Děkuji a nevzdávám se

17. 01. 2013 | 17:27
Přečteno 4909 krát
Nejvyšším soudcem každého politika je volič. Jeho verdikt je nutné brát vážně a s pokorou.



V první přímé volbě prezidenta České republiky dali občané přede mnou přednost jiným kandidátům. Tím spíš ale chci poděkovat všem těm 829 297 lidem, co nelenili a svůj hlas odevzdali v prvním kole mně. Zásluhou všech těch, co se mnou sdílejí vizi spravedlivého státu bez korupce, s rovností před zákonem a funkčním sociálním systémem, jsem překonal falešné předpovědi některých agentur, že skončím hluboko v poli poražených. Nestalo se tak především proto, že se ke mně přihlásila podstatná část sociálních demokratů a mnoho dalších voličů od radikální levice po zelený a liberální střed.

Jsem upřímně vděčný všem, co mi dali svoji důvěru. Můj hluboký dík pak patří lidem, kteří aktivně spolupracovali na mojí kampani – ať už šlo o členy ČSSD, občanského sdružení Dienstbier náš prezident nebo aktivní jednotlivce.

Slibuji, že hodnoty, na nichž jsem postavil svoji kampaň, budu hájit dál jako senátor i jako sociální demokrat. Vždy se budu vymezovat jak vůči politickým konzervativcům, tak vůči architektům velkých koalic či opozičních smluv. Mým cílem je sociální demokracie, k níž náleží přívlastky moderní, evropská, pokroková a také sebevědomá.

Změna, kterou jsem v kampani nabízel, musí počkat. Voliči poslali do druhého kola kandidáty, kteří nositeli změny nejsou. Ti, co původně dali svůj hlas mně, budou muset zvážit, který z kandidátů pro ně představuje menší zlo. Radit jim nehodlám, nepochybuji, že jde o občany moudré, s vlastní hlavou. Každopádně vyzývám všechny, aby k volbám opět přišli. Možnost vybrat si prezidenta sami za to určitě stojí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

malalaj napsal(a):

pane dienstbiere,
jsem upřimě rád, že jste se nedostal do finále, protože jsem vás považoval spolu s fišerovou za nejhoršího kandidáta. demokracii ohrožujícího kandidáta. takže jsem rád, že ta vaše "změna" nenastala a demokracii si zachováme. alespon prozatím.
17. 01. 2013 | 17:35

vasja napsal(a):

A co jako hodláte dělat?
17. 01. 2013 | 17:35

malalaj napsal(a):

pane dienstbiere,
jsem upřimě rád, že jste se nedostal do finále, protože jsem vás považoval spolu s fišerovou za nejhoršího kandidáta. demokracii ohrožujícího kandidáta. takže jsem rád, že ta vaše "změna" nenastala a demokracii si zachováme. alespon prozatím.
17. 01. 2013 | 17:35

fikus napsal(a):

OK pane J.D.
Dejme tomu že se dá věřit tomu co tvrdíte, ale zcela jistě chápete, že se změnou je třeba začít v prvé řadě v ČSSD, chápete proč vás tolik občanů vnímá jako jinak barevné ODS? I proto ty hlasy KSČM.
Jinak gratuluji k tak velké podpoře, která byla vyjádřena spíše Vám, než vaší straně.
17. 01. 2013 | 17:37

Nebýt taťky , tak....... napsal(a):

Rozmazlený mazánek ,populista a ufňukánek.
17. 01. 2013 | 17:40

Čech napsal(a):

Díky pane Dienstbiere.

Ze dvou levicových kandidátů Dienstbier Zeman prošel dál jen Zeman.

Volil jsem Dienstbiera,ale když neprošel,tak to samozřejmě hodím Zemanovi.
17. 01. 2013 | 17:40

John Malkovich napsal(a):

Jiří, problém je v tom, že Vám konkuroval Zeman, mnozí ho považují za sociálního demokrata. Jste ale nejmladší kandidát, berte to jen jako zahřívací kolo na příště. Neúspěšnost kandidáta v minulosti není žádný handicap, vizte třeba takového Nixona. PŘÍŠTĚ TO VYJDE!
17. 01. 2013 | 17:43

vasja napsal(a):

Změna, kterou jsem v kampani nabízel, musí počkat......
----------------
Tak jí udělejte s Lubošem, Bohoušem. Máte Hulinskýho, Březinu a aj toho, co zabil 8 jalovic jednim vrzem.
Takovej potencial a vy se hodláte válet a čekat, až se zase bude volit další prezident. No fuj teda.
17. 01. 2013 | 17:44

huja hujaja napsal(a):

Ze všech kandidátů byl Dienstbier největším ideologem.

Tolik ideologických klišé ani šéfka KH Fischerová nebyla schopna dát dohromady.

A to rozhodlo. Je jasné, že jen tak nepoučí.
17. 01. 2013 | 17:47

Taky soudruh napsal(a):

ČSSD má na ty Jhyrky štěstí :-))
17. 01. 2013 | 17:47

český maloměšťák napsal(a):

Zbavte se i socodesáků Kajnara a Havlíčka.

Mějte se.
17. 01. 2013 | 17:51

Petr B. napsal(a):

Pane Dientsbiere, sice jsem vás volil, ale neděkujte mi. Mluví se o tom, že zradíte sociální demokracii a vůbec levicovou politiku jako takovou a budete hlasovat pro jednoho z nejhorších představitelů Topolánko-Nečasovské vlády. To je výsměchem všem voličům sociální demokracie. Můžete nám říci, jaký smysl má váš dnešní pokus sesadit Nečase a Schwarzenberga z jejich vládních křesel, když toho samého Schwarzenberga hodláte dosadit vlastní rukou do křesla presidenta? To je zjevná schizofrenie a zrada všech voličů, kteří tady 6 let snáší topolánky, schwarzenbergy, vondry, nečasy, julínky, hegery, drábky atd. Pražská sociální demokracie by měla uvažovat o vašem vyloučení.
17. 01. 2013 | 17:52

zk napsal(a):

John Malkovich:
Proboha, hlavně mu nedávejte za vzor Nixona!:)
17. 01. 2013 | 17:57

Žabža napsal(a):

nejsem váš volič,ale Váš postoj vskutku schizofrenní. Mezi poslední dva kandidáty se hlásí jeden k levici a Vy místo, abyste zmobilizoval své voliče k jeho podpoře, tak se tváříte jako Svatá Dala Nevímkomu.Pochopitelně své voliče vystavujete další nepříjemnosti a to faktu,že prezident bude naprosto asociální bezohledný bigotní zlovděj, který ssebou tahá své fašisticko nacistické kořeny. A vy, místo, abyste něco pro své věrné udělal, děláte, že koukáte stranou. Na svoje voliče jste se docela zvysoka vykašlal, Vy jedna morální autorito!
17. 01. 2013 | 18:01

Čalfův nosič papíru napsal(a):

Jyrka se bojí Zemana jako čert kříže.
17. 01. 2013 | 18:02

Petr Coufal napsal(a):

Pane Dientsbiere,

přiznávám nejsem Váš volič, ale Vašeho čestného postoje si važím. Už po druhé jste dokázal, že svá slova myslíte vážně, což je v naší politice skutečná vzácnost.

Snad jste to právě Vy, kdo je budoucností ČSSD.
Kultivaci naší polity by to určitě prospělo.

Petr Coufal
17. 01. 2013 | 18:04

veverka napsal(a):

ČSSD podporuje samozřejmě Zemana.

Jenom uražený ješita Diensbier,který nemůže rozdýchat že měl Zeman víc než on ne.

Jenom uražený ješita Dienstbier raději zahodí všechnu tu kritiku Kalouska,Schwarzenberga a Drábka a jimi systematicky prováděné demontáže sociálního státu,kterou rétoricky vypouštěl doposud.

Zbývá už jen otázka,kdy hodlá pan Dienstbier vstoupit do TOP 09 kam patří.
17. 01. 2013 | 18:06

Petr Coufal napsal(a):

Žabža

Pan Zeman je nositelem všeho špatného, co nyní (už od dob opoziční smouvy) hýbe naší politikou. Je naopak dobře, že pan Diensbier dává na první místo zásady a až pak partikulární zájmy (navíc hodně diskutabilní, máli je plnit Miloš Zeman). Více lidí jako pan Diensbier do naší politiky. Pak bude dobře!
17. 01. 2013 | 18:08

Konrad napsal(a):

To jsou zase komentare! Dientsbier proste povazuje Zemana za lumpa, tak ma problem ho podporit, co je na tom tak divneho? Nerika ale abyste volili Karla S. Pokud chcete Zemana na hrade, tak zvednete zadky a jdete ho volit-necekejte az vas o to nekdo poprosi!
17. 01. 2013 | 18:08

antisoudruh napsal(a):

Pane Dienstbier,
upřímně si Vás vážím a to pro Vaše slušné vystupování. Považuji Vás za nóvum v naši politice. Váš názor na to, že pan Schwarzenberg není příslibem změny mne sice mrzí, ele akceptuji ho. Mým názorem je, že se v této zemi padesát let lhalo (1939-1989) a kradlo, což nechalo na mnohých lidech trvalé následky. Pan Schwarzenberg patří mezi ty, kteří byli vychováváni v pravdě a důstojnosti. Proto ho mnozí, co byli vychováváni ve lži, tolik nenávidí a proto má takovou podporu u mladých. Mladým lidem už delší dobu leze krkem, že se starými třepe nenávist jak s třináctkou puberta. Ale za Vámi jde mládež také. Tak snad příště.
Kdyby jste se dostal do druhého kola s Schwarzenbergem, tak bych volil Vás. Na KS mi vadí jediná věc, ale to zásadně. Všechny strany co jsou dnes v parlamentu měly ve svém volebním programu boj s korupcí. Blíží se třetí rok vládnutí této vlády a nic. Korupce funguje stejně jako dřív. Těch pár kapek na horký kámen odpařila amnestie a konec. Přesto se TOP09 drží moci jak hovno košile. To mi vadí.
Budu ale volit KS. KS je sic slabý proti korupci účinně bojovat, jenže MZ je korupce ztělesnění.
17. 01. 2013 | 18:09

PB napsal(a):

Pane Dienstbiere, jsem upřímně ráda, že jste "do toho" šel a vybojoval výborný výsledek. Jste mladý, máte ještě politickou budoucnost před sebou. Až skončí Karlovi nebo Milošovi období - ať už funkční či ukončené neodvratitelnou skutečností či abdikací, kandidujte. Jednak díky Vašemu otci ve Vás máme záruku slušnosti a jednak cítím, že z Vás bude velmi dobrý levicový politik.
Vděčte zde i kritikům za to, že Vám berou, protože jinak by sem nepsali.
Takže, Jiří, hodně úspěchů!
17. 01. 2013 | 18:13

JenTak napsal(a):

Mnozí zde píší o panu Dienstbierovi jako o nejhorším kandidátu, ohrožujícím demokracii. Moc by mě zajímalo, co tak hrozného spáchal a proč by měl být novodobým Stalinem. Jediné co mě napadlo, že jeho kritici obviňující jej z těchto nesmyslů trpí menší či větší slabomyslností.

Kdybych to shrnul jen podle toho jak to visím já, tak Dienstbier se postavil proti opoziční smlouvě ODS & ČSSD v Praze, za což byl vedením ČSSD kritizován. V politice se chová tak mravně, že je na překážku sekretariátu ČSSD.

Zeman - spolutvůrce opoziční smlouvy, Bambergu, akci Olova, zavřel očí při rozkrádání a Šloufově panování nad miliardovými majetky. Obklopil se nevolenými a polointeligentními přitakávači, které nechal za to zbohatnout. Jedna ruka s lobisty.

Stařičký pán z Rakous neudržící hlavu i moč při audiencích - dostal podivné dotace, podivně zastavené jejich vyšetřování, bez šlechtické cti, kterou ztratil při obhajobě Čunka, antisociální politik podporující rozkrádání státního majetku ve prospěch církve, aniž by církvi ty majetky patřily. Podporovatel antisociální politiky Drábka, toho lumpa, co jako další vyžírka nahonem založil IT společnost, skrze níž hodlal zbohatnout na úkor občanů. Co je ale hlavní - je to poskok KALOUSKA!

Já nechci NEVOLENÉHO KALOUSKA na Hradě.
Také nechci otce politického hulvátství a marasmu Zemana.

Chtěl bych charismatického NEČLENA jakékoli strany, který nekrade pera, nepodporuje lobisty, nerozděluje národ a má morální autoritu. Protože se k volbám nikdo takový nepřihlásil, volil jsem Dienstbiera. Nedostal se do druhého kola a proto NEPŮJDU K VOLBÁM.

Nechci volit zlo v jakékoli podobě - ani kdyby bylo menší. Zlo se prostě nevolí, není to morální.

Kdyby nešel volit vůbec nikdo, opakovaly by se volby?! To by byla naděje pro národ...
17. 01. 2013 | 18:15

Bestia triumphans napsal(a):

Čech napsal(a):
"Volil jsem Dienstbiera,ale když neprošel,tak to samozřejmě hodím Zemanovi."
?
Oprátku?
:-)
17. 01. 2013 | 18:15

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Dal jsem vám hlas, ale kampaní jsem byl dost zklamán.
Hlavně proto, že jste si všímal jen nedostatků u Miloše Zeman a ignoroval podobné nectnosti většího rozsahu u jiných kandidátů.

Kdybyste si všímal, koho podporuje Bakala, kdo má kontakty na Kellnera, například stačilo se podívat na přípravu kampaně

„Schwarzenberg hledá tým. Bude lídrem kampaně lobbista?“

„Jan Dobrovský je známý svými kontakty na byznysmeny i politiky. Často se o něm píše jako o kamarádovi exministra Vladimíra Mlynáře. Pracoval třeba pro ČSOB, Českou televizi nebo jako šéf dozorčí rady těžařské skupiny Czech Coal. Nyní spolu s dalšími bývalými "uhlobarony" Petrem Pudilem a Vasilem Bobelem investuje do obnovitelných zdrojů energie. „
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/schwarzenberg-hleda-tym-bude-lidrem-kampane-lobbista_226248.html

Nebo že Schwarzenberg láká do TOP09 lidi od Kellnera

„Šéf premiérových poradců Vladimír Mlynář zvažuje, zda přijme nabídku vstoupit do nového politického uskupení Miroslava Kalouska Top09. Nabídku kandidovat za ni dostal od šéfa strany Karla Schwarzenberga „
http://volby.ihned.cz/c1-37737360-kalousek-vabi-dalsi-zname-jmeno-mlynar-uvazuje-zda-vstoupi-do-top09

Kdyby vám vadily vazby mezi byznysem a politikou i u jiných kandidátů, tak jste možná byl ve finále se Zemanem a měl byste šanci zvítězit. Vy jste se jen snažil obrat o hlasy Zemana, to nebylo ani hezké ani moudré.

Zeman ať je jakýkoliv, tak jeho vazby s byznysem jsou naprosto směšné proti Schwarzenbergovi, a Zemanova politika je západní, Schwarzenberg je něco divného a není to politika pro lidi, ale finanční a politické zájmové skupiny nejen u nás, ale i daleko za našimi hranicemi.

Schwarzenberg to je podpora
daňových rájů
anonymních akcií
nízkých daní pro vysoko příjmové, vysokých daní pro lidi
nepodporuje majetková přiznání
podporoval RADAR
církevní „restituce“
a podobné lumpárny

Jedině Zeman, Schwarzenberg v žádném případě
17. 01. 2013 | 18:18

veverka napsal(a):

JenTak

"Kdyby nešel volit vůbec nikdo, opakovaly by se volby?! To by byla naděje pro národ... "

No minimálně Kalousek,Drábek,Parkanová a spol. to tam Kárlovi hodit určitě půjde.

A s nima smečka servilních umělců a pár propuštěných vězňů.

A samozřejmě Duka. Co by za těch 140 miliardiček neudělal pro svého feudála.
17. 01. 2013 | 18:20

zilvar z chudobince napsal(a):

Pane Dientsbiere,ačkoliv jsem vás nevolil,naše názory jsou na různé věci různé,přesto si vás vážím a cením si vaší zásadovosti,tak málo viděné v české politice. Přeji vám hodně úspěchů - v tom, o co usilujete,by vám křeslo prezidenta příliš nepomohlo. Myslím, že byste měl zapracovat na očistě vlastní strany. Po dalších parlamentních volbách budete mít s největší pravděpodobností možnost se předvést.
17. 01. 2013 | 18:20

dennis napsal(a):

Pane Dienstbiere, za pet let Vas budeme potrebovat na Hrade jeste mnohem vic nez dnes. Za tech pet let Vase prestiz jeste vzroste. Vas blog jen dokazuje, kdo ma slusnost a kulturu vyjadrovani (uz dnes). Budete mit jeste mnoho prilezitosti prokazat, ze jste verohodny politik se smyslem pro lidi i pro fair play. Drzim Vam palce!
17. 01. 2013 | 18:20

josef napsal(a):

Pane Diensbeire,postoupit do druhého kola v tomto stádě ovčanů?To byste musel být polo Čech,trpět klimbáním v senátu nebo objímat stromy na Vysočině.Vždyť vy nemáte žádný škraloup,kterým by jste ovčany nadchnul.Musíte se změnit nebo se musí změnit ovčané.
17. 01. 2013 | 18:21

babočka napsal(a):

Pane Dienstbier jste mladý člověk a i když jsem o vás napsal, že můj děda, kterému komouši ukradli koně by vás spráskal bičem, tak vám přeji ůspěch v politice. Život je někdy krutý, někdo musí umřít, druhý se ožralý zabije pádem ze schodů. Takže příště.
17. 01. 2013 | 18:26

Pavel Kupka napsal(a):

Pane Dienstbiere,
Volil jsem Vás v prvním kole, protože si myslím, že jste jeden z nejdůvěryhodnějších politiků současnosti. Jsem rád, že jste nepodpořil výzvu té horší části (myslím, že bohužel i té větší) ČSSD. Popřel byste tím vše co jste doposud udělal. Pan Zeman je skutečně nepřijatelný - pro každého, kdo jen trochu sledoval a sleduje dění kolem sebe. Existuje mnoho lidí podobných vystrašeným králíčkům, kteří jsou fascinováni Zemanem a tvrdí o něm, že je snad dokonce moudrý. Pro mne je on typem naprosto ukázkového hochštaplera a účelového lháře. Nakonec podpora rodiny Klausů by měla být dostatečnou výstrahou. Se Schwarzenberkem světonázorově nesouhlasím, ale narozdíl od Zemana to není lidská nepodařenost. Vydržte. Pokud má levice nějakou šanci - jste to Vy.
17. 01. 2013 | 18:31

Jáchym napsal(a):

Pane Dienstbiere,

jako člověk jste mi svými názory nesporně sympatičtější, než Miloš Zeman.

Myslím si i to, že Vaše argumenty a názory jsou natolik srozumitelné a dobře formulované, že věřím v budoucí posílení Vaší pozice v ČSSD.

V současné kritické době se však obávám, že větší šanci by mohl mít Miloš Zeman.( I když je pravda, že já jej nepočítám mezi levicové politiky.)

Už jsem však napsal, že ačkoli se z hlediska ČSSD jedná o volbu mezi dvěma zly.
Rozdíl mezi Zemanem a devastačním duem Schwarzenberg/Kalousek
je podobný, jako rozdíl mezi kopřivkou a dýmějovým morem.
17. 01. 2013 | 18:35

Ládik!!! napsal(a):

Blahopřeji Vám k Vašemu krásnému umístění.
17. 01. 2013 | 18:36

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Pane Dinstbiere,
vám nevadí, že ministr pak i možná prezident děla byznys, dostává dotace, vlastní média?
Nevadí vám, že si tady z toho děláme Itálii?

Nevadí vám, že si prezidentskou kampaň dělá vysoký státní úředník ve funkci?
Myslíte si, že je to čisté?
17. 01. 2013 | 18:38

resl napsal(a):

pane D, nevolil jsem vás, ale to, že jste se postavil proti vlastní partaji a nebudete volit Zemana, je slušný kousek, za který budete odměněn později. Jen nesmíte ustoupit z toho o čem jste přesvědčený. Možná vás stálo nějaké procento to setkání s komouši. Nenavedli vás nato Škromach a spol. ?
17. 01. 2013 | 18:43

Jiří napsal(a):

Byl bych rád, kdybyste se stal předsedou ČSSD a/nebo premiérem. Prezidentská funkce může přijít později. Přeji mnoho úspěchů.
17. 01. 2013 | 18:43

václav napsal(a):

Nikdo by v této volbě nemněl podporovat menší zlo již pro to, že se u těchto dvou kandidátů to, kdo je menším zlem nedá ani odhadnout, natož určit. Popisovat jejich hanebné vlastnosti je ztráta času, každý si je již nmohl vyhledat v řadě informací a mnoho z nás i prožít v reálu. Každý hlas pro menší zlo bude hlas pro zlo a bude jej legitimizovat. Jediná cesta je N E V O L I T a tím snížit alespoň legitimitu nového prezidenta, pokračující ostudě, sedící na prezidentském křesle, se již nevyhneme.Obojaké stanovisko p. Dienstbiera chápu ale netajím se že mne jeho stanovisko sklamalo.
17. 01. 2013 | 18:48

Petr B. napsal(a):

Pavel Kupka:
Samozřejmě, když Dientsbier půjde volit předsedu TOP09 a jednoho ze tří nejvýraznějších představitelů nelegitimních (korupčních) pravicových vlád 2006-2013, dokáže tím, že je "autentickým sociálním demokratem".
Myslíte někdy anebo zrovna teď odpočíváte?
17. 01. 2013 | 18:52

Petr B. napsal(a):

resl:

Chápu vás, najednou té vaší TOP09 přibyl volič, s kterým jste nepočítali.
17. 01. 2013 | 18:54

honza napsal(a):

Také patřím mezi Ty, kteří Vás volili a také bych nejraději v druhém kole nikoho z kandidátů nevolil, ale představa spícího Kalouskova maskota na Hradě je natolik šílená, že budu se skřípěním zubů volit M.Z. Věřím, že ještě budete mít v politice co říci, ale s Vaší zásadovostí to nebudete mít jednoduché ani v ČSSD.
17. 01. 2013 | 18:55

Stařeček napsal(a):

pane Dienstbiere, volil jsem Vás a velice přál postup do druhého kola. Vaše tichá podpora Schwarzenberga mne nemile překvapila. Zeman sice není to bych chtěl, Schwarzenberg ale je to co si nepřeji.
17. 01. 2013 | 19:05

ten, kdo se hádat nebude, napsal(a):

Několikrát jsem četl pitomost či manipulaci, že zvolení Zemana na hrad může rozkládat ČSSD.
Je to buď hloupost, anebo účelová dezinformace.

Stačí se zamyslet nad tím, co bude, pokud Zeman na hrad zvolen nebude.
Již dnes má Zemanova strana preference kolem šesti až sedmi procent a nepochybně bude v parlamentě popřípadě ve vládě s ČSSD.
Pokud by chtěl Zeman rozkládat ČSSD, tak by k tomu měl lepší příležitost z parlamentu než z Hradu.
ČSSD se musí naučit se Zemanem vycházet, nic jiného ji nezbývá.
17. 01. 2013 | 19:10

levicový volič napsal(a):

Pane Dienstbiere zešílel jste?

Proč jasně nepodpoříte Zemana a pomáháte Kalouskovi?
17. 01. 2013 | 19:11

Medikolog napsal(a):

Pane Dientsbiere,

jsem nakonec rád, že nejsme ve druhém kole. Nezbytně potřebujete vyřešit několik zásadních osobních otázek a potřebujete na to několik roků.

1) Jste levicový politik pravostředové ČSSD, nebo je vaše srdce blíže TOP 09?

2) Vyberte si svoji otčinu ze dvou či ze tří.. a podle toho se rozhodněte, zda budete kandidovat na presidenta USA, Izraele, nebo zase ČR A VYŘERŠTE TO NEKOMPROMISNĚ VOLBOU JEDINÉHO STÁTNÍHO OBČANSTVÍ.

3) Čekáte do poslední chvíle na nejvyšší nabídku? Tak to poctivě řekněte!

4) Dostal jste z obou stran nabídku která se neodmítá a vy nevíte jistě kdo vyhraje? Váš táta se v roce 1968 postavil na stranu později poraženou a na další koryto v Čechách musel čekat do roku 1990..

5) Si tacuisses, philosophus mansisses.. Škoda pane Dientsbiere..
17. 01. 2013 | 19:34

Syčák napsal(a):

Není zač,

vytrvejte. Zeman je pro demokracii nebezpečný člověk, snáze přežijeme starce Schwarzenberga, než s mafií spojeného Zemana. Zeman nemá jiné přesvědčení, než sebe a pro sebe bude dělat kdykoliv cokoliv. On stál za Melčákem a Pohankou, jemu byl osud vlasti úplně ukradený. Zema je populista, který si bere odevšad, nějaká levicová politika mu je volná. Koneckonců jej podporují kromě rodu Klausů i klerofašisté z D. O. S. T.
17. 01. 2013 | 20:56

David napsal(a):

"...Radit jim nehodlám, nepochybuji, že jde o občany moudré, s vlastní hlavou. Každopádně vyzývám všechny, aby k volbám opět přišli...."

------------------

Na všechny strany prohlašujete, že nikomu nechcete doporučovat koho má volit.

Na druhou stranu na všechny strany prohlašujete, že volit půjdete, a že Zeman je pro Vás naprosto nepřijatelný.

--

Zeman je pro mě nepřijatelný. Volit však určitě půjdu, řekl Dienstbier

16. ledna 2013

"Pro mne je Miloš Zeman naprosto nepřijatelný," zdůrazňuje.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/dienstbier-podporil-schwarzenberga-d7f-/domaci.aspx?c=A130115_222711_domaci_brm

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/213411000370115/video/

To je od Vás velmi neseriózní, zvláště za situace, když nerespektujete usnesení strany, které doporučilo, aby občané zvážili volbu Zemana.

Pokud píšete, že "...verdikt je nutné brát vážně a s pokorou.
..." tak to od Vás moc pokory není.

Spíše by se slušelo tento svůj názor říci JEN jednou ve veřejnoprávní televizi a potom se už k tomu vůbec nevyjadřovat a raději MLČET. - Mlčeti zlato -

Protože to, co jste předvedl, je buď pokrytectví nebo schizofrenie, která do hlav voličů vnáší jen zmatek.

Takto nepřímo podpořit pravicového kandidáta, který reprezentuje tuto přímo zrůdnou vládu považuji od Vás za velmi, velmi NEMOUDRÉ.
17. 01. 2013 | 21:06

Digi napsal(a):

Po TV debatě už je to jasné a jisté - Schw. otevřel sudetoněmeckou otázku a dekrety prezifenta Beneše.
17. 01. 2013 | 22:00

Starouch napsal(a):

"Zeman je pro mě nepřijatelný,volit však určitě půjdu," tím jste pane Dientsbiere řekl taky to, koho volit budete. Nemáte na výběr. Moudrý politik takhle nemluví. Nemáte dost zkušeností. Poučte se ze svého neúspěchu. Pak to snad jednou bude dobré
17. 01. 2013 | 22:06

mb napsal(a):

Děkuji za vaši kampaň, za vaše vystupování i za vaši věrohodnost, kterou si doufám udržíte i nadále ...

Nezklamal jste mě a doufám, že mě nezklamete ani v budoucnu

Děkuju ... mb (martin bažant)
17. 01. 2013 | 22:27

Čech napsal(a):

Hmmmm tak je to čím dál lepší,podle Kárla Benešovi dekrety neplatí a Beneš patří před válečný soud. Čili Kárl patří ne na hrad,ale za mříže za vlastizradu.
17. 01. 2013 | 22:31

Homunkulus napsal(a):

Pane Dienstbiere, v prvním kole jsem Vás volil a nelituju toho (byť jako kompromisního kandidáta, více průchozího než paní Fischerová nebo Roithová). Děkuju za setrvání v odvážném protizemanovském postoji. ČSSD jsem nikdy nevolil, ale léta čekám, kdy to bude možné. Bude to s Vámi?
17. 01. 2013 | 23:03

hovorka11 napsal(a):

JIŘÍ DIENSTBIER:
Volil jsem vás, ale příště jako fandu kmotrovského státu ne !!!
Váš totalitní oblíbenec Schwancenberg se opět odhalil, když v diskuzi se Zemanem chtěl Beneše za benešovy dekrety postavit před soud.
Sudetské němce se nám snažil vnitit jako jedny z největších bojovníků proti fašizmu.
Je to demagog a mylsím že sympatizuje s fašisty. Z historie a jako pamětník musel vědět, jak henlainovci v pohraničí vraždili čechy, přepadávali četnické stanice a nakonec vyhnaly čechy z pohraničí, které si připojila k velkoněmecká říše.
17. 01. 2013 | 23:15

Pavel Kupka napsal(a):

Petr B. napsal(a):
Pavel Kupka:
Samozřejmě, když Dientsbier půjde volit předsedu TOP09 a jednoho ze tří nejvýraznějších představitelů nelegitimních (korupčních) pravicových vlád 2006-2013, dokáže tím, že je "autentickým sociálním demokratem".
Myslíte někdy anebo zrovna teď odpočíváte?
Pane Petře B.
Opravdu Vás nepolévá hrůza, když si představíte Miloše Zemana jako presidenta? To že je někdo levicový ještě neznamená, že by měl mít touhu vrátit se zpátky do područí ruského medvěda. Promiňte, prožil jsem v obětí ruského medvěda tu delší část svého života, deset let jsem se styděl za presidenta Klause a dál už nechci ... Byl to právě tandem Klaus-Zeman, který u nás legitimoval korupci. Vy to nevidíte nebo nechcete vidět?
17. 01. 2013 | 23:33

Gerd napsal(a):

Pane Dienstbiere,
volil jsme Vás v prvním kole, ale na Vaše doporučení volit Schwarzenberga jsem nehodlal nikdy dát a nedám. Považuji jej totiž za mnohem větší nebezpečí pro ČR než M. Zemana. Stačí říci jen jedno slovo, Kalousek.
To jsem ještě neznal obsah dnešní debaty kandidátů, kdy K. Schwarzenberg prohlásil, že Benešovy dekrety prakticky neplatí a Beneš patří před soud. Trochu silná káva pro národ, který si nacisty zažil až příliš.
Ve svých politických postojích se někdy dost mýlíte, vidíte zlo jen tam, kde je chcete vidět, a přehlížíte jiné zlo, které je mnohem větší.
Nepovažuji M. Zemana za vhodného kandidáta na prezidenta, ale z těch dvou nám nabídnutých za výrazně lepšího než druhého. K. Schwarzenberg je takový kandidát, že pro lidi s pamětí je nevolitelný. V ČR ale žijí lidé s velmi krátkou pamětí, jak se možná i sám na vlastní kůži přesvědčíte.
17. 01. 2013 | 23:34

JF napsal(a):

pane Diensbiere, velice se mýlíte a to zcela zásadně v první i poslední větě tohoto provolání. Považuji to za vědomý klam. Volby a především prezidenta (jedné osoby) jsou rozhodující klam demokracie - mediální demokracie - volby ikony demokracie pro uctivání a dojímání v nadobčanovi loutce přisluhovač. Rozhodující je ta masa volených i nevolených korupčníků moci - přivlastňovačů veřejných funkcí. Ale to zdání je důležité než realita.

Dozvíme se něco více o Vašem působení u pana Čalfy? Jakou pan Čalfa měl roli v založení současného Klondajk a jak jste se přiučil a přičinil? A co loajalita?
17. 01. 2013 | 23:37

JF napsal(a):

pane Diensbiere, nutit chodit voliče k volbám je eklhaft obecně a v tomto případě na druhou. Zampomínáte (opět záměrně) že i nejít k volbám je volba, která by ve by nemusela být dle Vašich rad zcela tak čitelná. Podobně tak radil kupodivu Václav Havel. Ještě že už má i své letiště.
17. 01. 2013 | 23:42

jozef napsal(a):

Neutralny postoj je mimoriadne nemudry.
Vyhral ste hlasovanie v Kosove,Vas otec bol do poslednej chvile odporcom vojny proti Juhoslavii.
Vy fakticky podporujete ochrancu UCK /i Saakasvilliho.../,ochrancu krvavych,teroristickych nepriatelov nasich historickych priatelov a spojencov.
Vy /fakticky/ podporujete najzasluzilejsieho /ma lubezny kukuc/ predstavitela "najhorsej" a "asocialnej" vlady.
Neviete sa odosobnit.
Velka chyba.
Velka chyba!
Mal by ste to rychlo a razne napravit.
17. 01. 2013 | 23:59

Pavel Kupka napsal(a):

Tak mi to připadá, že z rozumných lidí se najednou stávají Rumcajsové. Kdyby se Jiří Dienntsbier přidal K Haškovsko-Foldynovskému křídlu a podpořil Zemana. Musel by popřít sám sebe. Cožpak rozumný člověk, který sledoval počínání Miloše Zemana může jen na chvilku věřit, že se začne chovat slušně a přestane lhát? Maloměšťáci, Gerdové ... co se stalo ???
18. 01. 2013 | 00:45

Radek Kolibík napsal(a):

Vážený pane Dienstbiere, vážím si Vaší slušnosti, čestnosti a neústupnosti - v kampani i ve Vaší nelehké roli v sociální demokracii. Tentokrát jsem Vás nevolil, volím Karla Schwarzenberga. Pokud zůstanete i nadále čestným a slušným, v příští volbě máte můj hlas. Jen, prosím, nežádejte komanče o podporu. Pro svěcenou vodu se nechodí do pekla. :-)

Hodně štěstí a zdraví.

Radek Kolibík, Tábor :-)
18. 01. 2013 | 00:49

levicový volič napsal(a):

Dienstbier zradil levicové voliče a volí Kalouska. Hanba mu!
18. 01. 2013 | 01:30

Jan Volf napsal(a):

Nikdo nebude řešit Benešovy dekrety, je to věc zcela uzavřená.
Mimo jiné, spory kolem vyjádření k sudetským Němcům, postavily proti sobě V.Havla a J.Dienstbiera staršího, kdo se trochu o zahr. politiku zajímal, ví, jak to bylo. Stejně odvážně se J.Dienstbier starší postavil proti bombardování Jugoslávie, a následně obhajoval zájmy Srbska, byl proti samostatnosti Kosova-i proti většinovému názoru v OSN.
Zeman je ve své ješitnosti a sebestřednosti ochoten udělat cokoliv-jeho návrhy, aby svět zaútočil na Irán svědčí o tom, jaké šílené nápady má tento politik-je bezhlavě schopen rozpoutat málem další světovou válku. Jaké šílené nápady by mohl mít tento politik i na domácí scéně ?
Podpora současným prezidentem-V.Klausem, mi úpln+ stačí. Zažil jsem 2 prezidenty, které jsem nenáviděl, byl to G.Husák a V. Klaus.
Přesto, že se dopustili spoustu zločinů, stále je veřejnost dostatečně neodsoudila. G. Husák byl komunista, a ačkoliv byl během války 3x zatčen, pokaždé byl Němci propuštěn. Jakýkoliv jiný komunista by byl popraven. Proč je histotie slepá??
Je na to jednoduchá odpověď: Ani v současné době, v níž máme prezidenta zloděje a mafiána napojeného na tuneláře, je V. Klaus stále podle průzkumů "důvěryhodný politik", další mafián, napojený na někdy jiné, někdy dokonce stejné kmotry, dostal nejvíce hlasů v prezidentské volbě.Velká čast zde diskutujících, to prostě nevidí, nebo nechce vidět-možná to nejsou vůbec jejich vlasní názory, ale vyjadřují názory mafiánů a kmotrovských klik.
18. 01. 2013 | 01:46

kočka šklíba napsal(a):

Zajímavé je, že Dienstbiera sice mnoho ze zdejších nicků nevolilo, ale velmi ho chválí, nad tím by se měl J.Dienstbier docela zamyslet. A známí zdejší pravouni ho chválí také. Takže je to jasné, J.D. je pro K.S. Takže oni ho pohladí po hlavičce :D, ale stejně nikdy jeho, a ani stranu za kterou bude kamkoliv kandidovat, nezvolí :D. Dienstbiere, jste opravdu tak naivní? A pořád trváte na tom co jste řekl a napsal zde? I přes to co vyplynulo z včerejší debaty(viz Beneš)?
18. 01. 2013 | 01:55

Syčák napsal(a):

Kočka šklíba

Je tu také mnoho levicových voličů, kteří JD chválí. Dienstbier po hlavičce nikoho nechvali.

Ja toho starého korupčníka budu volit jen s vědomím, že je to proti velice nebezpečnému autokratovi, který se pokusí vybudovat prezidentský systém a kterého se jen tak nezbavíme.

Beneš je tragická postava československých dějin, která ulpíváním na starých konceptech a nenávisti k Němcům začlenila ČSR do sovětského bloku. Zasekávání na otázce Sudetských němců v roce 2013(!) mi přijde jako pitomost. Ale pro mnohé je to do dnes věc přežití Klausem vytvořené zemičky ČR.
18. 01. 2013 | 09:59

BH napsal(a):

Problém soc. dem. je v tom, že není vyhraněná. Její evolučně sociální filozofie imponuje jak lidsky slušným Arbeitsgeber (poskytovatelům práce) tak i Arbeitsnehner (příjemcům práce). Neustále řeší rozsah solidarity. Pravice to má jednodužší, její sociálnost (solidarita??) spočívá jen v almužnách poskytovaných pro uklidnění davů. Radikálové jsou buď komunisté nebo fašisté.
Nejlepším sociálním demokratem je podle mne pragmatik s filozofií "žít a nechat žít" s dovětkem nechat "důstojně" žít. Pan Diensbier není pragmatik. Je to salonní intelektuál.
18. 01. 2013 | 10:08

modrý edvard napsal(a):

Pane Dienstbiere, taky jsem uvažoval, že Vás budu volit. Přestal jsem s tím, když jste se spřátelil s komunisty.
18. 01. 2013 | 10:46

cesi_probudte_se napsal(a):

Je opravdu zajímavé, jak je nejen tady v diskuzi pan Dienstbier haněn za to, že nepopřel svůj volební program podporou pana Zemana. Ale zásadové chování se hold v Česku ještě pořád nenosí a co víc, trestá. Asi vám všem prostě vyhovují někteří jiní politici, kterým nedělá problém "přizpůsobit se". Takže nefňukejte, že máme Kalouska, sami máte ohebnost jistého druhu očividně v lásce.

Podotýkám, že jsem levicová volička, celá rodina volila v prvním kole pana Dienstbiera a jeho postoj po volbách nás o správnosti našeho rozhodnutí jen utvrdil. Kéž by tak zásadoví byli všichni (politici).
18. 01. 2013 | 22:44

PETUSKA P napsal(a):

Vážený pane Diensbiere,
i já jsem Vás v prvním kole volila a narozdíl od většiny těchto lidí, kteří tady přízpívají, musím říct, že jste mne vůbec nezklamal, ba naopak velmi potěšil. Vaše rozhodnutí podpořit Karla Schwarzenberga je opravdu chválihodné. To mne přesvědčuje, že nejste ovce v rukou strany, ale že jednáte podle svého rozumu a svědomí a já dala svůj hlas dobře. Není to lehkké postavit se rozhodnutí strany a také čelit rozladění vašich voličů, kteří volí jenom podle toho, jestli je to vlevo nebo vpravo. Ale v podstatě o to nejde! To je ta změna, která musí nastat v myšlení lidí. Musíme volit osobnost a ne politickou příslušnost. I já se v druhém kole rozhodla pro pana Schwarzenberga, protože mi přijde jako prezident přijatelnější než pan Zeman.
25. 01. 2013 | 15:53

jannoval napsal(a):

Některé právní aspekty činnosti PhDr.Aleny Uváčikové
Část první

Smutně proslulá psycholožka PhDr. Alena Uváčiková se v opatrovnických soudních řízeních prezentuje několika způsoby. Nejprve se budeme zabývat právními aspekty a řešením situace, kdy tato psycholožka v rámci své živnosti vyhotovuje nepravdivé zprávy (kvaziodborná vyjádření) o psychologickém vyšetření a stavu dětí, které jsou pak předkládány jako listinné důkazy soudům a orgánům sociálně-právní ochrany dětí a nezřídka tyto zprávy byly či jsou dokonce brány vážně.

Úvodem je třeba připomenout, že od novely občanského soudního řádu účinné od 1.9.2011 „odborná vyjádření“ může soudu podávat jen „orgán veřejné moci“ (§127 odst.1 o.s.ř.). Znalecký posudek si může zadat a soudu jako důkaz předložit každý účastník soudního řízení; jde pak o důkaz znaleckým posudkem, který má naprosto stejnou důkazní hodnotu, jako znalecký posudek vyžádaný soudem (§127a o.s.ř.), i když se to některým soudcům nelíbí a nehodí.
Lékařská zpráva „obsahuje zprávu lékaře (o zjištěném zdravotním stavu pacienta), resp. zachycuje nález, který lékař ohledně zdravotního stavu pacienta při vyšetření učinil„.
Podání nepravdivého, nebo hrubě zkresleného či neúplného znaleckého posudku v soudním řízení je trestným činem (§346 trestního zákoníku). Obdobně vystavení nepravdivé nebo hrubě zkreslené lékařské zprávy, posudku nebo nálezu lékařem nebo způsobilou zdravotnickou osobou a užití takové zprávy v soudním řízení je trestným činem (§350 odst.2 trestního zákoníku) .
Proto znalecké posudky a lékařské zprávy, nálezy a posudky požívají v soudním řízení jisté důvěryhodnosti (samozřejmě není-li prokázán opak)

PhDr. Alena Uváčiková není znalcem, není orgánem veřejné moci a není ani způsobilou zdravotnickou osobou, není ani klinickým psychologem ve smyslu zdravotnického zařízení. Proto nemůže vydávat žádné znalecké posudky, žádná odborná vyjádření a ani žádné (zdravotnické) zprávy, nálezy a posudky pro soudní či správní řízení.
Jí vyhotovované listiny označované jako „zprávy“ či „odborná vyjádření“ o psychologickém vyšetření a stavu dětí jsou především označeny v podstatě klamavě, neboť mohou být a často jsou omylem považovány za odborná vyjádření ve smyslu § 127 odst.1 os.ř. nebo za (zdravotnické) zprávy, nálezy a posudky ve smyslu § 346 trestního zákoníku. )
Listiny vystavované PhDr.Alenou Uváčikovou v rámci její živnosti ani nemohou (nesmějí) obsahovat psychologickou diagnostiku (byť tak označuje dokonce své pracoviště), ale jen popis její činnosti, kterou smí být jen a pouze „Činnost zaměřená na překonání psychologických problémů jedince a rozvoj jeho osobnosti. Pomoc dětem a mládeži s poruchami chování, zdravotně postiženým, při volbě povolání, dále pak poradenství manželské, sportovní a jiné. Využívání relaxační techniky při pedagogicko-psychologickém poradenství, jako doplňkové služby, nikoliv však s terapeutickým cílem či efektem.“
Vzhledem k uvedenému lze konstatovat, že veškeré listiny vystavované PhDr.Alenou Uváčikovou a užívané v soudním či správním řízení (zejména v opatrovnických věcech) mají důkazní charakter pouze tzv. soukromé listiny, což má rozhodující význam pro procesní omezenost jejich použití v soudním řízení jako důkazu. Procesní použití a význam takové listiny jako důkazu jsou totiž velmi závislé na aktivitě druhého účastníka řízení, než toho, kdo takovou listinu soudu předložil.
09. 04. 2013 | 18:53

jannoval napsal(a):

Již dávno bylo řečeno, že "důkazní břemeno ohledně pravosti a správnosti (soukromých listin) má vždy ten, kdo je k důkazu předkládá, neboť již samo popření jejich správnosti odpůrcem činí jejich obsah pochybným". V komentáři k občanskému soudnímu řádu se uvádí, že u veřejné listiny "nestačí pouhé popírání její správnosti účastníkem, aby ji tím zbavil její důkazní síly. Účastník musí tvrdit skutečnosti a nabídnout důkazy o tom, že je veřejná listina nepravdivá... Naproti tomu u soukromé listiny již pouhé popření jejího obsahu odpůrcem toho, kdo se takové listiny dovolává, činí její obsah pochybný. Proto má v takovém případě ten, kdo se soukromé listiny dovolává, nakonec důkazní břemeno o její pravdivosti i správnosti" . Podle učebnice prof. A. Winterové a kol. z roku 1999 "u soukromé listiny lze zpochybnit jak její pravost, tak i její obsah (pravdivost), pouhou námitkou; pak bude třeba listinu posoudit v rámci volného hodnocení důkazů, přičemž důkazní břemeno stran pravosti i pravdivosti obsahu je na tom, kdo se listiny dovolává". Rovněž v novější komentářové literatuře je zastáván názor, že oproti listině veřejné, kde důkazní břemeno leží na tom, kdo popírá její správnost, u soukromé listiny stačí „formální“ popření její správnosti druhým účastníkem, aby nastoupila důkazní povinnost a důkazní břemeno toho účastníka, který tvrdil skutečnosti, jež měly být prokázány soukromou listinou.

Uvedené názory došly ohlasu i v judikatuře. Již v rozsudku ze dne 17. dubna 1996, sp. zn. 3 Cdon 1031/96, uveřejněném v časopise Soudní judikatura pod SJ 22/1997, dovolací soud zaujal názor, že v případě, kdy účastník popře pravost, resp. správnost soukromé litiny, pak platí, že účastníka, který tuto listinu předložil k důkazu, stíhá důkazní povinnost a břemeno důkazní; tento účastník tedy nese procesně nepříznivé následky toho, že se v řízení nepodaří prokázat pravost či správnost soukromé listiny. Nejvyšší soud České republiky pak v rozsudku sp.zn. 33 Cdo 472/2007, ze dne 30.4.2009 judikoval: „Oproti listině veřejné, kde důkazní břemeno leží na tom, kdo popírá její správnost, u soukromé listiny stačí „formální“ popření její správnosti druhým účastníkem řízení, aby nastoupila důkazní povinnost a důkazní břemeno toho účastníka, který tvrdil skutečnosti, jež měly být prokázány soukromou listinou.“

Toto stanovisko právní vědy i judikatury k důkazu soukromou listinou je jistě pochopitelné. Porovnáme-li totiž důkaz svědeckou výpovědí a důkaz soukromou listinou z hlediska popírání jejich pravdivosti účastníkem řízení, vidíme evidentní rozdíl. Svědek vypovídá pod sankcí trestní odpovědnosti za křivou výpověď (a to i do budoucnosti, do uplynutí promlčecí doby), zatímco nepravdivost soukromé listiny předložené jako důkaz žádné sankční důsledky pro autora listiny a ani pro osobu, která takovou listinu v řízení předložila, vlastně nemá.
Proto, z důkazní hodnoty veřejné listiny podle § 134 o.s.ř. , per argumentum a contrario, bylo dovozeno, že když důkaz nepravdivosti veřejné listiny tíží účastníka, který její pravdivost popírá, u soukromé listiny tomu musí být naopak. Musí stačit pouhé zpochybnění jejího obsahu druhým účastníkem a je tedy na účastníkovi, který se jejího obsahu dovolává, aby prokázal její správnost a pravdivost. Jinak by jiná (vyšší) důkazní hodnota veřejné listiny oproti soukromé listině neměla smysl. Popření pravdivosti soukromé listiny s uvedenými účinky se ovšem nevztahuje na případy, kdy pravdivost takové soukromé listiny (např. kvitance) by popírá sám její autor či účastník.
09. 04. 2013 | 18:54

jannoval napsal(a):

Protože i v opatrovnických soudních řízeních (tzv. nesporných řízeních) se uplatní ustanovení §101odst.1 o.s.ř., podle které účastníci jsou povinni tvrdit a prokazovat rozhodující skutečnosti , uvedený rozdíl v důkazní hodnotě veřejných a soukromých listin a uvedený účinek popření pravdivosti soukromých listin se uplatní i v opatrovnických řízeních.
Pregnantně důkazní charakter soukromé listiny nyní vyjadřuje ustanovení § 513 nového občanského zákoníku (účinného od 1.1.2014), že „Je na každém, kdo se dovolává soukromé listiny, aby dokázal její pravost a správnost.“ (s výjimkou obchodních věcí).

V případě nepravdivých zpráv a vyjádřeních vyhotovených PhDr.Alenou Uváčikovou o „psychologickém vyšetření“ dětí (jejichž nepravdivost, či hrubá zkreslenost patří prakticky k notorietám), pokud jsou předloženy jako listinný důkaz soudu v opatrovnickém či jiném řízení, je nutno písemně soudu popřít správnost takové zprávy jako soukromé listiny. V řízení pak nelze z takové listiny vycházet. Ten z účastníků, kdo zprávu PhDr.Aleny Uváčikové v řízení předložil, musí jinými důkazy prokázat správnost (tj. pravdivost, úplnost a nezkreslenost) tvrzení v takové zprávě uvedených. A to je podle dosavadních zkušeností prakticky nemožné.

Jsou-li v takové zprávě či vyjádření vyhotoveném PhDr.Alenou Uváčikovou uvedena tvrzení, která jsou urážlivá pro některého z rodičů (vesměs jsou v takových zprávách uváděny urážky na adresu otce dítěte) jde o přestupek podle § 49 odst. 1 písm. a) zákona č.200/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů. Ke spáchání tohoto přestupku postačuje ve smyslu § 4 téhož zákona zavinění ve formě nedbalosti; jinými slovy, přestupku formou hanlivého výroku se dopouští ten, kdo si může být vědom, že jeho výrok v dané situaci, v daném kontextu, může být hanlivý. Již prvorepublikový Nejvyšší správní soud ve svém rozsudku ze dne 22. 4. 1938, Boh. A 13216/38 (6102/35), v němž uvedl: „Za hrubou urážku na cti se pokládá každý projev, který již podle všeobecných společenských a mravních názorů lze kvalifikovat jako útok porušující čest napadené osoby.“ V tomto kontextu lze hodnotit i chování psycholožky, která musí být srozuměna s tím, že hanlivé výroky směřující na osobu otce dítěte a na jeho rodinné poměry porušují jeho čest. Je přitom třeba posuzovat nejen jednotlivé nevhodné použité výrazy, ale celkový dojem, smysl seřazení výroků na jedné straně nezávadných a na straně druhé nevhodných, když v celku texty působí urážlivě.
Řízení o tomto přestupku se zahajuje na návrh, který je nutno podat do tří měsíců ode dne, kdy urážkou dotčený dostane nebo ve spisu zjistí zprávu obsahující hanlivá a urážlivá tvrzení. V takovém řízení pak má navrhovatel postavení účastníka řízení se všemi právy z toho vyplývajícími. Jde o nejdostupnější a relativně rychlý způsob zajištění postihu za nepravdivá a urážlivá tvrzení, navíc jde o postup, kterým disponuje sama urážkami dotčená osoba.
Návrh na zahájení řízení o projednání přestupku se podává u obecního (městského) úřadu, v jehož územním obvodu byl přestupek spáchán. U přestupku spáchaného obsahem listiny (zprávy) je místně příslušný jak obecní úřad (úřad městské části) v jehož územním obvodu byla zpráva napsána, tak i obecní úřad, v jehož územním obvodu je trvalé bydliště či sídlo osoby či orgánu, kterému byla taková zpráva PhDr.Aleny Uváčikové doručena. (jde o tzv. distanční delikt)


MC
09. 04. 2013 | 18:54

Lia napsal(a):

Váš zákon, který jste podpořil s tak zvráceným komentářem, že pes a kočka jsou jateční zvířata, pro mne jste ubožák, zoufalec, člověk, kterého si nemohu vážit, teprve ted jsem si přečetla váš životopis, zřejmě náš stát řídí američan a žid, jednáte ve svůj osobní prospěch na úkor ostatních. Onemocníte rakovinou a než zemřete, tak budete trpět dlouho v bolestech.
27. 04. 2015 | 07:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy