to jen z povinnosti. Avšak za tuto výuku jsou placeni učitelé němčiny, ale efektivita takové výuky je prostě nízká. Prostě jazyk se z donucení naučí málokdo. Jak jsem v předchozím příspěvku psal o tom učiteli s diagnózou, tak ten učí právě němčinu, takže v jeho případě je ta efektivita téměř nulová. K čemu je firmám v ČR taková výuka? Jiný příklad. V předmětu matematika se na středních školách učí např. exponenciální rovnice nebo analytická geometrie i v oborech, ve kterých to prostě absolvent v praxi nikdy nepoužije. K čemu je taková výuka? Jen j tomu,abychom nemmuseli propuštět matikáře?
01. 09. 2013 | 21:27

Luba napsal(a):

Já učitelům a učitelkám přeji,
aby už nebyli propouštěni "na prázdniny" a aby s nimi zaměstavatelé uzavírali smlouvy na dobu neurčitou.
01. 09. 2013 | 21:29

Ládik!!! napsal(a):

Levounům přeji ořechy bez skořápky, ryby bez kostí, levné pivo, párky a ovárky na každém rohu a levný hajzlpapír. A k tomu jim dopomáhej Lenin, Stalin i Kosygin.
01. 09. 2013 | 21:35

ZM napsal(a):

Ládik!!!-
asi se snažíš být vtipný, ale jsi spíše trapný.
01. 09. 2013 | 21:44

Targus napsal(a):

To: ZM

V předmětu matematika se na středních školách učí např. exponenciální rovnice nebo analytická geometrie i v oborech, ve kterých to prostě absolvent v praxi nikdy nepoužije. K čemu je taková výuka?

Třeba k tomu, aby se to stádečko tupců, myslících si o sobě, že jsou nadaní studenti, naučilo používat hlavu i k něčemu jinému, než jen ke šlechtění porostu tamtéž. Taková logika, kritické myšlení, rozbor, analýza, to jsou věci, bez kterých se žije sice krásně, ale pak se najednou jeden diví, kolikže problémů se s ním táhne a on se jich ne a ne zbavit.
Jistě, souhlasím, když je někdo b...c, je to čistě jeho věc, proč by ho vlastně měla škola učit, co on vůbec, ale vůbec nechce.
A nakonec, hlupáci se lépe ovládají, že ano...
01. 09. 2013 | 21:46

VŠEM i Munichovi napsal(a):

Milý ZM, pokud nejste učitel (a to prokazatelně nejste), zdržte se hodnocení už tak náročné práce učitelů.
Kritizovat je to nejjednodušší.
Pokud mají - dle Vás - učitelé "poruchu osobnosti" (koukám, že už umíte i diagnostikovat), stává se tak především dlouholetou prací s dětmi.
Učitel NESMÍ (jako dříve) téměř nic po dětech chtít, domácí úkoly mohou být i důvodem k výpovědi.
Učitel čelí denně ohrožení jak ze strany dětí, tak ze strany vedení školy. Pokud je náročný, škola mu vytýká, že svou náročností může odrazovat přísun nových "duší" do školy (škola žije z počtů žáků-nikoli z kvality).
Pokud je málo náročný, může se mu vytknout, že "je málo náročný".
Žáci si mohou na učitele stěžovat kdykoli. Komu myslíte, že dá vedení školy za pravdu?
Pokud "dříve" stálo vedení školy za učitelem a rodiče žáků též, dnes je tomu právě naopak. Někteří ředitelé mohou i své podřízené stresovat občasnými průpovídkami o tom, KOLIK nových zájemců na jejich místo čeká "za branou školy".

Takže se mi zdá "přání" "ekonoma" Daniela Municha možná "dobře míněné", leč spíše provokující.
Je to něco jako všem složkám posádky na potápějícím se Titaniku zvlášť popřát "šťastný zbytek plavby".

A žonglérům žonglujícím s DPH a jinými nesmysly, poukazujíce na to, že "NENÍ NA ZVÝŠENÍ PLATŮ UČITELŮ" vzkazuji, že se MUSÍ ty peníze najít, nechceme-li mít další a další generace "s prázdnými hlavami".

Ony takové ty "zdvořilostní fráze" už vyčpěly, když se stokrát nic neděje.

A Vaše "řeči" o tom, že jste 40 žáků ve třídě zažili ...
V době, kdy jste chodili do školy, měl učitel ještě autoritu, úctu a prestiž.
Nevycválané chování Pepíčka se IHNED projednávalo i s rodiči v ředitelně, dokonce následně na aktivu ROH v práci Pepíčkových rodičů.
Dnes se vše projednává v ředitelně též. Na koberečku je pro změnu učitel; buď Pepíčka důrazněji napomenul (a narušil jeho křehkou CNS), nebo prostě proto, že "třída zlobí" a učitel nemá k dispozici žádný nástroj ke zklidnění této. (Každý z dostupných "nástrojů" by totiž učiteli přinesl toliko výpověď).

A to se najdou lidé, kteří umějí učitelům "předhazovat" červenec a část srpna ...
01. 09. 2013 | 21:55

kormoran napsal(a):

Justitia est regnorum fundamentum.

Ladik))) Este Tereskovovou, Pelikanovou , Semelovou , od Grebenicku ,pilotu Reee-emka , az po Dolejse a este v rychlosti jejich odnoze - Paroubci, a vecna mimina , jako Hasci a Sobotkovci. A poodnoze - vlastne cela byrokraticka svoloc sidlici v parlamentu a tvorici paskvily.
01. 09. 2013 | 21:56

to Ládík napsal(a):

Ládíku, ty seš prostě DE.IL!
01. 09. 2013 | 21:59

ČTĚTE ... napsal(a):

Lubo, já jim přeji to samé.
Představa, že učitel dostane k 30.6. výpověď, aby ho k 1.9. zase "milostivě" přijali zpět, je jistým způsobem NESVOBODA.
Pokud k 1.7. zajde na úřad práce, může se tam potkat s "nejméně nadanými žáky předchozího školního roku". Nikomu z učitelů ty ironické řeči "odejitých ze školy" nepřeji. Tak například: "Ale, paní učitelko, co to vidím? Tak vy jste mě pětkama vyrazila ze školy, ale koukám, že si jdete pro státní podporu stejně jako já. O co vám tedy šlo, když jste mě vyrazila?" (No, hlavně když máme tu "SVOBODU", že?)

A pokud nejde učitel na úřad práce, jde po vyčerpávajícím školním roce dál pracovat.
Jak HODNĚ e akový učitel odpočatý, posuďte sami.
To ovšem vedení žádné školy neřeší.
A ministerstvu je to šumák.
"Červená, modrá fiala, Fiala ..."
01. 09. 2013 | 22:06

mb napsal(a):

děkuju za přání ...

... i když přání nás z těch relativně nejnižších platů v Evropě nedostane ...

njn, stane se ...
01. 09. 2013 | 22:09

ZM napsal(a):

Targus - jelikož lidí s podobným uvažováním, jako máte vy, je v tomto státě hodně, jsme právě v takové situaci, v jaké jsme. Vy jste další z těch, kteří evidentně nepochopili, že učivo jako exponenciální rovnice má smysl učit ty, kteří půjdou např. na nějaký VŠ obor, ve kterém je nutná dobrá znalost matematiky. Žáky, kteří nechtějí jít na VŠ, má smysl učit např. finanční matematiku, aby si např. dokázali uvědomit, v jaké výši zaplatí úroky z jaké výše půjčky.
01. 09. 2013 | 22:09

kormoran napsal(a):

A ja preji vsem ucitelum a ucitelkam v CR nezlomnou rakosku Igora Hnizda .
01. 09. 2013 | 22:09

ZM napsal(a):

VŠEM i Munichovi - po přečtení vašeho příspěvku je mi jasné, že vy jste viděl výuku na školách z letadla, avšak z 10 kilometrové výšky :)
A taky pochybuju, že byste věděl, co to je porucha osobnosti. Poučím vás :). Na to, aby člověk poznal poruchu osobnosti, nepotřebuje ani vyšetření na rentgenu, ani všetření vzorku krve z laboratoře. Stačí delší dobu pozorovat něčí chování.
01. 09. 2013 | 22:14

kormoran napsal(a):

Soudruzi! Ladik Vam popral vse to nej a vy mu za to nadavate!

No co byste si mohli vice prat , nez zradlo bez problemu a vytrit si zadnici hedvabnym hajzlpapirem!?
01. 09. 2013 | 22:14

ZM napsal(a):

VŠEM i Munichovi -
napsal jste-
Žáci si mohou na učitele stěžovat kdykoli. Komu myslíte, že dá vedení školy za pravdu?
---
Vedení většiny škol nemá zájem řešit běžné spory, takže se snaží uhrát to do autu, pokud to jde.
01. 09. 2013 | 22:18

ZM napsal(a):

kormoran - poodbné žvásty by možná někdo oceněnil v hospodě ve stylu čtvrté cenové skupiny :)
01. 09. 2013 | 22:19

to ZM napsal(a):

ZM, samozřejmě!
Žáky však "vedení školy" potřebuje VÍCE - než učitele.
Dva tři "zahrání do autu" (dle Vás) není konec žáka, ale učitele.
Vy jste učitel?
01. 09. 2013 | 22:20

species 8472 napsal(a):

Autore,
tak už pro to ale něco dělejte!
01. 09. 2013 | 22:20

ZM napsal(a):

VŠEM i Munichovi-
napsal jste-
A žonglérům žonglujícím s DPH a jinými nesmysly, poukazujíce na to, že "NENÍ NA ZVÝŠENÍ PLATŮ UČITELŮ" vzkazuji, že se MUSÍ ty peníze najít, nechceme-li mít další a další generace "s prázdnými hlavami".
---
Dokážete definovat stav, kdy má někdo "prázdnou hlavu" ? :) Odpovím za vás. Nedokážete, jen žvaníte. To, že má někdo z nějakého předmětu známku 4 ještě neznamená, že má "prázdnou hlavu". Mnohdy jsou to lidi schopní, kteří porstě pochopili, že např. znalost toho, dko napsal jaké literární dílo, je jim v praxi k ničemu, a tedy že na to, aby tzv. prolezli, stačí ta 4.
01. 09. 2013 | 22:23

to ZM napsal(a):

Milý ZM, po "ohmatání si" třicetileté praxe v českém školství nepochybuji o slovech svých, ale pochybuji o slovech Vašich.
Pokud jste učitel Vy sám, máte dozajista k sobě finančně dobře zajištěnou partnerku, takže nejistota ztráty zaměstnání Vás až tak nepálí.
Mám však dojem, že možná ve školství působíte, ale PF jste nikdy nestudoval.
Poruchu osobnosti dnes nerozpozná ani světový psychiatr s mnoha atestacemi ...
(Vy máte možná ještě o jednu víc)
01. 09. 2013 | 22:24

ZM napsal(a):

to ZM -
učil jsem a slyšel jsem od hodně , jakým způsobem učí mnozí učitelé. Za takový "výkon" by někteří měli ještě platit, a ne pobírat plat :)
01. 09. 2013 | 22:26

Luba napsal(a):

"Bývalý ředitel Základní školy ..., který vloni v červnu po slovním konfliktu zpohlavkoval patnáctiletého žáka, což spolužáci natočili na mobil a pustili po internetu, spáchal sebevraždu."

http://www.novinky.cz/krimi/160291-ucitel-ktery-zpohlavkoval-zaka-spachal-sebevrazdu.html

"Do černého hávu je zahalena Střední průmyslová škola v Ostravě. Přímo v budově našli ráno oběšeného učitele ... Dle policie muž pravděpodobně spáchal sebevraždu a je pravděpodobné, že motivem byla výpověď, kterou obdržel."

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/175458/oblibeny-ucitel-spachal-sebevrazdu-obesil-se-primo-ve-skole.html

"Začátek akademického roku na brněnském Vysokém učení technickém poznamenala tragédie. Jeden ze členů pedagogického sboru si zde vzal život. "V tuto chvíli to šetříme jako sebevraždu. Na případu pracují kriminalisté," uvedl brněnský policejní mluvčí Bohumil Malášek."

Zdroj:
http://brno.idnes.cz/na-vysoke-skole-v-brne-se-podrezal-tricetilety-ucitel-pf1-/brno-zpravy.aspx?c=A091001_174201_brno_dmk

"... byla velmi oblíbenou učitelkou. Učila výtvarnou výchovu a svým žákům se maximálně věnovala. „Musela vědět, že jde na smrt. Musela vědět, že chlapce v tak silném proudu prostě nezachrání, takže to mnozí považují za sebevraždu. Asi si v té strašné situaci, kdy se začal topit její žák, uvědomila, že by neunesla jeho smrt, proto za ním skočila,“ domnívá se jeden z vodáků."

http://www.ahaonline.cz/clanek/musite-vedet/74113/rok-od-tragedie-na-skolnim-vylete-utopil-se-zak-ucitelka-i-instruktor-ivana-vedela-ze-jde-na-smrt.html

Václav Vrána na svém blogu píše:

"Lákají vás adrenalinové sporty? Už máte za sebou bungee jumping, let stíhačkou, potápění mezi žraloky či střemhlavý skok do propasti? Tak zkuste něco opravdu nebezpečného -
– učit na základní škole!"

http://joseforel.blogspot.cz/2012/10/byt-ucitelem-v-dnesni-dobe-cilena.html

Paní učitelka Indrová píše:

"... Bývalý ředitel jedné základky nevydržel, když ho patnáctiletý žák před třídou nazval šmejdem, a zfackoval ho. Nejen že psychicky nevydržel, ale zapomněl „na to, že mobilní vybavení dnešních školáků je mnohonásobně kvalitnější než to jeho a že vyfotit ho či natočit není pro školáky žádný problém.

Učitel chyboval, přesto se většina národa loni v červnu shodla na tom, že kluk si výprask zasloužil, ale že učitel se měl ovládnout. Nesmysl? V žádném případě. Většina lidí k tomu dodala, že si ho měl vzít stranou a tam mu – beze svědků – dát co proto. Je v tom rozdíl? Ano, je. Co není vidět, to se smí.

Mnohé děti přicházejí do školy s varováním rodičů před očima: Od učitelky si nenech nic líbit, nemá na to právo. A kdyby něco, však s ní zatočíme. A nejlepší je dodat: však víš, že máme známé tam či tam….

Rodičům a učitelům by mělo jít o stejnou věc: vychovat z dětí vzdělané a rozumné lidi, kteří budou schopni se postarat sami o sebe i o generaci svých rodičů, až oni toho nebudou schopní. Zatím z nich vychováváme spíš individuality vědomé si svých práv, ale již méně svých povinností, lidi kladoucí důraz na své potřeby, ale často intoleratní a sebestředné.

Kdyby tomu tak nebylo, nemuselo by se v dnešním tisku řešit, co učitele k sebevraždě vedlo a zda mu žáci přijdou aspoň na pohřeb."

http://indrova.blog.idnes.cz/c/68524/Kybersikana-a-sebevrazda-ucitele.html
01. 09. 2013 | 22:27

ZM napsal(a):

to ZM -
znova , ulítlo mi slovo-
učil jsem a slyšel jsem od hodně žáků, jakým způsobem učí mnozí učitelé.
01. 09. 2013 | 22:27

to ZM napsal(a):

Milý ZM, ono je "v podstatě" všechno k ničemu.
Pokud se podíváte na jisté etnické menšiny "pod drobnohledem", zjistíte, že k příjmu dávek nepotřebují umět ani číst ani psát.
Můžete i u "neetnických" menšin - krom čtení a psaní - vypustit cokoli. V matice přece stačí malá násobilka-řada pražských vrchní může i "dělat chyby" v účtech - a jak prosperují.
V češtině přece je "jedno", jaké píšete"i", ne?
(Ono to má sice rozlišovací funkci, ale co s Vámi nesouhlasit - "NA CO MI TO BUDE"?)
A tak můžeme vyloučit cokoli ze všech předmětů.
K čemu to přece té mládeži - která přece vše najde na internetu - bude?
(ironie)
A kdo vynalezl internet?
01. 09. 2013 | 22:29

to ZM napsal(a):

to ZM, to, "co jste slyšel", může a nemusí být pravda!
Záleží, čemu věříte.
Každou větu, kterou onen učitel a ona učitelka vyslovili, žáci "slyšeli" a Vy jste "slyšel", může deset lidí posuzovat desetkrát jinak.
Pokud dáváte jen přednost svému egu a děláte předčasné závěry z toho, CO JSTE SLYŠEL, nedivím se, že můžete mít problémy a občas se od Vás i někteří odvrátí.
01. 09. 2013 | 22:33

ZM napsal(a):

to ZM -
Kdyby nebylo možné rozeeznat poruchu osobnosti, tak bychom ani nepotřebovali definice poruch osobnosti. Samozřejmě že přesné určení mnohdy není možné. Člověk je prostě složitější neý nějaký stroj.
Ne, PF jsme nestudoval. A nemyslím si, že by vystudování pegagogické fakulty bylo nutnou podmínkou pochopení toho, jak a co by se mělo učit.
Spousta lidí chápe velice dobře to, že mnozí učitelé chtějí mít svůj klid a pohodičku. Např. právě mAtikáři učí stále totéž, plat mají jistý, zajištěný ze státního rozpočtu, takže je samozřejmě v jejich zájmu, aby to tak pokračovalo dál. A co z toho má např. podnikatel, který musí platit do státního rozpočtu daně? Ten místo očekávání, že když přijme do pracovního poměru absolventa, tak tento bude umět např. alespoň částečně anglicky a ovládat word a excel, může spíše očekávat, že absolventa bude muset dallší dva měsíce zaučovat a zaplatit mu kurz angličtiny, aby byl schopen říct i něco jiného než good morning.
01. 09. 2013 | 22:37

ZM napsal(a):

to ZM - jenže já to nejen slyšel, ale i viděl :)
Mimojiné, jako spousta lidí jsem taky studoval školu (střední i vysokou).
A už dávno jsme pochopil jedno a sice to, že velké části učitelů je jedno, co se učí, hlavně když tam jsou a jde jim plat. Jenže na ten plat musí někdo vydělat. Dále na vytápění budovy, na údržbu atd.
01. 09. 2013 | 22:41

ZM napsal(a):

to ZM 22:29 -
nsmyslně zevšeobecňujete. Především je nutné přizpůsobit učivo oboru, který žáci studují. Dám příklad. Jestliže někdo studuje hotelovou školu, tak je předpoklad, že bude pracovat v nějakém hotelovém zařízení, kde bude potřebovat cizí jazyk. Proto by měl mít více hodin angličtiny a méně hodin matematiky. Protože logicky, když přijde na recepci zájemce o ubytování, který je cizinec, tak ta znalost angličtiny pomůže víc, než znalost řešení exponenciální rovnice. NAvíc, většina žáků si stejně už měsíc nebo dva po probrání daného učiva toto učivo stejně nepamatuje.
01. 09. 2013 | 22:45

to ZM napsal(a):

Milý ZM, pokud učitelům té školy vedení a administrativní pracovníci (zabývající se zejména finanční stránkou ústavu) jasně naznačí či řeknou, že primární je žáky na škole udržet a o "kvalitu" (ne)jde (nebo až potom), poslechl byste "hlas svého přesvědčeného srdce" nebo raději myslel na to, že "jste rád, že máte práci"? Ostatně, ve smlouvě učitel má, že se MUSÍ řídit pokyny nadřízeného.
Směšujete jablka a hrušky.
Peníze na provoz školy je zcela jiná "kupička" než almužna učitelů.
A co takhle "výkon" či "pracovní doba" politiků?
01. 09. 2013 | 22:48

to ZM napsal(a):

Ale milý ZM ...
"Studium" hotelové školy vůbec nemusí znamenat budoucí práci v pohostinství či hoteliérství ...
Co když Vám namítnu, že žák byl na školu přijat, ale čeká, až sežene práci a pak dá škole "vale"?ˇ
Spokojenost může být na obou stranách.
Škola na žáka dostane peníze a žák může v klidu, teple a placenými pojištěními čekat, až "něco sežene".
Jazyky jistě důležité jsou.
Pokud je ředitel tělocvikář, MUSÍ být "důležitější" tělocvik.

Fakt jste někdy učil?
01. 09. 2013 | 22:52

ZM napsal(a):

to ZM-
to slovení-milý si strčte víte kam.
Samozřejmě že absolvent hotelové školy nemusí pracovat jen v hotelu. Např. absolvent učiliště např.,oboru pekřa, cukrář, nemusí pracovat jen v pekárně.
Prostě abychom to zkrátili, tak mnozí lidi chápou, že velká část učitelů jedná podobně jako ti politici. Chtějí mít prostě svůj finančně zajištěný job. Když učitel špatně učí, těžko mu to někdo prokáže. Podobně když politik hlasuje pro špatný zákon, tak mu taky nehrozí žádný postih. Hrozí mu, že ho v příštích volbách voliči nezvolí. Narozdíl o dnich, podnikatel když špatně dělá svůj bznys, tak mu hrozí krach. Jsou samozřejmě podnikatelé a firmy, kteří jsou napojení na státní správu, tedy "přisátí na státní penězovod". I na tyhlety "pijavice" musí vydělat ti podnikatelé a firmy, kteří opravdu vytváří nějaké hodnoty a nejen papírově.
01. 09. 2013 | 23:10

Prabába Čechová napsal(a):

Žákům a studentům přeji, aby se začali o učení, resp. studium, vážně zajímat a uvědomili si, že na jejich budoucí místa si dělají zálusk miliardy mladých lidí z chudobou sužovaného světa a většina z nich se snaží setsakramentsky něco naučit, bez ohledu na to, jestli jim do školy zatéká, jestli to mají do školy deset km pěšky, atd.
01. 09. 2013 | 23:40

Rudi Koutek napsal(a):

VŠEM i Munichovi napsal(a):
"Učitel NESMÍ (jako dříve) téměř nic po dětech chtít, domácí úkoly mohou být i důvodem k výpovědi"


To myslite opravdu vazne?
01. 09. 2013 | 23:58

to Rudi Koutek napsal(a):

Rudi Koutku - SMRTELNĚ.
02. 09. 2013 | 04:50

to ZM napsal(a):

ZM, Vy jste buď šíleně mladej, nebo už moc starej.
Učitel má tak nízký plat, že musí dělat ještě bokem.
Tím odvádí větší daně, a tedy "si na sebe vydělá".

Co děláte Vy - tedy, co Vám jde za práci "prokázat"?
02. 09. 2013 | 04:54

Ládik!!! napsal(a):

Nejhorší je učitel(ka), který si zasedne na dítě. Pravděpodobně chce takto vydírat rodiče.
02. 09. 2013 | 06:20

Drzá zrzka napsal(a):

Předškoláčkům a prvňákům přeji, aby pro ně byla škola hrou, ale i zpětně, hry školou.
Ostatním žákyním a žákům, aby je učení ve škole bavilo.
Učitelům děti lačné vědění.

P.S. Rodičům, kteří nezvládnou výchovu svých dětí. Učitel může mít ve třídě deset, patnáct podobných. Není to jeho vina.
02. 09. 2013 | 06:44

Občan napsal(a):

NERVní ekonomický akademiku,

místo emotivních přání by bylo namístě přečíst si od Vás návrh na ufinancovatelné rozšíření atávajících škol tak, aby ve třídě mohlo být max. 15 žáků a učitelé se jim mohli alespoň trochu individuálně věnovat.

Na přáníčka máme děti a vnoučata. Ekonomové by tu jaksi měli být od toho, aby podávali realizovatelné návrhy na zlepšení souč. stavu základního a středního školství. Zejména ti, co působí v NERVu.
02. 09. 2013 | 06:47

Alena Čechová napsal(a):

Škola pomalu ztrácí své výsadní postavení a monopol na vzdělání. Není se čemu divit, protože dnes se všechno mění tak rychle, že na to (zvláště pak česká) škola není schopná reagovat.
Jediné, co bych si přála je, aby moje děti našly ve škole dobré kamarády a aby je učitelé netrápili. Představa, že děcko vrazím do školy a ono se mi vrátí vzdělané, je pošetilá.
A narozdíl od většiny rodičů si nemyslím, že by se mělo dětem ve škole kdovíjak líbit, aby tam ta děcka netrčela moc dlouho.
02. 09. 2013 | 09:59

lanthir napsal(a):

Jen tak pro pořádek, akademici v září žádné prázdniny nemají: pokud tedy nepovažujete zkouškové období, kurzy pro první ročníky a tři státnicové termíny za náplň prázdnin.
Obvykle září a červen bývají na vysokých školách dosti nabité měsíce.
02. 09. 2013 | 10:35

jogín napsal(a):

Kvalita výuky souvisí nejen s kvalitou učitelů, ale také se stavem společnosti. Pokud se většina obyvatel živí okecáváním, je jasné, že i ve škole bude "komunikace" na prvním místě. Je opravdu zbytečné učit matematiku a přírodní vědy lidi, co se živí prodejem nebo marketingem. Ti potřebují působit přesvědčivě a potřebují manipulovat psýchou zákazníka. Ale pak by neměli chodit na gymnazium. Jenže k fungujícímu hospodářství země nestačí koupit za pět, prodat za deset.
02. 09. 2013 | 10:51

eli napsal(a):

pane Ládíku,s chutí jsem se zasmála vašemu přání.....
02. 09. 2013 | 11:54

KvL napsal(a):

To že to jde s kvalitou do kelu je známá věc, ale to NESPRAVÍ peníze, nebo si snad někdo myslí, že když dá špatnému učiteli třikrát tolik, bude z něho druhý Komenský?
To by se první musel překopat celý systém a musely by se začít klást nároky.

Různé řeči o tom, že biflobání je špatné a všechny ty moderní nesmysly, to vede u nás jendom ke snížení kvality, podívejme se na to, jak opadl projekt státní maturity, měal zajistit jakousi úroveň absolventů všech škoal a v momentě, kdy jich to X% neudělá se začne křičet jak je to možné. A pod tlakem se začne dělat všechno pro to aby to udělal kde kdo. Ne tento přístup je špatný, prostě se mělo říct že tak to bude a holt mají smůlu. Ano zavádět se to mělao tka, že by se na tu koncepci připravovalo už od prváku, ale to je asi tak všechno.

Aby bylo možné zajistit vyšší kvalitu musí se začít vytvářet soustavný tlak celou dobu školní docházky, samozřejmě přiměřený věku.

Jen pro zajímavost, v 90. letech se pokusili v Japonsku o reformu školního systému, po pár letech se vrátili k tomu původnímu, výsledky nebyly uspokojívé, tito lidé mají dneska problémy s komunikací. Viz dokaz odstavec generace nekomunikujících.

Nur zum Spaß
http://cdn.hsmemes.com/2013/4/26/905a49f699f9ceb9cd3a311aa390e2d1.jpg
http://cdn.memestache.com/2011/6/27/20110627084617dbbfb3dd1acff22c8d2e174d00547a78.jpg
http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2011/246/1/2/high_expectations_asian_father_by_thegirlontheinternet-d48rvkl.jpg
http://www.ceskapozice.cz/zahranici/svetove-udalosti/japonci-jsou-prvni-narod-ktery-prirozenou-cestou-intenzivne-vymira?page=0,1
02. 09. 2013 | 12:05

to KvL napsal(a):

KvL, pokud se dá učiteli (jak víte, že je špatný? Říkala to sousedka? Vy byste učil lépe? Lépe byste zvládal učitelskou administrativu, počítače, porady, dozory?)třikrát tolik,
NEBUDE MUSET ODPOLEDNE BĚHAT DO JINÉ PRÁCE, ABY UŽIVIL SEBE I RODINU, BUDE MÍT MNOHEM VÍC ENERGIE A VÍCE ELÁNU DO PRÁCE.
Bude na jedné škole i několik Komenských.
Učitel získá zpět ztracenou prestiž a žáci ho nebudou zahanbovat zvaním "na panáka".

Celý systém lze překopat dost těžko, když školám nejde o kvalitu, ale o počet duší.
Počet duší-žáků živí všechny zaměstnance školy.
Proto SE NESMÍ vyhodit ani ten "nejméně nadaný" žák.

"Projekt" státní maturity byl způsob (pro pár "vyvolených") jak si namastit kapsu. Jasný příklad toho, že ani na vrchních místech českého školství jim o úroveň nemůže jít.
A všichni ředitelé jak stádo poslechli!

Jo - soustavný tlak na kvalitu celé doby školní docházky "by se měl" vytvářet - vždyť jděte do školství a zkuste to!
Je těžké, Vám-laikovi-vysvětlovat, jak problematické to je.
Vám asi uniklo, že se žák stal z žáka "klientem", ke kterému se o několik generací starší učitelé (s několika VŠ) musejí sklánět a chovat co nejuctivěji.
Tam, kde dříve pomohl dobře míněný pohlavek, tam Vás dnes ředitel (sebelepší kamarád) bez milosti vyhodí.
Ředitel nepotřebuje učitele, pro něj jsou důležitější žáci!!
02. 09. 2013 | 13:59

gaia napsal(a):

ministerstvo školství přejmenovat na Mengelovu kancelář, aby bylo na 1. pohled jasné, o co jde. O pokusy na dětech, v ČR beztrestné.
02. 09. 2013 | 14:56

hugo napsal(a):

tragedie českého školství pokračuje,ale tak nějak,nepozorovaně,okrajově,vlastně se nic neděje,v budovách základek i středních škol je spousty místa,žáci se cítí svobodně a uvolněně,rodiče jsou spokojeni s pěknými známkami svých dítek,počet vysokých škol umožňuje nejen studovat každému,komu se zachce,ale dokonce i dvě-tři vešky najednou a ještě přitom pracovat,náš národ vzkvétá,počet vysokoškoláku v populaci se zvyšuje,mnozí si dodělávají i dílkově druhou školu,studenti jsou čím dák schopnější a kreativnější studiuj včetně tvorby diplomek jim zabírá stále méně času,vše vypadá tak optimisticky....
02. 09. 2013 | 17:26

pplk. skoba napsal(a):

Všichni jsou tu vožralí.
02. 09. 2013 | 19:24

blanka napsal(a):

Omylem spadne paní učitelka do pekla.

Celá bezradná chodí, bloumá, až najde nenápadný koutek kam se uchýlí, v klidu sedí a mlčky pozoruje celé dění. Vtom přijde na kontrolu sám Lucifer. Když spatří paní učitelku, zděšeně se ptá: "Ženská, co vy tady děláte, vy patříte do nebe a tady je peklo!"

"To je peklo?" diví se paní učitelka, "a já myslela, že je velká přestávka!"
02. 09. 2013 | 20:49

mb napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Nejhorší je učitel(ka), který si zasedne na dítě. Pravděpodobně chce takto vydírat rodiče.
02. 09. 2013 | 06:20

... a naopak ...
02. 09. 2013 | 20:57

Yosif K napsal(a):

Občan napsal(a):
NERVní ekonomický akademiku,

místo emotivních přání by bylo namístě přečíst si od Vás návrh na ufinancovatelné rozšíření atávajících škol tak, aby ve třídě mohlo být max. 15 žáků a učitelé se jim mohli alespoň trochu individuálně věnovat.

Na přáníčka máme děti a vnoučata. Ekonomové by tu jaksi měli být od toho, aby podávali realizovatelné návrhy na zlepšení souč. stavu základního a středního školství. Zejména ti, co působí v NERVu.
02. 09. 2013 | 06:47
Nebojte se, ted když vládnou ochránci dolních deseti milionů (Cienciala, Toman, Koniček, Lukoil atd), tak se všechno otočí k lepšímu. NERV bude rozprášen - nyní vládne vláda odborníků a zastánců plebejů, ti nějaké nrvoisty nepotřebují.

Přestane se krast, uštří se tak 200 miliard Kč ročně, začne se stavět zemanův velkokanál a nastane ráj proletářů a učitelů na zemi.
03. 09. 2013 | 10:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy