Padni komu padni? Nevěříme Vám pane premiére!

13. 11. 2010 | 17:07
Přečteno 11876 krát
Petr Nečas prohlásil, že vyšetřování nařčení z korupce exministra obrany Martina Bartáka musí být prováděno podle zásady „padni komu padni“. Toto prohlášení od něj nezaznívá poprvé. Slyšeli jsme jej nedávno v kauze sledování starostky MČ v Praze, které se měla podle MF Dnes dopustit bezpečnostní agentura ABL (tehdy vlastněná současným ministrem dopravy a skutečným ministrem vnitra Vítem Bártou). Pan premiér asi nevědom si významu slov „padni komu padni“ ponechal na místě ministra vnitra Radka Johna a jistě tak zaručil ty nejobjektivnější podmínky pro vyšetřování.

Nemám ambici pana Bartáka v tomto článku soudit či odsoudit. Pro to nemám dost důkazů. Podezření přibývá a každý si může udělat názor sám. A jistě zde nebude jeden černý a ostatní bílí – na všech stranách, i té americké.

Petr Nečas se opět tváří jako „pan čistý“, který o ničem nevěděl a se všemi nepořádky zatočí. O tom, jak to ve skutečnosti je, hovoří mj. tato fakta:

Petr Nečas byl v 90tých letech náměstkem ministra obrany stejně jako Miroslav Kalousek. Navíc byl za ODS stínovým ministrem obrany. Po odhaleních v kauze Pandur prohlásil: „Jedná se o další projev neuspokojivého vztahu v oblasti ekonomiky a veřejných zakázek na Ministerstvu obrany, který má své kořeny v 90. letech.“ Dojemné přiznání, když si uvědomíme, že Petr Nečas byl členem Topolánkovy vlády, která na obraně nijak nezasáhla. V naprostém klidu tam pod dohledem tehdejší ministryně obrany Vlasty Parkanové působili pánové Kopřiva, Barták a další. Měl by se také rozpomenout, že byl ve vládě, kde došlo k celé řadě armádních skandálů, počínaje Pandury, pokračujíc přes Tatry a končíce letouny CASA.
Premiér Nečas dnes říká, že Martin Barták nebyl na post náměstka nominován za ODS. Účelově tak přehazuje horký brambor na ministra Kalouska. Měl by si ale uvědomit dvě věci: veřejnost nezajímají vnitřní spory mezi těmito dvěma muži, z nichž jeden je premiér a druhý se tak chová. Za druhé premiér Nečas by si měl osvěžit paměť, když říká, že Barták s ODS nemá nic společného. Vždyť po několik let byl Barták Nečasovým poradcem a ve vládě Jana Fischera byl ministrem obrany a místopředsedou vlády nominovaným za ODS. Tato fakta nelze popřít.

Petr Nečas podporoval a podporuje setrvání Vlasty Parkanové na postu místopředsedkyně Poslanecké sněmovny. Pokud se děly nepravosti na ministrestvu za náměstkování Martina Bartáka, nese jednoznačně odpovědnost nejen Martin Barták, ale zejména tehdejší ministryně obrany Parkanová. Je tento post snad odměnou za mlčení Vlasty Parkanové o tom, jaké byly poměry na ministerstvu obrany za vlády Mirka Topolánka a Petra Nečase?

Jako ČSSD jsme iniciovali už v září letošního roku vznik parlamentní vyšetřovací komise k armádním zakázkám. Ta se měla zabývat i obdobím vlád ČSSD. Sociální demokracie dala jasně najevo, že chce tento nešvar řešit. Bohužel strany vládní koalice zřízení komise svými hlasy zablokovaly. Dokonce přesto, že podle našeho návrhu v ní měly mít většinu. Pro to, aby se celá věc nevyšetřovala hlasovali nejen Miroslav Kalousek, Vlasta Parkanová, ale i slovní bojovníci proti korupci Radek John a Petr Nečas.
Pane premiére, a vy chcete, abychom Vám věřili, že bude platit „padni komu padni“?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Zbyněk napsal(a):

Pane Tejc viděl jsem fotky v MfDNES,nemluvíte pravdu na americké straně žádný černoch nebyl.
13. 11. 2010 | 17:24

myrta napsal(a):

A máme tu další-tentokrát paní Čistou-Parkanovou.Nechala se slyšet,že lituje,že na Bartáka tohle nebylo oznámeno dříve(První zprávy.cz.)To jsou už opravdu divy světa-pardon ČEZka.
13. 11. 2010 | 17:29

Rumcajs napsal(a):

Nojo socani,zase děláte z komára velblouda,jsem přesvědčen že je to socanský výplod.Za Bartáka dám ruku do ohně.
13. 11. 2010 | 17:41

demokrat napsal(a):

Pane Tejc, a vy chcete, abychom Vám věřili, že bude platit „padni komu padni“?
Co kdyby únos Aničky měl pachatele z řad establishmentu ČSSD? Tejci, dokud není vše vyšetřeno, ctite presumci neviny!!! Dokud nebude vyšetřeno zmizení Aničky, neměli by padat ani obvinění establishmentu ČSSD!!!
13. 11. 2010 | 17:56

Sem se zasmál(a) napsal(a):

Ušetřit za příbor to není v době úspor k zahození.
13. 11. 2010 | 18:05

Ivan napsal(a):

Presunkce neviny i viny. Presunkce viny je terminus technikus v právní vědě. Presunkce neviny je výraz politiků.
Tedy presunkce neviny není nic k řešení. K problému článku: Pokud si představitelé neuvědomí, že nemohou zlepšit kredit naší republiky ve světě, že nemohou odstranit, nebo se posunout v důvěryhodnosti (mám na myskli korupci), zůstáváním za každou cenu u korýtka, je vše liché a licoměrné. Každé podezření devastuje náš kredit. Vina, nevina se řeší jinde, neza řečnickým pultem a silnými řečmi.
Proto v mnohém souhlasím s článkem. Bohužel, "PADNI KOMU PADNI", je v současných podmínkách pouze klišé na oblbování národa a stane se zanedlouho odsoudihodným výrokem.
13. 11. 2010 | 18:14

demokrat napsal(a):

Barák určitě při setkání s Američany řekl něco v duchu°vždycky jde o peníze. A oni to překroutili, že chce peníze. Jen mamlas by chtěl úplatek v místě, kde je více než čtyři oči! Podobně hlala st.zástupkyně z Ostravy na setkání přátel státních zástupců. A ta hubená Benešová z toho hned udělala mafii. Jak Urbanová, tak Američané s obviněním podezřele dlouho čekali. Pan Barák byl a je úžasný neurochirurg. Ten má hodnotu 100 000 osob fyzicky pracujících. Nikdy se ještě nestalo, že by se lékařská kapacita zachovala mimo zákon!
13. 11. 2010 | 18:15

Tupelo napsal(a):

Pane Tejci, je mozne ze jde o moji chybu ze jsem nezaznamenal ze pri navrhu komise na vysetrovani korupcnich zakazek v armade jste do vysetrovani navrhly zahrnout i obdobi vlad CSSD (tusim ze posledni min. tam byl Kuhnl z US), ale priste by takove veci mela CSSD vic medializovat.
Jinak, je pravda, ze by se melo vysetrovat a to hodne hluboko do devadesatych let (nejen v armade), to co se ted deje je jen dalsi kapka do jiz preplneneho poharu. Pozadi pripadu je zatim zahadne, muze jit o vnitrostatni boj dvou (nejmin ;)) tlup korupcnich pijavic, ale pritomnost americkeho diplomata muze naznacovat ze pujde o mozna neco vic nez pouhou tlacenici u koryta verejnych financi. Zatim je pozoruhodne, jak se ODS intenzivne snazi ukazat ODStup od Bartaka, pripomina to jiz povestne chovani pravice, kdyz ji tece do bot (podobne socializaci ztrat, kdyz uz je pruser tak za nej mohou vsichni, nejen my ;)).
13. 11. 2010 | 18:17

RA napsal(a):

soudruhu bojovníku proti korupci, a jakpak vaše vlády úproti korupci zasáhly ? Pokud vím,kauzy Grippen,Pandur,probíhaly,když jste jako strana byli ve vládě. A copak příběh křišťálového Standy ? Zgarba už je u vás zase v kursu, zrovna jako kakaový Bob. Takže se soudruzi chytněte za čenich, vy sami jste tu korupci vytvářeli a proti ní jste nedělali,co by se za nehet vešlo. Můžete akorát držet ústa.
13. 11. 2010 | 18:22

Sokajs napsal(a):

Rumcajsi, kolik máš těch rukou, že chceš tak riskovat?
Ale soudím, že ty asi stejně h.vno děláš, takže ji nebudeš potřebovat!
Jinak máš samozřejmě pravdu: ten exvyslanec Cabanis je vyloženej americkej socan
13. 11. 2010 | 18:25

Patricie napsal(a):

Ač ze zásady nepodporuji žádného českého politika, protože již za 21 let vím cosi o korupci, kmotrech a lobbingu, zde Tejce mírně podpořím, protože má pravdu. Plamenných slov o "padni komu padni - o Pé Ká Péčku" jsem za oněch třikrát sedm let slyšeli od politiků zprava, zleva a odevšad v množství více než malém-ale na HOV.. Nečas se teď někde modlí, aby někdo nezačal žvanit, kecat čči zpívat, protože nemá na hlavě máslo jedno, ale másla celý export. Hnusí se mi čím dál víc ta licoměrnost, neupřímnost a chlácholení nás všech od všech ministerských předsedů polistopadových vlád! Prostě - Vám všem nevadí, že z nás Nečas dělá"polointeligenty"? NIC se nevyšetří a maximálně zzde bude čunkiáda, v pořadí druhá. Pokud by kecal Barták, začali by kecat všichni. Pokud by tam byl totiž politik - míněno v Parlamentu(první komora líných-PKL), či ve druhé komoře líných-v Senátu (nejdražší a přitom tak zbytečná pojistka), či ve třetí komoře(ÚS)-všichni ostatní majitelé másel na hlavě by tohoto politika Mirka Dušína vyštípali. Proto nikdy nikdo českou korupci v české politice nedokáže. Umíte si představit, co by to znamenalo? V celé nahotě by obyčejní lidé rozuměli tomu, PROČ+JAK lze za devatenáct dní v politice "poctivou prací politika" vydělat milion. A pokud už byly důkazy na "dobré cestě", někdo se ZÁHADNĚ vyboural, přejelo ho auto, či byl zastřelen ... Pochopil jste to každý? Chechtám se-až se mi bujné křivky mých vnadů kývají jak při skákání přes švihadlo-když srovnávám lipový čaj "mafie" komunistických pohlavárů-prostatiků a děložních čípků soudružek (většinou se švorcovým platem) s ultrasilnou lihovinou mafiánských praktik dnešních (z našich daní dobře živených)"politických predátorů". Jste někdo jiného názoru??? Věříte v zázrak prvního exemplárně potrestaného českého politika? Tak jakpak a z které stránky se ona bartákovská nepříjemnost začne zametat pod peršan či běhoun?
13. 11. 2010 | 18:31

Cech napsal(a):

Bezesporu pan Barták nezvládl doprivatizaci o tom není třeba diskutovat.
Průšvih je,že na rozdíl od JUDr Vlasty se neuměl vyjadřovat v důležitých okamžicích.
To co pro nás je prkotina na to se američan dívá normálním nezkresleným pohledem.Bohužel a to je ten průšvih.
13. 11. 2010 | 18:38

Ikena napsal(a):

Dlouho ti to Rumcajsi trvalo, dlouho, moc dloouho nez ses projevil. A vsem ostatni bijcum socanu taky, to byla slupka mezi voci, ale koukam, ze uz vam trochu otrnulo, ale Bartak=ODS bylo jest a bude, to nikdo Necaso vi neodpare.
Takovou slupku se holankove potrebovali, z hrusky na zem a nejsem si jistem, ze by nejakem Amik takhle natrel socany. Az se to stane, tak budete psat jak pominuty.
13. 11. 2010 | 18:43

Vico napsal(a):

"Čistej" možná už v pondělí ve stylu protokolu španělského královského dvora, podle kterého -královny nemají nohy- vyhlásí, že ODS nemá Bartáka. Fotka, kterou na sousedním blogu vložil pan Lipold je falsifikát. Pokud ne, tak si všimněte, na kterém místě v řadě stál tenkrát první místopředseda ODS. Až v poslední, sotva hlava vykukuje. Čistej věděl, že by bylo nebezpečné nezařadit se do skupiny podporovatelů Topola, ale stoupl si až na konec do "týlového zabezpečení".

Autor správně ukázal, roli Čistého v našich parlamentních dějinách.

Ono je to ošemetné, kdo chce být čistým v dané chvíli, stane se špinavým pro budoucnost.

Ale třeba je to všechno ještě jinak. Jen na živo sledujeme obdobu filmu Forrest Gump. U všeho důležitého někde vykukovala jeho hlava, ale ve skutečnosti tisíce mil daleko lovil s kámošem krevety.

Ve vládě Mirka Kalouska je takovým Forrestem Gumpem.

Když si k němu sednete před Strakovkou na lavičku, třeba vám poví, jak to tenkrát s tím Bartákem a Parkanovou bylo.
13. 11. 2010 | 18:47

Sokajs napsal(a):

no, vida; už máme jednoho očitýho svědka. Demokrat byl u těch řečí o penězích. doufám , že se přihlásíš jako svědek! Ale pozor falešné svědectvo se dost tvrdě trestá!
Jo, a když ta "přítelkyně" z Ostravy nechtěla poslechnout dobre rady "přátel" tak holt musela situaci zachraňovat fešná Renáta a po.rala si štít. Teď aby šla do hotelu umývat černé nádobí. Jo, nechoď sedláče s pány na led!
13. 11. 2010 | 18:47

krajan napsal(a):

to demokrat
Já bych si netroufl zpochybnit fakt,že dr Barták je "úžasný neurochirurg".Že by však měl hodnotu sta tisíc manuálně pracujících? A na druhé straně,když je tak úžasným lékařem,proč tedy nezůstal u neurochirurgie a vydělává si politikou obrany státu ,o které zjevně nemůže mít ponětí? Nebo,že by tento obor přednášeli na lékařské fakultě? A jak ta úžasnost vůbec souvisí,pane demokrate, s podezřením o korupci?Doporučoval bych přečíst si znovu text,který jste napsal a trochu se nad ním zamyslet.
13. 11. 2010 | 18:50

hoven napsal(a):

co se týká korupce, tak si myslim, že socani by měli byt uplně sticha.
13. 11. 2010 | 18:59

jarpor napsal(a):

Jo, Vy jste iniciovali "vyšetřovací komisi".

Drobnou otázku : Už něco nějaká komise něco vyšetřila ? Spíše, a to mám z jistých policejních zdrojů, negativně ovlivnila, lépe pokazila či ještě lépe pos...a standardní policejní vyšetřování... Úmysl ?

Pane Tejci, obdobně - nevěřím Vám, pane poslanče.

Hezký večer
13. 11. 2010 | 19:00

hoven napsal(a):

s penězma je to asi tak, zatímco židi je mají rádi,tak katolíci se jich uplně štítí.(za židy a katolíky si dosad koho chceš, třeba kapitalisty a komouše nebo odeesáky a socany)
13. 11. 2010 | 19:02

Patricie napsal(a):

Těšte se, vyšetřovací komise k Sedmnáctému listopadu se o centimetr pohnula, takže až vyšetří něco ona, dojde na kauzy Letiště Mošnov, Rumová aféra, Zásah U Holubů, Pepa z Honkongu, Prezidentova vila ve Švýcarsku, únik milardy z ČR do Ruska, Ekoagrobanka a jiné banky, Banka se lvíčkem ve znaku, a jiné a jiné ... Čunek a jeho světový názor k sociálním dávkám...
13. 11. 2010 | 19:12

Puck napsal(a):

Nelze pochybovat o tom, jaká hysterie v tisku by zavládla, kdyby byl Barták socialista. Takto aspoň občan v pohodě stráví nepatrné pochybení, kterého se dotyčný v neformální diskuzi dopustil, pokud vůbec. :-)
13. 11. 2010 | 19:13

hoven napsal(a):

puck, kdyby byl barták socialista, tak to každej bere uplně normálně. já si myslim, že by to nikoho nepřekvapilo.
13. 11. 2010 | 19:17

Puck napsal(a):

Každej možná, pokud vynecháme media. Media , pokud by se chovala objektivně, by měla přibližně kopírovat názory diskutérů. Vidíte něco takového ? :-)
13. 11. 2010 | 19:23

veverka napsal(a):

Jediný co mě štve je,že někdo nepráskne přímo Kalouska a Vondru s knížetem.Ti se zas s Vlastou přesunou do nějaké další "nové" strany a Mádl s Issovou je zvolí znova.Je přeci potřeba svěží vítr.Čím víc fouká,tím líp se krade.A pak se posílaj složenky občanům.
13. 11. 2010 | 19:45

Anička z Kuřimi napsal(a):

Uf,
to jsem si voddychla, že Barták není náš /ODS/, ale Kalouskův.
Kuci, to ustojíme ...vždyť jsme ustáli Čunka a to bylo něco, měl 2 občanky.
13. 11. 2010 | 20:08

vlk napsal(a):

O tom jak vypadá nečasovo padni komu padni už víme svoje. On hlasoval pro cinknuté pandury, ro casy, samořejmě pro tarty, prostě pro všechno. Když se provalila kauza Pandur a role Vondry, pslo komu padlo. Vondra je dál sloupem, na kterém stojí Nečasovo šéfíkování v ptákostraně.

No a Rumcajs má jasno :
Za Bartáka dá riku do ohně. Bodejť Barták jel úplně ve věšem, co s e na obraně vyšméčkovalo za posledních 8 let. Co j e slovo amerického e xvelvyslanc e proti slovu Bartáka?
Pro Rumcajs e prázdná bukvice..

Hauuuuuuuuuuuuuuu!
13. 11. 2010 | 20:16

fudoshin napsal(a):

myslím si, že od položení "základního kamene" nové strany top09 už je jasné, že za ní stojí ti, kterým předtím nadbíhala ods.ale když se začala cukat, založili si stranu svojí, s dostatečnou "logistickou" podporou, což v tomto případě značí mimo jiné i zcela nepokrytou podporu médií. to, že média šijí do ods je sice hezké, nicméně dost pozdě a nutně nutí k zamyšlení za jakým účelem a kdo si to objednal.samozřejmě tímto se nechci zastávat strany ods, která vždycky byla, je a bude "stranou tunelářů a zlodějí" (měl jsem možnost nahlédnout pod sukni a mohu potvrdit).nečas je prolhaný, proradný a podělaný kašpar, který si hraje na čistého a přitom se tak bojí o svoji funkci a pozici, neboť si je dobře vědom toho, že ani ve svých vlastních řadách není hájený a není předsedou jednoznačného konsensu, ale spíše výsledkem jakéhosi puče.při jeho charakteru mi je jasné, jak volal svému kamarádíčkovi bartákovi, že to je průser a že to takhle nejde a pro veřejnost bude nejlepší když si vezme volno apd. pokud by se potopil barták, potom by se přišlo i na firmy, kterým umetal schody a tím i na další cinknuté zakázky.pokud by to s sebou nevzalo určité konkrétní pány z ods, tak zcela určitě by to zatřáslo se stranou jako celkem.pro nezaujatého pozorovatele celkem zábavné divadlo. připomíná mi to tu scénu z filmu, když padouch visel na skalní římse a dole se na něj dívali s nastavenými oštěpy :) nepochybně něco se supům už předhodit bude muset...
13. 11. 2010 | 20:41

Otázkář napsal(a):

Ivan

presunkce viny žádný terminus technikus v právní vědě není, leda bys měl na mysli presumpci :)
13. 11. 2010 | 21:08

Koleda napsal(a):

jÁ jen tolik, že ještě žádná vyšetřovací komise parlamentu nikdy nic nevyšetřila. Od toho snad jsou standardní instituce - policie, státní zastupitelství a následně soudy a ne oněch 200 nekompetentních, leč námi zvolených, poslanců.
13. 11. 2010 | 22:40

Vik napsal(a):

Pane Tejc, když nevyřešíte do 14 dnů,kde vzal hejtman Palas tolik milionů na stavbu rekreačního domu a tady na blogu to neuvedete,tak si nezasloužíte psát o poctivosti druhých!Pak budete jen takový malý ušmůraný Jarda, kterému se všichni smějou, že se bojí píchnout do vlasního hnízda.
13. 11. 2010 | 23:48

petra500 napsal(a):

od 90let se kradou veřejne penize a převažně ze strany pravice a lidovcu,odstartoval to v,klous je pravda že tato vlada je bohužel vlada megazloděju a doplaci na to normalni lidi a kredit republiky,už brzy se lidi naserou a pujdou do ulic a to už nebude samet,nečasova vlada tohle svinstvo už neustoji,krvave a špinave škrty přinesou krev.
13. 11. 2010 | 23:52

pepa z depa napsal(a):

V normálním státě Barták ve vazbě již týden, než se to dozví lid, v ČR si bere neplacené volno, aby se stal nezvěstným!!! Ani jej ve vazbě neochrání před likvidací!!! Já na Bartákovo místě bych do cely utekl zítra!
13. 11. 2010 | 23:53

Petr napsal(a):

Vlk:
To je tak prosté: vydělal na obchodování s cennými papíry.
13. 11. 2010 | 23:57

Liberál napsal(a):

Pane Tejci, napište alespoň jeden příklad, kdy vyšetřovací komise v ČR něco skutečně vyšetřila. Potřebujete nějaké další funkce po své kamarády že? Takový předseda vyšetřévací komise si vydělá peníze a nic nemusí dělat.
14. 11. 2010 | 00:00

jarpor napsal(a):

"V normálním státě Barták ve vazbě již týden, než se to dozví lid, v ČR si bere neplacené volno, aby se stal nezvěstným!!!"

Hmm...

V normálním státě firma nedodává PŘEDRAŽENÉ auta vojenskému eráru, a pokud vrcholný představitel této firmy je přítomen či zpraven o žádosti o úplatek, nemlčí... aby promluvil o této skutečnosti až po zaplacení "vysoutěžené" předražené zakázky.

Dobrou noc
14. 11. 2010 | 00:26

aaaa napsal(a):

Rumcajs je názorným důkazem toho, jak hloupé příznivce ODS má. Proto jsem rád, že je nadto postižen i grafománií - jen ať píše co nejvíc, dělá tím dobrou práci pro levici.
14. 11. 2010 | 03:38

zemedelec napsal(a):

Pro Petr
Já myslím,že Vlk aVik je rozdíl,nebo jenom překlep.
Můj názor je taky takoví,že p.Barták nejednal na vlastní pěst,ale z vědomím těch nejviších,proto bude a musí zatloukat
14. 11. 2010 | 07:39

vašíček napsal(a):

Pro rok 2010 je jaksi samozřejmé,že se ví,že za dvacet let reforem ve směru demokracie a tržní ekonomiky se nepodařilo v nejmenším dosáhnout kýženého blahobytu většiny.
Galbraithova "Společnost hojnosti"-přízrak před očima voličů-kde nic tu nic.O to více indikací co se děje s tím či oním,tam či onde.
Proč při parlamentních volbách více jak dvě třetiny voličů nepřišlo volit vůbec a z voličů,kteří přišli volil ČSSD pouze každý pátý? Když ČSSD neustále adresuje všem výzvy,že by se něco mělo začít dělat pro lidi,lidi obyčejné(Už,nakonec,navíc,ještě..)???
I když ČSSD se neřídí programově známým heslem socialistů západní Evropy z r.1920 (Bernstein-předseda soc.internacionály):"Hnutí je vším,konečný cíl ničím" -v rovině prakticky dosažených výsledků je to s ní naprosto s tímto shodné.
Tedy demokratické procedury parlamentu,vlád a úřadů věčně něco zruší,později časem zapomenutím a smazáním anonymizovaně.ČSSD to následně slouží jako bod jejího politického programu.Jaksi v okamžiku demolice nějaké přednosti je buď sama nebo o tom neví,mlčí-posléze faktické pozitivum života ve zrušené již podobě je její politický boj.Tím pádem se normální život o mnoho dobré ochuzený stává díky ní politickým bojem za návrat dobra.
Snad ČSSD chápe že s tímto přístupem vzhledem k reálné psychologii (život je krátký) nemá zdá se nakročeno na výhru v žádných z dalších parlamentních voleb.
Obchody jsou plné možností-daleko více,ale možnosti jsou jen možnosti.
Na straně kritiky jejích konkurentů jsou od jejích příznivců často slyšet pojmy jako "Klausiáda" ,"Bémovština",
"Topolánkovština".Tak jako kdysi "trockismus". Pejorativy nelze mnoho dosáhnout.
Špatný,přešpatný (místy fakt verbálně nechutný) Topolánek se aspoň snažil za úspory získané Klausovými balíčky obdarovat inovativní firmy balíčky investic v zájmu toho,co se zde nikdy nedělalo:vývoj technologií. Nakonec si mniši z ČSAV vynutili ústup od této zásadní změny a jejich profesionální kretenismus bude nadále dotován ze 100% velkodušnými dary,které stojí holý život minimálně 10% obyvatel a kvalitu života takových 60% určitě.To co vyžaduje rozvoj dobré společnosti-návrat vložených prostředků -je tak úplně negováno.Ve sféře parazitních výzkumáků "aplikovaného výzkumu" jakbysmet.Nedávno jsme zde četli o pěti z nich průměrné platy-přes 30 tisíc Kč-státních zaměstnanců,které ani zdaleka od nich kontraproduktivních nemá žádný produktivní pracovník soukromého sektoru.A zde se ČSSD již netváří vyjímečně otevřeně,že bojuje za dobro,ale v tomto bodě dává najevo svůj pozitivní vztah ke zlu.Pravdu snad má ČSSD v tom,že dlouhodobě se škrty nic neřeší,je to odsun problémů v čase.Krátkodobě se tím pouze umožní jaksi přežít "zlé časy".
14. 11. 2010 | 08:05

vašíček napsal(a):

pardon,opravuji u sebe na správné: "Více jak třetina nepřišla volit"
14. 11. 2010 | 08:30

Nováček napsal(a):

Co je to za blbosti? To může říci
jen Paroubkův pacholek.
14. 11. 2010 | 08:32

Johan IV napsal(a):

Dámy a pánové, myslím si, že nastává pomalu čas přestat se hádat. Už je to jedno - modří, oranžoví, žlutí... Pojďme s odboráři do generálky. Vyžeňme ten politický dobytek z pražských chlévů rovnou do Vltavy. Kdo přeplave, může utéct,ale hodně daleko, aby se už netrefil zpátky. A začněme znovu bez profesora Vaška K.
14. 11. 2010 | 08:47

BOSS napsal(a):

Já si vzít v práci neplacné volno na neurčito, tak jsem určitě bez práce.Co je toto za módu?
14. 11. 2010 | 09:42

jurasek napsal(a):

To je sestava.Přečetl jsem si předchozí články a konstatuji,že tito pisálkové si ani jinou vládu a parlament nezaslouží!Chce se mě tejc.
14. 11. 2010 | 09:45

vidlemístoklíčů napsal(a):

Padni, komu padni, už nemohu slyšet, aby mi nenaskočily pupínky!!!!!!!!! Začal s tím Zeman, od té doby uběhlo mnoho vody a mnoho miliard skončilo i na oranžových kontech. Proč oranžády stejně zásadově nejednaly s Kavanem, Fenclem, PALASEM, kakaovým Krausem atd? Myšlenka s padáním komukoliv je squělá, tak s ní už konečně začněte ve vlastních řadách. 20 let se zde praktikuje jako omluva miliardového podvodu ...."ale oni kradou taky"...
14. 11. 2010 | 09:51

Targus napsal(a):

To Rumcajs:

Původně jsem dnes chtěl vyrazit na horskou chatu na grilované koleno z vepříka.
Grilovanou hnátu z loupežníka jsem ale ještě nejedl, takže se rád nechám pozvat. :-)
V Řáholci budu co by dup, stačí jen to pozváníčko.
14. 11. 2010 | 09:55

vidlemístoklíčů napsal(a):

Dodatek: S padáním by se muselo začít především v justici. Dokud budou všichni jako lilie (když už se to náhodou k soudu dostane), jenom proto, že nakradli dost, aby si soudce uplatili, pak se my, ovčané, můžeme rozčilovat jak chceme. My se zde dohadujeme o barvách politiků, ale zmetci z justice jsou nedotknutelní, neodvolatelní, a absolutně nezávislí.
14. 11. 2010 | 09:56

jozka napsal(a):

fudoshin:

O tom jak je to s TOP09 asi nejvic vypovida ukecnuti Nemcove u Moravce po druhem kole senatnich voleb:

...doslo k rozd... eee... ke vzniku nove pravicove strany...
14. 11. 2010 | 09:56

jozka napsal(a):

Targus:

S tim opatrne, obavan, se ze loupeznikova ruka, ac upecena, by jeste na taliri kradla pribory. Zvyk je zvyk.
14. 11. 2010 | 09:58

Paťa napsal(a):

Pane Tejci, je celkem logické,že opozice a především socky chtějí z této aféry vytlouci kapitál-to by dělal asi každý,ale to je asi tak vše,co vám je mmožné věřit.Jinak na tom zasviněným politickým dvorku máte všichni stejný podíl bez rozdílu.A je jedno či je to nalevo,vpravo či ve středu.Jak konkrétně může někdo věřit vaší partaji,když ve svých řadách kryjete takového Palase?Vám(partaji)ani nevadí,kde přišel k penězům.Pro vás (B.Sobotku)je důležitější,že tento člověk je v senátu uklizen a socdem.partaj má díky jeho zvolení většinu v senátu.Váš pan úřadující předseda rovněž nebudí nějakou obzvlášť důvěrou.Stačí kromě podporování již zmiňovaného Palase si vzpomenout na jeho čerpání poslaneckých náhrad,které zneužil na výstavbu svého bydlení.Můžete stokrát namítat,že při tom nebyl porušen zákon a že to dělají i jiní poslanci.Nic to nemění na tom,že člověk,který chce být přededou strany a v případě vítězství ve volbách chce zastávat premierské či ministerské křeslo si takovéto zneužití čerpání nemůže dovolit.I kdyby měl být jediný,aby byl vzorem pro ostatní.Cožpak lze čerpat z poslaneckých náhrad na něco,co vůbec nesouvisí s poslaneckou prací?Všichni poslanci se mohou za tuto možnost čerpání stydět-takovéto a další přilepšování poslancům(např.odstupné)je základem pro korupci.Všichni poslanci hrabou,hrabou a nemohou se dohrabat.Aferá Barták,pokud jím skutečně je(do vyšetření se ten člověk ničeho nedopustil),je pouze vrcholem ledovce dvacetiletého politického spektra u nás.Úsměvné je to,že každá strana přesně zná,co má dělat takzvaně postižená strana ve směru okamžitého odvolání hříšníka,ale pokud se to dotýká strany samotné(viz např.Palas,rozepsání jednoho daru na více dárců apod.)tak už není tak razantní,jako u druhých.To rozepsání daru na více dárců, kdyby nebyl ten dar pro politickou stranu,byl by v normálním životě daňovým únikem!!!Panu Johanu IV,souhlasím s vámi ohledně ukončení hádek mezi sebou.Jen nesouhlasím s těma současnými odbory.To nejsou nezávislé odbory.Podívejte, kdo je do nedávna vedl a kdo je vede nyní.Nemyslím si,že by odborový předák ČMKOS měl docházet na nějaké ideologické aktivy,jakékoliv strany.Pan Zavadil to bohužel dělá a předním to byli pánové Falbr a Štěch,kteří mají v současné době pěkná korýtka.Takže s odborama,děkuji ,nechci.Jinak s vámi souhlasím pane JohanIV.
14. 11. 2010 | 10:15

anti politik napsal(a):

A kde jsi byl Tejc i s tou svojí ČSSD, když nám zázračně zbohatnul Stánik Grossu? Jestli si političtí mamlasové myslí, že občanstvo nevidí, že v tom jedete kompletně všichni, tak je to věru horší než jsem si myslel. ODS nebo ČSSD na to už se.. pes! Nás opravdu zastupují před světem pitomci! Ohřívat si takhle pitomě polívčičku když sami máte máslo na hlavě na to už není doba! Je jen otázka času než ten politický chlív od leva do prava vyčistíme i bez věrozvěsta Tejce, kterej se po letech probral mrákot! Kdyby se nic neprovalilo, tak je Tejc potichu ani nedutá i když to bylo v politice všeobecně známo, nikdo s tím do teď nic nedělal! To je totiž politik po česku-tiše sedí a bere a bere a teprve když mu nic nehrozí a může, tak se ozve jako mopslík a rozebírá to co už všichni vědí, ale ne od tohoto politika, od našich se občan nedozví nic, to musí přijít zpráva až zpoza oceánu! Teprve když udělaj průser v zahraničí takového kalibru, že by jinde spadla na hubu celá strana se nám naši přeplacení mopslíci ozvou! Příště přijď z těma kecama dřív a ne jak to umíte-pouze a jenom když je po boji!
14. 11. 2010 | 10:17

aaaa napsal(a):

anti politik:
Gross je bohužel jediný, koho mohou obdivovatelé a přívrženci ODS a Klause zejména ukazovat, jak je nemravné zbohatnout, pokud jste politik ČSSD. Politik ČSSD přece musí být chudý, aby bylo možné poukazovat na to, jak jsou oproti němu politici pravice schopnější a úspěšnější. U politiků pravice je to jiné, tak se podobná "zázračná zbohatnutí" a la třeba Řebíček automaticky předpokládají.
Gross to sice kazí tím, že tak zbohatnul až dlouho po odchodu z politiky, ne jako citovaný Řebíček, který si 2.5 miliardy přihál do své firmy VIAMONT v době svého ministrování. Ale co se dá dělat, pravicový pisálek si holt musí s Grossem vystačit. Ovšem už dnes je to 6 let po odchodu Grosse z politiky a co za dalších 10 až 15 let, když už nikdo ze čtenářů podobných příspěvků nebude vědět, kdo nebo co byl Gross ? Nemáte to lehké, pánové z ODS !
14. 11. 2010 | 10:27

anti politik napsal(a):

aaaa nauč se číst pořádně. Jak jsi moh vydedukovat z mého příspěvku, že jsem odsesák je mimo mé chápání! Už jenom můj podpis vysvětluje vše, anti znamená proti! Zdá se, že někteří jedinci podlehají svému uzavřenému myšlení natolik, že za vším vidí nepřítele!
14. 11. 2010 | 10:34

vidlemístoklíčů napsal(a):

To aaa: víš, kdo může za ten současný sajrajt? Lidé jako ty! Nepřipustí podvody těch "svých" a jediným argumentem je poukazování na "horší zlodějny" těch druhých a díky této přetahovačce "kdo krade víc" volíme pořád dokola zlodějské strany. Jakákoliv kauza by neměla vyvolat touhu honem najít něco podobného na "ty druhé", ale touhu, zlodějskou stranu už nevolit!
14. 11. 2010 | 11:02

Marek napsal(a):

anti politik nevím proč sem taháš Grosse, jestli srovnáš jeho kauzu kdy sice burzovními machinacemi přišel k majetku po ukončení politické činnosti a proti tomu kladeš na stejnou úroveň tvrzení velvyslance USA, že náměstek ministra obrany při státní návštěvě žádal o úplatek při řešení obchodního sporu. tak to nemáš v hlavě v pořádku.
14. 11. 2010 | 11:39

Karel 22 napsal(a):

Saab/BAE Systems - JAS-39 Gripen - co ti to Tejci připomíná? Socani to protlačili parlamentem a konsorcium Saab/BAE Systems se pak přiznalo ke korupci - nejen u nás. Koho chceš ještě poučovat? Kolik si socani za ty Gripeny vzali???? Přestaň kydat hnůj a začni čistit u socanů.
14. 11. 2010 | 11:50

StandaT napsal(a):

Parlamentní komice má pouze ten význam, aby se politici včas dozvěděli, co na ně ví policie.

Pokud byste chtěli SKUTEČNĚ vyšetřit, starali byste se, aby policii a dozorovému státnímu zástupci nikdo nezázel klacky pod nohy a aby měli krytá záda před samotnými vámi politiky.
14. 11. 2010 | 11:58

Karel (taky) napsal(a):

Nejvíc mě zaujala ta zmínka, že se Kalousek chová, jako by byl předsedou vlády.

Trvalá podnapilost v pracovní době je obvyklým vzorcem chování předsedů vlád?
14. 11. 2010 | 12:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden nadávku obsahující výkřík ("grázle"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 11. 2010 | 12:39

Milan napsal(a):

Za všemi těmito zloočiny stojí služka w w w.j u s t i c n i m a f i e.cz
14. 11. 2010 | 12:48

Riska napsal(a):

Pane Tejc co pan Tvrdik,ten je taky cisty jak
Vy?
14. 11. 2010 | 12:54

Patricie napsal(a):

Pane Stejskale, smím napsat, že jste bohužel nic nepochopil, a z dobře míněných našich rad si nic pozitivního nevzal? Vy-všeznalec-jistě znáte historickou postavu Grasela ... O něm je nám milostivě psáti dovoleno? Já sse Vám divím...
14. 11. 2010 | 12:58

vidlemístoklíčů napsal(a):

To Marek: No, burzovními machinacemi .... Takhle zázračně ještě nikdy žádný burzovní makléř nezbohatl. Pokud jsi nepochopil princip, tak se jednoduše šplouchnou peníze tak, že ti někdo prodá akcie za babku a za mnohonásobek je pak ochoten je odkoupit. Nebo je ani neodkupuje, protože už při prodeji měly několikanásobnou cenu. TO není burzovní machinace, ale normální šplouchačka špindír. Optimální je, pokud jsou úplatky, které je nutno šplouchnout přímo od firmy, která pak akcie prodá. To pak jde snadno.
14. 11. 2010 | 12:59

anti politik napsal(a):

Marek je další kdo neumí číst a reaguje na něco co nebylo řečeno ani napsáno. Gros nebyl hlavním bodem mého příspěvku, ale pouhá ukázka toho, že naši politici jsou do poslední chvíle ticho i když moc dobře vědí jaké podvody se celé roky provozují na občanech a teprve když už je věc naprosto jasná se ozývají toť vše! Jsou všeobecně pokrytečtí. Mě fakt nebaví vysvětlovat očividné lidem jako aaaa nebo Marek! Když nechápou psaný text těžko s nimi diskutovat!
14. 11. 2010 | 13:20

Standa Křišťál napsal(a):

kauzy Grippeny,Unipetrol,biolíh,Liberta,CACAO a mnoho jiných mluví za vše, soudruhu Tejci, propásl jste dobrou možnost mlčet. Koukejte začít úklid u svého prahu.
14. 11. 2010 | 13:22

boban napsal(a):

Pan Tejc ví o čem mluví. Memí to žádnej nováček v politice a není to žádný bažant při hlasování v parlamentě. Ano, padni komu padni..., a kde jste byl vy pane Tejci, když se hlasovalo o Gripenech, o Pandurech, to vaše vláda ČSSD prosadila, no avy jste to odhlasoval. Takže padni komu padni, a vy kdy padnete...?
14. 11. 2010 | 14:14

Rumcajs napsal(a):

ČSSD iniciovala poslaneckou vyšetřovací skupinu jen proto, aby vyšetřovatelům viděla do karet a v případě nutnosti zlikvidovala nepohodlné důkazy či přímo svědky.

Je velmi dobře, že Nečas tomuhle zabránil.
Je potřeba odstranit politické tlaky z politických lauz.
14. 11. 2010 | 15:19

Rumcajs napsal(a):

Jinak gratuluju pane Tejci k výkonu vašeho úředujícího předsedy Sobotky v dnešním pořadu VM.

Nečas ho rotrhal jak trhací kalendář. Nejenomže z něj udělal pitomce tím, že mu připoměl, že zastropování důchod. daně inicializovala ČSSD ale i tím, že mu ukázal, že on coby bývalý MF neví nic o tom, jak se vybírá duchodová daň.

Jo, pitomci volí pitomce. Proto máte takovou podporu.
14. 11. 2010 | 15:24

hoven napsal(a):

rumcajs,
škoda, že sem to neviděl, už nemam žaludek takove pořady sledovat. ale stejně si myslím, že voliči čssd ani od slavečka sobotky stejně nečekají, že něčemu rozumí nebo že umí počítat, jim stačí , když slaveček odzpívá levicovou mantru o bohatých a ožebračování chudých. já si myslim, že víc se od žadneho socana nečeká.
14. 11. 2010 | 15:33

Rumcajs napsal(a):

hoven:

Je to tak. Navíc mám pocit, že poslední dobou dávají své primitivnosti a sprostotě větší průchod. Blog Tóžičky či příspěvky stále rebela jenom ukazují, že téhle partě na nějaké serióznosti či logice vůbec nesejde.

Začínají se čím dál víc podobat svým dědům, kteří vyháněli sedláky z jejich polí a zavírali je do kriminálu a do čala svých sekretariátu stavěli zločince a vrahy.

Bolševické pakáži zase roste hřebínek.
14. 11. 2010 | 15:44

hoven napsal(a):

rumcajs,
no, prostě jim někdo šáhnul na ten jejich život na dluh. většina lidí nemá ekonomický vzdělání a dokonce ani finanční gramotnost a když jim tady tolik let socani vykládají o sociálním státě a zdrojích, tak potom vubec nechápou, proč teda musíme šetřit. ty lidi jsou samozřejmě naštvaný a socani a jejich stranický odbory toho samozřejmě zneužívají. budou rozeštvávat lidi, protože z toho mají mocenský prospěch. jak socani, tak odboráři. dobře jim to sype. . já sem jenom zvědavej, kam až budou ochotný zajít. to rozbíjení ministerstva vnitra byl asi jenom nějakej pokusnej balonek.
14. 11. 2010 | 16:01

Da.Rock napsal(a):

Mezi komentáři v úvodu jsem objevil jeden, kde se opět objevuje strašlivé slovo PRESUNKCE.
Probůh, lidi, nepoužívejte ty cizí výrazy, když je neznáte. Neexistuje žádná presunkce, ale presumpce! Je to z latiny - praesumptio (předpoklad).
Jinak s článkem pochopitelně souhlasím. Dobře to bylo vidět v dnešních OVM. Když přišla řeč na Bartáka, Nečas hned vyskočil jako čertík a začal mluvit o Gripenech a vůbec o všem ostatním, jen aby odvedl pozornost. A odpor ODS a celkově pravice ke zřízení vyšetřovací komise hovoří za vše.
14. 11. 2010 | 16:06

Da.Rock napsal(a):

Jo a mimochodem, je dojemné, jak si rumcajz s hovnem dojemně a modře přitakávají. Tak šťastní, že mají aspoń jeden druhého. :-)))
14. 11. 2010 | 16:08

Rumcajs napsal(a):

Da.Rock

Já mám i Tebe .
Mám tě na krku jak velikej balvan. Neustále vykřikuješ něco o tom, jak tě někdo bere na hůl, ale jít dělat jinam nechceš. Brečíš, že tě někdo okrádá skrze SR, ale aby jsme si jeli každý za svý zase nechceš.

Ty seš taková malá veš, která umírá společně s hostitelem.
14. 11. 2010 | 16:35

Da.Rock napsal(a):

S někým si mě pleteš, loupežníku. Mě ani nikdo nebere na hůl, ani neokrádá skrz státní rozpočet. Jako živnostník si totiž jakékoliv okrádání ohlídám. A placení daní za okrádání nepovažuju. Jestli mě ale někdo chce okrást, pak je to Nečasova vláda. Tím, že plošným snížením platů státních zaměstnanců sníží jejich kupní sílu a podřízne ekonomický růst až o 1% HDP. A snížení růstu se projeví i na mých příjmech. A ostatně i na tvých.
14. 11. 2010 | 16:39

Ikena napsal(a):

Rumcajsi,
vy jste dost zamindrakovany exot, s Hovnem se chytte za ruce bezte do Raholce plkat vase moudra. To je za ty pitomce, nebot na hruby pytel hruba zaplata. Uz delsi cas ctu Vase nazory a dost jste poklesl. Jeste pred 2 roky se s Vami dalo diskutovat, dnes plky zaminadrokaveneho modreho ptaka.
Treba hodne lidi, kteri dnes videli Necase si mysli naprosty opak, tomu navic vladne Kalousek, kapisto. On mu Sobotka totiz vyfoukl tema a prekazil nakup stihacek, lidi bude zajimat kam pujdou statni prachy, kdyz se musi setrit. Ale to asi nechapete.
Kdyz si pravicaci mysli, ze roztriskali levicaky, tak to obycejne dopadne presne naopak.
14. 11. 2010 | 16:41

StandaT napsal(a):

Da.Rocku, nemělo by se spíše podpořit nezávislé vyšetření policií?

Pokud použiji Vaší logiku, proč levice tolik trvá na parlamentní komisi (tedy na principu, že by politici vyšetřovali sami sebe a při tom se dostanou ke shromážděných materiálům o kauze)? Nehovoří toto taky za vše?
14. 11. 2010 | 16:42

Rumcajs napsal(a):

Da.Rock:

Jestli ty seš živnostník, tak já jsem Panna Orleánská.
14. 11. 2010 | 16:49

Da.Rock napsal(a):

Standa T: Komise může přece pracovat nezávisle na práci policie. A komise, kde jsou zastoupeny všechny parlamentní strany nepůjde tak snadno ovlivnit, jako policejní vyšetřování. Policie je v rozkladu. Co nezvrzal Langer, to dodělává John s Kalouskem. Od policie odchází ti nejzkušenější policisté. Je tedy záruka opravdu důkladného vyšetření všech kauz? A nezamete to zase justiční mafie pod koberec?
Proto se Nečas té komisi tak brání. Narozdíl od policie by ji totiž tahle vláda nemohla nijak ovlivnit.
14. 11. 2010 | 16:51

Da.Rock napsal(a):

Rumcajz: Tak to už se pomalu chystej na hranici.
14. 11. 2010 | 16:53

Rumcajs napsal(a):

Jinak si představte pánové, co tam ten trouba Sobotka tvrdil.
Že prý když osekají investice, že si tím sníží příjmy do státního rozpočtu skrze nižší daně.

Jinými slovy, že je výhodné, aby stát dal 100 mld na investice, aby zpátky dostal 10 mld na daních.
To už je skoro stejně chytrej jako Da.Rocke.

Bože a tohleto chodí , dejchá a mluví !
Trochu jsi tu genezi odflákl bože!
14. 11. 2010 | 16:53

Da.Rock napsal(a):

Loupežníku, zkus si trochu zagooglovat a najít si význam termínu multiplikační efekt. Třeba pak pochopíš, o čem Sobotka mluvil.
I když....spíše asi ne.
14. 11. 2010 | 16:56

Rumcajs napsal(a):

Ikena:

Dyk to tady hoven píše, že vám levounům je jedno, že ten Spejbl s rovnátkama říká kraviny.

Hlavně že tě drbe za uchem a ty seš spokojenej.
14. 11. 2010 | 16:56

Rumcajs napsal(a):

Da.Rock:

Tak mi ten mechanismus trochu popiš.

Sem fakt jedno velké ucho !
14. 11. 2010 | 17:00

Da.Rock napsal(a):

Já ti dám místo toho takový malý kvíz, Rumcajzi. Co má společného Hladová zeď, Hoowerova přehrada a šrotovné?
Až si na to odpovíš, možná nebudeš muset ani gůglovat ;-)
14. 11. 2010 | 17:04

JAN napsal(a):

Rumcajs, za toho Batáka dáš opravdu ruku do ohně ? Jestli jo,tak jsi opravdu to co si o tobě myslím.
14. 11. 2010 | 17:06

M-iri napsal(a):

Pane Tejci,ano padni komu padni...toto zavedl pan spolustraník Zeman a Gross,burácel Paroubek a Sobotka se taky začíná rovnat. Tak je potřeba,vrátit všechny náhrady za sezení v DR státních a polostátních firmách.Zdanění náhrad zpětně těm co si staví za ně baráky apod. Ha a už žádné padni komu padni,že? Jo je to jen úhel pohledu a paradox české politiky "Hoď kamenem v parlamentu a vždy trefíš lumpa".
14. 11. 2010 | 17:07

Rumcajs napsal(a):

Rumcajs:

Jen se nestyď a popiš mi ten multiplikační efekt s dopadem na SR.
14. 11. 2010 | 17:09

Rumcajs napsal(a):

JAN:

Proč bych měl strkat ruku do ohně za Bartáka ?
14. 11. 2010 | 17:10

Rumcajs napsal(a):

Doufám živnostníku, že jsi pochopil, že to je pro tebe.
14. 11. 2010 | 17:11

Da.Rock napsal(a):

Rumcajz: Aha, vidím, že ten kvíz byl pro tebe moc těžký. No co se dá dělat...budu muset polopaticky.
Stát dá lidem práci (prostřednictvím investic) - tzn. že nebude muset tyto lidi živit sociálními dávkami, navíc mu odvedou daň ze svých příjmů. Tito lidé budou své peníze utrácet - v hospodách, obchodech, kadeřnictví, autosalónech atd. Vytvoří (nebo aspoň udrží) tím x-krát větší počet pracovních míst. Z utracených peněz se odvede DPH a podnikatelé zaplatí daně. Zbylý zisk (pořád ještě ten, co původně investoval stát) podnikatelé použijí ke spotřebě, nebo k investicím a tedy vytvoření dalších pracovních míst. A kola se točí dál a dál a nabaluje se to....
Bylo to pro tebe dostatečně polopatické, Rumcajzi, nebo mám použít nějaké piktogramy?
14. 11. 2010 | 17:21

JAN napsal(a):

Rumcajs,no dyť nahoře píšeš,že dáš za Bartáka ruku do ohně.
14. 11. 2010 | 17:22

Rumcajs napsal(a):

Jan:

Tak to mi dej odkaz.

Da.Rock:

Pěkně matematicky mi to vylož. Nemusíš zrovna použít lineární modelování ale alespoń pár čísilek bych prosil.
14. 11. 2010 | 17:24

Pepa z depa napsal(a):

Dobrý večer, co se hádáte, prostě je vyžeňme všechny a to prostou ZMĚNOU, VÝMĚNOU 100% A OBNOVOU PRÁVNÍHO STÁTU. K tomu bude potřeba Našeho rázného kroku přes GENERÁLNÍ STÁVKU a potom volby odzdola až po špici, partu mladých charizmatických právníků a filozofů, doplněné ekonomy, hlavně né prognostiky a statistiky a také těch neustálých otáčečů se na cizinu. Řešme si to doma po svém a podle našich podmínek, jsme snad ČEŠI NÉ? A proto KDO NESTÁVKUJE NENÍ ČECH, MORAVÁK A SLEZAN, kapišto? Když nám premiér v TV v OVM říká, že má v otázce Bartáka odpovědnost náš stát vůči světu a také stát musí míti důvěru svého lidu, všimněte si, že si ten přitroublo ani NEVŠIM, ŽE TEN STÁT JSME MY A ON JE JENOM NÁŠ SLUŽEBNÍK. A proto je pošleme tam kam patří a všichni ať se zodpovídají za tu bídu, které dosáhli a nejen ekonomickou ale i morální, bezpečnostní a tu cochcárnu zde musíme okamžitě ZRUŠIT. Pepa z depa.
14. 11. 2010 | 17:27

Da.Rock napsal(a):

Chtěl jsi znát princip těch efektů, ten jsem ti vysvětlil. O výpočty požádej nějakého makroekonoma.
14. 11. 2010 | 17:28

Rumcajs napsal(a):

Da.Rock.

Já myslel že to máš spočítaný.

Ale ty to máš nejspíš spočítaný.
P.S.

Perpetum mobile ještě nikdo nevymyslel. Teda kromě Sobotky a Šlimbacha. Tudíž kdybys ses nad tím blábolem jen trochu zamyslel, nemůžeš nikdy takovou kravinu tvrdit. Jen papouškuješ, co jsi slyšel v blízinci.
14. 11. 2010 | 17:33

Ikena napsal(a):

Mily sprostaku Rumcajsi,
ne jinak se Vas neda oslovit, za urazjku urazka.
14. 11. 2010 | 17:37

Da.Rock napsal(a):

Rumcajzi, já chápu, že nemáš dostatečnou intelektovou výbavu ani vědomosti na vedení věcné diskuze, ale moc bych prosil, aby ses alespoň choval slušně, tedy aby ta diskuze zůstala alespoň korektní. Jinak to bude vypadat, že pravičáci jsou jen vulgární omezenci, což jistě neodpovídá pravdě, že? ;-)
A až budeš dávat za Bartáka tu ruku do ohně, tak si vem silná analgetika. Ono to totiž bude opravdu hodně bolet.
14. 11. 2010 | 17:39

Janda napsal(a):

Domnívám se, že Kalous je hlava téééé chobotnice !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14. 11. 2010 | 17:40

Rumcajs napsal(a):

Da.Rock:

Tak necouvej levičáku a nemlž.
Buď mi vysvětli, jak se státu vyplatí zadlužit se o 100 mld na víc, aby dostal zpátky pár mld a nebo ještě radši přiznej ,že píšeš nesmysli a budu slušnej.
14. 11. 2010 | 17:44

Rumcajs napsal(a):

Jo už jsem toho Bartáka zahlídl.

No to si jenom nějakej ubožák hraje na Rumcajse.
14. 11. 2010 | 17:48

Da.Rock napsal(a):

Rumcajzi, jeden příklad za všechny - šrotovné všude, kde bylo zavedeno, vyneslo jen na DPH víc, než kolik činila jeho výše. Plus další příjmy z přímých daní (zaměstnanců, firem), úspora na podporách v nezaměstnanosti atd.
To je prostě fakt, se kterým nehneš. Ani kdybys byl ještě vynalézavější ve vymýšlení urážek.
14. 11. 2010 | 17:49

volič ODS napsal(a):

Je zajímavé,že voliči VV jsou z ticha.Asi jim konečně došlo k čemu byli zneižiti.Tato strana ma jedinečnou možnost si posílit svoje pozice a činit to co bylo jejich krédem.Jinak upadnou do zapomnění!!!!!
14. 11. 2010 | 17:54

Pepa z depa napsal(a):

Prostě vezměme všichni PRACUJÍCÍ OBČANÉ ČR rozum do hrsti a pojďme to vyřešit sami, protože ty jejich šetření a vůbec vše co dělají, má pro národ jen nedozírné NÁSLEDKY V PODOBĚ JEHO ZBÍDAČOVÁNÍ A ZOTROČOVÁNÍ a abych byl úplně konkrétní, tak to je právě ta správná situace, kdy máme podle vrahomilů ÚPLNOU VOLNOST V TOM JAK TU SITUACI VYŘEŠÍME a podle nich lze i vraždit, tak si s tím nedělejme velkou hlavu a jednejme s inteligencí NÁM VLASTNÍ A STAČÍ JE JEN VYGENERÁLKOVAT STÁVKOU AŽ DO ARESTU S PŘÍSLUŠNÝM UHRAZENÍM ŠKOD této vlasti způsobených. Začít lze již 17.11.2010 v 15.00hod na Palackého nám. v Praze. Návod a program demonstrace je na http://www.vymenilijsmepoli... a je tam již více jak 460.000 příznivců a vezměte sebou i všechny známé a potom si můžeme i zaspívat a zatančit, protože ZÍTRA SE BUDE TANČIT VŠUDE, těm mladším to můžou vysvětlit prarodiče, že. To prostě bude vysvětleno podle toho, kdo kde žil a na jaké straně barikády, že? Hezký večer přeje 4. odboj a Pepa z depa.
14. 11. 2010 | 17:54

volič KSČM napsal(a):

Pan Nečas jako správný Fidel zneužije generální stávku která bude probíhat k tomu,že takovéto akce pomohou zadlužovat tuto republiku.Bude ohrožovat vládu a ta nebude mít čas na řešení velmi velmi důležitých problémů.A tečka.
14. 11. 2010 | 18:00

PetrK napsal(a):

Soudruhu Tejci, a jak je to s vaším kakaovým baby Krausem, křišťálově čistým Grossem, Bamberkem, Kavanovým trezorem a dalšími podkobercovinami?
14. 11. 2010 | 18:09

Da.Rock napsal(a):

No vidíte, PetřeK - zrovna tyhle kauzy jsou dobrou ukázkou, proč je třeba mít parlamentní komisi a nevěřit jen policejnímu vyšetřování. Protože policie všechny tyhle kauzy šetřila a na nic nepřišla.
14. 11. 2010 | 18:22

Kelt napsal(a):

Da.Rock-edukace Rumcajse je,jak je zřejmo z jeho reakcí zřejmě proces časově náročnější,než byla historická etapa od Homo erectus k Homo sapiens.
S tím nic s pravděpodobností blížící se jistotě nic nenaděláte,i kdbyste žil ještě sto let.
Můj otec k těmto případům měl jediné řešení-napískat na koště a otlouct o hlavu.
U RUM-cajse by se ale muselo jednat o koště železné.
14. 11. 2010 | 18:24

severočech napsal(a):

Pokud to budou řešit media v Česku, tak (s výjimkou webových diskusí) věc brzy usne. Divím se, že i iDNES si vůbec troufá házet hrách pod nohy někomu, kdo nemá bradavici.
Osvětlení věci by mohlo pomoci jen kdyby to nezapadlo v zahraničí. Ono, kdyby NYT nebo FT napsalo, že pokud český premiér nic neudělá, bude nevěrohodný, tak by se asi u nás jinak mlýny točily.
14. 11. 2010 | 18:30

Patricie napsal(a):

Bude fajn uskutečnit demonstraci, ke které vzývá Pepa z depa. Všimněte si, že demonstrace v dobách komunismu - tedy 17.11.1989 - byla snadněji uskutečnitelná než se bude uskutečňovat ta 17.11.2010. Tehdy pár orgánů SNB a StB mlátilo uprostřed demonstrace a v závěru. Dnes odhaduji, že kordón policistů bude mlátit už na začátku, a vzhledem k "demokracii", která tu je, se demonstrace třeba ani nebude smět uskutečnit. Fajn by bylo, kdyby pár "náhodných politiků" - možná Kalouska, možná Nečase, možná Klause, možná Parkanovou ... - mohli vykoupat v teplých vlnách Vltavy ... Byli bychom první země EU, kde voliči zdarma koupají své politiky ...
14. 11. 2010 | 18:39

Karlík napsal(a):

Pane Jeronýme.Vždyť ve vládě není nikdo,komu můžem věřit!A je úplně jedno ke které straně patří
14. 11. 2010 | 18:42

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý výkřik, který neměl nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 11. 2010 | 18:44

Zbyněk napsal(a):

Da.Rok...
Parlamentní vyšetřovací komise slouží k tomu,aby politici byli v obraze,kam vyšetřování spěje a mohli zatlačiti kde je třeba.Vyšetřuje policie a soudí soudy.Vše ostatní jsou akce na oblbování lidí,bohužel jak zde čtu,stále hodně lidí na to slyší.
14. 11. 2010 | 19:21

StandaT napsal(a):

Da.Rock: možná se mýlím, ale bez vstupů od policie, kterou neuznáváte způsobilou k vyšetřování, si nedokážu představit sběr informací ke kauze. Taky si nedokáži představit, že by informace ze Švýcarska či Británie putovaly mimo standardní kanály mezinárodní policejní spolupráce přímo k politikům.

Krom toho, tak, jak to pojímáte, to je resignace na jeden z fundamentálních principů právního státu a to mi připadá neakceptovatelné.

Jediná cesta je tlak na to, aby policie nebyla pod tlakem politiků, to ale Tejcův článek ani nenastiňuje.
14. 11. 2010 | 19:53

ivo napsal(a):

Být socanem tak se ke korupci raději vůbec nevyjadřuju a chodím kanálama.
14. 11. 2010 | 20:37

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující text ("blb"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 11. 2010 | 20:48

Starý napsal(a):

Ne, že bych se Bratáka zastával, ale soudruzi z ČSSD by měli rozkrýt, kam šly úplatky za Gripeny. Když už jsme tedy u té akce padni komu padni.
Pokud jde o akci "zlaté Pandury", tak tu také rozjeli socialisté ve velkém stylu. Pravda, že ODSáci ji dotáhli do "vítězného" konce.
14. 11. 2010 | 21:03

ujo napsal(a):

když čtu Rumcajsova moudra neodbytně se mně vtírá otázka, zda není na výplatnici nějaké rudé organisace.
Ruku do ohně bych na to nedal, to ne, ale jak vysvětlit jeho příspěvky tak nahrávající levounům?!?
Asi se firmička dostala do potíží.
14. 11. 2010 | 21:15

Da.Rock napsal(a):

Standa, Zbyněk: V minulosti se ukázalo, že ve strukturách jak policejních, tak justičních, působí (mírně řečeno) různé tlaky. Tato komise by mohla tyto tlaky eliminovat, právě proto, že by v ní byli zástupci všech stran. Ti, co tak požadují, aby se vyšetřování vedlo jen po policejní linii zřejmě doufají, že podstatné věci mohou ovlivnit, protože policii mají pod palcem. Kdyby chtěli objektivitu, komisi by se nebránili. Ta totiž nemůže práci policie nijak ovlivnit, ale může ji účinně kontrolovat.
14. 11. 2010 | 21:55

StandaT napsal(a):

Da.Rock: Není-li na konci soud, pak je to o ničem. Závěry politické komise nemohou být výstupem pro soudy, to by de facto znamenalo podřízení justice politice a popření dělby moci. Tím okamžikem by končil právní stát.

Stejně tak by právní stát skončil okamžikem, kdyby politici systémově, skrze komisi kontrolovali policii, jak píšete v poslední větě.

Pan Tejc by měl vstoupit do diskuse a doplnit svůj blog o to, jak by měla komise vyšetřovat, jak získávat materiály, jak s nimi pracovat a hlavně, jak bude garantovat nezávislost policie a justice.
14. 11. 2010 | 22:33

VDC napsal(a):

Hrubka hned v titulku mluví sama za sebe, Tejci.
14. 11. 2010 | 22:37

Da.Rock napsal(a):

Stando, tady přece vůbec není spor o tom, že primárně by měla svoji práci konat policie. Komise ji nemá nijak nahradit, může ji ale doplnit, eventuálně kontrolovat. A nezávislost komise zaručí právě nominování všech parlamentních stran.
14. 11. 2010 | 22:44

Venca napsal(a):

jde Rumcajs po lese
něco velkého v kapse nese
co je to milé děti?
pokud umítě aspoň do pěti
utečte za včasu
šel totiž na státní kasu
ta je však prázdná
nedoplní ho žádná strana
ta modrá už vůbec ne
splakals nad výdělkem he he he!!!
14. 11. 2010 | 22:53

slavwin napsal(a):

Pan Tejc je ze strany zamořené bolševickými zloději. Snad o trochu méně než ODS. Je třeba si připomínat, kdo je bolševický zloděj jinak jsou neoprávněně napadáni podnikatelé a jejich záslužná práce je spojená s rizikem. Bolševický zloděj nepodstupuje žádné riziko, ze začátku bral vše všem. Teď je v určité defenzivě, snaží se ukrást ze státního rozpočtu, kde lide v demokratickém procesu vyčlenili finanční prostředky na pomoc při zakládání rodiny, pomoc v nemoci a ve stáří. Nebude jednoduché ty pijavice usměrnit, lehce nabyté peníze jim pomocí úplatných prokurátorů, soudců policajtů být za větrem. Před zákonem jsme si všichni rovni, ale Sokola si může dovolit zase bolševická pijavice. Nebude se jich jednoduché zbavit, ODS zřejmě vznikla jako jejich záchrana, ale je třeba přivítat iniciativu některých odesáků to aspoň trochu usměrnit.
14. 11. 2010 | 23:08

denydeny napsal(a):

Pane Tejc, v mnohem souhlas, se spekulacemi o postu Parkanove jste uz ale prestrelil, poznamka:vite, verejnost ale nezajimaji ani ty vase politicky zrizene komise, ktere maji neco takoveho resit, to si snad delate legraci, na to by mela fungovat policie.
15. 11. 2010 | 00:37

Rumcajs napsal(a):

Da.Rock:

Srandisto. Jak jsi na to přišel, že výběr DPH převýšil šrotovné ?

To by mě fak zajímalo. Není totiž nic zajémavějšího, jak levičák poštěkávající zaručené pravdy.
15. 11. 2010 | 06:50

Rumcajs napsal(a):

Tejc:

Co říkáš na tohle ?

http://www.novinky.cz/domac...
15. 11. 2010 | 06:56

Petr napsal(a):

Pane poslanče, vůbec nechci obhajovat p.Bartáka, p.Nečase, p.Kalouska i jiné. Nechť se vyšetří "padni komu padni". To se ale v ČR nikdy nestane, stejně tak jak u multimiliónů expředsedy ČSSD Grosse, stejně jako (zadarmo, he,he,he) propuštění katarského pedodila Paroubkovo vládou, stejně jako kauza Gripen, desítky miliónů v kauze Český dům v Moskvě i v NY, kauza Pandury a v neposlední řadě superpojišťovací podvod přítelkyně Barkové.
Takže jsem pro, jako většina poctivě pracujících občanů ČR pro "padni komu padni",.
Ale tomu upřímně nevěříte ani Vy.
Takže hezký článek, ale nic víc.
15. 11. 2010 | 08:32

slavwin napsal(a):

Rumcajsovy novinky nás informuji, že ta bolševická zlodějna už začíná být složitá a trochu nebezpečná i pro bolševické pijavice, dejte Tejci pozor při napodování nemusíte dobře skončit. Systém, který zajistí aby bolševické rejdy dostaly červenou je prvořadý úkol této vlády.
15. 11. 2010 | 08:36

Rumcajs napsal(a):

slavwin:

Ty se nenecháš jen tak ošálit.

Seš mazanej a chytrej jako liška.
Nebo vlk ?
15. 11. 2010 | 08:44

slavwin napsal(a):

Zajímalo by mne jak se chce Barták z toho dostat, obviní ty američany, ten článek managera z Pragovky svědčí o znepokojení v táboře bolševika. Doufejme bude to sranda. Asi to vyřeší nějací noví Vesecká s Kučerou.
15. 11. 2010 | 08:49

Pepa z depa napsal(a):

Milý diskutující, již jste si vzali na paškál kde co, ale skutek utek, co takhle jíti si říci SVÉ 17.11.2010 NA PALACKÉHO NÁM. V PRAZE? Tohle řečnění nemá vůbec žádný smysl. Iniciativa VJP již má cca 464.000 příznivců jejich řešení, sice ODBORY vyhlásily stávku na 8.12.2010, ale aby nebylo pozdě na odvracení nežádoucích škod pro ČR. Čím dříve tím lépe, protože Nás čekají nové volby a pokavad vyhlásíme stav NOUZE GENERÁLNÍ STÁVKOU, tak se do konce roku dá mnoho stihnout a co takhle JÍTI DO NOVÉHO ROKU S ČISTÝM ŠTÍTEM? Neodkládejte řešení stále jako oni, nebo CHCETE BÍTI JAKO ONI? Tak pozor, aby to od vás nebyla taktika, že vlk se nažere a koza zůstane celá. Nebo se BOJÍTE, PROTOŽE NEVÍTE CO S TÍM? Tak to řekněte rovnou a PRACUJÍCÍ OBČANÉ ČR si rádi splní svoji občanskou povinnost po SVÉM A BEZ VÁS. Čas prchá, jak splašená mrcha. A kdo rychle dává, více dává. Komu se nelení, tomu se zelení. Co můžeš udělati dnes, neodkládej na zítřek. No a Vy, to radši kécáme a nic neděláme, že? Protože kdo nic nedělá nic nezkazí? Tak to vidí 4. odboj a Pepa z depa. Hezký den přejeme všem, napříč politickým spektrem. Dělejte už něco, nebo nevím nevím. DOBA JE ZLÁ A DEMONSTRACE BLÍZKO! Pepa z depa.
15. 11. 2010 | 09:06

Jirka13 napsal(a):

Máte pravdu, ve všem. Bohužel jste zapomněl na "zásluhy" i své strany. Je to prostě zloděj volá, chyťte zloděje. Tohle stranictví je stejná pitomost, jako ultras Sparty. Už vám tu všichni vyjmenovali másla, která máte n hlavě vy - tedy vaše strana. Objektivně se musí říct, že když pan Nečas volá, že pan Barták není za ODS, není to zbabělost. Oni ho tam fakt nechtěli. Kdyby totiýž byl na straně ODS, tak by si chrochtali, jak Maj pana Kalouska ohlídaného. Taková je logika. V místo toho blábolíte o snímání odpoědnosti. Buďto jste opravdu tak hloupý, že to nechápete, nebo záměrně posíláte lidi do lesa. Nemohu se rozhodnout, co je lepší.
15. 11. 2010 | 09:26

slavwin napsal(a):

Stávkování za úředníka blbost. Úředník - správce majetku nevykonává svou funkci řádně, stát kupuje přes bolševické vyžírky nejdražší dálnice a zbraně. Poslouchal jsem jednu besedu kde minystryně KOvářová se pochválila, že snížila počet tabulkových míst z 370 na 330. Bývalý ministr Rychetský k tomu neměl co co říci ještě nedávno bylo těch tabulkových míst kolem 200. Kdo občas projede Prahou, tak vidí jak nám rostou administrativní budovy. Přidat zasahujícím policistům hasičům a ubrat počet neefektivních míst co je na to tak jak má být. Nekonstruktivní- opravdu nevím.
15. 11. 2010 | 09:33

malkak risqué napsal(a):

Všecko Česko jen mluví a mluví, a pokud v kase něco bude, nic se nezmění, a pak, pak už ani facka nepomůže, že.
15. 11. 2010 | 09:52

... napsal(a):

Padni, komu padni? Tak jako v Plzni?
15. 11. 2010 | 10:00

G. Giormani napsal(a):

Vy jste soudruhu Tejci přesně ten zloděj, který křičí chyťte zloděje. Co jste v minulosti udělal proto, aby se BIS stala transparentní organizací, která by byla prospěšná ČR?! Nic, nic a zase nic! Za vlád ČSSD se BIS naopak stala nekontrolovanou a nekontrovatelnou organizací, něco jako Mafiie. Pobíral jste velké peníze jako šéf Parlamentní komise pro kontrolu BIS. Takže raději mlčte.
15. 11. 2010 | 10:00

rezistin napsal(a):

Výborné,pravdivé,přímo dokumentační.Ale jak je zřejmé,zasažená husa se ozvala.Kéž by bylo více podobných článků a relací,aby si lidé a hlavně voliči uvědomili,v jakých vodách mnozí politici loví.Těch,co jejich úsměv připomíná spíše farizejský škleb,je ve vládě i porlamentě příliš mnoho..
15. 11. 2010 | 10:13

blue jay napsal(a):

Jeronym (bez brady) Tejc to chape,

Musime utvorit vysetrovaci komisi. A z politiku. Kdo jinej by mel vetsi pravomoc nez politik? Komise politiku bude kontrolovat policii. To to ta srandovni loutka Tejc mysli vazne?
15. 11. 2010 | 13:54

jin napsal(a):

Neni to strana,ale sekta,
její guru je svazácký lhář a brepta.
Ptáka mají ve znaku a kradou bez rozpaků
Nic cizího jim neni cizí a před právníky pořád mizí.
Kopou jen za zbohatlíky,kteří u nich leští kliky.
Řebíčkují jako kati,on ty dluhy někdo splatí.
V Toskánsku mají zadní dvířka,protože se bojí zítřka.
V čele mají samé lumpy,s nimi spadnem až na dno žumpy....
15. 11. 2010 | 18:47

Kelt napsal(a):

Rumcajs-takže metoda lopata.
Šrotovné-30 OOO Kč.
Nákup nového vozu nižší střední třídy 400 000 Kč- DPH 20%-80 000 Kč.
Zisk prodejce 15%.60 000 Kč daň 19%- Kč-11 400
Zisk výrobce 10% z prodejní ceny 30 000 Kč-daň 19%-5 700.
Pro stát-DPH +daň z příjmu -97 100.
Dále jsou na výrobě a prodeji mzdově zainteresováni zaměstnanci ve mzdě,kteří včetně zaměstnavatelů odvádějí daň ze mzdy a odvody na soc.a zdr.zabezpečení.Dále za obdrženou mzdu nakupují zboží a služby,které je zatíženo také DPH.
Čili celkový přínos pro stát bude
minimálně 100 000 Kč,čistý přínos po odpočtu šrotovného cca 70 000 Kč.
Lze to pochopit?Pokud ne,tak na to ještě lék nabyl vyvinut.

-
15. 11. 2010 | 20:34

max napsal(a):

to kelt:
ono to tak zjednodušené, jak uvádíte není, to by pak šrotovné (či pivné, řézkovné, nábytkovné, tad.) dělali všichni.
Šrotovné zafungovalo částečně, někdo vydělal, někdo prodělal. Důvodem je např. to,že nemůžete uvalit šrotovné jen na vozy vyráběné v dané zemi. Značné procento vozů např. do Německa bylo dovezeno z ČR, takže nám německá vláda sponzorovala naši výrobu. DPH je průběžná položka, je možné ji odečíst při nákupu,takže takto to též nemůžete počítat, atd. Zisk prodejce na autě 15% ?
To by se vám dealeři asi vysmáli. Často to dělají za 0% a řeší to dále servisem či leasingem. Metoda lopata skutečně nefunguje, musíte jít více do hloubky.

Parlamentní vyšetřovací komise je nesmysl a jen vábnička na voliče. Politici tak totiž mají možnost dostat se legál¨ně k informacím policie a pak ji zpětně začít ovlivňovat. Vyšetřuje jen a jen policie a vinu posuzuje soud. Jinak to v právním státě fungovat nemůže,
16. 11. 2010 | 07:17

max napsal(a):

jen ještě upřesnění:
DPH musíte počítat z rozdílu mezi pořizovací a prodejní cenou. Takže pokud máte průměrnou marži 5% na prodeji,tak stát dostane DPH jen 20.000 x 0,2 = 4.000 Kč. Není tedy pravda,že DPH může být vyšší než šrotovné. To samé platí pro zaměstnanost,značná část dílů při výrobě se dováží,takže tím pomaháte i jiným zemím. ČR na šrotovném vydělala (ač jej nezavedla),ale především díky Německu, které to zaplatilo.
16. 11. 2010 | 07:29

rejpal napsal(a):

Max
"Parlamentní vyšetřovací komise je nesmysl a jen vábnička na voliče. Politici tak totiž mají možnost dostat se legál¨ně k informacím policie a pak ji zpětně začít ovlivňovat. Vyšetřuje jen a jen policie a vinu posuzuje soud. Jinak to v právním státě fungovat nemůže"
Myslím, že kus pravdy máte i nemáte. Jsou zeě, kde parlamentní vyšetřovací komise existují, mají dost velkou váhu a jsou to - podle našich měřítek - právní státy. Ony mohou mít dokonce i trochu jiné zadání. Na druhou stranu, vábnička na voliče to určitě je. K ovlivňování policie může docházet s komisí i bez ní, pak je ovšem otázka, zda taková země je právním státem, když se to děje jindy než zcela výjimečně (bohužel je dost indicií, že se to děje v míře větší než malé)
16. 11. 2010 | 07:51

personena napsal(a):

Nick "Vlk" je místy brilantní literát se zásobou až udivující mnoha citlivých míst dnešní politické scény.
Právě včera večer rozjel komentář- něco na způsob hroucení se naší demokracie.
Zamysleme se prosím nad obecnějším faktem,i kdyby nebylo nás a této doby,ve vztahu k demokracii:

Jak známo, v životě "každý bojuje čím umí", "každý využívá,co se mu právě hodí" tedy relativizace citlivých oborů např.jako jsou věda,umění,psychologie,psychiatrie je permanentní válka v rámci tohoto principu dobra i zla.Politika asi notabene.
Co s tím chcete počít? Nehledě na to,že každý myslí hlavou nabitou jen právě jeho jedinou životní zkušeností,jeho znalostmi-ostatní nebere v úvahu na rozdíl od jiných znalostí a životních zkušeností jiných jedinců.
Shrnutím-tím se automaticky dostává vždy ke slovu především "lidská přirozenost".
Ale lidská přirozenost je železný fakt stejně jako rozporuplné absurdum,jehož analýze věnoval celou knihu i první filosof moderní společnost -J.J.Rosseau.
Zkuste se dívat na to poněkud objektivněji než očima 18.století.
Další dvě-tři staletí za která lidstvo ušlo pořádný kus cesty snad dodala něco zkušenosti k přirozenosti navíc.Nebo snad ne? Co o tom si myslíte pane nicku "Vlku" Vy osobně.Zajímalo by mne to!
16. 11. 2010 | 07:52

max napsal(a):

poslední poznámka:
šrotovným navíc posunete spotřebu v reaálném čase,ale problém (s odbytem) se jen posune. V podstatě se dá říci,že vyhodíte peníze oknem (které vám ale nepatří) za účelem dosažení momentální politické popularity. Po vypršení účinku šrotovného odbyt prudce klesne a máte znovu na stole problém. Tak to bývá většinou vždy,když stát vstupuje do ekonomiky tam,kde nemá formou různých dotací,subvencí, atd. (viz FTV, biomasa, biopaliva, zemědělství, atd.). Např. v USA nejsou zem.dotace a přitom cena komodit je nižší než v EU. Státní záruky za nesmyslné hypoteční úvěry v USA a poté nenasytnost bank vedly ke vzniku finanční a následné ekonomické krize.
Stát se má věnovat investicím strategickým (a vytváření polštářů pro tlumení negativních důsledků hospodářského cyklu, tj.dodržovat rozpočtovou disciplínu) - infrastruktura, energetika, obrana, školství, věda a výzkum, apod., jakmile začne zasahovat jinam,nastává vždy problém - růst byrokracie, korupce, deformace cen a trhu a následná krizová situace, jejíž řešení stojí násobně více než ony původní vstupy (samozřejmě v dobré víře politiky dělané...).
16. 11. 2010 | 08:00

max napsal(a):

to rejpal:
osobně nejsem zastáncem parlamentních komisí vyšetřujících politiky, ať si je pořizuje kdokoli. Vyšetřovat má policie. Jak může parlamentní komise (politici) vyšetřovat politiky a jejich korupční činnost? Jaká může provádět šetření? Kdy nějaká parlamentní komise něco vyšetřila (jen to stálo další rozpočtové peníze)? K čemu je potom policie a její útvary? Co svědci? Kdo jim pak zaručí bezpečnost? Politici? Asi těžko.
16. 11. 2010 | 08:04

rejpal napsal(a):

max
V našich podmínkách máte patrně pravdu. V USA existuje spousta parlamentních vyšetřovacích komisí a za faux pas proti právnímu státu to považované není. Jenže já nevidím problém ani tak v těch komisích, jako spíš v naší praxi (i když asi nejen v naší). Jakoby zde ve zvýšené míře platilo - chceš-li něco zamést (odložit), založ komisi.
16. 11. 2010 | 08:16

max napsal(a):

to rejpal:
máte pravdu. V USA tak činí Kongres, ale ten nevyšetřuje politiky. Má na starosti FBI, CIA, ozbrojené složky, apod. U nás bych parlamentní komise k čemukoli nedoporučoval. Důvody jsem již uvedl.
16. 11. 2010 | 08:37

Kelt napsal(a):

Max-současné slevy na auta nižší střední třídy dělají až 100 tis.Kč-to jdou prodejci při Vámi vzpomínané 0 marži na 75% nákupní cen?To snad ne.
Jistě,můj příklad byl schematický,ale veškeré nuance nejdou v tomto formátu podchytit.
V každém případě nepokládám vládu NSR za nesvéprávné jedince.
Nehledě zejména v případě ČR na nezadebnatelný přínos ekologických aspektů.
16. 11. 2010 | 13:06

max napsal(a):

to kelt:
uhnul jste od problému.
Napsal jste, že odvod DPH státu z auta v ceně 400.000 Kč je 80.000 Kč. Já jsem se snažil vám vysvětlit,že to je nesmysl, protože musíte odečíst DPH na vstupu.
Slevy na auta poskytují prodejci výrobci.
Německo si přínos šrotovného vyhodnotilo jako minusový (důvody jsem vám uvedl výše). Ekologické aspekty ano, ty platí.
17. 11. 2010 | 18:34

max napsal(a):

dodatek:
odpočet DPH na vstupu není daňová "nuance", ale dost zásadní věc...
17. 11. 2010 | 18:35

karel napsal(a):

TEJCI TY DOBYTKU ZLODĚJSKEJ KOMOUŠSKEJ.JAK MŮŽEŠ OČERNOVAT LIDI,KDYŽ MÁŠ SÁM MÁSLO NA HLAVĚ.MĚL BYS REZIGNOVAT NA SVOJI FUNKCI.NÁM TO PŘIPADÁ,ŽE S TVÝM MYŠLENÍM TO NENÍ VPOŘÁDKU A PROTO BY SES MĚL LÉČIT.
03. 12. 2010 | 16:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy