Reflexe sjezdu ČSSD – vítěz příštích voleb stojí před úkolem obnovit důvěru

18. 03. 2013 | 19:01
Přečteno 4973 krát
O víkendu jsem se vrátila z Ostravy. Poprvé jsem se jako senátorka zúčastnila sjezdu politické strany. V případě ČSSD se navíc jedná o stranu, která po příštích parlamentních volbách s největší pravděpodobností převezme zodpovědnost za exekutivní správu naší země.

Naše země není v dobrém stavu a tím nemyslím jen makroekonomické ukazatele hospodářského růstu, nebo spíše poklesu, schodku stále narůstajícího dluhu veřejných rozpočtů či počtu registrovaných nezaměstnaných.

Po sedmi letech vlád pravicových koalic nám do budoucna zůstává mnohem závažnější problém. K nule se propadla důvěra veřejnosti nejen v současný sbor ministrů, ale také v celou politickou reprezentaci a politiku jako takovou. Dlouhodobé a bezmocné naštvání naprosté většiny našich občanů přechází v apatii a rezignaci, emoční škála ve společnosti se povážlivě zužuje na setrvačnou negaci prakticky čehokoli mimo soukromí a vlastních zájmů.

Samozřejmě, naše ekonomické výsledky jsou v posledních dvou letech ovlivněny celoevropskou a celosvětovou hospodářskou situací, ale jak říká a dokazuje řada renomovaných ekonomů, jen do určité míry. Výdajové škrty a zvyšování nepřímých daní, které vláda ODS a TOP 09 prezentuje jako promyšlené kroky své hospodářské politiky, nemohly než dále snížit poptávku a tedy podvázat výrobu, zaměstnanost a statisticky sledovaný hospodářský růst.

Co ale dnešní vládní garnitura na zahraniční podmínky svést nemůže, je neochota a možná i neschopnost došetřit a odsoudit případy stamilionových hospodářsko-kriminálních deliktů, případy korupce kolem zadávání státních zakázek a stranických vazeb na kmotrovsko-mafiánské struktury. Stejně tak se vláda neuměla se ctí postavit k excesům některých ministrů, kteří si dovolili zfackovat voliče na ulici, telefonicky vyhrožovat policistům i politickým oponentům či zadat veřejné zakázky bez náležitého výběrového řízení. Zklamání veřejnosti vyvolaly také rozporuplné kroky vlády v oblastech zdravotnictví, vědy a výzkumu, kultury, majetkového vyrovnání s církvemi, sociální péče včetně penzijní reformy, nebo ochrany životního prostředí. Za nedostatečně zvládnutou je bohužel nutno označit i agendu spojenou s čerpáním prostředků z evropských fondů (byť v tomto případě vládě zkomplikovaly situaci některé kraje).

Osobně nevěřím, že strany současné vládní koalice s politiky, kteří stojí dnes v jejich čele, si vůbec umí představit, jak dělat politiku věcně i formálně jinak než dosud. Proto ani nevěřím, že se až do konce volebního období v naší zemi cokoli zásadního změní. O to větší úkoly budou stát před těmi, kteří budou vládnout po příštích volbách. Budou muset nejen podpořit znovuoživení ekonomiky, udržet schodek státního rozpočtu v kontrolovatelné míře, řešit narůstající sociální problémy stále většího počtu obyvatel, ale především se budou muset chovat tak, aby české veřejnosti vrátili důvěru v politiky a politiku. Dnešní stav české země a společnosti je vizitkou v prvé řadě těch, jejichž vládní angažmá pomalu končí. Budoucnost ale bude nelehkou zkouškou zodpovědnosti pro ty, kteří se na vládnutí už nyní připravují. Věřím, že při ní uspějí se ctí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Yosif K napsal(a):

Minsterstvo financí bude v nejlepších rukou. Mládek proacuje oprio švýcarskou firmu Taluta z kantonu Friborg kde se platí 3% dan ze zisku, umí používat internet banking ale raději platí Janstovi vše CASH atp atp.

Socani radujte se, s Mládkem nastane zlatý čas věčné poctivosti a sociální spraveldivosti lidstva!!!!!!!!

Citát z Frekvence 1:
V této souvislosti se mluví o firmě Taluda, pro kterou jste údajně vyjednal dům na Žižkově, pronájem tam zařizuje váš bratr, sídlí tam firma vaší ženy a firmy, které jste založil. Není to takové…

Jako to jsem už mnohokrát vysvětloval. Já jsem, ano, skutečně byl OSVČ, samostatně výdělečná, výdělečně činná osoba a zprostředkoval jsem ten obchod pro švýcarskou firmu, zajistil jsem tam pronájem i jiným firmám.

A v té firmě prý pan Jansta půjčil nějaké miliony, taky jsem se dočetla.

Ano, to půjčil.

A to jste, to tedy udělal kvůli vám, nebo…

Ne, to neudělal kvůli mně, to udělal podle vlastního rozumu. On je dostatečně chytrý, nebo myslíte, že ne?

A pan Jansta teď pracuje pro vládu?

Já myslím, že jsem přítel pana Jansty, ale nesleduju moc, co dělá jeho kancelář, ani nemohu, nebylo by to korektní. Já vím to, co víte vy z médií, že má nějaký kontrakt.

Že prý ano a vláda tají smlouvu.

Ale ne, vždyť vláda, úřad vlády zveřejnil, že má nějakých čtyři sta tisíc nebo něco takového, nějaký kontrakt.

Ale na co, na co, to zveřejněno nějak nebylo.

Ale já opravdu, opravdu nevím, ani vědět nemohu.

Říká ministr zemědělství Jan Mládek v Press klubu na Frekvenci 1. Já se tedy ještě jednou vrátím k panu advokátovi Janstovi, v jehož bytě prý údajně tedy bydlíte. On prý vymyslel plán na rozdávání licencí na biolíh, takže by se obešla volná soutěž. Co o tom víte?

Já o tom nevím opravdu nic, protože v té době jsem byl poslancem, žádný biolíh jsem neřešil a chtěl bych říct, myslím si, že tu soutěž na ty licence, a já si myslím, že to bylo špatné řešení, pořádalo ministerstvo životního prostředí pana ministra Ambrozka, vláda to musela zrušit. Já osobně jsem…

Protože tam bylo podezření z korupce.

Já nevím, to, myslím, bylo později, ale předtím tam s tím je mnoho jiných problémů, mimo jiné také ten, že jaksi tyto nápady licencování a minimální set odmítla Evropská komise. Já jsem dostal ten příslib toho, aby…

Poslechneme si další telefonický dotaz. Dobrý večer, Press klub Frekvence 1. Ztište si, prosím pěkně, rádio a ptejte se.

posluchač:
Minařík, dobrý večer. Chtěl jsem se zeptat pana Mládka, jestli umí používat internetové bankovnictví a proč platí svůj nájem v hotovosti, když já veškeré platby, a nejsem na jeho postu, dělám přes Internet. Tak to by mě teda zajímalo. Děkuju, na shledanou.

Ano. Internetové bankovnictví já používat umím a panu doktorovi platím hotově.
18. 03. 2013 | 19:22

Yosif K napsal(a):

Takových lidí jako je pan Mládek je v CSSD plno. Akademici jsou pí Syková tam jsou pro okrasu. Skutečnou moc mají v CSSD lidi jako Mládek, Jansta a krajští hejtmani kteří mají z p...ele kliku že se na rozdíl od Ratha nenechali chytit.

Například Tesaříkův brácha kterej je nejvetším dodavatelem AutoContu a ASurtocont NAHODOU vyžírá šikovně udělané zakázky šité Autocontu na míru. Neříkám zda to dříve bylo lepší ale na tomto jest postavena všech krajích celá CSSD......

Pokrytci jeden vedle druhýho.....
18. 03. 2013 | 19:29

Pavel napsal(a):

S vracením důvěry už začal Jan Mládek - bývalý komunista s krycím jménem Prognostik...
18. 03. 2013 | 20:08

vindico napsal(a):

ČSSD mi připadá nyní stát v mezanimu:Zda se vrátí do prvního patra politické inteligence nebo postoupí do druhého patra.Nepleťme si to s Klausem.Klaus prosszoval vysloveně chybnou koncepci,ale jinak byl schopen se ukazovat jako velmi pozitivní,inteligentní.Využíval a rozehrával pocity,že vlastně nic jiného nebylo možné,jediná cesta vedla tudy kudy šel on.
U M.Zemana mám vždy otázku,zda je a bude více než sociální demokrat naložený v slakokyselém nálevu ODS.Lidé neví často kdo byl lepší zda ODS nebo ČSSD.Lidově "houby s octem".Myslím si,že inaugurační projev byl na způsob stárnoucího seladona,který byl kdysi nadějným leaderem,ale nemá opět připravenu originální variantu co dál.Příliš obligátní,bez myšlenek,zavánějící ustrnulostí,fádností a rezignací na kvalitní cíl politiky.Hra koalic lidi unavuje,nevědí kdo přijde s něčím povzbudivým,se změnou.Přesto Zeman mohl být nyní asi jediný leader bez skopičin ,které by měly ohlas zase jen v médiích.Bude s ním možná oživení,ale dynamika? Čím?
Dienstbier-nepřímý pravdoláskař byl asi nejlepším co kdy pravdoláskařství mělo a to sjezd přehlédl,i když je fakt,že podáš prst,chytí celou ruku.Zeman BUDE TOU VĚČNOU PÓZOU SOCIÁLNÍ DEMOKRACIE OD DOB BERNSTEINA 1920:ZPŮSOB,NE CÍL.ZPŮSOB BEZ DOSAHOVÁNÍ CÍLE.NEMYSLÍM OSOBNÍCH CÍLŮ,PARTAJNÍCH.
18. 03. 2013 | 20:17

KO- napsal(a):

To Eva Syková:

Boha jeho, Evičko, kam jste to vlezla?
Bimbovi šíbři si vás dají ke svačině...
18. 03. 2013 | 20:26

petrof napsal(a):

paní senátorka nám přímo demonstruje, že slovo vědkyně, nemusí nutně souviset se slovem věděti,tedy znáti.....??!!
Hlavně, že sedí v teple na 2resp.3 židlích a těší se na vítězství svých chlebodárců.
Rád bych ji jen trochu poopravil,....socani možná volby vyhrají, ale vládu rozhodně nesestaví!!!
18. 03. 2013 | 20:31

Pavel napsal(a):

Paní Syková, vzhledem k Vašemu postavení nepředpokládám, že byste šla do politiky kvůli penězům. Ale jak člověk, vědec i ředitelka , tedy manažerka může být tak naivní ? Odpovídá kritickému způsobu myšlení to, že pokud ODS dělá věci špatně je ČSSD dobrá ? Selektivní paměť ? Skandály ČSSD zapomenuty ? Křišťálově čistý Gross, muž jenž stál v čele státu a zázračně zbohatl ? Další šéf státu a ČSSD jehož kamarádi se střílejí na párty. Muž jenž se chlubí svými příjmy a říká no řekněte , kdo z Vás to má ? Mohl bych psát hodně dlouho. Pokud chcete bojovat s nepravostmi začněte ve vlastní straně, udělejte z ČSSD moderní levici . Ale asi se pletu a vy trpíte nostalgií po komunistickém režimu. Zdiskreditovala se pravice, teď se asi bohužel zdiskredituje i levice . A co potom ? Neokomunisté ? Fašisté ?
18. 03. 2013 | 20:38

sranda je nutna napsal(a):

Bohus Sobotka je konzistetni,
Sobotka 2012: " Po volbách vrátíme sníženou sazbu DPH."
Sobotka 2013: " Pokud vyhrajeme volby, DPH nesnížíme."
Sliby se slibuji a socani se raduji.
18. 03. 2013 | 20:42

sranda je nutna napsal(a):

Nejvetsi hvezda CSSD je podle me Jan Mladek, ktery podle sveho priznani byl nekolik let OSVČ. Dnes uz neni soukromy parazit , neb se prissal na stat. Je to statni pijavice.
18. 03. 2013 | 20:59

au napsal(a):

Sranda je nutna:
Právě že nic neslibují, poctivě říkají, co je třeba udělat: bojovat s podnikateli a s jinými vrstvami společenské spodiny, které okrádají naši zemi.
Snížit zpět DPH snad šlo v roce 2012 - když nás ODS a TOP do krize právě zatáhly. Pokud nás uměle udržují v nejdelší krizi v moderních dějinách, vrátit DPH už opravdu nejde.
18. 03. 2013 | 20:59

Arnie napsal(a):

Paní profesorko,
jak sama píšete, byla jste jako senátorka na sjezdu politické strany poprvé.
Rád bych se Vás zeptal (pokud tedy tyto debaty pod svým blogem čtete), jaký byl váš dojem - mám konkrétně na mysli odstavení Jiřího Dienstbiera a naprosto nevhodné vystoupení stínového ministra financí pana Mládka,v souvislosti s živnostníky, coby parazity společnosti.
Dělá to totiž dojem, jakoby zaslepení delegáti ČSSD prováděli harakiri v přímém přenosu s tou největší vervou.
Systematicky si takto zcela výrazně redukují voličskou základnu a už teď začali pracovat na tom, aby příští volby nakonec nevyhráli.
Vysílají (asi bezděčně) signál partajnictví, zaslepenosti a kmotrovských praktik.
18. 03. 2013 | 21:04

Al Jouda napsal(a):

Vážená autorko, pokud jste poctivá členka ČSSD, tak byste se měla celou váhou své osobnosti postavit za myšlenku znárodnění veškerých energetických zdrojů, zdrojů vody a lesů a vodních ploch. Toto vše by měly spravovat státní neziskové organizace ve prospěch všech občanů této země. Systém všeobecného zdravotního pojištění i systém pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel by se měl provozovat opět v systému státních neziskových organizací.Od toho přece máme stát, aby chránil zájmy občanů a nepodporoval nenažranost různých šibalů a zlodějnu všeho druhu !
VZP a její sesterské pojišťovny je třeba úplně a bez náhrady zrušit ! Jejich funkci mohou bez problémů převzít velké nemocnice, které jsou schopny zajistit v režimu státní neziskové organizace komplexní zdravotní péči registrovaným občanům. Každý občan by měl právo zaregistrovat se v nemocnici blízko svého bydliště a této nemocnici také platit na účet měsíční pojistné. To by byl konec milionovým palácům zdravotních pojišťoven a jedna velká černá díra našeho zdravotnictví by se uzavřela !!
18. 03. 2013 | 21:28

Ládik!!! napsal(a):

Vědec a ČSSD - něco mi v tom nehraje.
18. 03. 2013 | 21:42

Petr B. napsal(a):

To Arnie:
O čem to píšete?
1/ Odstavení Dientsbiera z vedení je v pořádku, protože volil ve 2. kole prezidentské volby kvůli zrazené ješitnosti místopředsedu nejhoší vlády od r. 1990 a předsedu nejvíce asociální pravicové strany.
2/ Živnostníci jsou nevídaným způsobem zvýhodňováni oproti zaměstnancům. Na toto upozorňuje i OECD. Zodpovědnost za tento stav mají Topolánek, Nečas, Kalousek, Schwarzenberg. Co s tím co společného Mládek, který jen na tento neudržitelný stav upozorňuje?
18. 03. 2013 | 21:50

Arnie napsal(a):

to Petr B,
O čem píši?
O tom, že ČSSD si sama vygumovala třeba 300.000 hlasů pro příští volby.
18. 03. 2013 | 21:55

fikus napsal(a):

autorka:

...obnovit důvěru v koho, nebo v co. Možná v sebe sama, to snad. Jinak ČSSD aktuálně odstartovala počátek svého úpadku. Stejně jako nedávno ODS.
18. 03. 2013 | 22:05

slavwin napsal(a):

Demokracie u nás se prosadila celosvětovým procesem a neschopností bolševiků na něj reagovat. V Číně vznikl se vyvinul jiný komunismus, v Rusku kdo to ví ať to pojmenuje. U nás je to pořád nějaké obranářství bolševické zlodějny. Politický boj neexistuje, jen nějaké vypichování co kdo řekl a kradou všichni bez rozdílu jak se sami pojmenovávají. Rudá ideologie se už neomílá, snad u Gotwaldova hrobu p. Semelovou, ale bolševicky krade vytrvale.
18. 03. 2013 | 22:15

sloup napsal(a):

AL Joudo,
Znarodneni uz maji v programu komuniste. KSC(M). CSSD je jen slabym odvarem. Ti akorat tak znarodni nejake lazne kde se budou pak zotavovat po svych podvodech a kradezich. Nebud jouda Joudo. Vol KSCM!
18. 03. 2013 | 22:23

otec napsal(a):

Arnie,
A ja myslel ze ti mladi spise volili Karla S. misto sebestredneho nafoukaneho synka J.Dienstbiera seniora. Ale mozna mate jine informace Arnie. Ja osobne neznam ze sveho okoli zadneho mladeho cloveka kteremu by byl ten Juniorek sympaticky. Takze vas zvast o 300 000 hlasech je jen vase bujna fantazie. Je to bullshit.
18. 03. 2013 | 22:32

Anna napsal(a):

Eva Syková
"Budoucnost ale bude nelehkou zkouškou zodpovědnosti pro ty, kteří se na vládnutí už nyní připravují."
---------------------------------------------------------

Podle mě je příprava na vládnutí ČSSD poněkud svérázná.

Přiznám se, že být stínovým předsedou vlády, vyhodím pro neschopnost stínovou ministryni pro lidská práva a rovné příležitosti, uvedené ministerstvo nevytvořím a tím ušetřené finance dám na školství.

K čemu taková ministryně (popravdě i ministerstvo), když nedokázala ve své straně, která je pro kvóty pro ženy, prosadit aspoň čtyřicetiprocentní zastoupení žen ve stínové vládě?
Nyní kromě paní Marksové-Tominové je na pozici stínového ministra jen jedna žena a 13 mužů.

Navíc feministka stínová ministryně pro lidská práva a rovné příležitosti, která je pro kvóty pro ženy, nevolila při volbě prezidenta ženu, ale svého stranického kolegu.
18. 03. 2013 | 23:13

au napsal(a):

Arnie,
nejlepší komentář ke sjezdu ČSSD je tady:
http://www.blisty.cz/art/67903.html
18. 03. 2013 | 23:15

Jáchym napsal(a):

au
doporučuje http://blisty.cz/art/67903.html
Přátelé,
au má pravdu.
Au, občas to bolí.

Jó, rozdíl mezi politologem, co politologii nikdy nestudoval a Pehem je propastný.
Doporučuji ! Předběhl mě, mizera, o pět minut, chtěl jsem to sem dát já. :-)
Paní Synková, tohle by měl být povinný partajní tisk.
18. 03. 2013 | 23:24

otaznik napsal(a):

Anno,
Stinova vlada CSSD je jen divadlo. Sobotka se nikdy neodvazi vladnout sam s podporou komunistu. Je to zbabelec co se boji zodpovednosti. Dam krk na to ze pokud sestavi vladu tak to bude koalice Zemanovcu, Lidovcu a mozna i Zelenych. Pak se bude mit na co vymlouvat. Fico a Zeman mu radili jinak, ale Sobotka je seda zbabela mys.
Ze stinovych ministru CSSD jich mnoho ve vlade neusedne. Bohus je podrazi. Tak proc kolem toho delat humbuk?
18. 03. 2013 | 23:24

Anna napsal(a):

otaznik

No protože pro mě visí otazník nad tím, kdo vytváří stín ministryni pro lidská práva a rovné příležitosti.
Jestliže ČSSD má stínovou vládu s ministerstvem, které nyní neexistuje a s jeho ministryní, která je dle výsledků v této oblasti neschopná, je žádoucí to přehodnotit. Obzvlášť, když školství je dlouhodobě podfinancované.
18. 03. 2013 | 23:42

Pavla2 napsal(a):

Sloup: Jo, to by se vám líbilo. Všechno znárodnit, aby ti zas... politici měli ještě více co rozkrádat a rozházet mezi netáhla a svoje kámoše. Vy jste banda závistivá, která celý život žila ve státních bytech za pár korun, sami se o nic nesnažili, nic nepostavili, a jen hlídali, jestli soused nemá něco lepšího. Ať seberou těm, co mají majetky za stamiliony. Protože ti si na ně určitě poctivě nenašetřili. Ale přestaňte tady otravovat se znárodňováním.
18. 03. 2013 | 23:56

tomas napsal(a):

to petr B. chtel jste zrejme napsat, ze jsou zvyhodneni vuci zamestnancum soukromych firem, nebo mate i na mysli statni zamestnance?
19. 03. 2013 | 02:24

petrvileta napsal(a):

ČSSD nechce mít vlastní kozu. Ona chce, aby ta sousedova chcípla.
19. 03. 2013 | 03:40

Bob napsal(a):

Obávám se, že ČSSD po příštích volbách vládnout nebude.
Možná volby vyhraje.
Ale najde se nějaká Kubiceho zpráva, nové Řecko (už tu máme "chudáky" živnostníky).
MĚ BY SPÍŠ ZAJÍMALO, KDO JIM BUDE PŘISPÍVAT NA DŮCHOD.
Strana, která má za místopředsedu Škromacha, která nedokáže populárně podat svůj program, která nemá v čele lídra nemá na to aby se chopila vlády.
Takže Pán Bůh s námi
19. 03. 2013 | 05:33

muromec napsal(a):

Po svadbě se svou českou ženou jsem přes své nové příbuzenstvo začínal lépe spoznávat českou povahu. A jeden z nejnápadnějších rozdílů vůči nám Slovákům který jsem objevil by se dal opsat takhle:
Když dáte stejnou úlohu partě Slováků a Čechů, Slováci si řeknou pár slov, krátkou větu, o tom jak na to jít, když někdo navrhne blbé řešení, je poslán do pr..., pak si vezmou nářadí a pustí se do práce.
Češi, ti na to jdou vždy promyšleně a s rozumem. Posadí se k pivu, každý řekne svůj názor, i kdyby to třeba měl být názor který už pětkrát zazněl, každý se vyjádří ke každému jednomu názoru, opět i kdyby jenom opakoval argumenty už pětkrát vznesené. Věc se rozebere ze všech stran, nacházejí se stále nové aspekty, možné zádrhele (jakkoliv nepravděpodobné) kterým je třeba se vyhnout tím, že se věc pořádně probere a promyslí. Velice působivé, velice demokratické, velice efektní pokud jde o samotné umění diskuse.
Když se Slováci po dokončené práci vracejí kolem hospody, aby si dali pivo, Češi tám stále ještě u piva diskutují jak na věc.
Proto tak rád chodím na tyhle české stránky: Diskuze opravdu na úrovni, zajímavá, podnětná, někdy přímo odborně-vědecká. Moc hezky se to čte. Holt, na to my Slováci nemáme a nikdy mít nebudeme. Diskuze na slovenském aktualne.sk jsou fádní až nudné. Tož, diskutujte, bratři Češi, a nedejte se zmást tím, že ty vaše diskuze jsou přesně na dvě věci.

(Tohle sice nepatří přímo výlučně pod tento blog (i když taky), týká se to všech vašich diskusí, jenomže když on mi hodný pan Stejskal celkově zatrhnul přístup - velice správně, jsem hulvát a na požadovanou úroveň diskuze asi taky nemám - a jen náhodou a výjimečně se najde skulinka kde se mohu vetřít.)
19. 03. 2013 | 06:55

ld napsal(a):

Což o to, čte se to hezky.
ČSSD stačí, aby se nikde nic neprovalilo, ba dokonce okřikuje za ostřejší komentář, viz Mládek o parazitech.
Jenže to je málo. Voloviny, jako návrhy, aby škola začínala v 9 hodin, ukazují na prázdnotu. Když jsem se nedávno ptal Mládka v Hyde parku, jestli ČSSD po volbách sníží DPH a věkovou hranici odchodu do důchodu, zaznělo 2x ne.
Soc.dem.volby opravdu vyhraje. Ale o prsa, před komunisty. A pak jsem moc zvědav.
19. 03. 2013 | 07:01

gaia napsal(a):

pokud budou v ČSSD takoví slimejši, jako Mládek a Štěch, kteří odvolají co řekli, i když meli pravdu, před Kalouskem, který hemtá něco o reálném socialismu, když zde zavedl něco daleko horšího, komunismus(nám podle našich potřeb) pro svých horních 10 tisíc na úkor všech ostatních, nemá ČSSD šanci.

Tato vláda je skutečně ta nejhorší a horší, než ta v 50. letech, živnostníci skutečně parazitují na zaměstnancích.

Zaměstnance už ani nikdo nechce zaměstnávat, ale masážemi a děláním nehtů se k prosperitě nedohrabe, a neuživí se ani ti drobní živnostníci.
Změny musí být, ale ne tak, jak si ČSSD předsevzzala při svém vzniku v hostinci U Kaštanu, zlepšovat postavení dělnické třídy pomocí dílčích reforem.

To je dnes již velmi málo. Vidím to tak na komunisty a Vandase.
19. 03. 2013 | 07:20

Ládik!!! napsal(a):

Taková chytrá paní a takový kopanec udělala...
19. 03. 2013 | 07:20

gaia napsal(a):

muromče

copak sis nevšiml, že všichni Slováci jsou už dávno v Praze a v těch vašich Horních Uhrách žijí jen Romové a poslední zbytky zoufalců?
19. 03. 2013 | 07:22

Jednání Veřejně Prospěšného Významu napsal(a):

JVPV - Reflexe sjezdu ČSSD – vítěz příštích voleb stojí před úkolem obnovit důvěru.
Dění na Sjezdu odstartovalo proces Rozjezdu k norníkům. Jde o plíživou nákazu viru nemoci vyšílejícího jezevce. Dienstbier byl odejit do karantény a u Mládka propukla vysoká horečka. Co se bude dít dál, ví snad jen moc nejvyšší, ale jako by Dienstbier zvolal: "Do roka a do dne." Nakonec všechny ty optimistické choutky na vládnutí mohou neskončit na háku od voličů.
19. 03. 2013 | 07:25

Dlouhý lovec napsal(a):

Je vidět, že začíná předvolební kampaň, pravičáci se snaží využit otázku daní. Zvyšování daní není populární, zvyšoval je i Nečas. Malého živnostníka budou strašit, že bude platit víc a že nepřežije, ale ono jde o ty větší, co vydělávají i miliony. V Právu byl příklad tlumočnice. Příjem za rok 750 000,- Kč. Po odečtení výdajového paušálu, daňové slevy a odčitatelné položky daně z příjmu vyšla daň z příjmu cca 4800,- Kč , což je směšných 400,- Kč za měsíc. Pochopitelně platí i soc. a zdrav. pojištění. I Kalousek mluvil před rokem o něčem podobném. Na setkání spolužáků, dnes důchodců, jeden bývalý OSVČ vyjádřil názor, že by OSVČ mšli platit víc na soc. pojištění, protože on má teď malý důchod a nemůže si dovolit ani návštěvu hospody.
19. 03. 2013 | 07:27

Dlouhý lovec napsal(a):

Je vidět, že začíná předvolební kampaň, pravičáci se snaží využit otázku daní. Zvyšování daní není populární, zvyšoval je i Nečas. Malého živnostníka budou strašit, že bude platit víc a že nepřežije, ale ono jde o ty větší, co vydělávají i miliony. V Právu byl příklad tlumočnice. Příjem za rok 750 000,- Kč. Po odečtení výdajového paušálu, daňové slevy a odčitatelné položky daně z příjmu vyšla daň z příjmu cca 4800,- Kč , což je směšných 400,- Kč za měsíc. Pochopitelně platí i soc. a zdrav. pojištění. I Kalousek mluvil před rokem o něčem podobném. Na setkání spolužáků, dnes důchodců, jeden bývalý OSVČ vyjádřil názor, že by OSVČ mšli platit víc na soc. pojištění, protože on má teď malý důchod a nemůže si dovolit ani návštěvu hospody.
19. 03. 2013 | 07:30

šašek z Jihlavy napsal(a):

au napsal(a):
Arnie,
nejlepší komentář ke sjezdu ČSSD je tady:
http://www.blisty.cz/art/67903.html
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Souhlasím, po ideologickém začátku se analýza zaměřila na ekonomiku a praktickou politiku. Jak řekl major Terazky - nie je všetko čo sa blyští.
Nechtěl bych být v kůži Sobotky.
19. 03. 2013 | 07:40

gaia napsal(a):

Zlato je neobnovitelný zdroj a na naší planetě se odhaduje, že ho je jen 21 tisíc tun!!!

To opravdu veškeré zlato na naší planetě vlastní jen těch (a zde to vychází přesně matematicky) horních 10 tisíc lidí?
s manželka mi aspoň doufám

Jak Tykač přišel k té 1 tuně?
19. 03. 2013 | 07:43

vasja napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Vědec a ČSSD - něco mi v tom nehraje.
-------------------
V rodině mam jednoho, co je v oboru skoro genius.
V praktickym životě je ale uplně blbej.
Klidně skočil na "zhodnocení" vkladu 100% a pak čuměl jak puk a nadávakl na Klause.
Tahle bude to stejný. :-)
19. 03. 2013 | 08:01

Petr. napsal(a):

"Co ale dnešní vládní garnitura na zahraniční podmínky svést nemůže, je neochota a možná i neschopnost došetřit a odsoudit případy stamilionových hospodářsko-kriminálních deliktů,..."

A paní senátorko, ČSSD snad nesmírné křišťálové zbohatnutí svého milovaného vystudovaného expředsedy, řešit chce?
19. 03. 2013 | 08:02

Pavla2 napsal(a):

dlouhý lovec: Měl si ten spolužák odkládat na penzijko nebo životní pojištění a na tu hospodu by určitě měl. O kolik si myslíte, že budete mít vyšší důchod, když připlatíte na SP třeba 2 tisíce? Ony ty 2 tisíce nejdou totiž jen na důchod. Je lepší si spořit jinde.
19. 03. 2013 | 08:15

vasja napsal(a):

ašek z Jihlavy napsal(a):

Nechtěl bych být v kůži Sobotky.
----------------------
No a Vy si myslíte, že Sobotku něco trápí a bude trápit?
Prachy jdou a pudou. A o to přece jde.
Nebo že Zaorálek nemůže nad stavem tohodle státu spát?
19. 03. 2013 | 08:16

tomas napsal(a):

to gaia, myslite si, ze zivnostnici parazituji na statnich zamestnancich?
19. 03. 2013 | 08:32

mann napsal(a):

Petr
politická strana není policie, to jste si nevšiml ? A proč s tím něco policie nedělá, na to se zeptejte ministra vnitra za ODS Kubiceho a policejního prezidenta za ODS Červíčka. Kdyby na něj něco měli, tak by už byl dávno za katrem a bylo by z toho pravicové posvícešní, jako s tím Rathem. Takže když jste tak zásadový, poraďte, co by s tím měla politická strana dělat, má sepsat petici a poslat ji na polici, kde bude jedna věta - chceme zavřít Grosse ! Vy si to představujete jako Urválek
19. 03. 2013 | 08:38

tomas napsal(a):

to dlouhy lovec, mne by to vyslo na dan 21 000 kc. v pausaly by mely byt zruseny pro platce dph a ponechany pro zivnostniky jako je ta tlumocnbice s prijmem do milionu.
19. 03. 2013 | 08:43

gaia napsal(a):

tomas

zaměstnancům se říkalo daňoví soumaři hned po revoluci.
Dnes nikdo nechce nikoho zaměstnávat, neb se mu to nevyplatí. Přitom je kolem práce spousta, ale nikdo si nemůže dovolit tolik odvodů za zaměstnance platit.
Děláním nehtů a masážemi se národ neuživí.
Za drobnou podnikatelku se považuje i paní Němcová ze sněmovny, která však zamlčuje, že svůj obchod dotovala z pooslaneckého platu a je již dávno konec jejímu podnikání.

živnostníci se nemohou uživit, i když platí malé daně, zaměstnanci končí na pracácích a tam nezískají už vůbec nic.

Zvyšovat daně živnostníkům je hloupost, ale financovat veřejný sektor jen z daní zaměstnanců, daňových soumarů též. Zvláště, když se ještě většina rozkrade.

Ale proč progresivně nezdanit ty megapodnikatele?

Tykač je skutečně šikovný, že má doma tunu zlata, ale ať nám ODS s Kalpouskem netvrdí, že takovéto zdanit by bylo trestáním schopných.
takže shrnu

živnostníci platí malé daně, ale využívají veřejný sektor jako daňoví soumaři, zaměstnanci.

Určitá skupina (prý schopných podnikatelů), již žije v komunismu, na úkor ostatních, ale Kalousek se bojí reálného socialismu.

Včera ve zprávách na ČT1 byl naprosto trapný, Mládek však svěsil ohon a uzkázal, že se ho bojí.
19. 03. 2013 | 08:53

Elen napsal(a):

K čemu volit ČSSD, která DPH nesníží a zvýší daně? To je "sociální" strana, jak pra.se. Už jsem to psala - známá je OSVČ (budoucí třídní nepřítel pro ČSSD), protože prostě jinak práci nesehnala a nevede se jí vůbec dobře. Za socanů jí bude ještě hůř. ČSSD je strana jen pro nefachčenka a pobírače dávek, ostatním žádný bonus nepřinese. Vědkyně a ČSSD....no to je protimluv.
19. 03. 2013 | 09:00

oranžáda obecná napsal(a):

jen sosani ještě těch pár lidí , co něco dělají, zdaňte až do bezvědomí....... vždyť ti byrokraté a politici také musejí žrát, a ten Mládek kór vypadá jako po hladovce, zkrátka vypadá, jako správnej, vyžranej sosan.... a pozdravujte Standu Koloťuka na Floridě, až k němu pojedete na dovču..
19. 03. 2013 | 09:02

Xury napsal(a):

Pro gaiu:
jednak je otázka, jestli Švýcaři vůbec nějakou tunu zlata zablokovali případně jestli patří Tykačovi. Nicméně i kdyby, tak to co navrhujete je de facto buď zvýšení zdanění právnických osob nebo dividend. Obojí je minimálně sporné hlavně pokud jde o důsledky.
19. 03. 2013 | 09:03

gaia napsal(a):

Xury

a jaké bude mít důsledky zvyšování daní živnostníkům, zvyšování DPH a vysoká cena práce u zaměstnanců?

Jaké důsledky bude mít, když se práce nevyplatí nikomu?

Když budou pracovat jen ti šíbři, co mají ty tuny zlata a o zdanění vkladů na Kypru vědí předem, takže zdaní úspory jen těm babičkám a dědečkům nebo sockám, co si odkládali na vánoce?

Mládek je měkkehjš a Kalousek ještě trapnější. Včera ukázka jejich duelu ve zprávách stačila.
19. 03. 2013 | 09:09

Petr. napsal(a):

"mann"

Neříkám, že politická strana má vyšetřovat, ale nemá tajit. A má říct, jestli chce v křišťálovém stylu pokračovat nebo ne.
19. 03. 2013 | 09:19

Xury napsal(a):

Pro gaiu:
uvažujete sice logicky, ale zvýšení DPPO nebo dividend logicky sníží míru investic, na které jsou závislí i ti živnostníci a nepřímo i babičky a dědečci. Vy sice chcete zdanit šíbry (byť je minimálně otázka nakolik k nim Tykač patří), ale ndomyslíte, že to dopadne na všechny. Tio je bohužel stejná úvaha jaká je v některých případech vidět i u ČSSD.
19. 03. 2013 | 09:22

gaia napsal(a):

Xury

kdo tady do čeho za 23 let investoval, pominu-li nabarvené fasády a pár dálnic, což jsou stavby, které si na sebe nevydělají??
19. 03. 2013 | 09:28

Pavla2 napsal(a):

gaia: Nepotřebují vůbec daně živnostníkům zvyšovat. AŤ si je zvýší managerům a ředitelům státních podniků, co pobírají z peněz lidí statisícové platy a milionové odměny a jejichž firmy přitom stát dotuje. A tak jak píšete, nikdo nebude chtít zaměstnávat. Po zvýšení daní vše zase jen dolehne nejvíce na pracující, ať živnostníky, tak zaměstnance.
Ono by úplně stačilo hlídat hospodaření státu, nerozkrádat, snížit armádu úředníků, neplatit miliony za právní porady atd. A peněz by bylo dost.
19. 03. 2013 | 09:28

gaia napsal(a):

Pavla2

souhlas
bohužel takto rozumně nemluvil ani Mládek ani Kalousek.

Měli by vytáhnout zadky z Prahy a jako Václav iV. chodíval v přestrojení po kraji, měli by oni např. navštívit nějaký úřad práce v malém městě, kde všechny továrny již zbourány a zarůstají býlím.
Skomírají tam 2 poslední zprostředkovatelky, které nemají co nabízet, jen jsou nuceny papírovat a zlobit se s odfláknutým softwarem za miliardy a před jejich dveřmi fronta na 4 hodiny.
Na každém rohu pak jen solárko, masážní salon či kadeřnictví, kde se drobný podnikatel kope do zadku, neb jejich služby si málokdo může dovolit.

a v desetitisícovém městě 6 lékáren, kde když si koupíte mastičku, tak se vám klaní do pasu, abyste přišel zas.
19. 03. 2013 | 09:42

babočka napsal(a):

Ano pani Syková, máte před sebou velké úkoly. Soudruzi Husák a Jakeš by vás za to ocucali jako jste ocucávali Zemana. Jediný sociální demokrat na sjezdu byl Dienstbíer. Místo aby jste si Zemana podali za opoziční smlouvu a jeho špinavé okolí, tak jste se za jeho přítomností rozohnili do nepříčetnosti až jste z živnostníků udělali parazity. Vy také žijete ve vybydlené zemi? Nebo jste také v mládí boxovala?
19. 03. 2013 | 09:54

gaia napsal(a):

za ten bilion anonymním solárním baronům bohužel také může ČSSD.

O tomto jste na sjezdu nemluvili?
19. 03. 2013 | 10:06

Kalous napsal(a):

No vidíte a ten co to nastavil V.Klaus, který tvrdil veřejně, že volná ruka trhu bez kontroly je to nejlepší, je ten který je hlavní viník, jelikož toto vše on mohl zarazit, ale nebylo to v jeho zájmu, jak popisuje pan Stráský.

No a když Klaus ten kruh uzavřel tím, že ještě ty zloděje osvobodil a vládní a výkonná moc v ČR ,nejvyšší soudy v ČR mu to posvětili je vš uděláno.

No a teď hurááá na sjezdovku do Špindlu! ... Nebo raději do Colorade-USA ??? No a potom s právníky a podnikateli na golf do Dubaje, no potom ještě napíšeme knihu, jak jsme tunelovali ČR a z Těch , které jsme okradli, ještě vytáhnem poslední peníze za mou knihu....Aaaaaaa jedéééém z kopce dolůůůůůůů.......Tradáááá
19. 03. 2013 | 09:54
19. 03. 2013 | 10:08

Xury napsal(a):

Pro gaiu:
samozřejmě, že se investovalo a investuje, ale vy stejně jako řada Čechů má teď chandru, protože máte pocit, že jsme se už měli mít minimálně jako Němci. Neříkám, že se spousta peněz nerozházela na blbosti nebo nerozkradla, ale není to zase tak tragické, že by nebylo vůbec nic nového. To je pohled, který nám rozhodně nepomůže.
19. 03. 2013 | 10:21

Yosif K napsal(a):

vindico napsal(a):
U M.Zemana mám vždy otázku,zda je a bude více než sociální demokrat naložený v slakokyselém nálevu ODS.Lidé neví často kdo byl lepší zda ODS nebo ČSSD.Lidově "houby s octem".Myslím si,že inaugurační projev byl na způsob stárnoucího seladona,který byl kdysi nadějným leaderem,ale nemá opět připravenu originální variantu co dál.Příliš obligátní,bez myšlenek,zavánějící ustrnulostí,fádností a rezignací na kvalitní cíl politiky.
18. 03. 2013 | 20:17
Pro Vaši informaci - Zeman se v roce 1990 mnohokrát označoval za konzervativního liberála japonského střihu.

Jediný důvod proč si hraje 20 let na socana je že v pravicových stranách už jeden alfasamec byl, kdežto u CSSD nikoliv.
Zeman s ničím novým nepřišel (kromě budování zatím silně neekonomického kanálu Dunaj Odra Labe) protože na poli socíku se s ničím novým přijít nedá. Stárnoucímu seladonovi už bájení a pohádkaření nejde tak dobře jako před 20 lety.

Jeho pátečníci jsou většinou korupčníci (Palas spřaženec Pitra, Gregr Transgas, Kavan český dům, E. Zeman INDOŠ = TUNEL ZA 10 MILIARD, atd atd)
19. 03. 2013 | 10:24

Yosif K napsal(a):

Kalous napsal(a):
No a potom s právníky a podnikateli na golf do Dubaje, no potom ještě napíšeme knihu, jak jsme tunelovali ČR a z Těch , které jsme okradli, ještě vytáhnem poslední peníze za mou knihu....Aaaaaaa jedéééém z kopce dolůůůůůůů.......Tradáááá
19. 03. 2013 | 09:54
To stejné si ovšem mohou zazpívat i někteří oranžoví proletářští vůdci. Znám fabriku co jeden proletářský vůdce a Zemanův kámoš (možná dělal někomu stěnu, už je na pravdě boží, chudák....) zprivatizoval za 50 mega - fabrika pak za pár let měla 800 milionu zisku za rok. No aspon je za co nakupovat kopalisty.......
19. 03. 2013 | 10:30

Yosif K napsal(a):

gaia napsal(a):
Na každém rohu pak jen solárko, masážní salon či kadeřnictví, kde se drobný podnikatel kope do zadku, neb jejich služby si málokdo může dovolit.

a v desetitisícovém městě 6 lékáren, kde když si koupíte mastičku, tak se vám klaní do pasu, abyste přišel zas.
19. 03. 2013 | 09:42
Jak si to tedy představujete? Socani SNAD NECHAJÍ POSTAVIT v každém městečku státní fabriku na tanky, na kulomety nebo na nějaký čulibrky, aby proletáři měli kam chodit pro výplatu a na obědy? A lékárny a solárka zrušit - při výrobě kulometů bude holiččce lépe? A at jsou zase všude fronty?
19. 03. 2013 | 10:36

SuP napsal(a):

Ládik!!! -
Čím déle tu debatu čtu, tím víc mi autorka připadá chytrá.

pavla2 -
"....Nepotřebují vůbec daně živnostníkům zvyšovat. AŤ si je zvýší managerům a ředitelům státních podniků, co pobírají z peněz lidí statisícové platy a milionové odměny a jejichž firmy přitom stát dotuje...."
A proč tak oklikou? Nebylo by jednodušší jim sundat platy? Stejně jsou to jen vyhozené peníze.
19. 03. 2013 | 11:04

rejpal napsal(a):

Yosif K
Je jasné, že všeobjímající lék naší kvasipravice je jediný - na většinu obyvatel a všechno se vykašlat, zejména pak na všechny ty drobné podnikatele, které tak miluje ve volebních programech. Maximálně zvednout DPH, což nejvíce postihne právě je. Budiž, co jsme si zvolili, to máme.
Ale otázka je tady - když nechce vláda dělat nic (třeba proto,že podle její ideologie nic dělat nejde), pak by mohla většinu sebe samé poslat do hajan a o tři čtvrtiny zredukovat svůj aparát. Když je na nic, nemusí tu být.
Což samozřejmě neudělá.
Nemíním tady obhajovat "socany", je to dost tristní pohled, nicméně aby se jen přiblížil vládním všeumělům, musí se hodně snažit. Laťka visí proklatě vysoko.
19. 03. 2013 | 11:06

rejpal napsal(a):

SuP
Ta myšlenka se mi líbí. Ale něco mi říká, že tohle by je ani ve snu nenapadlo - ani ty napravo, ani ty nalevo. Vždyť ty pašalíky jsou často odměnou za dlouhá léta neúspěšné práce v politických funkcích. Z hlediska existenčních jistot je vysoká politika ne socialistická, ale přímo komunistická.
19. 03. 2013 | 11:09

šašek z Jihlavy napsal(a):

Xury napsal:
..."samozřejmě, že se investovalo a investuje, ale vy stejně jako řada Čechů má teď chandru,..."
xxxxxxxxxxxxxxx
Je ta chandra nakažlivá? Já mám zatím jen spleen, tak si musím dávat Bacha. Teď zkusím ten spleen potlačit Sarabandou in h moll. Na chandru by mohl zabrat rokec.
19. 03. 2013 | 11:26

rejpal napsal(a):

šašek z Jihlavy
Někdy zabere i práce. Ale muzika funguje skoro vždycky.
19. 03. 2013 | 11:32

buldatra napsal(a):

K článku si dovolím toliko podotknout:

Lze konstatovat, že vítěz příštích voleb vskutku nádherně zahájil obnovu důvěry v sosanskou partaj prosrřednictvím svého finančního génia a stínového Kalouska, kuriózního exosvč Mládka.
Čímž sosanstvo urychleně odkrylo karty a my již víme, kdo že je ten jejich třídní nepřítel.

Další a další promyšlené kroky, směřující k hen té obnově, lze očekávat. Těšme se.

Dále je podivuhodné poznání, že paní senátorka na sjezdu zjistila, že, cituji:
Naše země není v dobrém stavu a tím nemyslím jen makroekonomické ukazatele hospodářského růstu, nebo spíše poklesu, schodku stále narůstajícího dluhu veřejných rozpočtů či počtu registrovaných nezaměstnaných...K nule se propadla důvěra veřejnosti nejen v současný sbor ministrů, ale také v celou politickou reprezentaci a politiku jako takovou....

Ano, zjištění je to vskutku překvapivé.
Jen by mě zajímalo, proč si někdo ze sosanů, včetně paní senátorky myslí, že zrovna ta jejich partaj dokáže něco takového změnit k lepšímu. Jak to chce udělat? A zrovna s tím notoricky známým osazenstvem, které vydává za odborníky. Oni to odborníci určitě jsou. Na šplh do vysokých židlí.

Ta paní senátorkou zmíněná důvěra na nule, se vztahuje i k té její partaji.
A jak to tak sleduji, vůbec se není čemu divit.
19. 03. 2013 | 11:40

Yosif K napsal(a):

Co se týče přeplácení managerů státních podniků, jedou v tom všechny politické strany bez rozdílu.

I socan který zuřivě agituje za sociální rovbnost a zdaněnáí boháčů si ve státním či polostátním podniku milerád omočí sosák v dobře placeném korytu. Vyšší danová sazba jej nezajímá, o co platí vzšší daně o to více mu soudruyi v představenstvu přidají na hrubém platu. Konec konců i socana zajímá čistý plat více než nějaké složité výpočty superhrubé mzdy. každý pracuje za čistý plat a na za nějaké imaginární číslo zahrnující přípsěvky na voliče - přoletáře.

1) Nevíte naáhodou kolik bral socan Tvrdík, ten co totálně zhuntoval a rozvrátil CSA a který se nyní schovává v Číně?
Ten se určitě nedřel za pouhých sto tisíc hrubého.
2) Nevíte náhodu za ketré vlády byl dosazen Martin Roman a schválen premiový plán ketrý mu umožnil vzdělávat nekolik set milionů ročně? Ano, bylo to za vlády pseudopřátel proletářů.......
19. 03. 2013 | 11:40

tomas napsal(a):

to gaia , mozna byse si mohla vsimnout, ze zijeme v globalnim svete, megapodnikatele n apapire zdanit muzete, ale bude vam to houby platny, protoze udelaji jenom to, co udela zahranicni firma, ktera tady podnika, globalni danovou optimalizace, takze cesk afirma bude platit velke penize za poradenstvi jine firme sidlici v danovem raje. prestante jim na ten danovy trik skakat.
ale vy jste mi neodpovedel ana otazku. zivnostnic toho do statni pokladny davaji mozna malo, ale zase toho od nej moc neberou, na rozdil od statnich zamestnancu, kteri neplati vubec nic aspotrebovavji to, co jini vydelaji, kdyz chcete delat poradek, tak ho delejte se vsim vsudy. zacnete zametat i ve statni sluzbe, kde kdyby propustili polovinu lidi a ostatni skutecne pracovali osm hodin, tak se vubec nic nezmeni
19. 03. 2013 | 11:44

modrý edvard napsal(a):

Pokud ČSSD vyhraje volby, jak si všichni myslíme, čekají ji nelehké úkoly. Bohužel za celou dobu, co je v opozici, a ani předtím ("zdroje jsou"; "ukázalo se, že to je mnohem horší, než jsme si mysleli") , nikdy neukázala, jak je chce řešit. Vysvětlení může být dvojí: 1. sama to neví, nebo 2. řešení by mohlo zděsit voliče , a to 2a. protože je stejné, jako navrhuje Kalousek, nebo 2b. je stejné, jako navrhuje Filip.
19. 03. 2013 | 12:45

Xury napsal(a):

Pro šašek z Jihlavy:
doporučuji nesledovat televizi, nečíst noviny a servery. To je prostředí, kde se nakazíte. Loňský rok dokazuje, že nákaza je velmi slabá.
19. 03. 2013 | 12:47

rejpal napsal(a):

modrý edvard
Umím si představit i kombinaci 2a/2b. Stále nemají jasno, kdo je jejich cílová skupina. Ale zato mají talent plácat věci, které jsou pastvou pro média.
19. 03. 2013 | 13:12

Pavla2 napsal(a):

SuP. To víte, že by bylo nejlepší, kdyby alespoň polovinu toho nenažraného státního aparátu vyhodili a zbylým platy pořádně snížili. Je do nebes volající, že si ve státních podnicích můžou dovolit takové platy a na druhou stranu řvát, jak není peněz. Ve své firmě ať si mají výplaty jaké chtějí, to je jejich věc, ale ne ve státních. A člověk když slyší, jak se dělají pronájmy, tak strašně pro stát nevýhodné, za různé smlouvy zaplatí miliony, jsou zřizovány zbytečné úřady, jen aby se zaměstnali rodinní příslušníci či kamarádi,vždyť to není možné. Ale tady se budou handrkovat o relativně pár milionů, o které oberou živnostníky a ještě dělat, jak jim záleží na tom, aby chudáci měli slušné důchody. Většina podnikatelů si na to myslí sama. A stejně pak stát vybrané daně použije na kraviny. Já tedy buď půjdu do předčasného důchodu a pak něco vymyslím jinak, nebo budu náklady navyšovat jak to jen půjde a radši přímo podpořím třeba postiženého nebo zvířecí útulek. Ale bych se mohla vy... na ty dacany politické a přispívat jim na dovolené, když já sama ani nevím, co to je mít 14 dní leháro někde u moře. Přitom oni ani neví, co to práce je. Jen hledí, kde získat státní dotace a jak kterému kamarádovi přihrát za úplatu zakázky. Vidím to tady u nás ve městě. A když tam přijde slušný člověk, který se vším chce pohnout, tak ho vykopnou, pokud nejede s nimi. Jsou tam zástupci všech stran. Je mi zle, když se dívám na ty jejich vypasené držky a sotva se ti bachráči drží na nohách. Jen sedí, rozumují a spekulují. Hnus. Myslím, že většina lidí ty politiky ke svému životu nepotřebuje. Co potřebujeme, tak jsou odborníci, kteří umějí řídit a hospodařit. A to politici nejsou.
19. 03. 2013 | 13:27

Pavla2 napsal(a):

No já se nestačím divit. Teď mám puštěnou ČT 24 a mluví Kováčik. Tak komunisty jsem ještě takto rozumně mluvit neslyšela. Alespoň doposud těch pár minut tomu tak je. Kováčik řekl, že živnostníci jsou od slova se živit sami, neviset státu na krku, a proto by bylo špatné je v této krizové době ještě více zatěžovat. Že by se ČSSD měla zamyslet nad svým programem daně jim zvyšovat.
To teda hledím. Zrovna od nich bych takovou řeč nečekala. Pokud to není zase jen nějaká zástěrka skutečného smýšlení a touha po hlasech i ze strany podnikatelů.
19. 03. 2013 | 13:35

SuP napsal(a):

Pavla2 -
A víte, co je na tom nejhorší?
Že oni (ty jejich vypasené držky) tohle všechno vědí. A dokonce, že vědí, že to víme i my. Ale spoléhají na tu relativně hrozně silnou skupinu, které mohou nakecat, co si zamanou a která je stejně pak zvolí.
Není to dobrá představa, že slušně a podle pravidel se změn k lepšímu nedopracujeme, že bude nutná cesta Chile. Ovšem bez Pinocheta (ostatně, kde by se tady vzal?). No i když ....Picek je taky generál a čas má ....?
19. 03. 2013 | 13:46

SuP napsal(a):

Pavla2 -
Televizi jsem vypnul, když začaly papežské tanečky. Nic proti nim, ale nebaví mě.
Totéž píše nehoře v Blogu Dolejš. Možná dostali nějakou instrukci od ÚV?
19. 03. 2013 | 13:50

Pavla2 napsal(a):

SuP: Bohužel máte pravdu. Ta masa bude volit toho, kdo jim naslibuje co nejvíc a co se ani splnit nedá. Já mám největší obavy ze znárodňování. Protože někteří jsou tak praštění, že tuto zrůdnost budou schvalovat, to se těm slabým bude samozřejmě líbit. Budou si myslet, že se z toho budou mít líp a hlavně závist je u nás neskutečná. Přesně s těma kozama u souseda...
Já sama bych to nějak přežila, ale když vidím ostatní kamarády podnikatele, nebo syna, který odejde ráno, přijde večer, víkendy to samé, tak já bych asi pak musela někoho vraždit. A to víte, že těch, kteří by si nějaké znárodnění zasloužili a kterých by se to především mělo týkat, tak ti by se zavčas zajistili jinak.
19. 03. 2013 | 14:09

buldatra napsal(a):

Cože, znárodňování?
To jako národ sobě?

Toš teda já navrhuju znárodnit Národní dívadlo.
19. 03. 2013 | 14:26

SuP napsal(a):

buldatra -
Klid. Národ sobě je jen část, Druhá část je Vy národu.
19. 03. 2013 | 14:57

Pavla2 napsal(a):

buldatra: Občas se mrknu ráno u kafe na Novinky a tu diskuzi. Tam je řada takových pitomců, co by si znárodňování přála. A v dnešním bordelu bych se ani nedivila, kdyby k tomu došlo. Až nebude z čeho brát, tak začnou u těch menších, nebojte.
19. 03. 2013 | 15:12

ber napsal(a):

Pavla2 - nedělejte si o Kováčikovi iluze, komunistům jde jen o to, jak si natáhnout víc voličů. Jsou mimo mísu když si myslí, že je bude volit nějaké významnější procento OSVČ. Naděje umírá poslední a komunisti mají minimálně 7 životů, jako kočka
19. 03. 2013 | 15:40

rejpal napsal(a):

ber
NJinými slovy, dělají totéž, co politici všech stran. A věřit se jim nedá o nic víc nebo o nic míň než těm druhý. Rozdíl je jen v tom, že jsou i tací, kteří při tom pábení plácají naprosté blbosti.
19. 03. 2013 | 16:00

Pavla2 napsal(a):

ber: No právě si je nedělám a připadá mi nějak divné, že vůbec takové myšlenky z jejich strany padají. Taky si myslím, že jde spíše o lákání voličstva. Asi čím více se budeme blížit k volbám, tím více líbivého bude zaznívat. Čssd se teď bude muset sakra snažit, když jim to Mládek tak pos...
19. 03. 2013 | 17:11

muromec napsal(a):

gaia 19.3, 08:22
paní, vás si za vaše názory a způsob jejich podávání velice vážím. Ještě je tady víc takových docela moudrých lidí. A proto mě pokaždé překvapí, že tihle docela moudří lidém jsou občas schopni napsat něco jako vy, to s těma Horníma Uhrama a Romama, a jak jsou všichni Slováci v Česku. Slovensko si vede v rámci Evropy docela dobře, jestli jste si nevšimla. A Slováci v Česku asi taky obsazují jenom místa které Češi nechtějí nebo nejsou schopni obsadit. Proto je občas i v různých interview v české TV slyšet slovenštinu. Ve slovenské televizi je zase občas slyšet češtinu. Právě jsem se koukal na blog o tom, jak Česko není zemí pro mladé, pro staré, pro nemocné, pro matky, pro rodiny, vlastně pro nikoho. Vy tak taky něco píšete, zase po mém gustu, ale zase to celé bude na ty dvě věci. Nehledě toho, že způsob diskuze tam vedený některými mudráky je na odkroucení hklavy údivem.(Pod ten blog nemám přístup, tak vám to musím napsat tady).
20. 03. 2013 | 07:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy