Vláda Babiše, Kalouska a Němcové, nebo vláda sociální demokracie?

24. 10. 2013 | 11:46
Přečteno 5722 krát
Vážené voličky a voliči, občané České republiky, a zvláště Vy, kteří stále ještě váháte, zda volit ČSSD!
Do předčasných voleb zbývá pouhých pár hodin. Nedovolte, aby se opakovala situace z roku 2010, kdy sice Česká strana sociálně demokratická zvítězila, ale k moci se nakonec znovu dostala pravicová vláda.

Právě v tuto chvíli stojí za to si znovu připomenout, že při posledních volbách v roce 2010 se objevily nové strany - Věci veřejné pana Víta Bárty a TOP 09 pana Miroslava Kalouska, které voličům slibovaly, že jejich vlády jakoby mávnutím kouzelného proutku vyřeší všechny problémy naší země. Svorně ostře mobilizovaly proti tradičním politickým stranám, tzv. dinosaurům, které jsou údajně na vymření.

Všichni víme, jak to dopadlo. VV a TOP 09 následně vytvořily s ODS vládu, která svou nekompetentností a zkorumpovaností způsobila naší zemi obrovské hmotné i morální škody. Vládu, která narušila základní funkce státu, jeho schopnost asistovat při řešení hospodářské krize, pomáhat nezaměstnaným najít práci, podporovat rodiny s dětmi, chránit důchodce a všechny potřebné před chudobou, zajišťovat dostupné a kvalitní zdravotnictví a školství, zastavit všude bující korupci a rozkrádání veřejného majetku. Vládu, která prohloubila při všech škrtech zadlužení státu o téměř bilión korun. Jak se to mohlo stát?

V roce 2010 si mnozí voliči příslib velké změny hlásané novými stranami neověřili pečlivějším přemýšlením o proveditelnosti jejich předvolebních slibů a schopnostech lídrů, kteří stáli v jejich čele. Očekávání velké změny se volbou těchto stran nenaplnilo.

Takže ti, kteří je v roce 2010 volili, dnes jen rozmnožují řady zklamaných nevoličů, kteří ztratili zbytky víry, že lze volbami něčeho pozitivního dosáhnout. U jiných naopak hluboká frustrace jen posílila nutkání experimentovat s dalšími a dalšími politickými novotvary, letos ještě dovedněji marketingově našminkovanými do masek politických mesiášů.

Podobně jako Věci veřejné v roce 2010 stává se letos mezi novými politickými subjekty štikou hnutí ANO. Jeho reprezentantem je čelný byznysmen, který hlásá, že stát je třeba řídit jako firmu. Každý, kdo je zaměstnancem nějaké firmy, měl by konfrontovat tuto představu se svými osobními zkušenostmi.

Jinými slovy, nakolik je spokojen s firmou, ve které je zaměstnán. Zda byl její majetek nabyt poctivým způsobem, tzn. zda nepochází z nějaké formy divoké privatizace či tunelování. Zda firma prosperuje, zda poctivě odvádí daně, zda své zaměstnance spravedlivě odměňuje, zda jim poskytuje férové pracovní podmínky.

A pak by si měl položit otázku: Chci, aby náš stát byl řízen jako tato „má“ firma? Anebo ještě obecnější otázku: Je vůbec možné klást rovnítko mezi demokratickým řízením státu a autoritativním řízením firmy? Není tu stát spíše od toho, aby zajišťoval podmínky a pravidla, aby se firmy chovaly společensky odpovědně?

Aby stát přispíval k prosperitě firem podporou veřejných a soukromých investic, aby dohlížel na to, že firmy poctivě odvádějí daně na financování kvalitních veřejných služeb (školství, zdravotnictví, dopravy, fungování pracovních úřadů, soudů a policie), že dodržují zákoník práce?

Vážené voličky, vážení voliči, když se pozorněji zamyslíte, tak zjistíte, že takový stát vám pan Babiš nenabízí. Naopak, nabízí vám stát nefunkční, skomírající, zbaven práva soukromým firmám do pravidel jejich byznysu mluvit. Stát přehlížející, že si mnohé firmy pomáhají k prosperitě daňovými úniky, snižováním mezd, nezdůvodněným propouštěním nebo zhoršováním pracovních podmínek svých zaměstnanců.

Pan Babiš tu nabízí pod heslem firemního řízení státu stejné pojetí státu uplatňované za Topolánkovy a Nečasovy vlády. Stát zprivatizovaný, stát rezignující na poskytování kvalitních veřejných služeb. Takto může sotva pan Babiš naplnit i svůj další volební tahák - zkrotit korupci.

Jak říká, „vše je pouze o penězích“ a stát a politické strany by podle toho měly být řízeny především soukromými penězi velkého byznysu, jak ostatně předvádí volební kampaní svého hnutí. Jsou to ale hlavně soukromé peníze velkého byznysu, které korumpují politiku.

ČSSD neslibuje na rozdíl od politických novotvarů pánů Andreje Babiše, Tomio Okamury a dalších mesiášů modré z nebe. Chce především radikálně skoncovat s politikou předchozích pravicových vlád, která sloužila jen hrstce privilegovaných a prohlubovala nerovnosti mezi lidmi. Chce obnovou základních funkcí státu a posílením demokracie aktivizovat veškerý společenský potenciál k povznesení kvality života nás všech.

ČSSD neslibuje, že se to podaří ze dne na den. Obnova základních funkcí demokratického státu je základním předpokladem, abychom se takovým směrem mohli vydat. ČSSD je nejstarší českou politickou stranou, která nikdy v rozhodujících momentech našich dějin nezklamala. Je to zkušená a předvídatelná strana. Je součástí celoevropské rodiny sociálních demokratů, kteří vybudovali nejlepší evropské státy schopné skloubit prosperitu a sociální spravedlnost a posilovat víru v demokracii.

To ČSSD v zásadě prokázala i v našich polistopadových dějinách. V roce 1998 přebírala zemi v krizi způsobené politikou předchozích vlád, v roce 2006 ji předávala pravicovým vládám se sedmiprocentním hospodářským růstem a s všeobecně rostoucí životní úrovní. V tomto díle nemohla pokračovat, neboť již o třetí volební vítězství za sebou přišla dílem některými vlastními chybami, dílem pseudoaférou vyvolanou panem Kubicem. Dnes po dvou pravicových vládách naše země opět churaví a sociální demokracie nabízí osvědčené recepty na její rekonvalescenci.

Vážení občané České republiky, chtěl bych Vás požádat, abyste důsledně promysleli možné důsledky našeho společného rozhodnutí v nadcházejících volbách! V základních obrysech se rozhoduje, jestli tu bude opět pravicová vláda na podobném půdorysu jako v minulém volebním období nebo vláda vedená sociální demokracií.

Nevolte hnutí ANO pana Babiše ani jiné „spasitele“, kteří mají být pojistkou pro sestavení pravicové vlády s TOP 09 pana Kalouska a ODS paní Němcové, případně cestou k dalšímu rozkladu státu. Přijďte k předčasným volbám a podpořte ČSSD, stranu, která má jistě daleko k dokonalosti, nabízí však realistický program obnovy základních funkcí spravedlivého státu.

Pouze vaše silná podpora ve volbách umožní sociální demokracii sestavit stabilní vládu. Vládu, která počítá s každým, kdo chce svým talentem a úsilím přispět k tomu, aby se věci v této zemi zase hnuly vpřed.

Jiří Dienstbier, senátor za ČSSD

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Koleda napsal(a):

Nejstarší možná, ale zkorumpovaná stejně jako ODS.
24. 10. 2013 | 11:54

Ládik!!! napsal(a):

Musel jste si taky smočit... na příkaz?
24. 10. 2013 | 11:56

JF napsal(a):

pane Dienstbiere i Vy jste se dal na reklamu pro Babišoe? Řekl bych že si vás ani nemusel kupovat (miliardy netřeba) ... to jsou paradoxy, co?
24. 10. 2013 | 11:56

volič napsal(a):

Koledo, neroztáčejte tady zase tu hádku, kdo je nejhorší. Máte totiž smůlu, pan Dienstbier má naprostou pravdu. Kdo chce vidět, vidí a kdo chce slyšet, slyší a naopak. Vy patříte k těm naopak.
24. 10. 2013 | 12:02

Ládik!!! napsal(a):

ČSSD je taky firma, ale s blbým managementem.
24. 10. 2013 | 12:04

fikus napsal(a):

Dienstbier:
vy to stale nechcete chapat. Nejde uz o Topolanka, ale cely odkloneny polistopadovy vyvoj
24. 10. 2013 | 12:12

David napsal(a):

"...když se pozorněji zamyslíte, tak zjistíte, že takový stát vám pan Babiš nenabízí. Naopak, nabízí vám stát nefunkční, skomírající, zbaven práva soukromým firmám do pravidel jejich byznysu mluvit...."

--------

Jak to můžete vědět? Vy jste vševědoucí?

To, že útočíte na ANO 2011 děláte velkou, převelikou chybu.

Já sice budu volit ANO 2011,

ale, když tak prosíte, tak ten kdo se cítí alespoň o 1 milimetr více doleva, tak by si měl spíše vybrat mezi ČSSD a KSČM, které jsou NEJLÉPE PŘIPRAVENY vládnout. Já bych takové levici, i ve vlastním zájmu, tu - POSLEDNÍ - šanci přál, - aby tady opravdu nenastal velký chaos.

To, co by bylo dobré pro náš stát, by bylo, kdyby se podařilo, aby ODS a TOP 09 se, za to co už předvedly, NEDOSTALY vůbec do sněmovny.

Proto je vůbec nevolit!!! Proto je vůbec nevolit!!! Proto je vůbec nevolit!!!

Volit ODS a TOP 09 může volit buď hlupák anebo darebák. ODS a TOP 09 by bylo dobré úplně vygumovat z politické scény.

Jinak všichni spíše pravicově orientovaní tady mají příležitost

volit ANO 2011 - možná "NOVOU" umírněnou pravici.

Proto útočit na ANO není opravdu to nejlepší řešení. Je třeba spíše úplně "dorazit" zdegenerovanou ODS a všehoschopnou Kalouskovu TOP 09. Taková příležitost se už nebude opakovat.
24. 10. 2013 | 12:15

Věra Balátová napsal(a):

V životě bych vás nevolila, protože jste strana lhářů,populistů a špinavců.Děkuji bohu, že jste tu nevládli v době krize.
24. 10. 2013 | 12:16

TomášL napsal(a):

Co tak volit Kalouska? Přece jenom dokázal snížit dluh jako jedinný ministr financí (a to je chemik! Kvalita lidí vycházející z VŠCHT je tedy zřejmá!) a to během chudých a neúrodných let, což potvrzuje dvojnásob jeho kvality, narozdíl od lidí kteří se dostali ke korytku díky papánkům? :-)
24. 10. 2013 | 12:21

marš napsal(a):

Věro - jasně, máte pravdu, volte tu bývalou čistotu. Pro jistotu na ně vylejte před tím kýbl sava. A je to !
24. 10. 2013 | 12:22

Míla napsal(a):

Věra Balátová
to myslíte stranu presentovanou Smlouvou s občany a síťovkou?
24. 10. 2013 | 12:23

Martin Majer napsal(a):

Pane Dienstbiere, už ty vaše slinty vážně nemůžu poslouchat. Vy tady hned v prvním odstavci mluvíte o zkorumpované vládě. Ale zatím jediný kdo jesouzen za korupce je váš bývalý poslanec Rath. Na druhé straně Bárta se Škárkou od soudu odešli jako čistí. Začněte už lidem říkat pravdu a řekněte jim, že abyste mohli realizovat vaše lži tak jim zvednete daně a zadlužíte stát. Buďte tak férovej! A jestli máte v srdci aspoň trochu Dienstbiera, tak byste měl vašim spolustraníkům rozmluvit spolupráci s komunisty. Váš otec se musí obracet v hrobě!
24. 10. 2013 | 12:26

Láďa napsal(a):

Nevolte hnutí ANO pana Babiše ani jiné „spasitele“, kteří mají být pojistkou pro sestavení pravicové vlády s TOP 09 pana Kalouska a ODS paní Němcové, případně cestou k dalšímu rozkladu státu.
___________________
"Snažně vás prosím, nevolte...." To už tady bylo před volbami v r. 1992, kdy si tehdejší československý prezident Václav Havel myslel, že tímto způsobem přiměje voliče k tomu, aby nevolili Klause a Mečiara. A lidé? Zvolili právě Klause a Mečiara a divili se následně, že už není Československo.
24. 10. 2013 | 12:26

Analytik napsal(a):

Vláda politiků nebo vláda bez politiků?
Kdo má chuť volit další lháře a zloděje?
24. 10. 2013 | 12:27

fikus napsal(a):

sobotka ci Kalousek to vyjde nastejno.
Aktualne jsou Cesi drazi i v tech montovnach co se zde rozmohly a kterym rikate ekonomika. Deti absolventi sedi doma, zivi je rodice a cizinci pres agentury jsou pro ty montovny vyhodnejsi. Je treba zvysovat dane opet prodrazovat clovekohodinu. Nekdo ty tunely musi zamaznout. Ano stihly stat a arogance na uradech. To je, co jsme chteli
24. 10. 2013 | 12:38

Míla napsal(a):

Martin Majer
asi se neobrací,bývalý komunista na to byl zvyklý.Mladej z uražené ješitnosti při volbě prezidenta podpořil Kárla.A v současné době doporučuje kroužkování.Zřejmě kvůli svoji osobě.
24. 10. 2013 | 12:41

dedek napsal(a):

volič napsal(a):
Koledo, neroztáčejte tady zase tu hádku, kdo je nejhorší. Máte totiž smůlu, pan Dienstbier má naprostou pravdu.

No voliči, ČSSD není zrovna moje krevní skupina ale pane Dientsbiere máte naprostou pravdu. Žádná strana nedostane takovou podporu, aby vládla jednoznačně. Tudíž se dá předpokládat, že ČSSD dostane sice vítězný počet hlasů, komunisté také nebudou mít málo ale nebude vůle s ČSSD jít do koalice a hlasy ČSSD a KSČM nemusí mít většinu stejně, jako před třemi lety. Takže pokud by se ČSSD spojila s kýmkoliv z pravice, nebude moct plnit to, co slibuje a pokud dojde k tomu, že nové strany budou mít součet vyšší, dopadne to jako před třemi lety, leč nyní by to byla čtyřkolka. Kchárl a Kalousek jsou schopni kvůli korytům podat ruku i ďáblovi, byť na něj nejdříve plivou. Babiš se svým ANO půjde tvrdě po kšeftech a snížení daní, ODS se bude snažit dorozkrást co se dá a čtvrtý do mariáše KDU je schpna se přimknout kamkoliv, kde to více kape, což předváděla od roku 89 po celou dobu. Pokud chceme zabránit tomu, co tady bylo asi nic než to dát ČSSD nezbyde.
24. 10. 2013 | 12:42

Qin napsal(a):

Volitelnosti ČSSD uškodil Zeman.
24. 10. 2013 | 12:47

resl napsal(a):

Vaše partaj mohla mít slušný úspěch v Praze, kdyby se vás nebáli dát na kandidátku. Jste jediná strana, která se bála úspěchu svého člena a to je hodně zoufalé. Místo vás vybrali "pravěké zvíře" a komouše z odborů, který nemá daleko do analfabeta. Je pravda, že se ale svou tupostí hodí k Zemanovi, chlastá stejně, čadí taky a nechápe z dnešního světa zhola nic. Rozumím, že chcete do Bruselu, ale měl byste veřejně vystoupit a říct, co si myslíte o vaší partaji, řízené lháři a demagogy. Uleví se vám a třeba to u voličů vyhrajete bez ponižování k vašim soudruhům škromachům. Odvážnému štěstí přeje a když ne, zůstává čisté svědomí. Máte ho ?
24. 10. 2013 | 12:48

marš napsal(a):

Majer - pane, Vy žijete s Věrou Balátovou na psí knížku ? Neva, dneska je to napvosto noumání
24. 10. 2013 | 12:50

Koleda napsal(a):

Volič:
Neroztáčím nic, jen tvrdím, že zkorumpovaní jsou jak socani tak ODS. Nic víc, nic míň. Že Vy to nechcete slyšet je Váš problém, ne můj.
24. 10. 2013 | 12:51

mimo napsal(a):

Pane senátore, to jsem zvědavej co budete psát až budete vysvětlovat vaši koalici s TOP09.
24. 10. 2013 | 12:53

Jiří KNAP napsal(a):

Zdravím Vás pane Dientsbiere,
Dělá to na mě dojem,že si myslíte,že všichni občané mají vystudované pomocné školy a nic si nepamatují.
Jeden čas jsem si dělal záznamy o skandálních kauzách z ČSSD,kterých bylo bezpočet!
Kauza Budišov,kauza s kakaem,zadlužení našeho státu při HDP 6,5% o 600 miliard,zavřeli Vám ministra financí,napojení Vašich politiků na organizovaný zločin a mnoho dalšího a organizováním vraždy novinářky Sabiny Slonkové konče!!!
Nezlobte se na mě,ale Vaší stranu budou volit nemakačenkové,kteří chtějí parazitovat na těch úspěšných a bohužel těch je většina.
Stávajicí politické strany strašným způsobem zadlužili náš stát a přivedli ho k naprostému hospodářskému a morálnímu úpadku.
Proto si myslím,že by občané ve volbách měli dát šanci panu Babišovi- hnutí ANO!!!
24. 10. 2013 | 12:54

Karbous napsal(a):

Máte na mysli:
"Vláda Babiše, Kalouska a Němcové, nebo vláda sociální demokracie s komunisty"?

Takhle ten výběr zní celkem jasně a srozumitelně. A není ani tak těžké si vybrat.
24. 10. 2013 | 12:56

Sech napsal(a):

Já myslím, že českému voliči je jasné, koho volit. Panuje tady vzácná názorová symbióza všech generací.
Češi vždy milovali politiky, kteří skoro nic neudělali a tak toho minimum zkazili. Až už to byl Tošovský nebo jiní.
Český volič ví, že naprosto stejně je třeba vyřešit rozkol třeba mezi knížetem a A.Babišem. Nejlépe by bylo Babiše eliminovat, protože je bohatý. Je tu ale zádrhel, kníže je taky bohatý. Tak jak z toho?
Babiš si ty peníze vydělal sám. To se ale nenosí, aby někdo moc dělal.
Navíc vyvstává podezření, jestli část svého majetku nezískal nekalým způsobem. A tady kníže vítězí na celé čáře. Majetek zdědil. Získal ho tudíž stejně poctivě, jako svůj majetek získali církve a navíc se příliš neexponoval. Však zdravý spánek je k tomu nejlepším prostředkem. Volba je tady jasná. Podobně český volič jistě přistoupí hierarchicky k dalším duelům, až z toho vypadne pan čistý se svou partají. Možná někdo, jako byl v minulých volbách Petr Nečas.
24. 10. 2013 | 12:57

volič napsal(a):

Koledo, to je jako když někdo řekne že zlo je zlo. Jistě, dát někomu přes hubu nebo ho zavraždit to obojí je zlo. A tak je to i s tou korupcí. A že to nechcete vidět Vy, tak to je zase Váš problém
24. 10. 2013 | 13:00

Pavel napsal(a):

Vážený pane Dienstbiere i když si vás vážím tak vaši stranu volit nebudu, za těch 23 let již tato strana měla možnost "dokázat, že to dokáže". Neškodila by vám menší sebereflexe jakou si teď prodělává ODS a nalití si čistého vína. Potenciál vidím v menších stranách nezatížených tolik oněmi 23 lety.
24. 10. 2013 | 13:16

Jiří KNAP napsal(a):

Zdravím Vás pane Tomáši I.
Zaujalo mě,jak se rozplíváte nad tím,že Kalousek ušetřil peníze ze státního rozpočtu.
Už i zločinec Adolf Hitler věděl,že při celosvětové hospodářské krizi musí ekomomiku státu podpořit stát a začal stavět dálnice a mnoho jiného!
U nás vožrala Kalousek s diletantem Bártou naopak velké množství staveb zastavili.Sice tím na jedné straně ušetřili,ale vyprodukovali obrovské množstní nezaměstnaných,které nakonec musí stát podporovat!!
Kdyby Kalousek zastavil všechny stavby,tak by nic neutratil a !úspora by byla bombastická",ale tímto můžete krmit maximálně tak nějaké nesvéprávné občany!!
24. 10. 2013 | 13:18

rejpal napsal(a):

David
Nebyla tady náhodou nedávno jedna strana, která se do poslední chvíle zapřísahala, že s těmi dinosaury nikdy. Bude pěkně v opozici komentovat dění. No, a pak jsme se dočkali. Něco mí říká, že se dočkáme znovu, jen jedna z těch stran se jmenuje jinak. Je to jen otázka matematiky, ne prohlášení.
24. 10. 2013 | 13:20

ZdeněkJ. napsal(a):

Ládik!!!
"Musel jste si taky smočit... na příkaz?"
Vy (si) tady s(močíte) co chvíli....taky na příkaz? Prostaty? Nebo dokonce vlastní hlavy?
24. 10. 2013 | 13:24

Neudržitelný napsal(a):

Autor
"Jinými slovy, nakolik je spokojen s firmou, ve které je zaměstnán. Zda byl její majetek nabyt poctivým způsobem, tzn. zda nepochází z nějaké formy divoké privatizace či tunelování. Zda firma prosperuje, zda poctivě odvádí daně, zda své zaměstnance spravedlivě odměňuje, zda jim poskytuje férové pracovní podmínky.
A pak by si měl položit otázku: Chci, aby náš stát byl řízen jako tato „má“ firma?"

Pan Dienstbier už předem ví, že ta firma ve které jsou voliči zaměstnáni pochází z tunelování, neodvádí poctivě daně, neodměňuje spravedlivě, atd.
Útočí tak na ty slabší, hloupější, závistivé, "nedoceněné" a hned v druhé větě jim říká: my budeme přerozdělovat, my budeme šlapat na paty těm zlejm zaměstnavatelům.
Nebo další perla "Naopak, nabízí vám (Babiš) stát nefunkční, skomírající, zbaven práva soukromým firmám do pravidel jejich byznysu mluvit.
A víte pane Dienstbiere, že právě to by si přálo tisíce malých a středních firem a všichni jejich spokojení zaměstnanci. Aby stát přestal mluvit těmto firmám do jejich byznysu. Všichni tito soudní lidé by chtěli, aby stát jen zaručil vymahatelnost práva, stejné podmínky pro všechny, jasné zákony a dost!
Proto já se také obracím na všechny soudné voliče a říkám nevolte ČSSD!!!
24. 10. 2013 | 13:25

vlada napsal(a):

Jen ať Babiš vyhraje volby...horší než ta Vaše strana, komunisti nebo ti rádoby pravičáci to být nemůže...rozhádaní jste už před volbama a co teprve po nich...a ta představa, že Babiš přijde na koaliční jednání a bude se chtít bavit věcně a dobrat se výsledku...hrůza!...nedejbože, že by vytáhl diktafon a chtěl si schůzku nahrávat...léta všichni řešíte zdravotnictví, školství, důchody, dopravu a vede to k jedinému...k rozkrádání veřejných peněz...z části do vašich kapes..."politici"...odmítám být váš nevolník dobrá jen k odvedení desátku...
24. 10. 2013 | 13:28

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, a furt dokola, bobky z babiša ...
http://ateo.cz/f/images/k/KSCSSDkoalice.jpg
Veselé krizování ...
Jako obvykle.
http://ateo.cz/f/images/m/MuzeumKorupce.jpg
24. 10. 2013 | 13:41

Ládik!!! napsal(a):

ZdeněkJ -
já se nikam neseru, jsem plátcem, nikoliv příjemcem daní. To je rozdíl.
24. 10. 2013 | 13:41

Milan napsal(a):

Vážený pane Dienstbiere,
rád bych Vám připomenul, že volba z roku 2010 nebyla o blbečcích, kteří z rozmaru a mladické nerozvážnosti volili top09, nebo ODS, jak naznačuje Váš článek. Rád bych Vám připomenul, že Vaše strana v roce 2010 nenabízela jinou alternativu než nechutně populistický a ekonomicky nereálný program (samozřejmě, financovaný dluhem, jak patří k bontónu Vaší strany). Proto jsem já i mnozí jiní, volili, a to i přes výhrady, pravicové strany. Za touto volbou si stále stojím, protože za daných okolností to byla dobrá a racionální volba.

Zřejmě nás teď čekají roky vlády Vaší strany. Nejsem z toho nadšený, protože nevěřím, že strana, která nikdy neuměla být konstruktivní opozicí, bude schopná být konstruktivní vládnoucí stranou, ale přeji Vám (ze sobeckých důvodů) aby se Vám extrémně dařilo a podařilo se Vám zajistit onen "fungující stát" i když mám velké obavy, že společná vláda ČSSD a komunistů povede víc než k drastickému zlepšení životní úrovně spíš k drastickému zvýšení státního dluhu.
24. 10. 2013 | 13:44

Petr z Tábora napsal(a):

Tvrzení, že pan Babiš se chystá řídit stát jako pánové Topolánek a Nečas je evidentní nesmysl.Jeho politika se vymezuje proti současným parlamentním stranám a proto je pro mnohé voliče přitažlivá.
Pan Dientsbier vícekráte podpořil pana Schwarzenberga, takže jeho kritika TOP09 je zcela nedůvěryhodná a účelová.
Pan Dientsbier patří k tomu nejhoršímu, co může ČSSD voličům nabídnout.
24. 10. 2013 | 13:44

buldatra napsal(a):

Já se fakt na ty výsledky voleb začínám těšit.
Bude se Bohóš, až pyrrhovsky zvítězí, zas tvářit tak bezmocně?

Tendlencten Dienstbier, právník fikané, všema mastma mazané, to už tuší.
Možná našel v lese květnatec Archerův.

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/adam-prochazka.php?itemid=21388
24. 10. 2013 | 13:49

Libertad napsal(a):

Pane Dienstbiere, žádal jsem Vás, abyste mně sdělil koho mám v Praze preferovat/zakroužkovat.
Nemyslíte si snad, že -když po prvé od 1989 zapomenu na to že ČSSD je převážně strana přeběhlíků z KSČ nebo těch, kteří mají 30 titulů a pochybné tituly- zvolím v praze pana Zavadila a jiné chronické soudruhy.

S pozdravem

Sidonio Libertad
24. 10. 2013 | 13:52

resl napsal(a):

Petr z T. : Pan Dientsbier vícekráte podpořil pana Schwarzenberga, takže jeho kritika TOP09 je zcela nedůvěryhodná a účelov
----------------
tady je omyl, podpora na funkci prezidenta je něco jiného, než podpora TOP, nebo máte dojem, že Zeman nějakou stranu veřejně podporuje ?
24. 10. 2013 | 13:57

Vařil Pravdivý napsal(a):

...další demagogy Zemanovce-Klausovce, Topolánky, Haškovce-Škromachovce, Grebeníčky NE !!!
ANO-nevolte, nevolte další VVčkaře a LIDEM, dalšího Bártu
..., který absolutně selhal !!!
ANO Babiš tolik nemele pantem jako Bárta nebo nefunkční kafemlejnek, drtič ÚSVIT, ale Babiš mele špatnou mouku a peče nedobrý chléb a gumové rohlíky ...!!!
Babiš je pracovitý Otesánek, který sežere a zhltne co mu přijde pod nos, hlavně malé a střední, konkurenční podnikatele, kteří ještě umí péci !!!
Podpořte a volte korupcí nezatížené strany, pořadí je logické :
1/ ZELENÍ
2/ LIDOVCI
24. 10. 2013 | 13:58

poškozený Klausovou amnestií napsal(a):

"Nová" vláda ODS + TOP 09 + ANO /popř. KDU ČSL/ by znamenala mj. toto :

My , občané ČR, jsme sice hrubě a hluboce nesouhlasili / a měli jsme věru proč nesouhlasit - jak my zleva, tak my zprava/ s vládou předchozí, ale přejeme si znovu ustavení této vlády. Volby tak považujeme jen za krácení si volné chvíle, zabíjení nudy a frašku, jsme dobytkem Evropy - umíme jen bučet.
Proto chceme za premiérku "premiérku stojedničky" , i Nagyovou bychom brali, ale to nejde, asi půjde sedět, škoda.

S pozdravem " Bůůůůůů !" občané Česka, Moravy a Slezska.

-----------
Pane Dienstbiere, jeden dotaz. Komunisti / z řad formálních komunistů/ chtějí razantně zvýšit majetkové daně, hodláte to bezbřeze akceptovat, anebo když tak budete takové opatření parametrizovat a strukturovat tak, aby případné razantní zvýšení nevyhánělo nájemce i majitele z center měst, nepůsobilo nespravedlnosti na těch , co si majetek nenakradli, ale poctivě vydělali ...atd . ?
24. 10. 2013 | 14:12

neo napsal(a):

poškozený maloměšťák český:

"Nová" vláda ODS + TOP 09 + ANO /popř. KDU ČSL/ by znamenala mj. toto :

My , občané ČR, jsme hluboce souhlasili / a měli jsme věru proč souhlasit - jak my zleva, tak my zprava/ s vládou předchozí a přejeme si znovu ustavení této vlády. Volby tak považujeme za skvělou příležitost dát vládě znovu mandát. Proto chceme za premiérku "premiérku stojedničky"

S pozdravem " občané Česka, tedy Čech, Moravy a Slezska
24. 10. 2013 | 14:25

Koleda napsal(a):

Volič:
Mám tomu rozumět tak, že ač jsou oba korupčníci, ODS jsou gauneři, kdežto ČSSD andělé, kteří nás přivedou ke světlým zítřkům?
24. 10. 2013 | 14:34

volič napsal(a):

Koledo - soráč, máte asi trošku dlouhé vedení, to určitě neznamená, že jeden je gauner a druhý anděl, ale znamená to rozlišení míry, a závažnosti. Od kdy se v justici dávají stejné tresty za výtržnictví a za vraždu ? I když obojí je zlo. Nejsem si jistý, jestli mi rozumíte, asi Vám v pochopení brání DNA, pokud to v tom horším případě není ideologie. A to je sviňa. To zas chápu
24. 10. 2013 | 14:48

olga napsal(a):

Pan Babiš má výsledky. Jeho zaměstnanci si vydělají, a podnik roste. Pan Babiš tedy umí. Umí využít dané možnosti. Jen to, co je legálně přístupné všem. Jen to, co mu zákon povoluje a umožňuje. Předpokládám, že nemá problémy s odvodem daní.
Já bych ve státě prosperujícím jako jeho firma žít chtěla.
24. 10. 2013 | 15:00

TomášL napsal(a):

Zdravím Vás pane Jiří Knape!

Když to suma sumárum sečteme, tu divnou Krugmanovskou logiku podpory výdajů v recesi, kterou sám Krugman již dementuje, tak v konečném důsledku, když to sečtu pod podtržením, je kalouskovský kalkul -i přes dotaci nezaměstnaných- v plusu, což je positivní.

Čím to je, že -nesvéprávní- ekonomové v čele s Krugmanem-nobelistou dementují Vaší domněnku, která byla svatým grálem krugmanovců, mi vážně hlava nebere. Předpokládám, že mi to dozajista a dopodrobna vysvětlíte. :-)

PS: Jak nebožka babička říkávala: Správný hospodář v době hojnosti si dělá zásoby, aby nemusel toliko utahovat opasky...
24. 10. 2013 | 15:00

Jyrka Potata napsal(a):

Proto volim Babise
24. 10. 2013 | 15:02

poškozený Klausovou amnestií napsal(a):

deprivantní neo - notorický flákač v práci

????
Nejen opakovaný vtip není vtipem.

Vy jste asi stále ještě v práci, respektive v zaměstnání, že ?
Hmm, no nic, tak pokračujte, pokračujte, za chvíli vás nahradí Yosif K nebo nějaký jiný placený "diskutér", pak si konečně odpočinete.
24. 10. 2013 | 15:10

born65 napsal(a):

Pane Dienstbiere,
sociální demokracie s největší pravděpodobností v sobotu vyhraje, ale bude to vítězství velmi zavazující. Fotbalově bych řekl, že máte již tři žluté karty. Chraň vás všichni svatí, abyste byli byť jen sekundu v pokušení nabídnout koalici tomu TOPáckému neřádstvu!!! Pak byste v dalším kole již stopro nehráli a kdoví jestli by vás ze střídačky voliči ještě někdy do stabilní sestavy nominovali!
24. 10. 2013 | 15:16

neo napsal(a):

Poškozený český maloměšťák:

uklidni se papeži , poškozený multinicku.
nejsem flákač , nemohu za to, že jsi závistivá osůbka, bez špetky rozumu.

mimochodem by mě velmi zajímalo, kde se dá sehnat práce placeného diskutéra, takové povolání jsem zatím nezaznamenal a určitě bych ho nějakému známému dohodil.
24. 10. 2013 | 15:35

Tomáš napsal(a):

Jsem dlouholetý člen ČSSD a nebude tuto stranu volit.Je to nezodpovědnost mít dva takové lídry jakými jsou B.Svoboda a M. Hašek. Začalo to podporou M. Zemana při volbě prezidenta a pokračuje to dál.Zadlužovat a zadlužovat a slibovat lidem různé sociální podpory a neschopnost jít do střetu s prez.Zemanem.Neschopnost a nechuť vytvořit koalici s pravicovými stranami a hledání podpory u komunistů.Ještě si musíte hoši počkat už jste toho dostzvorali.
24. 10. 2013 | 15:41

marš napsal(a):

Tomášu, dlouhodobý voliču čssd, tož já ti fšecko věřím, ale podruhé nelži
24. 10. 2013 | 15:51

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

Volím ČSSD.

Jiná alternativa ani není, protože nechci vládu pravicového neschopného tunelářského neumětelského překabátěného modrého lempla.
24. 10. 2013 | 15:59

Lukáš D. napsal(a):

hujeroskeptický modrý pohůnek

"vládu pravicového neschopného tunelářského neumětelského překabátěného modrého lempla."

Lol to je blábol
24. 10. 2013 | 16:14

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

To je skutečnost a poznávací znak pravicového "uvědomělého" šmoka.
24. 10. 2013 | 16:17

xerox napsal(a):

pane Dienstbier ... stejné plky pořád dokola kolem ...
nechte bababiše babišem a okamuru okamurou a soustřeďte se na své ... vy socdemáci jste nechali tady vládnout modrofialovou chuntu na čele s alchymistou ... vzpomínáte si ... vaše zaklínadlo bylo - bohumínské usnesení ... co si za to kdo koupil ... když vám dal hlas ... ? ...
byli jste tzv. pravici pro smích - jaké to hrdinství nejít s komunisty , obešli vás a řehtali se vám do ksichtu a dělali si co chtěli ... a že dneska se k vám sami lísaj modráci i topkaři je dáno a pouze dáno okamurou a babišem , takže máte né svojí zásluhou z čeho vybírat ...
sobotka už se vyjádřil , že zvažuje podporu od komunistů , takže pokud to nepoděláte jako vždycky tak budete konečně moci vládnout a hlasy lidí co vám je dali nepropadnou ...
jenom si nejsem jistý zda to veřejné sobotkovo prohlášení o možné spolupráci s ksčm nepřišlo trochu pozdě ...
a z čeho máte vlastně zrovna vy obavu ... že by na vaši stranu taky mohlo něco pořádně konečně prasknout , ale to se vás přece ,, pana čistého ,, dotknout nemůže ... nebo ano ... ? ... :-)
24. 10. 2013 | 16:21

ld napsal(a):

Onderka, Hašek, Škromach, Tominová, Jandák...ne, to fakt nejde.
24. 10. 2013 | 16:29

Reveil napsal(a):

Dlouhou dobu čekám, jestli se vynoří něco od Dienstbiera. A konečně! Pro formu jsou tu povinné narážky na TOP, ale jádro je filipika proti Babišovi, Inu, jednak je Babiš skutečně lízátko pro hloupého voliče, jednak to pan Dienstbier dostal zřejmě úkolem, aby něco proti němu napsal. On se totiž Kalousek osobně nyní musí trochu krotit, protože co když to bude nakonec na koalici s Babišem?
Ale původní záměr byl jiný: už po 1. kole prezidentské volby, kdy bylo jasné, že ODS končí a začínalo být jasné, že ani Schwarzenberg neprorazí, se odehrály námluvy Kalouska s Dienstbierem. Začalo vytváření "Sobotkova" (čti: Dienstbierova) křídla v ČSSD, což měl/má být svorník příští spolupráce s Kalouskem. Dienstbier, rozhořčený tím, jak ho partaj hodila přes palubu, uražený tím, že mu Zeman ukradl prezidentské křeslo, na které má přece jakožto Dienstbier nárok, naplněšný mstivostí - to byl pro Kalouska snadný cíl. Co za to? Přžece příští prezidentská kandidatura (Schwarzenberg už nebude, post je třeba obsadit loajálním člověkem).
24. 10. 2013 | 16:30

tytyty napsal(a):

Babiš chce řídit stát jako svoje firmy....

No dobře. Jenomže ...
Do firmy se v době konjuktury lidé nabírají ale v dobách méně příznivých, se lidé z firmy propouštějí. Ztratí ti propuštění a nemocní jako „nepotřební“? lidé, české občanství? Vyhodíme je ze státu?
Kam půjdou ti propuštění?
A co, když „majitel státu“, státu jako firmy, dojde k názoru, že výrobní náklady ve střední Evropě jsou příliš vysoké. Přestěhuje svou firmu jinam? Nebo ji zruší?

„Moje představa a přání je, aby šlo o dobré řízení dobré firmy.....“ Bárta

Myslet vážně slova, že náš stát bude řízen jako firma, může jen blázen, nebo úspěšný a mazaný lhář.
24. 10. 2013 | 16:37

Lukáš D. napsal(a):

to hujeroskeptický modrý pohůnek
Už jen ten nick mě měl varovat abych dále nečetl.
24. 10. 2013 | 16:58

gogo napsal(a):

Paroubek se usmívá a ví proč,včas se vzdálil (a může až na řecký ostrov,který zná jen MFDnes) a Marie Teresie s ním nemůže počítat ve válce sedmileté s Bedřichem Pruským Velikým a jeho poradcem Jiřím Dolejšem.
Bakala dostane funkci superintendanta,Babiš bude týlařem-zásobovačem,armáda bude opatřena gumovými rohlíky,které lze použít i jako obušek a nepřítele praštit aby se včas vzpamatoval z povolební opice.Mírové ujednání podepíše po sedmi letech strejda Zeman ve výslužbě na palubě gumového člunu a Marii Teresii přitom nechtě nepěkně vykoupe,pensionovaný i milec Klementiny Churchilové místo fiktivního presidenta Babiše,který bude podezírán že fandí straně teresiánské a není k podpisu příměří dost neutrální.Po vzoru případu Hitlerova týlaře Fritze jej ale americký generál Lafayette nechá o pět let později popravit za válečné zločiny ztělesněné biologickými zbraněmi-gumovými rohlíky.
24. 10. 2013 | 17:00

Lukáš D. napsal(a):

Jinak k tématu. ČSSD by se místo neustálému vyhrazování a kritizování ostatních by se měla zaměřit na sebe sama a svůj program. Autor je sám důkazem, že slušní lidé v jejich straně nemají moc šanci. Považuji ho byď s výhradami za slušného člověka ve straně, ale nedostane se ani do užšího vedení. Tam je plno jiných kádrů Škromach, Sobotka, Zaorálek atd. kteří už ukázali co v nich je. Je až s podivem že ve straně která má nejširší členskou základnu v zemi jsou stále ti samí. Tohle je myslím hlavní problém autor mohl být svěžím větrem, který mohl přilákat nové voliče k ČSSD.

Pro mě je ČSSD nevolitelná dokud v jejím vedení budou lidé jako jsou tam teď. A nedivím se lidem že chtějí volit nová hnutí (ANO, ÚSVIT atd.). Ono je totiž lepší volit možnost že se spálím než volit "jistotu", že se tak stane.
24. 10. 2013 | 17:08

zaorálkova cesta do blázince napsal(a):

myslím si, že levice republiku z krize nevytáhne. at je to čssd, ANO nebo ODS. je potřeba volit stranu svobodných občanů, antipopulistickou a racionální politickou stranu. poslední pravicový mohykán v čr. hlavně doufám, že se ke korytum nedostanou socani, to by byla ekonomická katastrofa. mládek, táta zavadil, zaorálek, rudý dienstbier...plejáda samých skvělých osobností. to už je skoro na emigraci.
24. 10. 2013 | 17:19

Dumpling napsal(a):

Lukáš D.
"Je až s podivem že ve straně která má nejširší členskou základnu v zemi"

Ale kdepak. Stranou s největší členskou základnou je s přehledem KSČM.
24. 10. 2013 | 17:28

Rumcajs napsal(a):

Vlada socialni demokracie ? To snad ne pane Diensbire .Snad jste chtel rici vlada CSSD za tiche podpory zlocinecke otganizace KSCM.
Neumim si predstavit nic horsiho. Kdyz uz socani vsechno rozkradli, tak se rozhodli pro novy 48, aby zametli stopy.
Doufam' ze se vam to nepovede.
24. 10. 2013 | 17:30

Lukáš D. napsal(a):

Dumpling:

Já zapomněl že Ksčm má členskou základnu i v jiných stranách :-D

Ale máte pravdu děkuji za opravení.
24. 10. 2013 | 17:35

Kelt napsal(a):

zaorálkova cesta do blázince,
pokud ČSSD vyhraje volby a sestaví vládu,tak budete emigrovat.
Bude to bezpochyb nenahraditelná ztráta pro tuto zemi,ale vzhledem k tomu,že ČSSD by uplatnila daňový systém běžný ve vyspělých zemích EU,včetně majetkových přiznání a registračních pokladen,tak bych tu emigraci viděl trochu jako problém-bylo by to z bláta do louže a navíc by Vám nedali statut uprchlíka.
Rovnou daň mají na Balkáně,jedna země na Baltu a Rusko.Na Balkáně mají ještě sem tam islám,mafii dost ostrou a nevybíravou,estončtina je těžká a životní úroveň na Vás nízká a Rusko?
Chtělo by to někam dál.Žádné daně se neplatí např.v Somálsku,všechny vydělané peníze by Vám zůstaly.
24. 10. 2013 | 17:48

zk napsal(a):

xerox:
Můžete mi osvěžit paměť a připomenout mi, kdy v posledních sedmi letech mohla jít ČSSD do koalice s komunisty a neudělala to, a kvůli tomu se pak dostala k moci pravice? Předem děkuji.

Lukáš D. napsal:
"Pro mě je ČSSD nevolitelná dokud v jejím vedení budou lidé jako jsou tam teď. A nedivím se lidem že chtějí volit nová hnutí (ANO, ÚSVIT atd.). Ono je totiž lepší volit možnost že se spálím než volit "jistotu", že se tak stane."

Zajímavé, já sám to mám přesně naopak. S ČSSD si spojuji jisté (skromné) naděje, úspěch Úsvitu nebo ANO je pro mě garancí, že věci zůstanou přesně takové, jaké jsou teď (tedy že to bude pokračovat od desíti k pěti).
Jinak by mě dost zajímalo, proč a v čem jsou podle vás lidé kolem Babiše a Okamury lepší než lidé ve vedení ČSSD. Že nejsou tak okoukaní? To je dost málo.
24. 10. 2013 | 17:51

Kelt napsal(a):

Rumcajs,
nějak ztrácíte přehled-ty dvě poslední vlády,co to tady přivedly zu grunt vedli socani?
Měl byste se na to někoho zeptat v tom sociálním zařízení,kam Vás šoupli,který čte alespoň noviny.
24. 10. 2013 | 17:53

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

To Kelt,

však taky že ji, to jsou jasně čistokrevní modří neobolševíci ví kam patří a kde je jejich místo. Proto furt vytahují jako vzor pobaltsko-balkánské normy a na demokratické Evropě, kde by nemohli tunelovat, tak nemohou přijít na jméno. Prostě svůj k svému.
24. 10. 2013 | 17:54

matxík napsal(a):

Já tedy předvolební mumraj příliš nesleduju, ale nemyslel to Babiš s tím řízením státu jako firmy tak, že je potřeba nejprve zajistit, aby měl stát dostatečnou ekonomickou základnu (vlastní kapitál), aby mohl být jako firma vůbec řízen?
Je to přeci bývalý komunista a stbák. Abyste holenkové nebyli zaskočeni nečekaným vývojem.
A pokud je Babiš ještě skutečný imperialista, tak po něm přijdou dozajista jinší kabrňáci, s kešení ještě naditější a s legitimací, která vystraší každého nea.
24. 10. 2013 | 17:56

Rumcajs napsal(a):

Kelt
Ve vyspelich zemich EU je i bezne, ze tam nevladnou komunisti. Jinak jsi s rovnou dani zapomel na Slovensko a pak jsi taky zpomel dodat, ze prestoze tyto zeme maji progresivni zdaneni, topi se v mnohem vetsich dluzich,jak CR.
Takze tohle zdaneni je dobre tak leda na ukonejseni ubohe zavistive dusicky levouna.
24. 10. 2013 | 17:59

Rumcajs napsal(a):

Kelt
V cem je tato zeme zu grunt ? Ze by socani na tech krajich kradli az tolik ? To si nemyslim. Prestoze kradou hodne, tak to Kalousek ukociroval celkem dobre.
Platy jsou vetsi jak za CSSD a kdo chce praci si najde.
Ci vic by si chtel ?
24. 10. 2013 | 18:04

Lukáš D. napsal(a):

zk napsal(a):

"Jinak by mě dost zajímalo, proč a v čem jsou podle vás lidé kolem Babiše a Okamury lepší než lidé ve vedení ČSSD. Že nejsou tak okoukaní? To je dost málo."

Já netvrdím že jsou lepší. Jen zatím nevíme, že špatní jsou. Nejde hlavně moc o okoukanost, ale spíše o všechny kauzy od předražených dálnic za Zemana přes MU až po Ratha (pravda tohle bych neměl brát jako argument jelikož to není nijak uzavřené nicméně která kauza se kdy uzavřela že). Stejné argumenty pak mluví i proti ODS či TOPce.

Mimochodem nehodlám volit ani ANO ani ÚSVIT. Tudíž se jich nezastávám uvedl jsem je jen jako příklad.
24. 10. 2013 | 18:06

Marie napsal(a):

ČSSD je potřeba volit. Nikdo neví, kolik dobrodruhů bere volby jako návštěvu herny či zábavné pouti s cirkusem dohromady, jak se u některých předvolebních akcí mohlo zdát.
Jak ale, pane Dienstbiere, zajistíte, aby po případném vítězství ČSSD ve volbách sestavoval vládu pan Sobotka a ne pan Hašek? Při vší úctě k vyjadřovacím schopnostem pana Haška, přece jenom důvěryhodněji působí pan Sobotka, i když jeho projev mnoha lidem připadá jako málo výrazný. Je to ale otázka osobního vkusu, někomu přijde jenom víc serioznější, než když řečnil třeba pan Paroubek. Jistě bychom od pana Sobotky neslyšeli, že bude vládnout s Marťany. U pana Haška si tím nejsem tak jistá, možná by to nebyli Marťané, ale možná někdo mnohem záludnější.
Je tu tedy záruka, že by vládu sestavoval opravdu pan Sobotka, nebo někdo, kdo by ČSSD donutil udělat kompromisy tak velké, že by její kredit utrpěl natolik, že by ji nikdo příště nevolil?
Jak se vlastně staví ČSSD k možnosti, že by k rozhýbání ekonomiky mohly být případně použity prostředky, které některé osoby nabyly způsobem, který je v civilizovaných zemích nepřípustný?
24. 10. 2013 | 18:29

zk napsal(a):

Lukáš D.:

Upřímně, politika bez korupce neexistuje. Není to v lidech nebo stranách, ale v systému. Kromě té české sleduju celkem pravidelně i politiku americkou, kanadskou a francouzskou, a je to všude stejné (v USA ještě horší, tam už je korupce v podstatě legalizovaná). Pokud se chcete v politice udržet, musíte pro to něco udělat a čas od času někomu pomoci, jinak vás jednoduše odstaví. Nikdo na světě neví co s tím, ale jsem si naprosto jistý, že moralizování a specificky česká víra v nepolitické spasitele řešením není.

Sám se řídím hlavně programem stran, je jasné, že po volbách všechn nesplní, ale u strany jako ČSSD se dá přeci jen aspoň rámcově odhadnout, co bude podporovat a co ne (například program ANO jsem si pročetl a nemám sebemenší tušení). Je samozřejmě důležité netolerovat nějaké straně úplně všechno jen proto, že se ztotožňuji s jejím programem. Zrovna "moje" ČSSD se mi zdá v tomto ohledu přece jen o něco přijatelnější než strany bývalé pravicové vlády - souhlasila s Rathovým vydáním (a žádné útoky na policii a státní zástupce), podporuje nějaké protikorupční zákony, ty nejproblematičtější figury jako Palas nebo Dryml už ve straně nejsou (Haška se chystám vykroužkovat)... není to bůhvíco, ale jak rád říkával Clinton, dokonalé by se nemělo stát nepřítelem dobrého.
24. 10. 2013 | 18:30

ANO + TOP 09 + ODS napsal(a):

"...Platy jsou vetsi jak za CSSD a kdo chce praci si najde.
Ci vic by si chtel ? ..."

Platy pokud by nebyly " vetsi" , tak by asi chudoba byla skutečně masová, kumulativní inflace 2006 - 2012 by jimm užrala tak osminu /jenom v roce 2008 - za Míry Kalousků coby šéfa MF užrala téměř 7 %/. To je skutečně velký úspěch.
Jak je tomu s realnou kupní sílou , ne ale loupežníků, běžnách to a poctivých lidí ?

Kdo chce tak si práci najde - to je také pravda, práce je všude dost, ale ne každou práci je trh ochoten zaplatit, respektive koupěschopnost vázne, i v důsledku kalouskování to roztodivného.

Co Caterpillar - šel jen včera o 5 bodů dolů. Je na úrovni Vaší "skvělé" prognozy z r 2011, co se stalo - kde soudruh prognostik a historik Rumcajs udělal chybu ?
Šetří, šetří - CAT ? Propouští, propouští ?
A co tržby ?
A tedy - co poptávka ??
24. 10. 2013 | 18:32

ANO + TOP 09 + ODS napsal(a):

Pokud se po mimořádných volbách 2013 reinstaluje Kalouskova vláda /TOP 09 + ODS + cca ANO a asi KDU ČSL/, tak volby byly zbytečné. Byly by jen promrháním energie, peněz, času...byly by tedy dle Rumcajse "levičáckým" výsledkem.

Miruna coby premiérka stojedničky - to chcete ? Poslouchat 4 roky její moralistní bláboly, zatímco v zákulisí se vám po celou tu dobu smějí kmotři ?

Což jste nějaký dobytek ? Jste přeci myslící bytosti, ne ?
24. 10. 2013 | 18:36

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

Výhru ČSSD a aby sestavila konečně fungující vládu, po té pravičácké mizérii co tu byla.

Tunelářským ideologům a lapkům zákony na bručení, páč kdyby se jim to nelíbilo tak loupit a tunelovat mohou jít na východ(Balkán, Pobaltí atd.), tam kde jako mají tu jejich tolik milovanou "rovnou" dan'..hahaha....
A konečně se budeme mít v Česku dobře prosperovat a bez Kmotrů!

ČSSD výhra a proto je jdu volit!
24. 10. 2013 | 18:40

Kelt napsal(a):

Rumcajs,
co Vás šoupli do toho ústavu sociální péče,tak to jde s Vámi opravdu kopcem dolů.
Na netu lze číst i české noviny,víte to?
Ale ušetřím Vám trochu té námahy.
Tak za prvé-socani zde vládli naposledy v roce 2002- 2006.To byl průměrný růst HDP 4,5% a státní dluh činil 28,6% k HDP.Spodní hranice DPH byla 5%,zdravotní a důchodový účet byl v přebytku a nezaměstnaných bylo něco přes 440 tis.osob.
Pak to vzali do rukou reformní borci do ruky-Topolánek,Tlustý,Kalousek,Nečas,Dalík,Drábek,Julínek,Heger-samý odborník na reformy.
Výsledek roku 2013-dva roky krize/okolní země i když mírně, tak rostou/HDP pod úrovní roku 2008,státní dluh 46,5%k HDP,absolutní nárůst o 865 miliard Kč,spodní hranice DPH 15%,zdravotní a důchodový účet v minusu 10 a 45 miliard Kč,pokles reálných mezd a nezaměstnaných přes 560 tis.osob.
A vše završeno mezinárodní ostudou,když na pana Čistého prasklo,že si po řadu let platil milenku z peněz daňových poplatníků až 100 tisícovými odměnami,což zdůvodnil tím,"že dřela ve dne v noci jako kůň" a pak to musel s celou vládou zabalit.
To jen tak ve stručnosti,abyste to nemusel dlouho hledat.
24. 10. 2013 | 18:46

ANO + TOP 09 + ODS napsal(a):

"...A konečně se budeme mít v Česku dobře prosperovat a bez Kmotrů!.."
V tomto bych byl skeptický, snad jen ti kmotři nebudou krást tolik a instituce nebudou taky tolik rozkládat - jako ti Kmotřir.
Co to je " dobře se mít" je věc komplexnější, než by to bylo možné redukovat na pouze povolební uspořádání.

Tuneláři, kteří půjdou jen bručet - to je pouhá pomsta, možná trochu i odstrašování podbných.
Daleko přínosnější by bylo dostat zpátky aspoň část aktiv, majetku, práv.

I socdemáky bude třeba hlídat, i mezi nimi bude tak cca 4 % psychopatů a 10 % narkomanů a alkoholiků. Ten výskyt je plošně disperzní, nezná průkazek a hranic - například krajů.
Kéžby bylo třeba je hlídat míň !
24. 10. 2013 | 18:47

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

Prostě když čtu příspěvky...

jak tady píše občas některý ten ojedinělý "uvědomělý" chudý zaměstnanec a "uvědoměle" volí pravici, tak fakt se mně chce smát až bych se smíchy za břicho popadal. Prostě takové s.Mirka potřebuje. Díky nemám zájem. Čau. Sbohem a šáteček
24. 10. 2013 | 18:51

fikus napsal(a):

kazda strana ma sveho Fierlingera.
Vam ja verim jako Grossovi.
Bohus s Mladkem si dlouho lamou hlavu kde vzit prachy kdyz se rozkutalely na ucty a do igelitovych tasek a krabic s vinem. Samozrejme se vezme tem na kterych to lezi Tem poctivym volum kteri chodi od rana do vecera do prace vcetne vikendu a oplatkou se jim namaze med kolem huby. Co politik CSSD, to ekonom a narodohospodar. Spinava OOS jde stranou a nastupuje cerstva a ocistena CSSD. Okolo bzuci Kalousek se spicim dedkem na zadech a vyckava na svoji traficku za dlouholetou sluzbu pro stat. Navrhuji aby na Vitkove vzniklo monumentalni sousosi tech,co se zaslouzili o stat. Ti mene uspesni by meli alespon bronzove poprsi ve skolach a pametni desku. Celou akci by pokryla sbirka jako na Narodni divadlo. Opet semknout narod. Dale by Klausuvo Institut povzneslo, kdyby tam stala cestna straz jako u mauzolea.
24. 10. 2013 | 18:52

xerox napsal(a):

pro zk

ptáte se jak malé dítě ... socdemáci donekonečna obhajovali to jejich tzv. bohumínské usnesení a donekonečna to veřejně opakovali , že bylo jasný , že s nikým koalici udělat nemůžou a tzv. pravice je vždycky obejde ... čímž odrazovali svoje potenciální voliče a lepší výsledek ve volbách ...
v roce 2006 při patovém výsledku se o to ani nepokusili a zaklínali se protikomunistickými blekoty až si odéeska 3 pitomce od nich koupila ... to samí paroubek v r. 2010 ... blábolil v podobném duchu v domění , že mu nasypaj 40% hlasů jako tuhle ficovi na slovensku ... po volbách dostal ve finále 23% a šel si založit svoji bezduchou stranu ... a proč ... protože potenciální voliči to dali raději bártově vv a zemanovu spoz ... letos se to bude možná opakovat , nebo se vůbec s nikým nedohodnou a budou další předčasné volby - taková malá česká itálie ...
24. 10. 2013 | 18:53

Lukáš D. napsal(a):

Zk
Ten poslední citát se mi líbí. Kéž se po volbách dostaneme alespoň k tomu dobrému.

A jak píšete kroužkování je jedním z nástrojů jak trochu strany očistit od lidí kteří si to nezaslouží.

Jinak kdybych voli ČSSD první co bych udělal by bylo kroužkování. Když totiž vidím, že na první místě na Vysočině je jejich hejtman dvakrát se mi to nelíbí. Je to trochu pohrdání krajem jako takovým, jelikož dělat jak hejtmana tak poslance znamená nedělat pořádně ani jedno. Možná to nějakou stranu napadne myslím, že by to bylo dobré volební téma pro příště.

Co se týče programu ČSSD tam bych měl výhrad asi také dost, ale to myslím platí o většině programů stran :-D. Už teď mě dost odrazují všechny strany co slibují nastartování růstu (stejně je to utopie).
24. 10. 2013 | 18:55

fikus napsal(a):

italie,ale proc to menit kdyz to vyhovuje ze. Dulezite bude se shodnout jak orezat pravomoci prezidenta.
24. 10. 2013 | 18:58

Dumpling napsal(a):

"Miruna coby premiérka stojedničky - to chcete ?"

Náhodou ODS se teď docela snaží. Třeba zrovna ta Němcová, ta si teď dokonce pořídila něco čistého na sebe.
24. 10. 2013 | 19:00

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

To ANO+...

chce to prostě zavřít vrátka "pravičákům", co se budou chtít vetřít do ČSSD po odchodu svých milených stran(ods, sTop.. apod.)na politický cintorín a následně straně sociálních demokratů škodit. Tak jako to kdysi dělali v KSČ. Na to si musí prostě dát strana sociální demokracie pozor.
24. 10. 2013 | 19:01

Petr. napsal(a):

Volit ČSSD lze je tehdy, až se odstřihne od vedení a manýrů křišťálového Standy. A to se dosud nestalo. To zatím Sobotka, Grosův přítel a obdivovatel nedovolí.
24. 10. 2013 | 19:08

fikus napsal(a):

pohunek:

..jste idealista,coz je v poradku, ale idealy . Ty uz davno vysumely. Ty uz nema ani tata Zavadil
24. 10. 2013 | 19:10

kenny napsal(a):

Souhlasím s Dienstbierem, levičáci by neměli volit ANO, natož Úsvit, ale ČSSD, chtějí-li levicovou vládu. Já ale volím zelené.
24. 10. 2013 | 19:20

zaorálkova cesta do blázince napsal(a):

kelt,
ve které zemi mají registrační pokladny?? KLDR?? tam emigrovat nehodlám. možná bude rozumné před socbolševikem utect za prací do německa, kde pravicová vláda šetří a připravuje přebytkový rozpočet, protože až to tady veme psychopat sobotka, který nikdy nepracoval a neumí počítat, do ruk, budou krachovat firmy a porostou dluhy. nezaměstanost tu bude jako na slovensku.
24. 10. 2013 | 19:23

zk napsal(a):

xerox:

V roce 2006 měla ČSSSD s KSČM sto hlasů, kde podle vás měla vzít těch pár dalších, které by jí umožnily vládnout? V ODS? V KDU-ČSL? U Bursíkových Zelených? Jistě si pamatujete, že s Kalouskem Paroubek o něčem takovém jednal, jistě si pamatujete i výsledek.

Pokud ČSSD přichází o nějaké procento voličů kvůli své deklarované neochotě vládnot s komunisty, tak ale na druhé straně platí i to, že určitý počet voličů by po zrušení Bohumínského usnesení také ztratila. Neznám přesná čísla, ale dost by mě zajímala. Můj osobní tip - těch druhých je podstatně více než těch prvních. A nemyslím, že by druhá skupina byla až tak početná, spíš ta první je podle mě velmi malá. Kdo má rád komunisty, tak ať volí komunisty, proč by měl volit VV nebo SPOZ?

Každopádně platí, že pokud ČSSD + KSČM (a možná SPOZ, tam je ale riziko propadnutí hlasu) nezískají přes 100 mandátů, bude vládnout pravice. Na to nemá Bohumín žádný vliv, a podle toho by měli levicoví voliči uvažovat.

Lukáš D.:
Kroužkování bych nerad přeceňoval (jak jsem napsal, podle mě to není primárně v lidech, ale v systému), v případě ČSSD, kde jsou dvě křídla, z nichž je mi jedno relativně sympatické a druhé značně nesympatické, to ale je vcelku logická varianta. I když Haška se asi stejně vykroužkovat nepovede, ten už si to ohlídá.
24. 10. 2013 | 19:23

Skogen napsal(a):

Voliči očividně stále nechápou, že...

- buď ČSSD v menšinové vládě s tichou podporou KSČM, v krajním případě s Babišem (kterého by mohli brzdit v excesech)
- anebo je zpátky TOP 09 s Kalouskem a ODS s Němcovou a Kubou!

Žádné jiná alternativa NENÍ! Malé strany, budou-li mít na výběr, přinesou hlasy spíše oné provařené pravici, to se týká jak KDU-ČSL, tak Strany zelených, natož Svobodných, nebo Okamury.

Znamená to, že těch 90 % občanů, kteří si přáli, aby skončila vláda TOP 09, ODS a LIDEM, je nyní s klidem pošle zpátky do vlády, aby dokončili privatizaci zdravotnictví, penzijního systému, dotáhli do konce devastaci pracovněprávních norem a skoncovali se zbytky sociálního státu!

Úplně klidně, bez mrknutí oka, po pár měsících amnézie. Jste vůbec normální?? Myslíte si, že najednou začnou jinak a k vaší spokojenosti? Ke spokojenosti ne 10 %, ale 90 %, mezi kterými jste i vy?

Současné volby jsou buď a nebo. Neexistuje nic mezi. Buď bude pravice pokračovat ve svých dealech, anebo se situaci pokusí stabilizovat levice, jako už jednou dokázala. Volit nyní Zelené, lidovce, kohokoliv menšího, neznamená vyvléci se z odpovědnosti za šanci skoncovat s osmiletou ostudou, ale zcela vědomě po všem, co se událo, to hodit pravici.

Pak už vám ovšem není pomoci.
24. 10. 2013 | 19:33

Michal Macek napsal(a):

Skogen

teda vy uz vite jak volby dopadnou, to cumim :)

PS: jinak "hodit to pravici" je blbost , tadz nejde o to hodit to pravici nebo levici protze je to prast jak uhod (viz rath apod) tady jde o to hodit to starejm provarenejm nebo novejm...ale halt nektery lidi maj dos zuzeny "pravicovolevicovy" videni...
24. 10. 2013 | 19:39

marxík napsal(a):

Skogen
Volič je moudrý, a vždy bezpečně rozpozná, že mu média radí dobře.
To zase očividně nechápete vy.
24. 10. 2013 | 19:47

petrof napsal(a):

když F.A.Hayek- nositel Nobelovy ceny za ekonomii tvrdil : .,...kdyby socialisté rozuměli ekonomii, nebyli by to již socialisté(sic),..... věděl přesně co říká!!!
ODS splnila svůj hlavní vládní cíl na 100 %. ČR je na prvním místě v EU z hlediska snížení státního dluhu a máme 5 nejnižší nezaměstnanost v EU, kromě toho, že jsme stále národem s nejmenším ohrožením chudobou na světě, nejnižší inflací atd.
Takže pane Dienstbiere, není nejmenší důvod, něco měnit!!!
Je to jednoznačne fantastický úspěch Nešasovo a Kalouskovo politiky, před kterým musí normální človek akorát smeknout.
Představa, že to Sobotka s hatemanem Haškem a s tou jejich rudou bandou zase "proinvestují", je opravdu tristní a smutná......
24. 10. 2013 | 19:53

fikus napsal(a):

ale problem spociva v tom, ze Sobotka zkratka neni pro spostu lidi duveryhodny, a ne ze je volic malomyslny, i kdyz..
24. 10. 2013 | 19:55

fikus napsal(a):

ale problem spociva v tom, ze Sobotka zkratka neni pro spostu lidi duveryhodny, a ne ze je volic hlupak. Na drue strane je treba volit napr. toho, koho media nepreferuji a tim ho doporucuji
24. 10. 2013 | 20:00

Skogen napsal(a):

Michale Macku, jestli si myslíte, že je to jedno, jste naprostý ignorant. A to není urážka, jen konstatování stavu.

Rathových 8 miliónů, za které je spravedlivě před soudem a díky předčasným volbám se asi vyhne monsterprocesu, je v porovnání se zakázkami na IZIP, sockarty, registr vozidel (navíc takřka nefunkční) a další, pouhým nic. Jenže běžný prosťáček si ještě jakž takž představí 8 miliónů v krabici než stamilióny přes podnikatelské účty, takže ho k jeho škodě daleko víc provokuje právě ta krabice. A Kubice. Z jehož špinavé hry se za sedm let nepotvrdilo VŮBEC NIC!

Pokud si pořád myslíte, že to je sranda, tak vězte, že kalouskovcům dáte další čtyři roky na to, aby vás z toho humoru vyléčila.
24. 10. 2013 | 20:01

Skogen napsal(a):

fikus,

tady přece nejde o Sobotku. Tady jde přece o vás!

Tak jako o minulých volbách vůbec nešlo o Paroubka, ale o správu státu. Jenže všichni měli za to, že se holt musí vypořádat právě a zrovna s tím Paroubkem. A stálo jim to za to?

Opravdu stály za to ty tři roky s Nečasem a Kalouskem, kdy jsme se v trendu dostali na samé dno Evropy? Já Paroubka nechtěl do postele, abych měl vůči němu osobní výhrady. Já chtěl, aby řídil stát, což on na rozdíl od Nečase a Kalouska uměl. To už uznala i některá pravicová média. A nechci do postele ani Sobotku, proto mě neirituje. A neirizuje mne ani Kalousek nebo Němcová. Jen je mám za neschopné a možná i zaprodané.
24. 10. 2013 | 20:08

Ofčan napsal(a):

Objevil se billboard: STŘEDNÍ TŘÍDO, BRAŇ SE ODS.

Tak nevím, kdo ho vlastně platil.
24. 10. 2013 | 20:19

Kelt napsal(a):

petrof,
to si děláte srandu ze sebe,nebo z ostatních?

Snížení státního dluhu?
Státní dluh 2006-28,6% k HDP
Státní dluh 2013-46,5% k HDP,abs.nárůst o 865 mld.Kč

Fantastickým úspěchem Nečase bylo,když na něj prasklo,že řadu let si platil konkubínu z peněz daňových poplatníků,měsíčně pobírala až 100 tis.Kč odměn,protože"dřela ve dne v noci jako kůň".
Byla to megaostuda mezinárodního kalibru,když to musel poté zabalit s celou vládou.
Samý úspěch,není liž pravda?
24. 10. 2013 | 20:21

Baba napsal(a):

Piano na ulici potěší. Když už se vám do běžek nechce.
24. 10. 2013 | 20:26

TomášL napsal(a):

Tomáš z 15:41 není TomášL
24. 10. 2013 | 20:26

Skogen napsal(a):

petrof,

počtěte si, ať si trochu narovnáte tu křivou představu, iDnes není zrovna levicový portál, takže snad budete i věřit:

http://ekonomika.idnes.cz/nezamestnanost-v-cr-za-leden-2013-dmj-/ekonomika.aspx?c=A130208_091836_ekonomika_spi

Jestliže má Česká republika NEJVÍCE NEZAMĚSTNANÝCH V HISTORII, tak to asi nebude tak růžové, jak malujete.

Tady se můžete dočíst něco o chudobě v ČR - milión lidí pod hranicí chudoby. Víte, kolik nás je, vážené petrofe? Je nás něco přes devět miliónů - to je terno, že ano? A to se trendy teprve projeví, protože dosud měli Češi co prodávat a jakž takž na čem šetřit. Práh chudoby je dle Eurostatu 60 % mediánového příjmu. Víte, kolik mají důchodci? Nyní 64 %, ale nevalorizuje se. Všude jinde je to více. Polsko o 4 %, Slovensko o 11 %, Rakousko o 26 %, co myslíte, komu ve statistice chudí dříve narostou?
24. 10. 2013 | 20:27

petrof napsal(a):

kelt:
je vidno, že jste ještě nedospěl na jakoukoliv seriozní debatu, pokud jediné, co máte v palici je "úlet" Petra Nečase!!!
Třeba to byla čistá a nezištná láska(?)... a vy byste měl zůstat nad věcí a ne trapně blbnout, jako ten pomatenec Uštván s ušatým Šlachtou.
24. 10. 2013 | 20:34

Skogen napsal(a):

Krom toho bych vás chtěl, petrofe, upozornit, že se bavíme o chudobě, která je posuzována vzhledem k průměrné čisté mzdě v dané zemi.

V absolutních číslech ta chudoba, ale i průměrný příjem vypadá zcela jinak v Rakousku než v Česku. A to sice proto, že máme české příjmy, ale evropské ceny.
24. 10. 2013 | 20:34

petrof napsal(a):

Skogen:
když věříte našim mediím, něco ti o vás vypovídá!!!
Jsem také důchodce a nevím, proč by se mělo valorizovat, když je inflace 1,8%..??
Máme se skvěle, jako nikdy předtím...to jen kverulanti, jako jste vy, to nechápou a nikdy nepochopí. Je to škoda, ale jak tvrdil zesnulý prof. Hubálek : ...v každé společnosti je ca. 30% pitomců.....( tzv. Hubálkova konstanta).
24. 10. 2013 | 20:39

Skogen napsal(a):

petrof,

bezmála 20 % zaměstnanců (!) je v pásmu chudoby. To jsou, petrofe, ti, kteří pracují, žádné socky:

http://economyweek.cz/prace/novinky-cz/ekonomika/306557-petine-zamestnancu-v-cesku-hrozi-chudoba-html

Tady máte analytický výhled na růst chudoby v příštím roce - a stále tam ještě není započtena ta tikající bomba v podobě důchodců:

http://www.novinky.cz/finance/287639-cechu-zijicich-v-pasmu-chudoby-pribudou-desitky-tisic-tvrdi-analytici.html

A vy, petrofe, věříte jakým médiím? Německým? Nebo si bájíte nějaká svá vlastní? Ta, co jsem zdrojoval, rozhodně nepatří mezi levicová.

Jestli chcete manipulovat, petrofe, dělejte to prosím nějak šikovněji. Tohleto mě uráží.
24. 10. 2013 | 20:45

petrof napsal(a):

Skogen:
opakuji: sledujte ČT24 a MfDnes....tam je pro lidi vašeho střihu všechno!!!
Pokud je u nás hranice chudoby definována něco pod 11 tis, Kč /osobu....pak tam jednoduše spadne většina důchodců.....a to číslo 1,5 mio. je na světě.
Jenomže potřeby a požadavky důchodců jsou naprosto jiné, než produktivních lidí.
Jak říkal Mr. Holmes : elementary Dear Watson.....
24. 10. 2013 | 20:54

Skogen napsal(a):

petrof,

ti důchodci pouze procentuální míru chudoby brzy zvýší. Počítanou podle Eurostatu. Což není Mladá fronta a dokonce ani žádné jiné české médium.

Jinak jde o mladé lidi, matky samoživitelky a jak jsem doložil, dokonce i o pracující, přičemž práce by měla být zárukou obživy, petrofe.

Vaše argumentace je velice slabá.
24. 10. 2013 | 21:00

petrof napsal(a):

Skogen:
něco vám doporučím : nelamte si s tím hlavu, je to stejně marné a zbytečně vás to deptá, ......a žijte tak, abyste byl sám se sebou spokojen a nemusel tyto hovadiny psát!!!
24. 10. 2013 | 21:06

Skogen napsal(a):

petrof,

já vás ale o radu nežádám. Nechte si ji, poradit si nechám, ale pouze od lidí, kterých si vážím.

Mějte se a přeji vám, aby vám ta naivita vydržela.
24. 10. 2013 | 21:08

volič napsal(a):

Nejzajímavější čerstvé a nedávné názory blogera vlka, známého dříve z místních diskusí. Pohled zleva.

http://vlkovobloguje.wordpress.com/2013/10/21/volicska-rukovet-pro-levicoveho-pravicoveho-nerozhodnuteho-vahajiciho-volice-ajkoz-i-pro-toho-kdo-k-volbam-jit-nechce/

http://vlkovobloguje.wordpress.com/2013/10/19/privatizator-kolacek-u-veselovskeho-o-kauze-mus-aneb-jak-malem-prijit-o-solokapra/#more-933474

http://vlkovobloguje.wordpress.com/2013/10/13/necinnost-vlady-necaskalousku-ve-svycarske-kauze-v-datech-a-faktech-z-alexovy-klavesnic-epro-jezevce-carlosev-a-vlada/#more-933425

http://vlkovobloguje.wordpress.com/2013/10/15/konkurenceschopnost-cr-aneb-kdyz-kalousek-prasi/#more-933209
24. 10. 2013 | 21:11

Mard napsal(a):

Tak to tady od dob socialismu nebylo, aby mi někdo zakazoval někoho volit. Pane Deinsbiere, by jste demokrat asi jako Pol Pot!
24. 10. 2013 | 21:52

Skogen napsal(a):

Mard,

vy si tak něco necháte zakazovat. Vždyť když vám jistě máma povídala: „Marde, nenadělej si do plínek, budeš v tom muset sedět!“, vsadím boty, že jste ji taky neposlechl ;)
24. 10. 2013 | 22:00

xerox napsal(a):

pro zk

očekávaná alibistická odpověď ... samozřejmě měli jít do dalších předčasných voleb ... jak jinak ...
já samozřejmě také neznám čísla , ale bylo by to transparentní a čitelné pro voliče , byť s rizikem rozporů uvnitř čssd ... ale jak vidíte dneska po sobotkově prohlášení to najednou jde ...
a proč tenkrát část lidí volila nové strany stejně tak jako dneska je jasná , stačí číst pozorně co jsem už napsal ... jenom polopaticky ještě rozvedu - chtějí změnu , protože čssd nemá v našich podmínkách krom komunistů přirozeného partnera ... kdučsl ani zelení nedosahují takových procent , aby šlo sestavit vládu a ani nemají důvěryhodný lídry ... koho a co reprezentují ... ? ...
24. 10. 2013 | 22:17

Skogen napsal(a):

xerox,

nevím jestli vás to jen nenapadlo, anebo je to úmyslně, ale opomíjíte naprosto realistickou možnost menšinové vlády ČSSD s tichou podporou komunistů.

Tu možnost v minulosti zcela nepřipouštěl Klaus, ale Zeman není Klaus. ČSSD může mít naprosto stabilní vládu na základě podpory komunistů, případně s nimi plus s některou menší stranou přímo ve vládě.

Nemají důvěryhodné leadery? Třeba Sobotka, který má za sebou ministerskou praxi, není důvěryhodný? A od čeho tu důvěryhodnost odvozujete?

Protože nebude-li ve vládě ČSSD, zákonitě bude muset být ve vládě zajisté naprosto úžasně důvěryhodná TOP 09 a nejspíš i s ODS. Protože samotný Babiš, natož kterákoliv jiná pravicová strana, bez některé z nich, ale spíše bez obou, většinu dohromady v žádném případě nedají. Tak si vyberte, co je pro vás důvěryhodné. Kalousek? Němcová? Kuba?
24. 10. 2013 | 22:41

Mard - oder Komunard ? napsal(a):

Mard
Mard my dear, nicht dein Bier - aber Dienstbier.

Když už se do někoho navážej, Mard my dear, tak se aspoň naučej jeho jméno !!
Anebo na tu dobu omezej chlast.
24. 10. 2013 | 22:53

poškozený Klausovou amnestií napsal(a):

Mard napsal(a):
Tak to tady od dob socialismu nebylo, aby mi někdo zakazoval někoho volit. Pane Deinsbiere, by jste demokrat asi jako Pol Pot!
24. 10. 2013 | 21:52
-----------
Za dob socialismu se nezakazovalio volit, ale naopak přikazovalo.
Vy jste byl asi jeden z těch co poslouchali a volil kandidáty NF, že ?
24. 10. 2013 | 22:57

xerox napsal(a):

pro Skogen

kde píšu že čssd nemají důvěryhodné lídry ... týká se to kdu a zelených , čtěte pozorně ...
do menšinové vlády s tichou podporou komunistů jít čssd tenkrát taky nechtěla , co my budete vyprávět ... blekotali o bohumínu a jenom se tomu šarmantně vyhýbali ...
přečtěte si celej dialog co jsem vedl s nikem zk ... můj první příspěvek je v čase - 24. 10. 2013 | 16:21 na kterej zk reagoval a pak následovali další ...
24. 10. 2013 | 23:03

Kelt napsal(a):

To Skogen,
tak tady máme zase o jednoho pitomce navíc.
Kdysi to byla docela známá značka klavírů.
24. 10. 2013 | 23:46

dd napsal(a):

Počkám si: horší vláda než kikinova a teď trojklky už v Klausistánu snad bejt ani nemůže.
25. 10. 2013 | 00:12

Skogen napsal(a):

2 Kelt,

no, hlavně že je optimistou, to mu zajistí relativně dobrý pocit za každého počasí ;)

Xeroxi,

i Bohumín má svůj vývoj. Ono se soudilo, že komunisté sejdou na úbytě - tak se budeme mít dobře. A jednu dobu to tak i skutečně vypadalo, když se KSČM potácela někde tam, kde dnes KDU-ČSL. Ale časy se mění a ten předpoklad, že komunisté už nebudou potřeba, se ukázal jako mylný. Dnes, čtvrtstoletí existence v parlamentu, jsou natolik etablovanou stranou, že bohumínské usnesení je poněkud trapným reliktem „neodemokracie“. Přesto se do něj ČSSD stále bojí říznout.

Za upozornění na mylný výklad díky. Opravdu jsem předchozí vstupy nečetl.
25. 10. 2013 | 00:13

Skogen napsal(a):

dd :))) To já jsem si říkal pokaždé znovu už třikrát. Teď už si v tom směru příliš nevěřím.
25. 10. 2013 | 00:15

kormoran napsal(a):

Jhyrka - kus dratu vod hranic , tady cosi blaboli o firmach , ci podnikatelich .
Dyt Jhyrko , nebejt tvyho taty , ty potato , tak se svymi schopnostmi delas sefa popelaru a to jsem te sakra vyznamenal.

Pis o tom jak se ta tvoje poloruda strana pachtuje potaji s komousema ,ty potato.
25. 10. 2013 | 01:35

kormoran napsal(a):

Jhyrko a ciste technicka , jak muzes hodnotit 'vladu'Babise ,kdyz do toho vaseho byrokratickeho kurniku(hodnej-zlej) jeste ani nevstoupil?

Dyt si to z Babisem vymen! Konecne se taky neco snad naucis.

Ale drat vod hranic po tatovi nech doma .V byznysu to ani nikoho nezajima ,tam jsou jasna a tvrda pravidla.
25. 10. 2013 | 04:51

fikus napsal(a):

skogen:
zbva jedinne.. Jistota, ze Sobotka s Dienstbierem atd. budou pres populiskus umet ridit stat.
25. 10. 2013 | 06:29

Odol napsal(a):

Magnetismu neboli charismatu verbální komunikace netřeba. Sejde-li se jich víc, ani nerozpoznají, který z nich je vítán a proč.
25. 10. 2013 | 06:40

Skogen napsal(a):

fikus,

jistota je, že půjdete pod kytky. Nejistota, kdy. Sobotka už se na řízení státu podílel. Nikterak zle, když odhlédneme od pomluv a zaujatosti. Zkušenosti rozhodně má a já osobně bych možná těch pár posledních let i obětoval, pokud bychom se vrátili zpátky do 2006 a pokračovali v linii ČSSD. Mohli jsme být mnohem dále. Protože tak hlubokou míru amatérismu, ať už způsobeného skutečnou neschopností, pomýleností, anebo úmyslem, jaké nastartovala Topolánkova vláda a Nečas byl zastaven v jejím pokračování, ČSSD nikdy nepředvedla.

Mám obavu, že lidé stát stále vnímají jako svého nepřítele a podle toho volí ty nejdestruktivnější dřeváky. Nyní ale mají možnost srovnávat, jen se přestat bát.
25. 10. 2013 | 07:45

zachránce národa a státu napsal(a):

Způsoby jakým guvernér ČNB začal uměle likvidovat naši národní měnu je nehorázný a hraničí s trestním činem ohrožení národního hospodářství a vlastizrady. Dokonce se guvernér a jeho nohsledi chlubí jak úžasné výsledky dosáhli, že „jejich“ vývozci zvýšili obraty o cca 18%. Jsou to hezké údaje možná i pravdivé , ovšem jenom pro vylepšení obrazu naší ekonomiky k pozdějšímu přijetí EURA či pro splnění nějakých podmínek růstu HDP Česka pro zvědavce z EU. Ne však o tom jaký přínos čistý zisk – ve formě daně přistane do státního rozpočtu.
Jednotlivci od vývozců si určitě polepšili jak výší tržeb, tak i jednoduše získánými zisky /umělou likvidací kurzu měny/. Ano bohatnou. Jenom 13 000 firem dokonce i se státní účastí „propírá“ zisky přes daňové ráje. Poctivých je málo, finančák je nekontroluje. Nezaměstnanost, ale roste ještě více, firmy nemají na platy či je snižujíPřijetí EURA s předpokladem cca v roce 2017 je asi potřebné, ovšem ne v kurzu české koruny vůči EURU, a ten může být i třeba 34 : 1 , jak se o tom v médiích i TV vyzpovídal pan guvernér, že českou korunu bude devalvovat dle potřeby i několikrát /zřejmě podle toho jaké papírové výsledky mu budou vyhovovat při předkládání EU nebo našim vůdcům/.
Co je ovšem podstatné. Nesmíme dovolit, aby poškozoval stát a už vůbec ne více než 9 milionů českých poctivých občanů, kteří těžce musí makat na své živobytí. Abychom se mohli přiblížit výší mezd v Eurech ve vztahu k trochu vyspělejším zemím.
Kam nás likvidace kurzu české koruny dovede s předpokladem zavedení Eura v roce 2017? V té době už Euro může být na kurzu 34 Kč za 1 Euro. Když tedy jste měli cca v roce 2008 – 2012 plat 24000Kč čistého, tak byste měli po přepočtu plat cca 1000 Eur. Při stejném platu, /neboť určitě vyšší nedostanete spíše měnší,krom tedy těch vyvolených co si určují platy,odměny a odchodné sami/ 24000Kč kdy dojde k výměně koruny za Eura při kurzu 34:1 budete mít plat ne 1000 Eur ale jenom cca 700 Eur!!! Takže se vrátíte do doby, tak pár let po revoluci 1989. Vám to nevadí? A co důchodce jak zaplatí své výdaje. Průměrný důchod je ani ne 10500Kč tzn. ještě v první půli roku 2013 bylo Euro 25Kč takže vyjádřeno v Eurech cca 420 Eur , po výměně měn dostane důchodce za stejný důchod nebo teda o valorizaci možná pár korun vyšší/ 10 800Kč/ 320 Eur!!! A úspory v bankách, pod polštářem nebo penzijní spjoření co jste si našetřili, např. 100.000Kč za to byste měli před pár měsíci 4166 Eur, po výměně měn jenom 2941 Eur. Takto se necháme okrádat? Naopak kdyby nebylo zásahu guvernéra ničením hodnoty české koruny Euro by bylo dnes již na úrovni méně než 24 Kč neboť ekonomika zatím není na dně. I po jeho zásahu koruna dokázala na trhu posilovat . On to ale nedovolí a opět ji chce zlikvidovat. Nám jde o to , abyste měli Euro ne za 34Kč v době výměny , ale nejlépe za 20 Kč!!! Abychom se platy a tím co jsme si našetřili přibližovali alespoň trochu vyspělejším zemím, a ne Kubě nebo KLDR. Takže i obyčejný důchodce by měl v době předpokládané výměny měn ne v průměru 320 Eur, ale 10.800Kč:20= 540 Eur!!! A to se týká každého poctivě pracujícího člověka v této zemi!! Policistu, bagristu,úředníka, soudce, uklízečky...jejich platy a úspory by jeli nahoru podobným propočtem. Panu guvernérovi jde o to, aby zlikvidoval poctivé občany o jejich platy a úspory?! Toto si necháme líbit? A stát by na splátku dluhu v Eurech vydal na 1 Euro jenom 20Kč a ne 34Kč?
Guvernér dostal od nějakých podobně vychytralých Angličanů cenu guvernér roku. Jasně vždyť jim to vyhovuje . Oni by od něj klidně brali kdyby byla koruna devalvována na 100 Kč za Euro. Jak by se pak Angličanům a jiným zde hýřilo v barech a salónech, a levně nakupovalo. Spíše by měl dostat Leninovu cenu za plánování jak zničit hodnotu české koruny, plánovaně a uměle. Ne tržním pohybem na trhu měn. Toto je kapitalistický způsob plánování nebo záměrná likvidace měny, státu a občanů?!
K této tragedii samozřejmě musíme přičíst škody pro občany abnormálním zvýšením cen veškerých výrobků a služeb. Vyzývám odpovědné politiky,úředníky a všechny co můžete zabránit tomuto zločinu proti státu a jeho občanům čiňte okamžitě!
13. 02. 2014 | 22:52

Ivo R. napsal(a):

Slibotechna!!!
15. 10. 2014 | 21:20

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy