Český fotovoltaický Klondike a zdravý rozum

25. 02. 2013 | 12:05
Přečteno 6008 krát
Fotovoltaika hýbe republikou. Jak to začalo? Když se rodil solární boom v České republice, podmínky byly lepší
než v nejbohatších rýžovištích zlata na Klondiku v předminulém století. Nepodnikal by pouze úplný blbec...

Nestranný pozorovatel by situaci na české politické scéně musel charakterizovat jako totální absenci zdravého rozumu. Je zcela zřejmé, že lidstvo se bez využití obnovitelných zdrojů neobejde. Zásoby fosilních paliv nashromážděné za stovky milionů let pomalu, ale jistě končí a naši potomci se budou muset orientovat na obnovitelné zdroje a jadernou energetiku či jadernou fúzi, pokud se poslední podaří bezpečně a ekonomicky zvládnout.

Vynalézavější technika i trh nabízejí stále více a stále dokonalejší spotřebiče a přístroje jak pro domácnost, tak i v oblasti informačních technologií: spotřeba elektřiny tudíž neustále roste.

Nevím, čí to byl před pěti či sedmi lety nápad. Trochu byl jistě podpořen i dobře míněnými radami a směrnicemi z Bruselu: EU si musí zajistit energetickou nezávislost! Co však následovalo dále, byla zelená operetní fantasmagorie. Česko (ne Itálie, Španělsko či Řecko) se stane fotovoltaickou supermocností. Nikoho z našich moudrých ekonomů či politiků nezarazilo, že výkupní cena za kWh bude přesahovat 13 Kč. Tedy bude podstatně dražší než kWh vyráběná v našich uhelných či jaderných elektrárnách. Jako na Klondiku

Přirozeně, tržní ekonomika, která se musí starat o konkurenceschopné výrobky, by fotovoltaické kilowatthodiny nekupovala.

Proto naši politicko-tržní géniové rozhodli, že stát skoro na patnáct let garantuje výkupní ceny pro českou fotovoltaiku patnáctkrát vyšší, než poskytují naše jaderné či uhelné elektrárny.

Nepodnikal by pouze úplný blbec: podmínky byly lepší než v nejbohatších rýžovištích zlata na Klondiku v předminulém století. Na český Klondike se vrhl dokonce i podnik s většinovou státní účastí, který by měl zajišťovat energetickou bezpečnost, tedy ČEZ, a zarýžoval či ještě zarýžuje stovky milionů. Asi aby zaplatil všechny ty pochybené investice v Bulharsku, Albánii i jinde na Balkánu. Co dělali úředníci

Snažím se pochopit, jak se podobný ekonomicko-politický lapsus mohl přihodit. Pochopil bych snad, že zelený Krysař mohl pobláznit ziskuchtivé podnikatele. Ale copak jsme neměli energetický regulační úřad? Copak nemáme polostátní ČEZ, který by měl dbát na naši energetickou bezpečnost a rozsvítit červené světlo? Ale on se přidal a stal se jedním z největších fotovoltaických podnikatelů!

Ale desítky směrnic i paragrafů v zákonech přece schvalovala vláda a v parlamentu i v Senátu 281 volených zástupců lidu! Zákony přece podpisoval prezident Klaus, který na svou ekonomickou prozíravost nedá dopustit! Když jsem v polovině roku 2009 nazval tuto situaci energetickým šílenstvím, premiér Fischer mi to nechtěl věřit. Ale když uvěřil, neudělal nic pro to, aby toto šílenství zastavil.

Naštěstí poslanci schválili i zrušení akcií na doručitele.

Doufám, že Senát i prezident učiní totéž, a tak se snad nakonec voliči dozvědí, kdo z našich politiků tu fotovoltaickou šlamastyku zavinil z blbosti a kdo se snažil na ní trochu namazat i vlastní kapsu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Bob napsal(a):

Ona ani ta řepka olejka není špatná...
Kdyby se ty fotovoltaiky, co se neví komu patří zabavovaly, majitelé by se našli...
Bulhaři by si s problémem poradili raz dva
25. 02. 2013 | 12:21

malalaj napsal(a):

pro fotovoltaický tunel za 1 bilion kč, což je největší polistopadová zlodějna , hlasovali v parlamentu:

čssd
ksčm
sz
lidovci
25. 02. 2013 | 12:36

gaia napsal(a):

malalaj

takže všichni
25. 02. 2013 | 12:39

malalaj napsal(a):

gaia,
kromě ODS všichni
25. 02. 2013 | 12:43

gaia napsal(a):

malaj

ale odesáci zas mají ty panely ve vlastnictví, ne? A nechtějí ty transparentní akcie, aby se na to nepřišlo, ne?
25. 02. 2013 | 12:53

seriózní chlapík napsal(a):

Samozřejmě jsou na vině politici. Házet bilionovou primární škodu (sekundární ztráta konkurenceschopnosti v energeticky náročných oborech a destrukce domácí spotřeby) na nějakého úředníčka z regulačního úřadu či na špatně opsaný vzoreček je do nebe bijící arogance.
Je potřeba zbavit se zaklínadla v podobě bezobsažné a prázdné "politické odpovědnosti" a nastolit odpovědnost trestní.
25. 02. 2013 | 12:54

modrý edvard napsal(a):

Malalaj: původně to bylo OK, byla to podpora alternativním zdrojům, a kdyby nezlevnily FVE panely, byla by to okrajová záležitost pro pár technických fandů. Problém je, že když panely zlevnily a FVE se rozjela, nikdo to nezabrzdil. Měl to zabrzdit především zmíněný Fischer (tohle pro mě byl hlavní důvod, proč jsem Fischera nemohl volit) a jeho ministr průmyslu, Tošovský. ... přibrzdil to až o dva roky později Kalousek.
25. 02. 2013 | 12:56

malalaj napsal(a):

gaia,
jak víte, kdo to vlastní? pokud bych měl ve vlastnictví solární elektrárnu, tak bych přece pro tu zlodějnu hlasoval v parlamentu. ja si myslim, že tohle by měl umět domyslet i volič levice. to není tak složitá logika. a kdybyste si občas něco přečetl, tak byste věděl, že anonymní akcie parlament zrušil , pro hlasovali i poslanci za ODS.
25. 02. 2013 | 13:01

malalaj napsal(a):

modry edvard,
původně to nebylo OK. puvodně to byla velká a nepředstavitelná zlodějna, kterou prohlasovali komunisti, sockomunisti, zelení a lidovci. ohromné dotace ze státního rozpočtu a podnikání bez rizika. že se to potom ještě zhoršovalo? pokud člověk není bud podplacenej, nebo uplný hlupák, tak by měl věděl pro co hlasuje a jaké jsou možné dusledky.
25. 02. 2013 | 13:10

Archeopteryx napsal(a):

Malalaj>
Máte v tom malou chybu, v parlamentu pro to hlasovali ČSSD, KSČM, lidovci a US-DEU. Zelení v té době v parlamentu vůbec neseděli. K tíži jim budiž to, že v následujícím období 2006-10, proti nadcházejícímu boomu nevystoupili, stejně jako ODS, ČSSD, lidovci (včetně Edvardem zmiňovaného Kalouska), Fischerova úřednická vláda, Energetický regulační úřad atd. ...
25. 02. 2013 | 13:13

gaia napsal(a):

malaj

přesto je pro mne ODS naprosto nedůvěryhodná

Té jiné špíny je na ní už tolik, že jestli nehlasovali pro ten FV tunel, pak je to jen v rámci výjimky, která potvrzuje pravidla
25. 02. 2013 | 13:20

malalaj napsal(a):

gaia,
no jasně, ale to byste měl spíš vykládat psychiatrovi. tady máte největší polistopadovou zlodějnu. 1 bilion korun. víte, kdo je za ní zodpovědný. ale nejhorší je stejně ODS!!!! ))))))))))))))
25. 02. 2013 | 13:41

Jirka napsal(a):

Při vší úctě k panu Janouchovi, zrušení akcií na držitele je správná věc, ale myslet si, že se pak dozvíme, kteří politici ty akcie nyní drží, je trochu naivní. Ještě před platností se jich politici rychle zbaví.
25. 02. 2013 | 13:41

gaia napsal(a):

malaj

za největší polistopadovou zlodějnu považuji církevní restituce a tam měl rozhodující hlas odsouzený poslanec za ODS
25. 02. 2013 | 13:52

Analytik napsal(a):

Politická sekce Mafie zvaná "Sněmovna" zplodila zlodějský zákon, finanční sekce investovala do panelů a odběratelé elektřiny to budou ještě několik desítek let splácet.
To je energie z obnovitelných zdrojů po česku. Jenom mi není jasné, jak obnovit zdroje, ze kterých platím ČEZu.
25. 02. 2013 | 13:55

moby dick napsal(a):

malaj tady krásně kope za ODS, ale neřekne, že v roce 2005 byla ODS opoziční stranou co hlásala tvz. nulovou toleranci a hlasovala proti všem vládním návrhům, bez ohledu na obsah
25. 02. 2013 | 14:32

malalaj napsal(a):

gaia,
počty na urovni zvláštní školy by mohl si myslím zvládnout i volič levice.
církevní restituce - 60 miliard
fotovoltaika - 1 bilion (1000 miliard)
25. 02. 2013 | 14:32

DH napsal(a):

Na problematice fotovoltaických elektráren se krásně ukazuje levicová myšlenková vyprázdněnost. Je sice objektivním faktem, že v době schvalování zákona o obnovitelných zdrojích nemohlo běžného člověka ani napadnout, že díky masívní čínské produkci standardizovaných panelů dojde k tak rychlému poklesu cen, které vystřelí návratnost investice se započítáním dotace až někam s 5 letům, ne-li méně. V parlamentu ovšem nemáme a nechceme mít běžné lidi, ale osoby prozíravé a předvídavé.

Uvědomme si, že právě majitelé solárních elektráren by měli v našem státě zastávat nejzodpovědnější funkce a největší pravomoce. Právě oni prokázali dokonalou orientaci ve světě, schopnost chovat se efektivně a ekonomicky a zorganizovat věci ku prospěchu akce, a tím tedy prokázali i schopnost vést zemi nevíce efektivním a pro všechny nejprospěšnějším směrem. Skutečně bych si osobně přál, aby majiteli a beneficienty solárního byznysu byli členové, sympatizanti a širší okruh podporovatelů ODS, protože právě díky tomu by se nezvratně potvrdila kompetence a ekonomický leadership této strany nad bezýznamným politickým zbytkem.

Je jasné, že díky své schopnosti být v pravou chvíli na pravém místě a investovat v pravé chvíli peníze do správných projektů jsou nyní tyto osoby ekonomicky zcela nezávislé a defacto nepodplatitelné, což z nich ergo dělá ideální představitele státní správy. Přál bych si proto, abychom příjemce dotačních miliard znali, abychom všichni společně věděli, koho pro budoucí blaho naší země volit.
25. 02. 2013 | 14:38

gaia napsal(a):

malaj

140 miliard+5% území + 30 let + hodnota zblblých duší nevyčíslitelná

o toho bilionu můžete odečíst, že to třeba k něčemu je. Můžem dofat, že aspoň něco jde do výzkumu a distribuce i k těm nejchudším.

Např. poslední National Geographic a článek o Kyrgizech z Afghánistánu, žijí nejvýš na světě, na hranici lidských možností. Jsou velmi chudí a mimo jaků a ovcí nemají vůbec nic.
Akorát na zádech každého jaka mají 2 solární panely, které jim zlepšili životní úroveň i kvalitu života o milion%, mohou mít dokonce i rádio a vysílačky , což je spojuje se světěm, neb jinak jsou, díky geopolitickým vlivům naprosto odtrženi od světa, neb všude jsou buď nepropustné hranice, nebo nepřelezitelné hory.

Solárná barony by v právním státě šlo vyvlastnit,dotované církve se však nezbavíme nikdy.
25. 02. 2013 | 14:40

jenicek napsal(a):

Na vaši otázku kdo to prosadil je jednoduchá odpověď. Byl to německý organizovaný zločin v Česku reprezentovaný Heinrich Böll Stiftung a Friedrich Ebert Stiftung, které si našli ochotné vlastizrádce Bursík, Ambrozek. Petržílek a spol. kteří podle německého vzoru sepsali zákon o výpalném a předložili ho ve vládě se spoustou keců o EU a planetě Zemi, která ho schválila a předložila parlamentu, kde ho vládní strany plus KSČM schválili a protlačili i přes Klausovo veto. A pak, že Klaus je tuneldědek.
25. 02. 2013 | 14:47

malalaj napsal(a):

gaia,
ten 1 bilion na fotovoltaiku není vubec na nic. tu elektřinu bysme mohli hravě vyrobit v jaderkách. elektřinu stejně vyvýžíme. zaplatíme uplně zbytečně 1 bilion. církevní restituce je navrácení majetku, kteří komunisti ukradli. pokud by to parlament neschválil, došlo by na žaloby a stát by platil víc. nevidím podporu církví jako vyhozený peníze. křestanství je naše historie.
25. 02. 2013 | 14:48

jenicek napsal(a):

Už píšu jak maďar...
25. 02. 2013 | 14:48

vasja napsal(a):

jenicek napsal(a):
Už píšu jak maďar...
---------------
Nevadí. Třeba to pani učitelka pochopí :-)
25. 02. 2013 | 14:55

moby dick napsal(a):

to DH
jo ten leadership je fakt obdivuhodnej :))) dokázat v tak krátkém čase (samozřejmě legálními prostředky) přesvědčit zastupitelstva obcí aby změnily územní plány a z polí se staly výrobní zóny, přesvědčit politiky, aby strčili hlavy do písku a přes rok (než se věc dotáhne dokonce) tvrdit, že se s tím nedá nic dělat... a na samý závěr ještě přesvědčit úředníky, aby rozdělané elektrárny zkolaudovaly na silvestra, tj. pár hodin před razantním snížením výkupní ceny... no neuvěřitelně schopnosti, ti by to tady měli řídit, nebo to už řídí?
25. 02. 2013 | 14:56

Hloupý Honza napsal(a):

Zákon o podpoře FVE a jiné energie byl ušit na míru úzké skupině zainteresovaných a informovaných lidí z řad ČEZu a poslanců (stejně jako LTO a jiné). Nešlo o to splnit EU kvótu podílu "zelené" energie na té špinavé tím, že se podpoří instalace panelů na střechách rodinných domů a stodolách (jako třeba v Německu a jinde), ale přistoupilo se k fotovoltaice ryze po ČEZku tak, aby se na tom trhlo co nejvíce z cizích (státních) peněz, jak je to v ČEZku letitým zvykem. Byla tudíž povolena i výstavba FVE elektráren na zelené louce a ti co stáli u zdroje informací (ČEZ a část poslanců) počali s výstavbou FVE velkoparků na orné půdě a pastvinách, které skupovali za babku, a to včetně potřebných rozvaděčů a transformátorových stanic, které byly na pozemcích už dříve (pro JZD) vybudovány. Bohužel se informace o tomto jednoduchém a lukrativním podnikání neutajily, a to vinou bankovních úředníků, ke kterým si nově vznikající solární baroni chodili půjčovat peníze tak říkajíc na jistotu. Začala druhá etapa solárního boomu, kdy se do tohoto podnikání začali zapojovat známí bankéřů a jejich známí, když banky dávaly na solárka úvěry dokonce přednostně. Informace o tomto zázraku se rychle šířily a začaly se přidávat i obyčejní smrtelníci, kteří si pořizovali panely na své rodinné domy s myšlenkoou, že ušetří pár peněz. Situace se vymkla kontrole.

První snahou o její represi a omezení byly ČEZem a ERU zveřejňovaná lživá prohlášení o tom, že dochází k narušování toků v distribuční síti, že nejsou dráty na takové výkyvy stavěné a připravené a další nehorázné bla,bla,bla, které vyvrcholilo nevídaným krokem, kdy se zastavilo vydávaní dalších koncesí na provoz FVE ze strany ERU. Ti co již vlastnili FVE elektrárnu, si pořizovali další, ti co ji neměli, ji chtěli mít taky, do toho se přidaly média a celý tento tunel se stal věcí veřejnou.

Nyní šlo již opravdu do tuhého a tak se muselo vymyslet něco radikálního, co by celou situaci vyřešilo a zároveň zneatraktivnilo. Aby se ze všeho vybruslilo bez politické katastrofy a společnost se uklidnila přišly "chytré hlavy" z daní z FVE, kterou měli platit ti co vyrábějí nejvíce (dostávají samozřejmě i nejvíce do kapsy). Nešlo o nic jiného než lidem znechutit solární podnikání a změnit ex post jiným pravidla, která byla tak výnosně nastavena pro ty první. Není nad rovnost v podnikání. Takže lidé platili ve složenkách ČEZu, ČEZ platil solárníkům, ti platili státu a stát platil v povolenkách zase ČEZu. Ale co bude se zisky těch, kteří vše rozjeli a stali u prvopočátků solárního pravěku ?, tj. těch lidí z ČEZu a z řad politiků, kteří přes skryté Kyperské a Nizozemské firmy inkasovali balíky a museli ještě splácet úvěry ? Výnos už nebyl díky dani takový, panely už byla prakticky odepsané, úvěry z větší části splacené, výhled do budoucna už nebyl tolik lukrativní, takže co s tím ? A co kdybychom ty slunečnice dobře prodali ? No, ale kdo nám je teď koupí, když panely už stojí pakatel a nejlepší léta už mají za sebou ? Samozřejmě, že žádný soukromník by za ně nedal už ani půlku toho za kolik se původně pořídily, ale vždyť máme náš ČEZ, to naše zlaté tele, tomu to prodáme a ještě se napakujeme. A tak se taky stalo a chudinka ČEZ teď účtuje svým ovečkám, nejen v Bulharsku, každou korunku, kterou za tu zlou sluneční energii a za ty zlé sluneční elektrárny, "musí" platit. A jak to funguje nyní ? Lidé platí ve složenkách příplatek za FVE ČEZu, ČEZ platí jako vlastník největších FVE sám sobě, z toho platí daň státu a stát platí v povolenkách zase zpátky ČEZu. No uznejte, nejsme my národ chytrých horákyň ?

... a jednoho Hloupého Honzy
25. 02. 2013 | 15:16

xx napsal(a):

seriózní chlapík: ovšem tak to nakonec dopadne. Chybu odnese nějaký druhořadý úředník, úřad si udělí pokutu, parlament mu na tu pokutu navýší jednorázově rozpočet a ČSSD s KSČM podepsané pod tím paskvilem získají v příštích volbách většinu hlasů.

Ať žije demokracie a bohatý stát ovládaný politickými stranami.
25. 02. 2013 | 15:58

zemedelec napsal(a):

Pane Hloupí Honza.
Naprosto správně napsané.
Tohle tvrdím od začátku,že to měl být největší džob pro ČEZ.
Můžu potvrdit,že se toho chytli i ty vyčuránci,kteří také věděli,že to ČEZu prodají.
Proto s tím nechtějí nic dělat,že jsou v tom namočeni až po uši.
25. 02. 2013 | 15:59

xx napsal(a):

Hloupý Honza: děláte čest své přezdívce. Podpora fotovoltaiky totiž nejde ze státního rozpočtu ale přímo z kapes občanů. Mrkněte se na vyúčtování za elektriku. Je tam kolonka podpora obnovitelných zdrojů. A vezměte si to vyúčtování sebou a spolu s ním si k volbám vezměte hlasovací výstup:

Navrhly a schválily:
ČSSD, KSČM, SZ, KDU-ČSL

Za 7 let vlády s tím nic neudělaly:
ODS, TOP09

Takže u voleb by snad mělo být jasno, ne ?
25. 02. 2013 | 16:03

LA-V napsal(a):

Teď začaly frčet bioplynové stanice, dotovaná elektřina z bioplynu a zase ticho po pěšině.
25. 02. 2013 | 16:10

Petr. napsal(a):

Pane profesore, vždyť:
"vše je tak křišťálově čisté, že to ani křišťálově čistší být nemůže!"
25. 02. 2013 | 16:11

mb napsal(a):

malalaj napsal(a):
pro fotovoltaický tunel za 1 bilion kč, což je největší polistopadová zlodějna , hlasovali v parlamentu:

čssd
ksčm
sz
lidovci
25. 02. 2013 | 12:36

hrozně kecáš malalaji ... ZELENÍ NEMAJÍ S FOTOVOLTAICKÝM TUNELEM NIC/COKOLI SPOLEČNÉHO ... !!!!
25. 02. 2013 | 16:12

mb napsal(a):

Archeopteryx

archeopteryx .... první informace, že ze soláry je něco/cokoli špatně ... PŘIŠLO AŽ V DOBĚ KDY ZELENÍ UŽ ZASE NEBYLI ČLENY VLÁDY ...
25. 02. 2013 | 16:14

mb napsal(a):

xx 16 03 ... se mýlí ...
25. 02. 2013 | 16:17

vstoupili jsme do blázince, musíme blb- napsal(a):

nout do foroty

Pane profesore, ono závazných 20% je trochu?
Nezapomněl jste počty ze základní školy?
Víte kolik TW to v rámci EU dělá? A víte jaké na to jsou potřeba investice? (Pořád počty pro čtvrtou třídu.)

gaia
Jenže u nás nemáme jaky. Pomalu už ani krávy ne.
Až se kotlina v důsledku stupidity EU vzduje o dva kilometry výš, jaka si dovezu a budu stloukat máslo. Se zeleným čajem ideální prostředek proti kocovině.
25. 02. 2013 | 16:18

kačenko, silou napsal(a):

mb
A Bursík soustavně propadal v třetí třídě. Je to takový naivní infantilní andílek.
A Milan Horáček se Švancenberkem ho nenaváděli na předražené švarcenberské pelety, odmítání jádra (germánská agenda) a biomasu.
Zelení jsou mnohem temnější díra do kanálu než VV.
25. 02. 2013 | 16:26

mb napsal(a):

kačenko, silou ... podívejte se já nehodlám nijak obhajovat bursíka ... jen trvám na tom že ZELENÍ V ŽÁDNÉM SOLÁRNÍM TUNELU NEJEDOU ... ten zákon je z roku 05 ( šedivá čssd ) ... a první zpráva ERU ... : dělejte s tím něco ... je až po odchodu zelených z vlády ... zaspal fischer ... anebo nezaspal, byl koupenej ČEZ kou lobby ... poslanci ods a čssd a na ně navázanými mafiánskými strukturami ... tam je zakopanej solární pes ... servus ...
25. 02. 2013 | 16:40

xx napsal(a):

mb: xx se tentokrát nemýlí

http://ekonom.ihned.cz/c1-46754920-kdo-muze-za-solarni-prusvih-my-nic-my-muzikanti-vzkazuji-ministri-i-poslanci

Tady je to celkem dobře popsáno. Zákon se schválil v březnu 2005. připravoval se několik let. Odpovědnost za špatný zákon nese SZ a ČSSD. Chybou zákona byla metodika výpočtu ceny a omezená možnost snižovat cenu ( omezení prosadila z 10 na 5% poslankyně za ČSSD )

Pak nastoupila vláda ODS a nic s tím nedělala. Existují dvě možná vysvětlení, která nejspíš působila současně. Jednak silný lobbistický tlak a pak potřeba podpory Zelených pro vládu Mirka Topolánka.

Sečteno a podtrženo, mohou za to poslanci parlamentu napříč politickým spektrem. Je otázkou jestli šlo o záměr nebo o trestuhodnou nedbalost. To asi nejsme schopni vypátrat jednoznačně.

Ale jedno je jisté. Vina leží na politicích ČSSD, KSČM, ODS, Lidovců, SZ a US.
25. 02. 2013 | 16:43

mb napsal(a):

sz nebyla v roce 05 vůbec parlamentní stranou ... prosím chytněte se za nos ... a omluvte se , můžete li ...

eru řekl že něco je špatně až v roce 09 pokud se nepletu a to už zelení opět nebyli ve vládě ... ale to by pořád ještě nebylo pozdě ... poslanci prostě tu změnu neudělali ... naopak se instalovalo více a více elektráren, když už se vědělo že je to průser ( a vejvar pro některé ) ... ale v tom zelení opravdu nejedou, tak je prosím nenapadejte ... děkuji ...
25. 02. 2013 | 16:48

seriózní chlapík napsal(a):

Situace dozrála v to, aby občané ČR konečně prozřeli a pochopili, že nemá cenu tříštit síly v provolevých půtkách a naopak spojit veškerou energii v boji proti zločinnému spolčení napříč politickým spektrem.

Je jedno zda to podepsal Petr z ODS nebo Pavel z ČSSD. Příště to bude naopak. Jednou je to ČEZ, jindy IZIP, příště bůhvíco - jen dokud to je!

Hra na levouny a pravouny si svou infantilitou nezadá s hrou na americké a ruské vojáky z dob, kdy těm staršímn z nás bylo 6-8 let.
Mafiánská klaka musí zažívat euforii, když vidí plebs jak žije volbou prezidenta, starostmi o Bartošovou s Rychtářem a jinými zástupnými problémy.

V současnosti neexistuje jediný důvod, proč bysme se dlouhodobě měli mít lépe než Bulhaři. Je na čase to pochopit.
25. 02. 2013 | 16:48

marxík napsal(a):

Kolegové, jak už tady bylo zmíněno, nejhlavnějším viníkem sluneční zlodějiny byl čínský komunista.
Kdyby zlomyslně nezačal snižovat ceny solárních panelů, ani bychom nevěděli, že nějaké takové elektrárny existují, a to při platnosti toho samého zákona.
Navrhuju, abychom na protest proti ožebračování našinců bojkotovali veškeré IT produkty pocházející z této záškodnické země.
25. 02. 2013 | 16:55

malalaj napsal(a):

mb,
spletl sem si uhelný sklady se stranou zelených. odlišovat mezi sebou dvě veškrnostrany je pod mou rozlišovací schopnost. ale ok, byly to uhelný sklady.
25. 02. 2013 | 16:55

0.71 napsal(a):

gaia po nocích roztáčí dynamo aby ušetřila přírodu a nepodporovala ted satanášský ČEZ. Možná s kokolegyňkama se u toho při loučích střídají. Aby se mohly dívat na Ordinaci v růžový zahradě.

je jedno jak je to drahý a pitomý, hlavně že to je zelený ...vivat gaia.
25. 02. 2013 | 16:58

mb napsal(a):

stane se malalaj ... mě jen štve že všichni spojují solární tunel se stranou zelených, i když v tom zelení nejedou ...

/takže se podařili 2 mouchy jednou ranou: tunel + diskreditace strany zelených ... /

podpora alternativních zdrojů energie: ano, ale s rozumem, s mírou ... a ne šít na míru mafiánům a lobbyistům čez ...

zdravím ...
25. 02. 2013 | 17:00

malalaj napsal(a):

mb,
podpora alternativním zdrojum ne. my potřebujeme vyrábět elektrickou energii levně. až bude náš stát mít na učtech přebytky , tak at si podporuje co chce. pokud chcete dodovat zelené nesmysle, vytáhněte vlastní peněženku.
25. 02. 2013 | 17:06

mb napsal(a):

jde o to že až zkončí era levne ropy ... tak než něco vymýšlet od nuly ... tak je fajn mít aspon nastartovanej nějakej obor ... anebo mu aspon neklast prekazky ... rozumna podpora alternativnich zdroju je podle me spravna ... ale tim ovsem nemyslim solarni ani jakykoli dalsi tunel ... zatim ...
25. 02. 2013 | 17:14

SuP napsal(a):

Gaia -

gaia napsal(a):
malalaj

takže všichni
25. 02. 2013 | 12:39
malalaj napsal(a):
gaia,
kromě ODS všichni
25. 02. 2013 | 12:43
gaia napsal(a):
malaj

ale odesáci zas mají ty panely ve vlastnictví, ne? A nechtějí ty transparentní akcie, aby se na to nepřišlo, ne?
25. 02. 2013 | 12:53

To je přesně podle: "Blbej, kdo dává, blbější, kdo nebere!"
25. 02. 2013 | 17:19

xxx napsal(a):

To malalay:
Za to v r. 2008/kdy jiz od III/2008 BRD zmenila zakon o fve - zakazala vystavbu na polich, podporu nechal na stechach a velkou fve s platnosti pripojeni od III/2088 vykupovala za cca 6,2 CZK/kW/ ve vlade sedela trojka cernozelenomodrych, zezadu jistena MelcakPohankou. A ti dokonce jeste v III/2009 navrhovali/poslancem ODS za Kolin/ presny opak toho, co udelali Nemci: S OKAMZITOU PLATNOSTI prestat platit
predeslou vykupni cenu fve na strechach domu A JESTE PO DALSI 3 ROKY GARANTOVAT
vykupni cenu velke fve na polich nad 12 CZK/kW.
Promlouva o poznani hlasiteji nez Vas populisticky blabol. MImochodem, Topolvlada
vladla od pol. r. 2006! Dost casu na cokoli!
25. 02. 2013 | 17:19

xx napsal(a):

mb: ... "Na opačné straně barikády než ODS stálo ministerstvo životního prostředí. Řídil ho lidovec Libor Ambrozek. Jeho poradcem byl v letech 2002 až 2005 pozdější šéf Strany zelených Martin Bursík, přesvědčený propagátor zelené energetiky.

Celý zákon měl i širší rámec. Hlavně premiér Vladimír Špidla snil o tom, že se ekologové a zelení jednou stanou hlavními spojenci ČSSD, a tak jim jeho strana šla, pokud jde o obnovitelné zdroje, na ruku. Což vydrželo i chvíli po jeho pádu."

Strana zelených nebyla ve vládě ani v parlamentu, ale měla své lidi na ministerstvu. A obnovitelné zdroje jsou jejím hlavním tématem.

Nikdo zde netvrdí že SZ je jediným nebo hlavním viníkem. Ale svůj podíl na tom má.

Všichni včetně Bursíka tvrdí, že nic nevěděli, nic netušili, nic tomu nenapovídalo a pak najednou padla vláda a najednou už zase bylo pozdě a už to všichni házejí na ty druhé a atd. Já nic jí muzikant.

Říkat že s tím nic/cokoliv neměli společného a ještě tu na nás křičet ( kapitálky ) a dožadovat se omluvy, to je pane od Vás pěkná drzost !

Podle toho co nám tu říkáte, popíráte jakýkoli zákulisní politický vliv, popíráte vše co je mimo parlament a vládu. To je samozřejmě nesmysl. Bursík měl na přípravu zákona možná větší vliv než Ambrozek. A byl ze SZ. To vaše tvrzení spolehlivě vyvrací.

Omluvte se pokud můžete. Chytat za nos se nemusíte.
25. 02. 2013 | 17:19

SuP napsal(a):

xx -
"....Odpovědnost za špatný zákon nese SZ a ČSSD. Chybou zákona byla metodika výpočtu ceny a omezená možnost snižovat cenu ...."

Ekonomické schopnosti levice jsou standardně vyrovnané na všech polích národního hospodářství, kde dostane příležitost. (ne že by to na druhé straně spektra bylo výrazně lepší, ale tam mají aspoň racionálnější hesla)
25. 02. 2013 | 17:25

malalaj napsal(a):

mb,
až skončí era levné ropy? kdy to bude ? za 500 let? nevidím duvod, proč cokoliv dotovat, to dobre se prosadí samo. například těžba břidlicovýho plynu. buducnost lidstva je v jadru. alternativní zdroje, to je vtip. drahej a blbej. stejně jako globální oteplování způsobené člověkem. kromě toho, je je to hloupost, tak tyhle zelený hovadiny mužou na světe zpusobit potravinovou krizi a humanitární katastrofy. a tady už to přestává být p...l.
25. 02. 2013 | 17:30

Hasan Nasralláh napsal(a):

FVE bude jen letos stát 40 mld.Kč. O tuto částku se rozdělí rukou společnou odběratelé el.energie tj. občané a firmy a každoroční dotace státu (což jsou v podstatě zase peníze nás občanů(dělají už po tři roky cca 12 mld.Kč). Celkem ta sranda, pokud se to nějak nezarazí vyjde na 1000 mld.Kč. To číslo je reálné a odpovídající neskutečně obskurnímu nastavení výkupní ceny!
Takže shrnuto, stát díky svým politikům hrubě porušil tržní mechanismus podnikatelské fair play a prakticky veškeré náklady na tuto lumpárnu přenesl na ty co se nemohou bránit! Je třeba si ovšem uvědomit, že v tom prakticky jeli a jedou politici napříč spektrem, ODS sice v tom tehdy nejeli (TOPka ještě nebyla), ale ochotně se rychle přidali. Leccos o tom vím, dělám okrajově v této branži a někdy jsem se musel i smát, když jsemm potřeboval z jistých důvodů skutečného vlastníka, tak to bylo vše přes nastrčeného třeba Španěla apod.

P.S.
Skoro se divím středním a větším podnikům či městům, proč si nepořídí vlastní výrobny el.energie, dnes ekonomický zběžný výpočet ukazuje, že by to mohlo být velmi rentabilní. Bohužel investice je velká. Nejvýhodnější jsou tzv. teplárny, kde oproti kondenzačním elektrárnám je efektivně využívané teplo z parních kotlů nejen k vytápění, ale i k výrobě el.energie. Jako mlaďoch jsem měl na starosti v jedné větší firmě část energetiky, kde byly dva generátory Škoda 7,5MVA a Elin 5,5MVA, 4 parní kotle á 35-50 tun přehřáté páry (2 byly vždy rezerva) a vyrobená pára odevzdávala energii v protitlakých turbínách a vytápěn byl na to celý závod a polovina města! Ze sítě energetiky se odebíralo jen cca 10-20% el.energie, ale to bylo hlavně vynucené energetikou, protože se musel dodržovat tzv. diagram a ihned za nedodržení přicházely tvrdé přirážky! V případě potřeby když tehdy komunisti neuměli dodržet 50Hz a navíc distribuční nadřazená soustav 35kV byla velmi nespolehlivá, tak jel podnik často sám jako v autonomním provozu. V případě výpadku sítě, generátory převzaly na sebe zatížení a jelo se sólo. Problémy byly tehdy pouze s rozběhem asynchr. motorů 600kW ve vnitřní síti 6kV závodu, protože tehdy nebyly k dispozici střídače apod. dnešní moderní zařízení. Řešilo se to tzv. reaktory, což byla do obvodu vřazená indukce k omezení "štosu". Ale to jsem jen zavzpomínal na dobu vlády bolševika, oni se tehdy do technických věcí moc necpali, jen otravovali svým kádrováním a často se na vysokou funkci dostal nas chvilku i politický trouba, ale dlouho tam nevydržel, bez hlubokých technických znalostí se tam takový člověk nemohl dlouho udržet.
Trochu jsem tím chtěl nastínit, že existují i jiná řešení, než se nechat odírat firmami jako je ČEZ, EoN či PRE, a pokud budou stále více zvyšovat ceny, překročí se jistá mez, kdy se vyplatí velkým firmám a městům vyrábět el.energii nebo vhodně i s teplem! Zní to hrozně, ale určitě nemluvím do větru.
25. 02. 2013 | 17:43

xx napsal(a):

Hasan Nasralláh: v podstatě jste popsal tržní mechanismus likvidace monopolu. Ano v určitém okamžiku zvyšování ceny monopolem se ekonomicky vyplatí investovat a vstup konkurence stlačí nakonec ceny dolů. Pokud tomu nezabrání stát nějakým regulačním zákazem osamostatnit se od spotřeby ze sítě. Dovedu si přestavit odůvodnění takového zákazu energetickou bezpečností sítě. Když jde o zákazy, stát si odůvodnění velmi rychle umí nalézt.

Pak je ještě cesta přes lobby, protože takovou investici musí státní aparát schválit. Nelze si jen tak na svém pozemku postavit vlastní elektrárnu a vyrábět si vlastní elektřinu, aniž by to stát neposoudil a neschválil.

Žijeme přece v moderním sociálním státě a regulace je nutná jinak trh selže.
25. 02. 2013 | 17:55

Hloupý Honza napsal(a):

to xx:

Vždy mne potěší když nějaký génius přijde vtipně na to, proč jsem Hloupý Honza.

Nikde se nezmiňuji, že podpora FVE jde ze státního rozpočtu, ba naopak přímo, výslovně a polopatisticky píši "Lidé platí ve složenkách příplatek za FVE ČEZu", ale jak vidno ani pro takové mozkovny jako je xx to zřejmě nestačí.
Já na rozdíl od některých zdejších všeználků jednu slunečnici (alespoň na střeše) vlastním, takže bych s dovolením pane xx měl vědět jak, co komu a za co se platí, či inkasuje.

Navíc od 1.1.2013 už nevyplácí zelené Bonusy a přebytky FVE ČEZ jako tomu bylo v minulých letech, tzn. každý kdo má elektrárnu nefakturuje ČEZu, ale OTE,a.s.,který není ani výrobní ani distribuční společností, ale jen tzv. operátorem trhu. Je to jen další zbytečný mezičlánek mezi občany, ČEZem a solárníky. Lidé platí za podporu FVE ČEZu, ale solárníkům platí OTE,a.s.. Proč ? Že by se připravoval další tunel ? Ty peníze, která vyplácí OTE jsou těmi samými, které platí občané na podporu FVE ČEZu ?
25. 02. 2013 | 18:08

Yosif K napsal(a):

gaia napsal(a):
malaj

ale odesáci zas mají ty panely ve vlastnictví, ne? A nechtějí ty transparentní akcie, aby se na to nepřišlo, ne?
25. 02. 2013 | 12:53
ODS-manům lze vyčítat leccos ale je fakt ŽE VĚTŠINA Z NICH PRO FVE TUNEL NEHLASOVALA.

Socani pro FVE hlasovali všichni, někteří z nich iniciativně navrhli prohloubení tunelu na neúnosnou míru.

Socani a Zeman se mohou ztrhat při kritizování cirkevních restitucí, ty jsou však jedno či dvě procenta proti nákladům na fotovoltaický tunel.

Společenská užitčnost uspěchaného zavádění FVE je téměř nulová. Při výrobě a likvidaci FVE panelů se potřebuje též nemálo energie. Pakliže bude akcí FVE vůbec nějaký CO2 uštřen, bude to zlomeček procenta z pálení flare plynů unikajících z ropných vrtů po celém svetě. Jejich odchycením u největších producentů by bylo možno pokrýt minimálně polovinu evropské spotřeby plynu.

FVE panely jsou technologicky zajímavá idea předčasně aplikovaná zločinným způsobem.
25. 02. 2013 | 18:13

Yosif K napsal(a):

Trochu jsem tím chtěl nastínit, že existují i jiná řešení, než se nechat odírat firmami jako je ČEZ, EoN či PRE, a pokud budou stále více zvyšovat ceny, překročí se jistá mez, kdy se vyplatí velkým firmám a městům vyrábět el.energii nebo vhodně i s teplem! Zní to hrozně, ale určitě nemluvím do větru.
25. 02. 2013 | 17:43
KONEC CITATU.

Jina technická řešení by šla budovat kdyby zelení fanatici neblokovali výstavbu úplně všeho co produkuje nějaké jakékoliv emise nebo imise.

Tz se při výrobě FVE panelů sice produkují také, ale nikoliv v Evropě, takže si to zelení trumbáci neuvědomují.
25. 02. 2013 | 18:20

Yosif K napsal(a):

Solárná barony by v právním státě šlo vyvlastnit,dotované církve se však nezbavíme nikdy.
25. 02. 2013 | 14:40
KONEC CITATU.

Omyl, solární barony lze vyvlastnit v právním statě pouze za náhradu, zelení, rudí a oranžoví fanatici připravili tuto past momořádně pečlivě a neprůstřelně.

Církve lze odřezat od financování státem kdykoliv, specielně pokud budou mít zpět nemovitosti. Pokud příští vláda CSSD výplatu těch 2-3 milard ročně nějak vhdoně otráví nebo navrhne !změnu smlouvy" cirkve se budou muste podřidit.

Je ovšem svatá pravda že ani socdemáci toto nikdy nenavrhovali. Naopak navrhovali že budou cirkve platit dál pře církwevní fond, kde by seděli oranžoví šibalové typu Fencl a Zgarba, kteří by jej podobně jako Pozemkový Fond či dříve Fond Mládeže po kouskách rozprodávali sami sobě.

FENCL je mimochodešm vedoucí korytář SPOZ. Avanti Popolo!!!!!
25. 02. 2013 | 18:31

Hasan Nasralláh napsal(a):

xx

Já myslím, že nějaké zákazy jako jste uvedl by nepomohly, tady už jde o bytí či nebytí. Stát už nemůže díky svým zdivočelým politikům a úředníkům zas tak moc zakazovat a vyskakovat si, protože by ho to vč. politiků postihlo s nějakým časovým zpožděním také. Je to skoro stejné jako kdyby si řezali větev na které sedí rovnou pod sebou. Stát potřebuje peníze a ty mu mohou dodat hlavně prosperující firmy a podnikatelé. Samotný státní sektor má také výrobní zdroje, ale ty už jej nestačí nasytit. Potřebujeme prosperující a moderní výkonnou ekonomiku a k tomu je zapotřebí několik základních faktorů, jedním z těch podmiňujících a veledůležitých je i dostupná a z hlediska konkurence i srovnatelně levná energie. Ta elektrická je ovšem nejušlechtilejší a jedna z nejlepších a nejdůležitějších pro hospodářství země. Vždy jsem tvrdil, že u nás mělo být už dávno stejně jako v USA ministersvo energetiky obsazené špičkovými odborníky. Už z prostého pohledu je zřejmé, že současná struktura ministerstev naprosto nekoreluje s potřebami moderně řízené a spravované země. Nakonec letité zkušenosti a "nevýsledky" jak by řekl V.K. to potvrzují! Nemám nic proti třeba kultuře nebo místnímu rozvoji, ale bez energie a hlavně levné jsme všichni (hledám slušné slovo) v nikde. Zmíněná kultura je sice potřebná, ale pošlete herce a diváky třeba dnes do letního kina nebio nevytopeného či neosvětleného sálu. Možná, že uznají, že jsou některé věci důležitější a kultura či zábava jsou jen potřebná nadstavba společnosti, ale až na dalším místě.
No a ještě k okolnosti, že ČEZ je a.s. Tak to byla kardinální chyba a bylo to uděláno proto, že se k akciím přes nastrčené lidi dostali politici. Tuto informaci mě řekl už před lety jeden vysoce postavený pán v jedné významné známé firmě. Při okolnosti, že ČEZ óbstarává tuším 85% všech důležitých zdrojů el.energie, je to neskutečná lumpárna. Prostě tady nebylo pro zřízení a.s. nastavené konkutenční podnikatelské prostředí. Že to byla chyba potvrzuje stav fr. EdF, kde je celý tento komplex státní a také díky výjimce pro Francouze, že nemuseli do EU burzy v SRN, tak mají dnes významně nižší ceny než my!
Stojí za zmínku, že fr. ředitelé EdF mají mnohem menší platy než ti naši a v době kdy dostal Roman mega odměnu, byl fr. ředitel ve srovnání s ním prostý chudáček! Přitom řídí podnik nesrovnatelně větší!
Mějte se!
25. 02. 2013 | 18:33

xx napsal(a):

Hloupý Honza: v tom případě jsem si vaší větu "... ale přistoupilo se k fotovoltaice ryze po ČEZku tak, aby se na tom trhlo co nejvíce z cizích (státních) peněz,... " vyložil nesprávně a omlouvám se za to.
25. 02. 2013 | 18:37

malalaj napsal(a):

děkuji pane yosife k. děkuji za veše příspěvky. ti šulini si myslí, že za všechno může pravice v tehle zemi. socani si nakradou a umyjou si ruce sváděním všeho na ODS.
25. 02. 2013 | 19:03

SuP napsal(a):

xx -
Myslím, že není proč se omlouvat. Žádný solární podnikatel totiž nepřipustí, že do celého projektu investoval de-facto maximálně tu plochu střechy (nebo zahrady) pod panely a ješte ani pokaždé tu vlastní. Že podmínky jsou takové, že nařízenými výkupnmími cenami se za danou dobu bohatě zaplatí celá investice při zisku, o jakém se třeba ve výrobní sféře ani nesní.
25. 02. 2013 | 19:17

jarpor napsal(a):

SuP

A ještě něco k tvému příspěvku dodám :

Zná někdo nějakou jinou podnikatelskou aktivitu, kromě fotovoltaiky, které zaručí stát návratnost investice, jak tak to učinil - do 15ti let u fotovoltaiky ?
Neuvěřitelné !!! Neuvěřitelně hanebné !!!

Hezký večer
25. 02. 2013 | 20:06

mb napsal(a):

to xx ... jenže v návrhu zákona nebylo nic o té pětiprocentní klauzuli ... a ten výkon ze solárů byl do čínského zlevnění dobrej ... pak dalo echo eru ( ale to už tam sz nebyli ) ale fischer ( záměrně ) nekonal ... tak já nevim co vám na tom není jasné ...
25. 02. 2013 | 23:39

mb napsal(a):

Podle toho co nám tu říkáte, popíráte jakýkoli zákulisní politický vliv, popíráte vše co je mimo parlament a vládu. To je samozřejmě nesmysl. Bursík měl na přípravu zákona možná větší vliv než Ambrozek. A byl ze SZ. To vaše tvrzení spolehlivě vyvrací.

ano bursík měl vliv na zákon ... ale bez té 5ti procentní ( zkurvené ) klausule ( šedivá ) ...

a pak už prostě sz ve vládě nebyli ...

omluvíte se ?

to xx ...
25. 02. 2013 | 23:41

mb napsal(a):

mněním slovo ´zkurvené´ na podělané ... i když to první je pregnantnější ...
25. 02. 2013 | 23:47

vasja napsal(a):

hrozně kecáš malalaji ... ZELENÍ NEMAJÍ S FOTOVOLTAICKÝM TUNELEM NIC/COKOLI SPOLEČNÉHO ... !!!!
-----------------------------------
Nepoudejte.
Od 2004 seděl v senátu za Zelený kebule Štětina. Toho Bursík, Liška a Massa nezná:-))
Ten jenom platil kebulím procenta z vejplaty:-))
26. 02. 2013 | 03:49

vasja napsal(a):

mb.
Páč jste možná tehdá tahal ještě kačera, tak tady to máte.

http://strana.zeleni.cz/1595/clanek/clanek/
26. 02. 2013 | 03:54

ZM napsal(a):

malataj 25. 02. 2013 | 12:36
jelikož byl příslušný zákon odhlasován v roce 2005, tak SZ pro něj nemohla hlasovat, protože byla zvolena do parlamentu až v roce 2006.
26. 02. 2013 | 09:02

ZM napsal(a):

xx 25. 02. 2013 | 16:03 -
napsal jste-
Navrhly a schválily:
ČSSD, KSČM, SZ, KDU-ČSL
---
Taky omyl. SZ v tu dobu v parlamentu nebyla. Pro VAší informaci(pokud Vás tedy zajímají fakta :) )
http://www.financninoviny.cz/zpravy/poslanci-se-dohadovali-kdo-muze-za-podporu-obnovitelnych-zdroju-energie/898487

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-vykupni-cena-fotovoltaicke-elektriny-fum-/p_ekonomika.asp?c=A100305_184630_p_ekonomika_wag
26. 02. 2013 | 09:09

ZM napsal(a):

Četl jsme v Reflexu (asi před rokem nebo před dvěma), že poměrně velkej podíl ve fotovoltaických elektrárnách v ČR mají německé penzijní fondy.
Jsou o tom i články na webu, např.-
http://www.jakbydlet.cz/clanek/481_fotovoltaika-%E2%80%93-casovana-bomba.aspx

Je možné, že právě němci lobbovaly za změnu příslušného zákona tak, aby to pro ně bylo výhodný.
26. 02. 2013 | 09:15

gaia napsal(a):

Yosif K

co je horší, církevní restituce či bilion za solár?

náboženství bude jako rakovina prorůstat do všech oblastí života

Společenská užitčnost uspěchaného odhlasování restitucí je nulová.

Každý rozumný člověk, měl.li by si vybrat mezi bilionem dluhů a rakovinou, pak volí raději ty dluhy.
Věřte mi, nebo se zeptejte kteréhokoli doktora, za uzdravení jsou pacienti ichotni dát cokoli.
ČSSD nehlasovala proti restitucím

i když možná, že ze stejného důvodu, proč tedy ODS (je.li to vůbec pravda), nehlasovala pro solár.

a ten důvod je ten, že mimo období opoziční smlouvy tyto partaje hlasují vždy proti sobě, i kdyby šlo o dobroz věc, tak z principu proti. Chápete?

navíc, bez elektřiny se dá žít lidstvi žilo po celou dobu existence a mnozí žijí i dnes, s rakovinou se žít pořádně nedá
26. 02. 2013 | 09:20

SuP napsal(a):

Gaia -
Bilon za solár nejsou dluhy. To zkrátka někomu dáváš to, za co sis mohla něco koupit, nebo dělat dobro.
A mimochodem to tvoje envírošílenství není taky nic jiného než náboženství. už si to připusť. Jen se změnili bozi.
26. 02. 2013 | 10:34

ZM napsal(a):

gaia-
církvím bylo ze státního rozpočtu příspíváno ročně kolem 1 miliardy korun. Tzv odluka církve od státu znamená, že v průběhu tuším 30 let stát bude církvím splácet majetek 59 miliard. Nevím to přesně, o církevní restituce se příliš nezajímám. Výrazně větší problém pro státní rozpočet jsou platby na tzv. obsluhu státního dluhu (tedy úroky z půjček). Ty se postupně blíží 70 miliardám ročně. I když bychom odečetli inflaci, tak je to pořád minimálně několik desítek miliard ročně. Tedy za 30 let výrazně více než kolik se "nacpe do chřtánu" církvím.
26. 02. 2013 | 10:35

ZM napsal(a):

SuP - když to zpobecníme, tak na "dojení" státního rozpočtu nebo občanů se podílí spousta firem :) Jenže i "dojení" má své meze :)
26. 02. 2013 | 10:36

ZM napsal(a):

SuP - když byla před lety dostavována JE Temelín, tak to taky rozhodně nebyl příklad efektivní stavby. bylo tam předražení o miliardy. Holt je potřeba se smířit s tím, že jední dojí z jaderné, a jiní ze soláru :) Samozřejmě více krav znamená více nadojeného mléka :)
26. 02. 2013 | 10:40

SuP napsal(a):

ZM -
Jen s tím malým rozdílkem, že celá JETE stála kolem 100 miliard a výkon, který stát nakoupí od FVE, nesouměřitelně zanedbatelný bude stát 1000 miliard. A přestože do ceny temelínské kWh byla rozpočítaná cena stavby, údržby a likvidace, stojí tam 1kWh zhruba 1Kč. Myslíte, že nerentabilní?
26. 02. 2013 | 13:10

mb napsal(a):

říká se, že se chystá prozměnu jaderný tunel, tak o tom začněte přemýšlet ...
26. 02. 2013 | 16:09

Yosif K napsal(a):

SuP napsal(a):
A přestože do ceny temelínské kWh byla rozpočítaná cena stavby, údržby a likvidace, stojí tam 1kWh zhruba 1Kč. Myslíte, že nerentabilní?
26. 02. 2013 | 13:10
U tradičních elektráren i u JET je možné se dosadovat zda kWh stojí 1 Kč nebo 2 Kč atd.

U FVE je STAT MUSÍ platit po dobu 20 let ceny jako 12,30 Kč za kWh. Kdo by to kupoval kdyby to nebylo dotované? Vůbec nikdo. Za 20 let se na dotacích zaplatí 20-30 krát více než církvím. Dílo zelených fanatiků. Tisíc miliard Kč v černé díře - i kdyby na tom nikdo nic nenakradl. Tisíc miliard v černé díře předčasného zavádění nesmyslně drahe technologie.
26. 02. 2013 | 16:13

SuP napsal(a):

Yosif K -
Přesně TO jsem chtěl říct.
Nevím, jak to dělám, že to nikdy nikdo nepochopí?
26. 02. 2013 | 17:10

SuP napsal(a):

mb -
Když cenu New Temelin odvodíme od ceny fotovolaiky, zjistíme, kolik by takovej Temelín SMĚL stát, kdyby tu cenu zase počítali socani. A blbej by byl každej, kdo by to stavěl levnějc. To je tunel z Budějc až do Afryky.
26. 02. 2013 | 17:14

xx napsal(a):

mb: Píšete, "ano bursík měl vliv na zákon ... ale bez té 5ti procentní ( zkurvené ) klausule ( šedivá ) ... "

Takže milý MB, v návrhu na kterém spolupracoval Bursík (SZ) skutečně není návrh na (zkurvenou) 5ti procentní kalusuli, ale na (zkurvenou) 10ti procentní klausuli.

Takže se můžeme dohadovat jaká klausule byla zkurvenější, ale to je tak vše. Já jsem o míře zavinění jednotlivých stran na celém zkurveném zákoně mnoho nepsal. Psal jsem, že svůj podíl mají všechny strany, včetně té vaší milované SZ. Každá přispěla jinak a všechny nesou odpovědnost.

Důkazní materiál:

Vládní návrh zákona o podpoře OZE, sněmovní tisk 529 http://www.psp.cz/sqw/text/text2.sqw?idd=7443 říká na straně 8 v odstavci 3 oddílu o cenách, že:

"3. Výkupní ceny a ceny zelených certifikátů stanovené Úřadem pro následující kalendářní rok nesmí být nižší než 90 % hodnoty výkupních cen a zelených certifikátů platných v roce, v němž se o novém stanovení rozhoduje."

....................

Kdy se omluvíte za lži a bezdůvodné fanatické napadání ?
26. 02. 2013 | 17:47

modrý edvard napsal(a):

xx: jde o to, že zákon měl být změněn, když se ta FVE začala nezřízeně rozbíhat. Fischer a kol. Taky nemáme speciální zákon o chovu pakoňů, protože se tím, zatím, nikdo nezabývá.
26. 02. 2013 | 18:14

xx napsal(a):

modrý edvard: to se ale bavíme o něčem jiném a je to pravda. Nikdo ze zodpovědných s tím nic neudělal. Opakuji to znovu stále dokola. Svůj podíl na tom mají všichni politici, včetně ODS, která pro ten zákon nehlasovala a byla tehdy proti.

Když mohl Petr Mach varovat před neúměrnými náklady už v roce 2007, proč to nezvládl celý státní aparát včetně Bursíka po celé jeho funkční období ? V roce 2007, od kdy byl Bursík ministrem životního prostředí, se Mach vsadil s jedním z náměstků (Ing. Martin Kloz, CSc. - kolik má asi solárek tenhle pán ), že náklady budou přes 24 miliard a varoval že by se s tím mělo něco dělat. A ministerský náměstek tvrdil, že to bude jen asi 4 miliardy. Pak se mu veřejně omlouval inzerátem v novinách. Ony ty náklady nakonec vzrostly na 48 miliard za 2010.

Takže nedělejme ze SZ svatoušky. I oni s tím mohli něco dělat, varovných signálů bylo dost. A navíc jsou jedni ze strůjců.

Ale je snažší to svést na ty druhé. Na lidi co si detaily neověřují a na fanatiky jako je mb to zabírá. MB tady napadl ostatní, křičel a byl sprostý, tvrdil že SZ s tím neměla NIC/COKOLIV společného. Pak uznal vliv Bursíka ale tvrdil že s tou omezující klausulí to nebylo navrhováno. Ani to není pravda.

Takže co, omluvy se od fanatika asi nedočkáme. Spíš nadávek.

Data:
RNDr. Martin Bursík - místopředseda vlády a ministr životního prostředí
(4. 10. - 4. 12. 2007 - pověřen řízením resortu MŠMT)
(9. 1. 2007 - 26. 3. 2009) - demise
(26. 3. 2009 - 8. 5. 2009) - ministr v demisi životopis

http://machpetrmach.blog.idnes.cz/c/239084/Vyhral-jsem-sazku-o-24-miliard.html
26. 02. 2013 | 18:35

modrý edvard napsal(a):

xx: to není problém životního prostředí, ale MPO. Životnímu prostředí se nic nestalo.
Jinak, souhlasím, máslo na hlavě mají všichni. /osobně jsem tady nadával Liškovi na blogu, že s tím nic nedělal/. Ale nejvíc ho mají Fischer, Tošovský a další ministři v jeho vládě. Taky poslanci v příslušných výborech.
S Machem mám stejný problém jako s Klausem - furt říká , že všechno je blbě, a potom, když to je blbě, tak má pravdu. Ale já nemám dost času sledovat všechny jeho blbé předpovědi. /viz kouzelník Arnoštek/
27. 02. 2013 | 09:25

xx napsal(a):

modrý edvard: Jo souhlasím. Ale s MB jsme se nepřeli o tom, kolik má na hlavě kdo másla. MB tady zcela drze a hulvátsky křičel, že hrozně kecáme, že "ZELENÍ NEMAJÍ S FOTOVOLTAICKÝM TUNELEM NIC/COKOLI SPOLEČNÉHO ... !!!!" a že "ZELENÍ V ŽÁDNÉM SOLÁRNÍM TUNELU NEJEDOU". Pod tíhou argumentů nakonec uznal vliv Bursíka a pak už se tu neobjevil. Dožadoval se sice omluvy, ovšem na základě vlastních lží a demagogie zeleného fanatika.

Co se týče Macha, myslím že nemáte pravdu, ale to si musí vyřešit každý sám, já nejsem agitátor, abych Vás přesvědčoval. Jen jsem uvedl fakta, Mach se tehdy veřejně vsadil a byl blíže pravdě, i když ani on se netrefil. Odhadoval náklady poloviční, než jako skutečně byly. Náměstek ministra, řeklo by se odborník, z obou stran otitulovaný vzdělanec a odhadoval náklady desetinové, proto skutečnosti.
27. 02. 2013 | 10:09

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy