Kolik platíme za záchranu života? A kolik za spravedlivý trest? aneb Porovnání ceny života

04. 08. 2009 | 16:29
Přečteno 8322 krát
10 milionů korun denně za činnost Mezinárodního trestního tribunálu pro bývalou Jugoslávii. 100 korun za záchranu života dítěte na chudém venkově v Africe nebo Asii. Platíme obě tyto položky, jako občané „bohatého Západu“, ze svých daní (v případě Mezinárodního trestního tribunálu pro bývalou Jugoslávii například přes NATO). Dává to smysl? Jaké jsou výsledky?

Cena necelých 2 týdnů fungování Mezinárodního trestního tribunálu by stačila na záchranu života jednoho milionu dětí. Stačilo by zkrátit činnost Mezinárodního trestního tribunálu pro bývalou Jugoslávii o půl roku a měli bychom chybějící prostředky na záchranu života všech 10 milionů dětí, které zbytečně každý rok umírají na zápal plic, průjmová onemocnění a malárii, jejichž účinná prevence a léčba vyjde přibližně 100 korun na dítě.

Mezinárodní trestní tribunál pro bývalou Jugoslávii právě slavil jeden ze svých největších úspěchů. Milan a Sredoje Lukić byli shledáni vinnými za zločinecké činy, jako upalování bosenských žen a dětí zaživa, napáchané před 15 lety. Nejpřísnějším možným trestem je u Mezinárodního trestního tribunálu pro bývalou Jugoslávii odsouzení na doživotí v „nejhumánnějším vězení“ světa v Haagu – v plně zařízeném pokoji s koupelnou, satelitní televizí, mezinárodními telefonními hovory zdarma a s návštěvami příbuzných a přátel, a také s volným přístupem do tělocvičny, klubovny a dalších prostor vybavených pro volný čas ve společnosti ostatních odsouzených. Mezinárodní trestní tribunál pro bývalou Jugoslávii zaměstnává 1,200 zaměstnanců, včetně 28 soudců a mnoha právníků. Svou činnost má ukončit v roce 2010. Očekává se, že výsledkem 17 let jeho činnosti bude asi 50 odsouzených z celkového počtu 160 obviněných.

Mezinárodní trestní tribunál pro bývalou Jugoslávií je pouze jedním z mnoha drahých instrumentů spravedlnosti a ochrany práv obžalovaných zločinců. K novějším trestním tribunálům patří například Trestní tribunál pro Kambodžu, jehož činnost od roku 2006 přichází asi na 400 milionů korun ročně a výsledkem je zatím 5 obviněných.

Samotná existence takovýchto tribunálů a soudů dbajících na práva obžalovaných je jistě známkou humanismu a lidského pokroku. Výsledkem jejich činnosti má být posílení mezinárodního práva, zodpovědnosti za zločiny a spravedlnosti pro oběti. Předpokládá se, že jejich existence a ochota vyspělých zemí finančně přispívat na jejich činnost, také posiluje právní a morální vědomí mladé generace po celém světě.

Z pohledu obětí a pozůstalých v rodné zemi obviněných zločinců je činnost mezinárodních tribunálů méně pochopitelná. Náklady na činnost tribunálu by raději viděli jako investice ve svých chudých vesnicích. Pohodlí, jaké ve vězení v Haagu získávají odsouzení zločinci, by pozůstalí v jejich rodné zemi chtěli alespoň zčásti pro sebe. Podezření z rozsáhlé korupce, které obestírá například Tribunál pro Kambodžu, přidává na pochybnostech a … pocitu bezpráví.

A pak je tady těch 10 milionů dětí, které asi i letos zemřou protože chybí prevence a léčba v hodnotě 100 korun na jednoho. A toto je jen jeden z příkladů, kde prostředky z našich daní by mohly sloužit k záchraně života nevinných.

Obávám se, že nepřeháním, když odhaduji, že za „spravedlivý trest“ jednoho válečného zločince platíme téměř tolik, kolik bychom zaplatili za záchranu života všech 10 milionů dětí, které každý rok zbytečně umírají.

Obávám se, že rétorikou lidských práv někdy zvýrazňujeme spíše než překonáváme rozdíly mezi silnými a slabými ve společnosti.

Obávám se, že je jednodušší a více uspokojující bojovat každý za svou spravedlivou věc – spíše než hledat východiska, která by byla v souladu s celkovými souvislostmi.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Karel Mueller napsal(a):

Dobrý den paní Brixi,
měl jsem na jazyku "pár hlubokomyslností" lehce sardonickým tonem, ale raději toho nechám.

Protože to, co píšete, je tak hrozné, že se to nedá komentovat.
04. 08. 2009 | 17:05

schlimbach napsal(a):

autor
vážená paní máte naprostou pravdu. Je to pro naši západní " civilizaci " velice nelichotivá vizitka
04. 08. 2009 | 17:23

Rumcajs napsal(a):

Diskuze o formě trestu válečných zločinců je jedna věc a vyvolávání odpovědnosti za smrt dětí je věc druhá.

Trochu mi to připomíná snahu vinit mě z rómské nevzdělanosti, neschopnosti pracovat, neschopnosti se kulturně zařadit ....

Já myslím, že toho falešného sebemrskačství už bylo dost.
04. 08. 2009 | 17:23

Karel Mueller napsal(a):

Rumcajs:
Pozdrav do Řáholce.

Obávám se, že to je o absurdnosti, nikoliv o sebemrskačstí. Jedna věc je naše neschopnost řešit romský problém, jiná věc je záchrana milionů dětí za zlomek částky, kterou tady na Romy vynakládáme.

Ale jak říkám, text je především o absurdnosti.

"Doba vymknutá z kloubů šílí" by řekl klasik.
04. 08. 2009 | 17:33

xyz.xx napsal(a):

Nechapu proc zrovna pani Brixi utoci na trestni tribunaly. Proc tercem kritiky neni urednicka masinerie EU zabyvajici se v mnoha pripadech primo nesmysly, jako je napriklad normovani tvaru a velikosti zeleniny. Kolik stoji toto a kolik zivotu bychom za ty penize zachranili ?

Nechodme tak daleko, kolik penez proustruji nasi urednici, kolik milionu se vynaklada rocne na luxusni sidla nasich uradu, na vybaveni, auta a kolik by za to bylo zahranenych deti ?

A pak je tu samozrejme otazka, co se zachranenymi detmi. Kdyby v Africe prezilo o 10 milionu deti vic, meli bychom po case o par stovek milionu vetsi imigracni problem. Demograficke zakonitosti jsou neuprosne. Se zlespujicim se zdravotnictvim se zahustuje a starne populace a prinasi nemale potize.
04. 08. 2009 | 17:34

Lex napsal(a):

Pozdravuji autorku!
A dodávám: A to jste se ani letmo nedotkla světových (ač by stačily i americké) výdajů na zbrojení a výdajů na korupci s tím spojenou. A nemusí to být jen zbrojení. Na těchto stránkách před nedávnem jeden autor sděloval o jisté osobě, že žaluje český stát o náhradu ve výši 50 MILIARD korun, neboť ji český stát (prostřednictvím trestního stíhání z důvodu obvinění ze strany tří kurdských bývalých spoluobčanů z mučení) zhatil smlouvu na provizi 900 miliónů korun od české StÁTNÍ firmy za zprostředkování zakázky na stavbu elektrárny v Turecku v hodnotě 9 miliard korun (provize tedy měla činit 10 % z ceny zakázky). Počítám-li to dobře, těch devětset miliónů korun (bylo to v roce 1994, kdy hodnota těch peněz byla ještě jinde) by také tak akorát bylo na záchranu těch dětí.
Klidný den! (Hezký nepřeju, po Vašem článku by to bylo nemístné.) Lex
04. 08. 2009 | 17:35

Rumcajs napsal(a):

Karel Mueller:

Než začneme o obsurdnosti, můžeme se zamyslet nad tím,čím to, že Afriku sponzorujeme my a né ona nás ?
04. 08. 2009 | 17:42

Karel Mueller napsal(a):

xyz.xx:
S tím, co píšete o Bruselu v zásadě souhlasím, ale nemůžete směšovat lékařskou pomoc dětem - nadto za v podstatě směšnou částku - a situaci v těchto zemích, kterou si musí řešit obyvatelé sami.

A problémy s imigrací? Nikdo nás nenutí je brát ... alespoň doufám.
04. 08. 2009 | 17:43

Jirka H napsal(a):

Podivné je paní Brixi nejen to, jak jste sesypala na jednu hromadu dva různé problémy, ale především to, jak jste se vyhla sebemenší zmínce o kořenech bídy afrických dětí. Za jejich utrpením zřídka stojí Západ, ale nejčastěji místní tyrani - viz. Zimbabwe, kteří jsou schopni ožebračit i původně prosperující zemi. Jako další příklad se dá uvést Somálsko a obrovské uspokojení různých krasoduchů nad tím, jak tam místní gangy vytlačily Američany, aby jim nepřekáželi v bezmezném loupení a vraždění.
04. 08. 2009 | 17:46

Karel Mueller napsal(a):

Rumcajs:

Jste si tím jist? Pokud se podíváme na Afriku jako celek, tak řada států má pohádkové nerostné bohatství. Např. Kongo, tedy dnes Zaire.

Musel bych vědět, kam zisky za exploataci Afriky jdou. A také koho a proč tam podporujeme. Ale to nevím.
04. 08. 2009 | 17:48

Jirka H napsal(a):

Dodatek:
No dovolím si ještě poznámku. Úplně nejlepší by bylo zrušit celní a administrativní bariéry na dovoz zboží a potravin z Afriky, a ne ještě dotovat vývoz evropských potravin do Afriky a likvidovat tak místní producenty našimi přebytky. No a v těch afrických zemích, kde mají jenom trochu solidní vládu by mohlo být za pár let úplně po hladu...
04. 08. 2009 | 17:53

Rumcajs napsal(a):

Karel Mueller:

Při Vaši inteligenci Vám přece nemusím vykládat, že nerostné bohatství není vše.

Jinak co vnímám ze svého okolí, žádná potravinová pomoc mi z Konga nedošla a u nás v Řáholci na školách žádní dobrovolníci ze Zaire rovněž neučí.

Z toho poněkud naivně usuzuji, že nás nesponzorují.
04. 08. 2009 | 17:56

hanabrixi napsal(a):

Ano, pane Muellere, je to o absurdnosti. O principech mimo kontext.

xyz.xx - jestli chcete dotáhnout Vaši úvahu v posledním odstavci kousek dále dostanete se také k absurdnosti, že některé nejvlivnější světové osobnosti zakazují antikoncepci a plánované rodičovství.

Pane Lexi, příkladů je hodně. Ty tribunály jsou trošku absurdnější než jiné tím, že jejich náklady se počítají jako "zahraniční pomoc".

Pěkný den.
04. 08. 2009 | 17:58

Čochtan napsal(a):

Paní Brixi,
kdybych měl klobouk, tak ho před Vámi smeknu.
Zatím nepřidám žádný komentář, musím nad tím přemýšlet.
04. 08. 2009 | 18:06

Carlos V. napsal(a):

Radsi budme potichu.

Az pravnikum v Haagu dojde prace, nezbyde, nez aby Americani vybombardovali v ramci cviceni dalsi malou zemicku a EU pravnici meli koho soudit.

Nemohl by si treba nekdo myslet, ze pachame na nejake narodnosti genocidu ?

PS. Je tak lehke hodnotit jugoslavske udalosti se znalostmi z novin...
04. 08. 2009 | 18:21

veverka napsal(a):

Paní Brixi a co takové tři biliony dolarů,které stála okupační válka v Iráku?

Joseph Stiglitz: Jaká je pravá cena války v Iráku
http://www.blisty.cz/2008/2...

A ty ZHN se stále nenašly,ačkoliv nám Cyrilek Svobodů tvrdil,že je na nás může Sadám vypálit do osmi minut.

No kolik by se tak dalo zachránit dětí za tři biliony dolarů,co myslíte paní Brixi?

A co třeba nejnovější okupační válka v Afghánistánu? Nějaký trestní tribunál je proti těmto výdajům hadr.Víte kolik do toho nacpala třeba jen naše lokajská vláda?
04. 08. 2009 | 18:25

Karel Mueller napsal(a):

Paní Brixi,
děkuji za odpověď :-).

Pane Rumcajs,
myslím, že bych to se svojí inteligencí ještě mohl zmáknout :-). Také se nehodlám pouštět do problémů Afriky a jejich řešení.

Ale nadhodil jste relaci Dává/Dostává pro Afriku jako celek. A já jsem jen chtěl říct, že si tou relací nejsem jist. I když si umím představit, že položka Dává jde do jiných kapes, než ze kterých jde položka Dostává, nic víc za tím nehledejte :-).
04. 08. 2009 | 18:34

hanabrixi napsal(a):

Díky, pane Čochtane. Těší mě, že jste se zastavil.

Pánové Carlosi V a Rumcajsi, mě tady nejde o určení odpovědnosti Západu za chudé děti v Africe.

Jedná se mi hlavně o porovnání ceny života. Kolik je naše společnost ochotna zaplatit za ochranu života v různých souvilostech.

A pro takové porovnání nemusíme chodit ani k tribunálům ani do Afriky. Někdy najdeme absurdní příklady i v každodenním životě.

Ale to samozřejmě neznamená, že existuje nějaké jednoduché a eticky jednoznačné řešení.

Proto si myslím, že je to vhodné téma pro veřejnou diskuzi a že veřejná diskuze může při řešení těchto otázek pomoct.
04. 08. 2009 | 18:37

Lex napsal(a):

autorka
Obávám se, že podstatnou (ne-li největší) část z nákladů na "zahraniční pomoc" činí náklady na vyzbrojování těch zemí, jednou té strany, která je u moci, jindy opozice nebo povstalců (coby subjektů mezinárodního práva).
Krásný (podle mne) blog na něco podobného napsal Milan Kubr ve svém blogu "155 letadlových lodí" 22.9.2008 - http://blog.aktualne.centru... , ze kterého si dovoluji vyjmout: „ Sto padesát pět letadlových lodí třídy Nimitz! To je cena, kterou prý americká vláda hodlá zaplatit za záchranu bankovního sektoru. Ač jsem se poctivě snažil, nedovedl jsem si představit, čemu vlastně těch slibovaných 700 miliard dolarů odpovídá. Teď už to díky přednímu českému deníku umím a jsem tomu neskonale rád, jako jistě mnoho dalších čtenářů.
V médiích je třeba používat názorných a výstižných příměrů nejen pro správné informování veřejnosti, nýbrž i pro její výchovu. Neobratný novinář by třeba napsal, že za 700 miliard dolarů by se celá Afrika dala krmit padesát let, že taková částka odpovídá 70% ceny války v Iráku, nebo že to je pětkrát více, než svět věnuje ročně na rozvojovou pomoc nejchudším zemím.“
Ale nejsem v tom kovaný, třeba se mýlím, jen si to myslím.
Hezký večer! Lex
04. 08. 2009 | 18:38

Emissary napsal(a):

Hm, pani Brixi,

dobrý den.

A co tedy navrhujete? Vaše myšlenkové pochody jsou mnohdy kontraproduktivní, chcete-li rozporuplné a člověk vlastně nikdy neví, co chcete. Jak chcete svět uspořádat, aby byl lepší?
04. 08. 2009 | 18:39

Pepa Řepa napsal(a):

Paní Brixi, jako vždy,jste tady absolutní špička.
Bohužel mám pocit, že debata půjde někam jinam.

Major Terasky nikdy neviděl Ionesca nebo Becketa, nepochopí co to je absurdita.

A boj za 'lidská práva" nemůže být nikdy, ale opravdu nikdy absurdní.

Kam bychom došli, kdybychom takovou herezi připustili?

Tady to schytáte od urbanistů a kocábovitých.
Mějte se hezky.
04. 08. 2009 | 18:43

Ondřej napsal(a):

4emissary:
Tady vůbec nejde o východiska. Ty prostě dnes nejsou. Tady jde o srovnání ceny života. I ti největší grázlové v Evropě nás stojí nesmírné prachy, abychom je "potrestali", protože z pohledu civilizovaného člověka je věšení barbarské. Na druhou stranu je na světě x milionů zubožených nevinných prostých lidí, kteří umírají, protože nemají ani ty základní prostředky pro přežití. A všem nám to přijde normální
O nějakém novém uspořádání nemůže být řeč už z toho důvodu, že to stávající nám vlastně vyhovuje. Jednoduše protože nechcípáme my.
V podstatě jde o to, že od počátku dodnes každá "vyspělá" civilizace prosperovala na úkor druhých. Pokud kdokoliv najde vyjímku, rád se poučím.
Ondřej
04. 08. 2009 | 18:55

Pepa Řepa napsal(a):

To Emissary
nikdo není centrální mozek lidstva, aby nabízel východiska.

Není lepší brnknout na strunu a ať si každý udělá vlastní úsudek?

Když budete prát lidem do hlavy východista, předem dané doktriny, které někdy skončí úplně jinde než tvůrci zamýšleli, nebude to nalejvárna vedoucí k totalitě?

reCaptcha dodává: lues hunt
04. 08. 2009 | 19:03

Petr z Tábora napsal(a):

Pěkné zamyšlení paní Brixi.
Jak by třeba Vámi uváděným dětem pomohlo něco z příjmů sportovců, uměleckých hvězdiček, ředitelů bank apod. Jaký je jejich skutečný přínos pro společnost ve srovnání s obyčejnými lidmi, je skutečně 20/50-ti násobný jako jejich odměny ?
Či kolik bude stát těch 100 objednaných transportérů pro českou armádu z nichž se ve skutečném boji použije malá část ? Kolik dětí by se zachránilo za řádově 500 milionů Kč, které bude stát vyčištění bahna z táborského Jordánu přičemž voda pak bude stejně čistá (špinavá) jako nyní?
04. 08. 2009 | 19:22

mirek z. napsal(a):

Hanko, je to již přes deset let, co jsme se neviděli ve W-D.C., takže nejdříve přání dobrého zdraví Tobě i celé rodině. Rád čtu tvé blogy, něco je diskutabilní, s něčím souhlasím, ale tohle je trochu mystérium s tím tribunálem v komparaci s náklady na odvrácení zbytečných úmrtí dětí třeba v subsaharské Africe.Tribunál chápu jako veřejný statek sui generis, ponechme stranou náklady/užitek, ale kdybych chtěl srovnávat absurdity, našel bych jiné příklady, kde o žádném globálním veřejném statku (tresty pro spáchání genocidy) nemůžeme hovořit ani náhodou. Namátkou moje oblíbená dotace na "velkou rohatou jednotku" (tura domácího) v rámci Společné zemědělské politiky EU, která byla jednu dobu vyšší než roční hrubý domácí produkt na obyvatele v Etiopii. Absurdní? Jistě. Farizejství vyspělých zemí v boji s chudobou? Samozřejmě.Zabránění využití komparativních výhod rozvojových zemí? Nepochybně. Jenže jak dobře víš, třeba zrovna taková Etiopie, i když je jedna z nejchudších zemí na světě, by si snadno mohla dovolit tu zdravotnickou intervenci ve výši 100 korun, o níž hovoříš, kdyby si shodou okolností nechtěla vydržovat jednu z největších armád v subsaharské Africe a tu a tam odolala menšímu konfliktu, tu s Eritreou, tu dobýt na pár měsíců Mogadišo. Jinak řečeno, tyhle zdravotní intervence jsou tak levné, že by je všechny země subsaharské Afriky zvládly financovat z vlastních zdrojů, kdyby to jen trochu doopravdy chtěly. Víš líp než já, že to tak je, a dávat příměr ausgerechnet s tribunálem není úplně fér. Ale uvítal bych debatu na téma development economics, která v česku fakt bolestně chybí, jenom tenhle výkop mi nepřijde nejšťastnější. Ještě jednou zdravím a keep on blogging.
04. 08. 2009 | 19:48

Emissary napsal(a):

Pro: Ondřej
Pro: Pepa Řepa

No dobrá, jestliže něco kritizuji, je dobré znát řešení. Já jsem se ptal paní Brixi a nechci kopie, chci originál. Je situace a je řešení. Úkolem nás všech je zamyslet se, vybrat optimální řešení. Nebo si snad mám myslet, že jste poskoci?
04. 08. 2009 | 20:00

Pepa Řepa napsal(a):

Nevím jak kolega, ale já jsem flunkey. Servilní až běda.
04. 08. 2009 | 20:13

Emissary napsal(a):

Pro: Pepa Řepa

Ani ne, nemyslím. Jen se snažím navázat on line rozhovor s paní Brixi. Musím přiznat, že v něčem mě fascinuje a v něčem rmoutí. Ale čas se krátí. Asi to nevyjde.
04. 08. 2009 | 20:19

Pepa Řepa napsal(a):

To Emissary
Mezinárodní trestní tribunál pro bývalou Jugoslávii zaměstnává 1,200 zaměstnanců, včetně 28 soudců a mnoha právníků.
--------
Věděl jste to? Já ne.
Dost tristní bilance za odsouzení pár výtečníků a to pouze z jedné strany válečného konfliktu, řekl bych.
04. 08. 2009 | 20:40

Emissary napsal(a):

Pro: Pepa Řepa

To tak nějak vím a je to hanba. Ani já , ani Vy s tím nemůžeme nic dělat. To je dělítko: co je ještě civilizace a co není, co je byrokracie. Proto čekám na paní Brixi. Nebo jí mám říkat ma’am?
04. 08. 2009 | 20:49

Kamil napsal(a):

To autorka
nejsem si jistý, že prolém vyřeší nasytit hladové děti. Ony budou mít hlad i zítra, tak bych je raději naučil chytat ryby.
Hezký večer.
04. 08. 2009 | 20:51

Vico napsal(a):

Emissary : V tom případě budiž vám zem lehká.
04. 08. 2009 | 20:55

Emissary napsal(a):

Pro: Vico

Nožná bude, ale kdoví jak Vám. :-)
04. 08. 2009 | 21:01

Rumcajs napsal(a):

Myslím, že správným směrem to posunul xyz.xx.

Otázka je ve skutečnosti stejně absurdní, jak třeba smysl života či existence Boha.

U každé vydané koruny si můžeme položit stejnou otázku. Máme utrácet za stěhování Bruselu nesmyslné částky ?

Mají být sportovci tak dobře placeni ? Má Vlček porcovat medvěda tak, aby 30 miliónů šlo na hřiště, místo na očkování dětí.

Máme u nás budovat multikina a podobnou zábavu ?

A kdyby jsme přeci jenom si tohle odpustili, máme ušetřené peníze nacpat do Afriky, nebo u nás není nikdo, kdo nepotřebuje pomoc nebo uhradit drahou léčbu ?

Vždycky na každou vynaloženou korunu se najde někdo, kdo najde smysluplnější a humánnější využití.
04. 08. 2009 | 21:10

PSO Pocestny, Bellagio, Lago di Cíomo napsal(a):

Hello everyone!
Prefix - Stejskale, když vás někdo pošle do řiti (osobně vás a vašeho fámula - ne "všechny" jak tu opakujete)a třískne dveřma, je šaškárna je chodit zamykat a ještě se tvářit, že jste někoho vyhodil. Moc jsem se nasmál, projel jsem si fulltextem vaše smyšlenky o mé osobě za ty tři měsíce, co jsem byl mimo drát a nestačim se divit, jak oduševněle může jeden zamlouvat jádro věci.

Nebojte, má návštěva je krátká a nebude mít žádné opakování, jsem na dovolené, Lago di Como je rozhodně lepší atrakce než ten váš server/bulvár, takže se vyvenčím a šup zpět do rachoty.

Můžete taky začít mudrovat, za čí peníze se tu jachtim, je to u vás koukám moda. -)))

Kdepak, Pepa bude pyšnej, vše jsem poctivě vydělal na trase Kabul - Mazzar-I-Shariff.
Premii na yachtu mi zaplatil jeden bohatej daddy, kterému jsme s partou kiwi snajperů a jednim SAS našli synka v oblasti Baltoro. Ano hrál jsem si na sedm let v Tibetu kříženejch s Lawrencem z Arábie. Nikdy bych nevěřil, že ze mne udělají ve vojenské maskérně Pakoše/Paštuna jako fík.

Zdravím všechny multikulti a hlavně naší letku socialistických koberců.
Paní Brixi mohu ujistit, že vzhledem k tomu, že eurosozany do Afghánu nikdo nepustí, nehrozí ta hrůzná komedie, o které píše. Nene, my (pracuju pro Brity) ten Afghán prostě rozvineme i kdyby čmoud na koze jezdil.
Od září do vánoc tam roztáhneme AvSec na 62 vnitrostátních runwajích a otevřeme vzdušný prostor. Zatím to oblétáme, fotíme a USAF to "uklízí" napalmem, to abychom se tam nebáli a nemrzly nám tyhlety, však víte co. Za měsíc začnou v horách mrazy, čmoudi budou líp vidět, budou muset taky topit a není kouře bez ohýnku (super se to trefuje termonaváděnou střelou, rugheaded keep flying towards Alláh in whole packs.

Kdyby někdo chtěl plat jako Klaus za práci na letištní věži, rád ho vezmu do party, ale nesmí to bejt přizdihráč jako místní cenzor.

Pepane, Obama mia nám dal 22 mld. na hraní, proč hladovět v EU, když se dá tak pěkně tloustnout v US/UK armě - máme 5 chodů, prostě jak říkají status quo
Now you remember what the draftman said
Nothing to do all day but stay in bed
Youre in the army now
Oh, oh, youre in the army now
-chce to jen passport od mother Queen a ten já máááám-))))
Kdepak, tam si vrzne akorát anglosas a je to tak dobře, ostatní tam stejnak dělají bull shit a jenom kňouraj jako ta banda českejch kašparů ze SOK.

Vojáci speciálisté, kteří se bojí bojovat, to je vizitka skoro ještě lepší než ta ostuda s europresidenturou.

Tak se mějte jak umíte. Pepane, až narazíš na Ivánka, že pozdravuju, za dva dny jedu na výlet do Courmayeur, tak mu pošlu Mont Blanc v aktuální formě... K2 mu nepošlu, tam jsem si foťák jaksi nebral, to nedělaj ani "bílý Paštůni" -))

Postfix - proč mám z ciziny pocit, že se ta celá vaše domácí squadrra stává menší a menší, až bude ouplně nejmenší?

Get some balls, lads!
It is all too pathetic!
04. 08. 2009 | 21:31

P.S. napsal(a):

P.S.
Pro fšechny míromily:
Rozvoj prvobytně pospolné společnosti je dobrá kůra pro všechny fëťáky multikulti a Tamáše všeho druhu.

Bez blembáku, kalacha a keramiky ty míromor přežije cca 22 minut v "střetném boji s místní nekulturou.
Možná by to stálo za uspořádání malého zájezdu - vřele doporučuji Luborkovi, Havlíkovi a nezapomeňte připakovat i odvážné Pehe, pošlu vám obrázek jak to vypadá, když má bojovník za lidská práva plný kalhoty - třeba jako maestro Tvrdík o něm se tu šíří ouplné legendy.

Mr. Tvrdík is understood as the unit of beuing totally scared, one can say completely shitcovered. Send him again we are quite bored at the Green Zone since Afghanies do not have that much semtex to blow our ass away, poor dogs...
04. 08. 2009 | 21:49

Pepa Řepa napsal(a):

A hele,rambling ghost se zase objevil.

Chudák Stejskal, dílo se nedaří.
Není tam taky bigjirka?
04. 08. 2009 | 21:55

Pepa Řepa napsal(a):

To vagabond
Jo a užijte si trochu muslimského světa.Pak si to povíme.
Až se budete vracet je heslo pro vstup na server: Nepaušalizovat.
Mějte se.
04. 08. 2009 | 21:59

xyz.xx napsal(a):

Rumcajsi, shrnul jste to asi srozumitelneji, presne takhle jsem to myslel. Snad to pani autorka ted pochopi :-)
04. 08. 2009 | 22:01

Navvy napsal(a):

Tribunál v Haagu je drahý. No a co? Ten tribunál je proto, aby tady v Evropě to za pár let nevypadalo jako v Africe. Jen škoda, že ten tribunál neměří všem stejným metrem.
04. 08. 2009 | 22:33

Jarmil napsal(a):

Tady není vhodné říkat - Tribunál v Haagu je drahý. No a co? -
Podobné instituce se začínají chovat jako rakovina. Rostou bez ohledu na potřeby základniho organizmu.
04. 08. 2009 | 23:30

Zacheus napsal(a):

To Hana Brixi. Asi jste se dotkla eticky velmi závažného tématu. Posílám Vám ( místo dlouhých rozborů) tento verš:

"Já odemkkla skříňku rezavou,
já vyndala perlu slzavou,
velikou perlu, prstýnek
s velikou perlou.".

Marina Ivanovna Cvětajevová
04. 08. 2009 | 23:39

pierre napsal(a):

diky za blog pani brixi...
je k tomu malo co dodat..

vse jste shrnula (pro ty co nechapou) ve vasi odpovedi (04.08.2009 18:37:08) cituji "...Jedná se mi hlavně o porovnání ceny života...."

vyborny blog..
05. 08. 2009 | 01:42

hanabrixi napsal(a):

Pane Zacheusi, díky za verš. Jen mě napadá: Perly z rezavých skříněk anebo zaprášené kostlivce z leštěných mahagonových skříní?
Pánové Pierre, Ondřeji, Muellere -
děkuji za pomoc ve vysvětlení "co tím chtěl autor říct"
Pane Emissary - tímto článkem si jen dovoluji krátce zamyslet na relativitou ceny života z pohledu západní civilizace.

Nenavrhuji řešení a nemyslím si, že nějaké jednoduché řešení existuje.

Věřím však, že veřejná diskuze o eticky obtížných otázkách může snižovat míru absurdit.

Možná byste se divil, jak potřebné je zabývat se cenou života (a každého jeho roku ve zdraví) třeba při rozodování, jak nejefektivněji vynakládat veřejné prostředky ve zdravotnictví.

Ale o tom až jindy.
Pánové Lexi, Rumcajsi, xyz.xx a Petře z Tábora -
souhlasím, že veřejných financích je absurdit spousta a že je důležité na ně smysluplně poukazovat (viz např. odkaz uvedený panem Lexem).

Srovnání ceny života je důležité v kontextu veřejných financí ale i v kontextu širším.

Např. každá regulace směřující k lepší ochraně veřejného zdraví s sebou nese náklady (také pro výrobce a spotřebitele).

Z etického pohledu obtížné (ale z ekonomického pohledu nutné) je rozhodnout jaké náklady v přepočtu na počet zachráněných životů jsou přiměřené.

Diskuze k porovnání ceny života se kromě veřejných financí může ubírat i mnoha jinými směry...
Mirku - dík za návštěvu na blogu. Přání všeho dobrého také Tobě a rodině.

Myslím, že záměr tohoto mého článku přeceňuješ. Je celkem skromný (viz repliky výše).

Souhlasím, že výkop do development economics (pokud ho tady na blogu někdy udělám) by měl být komplexnější. Rozhodně by měl obsahovat aspekty, o kterých se zmiňuješ - ve vyspělých i rozvojových zemích.

A k těm tribunálům - Tribunály, stejně tako jako i jiné veřejné statky (a "v principu" ušlechtilé programy), by měly být zasazeny do odpovídajícího kontextu. Špatná realizace dobrého principu může škodit - a nejvíce právě těm, kterým byl určen prospěch.

Zase se někdy zastav.
Pane Kamile - máte samozřejmě pravdu, že nasytit hladové děti nestačí ... a o tom jak je naučit chytat ryby stále bádají rozvojoví ekonomové... s nejistými výsledky, viz např. těch několik faktorů uvedených panem mirkem z. výše
05. 08. 2009 | 07:24

juvel napsal(a):

Svět lidí, kde hlavní hybnou silou je tvrdá soutěž, kde úspěch spočívá v majetku a moci a při tom se chce tvářit, že je světem lidských práv, v takovém světě musí zákonitě docházet k absurdnostem o kterých píše autorka v blogu. Absurdnosti patří k pokrytectví, chamtivosti a mocichtivosti. S tím se dá dělat jen pramálo. Jediná reálná změna může nastat u jednotlivců,kteří budou práva a zájmy druhých považovat za stejně důležitá, (spíše ještě za důležitější), jako ta svoje. Říká se tomu také láska k bližnímu.
05. 08. 2009 | 07:43

Petr napsal(a):

Paní Brixi,
čemu se divíte. Vždyť sama musíte vědět kolik tisíc lukrativních míst je u soudu v Haagu. A nejen tam. Kolik tisíc lidí na lukrativních místech "zaměstná" komisário pro lidská práva Špidla, kolik stovek tisíců lidí žije pohodlný život v tisích zbytečných ouřadech.
05. 08. 2009 | 08:15

Bara napsal(a):

Tento článek je naprosto šokující a jen ukazuje, jak je naše tzv. moderní společnost přešlechtěná a úpadková! Je to nechutné!
05. 08. 2009 | 08:18

Jenda napsal(a):

Pěkný článek

Uvedené soudní procesy jsou nástrojem mocných. Proti tomu zbytečně umírající děti jsou projevem naší bezmocnosti.

Kdyby stačilo k řešení poslat peníze - už dávno bychom to udělali. Opak je pravdou. Ty děti neumírají proto, že schází peníze, ale proto, že jsme příliš bohatí, než aby nás to trápilo. Sytý hladovému nevěří.

PS: pošlete peníze a nastane buď hladomor nebo válka - vždycky.

Nepošlete peníze - nebudou mít na nákup zbraní a nebudou mít hlad.

Ty soudní výlohy jsou jenom kapesné ze zbrojních výdajů. Obama v Praze prohlásil, že chce snížit výdaje na zbrojení a už dostal od nás dopis, jak je to nebezpečné. Je. Stejně jako snížení výdajů na ty soudní procesy.

Jsem rád, že to někomu vadí.
05. 08. 2009 | 08:34

xyz.xx napsal(a):

Pani Brixi, uz jste pochopila, ze ten trestni tribunal je z tech absurdit ta nejmene absurdni a ze existuji tisice do oci bijicich absurdit ktere jste nechala bez povsimnuti ?

Pokud ano, ocekavam od vas vysvetleni proc prave trestni tribunaly Vam tolik lezi v zaludku ? Ocekavate snad v nejblizsi dobe hrozbu trestniho tribunalu pro Vas nebo vase kolegy ? ;)
05. 08. 2009 | 09:06

Míval napsal(a):

Myslím, že otázka lidských práv se v Evropě a Sev. Americe stále víc vzdaluje od lidí a stává se kořistí jakýchsi právnických elit, které si na ní budují své živnosti. Proto je také, mimo jiné, slovo trest svým faktickým významem stále blíže slovu odměna, jak celkem pěkně ukazujete.
05. 08. 2009 | 09:38

Joska napsal(a):

Autorko, máte pravdu, ale alalrmující je také to, že tento tribunál pro Jugoslávii zřídili, provozovali a provozují mnohem větší zločinci než souzení. A tito jsou nedoktnutelní - Bush,Blair, Shirak, Schroder, Albrightová...To není o spravedlnosti, ale o pomstě vítězů.
05. 08. 2009 | 09:39

SuP napsal(a):

veverka -
A co uděláte s těmi zachráněnými dětmi?
05. 08. 2009 | 09:53

SuP napsal(a):

Aby nedošlo k omylu -
To je jenom první krok! Ale dřív byste měl vyřešit, jak ty děti následně tu Vaši záchranu přežijí!!
Ale jak tu z debat taky plyne, proč se mám cítit za africké děti víc zodpovědný, než jejich vlády?
05. 08. 2009 | 10:01

Horseshoes Bay napsal(a):

Jasně, mají se "ledat východiska, která by byla v souladu s celkovými souvislostmi". To ale chce lidi, kteří dokáží abstrahovat od svého zúženého pohledu. Světu vládnou egocentričtí muži. Egocentrismus přináší sílu a moc, ale nezaručuje nadhled a nějaké to dobro, které jediné má cenu.
Co mě také štve, že mocní organizují pomoc Afričaům způsobem hašení požáru, ale ignorují příčinu. Za této situace Afriku krmit nechci.
05. 08. 2009 | 10:46

Germanicus napsal(a):

Paní Brixi, děkuji za zajímavou úvahu.
Při té příležitosti mi napadlo jedno další přirovnání. V Česku se teď rozjíždí předvolební kampaň. Jenom dvě nejsilnější strany v ní utratí min. 400 mil. korun. Představte si, kdyby prohlásily: "Vážení voliči, peníze určené na předvolební kampaň věnujeme na preventivní očkování dětí v Africe. Rozhodněte se, prosím, koho budete volit podle našich programů, které zveřejníme na internetu a v tisku."
A co teprve nálady na kampaň před prezidentskými volbami v USA? Anebo zbytečně vyhozené peníze na reklamu v podstatě monopolního výrobce elektřiny ČEZu a distributora PRE, který mě na billboardech přesvědčuje kolik denně uvaří v Praze šálků kávy nebo kolik rozjede výtahů?
Jóó, ta nesnesitelná lehkost snění...
05. 08. 2009 | 10:47

Ivan Hochmann napsal(a):

Zdravím Parde.

Jak Tě to nazval Pepa? Bludný duch?Nebo tím myslel jen toulavé nohy a srdce dobrodruha?

Máš pravdu,je nás tady čím dál méně a snad je to i dobře.
Možná ,že za pár let bude i u Paštúnů líp .(než tady).

A udržuj si v Courmayeru formu.Až tě budou nahánět,aby Ti nožičky dobře posloužily.

:"Je to,chůze po tom světě,
kam se noha šine,
sotva přejdeš jedny hory,už se najdou jiné".

A krom toho,
až své pouti přejedem a přejdem,
v jedné hospodě na nocleh,
pán - nepán se sejdem"!

Zdar Ivan.
05. 08. 2009 | 10:50

Kateřina Amiourová napsal(a):

a) Haagský tribunál si do své agendy stále nepřibral ani letošní zvěrstva va Gaze, byť pověřenec OSN konstatoval genocidu.
b)africe by pomohlo 1)větší spolupráce s katedrami tropického zemědělství z celého světa, 2) výjimka z délky ochrany farmaceutických patentů, 3) rozšíření technik alternativního stavitelství viz http://www.greenhomebuildin... d) rozšíření aktivit českých výrobců cihelen. e) cílená podpora ve stylu islámského bankovnictví typu KIVA drobným, středním i větším výrobcům potravin a přidruženým podnikům. f) lapače vody ze vzdušné vlhkosti, co propaguje na svých stránkách prisonplanet.
Jen z toho, co mne zatím napadá.
05. 08. 2009 | 11:30

Kateřina Amiourová napsal(a):

A pak samozřejmě může Africe pomoci ekonomická škola Henry George - Silvio Geselll, jak s ní na českém internetu seznamuje Silvano Borruso. Aneb Ekonomie, ekonomické zákony a paradoxy - existuje východisko? Aneb přirozený ekonomický pořádek.
05. 08. 2009 | 11:43

Horseshoes Bay napsal(a):

Podle mého chápání souvislostí by Africe pomohlo zaprvé snížení porodnosti.
05. 08. 2009 | 12:01

JAHA napsal(a):

Ad: autorka
Nuz vychvaluju Vas tu mnohi do neba, takze som v rozpakoch. Kolko clankov by som mohol napisat na temu - hlad a bieda (nielen deti a nielen v Afrike, mila pani!) kontra instutucie, zbrane (ako napisal Lex), ...Skratka - hlad a kontra nieco navyse, mozno zbytocne, mozno megalomanske, mozno az nemravne odhalujuce bohatstvo...
Len nie napisat - o jedny topanky menej, o jednu manikuru menej, o jeden ruz menej, o jedny saty menej, o jednu luxusnu veceru menej, o jeden rezen menej, o jeden vylet menej, o jednu krabicku cigariet, piva...JA OSOBNE, ze madam?
05. 08. 2009 | 12:21

PSO Pocestny napsal(a):

Paní Brixi,
omlouvám se za vniknutí do tohoto glosáře s OT. Má agenda nemá s vaším článkem nic společného - zdánlivě.

K vaší stati bych rád řekl, že je to sice hutné, ale když se zamyslíte, neexistuje souvislost mezi Haagským tribunálem a smrtí dětí v Africe. Nezlobte se, ale úvaha o tom, kolik dětí bychom zachránili tím, že zrušíme soudní tribunál je poněkud krkolomná.

Oddělme nespojitelné - tedy hloupý úřednický pokus Brusele stát se Deux ex machina poté, co Brusel a jednotlivé členské státy alibisticky a cynicky sledovaly jatka za humny a utrácely hříšné peníze za armádu modrých hlav - sčítačů mrtvol na jedné straně a záchranu afrických dětí.

Africké děti mají pech, protože zrušením tribunálu se pro ně žádné peníze nevytvoří. Vaše trojčlenka prostě fungovat nemůže, protože před malými afičany tu stojí tisíce podobně živořících v blišším okolí Brusele, tisíce zájmů nám všem bližších.

Spojovat tyhle věci způsobem, jaký jste tu přednesla je nesmysl, ty děti jsou občany svých států a ty jsou povinny se starat, nelze donekonečna věřit, že přerozdělením "dobré vůle" za 100 Kč se něco pořeší, když neexistuje:
1. Důvěra v místní režimy, které většinou tyto humanitární zdroje "přerozdělí" mezi nejmocnější
2. Kontrola toho, kde ty peníze doopravdy skončí

Můj americký bratranec se dopouští rozvozu generik po Rep. Zaire a Kongu, mám celkem přehled jak to funguje, je to k zblití.

Představte si, že si musíte koupit přízeň kmenového náčelníka, zkrumpovaného aparátu místních povalečů, to vše abyste rozvezla léky mezi jejich poddané. Představte si, že my v Afghánu máme stejnou technologii postupu jako doktoři v Africe - také si "sprostě" kupujeme jednu vesnici za druhou, když uplatíte dolárky náčelníka, můžete postavit dětem školu, dovézt doktora, protože uplacený náčelník se rozdělí s místní buňkou Talibanu, aby spolu pak AlQuajďanům řekli, že pokud zaútočí na naše instalace ve vsi, zaútočí na kmen a ten jim to oplatí.
AlKajďanů je na území pár, je to prostě stejná guerilla jako v Lat. Americe, proto to funguje.
V Iráku to vyjde desetkrát dráž, protože "jsou civilizovaní" a vědí, kolik stojí levý pas EU či USA na černém trhu a kolik z nás musí dostat, aby si mohli koupit tukul v Dauhá, Dubaji či jinde.

Je mi líto, ale dvacet let zkušeností s prací v těchto oblastech vás v mých očích činí poněkud naivní.

Zkuste:
1. říci všem místním, kteří si pro Kč 30,- koleno vrtat nechají, domácí minority potichu segregují jak mohou, že budou platit "kilo na negra" a uvidíte, jak rychle s vámi vyběhnou.
2. navrhnout bruselské byrokracii, že bychom jim strhli kilo z ošatného/obuvného/souložného/přežitného či jiného fondu, který je udržuje ve zdání bohatství, dopadnete stejně.

Věc se má tak, že tu napadáte "bohulibý podnikatelský záměr" celé armády vydřiduchů a darmošlapů, který tentokrát "řeší" balkánské zločiny - jak, to vidíme všichni.
Od roku 1992 vím, že pokud chci nějaký zločin podpořit a zakonzervovat jeho trvání, pověřím Brusel, KBSE, OSN či jinou Scheisseorganisation.

Přestaňme si lhát do kapsy, tímhle způsobem myšlení se nikam nedostanem.
Vypište to jako volební prioritu, sežeňte miliony hlasů, které to podpoří a jistě se v Bruseli najde dost veselých docentů, tatíků Falbrů a jných "velikánů", kteří vám rychle spočítají, že aby to kilo malému bubáku doručili, zkasírují vás na dani o tisíc korun, aby uživili armádu humanistických darmošlapů a stovky malých Hitlerů ve vládách afrických režimů, kteří budou tyto peníze posunovat.

Kdepak humanismus je nejlépe provozovat s M16 v ruce - aby ti malí mohli žít, musíte totiž nejdříve postřílet ty, kteří stojí v cestě a to humanistické není.
05. 08. 2009 | 20:47

VK-Can napsal(a):

Zdravim pani Brixi.

Za prve jsem rad, a gratuluji, ze se Vam pomalu ale jiste dari soustredit na Vasem blogu skutecne zajimave debatery.
Prikladam to tomu, ze uprednostnujete kvalitu pred kvantitou v tom, co pisete a jak casto.
Je to treba, protoze par jinych blogu ztraci na zajimavosti!

Verte, ze jsem si dobre vedom, jak mnohem lehci je reagovat na namet nekym napsany, nez ho sam psat.
Zde se sklanim pred Vami a vsemi na techto blocich, kdo "nosi svoji kuzi na trh".

Nyni k tomu, co pisete.
Pani Brixi, vybrala jste dva namety a dala jim souvislost sice nutici k zamysleni, ale bohuzel v realnem svete jsou v naprosto odlisnych "kategoriich"!

Umrtnost deti v Africe je tragedie, ktera uz bezi nekolik stoleti, jen pod jinym "dohledem".
Ono totiz, nez se "vyresi" to, aby tolik deti v Africe neumiralo, se napred musi vyresit to, aby se Afrika byla schopna sama uzivit!
Neni problem zachranit ty miliony deti. Je problem co s nimi, az z nich budou dospeli lide?
Tvrde, ale realne!

Nedavno byla debata na BBC na toto tema. Padla tam zajimava fakta. Nechci roztahovat to, co pisi, ale jakesi shrnuti bych udelal, ze je jeste daleko doba, nez se podari napravit zanedbane v Africe!

Bohuzel vyreseni umrtnosti deti je dost dole na zebricku "priorit"!
Proc ? Z duvodu, ktere jsem napsal vyse.
Toto oficialne nikde nikdo nerekne, ale kazdy to vi.
A tak se jeste nejakou dobu musime schovavat za politickou korektnost. Mam obavy, ze jeste dlohou dobu!!!

Mezinarodni tribunal ?
Oficialne to ma slouzit jako odstrasujici priklad pro soucasne diktatory.
Slouzi to ? Nedovolim si byt soudcem v teto otazce.
Jaka je alternativa?
Kdyz projdou beztrestne vsechna svinstva, tak nam na tomto svete bude mnohem hure.

Cili aspon jakesi zdani potrestani je lepsi nez nic.
Ono to ani tak neni primo ten fysicky trest, jako to, ze provinila osoba je pred celym svetem prohlasena za hyenu.

Mozna mam divnou logiku, ale dosel jsem k ni po dlouhe "ceste" ruznych zkusenosti a predevsim, ze jsem dokazal odlisit to, co je mozne od toho, co bych si pral!
Vas pravidelny ctenar VK-Can.
05. 08. 2009 | 20:48

Ivan Hochmann napsal(a):

A to mnohdy TI ,kteří stojí v cestě mají sopel u nosa,ale M16 s granátometem na rameni.

Ivan.
05. 08. 2009 | 21:27

Pocestny napsal(a):

Stejskale, čekal jsem od vás nějakou reakci, ale zdá se, že více než alibistické fňukání nad ztraceným synem čekat nemohu.

Fajn, měl jste šanci se projevit jako člověk, který chápe, že my malí, ničemní anonymové tu nejsme jen od toho okopávání kotníků vašich "velikánů", když už je za ty velikány považujete.
Já tedy ne.
Víte, mně nevadí to, čím jsem si tu prošel, já se nezlobím na ty malé zamindrákované zlé dušičky, které cítí, jak se jejich vlastní vláda nad svými životy pomalu zase vzdaluje, já nekousnu tu bohorovnou nadřazenost těch vašich celebrit - šašků, kteří VÁM VŠEM vykrádají duše a životy. Podepsal jste Faustovskou smlouvu a snažíte se nám tu ukázat, jak vypadá novodobý občanský rasismus budoucnosti a v tom vám nijak podporovat nebudu.
Máte "světový rekord" ve sledovanosti skrze nejostudnější škvár, který kdy v českém tisku vyšel, ještě čekám interview s čoklíkem Mrs. Pí.Pí a reportáž z porodu, doufám, že už aktuálně hledáte nějakej chlívek v Galileji, kde by neposkvrněná slehla.
Kde je KVS, kam utíká Penc, proč Holomek píše hořce, že se u toho chce řvát vzteky?

Kde jsou lidé, Stejskale????
Je z vás slouha nového establishmentu, užijte si toho z plna hrdla, ale nezapomínejte na to hezké české - VŠEHO DOČASU.

Odpuste si vzdechy nad vlastními skutky, je to poněkud zum kotzen, zvláště, když pohlédnu na to, co si dovolí vposledku jiní vůči autorům a co si dovolí třeba Havel vůči těm zoufalcům, kteří tu marní svůj život v glosáři v naději, že jednou proniknou mezi vaše "hvězdy". Je mi líto vlka, snažil se být jednička, vy jste ho odkopl jako psa, tohle vám jde dobře, kéž byste uměl to samé jako novinář vůči těm smradům, kteří tu lžou a pomlouvají za vaše daně.
Nejste hlídací pes demokracie, jste čokl, který hlídá politiky před demokracií a vytváří další potěmkinovu vesnici, která má zakrýt ten zablitý dvorek české současnosti.
Nic pro mně Stejskale, nic pro mně.
Adios cabrones
05. 08. 2009 | 21:27

znalec napsal(a):

Páni to je názorůůů, a dobrejch!
Musím to nejdřív přelouskat.
Ale nejsou to od věci.
05. 08. 2009 | 23:06

Lex napsal(a):

Dobrý večer, pane Pocestný!
Koukám, že se některým pustit se s Vámi do hovoru fakt nechce. Zkusím sám pár glos.
Předem, nemohu, než složit hold. Vaše práce pro Její Veličenstvo za prachy Obama mii (US daňových poplatníků) je zcela jistě záslužná, ctihodná a odvážná dohromady. To nemyslím sarkasticky, ale vážně. Nemůže být jiná, když si ji objednali ti, co těmi penězi disponují. Proč ale právě v „Afgu“, to je jiná, na to bychom se museli zeptat Jimmyho Cartera, Ronalda Reagana a George H.W.Bushe, zavražděného Hafizulláha Amína, Leonida I. Brežněva, zemřelého Babraka Karmala, Michaila S. Gorbačova či Hamída Karzáího, a ještě lépe vůdců Talibánu a mudžahídů vůbec.
Vaše články se krásně čtou. Je v nich jasno, černá je černá, bílá je bílá, zlo je zlo a dobro je dobro. Mají kadenci protiletadlového dvojčete. Podobně se četly rodokapsy (ty Vy už nepamatujete), takhle nějak se člověk se zalíbením dívá na westerny, ať už ty s Gary Cooperem, nebo nyní s Kevinem Costnerem. Padouch musí zemřít. Kalachem nebo napalmem. Jenže nejde o ty mrtvé, pane Pocestný, jde o ty živé, o ty, co musejí přežít, aby byla zachována paměť. Protože civilizaci, demokracii, lidská práva a kulturu ještě nikdo puškami ani plamenomety nevytvořil. Zachránil, to ano, v první světové válce před Německem a Rakousko-Uherskem, ve druhé světové válce před hitlerovským nacistickým Německem, Musoliniho Itálií a Japonským císařstvím, posléze před stalinistickým komunismem. Ale nevytvořil. Leda zotročil.
Ještě jednou opakuji, skláním se před Vaší osobní činnosti, skládám hold, ale současně se ptám: děláte tam práci svobodného člověka nebo pěšáka v něčích rukou?
Pokud jde o poznámky k textu paní Brixi, plný souhlas s jedinou výjimkou. Ona přece ví, že ty peníze vynakládané ausgerechnet na tribunály by nepřišly jako pomoc těm děckám. Ani žádné jiné. Že je to tak, jak píšete. Ona předložila jen očividný protiklad, paradox.
Stejně jako Vy, i já jsem přesvědčen, že řešení musí být v rukách států, ne našich, ale těch, jejichž děti hladoví a umírají. Žádné lepší uspořádání světa, než prostřednictvím státních zřízení, si nedokážu představit. Stejně jako Vy odmítám multikulti přesuny z těch zemí do bohatého severozápadu. To přece nic neřší. Náplavu těch, co dokázali dát dohromady peníze za zprostředkování transferu a problémy v (nedobrovolně) hostitelských zemích. Navíc to jsou asi většinou ti, kteří by jinak mohli být schopni něco v těch svých zemích udělat pro jejich povznesení. Ne nechat ty skutečně nejbídnější napospas. Poctivě se ale přiznám, že nemám tušení, jak eliminovat ty, co v oněch zemích mají na svědomí tu ubohost, a kteří navíc mají moc většinu z pomoci ukrást pro sebe (možná se o ty prostředky podělit i s některými představiteli oněch „humanitárních“ organizací – i to tady už bylo).
Pokud jde o úlohu medií a „hlídacích psů demokracie“, nebudu se plést mezi Vás a pana Stejskala. On můj názor dost dobře zná.
Mnoho štěstí, pane Pocestný! Lex
05. 08. 2009 | 23:42

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Pocestný,

omlouvám se, nepochopil jsem Vaší první repliku jako výzvu k debatě.

A upřímně musím přiznat, že ani v dalších Vašich proklamacích jsem nenašel nic, co by dávalo prostor k polemice. Asi se nějak míjíme v tom, co si každý z nás představuje pod výměnou názorů, diskusí atd (chyba samozřejmě může být na mé straně, nicméně s tím toho mnoho nenaděláme. Až se zde budete o tyto strany starat Vy, bude možná administrovat jiným způsobem).

Několik lidí mne zde požádalo, abych Vás vyzval k návratu. Pokud to chcete slyšet ode mne, tak tedy: chcete-li sem nadále psát své příspěvky pod svou původní adresou, je odblokována. Při přípádném porušení zdejších pravidel (hrubé nadávky, osobní urážky, vulgarismy atd, viz záhlaví každé debaty) budu postupovat stejně jako dosud.

Hezký den do Lago di Como. Pozdravujte Tremezzo, strávil jsem tam několik hezkých dnů (dvakrát). V hotelu, kam prý s oblibou jezdil i Konrád Adeanuer.

Libor Stejskal

P.S. Tak jsem se díval na dva Vaše starší texty, byly odeslány z IP adresy, která není zablokována. Pokud by byl s nějaku další problém a Vy byste ji chtěl odblokovat, dejte vědět.
06. 08. 2009 | 00:44

VK-Can napsal(a):

Zdravim pane Pocestny.

Dovolte mi par slov k tomu, co jste napsal panu Stejskalovi.
Myslim, ze jeden z nejsilnejsich positivu techto stranek je to, ze nejsme jeden na druheho nijak vazani. Tedy jeden druheho nijak nepotrebujeme.
Je prijemne, kdyz zjistime, ze mame shodne nazory. Kdyz shodne nejsou, well i to se stane.

To znamena, kdyz pominu par nezbytnych mlátičů prazdne slamy, tak je zde docela slusna seslost zajimavych lidi.
Lidi treba s rozdilnym nazorem, ale pokud je ten nazor presentovan prijatelne, rozhodne se nad nim clovek zamysli a nekdy si i upravi nazor svuj.

Nedat kredit za tuto uroven panu Stejskalovi a pozdeji i panu Mihalcovi bych povazoval za nespravedlive.
To, co mohu videt na jinych serverech, tak tyto stranky jsou aspon doposud uplna perla!

Pan Stejskal rozhodne nepotrebuje, abych se ho zastaval. Ja jen vyslovuji nazor, jak to vidim.

Totiz, co me zaráží nejvice je to, ze v soucasnem politickem dění a ovzdusi v Cesku je jen velmi malo prilezitosti jak a hlavne KDE ventilovat problemy, ziskat znalosti, fakty a jine nazory.

Nazor kazdeho z nas ma pro nas dve funkce:
1 slouzi nam k chapani veci kolem nas.
2 slouzi pri spojeni stejnych nazoru k tomu, abychom se veci, ktere nam nevyhovuji, pokusili zmenit.

K bodu 2 je treba spojovaci medium. Jednim z tech medii jsou tyto stranky.
O jejich kvalite bych rekl nejlepe svedci to, ze i pres obcasne lamentovani se sem vracime. V hojnem poctu a ve slusne kvalite.

Je zde nekolik unikatnich a hodne vybornych ucastniku, ktere prostě musim cist, protoze temer vzdy maji co napsat a vedi jak to napsat.
Vas do teto kategorie řadím.

Cetl jsem v posledni dobe nekolik kritickych poznamek na adresu pana Stejskala od lidi, kteri vetsinou vazi sva slova.
Mozna, ze muj pobyt mimo Cesko uz me nedoprava cist a rozumet vsemu, co ctu tak, jak bych mel.
I to je mozne.

Timto mozna nedokonalym pohledem ale vidim, ze pan Stejskal dela velmi nevdecnou praci a soude podle urovne vetsiny blogu a debat, bych rekl, ze tu praci dela s vybornym vysledkem.

Berte proto tato ma slova jen jako nazor jak to vidim ja s moznosti mensi ci vetsi nedokonalosti.
06. 08. 2009 | 02:58

Pepa Řepa napsal(a):

S Pocestným jsem si často šel po krku, dokonce jsem byl od něj častován výrazy jako "Česká svině" a to za pobaveného přihlížení hlídacího psa demokracie, který jiným-nepohodlným- dnes dává žlutou kartu za slovo Magor, které se často objevuje v textech jeho oblíbenců.

Nikdy jsem nekňučel, nikdy jsem si nestěžoval, nikdy jsem nežádal podporu mazacích hlav. Jsem zvyklý vyřídit si všechno sám.
S Pocestným jsme si to vyříkali. Jsme každej jinej, ale PC servítky si nebere ani já, ani on.Zahořkost nebo averzi k němu, ani k nikomu jinému, necítím.
Mám rád pestrost v názorech bez omezení.

Nemám rád smečky. Od honu na Čunka opovrhuju autory, kteří smečkovému pudu propadli.
Když jsem s někým nepohodlným vyjádřil souhlas přilítla nálepka roztleskávačky.
Jakmile zazní kolektivní vytí, raději se stáhnu.

Musím ovšem tentokrát s "vandrákem" souhlasit.
Faustova smlouva je přesný výraz.Servilita oficiální doktrině je bezbřehá, taktika baziliščí, ohnutý hřbet dokonalý, bílé rukavičky čistě vyprané.

Dříve chodili policajti ve dvou "hodnej a zlej". Zlej se vytratil,chodí dva dobráci. Jen občas maska spadne. To když se snaží "dobrák" někoho vypudit.

Jedny extrémní pato(č)ky ve své nálevně nalévá se slevou a jiné čochtanovské zesměšňuje.
Inu, doktrina to žádá.

Dřív to bylo jasné. Oficiální cenzor nepohodlné věty nepustil. Teď se snaží všem implantovat švába autocenzury na mozek.

To je nekorektní, to Máňo nepiš!

Má k tomu moderní nástroje. Žádnou mazací hlavu SONET DUO, ale politickou korektnost, pozitivní diskriminaci, obhajobu parazitů "En bloc" skrytou za lidskými právy, řeči o obohacení i flagelantské důtky.

Lex tady zmiňoval, že jej napadá slovo Teflon.
Já bych to viděl na POLYSTYREN. Tvrzený, fasádní, který se z pilnosti přidává k balíku, aby se zboží nerozbilo.

Proč sem lezu?
Protože občas přijde v balíku váza z křišťálu. Od koho nechci jmenovat, abych taky neupadl do servility.

Z vázy se potěším, polystyren narvu do popelnice.

Já vím, je to nespravedlivé.
Můžu být rád, že mi pošťák balík doručí.Bude zřejmě hůř.Přijde možná jiný pošťák a budu muset na poštu, legitimovat se, udat číslo bot, značku prezervativů, cenzor balík probere, jestli ho já-blb- mohu dostat.

Jak jen ten svobodný internet některým vadí!
------------
K Pocestnýmu jen toto.
Čim déle bude žít každodenní život v tomto -zcela jiném-světě, tím více pochopí. proč jsem psal to, co jsem psal.

O neslučitelnosti vody a ohně a ubohé prázdnotě kydů, že když si přizveme lidi s jiným žebříčkem hodnot, s jinou tradicí, jinými kořemy a dáme jim k disposici svůj pokoj a svá pyžama, budeme všichni žít v míru a klidu a zpívat multi-kulti písně.
Nebudeme.

Přeju mu, ať se vrátí ve zdraví.
A o tom, jak je to v Afgha ve skutečnosti nás bude mezitím informovat vybraný tlampač. Hezky korektně.

Kdo jiný už by měl poznat život v muslimsém světě, než džendrteta nebo paní Paroubková, která nám tak hezky popsala, jaká je Syrie.

To je ten havlovský "život v pravdě"?
06. 08. 2009 | 08:00

Ivan Hochmann napsal(a):

Nemůžeme chtít po vodě aby hořela a po ohni,aby hasil.
Pěkně to napsal Pepa:jiný žebříček hodnot,jiné kořeny.!

Je tudíž naprosto a ÚPLNĚ zbytečné abychom zde v diskuzi hledali společnou řeč.

Nenajdeme ji!

A přiznejme si ani nechceme.No pardon ,- já nechci.Jsem dospělý a vždy jsem si vybral to co potřebuji ku Svému životu.

A jen tak na okraj poznamenávám:

Být mladší,tak jsem s Pardem u Paštúnů.Nikoliv tak sám zde na Aktuálně.cz.

Ivan.
06. 08. 2009 | 08:31

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane VK-Can,

díky za podporu. Myslím ale, že v některých případech nemají Vaše slova šanci na pochopení. Pár lidí se zde již rozhodlo, kdo je nepřítel.

Přeji co nejvíce hezkých letních dní do Kanady.

Libor Stejskal
06. 08. 2009 | 08:58

Rumcajs napsal(a):

Pocestný, bigjirka či Vlk určitě zdejší diskuzi obohacovali. S Vlkem jsem se něco namlátil prázdné slámy ale na druhou stranu, mám pocit že se tito pánové odstřelili zcela dobrovolně. I když můj práh bolesti je posunut za práh pana Stejskala, musím se ho rovněž zastat.

Mám pocit, že měří všem stejně.

A od pravičáků jsem čekal trochu víc nadhledu. Dokonce i od toho vypelichance.
06. 08. 2009 | 09:36

Vico napsal(a):

Jen krátce : Pocestný,vítejte na palubě. Než vám bude zablokována IP, budu si to tu užívat. Vzhledem k tomu, kde jste a kde bych já dobrovolně nebyl, bych byl osobně velmi, velmi shovívavý.

VK-Can 02:58:01 : To, co jste napsal, bych dal trvale na zdejší nástěnku.

p.s. Korektnost je otravná,chutná jak masové pyré pro ledvináře, ale až zmizí i z těchto stránek, potáhneme odsud nakonec všichni.

Jednou se tak stane, o tom bohužel nepochybuji.
06. 08. 2009 | 09:50

JAHA napsal(a):

Uz nejaky cas to tu vyzera na "blbu naladu". Aspon ja mam taky pocit. Akoby sme sa krutili dookola a snazili sa zakusnut si do chvosta. A v zaludku ocakavanie cohosi, co by malo prist, aby sa ten bludny kruh pretrhol. Verim, ze nie sme na osudovej ceste Ponyreva (Bezdomovca) na stretnutie v Wollandom, a hlavne, ze neskoncime ako on.
P. S. 1 Len pre istotu - postavy z romanu Mistr a Marketka.
P. S. 2 Pozdravujem Pocestneho a nejaku tu novinku z terenu by mohol sem tam zaslat.
06. 08. 2009 | 10:02

Medikolog napsal(a):

Tak nechápu, proč máme my nést odpovědnost za řešení a vyřešení problémů cizích národů a etnik. Oni naše problémy také neřeší, dokonce nás prachsprostě zneužívají a vysmívají se nám.... že pracujeme... ale po nich odpovědnost nežádáte. Tak proč po nás? Nebylo by eugeničtější postarat se o motivaci mladých lidí našeho národa mít a vychovávat i při obrovském pracovním nasazení vlastní české děti? Postarat se o jejich ochranu očkováním - jako se od padesátých let staral čs. stát o naši generaci - včetně sanitární ochrany už na hranici - nevpouštět nakažené cizince do republiky a vlastní podezřelé podrobit karanténě? Kdo se nezajímá o vlastní a hodlá se živit péčí o cizí - by za nimmi měl za své odjet, žít s nimi za jejich plat u nich a pokoušet se je zcivilisovat třeba tím, že je naučí poctivě, vytrvale a úsilovně pracovat... Souhlasím, že fraška typu Mezinárodní soud pro stíhání slabých a vojensky poražených může být pořízena i za desetinu prostředků..
06. 08. 2009 | 10:47

hanabrixi napsal(a):

Zdravím pány Pepu Řepu, VK-Cana, Germanica,juvela, Jendu, Mívala, Lexe, Horseshoes Bay, paní Kateřinou Amiourovou a také pana Pocestného!

Disukuze se už posunula daleko a nebudu se už vracet ke Vašim výše uvedeným úvahám a námětům, které mě zaujaly.

Jako často si ve zpětném pohledu říkám, že se článek dal napsat mnohem jasněji a lépe, se zahrnutím mnoha dalších rovin a s návrhy na řešení.

Ale líbí se mi také pozámka pana Pepy Řepy, že někdy je k zamyšlení, k novému úhlu pohledu a k dobré diskuzi třeba i dobré jen tak "brknout na strunu".

Pane Pocestný, něco málo o praxi rozvojové pomoci vím, jen o tom zatím nepíši. Zajímaly by mě však(a věřím, že i mnohé další) Vaše současné zkušenosti a postřehy z Afganistánu. Napíšete je třeba i sem někdy? (Netroufám si samozřejmě mluvit za pana Stejskala, ale odhadovala bych to na případně velmi zajímavý blog Čtenářův.)

Mějte se hezky.
06. 08. 2009 | 12:23

VK-Can napsal(a):

Pro pana Rumcajse.

Dovolte mi malou poznamku k tomu, co pisete na 06.08.2009 09:36:24 .
Pan Vlk ani Vy podle meho nikdy nemlatite prazdnou slamu!
Naopak nejen z Vaseho, ale hlavne z páně Vlkova mlaceni pochazi mnoho kvalitniho zrna.
06. 08. 2009 | 14:36

VK-Can napsal(a):

Pane Vico dekuji.
06. 08. 2009 | 14:38

Pepa Řepa napsal(a):

Bodejť by mlátili prázdnou slámu. Urazil byste oba.

Řežou jeden druhýho cepem přes hlavu,až si z toho uhnali ječný zrno, to máte, pane VK, pravdu.
06. 08. 2009 | 15:24

stejskal napsal(a):

Určitě, paní Brixi,

pokud bude chtít pan Pocestný něco takového sepsat, velmi rád to uveřejněním.

(Jenže je možné, že Vám nyní napíše, že už jsem mu cosi neuveřejnil. On to opakovaně vydává za moji zlou vůli, já za nedopatření, zřejmě způsobené technickými problémy - asi nedošel mejl, kde jsem ho žádal o drobné upřesnění).

Vzájemné popichování pánů vlka a Rumcajse patří podle mne k tomu nejlepšímu, co se zde v debatách odehrává. Řekl bych, že je to proto, že je z něho cítít oboustranný respekt.

Hezký den všem.

Libor Stejskal
06. 08. 2009 | 16:11

VK-Can napsal(a):

Pane Pepo Repo,
ze by se mlatili cepem? To snad ne.
To jen z te klavesnice se nekdy zakouri.

Jo, to zrno jsem mel na mysli jine, nez to jecne.
06. 08. 2009 | 16:15

Rumcajs napsal(a):

Díky pánové za poklonu i za Vlka.

Tímto výše uvedené pány prosím, ať si to srovnaj v makovicích a přijdou si občas tím cepem bouchnout.

A kdyby to někdo přehnal, žádný problém.

Smažeme to !
06. 08. 2009 | 22:49

Rumcajs napsal(a):

Hana Brixi:

Váhal jsem, jestli tuhle diskuzi zatáhnout ještě do větší absurdnosti, ale vzhledem k tomu, že tento blog brzo zapadne za obzor, se pokusím být trochu impertinentní.

Zkuste se na to podívat i tak, jestli peníze utracené Vámi, by také nenašly lepší uplatnění.

Je nutné utrácet za šminky, nové šaty, večeři v luxusní restauraci, dovolenou .....? Bez toho všeho se dá přeci žít.

I to by se mohlo použít na očkování dětí.
06. 08. 2009 | 22:55

Anba napsal(a):

Dnes mne zaujala zpráva v TV o konkurenčních snahách Číny a USA při ovládnutí afrických nerostných surovin (píšu to výslednou zkratkou). Myslím, že po dodávkách zbraní , jistěže z obou stran, které slouží jen k vylidnění Afriky, by mohla určitá "průmyslová revoluce", doprovázená možností vývozu afrických zemědělských produktů, přispět k záchraně mnoha lidských životů. Pracovníci budou přece zapotřebí. Jistě, můžeme se domnívat, že Afrika přestane být Afrikou snů (zřejmě jí dávno není), ale vše je lepší než bratrovražedné boje, dětští zabijáci, uprchlické tábory s hladovými a umírajícími.
Snad konkurence mezi dvěma světovými velmocemi přinese něco trochu lepšího, než čisté zlo.A za pár desetiletí, kdo ví...
07. 08. 2009 | 02:12

feromon napsal(a):

Opět jste mne hezky pobavila. Děkuju. Tak o tomhle se v kavárnách ve Světové bance nyní mezi holkama vede řeč?

Připomíná mi to diskusní proud v některých českých pohostinstvích, kde zase švitoří štamgasti o tom, jak by se lépe žilo (ušetřilo), kdyby se Senát zrušil, osekalo množství poslanců v Poslanecké sněmovně apod.

Porovnání :

"mrtvolka dítěte v Africe versus úřední mašinérie mezinárodního trestního soudu"

je pěkně demagogický argument a patří do stejného soudku jako když se různí potentáti rádi nechávali na veřejnosti líbat děvčátky, které nesli kytičku na uvítanou.

V obou případech se situace "dětí" pěkně zneužívá.

Jen by mě zajímalo co by s válečnými zločinci paní Brixi udělala. Že by je nachala být na pokoji a žít spokojeně doma? No jistě pak by se ušetřilo spousta peněz za to je stíhat?

Nebo by tyto "zločince" bez soudu vyhledalo nějaké komando a pak vykonalo "spravedlnost". A jak by jste paní Brixi řešila přehmaty?

Tak vidíte paní Brixi, Váš bohulibí záměr pomoci nebohým dětem v Africe tím, že se zruší Mezinárodní trestní tribunál povede jen k legalizaci válečných zločinů a zločinců.

Jako pozitivní signál ostatním, že je možné vézt boje za cokoliv a vyhlazovat při tom beztrestně a cíleně civilní obyvatelstvo fakt dobrý nápad. Toto je dobrá cesta legalizovat zvěrstva válečných zločinců a to nejen na Balkáně.

PS: příště se dozvíme kolik dětí by v Africe mohlo studovat, když by se zrušily věznice a odsouzení by seděli doma. Už se těším!
07. 08. 2009 | 08:26

JAHA napsal(a):

Ad: Rumcajs to hanabrixi
Neopakujte po mne:-).
Na to mi autorka neodpovedala. Uvidime, ci odpovie Vam:-).
07. 08. 2009 | 08:36

Rumcajs napsal(a):

JAHA:

Nevšiml jsem si. Omlouvám se.
07. 08. 2009 | 09:51

JAHA napsal(a):

Ad: Rumcajs
O nic neide, v pohode, len srandujem:-).
07. 08. 2009 | 11:14

Pepa Řepa napsal(a):

To JAHA
Nechci radit, ale zkusil bych Endiaron?
07. 08. 2009 | 15:28

Rumcajs napsal(a):

JAHA:

Dopadli jsme stejně. Odpověděla úúúplný prd, jak na tom Severním pólu.
07. 08. 2009 | 18:17

Pepa Řepa napsal(a):

No vida, už jsem si říkal, že by se v diskusi neobjevil nějaký kocábovitý urbanista?

Chtělo by to zřejmě, pane feromone, navýšit počet soudců na těch pár pochytaných Srbů o dvacet, počet zaměstnanců o pět set, zvýšit rozpočet tribunálu na dvacet mega denně, trochu zlidštit kriminál o vycházky do ulic, prodloužit činnost tribunálu o dvacet let.

Bylo by vhodné tribunál přejmenovat na tribunál pro odsouzení srbských zločinů, stejně nikdo jiný odsouzen nebude.
Supervizorem by se mohl stát jistý Hašim Thaci.

Pak bychom se stali ještě morálnějšími, co říkáte?
08. 08. 2009 | 08:00

aaa napsal(a):

Souhlasím paní Brixi. Ono také soudit v Haagu zločiny, které se staly tisíce km daleko, často lidmi, kteří tyto problémy vidí z velké dálky, nežijí v té konrétní zemi, sedí si pěkně v teploučku a bezpečí. A za zády podporu velých (vítězných) mocností. Což o to, že některý tzv. válečný zločinec je ve své domovské zemi považován většinou lidí za hrdinu. Tady nejde ani tak o spravedlnost, ale právo silnějšího. To se to soudí. Směšné jak EU může dávat bývalým státům Jugoslávie podmínku, že začne s nima jednat o přistoupení k EU, jen když vydají
Karadžiče, Mladiče....směšné. Já bych chtěl taky vydat Bushe za to, že můžeme obchodovat s USA.
10. 08. 2009 | 13:46

feromon napsal(a):

to Pepa Řepa
a
to aaa:

Jasně pánové o tom to je.

Každý diktátor zastává "oprávněný" názor, že má právo si povraždit lidí kolik chce a jak chce lhostejno ať už je to v Africe, v Evropě nebo v Asii.

Ale pak proč vrážet peníze do záchrany nějakých tamních dětí, když beztak jsou to jenom "bažantí kuřata" v "oboře" diktátorově vhodné tak maximálně pro pěknou střelbu na komoru a následní zhnití.

Děkuju Vám paní Brixi za to kam až jste diskusi nechtěně (nebo snad chtěně) svým "morálním" zamyšlením zapředla. Jen tak dál relativismus je Vaše velmi dobrá strategie.
10. 08. 2009 | 21:46

Martin napsal(a):

Mezinárodní soud? Alibi pro intelektuály. Nic víc. Váleční zločinci a vlastizrádci mají prostě viset. Okamžitě po prokázání a bez obhajoby. Svět přestal mít jakoukoliv morálku, každý si dělá co chce, právo a spravedlnost je relativní pojem. Do téhle polévky si přilévají humanisti. Jejich myšlenky vznikaly v prostředí a dobách, které nejsou a již nebudou. Sice je morálně na výši apel na "spravedlivý proces", ale již tato dvě slova mají jiný význam. Zejména pokud se začneme dívat "komplexním pohledem" a začneme statisticky argumentovat. Chybí tam však ten realismus dne mrtvých dětí: Africké děti mužského pohlaví buď zemřou nebo budou zabiti nebo budou zabíjet... S holkama to není lepší: buď je znásilní tatínek nebo útočník nebo obránce. Vždy však budou rodit Africké děti... To je alternativa na druhé straně vah... Máme doma méně problémů? Obávám se, že kostlivci na nás již prší i z nebe. Viz např. Pocestný, který rozvíjí a rozvíjí(a v jiných finančních relacích) i kdyby "čmoud na koze jezdil". Alespoň takto na mě dnešek působí. Jinde v Evropě, Asii nebo USA je asi líp... Nebo ne???
10. 08. 2009 | 22:38

jara napsal(a):

Co mám říci..já tomu tolik nerozumím..je nutné stíhat zločince..aby opět neupalovali a neznásilňovali..ty penize ale EU má..podívejte na platy nasich pánů...tedy poslancu...zkuste ve svy partaji neco pro to udelat..ano?:)
16. 08. 2009 | 00:19

analytik napsal(a):

potíž s oněmi dětmi je ovšem ta, že pokud jich 10 milionů letos na nemoc A neumře, zemře jich o to více příští rok na nemoc B. Operovat s čísly jako 100 korun na dítě je pěkné, ale zbytečné. Skutečné náklady spočítat nelze kvůli korupci (ta často sežere většinu poskytnutých zdrojů). Když chcete obejít korupci, musíte vyslat tým západních dobrovolníků. I když se ale najde spousta idealistů (myšleno v dobrém), kteří do třetího světa vyrazí za vlastní peníze, musíte je tam stále živit, přepravovat, ubytovat a navíc i chránit v zemích jako třeba DR Kongo. Ona ochrana něco stojí a vesměs se poskytuje z místních zdrojů, čímž podpoříte milice, které po skončení mise a vyshcnutí zdrojů vyrazí za obživou, přičemž budou loupit, znásilňovat a vraždit. Výsledkem bude více sirotků, méně jídla (na poli nebude mít kdo pracovat) a více "bonusů" jako HIV+ obyvatel.
Rčení: "Člověče, pomož si sám, i Pán Bůh ti pomůže", zde ukazuje svoji plantost. Dokud bude Obyvatelům Západu záležet na životech dětí ze třetího světa více než tamním pohlavárům, nic se nezmění. A nepomůže tomu ani výzva paní Brixi, abychom coby rukojmí vlastního svědomí z titulu údajného bohatství přestali stíhat zločince a raději poslali "peníze dětem". Luxusních teréňáků jsem v Africe viděl hodně, skoro jako na Ukrajině (=mnohem více než třeba v Praze) a přispívat na další nemíním.
17. 08. 2009 | 13:16

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
26. 08. 2009 | 05:12

cartier ballon blue napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
25. 03. 2010 | 05:53

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 06:41

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy