Pomáhají státní úředníci megapodvodu?

16. 02. 2010 | 22:42
Přečteno 13295 krát
Kdyby sekretářka v jakékoliv firmě vyhazovala doručenky, nevedla knihu příchozí pošty, nepředávala dopisy, důležité pro rozhodování vedení, a rozhodovala v korespondenci za ně, patrně by ji čekal okamžitý vyhazov, a velmi pravděpodobně i trestní stíhání. Když ovšem totéž udělá prezident české Hospodářské komory Petr Kužel jako předsedající rozhodce ve sporu České republiky proti společnosti Diag Human, dívají se Ministerstvo financí, Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových i Úřad vlády stranou, a dokonce odmítají, v rozporu se zákonem, odpovídat na otázky. Takže ta nejzásadnější otázka teď zní: Může demokratická vláda krýt podvodné jednání a vědomé porušování zákona“?

Pátrání po totožnosti utajených vlastníků dvou offshorových společností, které v lednu právě za podpory prezidenta Hospodářské komory Petra Kužela vystoupily s mimořádně nestandardním nárokem na možná až třímiliardový podíl na výsledku arbitráže mezi Českou republikou a společností Diag Human, totiž odhaluje stále podivnější okolnosti. Ze zajištěné dokumentace lze už nyní dovodit, že společnosti Towit Machinery ze Švýcarska a Dumfries Holdings Limited z karibského daňového ráje St.Vincent and Grenadines jsou pouhými krycími adresami, jejichž jediným smyslem a účelem je zakrytí totožnosti skutečných majitelů, skupinky výhradně českých občanů s předpokládanými vazbami na vysoké státní úředníky.

Podezření vzbuzuje především karibská firma, která vznikla pouhý necelý měsíc předtím, než byl vznesen nárok proti České republice. Dumfries Holdings byla založena v hlavním městě ostrova Svatý Vincent Kingstownu teprve 30.listopadu 2009 jako nejlevnější možná schránka a za pouhých sto dolarů. Za ty anonymní majitel pořídil sto jednodolarových akcií na doručitele. Majitelé společnosti se schovali za tradiční fintu ochranné vrstvy právního zastoupení jinou pověřeneckou společností Corporate Council Ltd., která si pro jistotu ve smlouvě vymínila, že neponese žádnou zodpovědnost za žádné případné dluhy či závazky vůči dalším stranám. A tady udělali podvodní čeští Pepíci první velkou chybu. Podle vyjádření britských právníků, působících v daňových rájích v Karibiku, sice jde o nejjednodušší metodu ukrývání totožnosti, používanou především při přípravě daňových úniků v USA nebo v Evropské unii. Pro účel vedení jakéhokoliv sporu, notabene proti českému státu, jde ovšem, podle jejich názoru, o naprosto nedostatečné krytí. V případě soudního napadení takto vznesené pohledávky u soudu v Kingstown, bude totiž skutečný vlastník muset vystoupit z anonymity, aby mohl být podroben křížovému výslechu a prokázat, že jeho žaloba má oprávnění. Pokud tak neučiní, soud jeho nárok označí za „frivolous claim“, tedy „zlovolné konání“ a bude mu uložena vysoká pokuta.

Druhou velkou chybu konspirátoři udělali v Lichtenštejnsku, kde se jeden z ředitelů údajně karibské společnosti Corporate Council Wolfgang Hürlimann v předložených dokumentech najednou objevuje jako prostý místní notář v Schaaan (jinak město, kde sídlí devět hotelů a největší světový výrobce zubních protéz), který jenom ověřuje kopie (za 12 a 30 švýcarských franků dle razítka) předložených „karibských“ dokumentů.

Malá skupina českých fyzických osob se tedy podle dostupné dokumentace sešla 29.prosince 2009 v Lichtenštejnsku a pouze předstírala účast jakési tajemné karibské struktury, vytvořené pouze papírově společností Jeeves Group, ve které je identický Wolfgang Hürlimann šéfem controllingu. Ta společnost formálně sídlí i na karibském ostrově St.Vincent a, světe div se, uvádí i stejnou adresu, tedy 112 Bonadie Street, Kingstown, jako Dumfries Holdings Limited a Corporate Council. tedy firmy, opět zastupované panem Hürlimannem. A pak už jen stačí ztratit pár doručenek a přesvědčit jednoho nedostudovaného právníka Petra Kužela, že je možné porušit zákony České republiky, protože vlastně pomáhá poškodit veřejného nepřítele, tedy společnost Diag Human, prokazující už patnáct let, že ji úředníci, vystupující jménem státu, poškodili. Na tomto místě nutno připomenout dvě věci. V roce 1995 mohl celý spor skončit, pokud by se stát omluvil za porušení pravidel hospodářské soutěže, a zaplatil část ztracené investice ve výši sto padesát milionů korun. Z dnešních téměř deseti miliard přiznaného nároku více než dvě třetiny tvoří státními úředníky zanedbané úroky…

Pokud se ovšem zeptáte na Ministerstvu financí, Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, či Úřadu vlády, zda jim nevadí anonymní offshorové firmy, či zda podniknou kroky ke zjištění totožnosti skutečných českých vlastníků, nikdo vám neodpoví. Pokud naléháte, můžete dostat i následující názor, ovšem striktně off the record: „Podvodník okrade podvodníka, a Pánbůh se na nebesích směje“. Druhý je ještě horší: „ Nikdo se vám k tomu nevyjádří, protože se může jednat o taktiku státu“...

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jan Vaculík napsal(a):

Když úředník způsobí nedbalostí (nebo "nedbalostí") miliardovou, neřku-li třímiliardovou škodu, měl by být rozčtvrcen zaživa. Dokud se takové a podobné přiměřené praktiky nestanou normálem, tak se z toho nevyhrabeme.
17. 02. 2010 | 01:09

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jan Vaculík:
Úředník zřejmě má neoficiální pověření. Diag Human je složitý případ špinavý od samého začátku.
17. 02. 2010 | 01:33

Pípa napsal(a):

Úředník, dnes je to p. Janota, by měl být pověšen za kule do průvanu a s ním každý desátý z MF bez soudu. Pokud to nepomůže, tak opakovat.
Pak, že ten stát prožereme. Blbost.
17. 02. 2010 | 03:40

Ládik napsal(a):

Pípa:
každý třetí.
17. 02. 2010 | 07:02

Terry napsal(a):

"..protože se může jednat o taktiku státu“...

"Taktika státu" tuto celou kauzu vyvolala, "taktika státu" způsobila, že vedení sporu s Diag Human bylo řešeno strašně špatně (mj. kauza ministryně Součková a právník Nováček) a tak dlouho (mj. jenom denní nárůst penále je 1,3 miliónů Kč).

Veškeré škody tomuto státu způsobili svými nekompetentními, špatnými rozhodnutími naši "skvělí demokratičtí politici", ať jako zákonodárci (Parlament) nebo ve vysokých státních výkonných funkcích (vláda, úřady); všechno to jsou POLITICKÉ posty.

A dokud nebudou politici za svá špatná rozhodnutí TRESTNĚ (!!) stíháni (trestný čin porušování povinnosti při správě cizího majetku: je trestná i nedbalá správa cizího majetku, která naplňuje skutkovou podstatu trestného činu podle § 255a tr.zák.), nic je nenutí chovat se odpovědně.

Mj. zajímavá informace, kterou stát nekomentuje (taky "taktika státu"?!):
Rozhodce v kauze Diag Human není právník (http://www.tyden.cz/rubriky...)
Na místo třetího, hlavního rozhodce v přezkumném řízení navrhlo ministerstvo zdravotnictví Petra Kužela, prezidenta Hospodářské komory (který si teprve dodělává právnické vzdělání). A soud ho v rychlosti opravdu schválil:
„Nikdo proti jeho osobě tehdy nic nenamítal. Věřila jsem, že jeho funkce je dostatečnou zárukou kvalifikovanosti, aby mohl spor definitivně vyřešit," říká soudkyně Obvodního soudu pro Prahu 6 Alena Sejková, která Kužela jmenovala.

A takoví "kvalifikovaní" arbitři si odhlasovali odměnu v kauze Diag Human ve výši 10 miliónů Kč (a to zřejmě bez ohledu na výsledek).
A všechno je správně, podle zákona, nikdo nebyl a není za nic potrestán.

Zatím stále více platí

ČESKÝ POLITIK = PŘEMNOŽENÁ ŠKODNÁ

A tento kalamitní stav škodné nelze už řešit "demokratickými" metodami.

Na případné "ciknání klíči", eventuálně na výzvy "Děkujeme, odejděte!" jsou naši "demokratičtí" potentáti (na rozdíl od těch totalitních) příliš "hluší", tj. arogantní, cyničtí..

Jak to vyjádřil při demonstraci pedagogů před sněmovnou jeden učitel:
"Tady pomůže jen defenestrace."
17. 02. 2010 | 07:12

Admirál napsal(a):

Pane Urbane, zakládájí Vaše zjštění důvod k podání trestního oznámení?

Pokud ano, měl by jste oznámení učinit.

Ať se Pecina snaží.

Tohle má nárok rozmotat jen policie a soud.

A jestli se toho nezhostí, je tu důvod se ptát, k čemu je nám stát a jeho instituce, demokracie atd.

Mediálně se propírá, zda máme na mateřské dát o miliardu víc, kde máme komu vzít, aby nerostl dluh. Ale že nám tady pod rukama, před našima očima, před očima médií a policie tečou do kanálu desítky miliard, to není téma.
17. 02. 2010 | 07:30

Apeoffice napsal(a):

Taky bych čtvrtil pejskaře co neuklízí po svých psech, učitele co blbě učí, ženský co neumí za volantem, lidi co volí tu druhou politickou stranu než ti co drží sekyru. Taky bychom mohli věšet otravné důchodce, sousedy ... šklebící se ženské u pokladny (šklebíš se, šup před obchod a čvtrtit!!)...a božíčku kde to skončí?????

A co kdybychom k téhle veřejné exekuci vydali pamětní listy, odznáčky, balonky, vyvalili sudy s pivem a grilovali klobásy?

Připadá Vám můj příspěvek trapný? Ty Vaše o věšení úředníků jsou trapné stejně.

Zchlaďtě vášně a chovejte se jako inteligentní lidé. Blíží se volby, je možnost vyjádřit své mínění. To jestli si s Vaším hlasovacím lístkem po volbách Vaše strana vytře zadek ....
Nebo jděte do politiky, či se staňte úředníky a buďte jiní, lepší, změňte to co se Vám nelíbí, to co je špatně.

Prázdné výkřiky typu pověsit, jsou jak ze zaplivané nálevny.
17. 02. 2010 | 07:31

Terry napsal(a):

A další kauza podporující tvrzení

ČESKÝ POLITIK = ŠKODNÁ

Příliš drahé Pandury
(v článku Výrobce pandurů si platil schůzky s politiky. Miliardovou zakázku získal - http://zpravy.idnes.cz/vyro...):

Kolik stojí pandur

Česko vyšlo jedno vozidlo na 134 milionů, Portugalci přitom ve stejné době platili 40 milionů.
17. 02. 2010 | 07:33

Terry napsal(a):

to Apeoffice k jeho:
"Blíží se volby, je možnost vyjádřit své mínění."

Za dvacet let české pseudemokracie se do politiky nahrnula (a hrne!) jen svoloč, která politiku bere jen jako nejsnazší a nejrychlejší cestu ke svému vlasnímu obohacení. A toto platí plošně, bez rozdílu barvy stranické knížky.

Které předchozí vlády, v jakémkoliv složení, neskočily tím, že za jejich působené nebyla státu způsobena škoda (zvyšující se zadlužení, vzniklé hospodářské kriminální kauzy a arbitráže)??!

Ve volbách už NENÍ Z KOHO VYBÍRAT - můžete vybírat jen z těch "skvělých" ksichtů, které vám strany nabídnou (a schválně se podívejte na nabídnuté kandidátky jednotlivých parlamentních stran,kdo se na nic zase objeví! Příklad Strany Zelených, která se v minulých volbách dostala do parlamentu, jen špatný trend české politiky a politické kultury potvrzuje! Nevybočila ze "standardu"), proto VOLBY NEMOHOU UŽ TENTO STAV ŘEŠIT!!
17. 02. 2010 | 07:44

Terry napsal(a):

Chce to novou revoluci, jen ne proboha zase SAMETOVOU!!!

Škodná se likviduje jinak, ne demokraticky.
17. 02. 2010 | 07:46

Petr z Tábora napsal(a):

Jsem asi méně chápavý - pan Urban tímto příspěvkem v konečném důsledku "kope" za stát anebo za pana Šťávu ? O to totiž nyní běží.
Causa je zajímavá od počátku řetězením nepochopitelných rozhodnutí politiků a státních úředníků s výsledkem několikamiliardového požadavku. Podle povahy si můžeme vybrat, zda dotyční byli tak hloupí anebo tak dobře podplacení.
Z principu mi není jasné, proč náš stát miliardové spory řeší arbitráží a ne soudně. Při tom jsou evropské soudy zahlcovány spory často o nula nula prd.
17. 02. 2010 | 07:54

Admirál napsal(a):

Pert z Tábora - v téhle kauze proběhlo už velmi mnoho protichůdných informací, norpalní smrtelník nemá šanci si udělat objektivní obrázek toho, co se vlastně odehrálo.

To může rozhodnout jak píšete Vy i já jedině soud.

Ten má jediný pravomoc opatřit si důkazy a na jejich základě rozhodnout.

Buďto je v právu stát nebo p. Šťáva.

Je li v právu Šťáva, mělo by proběhnout další šetření, zda někdo ze státních úředníků nespáchal umyslný či nedbalostní trestný čin.

To asi ale chceme příliš.
17. 02. 2010 | 08:08

slavwin napsal(a):

Něco se tu odhaluje, kdo zaplatí Kalouskovi volební kampaň?
17. 02. 2010 | 08:27

yara ze země krys napsal(a):

Něco tady v ČR smrdí. Státní zástupci ani policie (úmyslně rozstřílená zásahy I.Langra) nic v této věci nepodnikají. Na lumpy
a v tomto případě se jedná zřejmě o "zločiné spiknutí" se musí jít jejich metodami, taky nefér, Al Capona taky dostali za jiný delikt, ale to by museli celé kauze dát politici zelenou a chtít něco vyřešit. Zřejmě v tom jede víc "vlivných"!
17. 02. 2010 | 08:40

Vico napsal(a):

Na začátku prý ministr zdravotnictví Bojar poškodil dobrou pověst pana Šťávy a na jejím konci to vypadá, že ze státního rozpočtu dostane vysoleno deset miliard.
Diví se pak někdo Janotovi a spol., že je opravdu svinstvo platit pastelkovné a vrátit výši mateřské na původní úroveň, když se musí tolik platit na různé krevně plasmové Šťávy? K tomu připočítejme útočné pušky 180 tisíc Kč za kus, Pandury za 180 mil třikrát tak drahé než kolik za ně dali v Portugalsku. A samozřejmě za co by se platily předražené dálnice - rovněž násobně dražší než v Německu, nad kterým prý máme, povídá se, "komparativní výhodu" spočívající v levnější pracovní síle. Povídali, že mu hráli.

Autorův příběh Tunel plný krve připomíná opravdu tunel nebo rovnou Klondike. Při zlaté horečce většinou nezbohatnou ti, co prosívají říční písek, ale ti, co jim prodávají deky, konzervy, obstarávají děvky a hrací automaty. Vše předražené a vše pouze za zlato.

Kolik právníků na obou stranách se už na celé kauze nabalilo a ještě nabalí? Není pro vysokého státního úředníka větší štěstí, než hájit stát v nějaké další prohrané arbitráži? Jen houšť!

A teď zpět k tomu, kdo asi vyhraje ten velký jack pot. Onehdá se někomu v Americe něco podobného taky přihodilo.Na rozdíl od pana Šťávy to byl nějaký loser. Těch peněz si moc neužil.Kdyby zůstal u krabicového vína, mohl ještě žít/byl zavražděn/. O to se už ti "chytřejší" postarali. Deset miliard, to si autore přiznejte, je pro Šťávu moc.

To, co vidíme v přímém přenosu, je kriminálka té nejvyšší třídy. Tam nedohlédne ani NSZ Vesecká, která s čajovou párty významných dam obráží koňské dostihy v apartním kloboučku a šampaňským polévá kalendář ve prospěch sirotů/než přejde k bohatě prostřenému bufetovému stolu/.

Z těch deseti miliard prostě alespoň třetina musí jít i pro ty, kteří nám tu ordinují levný stát. Ten, kdo chce kázat hladovku, musí se napřed dobře nažrat. Jinak je málo přesvědčivý.
17. 02. 2010 | 08:46

Bohouš napsal(a):

to Apeoffice: A víte milá paní či milý pane, že by to nebyl špatný nápad? Stačilo by několik MÁLO exemplárních případů drastického potrestání a pořádek by byl nastolen ze dne na den, to mi věřte.Kdo by chtěl být rozčtvrcen či chodit bez ruky, kterou mu kat usekl za krádež? Celá naše politcká scéna by se rázem změnila. Stačí exemplárně potrestat vedoucí stran a podvodníky v soudní síni.A není třeba ani reforem, či dlouhodobých neplodných žvástů ve sněmovně.
17. 02. 2010 | 08:55

Stařeček napsal(a):

Diag Human, velmi zajímavé jak může obyvatelstvo, které dává krev zdarma, ještě za něj Diag Human zaplatit desítku miliard a platit úředníky, kteří to ještě zdražují svojí neschopností.
17. 02. 2010 | 09:07

Silvie napsal(a):

Pro voliče Topek nutno dodat, že pan Šťáva byl přítelem pana Kalouska. Vyšetřování této kauzy, postup státu ve volbě advokáta a jeho činnost poškozující český stát a nahrávající Šťávovi, bylo a je zarážející.

Opět za to není nikdo zodpovědný!
17. 02. 2010 | 09:21

Suchec napsal(a):

Petr z Tábora:

No, zajímavá úvaha.

Z Urbanem zveřejněných textů to tak vypadá, že jsou pravděpodobné obě možnosti.
17. 02. 2010 | 09:22

Karel napsal(a):

Kužel je majitel malé instalatérské firmy, ale jistě sezajímavý vazbami.A proto se jako figurka dostal do této pozice.Kdyby vybírali podle inteligence, tak by nedělal ani vrátného v Hospodářské komoře.
17. 02. 2010 | 09:50

martys napsal(a):

kolik má nějaký pidistát v Karibiku tanků?!......může nás nějak ohrozit?! nemůže....tak bych se tím vůbec nezabýval
17. 02. 2010 | 10:12

David napsal(a):

Tyto vyloženě tunelářské metody je nutné velmi razantním způsobem zastavit, protože se z toho stává pro úzkou skupinu darebáků už "průmyslové odvětví".

Ministr nebo nějaký státní úředníček - (za úplatu i úmyslně) jedním slovem urazí firmu, čímž „poškodí“ její podnikání, a ta stát zažaluje o miliardu. Stát si vybere do arbitráže svého zástupce, kterému slíbí odměnu 10 milionů. Protistrana tomuto "státnímu" arbitrovi nabídne odměnu 100 milionů, ale za podmínky, když rozhodne proti státu. Jak si myslíte, že to dopadne, když zástupci státu jsou v této kauze speciálně pan Kužel a bývalý plzeňský proděkan Kindl?

Když budou takové metody uplatňované proti státu takto dále pokračovat, tak z našeho státu brzo zbude jen ohlodaná kost.
17. 02. 2010 | 10:24

Charlie napsal(a):

pane Urbane

pokud si pamatuji, tak pan ministr Bojar údajně poškodil pana Šťávu tím, že o něm na základě svých informací měl prohlásit cosi o jeho nevalné pověsti coby podnikatele s krevní plasmou.

A co je skutečností?
- pan Šťáva je dodnes trestně stíhán v Německu právě za nedodržování předpisů obchodování s krevní plasmou.
Proto už léta nemůže vystrčit nos ze Švýcarska, aby nebyl polapen.

Takže si myslím, že pan ministr Bojar měl provdu, že upozornil na tyto skutečnosti.
Proto vůbec neměl český stát přistoupit na jakoukoli arbitráž a pan Šťáva mohl žalovat u soudu. To by ale jeho samotného asi odvedli v železech.
17. 02. 2010 | 11:14

schlimbach napsal(a):

Jediným řešením je zcela oddělit politiku od ekonomiky státu. V ekonomice musí nastoupit jasná pravidla, bez jakýchkoliv výjimek, neovlivnitelná politickým rozhodováním a vzájemně provázaná s příjmy všech vrstev společnosti. toto to umožňuje - http://ekonomickareforma.cz
17. 02. 2010 | 11:55

Tencokida Hnuj napsal(a):

Asi přestanu do blogů přispívat vůbec, neb kromě CIA, Al Kaidy, Mossadu, milicí ČEZu a DS začínám mít v této republice strach také téměř ze všech institucí, byť údajně zastupujou i mé zájmy, coby občana a daňového poplatníka.
17. 02. 2010 | 12:28

Jan Vaculík napsal(a):

Apeoffice
Čtvrtil bych až od miliardy nahoru
17. 02. 2010 | 12:52

Jan Vaculík napsal(a):

Schlimbach
Oddělit ekonomiku od politiky nelze.
Politika = ekonomika + pár keců okolo
17. 02. 2010 | 12:54

pavel napsal(a):

Díky pravičákům a jejich jednání, od revoluce jsme dospěli tam, kde jsme teď. A to i díky vám. Fandil jste zodějům-pravicovým. A teď pláčete nad "rozlitým mlékem". Ale aspoň teď. A pan Havel nám to také zavařil. Žádná revoluce nebyla v roce 1989, jen změna mocných -zlodějů. Ale ti co byli před rokem 1989, to byli žabaři, proti těmto. Můžeme říci, že naši republiku ovládá pravicová mafie včetně jejich manželek!!!!
17. 02. 2010 | 12:54

David napsal(a):

Jako laik si myslím, že pokud chceme náš stát zachránit před vysáváním těmito pijavicemi, tak bychom měli i vypovědět všechny smlouvy o vzájemné ochraně investic. Dříve žádné takové smlouvy nebyly, a také to šlo. Jako laik nechápu, proč máme už od roku 2001 smlouvu o vzájemné ochraně investic např. s Kyprem, známým daňovým rájem, kde se ukrývají různí podvodníci. Jaké naše konkrétní investice chrání Kypr ve srovnání s námi, že my musíme chránit zájmy darebáků registrovaných na Kypru? Myslím si, zakopaný pes je právě v tom zákoně o vzájemné ochraně investic a nějaký ekonomický expert by mohl na svém blogu nám laikům vysvětlit, proč a pro koho je takový zákon nutný. Jaký to má smysl? Zatím se ukazuje, že tento zákon chrání darebáky a jen umožňuje vysávání státních rozpočtů. Taky nechápu proč se stále nedaří zatočit s daňovými ráji. Prostě zakázat danit někde jinde, než ve státě na jehož území se nachází konkrétní továrna nebo i pobočka nadnárodní firmy.
17. 02. 2010 | 14:09

Tencokida Hnuj napsal(a):

David :))
Také by stálo za uváženou provést vzájemnou výměnu obyvatelstva ostrovů Kajmanských za obyvatele ostrovů Ďábelských.
P.S. A což teprve až vypukne skandál se Smlouvou o vzájemné ochraně investic mezi Českou republikou a Vatikánem ! To teprve bude mela. To těch 10 miliard Ocelového, či jak se ten chlápek z Novy jmenoval, bude pouhým bakšišem.
17. 02. 2010 | 14:31

lusk napsal(a):

Taky pomáhají novináři. Kam zmizel tenhle hnus od rána jako první..

http://aktualne.centrum.cz/...
17. 02. 2010 | 15:09

Standa napsal(a):

Velice podnětný článek, potřebujeme více novinářů, kteří sami zjišťují fakta. Není jasné, jak někdo může postoupit pohledávku nebo její část, když ještě neexistuje. Ten kdo se teď nově vydává za věřitele, to musí věrohodně doložit, co mu bylo postoupeno a za kolik. Dále musí prokázat svoji právní existenci a způsobilost být účastníkem řízení. To musí jistě rozhodčí senát zkoumat.
17. 02. 2010 | 15:17

Hloupý Honza napsal(a):

Pane Urbane,
v této zemi funguje spolek zvaný BIS a v něm lidé s dlouholetými zkušenostmi z STB, proto v historii této struktury najdeme spousty excesů nejen v jejich aktivitách, ale i v konkrétních (i kriminálních) kauzách jejich představitelů. BIS si své financování zajišťuje prostřednictvím krycích firem založených převážně v oblíbeném Lichtenštejnsku, poloseriózní firmy zakládá BIS v Anglii a Nizozemí, pro své finanční aktivity (aby se stala součástí bankovního zúčtovacího styku a měla přístup k mezinárodní výměně bankovní informací) založili agenti BIS v Černé Hoře banku s názvem Standard Hellier Bank, krycí firmy ovládané agenty BIS získaly např. z konkursu Union banky veškerý její majetek, tj. nemovitosti a pohledávky zhruba za 10 mld. Kč. Stejní lidé participovali i na jiných větších konkursech (SVIT, a.s. apod.), když do těchto firem byli v době tzv. velké privatizace dosazeni Fondem národního majetku do managerských postů a tyto následně úspěšně dovedli do konkursu, aby poté získali celý majetek za babku.
Celé dění bylo pod "dohledem" příslušných soudců a státních zástupců. Za tímto účelem se vždy formálně před prohlášením konkursu přemístilo sídlo tak, aby konkurs byl prohlášen dle příslušnosti "spřízněného" soudu. Mohl bych pokračovat v dlouhém popisu a v konkrétním výčtu firem, osob, soudců a jejich nestandardních krocích, s haldou důkazů v několika šanonech v knihovně, avšak všechno má svůj čas ... jediné kam tímto mířím v souvislosti s Vašim článkem je to, že nelze z úvah "komu to prospěje" vynechat ani "bezpečnostní" složky ČEZkého státu, neboť tyto zcela jistě v mnoha případech nekonají ve prospěch českých občanů a této země, byť se vždy velmi snaží, aby své pololegální a nelegální aktivity opatřily touto oblíbenou nálepkou spolu s nálepkou "přísně tajné", za což schovávají opravdu cokoliv. V zájmu ochrany a dodržování zákonů této země pak tyto struktury samy zákon porušují a takovéto kauzy typu Diagu jsou pro ně velmi přitažlivé jako jednoduchý zdroj získání finančních prostředků, pod "ochranou" právě těch státních úředníků o kterých píšete Vy.

Samozřejmě se ve Vašem případě mohu mýlit, neboť neznám konkrétní data, ale rozhodně se nemýlím v tom co jsem napsal obecně výše, neboť o tom, a ještě mnohem více, konkrétní data mám.

Hezký den
17. 02. 2010 | 15:47

yara ze země krys napsal(a):

Hloupý (chytrý) Honza:
Chtělo by to vzbudit Stalina s Ježovem z KGB aby nám tady trochu udělali porjadok!
17. 02. 2010 | 16:37

Jan Novák napsal(a):

Ten Pavel je kus vola. Tak on Paroubek, Gross, kočkovic klan, Paroubková první, Tvrdík, Palas, Benda, Ivo Svoboda, MUDr. Součková,Emmerová, Šling, Zgarba, Kraus kakako, Rath....... a to by se dalo pokračovat jsou pravičáci???????? To jsem opravdu nevěděl. Díky Pavle, musím se omluvit
17. 02. 2010 | 16:40

David napsal(a):

Moje odpověď na základní otázku zda státní úředníci pomáhají megapodvodu. Troufám si tvrdit, že ANO.

Ze svých zkušeností si troufám tvrdit, že se už v našem státě zcela „zabydlely“ metody, jako že mafií uplacené některé sekretářky nepředávají dopisy, důležité pro rozhodování vedení, jako že někteří, mafií uplacení policisté, státní zástupci a soudci a jiní úředníci dělají zcela ÚMYSLNĚ tzv. „pochybení“. Mýliti se, je přece lidské. Kdy úmyslné procesní chyby pak způsobí, že viník nemůže být potrestán. Mohlo to tak být např. i v kauze Čunek. Už sama právnická finta, že je nutné v takových případech prokázat úmysl je přímo zrůdná, když každý se vymluví, že se jen spletl. Ještě jsem nezažil, že by nějaký darebák přiznal, že ty lumpárny dělal úmyslně.
17. 02. 2010 | 19:43

Zbyněk Matyáš napsal(a):

David :
»Mohlo to tak být např. i v kauze Čunek.«
Nebylo, naopak.
18. 02. 2010 | 00:47

Tencokida Hnuj napsal(a):

David
Skutečně ne.
Schody před magistrátním úřadem. Pondělí, 8 hodin 10 minut asi před třemi roky.
Mirďa : "Nazdar, Juro! Co ty tu po osmé ráno? Myslel jsem, že furt zařezáváš ve Zbrojovce?"
Jura : " No to je teda setkání ! Čau Mirďo, a co ty ? To musí podnikatelé tak brzo vstávat? - No já tu dělám."
Mirďa: " Děláš si čurinu, ne ? Ty a úředník? Dyť si měl z občanské nauky vžycky trojku! Jak ses k tomu vůbec dostal?
Jura: " Ale, zavolal mi jednou bratr Ládin, jestli prý, když ta Zbrojovka jde na hunt, nechcu konečně vydělávat slušné
prachy. No však víš, pět děcek, žena nic moc dom tež nenosí, tak sem se nechal zvolit. - Ty, a co to máš v tom kufru,
doufám, že ne úplatky", zachechtá se Jura.
Mirďa :" Co blbneš, nesu vývar. Kúpil sem a prodal , no a tu v tým kufříku mám... no schválně hádej kolik ?"
Jura : " Nechám se poddat. Stejně ti ve škole počty nikdy moc nešly".
Mirďa (spiklenecky se nakloní k Jurovi) :
" Mega ! Milion , ty vole ! Celý kufřík je naďatý pětistovkama !"
Jura(odskočí, jak by ho uštknul had) :
" Si robíš srandu ? Fakt mega ?! Ty brďavko !....(zapřemýšlí)...Víš, co? Půjčil bys mi ten kufřík na chvílu ? "
Mirďa(zamračí se) : " A na co, kurňa ? Je to fakt čisté. Akorát ten staříček, co mi ty pozemky prodal, kdyby se
dozvěděl za co jsem je střelil já, by moh robit problémy. Jinak sú ty prachy čisté jak lília."
Jura: "Na staříčka prdím. - Ty, já ti mám sekretářku, Jarina se menuje a to ti je taková pizda závistivá. Kdybych
jí ten mega ukázal, dostala by takový vztek, že bysme si v kanclu všeci užili jak sviňa.
Má chlapa takového ničtoše kdesi v redakci Zpravodaja , robí tam za průměr. No a Jarina, jak vidí u kohosi větší
prachy, čoveče jaké ta umí robit grimasy! Puknul by si smíchy! "
Mirďa (zasměje se) : " Tož dobře. Ale počkám tě na chodbě, to víš mega je mega. Dám ti tak dvacet minut, potom
kurva přijď, sem slabý na srdce, také prachy tež nemám každý týden !" (předá Jurovi kufřík s milionem)
(Oba pánové vcházejí do budovy magistrátu, Mirďa čeká na chodbě, Jura otvírá dveře své kanceláře)
Jura : " Nazdar Jarino, jak doma ? Už dostal Přema ty prémie za článek o volbách? "(Jde s kufříkem k věšáku,
sundává kabát a uchichtává se)
Jarina (jedna z jejích nesčetných grimas): " Dobrý den, šéfe. Co to máte za nový kufřík ? Ten ale musel stát peněz!"
Jura : " Že neuhádneš co v tým mám ? (chvíli Jarinu napíná) - Mega! Milion korun ! " (otvírá kufřík a ukazuje jeho
obsah své asistentce)
Jarina (asi šest různých mimických stahů obličeje, postupně střídá rudou a modrou barvu tváře - Jura musí odvrátit
hlavu, dusí smích ) :" ...eh...jak..a ..
kdy.. To je milion korun? ..toť totok..a uff..."
(Jura přikývne, zaklapne kufřík, zasedne ke stolu, předstírá práci a užívá si jak Jarinou lomcují vášně, tak asi
čtvrt hodiny)
Jura (podívá se na hodinky) : "No nic, odběhnu si na chvilu cosi vyřídit do banky. Kdyby něco, šel jsem na jednání
kvůli tých bytů." (odchází)
(vyjde na chodbu, rozhlédne se - Mirďa nikde, jde se zeptat na vrátnici)
Vrátný : " Myslíte takového malého obtloustlého pána ? - Musel jsem zavolat záchranku. Infarkt nebo co."
(Jura zbledne a vyřítí se před budovu magistrátu. Tam vidí Mirďu, jak mu jeden ze záchranářů zrovna dává prostěradlo
přes obličej)
(Zhruba v téže době Jarina propadá hysterickému pláči. Ochablé mimické svaly propůjčují její tváři výraz ochablosti a
naprosté rezignace.... Tu se ale Jarina zmobilizuje, chopí se Zlatých stránek a za chvíli kamsi volá)
Jura si zatím zavolá taxíka a jede do banky.
pokračování příště
18. 02. 2010 | 12:32

Jan Urban napsal(a):

Pro Charlie:
Fakta říkají něco jiného. Josef Šťáva nikdy nebyl trestně stíhán v Německu za nedodržování předpisů obchodování s krevní plasmou. Byl veden jako nespolupracující svědek a později obžalovaný z nápomoci úplatkům vedení Bavorského Červeného kříže. Ten soud už dávno skončil smírem a Josef Šťáva tudéž nemá ani záznam v trestním rejstříku, ani žádná cestovní omezení.
Pokud si myslíte, že "už léta nemůže vystrčit nos ze Švýcarska, aby nebyl polapen", nemáte pravdu. Ten soud v Mnichově je zajímavý tím, že po skončení jednání vydal Josefu Šťávovi veškerou dokumentaci - a tím i dopisy českého Vrchního státního zastupitelství, ve kterých česká strana vědomě uváděla nepravdivé údaje a obvinění. Navíc se zjistilo, že dostali touto cestou řadu dokumentů, které chtěli použít v arbitráži, což je pozoruhodný příklad protiprávní spolupráce dvou údajně nezávislých složek státu - státního zastupitelství a Ministerstva zdravotnictví. Když ovšem zjistili, že zcela potvrzují to, co tvrdí Diag Human a naopak vyvrací tvrzení státu, na dlouho je zdrželi a nakonec tiše vrátili do Německa, aby se o nich Diag Human nedozvěděl.
18. 02. 2010 | 12:48

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane Urbane, ¨
co je pravdy např. na tomto tvrzení čsp. Reflex?
"S Bavorským červeným křížem obchodovala i firma Diag Human, kterou v Curychu založil přímo Josef Šťáva se společníkem Markusem Gnädingerem. Transakce provázené úplatky a daňovými úniky nakonec skončily mezinárodním skandálem. Generální tajemník Bavorského červeného kříže Heinrich Hiedl a představitel Služby dárců krve Adolf Vogt už sedí ve vyšetřovací vazbě."
http://www.reflex.cz/Clanek...
Anebo na tomto:
"Firmě pana Šťávy - zpočátku Conneco, dnes Diag Human - se dějí zvláštní věci. V dobré víře, že neporušuje zákon, od nás například chce vyvézt čtyři tuny opiátu. Čirou náhodou si ho objednává jedna z mála zemí, která ho neuvádí na seznamu hlídaných drog. Administrativa je tak jednodušší. Bohužel - před vývozem prvního metráku se zjistí, že objednávka od zmíněné země je padělek. Naštěstí pro firmu z toho nedělá policie ukvapené závěry a vyšetřování vyšumí do ztracena. Dřív než si Josef Šťáva může oddechnout, smůla potkává mikrobus plný drahých léků, které jeho firma v Čechách neprodala. Mikrobus odjíždí kamsi na Balkán, ale řidič (ředitel firmy) ho v Maďarsku nechá přes noc na nehlídaném parkovišti a auto se ztratí. Alespoň že je pojištěné - na padesát milionů. V roce 1992 se osud naplňuje. Stát ve výběrovém řízení hledá vhodné partnery pro vývoz české plazmy a Šťávova firma neuspěje, protože nesplňuje bezpečnostní požadavky. Josef Šťáva však omezování neviditelné ruky trhu odmítá a vykupuje plazmu bez povolení. Pak ale kontrola odhalí jednu jeho zásilku skladovanou bez odpovídající dokumentace a ministru zdravotnictví Bojarovi dojde trpělivost. Tlumočí pochyby o serióznosti firmy dánskému zpracovateli, který od Šťávy plazmu odebírá, a ten s ním spolupráci končí."
http://www.comrad.cz/odkryt...
http://www.transparency.cz/...
18. 02. 2010 | 22:27

Jan Urban napsal(a):

Pro Zbyněk Matyáš:

Co kdybyste si přečetl knihu, kterou jsem o tom napsal? Tam se těmi věcmi detailně zabývám a publikoval jsem k tomu řadu dokumentů. Citované články Reflexu se velice málo opírají o fakta, o to více o jedna paní povídala. Opakuji, vůbec nešlo a nejde o to, zda Josef Šťáva je anděl nebo čert. Musel být odstraněn, protože stál v cestě rozkradení a zničení českého farmaceutického průmyslu, a tunelu obchodu s plazmou, který stál české zdravotnictví v devadesátých letech korupcí a hloupostí ministerstva zdravotnictví nejméně osm miliard. Ale veřejnost poslušně polyká žvásty o tom, jak jeden Šťáva může za všechny nemoci českého zdravotnictví - a o to podstatné se nezajímá. S prominutím.
19. 02. 2010 | 20:02

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jan Urban:
Hmm, v době vzniku kauzy jsem o tom něco četl a proto si myslím, že pokud pan Šťáva stál v cestě rozkradení a zničení českého farmaceutického průmyslu, pak jenom proto, že případné rozkradení by křížilo jeho obchodní zájmy.
Po zkušenostech s Vaší jednostrannou intepretací balkánských událostí nevěřím v objektivitu jakékoliv Vaší publikace. S prominutím.
20. 02. 2010 | 21:48

Burt napsal(a):

Historie těch podvodníků jistě obsahuje členství ve zločinecké organizaci a jejích podpůrných složkách. Samet je nehnal před soud k zaslouženému trestu mnoha let vězení, tak v těch lumpárnách pokračují vesele dál a za podpory stejných lumpů v politických stranách. Je z toho na blití a občané opět jen kecají v hospodě a čekají na spasitele.
21. 02. 2010 | 10:22

Vladimír napsal(a):

Inu, sociálně bolševický ministr zdravotnictví, soudruh Fišer (Fischer?) to tenkrát pěkně pohnojil, když dojednané finanční vyrovnání shodil ze stolu.
21. 02. 2010 | 12:29

Koniliška napsal(a):

Je otázkou, jak je to s těmi arbitry. Jsou opravdu tak nezávislí a nepodplatitelní? Co když jste nominovám jako arbitr státu a kolega arbitr nominovaný za Diak Hjúmen, kupříkladu, Vás přemluví, abyste rohodl v neprospěch státu. Nebo by možná stačilo domluvit se s panem předsedou sboru arbitrů, který za patřičný obolus rozhodne nějakým způsobem. Trik s tím, že Vám kamarád potvrdí,že jste s ním měl domluvený miliardový kšeft, o který jste přišel a jehož hodnotu pak následně chcete po třetí osobě, je tak tupej, že ani předseda okresního soudu v Semilech ( jistě mi Semily prominou:)) na tohle neskočí. Divná věc, všemi mastmi mazaní arbitři (většinou praktikující právníci) v tom nic divného nevidí:)
21. 02. 2010 | 14:30

Švejk Josef napsal(a):

No jo. To máte jako když zaměstnanec netrefí finanční předpověď firmy, tak může (podle závažnosti) přijít o místo a hledat další na úřadu práce...
Pokud se jedná o politika, naopak má z toho reklamu, že něco totálně pokazil. Víme, o koho se jedná. Je to exministr financí Kalousek. Ten loni v zimě prohlásil, že nějaká krize se nás nedotkne, protože ČR má ekonomiku zdravou - a hle, za necelého půl roku se ukázalo, jak se mýlil. To může každý, ale tenhle borec neodešel do ústraní své jihočeské haciendy, ale založil si politickou stranu (společně s dalším takovým mektalem, co neumí ani pořádně česky), a dneska je "slavnej"....
21. 02. 2010 | 17:41

Elliot napsal(a):

Vidite, jediny komunisticky stat ktery presel uspesne na trzni ekonomiku - je Cina.
Protoze tam kazdeho zlodeje verejnych penez obesi !
21. 02. 2010 | 21:17

Tencokida Hnuj napsal(a):

Elliot
Úděsné. Ale pravdivé.
22. 02. 2010 | 11:09

Charlie napsal(a):

pane Urbane,

ano byl jsem nepřesný, ale já prostě nevěřím, že co se kolem podnikání firem pana Šťávy dělo byla jen náhoda a vysloveně smůla.
Je docela možné, že bavorský soud mu nic (mimo jakoukoli pochybnost) nedokázal. Takže jej musel viny zprostit od samého počátku.

V téhle souvislosti je pikantní, jak jste posuzoval kauzu pana Čunka - ten byl obviněn jedinou údajnou svědkyní skrze advokáta.
Měl převzít půl milónu od zastupce ryze soukromé firmy - nevědno proč a zač. Peníze měl dostat v cca půl jedenácté dopoledne - firma přitom vyzvedávala půl miliónu ve čtvrt na tři odpoledne.
Vám to při Vaší inteligenci nepřipadalo nijak divné? Že jste se mj. tak kampaňovitě angažoval.
Přitom se znalostí kriminálních poměrů ve zdejší policii, lze snadno odvodit - celá kausa se dá rozmotat od konce. Někdo, kdo byl oprávněn nahlížet do bankovních účtů, narouboval mazaně obvinění do hlavy nepříliž chytré nenávistné Marcelky.
Pro mě bylo zásadní - dostal-li pan Čunek peníze byly veřejné nebo soukromé? To by musel k soudu i pan Roman za těch 100miliónů Klausovi ml.
To jen tak na okraj, jak jsme schopni měřit všem stejně.

Na závěr:
nemyslím si, že pan Šťáva měl v úmyslu nějak bránit tunelování českého zdravotnictví. Spíše bych si typnul,že by byl jen jeho dalším účastníkem.
22. 02. 2010 | 13:38

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Charlie:
Perfektní, stoprocentní souhlas.
22. 02. 2010 | 19:08

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Aha! Situace se nevyvíjí podle představ pana Šťávy, tak pan Urban pléduje:
http://aktualne.centrum.cz/...
22. 02. 2010 | 19:45

Zbyněk Matyáš napsal(a):

A co na to druhá strana?
"Co by bylo jak houska na krámě, v případě soudního řízení je poněkud složitější v případě rozhodčího řízení. To se má řídit občanským soudním řádem přiměřeně ve věcech které neupravuje zákon o rozhodčím řízení. A ten se o hlavním interventovi a vedlejším účastníku nijak nezmiňuje. Takže co s tím? Podle mne nemá hlavní intervent ani vedlejší účastník v rozhodčím řízení co dělat. Prostě proto, že v rozhodčím řízení se řeší spory účastníků, kteří si to tak dohodly a nikdo jiný jim do toho nemá co strkat nos. Striktně vzato ovšem nelze říct, že pokud rozhodčí senát strpí hlavního interventa či interventy, nebo vedlejšího účastníka, jde nesporně proti právu. Jde jen proti jednomu z možných výkladů, proti tomu, který mi připadá logičtější a správnější, ale to už jsem v oblasti svých osobních názorů. Podstatné je, že pokud dojde na nejhorší, rozhodčí senát se vypořádá z formálními vadami podání a usnese, že by stát měl žalobci platit, pak bude muset ještě zjišťovat, zda z toho, co by měl žalobce dostat, připadne část některému z vedlejších interventů, případně oběma a kolik. Žalobci se to vcelku pochopitelně nelíbí. Nezdá se to ani Janu Urbanovi, který obviňuje stát, takto Ministerstvo zdravotnictví a Úřad pro zastupování státu, že s tím nic nedělá. Bylo by to ovšem zřejmě poprvé v dějinách lidstva, kdy by se žalovaný pokoušel řešit problémy žalobce."
http://blog.aktualne.centru...
22. 02. 2010 | 20:08

jokles napsal(a):

Jen pár pravd:
To, co se děje, je jenom produkt kapitalismu, nikoliv komunismu, či bolševizmu !
Politické zájmy jsou nezpochybnitelné hospodařské zájmy!
Velkokapitál se nikdy dobrovolně svých privilégii nevzdá !
Zbavte kapitalisty moci hosdpodařské, automaticky ztratí moc politickou !
Morálka je jednoznačně třídní produkt !
Současný stav se dá řešit pouze socialistickou a národní revoluci !
01. 03. 2010 | 11:39

Zbyněk Matyáš napsal(a):

02. 03. 2010 | 21:23

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 03:52

breitling mont brillant napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 03:56

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

I appreciate your article, very nice.
12. 03. 2010 | 10:10

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 02:49

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 06:08

sesli sohbet napsal(a):

Thank you for your sharing.!
01. 04. 2010 | 11:57

Montblanc watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 08:17

omega watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
13. 04. 2010 | 09:16

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 04:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy