Válka o prachy a vlast

08. 11. 2011 | 17:06
Přečteno 11729 krát
Rozhodnutí anonymní soudkyně Obvodního soudu pro Prahu 1 o zproštění Martina Knetiga obvinění z nepřímé korupce je drzostí nejhrubšího kalibru.

Připomeňme, že Martin Knetig byl tajemným poradcem ex-ministra životního prostředí Pavla Drobila. Dva svědci – tehdejší šéf Státního fondu životního prostředí Libor Michálek, který si jeho korupcí více než zavánějící výroky dokonce nahrál, a zatím anonymní bankovní úředník, shodně potvrdili, že pan Knetig požadoval úplatek v souvislosti s připravovaným rozhodnutím u převedení volných stamiliónů SFŽP do jiné banky. Peníze měly, podle nahrávky, jít ODS a na financování další politické kariéry Pavla Drobila.

Soudkyně zprostila pana Knetiga obvinění necelý týden po tom, co jí státní zastupitelství doručilo obžalobu. Pokud si myslíte, že jde o světový rekord v rychlosti rozhodování českých soudců, nejste daleko od pravdy. Asi neměla jinou práci, a tak se stačila seznámit se spisem, udělat si právní názor a sepsat písemné vyhotovení rozhodnutí, které bylo už v pondělí doručeno účastníkům řízení. Stačily jí k tomu tedy tři pracovní dny. V České republice, kde spory trvají v průměru několik let, jde o unikát. To, co z celé věci ovšem dělá právní oplzlost je fakt, že paní soudkyně rozhodla bez projednání věci – tedy předtím, než mohla slyšet argumenty obou stran. A kromě toho také naprosto vyloučila, aby se novináři, a tím i veřejnost, o důkazech proti panu K. a o politickém pozadí celé věci, cokoliv dozvěděli. Pokud se státní zastupitelství z jakéhokoliv důvodu do středy neodvolá, bude pan Knetig navždy z problémů venku. Tak se uvidí. Sekretářka může zapomenout donést dopis na poštu, státní zástupce onemocní, nebo se zlomí klíč v zámku.... Stanislavu Mečlovi, dosazenému pouhý jeden den předtím do funkce faktického protektora nad zpolitizovaným a politické moci vždy úslužným Vrchním státním zastupitelstvím v Praze se nemohlo dostat tvrdšího varování.

Pod povrchem pěny českého politikaření bez hodnot probíhá tichá nenávistná válka. Její výsledek je na vážkách, ale zcela nepochybně se v ní už dnes a právě teď rozhoduje o tom, zda Česká republika ještě vůbec dostane šanci a čas dozrát v demokratický právní stát, anebo zda převládnou mafiózní souručenství, zneužívající politickou moc k zajištění výhod pro vyvolené – na úkor bezprávného plebsu. Ve jménu moci dnešního dne je zákon, odvěká forma zajištění dlouhodobé bezpečnosti většiny a její kontinuity, ohýbán a ponižován. Samozřejmě, že vše, i ten nejnesmyslnější postup této soudkyně, lze vysvětlit zákonem. I státní zastupitelství, které trestní šetření policie dvakrát zastavilo, než zasáhlo Nejvyšší státní zastupitelství, zcela určitě umělo vše vysvětlit "podle zákona". Nejde však o nic jiného, než o ponížení spravedlnosti. Autor se v nedávném blogu odvážil zeptat, zda bývalý ředitel ČEZ Martin Roman skončí za mřížemi. Pan Knetig je proti panu Romanovi hodně malá ryběnka. Další důkazy o beztrestnosti české politické korupce asi nejsou potřeba.

Ostatně, i Václav Péročmajz První den před Štědrým dnem roku 2010 označil Libora Michálka za „lumpa a darebáka“, a jeho fámulus Hájek ještě za „Jehovistu“...

Ministr spravedlnosti Pospíšil a premiér Nečas si teď musejí vybrat. Buď se otočí na druhou stranu a s mumláním žvástů o nezávislosti justice věc nechají být. Nebo narovnají páteř a bouchnou do stolu. Kostky jsou vrženy...

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Maximus napsal(a):

Vždyť vekohubá konkubína Kristýna Kočí tlumočila co jí řekl krasavec "Nastěnku chci za ženu" Tluchoř: Že prý to "my" máme nyní pod kountrolou, čímž myslel soudy, prokuraturu a dnes zase zřejmě i policii. A je to v prd....! Orwellova "Farma zvířat" v praxi, některá zvířata jsou si rovnější a ti vepři nejvíce!
S pozdravem "Arbeit macht frei" se loučím.
08. 11. 2011 | 17:18

ghándí napsal(a):

urbane,
naučte se respektovat rozhodnutí soudu. už nevládně KSČ.
08. 11. 2011 | 17:21

Gerd napsal(a):

A co Vám brání chování soudkyně ohodnotit? Její anonymita? Pokud znáte soudkyni jménem, lze ji ohodnotit na http://www.znamysoudce.cz/SeznamSoudcuPodleSoudu.aspx?id=26
Pokud budou hodnotit obě strany sporu, jedn avítězná a druhá, která prohrála, aritmetický průměr mezi tím bude hodnocení kvality práce soudce nebo soudkyně.
08. 11. 2011 | 17:26

modrý edvard napsal(a):

Pokud je jediným důkazem Michálkova nahrávka, tak se té soudkyni nedivím. Předpokládám, že žalobce se může odvolat.
08. 11. 2011 | 17:27

kelt napsal(a):

ghádní
bohužel je to horší,než když vládla KSČ.
08. 11. 2011 | 17:28

Žablena napsal(a):

Jestlipak se o rozhodnutí anonymní soudkyně Obvodního soudu pro Prahu 1 o zproštění Martina Knetiga obvinění z nepřímé korupce dozvíme z médií? Hádejte třikrát.
08. 11. 2011 | 17:34

Maximus napsal(a):

ghándí, ten tvůj předchozí nick "hoven" byl lepší a lépe tě charakterizoval. Rumcajs nyní Forrest gump by ti položil otázku, myslíš, že v rozvinuté demokratické zemi jako je Česko může být soudkyně či soudce finančně ovlivněn, lidově řečeno podmazán třeba nějakými politiky?
08. 11. 2011 | 17:34

Žablena napsal(a):

modrý edvard
Proč by měla být jediným důkazem Michálkova nahrávka? Jsou tu přece ještě zápisy výpovědí zůčastněných osob a taky to, co se dostalo do medií. A i kdyby byly nahrávky jediný důkaz, proč by to nemělo stačit? Prosím o vysvětlení, nejsem právník.
08. 11. 2011 | 17:39

Dan1 napsal(a):

Anonymní soudkyně? Pan Urban si skutečně myslí, že ta soudkyně nebude pod tím usnesením podepsaná? Navíc nikoho nezprostila obvinění, ale zastavila trestní stíhání, dosud nepravomocně - proti tomuto rozhodnutí je možné podat stížnost. Je dále nesmysl, že by soudní jednání trvala u nás léta. V trestních věcech se rozhoduje řádově v týdnech.

Mimochodem, je to pan Urban, který tímto článkem (plným nepřesností) činí nátlak na orgány činné v trestním řízení.
08. 11. 2011 | 17:41

LMAO napsal(a):

Ghandi

Spravne!
Presne tak to rikali komunisti, ze jo
08. 11. 2011 | 17:58

Šok napsal(a):

Jsem šokován - vy pane Urbane skutečně navrhujete, aby ministr spravedlnosti a předseda vlády zasahovali do nezávislého rozhodování soudce? Milý pane, stojíte ještě na straně zákona, demokracie a ústavnosti? Pochybuji.
08. 11. 2011 | 18:00

LMAO napsal(a):

Šok

Souhlasim, ze neco takoveho je nepripustne. Ovsem ten otaznik vysi nad sluvkem 'nezavisle' (rozhodovani soudce).
Protoze pokud je to rozhodovani soudce jakkoliv ovlivneno, stava se 'zavislym', a pak je nejaky ten zakrok namiste
08. 11. 2011 | 18:06

Yosif K napsal(a):

Pani Zableno - pokud jde o nahravku, nektere jurisdikce ji nepripousti jako dukaz, i kdyz nahravka sama o sobe vypada dost presvedcive. Knetig je sebejisty magor, ktery toho na sebe rekl opravdu hodne. Prohlasil ze na nahravce mluvil on, ze ale lhal. Hmmmmm.... V tomto pripade by nahravka mohla stacit alespon na pripravu trestneho skutku - tedy pokud neni pouziti nahravky ze zakona nepripustne, coz nevim.

Zde vsak predpokladam, ze hlavni dukaz je vypoved urednika z Komercni Banky. Alespon to tak dle vsech zprav z tisku vypada. Duvod proc by se zaroven Michalek, s urednikem i s Knettigem domluvili na potopeni Knettiga neexistuje. Vse do sebe zapada jako puzlle ze dvou nezavislych zdroju.
Urban je pateticky mluvka, v kauze Diag Human take asi nevystupuje na obrasnu zlocince Stavy zadarmo, zde vsak rozhrabl chovani soudkyne pravdive jako typicky uredne ceske. Nekdo ji dal "dobrou radu" a ona ji poslechla.

Predpokladam, ze pokud bude Knetig souzen a odsouzen, dostane podminku a kamosi mu sezenou nejaky fesacky flek. Treba by mohl delat coffee boye v kancelari JUDr Grosse.
08. 11. 2011 | 18:11

Yosif K napsal(a):

Pani Zableno - pokud jde o nahravku, nektere jurisdikce ji nepripousti jako dukaz, i kdyz nahravka sama o sobe vypada dost presvedcive. Knetig je sebejisty magor, ktery toho na sebe rekl opravdu hodne. Prohlasil ze na nahravce mluvil on, ze ale lhal. Hmmmmm.... V tomto pripade by nahravka mohla stacit alespon na pripravu trestneho skutku - tedy pokud neni pouziti nahravky ze zakona nepripustne, coz nevim.

Zde vsak predpokladam, ze hlavni dukaz je vypoved urednika z Komercni Banky. Alespon to tak dle vsech zprav z tisku vypada. Duvod proc by se zaroven Michalek, s urednikem i s Knettigem domluvili na potopeni Knettiga neexistuje. Vse do sebe zapada jako puzlle ze dvou nezavislych zdroju.
Urban je pateticky mluvka, v kauze Diag Human take asi nevystupuje na obrasnu zlocince Stavy zadarmo, zde vsak rozhrabl chovani soudkyne pravdive jako typicky uredne ceske. Nekdo ji dal "dobrou radu" a ona ji poslechla.

Predpokladam, ze pokud bude Knetig souzen a odsouzen, dostane podminku a kamosi mu sezenou nejaky fesacky flek. Treba by mohl delat coffee boye v kancelari JUDr Grosse.
08. 11. 2011 | 18:12

stále rebel napsal(a):

Připomenu, že kritika směřuje především ke způsobu rozhodování a ten je nepochybně katastrofální. Záležitosti týkající se korupce ve veřejném prostoru by měly být projednávány a rozhodovány transparentně. Soudce více než kdokoliv jiný by měl chápat, že by mu mělo jít o jeho důvěryhodnost.
08. 11. 2011 | 18:18

ghándí napsal(a):

kelt,
jak pro koho, pro nemakačenska a udavače byla vláda KSČ lepší.
maximus,
samozřejmě, že soudce muže být zaplacenej, ale to je pouze doměnka. k zakladním principum demokracie patří respektování rozhodnutí soudu. o vině a nevině už nerozhoduje luza zmanipulovaná článkama v rudem právu. všichni se musíme demokracii stále učit, mezi náma a západníma zeměma je stále propastný rozdíl, především v myšlení lidí.
08. 11. 2011 | 18:21

michal napsal(a):

Pane Urbane,
jakkoliv je ta nahrávka naprosto neprůkazná a o jiném svědectví se pouze dohadujete (pokud máte lepší informace, proč jste je neuvedl), zasloužil by si pan Knetig odsouzení nebo očištění klasickým soudním procesem, v tom máte pravdu.
Ale chtít po členech vlády, aby zasahovali do nezávislosti soudů, je "hustý". Mnohem horší, než kdyby pan Knetig byl zločincem.

Taky neznám fakta, ale celé mi to připadá jako bouda. Zcela amatérský postup Michálka, který by klidně mohl vydržet, oznámit věc policii a počkat si na "předání peněz" a byl by za hrdinu. Pokud to ovšem tak bylo.
08. 11. 2011 | 18:26

kelt napsal(a):

ghándí
opět klasika,já o voze/korupce a rozkrádání veřejných peněz/,Vy o koze.Mohu Vás ubezpečit,neb jsem éru"budování socialismu/prožil víceméně v dospělém věku,že se kradlo-v malém.
Cement,cihly na chatu a pod.
Stamiliony a miliardy jako nyní,to prostě nešlo.
A pokud vím z Vašich příspěvků,tak má Vaše sympatie čínský sociálkapitalismus.
Máte alespoň tušení,kolik lidí bylo v Číně popraveno za korupci?
A to i ve vysokých funkcích?
Kolik od dob Topolánka bylo odsouzeno za korupci lidí zde?
Ti,kteří by měli sedět ve Valdicích,stále sedí ve vysokých stranických a státních funkcích.
08. 11. 2011 | 18:38

Kanalnik napsal(a):

obavam se, ze jednoho dne to nekdo nevydrzi, vezme pusku a zacne je pekne jednoho po druhem strilet... to bude "sranda"

zadelavaji si na to velice dukladne
08. 11. 2011 | 18:51

český maloměšťák napsal(a):

No, co , co, co....
Aspoň si Hradní partička nemusí lámat hlavu s tím za kolik a jak je omilostnit...
Zbyde jim tak více práce na propis...eh - tedy na státotvorné činy.
------------------------------------------
Kelt
Papaláši za komoušů kradli po vagonech a tatrovkách.
Ale je pravda, že ve srovnání se stamiliony dnes - to byl vlastně jen takový dobový kolorit.
No a ty drobné krádeže ?? - něco jako když cikán ukrade dnes státu několik tisícovek na dávkách.

Tak - a teď se na mě zastánci těch skutečně velkých ryb sesypou - že "není něco takového, jako malá krádež - včechny jsou špatné"....nebo něco v tom smyslu - což ale relativizuje zločinné počínání právě těch "jejich" - těch velkých ryb. /běžná praxe Mafie - předhodí ty malé zlodějíčky.../

Proto jdu radši na poker - a okradu někoho takříkajíc fair play.

Mějte se.
08. 11. 2011 | 18:51

petrof napsal(a):

copak Urban, že by neveřili v nazávislost naší justice?? Tak je potřeba jim přidat, aby byli ještě víc nezávislejší.....
08. 11. 2011 | 19:18

stále rebel napsal(a):

O co v této konkrétní kauze šlo

„Městská státní zástupkyně v Praze Jana Hercegová minulý týden uvedla, že Knetig podle závěrů žalobců požadoval po pracovníkovi banky úplatek v souvislosti s rozhodováním o ukládání volných peněz Státního fondu životního prostředí (SFŽP) v bankách. Podle médií sháněl "černé" peníze pro ODS. V říjnu 2010 podle policejního spisu nabídl Knetig členovi představenstva Komerční banky, aby sponzoroval ODS, napsal v minulosti server Lidovky.cz. Za to mu prý sliboval, že zajistí uložení peněz SFŽP na účet této banky. Podle tajných nahrávek, které pořídil odvolaný šéf SFŽP Libor Michálek, Knetig na Michálka tlačil, aby svěřil miliardovou zakázku na výběr banky zvolenému finančnímu poradci.“

„Deník Právo nedávno informoval o tom, že protikorupční policie případ údajně zmanipulovaného tendru odložila koncem září s tím, že samotná příprava trestného činu pletichy při zadání veřejné zakázky není podle nového trestního zákoníku trestná. Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 4 rozhodnutí potvrdilo, uvedl deník“

„Server Česká pozice s odkazem na důvěryhodný zdroj napsal, že soud rozhodl o zastavení stíhání proto, že jediný svědek, kterého policie měla, uvedl, že se trestný čin nestal.“

Nic se nestalo, příprava prý není trestná a Knetig s Drobilem by měli povýšit.
08. 11. 2011 | 19:39

HonzaJ napsal(a):

Tak to už nedávno bylo s Čunkem, nakonec to rozvrátilo státní zastupitelství. Jak to dopadne s tou soudkyní?
08. 11. 2011 | 19:40

Aleš napsal(a):

cinknutá diskuse?
Pan Urban se logicky podivuje především nad obrovskou rychlostí s jakou byl vyhotoven rozsudek, že v kauze,kde je vysoké společenské nebezpečí, v kauze kde vedoucí vládní straně hrozilo, že se může prokázat, jak korumpuje, bylo rozhodnuto bez líčení. Rychlost a způsob vedení soudního řízení u této společensky nesmírně závažné kauzy a v tom souhlasím s panem Urbanem je podle mne skandální a může evokovat doby dávno minulé a je obrázkem, jak jsme na tom!!!
08. 11. 2011 | 19:42

Colt napsal(a):

Maximus
s tímhle blogem to sice nesouvisí, ale s předešlými -
....... snímek, z Vašich seancí (viz portál seznam, autor Dospiva), jak jste se spolu se Zaorálkem zubili pospolu s majitelem více tučných kont ve Švýcarech aj. Bémem.
.....neměl byste odkaz ?? dík
08. 11. 2011 | 19:43

Desiderius napsal(a):

Tady nikdy žádného soudruha lupiče neodsoudí.Soudruh soudruha nepodrazí.
08. 11. 2011 | 19:52

meyla napsal(a):

Aktivisticky novinar promluvil. Howgh. Pravda a laska musi zvitezit nad soudy a justici. Howgh.
08. 11. 2011 | 19:52

žabožrout napsal(a):

... zatím anonymní bankovní úředník, shodně potvrdili, že pan Knetig požadoval úplatek ...
No a oni právě ani Michálek ani ten bankovní úředník to nepotvrdili. Proto to soud musel zastavit, protože žaloba není podpořena jediným důkazem.
To je překvapení, že.
Vy si snad myslíte, že co se píše v novinách je pravda.
08. 11. 2011 | 19:58

modrý edvard napsal(a):

žablena: v podstatě jak to píše yosif K. - může být nedostatek důkazů. (kromě vyjádření o Urbanovi, tam neříkám nic)
08. 11. 2011 | 20:10

hanah napsal(a):

žablena

pokud by byla nahrávka skutečně jediným důkazem, nestačí to k odsouzení. Pokud by však nahrávka doplňovala důkazy další, byla by jako důkaz připuštěna v rámci tzv řetězce nepřímých důkazů.
Záleží na tom, co obžaloba navrhovala jako důkazy. Bez dokonalé znalosti spisu nelze věc hodnotit a výrok Urbana o právní oplzlosti lze označit za oplzlost novinářskou.
08. 11. 2011 | 20:13

Aleš napsal(a):

NEJSME JAKO ONI

provolávali do mikrofonu organizátoři listopadové lidové veselice, režírované Státní bezpečností. Bylo mi tenkrát třicet a vůbec mi nedošla neuvěřitelná zvrácenost tohoto sloganu ...
08. 11. 2011 | 20:43

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 11. 2011 | 20:54

lubosek napsal(a):

Ostatně, i Václav Péročmajz První den před Štědrým dnem roku 2010 označil Libora Michálka za „lumpa a darebáka“, a jeho fámulus Hájek ještě za „Jehovistu“...Nechápu jak může někdo takhle psát o lídrovi.Zlatý komunisti.
08. 11. 2011 | 21:16

ghándí napsal(a):

kelt,
čínský kapitalismus se mi opravdu nezamlouvá, jenom poukazuji na velice prostý fakt, že pokud se mu nepřizpusobíme, tak skončíme jako SSSR. jedna věc jsou naše přání a druhá věc je realita. snad byste nechtěl popravovat kvuli korupci. pro čssd by to bylo naprosto likvidační, nikdo by v te straně nezbyl. v číně možná popravují, přesto je to nejzkorumpovanější země+ světa. aby to bylo opravdu učinné, museli by tam odprásknout všechny komunisty. u nás se dá proti korupci bojovat pouze jediným způsobem, omezit moc státu a množství peněz přerozdělovaných státem.
08. 11. 2011 | 22:01

Sims. napsal(a):

Překvapují mne názory některých nicků, vyadá to že zde nežijí, jen se účastní diskuzí. Protože kdyby zde opravdu žily - nemohly by psát takové hlouposti. Ale faktem je, že se jedná dost často o jedny a tytéž nicky. Kdyby Knetiga nedej bože odsoudili, on by se stařík na hradě zasadil o nápravu nějakou tou milostí. Drobil je jeho člověk a oblíbenec a tak co by pro jeho kámoše Knetiga neudělal.
08. 11. 2011 | 22:33

Jáchym napsal(a):

Můžu sem dát chvilku mladé poezie?
Na tohle jsem před chvilkou narazil.
Když tak to přeskočte, kdo máte z básniček kopřivku.

Filip Špecián

V demokracii vykrystalizovala blbost
do líbivých forem
něco jako když se přepasíruje zelenina pod svíčkovou
a knedlík se udělal z lacinýho prášku
do líbivých pocitů
jako když přijede kolotoč a všem je blbě na centrifuze
a na autíčkách všichni do sebe bourají
do líbivých myšlenek
jako když si pár blbečků postaví golfový hřiště uprostřed lesa
aby byli taky někdy v přírodě na čerstvým vzduchu

Vyšlo v časopise Psí víno
08. 11. 2011 | 22:49

David napsal(a):

"...Soudkyně zprostila pana Knetiga obvinění necelý týden po tom, co jí státní zastupitelství doručilo obžalobu...."

------------------------

Nepřipomíná to kauzu Čunek, kde jihlavský státní zástupce Salichov jednal podobně?

Ta blondýna Kočí z VeVerek občas říkala i pravdu, když prý jí Tluchoř řekl - "vy máte vnitro a my zase justici."

Jedinej lék je přísný trest pro tu soudkyni. Jinak se to nemůže zlepšit.

--------------------------

"...Pokud se státní zastupitelství z jakéhokoliv důvodu do středy neodvolá, bude pan Knetig navždy z problémů venku. Tak se uvidí. Sekretářka může zapomenout donést dopis na poštu, státní zástupce onemocní, nebo se zlomí klíč v zámku...."

--------------------------

Je na vás vidět, že máte bohaté praktické zkušenosti.

S tou sekretářkou a pod. to je běžná metoda. Zažil jsem něco podobného několikrát. Je to běžná praxe, je to strašný - SYSTÉM !!!

Taky by pomohlo, když třeba policie "odloží" vyšetřování, tak jsou pouze 3 dny na odvolání. Vůbec Nechápu, proč nemůže být lhůta těch standardních 15 dnů? Reagovat ve lhůtě 3 dnů je strašně výhodné pro darebáky.
08. 11. 2011 | 23:03

Alibernet napsal(a):

Nijak zvlášť se o tuto kauzu nezajímám, ale zajímavý je fakt, že když soud rozhodne tak, že se to Pravdě a Lásce nelíbí, tato bije na poplach.
08. 11. 2011 | 23:55

vico napsal(a):

Každý další článek Jana Urbana je prosáknut zlobou a tento není vyjímkou.

Článek obsahuje několik, teď budu stejně expresivní jako Urban, lží.

Lež č. 1 : Anonymní soudkyně
Lež č.2 : Knetig byl zproštěn obžaloby. Nikoliv, trestní stíhání bylo zastaveno, což je významný rozdíl.

Důležité je tedy znát, z jakého důvodu bylo proti Knetikovi zastaveno trestní stíhání. Každý si tyto zákonné důvody může najít na internetu. Jsou to - milost prezidenta,promlčení,jde-li o osobu, která je vyňata z pravomoci org.tr.řízení,nedostatek věku,kdo zemřel, ten, o jehož skutku již bylo pravomocně rozhodnuto,je-li trestní stíhání podmíněno souhlasem poškozeného a souhlas nebyl dán, stanoví-li tak mezinárodní smlouva.

Ve všech těchto případech by neměla soudkyně na výběr a MUSELA trestní stíhání zastavit.

Jen v několika dalších případech tak pouze učinit MOHLA. Jsou to :

- že by hrozící trest byl zcela bez významu, vedle jiného trestu, který obviněnému hrozí/např. za vraždu/.
- že by o skutku bylo rozhodnuto již jiným orgánem a soud to považuje za dostačující

- že vzhledem k vzornému chování obviněného,snaze nahradit škodu atd. je zřejmé, že účelu trestního řízení bylo dosaženo :-)

Dovolím si předvídat, že ani pro jeden z těchto fakultativních důvodů v konkrétním případě tr. stíhání zastaveno nebylo....

Urban opět kouše jako vzteklý pes.
09. 11. 2011 | 08:46

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Některé nicky zde nediskutují, ale jen pořád dokola tupě mlátí svůj postoj. Obtěžuje mě to, je to k ničemu, nechci je číst, musím je ručo přeskakovat, což mě stojí další čas (jinak mě to zde natolik zajímá, že i tak tu prosedím až moc :-)).

Pane Stejskale, čistě prakticky: nemáte nějakého robota, abych si Gándího, Edvarda, Tomáše apod. nějak soukromě pro sebe zabanoval a při rolování mi automaticky přeskakovali? nebo aspoň si je graficky označil? Jen občas bych si je zkontroloval, jestli pokračují, nebo jestli se i u nich vyskytla myšlenka :-)...

děkuji
09. 11. 2011 | 08:55

kelt napsal(a):

ghándí
S Vašimi pomatenými názory jsem si diskusi zapověděl.
Hezký Nový rok.
09. 11. 2011 | 10:55

stejskal napsal(a):

Nemám, pane svatební a pohřební orchestře G.Bregoviče,

ale od věci by to nebylo. Znám lidi, kteří by si do takového filtru rádi ze stejného důvodu dali tak 98 procent ze všech sem již nejakou dobu píšících. Plus jednoho cenzora ;-)

Hezký den.

Libor Stejskal
09. 11. 2011 | 14:01

Stan Silnička napsal(a):

Dan 1

Píšete: " V trestních věcech se rozhoduje řádově v týdnech".

Pane kolego, já Vám gratuluji. To já mám v registratuře pár šestnáctiletých trestních případů a sem tam nějakou tu trestní kauzičku, která trvá šest až osm let.

Jinak pravda, trestní soudy odsuzují bagatelní kriminalitu takřka bez důkazů, tedy, jak se jim pachatel líbí/nelíbí. Ideální jsou rozsudky, kdy soud "uvěří" někomu, kdo má dojem, že něco "vypadalo, jako že to pachatel páchá". Pokud ten, kdo ten dojem má, je například policista, pak je to koruna důkazů.
09. 11. 2011 | 17:52

franz napsal(a):

dalo se to předpokládat.bohužel.
09. 11. 2011 | 18:02

pumpas napsal(a):

Nebezpečí pro demokracii není Knetig, ať je vinen nebo ne, ani zmíněná soudkyně ale lidé, kteří o věci vědí jen z médií a soudí. Neštětím jsou názory pana Urbana, který čeká, jestli premiér bude respektovat rozhodnutí soudu nabo bouchat do stolu. Není na co čekat pane Urbane, premiér nemá na vybranou a rozhodnutí soudu musí respektovat jako každý jiný. Nedej bože aby v tomto státě rozhodovali lidi jako jste vy. Já si také myslím, že pan Michálek je křivák a nikdo mi to zatím nevyvrátil.
09. 11. 2011 | 18:13

koumák napsal(a):

Takhle úderná soudkyně zvládne daleko více! Jako standart bych jí dal na každý den 2 jednoduché případy( krádeže hnědočechů, přepadání, loupení......) Politické případy 2-3 týdně a hned se naše soudnictví zrychlí, tato soudkyně je " turbo"!!!! Takových pan min. Pospíšil potřebuje tak 5 na každém okr i krajském soudě a za 3 měsíce je problém zdlouhavého soudnictví vyřešen!!!!!!
09. 11. 2011 | 18:25

fwtrst napsal(a):

re-pumpas Naštěstí ani nijak dokazovat nemusí, leda, že by jsi byl státní zástupce!
09. 11. 2011 | 18:29

Občanka napsal(a):

Nebezpečí pro vládu práva jsou takoví lidé jako pumpas, jenž napsal:
"Nebezpečí pro demokracii není Knetig, ať je vinen nebo ne, ani zmíněná soudkyně ale lidé, kteří o věci vědí jen z médií a soudí. Neštětím jsou názory pana Urbana, který čeká, jestli premiér bude respektovat rozhodnutí soudu nabo bouchat do stolu. Není na co čekat pane Urbane, premiér nemá na vybranou a rozhodnutí soudu musí respektovat jako každý jiný. Nedej bože aby v tomto státě rozhodovali lidi jako jste vy. Já si také myslím, že pan Michálek je křivák a nikdo mi to zatím nevyvrátil."
Pumpasi, Vy se skutečně nepozastavujete při znalosti hlemýždího tempa v rozhodování soudů nad kosmickou rychlostí tohoto soudního verdiktu?

K článku pana Urbana mám malou poznámku. Ano, uvidí se, zda se premiér Nečas zbaví tlaku, nebo ustoupí - a vymění ministra spravedlnosti. Šušká se i o výměně ministra vnitra. Svátek 17. listopadu se blíží, sejdeme se na Václaváku.
09. 11. 2011 | 18:31

Sláma napsal(a):

Souhlasím s panem Stanem Silničkou, je to přesně tak, jak uvádí. Trestní i občanskoprávní věci se vlečou mnoho let, ostatně důkazem toho je množství žalob proti České republice u Evropského soudu ve Strasbourgu za pomalost justičního procesu. A také zkušenosti tisíců lidí, kteří se o své zkušenosti dělí na různých fórech.
Technicky není možné v tak krátké době prostudovat spis a vyhotovit usnesení. To normálně v jiných případech trvá soudům měsíce.
Nápadně to připomíná rozhodování státního zástupce Salichova, který rozhodl také tuším během 3 dnů.
Diskutující na tomto serveru by si měli uvědomit, že pokud věc předal státní zástupce soudu, zcela nepochybně v tak citlivé věci to měl dobře podloženo.
09. 11. 2011 | 18:43

pwpw@centrum.cz napsal(a):

Dle Ústavy Čr je každý občan pod ochranou soudu....soud je povinen kauzy projednat řádně..

Soudkyně rozhodla, aniž umožnila stranám sporu předkládat v této věci důkazy....

naprosto otřesné

Sdělovací prostředky by měly být schopny vyvinout tlak na soudy, aby naplnily ústavní povinnosti, nekompromisně a stále žádat odpovědi od této soudkyně a především předsedy Obvodního soudu pro Prahu 1 JUDr. Libora Vávry.

Respektovat rozhodntí soudu lze pouze tehdy, pokud tento soud má přirozenou autoritu. Stěží tento přirozený respekt k soudům lze mít i k české justici, ve které působí bývalí komunisté, bývalí spolupracovníci STB, bývalí politici, bývalí normalizační vojenští prokurátoři a současní všehoschopní či máloschopní mladí ambiciózní soudci/soudkyně, toužící po kariérním postupu, kterého mohou dosáhnout pouze servilním postojem k politikům, kteří justici fakticky doposud řídí.

Stěží lze mít respekt k české justici, která obvykle není schopna zajistit občanům ČR vymahatelnost mezinárodních rozsudků, kterými je ČR vázána. 22 let po revoluci jsou lidé za kritiku soudu ve vykonstruovaných procesech zavíráni do vězení těmi, kteří na soudech rozhodovali před rokem 1989 a kteří tam sedí doposud a konají stejným totalitním způsobem.
V hlavě jim to prostě doposud nepřecvaklo. Proč by také mělo, když za své nezákonné procesní postupy a rozsudky nejsou postihováni a neexistují žádné kontrolní mechanismy ( média, občanská společnost..), která by je nekompromisně přinutila respektovat zákony a Ústavu ČR.

Je to především předseda soudu JUDR. Libor Vávra, který by měl odstoupit. To samé platí o JUDR. Sváčkovi. Bývalí komunisté prostě nemají morální právo setrvávat v právním státě v těchto vysokých pozicích.
09. 11. 2011 | 19:32

Stellberg napsal(a):

Urban se staví do role samosoudce, který všechno ví nejlépe a předem zná rozsudky. Celá věc vypadá spíš jako gigantický podvod udavače Michálka, který neměl v ruce žádné relevantní důkazy, proto nešel na policii, ale do médií, aby na sebe upozornil a vyvolal vlání krizi. Co si pan Urban představuje: znásilní soudní systém? To je velmi komunistický pohled na věc.
09. 11. 2011 | 20:03

Gruša napsal(a):

Ad Sláma: Diskutující na tomto serveru by si měli uvědomit, že pokud věc předal státní zástupce soudu, zcela nepochybně v tak citlivé věci to měl dobře podloženo.

Gruša: proč zcela nepochybně? co když prostě neměla odvahu to při nedostatku důkazů sama zastavit a nechala to na soudu? stejně tak můžu napsat: ač státní zástupce neměl v této citlivé věci nic podloženo, předal vše soudu, aby věc zastavil namísto něj ... to by se asi realitě blížilo víc ...
09. 11. 2011 | 20:09

Bavor napsal(a):

Pravdivý vtip z netu:"Věci se konečně začínají měnit k lepšímu." "A co například, prosím tě?" "No, z právního chaosu se konečně vyvinula spravedlnost, kterou si můžeš koupit za peníze."
09. 11. 2011 | 20:31

Miloslav napsal(a):

Pro autora - upřímně řečeno, ve většině případů Vás respektuji a mám Vaše komentáře rád. Zde však snad blábolíte z hladu. Není výjimkou, že je trestní příkaz vydán týž den, kdy je podána obžaloba či návrh na potrestání (když funguje podatelna). Trestní řízení v ČR rozhodně v průměru ( v to včítajíc řízení přípravné)nedosahuje délky ani jednoho roku. Usnesení o zastavení tr. stíhání, postoupení věci či například podmíněném zastavení tr. stíhání skutečně může být vydáno v řádu dnů po nápadu obžaloby či návrhu na potrestání. Ministr Novák říkal, že fotbalu, ženským a justici v Čechách rozumí každý. Svým přístupem jste se mezi tyto znalce zařadil. P.S. Tím netvrdím, že to rozhodnutí je správné nebo že se mi líbí.Ale dovozovat z rychlosti řízení jeho nesprávnost je primitivní úvaha, to promiňte.
09. 11. 2011 | 20:33

Miloslav napsal(a):

Ještě pro znalce shora - "soudkyně rozhodla, aniž by stranám umožnila předkládat důkazy" - Bože na nebi, přečtěte si alespoň jednu hlavu z trestního řádu, než tohle napíšete - aniž by bylo konáno hl.líčení, lze napříkla trestní stíhání zastavit, věc postoupit, podmíněně zastavit, vydat trestní příkaz atd.. Asi se stanu trenérem reprezentace akvabel, taky o tom nic nevím, ale tak nějak si myslím, že tomu rozumím.........
09. 11. 2011 | 20:38

Anička z Kuřimi napsal(a):

Z výše uvedeného rozhodnutí soudu a souhlasných příspěvků vyplývá, že Drobil je "očištěn" a může se vrátit i s Knetigem do politiky.
Mám na mysli toho Knetiga, který v inkriminovanou dobu pro vysvětlení nahrávky NEBYL k nalezení.
Museli ho kuci "zašít", aby nemluvil ... a jak je vidět, zašili ho dobře.
Stopa vychladla ...
Pěkný večer fšem.
09. 11. 2011 | 21:52

Jean Paul napsal(a):

Máte pravdu pane Urbane v případě Knetiga, ale uznání Kosova českou vládou je legalizací Mnichovského diktátu. Je to zločin.
09. 11. 2011 | 22:47

Gruša napsal(a):

Anička: toho Knetiga, který v inkriminovanou dobu pro vysvětlení nahrávky NEBYL k nalezení.

Gruša: Myslíte tím "NEBYL k nalezení", že nebral novinářům telefon?
10. 11. 2011 | 00:37

Tomáš V. napsal(a):

nechci se mýlit, ale jste jedniný kdo otom napsal. - díky!
10. 11. 2011 | 08:43

ja napsal(a):

panove, jaksi jste nikdo nepochopili, ze system neprim demokracie ve spojeni se vseobecnym hlasovacim pravem, automaticky plodi korupci ve vsech castech statni moci, korupce je totiz inheretni soucasti takove domokracie.

blaboly o nezavislosti soudu, policie apod. jsou tak omilanym nesmyslem.
10. 11. 2011 | 08:52

karel napsal(a):

to by měli v první řadě hodnotit právníci, ne novináři s televizní znalostí trestního řízení
10. 11. 2011 | 09:12

Irma napsal(a):

Alibernet napsal(a):
Nijak zvlášť se o tuto kauzu nezajímám, ale zajímavý je fakt, že když soud rozhodne tak, že se to Pravdě a Lásce nelíbí, tato bije na poplach.
------------
Zatímco, když soud rozhodne tak, že se to Lži a nenávisti nelíbí, tato vykřikuje o soudcokracii.
10. 11. 2011 | 15:31

S.Š. napsal(a):

A všiml jste si, pane Urbane (jistěže jste si všiml), že tentýž Obvodní soud pro Prahu 1 sehrál pozoruhodnou roli i v případu darebáka Tomáše Kadlece a jeho 30 milionů na švýcarském kontě ?
Dozvídáme se, že "jasný důkaz o tom, že jde o identické peníze, však v policejním spisu chybí, policie totiž příběh milionu z Čepra nesledovala do konce" (pramen : HN, pozn. S.Š.). Transakci podle listu navíc podle neoficiálních informací (odkudpak ty informace pocházejí ? - pozn. S.Š.) kryje faktura, podle které milion dolarů zaplatila švýcarská offshorová společnost Shira Anstalt „za zboží“.
A ejhle, co praví státní zastupitelství : Peníze na švýcarském účtu Tomáše Kadlece pocházejí podle žalobců z jeho trestné činnosti týkající se nevýhodných transakcí a obchodů s palivem. Kauzou se v současnosti zabývá Obvodní soud pro Prahu 1, státní zástupce mu již v září 2010 navrhl, aby požádal o zajištění finančních prostředků, řekla ČTK mluvčí pražského vrchního státního zastupitelství Irena Válová. Státní zástupce podle ní na jednání příští týden vznese dotaz, jak soud s jeho návrhem naložil (ČTK, ČT24, novinky.cz, 10. 11. 2011).
Je tou žábou na prameni JUDr. Libor Vávra ?
Ano, právě jsme svědky bitvy o právní stát. Jenže, kdo vlastně si to vůbec uvědomuje ?
10. 11. 2011 | 23:17

vlado napsal(a):

Konečně jsme právní stát a některé kausy i nekausy řešené našimi soudy, ke kterým se případ ani nedostane vzbuzují u veřejnosti podivení. Tak jako v tomto případě v blogu p.Urbana. Přesto mnoho nicků jeho pochybnosti s ním nesdílí.
Stát je zadlužen, jeden problém našich politiků stíhá druhý,jeden podvod stíha druhý ale, když již dojde k abdikaci dotyčného je ta záležitost označována jako vrchol morálního přístupu. Kolik problémů již tato "protikorupční vláda" přestála
ale jak se zdá má stále dost příznivců, kteří jí budou tolerovat seběvětší provinění jejich členů.
11. 11. 2011 | 12:43

Zdeněk Štěpař napsal(a):

Jen žasnu kolik lidí toho tolik ví. Z toho přechází zrak. Každý účastník diskuse má zřejmě svoje špehy ve všech státních orgánech, kteří mu donášejí věrohodné informace.Každý novinář, třesoucí se před krachem, protože dlouhodobě jsou noviny odsouzeny k zániku, se snaží všemi způsoby na sebe upozornit. jsem šťasten , že jsem spokojený blbý důchodce a tyhle z prstu vycucané tajnosti neznám. Svět je krásný, kazí mi ho jen vzpomínky na bolševickou éru, která zaplaťpánbu skončila.
11. 11. 2011 | 13:29

slavwin napsal(a):

Bolševická éra skončila, ale svět se stále mění. K mé úvaze mne navedli jehovisti, pro ně myslím rok 1914 je nějakým přelomovým bodem, zdá se že to tak bude. Když vezmeme vývoj tady ve střední Evropě od roku kolem 1000, od legend jako kníže Václav, Jindřich Ptáčník tak před 1914 zpátky začal 200-300 let začaly nějaké změny, na východě od krutovládce Petra Velikého po Stalina, ve střední Evropě osvícenci, sjednocování až po ty morální úpadky vládnoucí šlechty, vzpomenu jen smrt následníka trůnu. Později snaha o napravení světa německým plebejcem Adolfem. Jak vidno ta svoboda nic neřeší, krade se klauzuje atd. Volba mezi zly není volba, ale legalizace lumpáren. Myslím že se formuje nová šlechta možná bude jinak nazývána, za tisíc let budou legendy o boji s nějakým symbolickým zlem, možná se bude jmenovat drak nebo peníze.
11. 11. 2011 | 14:29

Kmet napsal(a):

Zdeněk Štěpán
... jsem spokojený blbý důchodce.
Buď rád, že ti bolševici umožnili jít v 60-ti do důchodu.
Současní demokrati by tě poslali v 68. Když nechápeš souvislosti, tak se do toho nemontuj.
Chápeš ten rozdíl, pane spokojený?
11. 11. 2011 | 19:17

nikdo napsal(a):

Pane Urbane závěr vašeho blogu je úžasný. Pan Nečas a pan Pospíšil mají bouchat do stolu. To je vtip roku. Chtít, aby politické špičky rozbíjely systém, který je drží u moci je komické. Michálek pouze nepochopil svou roli. Vyšetřování skončilo, zapomeňte !
12. 11. 2011 | 18:18

ludo napsal(a):

nechcem urazit pepikov,tak trochen som poznal system tam,kde som vyrastol stacilo mi,ked za toho boha nechceli zverejnit zoznamy stb a kratkokalhotovej vasek mumlal nieco,ze by to bolo tragicke,ak by sa to zverejnilo.v tej riti,kde zijem taky obycajny mestky sudca v LA poslal 25 sheriffs po tu babiku hilton,lebo sa nedostavila na sud a volala mu,ze pride neskor,priviedli ju v pyzame s putamy na rukach,novinarov tam bolo tolko co policie v prahe,len jej sucho povedal ja som stat california a z jeho moci jej naparil odrazu 14 dni basy,ak si pepici myslia,ze v tych bananistanoch cz,ci sk je sudca nezavisly,alebo dokonca presvedceny je znakom ,ze uz stratili poslednu sudnost a system ich vygumoval docista,ja tu casom v tej riti si citam tu lubozvucnu,cesku rec,lebo sa mi bohovo paci a ked chodim po apartment,tak sa stipem do riti,lebo nemozem uverit,aky system juridiskacie,prava a poriadku tam je,moji blizky uz vedia,ze citam ceske blogy,trochu cudne na bacu z cobolova,lebo cobolske necitam 17 rokov,bo tu durnu cobolsku holotu nerusa nic a vidim,ze ani pepikov nic nerusa,zostali ste taka ista holota,ako ty cobolici v tych vasich mocnych independent state made in burkina faso.
13. 11. 2011 | 13:07

Pepa z depa napsal(a):

Milý pane autore, do stolu bouchnou OBČANÉ ČR a to velmi brzo. Jest-li nevěříte, tak mrkněte na WWW.VYMENILIJSMEPOLITIKY.CZ a nemohou Nám v tom zabrániti ani protiakce v Brně a jinde 17.11.2011, aby rozmnělnili sílu GENERÁLNÍ STÁVKY. Lidé BDĚTE ta GENERÁLNÍ STÁVKA je pracujících a né politických, zkorumpovaných stran a je řídících mafií. UŽ JE TO TADY a nikdo Nám v tom nemůže zabrániti, protože toto právo Nám zaručuje ÚSTAVA ČR. To se vše dočtete na výše uvedených stránkách a také něco o anketách na současnou situaci, návrh nové občanské ústavy, jak to bylo na Islandě, co je přímá demokracie a referendum, které musí provázeti NAŠÍ MOC A VLÁDU po celou dobu její realizace. Hlavně nezapomeňte svým zaměstnavatelům účast na stávce oznámiti nejméně tři dny předem, aby jakákoliv činnost z jejich strany proti stávce mohla vykazovat atributy trestného činu. Takže se sejdeme 18.11.2011 v Praze i KDYBY PADALY TRAKAŘE Z NEBE. Tak zatím 4. odboj a Pepa z depa.
13. 11. 2011 | 16:34

Desiderius napsal(a):

Komunističtí lupiči tady stále vládnou,žádná změna za 22 let. Ale každý z nás musí něco pro demokracii udělat, alespoň málo, co je v jeho silách. Každý může něco vykonat a ne jen nadávat v hospodě, ožrat se a druhý den jen tupě zírat. Takhle se demokracie neobhajuje,to bychom si ji nezasloužili. I takovéhle blogy mají velký význam, jen si nemyslete, ono je to znervózňuje, včetně těchto diskusí. Mají strach ze svých loupeží a velký ! Mají špatné svědomí, ti Kalouskové, Drobilové, Klausové a tisíce dalších. Bojí se svého vlastního svědomí a to bych nechtěl zažít.
13. 11. 2011 | 19:44

ludo napsal(a):

desiderius
v akomkolvek systeme je lupic,len dane systemy maju inu vychovu,ci tresty pre dany cin,na nazve systemu nezalezi svedomie je napojene na charakter,ty z toho systemu co spominas nemaju ziadny strach,strach je vtedy,ked mas odistenu zbran namierenu do tvare,jedine strach zo smrti plati na taku holotu,skade viem?sam som mal namierenu zbran do ksichtu a vela nechybalo a bol by mi tu durnu drotarsku sisku zdrogovany portorik odpalil,jasne ja sa nepohybujem v politike, nie som nejaky kalousek,ale vsadim se o jeden prestreleny cent,ze aj kalousek,ci ako sa vola,ktoreho vobec nepoznam nema strach z tych dristov tu,co tu vypisuju pepici,ale mal by nasrate a nachcane v botach,naraz by ziskal svedomie a charakter,ak by mu niekto zbran prilozil do ksichtu,nad zradadcami svojich obyvatelov nema zlutovania a jedine smrt,poniektorych,ani to nedonuti jednat cestne,smrtelny strach zaruceje poriadok,uctu k pravu,obyvatelom,ze buranske a sto roky za opicami?ak by mala podobne pravo china,ako ten cobolsky,ci pepikovsky bananistan,pozrali by ty sikmooky samy seba,cestny sa neboji svojho svedomia,ci svojich obcanov,len tvrdy postih hlavne smrt najlepsie v mukach by im nedovolila,aby konali tak,ako konaju.
13. 11. 2011 | 21:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy