Silně pokleslá politická show

09. 04. 2011 | 00:34
Přečteno 5003 krát
Byly nepochybně doby, kdy jsem se docela styděl za leckteré sociálně demokratické vládní představitele. Svou odbornou a morální kvalifikací dělali mé zemi i partaji ostudu. Neodborná a zájmově podmíněná rozhodnutí mne mnohdy pálí dodnes. Stejně jako mne štvou lidé, kteří vyměnili stranický program za politickou živnost. Je jim jedno v jaké straně jsou, jde jim jen o zpeněžitelný mocenský vliv. Jakmile tihle lidé dostávají ve straně vrch, strana klesá. Jakmile přijdou do čela demokraté s důvěrou, strana, věrná zemi a svým programovým zásadám, získává jednoznačně podporu.

Volby jsou v zásadě spravedlivé. Jistě, někdy se volič trochu předá, jindy ubere. Přišlo mi, že ve volbách v roce 2008 jsme my, sociální demokraté, dostali víc, než jsme si zasloužili. Nebudu zastírat, že ve volbách 2010 jsem čekal větší výsledek, jakkoli vyhrát naplno jsme si asi nezasloužili. Ale minulá anomálie se prostě srovnala zpátky a demokracie naopak poskytla šanci pro nejsilnější koalici od založení samostatného státu. Sto osmnáct hlasů středopravé vlády byl dar, který ze strany českého voliče neměl obdoby.

No, ale teď tu úplně vyjeveně koukám, jak se dá taková obrovská důvěra rychle pro...hospodařit. Jsme v tomhle ohledu taky "experti," ale tohle vyráží dech... Devět měsíců po ustavení je vláda s hvězdnou parlamentní podporou na hrnci. I novináři českých, většinově pravicových médií (zejména tištěných), jsou výkony vládní garnitury nepříjemně zaskočeni. Fakticky není, co by bylo možno chválit, volební sliby vyvětraly a z "reforem" čiší amatérismus. Dětinskost vládních hříchů a hloubka sporů pravici odzbrojuje.

Děsí, že nikdo z vlády, s výjimkou Hegera, nemá odbornou autoritu. Ale Heger je politicky solitér. V každé polistopadové vládě dosud bylo několik silných osobností, za kterými bylo možno jít, když šlo o zásadní zájem země. Bez ohledu na stranickou příslušnost. Dnes morálně, mocensky a intelektuálně není za kým jít. Unavený Schwarzenberg se z piedestalu morální autority propadá do pozice komické figury. Postřelený Vondra hlasitě sténá z trestné lavice. Pospíšil stále ještě z košile nevypral špínu Čunkovy aféry.

Sám premiér Nečas připomíná leklou rybu. Nemluví, nejedná, neslyší, dá se na něm dříví štípat. Kopance, které mu uštědřuje nikoli opozice, ale jeho vlastní koaliční smečka, z něj dělají boxovací pytel. Premiér nemá autoritu, charisma, vizi ani prostý lesk funkce. Je schováván kdesi v chlívku Strakovy akademie. Občas dostává najíst a napít: když to Kalousek povolí. Dialog s opozicí se předseda vlády bojí připustit byť jen v parlamentu. Mezi evropskými premiéry překvapuje leda tím, že opravdu umí jíst příborem.

Spojení s podnikatelskými kruhy, žel, neprozrazují jen taktní veřejná sponzorství šlechetného uhlobarona Bakaly. Hledí-li se na Věci veřejné jako na filiálku ABL a na TOP09 jako na filiálku Omnipolu, a k tomu přibude provařenost ODS širším portfoliem podnikatelských zájmů jako dědictvím pozice státostrany, není prostor pro důvěru. Věřit v této konkurenci v nějaký nadřazený národní zájem, je více než odvážné.

Nepřetržitá linie skandálů, trapasů, ostud, zlodějen, opomenutí, omylů, sporů, podezření, mystifikací, nekompetence a šlendriánu diskvalifikuje nejen vládní řady. Mizerná vláda tvoří mizerné prostředí a jako koroze rozkládá státní aparát. V mizerném prostředí trpí i opozice. Chybí motivace, chybí soupeř i vzor. Živá voda politické soutěže je střídána kalnými vodami sebeuspokojení, neodbornosti a korupce. Přesvědčením, že je možné všechno, a že to vždycky nějak projde.

Tolerance špatné vlády představuje nebezpečí, že ta příští vláda bude ještě horší.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hoven napsal(a):

soudruhu docente,
už se táta pracujícího lidu omluvil škromachovi za toho dobytka???
09. 04. 2011 | 00:56

JenTak napsal(a):

"Tolerance špatné vlády představuje nebezpečí, že ta příští vláda bude ještě horší."
Nezapomeňte na to, pane Havle, až budete vládnout.
09. 04. 2011 | 01:04

Tupelo napsal(a):

Velky policek Necasovi zasadil i Klaus, kdyz neprijal Bartovu demisy, kterou predtim prijal predseda vlady - jde prece jen o ministra Necasova kabinetu a dost se divim ze tento kopanec nechala ODS bez povsimnuti... A to chce Necas vyrazit i Johna a Dobese :). Je to sotva par dni co zase pro TOP09 byl Vondra mrtvy muz se kterym nebudou sedet za stolem K9 a naopak, podle ODS Kalousek umyslne rozjizdel akci predrazeneho predsednictvi EU.

Pane Havle, cim driv si Vase strana zajisti mechanismu, ze se v ni nebudou vyskytovat lide kteri napr. podivne prisli k VS titulum nebo napr. k velkemu majetku za dobu ministrovani, tim lepe nejen pro SD, ale i pro CEZko. Nevim kolik zbyva casu, ale souhlasim s nedavnym vystoupenim mistni blogerky pani Dvorakove v HydeParku, ze soucasny stav muze vest ke zisku extremistu (myslim ze zrovna v tomto poradu zaznel priklad, ze misto abychom se divali kde mizi diky korupci desitky miliard, jednodusi lide budou radeji predhazovat miliony napr. zneuzivatelu soc. davek (o kolik ze slo v kauze Drobil?;))
09. 04. 2011 | 01:12

Karel Martel napsal(a):

No vždycky když dojde na pokleslou politickou šou, musím se vás ptát na stereotypně stejnou otázku, až do smrti.
Kde kurva je ten národní majetek?
Budete umírat sám, vopuštěnej ve sklepě, kam vás příbuzný daj abyste nic nevykecal.
A budete se toho chtít zbavit, než se octnete vykupiteli tváří v tvář. Nikdo tam nebude.
09. 04. 2011 | 02:02

Ing.Břetislav Marek napsal(a):

Pane Havel,

víte Vy si nemůžete nějak moc PÍSKAT - jste stejná partaj jako všechny polistopadové, ale to už jsem Vám také psal ??

Podstata je naprosto jiná - to co jste tu v tomto státě za 21 let právního a politického marasmu společně VYKOUMALI a jak jste zdevastovali celý komplex morálních hodnot je ZAVRŽENÍHODNÉ !!!

Důsledek jsou Vaši PRODUKTI systému - Vy jste společně a nerozdílně ROZVRÁTILI od rodiny přes rezorty VŠE na se podíváte a takto ZNIČILI už celou jednu GENERACI !!!
Vás nepočítám - Vy jste PACHATELÉ tohoto ZLA a zavlečení nás občanů do světové dluhové pasti a tímto, zprivatizovaném POSTRHLÉM TRHEM fakticky zlikvidovali většinu našich občanů !

Vy nemáte ŘEŠENÍ - Vy nemáte VĚDĚNÍ - Vy nemáte MYŠLENÍ - Vy nemáte SVĚDOMÍ - Vy nemáte MORÁLKU - Vy nemáte PDPOVĚDNOST - prostě jste POLISTOPADOVÁ smečka ZLODĚJŮ, vykradači firem, bank a DEVASTÁTOŘI všeho toho co předcházející generace nás, našich otců,matek vydřeli. Vy jste to národu a většině občanům tak ZHNUSILI, že už nemáme nic jiného než HOLOU ŘIŤ !!

A Vy se ještě divíte co tak se to tady v tom CZECHOSTÁNU děje, jak se to tady mele a čekáte zase jen na to KDY se to tady celé POSERE a Vy to z Bruselu přijedete zachránit jak ti Vaši kolegové a pomocníci do té ZPROPADENÉ Libye !!!

Takto to docente parádně funguje a dotohoto prasečího chlívku jste nás DOVEDLI !!!

Tak se věci mají a je jedno kdo z Vás sedí NAHOŘE jste stejná čuňata bez VÝJIMKY !!!

Vy tu generálku už neuděláte Vy nemáte náhradní díly na OPRAVU, Vy máte jen ty staré opotřebené, rezavé, špinavé, NEPOUŽITELNÉ a NEPOUČITELNÉ kolaborantské se systémem !!!
Tak kdy po Portugalsku klekne ŠPANĚLSKO - to taky nevíte že !! To je náhod - systémově logicky zde v souladu se zákonem přírody nefunguje NIC !!! Zákony lidí jste NEVYŘEŠILI - jen je ZNIČILI a pošlapali !! A Vy se jen divíte ! Jen doufám, že se Vám budou moci občané ODMĚNIT !! Vy jistě už víte jak a to jste jen jeden z nich a jsou vás na tisíce !!!
09. 04. 2011 | 02:12

S.Š. napsal(a):

Pane Tupelo, přiznám se, že jsem byla nakloněna věřit oficiální zprávě, že "P. Nečas Bártovu demisi na Hrad nepřinesl" (mluvčí Hradu R. Ochvat), i můj oblíbený komentátor ale píše - cit. : "Pokud tomu dobře rozumím, prezident ho (Nečase - pozn. S.Š.) s rezignací vyhodil a hodlá o Bártovi rozhodnout v pondělí. Údajně se na tom s Nečasem dohodli, tj. dohodl se Klaus, Nečas ho poslechl. Klaus už z Argentiny vysílal signály o tom, jak je to celé nešťastná záležitost a jak je třeba být zdrženlivý" (B.D., Události, 8.4.2011). Tak nevím, nevím ... :-)

Pro VV je nemyslitelné, aby John a Dobeš neseděli ve vládě. Zdá se, že to vypadá na odchod z koalice. Předsedové poslaneckých klubů ODS a TOP09 v Událostech, komentářích připustili, že kvůli sporům o Johna na místě ministra vnitra by mohla padnout vláda. "Ano, je to velmi nepříjemné, ale ani kvůli reformám, ani kvůli vládnímu angažmá na čtyři roky nejsme schopni tyhlety praktiky dále tolerovat," pravil Tluchoř. Riskují tedy Nečas a Schwarzenberg, že se vláda rozpadne ? Sehnali už potřebný počet poslanců z řad VV, kteří by menšinovou vládu podpořili ? Nevíme.
"Překážkou je Václav Klaus. Ten se v Bártovi shlédnul. Je skoro jisté, že bude proti menšinové vládě. Už léta sní o velké koalici (kmotři taky)", píše další komentátor (M. Fendrych v Týdnu). S tím se jistě dá souhlasit. Uvidíme, co bude v pondělí a co se odehraje během víkendu (sejde se např. Klaus znovu s Bártou ?).

Jisté je, že sledujeme v přímém přenosu největší skandál české politopadové politiky, Stanislav Gross spolu se strýčkem Vikem blednou závistí. Půvabné je, že Vít Bárta neodchází z politiky, neskládá poslanecký mandát a bude se ucházet o post předsedy VV. Jistě, jinak to být nemůže, bez něj by se strana rozpadla ... :-)

Na okraj skandálu je třeba poznamenat : Ve včerejších Událostech, komentářích vznesl (nezvykle dobrý !) Lubomír Zaorálek požadavek na podání návrhu k NSS na rozpuštění VV jako strany, která "tuneluje demokracii", resp. porušuje základní ústavní principy (souhlas). Instituce typu VV se ovšem nikdy neměla ocitnout v Poslanecké sněmovně (a už vůbec ne ve vládě); všichni vědí, že jde o bizarní populistický výhonek doktríny trhu bez přívlastků. L. Zaorálek vyjádřil též požadavek, aby se případem zabývala BIS. To je ovšem chyba (prosila bych politiky i novináře, kteří chtějí hovořit či psát o BIS, aby si přečetli alespoň základní ustanovení zákona č. 153/1994 Sb., ve z.p.p., to je ale zřejmě nad jejich síly). BIS je povinna zabezpečovat informace m.j. "o záměrech a činnostech namířených proti demokratickým základům ... České republiky", a jak jsem psala už bezpočtukrát, jde o úkol stálý, na žádné "zadávání zakázek" v tomto punctu čekat nemůže a nesmí. V tomto konkrétním případě, jak se zdá být zřejmé, k zahájení takových prací byly dány důvody nejpozději v momentě, kdy se VV, resp. bezpečnostní agentura, zmocnily MV (o nic jiného než MV Bártovi od samého počátku nešlo), korupční chování strany bylo navíc předvídatelné. Věřím, že BIS zákonem zadané úkoly plní a že předseda české vlády nemusí čekat na informace, které shromáždí novináři Kmenta a Kubík, jakkoliv odvedli dobrý kus práce. Není to tak, že ODS a TOP09 nevěděly při vzniku vlády o nebezpečí, které s sebou nese vstup VV na MV. Řešení ale patrně nebylo jiné, v opačném případě by vláda nevznikla. Řekla bych, že P. Nečas problém "vyseděl", resp. využívá v zásadě první příležitosti (pomineme-li kauzu sledování politiků v Praze 11, to dostal Bárta první vážné varování) k tomu, aby došlo k návratu do normálního stavu (situaci, kdy bezpečnostní agentura drží MV, za takovou považovat nelze). Musím přiznat, že po poměrně dlouhé době kvituji s povděkem postup hlavních koaličních stran a podobně i postup ČSSD. Jen aby to dotáhly do konce.
09. 04. 2011 | 06:22

Mud.. napsal(a):

Pane socíálíčku, s miliardovým halířovým mejetkem. Vy "Bruseláci" jste stejně upláceni EU! VV a EU = takřka stejná firma. Koncem roku se rozjede akce, která bude mít za cíl odhalení financování v Bruselu. Takhle se ještě lid nezhnusil, jak se zhnusí ze získaných informací! Doufám, že nebude použito čistých zbraní.
09. 04. 2011 | 07:46

anti politik napsal(a):

A tuhle pokleslou zábavičku milej Havel vynalezla ČSSD s ODS!!
09. 04. 2011 | 08:06

zemedelec napsal(a):

Pani S.Š.
Velice výstižne popsané.Jak ODS tak TOPka vědeli, s kým mají tu čest sestavovat vládu.Přece se dobře znají, jak v politice tak v podnikání.To co vylézá na povrch o Bártovi,to všechno musela BIS vědet,jenomže oni asi třídí informace pro vládu a prezidenta.Proto čekám kam se přidaj vyřazení poslanci VV,potom zjistíme kdo stojí za kauzou.Jasne se ukazuje,že tahle vláda je družstvem V.Klause a jak rozhodne,tak Nečas zařídí.Nemužu si odpustit tuto poznámku.To je opravdu Bárta takoví amatér,nebo tak všemocný,že si může dovolit takové věci.Spíš mne připadá,že on neni skutečný majitel,nebo vůdce V.V.jenom mizerný mluvčí.
09. 04. 2011 | 08:31

zemedelec napsal(a):

Pani S.Š.
Velice výstižne popsané.Jak ODS tak TOPka vědeli, s kým mají tu čest sestavovat vládu.Přece se dobře znají, jak v politice tak v podnikání.To co vylézá na povrch o Bártovi,to všechno musela BIS vědet,jenomže oni asi třídí informace pro vládu a prezidenta.Proto čekám kam se přidaj vyřazení poslanci VV,potom zjistíme kdo stojí za kauzou.Jasne se ukazuje,že tahle vláda je družstvem V.Klause a jak rozhodne,tak Nečas zařídí.Nemužu si odpustit tuto poznámku.To je opravdu Bárta takoví amatér,nebo tak všemocný,že si může dovolit takové věci.Spíš mne připadá,že on neni skutečný majitel,nebo vůdce V.V.jenom mizerný mluvčí.
09. 04. 2011 | 08:33

Fox napsal(a):

Když to vezme do ruky pan prezident, skončí to opět dohodou-nedohodou, o které se opět nikdo nic nedozví. Pan Bárta vysvětlí a omluví se občanům a pojede se dále.
Myslím, že občané mají omluv už dost. Chce to novou vládu, která bude mít důvěru. Ne důvěru poslanecké sněmovny, ta dá na příkaz důvěru komukoliv, jak jsme se mohli přesvědčit na sklonku loňského roku, ale důvěru občanů. To znamená, že je třeba vypsat nové volby.
Současné vedoucí politické strany dělaly vše pro blaho lidi, vše pro to, aby nás nepřivedly do Řecka, takže budou mít podporu většiny občanů a nemusí se tudíž nových voleb obávat.
Pan prezident, který všechno ví, si tak jistě uvědomuje svou úlohu v dějinách tohoto národa po roce 1989. Proto je na místě, aby i on dal svoji funkci k dispozici a aby obrozený parlament zvolil nového prezidenta.
Pokud naši politici nebudou mít chuť k očistě společnosti, měli by jim to jejich zaměstnavatelé přikázat pod vedením sjednocených občanských iniciativ (ProAlt, Vyměňme politiky a dalších) stejným způsobem, jakým to přikázal v listopadu 1989.
09. 04. 2011 | 08:36

vfischer napsal(a):

To se to žvástá za bruselské prachy ! To se to kydá o Augiášově chlívě ! To se to hází fekáliemi ze závětří bezpečně lukrativní existence v teplíčku bruselských kanclů !! Jako by člověk nevěděl, že onen čisťoučký kydal je parťákem úplně stejně provařené partaje jako ty, co se dnes řežou o koryta!
Však - mimo jiné - pánové čistý Standa a ostravský Palas by o tom mohli vyprávět! A což teprve až se přihrnou ke korytům! To byde zase nářez !
09. 04. 2011 | 08:53

zd napsal(a):

Tak VK vytvoří novou družinu o co jde ? Jiné lidi,než korupčníky, stejně nemá.Vždyť všechny jmenuje nebo dosazuje. Generály,profesory,rektory,soudce,nejvyšší soudce,velvyslance,předsedu vlády,ministry a jejich náměstky(viz bátora) a další v hospodářské sféře státních a polostátních firem. Za všechno co se nahoře děje je odpovědný. Takže je to jenom hra způsobená týdenní nepřítomností na výletě v patagonii a studie bankrotu v argentině.
09. 04. 2011 | 08:59

Dočekal napsal(a):

Fox:

Přesně tohle tady píšu už týden a napsal jsem to před chvílí také do diskuse pod článkem pana Jiřího Svobody.
Věřit tomu, že politiku jako takovou tady dělají námi volení zástupci, může po dvaceti letech budování kapitalismu českou cestou už jen fanatický příznivec té které politické strany.

Jak jste si jistě stačil všimnout, tak já nerozlišuju naši politickou scénu na "levici" a "pravici." A pro ty, pro které je naše politická scéna něco jako derby mezi Spartou a Slávií, mám jedno přirovnání: My, občané, jsme mezi těmi dvěma polovinami přesně uprostřed.

Tady totiž neexistuje nejen autentická "pravice" tak, jak ji známe ze zavedených demokracií, tady v tomto směru neexistuje ani skutečná "levice."
Všechny politiky, kteří se dostali k moci prostřednictvím hlasů voličů, spojuje nejen touha po moci, ale hlavně touha po penězích a vlivu. Jak jinak si mám vysvětlit to "uklízení" těch, kteří neuspěli ve volbách, na teplá a hlavně dobře placená místa v dozorčích radách různých společností, nejlépe polostátních?
Kdopak že nám to tady hned na začátku devadesátých let minulého století prozradil, že "peníze jsou vždy až na prvním místě?"

Po jedenadvaceti letech se náhle dozvídáme, že se každý z nás má především postarat sám o sebe. Mám to tedy brát tak, že jsem si měl vzít příklad z našich politiků? Ti se přece taky postarali. A nejen o sebe, ale také o svoje rodiny. Někteří z nich se dokonce postarali o celé rodinné klany.
Jo a také kvůli tomu si teď alergici a nemocní s vysokým tlakem budou muset hradit léky v plné výši. Jejich chyba. Neměli tak pozorně sledovat naši politickou scénu.
09. 04. 2011 | 09:10

hroch napsal(a):

Pane Havel - čtu si tady ty nenávistné výkřiky z řad pravice a mám hned lepší náladu. Asi je Váš článek trošku nadzvedl. Prostě se jim trokoalice sype a oni to nemohou pochopit - zejména ten fakt, že si za to vlastně můžou sami.
09. 04. 2011 | 09:16

Béda napsal(a):

zd,

Václav Klaus se musí urychleně vrátit z cestopisné výpravy po jižní Americe. Zkušenosti ukazují, že v případě absence by se panovník mohl dožít Sarajevského atentátu č.2.

Jedině státnická moudrost a protřelost panovníka dokáže zklidnit emoce a navrátit rozhádané vládě původní směr a dělnost při rozkr****í státu nazvané autory "antikorupce a zodpovědné hospodaření".
09. 04. 2011 | 09:18

Tupelo napsal(a):

Pani S.Š. diky za nazor, myslim ze na trase z Hradu (nemyslim beznou oficialni, ale spis tu offroad ;)) bude vladnout pres vikend cili komunikacni ruch. Jsem jen laik a neznam bohuzel mechanismy, kterymi muze byt ministr odvolan bez posveceni CEZkeho prezidenta, nejspis zde Klaus opet vyuziva situace k tomu aby se pripomel, takove nahravky neslo nevyuzit, at uz se rozhodci diva nebo ne (posledni tyden obdivoval krasy jihoamerickeho prostredi, s okem znalce pry omrkl i tajici ledovce :)), proste lid ted ceka na dohodu/nedohodu pod zastitou garanta...

Vyvoj je docela rychly, hracu hodne (tech zakulisnich min, zatimco zajmu naopak vic ;)), do konce radneho vol. obdobi jeste pres tri roky. Nevylucoval bych ani moznost kdy Bartu 'opusti' dalsi poslanci, kteri by byli potreba pro vznik vlady ODS a TOP09. Pseudoopozicni VV by pote mohli delat to, co mely podle me delat od zacatku - aktivni praci ve snemovne bojovat proti korupci (dnes uz to zni jaksi divne i me :)) a schvalovat ad hoc zakony, presne podle toho co slibovaly volicum. Kdyby mely (nemel bych spis psat 'kdyby mel'? ;) jeste nejake lidi na ministerstev (vcetne onech 'prebehliku') mohlo by jim jejich informace prospet - s blizicim se predvolebnim obdobi bude nervozita a potreba kauz opet rust a pokud by VV chteli uspet, bude informace potrebovat. Na uvedenem se mi nelibi timing - Klaus by mel az cely rok na to (jaro 2013- volby 2014; pokud neprobehnou driv, uz v rezii Klause), aby se etabloval v oslabene ODS (ta bude mit i v dvoukoalicni vlade jako hlavniho protivnika TOP09, deset dni stare hadky ODSxTOP09 jsou jen momentalne prehluseny necim silnejsim), v cemuz by mu mohly castecne pomoci i - informace od Barty a jeho trojskych konu. Munice by byla pripravena nejen ma nejake zbytky lidi v ODS, kteri ing. Klause nemusi, ale hlavne by se zamerovalo na Kalouska a TOP09 (a sve D.O.S.T. by jiste rekli i jine postavicky). Je to jen takova spekulace, doufam jen, ze si takovy mozny scenar uvedomuji proevropsti politici nejen z CSSD a TOP09, ale i odjinud (cast poslancu VV; navic docela se mi libil posledni blog pana Dolejsiho zde; komunisty by mohla varovat i kritika soucasnych 'reforem' Klausem z velmi pravych pozic) a predcasne volby budou tak leto/podzim 2012. ;) Osobne, vzhledem k me levicovejsi orientaci (a nekterym jevum, napr. dosazeni Batory na urad poradce min. skolstvi, zvysovani financni zateze obyvatelstva bez provedeni protikorupcnich zasahu (teprve po jejich vyhodnoceni je mozne serizone ordinovat odtucnovaci kuru)), bych si je pral radeji mnohem driv.

Mejte se hezky, diky za Vase vstupy
09. 04. 2011 | 09:43

old napsal(a):

Paní S.Š. , také já patřím k těm, kteří rádi čtou Vaše komentáře. Mají pro mě cenu v tom, že za nimi vidím snahu řadit a hodnotit informace(nepoužiji slovo PRAVDA, protože ta je z mého pohledu relativní a subjektivní)prizmatem pro mě blízkých hodnot. Také předpokládám , že žijete v Praze a máte přístup k informacím, který já nemám. Abych nezůstal jen u chvály, tak se mi zdá, že přeceňujete mezilidské vztahy uvnitř skupiny politiků a nedoceňujete vnější vlivy, o kterých velmi dobře píše pan Svoboda v následujícím blogu. Těším se na vaše další zasvěcené komentáře.
09. 04. 2011 | 10:28

Aktiv black hole napsal(a):

V lékařské terminologii se dá říct, že česká politika metastázuje. Co zapříčinilo tuto metastázi! Jaké příčiny pacienta na onkologii způsobily jeho rakovinu?

Všichni víme!

Jako občané bychom měli žádat obnovení české demokracie, smysl politiky, a především realizaci smysluplného hospodářského a sociálního plánu, který bude mít význam společenský, nikoli partikulární pro pár mafiánských uskupení, kteří si na něm budují svou ekonomickou expanzi a postavení!

Je čas demokratizovat český politický prostor, a zavrhnout ten organizovaný zločin, který tu je, který tu je a nezmizí, pokud VV nebudou následovat bezpodmínečně i ostatní mafiánské strany!!!!!!!!!!!!!!

PRYČ S MAFIÍ!
09. 04. 2011 | 10:39

Vico napsal(a):

Větší bídu té naší pseudopravice/ve skutečnosti udržovatelé ohně mafiánsko-klientelistického kapitalismu jihovýchodního rázu, který se tak ekluje "kryptosocanské" staré Evropě, ale i post Bushovské Americe/ asi nečekala ani fanatická poslankyně Semelová.

Po remíze 100:100 a neuvěřitelně špinavé frašce s obrácenými socany Melčákem a Pohankou, kteří se z hodiny na hodinu stali nejvzornějšími hlasovacími tlačítkáři, se mohlo tvrdit, že za to může ta remíza.

Poté, kdy Pučmidrát, který zřejmě hlasoval pod vlivem omamného makového dýmu z fajky "toho, kdo označil Bártu za pitomce" dal této vládě drtivou téměř ústavní většinu, jsem očekával čtyřletý očistec.

Tahle vládní banda zapomněla na starou dávnou pravdu. Ani rady jak zhubnout nemůže dávat ten, který je tlustý, jak orwellovské prase.

Jediný, kdo zde přišel se smysluplnými reformami, byla Špidlova vláda. Introvertní Špidla sice také neoplýval schopnostmi své reformní snahy u voliče prodat/propad volitelnosti ČSSD byl katastrofální/, ale aspoň byl asketicky hubenej. Mlčenlivost amatérského přespolního běžce z něj dělalo divného patrona, ale dalo se mu věřit,/za dob kmotrovsko-topolánkovské nulové tolerance/.

Český volič však ve skutečnosti žádá jiné řízky. Tak se pak nedivme.
09. 04. 2011 | 10:55

cotoje napsal(a):

Absurdistan-Onanistan-Konec světa nebo národa? Kdo to vidí jinak,zná jiné pokračování?
09. 04. 2011 | 10:59

Dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Přesně jsem měl na klábosnici nasměrovaný příspěvek stylu pana ing.Břetislava Marka ! Předběhl mě a ušetřil mi čas ! Moc mu za to děkuji !! Dl.
09. 04. 2011 | 11:04

Koleda napsal(a):

Po dlouhé době musím s autorem souhlasit. On přece jasně dává najevo, že za současný politický marasmus může jak pravé tak levé spektrum. A jen k poznámce o žádosti pana Zaorálka o samorozpuštění VV - neměl by také požadovat samorozpuštění KSČM?
A samotným VV je tolik, že je volilo nemálo občanů, což nesvědčí o jejich přílišném intelektu. Skočit na řečičky novináře Johna a dalších totiž mohl pouze naivka. V případě KSČM pak závistivý staromilec. Obé vychází nastejno.
09. 04. 2011 | 11:09

štoček napsal(a):

Havel z bruselského odkladiště přestárlých vysloužilých politiků zase ohřívá tu svou levou morální polívčičku.

Jest-li pak už překonal svoji lenost a začal konečně chodit na zasedání Evropského parlamentu nebo ještě prohání socialistické soudružky po Lidovém domě?

Kolik ta Vaše slavná EU vytiskne zase inflačních EUR? 1 bilion nebo rovnou dva biliony, aby bylo co rozhazovat tak nějak po socialisticku?

To Havlovi vůbec nevadí. Z toho plyne, že až tlupa z ČSSD přijde k moci rotačky na českou korunu pojedou bez přestání.
09. 04. 2011 | 11:21

Trumpeta Troubivá napsal(a):

no a co? VéVéčka jenom okopírovala model SocDem ze středních čech.

Závazek zastupitelů k bossovi místo svobodného mandátu, oficiální a faktický předseda, populismus zaměřený na závistivce, katastrofální výsledky v exekutivě, absolutní nesoulad mezi "vlajkovou lodí ve slibech" a realitou.

Jen místo negativní ekonomické motivace používají VéVéčka pozitivní obálkovou.
09. 04. 2011 | 11:30

pich napsal(a):

Kdo chce mocimermo vládnout a chybí mu někdo do komparsu, nepohrdne ani veverkou.
Veverka je ale jak známo sviňa, bafne oříšek a zdrhne na strom za biobursíkem.
A veveráci s veverkyňemi nechtěli být pozadu za vlky odesáky a šakaly kalouskovými, slezli na zem a mají smůlu.
Jak se ukázalo ani veveřičky s blond přelivem a kasou abl nemají na kmotry vlků a šakalů.

Socani máte štěstí, že se do vás veverky nezamilovaly, i když jste slibovali že s komunisty nikdy.
09. 04. 2011 | 11:33

Béda napsal(a):

Trumpeta,

anebo praktiky ODS ve středních Čechách? Anebo praktiky obojetníka Kalouska?
09. 04. 2011 | 11:35

Dočekal napsal(a):

A jéje!

Už jsem chtěl vypínat, byv zván k obědu, teď jsem ale rád, že jsem ještě nahlédnul.
První, kdo zatroubil ne na poplach, ale na obranu těch, kteří se požírají sami mezi sebou doslova v přímém přenosu, je Trumpeta Troubivá.
A jak jinak, za všechno může "SocDem ze středních čech."

No, být na místě tohoto "diskutéra," tak bych tu pozitivní a negativní motivaci raději nevzpomínal. Toto totiž přinesl do naší politiky JUDr. MUDr. Ivan Langer, BP 2x.
Tady se sluší vysvětlit, proč za jméno pana Langera dávám to "BP 2x." Činím tak proto, že se tento usvědčený lhář a práskač (pan Langer se šel vymočit a Kubiceho TAJNOU zprávu nechal volně k dispozici novinářům, za což po delší době zaplatil pokutu v horentní výši devět tisíc korun) opakovaně chlubil tím, že má dvě bezpečnostní prověrky na nejvyšší stupeň utajení.

To, že se tento člověk opět ujme funkce ministra vnitra v Nečasově vládě, se klidně může stát realitou.

"Nic nenííí nemožnééé! Toyótááá"
09. 04. 2011 | 11:44

Trumpeta Troubivá napsal(a):

Béda: Ale no tak, to je úroveň Dočekala. Copak ODS ve středních čechách si zavazuje zastupitele směnkama? Je tam předseda krajské organizace mazlíkem? Vyhazoval Bendl lidi z práce? Dělá něco z toho Kalousek?
09. 04. 2011 | 11:48

Pepa Řepa napsal(a):

Nakoupil jsem další paklík sirek.
09. 04. 2011 | 11:50

Trumpeta Troubivá napsal(a):

Dočekale, Dočekale. Takhle blbej závěr by nenapsal ani Rumcajs. Ten alepoň rozumí psanému textu.
09. 04. 2011 | 11:52

Béda napsal(a):

Trumpeta,

Kalousek není žádný populista. Ten jede ve velkém byznysu a neroznáší obálky. Pečlivě probírá archivy, vysílá finančně analytické útvary, hraje "golf" v nejprestižnějších "golfových" klubech s největšími mecenáši, kteří mají vůči českému státu největší pohledávky a domlouvá pro stát "ty nejvýhodnější" nevypověditelné smlouvy, které pak dobrovolně podepíší jeho podřízení, o čemž on nikdy nic neví.

Je Praha taky ve středních Čechách? Změnily se již praktiky bručounů, Bendlů, Bémů a podobných šíbrů?
09. 04. 2011 | 11:57

Dočekal napsal(a):

Trumpeta Troubivá napsal(a):
Dočekale, Dočekale. Takhle blbej závěr by nenapsal ani Rumcajs. Ten alepoň rozumí psanému textu.
09. 04. 2011 | 11:52
--------------
Zkuste tedy místo těch pošklebků vysvětlit staříčkovi, v čem ten váš text nepochopil. Když vypíchnete konkrétní pasáž, budu jen rád.
Jinak bych uvítal, kdybyste mi prozradil(a) svůj názor na možnost návratu pana JUDr. MUDr. Ivana Langera BP 2x na post ministra vnitra.
09. 04. 2011 | 12:06

Trumpeta Troubivá napsal(a):

Béda: Napsal jsem VéVéčka jenom okopírovala model SocDem ze středních čech. Neodvádějte pozornost a nerozmělňujte to. Takováto manipulace je hodná akorát tak Doležala nebo BlueJay. Divím se jak klesáte. Vy jste jiná váhová kategorie než tihle grafomanský mašíblové.
09. 04. 2011 | 12:08

Píďa napsal(a):

Tak tohle VV přeji. Doufejme, že do týdne jsou na smetišti. Před volbami se VV prezentovaly jako alternativa ČSSD, kterou média v té době až hystericky (kvůli Paroubkovi) napadala a tak se levicový, do té doby volič ČSSD, často přiklonil k VV. Jenže VV hned po volbách zahodily svůj program a s heslem "hlavně že jsme u koryt" hlasovili pro všechna Kalouskova zvěrstva, že si mohli ruce v rameni ukroutit. Jejich voliči to prohlédli ihned, o čemž svědčí výsledek voleb do senátu, kde jako slabé zadostiučinění, dopřáli ČSSD většinu.
Poměr 118:82 totiž naprosto neodpovídá rozvržení voličů u nás a je jen a jen důsledkem předvolebního maskování VV. A proto když tito z politiky zmizí, nikomu chybět nebudou.
09. 04. 2011 | 12:12

Béda napsal(a):

Trumpeta,

já nevím. Třeba konkrétněji - Bendl (Lánský obchvat, nemocniční privatizace), Cikrt (nemocnice Brandýs?), Rubáš (nemocnice Český Brod?)...

Myslíte, že ti šíbři bez odpovědnosti se nějak moc liší podle stranického dresu? (ta jména a kauzy jsem uvedl jenom po paměti, nechce se mi to dohledávat a rozšiřovat nekonečný seznam)
09. 04. 2011 | 12:16

Bavor napsal(a):

Válka gangů v přímém přenosu. Pro S.Š. - myslím, že svého času měly gangy v New Yorku své koně i v policii a to všechny, bez výjimky. Myslíte si, že v BIS je to jiné?
09. 04. 2011 | 12:20

Trumpeta Troubivá napsal(a):

Bédo, buď rozporujte mé tvrzení, že VV se inspirovali Rathovým systémem a nejedná se o nic nového pod sluncem, nebo toho nechme. Na doležaloviny nemám náladu.
09. 04. 2011 | 12:24

Hugo napsal(a):

Teď si Radeček John užije, jaké je to mít Paroubkovu bradavici.
09. 04. 2011 | 12:38

Béda napsal(a):

Trumpeta,

VV se nemusely inspirovat Ráthovým systémem. Já se vám pouze snažím dokázat, že systémové základy korupce ve středních Čechách ale i jinde jsou mnohem starší (předráthovské) a sahají do dob slavné tunelizace devadesátých let. Krom toho zdroj inspirace si VV mohly vzít kdekoliv (nejvíce přímo u pramene v Praze ve své komunální koexistenci), ale klidně třeba i kdekoliv jinde.
09. 04. 2011 | 12:45

Gumma napsal(a):

kurník tady je azse přehršel uvědomělých soudruhů :-)) takových modronaoranžoonanistů jako je Hovnen a spol :-)) Proč jen mám pocit, že jak za minulýho tak za současnýho režimu jsou "ti samí uvědomělí soudruzi kteří mají ve všem ajsno " tím nejhorším co nejvíc škodí? :-)))
09. 04. 2011 | 12:52

RA napsal(a):

Vážení, tahle vláda má velké problémy, ale buďte si jistí, že vláda sosanů opřená o komanče by byla ještě o hódně horší. Vzpomeňte jen jména, Standa Křišťál, Palas, Kavan, Zgarba, Kraus, Svoboda,Snopková,Srba, Parůbek, Havel.......a musí Vám být jasno, kam by sosani směřovali.
09. 04. 2011 | 12:55

jirihavel napsal(a):

A kam by směřovali, pane RA? K nejvyššímu a nejdelšímu hospodářskému růstu v ČR? K plnění konvergenčního programu veřejných financí v dlouhodobém předstihu? Nebo vám vadí něco na vstupu do NATO a EU?
09. 04. 2011 | 13:08

Libuše napsal(a):

Výstižný a slušný článek k tak neslušnému aktuálnímu politickému dění.
09. 04. 2011 | 13:48

tata napsal(a):

pane jirihavel

na takove je zbytečne reagovat jen mi je lito že pořad těch men přibyva,přece jen se stěmi vypořadavate lip než třeba ods ale pořad je trpěno moc,vyte socani budou myt vždy nevyhodu vtomto že musi byt minimalně 3 krat duslednější v boji s ksindlem,nesmlouvavě řezat nador,při prvnim naznaku a vyte proč at se nam to libi nebo ne vaše voličstvo ,,,protože cena prace se moc nebere,,,stoho systemu chce vyc tak do toho systemu musí dat vic čestnosti aby se to vyrovnalo na učité rovnovaze.a spavedlnosti absolutni spravedlnost není.
09. 04. 2011 | 13:56

Erna napsal(a):

No to tedy bylo počteníčko:-))) Na vás lidičky diskuzně nemám. Jak dokonale a podrobně jste informovaní o té které straně a jejich prohřešcích, o jejich jednotlivých členech a jejich záměrech. Mě už to do hlavy tak neleze a paměť neslouží, jak sloužila za mlada. Pan Havel na mě dělá dojem velmi slušného člověka, nemám proč mu nadávat. Víte, když někdo z vaší rodiny bude zloděj - budete vy automaticky také? Když někdo z vaší rodiny bude vrah, budete vy také? Co se týká "přestavby" postkomunistických zemí a ne jenom jejich, ráda bych vám všem dala odkaz na velmi zajímavou analýzu Evropy po 17.listopadu 1989 od pana Miroslava Dolejšího, který vám v ní, v roce 2001 přesně popisuje budoucí vývoj evropských států. Tento člověk již není mezi námi, ale díky některému z jeho příbuzných, vyšla tiskem 1.3.2010. Víte, tyhle vlády, které od převratu máme, jsou jen pouhé loutky. Někteří z nich však vědí, že loutkami jsou:-) Zde je tedy ten odkaz: http://www.analyza.wz.cz/
09. 04. 2011 | 13:58

blue jay napsal(a):

tato?
Snazim se znovu ucit cesky neb jsem vice jak 35 let ztravil v cizine. Zda se ze jste vzdelany clovek. Jak se pise "vodka"? A kde se pouziva "i" a "y'? Doufam ze me s tou cestinou poradite. Predem dekuji.
09. 04. 2011 | 14:17

Hugo napsal(a):

Podivné sexuální praktiky uvnitř VV podle MfD:
-Kristýna Kočí: Vít Bárta mi zkoušel vymýt mozek-
09. 04. 2011 | 14:30

blue jay napsal(a):

Otazka pro Europoslance Havla,
Mela by CR pomoct Portugalsku? Pocitam ze me neodpovi a radsi bude pocitat zelene papousky za svuj plat 270000 KC mesicne plus nahrady.
09. 04. 2011 | 15:01

blue jay napsal(a):

Hugo,

To neni novinka, Petra rikala to same o Jirkovi. Zdalo se ji to sexy.
09. 04. 2011 | 15:04

máma napsal(a):

soudruhu docente,
už se táta pracujícího lidu omluvil škromachovi za toho dobytka???
09. 04. 2011 | 00:56 / píše Hoven/
---------------------------------------------------------------

Pokud by se měl táta pracujícího lidu někomu omlouvat, tak by to měl být dobytek, kterého přirovnal ke Škromachovi. Vždyť i ten dobytek je užitečný!
09. 04. 2011 | 15:34

blue jay napsal(a):

Pane Havle,
Moje pritelkyne je ucitelka. Miluje svoji praci. Nekdy ji sobecky vycitam proc se po vecerech snazi ve svem volnem case vymejslejt neco extra cim by sve studenty mohla pristi den zaujmout a vzdelavat.
A pak vidim Vas pane Havle. Cloveka co zaprodal vzdelavani mladych lidi za koryto v Brusselu. Nezlobte se, ale pro mne jste to cim my pedadog nikdy byt nemel. Vycpanou penezenkou.
09. 04. 2011 | 15:51

Trumpeta Troubivá napsal(a):

Béda: já ale nepíši o korupci, ale o nedemokratičnosti.
09. 04. 2011 | 16:31

Béda napsal(a):

Trumpeta,

v tom případě vám nemohu sloužit. Nevím jaká byla demokracie ve středočeském kraji za Klause, za předrátí a ani za Rátha. Nevím od koho mohly direktivně řízené VV chytit tento móres. Snad to mají zakódováno přímo ve svých zárodečních podnikatelsko-tržních genech, anebo něco odkoukaly v komunální politice od kolegů. Pakliže to mají z centrální politiky, pak se nabízí především Íčkovo bručení a možná tak trochu i Kalouskova poctivá finančně analytická práce, resp. Melčákoviny, Kubicování a pod..

Kdoví čím se nový svěží neotřelý vítr v politice inspiroval?
09. 04. 2011 | 16:43

Béda napsal(a):

hoven,

možná máte pravdu. Jenom pro pořádek bych se vás zeptal. Co soudíte o Bruselském topmodelu Kožušníkovi a jeho již brzkém starobním bruselském důchodu?
09. 04. 2011 | 16:45

dombrowski napsal(a):

to Erna:

rozhodně analyza od M.Dolejšího (kým prosím byl profesně ?) je daleko nejfaktografičtější materiál o sametu kdy kde,nejen na aktualně.cz,zveřejněný.Samozřejmě čtenář si řekne po přečtení,zda autor díky jeho absolutoriu ve faktografii nevyužil této absolutní převahy k vytvoření svých obecnějších závěrů,jež třeba už jsou "nadstavbou" a tedy mohou mít k sobě alternativy. Uvědomme si,že povšechná znalost lidí v ČR se z toho výčtu jmen týkala pouze menší části stalinistů -ideologů padesátých let,kteří díky ideologizaci měli v očích veřejnosti výhodu pouze "nepřímého" působení na masy krvavé.Ovšem velikán -polyhistor G.W.Leibnitz říká,že "nutnost se projevuje nepřímo".Tím pádem ..Ale vezměme v úvahu,že sama padesátá léta -Berijovci-nebyla v samotném SSSR bezesporná,že jejich napojení na tehdejší ČSSR nebylo tak superviditelné,snad se píše dodatečně o Slánského procesu,ale sám Slánský vedl politicky proces s Horákovou.Gottwaldovo "dvakrát měř a jednou řež" mohlo být právě tak věnováno i budoucím generacím,aby pochopily,že to říkal i justici a včas.Ale odmítl by Sadám Hussein popravu vesničanů,když mezi nimi byli atentátníci na jeho osobu a režim? Odmítli nacisté likvidaci Lidic,když Čurda -zrádce-parašutista sdělil gestapu,kde se část paragánů skrývá? Odmítl V.I.Lenin popravu levé eserky Kaplanové r.1921 když ho téměř smrtelně výstřelem zranila? Odmítl při 36 atentátech na svou osobu do roku 1940 někdy Hitler popravit atentátníky? Naopak při poslední z r.1944 jich nechal popravit tisíce,včetně šlechty.Odmítl by Kl.Gottwald krvavé návrhy justice,když se týkaly mj.i představitelů někde JZD-jejich smrti-Babice? No tím by řekl,můj režim a politiku považujte za skončenou lidem,kteří za ním masově šli.Tady ovšem v sérii případů justice byla papežštější než papež.I když Gottwald a masy let padesátých vjedno tehdy jsou-stejného mínění,stejné bestiality.Ano v těch letech se zde rodili ti nekritičtí lidé i dneška,kteří tupě půjdou za čímkoliv.
A když A.Novotný,označený v r.1953 Rudým právem (a tím předurčen se stát později prezidentem) za člověka,"který odhalil sionistickou skupinu" se rozhodl poměry změnit a zrušit násilí -musel kádrovat a vyházet všechny ty,které potom dokument analyza Dolejšího a všechny ostatní shodně nalézají jako "obroditele"-antihusákovce seskupené kolem charty:zloděj křičí -chyŤte zloděje.Je neskutečné to,jakých poct a peněz se každé krvavé stalinistické zrůdě z padestých let dostalo po roce 1990 současně se čtvrtou už rehabilitací M.Horákové (tři proběhly do roku 1990 bez účasti jejích vrahů).
Ale tady jsme u toho,jak vidíte,že i kdyby to bylo jak chtělo a každý měl část své pravdy-jak tato sekupení lidem ukázalo v letech 1990-2011,že nejsou schopni vytvořit trvale přijetelnou politiku.Pro ty ostatní.Pro sebe hrabali tou měrou,že i ničema Albrecht z Valdštejna proti nim vystupuje se září národního mučedníka a idolu.Jde o banditismus,který nemá v českých dějinách svým charakterem obdoby,ať se skládal z jakých chtěl hnutí myslí,donucení,trendů ,dobrých i zlých úmyslů.Ale jenom díky tomu bych na základě poutavého díla o chartismu (mimochodem do r.1990 naprosto všemi zde ignorovaného) nedával svatozář téměř na základě Dolejšího materiálu jakoby čisťounkému V.Klausovi,M.Zemanovi,Paroubkovi a dalším,protože pozdější politika dala přednost právě jim,před těmi kdo v souvislosti s chartismem vše údajně podle Dolejšího Miroslava v jeho analýze vybojovali.Nemá cenu dvě špatnosti zkoušet předávat úsudku,která z nich je lepší,zda starší či novější.
Nenazval bych je ani slovy Maxima Gorkého "Zbyteční lidé" ani slovy Lenina "užiteční idioti".To by bylo e pro ně něco jako český velký doktorát od zahraniční university.Nedávám ho ani Jakešo-Husákovcům.
09. 04. 2011 | 17:11

Béda napsal(a):

Dombrowski,

zajímavé. Až na to, že havlovci nic nevybojovali. Bal to výjimečná situace, kdy Gorbačov uvolnil obruč a domluvil se s Reaganem. Pak vše proběhlo v bývalých sovětských satelitech jako podle šablony. Havlovci se naopak na tom marasmu podíleli, pošlapali všechny principy, které předtím vyznávali - jako podnikatelé, lobbisté cizí politiky a podnikatelských zájmů i univerzální humanisté. Sám jednooký "univerzální humanista" Havel, zcela nekonzistentní v názorech a principech, servilní a nekritický k novému mocnému dubisku až téměř v závěru svého prezidentování začal být kritický a všimnul si "blbou náladu" v momentě, kdy již ODS byla profláklá a hořela ji koudel u pozadí.
09. 04. 2011 | 17:37

pich napsal(a):

Véčkaři jsou jasným příkladem, že skákat na špek který visí podezřele nízko, je riskantní.
Je potřeba zůstat věrný, jako v dobrém manželství. Malá nevěra se dá spolknout.
Mám spoustu výhrad k socanům, některé z nich přímo nenávidím.
Ale od dob kdy máme možnost výběru mezi ruznými druhy řepy, volím socany. Dvakrát jsem jim zahl a dal hlas komančům. To v době, kdy se tam rozdávaly pořád nějaké červené karty červeným a Onderka zahajoval každý projev upozorňováním na rudé nebezpečí.( no bodejť, za komárů by ten titul byl tak akorát za vuml).Stále totiž doufám, že se už konečně přestanou bát co na to praví buržousti, zapomenou na bohumín a zkusí to s těmi dětmi "vrahů".
09. 04. 2011 | 17:58

Dombrowski napsal(a):

to Béda:

mně se Vám těžko odpovídá u vědomí,že dílko M.Dolejšího má tak absolutní převahu ve faktech nad čímkoliv řekneme.Já jen chtěl říci a) že z týchž faktů můžu udělat i jiné obecné závěry.Můžu.Neříkám ,že vím jaké b) Dolejší Miroslav zjevně k roku své mrti 2001 psal převážně o letech 1945-1990.Těžiště má tam,i když to posunul do trojletky 1987-1990.Tím,že mu "přeběhli" z padesátých let do současnosti Z.Mlynář (již zemřelý),Sviták (již zemřelý záhy po příjezdu z USA,hlasatel sexuální revoluce), W.Komárek (žijící čestný nový předseda ČSSD),ODS-Ruml a otec Rumla -bývalý ministr vnitra a další.Oni prostě přežili co jiní nepřežili a opět se výhodně umístili kariérně jako v letech padesátých.Mimochodem Komárkův Prognostický ústav Akademie věd založilo samo ÚV KSČ roku 1986-a na tom nic supertajně-dohodového s USA si myslím nebylo.Možná se mýlím.Mimochodem František Kriegel,který bojoval proti fašismu ve španělské občanské válce od roku 1936,velký potentát po roce 1948 a předseda Národní fronty Dubčekova roku 1968 zemřel roku 1979.Husák ho obzvláště neměl rád a sám byl také odbojář-účastník SNP.Gottwald se Slánským byli spolu 6 let v SSSR v emigraci za WWII.Havel je dramatik a také trochu politik nebo politik a také trochu dramatik,ale dvěma pánům sloužit nelze,prostě si myslím,že jako lék zde zabral jen u výjimečně ortodoxních pravdoláskařů-jisté části kumštýřů,kteří rádi vzletné formulace a neradi ekonomiku,starosti s ní a vůbec je realita života spoluobčanů málo zajímá,ledaže se týká zčásti jejich nadoblačných etických principů,které u nich osobně jsou honoráře a restituce toho,co ze zbabělosti předali kdysi lidé jako Havlův otec nacistům a po právu cti národa a trestání zrady na sobě jim bylo odňato podobně jak Baťovi.
09. 04. 2011 | 18:01

S.Š. napsal(a):

Bavor : Pane Bavore, nevím. Nevím, jak to tam vypadá dnes, vím toliko, jak to bylo kdysi. Obecně řečeno, podobně jako všude na každém jiném státním úřadě. Sympatizanti různých politických stran (každý z nich někoho volí a každý má nějaké osobní preference). V první polovině 90. let tam bylo vedení blízké ODS, někteří lidé stranící spíše soc. dem. (nebo KDU-ČSL) nosili do ČSSD (nebo KDU-ČSL) informace. Ne ovšem proto, že by s takovým cílem byli do organizace "nasazeni", nýbrž proto, že k těmto stranám měli ideově blízko. Kteří lidé to byli, se veřejnost časem dozvěděla, jejich jména prošla tiskem. Někteří z nich se později, v době vlády ČSSD, dostali do vysokých státních funkcí, často v nich z různých důvodů neuspěli. Předpokládám, že i dnes to bude podobné. Oproti 90. létům ale ubyly úniky informací do médií; dlouho, dlouho už jsem nikde nečetla, že "zdroj z BIS" nebo "zdroj blízký BIS" povídal to či ono, což bylo u některých novinářů docela běžné (Spurný, Slonková, Hrbáček, Pečinka, Lékó, a d.). Pravda, nepíše-li se, neznamená to, že nic takového nexistuje, zdá se mi ale, že situace se oproti "pionýrským" časům zlepšila a zpravodajských informací v tisku podstatně ubylo. Pokud jde o cílený průnik do služby, to se třeba v případě ABL pochopitelně vyloučit nedá. Celkem by mě to ale nijak neznepokojovalo, v takovém případě by se mohlo jednat o jednotlivce, pěšáky, chci říct nižší referentské pozice, pro něž není vůbec snadné dopracovat se nějakých podstatných souhrnných informací (museli by pronikout do analytiky). Do vysokých funkcí dnes rovnou z civilu nenastupuje nikdo, ve vededení samotném už léta nedošlo k žádným změnám a nemám na mysli jen samotný post ředitele; nastupovat do funkce ředitele odboru nebo vedoucího oddělení bylo možné bezprostředně po převratu (což v zásadě skončilo již v r. 1990), ne po 20 letech fungování úřadu, situace je už dávno stabilizovaná. S pozdravem
09. 04. 2011 | 18:08

dombrowski napsal(a):

A ta poválečná historie měla zase původ v předválečné:
Radola Gajda,náčelník genštábu roku 1936,nabídl spolupráci nacistům ,generál Syrový (mobilizace v ČR 1938),Kl.Gottwald a Zdeněk Fierlinger(sociální demokrat ,Masarykův vyslanec v SSSR) byli všichni za první světové války vojáky na frontě,všichni později legionáři v SSSR.Legendární velitel českých legií plukovník Švec po příjezdu Masaryka k legiím spáchal sebevraždu-známá tragédie.Byl Čech ruského původu. Generál Syrový po 2.sv.válce skončil u nošení kufrů na nádraží.Kl.Gottwald s Fierlingerem po 2.sv.válce sloučili ČSSD a KSČ.
09. 04. 2011 | 20:22

SuP napsal(a):

Tohle docentovo veledílo lze přirovnat k tomu, jak jeden s botou od hovna nastoupil do tramvaje a za chvíli začal hlasitě machrovat, že tam někdo smrdí .......
09. 04. 2011 | 20:32

rejpal napsal(a):

SuP
Přesně podle přísloví - "Uklouzneš-li po hovně, zachovej se důstejně!"
09. 04. 2011 | 20:37

Skogen napsal(a):

SuP, proč s tím, že tam něco smrdělo, machroval? On se tím exkrementem chlubil?
09. 04. 2011 | 20:48

Viola napsal(a):

S.Š

nebyla bych si tak jistá, zda se pan prezident v Bártovi shlédnul, mám obavy, že Bárta by mohl něčím pana prezidenta držet pod krkem. Jako špehoun asi má nějaké materiály.
09. 04. 2011 | 21:39

rejpal napsal(a):

Viola
Všichni se vzájemně drží pod krkem, tomu se říká rozložení moci- Každý na každého něco ví, každý se bojí, že druzí na něj něco vědí a každý se snaží načapat vládní partnery se staženými kalhotami- Tomu se říká koaliční spolupráce. Když se to hodí, všichni trpí ztrátou paměti, a tomu všemu se říká politika.
09. 04. 2011 | 21:52

Viola napsal(a):

rejpale

není nad to žít s souladu s Božími zákony.
09. 04. 2011 | 22:07

Viola napsal(a):

oprava: v souladu
09. 04. 2011 | 22:08

S.Š. napsal(a):

Viola : Tak to si opravdu nemyslím ... :-) V. Klaus má ale smůlu : jak někoho označí za nadějného mladého politika, následuje nějaký malér či rovnou jejich série (viz Bém). Bártu teď už hájit nemůže, ani kdyby chtěl (dnes už se od něj odtáhl). Ke zpravodajským schopnostem pana Bárty jsem navíc skeptická. To, že někdo vystuduje policejní akademii a provozuje bezpečnostní agenturu, jejíž hlavní pracovní náplní je ostraha budov, z něj zpravodajce neudělá. O co se pan Bárta pokusil z oblasti zpravodajské práce (na takovou činnost si lidi musel najímat), většinou skončilo v novinách, to by se zpravodajci stávat nemělo ... :-) Že by jím být chtěl, resp. že sám sebe tak vnímá, je jiná věc. Jak to tak pozoruji (podle toho, co o sobě nebo o práci ABL Bárta sám prozradil nebo co jsme měli možnost dozvědět se jinak), to byla spíše hra inspirovaná četbou špionážních románů. Žádný Moravec nebo Frolík, ba dokonce ani Randák, to si může pan Bárta tak leda nechat zdát ... :-)
09. 04. 2011 | 23:07

orinoko napsal(a):

Kdosi kdesi napsal, že Sůl u Perdeale někdy napíše i něco , co má hlavu a patu. Ale to už muselo být hodně dávno.
Soudruzi z ptakopartaje , nikdo nemůže za ten sajrajt , kterému jste věnovali svoje srdce. Byla doba , kdy jste mluvili o závisti a úspěchu a teď tu kdejaký modrý ohryzek závidí právě to panu Havlovi. Vaše modrá reprezentace se rve a krade a pro vás má jen holou řiť. Připomínáte kované komouše , co se nejsou schopni podívat pravdě do očí.
Vaše kleptokracie vás odepsala. Dýchat za ně může dneska už jen nesvéprávná existence.
10. 04. 2011 | 00:07

kočka šklíba napsal(a):

Zajímavá diskuze,ale nejzajímavější jsou zde příspěvky S.Š., a k těm bych měl pár postřehů, ted zejména k prvnímu, vezmu metodou podle přírodovědce ;):

…“Jisté je, že sledujeme v přímém přenosu největší skandál české politopadové politiky, Stanislav Gross spolu se strýčkem Vikem blednou závistí.“…

Takže jinými slovy, sledujeme jak pravicová triáda se znemožňuje každý týden, ale pozor, socdemáci měli v roce 2002 Grosse, nezajímá paní S.Š., že šlo o pár milionů (bůhvíjak získaných, pravda předpokládám vzhledem k jeho trapným výmluvám, že to určitě nebylo legálně ujá to nezlehčuji), ale těch skandálů je od doby Grosse mnohem víc, a závažnějších, a to na té straně, za níž paní S.Š tzv.“kope“, ale to nám jaksi paní S.Š zapomněla přiznat, ptz je důležité připomenout Grosse a ČSSD, ptz čtenáři si zase nesmí myslet, že by ČSSD nebila černochy ;).

…„Na okraj skandálu je třeba poznamenat : Ve včerejších Událostech, komentářích vznesl (nezvykle dobrý !) Lubomír Zaorálek“….

Také dobré, jako v Básnících „;), paní S.Š skvěle ovládá podprahové vymývání mozků. Ptz normální nezaujatý komentátor by vůbec něco do závorky nedával, jen by konstatoval, co Zaorálek požadoval, ne tak u paní S.Š, , přece si všichni musíme uvědomit, že sice ted byla „nezvykle dobrý“, ale jinak…….no vyjádřete se paní S.Š. :D
Nejlepší nakonec:
…..Není to tak, že ODS a TOP09 nevěděly při vzniku vlády o nebezpečí, které s sebou nese vstup VV na MV. Řešení ale patrně nebylo jiné, v opačném případě by vláda nevznikla. Řekla bych, že P. Nečas problém "vyseděl", resp. využívá v zásadě první příležitosti (pomineme-li kauzu sledování politiků v Praze 11, to dostal Bárta první vážné varování) k tomu, aby došlo k návratu do normálního stavu (situaci, kdy bezpečnostní agentura drží MV, za takovou považovat nelze). Musím přiznat, že po poměrně dlouhé době kvituji s povděkem postup hlavních koaličních stran a podobně i postup ČSSD. Jen aby to dotáhly do konce……

Takže podle paní S.Š „využil“ Nečas „první“ příležitosti, ale omyl , první příležitost, kdyby Nečasovi a spol. šlo opravdu o demokracii a správnou správu této země, o vládu kerá zatočí s korupcí a podobně, , bylo nepřidělení MV VV, ptz to jako premiér přece to nemusel udělat a jak sama paní S.Š tvrdí: „Není to tak, že ODS a TOP09 nevěděly při vzniku vlády o nebezpečí, které s sebou nese vstup VV na MV“ .. A pokud mám tady paní S.Š v další větě nenapsala, že to udělal jen kvůli korytům pro sebe a možnosti přhrát další kšefty kmotrům a také sobě(sobě jako politikům), tak tedy paní S.Š jako „analytička ve výslužbě“ za moc nestojí.

A co paní S.Š kvituje s povděkem? Co k tomu jsem slyšeli od TOP09? Velké nic. Od Nečase, po 4 dnech, no jo chudák měl chřipku :D, Takže je co kvitovat?, natož s povděkem?
10. 04. 2011 | 02:10

S.Š. napsal(a):

Milá Kočko šklíbo, že Vy jste si před spaním trošku přihnula ? :-)

Nevím, jestli jste chtěla číst špatně či zda jde o pouhé nepochopení anebo zda se tak špatně vyjadřuji, poslední asi bude správně.
Vysvětlím Vám ale jednu věc, totiž toho "nezvykle dobrého Zaorálka", tady jem asi měla dodat pár slov navíc.
ČSSD (nejen L. Zaorálek, ale také B. Sobotka a J. Dienstbier) vyslovili v poslední kauze VV na naši politickou scénu nezvykle radikální názor, totiž že VV - jako dlouhodobý plán na prorůstání politiky s byznysem a pololegáními či rovnou nelegálními metodami - nemohou být součástí české vlády a také (a to zejména) by měl být podán návrh NSS na rozpuštění této strany. Odtud slovo "nezvyklé" a proč adjektivum "dobrý" ? To proto, že se s podobným nápadem zcela ztotožňuji a za "dobrý" jej považuji.
Zdá se Vám jasné, za koho "kopu" ? Pokouším se "kopat" pouze za ústavu a demokracii, Kočko šklíbo, to už nějaké to desetiletí. Za stranu, kterou volím, tady rozhodně nekopu, myslím, že nic takového tady nikdo ode mne ještě neslyšel (volím SZ).
Tak bych mohla pokračovat v každém napadnutém bodě, jenže ... proč ? Hlavně, že se mi nepodařilo vymýt Vám ten mozek ... :-) To by bylo zlé. Mějte se pěkně Kočko šklíbo, přeji Vám pěknou neděli.
10. 04. 2011 | 03:48

SuP napsal(a):

Skogene -
Vaše otázka nesvědčí o přílišné chápavosti. Musíte se víc snažit pane správče!
10. 04. 2011 | 08:34

Medikolog napsal(a):

Vidíte pane docente.

I takové nevýrazné šedé osobnosti rodu myšovitých (dle vašeho vlastního popisu) zcela zastínily osobnosti ČSSD kromě Jirky Paroubka, který sám získal obdivuhodný počet hlasů.. ale protože byl sám, nebylo to dost(/;>D).
Vaše ČSSD plnila volební sliby stejně jako VV a jako VV parfumovala voličům hlavy levicovou rétorikou nahrazenou ihned po volbách pravicovou praxí a dlouhým nosem voličům. I v případě bohumínského zmrhání 111 mandátů parlamentní demokratické levice.
Pravice narozdíl od ČSSD svých 118 nezmrhala a o ČSSD si neopřela ani kolo (reservní). Je jiná věc, že teď se triáda 118 rve mezi sebou o velikost a složení podílů na kořisti. Snadno se shodnou na tom, že rozkradou (nejenom) důchody. Neshodnou se ale na tom, kdo ty prachy ukradené pracujícím a důchodcům shrábne do své soukromé kešeně a jak se o ně šábnou. A o tom a o obdobném je celá causa Vondra, Causa ABL a další. Jejich majitelé z pozadí tahají za drátky.. a i oni se o zbytek našeho majetku přetahují. Skončí ve Švýcarsku, na Caimanech, nebo v Izraeli? Co Vatikánská banka? Příjdou zkrátka? Kéž by skončili ve vězení..
10. 04. 2011 | 09:21

hovorka11 napsal(a):

Jiří Havel:
Dnes jsem viděl v otázkách Václava Moravce, jak je důležité odstranit VV z blokování rozkrádaček !!!
Bohuslav Sobotka se ukázal opět jako přihrávač ODS !
Kdo sleduje politiku tak musel poznat, že nejvíce na VV vadila nejenom ODS ale i ČSSD nezávislost vyšetřovacích týmů na policejním řediteli !
Celá ta komedie okolo VV je tak pouze boj o ovládnutí beztrestnosti rozkrádání a tudíž zachování zpovídání vyšetřovatelů, kteří něco zjistí policejnímu řediteli !
Po tom, co zdělí informaci o budoucím rozkrádání jsou buď okamžitě vyhozeni, nebo přemluveni ke spolupráci !
To je vše o co jde politikům z ODS a kamarádům z ČSSD !
Opět můžou rozkrádat dle libosti a Sobotka mě jasně těmi "krycími" řečmi odhalil, jak to funguje !
10. 04. 2011 | 20:11

kočka šklíba napsal(a):

Milá paní S.Š. nezbývá mně nic jiného, než zase použít metodu přírodovědce ;).

„Milá Kočko šklíbo, že Vy jste si před spaním trošku přihnula ? :-)“

Směšné, útok ad hominem, jistě jste si toho vědoma, o vaší inteligenci se již nebudu vyjadřovat, ale nepochybuji, že víte co to je ;).

“ČSSD (nejen L. Zaorálek, ale také B. Sobotka a J. Dienstbier) vyslovili v poslední kauze VV na naši politickou scénu nezvykle radikální názor“

Ano, pak jste měla použít „nezvykle dobrý radikální názor“,nebo „nezvykle radikální názor“ ale to jste nepoužila, a význam je dost odlišný od vašeho původního vyjádření ;), kdy jste napsala: „Ve včerejších Událostech, komentářích vznesl (nezvykle dobrý !) Lubomír Zaorálek požadavek ….ale to samozřejmě víte ;), jen okecáváte co? :D, není divu, máte zkušenosti ;).

„Zdá se Vám jasné, za koho "kopu" ? Pokouším se "kopat" pouze za ústavu a demokracii, Kočko šklíbo, to už nějaké to desetiletí. Za stranu, kterou volím, tady rozhodně nekopu, myslím, že nic takového tady nikdo ode mne ještě neslyšel (volím SZ).“

Tady uznávám, že nevím že kopete za SZ, z vašich vstupů bych si tipla, že kopete především za V.Havla a jeho preference, což by ale na SZ celkem sedělo, nicméně i TOP09 vám bude asi blízká, jen můj dojem.

Nicméně jste se ani nepokusila vyvrátit další dva body, že bych se trefila? No možná k tomu nemáte co říci. ;).

Závěrem, mnoho z vašich názorů bych mohla podepsat, jenže se mně nelíbí to, co jsem zhodnotila ve svém prvním vstupu.
11. 04. 2011 | 01:04

S.Š. napsal(a):

Kočka šklíba : Jitěže slova o vypité skleniče byla osobní, Kočko šklíbo, odpusťe ale, že se ptám : Vaše slova o tom, že jiný někomu "podprahově vymývá mozky", osobní nebyla ? Hodnocení mého příspěvku "jako analytička za moc nestojí" nebylo osobní ? Divíte se, že jsem Vám odpověděla pousem o vtip (jenž jste nestrávila) ? Těžká věc .. :-) Milá kočko šklíbo, co sám rád nemáš, jinému nečiň ... Vám to doma neříkali ? Soudím, že jako odpověď na Vaši agresivitu jsem se držela docela při zemi. Co takhle se chytit za nos ? To ale zřejmě u Vás nehrozí, tipovala bych ... :-) S pozdravem
11. 04. 2011 | 08:23

patriot napsal(a):

„Nepřetržitá linie skandálů, trapasů, ostud, zlodějen, opomenutí, omylů, sporů, podezření, mystifikací, nekompetence a šlendriánu…“

Docela slušná definice reálné demokracie.
19. 04. 2011 | 16:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy